Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aerolinky zpřísňují pravidla: pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám

Pád letadla Germanwings v Alpách může o kus dál posunout bezpečnostní předpisy, které stanovují aerolinky, nebo dokonce úřady Evropské unie. Někteří dopravci nově zavedli pravidlo, že pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám. V Česku je to standardem už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25í96t 39H25r37a63d43i53l 2934535831942

Pokud bude někdo z palubního personálu sedět na jump-seatu nemůže mu pilot v otevření dveří prakticky zabránit... Všiml jsem si tohoto opatření už například u Ryanair a přišlo mi to jako rozumné řešení... Stejně tak to může eliminovat problémy v případě, že by měl stávající pilot zdravotní indispozici... Jinak je strašné co se stalo, že si jeden zamindrákovanej chudák takhle vezme 150 lidských životů... Jeho fotka ani jméno se nikdy neměli objevit v médiích a on měl skončit někde bez náhrobního kamene...

0/0
30.3.2015 22:25

V13á94c88l60a10v 80M76á25c83h25a 6709279642744

Vyšetřování pádu letadla vždy trvá několik měsíců ale zde vyšetřovatelé po třech dnech znají výsledek. Neuvěřitelné, druhý den policie má soudní příkaz na domovní prohlídku.Vyšetřovatelé mají můj obdiv stejně jako u svatého grálu 9/11

0/0
27.3.2015 18:44
Foto

P29a56v78e58l 43Č69e18r63n39í16k 1638875900270

vyšetřování pádu letadla většinou trvá několik měsíců protože k tomu dojde na moři a trvá nalezení. Tady měli černou skřínku během pár dnů protože terén je relativně dostupný.

0/0
29.3.2015 16:15
Foto

Š87t16ě95p72á56n 11B19i88c15e25r64a 6669802848926

když si to jeden z pilotů usmyslí provést, tak ho neodradí nic.

+1/0
27.3.2015 18:27

P98a35v22e60l 61K43o85c73i44a20n 1242850496647

A nestačilo by, aby měl pilot klíč?

0/0
27.3.2015 18:23

D82a95v21i88d 58M36a76l29i96n70a 1620653390503

A proc neprodlouzit kokpit a neudelate posadce vlastni zachod a treba varic na vodu? Vzdyt by to bylo nejakych 70-80 cm navic v delce a nemuseli by kokpit opoustet vubec.

0/0
27.3.2015 18:00
Foto

P63a92v75e87l 32Č70e39r79n51í37k 1388825110420

haha, haha, haha... 70cm = víc než půlka sedačky.... na to vám žádný dopravce nepřistoupí

0/0
29.3.2015 16:16

D60a62v42i25d 69M33a32l28i53n76a 1320583250793

To ma asi Ryanair smulu. Nedavno v ramci uspornych opatreni navrhoval pro trasy do 2 hodin vzdalenosti jen jednoho pilota. Ted by mohli z Ryanairu spustit ty sva moudra.

0/0
27.3.2015 17:57

J38a51r96o95s14l44a20v 51J43o35s62e77f 5352120540824

Když půjde jeden pilot na toaletu, druhý si vezme letušku na klín - a pak se vystřídají. A je to!

+2/0
27.3.2015 16:54

M59i74c35h44a67l 43K37r47č95á15l 6288448496982

A proč by měl vůbec pilot při dvouhodinovým letu odcházet z kabiny? Na záchod může zajít před startem a dvě hodiny snad vydrží každý zdravý jedinec. A to by měl pilot určitě být. Je spousta povolání kde zaměstnanec taky nemůže jít každou chvíli na záchod.

0/0
27.3.2015 15:45

J65a73r54o58s51l10a40v 42D78r66o31b18n29ý 6176628907977

já to vidím u nás v práci,  90% žen a 60% mužů nevydrží 2 hodiny  bez návštěvy toalety. Jestli je to nutné nebo jen vychcanost jak se ulít z práce nevím ( ale tuším )

0/0
27.3.2015 16:17

J29a73n 70F27r56o32l80í21k 6936230595104

Dostanou pamprsky a bažanta a je to vyřešené.;-)

0/0
27.3.2015 15:38

L97u25b74o12m44í69r 87K33a75m60e54n52s27k95ý 3680228593246

prostě ten lidský faktor zůstane vždycky rizikem, pokud jednou bude samostatně rozhodovat nějaká umělá inteligence pravděpodobně udělá závěr, že jediným způsobem vyřešení rizik je eliminace lidského faktoru. Klasické téma sci-fi už dlouhá desetiletí.

0/0
27.3.2015 14:33

V30l84a14s17t98i70m78i80l 19S51v73o47b56o85d80a 7413808505564

"Kokpit" je druhý "kpit" jako "kopilot"? :-D

0/0
27.3.2015 14:32
Foto

V16l84a46s73t67a 31C67o28u28f10a60l 7637679619795

Ne, jak pilotní kabina.

