Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Exportérům pomohl zásah ČNB proti koruně k 22 miliardám, stát vydělal osm

Čeští exportéři vyčíslili čistý přínos intervence a oslabení koruny v loňském roce na 21,7 miliardy korun. Letošní rok odhadují přínos na „kladné nule“, nepůjde už ale o přímý vliv intervence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12o16s37e28f 32Š63e79m52e97l45í56k 7519421640227

A kdo to teda celé financuje? Nebo ty peníze Singer prostě "vymyslel"?

0/0
7.5.2015 14:40
Foto

V50l36a11d14i58m90í56r 55V42o44l22k24o 6160202407569

Je roztomilé, když stát pomůže jedné skupině na úkor všech. V tomhle státě plánovat střednědobé investice je poslední dobou dost adrenalinová záležitost. Vyrábíte z dovezených komponent? Nezájem, snížíme Vám zisk o deset i více procent. Hurá. Ať žije nová pětiletka.Rv:-/

+1/0
15.4.2015 15:55

L23a41d21i12s42l77a76v 26K46a81l43o50u97s 7195306191540

Škodlivost ČNB především spočívá v tom, že okolní státy budou za pár šupů skupovat reality, půdu, firmy,zboží, léky,lékařské ošetření,....apod.Lékaři odjíždějí pracovat mimo ČR již dávno. Čínská firma bude kupovat komplex Artgen, další ruští investoři se připravují. Již dnes sem jezdí důchodci z Německa a Rakouska.Jen jaksi pro Čechy tu přestává být místo. Na základě tohoto vývoje bych souhlasil se zrušením ČNB a přechodem na Euro, i když Euro není žádná výhra rovněž.

+1/0
15.4.2015 12:14

P91a25v61e82l 70S43o55b60o93t83k19a 5480734

jj, jednou z teorií je, že opatření ČNB mělo pomoci developerům zbavit se neprodejných ležáků v Praze, kde je cca 6000 nových bytů bez kupce.

A tím i pomoci bankám, které tyto projekty financují.

+1/0
15.4.2015 15:34

M42i66c87h43a20l 30K61r79č71á59l 6848678766562

Takže exportéři vydělali pár miliard, stát po započítání všech možných čísel možná taky a 10 mil občanů prodělalo desetkrát tolik. A to se vyplatí. A přebytek obchodní bilance 157 mld zůstane ležet ve sklepě ČNB.

Je to jak za protektorátu. Tehdy byl stanoven úřední kurz koruny proti marce na takové úrovni, že k nám němci jezdili za odměnu na nákupy a češi na tom těžce prodělávali.

Jenom by mě zajímalo, jak chtějí dohnat životní úroveň v západní evropě, když jakmile se začne trochu dařit tak okamžitě lidi okradou.

+3/0
14.4.2015 14:33

T15o56m32á23š 13S69k89á27l25a 6938407

nechtějí. Export je založen na tom, že tu lidi pracují za méně než jinde. Jinak by fabriky přesunuli tam, kde lidé levněji pracují. Takových je ještě dost.

0/0
14.4.2015 15:37

M69i76c56h80a83l 92K16r96č17á11l 6838198756192

Podle vaší teorie by to ale znamenalo, že v západní evropě se nic nevyrábí a všichni jsou tam žebráci. Tak to ale není.

+2/0
14.4.2015 16:10

T87o91m45á29š 64S76k25á93l86a 6498137

ne, podle té teorie by na západě vyváželi především "vědu", technologie, (válku) a podobně. Ale průmysl a zemědělství by se "svěřoval" jiným, levnějším zemím.

0/0
14.4.2015 16:28

P70a69v15e78l 83S24o50b92o13t49k53a 5150974

A proto se kvalifikovaní a schopní lidé stěhují za vyššími mzdami, stejně jako se stěhuje do "drahých" zemí výzkum a vývoj.

A proto se pak do Česka stěhuje nekvalifikovaná a manuální práce a jednoduchá výroba, stejně jako za ní přicházejí nízkokvalifikovaní levní dělníci.

A proto pak roste rozdíl mezi průměrnou mzdou v Česku a v Německu, namísto aby se snižoval, i když jsme ve společném evropském ekonomickém prostoru a je zde ve mzdách čtyřnásobný rozdíl mezi dvěma sousedními zeměmi.

