Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat? Stát opět řeší, co s brněnským nádražím

Nekonečný příběh o tom, kde bude v budoucnu brněnské hlavní nádraží, má další pokračování. Budoucnost moravského uzlu má ve středu řešit vláda, hlavní slovo budou mít ale autoři studie proveditelnosti, kterou stát zadal. Nejlevnější nabídku od německé projekční firmy Správa železniční dopravní cesty odmítla, k vítězství naopak míří stejná firma, co navrhla odsun uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45o19s62e39f 21T73r98ö58g72l 8329292296976

Je hezké, že tendenční pasáže chtějí vypustit, ale podle referenda je skutečně většina veřejnosti proti. A samozřejmě oprávněně, v civilizované společnosti se naopak stěhují nádraží do centar (Vídeň, Berlín...), u nás chceme tuto stěžejní výhodu naopak zrušit.

Nechť se vybuduje nové nádraží, ale ať se stávající zachová třeba jako Brno hlavní zastávka.

+2/−1
15.4.2015 7:18

P18e85t10r17a 74V20a77ň42k16o11v16á 4914204706502

podle jakého referenda?

0/0
15.4.2015 20:54

J17o63s29e58f 59T96r86ö57g24l 8889762866306

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.e

0/−1
17.4.2015 22:38

J36o29s78e58f 40T23r10ö91g35l 8899942366346

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.

0/−1
17.4.2015 22:39

K25a39r17e55l 47N11ě12m57e51c 2193134696688

Byl jsem v Plzni, stejná krásná historická budova. Díky dvojitým dveřím žádní holubi, ani žádní bezdomovci a jiná individua. Důkaz toho, že i historické nádraží může být pěkné, moderní a více, než dostatečné.

+1/0
14.4.2015 22:01

M10a31r37t84i28n 96V32a57r15g86a 4322571601

Já používám brněnské hlavní nádraží téměř denně a je úplně jedno jestli bude někde v Komárově nebo pod zemí v centru na Malé Americe. Lidi, vždyť to už je strašný !!! Viděl jsem nádraží v jiných evropských městech ( Linec, Vídeň Hbf, Řím, Lipsko.. ) Všude je to výkladní skříň města. Jen v Brně je to katastrofa. Myslím si, že v současné době už je to úplně jedno kde nádraží bude. Hlavně ať už se začne něco dělat. ;-€ Jenom průjezd uzlem trvá skoro 20 minut. Naštěstí díky totálně zacpanýmu velkýmu městskýmu okruhu to autem trvá mnohem déle...;-D  A vy co tady píšete o tom že mhd je pomalá - zkuste občas autobus nebo trolejbus pustit ze zastávky, jo ?? Pokud si potřebujete vyvážet v ranních špičkách zadek v autě tak si stůjte v kolonách.

+4/−1
14.4.2015 19:46

J80a72r34o31s35l81a57v 50D68i50t74t84r71i84c19h 2756875705233

Je potřeba zmínit, že v obou variantách dojde k přesunu nádraží!

0/0
14.4.2015 7:14

L77i63b50o70r 96U14r76b19a51n83i97e85c 5156403989

To klidně zmínit můžete, ale je to zbytečné, lidé to nechtějí slyšet. Lidé si chtějí myslet, že jde o souboj zlých nenažranců, kteří chtějí nádraží nesmyslně posunout někam na okraj Brna a strašně na tom vydělat, a hodných rozumných lidumilů, kteří chtějí nechat nádraží tam, kde je.

0/0
14.4.2015 8:09

J70a45r77o47s43l27a73v 86D26i76t32t47r84i30c76h 2566685885813

To je právě ten problém, podsouváte zde něco co není pravda o nějakých nenažrancích a lidumilech. Pokud Vám, připadá přesun o 800m, to,že je to na okraj města, tak máte zřejmě nějaké jiné nestandardní představy o vzdálenostech. Ještě jste tady neřekl,proč je odsunutí nesmysl, když pominu Váš boj mezi "stranou zla a dobra". Stala, se z toho politická záležitost, která bohužel odsouvá na druhou kolej nejkomfortnější technické řešení a organizaci výstavby. Strana zelených konečně dostala důvod, otočit se k celé studii proveditelnosti zády, jelikož společnosti SUDOP a MCO přímo nenávidí.

