Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Mnichova nejrychleji po silnici. Stát vzdal rychlovlaky do Bavorska

Sliby o výrazném zrychlení cestování mezi Českem a Bavorskem končí. Ministerstvo dopravy, které v minulosti opakovaně slibovalo cestování vlakem mezi Prahou a Mnichovem pod tři hodiny, vylepší na české straně železnici jen nepatrně: elektrifikuje ji a mírně zrychlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P64e88t30e74r 52J19a49b25l60o77n14o65v30s80k70y 1159246441121

Komfortné a najrýchlejšie žel.spojenie z Prahy Smíchova do Norimberku je v tomto grafikone vlakmi SC 512 Pendolino a regionál.expresom Sp 5286 z Chebu. Cestovný čas 4 hod,33 min,v Chebe je na prestup rezerva 20 minút.:-)

+1/0
13.4.2015 16:00

M69a84r53e40k 15Š69i57m84o50n 2974527898468

Spojení takhle velkých měst do 1000 km by mělo být bez přestupu, hranice nehranice.

+2/0
13.4.2015 20:01

J53a75n 30J16e40m21e28l15k61a 1825490

No na 140 (další naklápěcí skříně  nekupují) je to na Německo, mezinárodní trasu hodně bídné.

Ale co je pozitivní, že zdá se konečně někdo dostal rozum a prý se bude modernizovat trať z Opavy do Krnova z 75 na 120.. 

Což je myslím fajn výsledek. Pokud to teda ještě nezmění. A bude to stát jen 800 milionů (28 km), pokud jsem dobře viděl. Což je cena 4 souprav. Je vidět, že když se neprohazuje 300 - milionů až miliarda za podchody v jedné stanici, ale jde to do tratě, dá se udělat dost práce..

A konečně bude něco jako páteřní regionální trasa. Do Jeseníku, Brnuntálu, Praděd, Osoblažského výběžku.. Na 120 se měla dělat i Opava Ostrava, protože i 2 patrový Elephant to celé projede maximální rychlostí - 100 - na dlouhých rovinkách mohl min 120.

Když  kraj a město přestane vlaky podkopávat autobusy a drahou pomalou nenavazující vzdálenou mhd v Ostravě, věřím, že čísla se zlepší.  Defakto tam nemám drahám co vytknout. Rychlíky jezdí pohodlnou řadou 843, do Opavy jezdí Elephant.. Nevím co by tu přímo soutěž mohla přinést. Kromě mizernému přístupu k nádražím.

+2/0
13.4.2015 10:52

V86á60c82l49a50v 11S52v60o92b38o16d32a 5206578259

Tak to bude nejrychlejší jednokolejka na světě!;-D

+2/−1
13.4.2015 10:21

I15g94n34á97c 26M17r86k67v21i54č60k64a 2738122259965

Rvou "desítky miliard" do tratí...  A proč jako? Dyť jsou ty vlaky poloprázdný!!!

0/−10
13.4.2015 9:16

R18a11d13e52k 53J85a17n43a48t55a 9905966174462

a) nejsou poloprázdný, jel jste tím vlakem do Mnichova někdy?

b) důvod investic je právě ten, aby jezdilo lidí více (tj. místo dnešního vlaku Praha-Mnichov jednou za 4 hodiny, vlak jednou za 2 či 1 hodiny)

+5/0
13.4.2015 9:26

P53e19t57r 25S16c33h79w62a65r41z 7988929703941

Hlavně, tohle jsou ideální trasy pro vlak - má větší kapacitu než autobus, je pohodlnější než autobus, neuvázne ve Stau (pokud nějaký sebevrah neskočí pod vlak) a letadlem se to nevyplatí.