+1/0
14.4.2015 16:40

T87o66m77á69š 68S54k31á47l56a 6148257

no, ano :) ale tak to socani chtějí. Věda a výzkum jsou fajn, ale vyžadují docela vysoké investice a není jen o tom, co si "vláda" řekne i kdyby na to měla vůli a schopnosti. To musí být celý systém školství, peněz, podpory ze stran zaměstnavatelů. I při nejlepší vůli je to program na více než jedno volební období, takže do toho nikdo ani jít nechce.

  Tu žijeme ve stínu myšlení, "dej na ruku jinak nehraju". Politici tomu přihrávají a zvláště socani se snažili zajistit, že tu bude "dostatek pracovních míst", což znamená "zaměstnanců fabrik", o které se strana, vláda a odbory dobře postarají. "Pravicové" vlády nedělali pro jistotu skoro vůbec nic (na jejich obranu nikdy neměli rozhodovací většinu a i tak byla půlka z nich levicových).

Se jen vrátím k tomu u čeho to začalo. Že ani nechceme dohnat ty lepší země :) Naše ekonomika je teď založená na tom, že jsme levnější. A každá změna je v politice změna k horšímu. A přerod na "bohatší" společnost neudělá ČNB. A do té doby je příliš vysoká životní úroveň "špatná" v tom, že ztratíme svou pozici a tím vláda své zdroje. A protože to "dobré" by přišlo až příští generaci, tak se do toho nehrnou a jsme zpátky u "nechtějí".

0/0
14.4.2015 17:03

P76a53v96e59l 27S24o75b89o16t77k22a 5330104

Ale nejsou so socani, ale Klaus a ODS který tento trend nabral a kdo bojuje proti růstu mezd.

0/0
15.4.2015 15:20

P28a33v86e42l 25S72o68b43o86t47k41a 5970984

a náš "oblíbený" pan Kalousek - srovnejte postoj ČSSD a TOP09 k minimální mzdě, a srovnejte si minimální mzdu v ČR a v Německu.

Pokud v Německu bere turecká uklízečka dvojnásobek středního platu v Česku, je perspektiva ČR jasná.

http://www.cssd.cz/ke-stazeni/videogalerie/tiskove-konference/b-sobotka-pracovat-se-musi-vyplatit-chceme-zvysit-minimalni-mzdu/

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/286167-minimalni-mzda-od-ledna-stoupne-na-9-200-korun/

" "Postihne to celou řadu podnikatelských oborů a ohrozí to nejslabší na pracovním trhu, kteří pravděpodobně budou muset být propuštěni," myslí si i 1. místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek.

Stranická expertka ODS pro sociální oblast Lenka Kohoutová v Událostech, komentářích vyčetla vládě její odklon od partnerství ve sféře zaměstnávání od zaměstnavatelů a podnikatelů směrem k odborářům. "Pracovní místa jednoznačně vytváří podnikatelé a těm jsme dnes řekli, že od 1. ledna mají na zádech problém za zhruba 1,3 miliardy," dodala."

http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/ekonomika/v-nemecku-zavedli-minimalni-mzdu-porovnani-s-ceskem.html

0/0
15.4.2015 15:32

P54a34v41e27l 65S24o64b89o11t39k26a 5900754

A proto v Německu už žádné fabriky nejsou.

0/0
15.4.2015 15:35

V87á73c63l97a29v 74V43a76n51ě45k 2673883318821

Proc jednoduše nepřejít na euro a mame garantovanou stabilitu meny? Koruna nam nepřináší zadne jine vyhody nez to ze dava zachranny padák politikům - na nas účet.

+5/0
13.4.2015 23:33

P44a80v88e16l 65S61o27b69o50t57k88a 5220974

Samostatná měna má význam, protože vám flexibilně reaguje na ekonomický vývoj v zemi a Česku přinášela rychlejší přibližování k vyspělým zemím (viz technická analýza - graf posilování koruny).

To se ale nelíbilo konkrétním zájmovým skupinám, tak tu nakonec máme paskvil - měn, která je zásahy úředníků navázaná na silnou sousední měnu, a to pak přináší nevýhody obou systémů - kurzové riziko, konverzní poplatky i nepružnost a ještě k tomu jako bonus nmožnost ovlivňovat ahhoc kurz na objednávku konkrétních subjektů.