+1/0
14.4.2015 8:37

L92i93b39o11r 36U27r58b72a15n65i69e63c 5696533729

Jak to napsat? Souhlasím s Vámi. Ale jako vzorek názoru lidu si přečtěte tuto diskusi - Nic není třeba přesouvat, to se jen chtějí různí onderkové napakovat (viz nejplusovanější příspěvek). Stačí oprášit stávající nádraží a maximálně trochu narovnat nástupiště.

0/−1
14.4.2015 9:40

J24a72r96o50s37l95a14v 76D33i92t74t65r90i88c73h 2366385965323

Referendum je totální blbost. Je to referendum, která je vyvolané hlavně z politických důvodů. Informovat veřejnost o tom, která varianta, je lepší z důvodů jiných než politických, při stavbě takového rozsahu a technické náročnosti nejde. Takže, lidé budou rozhodovat jen a pouze, podle názorů toho a toho politika, nikoliv názorů specialistů a odborníků. To už bychom v referendech mohli rozhodovat třeba o tom jaký bude řídící systém v jaderné elektrárně.

+1/0
14.4.2015 9:52

J47a15r40o43s51l29a83v 53D67i30t56t23r61i92c22h 2166135595283

Zřejmě jste, na železniční stavby odborník, když chcete "trochu narovnat stávající nástupiště". Svatá prostoto....

+1/0
14.4.2015 9:54

L61i84b88o27r 16U17r61b60a66n83i40e38c 5406663479

Já opravdu, ale opravdu nechci rovnat stávající nástupiště. Ale dejte si z této diskuse zobrazit doporučované příspěvky a přečtěte si je.

0/0
14.4.2015 10:25

J15a67r82o39s55l30a52v 51D45i55t76t79r22i71c78h 2816695765203

Mě zde doporučované příspěvky vůbec nezajímání, má to stejnou vypovídací hodnotu jako referendum a ta je nulová. Pluska dávají jen zelení a jim podobní, kteří přímo nenávidí společnosti SUDOP  a MCO.

+1/−1
14.4.2015 12:53

P45a46v58e86l 33O35d88r67a26z69i37l 6914259557240

Když vás to nezajímá, tak sem nelezte. Chování ODS na magiči i v opozici naprosto přesně odpovídá lidem s velkým zájmem o variantu "mezi poli".

0/−1
14.4.2015 13:57

J86a53r32o73s13l97a18v 43D53i70t39t37r48i88c87h 2116695615303

Pane Odrazil, mě zde názory většiny lidí nezajímají proto, jelikož na tom mají pouze politický názor tak jako Vy. Ještě mě nikdy nikdo neřekl, proč je varianta "pod Petrovem" lepší z hlediska technického a proveditelnosti. Řekněte nám tady proč je lepší z hlediska organizace výstavby, kolejového řešeni,zabezpečovacího zařízení, sdělovací zařízení.mostních objektů, dopravních technologíí,trakčního vedení, přeložek veškerých sítí atd. Nestyďte se a řekněěte nám to. Tlachat jako Vy umí každý.

+1/0
14.4.2015 14:29

T31o10m56á79š 58H13e65r61t35z 7815171622615

Vazeny pane, mam radost, ze to tu nekdo napsal jako vy. Absolutne s Vami souhlasim. Vubec nejsem odbornik, ale co me osobne vytaci do bela, je argumentace odpurcu noveho nadrazi , ze nadrazi bude mimo centrum!! podavaji to tak, ze clovek ma dojem, ze bude na nadrazi jezdit az nekam k Olympii! Pritom to je pouhych 800m; mel do ted nekdo pocit, ze Zvonarka je mimo centrum?!?

Vyborna poznamka je, ze i druha varianta je  stejne odsunute nadrazi, pouze trochu bliz a jinym smerem.

A referendum?? Jak o takove zasadni otazce rozvoje mesta, muze rozhodovat bezny Brnan?! Jak tomu muze rozumet?  Vzpominam si na posledni referendum, kdy odpurci noveho nadrazi argumentovali, ze i pan Bolek Polivka je proti odsunu a davali ho za priklad. Proboha! Pri vsi ucte, jak takovy pan Polivka tomu muze rozumnet?! A spousta lidi, co tomu vubec nerozumi, reknou - ohh, i ten Polivka je proti, tak to je asi spatny napad. A presne podobne to bude znova!!

