Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Útoky pěstmi i ničení majetku. Agresivita na úřadech práce roste

Na pobočkách Úřadu práce přibývá fyzických útoků žadatelů o dávky na zaměstnance. Za první tři měsíce roku 2015 došlo k 58 případům napadení úředníků. Oběťmi útočníků byly většinou ženy. Některým z nich nezaměstnaní vyhrožovali zabitím. Úřad práce upozorňuje, že kvalifikovaní lidé proto odcházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z17d76e91n41ě31k 56S62a40m56e33k 5521896983

Měli by tam postavit paní Marxenglsovou, třeba by se jí rozsvítilo v hlavě a ty dávky by zrušila.

0/0
10.4.2015 21:18

J98i95n76d76ř26i14c94h 82P88o16d25r54á84z82s82k77ý 6845848335475

Vzkaz : "Rakovinu, ať máš v hubě!" - to myslím dost často používá jisté etnikum. Takže i když nepřímo, je jasné o kom článek pojednává... :-P

+6/0
8.4.2015 10:20

D43a94v30i71d 13J14ů41n50a 1490980707467

Smutná doba, když novinář musí psát "opatrně" a admin "korigovat diskuzi" pokaždé, když se poukáže na skutečný problémy s cikány. 

Čert vem nějaká ta "íčka" za to, že jsem nepoužil slovo "romy".

+5/0
8.4.2015 10:32

J42a73n 81B25o43r 5691886128961

My tu nemáme římany, ale cikány!!

0/0
9.4.2015 6:21

D76a28v69i75d 85J45ů72n79a 1620700477297

Nikdy jsem nepochopil, proč se tomu říká Úřad práce? "Dobrý den, máte něco? Ne! Tak přijďte zase za měsíc". Zavést znovu veřejně prospěšné práce, kdyby třeba jen dva dny v týdnu.

+4/−1
8.4.2015 9:49

T51o65m14á74š 15S73k21á71l53a 6428897

protože je to úřad sledující stav zaměstnanosti, vede evidence uchazečů a volných pracovních míst a poskytuje informace o pracovním trhu (pro ČR a EU). Co jiného byste od "úřadu" práce čekal?

0/0
8.4.2015 13:38

M45a78r21t21i11n 66S43v24o94b30o50d65a 2766608940262

To nedělají nezaměstnaní, ale "Lidé" na sociálních dávkách. Nezaměstnaný má nárok na podporu v případě ztráty zaměstnání a na to si platí sociální pojištění. "Lidé" pracovat nechtějí, protože oni dostávají peníze ne za práci, ale za barvu pleti. Dokud se nebude měřit všem stejným metrem, tak se nikdy nic nezmění. Škoda, že se bojíte napsat o koho se jedná, to by asi  nezapadalo do tzv. pozitivní diskriminace.

+7/0
8.4.2015 8:36

V68i67l70é86m 37B32a26r90á17k 4766497389956

Žádné sociální dávky a je to vyřešeno. Peníze jen za práci pro obce a stát.

+5/0
8.4.2015 8:03

J77i39n53d43ř37i34c96h 73F33i71a22l28a 4568512989109

Ono je to těžký, když zaberete měcíční mzdu z práce a ještě máte nárok na sociální dávky. Pak se na úřadě potkáte s těmi vůbec nepracují a dokonce dostávájí víc jak vy co jste alespoň chodil do práce. A pak poslucháte bl*a co vám obhahuje nenavýšení min. mzdy, žeby zkrachovalo 50% firem. To je typycký český motivační bordel. ;-D

+5/−2
8.4.2015 5:13

J98a37r24o19s56l51a13v 82H55a62š22e61k 8309140332278

Tak na úřadech práce jsou kvalifikovaní lidé, kteří odcházejí. Prosím, klikněte mi plus, komu tito kvalifikovaní lidé už našli práci.;-D Úředníků je dost na pitomou evidenci bez jakéhokoliv efektu.

