Diskuze

Do Mnichova nejrychleji po silnici. Stát vzdal rychlovlaky do Bavorska

Sliby o výrazném zrychlení cestování mezi Českem a Bavorskem končí. Ministerstvo dopravy, které v minulosti opakovaně slibovalo cestování vlakem mezi Prahou a Mnichovem pod tři hodiny, vylepší na české straně železnici jen nepatrně: elektrifikuje ji a mírně zrychlí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Komfortné a najrýchlejšie žel.spojenie z Prahy Smíchova do Norimberku je v tomto grafikone vlakmi SC 512 Pendolino a regionál.expresom Sp 5286 z Chebu. Cestovný čas 4 hod,33 min,v Chebe je na prestup rezerva 20 minút.:-)

1 0
možnosti

M39a82r26e13k 19Š59i97m23o10n

13. 4. 2015 20:01

Spojení takhle velkých měst do 1000 km by mělo být bez přestupu, hranice nehranice.

2 0
možnosti

J86a74n 60J11e29m71e71l17k81a

13. 4. 2015 10:52

No na 140 (další naklápěcí skříně  nekupují) je to na Německo, mezinárodní trasu hodně bídné.

Ale co je pozitivní, že zdá se konečně někdo dostal rozum a prý se bude modernizovat trať z Opavy do Krnova z 75 na 120.. 

Což je myslím fajn výsledek. Pokud to teda ještě nezmění. A bude to stát jen 800 milionů (28 km), pokud jsem dobře viděl. Což je cena 4 souprav. Je vidět, že když se neprohazuje 300 - milionů až miliarda za podchody v jedné stanici, ale jde to do tratě, dá se udělat dost práce..

A konečně bude něco jako páteřní regionální trasa. Do Jeseníku, Brnuntálu, Praděd, Osoblažského výběžku.. Na 120 se měla dělat i Opava Ostrava, protože i 2 patrový Elephant to celé projede maximální rychlostí - 100 - na dlouhých rovinkách mohl min 120.

Když  kraj a město přestane vlaky podkopávat autobusy a drahou pomalou nenavazující vzdálenou mhd v Ostravě, věřím, že čísla se zlepší.  Defakto tam nemám drahám co vytknout. Rychlíky jezdí pohodlnou řadou 843, do Opavy jezdí Elephant.. Nevím co by tu přímo soutěž mohla přinést. Kromě mizernému přístupu k nádražím.

2 0
možnosti

Tak to bude nejrychlejší jednokolejka na světě!;-D

2 1
možnosti

Rvou "desítky miliard" do tratí...  A proč jako? Dyť jsou ty vlaky poloprázdný!!!

0 10
možnosti

a) nejsou poloprázdný, jel jste tím vlakem do Mnichova někdy?

b) důvod investic je právě ten, aby jezdilo lidí více (tj. místo dnešního vlaku Praha-Mnichov jednou za 4 hodiny, vlak jednou za 2 či 1 hodiny)

5 0
možnosti

Aj, tak to se ani nedá číst, za deset let je oprášit stávající trať :-( Kdy pan ministr odstoupí? Nebo si dneska vezme lopatu a radši půjde stavět VRT?

1 0
možnosti

No  v  Japonsku  slavili  50 výročí  rychlostní  železnice....a u nás  se  ani nekoplo a  ani nenarýsovala čárka.   Kde  jsou  ty  časy  když  si osvícený  císař pozval inženýry  a  probíral  s  nimi  stavbu  železnice. Kde jsou ty  časy kdy  se u nás  postavila první  veřejná  železnice  na  kontinentě.  Nikdy jsem  si nemyslel že  Habsburkové jsou jedinou  zárukou pokroku u nás......

Jak  napsal  velký  český  básník...

Z deváté  desáté ruky

myšlenky budeš brát

a  po Evropě nosit

už obnošený šat.......

6 0
možnosti

M92a17r39e90k 28Š54i57m33o93n

13. 4. 2015 20:03

Jenže v té době byla železnice nejlepší způsob dopravy - nejrychlejší a nejkapacitnější. Dnes je automobilová doprava pružnější, ve většině případů rychlejší a na delší vzdálenosti zas vítězí letadlo. Má to železnice dnes těžké.

1 1
možnosti

Jenže z Domažlic do FW se s ohledem na konfiguraci terénu nedá nic podstatného udělat ... leda tunelová varianta .... Ve Schwandorfu úvrať.

Především pro Bavorsko nemá toto spojení valný význam ...

Navázání na západoevropskou sít je lepší směrem na Nürnberg - je to kratší, do Mnichova je to "proti srsti" ....

2 2
možnosti

Kdyby se po našem území jezdilo aspoň tak rychle jako na bavorském úseku, mohla by cesta Praha - Mnichov trvat již nyní ve stávající trase tratě cca o hodinu méně.

4 0
možnosti

Tohle by měla být starost EU a jeden z mála rozumných účelů dotací.  Propojit Evropu vysokorychlostními tratěmi.  Ne vymýšlet nesmyslná nařízení a dotovat kraviny.

11 0
možnosti

J53a63n 97Č51e36k63a14l

13. 4. 2015 9:13

A proč by EU zařizovala něco, co nejsou místní ochotni ani začít projednávat?

0 0
možnosti

Investice do vlaků je jedna z nej ostud ČR. Civilizované státy jezdí 300 kmh a my plánujeme nějakou 160 kmh??? Směšné...Do tohoto se mají dávat prachy a ne zvyšovat platy, rušit zdravotní poplatky a jinak je projídat...

10 1
možnosti
Foto

Co bychom u nás dali za "nějakou 160"...

2 0
možnosti

Tri VRT: 1. Berlin-Drazdany/Usti-Praha-Brno-Viden/Budapest a 2. Mnichov-Plzen-Praha-Hradec Kralove-Vratislav a 3. Budapest/Viden-Brno-Ostrava-Krakov ev. Ostrava-Katovice-Vratislav

2 0
možnosti