Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Mnichova nejrychleji po silnici. Stát vzdal rychlovlaky do Bavorska

Sliby o výrazném zrychlení cestování mezi Českem a Bavorskem končí. Ministerstvo dopravy, které v minulosti opakovaně slibovalo cestování vlakem mezi Prahou a Mnichovem pod tři hodiny, vylepší na české straně železnici jen nepatrně: elektrifikuje ji a mírně zrychlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P96e27t29e87r 94J77a33b29l87o25n75o20v79s59k35y 1799216711521

Komfortné a najrýchlejšie žel.spojenie z Prahy Smíchova do Norimberku je v tomto grafikone vlakmi SC 512 Pendolino a regionál.expresom Sp 5286 z Chebu. Cestovný čas 4 hod,33 min,v Chebe je na prestup rezerva 20 minút.:-)

+1/0
13.4.2015 16:00

M26a89r81e98k 59Š81i88m60o61n 2774357218558

Spojení takhle velkých měst do 1000 km by mělo být bez přestupu, hranice nehranice.

+2/0
13.4.2015 20:01

J97a40n 26J57e26m92e59l23k70a 1445620

No na 140 (další naklápěcí skříně  nekupují) je to na Německo, mezinárodní trasu hodně bídné.

Ale co je pozitivní, že zdá se konečně někdo dostal rozum a prý se bude modernizovat trať z Opavy do Krnova z 75 na 120.. 

Což je myslím fajn výsledek. Pokud to teda ještě nezmění. A bude to stát jen 800 milionů (28 km), pokud jsem dobře viděl. Což je cena 4 souprav. Je vidět, že když se neprohazuje 300 - milionů až miliarda za podchody v jedné stanici, ale jde to do tratě, dá se udělat dost práce..

A konečně bude něco jako páteřní regionální trasa. Do Jeseníku, Brnuntálu, Praděd, Osoblažského výběžku.. Na 120 se měla dělat i Opava Ostrava, protože i 2 patrový Elephant to celé projede maximální rychlostí - 100 - na dlouhých rovinkách mohl min 120.

Když  kraj a město přestane vlaky podkopávat autobusy a drahou pomalou nenavazující vzdálenou mhd v Ostravě, věřím, že čísla se zlepší.  Defakto tam nemám drahám co vytknout. Rychlíky jezdí pohodlnou řadou 843, do Opavy jezdí Elephant.. Nevím co by tu přímo soutěž mohla přinést. Kromě mizernému přístupu k nádražím.

+2/0
13.4.2015 10:52

V88á97c89l33a43v 89S63v62o79b68o30d52a 5246288699

Tak to bude nejrychlejší jednokolejka na světě!;-D

+2/−1
13.4.2015 10:21

I16g16n26á70c 50M61r14k29v22i49č43k76a 2628282219385

Rvou "desítky miliard" do tratí...  A proč jako? Dyť jsou ty vlaky poloprázdný!!!

0/−10
13.4.2015 9:16

R55a54d28e20k 60J91a64n26a70t24a 9725406864772

a) nejsou poloprázdný, jel jste tím vlakem do Mnichova někdy?

b) důvod investic je právě ten, aby jezdilo lidí více (tj. místo dnešního vlaku Praha-Mnichov jednou za 4 hodiny, vlak jednou za 2 či 1 hodiny)

+5/0
13.4.2015 9:26

P87e11t39r 55S85c52h95w98a92r10z 7848789763831

Hlavně, tohle jsou ideální trasy pro vlak - má větší kapacitu než autobus, je pohodlnější než autobus, neuvázne ve Stau (pokud nějaký sebevrah neskočí pod vlak) a letadlem se to nevyplatí.

