Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej aut se do března zvedl o 25 procent, Škoda rostla téměř o třetinu

V Česku se od ledna do března prodalo přes 53 tisíc nových vozů. Odpovídá to nárůstu o 24 procent. Tři ze čtyř vozů nakoupily firmy. Nejsilnější na trhu je Škoda s podílem skoro 32 procent. Nejprodávanějším vozem zůstává model octavia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a94r30d91a 60B35r12a44b12e83n20e83c 1270254809126

o nějakém úspěch se bavme až ve chvíli, kdy si nové auto budou moci koupit i důchodci řekněme každé tři roky. To, že si auta nakoupily firmy svědčí mimo jiné i o tom, že je to pro ně výhodné, znamená to daňové odpisy a o to méně vybere Babiš

0/−1
5.4.2015 19:09

V34í94ť30a 40K21r90u55t19i31š 1200484105797

A proč by důchodce, který v průměru najede pár tisíc ročně, kupoval co 3 roky nové auto? I kdyby na něj měl.... To,že auta nakupují firmy znamená, že na ně v prvé řadě vydělaly a ve druhé to, jejich koupě a potřeba je efektivnější, než je vrazit do něčeho jiného.

+1/0
6.4.2015 2:15

J66a92r84d29a 44B24r40a86b14e26n33e55c 1870504489896

a rovněž daňové odpisy něco hodí viďte. To s tím důchodcem byl příměr, udává jakou cenu by mohl mít nový automobil v poměru k běžnému důchodu. Ale kdo nechce pochopit nechápe

0/0
7.4.2015 11:11
Foto

I94v36a98n 79K52o97p71t52a 5867162301487

I ta firma ba to nejdříve musí vydělat. Navíc nic se nekupuje jen tak ale proto aby jste vydělal vic a utratil min za servis. Takže ve výsledku presne opacne, zaplatite na dani vic.

0/0
7.4.2015 6:23

P21a69t50r85i11k 63S45v90o35b64o81d10a 3499251296775

toto moc neplatí. Když obměním co tři, čtyři roky auta, tak servis je tam podružná částka....

0/0
15.4.2015 15:53
Foto

I96v83a33n 49K17o29p36t83a 5487292371677

Chvilku mi o tom můžete vyprávět. Kdybych v práci neřešil, zda to čtyřleté auto se vyplatí vyměnit nebo ještě nechat v provozu. Vzhledem k nájezdu, servisním nákladům atd možná bych Vám na to skočil. Samozřejmě mluvím o autech v majetku, ne na operativní leasing.

Pokud to auto je ok, nemá problémy zůstává v majetku a jezdí dál. Odpisy jsou uplatněné servis minimální, 2-3 za rok olej atd., ve výsledku tedy nižsí náklady a vyšší daň z příjmu.  Tímto stylem u nás jezdí OctaviaII r.v.2006 najeto ca. 500.000km, do příchodu třetí generace nebyl absolutně žádnej důvod měnit ji za uplně  stejné auto, když prostě jezdí bez problému.

Mimochodem je s původním turbem, spojkou, EGR atd.

0/0
16.4.2015 9:22

T30o41m41á38š 92B90a74u43e75r 5476533330159

Lidem rostou mzdy a pritom 3 ze 4 novych aut kupuji firmy... Takze stat vrati DPH, firmy si snizi dane z prijmu o odpisy aut a je zadelano na ,,prosperitu".

+1/−1
4.4.2015 21:52

T57o63m40á53š 98B39a36u78e93r 5556123810809

Lidem rostou mzdy, a proto 3 ze 4 novych aut kupuji firmy..... Takze stat klopi vratky na DPH a jeste konci auta ve firemnich odpisech na dani z prijmu. Opravdovy zaklad prospetity:-(

0/−1
4.4.2015 21:46

J41a91r43o66s46l81a36v 76D69r92o32z53d 6173589500847

Tak jeste aby firmy ze sluzebnich aut odvadely DPHcko a nemohly si je uplatnit jako naklad. To by byla opravdu "pecka". Myslete trochu.

0/0
6.4.2015 8:27

J12a58n 40Š98p43e58c64i95á39n 2490890109889

To uz musej byt pekni notorici ve vedeni škody, jak musej pořad odpalovat šampus na oslavu prodejnosti.