+3/−1
8.4.2015 0:44

J15e27t27v89a96r32t 48M35a97n51u44k95j58a68n 1806796272894

S úřednicemi všeobecně mám jen ty nejhorší zkušenosti. Buzerace je normou, arogance taktéž. Naprosto chápu, že někomu rupnou nervy.

+4/−1
7.4.2015 23:51

J17a49r34o28s49l35a36v 69H87a74š22e44k 8539290482938

jsou to jen papíroví čerti, jimž cit soucit nic neříká, arogance a pohrdání, možná jednou sami poznají jak se chovali, až budou staří a nepotřební pro trh práce. Jak se říká, na každého se vaří voda. Pokora by jim slušela více, protože žijí z daní těch co mají to štěstí a pracují, nebo pracovali a léta platili.

+2/0
8.4.2015 0:57

J22a38n 34Č19u13p 9767876872217

Když dávky vyplácely městské úřady, lidé ječeli jak Viktorky u splavu, jak jsou na ně úředníci přísní a měli plno keců. Strašně se těšili, až bude dávky vyplácet úřad práce. Již tehdy jsem opakovaně upozorňoval, že všichni zapláčou a budou ještě vzpomínat. A stalo se to pravdou. Na městech se postupovalo důsledně podle správního řádu, pomáhalo se lidem z vyplněním žádostí a hledal se způsob, jak dávku vyplatit včas. na úřadě práce pomalu neví, co správní řád je, lidem z ničím nikdo nepomůže, žádosti odmítají přebrat a hledá se důvod, proč dávky nevyplácet. pak se diví, že jsou lidé na ně agresivní.

+2/−3
7.4.2015 21:14

T14o16m17á34š 85S81k41á44l40a 6958827

což jen dokazuje, že jste pravdu neměl. Úředníci jsou všude stejní. Je to o lidech a politice. Není pravda, že na "městském úřadě" pracuje nějaká jiná skupina úředníků. Co se týče agresivity na ÚP, tak to jste také vedle. Lidé nechtějí chodit kvůli tomu samému na dva úřady. To je ok. A město se toho rádo zbavilo, protože sociální dávky jsou katastrofa vždy, neboť lidé co je pobírají nejsou zrovna vážení členové společnosti s chováním Oxfordského gentlemana.

0/0
8.4.2015 14:09

M91i85c76h91a63l 36M43o73u23c62h97a 9258579633554

Ať angažují fyzicky zdatné, zaměstnané občany, aby na ÚP chodili na kafíčko a odpustí za to adekvátní část sociálního pojištění. Za předpokladu, že místnímu oddělení PČR zrovna nebude fungovat telefon, můžu chodit osobně pozdravit ty méně "šťastné" spoluobčany, kteří si chodí pro peníze, jež pro ně docela usilovně vydělávám i já, třeba každé liché pondělí... ;-€

+1/−2
7.4.2015 21:08

J51a55r18o85s40l61a45v 16H45a28š28e45k 8119910802108

pán je mladej a má práci.... stáří vás také nemine, na dlažbě můžete být než se nadějete a pak budete mluvit jinak. Pokud jste to nezažil, jsou vaše komentáře mimo mísu. Co takhle lidi bez práce rovnou střílet, než je mlátit? Třeba ty, co třicet let poctivě pracovali a dnes jsou ne vlastní vinou bez práce.

