Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železnici míří další německé motoráky. Dráhy je pošlou na východ Čech

České dráhy se rozhodly rozšířit svoji flotilu motorových vozů Stadler RS1. Ke 33 motorákům jezdícím hlavně na Vysočině a v Libereckém kraji přidají dočasně další čtyři stejné vozy. Dopravce si je půjčil v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F44i45l67i90p 58S32m90o28l94a 9417958541427

Konečně lepší osobáky na trať Týniště - Náchod. Mohli by je použít i na spěšné vlaky Meziměstí/Hronov/Náchod - Choceň. Kdy začnou jezdit?

0/0
8.4.2015 16:28

P58e14t24r 83N60e20c44h85a88n98i72c85k98ý 7983186408330

Sp do Chocně jezdí řada 854 + Bdtn, to mi přijde jako slušné a hlavně rychlé vozidlo. Ideální pro spěšné vlaky nestavící všude

0/0
17.4.2015 13:38

R78o82m77a14n 86J62e51s77c65h50k15e 9878265217805

V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA.  U nás jezdí spousta starých souprav a jízdné není rozlišeno. jezdím v úseku Skalice nad Svitavou - Hradec Králové. Ráno jedu RaiJetem a večer v kožence. Za stejné peníze. Lidé jsou naštvaní, často zpoždění a nikdo nic nehlásí. ANI ČD ani SŽDC. Pak lidé raději sedí doma na zadku nebo jedou autem.

 Myslím si, že na slušnou dopravu by měli mít i občané odlehlých obcí a krajů nárok .Nejenom PRAHA, BRNO, OSTRAVA a PARDUBICE.

0/−3
8.4.2015 9:08

R78a75d91e97k 50J50a47n87a16t44a 9575556684272

"V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA"

V Rumunsku koupili Desir jen pár, už dávno, nasazují je na IC vlaky (na které se nehodí), a trpí tam nedostatečnou údržbou. U nás se kupuje nových vlaků mnohem více - CityElefanty, RegioSpidery, RegioSharky, RegioPantery (+ nyní rychlíková verze), railjety, pendolína, desítky vozů po kompletní modernizaci (Bbdgmee, Bfhpvee, Bdmpee, ...). A mimochodem Desira u nás jezdí taky. Děčin-Rumburk.

"Za stejné peníze"

Jednotný tarif bez ohledu na typ vlaku je i ve Švýcarsku nebo Rakousku. Značně ho to zjednodušuje, socialistické "rychlíkové příplatky" by byly krokem zpět.

+4/0
8.4.2015 9:30

M72i32r90o19s64l18a27v 71Z64i54k26m61u41n81d 7539923794113

A viděl jste v jakém stavu tam jezdí ... V tuzemsku by jejich provoz drážní úřad zastavil ... Podobně v Bulharsku ...  Pro německé i francouzské dopravce je výhodné prodat svoje ojetiny do Bulharska  a Rumunska (do zemí, kde zítra znamená již včera = to co bylo včera na západě vyřazeno jako šunt bude u nás zítra oslavováno jako převratná novinka ... = nové soupravy)

0/0
8.4.2015 20:43

M81i61r15o30s33l26a42v 82Z37i45k88m96u52n14d 7959193474773

Co zase řešíte, od VGB měly  ČD v roce 2012/2013, resp. od 01.09.2012  pronajatá Desira (BR 642) jezdící z Děčína do Rumburka / Liberce ...

0/0
7.4.2015 16:46

R81a96d16e55k 72K60l14o37s 4535340888150

2025: prodali jsme Vám na dluh naše vlaky, armádní stroje, elektrárny atd... Líní Řekové už nám vše zaplatili, vydrancovali jsme je a teď jste na řadě vy Češi... Haloo světe vidíš? Češi jsou ve statistikách přeborníci v pivu, Světe čti, Češi jsou líní hospodští povaleči a dluží nám... Řekové své dluhy projedli a češi prochlastali.. Celý světe postav se za nás za němce znovu a ospravedlň drancování dalšího malého státu v Evropě vezmeme si co nám Češi se svým dluhem dluží! Řecko byla příprava na Česko... a pohádka o líných Řecích zapůsobí stejně jako pohádka o líných Češích Rv;-D

0/−9
7.4.2015 16:13

M15a61r50t77i54n 85N65o66v12o67t92n32ý 3346886361744

Slušný blábol ...

+1/−1
7.4.2015 16:32

M56a73r56t45i72n 16H25a96n14z75a15l 8428689289875

Co kouříte, proboha?

+5/0
7.4.2015 17:03

V87i58k48t39o82r 44N11á36r50o33ž81n20ý 3799382228

Tomu nevěřím , že je to tak drahé.....

+1/0
7.4.2015 10:50

R61a95d59e41k 68K42l55o34s 4795500208600

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

+3/−1
7.4.2015 16:17

R34a42d48e15k 43K75l50o95s 4915220718300

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

0/−1
7.4.2015 16:17

V94i49k34y15r 27B74o62h80u93m96i50l 35S91t97r16a69n49s88k75y 9567108226309

Tak se konečně přejmenujte na DB. Soupravy z Německa, výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání. Budoucí napojení na síť skutečných vlaků o vysoké rychlosti pouze přes Německo... Prakticky nulová "hra" se evropskou neněmeckou konkurencí...Jistě pouze a jedině odborná a politicky korektní jednání....

0/−19
7.4.2015 10:28

M84a46t89ú17š 89B70e31n81a69k 9838874212733

Tento príspevok nemá ani hlavu ani pätu, hlavne táto časť : "výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání"

+7/0
7.4.2015 11:58

F92r31a29n62t75i56š78e39k 45K97u78l50d77a43n 5356517334954

Cena za pronájem je 2000€ / den. Mimochodem hlášky z depa, kde mají čest s údržbou těchto vozidel jsou : ty vzduchové měchy nestačíme vyměňovat ....

