- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Komfortné a najrýchlejšie žel.spojenie z Prahy Smíchova do Norimberku je v tomto grafikone vlakmi SC 512 Pendolino a regionál.expresom Sp 5286 z Chebu. Cestovný čas 4 hod,33 min,v Chebe je na prestup rezerva 20 minút.
Spojení takhle velkých měst do 1000 km by mělo být bez přestupu, hranice nehranice.
No na 140 (další naklápěcí skříně nekupují) je to na Německo, mezinárodní trasu hodně bídné.
Ale co je pozitivní, že zdá se konečně někdo dostal rozum a prý se bude modernizovat trať z Opavy do Krnova z 75 na 120..
Což je myslím fajn výsledek. Pokud to teda ještě nezmění. A bude to stát jen 800 milionů (28 km), pokud jsem dobře viděl. Což je cena 4 souprav. Je vidět, že když se neprohazuje 300 - milionů až miliarda za podchody v jedné stanici, ale jde to do tratě, dá se udělat dost práce..
A konečně bude něco jako páteřní regionální trasa. Do Jeseníku, Brnuntálu, Praděd, Osoblažského výběžku.. Na 120 se měla dělat i Opava Ostrava, protože i 2 patrový Elephant to celé projede maximální rychlostí - 100 - na dlouhých rovinkách mohl min 120.
Když kraj a město přestane vlaky podkopávat autobusy a drahou pomalou nenavazující vzdálenou mhd v Ostravě, věřím, že čísla se zlepší. Defakto tam nemám drahám co vytknout. Rychlíky jezdí pohodlnou řadou 843, do Opavy jezdí Elephant.. Nevím co by tu přímo soutěž mohla přinést. Kromě mizernému přístupu k nádražím.
Tak to bude nejrychlejší jednokolejka na světě!
Rvou "desítky miliard" do tratí... A proč jako? Dyť jsou ty vlaky poloprázdný!!!
a) nejsou poloprázdný, jel jste tím vlakem do Mnichova někdy?
b) důvod investic je právě ten, aby jezdilo lidí více (tj. místo dnešního vlaku Praha-Mnichov jednou za 4 hodiny, vlak jednou za 2 či 1 hodiny)
Aj, tak to se ani nedá číst, za deset let je oprášit stávající trať Kdy pan ministr odstoupí? Nebo si dneska vezme lopatu a radši půjde stavět VRT?
No v Japonsku slavili 50 výročí rychlostní železnice....a u nás se ani nekoplo a ani nenarýsovala čárka. Kde jsou ty časy když si osvícený císař pozval inženýry a probíral s nimi stavbu železnice. Kde jsou ty časy kdy se u nás postavila první veřejná železnice na kontinentě. Nikdy jsem si nemyslel že Habsburkové jsou jedinou zárukou pokroku u nás......
Jak napsal velký český básník...
Z deváté desáté ruky
myšlenky budeš brát
a po Evropě nosit
už obnošený šat.......
Jenže v té době byla železnice nejlepší způsob dopravy - nejrychlejší a nejkapacitnější. Dnes je automobilová doprava pružnější, ve většině případů rychlejší a na delší vzdálenosti zas vítězí letadlo. Má to železnice dnes těžké.
Jenže z Domažlic do FW se s ohledem na konfiguraci terénu nedá nic podstatného udělat ... leda tunelová varianta .... Ve Schwandorfu úvrať.
Především pro Bavorsko nemá toto spojení valný význam ...
Navázání na západoevropskou sít je lepší směrem na Nürnberg - je to kratší, do Mnichova je to "proti srsti" ....
Kdyby se po našem území jezdilo aspoň tak rychle jako na bavorském úseku, mohla by cesta Praha - Mnichov trvat již nyní ve stávající trase tratě cca o hodinu méně.
Tohle by měla být starost EU a jeden z mála rozumných účelů dotací. Propojit Evropu vysokorychlostními tratěmi. Ne vymýšlet nesmyslná nařízení a dotovat kraviny.
A proč by EU zařizovala něco, co nejsou místní ochotni ani začít projednávat?
Investice do vlaků je jedna z nej ostud ČR. Civilizované státy jezdí 300 kmh a my plánujeme nějakou 160 kmh??? Směšné...Do tohoto se mají dávat prachy a ne zvyšovat platy, rušit zdravotní poplatky a jinak je projídat...
Co bychom u nás dali za "nějakou 160"...
Tri VRT: 1. Berlin-Drazdany/Usti-Praha-Brno-Viden/Budapest a 2. Mnichov-Plzen-Praha-Hradec Kralove-Vratislav a 3. Budapest/Viden-Brno-Ostrava-Krakov ev. Ostrava-Katovice-Vratislav