- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kolik myslite ze dava stat do dopravy v nemecku a kolik u nas? U nas lide chcou magakomfort a megarychlost a suprsluzby, a aby jizdenka byla skorogratis a stat mel jeste z toho mld zisk.
co to je : "....lidé chcou..."? To má něco společnéhos vyměšováním?
Chytří a úspěšní lidé pochopili, že strávit několik hodin denně s rukama na volantu je ekvivalent pobytu ve středověké trestnici. Toť vše
Autobusová doprava "dosáhla svého limitu" také proto, že na venkově průběžně dochází k rušení spojů bez náhrady. Těmi spoji jezdilo málo lidí, takže byly nerentabilní, ovšem v případě zrušení se zpravidla ti lidé nepřesunou na jiný, neb to prostě většinou fakticky nejde. Čili necestují, nebo cestují individuální dopravou... (Mám na mysli místa, kde není železnice jako alternativa, čili většinu obcí...) Je celkem časté, že do vesnic, kam jezdilo před 30 lety ve všední den 4 - 6 párů spojů a o víkendech 2 - 3, dnes jezdí 2 - 3 páry spojů ve všední den a od pátečního odpoledne do pondělního rána nejede prostě nic ani jedním směrem...
Ony ale ty spoje nejsou rušeny jen tak pro nic. Například před 30 lety jich jelo 4-6 párů a byly slušně zaplněné. Pak přišla doba superobchodů, lidé začali jezdit nakupovat do města automobilem. Místní krámek se neudržel, takže jezdit do práce automobilem a spojovat to s nákupem ve městě začali všichni, protože jet autobusem s batohem plným potravin by spoustě lidem připadalo nedůstojné a třeba pro starší lidi i fyzicky obtížné.
Na naší trati Brno - Letovice jezdí vlaky celý den po hodině včetně sobot a nedělí, ve špičce po půl hodině a dokonce je tam ještě ve čtvrt nacpán vlak do Rájce. Autem nejsem rychlejší. Bohužel to zatím není v celé republice. Ale buďme rádi. že hodně lidí jezdí vlakem, protože na silnice se všichni nevlezeme. A také nezaparkujeme.
Spíše mne mrzí, že SŽDC nestaví na hlavním koridoru bezbariérové nástupiště. ČD koupila nové nízkopodlažní soupravy. V Brně Židenicích i na hlavním nádraží je to ostuda, že není bezbariérový přístup. Jenomže v Brně se o tom mluví 85 roků. Všichni jsou MOC CHYTŔÍ .
Problém Brna je ten, že nikdo neví, co s tím nádraží bude, tak do něj nechce nikdo příliš investovat. Zůstane tam kde je? Odsune se o pár desítek metrů? Odsune se o pár kilometrů z centra?
tak samozřejmě že cestujících přibývá když v Praze se ruší autobusové spoje a vše se převádí na vlaky ..
Do 70 km jedu na kole a na delší trasy stopem.
Pročítám si tuto diskuzi...
Někdo tu psal, že vlakem jezdí jen socky: na západě Evropy toto rozhodně neplatí. Tam jezdí vlaky i vysocí Top manažeři . Je to pro ně rychlejší a pohodlnější vlakem např. z Paříže do Mnichova nebo z Paříže do Barcelony než autem.
U nás bohužel převažuje ten "problém", že cestování vlakem je pro socky...
Pro mě, na dovolenou je rozhodně lepší, koupit si třeba lítačku Inter Rail Global Pass a v klidu a pohodlí cestovat po okolních státech, než se mordovat v autě (mám Oktávku), nedej bože v autobuse. Soused mi říkal, že dříve jel na dovču busem z Liberce do Španělska - to bych zhebnul . Kdybych jo měl cestovat do Španělska, tak rozhodně bych dal přednost vlakům než autubusu. Sice spojení Liberec - Barcelona je (odhadem) se 4 přestupy (via Dresden, Frankfurt am Main, Paris/Basel), ale vlakem by to bylo lepší, pohodlnější, bezpečnější.
U mě vede na delší vzdálenosti železnice. I cestování vlakem má své kouzlo (pokud nejedete třeba Moskva - Kiev - Čop )
Vysoky topmanager vlakem pojede jen v pripade, ze ma fobii z letadel. Frankfurt - Barcelona je minimalne 12 hodin a 2 prestupy. I z Parize 6 hodin je hodne. Navic jizdenka stoji o dost vic jak letenka u nizkonakladovky.
Autobus je mnohem levnější a většinou i rychlejší!
Pravda. Ale téměř vždy také méně pohodlný.
"Stát ale stále ignoruje trend staveb vysokorychlostních tratí a namísto toho sype miliardy korun do zlepšení tratí, kde se cestovní doba zkrátí jen v řádu jednotek procent."
.
Pane Sůro, tohle je trochu nešťastné vyjádření - stavíte tím hlavní i regionální tratě do pozice oponentní role vůči VRT, kterým navíc berou peníze na výstavbu, což je samozřejmě nesmysl. Je to obdobné, jako byste napsal, že namísto rozšiřování dálniční sítě se peníze dávají do stavby obchvatů a opravy úzkých hrdel na silnicích I. a II. tříd
Jinak řečeno: současným "sypáním miliard" do zlepšení stávajících tratí nijak není omezeno případné stavění VRT. Ty musejí mít samostatný rozpočet a musejí být samostatnou technologií v samostatných trasách, samozřejmě s návazností na hlavní tratě. Veřejná doprava je totiž "o posledním kilometru" aneb nebudeme-li mít kapacitní a časově návaznou dopravu z VRT na hlavní tratě i na "venkov" (tj, i města pod 30.000 obyvatel, jako třeba Jičín, Tanvald, Trutnov), tak tu veřejnou dopravu opět zbytečně podsekneme.
Sypáním miliard je omezeno případné stavění VRT. Nebo myslíte, že se ty peníze na VRT někde vytisknou? Spočtěte si například, kolik zahučelo v modernizaci Praha - Plzeň a narovnání pár oblouků a co to přineslo v cestovních dobách.