Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novým vlastníkem Avie se stala dceřiná firma Ashok Leyland z emirátů

Indové prodali pražskou Avii do Spojených arabských emirátů, stále však zůstává ve stejné skupině. Novým vlastníkem letňanské automobilky se stala dceřiná firma dosavadního majitele Ashok Leyland, která ve Spojených arabských emirátech vyrábí autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i43c85h14a50l 18K49u86c58h50t49a 6263734704482

Ono se to ještě vyrábí?8-o

0/−1
3.4.2015 10:26

F53r39a31n26t85a 56J90í80v18a 9138826787

To by mě zajímalo , co s tím chtějí dělat ??.....jestli kupovali nějakej "balík" firem.....tak teprva zjišťujou kde je ČR.....a co že to tam "vyženili"......;-)

0/0
1.4.2015 20:26

M85a19r18t58i20n 68N33e46r25m59u39t 9807177398559

Docela akční ilustrační fotka, nebo právě padal stativ

+1/0
1.4.2015 17:06

P16a13v11e31l 76J35a64n28e25č28e71k 6626532279396

driftuje ;-D

+1/0
1.4.2015 17:33

M13a35r64t97i41n 38K48ř80í25ž 9793572200187

některý takhle nakloněný jezděj i rovně :-)

+5/0
1.4.2015 21:08

P71ř32e90m70y78s52l 89Č58u41l76í27k 8590703892450

Ta auta byla v době zahájení výroby velice moderní a pokroková. Těžko srovnávat s techniku starou téměř půl století a navíc ještě vraky s moderní produkcí. Ale v té době to byl výborný počin.

0/0
1.4.2015 15:28

D95a65v51i92d 42Š89a94f41r49á77n90e73k 5907334527213

Ta auta byla především kopie francouzských renaultů SG-2 a SG-4. Těžko říct, jestli se na tom dá stavět nějaká budoucnost.

0/0
1.4.2015 19:32

P67ř63e42m37y54s48l 28Č71u93l85í61k 8850743922180

Ta auta byla vyráběna v licenci, to nebyla žádná kopie, ale originál. Rozhodně se na licencích stavět dá, proč znovu složitě vymýšlet trakař? Jen pro vaši informaci: poválečné tramvaje vyráběné u nás měly licenční podvozky a stavěly se na nich tramvaje padesát let;-)

+2/0
1.4.2015 19:52

J94i42ř81í 39K32o46c67u25r76e31k 6535104955878

Tak Avia byla licenční až na motor. Ten byl tuzemské produkce. Jelikož ranultí motor byl problém v ČR vyrobit.

A Tramvaje? T1 byla licenční PCC z USA. Nejen podvozky, ale úplně všechno. Pozdější T2 a nejznámější T3 už licenční nebyly. A právě T3 byly ve výrobě cca 40 let.

0/0
3.4.2015 0:51

P29ř46e47m72y23s83l 32Č25u50l27í33k 8710643402560

" Tak byla např. překonstruována jednookruhová brzdová soustava s podtlakovým posilovačem na dvouokruhovou soustavu s přetlakovým posilovačem. Z tohoto důvodu bylo nutno vybavit motor kompresorem místo vývěvou. Rotační vstřikovací čerpadlo bylo nahrazeno vstřikovacím čerpadlem řadovým výrobně v ČSSR dostupnějším. "

Takže motor původní, pouze jiné vstřikovací čerpadlo.

WIKI: "Dobrá pověst vozů PCC se velmi rychle rozšířila i do Československa a protože se na elektrické výzbroji vozu podílela i firma Westinghouse, která měla smlouvu s ČKD o bezplatné výměně licencí, vyžádali si naši odborníci těsně před válkou její dokumentaci. Vinou válečných událostí se technická dokumentace na naše území dostala až v roce 1946. Pro urychlení vývoje bylo později rozhodnuto zakoupit licenci na výrobu podvozků a v Tatře Smíchov a v ČKD se tak začala rodit nová generace motorových vozů typu T - první série vozů byla vyrobena v letech 1951 - 1952." 

Takže jen podvozky.

0/0
3.4.2015 8:07

P25ř11e32m54y45s18l 43Č67u85l84í94k 8900413872360

Smyslem mého příspěvku bylo, že na licencích se naopak dá dobře stavět.

