Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Mnichova nejrychleji po silnici. Stát vzdal rychlovlaky do Bavorska

Sliby o výrazném zrychlení cestování mezi Českem a Bavorskem končí. Ministerstvo dopravy, které v minulosti opakovaně slibovalo cestování vlakem mezi Prahou a Mnichovem pod tři hodiny, vylepší na české straně železnici jen nepatrně: elektrifikuje ji a mírně zrychlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P10e87t50e44r 50J47a11b18l75o57n53o41v18s66k77y 1849846371191

Komfortné a najrýchlejšie žel.spojenie z Prahy Smíchova do Norimberku je v tomto grafikone vlakmi SC 512 Pendolino a regionál.expresom Sp 5286 z Chebu. Cestovný čas 4 hod,33 min,v Chebe je na prestup rezerva 20 minút.:-)

+1/0
13.4.2015 16:00

M77a71r13e10k 87Š50i52m33o93n 2864427138358

Spojení takhle velkých měst do 1000 km by mělo být bez přestupu, hranice nehranice.

+2/0
13.4.2015 20:01

J25a77n 50J75e39m21e70l94k73a 1185460

No na 140 (další naklápěcí skříně  nekupují) je to na Německo, mezinárodní trasu hodně bídné.

Ale co je pozitivní, že zdá se konečně někdo dostal rozum a prý se bude modernizovat trať z Opavy do Krnova z 75 na 120.. 

Což je myslím fajn výsledek. Pokud to teda ještě nezmění. A bude to stát jen 800 milionů (28 km), pokud jsem dobře viděl. Což je cena 4 souprav. Je vidět, že když se neprohazuje 300 - milionů až miliarda za podchody v jedné stanici, ale jde to do tratě, dá se udělat dost práce..

A konečně bude něco jako páteřní regionální trasa. Do Jeseníku, Brnuntálu, Praděd, Osoblažského výběžku.. Na 120 se měla dělat i Opava Ostrava, protože i 2 patrový Elephant to celé projede maximální rychlostí - 100 - na dlouhých rovinkách mohl min 120.

Když  kraj a město přestane vlaky podkopávat autobusy a drahou pomalou nenavazující vzdálenou mhd v Ostravě, věřím, že čísla se zlepší.  Defakto tam nemám drahám co vytknout. Rychlíky jezdí pohodlnou řadou 843, do Opavy jezdí Elephant.. Nevím co by tu přímo soutěž mohla přinést. Kromě mizernému přístupu k nádražím.

+2/0
13.4.2015 10:52

V70á58c70l30a21v 41S39v41o97b62o69d74a 5966878629

Tak to bude nejrychlejší jednokolejka na světě!;-D

+2/−1
13.4.2015 10:21

I93g96n24á16c 31M43r53k28v26i40č25k11a 2558722669235

Rvou "desítky miliard" do tratí...  A proč jako? Dyť jsou ty vlaky poloprázdný!!!

0/−10
13.4.2015 9:16

R13a62d65e39k 38J78a32n21a62t57a 9115156724542

a) nejsou poloprázdný, jel jste tím vlakem do Mnichova někdy?

b) důvod investic je právě ten, aby jezdilo lidí více (tj. místo dnešního vlaku Praha-Mnichov jednou za 4 hodiny, vlak jednou za 2 či 1 hodiny)

+5/0
13.4.2015 9:26

P13e53t87r 75S26c72h80w66a86r13z 7268409543891

Hlavně, tohle jsou ideální trasy pro vlak - má větší kapacitu než autobus, je pohodlnější než autobus, neuvázne ve Stau (pokud nějaký sebevrah neskočí pod vlak) a letadlem se to nevyplatí.

