Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat? Stát opět řeší, co s brněnským nádražím

Nekonečný příběh o tom, kde bude v budoucnu brněnské hlavní nádraží, má další pokračování. Budoucnost moravského uzlu má ve středu řešit vláda, hlavní slovo budou mít ale autoři studie proveditelnosti, kterou stát zadal. Nejlevnější nabídku od německé projekční firmy Správa železniční dopravní cesty odmítla, k vítězství naopak míří stejná firma, co navrhla odsun uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o77s69e35f 96T45r84ö81g23l 8389412416386

Je hezké, že tendenční pasáže chtějí vypustit, ale podle referenda je skutečně většina veřejnosti proti. A samozřejmě oprávněně, v civilizované společnosti se naopak stěhují nádraží do centar (Vídeň, Berlín...), u nás chceme tuto stěžejní výhodu naopak zrušit.

Nechť se vybuduje nové nádraží, ale ať se stávající zachová třeba jako Brno hlavní zastávka.

+2/−1
15.4.2015 7:18

P93e30t97r58a 98V80a27ň16k53o33v79á 4784574796182

podle jakého referenda?

0/0
15.4.2015 20:54

J85o77s34e95f 92T80r34ö36g83l 8469832206376

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.e

0/−1
17.4.2015 22:38

J93o70s11e68f 57T66r92ö53g44l 8949532166416

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.

0/−1
17.4.2015 22:39

K15a14r53e88l 55N48ě64m75e94c 2453134446488

Byl jsem v Plzni, stejná krásná historická budova. Díky dvojitým dveřím žádní holubi, ani žádní bezdomovci a jiná individua. Důkaz toho, že i historické nádraží může být pěkné, moderní a více, než dostatečné.

+1/0
14.4.2015 22:01

M57a68r92t24i22n 25V70a89r22g81a 4322201311

Já používám brněnské hlavní nádraží téměř denně a je úplně jedno jestli bude někde v Komárově nebo pod zemí v centru na Malé Americe. Lidi, vždyť to už je strašný !!! Viděl jsem nádraží v jiných evropských městech ( Linec, Vídeň Hbf, Řím, Lipsko.. ) Všude je to výkladní skříň města. Jen v Brně je to katastrofa. Myslím si, že v současné době už je to úplně jedno kde nádraží bude. Hlavně ať už se začne něco dělat. ;-€ Jenom průjezd uzlem trvá skoro 20 minut. Naštěstí díky totálně zacpanýmu velkýmu městskýmu okruhu to autem trvá mnohem déle...;-D  A vy co tady píšete o tom že mhd je pomalá - zkuste občas autobus nebo trolejbus pustit ze zastávky, jo ?? Pokud si potřebujete vyvážet v ranních špičkách zadek v autě tak si stůjte v kolonách.

+4/−1
14.4.2015 19:46

J89a86r63o51s81l80a88v 60D75i30t82t93r89i44c54h 2606975355963

Je potřeba zmínit, že v obou variantách dojde k přesunu nádraží!

0/0
14.4.2015 7:14

L19i29b31o80r 25U39r23b55a35n85i22e81c 5626123319

To klidně zmínit můžete, ale je to zbytečné, lidé to nechtějí slyšet. Lidé si chtějí myslet, že jde o souboj zlých nenažranců, kteří chtějí nádraží nesmyslně posunout někam na okraj Brna a strašně na tom vydělat, a hodných rozumných lidumilů, kteří chtějí nechat nádraží tam, kde je.

0/0
14.4.2015 8:09

J98a51r53o19s81l96a61v 25D65i85t76t48r54i72c73h 2776315355843

To je právě ten problém, podsouváte zde něco co není pravda o nějakých nenažrancích a lidumilech. Pokud Vám, připadá přesun o 800m, to,že je to na okraj města, tak máte zřejmě nějaké jiné nestandardní představy o vzdálenostech. Ještě jste tady neřekl,proč je odsunutí nesmysl, když pominu Váš boj mezi "stranou zla a dobra". Stala, se z toho politická záležitost, která bohužel odsouvá na druhou kolej nejkomfortnější technické řešení a organizaci výstavby. Strana zelených konečně dostala důvod, otočit se k celé studii proveditelnosti zády, jelikož společnosti SUDOP a MCO přímo nenávidí.