+1/0
14.4.2015 12:38

T67o20m26á92š 69S51k49á84l94a 6798887

No, ano, právě. Takže.. "Proc jednoduše nepřejít na euro?" :)

+1/0
14.4.2015 13:07

T27o65m63á32š 13T88r73a38c43h41t29u18l22e33c 1607387581278

protože dokud nebude v rámci EU pořádná fiskální politika anebo nebudou mít všechny státy podobný vývoje hospodářského cyklu v rámci EU, je euro riziko, protože v době krize v ČŘ a v době expanze v Německu ztratíme jako stát jeden z nástrojů, jak ovlivnit ekonomiku a dostat se z krize, protože ECB by nemohla zároveň snižovat vliv expanze a zároveň zachraňovat krizi v ČR, kdyby hypoteticky podobná situace nastala, takže proto euro NE

0/0
14.4.2015 22:23

P32e15t19r 17P76r75a65t34e52r 5963479815978

Někdo prodělal, někdo vydělal, stejně tak znám firmy, které díky tomu začaly přijímat zaměstnance jako firmy, na které to dopadlo tvrdě a propouštěly. Celkový efekt je ale spíše pozitivní a zas tak extra pohyb kurzu, když se na to podíváme z delší časové perspektivy, to nebyl. Tipuju, že většina ze zde hýkajících ani neinvestuje, takže netuší, že sušením prachů na spořáku přišli řádově o víc..:-P

0/−2
13.4.2015 22:34

P49a11v10e87l 98S97o93b65o61t82k60a 5770664

export dělá na HDP pouze 30%, takže ano, dvě třetiny prodělaly aby třetina mohla vydělat.

0/0
14.4.2015 12:30

T47o11m14á68š 19S22k89á66l72a 6738797

ano, sušením prachů na spořáku přišli řádově o víc právě díky těmto zásahům. Takže děkujeme. Ještě, že ty nejmenované exportní firmy, co vyrábí zde a přitom zboží zde nabízejí za mnohem vyšší ceny, než v zemích kam exportují, máme. Bylo skoro trapné, když se díky kurzu vyplatilo, koupit český výrobek v zahraničí.

+1/0
14.4.2015 13:11

D19a87v87i65d 78Z45a76h89r61a42d79n17í22č45e60k 3407637616691

Já na této šaškárně výrazně prodělal ;-€. Kdo mi to zaplatí? Asi jako vždy nikdo, že?

0/0
13.4.2015 22:09

J32i58ř39í 20P37u64d29i82l 8870348903408

Jelikož nic neexportuji, ale jsem nucen občas nakoupit, většinu zboží dovážíme za eura, tak vždy na devalvaci prodělám !! Takže pro mne špatně !! Vydělá tedy na devalvaci jen malá skupinka lidí! Nevím, ale zdá se mi nepoměr když někdo vydělá 22 miliard ale nespočítá kolik prodělali občané tohoto státu...... O to co přišli občané tohoto státu, o to schudl stát na daních které neodvedli obchodíci státu, protože občané nenakoupili...... A nebo to tak neni ??

+3/0
13.4.2015 21:54

F19r38a86n25t16i69š26e33k 66N92o91v33o57t81n36ý 3154125518311

Protože mne ČNB okradla na úsporách považuji ji za stejnou prasnici jakou byla a je KSČ.

+2/−1
13.4.2015 21:21

D79u76š59a11n 58M62a88č64e70k 6120132804916

já přišel kvůli devalvaci o 50.000,- jen na hotovosti

0/0
13.4.2015 21:13

K66a49r30e35l 74D53v26o87ř22á86k 3707707377

A co importéři, jak si pomlaskávali ?

