Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinky zpřísňují pravidla: pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám

Pád letadla Germanwings v Alpách může o kus dál posunout bezpečnostní předpisy, které stanovují aerolinky, nebo dokonce úřady Evropské unie. Někteří dopravci nově zavedli pravidlo, že pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám. V Česku je to standardem už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83í33t 84H29r67a66d45i77l 2194245511942

Pokud bude někdo z palubního personálu sedět na jump-seatu nemůže mu pilot v otevření dveří prakticky zabránit... Všiml jsem si tohoto opatření už například u Ryanair a přišlo mi to jako rozumné řešení... Stejně tak to může eliminovat problémy v případě, že by měl stávající pilot zdravotní indispozici... Jinak je strašné co se stalo, že si jeden zamindrákovanej chudák takhle vezme 150 lidských životů... Jeho fotka ani jméno se nikdy neměli objevit v médiích a on měl skončit někde bez náhrobního kamene...

0/0
30.3.2015 22:25

V44á85c18l86a26v 11M34á79c67h60a 6549119682864

Vyšetřování pádu letadla vždy trvá několik měsíců ale zde vyšetřovatelé po třech dnech znají výsledek. Neuvěřitelné, druhý den policie má soudní příkaz na domovní prohlídku.Vyšetřovatelé mají můj obdiv stejně jako u svatého grálu 9/11

0/0
27.3.2015 18:44
Foto

P48a44v56e14l 37Č59e22r50n93í16k 1448735680390

vyšetřování pádu letadla většinou trvá několik měsíců protože k tomu dojde na moři a trvá nalezení. Tady měli černou skřínku během pár dnů protože terén je relativně dostupný.

0/0
29.3.2015 16:15
Foto

Š82t53ě10p89á34n 24B39i20c68e26r31a 6339862428786

když si to jeden z pilotů usmyslí provést, tak ho neodradí nic.

+1/0
27.3.2015 18:27

P42a39v77e83l 92K97o15c94i64a23n 1602690306567

A nestačilo by, aby měl pilot klíč?

0/0
27.3.2015 18:23

D96a28v98i79d 10M91a35l80i22n70a 1890133540463

A proc neprodlouzit kokpit a neudelate posadce vlastni zachod a treba varic na vodu? Vzdyt by to bylo nejakych 70-80 cm navic v delce a nemuseli by kokpit opoustet vubec.

0/0
27.3.2015 18:00
Foto

P51a19v72e45l 60Č79e72r59n46í55k 1688595810610

haha, haha, haha... 70cm = víc než půlka sedačky.... na to vám žádný dopravce nepřistoupí

0/0
29.3.2015 16:16

D74a19v22i52d 48M17a23l79i79n24a 1240963280613

To ma asi Ryanair smulu. Nedavno v ramci uspornych opatreni navrhoval pro trasy do 2 hodin vzdalenosti jen jednoho pilota. Ted by mohli z Ryanairu spustit ty sva moudra.

0/0
27.3.2015 17:57

J65a27r47o47s38l54a22v 12J48o51s57e76f 5172890140294

Když půjde jeden pilot na toaletu, druhý si vezme letušku na klín - a pak se vystřídají. A je to!

+2/0
27.3.2015 16:54

M10i85c77h37a62l 59K15r72č64á17l 6178958966692

A proč by měl vůbec pilot při dvouhodinovým letu odcházet z kabiny? Na záchod může zajít před startem a dvě hodiny snad vydrží každý zdravý jedinec. A to by měl pilot určitě být. Je spousta povolání kde zaměstnanec taky nemůže jít každou chvíli na záchod.

0/0
27.3.2015 15:45

J95a18r32o95s52l56a50v 49D59r95o83b46n55ý 6616478757517

já to vidím u nás v práci,  90% žen a 60% mužů nevydrží 2 hodiny  bez návštěvy toalety. Jestli je to nutné nebo jen vychcanost jak se ulít z práce nevím ( ale tuším )

0/0
27.3.2015 16:17

J16a71n 82F26r54o10l19í38k 6686740895954

Dostanou pamprsky a bažanta a je to vyřešené.;-)

0/0
27.3.2015 15:38

L87u94b26o28m12í95r 95K39a41m47e97n56s26k68ý 3320378533316

prostě ten lidský faktor zůstane vždycky rizikem, pokud jednou bude samostatně rozhodovat nějaká umělá inteligence pravděpodobně udělá závěr, že jediným způsobem vyřešení rizik je eliminace lidského faktoru. Klasické téma sci-fi už dlouhá desetiletí.

0/0
27.3.2015 14:33

V45l96a73s20t29i10m79i50l 93S22v35o66b20o18d52a 7913428365604

"Kokpit" je druhý "kpit" jako "kopilot"? :-D

0/0
27.3.2015 14:32
Foto

V18l12a40s11t77a 76C94o52u82f45a14l 7157959139125

Ne, jak pilotní kabina.