+1/0
14.4.2015 8:37

L51i10b60o57r 30U21r78b75a94n91i21e75c 5246193319

Jak to napsat? Souhlasím s Vámi. Ale jako vzorek názoru lidu si přečtěte tuto diskusi - Nic není třeba přesouvat, to se jen chtějí různí onderkové napakovat (viz nejplusovanější příspěvek). Stačí oprášit stávající nádraží a maximálně trochu narovnat nástupiště.

0/−1
14.4.2015 9:40

J62a80r11o76s98l50a57v 14D64i93t48t89r67i81c60h 2176905555773

Referendum je totální blbost. Je to referendum, která je vyvolané hlavně z politických důvodů. Informovat veřejnost o tom, která varianta, je lepší z důvodů jiných než politických, při stavbě takového rozsahu a technické náročnosti nejde. Takže, lidé budou rozhodovat jen a pouze, podle názorů toho a toho politika, nikoliv názorů specialistů a odborníků. To už bychom v referendech mohli rozhodovat třeba o tom jaký bude řídící systém v jaderné elektrárně.

+1/0
14.4.2015 9:52

J60a31r48o93s33l97a13v 30D65i33t54t19r61i39c32h 2206925765533

Zřejmě jste, na železniční stavby odborník, když chcete "trochu narovnat stávající nástupiště". Svatá prostoto....

+1/0
14.4.2015 9:54

L36i43b92o94r 94U62r80b30a21n93i44e83c 5296303469

Já opravdu, ale opravdu nechci rovnat stávající nástupiště. Ale dejte si z této diskuse zobrazit doporučované příspěvky a přečtěte si je.

0/0
14.4.2015 10:25

J57a98r23o85s77l78a95v 30D91i80t20t84r85i60c44h 2716675405463

Mě zde doporučované příspěvky vůbec nezajímání, má to stejnou vypovídací hodnotu jako referendum a ta je nulová. Pluska dávají jen zelení a jim podobní, kteří přímo nenávidí společnosti SUDOP  a MCO.

+1/−1
14.4.2015 12:53

P29a44v67e36l 53O40d51r76a91z36i31l 6484349887240

Když vás to nezajímá, tak sem nelezte. Chování ODS na magiči i v opozici naprosto přesně odpovídá lidem s velkým zájmem o variantu "mezi poli".

0/−1
14.4.2015 13:57

J80a32r95o16s97l74a39v 23D11i24t84t77r94i69c75h 2326755525823

Pane Odrazil, mě zde názory většiny lidí nezajímají proto, jelikož na tom mají pouze politický názor tak jako Vy. Ještě mě nikdy nikdo neřekl, proč je varianta "pod Petrovem" lepší z hlediska technického a proveditelnosti. Řekněte nám tady proč je lepší z hlediska organizace výstavby, kolejového řešeni,zabezpečovacího zařízení, sdělovací zařízení.mostních objektů, dopravních technologíí,trakčního vedení, přeložek veškerých sítí atd. Nestyďte se a řekněěte nám to. Tlachat jako Vy umí každý.

+1/0
14.4.2015 14:29

T10o12m89á72š 69H54e36r11t14z 7925691412845

Vazeny pane, mam radost, ze to tu nekdo napsal jako vy. Absolutne s Vami souhlasim. Vubec nejsem odbornik, ale co me osobne vytaci do bela, je argumentace odpurcu noveho nadrazi , ze nadrazi bude mimo centrum!! podavaji to tak, ze clovek ma dojem, ze bude na nadrazi jezdit az nekam k Olympii! Pritom to je pouhych 800m; mel do ted nekdo pocit, ze Zvonarka je mimo centrum?!?

Vyborna poznamka je, ze i druha varianta je  stejne odsunute nadrazi, pouze trochu bliz a jinym smerem.

A referendum?? Jak o takove zasadni otazce rozvoje mesta, muze rozhodovat bezny Brnan?! Jak tomu muze rozumet?  Vzpominam si na posledni referendum, kdy odpurci noveho nadrazi argumentovali, ze i pan Bolek Polivka je proti odsunu a davali ho za priklad. Proboha! Pri vsi ucte, jak takovy pan Polivka tomu muze rozumnet?! A spousta lidi, co tomu vubec nerozumi, reknou - ohh, i ten Polivka je proti, tak to je asi spatny napad. A presne podobne to bude znova!!

