Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinky zpřísňují pravidla: pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám

Pád letadla Germanwings v Alpách může o kus dál posunout bezpečnostní předpisy, které stanovují aerolinky, nebo dokonce úřady Evropské unie. Někteří dopravci nově zavedli pravidlo, že pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám. V Česku je to standardem už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V29í14t 50H33r64a52d24i78l 2504685701982

Pokud bude někdo z palubního personálu sedět na jump-seatu nemůže mu pilot v otevření dveří prakticky zabránit... Všiml jsem si tohoto opatření už například u Ryanair a přišlo mi to jako rozumné řešení... Stejně tak to může eliminovat problémy v případě, že by měl stávající pilot zdravotní indispozici... Jinak je strašné co se stalo, že si jeden zamindrákovanej chudák takhle vezme 150 lidských životů... Jeho fotka ani jméno se nikdy neměli objevit v médiích a on měl skončit někde bez náhrobního kamene...

0/0
30.3.2015 22:25

V38á47c95l83a34v 62M86á12c39h27a 6649559732624

Vyšetřování pádu letadla vždy trvá několik měsíců ale zde vyšetřovatelé po třech dnech znají výsledek. Neuvěřitelné, druhý den policie má soudní příkaz na domovní prohlídku.Vyšetřovatelé mají můj obdiv stejně jako u svatého grálu 9/11

0/0
27.3.2015 18:44
Foto

P68a75v51e50l 77Č79e19r33n10í21k 1238115200650

vyšetřování pádu letadla většinou trvá několik měsíců protože k tomu dojde na moři a trvá nalezení. Tady měli černou skřínku během pár dnů protože terén je relativně dostupný.

0/0
29.3.2015 16:15
Foto

Š75t15ě27p88á76n 50B58i25c32e25r24a 6589452298206

když si to jeden z pilotů usmyslí provést, tak ho neodradí nic.

+1/0
27.3.2015 18:27

P88a85v84e76l 89K89o55c13i97a28n 1912280296237

A nestačilo by, aby měl pilot klíč?

0/0
27.3.2015 18:23

D94a71v21i60d 75M45a62l22i46n65a 1950213200603

A proc neprodlouzit kokpit a neudelate posadce vlastni zachod a treba varic na vodu? Vzdyt by to bylo nejakych 70-80 cm navic v delce a nemuseli by kokpit opoustet vubec.

0/0
27.3.2015 18:00
Foto

P29a35v63e31l 72Č14e89r31n37í26k 1438755850590

haha, haha, haha... 70cm = víc než půlka sedačky.... na to vám žádný dopravce nepřistoupí

0/0
29.3.2015 16:16

D24a89v58i57d 40M95a19l29i51n46a 1840523730363

To ma asi Ryanair smulu. Nedavno v ramci uspornych opatreni navrhoval pro trasy do 2 hodin vzdalenosti jen jednoho pilota. Ted by mohli z Ryanairu spustit ty sva moudra.

0/0
27.3.2015 17:57

J73a48r20o92s77l45a52v 78J91o37s95e55f 5182150490824

Když půjde jeden pilot na toaletu, druhý si vezme letušku na klín - a pak se vystřídají. A je to!

+2/0
27.3.2015 16:54

M44i41c69h75a62l 31K75r47č62á79l 6638208156222

A proč by měl vůbec pilot při dvouhodinovým letu odcházet z kabiny? Na záchod může zajít před startem a dvě hodiny snad vydrží každý zdravý jedinec. A to by měl pilot určitě být. Je spousta povolání kde zaměstnanec taky nemůže jít každou chvíli na záchod.

0/0
27.3.2015 15:45

J83a87r60o25s94l62a76v 32D81r17o23b71n21ý 6666308437497

já to vidím u nás v práci,  90% žen a 60% mužů nevydrží 2 hodiny  bez návštěvy toalety. Jestli je to nutné nebo jen vychcanost jak se ulít z práce nevím ( ale tuším )

0/0
27.3.2015 16:17

J10a24n 11F63r50o20l14í59k 6216260445554

Dostanou pamprsky a bažanta a je to vyřešené.;-)

0/0
27.3.2015 15:38

L24u65b87o68m85í24r 21K67a56m88e54n29s66k19ý 3860678483596

prostě ten lidský faktor zůstane vždycky rizikem, pokud jednou bude samostatně rozhodovat nějaká umělá inteligence pravděpodobně udělá závěr, že jediným způsobem vyřešení rizik je eliminace lidského faktoru. Klasické téma sci-fi už dlouhá desetiletí.

0/0
27.3.2015 14:33

V64l80a42s45t24i19m90i21l 30S46v49o20b44o51d60a 7873358925574

"Kokpit" je druhý "kpit" jako "kopilot"? :-D

0/0
27.3.2015 14:32
Foto

V83l51a79s15t31a 81C52o34u55f43a82l 7117269909725

Ne, jak pilotní kabina.