A mimo to, uroven naseho mysleni jsme ukazali pri skvele prime volbe prezidenta...tecka!

+1/0
15.4.2015 10:50

J34a97n 83F34r59o95l72í22k 6366130155264

Já jezdím autem protože nemám tolik času abych se kodrcal MHD a vlakem. Občas použiji do Prahy Jančurův autobus, kde nejedu celou věčnost a nechovají se tam ke mě jako obtížnému hmyzu. Vidláci co jezdí sockou do práce do Brna ať si ty zbytečné miliardy za přeložky všechmožných sítí, silnic a tramvají zaplatí.

0/−4
14.4.2015 15:11

I93v97o 50M78ü38l67l66e40r 8939336235

Byl jste vůbec někdy v Brně na nádraží? Asi ne. Před i za nádražím je rozšíření limitováno železničními mosty.  Jejich výměna (obnova) by způsobila dopravní kolaps v Brně. A nevím, jak byste rovnal nástupiště?

+1/0
14.4.2015 16:35

M40a73r72e70k 47H46r81u60b45y 6177772121508

Klasika, vylouceni nepohodlneho uchazece kvuli formalnimu nedostatku. Zajimalo by mne, jaky ma vliv pozdni dodani vypisu z TR noveho clena predstavenstva na kvalitu vysledne prace :-P

+1/−1
13.4.2015 23:12

L14i63b51o73r 87U18r93b96a51n63i64e14c 5246813969

Nejen podle této diskuse tuším další vývoj:

Referendum bude. O takovýchto věcech musí rozhodnout lid. A my, lid, rozhodneme, že chceme nádraží v centru, pochopitelně. Ze dvou důvodů.

1. Nádraží vždycky bylo, tam, kde je, a tam i bude!!!

2. Na stavbě nového nádraží by někdo nechutně vydělal.

Čímž bude definitivně rozhodnuto a ten nesmysl s posouváním nádraží někam na samý okraj Brna bude smeten ze stolu. A navíc ten pocit, jak jsme zametli s různými šíbry, onderky a spekulanty.

Hrozit bude jen jedno nebezpčí - že se na "nádraží v centru" seženou peníze. Jakmile se totiž začalo rýpat pod Petrovem, změnil by se hlas lidu na: "Jak to? To nám nikdo neřekl!!! Tady si někdo nechutně mastí kapsy!!!"

+1/−7
13.4.2015 21:56

R23a50d32e66k 10J83a53n59a85t34a 9355746544512

Nástupiště pražského hlavního nádraží se opravovala za provozu. Stejně tak výstavba nového spojení probíhala za provozu. Omezení byla, ale lid se rozhodně nebouřil. Pendolína prostě pár let jezdila z Holešovic a některé vlaky na východ odjížděly z Hlaváku přes Vršovice místo přes libe%n.

Poloha brněnského nádraží je unikátně výhodná. Kousek od centra, s MHD uzlem před budovou, již dnes na něj jezdí všechny vlaky. Jinde na Západě utrácejí milardy EUR aby dosáhli takového stavu, klidně to nádraží kvůli tomu, aby bylo v centru, zakopou částečně pod zem (Berlín, Lipsko, Mnichov, Stuttgart, ...), jen Brňáci by chtěli milardy vynaložit na účel opačný. Bylo by mi to i celkem jedno, pokud by si to zaplatili ze svého. Ale oni na to chtějí státní peníze.

+8/0
13.4.2015 22:13

L69i18b26o95r 10U74r74b26a91n51i85e39c 5266883209

I zde je několikrát napsáno, že varianty jsou dvě.

1. Nové nádraží o 800 m jižněji.

2. Nové nádraží o 200 m západněji.

Ale je to takové vrhání luštěniny do zdi.