A mimo to, uroven naseho mysleni jsme ukazali pri skvele prime volbe prezidenta...tecka!

+1/0
15.4.2015 10:50

J95a70n 79F22r74o60l42í70k 6896310655224

Já jezdím autem protože nemám tolik času abych se kodrcal MHD a vlakem. Občas použiji do Prahy Jančurův autobus, kde nejedu celou věčnost a nechovají se tam ke mě jako obtížnému hmyzu. Vidláci co jezdí sockou do práce do Brna ať si ty zbytečné miliardy za přeložky všechmožných sítí, silnic a tramvají zaplatí.

0/−4
14.4.2015 15:11

I67v62o 56M17ü25l14l54e95r 8519876225

Byl jste vůbec někdy v Brně na nádraží? Asi ne. Před i za nádražím je rozšíření limitováno železničními mosty.  Jejich výměna (obnova) by způsobila dopravní kolaps v Brně. A nevím, jak byste rovnal nástupiště?

+1/0
14.4.2015 16:35

M89a59r36e60k 71H73r35u29b40y 6817982801338

Klasika, vylouceni nepohodlneho uchazece kvuli formalnimu nedostatku. Zajimalo by mne, jaky ma vliv pozdni dodani vypisu z TR noveho clena predstavenstva na kvalitu vysledne prace :-P

+1/−1
13.4.2015 23:12

L88i63b56o24r 20U22r20b79a34n60i11e91c 5796923879

Nejen podle této diskuse tuším další vývoj:

Referendum bude. O takovýchto věcech musí rozhodnout lid. A my, lid, rozhodneme, že chceme nádraží v centru, pochopitelně. Ze dvou důvodů.

1. Nádraží vždycky bylo, tam, kde je, a tam i bude!!!

2. Na stavbě nového nádraží by někdo nechutně vydělal.

Čímž bude definitivně rozhodnuto a ten nesmysl s posouváním nádraží někam na samý okraj Brna bude smeten ze stolu. A navíc ten pocit, jak jsme zametli s různými šíbry, onderky a spekulanty.

Hrozit bude jen jedno nebezpčí - že se na "nádraží v centru" seženou peníze. Jakmile se totiž začalo rýpat pod Petrovem, změnil by se hlas lidu na: "Jak to? To nám nikdo neřekl!!! Tady si někdo nechutně mastí kapsy!!!"

+1/−7
13.4.2015 21:56

R87a25d45e43k 17J58a88n61a47t10a 9695956634112

Nástupiště pražského hlavního nádraží se opravovala za provozu. Stejně tak výstavba nového spojení probíhala za provozu. Omezení byla, ale lid se rozhodně nebouřil. Pendolína prostě pár let jezdila z Holešovic a některé vlaky na východ odjížděly z Hlaváku přes Vršovice místo přes libe%n.

Poloha brněnského nádraží je unikátně výhodná. Kousek od centra, s MHD uzlem před budovou, již dnes na něj jezdí všechny vlaky. Jinde na Západě utrácejí milardy EUR aby dosáhli takového stavu, klidně to nádraží kvůli tomu, aby bylo v centru, zakopou částečně pod zem (Berlín, Lipsko, Mnichov, Stuttgart, ...), jen Brňáci by chtěli milardy vynaložit na účel opačný. Bylo by mi to i celkem jedno, pokud by si to zaplatili ze svého. Ale oni na to chtějí státní peníze.

+8/0
13.4.2015 22:13

L35i39b68o81r 32U27r61b56a39n84i38e76c 5426653979

I zde je několikrát napsáno, že varianty jsou dvě.

1. Nové nádraží o 800 m jižněji.

2. Nové nádraží o 200 m západněji.

Ale je to takové vrhání luštěniny do zdi.