+1/0
13.4.2015 10:16

P89a46v78e58l 76M41a97t30o17u14š70e28k 5860907588704

Obvyklý argument těch, kteří jeli vlakem naposled před 30 lety ze školního výletu. Kdo vám brání jimi jezdit, aby poloprázdné nebyly? Nehledě k tomu, že auta jsou, hlavně v pracovních dnech, prázdná obvykle ze 3/4, někdy i ze 5/6 nebo z 6/7, a málokterého automobilistu to pohoršuje.

+6/0
13.4.2015 10:17

P26a89v59e74l 10K51u17r58a94l 5911264540450

Jízdenky jsou předražené. Chce to zlevnit aby to mělo význam.

+1/0
14.4.2015 22:06

T70o53m60á24š 22Z53a12h75á42l29k74a 7470322127520

Aj, tak to se ani nedá číst, za deset let je oprášit stávající trať :-( Kdy pan ministr odstoupí? Nebo si dneska vezme lopatu a radši půjde stavět VRT?

+1/0
13.4.2015 9:10

F53r87a45n88t14i94š25e19k 42Š95i93m48ů38n30e62k 5846252530841

No  v  Japonsku  slavili  50 výročí  rychlostní  železnice....a u nás  se  ani nekoplo a  ani nenarýsovala čárka.   Kde  jsou  ty  časy  když  si osvícený  císař pozval inženýry  a  probíral  s  nimi  stavbu  železnice. Kde jsou ty  časy kdy  se u nás  postavila první  veřejná  železnice  na  kontinentě.  Nikdy jsem  si nemyslel že  Habsburkové jsou jedinou  zárukou pokroku u nás......

Jak  napsal  velký  český  básník...

Z deváté  desáté ruky

myšlenky budeš brát

a  po Evropě nosit

už obnošený šat.......

+6/0
13.4.2015 9:04

M60a19r13e74k 46Š56i93m83o69n 2834367768488

Jenže v té době byla železnice nejlepší způsob dopravy - nejrychlejší a nejkapacitnější. Dnes je automobilová doprava pružnější, ve většině případů rychlejší a na delší vzdálenosti zas vítězí letadlo. Má to železnice dnes těžké.

+1/−1
13.4.2015 20:03

R64a14d17e55k 36J49a50n55a43t28a 9285276144722

Koukáte se to pořád českou optikou, kde se se železnicí téměř nic nedělá a auto je pro lidi bůh.

Na Západě se staví nové rychlé tratě, a tam kde už takovou postavili, auto fakt rychlejší není. Mnohde je i to letadlo pomalejší (Paris-Strasbourg či Paris-Lyon).

+2/0
13.4.2015 20:59

M55a78t44ě59j 92V47o65n90d43ř83i70č51k56a 4104410488576

Rychlejší auto je u nás způsobeno zastaralou infrastrukturou, skutečné schopnosti vlaku jsou uplně někde jinde.

+1/0
13.4.2015 23:11

R68o27m98a73n 25J55e38s87c13h44k88e 9278905847565

Vy jste pro železnici nehnul prstem. Na naší trati z Brna do České Třebové opravili všechny tunely, vyměnili všechny koleje a elektrifikovali. A výsledek, do práce jedu vlakem rychleji než aute. A to jedu osobákem.

Na silnice se všichni nevlezeme. I nové soupravy dnes jezdí.

   Všechno se vyvíjí. Dálnice nejsou rychlejší ani silnice. Zato vlaky dnes jezdí rychleji.

0/0
15.4.2015 21:02

M41i82r47o14s35l34a42v 39Z81i72k69m33u84n83d 7919493244943

Jenže z Domažlic do FW se s ohledem na konfiguraci terénu nedá nic podstatného udělat ... leda tunelová varianta .... Ve Schwandorfu úvrať.

Především pro Bavorsko nemá toto spojení valný význam ...

Navázání na západoevropskou sít je lepší směrem na Nürnberg - je to kratší, do Mnichova je to "proti srsti" ....