+1/0
13.4.2015 22:24

J18a65r32o63s84l46a93v 84D20i12t65t59r13i65c49h 2626425495543

Jste demagog :-)

+1/0
14.4.2015 8:45

L81i55b47o18r 24B16e32n96á57t79s80k70ý 3662648497761

Teď šáhnu na lep všem těm aktivistům ze strany zelených a dalším aktivistům, kteří jsou nyní na radnici. Podívejte se na minulost, již tehdy se chtělo nádraží přesunout! A plánovalo se to. Podle mého je to jediná možnost, bohužel díky ekoaktivistům(teroristům s nadsázkou) se to nepodařilo s dotací z EÚ, které s tím počítali. Já jako Brňák bych chtěl slušné nádraží, a je jedno kde, ale slušné. Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. A vůbec mne ničí představa, že budu projíždět deset let staveništěm u hlavního nádraží. Tato budova se nikdy nezbourá, je chránění a krásná, ale nemusí být nádražím. Určitě bychom našli jinou formu. Konec konců i TESCO u nádraží byla pouze dočasná stavba. Celá myšlenka vznikla před válkou, takže to není výmysl nějakých politických partají v posledních letech. Jsem pro přesun nádraží a  vytvoření další infrastruktury ( šaliny, autobusy), které budou navazovat. Nesouhlasím s rekonstrukcí  stávajícího nádraží. Myslím si, že tak myslí spousta dalších brňanů, ti, kteří protestují jsou buď mimo Brno, protože jim to bude vadit, nebo jsou aktivisti, kteří neberou v potaz fakt, proč není referendum 100 %, a pak asi budou v menšině.

+3/−4
13.4.2015 21:06

T67o12m21a68s 14C74e33n16e93k 6437244700603

To nádraží chtěli předci stěhovat zejména kvůli kouři a hluku z parních lokomotiv, to už dnes nehrozí. Nádraží v centru proveditelné je, i s rovným nástupištěm a navýšením průjezdných kapacit. Referendum nic nevyřeší. To mají rozhodnout odborníci. Dříve jsem byl zastáncem přesunu. Dnes s novými pohledy na situaci, jsem spíš pro nádraží pod Petrovem, jak je popsáno zde http://nadrazi-pod-petrovem.netstranky.cz/

Myslím, že je to lepší už z důvodu, že by se měl využít nejprve brownfield po starém nádraží, tj. přestavět stávající než zabírat nové plochy. Protože ty staré obrovské prostory nikdo nevyužije a dopadne to jako oblast za Lužánkami, bývalá Královopolská, Zbrojovka,... Nebude tam nic a bude to hnusný na dalších 50 let. Hlavně je už potřeba něco dělat, protože Brno tímto oddalováním zdržuje VRT.

+6/−2
13.4.2015 21:37

R52a88d52e88k 71J17a64n69a57t18a 9575616494462

"Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. "

To není pravda, koleje stačí narovnat, aby nástupiště nebyla v oblouku. Přidávat netřeba. Počet nástupištních hran provozu postačuje, viz Wien Hbf nebo Amsterdam Centraal. Samozřejmě za přepodpokladu moderního zabezpečovacího zařízení a průjzedného modelu. Ale to je dnes standard.

+1/0
13.4.2015 22:20

P14a39v40e97l 94M63a87r80e60š 2313798491161

Kampak ty koleje narovnáte?

Zbouráte TESCO?

+1/0
13.4.2015 22:36

I32v41a24n 79H90o60l46a15s 5907377808947

> již tehdy se chtělo nádraží přesunout!

Je ovšem potřeba vědět kdy, kím a z jakých důvodmů. Zastánci odsunu často argumentují tehdejším souhlasým názorem B. Fuchse, tože později svůj názor revidoval a byl pro zachování nádraží v centru, už si nějak "nestihli dočíst do konce".

> se to nepodařilo s dotací z EÚ

Na dotace EU by nebyla šance, protože SUDOP a vedení Brna se tak zahleděli do nové polohy nádraží, že za ty desítky let nestihli rozporacovat alespoň hypotetickou variantu přestavby nádraží ve stávající poloze alespoň do tak detailní dokumentace, aby se na ní dalo EK prokázat, že to opravdu nejde (de facto se chytili do vlastní pasti). Bez detailního doložení, že zvolená varianta je jediná možná a správná by EU stejně žádné peníze nedala. 

P. S.: Návaznost na MHD nikdy nebude u "nádraží u řeky" taková jako v současné poloze/pod Petrovem. Síť MHD se tvořila 150 právě s ohledem na to, kde je hlavní nádraží, přestupní uzel na Nádražní nejde jen tak vzít a přesunout "k řece".