+1/0
13.4.2015 22:24

J34a68r90o79s46l40a25v 45D65i72t74t10r11i18c24h 2496255555783

Jste demagog :-)

+1/0
14.4.2015 8:45

L97i30b42o20r 56B75e35n41á84t60s14k40ý 3262338637231

Teď šáhnu na lep všem těm aktivistům ze strany zelených a dalším aktivistům, kteří jsou nyní na radnici. Podívejte se na minulost, již tehdy se chtělo nádraží přesunout! A plánovalo se to. Podle mého je to jediná možnost, bohužel díky ekoaktivistům(teroristům s nadsázkou) se to nepodařilo s dotací z EÚ, které s tím počítali. Já jako Brňák bych chtěl slušné nádraží, a je jedno kde, ale slušné. Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. A vůbec mne ničí představa, že budu projíždět deset let staveništěm u hlavního nádraží. Tato budova se nikdy nezbourá, je chránění a krásná, ale nemusí být nádražím. Určitě bychom našli jinou formu. Konec konců i TESCO u nádraží byla pouze dočasná stavba. Celá myšlenka vznikla před válkou, takže to není výmysl nějakých politických partají v posledních letech. Jsem pro přesun nádraží a  vytvoření další infrastruktury ( šaliny, autobusy), které budou navazovat. Nesouhlasím s rekonstrukcí  stávajícího nádraží. Myslím si, že tak myslí spousta dalších brňanů, ti, kteří protestují jsou buď mimo Brno, protože jim to bude vadit, nebo jsou aktivisti, kteří neberou v potaz fakt, proč není referendum 100 %, a pak asi budou v menšině.

+3/−4
13.4.2015 21:06

T41o77m26a27s 69C19e93n12e18k 6577274600473

To nádraží chtěli předci stěhovat zejména kvůli kouři a hluku z parních lokomotiv, to už dnes nehrozí. Nádraží v centru proveditelné je, i s rovným nástupištěm a navýšením průjezdných kapacit. Referendum nic nevyřeší. To mají rozhodnout odborníci. Dříve jsem byl zastáncem přesunu. Dnes s novými pohledy na situaci, jsem spíš pro nádraží pod Petrovem, jak je popsáno zde http://nadrazi-pod-petrovem.netstranky.cz/

Myslím, že je to lepší už z důvodu, že by se měl využít nejprve brownfield po starém nádraží, tj. přestavět stávající než zabírat nové plochy. Protože ty staré obrovské prostory nikdo nevyužije a dopadne to jako oblast za Lužánkami, bývalá Královopolská, Zbrojovka,... Nebude tam nic a bude to hnusný na dalších 50 let. Hlavně je už potřeba něco dělat, protože Brno tímto oddalováním zdržuje VRT.

+6/−2
13.4.2015 21:37

R25a45d23e30k 62J66a76n91a58t44a 9145206984392

"Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. "

To není pravda, koleje stačí narovnat, aby nástupiště nebyla v oblouku. Přidávat netřeba. Počet nástupištních hran provozu postačuje, viz Wien Hbf nebo Amsterdam Centraal. Samozřejmě za přepodpokladu moderního zabezpečovacího zařízení a průjzedného modelu. Ale to je dnes standard.

+1/0
13.4.2015 22:20

P84a61v42e58l 75M46a94r82e70š 2983388191871

Kampak ty koleje narovnáte?

Zbouráte TESCO?

+1/0
13.4.2015 22:36

I36v39a11n 97H57o74l92a68s 5247897198627

> již tehdy se chtělo nádraží přesunout!

Je ovšem potřeba vědět kdy, kím a z jakých důvodmů. Zastánci odsunu často argumentují tehdejším souhlasým názorem B. Fuchse, tože později svůj názor revidoval a byl pro zachování nádraží v centru, už si nějak "nestihli dočíst do konce".

> se to nepodařilo s dotací z EÚ

Na dotace EU by nebyla šance, protože SUDOP a vedení Brna se tak zahleděli do nové polohy nádraží, že za ty desítky let nestihli rozporacovat alespoň hypotetickou variantu přestavby nádraží ve stávající poloze alespoň do tak detailní dokumentace, aby se na ní dalo EK prokázat, že to opravdu nejde (de facto se chytili do vlastní pasti). Bez detailního doložení, že zvolená varianta je jediná možná a správná by EU stejně žádné peníze nedala. 

P. S.: Návaznost na MHD nikdy nebude u "nádraží u řeky" taková jako v současné poloze/pod Petrovem. Síť MHD se tvořila 150 právě s ohledem na to, kde je hlavní nádraží, přestupní uzel na Nádražní nejde jen tak vzít a přesunout "k řece".

