Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železnici míří další německé motoráky. Dráhy je pošlou na východ Čech

České dráhy se rozhodly rozšířit svoji flotilu motorových vozů Stadler RS1. Ke 33 motorákům jezdícím hlavně na Vysočině a v Libereckém kraji přidají dočasně další čtyři stejné vozy. Dopravce si je půjčil v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F51i59l46i76p 60S59m58o85l67a 9757728451557

Konečně lepší osobáky na trať Týniště - Náchod. Mohli by je použít i na spěšné vlaky Meziměstí/Hronov/Náchod - Choceň. Kdy začnou jezdit?

0/0
8.4.2015 16:28

P31e47t52r 87N95e76c96h80a55n23i75c23k71ý 7643226308360

Sp do Chocně jezdí řada 854 + Bdtn, to mi přijde jako slušné a hlavně rychlé vozidlo. Ideální pro spěšné vlaky nestavící všude

0/0
17.4.2015 13:38

R58o87m82a91n 82J57e64s96c86h20k20e 9638185187105

V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA.  U nás jezdí spousta starých souprav a jízdné není rozlišeno. jezdím v úseku Skalice nad Svitavou - Hradec Králové. Ráno jedu RaiJetem a večer v kožence. Za stejné peníze. Lidé jsou naštvaní, často zpoždění a nikdo nic nehlásí. ANI ČD ani SŽDC. Pak lidé raději sedí doma na zadku nebo jedou autem.

 Myslím si, že na slušnou dopravu by měli mít i občané odlehlých obcí a krajů nárok .Nejenom PRAHA, BRNO, OSTRAVA a PARDUBICE.

0/−3
8.4.2015 9:08

R30a84d18e69k 96J95a51n44a11t76a 9945466704632

"V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA"

V Rumunsku koupili Desir jen pár, už dávno, nasazují je na IC vlaky (na které se nehodí), a trpí tam nedostatečnou údržbou. U nás se kupuje nových vlaků mnohem více - CityElefanty, RegioSpidery, RegioSharky, RegioPantery (+ nyní rychlíková verze), railjety, pendolína, desítky vozů po kompletní modernizaci (Bbdgmee, Bfhpvee, Bdmpee, ...). A mimochodem Desira u nás jezdí taky. Děčin-Rumburk.

"Za stejné peníze"

Jednotný tarif bez ohledu na typ vlaku je i ve Švýcarsku nebo Rakousku. Značně ho to zjednodušuje, socialistické "rychlíkové příplatky" by byly krokem zpět.

+4/0
8.4.2015 9:30

M87i93r45o65s41l27a84v 62Z63i48k89m86u90n18d 7659853274473

A viděl jste v jakém stavu tam jezdí ... V tuzemsku by jejich provoz drážní úřad zastavil ... Podobně v Bulharsku ...  Pro německé i francouzské dopravce je výhodné prodat svoje ojetiny do Bulharska  a Rumunska (do zemí, kde zítra znamená již včera = to co bylo včera na západě vyřazeno jako šunt bude u nás zítra oslavováno jako převratná novinka ... = nové soupravy)

0/0
8.4.2015 20:43

M14i74r91o86s55l52a32v 39Z17i52k80m24u86n20d 7929433974263

Co zase řešíte, od VGB měly  ČD v roce 2012/2013, resp. od 01.09.2012  pronajatá Desira (BR 642) jezdící z Děčína do Rumburka / Liberce ...

0/0
7.4.2015 16:46

R73a97d75e90k 25K67l31o69s 4795190158420

2025: prodali jsme Vám na dluh naše vlaky, armádní stroje, elektrárny atd... Líní Řekové už nám vše zaplatili, vydrancovali jsme je a teď jste na řadě vy Češi... Haloo světe vidíš? Češi jsou ve statistikách přeborníci v pivu, Světe čti, Češi jsou líní hospodští povaleči a dluží nám... Řekové své dluhy projedli a češi prochlastali.. Celý světe postav se za nás za němce znovu a ospravedlň drancování dalšího malého státu v Evropě vezmeme si co nám Češi se svým dluhem dluží! Řecko byla příprava na Česko... a pohádka o líných Řecích zapůsobí stejně jako pohádka o líných Češích Rv;-D

0/−9
7.4.2015 16:13

M78a24r59t57i42n 94N70o11v47o92t42n11ý 3206416801484

Slušný blábol ...

+1/−1
7.4.2015 16:32

M60a79r92t56i20n 49H21a28n70z23a59l 8348659859715

Co kouříte, proboha?

+5/0
7.4.2015 17:03

V23i34k74t72o66r 64N38á77r97o71ž96n77ý 3809652748

Tomu nevěřím , že je to tak drahé.....

+1/0
7.4.2015 10:50

R80a82d86e81k 18K10l26o57s 4315390128400

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

+3/−1
7.4.2015 16:17

R86a29d44e45k 45K61l30o28s 4765450688240

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

0/−1
7.4.2015 16:17

V82i32k11y94r 84B23o70h40u61m95i41l 76S47t82r76a71n96s76k52y 9427638346519

Tak se konečně přejmenujte na DB. Soupravy z Německa, výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání. Budoucí napojení na síť skutečných vlaků o vysoké rychlosti pouze přes Německo... Prakticky nulová "hra" se evropskou neněmeckou konkurencí...Jistě pouze a jedině odborná a politicky korektní jednání....

0/−19
7.4.2015 10:28

M58a62t35ú61š 25B59e46n97a45k 9238714982853

Tento príspevok nemá ani hlavu ani pätu, hlavne táto časť : "výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání"

+7/0
7.4.2015 11:58

F97r30a72n18t67i71š77e90k 86K66u97l61d83a58n 5316987914354

Cena za pronájem je 2000€ / den. Mimochodem hlášky z depa, kde mají čest s údržbou těchto vozidel jsou : ty vzduchové měchy nestačíme vyměňovat ....