0/0
14.4.2015 13:34

P56a84v16e20l 92B63o17u64c38n28í75k 4622451293175

Aby nevznikla mýlka, Nádraží v centru (tak jak jej prosazuje občanská koalice) není nádraží v současné poloze. Mnozí lidé si to myslí, ale není tomu tak. Navrhované Nádraží V Centru je zcela nové nádraží v nové poloze na jih do současného nádraží, v místech dnešní Malé Ameriky. Tedy nová odbavovací hala, nové podchody, nové nástupiště, nové vedení kolejí. Současná budova nádraží končí tak jako tak. Pokud zvítězí varianta Nádraží v centru, je samozřejmě třeba vedle výstavby nového nádraží, nutno provést kompletní rekonstrukci všech mostů, viaduktů a podjezdů od Židenic po Heršpice, včetně zvýšení nivelity tratě. Dále zvýšit kapacitu tratí na sever na Židenice alespoň na 2 plus 2 koleje, zvýšit kapacitu tratě na Vyškov / Slavkov (3k) a rezervovat území pro budoucí VRT tratě. O navrhované soustavě tunelů pod historickým centrem Brna a tunelem pod Kohoutovicemi ani nemluvě. Více o variantě Nádraží v centru a také o Variantě Nádraží U Řeky zde: http://www.europoint.brno.cz/europoint/zub2014.zip (cca 600 MB ZIP soubor se Studii proveditelnosti a porovnáním obou variant). 

Samozřejmě, že i varianta Nádraží U Řeky (v místech dnešního Rosického nádraží) má své negativa: vzdálenost od centra a souběžný nákladní průtah. Za výhodu lze naopak považovat možnost výstavby takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D. U varianty U Řeky rovněž není nutná výstavba soustavy tunelů, které jsou naopak nutné u varianty Nádraží v centrum (Pod Petrovem). Výhodou je i podstatné zjednodušení vedení tratí po městě Brně. Vedle těchto dvou "oficiálních" variant jsou i další, řekněme "laické" pod-návrhy Nádraží v Centru (Pod Petrovem), které se snaží především vyřešit problém výstavby tunelů pod historickým centrem Brna. Osobně se mi nejvíce líbí varianta rozvinutí nového nádraží podél osy vedené od mostu u ulice Nádražní & Koliště (pod kterým podjíždějí šaliny směr Křenovou a Komárov) k mostu přes řeku Svratku u ulice Poříčí & Opuštěná.

0/−1
13.4.2015 20:26

I71v71a38n 31H19o32l10a42s 5387427388657

> takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D

Což může být současně i nevýhoda, protože pokud v průběhu výstavby alespoň záladních funkčních celků dojdou prachy, tak se stavba "dočasně zastaví" a nic pak netalčí na co nejrychlejší dokonečení. Při modernizaci "stávajícího nádraží" (tedy postupné přestavby kolejové sítě "původní" do podoby "pod Petrovem")  lze jen těžko financování zastavit, protože by to fungování "stávajícího" nádraží totálně paralyzovalo.

0/0
14.4.2015 13:39

J40i23ř11í 59K13o47c77u80r69e66k 6675724845778

A co jsem se díval do návrhu nádraží tak je naprojektován JEDEN podchod. A pozor!! V tom návrhu není průchozí zkrz, takže si případně budete muset obejít nádraží naokolo jako v Prahe.

0/0
13.4.2015 18:45

J13i64ř61í 44K71o53c73u42r61e16k 6715724565528

Tak samozřejmě, každý ví, že propojení tramvají a vlaků nebude v budoucnu potřeba, neboť ve všech okrajových částech Brna bude zbudována železniční zastávka. Jejich zbudování ovšem není možné, dokud se nádraží neodsune a v Bystrci. Pro občany Bystrce bude zavedena nová tramvajová linka z Mendlova náměstí k novému nádraží, která zlepší komfort cestování.

Ohledně námitky na úrovňové křížení nekolika směrů osobní dopravy s nákladní: Bylo zcela jasně deklarováno, že na současném nádraží se vlastně žádní nákladní doprava nevyskytuje, proto je tato námitka bezpředmětná.

