Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat? Stát opět řeší, co s brněnským nádražím

Nekonečný příběh o tom, kde bude v budoucnu brněnské hlavní nádraží, má další pokračování. Budoucnost moravského uzlu má ve středu řešit vláda, hlavní slovo budou mít ale autoři studie proveditelnosti, kterou stát zadal. Nejlevnější nabídku od německé projekční firmy Správa železniční dopravní cesty odmítla, k vítězství naopak míří stejná firma, co navrhla odsun uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49o43s79e21f 93T94r35ö17g42l 8519922446906

Je hezké, že tendenční pasáže chtějí vypustit, ale podle referenda je skutečně většina veřejnosti proti. A samozřejmě oprávněně, v civilizované společnosti se naopak stěhují nádraží do centar (Vídeň, Berlín...), u nás chceme tuto stěžejní výhodu naopak zrušit.

Nechť se vybuduje nové nádraží, ale ať se stávající zachová třeba jako Brno hlavní zastávka.

+2/−1
15.4.2015 7:18

P66e14t98r31a 63V85a76ň84k47o50v63á 4664364866832

podle jakého referenda?

0/0
15.4.2015 20:54

J49o18s72e98f 12T95r23ö54g60l 8519112936886

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.e

0/−1
17.4.2015 22:38

J52o63s93e49f 28T63r36ö47g54l 8139752376516

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.

0/−1
17.4.2015 22:39

K40a82r16e92l 37N53ě86m61e18c 2403544796888

Byl jsem v Plzni, stejná krásná historická budova. Díky dvojitým dveřím žádní holubi, ani žádní bezdomovci a jiná individua. Důkaz toho, že i historické nádraží může být pěkné, moderní a více, než dostatečné.

+1/0
14.4.2015 22:01

M39a25r13t15i42n 21V32a82r44g29a 4862361281

Já používám brněnské hlavní nádraží téměř denně a je úplně jedno jestli bude někde v Komárově nebo pod zemí v centru na Malé Americe. Lidi, vždyť to už je strašný !!! Viděl jsem nádraží v jiných evropských městech ( Linec, Vídeň Hbf, Řím, Lipsko.. ) Všude je to výkladní skříň města. Jen v Brně je to katastrofa. Myslím si, že v současné době už je to úplně jedno kde nádraží bude. Hlavně ať už se začne něco dělat. ;-€ Jenom průjezd uzlem trvá skoro 20 minut. Naštěstí díky totálně zacpanýmu velkýmu městskýmu okruhu to autem trvá mnohem déle...;-D  A vy co tady píšete o tom že mhd je pomalá - zkuste občas autobus nebo trolejbus pustit ze zastávky, jo ?? Pokud si potřebujete vyvážet v ranních špičkách zadek v autě tak si stůjte v kolonách.

+4/−1
14.4.2015 19:46

J80a82r17o22s65l41a26v 94D13i84t11t73r88i92c63h 2436715735633

Je potřeba zmínit, že v obou variantách dojde k přesunu nádraží!

0/0
14.4.2015 7:14

L34i24b58o92r 36U31r30b40a17n64i13e63c 5356193309

To klidně zmínit můžete, ale je to zbytečné, lidé to nechtějí slyšet. Lidé si chtějí myslet, že jde o souboj zlých nenažranců, kteří chtějí nádraží nesmyslně posunout někam na okraj Brna a strašně na tom vydělat, a hodných rozumných lidumilů, kteří chtějí nechat nádraží tam, kde je.

0/0
14.4.2015 8:09

J40a31r30o91s44l51a94v 86D65i35t20t50r98i48c57h 2286205145383

To je právě ten problém, podsouváte zde něco co není pravda o nějakých nenažrancích a lidumilech. Pokud Vám, připadá přesun o 800m, to,že je to na okraj města, tak máte zřejmě nějaké jiné nestandardní představy o vzdálenostech. Ještě jste tady neřekl,proč je odsunutí nesmysl, když pominu Váš boj mezi "stranou zla a dobra". Stala, se z toho politická záležitost, která bohužel odsouvá na druhou kolej nejkomfortnější technické řešení a organizaci výstavby. Strana zelených konečně dostala důvod, otočit se k celé studii proveditelnosti zády, jelikož společnosti SUDOP a MCO přímo nenávidí.