0/0
27.3.2015 14:34

M64a81r53e95k 62S89ý67k92o92r65a 9373620696126

Tohle je správné pravidlo, které v Americe používají už dýl.

0/0
27.3.2015 14:19

J14a42r32o28s32l56a27v 42D42r91o65b32n46ý 6896828117297

když už, tak ve dvou

0/0
27.3.2015 16:18

R69a38d57i48m 49K87u98n13z 3415852543220

Limitem všech těchto opatření jsou peníze. Pokud tvrdíte, že se na tom šetřit nesmí, nemáte pravdu. Tyhle krátké spoje jsou totiž nahraditelné levnějším, ale mnohem nebezpečnějším automobilem.

0/0
27.3.2015 14:06
Foto

V67l45a83s38t29a 45C55o30u14f76a42l 7737179429135

Třeba mezi ostrovy v Karibiku, že?

+1/0
27.3.2015 14:20

R17a62d86i35m 16K48u52n69z 3265842723830

myslím že mezi ostrovy v Karibiku často lítají Dakoty s opilými piloty. ;-D

+1/0
27.3.2015 14:39

J96a76r96o28s79l84a68v 35D58r62o24b83n13ý 6566938797267

opikopiloty

0/0
27.3.2015 16:19

R68a40d62i76m 13K12u35n44z 3675732373980

Aspoň že nenechal řídit své děcko, jako tehdy ten Rus.

0/0
27.3.2015 13:50

R20a34d75i14m 61K51u73n19z 3955262153750

Ty předpisy už jsou absurdní. Pokud to někdo udělat chce, tak si cestičku najde. Prostě to udělá trošičku jinak. Každým dalším předpisem se otvírá další způsob, jak to udělat.

0/0
27.3.2015 13:47
Foto

V79l36a14s59t60a 89C48o74u25f69a16l 7597959799445

V letectví není předpis jen papír, který nikdo nečte. Tady se každý nový předpis skutečně aplikuje a bere se vážně.

+1/0
27.3.2015 13:49

R34a33d18i82m 68K62u58n78z 3355202343510

Jenže tohle je důsledek předpisu, že se piloti můžou zabarikádovat v kokpitu. Jako ochrana před únosci. Předpisy jsou vždycky reakcí na poslední katastrofu, aby uklidnily cestující a přitom ignorují předchozí katastrofy, na které se už pozapomnělo.

+1/−1
27.3.2015 13:52
Foto

V66l55a15s10t97a 34C12o79u33f67a10l 7207589899685

Opatření o povinnosti zamykat dveře samozřejmě reagovalo na množící se únosy a počítalo s tím, že piloti budou pokračovat v letu i přesto, že únosci začnou zabíjet cestující nebo palubní personál. Na školeních dostávají piloti tyto instrukce - bez ohledu na mrtvé pokračovat v letu. Je to stejně kruté jako když se pilot rozhodne vzít s sebou celé letadlo. Tady ale zatím neskončilo vyšetřování.

+2/0
27.3.2015 13:58

B45o61h55u49s93l36a10v 16H63a90v25r16á51n76e56k 6803917602

Když se někde opevním, tak nesmím vylézt. Tím bych se stal zranitelným. Na tento okamžik číhá jak vnější nepřítel, tak zrádce uvnitř.

Piloti musejí být nedobytně uzavřeni po celou dobu letu. Měli by být alespoň tři. Počet 2 není dobrý z mnoha důvodů. To je ovšem nákladné řešení.

Další možností je nic neřešit. Pravděpodobnost podobné události v příštích deseti letech je menší než 1:10000000. To je přijatelné riziko. Veřejnosti se ovšem musí něco předložit. Tak se levně zavede pravidlo, které nic neřeší.

0/0
27.3.2015 13:46

R78a89d83i56m 33K53u14n55z 3855182343260

EU přijme opatření o minimálně třech pilotech. Po lobbingu klasických aerolinek, které tím vyšachují nízkonákladovky.

0/0
27.3.2015 13:48

J54a91r52o55s16l11a78v 38D41r90o86b65n31ý 6526738797977

EU přijme opatření i 30ti pilotech. protože je banda ..........

0/−1
27.3.2015 16:21
Foto

V33l47a58s74t93a 13C97o25u88f54a53l 7707649949185

Teď jste to vyřešil. Co, když pilot potřebuje na záchod? Představte si, že let trvá 12-13 hodin.

0/0
27.3.2015 13:51

R29a97d69i71m 41K70u78n32z 3435422843840

Piloti stíhaček to řeší kombinézou.

0/0
27.3.2015 13:53
Foto

V85l84a41s43t97a 59C84o30u22f25a95l 7567319809245

Skutečně? Řekněte mi o tom prosím něco.