+1/0
13.4.2015 10:16

P67a40v48e65l 21M40a58t34o24u74š12e53k 5720417488554

Obvyklý argument těch, kteří jeli vlakem naposled před 30 lety ze školního výletu. Kdo vám brání jimi jezdit, aby poloprázdné nebyly? Nehledě k tomu, že auta jsou, hlavně v pracovních dnech, prázdná obvykle ze 3/4, někdy i ze 5/6 nebo z 6/7, a málokterého automobilistu to pohoršuje.

+6/0
13.4.2015 10:17

P70a37v71e22l 79K56u93r42a46l 5741614220960

Jízdenky jsou předražené. Chce to zlevnit aby to mělo význam.

+1/0
14.4.2015 22:06

T34o42m26á32š 73Z43a74h33á88l90k22a 7390512127970

Aj, tak to se ani nedá číst, za deset let je oprášit stávající trať :-( Kdy pan ministr odstoupí? Nebo si dneska vezme lopatu a radši půjde stavět VRT?

+1/0
13.4.2015 9:10

F78r22a23n70t77i84š83e62k 32Š26i13m21ů45n16e29k 5456772450361

No  v  Japonsku  slavili  50 výročí  rychlostní  železnice....a u nás  se  ani nekoplo a  ani nenarýsovala čárka.   Kde  jsou  ty  časy  když  si osvícený  císař pozval inženýry  a  probíral  s  nimi  stavbu  železnice. Kde jsou ty  časy kdy  se u nás  postavila první  veřejná  železnice  na  kontinentě.  Nikdy jsem  si nemyslel že  Habsburkové jsou jedinou  zárukou pokroku u nás......

Jak  napsal  velký  český  básník...

Z deváté  desáté ruky

myšlenky budeš brát

a  po Evropě nosit

už obnošený šat.......

+6/0
13.4.2015 9:04

M89a41r84e31k 98Š97i72m32o80n 2454587828388

Jenže v té době byla železnice nejlepší způsob dopravy - nejrychlejší a nejkapacitnější. Dnes je automobilová doprava pružnější, ve většině případů rychlejší a na delší vzdálenosti zas vítězí letadlo. Má to železnice dnes těžké.

+1/−1
13.4.2015 20:03

R53a95d63e33k 61J89a44n22a49t79a 9925156704322

Koukáte se to pořád českou optikou, kde se se železnicí téměř nic nedělá a auto je pro lidi bůh.

Na Západě se staví nové rychlé tratě, a tam kde už takovou postavili, auto fakt rychlejší není. Mnohde je i to letadlo pomalejší (Paris-Strasbourg či Paris-Lyon).

+2/0
13.4.2015 20:59

M38a26t68ě54j 44V93o24n21d65ř92i90č24k72a 4144620128266

Rychlejší auto je u nás způsobeno zastaralou infrastrukturou, skutečné schopnosti vlaku jsou uplně někde jinde.

+1/0
13.4.2015 23:11

R73o43m74a66n 49J52e95s83c86h10k24e 9498615917265

Vy jste pro železnici nehnul prstem. Na naší trati z Brna do České Třebové opravili všechny tunely, vyměnili všechny koleje a elektrifikovali. A výsledek, do práce jedu vlakem rychleji než aute. A to jedu osobákem.

Na silnice se všichni nevlezeme. I nové soupravy dnes jezdí.

   Všechno se vyvíjí. Dálnice nejsou rychlejší ani silnice. Zato vlaky dnes jezdí rychleji.

0/0
15.4.2015 21:02

M38i75r44o15s21l89a24v 88Z23i42k40m69u41n47d 7279403594463

Jenže z Domažlic do FW se s ohledem na konfiguraci terénu nedá nic podstatného udělat ... leda tunelová varianta .... Ve Schwandorfu úvrať.

Především pro Bavorsko nemá toto spojení valný význam ...

Navázání na západoevropskou sít je lepší směrem na Nürnberg - je to kratší, do Mnichova je to "proti srsti" ....