0/0
14.4.2015 13:34

P65a86v30e81l 43B21o16u69c79n18í50k 4742981503245

Aby nevznikla mýlka, Nádraží v centru (tak jak jej prosazuje občanská koalice) není nádraží v současné poloze. Mnozí lidé si to myslí, ale není tomu tak. Navrhované Nádraží V Centru je zcela nové nádraží v nové poloze na jih do současného nádraží, v místech dnešní Malé Ameriky. Tedy nová odbavovací hala, nové podchody, nové nástupiště, nové vedení kolejí. Současná budova nádraží končí tak jako tak. Pokud zvítězí varianta Nádraží v centru, je samozřejmě třeba vedle výstavby nového nádraží, nutno provést kompletní rekonstrukci všech mostů, viaduktů a podjezdů od Židenic po Heršpice, včetně zvýšení nivelity tratě. Dále zvýšit kapacitu tratí na sever na Židenice alespoň na 2 plus 2 koleje, zvýšit kapacitu tratě na Vyškov / Slavkov (3k) a rezervovat území pro budoucí VRT tratě. O navrhované soustavě tunelů pod historickým centrem Brna a tunelem pod Kohoutovicemi ani nemluvě. Více o variantě Nádraží v centru a také o Variantě Nádraží U Řeky zde: http://www.europoint.brno.cz/europoint/zub2014.zip (cca 600 MB ZIP soubor se Studii proveditelnosti a porovnáním obou variant). 

Samozřejmě, že i varianta Nádraží U Řeky (v místech dnešního Rosického nádraží) má své negativa: vzdálenost od centra a souběžný nákladní průtah. Za výhodu lze naopak považovat možnost výstavby takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D. U varianty U Řeky rovněž není nutná výstavba soustavy tunelů, které jsou naopak nutné u varianty Nádraží v centrum (Pod Petrovem). Výhodou je i podstatné zjednodušení vedení tratí po městě Brně. Vedle těchto dvou "oficiálních" variant jsou i další, řekněme "laické" pod-návrhy Nádraží v Centru (Pod Petrovem), které se snaží především vyřešit problém výstavby tunelů pod historickým centrem Brna. Osobně se mi nejvíce líbí varianta rozvinutí nového nádraží podél osy vedené od mostu u ulice Nádražní & Koliště (pod kterým podjíždějí šaliny směr Křenovou a Komárov) k mostu přes řeku Svratku u ulice Poříčí & Opuštěná.

0/−1
13.4.2015 20:26

I51v42a73n 23H91o53l77a49s 5617567458557

> takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D

Což může být současně i nevýhoda, protože pokud v průběhu výstavby alespoň záladních funkčních celků dojdou prachy, tak se stavba "dočasně zastaví" a nic pak netalčí na co nejrychlejší dokonečení. Při modernizaci "stávajícího nádraží" (tedy postupné přestavby kolejové sítě "původní" do podoby "pod Petrovem")  lze jen těžko financování zastavit, protože by to fungování "stávajícího" nádraží totálně paralyzovalo.

0/0
14.4.2015 13:39

J45i16ř70í 69K70o33c94u19r59e74k 6105374865328

A co jsem se díval do návrhu nádraží tak je naprojektován JEDEN podchod. A pozor!! V tom návrhu není průchozí zkrz, takže si případně budete muset obejít nádraží naokolo jako v Prahe.

0/0
13.4.2015 18:45

J48i18ř27í 88K36o98c17u60r50e36k 6505754275188

Tak samozřejmě, každý ví, že propojení tramvají a vlaků nebude v budoucnu potřeba, neboť ve všech okrajových částech Brna bude zbudována železniční zastávka. Jejich zbudování ovšem není možné, dokud se nádraží neodsune a v Bystrci. Pro občany Bystrce bude zavedena nová tramvajová linka z Mendlova náměstí k novému nádraží, která zlepší komfort cestování.

Ohledně námitky na úrovňové křížení nekolika směrů osobní dopravy s nákladní: Bylo zcela jasně deklarováno, že na současném nádraží se vlastně žádní nákladní doprava nevyskytuje, proto je tato námitka bezpředmětná.

