Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železnici míří další německé motoráky. Dráhy je pošlou na východ Čech

České dráhy se rozhodly rozšířit svoji flotilu motorových vozů Stadler RS1. Ke 33 motorákům jezdícím hlavně na Vysočině a v Libereckém kraji přidají dočasně další čtyři stejné vozy. Dopravce si je půjčil v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62i69l13i42p 61S63m38o45l77a 9987318601357

Konečně lepší osobáky na trať Týniště - Náchod. Mohli by je použít i na spěšné vlaky Meziměstí/Hronov/Náchod - Choceň. Kdy začnou jezdit?

0/0
8.4.2015 16:28

P68e89t12r 72N48e64c30h91a30n86i17c26k94ý 7603546288300

Sp do Chocně jezdí řada 854 + Bdtn, to mi přijde jako slušné a hlavně rychlé vozidlo. Ideální pro spěšné vlaky nestavící všude

0/0
17.4.2015 13:38

R36o61m45a65n 81J75e16s49c11h30k78e 9938295267355

V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA.  U nás jezdí spousta starých souprav a jízdné není rozlišeno. jezdím v úseku Skalice nad Svitavou - Hradec Králové. Ráno jedu RaiJetem a večer v kožence. Za stejné peníze. Lidé jsou naštvaní, často zpoždění a nikdo nic nehlásí. ANI ČD ani SŽDC. Pak lidé raději sedí doma na zadku nebo jedou autem.

 Myslím si, že na slušnou dopravu by měli mít i občané odlehlých obcí a krajů nárok .Nejenom PRAHA, BRNO, OSTRAVA a PARDUBICE.

0/−3
8.4.2015 9:08

R26a29d45e78k 33J11a45n66a90t92a 9415826944252

"V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA"

V Rumunsku koupili Desir jen pár, už dávno, nasazují je na IC vlaky (na které se nehodí), a trpí tam nedostatečnou údržbou. U nás se kupuje nových vlaků mnohem více - CityElefanty, RegioSpidery, RegioSharky, RegioPantery (+ nyní rychlíková verze), railjety, pendolína, desítky vozů po kompletní modernizaci (Bbdgmee, Bfhpvee, Bdmpee, ...). A mimochodem Desira u nás jezdí taky. Děčin-Rumburk.

"Za stejné peníze"

Jednotný tarif bez ohledu na typ vlaku je i ve Švýcarsku nebo Rakousku. Značně ho to zjednodušuje, socialistické "rychlíkové příplatky" by byly krokem zpět.

+4/0
8.4.2015 9:30

M66i13r83o27s57l71a68v 25Z69i85k24m94u32n47d 7439503964113

A viděl jste v jakém stavu tam jezdí ... V tuzemsku by jejich provoz drážní úřad zastavil ... Podobně v Bulharsku ...  Pro německé i francouzské dopravce je výhodné prodat svoje ojetiny do Bulharska  a Rumunska (do zemí, kde zítra znamená již včera = to co bylo včera na západě vyřazeno jako šunt bude u nás zítra oslavováno jako převratná novinka ... = nové soupravy)

0/0
8.4.2015 20:43

M69i81r10o74s25l74a94v 28Z89i93k53m71u49n92d 7209333444273

Co zase řešíte, od VGB měly  ČD v roce 2012/2013, resp. od 01.09.2012  pronajatá Desira (BR 642) jezdící z Děčína do Rumburka / Liberce ...

0/0
7.4.2015 16:46

R94a76d71e53k 66K11l59o58s 4645370788970

2025: prodali jsme Vám na dluh naše vlaky, armádní stroje, elektrárny atd... Líní Řekové už nám vše zaplatili, vydrancovali jsme je a teď jste na řadě vy Češi... Haloo světe vidíš? Češi jsou ve statistikách přeborníci v pivu, Světe čti, Češi jsou líní hospodští povaleči a dluží nám... Řekové své dluhy projedli a češi prochlastali.. Celý světe postav se za nás za němce znovu a ospravedlň drancování dalšího malého státu v Evropě vezmeme si co nám Češi se svým dluhem dluží! Řecko byla příprava na Česko... a pohádka o líných Řecích zapůsobí stejně jako pohádka o líných Češích Rv;-D

0/−9
7.4.2015 16:13

M33a50r94t40i22n 23N25o90v87o18t31n38ý 3806736701964

Slušný blábol ...

+1/−1
7.4.2015 16:32

M45a30r83t97i12n 26H55a30n38z26a24l 8988259659205

Co kouříte, proboha?

+5/0
7.4.2015 17:03

V66i49k91t70o12r 76N19á79r95o18ž53n38ý 3859542428

Tomu nevěřím , že je to tak drahé.....

+1/0
7.4.2015 10:50

R71a91d39e61k 22K43l52o79s 4945160948740

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

+3/−1
7.4.2015 16:17

R12a95d98e26k 74K31l97o64s 4885880138670

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

0/−1
7.4.2015 16:17

V30i36k49y87r 89B58o86h69u74m94i53l 32S68t63r52a76n24s69k95y 9637178116169

Tak se konečně přejmenujte na DB. Soupravy z Německa, výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání. Budoucí napojení na síť skutečných vlaků o vysoké rychlosti pouze přes Německo... Prakticky nulová "hra" se evropskou neněmeckou konkurencí...Jistě pouze a jedině odborná a politicky korektní jednání....

0/−19
7.4.2015 10:28

M83a96t91ú77š 16B86e89n53a81k 9888714412843

Tento príspevok nemá ani hlavu ani pätu, hlavne táto časť : "výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání"

+7/0
7.4.2015 11:58

F92r64a89n46t28i35š10e16k 52K75u56l21d78a30n 5496297924484

Cena za pronájem je 2000€ / den. Mimochodem hlášky z depa, kde mají čest s údržbou těchto vozidel jsou : ty vzduchové měchy nestačíme vyměňovat ....