+2/−2
13.4.2015 7:27

P62a29v70e94l 64M88a72t72o70u56š93e10k 5700137118734

Kdyby se po našem území jezdilo aspoň tak rychle jako na bavorském úseku, mohla by cesta Praha - Mnichov trvat již nyní ve stávající trase tratě cca o hodinu méně.

+4/0
13.4.2015 8:34

R84a96d69e56k 90J36a58n54a60t33a 9195816634462

a) to se stane po tomto "faceliftu" (bude hotov tunel Rokycany-Plzeň, nebude přepřah v Plzni a Řeznu, nějakých těch 10 minut zkrácení mezi Plzní a hranicí, a vynechání pár zastávek)

b) je to pořád málo

+2/0
13.4.2015 9:15

P69a68v64e13l 97M71a54t42o20u54š41e48k 5290677938234

Netvrdím, že to není málo, ale že by šlo pro začátek aspoň to. Lépe než nic a jezdit Plzeň - Furt 70 km/h, když Furt - Schwandorf se jezdí 120 km/h. Přepřeh v Regensburgu tolik nevadí, protože je tam úvrať (z tohoto hlediska je výhodu) a navíc se tam obvykle přibírají vozy nebo se spojuje s vlakem od Hofu.

+2/0
13.4.2015 9:25

R70o36m68a67n 61J30e70s12c55h36k70e 9268445417795

Podívejte se do jízdního řádu jak dlouho jede vlak u nás a jak dlouho v Německu. V Německu déle. U nás 2.55 a u nich okolo 3 hodin.

0/0
15.4.2015 16:23

J90a19r33o85m34í44r 67K14r38á29l 4520859244259

Tohle by měla být starost EU a jeden z mála rozumných účelů dotací.  Propojit Evropu vysokorychlostními tratěmi.  Ne vymýšlet nesmyslná nařízení a dotovat kraviny.

+11/0
13.4.2015 6:53

J51a16n 90Č59e46k62a81l 7239955844494

A proč by EU zařizovala něco, co nejsou místní ochotni ani začít projednávat?

0/0
13.4.2015 9:13

M96a61r56e71k 11Š37i97m78o74n 2504387948808

Právě proto.

+1/0
13.4.2015 20:05

J69a77n 13L31u40k47á19š 7437563863132

Ono to taky tak je, ale kazda EU dotace vyzaduje i investici na strane prijemce a v tom je ten problem.

0/0
13.4.2015 11:45

J29a78r65o96m77í96r 77K22r48á46l 4360829204429

Cpeme do EU snad dost, ne ?  A pokud by se nedotovaly všelijaké soukromé aktivity, neekologická "zelená" biopaliva a podobně, bylo by na páteřní komunikace dost peněz.

0/0
13.4.2015 15:21

M37a90r53e17k 48K73a23l21i19n89a 3679584605818

Investice do vlaků je jedna z nej ostud ČR. Civilizované státy jezdí 300 kmh a my plánujeme nějakou 160 kmh??? Směšné...Do tohoto se mají dávat prachy a ne zvyšovat platy, rušit zdravotní poplatky a jinak je projídat...

+10/−1
13.4.2015 6:38
Foto

J57i75ř15í 50Š74r52á52m31e71k 3108107769721

Co bychom u nás dali za "nějakou 160"...

+2/0
13.4.2015 7:18

J25o56s43e42f 94B91r88o12ž55e64k 7353175222891

A kde by ty vlaky s tou 300kou u nás stavěly??? Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů a současně hodně prodlužuje dobu cesty. Takže by to musel být tak leda přímý vlak Praha-Mnichov, který by nikde jinde nestavěl - jinak to nemá smysl. Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak. A uvnitř státu je to už úplně nesmysl, tak dlouhé tratě prostě u nás nejsou. To není Paříž - Tolouse cca 700 km, aby to mělo smysl.

+1/−5
13.4.2015 8:58

R18a69d75e38k 29J46a94n64a72t40a 9855176674892

"Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů"

Ach jo, zase ta opakovaná fáma. Vy si fakt to pořád myslíte, nebo je trollujete?