+2/−2
8.4.2015 1:00

M23i32c64h12a35l 60M41o54u76c42h23a 9748589153904

Mladej už Bohužel nejsem, ale práci aktuálně mám. Kdybych o ní přišel a musel jít na ÚP, tak bych se tam choval slušně, stejně jako kdekoliv jinde, kam přijdu. Ale kdo tady mluví o mlácení/střílení lidí bez práce? Ty jsi asi nečetl ten článek, na nějž raguji, že? V něm se píše, že vzrůstá agresivita vůči úředníkům (a zejména úřednicím) na úřadech práce. Pokud se někdo dostane do složité situace, má nárok na pomoc, to je naprosto v pořádku. Pokud někdo ten systém pomoci zneužívá, je to špatně. Pokud ho někdo zneužívá a ještě u toho mlátí ženskou, která je placena z peněz nás všech a zcela správně mu odmítá vydat peníze, které daňoví poplatníci odvedli státu, je to úplně špatně....:-/

+3/0
8.4.2015 8:54

T59o69m40á39š 84S35k53á65l31a 6558787

no rozhodně se na ÚP dostane rychleji ten, který neumí ani číst.

0/0
8.4.2015 14:12

M41a73r44e90k 42V80y42m62a84z91a92l 5618296902240

Navrhuji řešení....každý nezaměstnaný denně v 8 hodin ráno na PÚ. Aktivně hledat práci. A za jakýkoli byť slovní útok na úřednici za přepážkou - považovat za útok na stát - odebrat veškeré dávky...

+8/−2
7.4.2015 18:08

P62e19t96r 47S70v57o39b37o68d74a 7692621944

denne v 8 na UP je nesmysl. Jen to zahlti urad, zbuzeruje poctivce a nepoctivci to stejne budou ocuravat.

Aktivne hledat praci to je tezko prokazatelna cinnost a jeste hure vyvratitelna takze nema moc smysl snazit se ji nejak merit.

+2/0
7.4.2015 19:59

J73a68r66o42s55l55a28v 67H20a85š10e41k 8419940302978

a co tam bude denně v 8 hodin dělat? Najdou mu tam práci, když se to jmenuje kupodivu úřad práce? Ale jsem pro, aby to úřednici zvládli, budou se muset navýšit počty úředníků, které budete platit ze svých daní a tím se zvýší možnost získat práci pro ty nezaměstnané.  Nechcete do vlády? Vy byste nezaměstnost učitě brzo vyřešil. Jednoduchá řešení jsou ty správná, že?;-D;-D;-D

0/0
8.4.2015 1:07

M66a18r21e47k 70V72y44m68a83z84a31l 5118456752250

Jednoduchá řešení vždy sloužila ve všem k všeobecnému pokroku lidstva. Tisíce vyjímek nevedou k ničemu. Vaše jízlivá invektiva beru s nadhledem....Jestli Vám nevadí, že se většina nezaměstnaných jen fláká a platíte si je i z Vašich daní, Vaše věc. Já bych jim nastolil režim jako jinde v zaměstnání.

0/0
8.4.2015 13:29
Foto

K71a27t46k87a 25B35o59b16k72o71v55á 8526331959151

Jojo, zhruba za čtrnáct dní mě návštěva této instituce bohužel nejspíš taky čeká... :-) A pro pana Svobodu a další: Rozhodně si nepřipadám jako nefachčenko, jen jsem si po jedenácti letech práce v jedné firmě dovolila si pořídit dítě, a při konci RD jsem nepotřebná :-) Ale snad najdu něco dřív, než k té návštěvě dojde... ;-);-)

+11/0
7.4.2015 17:41

T38o61m19á38š 12S66k58á25l34a 6108347

Na ÚP chodí všichni. Včetně těch, kterým skončí jeden pracovní poměr 24.4. a mají již uzavřenou smlouvu a nastupují od 28.4. Je to úřad. Musíme tam všichni (tedy nemusíme, ale z hlediska dalších zákonů je to velmi doporučené). V tom problém snad ani nikdo nevidí. 

  Trochu jadrného jazyka si užijí spíše ti, kteří tam chodí, "jen" aby dostali peníze, ale práci nechtějí. Nebo ti, kteří si myslí, že ÚP je tu od toho, aby jim našel zaměstnání snů.