+1/0
13.4.2015 10:16

P10a22v10e44l 68M39a73t96o94u17š18e24k 5500107108364

Obvyklý argument těch, kteří jeli vlakem naposled před 30 lety ze školního výletu. Kdo vám brání jimi jezdit, aby poloprázdné nebyly? Nehledě k tomu, že auta jsou, hlavně v pracovních dnech, prázdná obvykle ze 3/4, někdy i ze 5/6 nebo z 6/7, a málokterého automobilistu to pohoršuje.

+6/0
13.4.2015 10:17

P88a72v42e44l 61K41u47r16a41l 5671414550610

Jízdenky jsou předražené. Chce to zlevnit aby to mělo význam.

+1/0
14.4.2015 22:06

T28o35m81á24š 80Z26a58h23á38l71k56a 7130892157310

Aj, tak to se ani nedá číst, za deset let je oprášit stávající trať :-( Kdy pan ministr odstoupí? Nebo si dneska vezme lopatu a radši půjde stavět VRT?

+1/0
13.4.2015 9:10

F47r71a12n95t98i65š21e21k 46Š42i32m67ů74n92e13k 5106972280441

No  v  Japonsku  slavili  50 výročí  rychlostní  železnice....a u nás  se  ani nekoplo a  ani nenarýsovala čárka.   Kde  jsou  ty  časy  když  si osvícený  císař pozval inženýry  a  probíral  s  nimi  stavbu  železnice. Kde jsou ty  časy kdy  se u nás  postavila první  veřejná  železnice  na  kontinentě.  Nikdy jsem  si nemyslel že  Habsburkové jsou jedinou  zárukou pokroku u nás......

Jak  napsal  velký  český  básník...

Z deváté  desáté ruky

myšlenky budeš brát

a  po Evropě nosit

už obnošený šat.......

+6/0
13.4.2015 9:04

M76a81r35e98k 69Š82i51m22o60n 2114847418708

Jenže v té době byla železnice nejlepší způsob dopravy - nejrychlejší a nejkapacitnější. Dnes je automobilová doprava pružnější, ve většině případů rychlejší a na delší vzdálenosti zas vítězí letadlo. Má to železnice dnes těžké.

+1/−1
13.4.2015 20:03

R36a26d68e68k 65J44a55n94a17t23a 9455816584572

Koukáte se to pořád českou optikou, kde se se železnicí téměř nic nedělá a auto je pro lidi bůh.

Na Západě se staví nové rychlé tratě, a tam kde už takovou postavili, auto fakt rychlejší není. Mnohde je i to letadlo pomalejší (Paris-Strasbourg či Paris-Lyon).

+2/0
13.4.2015 20:59

M83a30t34ě70j 58V83o55n37d48ř21i72č42k23a 4574530598206

Rychlejší auto je u nás způsobeno zastaralou infrastrukturou, skutečné schopnosti vlaku jsou uplně někde jinde.

+1/0
13.4.2015 23:11

R61o10m60a41n 57J34e43s43c62h71k48e 9698685897265

Vy jste pro železnici nehnul prstem. Na naší trati z Brna do České Třebové opravili všechny tunely, vyměnili všechny koleje a elektrifikovali. A výsledek, do práce jedu vlakem rychleji než aute. A to jedu osobákem.

Na silnice se všichni nevlezeme. I nové soupravy dnes jezdí.

   Všechno se vyvíjí. Dálnice nejsou rychlejší ani silnice. Zato vlaky dnes jezdí rychleji.

0/0
15.4.2015 21:02

M20i34r67o91s35l39a35v 57Z25i97k77m56u95n33d 7319973514563

Jenže z Domažlic do FW se s ohledem na konfiguraci terénu nedá nic podstatného udělat ... leda tunelová varianta .... Ve Schwandorfu úvrať.

Především pro Bavorsko nemá toto spojení valný význam ...

Navázání na západoevropskou sít je lepší směrem na Nürnberg - je to kratší, do Mnichova je to "proti srsti" ....