Rovněž padl názor, že současné dvě koleje z Brna hlavního na sever jsou kapacitně nedostačující a nemohou obsloužit půlhodinový takt osobních vlaků. To je řešeno v nové poloze čtyřkolejnou tratí, ze které dvě budou vyhrazeny pro nákladní dopravu.

Rozněž zazněla námitka, že současné nádraží nelze projíždět rychleji než 50 km/h. Nebojte, odsunuté nádraží bude možné projíždět rychlostí až 160 km/h.

Nové nádraží rovněž řeší aysmetrické dopravní zatížení - dnes jsou z jihu zaústěny 4 železniční trati a Komárovská spojka, zatímco ze severu jen dvě trati. Nově budou ze severu zaústěny 4 trati a z jihu tři trati a napojeno bude depo. To umožní symetricky rozdělit dopravní proudy.

Dále odsun vyřeší problém s parkováním v místě nádraží - občané už nebudou muset jezdit na nádraží osobním vlakem a tam přestupovat. Nyní to bude bez přestupů. U současného nádraží není možné zřídit parkoviště, blízké plochy blokuje autobazar.

Nové nádraží rovněž umožní provoz moderních vlaků.

Přece není možné, aby lidé ze stávajícho nádraží jezdili takto:

http://www.alanbutschek.cz/foto/brno-dolni2.jpg

+4/0
13.4.2015 18:20

J77i76ř64í 97K16o60c96u15r73e13k 6415804385908

!Prosím pozor, příspěvek je myšlen sarkasticky !!

0/−2
13.4.2015 18:23

A11n71t63o45n46i32n 38N72e80m93e92c 8561390971606

Je zajimave, ze stat nema penize na novou  zeleznicni trasu z Brna do Prahy, kde by bylo mozne zkratit dobu jizdy minimalne na polovinu. potom by pres Prahu a Brno jezdily i nemecke vlaky do Vidne, ktere dnes jedou pres Passau a Linz.

Na druhe strane mame zbytecnych 30 miliard na presun nadrazi, tim se cesta do prahy nezkrati.

+1/−2
13.4.2015 18:02

J94a86n 40H90l35e13d91í12k 4689652338792

pochopte majitele pozemků, které koupili za 100 metr čtverečný a odsunem nádraží na tyto pozemky stoupne jejich ceny na 8.000 Kč za 1 m.-- Nekažte jim kšeft !! --  Jakoby nešlo o další tunel  ??!!!--  A  ministři budou tupě zírat.

+7/−2
13.4.2015 15:53
Foto

P96a89v58e12l 90P25o81d41e89š51v35a 5359337239

Jo, mohli by taky ty pozemky vyvlatnit za nákupní cenu. To by byla pecka, ale to se asi nestane.;-D

0/0
13.4.2015 15:59

J14i95ř70í 14S59l31e98z53á78k 8255112884125

to asi ne, když ty pozemky mají z valné části politici, že.....

0/0
13.4.2015 16:08
Foto

P87a18v69e93l 79P23o51d41e81š32v90a 5129407569

Ale kdyby náhodou jo, byl by to důvod zapít to v nádražní.

0/0
13.4.2015 16:10

J65a70n 52P60r14o66c22h97a95z40k64a 1157125809537

Úplně mě konsternovalo vyloučení ze soutěže společnosti Helika.

Komise ji vyloučila, i když firma nabídla cenu o více než milion nižší než druhá nejlevnější nabídka. Důvodem vyloučení bylo, že firma poslala do nabídky výpis z trestního rejstříku členů představenstva, ale po podání nabídky byl ale jeden člen vyměněn a Helika nezaslala SŽDC nový výpis z rejstříku trestů. Tomu říkám šetření.

+7/0
13.4.2015 15:43

J21a42n 10Š11e22b93e32s29t57a 6557220810815

Ono by to ale mohlo dopadnout tak, že by společnost Helika vyhrála, ale ostatní firmy, které nevyhrály, by podaly protest, protože z formálních důvodů neměla být Helika do soutěže připuštěna. A podle zákona by měly pravdu. A byli bychom (tedy byste, já jsem Pražák ;-D) znovu na začátku....

