Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Novým vlastníkem Avie se stala dceřiná firma Ashok Leyland z emirátů

Indové prodali pražskou Avii do Spojených arabských emirátů, stále však zůstává ve stejné skupině. Novým vlastníkem letňanské automobilky se stala dceřiná firma dosavadního majitele Ashok Leyland, která ve Spojených arabských emirátech vyrábí autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i38c73h70a60l 71K80u16c60h64t80a 6153114724142

Ono se to ještě vyrábí?8-o

0/−1
3.4.2015 10:26

F48r35a84n65t60a 40J83í86v91a 9508856747

To by mě zajímalo , co s tím chtějí dělat ??.....jestli kupovali nějakej "balík" firem.....tak teprva zjišťujou kde je ČR.....a co že to tam "vyženili"......;-)

0/0
1.4.2015 20:26

M24a93r10t20i50n 44N61e63r37m62u78t 9187667348579

Docela akční ilustrační fotka, nebo právě padal stativ

+1/0
1.4.2015 17:06

P67a42v14e17l 90J21a87n51e30č72e59k 6516462579976

driftuje ;-D

+1/0
1.4.2015 17:33

M88a82r68t31i94n 40K46ř69í79ž 9943592370527

některý takhle nakloněný jezděj i rovně :-)

+5/0
1.4.2015 21:08

P83ř97e32m85y51s73l 58Č39u33l18í80k 8660333822220

Ta auta byla v době zahájení výroby velice moderní a pokroková. Těžko srovnávat s techniku starou téměř půl století a navíc ještě vraky s moderní produkcí. Ale v té době to byl výborný počin.

0/0
1.4.2015 15:28

D67a30v70i11d 21Š90a14f80r29á82n65e36k 5717114677473

Ta auta byla především kopie francouzských renaultů SG-2 a SG-4. Těžko říct, jestli se na tom dá stavět nějaká budoucnost.

0/0
1.4.2015 19:32

P20ř25e38m24y76s88l 61Č29u59l15í33k 8390533442220

Ta auta byla vyráběna v licenci, to nebyla žádná kopie, ale originál. Rozhodně se na licencích stavět dá, proč znovu složitě vymýšlet trakař? Jen pro vaši informaci: poválečné tramvaje vyráběné u nás měly licenční podvozky a stavěly se na nich tramvaje padesát let;-)

+2/0
1.4.2015 19:52

J24i73ř23í 86K67o37c38u66r50e71k 6165274155328

Tak Avia byla licenční až na motor. Ten byl tuzemské produkce. Jelikož ranultí motor byl problém v ČR vyrobit.

A Tramvaje? T1 byla licenční PCC z USA. Nejen podvozky, ale úplně všechno. Pozdější T2 a nejznámější T3 už licenční nebyly. A právě T3 byly ve výrobě cca 40 let.

0/0
3.4.2015 0:51

P89ř92e12m61y16s22l 29Č22u66l82í52k 8530813492900

" Tak byla např. překonstruována jednookruhová brzdová soustava s podtlakovým posilovačem na dvouokruhovou soustavu s přetlakovým posilovačem. Z tohoto důvodu bylo nutno vybavit motor kompresorem místo vývěvou. Rotační vstřikovací čerpadlo bylo nahrazeno vstřikovacím čerpadlem řadovým výrobně v ČSSR dostupnějším. "

Takže motor původní, pouze jiné vstřikovací čerpadlo.

WIKI: "Dobrá pověst vozů PCC se velmi rychle rozšířila i do Československa a protože se na elektrické výzbroji vozu podílela i firma Westinghouse, která měla smlouvu s ČKD o bezplatné výměně licencí, vyžádali si naši odborníci těsně před válkou její dokumentaci. Vinou válečných událostí se technická dokumentace na naše území dostala až v roce 1946. Pro urychlení vývoje bylo později rozhodnuto zakoupit licenci na výrobu podvozků a v Tatře Smíchov a v ČKD se tak začala rodit nová generace motorových vozů typu T - první série vozů byla vyrobena v letech 1951 - 1952." 

Takže jen podvozky.

0/0
3.4.2015 8:07

P41ř97e56m88y39s30l 23Č57u36l54í59k 8520873102570

Smyslem mého příspěvku bylo, že na licencích se naopak dá dobře stavět.