+2/−2
13.4.2015 7:27

P13a83v81e96l 26M35a95t90o36u95š21e16k 5670787318554

Kdyby se po našem území jezdilo aspoň tak rychle jako na bavorském úseku, mohla by cesta Praha - Mnichov trvat již nyní ve stávající trase tratě cca o hodinu méně.

+4/0
13.4.2015 8:34

R31a87d89e61k 34J79a35n52a45t43a 9795766474202

a) to se stane po tomto "faceliftu" (bude hotov tunel Rokycany-Plzeň, nebude přepřah v Plzni a Řeznu, nějakých těch 10 minut zkrácení mezi Plzní a hranicí, a vynechání pár zastávek)

b) je to pořád málo

+2/0
13.4.2015 9:15

P40a73v96e23l 64M15a44t23o18u41š94e43k 5130387458184

Netvrdím, že to není málo, ale že by šlo pro začátek aspoň to. Lépe než nic a jezdit Plzeň - Furt 70 km/h, když Furt - Schwandorf se jezdí 120 km/h. Přepřeh v Regensburgu tolik nevadí, protože je tam úvrať (z tohoto hlediska je výhodu) a navíc se tam obvykle přibírají vozy nebo se spojuje s vlakem od Hofu.

+2/0
13.4.2015 9:25

R40o97m34a49n 11J43e18s89c31h32k57e 9388605827555

Podívejte se do jízdního řádu jak dlouho jede vlak u nás a jak dlouho v Německu. V Německu déle. U nás 2.55 a u nich okolo 3 hodin.

0/0
15.4.2015 16:23

J28a53r26o64m46í19r 53K23r25á21l 4180789574659

Tohle by měla být starost EU a jeden z mála rozumných účelů dotací.  Propojit Evropu vysokorychlostními tratěmi.  Ne vymýšlet nesmyslná nařízení a dotovat kraviny.

+11/0
13.4.2015 6:53

J89a76n 95Č16e37k12a80l 7519965184964

A proč by EU zařizovala něco, co nejsou místní ochotni ani začít projednávat?

0/0
13.4.2015 9:13

M65a17r90e42k 56Š15i61m35o85n 2764897858738

Právě proto.

+1/0
13.4.2015 20:05

J97a98n 85L83u18k38á92š 7637593343412

Ono to taky tak je, ale kazda EU dotace vyzaduje i investici na strane prijemce a v tom je ten problem.

0/0
13.4.2015 11:45

J55a61r31o33m79í73r 75K55r17á66l 4800129614809

Cpeme do EU snad dost, ne ?  A pokud by se nedotovaly všelijaké soukromé aktivity, neekologická "zelená" biopaliva a podobně, bylo by na páteřní komunikace dost peněz.

0/0
13.4.2015 15:21

M68a15r55e53k 71K87a98l89i32n18a 3379254965428

Investice do vlaků je jedna z nej ostud ČR. Civilizované státy jezdí 300 kmh a my plánujeme nějakou 160 kmh??? Směšné...Do tohoto se mají dávat prachy a ne zvyšovat platy, rušit zdravotní poplatky a jinak je projídat...

+10/−1
13.4.2015 6:38
Foto

J68i24ř43í 15Š81r59á85m94e82k 3378547219101

Co bychom u nás dali za "nějakou 160"...

+2/0
13.4.2015 7:18

J43o78s16e27f 96B34r12o49ž32e46k 7193865452411

A kde by ty vlaky s tou 300kou u nás stavěly??? Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů a současně hodně prodlužuje dobu cesty. Takže by to musel být tak leda přímý vlak Praha-Mnichov, který by nikde jinde nestavěl - jinak to nemá smysl. Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak. A uvnitř státu je to už úplně nesmysl, tak dlouhé tratě prostě u nás nejsou. To není Paříž - Tolouse cca 700 km, aby to mělo smysl.

+1/−5
13.4.2015 8:58

R64a38d23e94k 63J75a42n86a91t33a 9745296114942

"Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů"

Ach jo, zase ta opakovaná fáma. Vy si fakt to pořád myslíte, nebo je trollujete?