+2/0
13.4.2015 20:33

P58e39t52r 63P35o73k84o96r96n43ý 4592365372623

Pro naši ekonomiku je důležitý export ne import. ;-)

+1/−1
13.4.2015 21:25

N26i14c54o30l62e 22O98l66e18j60n11i39k57o34v42a 6676898887400

pro nasi ekonomiku je dulezite nes.rat se do trzniho kurzu. Pokud je realny kurz EUR/CZK mezi 22-20, tak neni duvod pri ctvrtinovych mzdach dotovat exportery v zahranicnim vlastnictvi na ukor zbytku spolecnosti devalvaci. Exportu se darilo uz pred intervencemi, vyhled byl pozitivni, knihy zakazek plne na x mesicu, tam zadny problem k reseni nebyl :-)EUR^

+3/0
13.4.2015 23:43

T30o13m59á22š 16H75e39r95t93i68g 4160706985465

Ještě tu zlodějinu obhajujte...Rv

0/0
13.4.2015 18:10

Z90d98e83n66ě65k 17S58a38m91e30k 5901626943

Zeman to spočítal jinak.....

0/0
13.4.2015 17:47

S25t59a64n39i52s69l95a16v 58B66u90r48i54a33n 5263144964127

Kdy zveřejníte rozklad ztráty z úspor občanů ČR ? Díky této svévolné devalvaci. Aby ty informace byly objektivní.

+7/0
13.4.2015 17:03

S89t12a92n66i35s57l10a33v 81S81t91u21d39e30n52o80v23s45k39y 4391620104136

Az da nekdo objednavku :-D

+1/0
13.4.2015 18:20

P39a41v42e91l 28S21o82b42o33t93k27a 5110604

Na devalvaci jsme prodělali. Poklesl majetek občanů, poklesly úspory i HDP vyjádřené ve světových měnách, vzrostlo zadlužení  díky dluhopisům vydaných v zahraničních měnách.

Poklesl i export vyjádřený dolarech.

Export ve slábnoucím euru pak vykazuje mírný nárůst s perspektivou stagnace v letošním roce. Konkrétní čísla:

http://business.center.cz/business/finance/dane/kurzy.aspx

https://www.czso.cz/csu/czso/vzonu_cr

v mil. eur:

2005    64337; 2006    73967; 2007    83423; 2008    91012; 2009    76730; 2010    92396; 2011    104510; 2012    108513; 2013    107039; 2014    114427

2015 (odhad z prvních dvou měsíců letošního roku a kurzu 27,8)    114850

+5/−1
13.4.2015 16:33

Z12d57e34n16ě39k 29G87l23a24s 7468378708955

ČNB intervencemi podporuje vlastně Euro a hromadí je u sebe. To ale přece nemůže trvat věčně, jednou to skončí a kurz se vrátí do reálu. Zajímavější by byl průzkum veřejného mínění, než průzkum mezi exportéry, týká se totiž všech.

+4/−2
13.4.2015 16:50

Z72d20e79n74ě67k 49S89a98m63e34k 5911656803

Veřejné mínění k této věci ??? chachacha, veřejné mínění nerozpozná ani daleko jednodušší věci než je měnová politika;-D

+3/−1
13.4.2015 17:49

Z21d98e48n67ě27k 21G29l90a77s 7648218338985

Proč ne? Názor pro a proti mají i ti, kteří tvrdí, že tomu rozumí.

0/0
13.4.2015 18:42

T42o22m88á24š 94S14k31á31l47a 6728617

protože ti, kteří tomu opravdu rozumí tvoří tak zanedbatelnou část populace, že už jde prakticky víc o osobní zájmy, než o veřejné mínění. Vážně, na odborné věci se nemá smysl ptát lidí. 

Proto je tak jednoduché je nechat to celé zaplatit. Když ani nepochopí, jak se ty peníze vlastně z nich získaly. Dokud zůstane u vágní představy, že "zlá vláda/banka/politika" "nějak" obrala lidi (to je prakticky chápáno jako normální), tak lidé do ulic nepůjdou.

Navíc protiváha k tomuto je, že odbory a socani mohou upřít vztek tím směrem, že jinde se mají zase o trochu lépe než my a že je to vina ... (dosaďte kohokoliv/cokoliv, lidé nepoznají rozdíl, ne v té mase o kterou tu jde). 

Je to strašně... hloupé, ale když ono to funguje už tak dlouho.

+1/0
14.4.2015 13:24

P58e35t77r 20P61o48k33o41r50n57ý 4172885732553

Můžete napsat jako množství dluhopisů je emitováno v zahraničních měnách?