+1/0
7.4.2015 10:18

P73e93t36r 13M30a79r84e54š 8900336

Trať Liberec - Tanvald byla v takovém stavu, že to bylo spíš na tank, tam byla škoda i 810.

+2/0
7.4.2015 10:24

P75e67t64r 18S20c93h95w56a66r56z 7938349643511

Taky proto se opravuje - vloni opraveno JN-TN, letos bude opraveno JN-LI.

+2/0
7.4.2015 13:39

J54a10n 90S37ů48r92a 4865553283602

Dost vysoká cena, nemyslíte? Nové stály ČD zhruba 40 milionů korun

+1/0
7.4.2015 12:25

J90a47n 78Č66e28k97a81l 7899125874164

2000€ denně? Za tyhle peníze byste ten motorák splatil za dva roky i kdyby byl nový... Nemyslíte náhodou měsíčně?

0/0
7.4.2015 14:00

M69a39t23ú42š 66B49e39n94a65k 9488784692703

za cca 1500€/deň prenajíma ELL svoje Vectrony, čo sú nové lokomotívy. Takže na 12 ročný motorák je 2000 veľa.

0/0
7.4.2015 14:45

S60t74e78p92a27n 51T39o87t22h 8468569285568

Jaky rozdil mezi nasi CD a italskyma draha... Jedni hospodari tak, ze muzou celkem kvalitni vozy pujcovat a dokonce i provozovat i v jinych statech, zatimco druzi spotrebovavaji vic, nez si muzou dovolit. :-/

0/−5
7.4.2015 9:57

P26e88t48r 57M21a43r62e62š 8470406

Tak chválit italské dráhy za to, že mají jednotky, pro které nemají užití, to je teda pecka. Taloši jsou rádi, že si ty vlaky někdo půjčil, jinak jen počítaly ztráty.

+6/0
7.4.2015 10:21

R60a24d15e35k 46J26a33n93a52t67a 9195956664322

V Německu (i jinde) bývají u soutěží podmínky, že vozidla nesmějí být starší než X let. Je dost možné, že tyhle se proto jim nehodily, a tak je pronajali. Na pronájmech není nic špatného, ČD třeba pronajaly lokomotivy Polákům, vagóny Slovákům ...

+3/−1
7.4.2015 12:12

M13a96t84ú45š 75B80e27n76a84k 9488924222153

vozne ČD na Slovensku prenajaté niesú, bola to akcia len na pokrytie krátkodobého nárastu potreby.

+1/0
7.4.2015 14:00

R27a90d67e36k 17J97a36n48a42t12a 9465146504942

Dopravci Vogtlandbahn bych neříkal "italské dráhy". Jsou to Němci, firma založená v devadesatých letech, provozuje dorpavu na německých regionálních tratí.

Italské FS akorát tuto firmu akorát před pár lety (2011) koupily (kvůli německým antimonopolním zákonům), ale na praktickém provozu se to nijak neprojevuje.

0/0
7.4.2015 12:10

P23e62t75r 87Š17e92m80o34r18a 1468776264710

A trať Brno - Kyjov pořád nic :-(

+1/0
7.4.2015 8:55

M58a42r47e29k 86G53a13j27d76a 4603104816882

Ta by hlavně potřebovala rekonstrukci a elektrifikaci.

+2/0
7.4.2015 9:15

P68a95v63e64l 81K98e71l39n32a62r 7329710140

však se dočkáte, rekostrukce letos - zvýšení rychlosti asi jen do Nemotic, elektrifikace v nedohlednu

0/0
7.4.2015 10:53

M15a22r46t65i59n 89H38a80n64z88a98l 8648269269955

Abyste se tam v okolí Brna nepoprděli. Zrovna na Kyjov jezdí sice staré, ale pohodlné čtyřosé motoráky, doplněné sice Regionovami, ale je tam možnost volby. Já vyrazím každodenně z hlavního města vlakem na severozápad v 40 let starém, většinou koženkovém B a v přestupní stanici přestoupím do zhruba stejné starého motoráku ř. 809/810 na které je nový tak maximálně lak ( I když občas se objeví ty rovné pryčny i s nástavbou za hlavu). Za to všechno bych, nemít měsíční, zaplatil zruba polovinu toho, co zaplatí cestující na lince Praha - Ostrava s veškerým servisem. To vše do vice než dvacetitisícového města, které je vzdušnou čarou 25 km od Prahy. V roce 2015!

+2/0
7.4.2015 15:01

J94i85n24d87ř34i13c22h 38M53o80r95á27v98e28k 20M 4831962245490

Nic ve zlém, ale staré 810 se mi zdají daleko pohodlnější, jak Regionovy s pryčnami s hlavovými nástavbami..I hlučnost je skoro stejná (i když by Regionova měla být znatelně tišší, její hlučnost je nižší jen drobet)...Rozdíl je podlě mně jen v toaletách, spojených vagonech a laku..

0/0
7.4.2015 15:52

J40i93n49d91ř59i86c40h 74M64o26r81á55v42e40k 67M 4461562265800

Jentak mimochodem..Stadlery občas také jezdím.. Sedačky jsou na poměry minivlaku celkem pohodlné (ale pořád to není 810 s koženkou :-) ). Jedinou nevýhodou je ubohý prostor na nohy..Dalším častým problémem je zlobící zavírání dveří.. (bohužel nevím, jestli je to jen problém užívané jednotky)

+1/0
7.4.2015 15:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.