+2/−2
13.4.2015 7:27

P70a58v10e15l 97M40a33t16o71u89š13e76k 5730527978234

Kdyby se po našem území jezdilo aspoň tak rychle jako na bavorském úseku, mohla by cesta Praha - Mnichov trvat již nyní ve stávající trase tratě cca o hodinu méně.

+4/0
13.4.2015 8:34

R19a72d61e37k 23J33a35n86a26t11a 9545316524132

a) to se stane po tomto "faceliftu" (bude hotov tunel Rokycany-Plzeň, nebude přepřah v Plzni a Řeznu, nějakých těch 10 minut zkrácení mezi Plzní a hranicí, a vynechání pár zastávek)

b) je to pořád málo

+2/0
13.4.2015 9:15

P20a93v74e31l 29M36a55t36o84u17š79e28k 5610527368154

Netvrdím, že to není málo, ale že by šlo pro začátek aspoň to. Lépe než nic a jezdit Plzeň - Furt 70 km/h, když Furt - Schwandorf se jezdí 120 km/h. Přepřeh v Regensburgu tolik nevadí, protože je tam úvrať (z tohoto hlediska je výhodu) a navíc se tam obvykle přibírají vozy nebo se spojuje s vlakem od Hofu.

+2/0
13.4.2015 9:25

R98o27m34a70n 74J29e87s86c81h47k32e 9228885967845

Podívejte se do jízdního řádu jak dlouho jede vlak u nás a jak dlouho v Německu. V Německu déle. U nás 2.55 a u nich okolo 3 hodin.

0/0
15.4.2015 16:23

J11a62r68o78m18í11r 51K32r71á66l 4820879534569

Tohle by měla být starost EU a jeden z mála rozumných účelů dotací.  Propojit Evropu vysokorychlostními tratěmi.  Ne vymýšlet nesmyslná nařízení a dotovat kraviny.

+11/0
13.4.2015 6:53

J93a70n 82Č60e20k12a37l 7969815384904

A proč by EU zařizovala něco, co nejsou místní ochotni ani začít projednávat?

0/0
13.4.2015 9:13

M16a87r49e81k 13Š43i47m87o32n 2784657928728

Právě proto.

+1/0
13.4.2015 20:05

J27a14n 56L93u62k13á90š 7407433393872

Ono to taky tak je, ale kazda EU dotace vyzaduje i investici na strane prijemce a v tom je ten problem.

0/0
13.4.2015 11:45

J75a49r60o77m93í57r 14K80r40á87l 4120239124509

Cpeme do EU snad dost, ne ?  A pokud by se nedotovaly všelijaké soukromé aktivity, neekologická "zelená" biopaliva a podobně, bylo by na páteřní komunikace dost peněz.

0/0
13.4.2015 15:21

M67a33r45e10k 31K76a38l77i19n43a 3169554425438

Investice do vlaků je jedna z nej ostud ČR. Civilizované státy jezdí 300 kmh a my plánujeme nějakou 160 kmh??? Směšné...Do tohoto se mají dávat prachy a ne zvyšovat platy, rušit zdravotní poplatky a jinak je projídat...

+10/−1
13.4.2015 6:38
Foto

J77i46ř59í 71Š57r60á16m63e81k 3698927749731

Co bychom u nás dali za "nějakou 160"...

+2/0
13.4.2015 7:18

J83o62s84e25f 89B53r53o94ž78e55k 7403225622581

A kde by ty vlaky s tou 300kou u nás stavěly??? Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů a současně hodně prodlužuje dobu cesty. Takže by to musel být tak leda přímý vlak Praha-Mnichov, který by nikde jinde nestavěl - jinak to nemá smysl. Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak. A uvnitř státu je to už úplně nesmysl, tak dlouhé tratě prostě u nás nejsou. To není Paříž - Tolouse cca 700 km, aby to mělo smysl.

+1/−5
13.4.2015 8:58

R97a39d27e70k 48J24a70n12a92t37a 9395646514432

"Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů"

Ach jo, zase ta opakovaná fáma. Vy si fakt to pořád myslíte, nebo je trollujete?