+3/0
7.4.2015 17:48

M96o58n70i34k26a 31V44e70j38s23k94a17l15o71v16á 9110476752247

Zaevidovat se na ÚP je dobrovolné. A navíc, evidovat se kvůli 3 dnům je nesmysl. Zdravotní v tom měsíci máte zaplacené od zaměstnavatele a podpora za 3 dny už mě nevytrhne. :-)

+2/0
7.4.2015 19:34

R30o20m71a77n 55L68i91p16s72k57ý 2229123229

Omyl, kvůli kterému vznikají dluhy na pojistném.

+1/0
8.4.2015 6:58

B86o89h37u11m44i47l 54S34t18e62j67s90k43a54l 5143654941653

Pojištění od zaměstnavatele máte zaplacené jen ke dni skončení pracovního poměru, ne ke konci měsíce.

0/0
8.4.2015 9:01

M21o49n20i79k23a 35V79e25j65s34k24a70l23o25v21á 9810296242447

Zaměstnavatel je přece povinen Vám práci během RD držet? :) Jedině, že jste se dohodli na ukončení - do toho bych ale nešla. A pokud je to výpověď pro nadbytečnost, tak máte 2 měsíce výpovědní dobu + odstupné. To snad něco stihnete najít :) Držím palce

0/0
7.4.2015 19:38

T15o65m98á30š 89S21k57á14l86a 6218237

no, má, z pitomého zákona, ale co pak s ní? Když někdo na dva a víc let odejde, zaměstnavatel stejně musí najmout někoho, kdo bude tu práci dělat. Tohle platí tím víc u náročnějších profesí. Takže když se pak člověk po letech vrátí, NĚKDO ten vyhazov pro "nadbytečnost" dostat musí (jiné vlivy vyjímaje). Tolik k zákonu, který "pomáhá". 

  Netřeba ani zmiňovat, že paní nahoře si nestěžuje ani nedostatek peněz, ani na odstupné, ani na špatnou situaci, a že sama doufá, že si práci najde brzy sama, protože dle všeho je schopná dělat práci, kterou na ÚP jen těžko sežene :)

0/0
8.4.2015 14:31

J87i50n76d90r11a 62V12e16r75b12n30ý 7296802300

U jiných případů se běžně zveřejňují iniciály pravděpodobných pachatelů. Tady to asi nejde...i když výhrůžka "rakovinou" je všem přemýšlejícím čtenářům naprosto jasná.

+8/−1
7.4.2015 17:22

M19i46r48o51s79l61a35v 88Š31i89m98k21o 7285303682655

V článku se píše o klientech, kteří žádají o dávky. Také by se mělo napsat o normálních nezaměstnaných, kteří nic nechtějí, ale jsou nuceni k podřadné práci. Úklidy, vrátnice...Mám na mysli lidi, kterým do důchodu moc neschází. Sprostota některých pracovnic je neuvěřitelná. K lidem, kteří celý život platili daně a pojištění. Celé to začalo vloni na jaře, když pravděpodobně na ministerstvu rozhodli, že budou "snižovat" nezaměstnanost. Hlavně, že v tv dávají šoty o rekvalifikacích a jak lidem pomáhají :-/

+4/0
7.4.2015 16:42

P30e91t13r 52S45v73o92b31o24d57a 7792221474

Mluvite o "podradne praci" (uklidy, vratnice) ... nerozumim moc o cem mluvite. Doma take uklizim a podradne si u toho nepripadam a to me za to nikdo ani neplati. Zrovna tak prace na vratnici muze byt tak dustojna jak dustojne ji bude clovek vykonavat.

Ja bych spis mohl mluvil o "podradnych zamestnancich" kteri se za cely zivot nedokazali rekvalifikovat na cokoliv uzitecnejsiho a tak musi ted vzit takovouto praci. Myslet si ze urad prace vas bude nejak rekvalifikovat a potom vam jeste sezene praci je stejne naivni jako zapsat se na vysokou skolu a verit ze skola vam zajisti titul a vzdelani aniz by jste jedinkrat otevrel sam ucebnici.