+1/0
7.4.2015 10:18

P60e28t30r 65M89a96r80e80š 8810836

Trať Liberec - Tanvald byla v takovém stavu, že to bylo spíš na tank, tam byla škoda i 810.

+2/0
7.4.2015 10:24

P51e70t43r 96S31c67h82w58a78r58z 7458809113101

Taky proto se opravuje - vloni opraveno JN-TN, letos bude opraveno JN-LI.

+2/0
7.4.2015 13:39

J41a30n 44S66ů37r65a 4505343883492

Dost vysoká cena, nemyslíte? Nové stály ČD zhruba 40 milionů korun

+1/0
7.4.2015 12:25

J20a22n 64Č36e74k91a65l 7479535254634

2000€ denně? Za tyhle peníze byste ten motorák splatil za dva roky i kdyby byl nový... Nemyslíte náhodou měsíčně?

0/0
7.4.2015 14:00

M80a42t59ú88š 20B47e90n49a43k 9138784272293

za cca 1500€/deň prenajíma ELL svoje Vectrony, čo sú nové lokomotívy. Takže na 12 ročný motorák je 2000 veľa.

0/0
7.4.2015 14:45

S34t68e62p23a52n 25T43o27t80h 8928859195128

Jaky rozdil mezi nasi CD a italskyma draha... Jedni hospodari tak, ze muzou celkem kvalitni vozy pujcovat a dokonce i provozovat i v jinych statech, zatimco druzi spotrebovavaji vic, nez si muzou dovolit. :-/

0/−5
7.4.2015 9:57

P55e83t86r 92M96a37r84e46š 8590876

Tak chválit italské dráhy za to, že mají jednotky, pro které nemají užití, to je teda pecka. Taloši jsou rádi, že si ty vlaky někdo půjčil, jinak jen počítaly ztráty.

+6/0
7.4.2015 10:21

R84a76d27e28k 58J83a55n46a41t94a 9455126154392

V Německu (i jinde) bývají u soutěží podmínky, že vozidla nesmějí být starší než X let. Je dost možné, že tyhle se proto jim nehodily, a tak je pronajali. Na pronájmech není nic špatného, ČD třeba pronajaly lokomotivy Polákům, vagóny Slovákům ...

+3/−1
7.4.2015 12:12

M51a94t37ú81š 45B98e49n72a79k 9178904162613

vozne ČD na Slovensku prenajaté niesú, bola to akcia len na pokrytie krátkodobého nárastu potreby.

+1/0
7.4.2015 14:00

R49a15d50e41k 82J74a80n76a46t35a 9955836424352

Dopravci Vogtlandbahn bych neříkal "italské dráhy". Jsou to Němci, firma založená v devadesatých letech, provozuje dorpavu na německých regionálních tratí.

Italské FS akorát tuto firmu akorát před pár lety (2011) koupily (kvůli německým antimonopolním zákonům), ale na praktickém provozu se to nijak neprojevuje.

0/0
7.4.2015 12:10

P56e54t23r 66Š53e77m57o51r11a 1108136104590

A trať Brno - Kyjov pořád nic :-(

+1/0
7.4.2015 8:55

M48a21r96e19k 37G51a32j15d40a 4893624616372

Ta by hlavně potřebovala rekonstrukci a elektrifikaci.

+2/0
7.4.2015 9:15

P34a61v14e69l 40K96e13l72n91a28r 7659500460

však se dočkáte, rekostrukce letos - zvýšení rychlosti asi jen do Nemotic, elektrifikace v nedohlednu

0/0
7.4.2015 10:53

M37a14r97t14i50n 38H81a24n41z65a49l 8268689419205

Abyste se tam v okolí Brna nepoprděli. Zrovna na Kyjov jezdí sice staré, ale pohodlné čtyřosé motoráky, doplněné sice Regionovami, ale je tam možnost volby. Já vyrazím každodenně z hlavního města vlakem na severozápad v 40 let starém, většinou koženkovém B a v přestupní stanici přestoupím do zhruba stejné starého motoráku ř. 809/810 na které je nový tak maximálně lak ( I když občas se objeví ty rovné pryčny i s nástavbou za hlavu). Za to všechno bych, nemít měsíční, zaplatil zruba polovinu toho, co zaplatí cestující na lince Praha - Ostrava s veškerým servisem. To vše do vice než dvacetitisícového města, které je vzdušnou čarou 25 km od Prahy. V roce 2015!

+2/0
7.4.2015 15:01

J30i25n63d60ř14i26c53h 94M46o41r68á15v95e86k 55M 3925403675896

Nic ve zlém, ale staré 810 se mi zdají daleko pohodlnější, jak Regionovy s pryčnami s hlavovými nástavbami..I hlučnost je skoro stejná (i když by Regionova měla být znatelně tišší, její hlučnost je nižší jen drobet)...Rozdíl je podlě mně jen v toaletách, spojených vagonech a laku..

0/0
7.4.2015 15:52

J23i27n16d36ř49i33c78h 23M91o95r64á53v71e64k 91M 3525753635146

Jentak mimochodem..Stadlery občas také jezdím.. Sedačky jsou na poměry minivlaku celkem pohodlné (ale pořád to není 810 s koženkou :-) ). Jedinou nevýhodou je ubohý prostor na nohy..Dalším častým problémem je zlobící zavírání dveří.. (bohužel nevím, jestli je to jen problém užívané jednotky)

+1/0
7.4.2015 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.