+1/0
7.4.2015 10:18

P59e58t79r 52M41a58r61e54š 8790256

Trať Liberec - Tanvald byla v takovém stavu, že to bylo spíš na tank, tam byla škoda i 810.

+2/0
7.4.2015 10:24

P97e95t63r 74S83c90h72w75a13r43z 7748909553601

Taky proto se opravuje - vloni opraveno JN-TN, letos bude opraveno JN-LI.

+2/0
7.4.2015 13:39

J70a94n 37S98ů41r11a 4245973523872

Dost vysoká cena, nemyslíte? Nové stály ČD zhruba 40 milionů korun

+1/0
7.4.2015 12:25

J21a49n 15Č54e87k23a56l 7239905624924

2000€ denně? Za tyhle peníze byste ten motorák splatil za dva roky i kdyby byl nový... Nemyslíte náhodou měsíčně?

0/0
7.4.2015 14:00

M89a13t32ú77š 91B84e55n95a58k 9608684132293

za cca 1500€/deň prenajíma ELL svoje Vectrony, čo sú nové lokomotívy. Takže na 12 ročný motorák je 2000 veľa.

0/0
7.4.2015 14:45

S81t46e30p61a23n 78T10o98t53h 8748629435848

Jaky rozdil mezi nasi CD a italskyma draha... Jedni hospodari tak, ze muzou celkem kvalitni vozy pujcovat a dokonce i provozovat i v jinych statech, zatimco druzi spotrebovavaji vic, nez si muzou dovolit. :-/

0/−5
7.4.2015 9:57

P28e86t88r 86M61a10r92e66š 8800906

Tak chválit italské dráhy za to, že mají jednotky, pro které nemají užití, to je teda pecka. Taloši jsou rádi, že si ty vlaky někdo půjčil, jinak jen počítaly ztráty.

+6/0
7.4.2015 10:21

R14a31d48e26k 68J11a93n37a52t46a 9855726514922

V Německu (i jinde) bývají u soutěží podmínky, že vozidla nesmějí být starší než X let. Je dost možné, že tyhle se proto jim nehodily, a tak je pronajali. Na pronájmech není nic špatného, ČD třeba pronajaly lokomotivy Polákům, vagóny Slovákům ...

+3/−1
7.4.2015 12:12

M93a98t22ú61š 92B45e38n68a43k 9178654672163

vozne ČD na Slovensku prenajaté niesú, bola to akcia len na pokrytie krátkodobého nárastu potreby.

+1/0
7.4.2015 14:00

R70a98d68e20k 61J10a54n26a40t74a 9625416964592

Dopravci Vogtlandbahn bych neříkal "italské dráhy". Jsou to Němci, firma založená v devadesatých letech, provozuje dorpavu na německých regionálních tratí.

Italské FS akorát tuto firmu akorát před pár lety (2011) koupily (kvůli německým antimonopolním zákonům), ale na praktickém provozu se to nijak neprojevuje.

0/0
7.4.2015 12:10

P47e20t96r 98Š54e44m95o92r61a 1868406734440

A trať Brno - Kyjov pořád nic :-(

+1/0
7.4.2015 8:55

M62a44r86e41k 59G11a94j32d37a 4833354336712

Ta by hlavně potřebovala rekonstrukci a elektrifikaci.

+2/0
7.4.2015 9:15

P96a75v62e34l 59K30e94l85n89a58r 7459170210

však se dočkáte, rekostrukce letos - zvýšení rychlosti asi jen do Nemotic, elektrifikace v nedohlednu

0/0
7.4.2015 10:53

M32a19r77t46i80n 78H86a64n91z80a53l 8428129409125

Abyste se tam v okolí Brna nepoprděli. Zrovna na Kyjov jezdí sice staré, ale pohodlné čtyřosé motoráky, doplněné sice Regionovami, ale je tam možnost volby. Já vyrazím každodenně z hlavního města vlakem na severozápad v 40 let starém, většinou koženkovém B a v přestupní stanici přestoupím do zhruba stejné starého motoráku ř. 809/810 na které je nový tak maximálně lak ( I když občas se objeví ty rovné pryčny i s nástavbou za hlavu). Za to všechno bych, nemít měsíční, zaplatil zruba polovinu toho, co zaplatí cestující na lince Praha - Ostrava s veškerým servisem. To vše do vice než dvacetitisícového města, které je vzdušnou čarou 25 km od Prahy. V roce 2015!

+2/0
7.4.2015 15:01

J37i19n35d70ř74i82c47h 29M39o36r37á20v78e58k 71M 4851512335480

Nic ve zlém, ale staré 810 se mi zdají daleko pohodlnější, jak Regionovy s pryčnami s hlavovými nástavbami..I hlučnost je skoro stejná (i když by Regionova měla být znatelně tišší, její hlučnost je nižší jen drobet)...Rozdíl je podlě mně jen v toaletách, spojených vagonech a laku..

0/0
7.4.2015 15:52

J77i84n54d90ř12i56c45h 17M15o94r19á90v56e89k 91M 4581802325730

Jentak mimochodem..Stadlery občas také jezdím.. Sedačky jsou na poměry minivlaku celkem pohodlné (ale pořád to není 810 s koženkou :-) ). Jedinou nevýhodou je ubohý prostor na nohy..Dalším častým problémem je zlobící zavírání dveří.. (bohužel nevím, jestli je to jen problém užívané jednotky)

+1/0
7.4.2015 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.