0/0
27.3.2015 14:34

M92a73r94e89k 26S13ý33k62o59r46a 9593380146676

Tohle je správné pravidlo, které v Americe používají už dýl.

0/0
27.3.2015 14:19

J70a84r24o27s65l52a38v 82D20r46o84b40n51ý 6606808587867

když už, tak ve dvou

0/0
27.3.2015 16:18

R15a84d75i92m 16K46u89n33z 3525822323860

Limitem všech těchto opatření jsou peníze. Pokud tvrdíte, že se na tom šetřit nesmí, nemáte pravdu. Tyhle krátké spoje jsou totiž nahraditelné levnějším, ale mnohem nebezpečnějším automobilem.

0/0
27.3.2015 14:06
Foto

V37l18a92s63t59a 56C24o45u45f12a19l 7517199639585

Třeba mezi ostrovy v Karibiku, že?

+1/0
27.3.2015 14:20

R14a84d60i72m 81K11u58n53z 3535382743640

myslím že mezi ostrovy v Karibiku často lítají Dakoty s opilými piloty. ;-D

+1/0
27.3.2015 14:39

J48a33r92o22s68l16a95v 81D38r91o76b90n13ý 6656228507127

opikopiloty

0/0
27.3.2015 16:19

R75a34d82i52m 86K85u48n90z 3205492843780

Aspoň že nenechal řídit své děcko, jako tehdy ten Rus.

0/0
27.3.2015 13:50

R63a49d35i84m 90K75u21n51z 3895492443230

Ty předpisy už jsou absurdní. Pokud to někdo udělat chce, tak si cestičku najde. Prostě to udělá trošičku jinak. Každým dalším předpisem se otvírá další způsob, jak to udělat.

0/0
27.3.2015 13:47
Foto

V80l29a22s18t69a 68C26o87u17f51a76l 7137919229605

V letectví není předpis jen papír, který nikdo nečte. Tady se každý nový předpis skutečně aplikuje a bere se vážně.

+1/0
27.3.2015 13:49

R47a54d30i58m 65K20u13n74z 3525502163210

Jenže tohle je důsledek předpisu, že se piloti můžou zabarikádovat v kokpitu. Jako ochrana před únosci. Předpisy jsou vždycky reakcí na poslední katastrofu, aby uklidnily cestující a přitom ignorují předchozí katastrofy, na které se už pozapomnělo.

+1/−1
27.3.2015 13:52
Foto

V88l10a98s21t35a 89C68o70u67f72a39l 7317519339955

Opatření o povinnosti zamykat dveře samozřejmě reagovalo na množící se únosy a počítalo s tím, že piloti budou pokračovat v letu i přesto, že únosci začnou zabíjet cestující nebo palubní personál. Na školeních dostávají piloti tyto instrukce - bez ohledu na mrtvé pokračovat v letu. Je to stejně kruté jako když se pilot rozhodne vzít s sebou celé letadlo. Tady ale zatím neskončilo vyšetřování.

+2/0
27.3.2015 13:58

B70o21h71u31s91l78a24v 73H95a68v90r77á12n76e54k 6693667622

Když se někde opevním, tak nesmím vylézt. Tím bych se stal zranitelným. Na tento okamžik číhá jak vnější nepřítel, tak zrádce uvnitř.

Piloti musejí být nedobytně uzavřeni po celou dobu letu. Měli by být alespoň tři. Počet 2 není dobrý z mnoha důvodů. To je ovšem nákladné řešení.

Další možností je nic neřešit. Pravděpodobnost podobné události v příštích deseti letech je menší než 1:10000000. To je přijatelné riziko. Veřejnosti se ovšem musí něco předložit. Tak se levně zavede pravidlo, které nic neřeší.

0/0
27.3.2015 13:46

R56a36d86i18m 40K51u23n32z 3505922733250

EU přijme opatření o minimálně třech pilotech. Po lobbingu klasických aerolinek, které tím vyšachují nízkonákladovky.

0/0
27.3.2015 13:48

J98a16r42o23s42l62a79v 29D23r42o73b36n12ý 6516448217657

EU přijme opatření i 30ti pilotech. protože je banda ..........

0/−1
27.3.2015 16:21
Foto

V93l22a13s71t68a 94C96o19u62f80a30l 7187689389315

Teď jste to vyřešil. Co, když pilot potřebuje na záchod? Představte si, že let trvá 12-13 hodin.

0/0
27.3.2015 13:51

R98a80d69i83m 45K88u44n90z 3885472483230

Piloti stíhaček to řeší kombinézou.

0/0
27.3.2015 13:53
Foto

V61l60a15s87t16a 11C66o56u79f70a53l 7407219449145

Skutečně? Řekněte mi o tom prosím něco.

