Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na železnici míří další německé motoráky. Dráhy je pošlou na východ Čech

České dráhy se rozhodly rozšířit svoji flotilu motorových vozů Stadler RS1. Ke 33 motorákům jezdícím hlavně na Vysočině a v Libereckém kraji přidají dočasně další čtyři stejné vozy. Dopravce si je půjčil v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F29i44l81i43p 45S94m79o36l12a 9107818361427

Konečně lepší osobáky na trať Týniště - Náchod. Mohli by je použít i na spěšné vlaky Meziměstí/Hronov/Náchod - Choceň. Kdy začnou jezdit?

0/0
8.4.2015 16:28

P13e70t25r 93N75e33c98h43a18n30i94c91k90ý 7433556228360

Sp do Chocně jezdí řada 854 + Bdtn, to mi přijde jako slušné a hlavně rychlé vozidlo. Ideální pro spěšné vlaky nestavící všude

0/0
17.4.2015 13:38

R27o90m63a93n 19J24e35s58c36h46k53e 9978185777845

V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA.  U nás jezdí spousta starých souprav a jízdné není rozlišeno. jezdím v úseku Skalice nad Svitavou - Hradec Králové. Ráno jedu RaiJetem a večer v kožence. Za stejné peníze. Lidé jsou naštvaní, často zpoždění a nikdo nic nehlásí. ANI ČD ani SŽDC. Pak lidé raději sedí doma na zadku nebo jedou autem.

 Myslím si, že na slušnou dopravu by měli mít i občané odlehlých obcí a krajů nárok .Nejenom PRAHA, BRNO, OSTRAVA a PARDUBICE.

0/−3
8.4.2015 9:08

R52a89d57e56k 89J68a48n55a95t79a 9845366614472

"V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA"

V Rumunsku koupili Desir jen pár, už dávno, nasazují je na IC vlaky (na které se nehodí), a trpí tam nedostatečnou údržbou. U nás se kupuje nových vlaků mnohem více - CityElefanty, RegioSpidery, RegioSharky, RegioPantery (+ nyní rychlíková verze), railjety, pendolína, desítky vozů po kompletní modernizaci (Bbdgmee, Bfhpvee, Bdmpee, ...). A mimochodem Desira u nás jezdí taky. Děčin-Rumburk.

"Za stejné peníze"

Jednotný tarif bez ohledu na typ vlaku je i ve Švýcarsku nebo Rakousku. Značně ho to zjednodušuje, socialistické "rychlíkové příplatky" by byly krokem zpět.

+4/0
8.4.2015 9:30

M53i13r45o79s89l73a63v 45Z78i19k60m10u68n27d 7969613894203

A viděl jste v jakém stavu tam jezdí ... V tuzemsku by jejich provoz drážní úřad zastavil ... Podobně v Bulharsku ...  Pro německé i francouzské dopravce je výhodné prodat svoje ojetiny do Bulharska  a Rumunska (do zemí, kde zítra znamená již včera = to co bylo včera na západě vyřazeno jako šunt bude u nás zítra oslavováno jako převratná novinka ... = nové soupravy)

0/0
8.4.2015 20:43

M21i27r16o47s53l97a64v 46Z57i51k18m96u39n38d 7979953884923

Co zase řešíte, od VGB měly  ČD v roce 2012/2013, resp. od 01.09.2012  pronajatá Desira (BR 642) jezdící z Děčína do Rumburka / Liberce ...

0/0
7.4.2015 16:46

R50a61d38e87k 21K88l54o78s 4475380678790

2025: prodali jsme Vám na dluh naše vlaky, armádní stroje, elektrárny atd... Líní Řekové už nám vše zaplatili, vydrancovali jsme je a teď jste na řadě vy Češi... Haloo světe vidíš? Češi jsou ve statistikách přeborníci v pivu, Světe čti, Češi jsou líní hospodští povaleči a dluží nám... Řekové své dluhy projedli a češi prochlastali.. Celý světe postav se za nás za němce znovu a ospravedlň drancování dalšího malého státu v Evropě vezmeme si co nám Češi se svým dluhem dluží! Řecko byla příprava na Česko... a pohádka o líných Řecích zapůsobí stejně jako pohádka o líných Češích Rv;-D

0/−9
7.4.2015 16:13

M38a98r27t94i26n 49N30o46v64o91t80n34ý 3366156921704

Slušný blábol ...

+1/−1
7.4.2015 16:32

M21a30r71t69i30n 17H68a48n57z82a38l 8938589989295

Co kouříte, proboha?

+5/0
7.4.2015 17:03

V27i17k88t70o78r 96N22á43r81o56ž67n55ý 3849692568

Tomu nevěřím , že je to tak drahé.....

+1/0
7.4.2015 10:50

R62a83d82e60k 17K35l17o95s 4205170908570

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

+3/−1
7.4.2015 16:17

R55a67d65e90k 51K15l91o61s 4175290268320

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

0/−1
7.4.2015 16:17

V90i24k18y37r 86B73o48h23u62m87i36l 74S20t75r48a21n90s98k91y 9607718156639

Tak se konečně přejmenujte na DB. Soupravy z Německa, výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání. Budoucí napojení na síť skutečných vlaků o vysoké rychlosti pouze přes Německo... Prakticky nulová "hra" se evropskou neněmeckou konkurencí...Jistě pouze a jedině odborná a politicky korektní jednání....

0/−19
7.4.2015 10:28

M86a24t89ú76š 13B79e76n93a55k 9648654372263

Tento príspevok nemá ani hlavu ani pätu, hlavne táto časť : "výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání"

+7/0
7.4.2015 11:58

F21r98a68n32t43i52š44e91k 78K39u25l41d38a52n 5506267294334

Cena za pronájem je 2000€ / den. Mimochodem hlášky z depa, kde mají čest s údržbou těchto vozidel jsou : ty vzduchové měchy nestačíme vyměňovat ....

