Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novým vlastníkem Avie se stala dceřiná firma Ashok Leyland z emirátů

Indové prodali pražskou Avii do Spojených arabských emirátů, stále však zůstává ve stejné skupině. Novým vlastníkem letňanské automobilky se stala dceřiná firma dosavadního majitele Ashok Leyland, která ve Spojených arabských emirátech vyrábí autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i95c50h96a42l 57K71u50c35h46t87a 6473964574142

Ono se to ještě vyrábí?8-o

0/−1
3.4.2015 10:26

F96r88a89n80t57a 34J74í70v82a 9608336807

To by mě zajímalo , co s tím chtějí dělat ??.....jestli kupovali nějakej "balík" firem.....tak teprva zjišťujou kde je ČR.....a co že to tam "vyženili"......;-)

0/0
1.4.2015 20:26

M58a49r93t89i64n 37N31e89r98m60u79t 9897607328519

Docela akční ilustrační fotka, nebo právě padal stativ

+1/0
1.4.2015 17:06

P55a36v89e18l 58J95a21n58e15č25e52k 6356982719166

driftuje ;-D

+1/0
1.4.2015 17:33

M60a26r83t32i96n 78K52ř84í63ž 9663482170207

některý takhle nakloněný jezděj i rovně :-)

+5/0
1.4.2015 21:08

P17ř34e61m58y66s35l 24Č90u92l98í11k 8380123222130

Ta auta byla v době zahájení výroby velice moderní a pokroková. Těžko srovnávat s techniku starou téměř půl století a navíc ještě vraky s moderní produkcí. Ale v té době to byl výborný počin.

0/0
1.4.2015 15:28

D80a15v41i20d 41Š93a44f36r63á61n59e45k 5947204157853

Ta auta byla především kopie francouzských renaultů SG-2 a SG-4. Těžko říct, jestli se na tom dá stavět nějaká budoucnost.

0/0
1.4.2015 19:32

P61ř26e67m73y50s58l 13Č27u87l64í80k 8970663272960

Ta auta byla vyráběna v licenci, to nebyla žádná kopie, ale originál. Rozhodně se na licencích stavět dá, proč znovu složitě vymýšlet trakař? Jen pro vaši informaci: poválečné tramvaje vyráběné u nás měly licenční podvozky a stavěly se na nich tramvaje padesát let;-)

+2/0
1.4.2015 19:52

J81i86ř59í 84K62o37c45u93r16e35k 6285304485358

Tak Avia byla licenční až na motor. Ten byl tuzemské produkce. Jelikož ranultí motor byl problém v ČR vyrobit.

A Tramvaje? T1 byla licenční PCC z USA. Nejen podvozky, ale úplně všechno. Pozdější T2 a nejznámější T3 už licenční nebyly. A právě T3 byly ve výrobě cca 40 let.

0/0
3.4.2015 0:51

P40ř78e63m38y47s50l 91Č17u12l97í93k 8530243522670

" Tak byla např. překonstruována jednookruhová brzdová soustava s podtlakovým posilovačem na dvouokruhovou soustavu s přetlakovým posilovačem. Z tohoto důvodu bylo nutno vybavit motor kompresorem místo vývěvou. Rotační vstřikovací čerpadlo bylo nahrazeno vstřikovacím čerpadlem řadovým výrobně v ČSSR dostupnějším. "

Takže motor původní, pouze jiné vstřikovací čerpadlo.

WIKI: "Dobrá pověst vozů PCC se velmi rychle rozšířila i do Československa a protože se na elektrické výzbroji vozu podílela i firma Westinghouse, která měla smlouvu s ČKD o bezplatné výměně licencí, vyžádali si naši odborníci těsně před válkou její dokumentaci. Vinou válečných událostí se technická dokumentace na naše území dostala až v roce 1946. Pro urychlení vývoje bylo později rozhodnuto zakoupit licenci na výrobu podvozků a v Tatře Smíchov a v ČKD se tak začala rodit nová generace motorových vozů typu T - první série vozů byla vyrobena v letech 1951 - 1952." 

Takže jen podvozky.

0/0
3.4.2015 8:07

P52ř85e32m46y72s94l 63Č96u52l87í88k 8780393182870

Smyslem mého příspěvku bylo, že na licencích se naopak dá dobře stavět.