+3/−1
7.4.2015 16:54
Foto

M42a83t46ě27j 98Č79e74r18n62ý 9165592860977

V Plzni to ještě nedávno nebyl sebemenší problém.

0/−1
7.4.2015 20:19

T28o86m91á88š 43S81k47á20l80a 6378267

Nejsou "nuceni". Na ÚP vůbec nemusí být. A když už tam jsou, tak proč nemohou dělat práci, kterou někdo potřebuje udělat a je ochoten za to zaplatit? Práci, kterou chtějí si lehce najdou sami. Na to snad nepotřebují úřad.

0/−1
7.4.2015 17:14

P38e83t45r 52S27v36o31b80o23d51a 7882151624

Presne tak. Hodne me to pripomina jeden film (USA) kde na benzinove pumpe zebral zebrak s cedulkou "budu pracovat za jidlo". Prisel k nemu tejpek co vychazel z obchodu podal mu jablko a rekl ze chce umit predni sklo. Bezdomovec samozrejme zacal nasrane a afektovane rozhazovat rukama co ze si to dovoluje ze nebude prece se snizovat k tomu za jablko nekomu umivat predni sklo ale tejpek to v pohode a poklidu komentoval se slovy ze jablko jako odmena za minutovou praci je celkem primerena zvlast kdyz ma na cedulce napsano "budu pracovat za jidlo".

Na nasich uradech prace to pravdepodobne vypada celkem podobne. Chodi tam lide s ubrecenym pribehem jak musi nakrmit hladove krky, ale jakmile se naskytne nejaka prace tak je okamzite oznacena za "podradnou". Mam takovy pocit ze je to hlavne tim ze chteji proste jen nejake drobne (na chlast) jako ten zebrak z filmu

+4/−1
7.4.2015 17:24
Foto

M92a29t49ě92j 56Č67e85r53n64ý 9465542160387

Jen aby úřednice za přepážkou neukázala na budík od bomby a neřekla: "Máš deset sekund na to vzít práci."

Jestli se nepletu, tak nějak to v tom filmu bylo, ale tam ten bezďák to jabko nejdřív hodil po autě

0/0
7.4.2015 20:27

M35a23r97i73e 37V60a55š29í88č24k44o31v90á 3351843772738

Podřadné práce? Táta má vyhlášku na elektriku, dlouholeté zkušenosti v provozu fabrik, vedení lidí apod., avšak po jejich krachu byl holt rok nezaměstnaný. Teď se o tu "podřadnou" práci vrátnéo za 11 tisíc popral ještě s dalšími TŘEMI stokami uchazečů. Naštěstí byl jeden z pěti, kterého vzali. Do důchodu má tři roky a těší se z toho, že konečně práci má, přestože naprosto nevyhovující jeho kvalifikaci... Je jeden z mála na vesnici, kdo konečně něco sehnal, ostatní jen tiše závidí a čekají. kdy se opěn naskytne takové terno.

0/0
7.4.2015 18:46

A56u39g80u39s94t 24F41o53r63m23á51n72e72k 6465899460886

Nedivím se. Ouřadové tam jenom sedí a buzerují, ale aby někomu pomohli najít místo (což je dle názvu úřadu jejich prvořadá povinnost), to je ani nenapadne.

+3/0
7.4.2015 16:41

P11e18t82r 48S23v37o59b42o13d14a 7152711654

No to ze urednici na UP by si casto zaslouzili nejake skoleni jak to delat efektivne je asi jasne. Ale na druhou stranu jak to maji delat. Uspesni a kvalitni kandidati na UP budto nechodi a nebo se tam jdou jen prechodne nahlasit zejmena kvuli soc./zdrav. pojisteni. O ty uspesne se budto poperou personalni agentury a nebo budou jednat primo se zamestnavateli. Jeste jsem neslysel moc pribehu napr. uspesnych programatoru jejichz karieru odstartoval UP :D

No a na UP potom zustane ten zbytek u ktereho ani personalni agentury nedocitaji zivotopis do konce. A kteri nejsou casto ani schopni a ochotni procist si aktivne nastenku s nabidkou prace vyvesenou primo na UP kdyz stoji vedle ni ve fronte. Co asi tak muze pro takoveho "kandidata" pracovnik UP udelat vic nez se ho zeptat na tu nastenku a poslat ho si ji procist ......