0/0
27.3.2015 13:59

R44a32d55i94m 98K16u11n78z 3455212403800

Myslíte, že ve stíhačce mají záchod? Sprcha to vyřeší.

0/0
27.3.2015 14:03
Foto

V47l47a26s46t58a 96C56o76u43f74a20l 7317259699945

Už jsem za svoji kariéru pár stíhaček viděl.

0/0
27.3.2015 14:07
Foto

V12l28a28s33t60a 11C88o40u84f26a95l 7357879389185

Ale to, co se snažíte naznačit, neznám. Víte, proč se nesmí prát přetlakový oblek? Víte, jak smrdí po roce používání jen od potu?

0/0
27.3.2015 14:08

B96o67h87u38s69l60a27v 23H77a38v96r30á22n54e91k 6703777122

Detaily jsem nerozepisoval. Záchod by byl samozřejmě uvnitř opevněné zóny. Stejně jako zásoby jídla a pití. Zkrátka pevnost.

0/0
27.3.2015 14:02
Foto

V80l23a50s37t23a 71C92o19u77f64a28l 7457299289785

a co stroje s otevřenou kabinou? Všechny bizjety, ale také třeba L-410?

0/0
27.3.2015 14:09

B23o62h64u39s53l90a91v 31H15a77v95r46á39n95e30k 6163617762

Zrovna o těch se tu nediskutuje.

0/0
27.3.2015 14:24
Foto

V88l67a20s38t83a 15C32o98u25f68a34l 7917729599115

Tam mohou být taky piloti psychopati. Nebo ne? V těchto letadlech není prostor pilotní kabiny oddělen dveřmi od cestujících.

+1/0
27.3.2015 14:35

R82a81d58i70m 63K26u35n90z 3545392973390

Prachy prachy prachy. Alternativou by pak mohlo být zrušení těchto krátkých linek a více mrtvých na silnicích.

0/0
27.3.2015 14:11

J65a69r20o61s94l93a52v 55D67r77o39b80n16ý 6676888747667

jenže tohle jsou přískoky na dvě hodiny, tak co tady melete

0/0
27.3.2015 16:26

J39a59r47o97s17l72a35v 20P53o65l81e46n22s51k60y 5536344269

Nechapu kam lidi chodi na nazor , ze kdyz to nejde 100% vyresit. ( a  svevoli pilota skutecne nelze)  tak to neni potreba resit vubec. Natozpak aby se vydavalo jeste nejake dalsi narizeni . . .  . . Kazdy takovy predpis byt se zda debilni, muze situaci ovlivnit o nejake to procento  a o to v letecke doprave jde.

0/0
27.3.2015 13:45

L40u35k93á66š 61K22l22í12m75a 2185323607205

Na škole se to dělalo tak, že když chtěl učitel odejít o velké přestávce z učebny, tak museli všichni ven a on ten kamrlík zamknul, dokud se nevrátil...

0/0
27.3.2015 13:24

T60o52m54á42š 87K46r84o41u53p79a 4368117377893

to sa zasa cakalo s takym nariadenym na katastrofu ?! gratulujemRv

0/−2
27.3.2015 13:13
Foto

D43u55d74á63k 71V82l17a78d23i23m84í27r 4595603312403

Nechápu proč lidé požadují 100 % jistotu, že se nic nestane při letu letadla. Statisticky prostě letadla padat budou s tím nic nenaděláte. Krizových situací při řízení auta je daleko víc a taky se nikdo nebojí, že havaruje, někdy tomu jdou dokonce lidi naproti, tím jak jedou :-P

0/0
27.3.2015 13:06

J80a39r27o64s54l55a78v 95P85o89l62e42n32s56k80y 5536764949

Kdyby aerolinky uvazovaly jako vy bude toho padat dvacetkrat tolik. Proste jenom tak statisticky.

0/0
27.3.2015 13:41
Foto

V62l50a53s77t51a 30C92o95u97f97a63l 7917609949785

To ano. Když lezu do letadla hned po nějaké havárce, tak jsem klidný, protože se dlouho zase nic nestane.

0/0
27.3.2015 13:52

P20a57t79r29i83k 23S47v92o33b19o92d41a 3869851276255

takže budou lítat tři? nebo když bude muset, tak nebude moct si jít ulevit?

0/0
27.3.2015 13:03

P85a62t66r10i36k 61S69v81o47b44o70d42a 3409131616795

aha, nahradit jiný člen posádky, třeba letuška....

0/0
27.3.2015 13:04

M68i11r44o69s62l37a89v 42K94o50š27ť25á80l 4474548613374

a co si ta letuška počne, až pilot pustí letadlo dolů po kouli? Bude moct tak akorát hulákat pomóóc.

+1/0
27.3.2015 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.