0/−2
13.4.2015 21:29

P29a25v51e15l 93S54o67b51o68t16k77a 5200484

http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/hospodareni/rizeni-statniho-dluhu/emise-statnich-dluhopisu/zahranicni-emise

0/0
14.4.2015 12:30

P39a87v44e59l 72S35o86b19o90t42k18a 5390394

http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/hospodareni/rizeni-statniho-dluhu/emise-statnich-dluhopisu/zahranicni-emise

Na každém euru zahraničního dluhopisu jsme přišli cca o 2 Kč, tak si napočítejte jaký je to ranec v nárustu státního dluhu.

0/0
14.4.2015 12:34

P41e78t81r 50P35r32a24t68e75r 5873789265528

Vy jste správnej demagog ;-D Export ve slábnoucím euru.. euro vůči koruně posílilo! Jo vy myslíte vůči dolaru.. ale tam klesal export celé Evropě a s akcí ČNB to nesouviselo ani za mák.. Kdyby hloupost nadnášela, tak je nebe plný diskutérů z idnes.. :-P

0/−3
13.4.2015 22:39

P28a92v17e66l 71S42o51b98o93t53k16a 5970444

Euro oslabil ovelmi výrazně proti dolatu, a tak český export v dolarovém vyjádření poklesl, ale v eurovém díky propadu eura mírně vzrostl.

Kdybyste raději místo své nabubřelosti trošku přemýšlel, pochopil byste, jak těžké je to tu na omezeném prostoru diskuse rozebrat do mrtě.

+1/0
14.4.2015 12:18

P62a86v45e37l 82S43o74b64o22t87k68a 5270804

http://ekonomika.idnes.cz/euro-bude-levnejsi-nez-dolar-tvrdi-morgan-stanley-fvn-/eko-zahranicni.aspx?c=A150413_151442_eko-zahranicni_rny

0/0
14.4.2015 14:53

J54i94ř78i63n98a 64S43a29v17o92v12a 1331705746863

tak to máme exportéry, stát - a lidi prodělali kolik? :-P

+7/0
13.4.2015 15:59

J39i47ř35í 75J52u90r69á36š32e47k 8157455500877

Přesně tahle otázka mě taky napadla.

+3/0
13.4.2015 16:08

P15a14v47e49l 89S86o55b30o39t54k50a 5630244

Devalvace byla 7.8%, a průměrné úspory obyvatel po odečtení půjček jsou na jednoho okolo 62 000 Kč, tj. každý občan jen na úsporách přišel v průměru cca o 5000 Kč.

O hodnotě nemovitostí a ostatních aktiv nemluvě.

+4/−1
13.4.2015 16:46

T54o93m43á14š 21S67k87á34l74a 6628917

A přitom vám to tady na tý točně Paroubek všem říkal: Zadlužte se, nebo se z toho zblázníte. Ale je to marný. Je to marný. Je to marný.

0/0
14.4.2015 15:46

P73a89v83e68l 56S25o92b28o91t41k12a 5870634

Spořte si na důchod, na vzdělání, na zdravotní péči... takže občané jsou v lisu, ze kterého nemají úniku.

+1/0
14.4.2015 16:41

T83o80m86á41š 19S17k80á34l87a 6768247

Zmatení a vystrašení, tak to má být. Pak lépe funguje uklidnění a ujištění. 

No, rád bych alespoň věřil tomu, že to takhle někdo vede a dlouhodobě ví co dělá, ať už s lidmi manipuluje jak chce. Ale čím víc toho vidím, tím víc je mi jasné, že to nevede nikdo nikam, a prostě je to chaoticky propletené klubko, které se prostě valí dějinami :)

0/0
14.4.2015 17:11

T42o88m43á93š 77S62k63á40l51a 6548747

co pořád máte s těma lidma? Už někdo ty "lidi" vůbec viděl, že se s nimi každý ohání? :P

0/0
14.4.2015 16:46

P10a13v85e73l 24S61o32b71o82t52k15a 5780294

TO NENÍ PRAVDA!!

Nemůžete psát, že jsme vydělali na devalvaci, pokud v eurovém vyjádření jsme v mínusu!! To byste pak mohli tvrdit, jak strašně je výhodná hyperinflace, protože firmám hrozně vzrostou příjmy!!!

+4/−1
13.4.2015 15:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.