Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodej aut se do března zvedl o 25 procent, Škoda rostla téměř o třetinu

V Česku se od ledna do března prodalo přes 53 tisíc nových vozů. Odpovídá to nárůstu o 24 procent. Tři ze čtyř vozů nakoupily firmy. Nejsilnější na trhu je Škoda s podílem skoro 32 procent. Nejprodávanějším vozem zůstává model octavia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a44r34d44a 44B62r22a83b77e89n27e31c 1170484289946

o nějakém úspěch se bavme až ve chvíli, kdy si nové auto budou moci koupit i důchodci řekněme každé tři roky. To, že si auta nakoupily firmy svědčí mimo jiné i o tom, že je to pro ně výhodné, znamená to daňové odpisy a o to méně vybere Babiš

0/−1
5.4.2015 19:09

V22í43ť50a 23K27r63u75t66i78š 1360904555727

A proč by důchodce, který v průměru najede pár tisíc ročně, kupoval co 3 roky nové auto? I kdyby na něj měl.... To,že auta nakupují firmy znamená, že na ně v prvé řadě vydělaly a ve druhé to, jejich koupě a potřeba je efektivnější, než je vrazit do něčeho jiného.

+1/0
6.4.2015 2:15

J80a98r19d77a 35B36r67a87b73e16n29e40c 1950664859626

a rovněž daňové odpisy něco hodí viďte. To s tím důchodcem byl příměr, udává jakou cenu by mohl mít nový automobil v poměru k běžnému důchodu. Ale kdo nechce pochopit nechápe

0/0
7.4.2015 11:11
Foto

I52v46a28n 81K38o50p66t36a 5637192261107

I ta firma ba to nejdříve musí vydělat. Navíc nic se nekupuje jen tak ale proto aby jste vydělal vic a utratil min za servis. Takže ve výsledku presne opacne, zaplatite na dani vic.

0/0
7.4.2015 6:23

P82a30t27r97i46k 27S98v62o35b74o43d66a 3299841446185

toto moc neplatí. Když obměním co tři, čtyři roky auta, tak servis je tam podružná částka....

0/0
15.4.2015 15:53
Foto

I24v55a38n 89K69o47p47t40a 5347692191377

Chvilku mi o tom můžete vyprávět. Kdybych v práci neřešil, zda to čtyřleté auto se vyplatí vyměnit nebo ještě nechat v provozu. Vzhledem k nájezdu, servisním nákladům atd možná bych Vám na to skočil. Samozřejmě mluvím o autech v majetku, ne na operativní leasing.

Pokud to auto je ok, nemá problémy zůstává v majetku a jezdí dál. Odpisy jsou uplatněné servis minimální, 2-3 za rok olej atd., ve výsledku tedy nižsí náklady a vyšší daň z příjmu.  Tímto stylem u nás jezdí OctaviaII r.v.2006 najeto ca. 500.000km, do příchodu třetí generace nebyl absolutně žádnej důvod měnit ji za uplně  stejné auto, když prostě jezdí bez problému.

Mimochodem je s původním turbem, spojkou, EGR atd.

0/0
16.4.2015 9:22

T61o89m94á95š 85B11a60u19e95r 5126403230459

Lidem rostou mzdy a pritom 3 ze 4 novych aut kupuji firmy... Takze stat vrati DPH, firmy si snizi dane z prijmu o odpisy aut a je zadelano na ,,prosperitu".

+1/−1
4.4.2015 21:52

T68o63m16á29š 29B29a13u74e32r 5696443330819

Lidem rostou mzdy, a proto 3 ze 4 novych aut kupuji firmy..... Takze stat klopi vratky na DPH a jeste konci auta ve firemnich odpisech na dani z prijmu. Opravdovy zaklad prospetity:-(

0/−1
4.4.2015 21:46

J91a68r74o87s18l76a78v 60D32r11o14z34d 6392663942485

Tak jeste aby firmy ze sluzebnich aut odvadely DPHcko a nemohly si je uplatnit jako naklad. To by byla opravdu "pecka". Myslete trochu.

0/0
6.4.2015 8:27

J21a37n 53Š77p80e72c45i17á26n 2880110549309

To uz musej byt pekni notorici ve vedeni škody, jak musej pořad odpalovat šampus na oslavu prodejnosti.