+1/0
14.4.2015 8:37

L43i91b58o62r 76U14r10b37a62n69i92e64c 5696523689

Jak to napsat? Souhlasím s Vámi. Ale jako vzorek názoru lidu si přečtěte tuto diskusi - Nic není třeba přesouvat, to se jen chtějí různí onderkové napakovat (viz nejplusovanější příspěvek). Stačí oprášit stávající nádraží a maximálně trochu narovnat nástupiště.

0/−1
14.4.2015 9:40

J10a28r90o76s85l97a97v 14D17i93t87t72r11i29c13h 2366695705753

Referendum je totální blbost. Je to referendum, která je vyvolané hlavně z politických důvodů. Informovat veřejnost o tom, která varianta, je lepší z důvodů jiných než politických, při stavbě takového rozsahu a technické náročnosti nejde. Takže, lidé budou rozhodovat jen a pouze, podle názorů toho a toho politika, nikoliv názorů specialistů a odborníků. To už bychom v referendech mohli rozhodovat třeba o tom jaký bude řídící systém v jaderné elektrárně.

+1/0
14.4.2015 9:52

J56a52r35o30s91l38a74v 58D39i26t22t66r19i32c17h 2706715305223

Zřejmě jste, na železniční stavby odborník, když chcete "trochu narovnat stávající nástupiště". Svatá prostoto....

+1/0
14.4.2015 9:54

L98i31b49o14r 85U60r56b11a73n67i90e92c 5456213449

Já opravdu, ale opravdu nechci rovnat stávající nástupiště. Ale dejte si z této diskuse zobrazit doporučované příspěvky a přečtěte si je.

0/0
14.4.2015 10:25

J31a75r70o53s42l46a68v 84D41i94t83t85r26i11c80h 2176135155303

Mě zde doporučované příspěvky vůbec nezajímání, má to stejnou vypovídací hodnotu jako referendum a ta je nulová. Pluska dávají jen zelení a jim podobní, kteří přímo nenávidí společnosti SUDOP  a MCO.

+1/−1
14.4.2015 12:53

P66a89v95e94l 34O55d34r47a80z22i28l 6814899897470

Když vás to nezajímá, tak sem nelezte. Chování ODS na magiči i v opozici naprosto přesně odpovídá lidem s velkým zájmem o variantu "mezi poli".

0/−1
14.4.2015 13:57

J78a73r33o12s44l79a13v 46D62i86t83t78r49i96c68h 2466335135493

Pane Odrazil, mě zde názory většiny lidí nezajímají proto, jelikož na tom mají pouze politický názor tak jako Vy. Ještě mě nikdy nikdo neřekl, proč je varianta "pod Petrovem" lepší z hlediska technického a proveditelnosti. Řekněte nám tady proč je lepší z hlediska organizace výstavby, kolejového řešeni,zabezpečovacího zařízení, sdělovací zařízení.mostních objektů, dopravních technologíí,trakčního vedení, přeložek veškerých sítí atd. Nestyďte se a řekněěte nám to. Tlachat jako Vy umí každý.

+1/0
14.4.2015 14:29

T25o19m75á51š 33H71e29r28t86z 7935501572155

Vazeny pane, mam radost, ze to tu nekdo napsal jako vy. Absolutne s Vami souhlasim. Vubec nejsem odbornik, ale co me osobne vytaci do bela, je argumentace odpurcu noveho nadrazi , ze nadrazi bude mimo centrum!! podavaji to tak, ze clovek ma dojem, ze bude na nadrazi jezdit az nekam k Olympii! Pritom to je pouhych 800m; mel do ted nekdo pocit, ze Zvonarka je mimo centrum?!?

Vyborna poznamka je, ze i druha varianta je  stejne odsunute nadrazi, pouze trochu bliz a jinym smerem.

A referendum?? Jak o takove zasadni otazce rozvoje mesta, muze rozhodovat bezny Brnan?! Jak tomu muze rozumet?  Vzpominam si na posledni referendum, kdy odpurci noveho nadrazi argumentovali, ze i pan Bolek Polivka je proti odsunu a davali ho za priklad. Proboha! Pri vsi ucte, jak takovy pan Polivka tomu muze rozumnet?! A spousta lidi, co tomu vubec nerozumi, reknou - ohh, i ten Polivka je proti, tak to je asi spatny napad. A presne podobne to bude znova!!