Rovněž padl názor, že současné dvě koleje z Brna hlavního na sever jsou kapacitně nedostačující a nemohou obsloužit půlhodinový takt osobních vlaků. To je řešeno v nové poloze čtyřkolejnou tratí, ze které dvě budou vyhrazeny pro nákladní dopravu.

Rozněž zazněla námitka, že současné nádraží nelze projíždět rychleji než 50 km/h. Nebojte, odsunuté nádraží bude možné projíždět rychlostí až 160 km/h.

Nové nádraží rovněž řeší aysmetrické dopravní zatížení - dnes jsou z jihu zaústěny 4 železniční trati a Komárovská spojka, zatímco ze severu jen dvě trati. Nově budou ze severu zaústěny 4 trati a z jihu tři trati a napojeno bude depo. To umožní symetricky rozdělit dopravní proudy.

Dále odsun vyřeší problém s parkováním v místě nádraží - občané už nebudou muset jezdit na nádraží osobním vlakem a tam přestupovat. Nyní to bude bez přestupů. U současného nádraží není možné zřídit parkoviště, blízké plochy blokuje autobazar.

Nové nádraží rovněž umožní provoz moderních vlaků.

Přece není možné, aby lidé ze stávajícho nádraží jezdili takto:

http://www.alanbutschek.cz/foto/brno-dolni2.jpg

+4/0
13.4.2015 18:20

J87i46ř67í 35K96o65c69u63r18e48k 6785514145408

!Prosím pozor, příspěvek je myšlen sarkasticky !!

0/−2
13.4.2015 18:23

A63n76t41o46n36i69n 15N68e31m72e29c 7468483841640

Je zajimave, ze stat nema penize na novou  zeleznicni trasu z Brna do Prahy, kde by bylo mozne zkratit dobu jizdy minimalne na polovinu. potom by pres Prahu a Brno jezdily i nemecke vlaky do Vidne, ktere dnes jedou pres Passau a Linz.

Na druhe strane mame zbytecnych 30 miliard na presun nadrazi, tim se cesta do prahy nezkrati.

+1/−2
13.4.2015 18:02

J43a28n 93H16l85e31d22í16k 4749392318612

pochopte majitele pozemků, které koupili za 100 metr čtverečný a odsunem nádraží na tyto pozemky stoupne jejich ceny na 8.000 Kč za 1 m.-- Nekažte jim kšeft !! --  Jakoby nešlo o další tunel  ??!!!--  A  ministři budou tupě zírat.

+7/−2
13.4.2015 15:53
Foto

P84a10v78e19l 84P93o75d95e72š93v14a 5499577139

Jo, mohli by taky ty pozemky vyvlatnit za nákupní cenu. To by byla pecka, ale to se asi nestane.;-D

0/0
13.4.2015 15:59

J28i24ř94í 15S60l27e83z97á74k 8295842454275

to asi ne, když ty pozemky mají z valné části politici, že.....

0/0
13.4.2015 16:08
Foto

P19a51v70e66l 16P15o17d29e68š52v63a 5449517719

Ale kdyby náhodou jo, byl by to důvod zapít to v nádražní.

0/0
13.4.2015 16:10

J88a91n 49P24r53o57c81h13a96z21k68a 1787135779867

Úplně mě konsternovalo vyloučení ze soutěže společnosti Helika.

Komise ji vyloučila, i když firma nabídla cenu o více než milion nižší než druhá nejlevnější nabídka. Důvodem vyloučení bylo, že firma poslala do nabídky výpis z trestního rejstříku členů představenstva, ale po podání nabídky byl ale jeden člen vyměněn a Helika nezaslala SŽDC nový výpis z rejstříku trestů. Tomu říkám šetření.

+7/0
13.4.2015 15:43

J34a59n 33Š49e76b66e53s12t36a 6967440490835

Ono by to ale mohlo dopadnout tak, že by společnost Helika vyhrála, ale ostatní firmy, které nevyhrály, by podaly protest, protože z formálních důvodů neměla být Helika do soutěže připuštěna. A podle zákona by měly pravdu. A byli bychom (tedy byste, já jsem Pražák ;-D) znovu na začátku....