0/0
27.3.2015 14:34

M66a79r74e81k 29S72ý59k94o13r90a 9303160786206

Tohle je správné pravidlo, které v Americe používají už dýl.

0/0
27.3.2015 14:19

J74a90r74o22s10l36a23v 41D65r66o64b86n63ý 6486938527787

když už, tak ve dvou

0/0
27.3.2015 16:18

R93a18d60i21m 37K20u91n83z 3125402613460

Limitem všech těchto opatření jsou peníze. Pokud tvrdíte, že se na tom šetřit nesmí, nemáte pravdu. Tyhle krátké spoje jsou totiž nahraditelné levnějším, ale mnohem nebezpečnějším automobilem.

0/0
27.3.2015 14:06
Foto

V55l45a64s76t79a 64C26o80u90f66a73l 7547159409925

Třeba mezi ostrovy v Karibiku, že?

+1/0
27.3.2015 14:20

R38a48d13i66m 67K83u66n98z 3215222103630

myslím že mezi ostrovy v Karibiku často lítají Dakoty s opilými piloty. ;-D

+1/0
27.3.2015 14:39

J62a63r30o26s34l82a79v 29D21r28o32b85n67ý 6386368967127

opikopiloty

0/0
27.3.2015 16:19

R51a85d65i31m 78K97u55n63z 3375932773700

Aspoň že nenechal řídit své děcko, jako tehdy ten Rus.

0/0
27.3.2015 13:50

R78a65d64i67m 63K61u28n37z 3455572293320

Ty předpisy už jsou absurdní. Pokud to někdo udělat chce, tak si cestičku najde. Prostě to udělá trošičku jinak. Každým dalším předpisem se otvírá další způsob, jak to udělat.

0/0
27.3.2015 13:47
Foto

V60l73a27s29t80a 79C10o55u39f11a19l 7697249969415

V letectví není předpis jen papír, který nikdo nečte. Tady se každý nový předpis skutečně aplikuje a bere se vážně.

+1/0
27.3.2015 13:49

R83a32d69i70m 54K84u51n49z 3495652303980

Jenže tohle je důsledek předpisu, že se piloti můžou zabarikádovat v kokpitu. Jako ochrana před únosci. Předpisy jsou vždycky reakcí na poslední katastrofu, aby uklidnily cestující a přitom ignorují předchozí katastrofy, na které se už pozapomnělo.

+1/−1
27.3.2015 13:52
Foto

V73l73a78s74t16a 38C45o97u28f33a38l 7437569249765

Opatření o povinnosti zamykat dveře samozřejmě reagovalo na množící se únosy a počítalo s tím, že piloti budou pokračovat v letu i přesto, že únosci začnou zabíjet cestující nebo palubní personál. Na školeních dostávají piloti tyto instrukce - bez ohledu na mrtvé pokračovat v letu. Je to stejně kruté jako když se pilot rozhodne vzít s sebou celé letadlo. Tady ale zatím neskončilo vyšetřování.

+2/0
27.3.2015 13:58

B25o48h64u55s96l49a64v 86H52a22v86r58á76n74e32k 6763787242

Když se někde opevním, tak nesmím vylézt. Tím bych se stal zranitelným. Na tento okamžik číhá jak vnější nepřítel, tak zrádce uvnitř.

Piloti musejí být nedobytně uzavřeni po celou dobu letu. Měli by být alespoň tři. Počet 2 není dobrý z mnoha důvodů. To je ovšem nákladné řešení.

Další možností je nic neřešit. Pravděpodobnost podobné události v příštích deseti letech je menší než 1:10000000. To je přijatelné riziko. Veřejnosti se ovšem musí něco předložit. Tak se levně zavede pravidlo, které nic neřeší.

0/0
27.3.2015 13:46

R59a10d80i64m 32K43u63n84z 3425642983410

EU přijme opatření o minimálně třech pilotech. Po lobbingu klasických aerolinek, které tím vyšachují nízkonákladovky.

0/0
27.3.2015 13:48

J36a97r70o73s34l10a11v 73D11r33o19b90n32ý 6926508867317

EU přijme opatření i 30ti pilotech. protože je banda ..........

0/−1
27.3.2015 16:21
Foto

V53l10a61s63t41a 63C75o43u82f41a22l 7427649139535

Teď jste to vyřešil. Co, když pilot potřebuje na záchod? Představte si, že let trvá 12-13 hodin.

0/0
27.3.2015 13:51

R86a22d55i31m 78K13u58n51z 3785232843980

Piloti stíhaček to řeší kombinézou.

0/0
27.3.2015 13:53
Foto

V56l55a40s21t69a 44C73o21u21f97a78l 7727669179965

Skutečně? Řekněte mi o tom prosím něco.