ICE1 (a to je z dnešního pohledu již skoro dědeček s nízkým měrným výkonem) se rozjede na 250 km/h na 18 kilometrech a zastaví na 5 kilometrech. Vlaky ICE v Německu mají zastávky po pár desítkách km docela běžně (ne všechny, některé spoje zastavují jiné projíždějí).

Zde by s největší pravděpodobností všechny VR vlaky zastavovaly v Plzni a Řezně.

"Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak."

Na autobus ne, ovšem na celý VR vlak taky ne. A právě proto jsou tam ty zastávky v Plzni a Řezně. Téměř všude (snad vyjma trati k Eurotunnelu na UK straně) výrazně pomáhá k naplnění mezinárodních spojů vnitrostátní poptávka.

+6/0
13.4.2015 9:24

P15a29v52e17l 70M11a96t63o74u57š72e66k 5700797128204

Někteří prostě nemohou železnice nějak rozdýchat a pořád jen snaží hledat argumenty, proč to právě u nás nejde. Rychlost 300 km/h a více samozřejmě všude využitelná není, ale aspoň 200 až 250 km/h se jezdí běžně v Německu, Itálii, Rakousku, Švýcarsku. Přitom přinejmenším 2 posledně jmenované země jsou rozlohou i hustotou osídlení plně srovnatelné s ČR.

+5/−1
13.4.2015 10:25

P79a43v61e61l 43M61a95t71o80u40š77e60k 5820137568864

Nehledě k tomu, že u letadel krátké lety většině lidem nevadí. Když jsem tu jedou psal, že je holý nesmysl létat z Bratislavy do Vídně (Lauda), vysloužil jsem si dost nevybíravé kritiky. Ale kdyby tam měl jezdit vysokorychlostní vlak, tak by polovina lidí tvrdila, jak je to zbytečné a neekonomické.

+2/0
13.4.2015 10:31

R33o98m96a36n 21J28e45s21c92h53k93e 9278655617745

Proč dodnes nemají vyřešený Semmering v Rakousku ? Jezdí tam okolo 100 - 120 km. Ono to stojí hodně peněz. U nás na Ferdinandce se také jezdí 160 - tam je rovina. Také na trati Wien - Linec se jezdí přes 200 km. Novou VRT tam také nemají.

Holt tiskárnu na peníze a budeme v ráji.

0/0
15.4.2015 16:30

M24a61t62ě60j 52V55o15n55d53ř33i80č36k40a 4324450808716

Trochu bych poupravil. Konkrétně na těch 300 km/h to není desítky kilometrů, ale jedna desítka.

0/0
13.4.2015 23:13

R11o84m42a71n 82J74e97s60c96h49k68e 9898665777155

Autem nemůžete jezdit 160. A u vlaku v našich podmínkách je rychlost dostačující. Horší je to s propustností tratí třeba úsek Praha - Kolín.

Já jezdím denně do práce vlakem do Brna 31 km 40 minut, Auto není rychlejší.

Kolega z Brna jede do Brna také 45 minut. Všichni se na silnice u nás nevlezou.

Stačí natisknout peníze a můžete investovat vesele.

0/0
15.4.2015 21:10

M28a65r62t97i30n 51R14u41z28i52c52k12a 1392918156877

Tri VRT: 1. Berlin-Drazdany/Usti-Praha-Brno-Viden/Budapest a 2. Mnichov-Plzen-Praha-Hradec Kralove-Vratislav a 3. Budapest/Viden-Brno-Ostrava-Krakov ev. Ostrava-Katovice-Vratislav

+2/0
13.4.2015 1:29

M57i72c31h26a79l 29K12o41l86o63v98r54a15t 5467643855552

U nás by stačilo vybudovat 2 vysokorychlostní tratě: Praha - Drážďany a Praha - Mnichov ... tohle by nás dostatečně propojilo na západoevropskou železniční síť