A mimo to, uroven naseho mysleni jsme ukazali pri skvele prime volbe prezidenta...tecka!

+1/0
15.4.2015 10:50

J21a91n 98F46r36o10l67í67k 6786150275544

Já jezdím autem protože nemám tolik času abych se kodrcal MHD a vlakem. Občas použiji do Prahy Jančurův autobus, kde nejedu celou věčnost a nechovají se tam ke mě jako obtížnému hmyzu. Vidláci co jezdí sockou do práce do Brna ať si ty zbytečné miliardy za přeložky všechmožných sítí, silnic a tramvají zaplatí.

0/−4
14.4.2015 15:11

I36v86o 86M23ü76l72l12e72r 8249486235

Byl jste vůbec někdy v Brně na nádraží? Asi ne. Před i za nádražím je rozšíření limitováno železničními mosty.  Jejich výměna (obnova) by způsobila dopravní kolaps v Brně. A nevím, jak byste rovnal nástupiště?

+1/0
14.4.2015 16:35

M16a54r15e24k 49H39r54u40b50y 6947832411238

Klasika, vylouceni nepohodlneho uchazece kvuli formalnimu nedostatku. Zajimalo by mne, jaky ma vliv pozdni dodani vypisu z TR noveho clena predstavenstva na kvalitu vysledne prace :-P

+1/−1
13.4.2015 23:12

L96i10b78o54r 97U31r70b82a87n63i19e93c 5566263249

Nejen podle této diskuse tuším další vývoj:

Referendum bude. O takovýchto věcech musí rozhodnout lid. A my, lid, rozhodneme, že chceme nádraží v centru, pochopitelně. Ze dvou důvodů.

1. Nádraží vždycky bylo, tam, kde je, a tam i bude!!!

2. Na stavbě nového nádraží by někdo nechutně vydělal.

Čímž bude definitivně rozhodnuto a ten nesmysl s posouváním nádraží někam na samý okraj Brna bude smeten ze stolu. A navíc ten pocit, jak jsme zametli s různými šíbry, onderky a spekulanty.

Hrozit bude jen jedno nebezpčí - že se na "nádraží v centru" seženou peníze. Jakmile se totiž začalo rýpat pod Petrovem, změnil by se hlas lidu na: "Jak to? To nám nikdo neřekl!!! Tady si někdo nechutně mastí kapsy!!!"

+1/−7
13.4.2015 21:56

R79a12d44e97k 66J85a83n96a96t54a 9365276824302

Nástupiště pražského hlavního nádraží se opravovala za provozu. Stejně tak výstavba nového spojení probíhala za provozu. Omezení byla, ale lid se rozhodně nebouřil. Pendolína prostě pár let jezdila z Holešovic a některé vlaky na východ odjížděly z Hlaváku přes Vršovice místo přes libe%n.

Poloha brněnského nádraží je unikátně výhodná. Kousek od centra, s MHD uzlem před budovou, již dnes na něj jezdí všechny vlaky. Jinde na Západě utrácejí milardy EUR aby dosáhli takového stavu, klidně to nádraží kvůli tomu, aby bylo v centru, zakopou částečně pod zem (Berlín, Lipsko, Mnichov, Stuttgart, ...), jen Brňáci by chtěli milardy vynaložit na účel opačný. Bylo by mi to i celkem jedno, pokud by si to zaplatili ze svého. Ale oni na to chtějí státní peníze.

+8/0
13.4.2015 22:13

L84i41b38o85r 18U68r78b50a41n88i36e83c 5146213979

I zde je několikrát napsáno, že varianty jsou dvě.

1. Nové nádraží o 800 m jižněji.

2. Nové nádraží o 200 m západněji.

Ale je to takové vrhání luštěniny do zdi.