0/0
7.4.2015 17:03

T42o11m74á90š 89S25k35á98l39a 6978657

a Ministerstvo zemědělství má v prvé řadě živit obyvatele a Ministerstvo průmyslu má jako prvořadou povinnost (z názvu) vyrábět auta? Nebo jak si "vobyčejnej člověk" představuje úřady? :) 

ÚP je především "úřad". Což "z názvu" znamená, že vede evidence a poskytuje informace z oblasti pracovního trhu. Já bych tedy nečekal, že za mě "úřad" bude "hledat" práci. Jediné co má, jsou evidence uchazečů o zaměstnání, evidenci volných pracovních míst (pokud je některá firma dá na ÚP, což je z jejich strany nerozum) a nějak se to možná snaží párovat. Ale jeho hlavní činnost jsou evidence. A lidé mají motivaci tam jít, protože to je "úřední" podmínka pro "neplacení" pojistného.

0/0
7.4.2015 17:07

J30i73ř47í 13N56o26v77á53č84e12k 4347751939351

Jo, to je tak když se lůze cpou peníze horem dolem za nicnedělání. A ona se nám zatím pěkně rozmnožuje... Čekají nás zajímavé časy.

+5/0
7.4.2015 16:39

L42u11b31o95š 91T20i36c81h96ý 3807508964813

"Klientka okamžitě obrátila svůj útok na ni, pěstí ji srazila k zemi, udeřila jí několika ranami do hlavy, popadla jí za vlasy a začala jí hlavou lomcovat, přičemž jí vytrhla hrst vlasů. ...

Agresivní útočnici obvinila Policie ČR z přečinu násilí proti úřední osobě a z přečinu výtržnictví."

Sražení k zemi, několik ran do hlavy - to bych tedy zkusil žalovat jako těžké ublížení na zdraví, které má vyšší sazbu.

+2/−1
7.4.2015 16:07

T56o73m20á89š 70S19k27á28l49a 6898557

hrst vytržených vlasů není těžké ublížení na zdraví :) Jinak obecně se závažnost zranění posuzuje dle nutné délky hospitalizace/pracovní neschopnosti. (To jen až vás někdo přepadne, natrhne vám ucho a budete ho chtít žalovat, tak nesmíte v nemocnici říct, že je to dobrý, a že se vám to u pásu stává dvakrát týdně.)

0/0
7.4.2015 16:21

S85y86l35v60a 86Š63p17o34r79k64o56v23á 9136129470874

rána do hlavy může i zabít - bylo jen štěstí, že se nestrefila na to pravé místo. Je to stejné, jako omouvat útok nožem s tím, že dotyčný si dal před srdce ruku a nůž ho jenom řízl - nikoliv zabil

+2/0
7.4.2015 16:24

P39e47t75r 66S62v58o44b30o78d73a 7212621664

On to ale neomlouva. Pouze poukazuje na to jak se k tomu vyjadruje zakon a jak to pravdepodobne ohodnoti pripadny soud. I selskym rozumem je jasne nemuzete podle stejneho paragrafu "Tezke ublizeni na zdravi" posuzovat stejne o kdyz na vas nekdo zautoci macetou a stravite 2 mesice v nemocnici a nebo kdyz do vas nekdo strci ve fronte a vy si "jen" narazite ruku.