0/−7
12.4.2015 23:16

K75a17r74e69l 46F59r29i96t53z 4241287398712

U nás by stačilo vybudovat 1 rychlostní trať Ostrava - Olomouc - Brno - Vídeň :-)

+12/−2
12.4.2015 23:59

M67a68r91e61k 21Š27i44m60o34n 2984627308218

To by bylo jen napojení Prahy na Německo, ale to je málo a navíc koukáte jen z pohledu ČR. Z pohledu Evropy je potřeba propojit Drážďany, Mnichov, Norimberk, Brno, Ostravu, Katovice, Krakov, Varšavu, Bratislavu a Vídeň. Přes co a kde stavět už je v podstatě podružné.

+1/0
13.4.2015 20:10

L66u52k58á35š 81O87m65á56č63k83a 5401274201226

Autem. Jsem tam z Prahy za 3 hodiny, vlak jede 6... lol.

+1/−1
12.4.2015 22:42

P12a29v36e15l 83K12u24r94a40l 5621534340470

co chcete na železniční dráze odpovídající roku 1915... 

Realita prostě je že nikdo neměl potřebu je do konce druhé světové nahrazovat- byla zcela dostatčná tehdejším technologím...

Po druhé světové to díky železné oponě nikdo nepotřeboval ještě víc... a dnes je toho předělat tolik že stát nestíhá...

a silnice jsou stále rychlejší stavby...

+8/−1
12.4.2015 22:55

B50r93o50n18i22s49l34a91v 76G47a27b41r40y73š 6255134830

Rychlejší jsou..., podle toho to taky tak vypadá. Jak říkal J. A. Komenský: "Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest."

+2/0
13.4.2015 0:21

J61a43n 11Č14e42k40a96l 7939775284964

Komenský byl jistě specialistou na přepravní systémy, jaký že měl názor například na internet?

+1/−2
13.4.2015 9:14

B70r22o95n81i56s49l24a61v 23G75a28b77r84y29š 6355814190

Nevím, na to jsem se ho už nestačil zeptat.

0/0
13.4.2015 9:15

M72a52r38e97k 91H55r11u20b33y 6427182631528

Stat nestiha uz 25 let - stacil akorat nektere casti koridoru zrychlit ze 120 na 160 ;-O

Za podobnych 25 let Francouzi (prosluli svou pracovitosti) postavili 800 km VRT8-o

+5/0
13.4.2015 0:30

M23a43r30t37i31n 63R51u44z83i89c58k62a 1892188426647

Stat nema az tak velky zajem investovat do propojeni zapadu s CR zeleznici...

+1/0
13.4.2015 1:30

P25a83v17e58l 87M30a35t89o97u78š66e94k 5710337178164

To je ovšem škoda a svědčí to o rozvojovosti naší země, v níž vítězí lobby nad zdravým rozumem.

+3/0
13.4.2015 8:27

A97l69o61i84s 56M56a97t70o40u73s87e61k 6781451119466

china za 20 roku postavila diky komunistum dnes nejlepsi drahy v asii a zesmesnuje v tom smeru severni ameriku,,/

+4/0
13.4.2015 3:17

M67i54c17h58a10l 14T64i91c17h40ý 4381524969553

My investujeme se Zemanem do kanálu Labe-Odra-Dunaj. :-)

+1/0
13.4.2015 3:53

P72a60v82e51l 64M30a55t57o17u67š85e46k 5280237418724

Ono to zase taková hovadina není. Ale pravda, jsou věci i důležitější.

+1/0
13.4.2015 8:35

R20a62d76e29k 37J27a25n58a15t92a 9155686764262

Je to hovadina veliká. Podobnou chybu udělali Němci s kanálem Rýn-Dunaj, nevyužité, drahé, a to je to průmyslovější země než my a i přírodní podmínky měli lepší. Železnice řeší přepravu nákladů lépe.

+1/0
13.4.2015 9:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.