+1/0
13.4.2015 22:24

J87a10r69o36s20l41a82v 18D98i44t26t52r73i61c70h 2766465395533

Jste demagog :-)

+1/0
14.4.2015 8:45

L11i55b49o25r 15B84e34n52á28t39s86k68ý 3962828367691

Teď šáhnu na lep všem těm aktivistům ze strany zelených a dalším aktivistům, kteří jsou nyní na radnici. Podívejte se na minulost, již tehdy se chtělo nádraží přesunout! A plánovalo se to. Podle mého je to jediná možnost, bohužel díky ekoaktivistům(teroristům s nadsázkou) se to nepodařilo s dotací z EÚ, které s tím počítali. Já jako Brňák bych chtěl slušné nádraží, a je jedno kde, ale slušné. Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. A vůbec mne ničí představa, že budu projíždět deset let staveništěm u hlavního nádraží. Tato budova se nikdy nezbourá, je chránění a krásná, ale nemusí být nádražím. Určitě bychom našli jinou formu. Konec konců i TESCO u nádraží byla pouze dočasná stavba. Celá myšlenka vznikla před válkou, takže to není výmysl nějakých politických partají v posledních letech. Jsem pro přesun nádraží a  vytvoření další infrastruktury ( šaliny, autobusy), které budou navazovat. Nesouhlasím s rekonstrukcí  stávajícího nádraží. Myslím si, že tak myslí spousta dalších brňanů, ti, kteří protestují jsou buď mimo Brno, protože jim to bude vadit, nebo jsou aktivisti, kteří neberou v potaz fakt, proč není referendum 100 %, a pak asi budou v menšině.

+3/−4
13.4.2015 21:06

T43o93m43a74s 30C49e24n85e22k 6567974110143

To nádraží chtěli předci stěhovat zejména kvůli kouři a hluku z parních lokomotiv, to už dnes nehrozí. Nádraží v centru proveditelné je, i s rovným nástupištěm a navýšením průjezdných kapacit. Referendum nic nevyřeší. To mají rozhodnout odborníci. Dříve jsem byl zastáncem přesunu. Dnes s novými pohledy na situaci, jsem spíš pro nádraží pod Petrovem, jak je popsáno zde http://nadrazi-pod-petrovem.netstranky.cz/

Myslím, že je to lepší už z důvodu, že by se měl využít nejprve brownfield po starém nádraží, tj. přestavět stávající než zabírat nové plochy. Protože ty staré obrovské prostory nikdo nevyužije a dopadne to jako oblast za Lužánkami, bývalá Královopolská, Zbrojovka,... Nebude tam nic a bude to hnusný na dalších 50 let. Hlavně je už potřeba něco dělat, protože Brno tímto oddalováním zdržuje VRT.

+6/−2
13.4.2015 21:37

R12a44d34e38k 63J95a91n13a75t26a 9175796544232

"Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. "

To není pravda, koleje stačí narovnat, aby nástupiště nebyla v oblouku. Přidávat netřeba. Počet nástupištních hran provozu postačuje, viz Wien Hbf nebo Amsterdam Centraal. Samozřejmě za přepodpokladu moderního zabezpečovacího zařízení a průjzedného modelu. Ale to je dnes standard.

+1/0
13.4.2015 22:20

P20a25v17e55l 19M78a27r95e55š 2963248671881

Kampak ty koleje narovnáte?

Zbouráte TESCO?

+1/0
13.4.2015 22:36

I98v51a23n 10H81o88l28a89s 5757897768937

> již tehdy se chtělo nádraží přesunout!

Je ovšem potřeba vědět kdy, kím a z jakých důvodmů. Zastánci odsunu často argumentují tehdejším souhlasým názorem B. Fuchse, tože později svůj názor revidoval a byl pro zachování nádraží v centru, už si nějak "nestihli dočíst do konce".

> se to nepodařilo s dotací z EÚ

Na dotace EU by nebyla šance, protože SUDOP a vedení Brna se tak zahleděli do nové polohy nádraží, že za ty desítky let nestihli rozporacovat alespoň hypotetickou variantu přestavby nádraží ve stávající poloze alespoň do tak detailní dokumentace, aby se na ní dalo EK prokázat, že to opravdu nejde (de facto se chytili do vlastní pasti). Bez detailního doložení, že zvolená varianta je jediná možná a správná by EU stejně žádné peníze nedala. 

P. S.: Návaznost na MHD nikdy nebude u "nádraží u řeky" taková jako v současné poloze/pod Petrovem. Síť MHD se tvořila 150 právě s ohledem na to, kde je hlavní nádraží, přestupní uzel na Nádražní nejde jen tak vzít a přesunout "k řece".