0/0
17.4.2015 15:37

P32a72v78e12l 28S73ý42k81o35r64a 7967312887891

JSem pro, celé nádraží rozebrat, a posunout ho o 10 m.   Ať je sranda a není Nuda v Brně. [>-]

+3/−1
13.4.2015 15:18

P22e38t39r 73D21v70o86r70a89k 5909108282623

A nechapu, proc proste mesto nevypise referendum, udela pred tim poradnou medialni masaz aby prisli opravdu vsichni (idealni by bylo, aby ucast byla povinna),

a byla jen jedna jedina otazka - nadrazi v centru ano ci ne. Bylo by to zavazujici a zadne dalsi spekulace. A podle vysledku by se to dal resilo.

+4/−1
13.4.2015 15:00

R43a50d94e14k 91J84a40n75a33t61a 9615866374472

Referendum už bylo, dopadlo celkem jasně, ponechat nádraží v centru.

Dostatečná účast 50% nebyla, té u nás pokud vím bylo dosaženo pouze u referenda za vstup do EU, po předcházející naprosto brutání mediální masáži. V tomto případě nereálné, jelikož většiny Brňáku se to "netýká" a raději zůstanou doma, páč je to jednodušší než někam chodit. Nejčastějšími uživateli nádraží jsou občané JMK, pracující v Brně, ovšem nevolící v Brně.

Prostě hranice 50% je takto ignoranské zemi nemsysl,. To by se nikdy nic nerozhodlo.

+8/−1
13.4.2015 15:23

T70o84m76á13š 78T32a14t20í90č28e81k 5100212930608

Nebylo to jenom kvůli "ignorantství". Extra to referendum uspořádali jenom v sobotu, proti tomu, aby se mohlo hlasovat už v pátek, se postavili jak proti ďáblovi. A ona to byla říjnová sobota, taková jedna z posledních, kdy se dalo vyrazit za město, na výlet, zazimovat chatu, připravit zahradu na příští rok... Média nás sice po referendu masírovala, že mezi Brňáky není o nádraží zájem, protože prý bylo škaredé počasí, takže všichni zůstali doma, nikam nejeli, ale zajít volit se jim nechtělo. To byla taková dodatečná lež - město bylo, jak to tenkrát bylo zvykem ještě víc než dnes, prakticky liduprázdné.

+3/0
13.4.2015 15:41

J82i86ř12í 10K21o97c41u40r59e14k 6465584245878

Rok předtím byl upraven zákon o referendu a nově byla zavedena hranice závaznosti na 50 % účast oprávněných voličů. Předtím bylo 25 %.

0/0
13.4.2015 18:24

K75a76m85i82l 32N26o84v22o87t30n95y 4586335592750

Nesmite ale zapominat, ze neucast v referendu muze byt take zamerna volba. Vite, ze ti co nechteji presun, urcite prijdou. Tak radeji nedojdete, aby referendum nebylo platne. Myslim,ze tak uvazuje vice lidi. Dokonce se to pouziva jako strategie.

0/0
14.4.2015 9:53

J90a72k46u24b 50Z73a59c86h 3255486393540

Naposledy, když "rozhodovali" sami občané, tak to dopadlo tak, že se do vedení země stal egoistický opilec co pomalu ale jistě senilní a dělá ostudu celému státu. Referendum není špatná věc, ale ne pokud se jedná o technickou a komplikovanou záležitost, která ovlivní budoucnost celého regionu. Proto by měl stát a ŽSDC rozhodnout o přesunu či přestavbě podle odborně vypracované studie (nezávisle vybraného odborníka). 

Mimojiné s přesunem nádraží se počítalo už před 100 lety, takže to není záležitost 10-15ti let co se o tom mluví.

+2/−1
13.4.2015 20:30

M31a24r51e94k 27H88r76u75b69y 6987802131628

Cely prispevek mimo - gratuluji ;-):-P

0/−1
13.4.2015 23:21

P74e80t63r 37D22v73o21r98a47k 5129268982663

Na nadrazi nesahat !!! Tedy sahat, ale jen po dobu rekonstrukce. Tu potrebuje jako sul, samozrejme, Ale je to kus brnenske historie, super lokalita, co by za to jina mesta dala! A vyhazet rakosniky z podchodu. To je daleko vetsi ostuda nez nadrazi samotne!

+12/−1
13.4.2015 14:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.