Trhani vlasu je nechutny utok to ano a zrovna tak utok na oblicej. Ale tezko chtit po soudci aby odsoudil za "tezke ublizeni na zdravi" pokud nedoslo k dlouhodobe hospitalizaci v nemocnici a dotycna pravdepodobne nastoupila normalne druhy den do prace. Takovy pripad by zvladl smest ze stolu i dalkovy student prav ;)

0/−1
7.4.2015 16:33

S76y17l91v20a 75Š20p14o83r74k94o43v72á 9266279260984

stejně jako je člověk odsouzen za "pokus o vraždu", přestože dotyčný přežije, měl by být posuzován i podobný útak tak, co by mohl způsobit v případě, že by se povedl... Je to stejné, jako kdyby vás chtěl bněkdo zabít nožem, vy byste nastavil ruku a zabránil vražednému bodnutí - a protože ta řezná rána na ruce by nevyžadovala týdny v nenocnici ani neschopenky, dotyčný by byl obviněn jen z přestupku...Zdálo by se vám to normální?

+1/0
7.4.2015 16:36

P59e17t86r 33S31v86o79b73o33d92a 7372521154

Ano .. ale je rozdil v odsouzeni "za vrazdu" a "za POKUS o vrazdu". Ta puvodni reakce byla at zaluje za "tezke ublizeni na zdravi" a nikoliv zadny pokus a to je sakra rozdil. Zadny pricetny soudce nemuze odsoudite "za vrazdu" pokud to obet prezila a zrovna tak nemuze zadny pricetny soudce odsoudit "za tezke ublizeni na zdravi" pokud obet nebyla ani den v pracovni neschopnosti a jedina ujma je par vytrzenych vlasu a zarudle tvare.

Pokud jde o "pokus" tak s tim souhlasim. Ale tam je bohuzel prokazovani umyslu daleko slozitejsi a jak historie ukazala tak sikovny pravnik se i brutalni macetovy utok muze pokusit obratit v sebeobranu ;)

0/−1
7.4.2015 16:47

T80o22m51á54š 66S12k57á63l13a 6378907

"Vždyť já sedím za něco, co jsem ani neudělal. Prej "pokus o vraždu"! No řekněte, copak se uděluje Nobelova cena za "pokus o chemii"?" LB

  Pokus o vraždu je TČ vraždy "s polehčující okolností", že se nepovedla. Ale musíte prokázat vraždu. Ne, že uděláte něco, kde někdo jiný zemře (třeba nehoda v autě). To není vražda. Vražda je úmyslný TČ. I když se nezdaří, musí být prokázán úmysl i to, že byste toho byla reálně schopna, kdyby vás něco nezastavilo. 

  

  Ale vy nemůžete spáchat "vraždu z nedbalosti", nebo "neúmyslnou vraždu". Ty pojmy vylučují sami sebe. To, že na někoho zaútočíte s úmyslem mu jednu vrazit, a on spadne tak, že už se nezvedne, není vražda. Když někomu jednu vrazíte, protože vás naštve, řeší se co mu způsobíte. Když to uděláte na věřejnosti, nebo nepatřičném místě, je to výtržnictví. Ale nemůžete někoho potrestat za TČ vraždy, protože někomu dal facku (a ono se mu mohlo něco stát), ne?

0/0
7.4.2015 17:28

A42u13g64u52s42t 92F45o40r27m30á29n66e33k 6385459890376

Zákony tu máme stejně blbé jako vládu.

+2/0
7.4.2015 16:42

T28o86m82á82š 60S78k92á81l91a 6278587

to většinou říkají lidé, kteří ty zákony ani jednou nečetli, ale budiž, to je věc vašeho svědomí. 

  Ale co tím chcete říct? Že je nemáme dodržovat, když jsou blbé? Že nehodící se prostě škrtneme? Že ten maník na tom úřadu vlastně nemá být potrestán, protože porušil nějaký nesmyslný zákon, nebo, že někdo, kdo nezná ani právo ani zákony má rozhodovat o výši trestu a že kamenování je vlastně přijatelná alternativa? Nebo co?

0/−1
7.4.2015 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.