0/0
14.4.2015 13:34

P17a20v62e62l 48B30o63u15c41n67í75k 4422391113555

Aby nevznikla mýlka, Nádraží v centru (tak jak jej prosazuje občanská koalice) není nádraží v současné poloze. Mnozí lidé si to myslí, ale není tomu tak. Navrhované Nádraží V Centru je zcela nové nádraží v nové poloze na jih do současného nádraží, v místech dnešní Malé Ameriky. Tedy nová odbavovací hala, nové podchody, nové nástupiště, nové vedení kolejí. Současná budova nádraží končí tak jako tak. Pokud zvítězí varianta Nádraží v centru, je samozřejmě třeba vedle výstavby nového nádraží, nutno provést kompletní rekonstrukci všech mostů, viaduktů a podjezdů od Židenic po Heršpice, včetně zvýšení nivelity tratě. Dále zvýšit kapacitu tratí na sever na Židenice alespoň na 2 plus 2 koleje, zvýšit kapacitu tratě na Vyškov / Slavkov (3k) a rezervovat území pro budoucí VRT tratě. O navrhované soustavě tunelů pod historickým centrem Brna a tunelem pod Kohoutovicemi ani nemluvě. Více o variantě Nádraží v centru a také o Variantě Nádraží U Řeky zde: http://www.europoint.brno.cz/europoint/zub2014.zip (cca 600 MB ZIP soubor se Studii proveditelnosti a porovnáním obou variant). 

Samozřejmě, že i varianta Nádraží U Řeky (v místech dnešního Rosického nádraží) má své negativa: vzdálenost od centra a souběžný nákladní průtah. Za výhodu lze naopak považovat možnost výstavby takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D. U varianty U Řeky rovněž není nutná výstavba soustavy tunelů, které jsou naopak nutné u varianty Nádraží v centrum (Pod Petrovem). Výhodou je i podstatné zjednodušení vedení tratí po městě Brně. Vedle těchto dvou "oficiálních" variant jsou i další, řekněme "laické" pod-návrhy Nádraží v Centru (Pod Petrovem), které se snaží především vyřešit problém výstavby tunelů pod historickým centrem Brna. Osobně se mi nejvíce líbí varianta rozvinutí nového nádraží podél osy vedené od mostu u ulice Nádražní & Koliště (pod kterým podjíždějí šaliny směr Křenovou a Komárov) k mostu přes řeku Svratku u ulice Poříčí & Opuštěná.

0/−1
13.4.2015 20:26

I17v86a75n 45H38o21l81a90s 5317857978277

> takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D

Což může být současně i nevýhoda, protože pokud v průběhu výstavby alespoň záladních funkčních celků dojdou prachy, tak se stavba "dočasně zastaví" a nic pak netalčí na co nejrychlejší dokonečení. Při modernizaci "stávajícího nádraží" (tedy postupné přestavby kolejové sítě "původní" do podoby "pod Petrovem")  lze jen těžko financování zastavit, protože by to fungování "stávajícího" nádraží totálně paralyzovalo.

0/0
14.4.2015 13:39

J14i63ř46í 26K18o96c92u55r39e96k 6415504645568

A co jsem se díval do návrhu nádraží tak je naprojektován JEDEN podchod. A pozor!! V tom návrhu není průchozí zkrz, takže si případně budete muset obejít nádraží naokolo jako v Prahe.

0/0
13.4.2015 18:45

J90i55ř69í 49K66o92c94u23r81e60k 6635184845728

Tak samozřejmě, každý ví, že propojení tramvají a vlaků nebude v budoucnu potřeba, neboť ve všech okrajových částech Brna bude zbudována železniční zastávka. Jejich zbudování ovšem není možné, dokud se nádraží neodsune a v Bystrci. Pro občany Bystrce bude zavedena nová tramvajová linka z Mendlova náměstí k novému nádraží, která zlepší komfort cestování.

Ohledně námitky na úrovňové křížení nekolika směrů osobní dopravy s nákladní: Bylo zcela jasně deklarováno, že na současném nádraží se vlastně žádní nákladní doprava nevyskytuje, proto je tato námitka bezpředmětná.