ICE1 (a to je z dnešního pohledu již skoro dědeček s nízkým měrným výkonem) se rozjede na 250 km/h na 18 kilometrech a zastaví na 5 kilometrech. Vlaky ICE v Německu mají zastávky po pár desítkách km docela běžně (ne všechny, některé spoje zastavují jiné projíždějí).

Zde by s největší pravděpodobností všechny VR vlaky zastavovaly v Plzni a Řezně.

"Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak."

Na autobus ne, ovšem na celý VR vlak taky ne. A právě proto jsou tam ty zastávky v Plzni a Řezně. Téměř všude (snad vyjma trati k Eurotunnelu na UK straně) výrazně pomáhá k naplnění mezinárodních spojů vnitrostátní poptávka.

+6/0
13.4.2015 9:24

P72a32v27e97l 59M86a65t21o25u90š40e90k 5940927458774

Někteří prostě nemohou železnice nějak rozdýchat a pořád jen snaží hledat argumenty, proč to právě u nás nejde. Rychlost 300 km/h a více samozřejmě všude využitelná není, ale aspoň 200 až 250 km/h se jezdí běžně v Německu, Itálii, Rakousku, Švýcarsku. Přitom přinejmenším 2 posledně jmenované země jsou rozlohou i hustotou osídlení plně srovnatelné s ČR.

+5/−1
13.4.2015 10:25

P33a27v46e28l 30M65a68t41o90u44š67e55k 5850817518774

Nehledě k tomu, že u letadel krátké lety většině lidem nevadí. Když jsem tu jedou psal, že je holý nesmysl létat z Bratislavy do Vídně (Lauda), vysloužil jsem si dost nevybíravé kritiky. Ale kdyby tam měl jezdit vysokorychlostní vlak, tak by polovina lidí tvrdila, jak je to zbytečné a neekonomické.

+2/0
13.4.2015 10:31

R32o17m76a10n 28J21e37s57c74h53k22e 9328645717805

Proč dodnes nemají vyřešený Semmering v Rakousku ? Jezdí tam okolo 100 - 120 km. Ono to stojí hodně peněz. U nás na Ferdinandce se také jezdí 160 - tam je rovina. Také na trati Wien - Linec se jezdí přes 200 km. Novou VRT tam také nemají.

Holt tiskárnu na peníze a budeme v ráji.

0/0
15.4.2015 16:30

M49a50t24ě10j 56V81o81n73d16ř62i85č16k24a 4294190348426

Trochu bych poupravil. Konkrétně na těch 300 km/h to není desítky kilometrů, ale jedna desítka.

0/0
13.4.2015 23:13

R48o61m68a86n 25J45e58s21c89h88k53e 9768525467765

Autem nemůžete jezdit 160. A u vlaku v našich podmínkách je rychlost dostačující. Horší je to s propustností tratí třeba úsek Praha - Kolín.

Já jezdím denně do práce vlakem do Brna 31 km 40 minut, Auto není rychlejší.

Kolega z Brna jede do Brna také 45 minut. Všichni se na silnice u nás nevlezou.

Stačí natisknout peníze a můžete investovat vesele.

0/0
15.4.2015 21:10

M28a63r27t15i70n 81R93u94z49i42c70k46a 1422148226377

Tri VRT: 1. Berlin-Drazdany/Usti-Praha-Brno-Viden/Budapest a 2. Mnichov-Plzen-Praha-Hradec Kralove-Vratislav a 3. Budapest/Viden-Brno-Ostrava-Krakov ev. Ostrava-Katovice-Vratislav

+2/0
13.4.2015 1:29

M65i28c79h82a12l 12K92o34l15o65v87r66a91t 5387963625252

U nás by stačilo vybudovat 2 vysokorychlostní tratě: Praha - Drážďany a Praha - Mnichov ... tohle by nás dostatečně propojilo na západoevropskou železniční síť