+1/0
7.4.2015 10:18

P71e29t18r 54M49a72r82e71š 8190826

Trať Liberec - Tanvald byla v takovém stavu, že to bylo spíš na tank, tam byla škoda i 810.

+2/0
7.4.2015 10:24

P20e41t29r 55S20c21h93w78a10r33z 7388379623281

Taky proto se opravuje - vloni opraveno JN-TN, letos bude opraveno JN-LI.

+2/0
7.4.2015 13:39

J93a44n 60S60ů71r50a 4335533383442

Dost vysoká cena, nemyslíte? Nové stály ČD zhruba 40 milionů korun

+1/0
7.4.2015 12:25

J42a65n 96Č13e53k28a58l 7609795354194

2000€ denně? Za tyhle peníze byste ten motorák splatil za dva roky i kdyby byl nový... Nemyslíte náhodou měsíčně?

0/0
7.4.2015 14:00

M68a96t95ú85š 28B41e55n46a29k 9988434902543

za cca 1500€/deň prenajíma ELL svoje Vectrony, čo sú nové lokomotívy. Takže na 12 ročný motorák je 2000 veľa.

0/0
7.4.2015 14:45

S36t55e38p32a21n 47T42o85t87h 8898219765548

Jaky rozdil mezi nasi CD a italskyma draha... Jedni hospodari tak, ze muzou celkem kvalitni vozy pujcovat a dokonce i provozovat i v jinych statech, zatimco druzi spotrebovavaji vic, nez si muzou dovolit. :-/

0/−5
7.4.2015 9:57

P96e75t55r 15M78a76r82e91š 8840756

Tak chválit italské dráhy za to, že mají jednotky, pro které nemají užití, to je teda pecka. Taloši jsou rádi, že si ty vlaky někdo půjčil, jinak jen počítaly ztráty.

+6/0
7.4.2015 10:21

R62a64d85e31k 91J97a91n24a42t32a 9155576274712

V Německu (i jinde) bývají u soutěží podmínky, že vozidla nesmějí být starší než X let. Je dost možné, že tyhle se proto jim nehodily, a tak je pronajali. Na pronájmech není nic špatného, ČD třeba pronajaly lokomotivy Polákům, vagóny Slovákům ...

+3/−1
7.4.2015 12:12

M30a37t68ú87š 75B81e18n15a73k 9518864572703

vozne ČD na Slovensku prenajaté niesú, bola to akcia len na pokrytie krátkodobého nárastu potreby.

+1/0
7.4.2015 14:00

R73a92d63e24k 71J43a69n61a68t55a 9615216934892

Dopravci Vogtlandbahn bych neříkal "italské dráhy". Jsou to Němci, firma založená v devadesatých letech, provozuje dorpavu na německých regionálních tratí.

Italské FS akorát tuto firmu akorát před pár lety (2011) koupily (kvůli německým antimonopolním zákonům), ale na praktickém provozu se to nijak neprojevuje.

0/0
7.4.2015 12:10

P97e95t43r 32Š90e28m37o43r57a 1488246144180

A trať Brno - Kyjov pořád nic :-(

+1/0
7.4.2015 8:55

M93a54r59e21k 79G14a49j31d50a 4493674896842

Ta by hlavně potřebovala rekonstrukci a elektrifikaci.

+2/0
7.4.2015 9:15

P83a12v68e68l 22K35e64l86n28a16r 7779170630

však se dočkáte, rekostrukce letos - zvýšení rychlosti asi jen do Nemotic, elektrifikace v nedohlednu

0/0
7.4.2015 10:53

M65a52r45t59i15n 75H57a38n60z67a24l 8958499419885

Abyste se tam v okolí Brna nepoprděli. Zrovna na Kyjov jezdí sice staré, ale pohodlné čtyřosé motoráky, doplněné sice Regionovami, ale je tam možnost volby. Já vyrazím každodenně z hlavního města vlakem na severozápad v 40 let starém, většinou koženkovém B a v přestupní stanici přestoupím do zhruba stejné starého motoráku ř. 809/810 na které je nový tak maximálně lak ( I když občas se objeví ty rovné pryčny i s nástavbou za hlavu). Za to všechno bych, nemít měsíční, zaplatil zruba polovinu toho, co zaplatí cestující na lince Praha - Ostrava s veškerým servisem. To vše do vice než dvacetitisícového města, které je vzdušnou čarou 25 km od Prahy. V roce 2015!

+2/0
7.4.2015 15:01

J50i76n54d93ř64i10c42h 52M40o88r79á11v77e53k 17M 4351522425710

Nic ve zlém, ale staré 810 se mi zdají daleko pohodlnější, jak Regionovy s pryčnami s hlavovými nástavbami..I hlučnost je skoro stejná (i když by Regionova měla být znatelně tišší, její hlučnost je nižší jen drobet)...Rozdíl je podlě mně jen v toaletách, spojených vagonech a laku..

0/0
7.4.2015 15:52

J50i82n78d14ř88i61c24h 37M55o50r10á53v26e85k 33M 4961772395320

Jentak mimochodem..Stadlery občas také jezdím.. Sedačky jsou na poměry minivlaku celkem pohodlné (ale pořád to není 810 s koženkou :-) ). Jedinou nevýhodou je ubohý prostor na nohy..Dalším častým problémem je zlobící zavírání dveří.. (bohužel nevím, jestli je to jen problém užívané jednotky)

+1/0
7.4.2015 15:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.