Rovněž padl názor, že současné dvě koleje z Brna hlavního na sever jsou kapacitně nedostačující a nemohou obsloužit půlhodinový takt osobních vlaků. To je řešeno v nové poloze čtyřkolejnou tratí, ze které dvě budou vyhrazeny pro nákladní dopravu.

Rozněž zazněla námitka, že současné nádraží nelze projíždět rychleji než 50 km/h. Nebojte, odsunuté nádraží bude možné projíždět rychlostí až 160 km/h.

Nové nádraží rovněž řeší aysmetrické dopravní zatížení - dnes jsou z jihu zaústěny 4 železniční trati a Komárovská spojka, zatímco ze severu jen dvě trati. Nově budou ze severu zaústěny 4 trati a z jihu tři trati a napojeno bude depo. To umožní symetricky rozdělit dopravní proudy.

Dále odsun vyřeší problém s parkováním v místě nádraží - občané už nebudou muset jezdit na nádraží osobním vlakem a tam přestupovat. Nyní to bude bez přestupů. U současného nádraží není možné zřídit parkoviště, blízké plochy blokuje autobazar.

Nové nádraží rovněž umožní provoz moderních vlaků.

Přece není možné, aby lidé ze stávajícho nádraží jezdili takto:

http://www.alanbutschek.cz/foto/brno-dolni2.jpg

+4/0
13.4.2015 18:20

J31i22ř44í 57K84o82c46u95r44e73k 6305134415698

!Prosím pozor, příspěvek je myšlen sarkasticky !!

0/−2
13.4.2015 18:23

A15n51t40o83n89i68n 70N24e97m35e72c 7258663491550

Je zajimave, ze stat nema penize na novou  zeleznicni trasu z Brna do Prahy, kde by bylo mozne zkratit dobu jizdy minimalne na polovinu. potom by pres Prahu a Brno jezdily i nemecke vlaky do Vidne, ktere dnes jedou pres Passau a Linz.

Na druhe strane mame zbytecnych 30 miliard na presun nadrazi, tim se cesta do prahy nezkrati.

+1/−2
13.4.2015 18:02

J61a53n 85H83l58e96d54í23k 4949532308812

pochopte majitele pozemků, které koupili za 100 metr čtverečný a odsunem nádraží na tyto pozemky stoupne jejich ceny na 8.000 Kč za 1 m.-- Nekažte jim kšeft !! --  Jakoby nešlo o další tunel  ??!!!--  A  ministři budou tupě zírat.

+7/−2
13.4.2015 15:53
Foto

P70a51v37e79l 61P50o64d38e91š90v91a 5929867469

Jo, mohli by taky ty pozemky vyvlatnit za nákupní cenu. To by byla pecka, ale to se asi nestane.;-D

0/0
13.4.2015 15:59

J57i96ř77í 18S38l31e91z19á59k 8255322574285

to asi ne, když ty pozemky mají z valné části politici, že.....

0/0
13.4.2015 16:08
Foto

P73a60v31e57l 23P47o41d90e61š56v70a 5449327749

Ale kdyby náhodou jo, byl by to důvod zapít to v nádražní.

0/0
13.4.2015 16:10

J56a61n 74P17r37o86c79h88a26z91k12a 1437705659477

Úplně mě konsternovalo vyloučení ze soutěže společnosti Helika.

Komise ji vyloučila, i když firma nabídla cenu o více než milion nižší než druhá nejlevnější nabídka. Důvodem vyloučení bylo, že firma poslala do nabídky výpis z trestního rejstříku členů představenstva, ale po podání nabídky byl ale jeden člen vyměněn a Helika nezaslala SŽDC nový výpis z rejstříku trestů. Tomu říkám šetření.

+7/0
13.4.2015 15:43

J93a18n 15Š11e29b16e24s53t58a 6117400400745

Ono by to ale mohlo dopadnout tak, že by společnost Helika vyhrála, ale ostatní firmy, které nevyhrály, by podaly protest, protože z formálních důvodů neměla být Helika do soutěže připuštěna. A podle zákona by měly pravdu. A byli bychom (tedy byste, já jsem Pražák ;-D) znovu na začátku....