ICE1 (a to je z dnešního pohledu již skoro dědeček s nízkým měrným výkonem) se rozjede na 250 km/h na 18 kilometrech a zastaví na 5 kilometrech. Vlaky ICE v Německu mají zastávky po pár desítkách km docela běžně (ne všechny, některé spoje zastavují jiné projíždějí).

Zde by s největší pravděpodobností všechny VR vlaky zastavovaly v Plzni a Řezně.

"Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak."

Na autobus ne, ovšem na celý VR vlak taky ne. A právě proto jsou tam ty zastávky v Plzni a Řezně. Téměř všude (snad vyjma trati k Eurotunnelu na UK straně) výrazně pomáhá k naplnění mezinárodních spojů vnitrostátní poptávka.

+6/0
13.4.2015 9:24

P14a51v75e16l 56M13a53t25o33u27š25e12k 5880477978894

Někteří prostě nemohou železnice nějak rozdýchat a pořád jen snaží hledat argumenty, proč to právě u nás nejde. Rychlost 300 km/h a více samozřejmě všude využitelná není, ale aspoň 200 až 250 km/h se jezdí běžně v Německu, Itálii, Rakousku, Švýcarsku. Přitom přinejmenším 2 posledně jmenované země jsou rozlohou i hustotou osídlení plně srovnatelné s ČR.

+5/−1
13.4.2015 10:25

P29a58v94e11l 18M33a63t97o53u59š13e81k 5680577858354

Nehledě k tomu, že u letadel krátké lety většině lidem nevadí. Když jsem tu jedou psal, že je holý nesmysl létat z Bratislavy do Vídně (Lauda), vysloužil jsem si dost nevybíravé kritiky. Ale kdyby tam měl jezdit vysokorychlostní vlak, tak by polovina lidí tvrdila, jak je to zbytečné a neekonomické.

+2/0
13.4.2015 10:31

R12o19m90a37n 79J33e65s59c15h82k16e 9108545467355

Proč dodnes nemají vyřešený Semmering v Rakousku ? Jezdí tam okolo 100 - 120 km. Ono to stojí hodně peněz. U nás na Ferdinandce se také jezdí 160 - tam je rovina. Také na trati Wien - Linec se jezdí přes 200 km. Novou VRT tam také nemají.

Holt tiskárnu na peníze a budeme v ráji.

0/0
15.4.2015 16:30

M32a13t12ě17j 79V69o49n35d79ř87i76č62k95a 4984700558746

Trochu bych poupravil. Konkrétně na těch 300 km/h to není desítky kilometrů, ale jedna desítka.

0/0
13.4.2015 23:13

R41o89m98a78n 56J70e20s94c92h45k95e 9358275627525

Autem nemůžete jezdit 160. A u vlaku v našich podmínkách je rychlost dostačující. Horší je to s propustností tratí třeba úsek Praha - Kolín.

Já jezdím denně do práce vlakem do Brna 31 km 40 minut, Auto není rychlejší.

Kolega z Brna jede do Brna také 45 minut. Všichni se na silnice u nás nevlezou.

Stačí natisknout peníze a můžete investovat vesele.

0/0
15.4.2015 21:10

M16a34r79t77i66n 50R15u64z61i83c20k48a 1122708696597

Tri VRT: 1. Berlin-Drazdany/Usti-Praha-Brno-Viden/Budapest a 2. Mnichov-Plzen-Praha-Hradec Kralove-Vratislav a 3. Budapest/Viden-Brno-Ostrava-Krakov ev. Ostrava-Katovice-Vratislav

+2/0
13.4.2015 1:29

M43i36c40h68a64l 46K55o75l42o90v21r86a33t 5527103625342

U nás by stačilo vybudovat 2 vysokorychlostní tratě: Praha - Drážďany a Praha - Mnichov ... tohle by nás dostatečně propojilo na západoevropskou železniční síť

