- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spíš by to měli vyřešit tak, jak je v kapitalismu normální. Regulace poptávky cenou.
Tedy - vstupné a internetové rezervace s omezením počtu lidí. Tak to dělá třeba pražské letiště (návštěvy normálně za provozu), anebo některé zahraniční automobilky (provozní prostory jsou přímo exkurzím přizpůsobeny - prostory jsou oddělené). Je to mnohem lepší PR nástroj, než na jeden den do fabriky nahnat desítky tisíc lidí, kteří odejdou naštvaní, aniž by si cokoliv pořádně prohlédli.
Dělník ve fabrice není opice v ZOO, aby ho kde kdo chodil do práce vočumovat. Den otevřených dveří je určený především pro jeho příbuzné a kamarády, aby měli možnost vidět kde pracuje.
A malý soused z Nošovic bude závidět
Ale mohli by navstevnikum nabizet ten nejlepsi vyrobek z Nosovic, uz je jen z trucu bych na stanky s obcerstvenim vybral Radegast...
Co na tom chtějí lidé obdivovat? Otevřel bych to spíš jako muzeum. Celé automobilové odvětví je principiálně zastaralé. Pod tím nablýskaným plechem se skrývá "technologie" z dob parního stroje.
Automobil se nesmyslně překládá jako "samohyb". Auto mě ale nikam samo neodveze, na rozdíl od jiných dopravních prostředků. Nemohu si sednout, a jen se dívat nebo třeba pracovat. Musím se odvézt sám a převzít veškerou zodpovědnost.
Auto je možné zničit jen samotným nevhodným použitím ovládacích prvků, dokonce aniž bych se pohnul z místa. Auto většinou ani nijak neindikuje, zda po uvolnění pedálu pojede dopředu či dozadu. V 21. století naprosto nepochopitelné.
Maření pohybové energie v mechanických brzdách nebo regulace přenosu výkonu s použitím kluzné spojky je něco, nad čím dnes už zůstává rozum stát.
Automobilový provoz lze jen obtížně řídit a automatizovat. To, co se předkládá jako největší výhoda automobilismu, tedy jakási nezávislost a volnost pohybu, je bohužel v masovém měřítku jeho největší nevýhoda. Na zastaralý automobilismus lze jen stěží aplikovat moderní přístupy v řízení toku, a tak se prostě tupě staví další a další silnice. Negativní důsledky automobilismu se násilím přenáší na všechny okolo.
A tu největší lahůdku jsem si nechal na konec - principiálně zastaralý hnusný smradlavý špinavý těžký spalovací motor. Akceptoval bych snad i existenci parních lokomotiv, ale jak je možné, že stále masově produkujeme a považujeme za moderní tuhle zrůdnost, do které se rok co rok leje kýbl oleje, která se klepe, dělá kravál, hřeje, obtížně reguluje a vypouští plno sajrajtu?
Tento přehled,stačí pro ilustraci faktu, že automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Ten, kdo neustále jezdí automobilem, jen dokazuje svou neschopnost uspořádat si život a svou sobeckost, když náklady a negativní důsledky svého počínání přenáší na všechny kolem.
Auto většinou ani nijak neindikuje, zda po uvolnění pedálu pojede dopředu či dozadu. No a totéž je s volantem. Točím doleva a je mi děsně divné že ono zatáčí doleva a nikde to neindikuje. Přitom já chtěl doprava.
Minule to byla akce dobra, jen lepe vyresit logistiku navstevniku... Nechapu proc napriklad se neobjedna za nejake zlevnene jizdne bus dopravce, ktery bude co 5 minut pendlovat Cerny Most-Bleslav, Jicin Boleslav, Liberec Boleslav, preci jen neni ty auta kam dat a to same se projevilo i v Kvasinach, kde misto toho,aby se vyresil nejaky svoz z odstavne plochy se parkujicima uplne zacpala silnice...
Já to naopak vítám. Aspoň se mnohým rozsvítí, že automobilismus, který jeli obdivovat, má také spoustu stinných stránek.
Mámo pojď, mrknem na tu novou oktávku na hlínách v tédéí co má vodpich vodspodu.