Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej aut se do března zvedl o 25 procent, Škoda rostla téměř o třetinu

V Česku se od ledna do března prodalo přes 53 tisíc nových vozů. Odpovídá to nárůstu o 24 procent. Tři ze čtyř vozů nakoupily firmy. Nejsilnější na trhu je Škoda s podílem skoro 32 procent. Nejprodávanějším vozem zůstává model octavia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a44r68d59a 71B25r83a42b38e90n49e35c 1950744749916

o nějakém úspěch se bavme až ve chvíli, kdy si nové auto budou moci koupit i důchodci řekněme každé tři roky. To, že si auta nakoupily firmy svědčí mimo jiné i o tom, že je to pro ně výhodné, znamená to daňové odpisy a o to méně vybere Babiš

0/−1
5.4.2015 19:09

V79í94ť91a 54K92r73u38t33i63š 1460264425597

A proč by důchodce, který v průměru najede pár tisíc ročně, kupoval co 3 roky nové auto? I kdyby na něj měl.... To,že auta nakupují firmy znamená, že na ně v prvé řadě vydělaly a ve druhé to, jejich koupě a potřeba je efektivnější, než je vrazit do něčeho jiného.

+1/0
6.4.2015 2:15

J78a67r62d64a 65B44r88a63b45e87n81e10c 1410584699716

a rovněž daňové odpisy něco hodí viďte. To s tím důchodcem byl příměr, udává jakou cenu by mohl mít nový automobil v poměru k běžnému důchodu. Ale kdo nechce pochopit nechápe

0/0
7.4.2015 11:11
Foto

I20v55a17n 33K34o75p95t98a 5867862531697

I ta firma ba to nejdříve musí vydělat. Navíc nic se nekupuje jen tak ale proto aby jste vydělal vic a utratil min za servis. Takže ve výsledku presne opacne, zaplatite na dani vic.

0/0
7.4.2015 6:23

P40a35t18r77i67k 98S78v22o80b72o41d19a 3409131266595

toto moc neplatí. Když obměním co tři, čtyři roky auta, tak servis je tam podružná částka....

0/0
15.4.2015 15:53
Foto

I13v72a91n 41K78o62p90t35a 5707342351537

Chvilku mi o tom můžete vyprávět. Kdybych v práci neřešil, zda to čtyřleté auto se vyplatí vyměnit nebo ještě nechat v provozu. Vzhledem k nájezdu, servisním nákladům atd možná bych Vám na to skočil. Samozřejmě mluvím o autech v majetku, ne na operativní leasing.

Pokud to auto je ok, nemá problémy zůstává v majetku a jezdí dál. Odpisy jsou uplatněné servis minimální, 2-3 za rok olej atd., ve výsledku tedy nižsí náklady a vyšší daň z příjmu.  Tímto stylem u nás jezdí OctaviaII r.v.2006 najeto ca. 500.000km, do příchodu třetí generace nebyl absolutně žádnej důvod měnit ji za uplně  stejné auto, když prostě jezdí bez problému.

Mimochodem je s původním turbem, spojkou, EGR atd.

0/0
16.4.2015 9:22

T90o65m64á77š 57B45a92u14e62r 5726313730599

Lidem rostou mzdy a pritom 3 ze 4 novych aut kupuji firmy... Takze stat vrati DPH, firmy si snizi dane z prijmu o odpisy aut a je zadelano na ,,prosperitu".

+1/−1
4.4.2015 21:52

T90o59m39á81š 75B24a93u72e79r 5496833240609

Lidem rostou mzdy, a proto 3 ze 4 novych aut kupuji firmy..... Takze stat klopi vratky na DPH a jeste konci auta ve firemnich odpisech na dani z prijmu. Opravdovy zaklad prospetity:-(

0/−1
4.4.2015 21:46

J38a60r71o27s52l96a73v 52D68r89o17z75d 6403829670327

Tak jeste aby firmy ze sluzebnich aut odvadely DPHcko a nemohly si je uplatnit jako naklad. To by byla opravdu "pecka". Myslete trochu.

0/0
6.4.2015 8:27

J54a50n 98Š70p66e29c71i41á95n 2870580219599

To uz musej byt pekni notorici ve vedeni škody, jak musej pořad odpalovat šampus na oslavu prodejnosti.