0/−7
12.4.2015 23:16

K34a55r70e28l 92F87r34i35t34z 4461947458312

U nás by stačilo vybudovat 1 rychlostní trať Ostrava - Olomouc - Brno - Vídeň :-)

+12/−2
12.4.2015 23:59

M17a33r32e84k 61Š97i85m93o87n 2694787148448

To by bylo jen napojení Prahy na Německo, ale to je málo a navíc koukáte jen z pohledu ČR. Z pohledu Evropy je potřeba propojit Drážďany, Mnichov, Norimberk, Brno, Ostravu, Katovice, Krakov, Varšavu, Bratislavu a Vídeň. Přes co a kde stavět už je v podstatě podružné.

+1/0
13.4.2015 20:10

L74u38k27á40š 19O82m56á24č77k25a 5981404501476

Autem. Jsem tam z Prahy za 3 hodiny, vlak jede 6... lol.

+1/−1
12.4.2015 22:42

P15a42v39e98l 60K39u20r83a87l 5631484900120

co chcete na železniční dráze odpovídající roku 1915... 

Realita prostě je že nikdo neměl potřebu je do konce druhé světové nahrazovat- byla zcela dostatčná tehdejším technologím...

Po druhé světové to díky železné oponě nikdo nepotřeboval ještě víc... a dnes je toho předělat tolik že stát nestíhá...

a silnice jsou stále rychlejší stavby...

+8/−1
12.4.2015 22:55
Foto

B76r40o46n85i90s24l57a23v 95G17a92b37r21y87š 2172399181

Rychlejší jsou..., podle toho to taky tak vypadá. Jak říkal J. A. Komenský: "Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest."

+2/0
13.4.2015 0:21

J33a54n 21Č59e79k60a57l 7699285744344

Komenský byl jistě specialistou na přepravní systémy, jaký že měl názor například na internet?

+1/−2
13.4.2015 9:14
Foto

B90r50o63n91i28s80l79a82v 41G39a17b26r91y34š 2192349461

Nevím, na to jsem se ho už nestačil zeptat.

0/0
13.4.2015 9:15

M71a48r50e13k 53H79r40u92b78y 6517952781888

Stat nestiha uz 25 let - stacil akorat nektere casti koridoru zrychlit ze 120 na 160 ;-O

Za podobnych 25 let Francouzi (prosluli svou pracovitosti) postavili 800 km VRT8-o

+5/0
13.4.2015 0:30

M25a72r49t33i32n 55R53u10z19i40c18k33a 1972778266387

Stat nema az tak velky zajem investovat do propojeni zapadu s CR zeleznici...

+1/0
13.4.2015 1:30

P29a35v70e36l 21M97a78t33o30u46š69e33k 5980487388834

To je ovšem škoda a svědčí to o rozvojovosti naší země, v níž vítězí lobby nad zdravým rozumem.

+3/0
13.4.2015 8:27

A14l51o23i43s 76M67a11t63o80u45s61e18k 6421781559116

china za 20 roku postavila diky komunistum dnes nejlepsi drahy v asii a zesmesnuje v tom smeru severni ameriku,,/

+4/0
13.4.2015 3:17

M23i64c59h26a35l 52T76i27c93h25ý 4121844849303

My investujeme se Zemanem do kanálu Labe-Odra-Dunaj. :-)

+1/0
13.4.2015 3:53

P11a70v11e33l 29M55a64t81o61u60š33e16k 5540747458704

Ono to zase taková hovadina není. Ale pravda, jsou věci i důležitější.

+1/0
13.4.2015 8:35

R90a51d90e68k 19J44a87n21a58t61a 9745946494602

Je to hovadina veliká. Podobnou chybu udělali Němci s kanálem Rýn-Dunaj, nevyužité, drahé, a to je to průmyslovější země než my a i přírodní podmínky měli lepší. Železnice řeší přepravu nákladů lépe.

+1/0
13.4.2015 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.