0/0
27.3.2015 13:59

R90a27d68i61m 68K68u16n47z 3445802933650

Myslíte, že ve stíhačce mají záchod? Sprcha to vyřeší.

0/0
27.3.2015 14:03
Foto

V51l49a51s19t84a 28C77o76u85f37a11l 7107719299395

Už jsem za svoji kariéru pár stíhaček viděl.

0/0
27.3.2015 14:07
Foto

V42l74a24s75t58a 21C95o60u60f60a53l 7337399879495

Ale to, co se snažíte naznačit, neznám. Víte, proč se nesmí prát přetlakový oblek? Víte, jak smrdí po roce používání jen od potu?

0/0
27.3.2015 14:08

B92o75h88u49s18l68a70v 56H69a86v47r38á29n14e89k 6673607952

Detaily jsem nerozepisoval. Záchod by byl samozřejmě uvnitř opevněné zóny. Stejně jako zásoby jídla a pití. Zkrátka pevnost.

0/0
27.3.2015 14:02
Foto

V49l75a14s68t65a 27C16o40u53f89a58l 7337749549465

a co stroje s otevřenou kabinou? Všechny bizjety, ale také třeba L-410?

0/0
27.3.2015 14:09

B97o87h18u34s81l78a31v 73H14a66v16r71á73n67e41k 6563707852

Zrovna o těch se tu nediskutuje.

0/0
27.3.2015 14:24
Foto

V71l43a47s72t87a 16C33o31u11f38a27l 7657209629725

Tam mohou být taky piloti psychopati. Nebo ne? V těchto letadlech není prostor pilotní kabiny oddělen dveřmi od cestujících.

+1/0
27.3.2015 14:35

R82a81d15i12m 58K36u23n69z 3545402643970

Prachy prachy prachy. Alternativou by pak mohlo být zrušení těchto krátkých linek a více mrtvých na silnicích.

0/0
27.3.2015 14:11

J21a44r66o85s58l12a62v 87D82r13o60b24n29ý 6276588567297

jenže tohle jsou přískoky na dvě hodiny, tak co tady melete

0/0
27.3.2015 16:26

J45a86r11o95s18l10a83v 58P50o68l36e44n30s77k28y 5576514349

Nechapu kam lidi chodi na nazor , ze kdyz to nejde 100% vyresit. ( a  svevoli pilota skutecne nelze)  tak to neni potreba resit vubec. Natozpak aby se vydavalo jeste nejake dalsi narizeni . . .  . . Kazdy takovy predpis byt se zda debilni, muze situaci ovlivnit o nejake to procento  a o to v letecke doprave jde.

0/0
27.3.2015 13:45

L20u66k71á40š 17K18l10í83m98a 2785543867395

Na škole se to dělalo tak, že když chtěl učitel odejít o velké přestávce z učebny, tak museli všichni ven a on ten kamrlík zamknul, dokud se nevrátil...

0/0
27.3.2015 13:24

T19o63m22á34š 94K77r96o25u35p65a 4118107607923

to sa zasa cakalo s takym nariadenym na katastrofu ?! gratulujemRv

0/−2
27.3.2015 13:13
Foto

D61u48d82á81k 95V71l75a34d45i62m72í55r 4925863182253

Nechápu proč lidé požadují 100 % jistotu, že se nic nestane při letu letadla. Statisticky prostě letadla padat budou s tím nic nenaděláte. Krizových situací při řízení auta je daleko víc a taky se nikdo nebojí, že havaruje, někdy tomu jdou dokonce lidi naproti, tím jak jedou :-P

0/0
27.3.2015 13:06

J83a78r95o81s96l35a65v 64P92o62l72e36n94s40k15y 5386174579

Kdyby aerolinky uvazovaly jako vy bude toho padat dvacetkrat tolik. Proste jenom tak statisticky.

0/0
27.3.2015 13:41
Foto

V16l32a60s95t71a 89C67o43u39f75a70l 7317319139375

To ano. Když lezu do letadla hned po nějaké havárce, tak jsem klidný, protože se dlouho zase nic nestane.

0/0
27.3.2015 13:52

P27a50t26r30i63k 21S64v23o26b27o12d18a 3129971506325

takže budou lítat tři? nebo když bude muset, tak nebude moct si jít ulevit?

0/0
27.3.2015 13:03

P67a26t85r38i12k 91S33v82o33b90o38d91a 3369871326415

aha, nahradit jiný člen posádky, třeba letuška....

0/0
27.3.2015 13:04

M51i32r66o22s63l21a85v 92K93o67š47ť78á53l 4874588403404

a co si ta letuška počne, až pilot pustí letadlo dolů po kouli? Bude moct tak akorát hulákat pomóóc.

+1/0
27.3.2015 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.