+3/0
4.4.2015 8:54

P28a84v24e93l 43Ř83a64p53e89k 7552786769845

Je to pořád dokola. Není týdne, aby tu nebyl oslavný článek na prodeje automobilů. Má to snad být důvod k radosti? Ne, je to další v řadě ukázek degenerace této společnosti a ekonomického i morálního úpadku.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví. Lidé skrze okénko automobilu odmítají vidět realitu. Odmítají vidět, že navzdory tomu divadlu, kdy je vše stále více v pohybu, pohybuje se sem a tam stále větší množství hmoty, dluhy rostou, ekonomika jde do háje, narůstá frustrace a stres.

K prosperitě se nelze protočit volantem a prošlapat skrze pedál plynu, vážení. Automobilismus a všechna ta přidružená odvětví narostla do absurdního objemu, který je ekonomicky i morálně zcela neospravedlnitelný. Všichni sice makají, stojí u pásu, kroutí volantem jako pominutí, ale výsledkem celé této činnosti je z velké části pouze újma, devastace prostředí, obrovská spotřeba prostředků, které jsou vysávány z jiných odvětví.

Nelze pominout ani fakt, že celý automobilismus je zločinný systém, postavený na morálně pokřivených základech. Automobilismus je šířen násilím, rozhodnutím státu, a je financován z daní, tedy de facto uloupených peněz. Je to systém, kde není možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady jednotlivé přepravy, protože tyto náklady jsou socialistickým způsobem přenášeny na všechny okolo. Tak, jako každý jiný socialistický systém, je automobilismus charakterizován nadužíváním, plýtváním, při současném nedostatku.

Celý automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, naprosto nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Kdybych měl naši ekonomiku shrnout do jedné věty, řekl bych: "Lidé si kupují auta, aby měli čím dojíždět do továren na auta." Pak se divme, že dluhy rostou nebo že na šikovného řemeslníka se čeká přes rok.

+3/−2
3.4.2015 13:16

P47e90t48r 74K98r82a20f15č57i94k 7424245896704

pane Řapek jste mimo mísu - nikdo Vás nenutí kupovat auta, nedej bože obměňovat svůj vozový park co tři - čtyři roky. Žijte si svůj sen a netrapte se úpadkem společnosti

+6/−3
3.4.2015 15:07

M41a10r84t55i19n 25Š41t18r70o31s 4619467490828

Jěždění autem denně do práce tam, kde funguje veřejná doprava, také nemám rád, ale tento Váš názor je hloupost. Ekonomika v rozhodně nestojí jen na autech, a Vy, stejně jako já, můžeme vydělat peníze i bez aut, a koupit si za ně cokoliv jiného než auta.

+3/0
3.4.2015 15:26

V67í11ť60a 52K90r89u43t34i50š 1560224595377

Která jiná odvětví jsou vysávána? Co vám chybí ns trhu z toho důvodu, že jsou tyto zdroje použity ns výrobu aut, dnes, v době pretlaku nabídky absolutně všeho?

0/0
3.4.2015 19:30

J48i23n37d29ř60i28c93h 92Š21k88o69p32e67k 4695161810775

vymysli něco lepšího, ideálnějšího.

Plkat nesmysly není umění

+1/−1
3.4.2015 20:12

J52a47n 46Š70p31e88c93i81á71n 2970800979749

Majitel vozu, nejlip i kuřák, je nejzdaněnější typ cloveka v cesku. Pokud to dela dobrovolne, je to jeho moralni chlouba vykrmovat stat, tak budiz mu prano.

Naprosto s Vami souhlasim s tim plytvanim zdroju. Udrzuje se tim umela zamestnanost, honi hdp. Snazi se udelat z automobilu spotrebni vec. Ale trh je bohuzel pomerne nasyceny ojetinami a nektere ojetiny jsou kvalitnejsi nez Rapidy a fabie co tam sjizdi z linky.

Ja, kdybych nemel firemni auto, kde platim jen naftu za cestu domu a do prace - asi 15Kc tam a zpet - tak autem nejezdim. Veskere fixni naklady za vuz usetrim. A kdyby byl konec s firemnim, je tu kolo, mhd.

+1/0
4.4.2015 9:11

P44a98v95e64l 13Š69e57d93l41b85a30u87e74r 7888701812685

Tak jo, pane Řapku, počkejte si, až se suroviny a polotovary do továren a pak výrobky do prodejen přepraví koňskými povozy. Ale pozor, aby to hlavně nebyly krávy, ty více prdí a způsobují tak globální oteplování.

0/−1
6.4.2015 12:47

P31a73v28e68l 78Š68e21d90l76b90a47u35e77r 7568951212235

Jo a šikovný řemeslník ke mně přijel, bohužel ale autem, za hodinu po zavolání. Asi žiju ve šťastnějším světě... Odpad třídím, nebojte.

0/0
6.4.2015 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.