0/−7
12.4.2015 23:16

K18a86r60e12l 14F62r59i54t66z 4291547548982

U nás by stačilo vybudovat 1 rychlostní trať Ostrava - Olomouc - Brno - Vídeň :-)

+12/−2
12.4.2015 23:59

M25a17r77e61k 86Š57i72m62o73n 2254697928108

To by bylo jen napojení Prahy na Německo, ale to je málo a navíc koukáte jen z pohledu ČR. Z pohledu Evropy je potřeba propojit Drážďany, Mnichov, Norimberk, Brno, Ostravu, Katovice, Krakov, Varšavu, Bratislavu a Vídeň. Přes co a kde stavět už je v podstatě podružné.

+1/0
13.4.2015 20:10

L15u93k37á12š 20O45m17á30č34k26a 5601344611646

Autem. Jsem tam z Prahy za 3 hodiny, vlak jede 6... lol.

+1/−1
12.4.2015 22:42

P29a38v45e82l 48K78u16r50a79l 5871404510480

co chcete na železniční dráze odpovídající roku 1915... 

Realita prostě je že nikdo neměl potřebu je do konce druhé světové nahrazovat- byla zcela dostatčná tehdejším technologím...

Po druhé světové to díky železné oponě nikdo nepotřeboval ještě víc... a dnes je toho předělat tolik že stát nestíhá...

a silnice jsou stále rychlejší stavby...

+8/−1
12.4.2015 22:55
Foto

B88r62o44n70i89s19l14a57v 65G26a63b18r18y46š 2772909891

Rychlejší jsou..., podle toho to taky tak vypadá. Jak říkal J. A. Komenský: "Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest."

+2/0
13.4.2015 0:21

J26a36n 35Č91e53k34a37l 7429305234934

Komenský byl jistě specialistou na přepravní systémy, jaký že měl názor například na internet?

+1/−2
13.4.2015 9:14
Foto

B63r23o48n71i68s96l28a67v 88G54a70b25r57y17š 2622219811

Nevím, na to jsem se ho už nestačil zeptat.

0/0
13.4.2015 9:15

M74a40r41e37k 59H89r71u14b25y 6557442371168

Stat nestiha uz 25 let - stacil akorat nektere casti koridoru zrychlit ze 120 na 160 ;-O

Za podobnych 25 let Francouzi (prosluli svou pracovitosti) postavili 800 km VRT8-o

+5/0
13.4.2015 0:30

M38a68r94t19i92n 51R77u90z49i20c28k19a 1112448556217

Stat nema az tak velky zajem investovat do propojeni zapadu s CR zeleznici...

+1/0
13.4.2015 1:30

P77a84v89e23l 54M67a89t80o65u14š33e76k 5660527508824

To je ovšem škoda a svědčí to o rozvojovosti naší země, v níž vítězí lobby nad zdravým rozumem.

+3/0
13.4.2015 8:27

A40l81o26i11s 29M47a23t21o43u89s34e29k 6231281579556

china za 20 roku postavila diky komunistum dnes nejlepsi drahy v asii a zesmesnuje v tom smeru severni ameriku,,/

+4/0
13.4.2015 3:17

M26i92c47h70a54l 24T61i70c78h24ý 4531884289103

My investujeme se Zemanem do kanálu Labe-Odra-Dunaj. :-)

+1/0
13.4.2015 3:53

P34a96v69e45l 78M28a28t54o90u40š70e78k 5790647428704

Ono to zase taková hovadina není. Ale pravda, jsou věci i důležitější.

+1/0
13.4.2015 8:35

R67a46d55e76k 60J73a15n79a37t26a 9305546314152

Je to hovadina veliká. Podobnou chybu udělali Němci s kanálem Rýn-Dunaj, nevyužité, drahé, a to je to průmyslovější země než my a i přírodní podmínky měli lepší. Železnice řeší přepravu nákladů lépe.

+1/0
13.4.2015 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.