0/0
17.4.2015 15:37

P59a71v40e70l 18S54ý93k15o34r14a 7407862447161

JSem pro, celé nádraží rozebrat, a posunout ho o 10 m.   Ať je sranda a není Nuda v Brně. [>-]

+3/−1
13.4.2015 15:18

P53e58t97r 37D11v39o42r43a92k 5399938742153

A nechapu, proc proste mesto nevypise referendum, udela pred tim poradnou medialni masaz aby prisli opravdu vsichni (idealni by bylo, aby ucast byla povinna),

a byla jen jedna jedina otazka - nadrazi v centru ano ci ne. Bylo by to zavazujici a zadne dalsi spekulace. A podle vysledku by se to dal resilo.

+4/−1
13.4.2015 15:00

R45a88d22e26k 19J18a97n52a35t79a 9965696584822

Referendum už bylo, dopadlo celkem jasně, ponechat nádraží v centru.

Dostatečná účast 50% nebyla, té u nás pokud vím bylo dosaženo pouze u referenda za vstup do EU, po předcházející naprosto brutání mediální masáži. V tomto případě nereálné, jelikož většiny Brňáku se to "netýká" a raději zůstanou doma, páč je to jednodušší než někam chodit. Nejčastějšími uživateli nádraží jsou občané JMK, pracující v Brně, ovšem nevolící v Brně.

Prostě hranice 50% je takto ignoranské zemi nemsysl,. To by se nikdy nic nerozhodlo.

+8/−1
13.4.2015 15:23

T80o98m54á92š 62T42a60t10í52č37e69k 5430202500258

Nebylo to jenom kvůli "ignorantství". Extra to referendum uspořádali jenom v sobotu, proti tomu, aby se mohlo hlasovat už v pátek, se postavili jak proti ďáblovi. A ona to byla říjnová sobota, taková jedna z posledních, kdy se dalo vyrazit za město, na výlet, zazimovat chatu, připravit zahradu na příští rok... Média nás sice po referendu masírovala, že mezi Brňáky není o nádraží zájem, protože prý bylo škaredé počasí, takže všichni zůstali doma, nikam nejeli, ale zajít volit se jim nechtělo. To byla taková dodatečná lež - město bylo, jak to tenkrát bylo zvykem ještě víc než dnes, prakticky liduprázdné.

+3/0
13.4.2015 15:41

J77i11ř75í 43K48o58c26u22r87e31k 6785454625278

Rok předtím byl upraven zákon o referendu a nově byla zavedena hranice závaznosti na 50 % účast oprávněných voličů. Předtím bylo 25 %.

0/0
13.4.2015 18:24

K78a10m66i51l 56N61o43v48o46t41n42y 4546445452840

Nesmite ale zapominat, ze neucast v referendu muze byt take zamerna volba. Vite, ze ti co nechteji presun, urcite prijdou. Tak radeji nedojdete, aby referendum nebylo platne. Myslim,ze tak uvazuje vice lidi. Dokonce se to pouziva jako strategie.

0/0
14.4.2015 9:53

J56a75k96u57b 37Z57a77c30h 3365196333630

Naposledy, když "rozhodovali" sami občané, tak to dopadlo tak, že se do vedení země stal egoistický opilec co pomalu ale jistě senilní a dělá ostudu celému státu. Referendum není špatná věc, ale ne pokud se jedná o technickou a komplikovanou záležitost, která ovlivní budoucnost celého regionu. Proto by měl stát a ŽSDC rozhodnout o přesunu či přestavbě podle odborně vypracované studie (nezávisle vybraného odborníka). 

Mimojiné s přesunem nádraží se počítalo už před 100 lety, takže to není záležitost 10-15ti let co se o tom mluví.

+2/−1
13.4.2015 20:30

M86a65r70e83k 95H97r81u73b36y 6137902631888

Cely prispevek mimo - gratuluji ;-):-P

0/−1
13.4.2015 23:21

P80e39t64r 44D11v93o23r80a36k 5419548802873

Na nadrazi nesahat !!! Tedy sahat, ale jen po dobu rekonstrukce. Tu potrebuje jako sul, samozrejme, Ale je to kus brnenske historie, super lokalita, co by za to jina mesta dala! A vyhazet rakosniky z podchodu. To je daleko vetsi ostuda nez nadrazi samotne!

+12/−1
13.4.2015 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.