+3/0
4.4.2015 8:54

P35a85v38e55l 22Ř59a82p10e19k 7102706959385

Je to pořád dokola. Není týdne, aby tu nebyl oslavný článek na prodeje automobilů. Má to snad být důvod k radosti? Ne, je to další v řadě ukázek degenerace této společnosti a ekonomického i morálního úpadku.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví. Lidé skrze okénko automobilu odmítají vidět realitu. Odmítají vidět, že navzdory tomu divadlu, kdy je vše stále více v pohybu, pohybuje se sem a tam stále větší množství hmoty, dluhy rostou, ekonomika jde do háje, narůstá frustrace a stres.

K prosperitě se nelze protočit volantem a prošlapat skrze pedál plynu, vážení. Automobilismus a všechna ta přidružená odvětví narostla do absurdního objemu, který je ekonomicky i morálně zcela neospravedlnitelný. Všichni sice makají, stojí u pásu, kroutí volantem jako pominutí, ale výsledkem celé této činnosti je z velké části pouze újma, devastace prostředí, obrovská spotřeba prostředků, které jsou vysávány z jiných odvětví.

Nelze pominout ani fakt, že celý automobilismus je zločinný systém, postavený na morálně pokřivených základech. Automobilismus je šířen násilím, rozhodnutím státu, a je financován z daní, tedy de facto uloupených peněz. Je to systém, kde není možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady jednotlivé přepravy, protože tyto náklady jsou socialistickým způsobem přenášeny na všechny okolo. Tak, jako každý jiný socialistický systém, je automobilismus charakterizován nadužíváním, plýtváním, při současném nedostatku.

Celý automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, naprosto nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Kdybych měl naši ekonomiku shrnout do jedné věty, řekl bych: "Lidé si kupují auta, aby měli čím dojíždět do továren na auta." Pak se divme, že dluhy rostou nebo že na šikovného řemeslníka se čeká přes rok.

+3/−2
3.4.2015 13:16

P86e69t17r 98K91r80a85f92č90i95k 7704825466824

pane Řapek jste mimo mísu - nikdo Vás nenutí kupovat auta, nedej bože obměňovat svůj vozový park co tři - čtyři roky. Žijte si svůj sen a netrapte se úpadkem společnosti

+6/−3
3.4.2015 15:07

M36a47r36t95i90n 35Š87t44r16o92s 4979937980668

Jěždění autem denně do práce tam, kde funguje veřejná doprava, také nemám rád, ale tento Váš názor je hloupost. Ekonomika v rozhodně nestojí jen na autech, a Vy, stejně jako já, můžeme vydělat peníze i bez aut, a koupit si za ně cokoliv jiného než auta.

+3/0
3.4.2015 15:26

V84í92ť57a 68K13r15u70t93i87š 1390574185237

Která jiná odvětví jsou vysávána? Co vám chybí ns trhu z toho důvodu, že jsou tyto zdroje použity ns výrobu aut, dnes, v době pretlaku nabídky absolutně všeho?

0/0
3.4.2015 19:30

J95i43n89d66ř72i75c75h 55Š62k81o14p79e69k 4495521630235

vymysli něco lepšího, ideálnějšího.

Plkat nesmysly není umění

+1/−1
3.4.2015 20:12

J11a96n 81Š28p17e97c47i12á78n 2400210429589

Majitel vozu, nejlip i kuřák, je nejzdaněnější typ cloveka v cesku. Pokud to dela dobrovolne, je to jeho moralni chlouba vykrmovat stat, tak budiz mu prano.

Naprosto s Vami souhlasim s tim plytvanim zdroju. Udrzuje se tim umela zamestnanost, honi hdp. Snazi se udelat z automobilu spotrebni vec. Ale trh je bohuzel pomerne nasyceny ojetinami a nektere ojetiny jsou kvalitnejsi nez Rapidy a fabie co tam sjizdi z linky.

Ja, kdybych nemel firemni auto, kde platim jen naftu za cestu domu a do prace - asi 15Kc tam a zpet - tak autem nejezdim. Veskere fixni naklady za vuz usetrim. A kdyby byl konec s firemnim, je tu kolo, mhd.

+1/0
4.4.2015 9:11

P95a48v82e22l 91Š10e26d35l34b28a32u21e31r 7208531882425

Tak jo, pane Řapku, počkejte si, až se suroviny a polotovary do továren a pak výrobky do prodejen přepraví koňskými povozy. Ale pozor, aby to hlavně nebyly krávy, ty více prdí a způsobují tak globální oteplování.

0/−1
6.4.2015 12:47

P65a28v40e74l 38Š60e36d94l87b45a52u64e92r 7448641222145

Jo a šikovný řemeslník ke mně přijel, bohužel ale autem, za hodinu po zavolání. Asi žiju ve šťastnějším světě... Odpad třídím, nebojte.

0/0
6.4.2015 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.