0/0
17.4.2015 15:37

P23a73v13e60l 75S56ý84k80o71r45a 7437412367711

JSem pro, celé nádraží rozebrat, a posunout ho o 10 m.   Ať je sranda a není Nuda v Brně. [>-]

+3/−1
13.4.2015 15:18

P26e60t91r 74D53v33o84r60a36k 5649298782253

A nechapu, proc proste mesto nevypise referendum, udela pred tim poradnou medialni masaz aby prisli opravdu vsichni (idealni by bylo, aby ucast byla povinna),

a byla jen jedna jedina otazka - nadrazi v centru ano ci ne. Bylo by to zavazujici a zadne dalsi spekulace. A podle vysledku by se to dal resilo.

+4/−1
13.4.2015 15:00

R54a31d44e41k 24J23a76n37a49t45a 9265616974302

Referendum už bylo, dopadlo celkem jasně, ponechat nádraží v centru.

Dostatečná účast 50% nebyla, té u nás pokud vím bylo dosaženo pouze u referenda za vstup do EU, po předcházející naprosto brutání mediální masáži. V tomto případě nereálné, jelikož většiny Brňáku se to "netýká" a raději zůstanou doma, páč je to jednodušší než někam chodit. Nejčastějšími uživateli nádraží jsou občané JMK, pracující v Brně, ovšem nevolící v Brně.

Prostě hranice 50% je takto ignoranské zemi nemsysl,. To by se nikdy nic nerozhodlo.

+8/−1
13.4.2015 15:23

T14o62m81á43š 83T68a23t49í10č35e26k 5780132190938

Nebylo to jenom kvůli "ignorantství". Extra to referendum uspořádali jenom v sobotu, proti tomu, aby se mohlo hlasovat už v pátek, se postavili jak proti ďáblovi. A ona to byla říjnová sobota, taková jedna z posledních, kdy se dalo vyrazit za město, na výlet, zazimovat chatu, připravit zahradu na příští rok... Média nás sice po referendu masírovala, že mezi Brňáky není o nádraží zájem, protože prý bylo škaredé počasí, takže všichni zůstali doma, nikam nejeli, ale zajít volit se jim nechtělo. To byla taková dodatečná lež - město bylo, jak to tenkrát bylo zvykem ještě víc než dnes, prakticky liduprázdné.

+3/0
13.4.2015 15:41

J94i86ř15í 54K21o52c66u58r68e15k 6905904545648

Rok předtím byl upraven zákon o referendu a nově byla zavedena hranice závaznosti na 50 % účast oprávněných voličů. Předtím bylo 25 %.

0/0
13.4.2015 18:24

K61a71m69i89l 51N50o76v67o50t79n77y 4896385512400

Nesmite ale zapominat, ze neucast v referendu muze byt take zamerna volba. Vite, ze ti co nechteji presun, urcite prijdou. Tak radeji nedojdete, aby referendum nebylo platne. Myslim,ze tak uvazuje vice lidi. Dokonce se to pouziva jako strategie.

0/0
14.4.2015 9:53

J31a30k28u89b 32Z93a33c73h 3945496613980

Naposledy, když "rozhodovali" sami občané, tak to dopadlo tak, že se do vedení země stal egoistický opilec co pomalu ale jistě senilní a dělá ostudu celému státu. Referendum není špatná věc, ale ne pokud se jedná o technickou a komplikovanou záležitost, která ovlivní budoucnost celého regionu. Proto by měl stát a ŽSDC rozhodnout o přesunu či přestavbě podle odborně vypracované studie (nezávisle vybraného odborníka). 

Mimojiné s přesunem nádraží se počítalo už před 100 lety, takže to není záležitost 10-15ti let co se o tom mluví.

+2/−1
13.4.2015 20:30

M70a90r87e28k 17H51r78u19b83y 6747112451688

Cely prispevek mimo - gratuluji ;-):-P

0/−1
13.4.2015 23:21

P24e27t95r 76D13v80o30r46a40k 5779818962663

Na nadrazi nesahat !!! Tedy sahat, ale jen po dobu rekonstrukce. Tu potrebuje jako sul, samozrejme, Ale je to kus brnenske historie, super lokalita, co by za to jina mesta dala! A vyhazet rakosniky z podchodu. To je daleko vetsi ostuda nez nadrazi samotne!

+12/−1
13.4.2015 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.