+3/0
4.4.2015 8:54

P42a70v75e92l 20Ř77a90p74e72k 7292476539695

Je to pořád dokola. Není týdne, aby tu nebyl oslavný článek na prodeje automobilů. Má to snad být důvod k radosti? Ne, je to další v řadě ukázek degenerace této společnosti a ekonomického i morálního úpadku.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví. Lidé skrze okénko automobilu odmítají vidět realitu. Odmítají vidět, že navzdory tomu divadlu, kdy je vše stále více v pohybu, pohybuje se sem a tam stále větší množství hmoty, dluhy rostou, ekonomika jde do háje, narůstá frustrace a stres.

K prosperitě se nelze protočit volantem a prošlapat skrze pedál plynu, vážení. Automobilismus a všechna ta přidružená odvětví narostla do absurdního objemu, který je ekonomicky i morálně zcela neospravedlnitelný. Všichni sice makají, stojí u pásu, kroutí volantem jako pominutí, ale výsledkem celé této činnosti je z velké části pouze újma, devastace prostředí, obrovská spotřeba prostředků, které jsou vysávány z jiných odvětví.

Nelze pominout ani fakt, že celý automobilismus je zločinný systém, postavený na morálně pokřivených základech. Automobilismus je šířen násilím, rozhodnutím státu, a je financován z daní, tedy de facto uloupených peněz. Je to systém, kde není možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady jednotlivé přepravy, protože tyto náklady jsou socialistickým způsobem přenášeny na všechny okolo. Tak, jako každý jiný socialistický systém, je automobilismus charakterizován nadužíváním, plýtváním, při současném nedostatku.

Celý automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, naprosto nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Kdybych měl naši ekonomiku shrnout do jedné věty, řekl bych: "Lidé si kupují auta, aby měli čím dojíždět do továren na auta." Pak se divme, že dluhy rostou nebo že na šikovného řemeslníka se čeká přes rok.

+3/−2
3.4.2015 13:16

P79e55t39r 49K68r96a11f69č97i39k 7764385436804

pane Řapek jste mimo mísu - nikdo Vás nenutí kupovat auta, nedej bože obměňovat svůj vozový park co tři - čtyři roky. Žijte si svůj sen a netrapte se úpadkem společnosti

+6/−3
3.4.2015 15:07

M40a30r20t37i13n 43Š52t15r22o13s 4789187340338

Jěždění autem denně do práce tam, kde funguje veřejná doprava, také nemám rád, ale tento Váš názor je hloupost. Ekonomika v rozhodně nestojí jen na autech, a Vy, stejně jako já, můžeme vydělat peníze i bez aut, a koupit si za ně cokoliv jiného než auta.

+3/0
3.4.2015 15:26

V72í27ť27a 74K86r16u10t26i69š 1720284305977

Která jiná odvětví jsou vysávána? Co vám chybí ns trhu z toho důvodu, že jsou tyto zdroje použity ns výrobu aut, dnes, v době pretlaku nabídky absolutně všeho?

0/0
3.4.2015 19:30

J90i91n12d78ř90i49c79h 60Š96k43o84p65e22k 4495691280365

vymysli něco lepšího, ideálnějšího.

Plkat nesmysly není umění

+1/−1
3.4.2015 20:12

J16a25n 90Š88p66e29c31i52á14n 2700620239549

Majitel vozu, nejlip i kuřák, je nejzdaněnější typ cloveka v cesku. Pokud to dela dobrovolne, je to jeho moralni chlouba vykrmovat stat, tak budiz mu prano.

Naprosto s Vami souhlasim s tim plytvanim zdroju. Udrzuje se tim umela zamestnanost, honi hdp. Snazi se udelat z automobilu spotrebni vec. Ale trh je bohuzel pomerne nasyceny ojetinami a nektere ojetiny jsou kvalitnejsi nez Rapidy a fabie co tam sjizdi z linky.

Ja, kdybych nemel firemni auto, kde platim jen naftu za cestu domu a do prace - asi 15Kc tam a zpet - tak autem nejezdim. Veskere fixni naklady za vuz usetrim. A kdyby byl konec s firemnim, je tu kolo, mhd.

+1/0
4.4.2015 9:11

P32a31v13e27l 82Š42e93d82l79b27a41u31e92r 7358761942355

Tak jo, pane Řapku, počkejte si, až se suroviny a polotovary do továren a pak výrobky do prodejen přepraví koňskými povozy. Ale pozor, aby to hlavně nebyly krávy, ty více prdí a způsobují tak globální oteplování.

0/−1
6.4.2015 12:47

P18a65v40e13l 59Š77e59d79l64b84a85u86e12r 7828601392535

Jo a šikovný řemeslník ke mně přijel, bohužel ale autem, za hodinu po zavolání. Asi žiju ve šťastnějším světě... Odpad třídím, nebojte.

0/0
6.4.2015 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.