0/0
3.4.2015 8:09

J57i59ř98í 35E55r23b48e11n 1513764666767

Co by se nedalo. Třeba Daewoo Lanos byl vylepšený Opel Kadett z roku 1984 a japonská motocyklová produkce začínala licenční výrobou motorů Jawa...

0/0
1.4.2015 21:30

M18a20r73t90i88n 51K23ř53í76ž 9183902620307

Nikdy mi nikdo nevysvětlil, jakto, že Avie smrdí jinak než jakékoliv jiné auto - i když tankuje stejnou naftu, po čichu lze spolehlivě poznat.

+7/0
1.4.2015 14:02

P42e61t52r 80K80r94á94l 7676897278977

Taky by mě to zajímalo. Takový smrad jsem cítil už jen v trajektu z Belgie

0/0
1.4.2015 16:34

J25i51ř91í 54E72r33b65e76n 1363974696767

To je stejné, jako když otevřeš kapotu u zahřáté Š 105/120. Taky jedinečný pach.

0/0
1.4.2015 21:31

T95o42m 80J46u64r79e45č94k39a 6655732135415

Avia - nejrychlejší auto na českých silnicích. Ta vždycky vede peloton. ;-DR^

+16/0
1.4.2015 12:12

M66i15c56h19a75l 58P20a94v32l98á43t 9783893874989

Bejvavalo. Dneska uz to vetsinou byva roztomily yarisek, takova pekna mechanicka zelvicka.

+2/−1
1.4.2015 12:25
Foto

P92e91t52r 45S28z70i44l25i25c59z71a60i 3615330216198

A nejširší, nešlo objet ;-D

Hrozný krám, ale supr škola než šel člověk na něco většího

0/0
1.4.2015 13:24

P34a49v26e23l 88N27o25v13á46k 7771626639903

No řekl bych ze přes dým taky neviditelný strojů

0/0
1.4.2015 13:26

M58a65r97t51i12n 86N29e54r42m96u51t 9897957468259

hlavně ráno při zásobování pěší zóny - každých 20m jedna pojízdná dýmovnice

0/0
1.4.2015 17:05
Foto

R96o85m82a22n 73K93o61z75e97l 4807646893554

to spíš vždy platilo pro V3S, ta ještě pomalejší a nadělá víc randálu.

0/0
1.4.2015 20:19

R74o82m63a78n 85H59o26r18n69í73k 2415782774221

Jenže vejtřaska se jen s kosmetickými změnami vyráběla už od roku 1953, randál dělá motor chlazený vzduchem + vysavač, který se o chlazení stará, o pomalost se stará jak motor, co má jen asi 70kW, tak kolové redukční převodovky (proto nejsou poloosy ve středu otáčení kol, ale podstatně výše), ale taky ne zrovna dobře vymyšlená kardanka.

Nicméně je fakt, že vejtřasky jezdí v pohodě i dnes, že jsou velice spolehlivé, odolné, v těžkém terénu uctívané.

0/0
2.4.2015 1:19

P73a30v39e29l 33N13o67v12á25k 7591836429613

Tak v3s jezdí asi už jen díky tomu co jsou schopný vyjet. Pro nic jinyho se asi už nehodí :)

0/0
2.4.2015 6:46

R56o21m45a90n 63H20o91r73n87í76k 2515642174141

Po modernizaci a řadě vylepšení by se hodila jako lehké armádní vozidlo. Základ je i po víc jak 60 letech výborný.

0/0
2.4.2015 7:32

J10i90ř44í 41E98r33b60e35n 1693314706257

"By" se hodila? Víte o Avii S430 nebo o projektu Devín, pragovkách Grand a Golden, Rossu Viza a zejména o Tatře 810, kterých česká armáda používá několik stovek a které jsou koncepčně nástupcem Pragy V3S?

0/0
4.4.2015 18:22

J61a62r35o74s82l55a23v 61D94r86o24b11n90ý 6846418987327

a v chladu ( naschvál nepíšu v zimě ) specifické startování. V jisté době to bylo vozidlo "Céčkařkých autoškol " takže kolona zajištěná. Byl jsem jedním z nich

0/0
2.4.2015 10:52

J64i31ř24í 33K22o32c69u26r35e33k 6175904345508

Přečíst noviny. Cože? Dej tomu přečíst noviny. To jako jak? Narvi je do sání, zapal je a startuj.

+2/0
3.4.2015 0:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.