0/0
27.3.2015 13:59

R79a81d59i20m 53K14u52n37z 3315802593750

Myslíte, že ve stíhačce mají záchod? Sprcha to vyřeší.

0/0
27.3.2015 14:03
Foto

V76l59a30s23t33a 29C80o45u57f56a91l 7237169129805

Už jsem za svoji kariéru pár stíhaček viděl.

0/0
27.3.2015 14:07
Foto

V50l37a36s39t72a 10C83o63u19f38a37l 7937199189335

Ale to, co se snažíte naznačit, neznám. Víte, proč se nesmí prát přetlakový oblek? Víte, jak smrdí po roce používání jen od potu?

0/0
27.3.2015 14:08

B83o16h55u35s88l95a59v 57H29a20v40r98á55n32e88k 6463147512

Detaily jsem nerozepisoval. Záchod by byl samozřejmě uvnitř opevněné zóny. Stejně jako zásoby jídla a pití. Zkrátka pevnost.

0/0
27.3.2015 14:02
Foto

V32l11a98s93t51a 86C75o91u94f21a83l 7957349709365

a co stroje s otevřenou kabinou? Všechny bizjety, ale také třeba L-410?

0/0
27.3.2015 14:09

B34o72h85u66s80l23a84v 90H79a17v29r41á11n37e41k 6293917322

Zrovna o těch se tu nediskutuje.

0/0
27.3.2015 14:24
Foto

V52l86a17s33t88a 64C68o59u96f11a48l 7727339859685

Tam mohou být taky piloti psychopati. Nebo ne? V těchto letadlech není prostor pilotní kabiny oddělen dveřmi od cestujících.

+1/0
27.3.2015 14:35

R71a31d58i13m 78K33u38n47z 3205292863320

Prachy prachy prachy. Alternativou by pak mohlo být zrušení těchto krátkých linek a více mrtvých na silnicích.

0/0
27.3.2015 14:11

J54a73r63o62s90l91a72v 80D83r29o10b83n31ý 6976308257827

jenže tohle jsou přískoky na dvě hodiny, tak co tady melete

0/0
27.3.2015 16:26

J51a17r82o42s72l38a16v 81P26o22l98e24n48s95k14y 5126424239

Nechapu kam lidi chodi na nazor , ze kdyz to nejde 100% vyresit. ( a  svevoli pilota skutecne nelze)  tak to neni potreba resit vubec. Natozpak aby se vydavalo jeste nejake dalsi narizeni . . .  . . Kazdy takovy predpis byt se zda debilni, muze situaci ovlivnit o nejake to procento  a o to v letecke doprave jde.

0/0
27.3.2015 13:45

L84u42k47á57š 80K59l14í83m52a 2305743817805

Na škole se to dělalo tak, že když chtěl učitel odejít o velké přestávce z učebny, tak museli všichni ven a on ten kamrlík zamknul, dokud se nevrátil...

0/0
27.3.2015 13:24

T12o22m63á67š 22K13r88o81u45p57a 4798737787733

to sa zasa cakalo s takym nariadenym na katastrofu ?! gratulujemRv

0/−2
27.3.2015 13:13
Foto

D65u44d32á95k 80V87l83a45d82i44m93í35r 4335373872843

Nechápu proč lidé požadují 100 % jistotu, že se nic nestane při letu letadla. Statisticky prostě letadla padat budou s tím nic nenaděláte. Krizových situací při řízení auta je daleko víc a taky se nikdo nebojí, že havaruje, někdy tomu jdou dokonce lidi naproti, tím jak jedou :-P

0/0
27.3.2015 13:06

J84a17r44o40s95l12a83v 37P91o97l52e40n48s83k67y 5826114859

Kdyby aerolinky uvazovaly jako vy bude toho padat dvacetkrat tolik. Proste jenom tak statisticky.

0/0
27.3.2015 13:41
Foto

V47l49a29s34t92a 92C95o65u38f29a72l 7857789609925

To ano. Když lezu do letadla hned po nějaké havárce, tak jsem klidný, protože se dlouho zase nic nestane.

0/0
27.3.2015 13:52

P60a72t72r39i47k 76S63v59o93b14o81d45a 3539951986765

takže budou lítat tři? nebo když bude muset, tak nebude moct si jít ulevit?

0/0
27.3.2015 13:03

P21a34t47r88i48k 64S60v23o51b44o39d73a 3649641166295

aha, nahradit jiný člen posádky, třeba letuška....

0/0
27.3.2015 13:04

M90i47r87o21s93l53a63v 18K83o88š34ť30á20l 4564528693384

a co si ta letuška počne, až pilot pustí letadlo dolů po kouli? Bude moct tak akorát hulákat pomóóc.

+1/0
27.3.2015 13:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.