0/0
3.4.2015 8:09

J87i30ř67í 33E81r38b62e76n 1283914656137

Co by se nedalo. Třeba Daewoo Lanos byl vylepšený Opel Kadett z roku 1984 a japonská motocyklová produkce začínala licenční výrobou motorů Jawa...

0/0
1.4.2015 21:30

M33a31r47t21i44n 38K91ř18í41ž 9733152940677

Nikdy mi nikdo nevysvětlil, jakto, že Avie smrdí jinak než jakékoliv jiné auto - i když tankuje stejnou naftu, po čichu lze spolehlivě poznat.

+7/0
1.4.2015 14:02

P87e92t40r 90K73r55á37l 7196587208157

Taky by mě to zajímalo. Takový smrad jsem cítil už jen v trajektu z Belgie

0/0
1.4.2015 16:34

J73i84ř43í 78E63r64b64e23n 1903654116297

To je stejné, jako když otevřeš kapotu u zahřáté Š 105/120. Taky jedinečný pach.

0/0
1.4.2015 21:31

T34o94m 32J75u15r85e50č76k84a 6385402735965

Avia - nejrychlejší auto na českých silnicích. Ta vždycky vede peloton. ;-DR^

+16/0
1.4.2015 12:12

M87i70c32h34a77l 20P91a39v72l64á17t 9283423964359

Bejvavalo. Dneska uz to vetsinou byva roztomily yarisek, takova pekna mechanicka zelvicka.

+2/−1
1.4.2015 12:25
Foto

P10e30t60r 87S33z37i74l77i81c88z35a89i 3345240826978

A nejširší, nešlo objet ;-D

Hrozný krám, ale supr škola než šel člověk na něco většího

0/0
1.4.2015 13:24

P78a57v38e86l 79N36o81v27á68k 7231586129703

No řekl bych ze přes dým taky neviditelný strojů

0/0
1.4.2015 13:26

M54a65r23t56i76n 21N77e19r97m75u71t 9877507708459

hlavně ráno při zásobování pěší zóny - každých 20m jedna pojízdná dýmovnice

0/0
1.4.2015 17:05
Foto

R54o81m26a61n 89K75o80z38e18l 4827516113514

to spíš vždy platilo pro V3S, ta ještě pomalejší a nadělá víc randálu.

0/0
1.4.2015 20:19
Foto

R13o58m45a56n 48H95o64r30n22í41k 2315522384411

Jenže vejtřaska se jen s kosmetickými změnami vyráběla už od roku 1953, randál dělá motor chlazený vzduchem + vysavač, který se o chlazení stará, o pomalost se stará jak motor, co má jen asi 70kW, tak kolové redukční převodovky (proto nejsou poloosy ve středu otáčení kol, ale podstatně výše), ale taky ne zrovna dobře vymyšlená kardanka.

Nicméně je fakt, že vejtřasky jezdí v pohodě i dnes, že jsou velice spolehlivé, odolné, v těžkém terénu uctívané.

0/0
2.4.2015 1:19

P65a10v61e75l 11N27o82v51á95k 7351186409353

Tak v3s jezdí asi už jen díky tomu co jsou schopný vyjet. Pro nic jinyho se asi už nehodí :)

0/0
2.4.2015 6:46
Foto

R98o82m95a94n 85H45o96r79n89í91k 2295852984661

Po modernizaci a řadě vylepšení by se hodila jako lehké armádní vozidlo. Základ je i po víc jak 60 letech výborný.

0/0
2.4.2015 7:32

J85i19ř35í 77E64r35b54e67n 1963854406237

"By" se hodila? Víte o Avii S430 nebo o projektu Devín, pragovkách Grand a Golden, Rossu Viza a zejména o Tatře 810, kterých česká armáda používá několik stovek a které jsou koncepčně nástupcem Pragy V3S?

0/0
4.4.2015 18:22

J69a84r13o96s68l55a31v 22D23r33o85b33n90ý 6276388577687

a v chladu ( naschvál nepíšu v zimě ) specifické startování. V jisté době to bylo vozidlo "Céčkařkých autoškol " takže kolona zajištěná. Byl jsem jedním z nich

0/0
2.4.2015 10:52

J15i74ř40í 14K46o92c58u76r49e18k 6725484895578

Přečíst noviny. Cože? Dej tomu přečíst noviny. To jako jak? Narvi je do sání, zapal je a startuj.

+2/0
3.4.2015 0:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.