0/0
3.4.2015 8:09

J35i26ř54í 12E53r82b43e46n 1503824166117

Co by se nedalo. Třeba Daewoo Lanos byl vylepšený Opel Kadett z roku 1984 a japonská motocyklová produkce začínala licenční výrobou motorů Jawa...

0/0
1.4.2015 21:30

M54a10r29t83i83n 84K83ř11í80ž 9743282580437

Nikdy mi nikdo nevysvětlil, jakto, že Avie smrdí jinak než jakékoliv jiné auto - i když tankuje stejnou naftu, po čichu lze spolehlivě poznat.

+7/0
1.4.2015 14:02

P60e71t88r 13K78r67á68l 7696787828947

Taky by mě to zajímalo. Takový smrad jsem cítil už jen v trajektu z Belgie

0/0
1.4.2015 16:34

J27i65ř94í 88E86r25b23e51n 1873474176557

To je stejné, jako když otevřeš kapotu u zahřáté Š 105/120. Taky jedinečný pach.

0/0
1.4.2015 21:31

T81o53m 40J67u13r24e72č34k44a 6785822945495

Avia - nejrychlejší auto na českých silnicích. Ta vždycky vede peloton. ;-DR^

+16/0
1.4.2015 12:12

M81i74c60h78a36l 43P85a39v49l10á87t 9663273164909

Bejvavalo. Dneska uz to vetsinou byva roztomily yarisek, takova pekna mechanicka zelvicka.

+2/−1
1.4.2015 12:25
Foto

P87e12t45r 90S72z33i81l57i96c23z37a11i 3755680326918

A nejširší, nešlo objet ;-D

Hrozný krám, ale supr škola než šel člověk na něco většího

0/0
1.4.2015 13:24

P30a25v15e91l 75N40o76v36á67k 7801226959243

No řekl bych ze přes dým taky neviditelný strojů

0/0
1.4.2015 13:26

M90a67r24t56i54n 28N53e90r79m58u57t 9197507788319

hlavně ráno při zásobování pěší zóny - každých 20m jedna pojízdná dýmovnice

0/0
1.4.2015 17:05
Foto

R38o29m57a38n 72K41o65z74e96l 4897856943364

to spíš vždy platilo pro V3S, ta ještě pomalejší a nadělá víc randálu.

0/0
1.4.2015 20:19
Foto

R14o23m45a65n 11H45o11r98n46í43k 2605212764731

Jenže vejtřaska se jen s kosmetickými změnami vyráběla už od roku 1953, randál dělá motor chlazený vzduchem + vysavač, který se o chlazení stará, o pomalost se stará jak motor, co má jen asi 70kW, tak kolové redukční převodovky (proto nejsou poloosy ve středu otáčení kol, ale podstatně výše), ale taky ne zrovna dobře vymyšlená kardanka.

Nicméně je fakt, že vejtřasky jezdí v pohodě i dnes, že jsou velice spolehlivé, odolné, v těžkém terénu uctívané.

0/0
2.4.2015 1:19

P76a33v34e42l 28N31o36v56á46k 7511916479853

Tak v3s jezdí asi už jen díky tomu co jsou schopný vyjet. Pro nic jinyho se asi už nehodí :)

0/0
2.4.2015 6:46
Foto

R27o35m58a81n 57H37o67r94n53í54k 2435732834771

Po modernizaci a řadě vylepšení by se hodila jako lehké armádní vozidlo. Základ je i po víc jak 60 letech výborný.

0/0
2.4.2015 7:32

J85i37ř30í 21E93r22b30e87n 1113294656607

"By" se hodila? Víte o Avii S430 nebo o projektu Devín, pragovkách Grand a Golden, Rossu Viza a zejména o Tatře 810, kterých česká armáda používá několik stovek a které jsou koncepčně nástupcem Pragy V3S?

0/0
4.4.2015 18:22

J62a18r82o86s87l29a58v 52D62r23o28b17n11ý 6386298457197

a v chladu ( naschvál nepíšu v zimě ) specifické startování. V jisté době to bylo vozidlo "Céčkařkých autoškol " takže kolona zajištěná. Byl jsem jedním z nich

0/0
2.4.2015 10:52

J71i36ř90í 15K15o70c80u37r71e16k 6425454705558

Přečíst noviny. Cože? Dej tomu přečíst noviny. To jako jak? Narvi je do sání, zapal je a startuj.

+2/0
3.4.2015 0:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.