Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zdroje jsou, vlaky jsou. Jen cestující do Mošnova ne

Až dosud byl jedním ze symbolů nesmyslných evropských dotací zvedací most v Kolíně. Je postaven tak, aby pod ním mohly proplout vysoké lodě. Ty se však kvůli nesplavnosti Labe do Kolína nedostanou, takže zvedání je k ničemu. Od pondělí ale má kolínský most vážného konkurenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T31o24m47á94š 13T39o36m64e63š 7972673631630

Zase jen autor dokázal, že jediné co mu jde je urážet a kritizovat ostatní aniž by se sám o něco pokusil.[>-]R^

0/0
18.4.2015 13:23

F86r14a23n67t84i11š43e91k 65S34k74u52p25l61í44k 7222322151482

Všimli jste si, že to, co je podle autora potřebnější, je vždy alespoň zčásti v Čechách?

0/−1
17.4.2015 20:23

Z76d88e91n80ě85k 53S16a59m17e39k 5821366153

Zase jsme to podělali, prostě se to nenaučím, ne a ne.

0/0
17.4.2015 18:08
Foto

J96a47k76u59b 82U41r18b57a38n 9470382580227

Zase další tunel, jak se krásně ty peníze mohly využít na potřebné věci. Určitě nějaký kámoš ve stavebni firmě, který neměl práci tak mu jí náramně zajistili

0/0
16.4.2015 19:18

T30o50m74á62š 25H85u96d22e42č80e40k 3933823849353

Diví se někdo? Na co sáhne stát, po tom prd. Holt z cizích peněz a bez odpovědnosti, to se to utrácí. A ti, kdo to platí si nechávají dál kálet na hlavu. Je to na blití.

0/0
14.4.2015 22:19

J84a39n 44S32ů89r61a 4705983363262

Pro všechny snílky, co čekají desítky vlaků denně do průmyslové zóny s materiálem jedna věta ze záměru společnosti Mobis Lamp Shop v Mošnově

Doprava surovin a výrobků bude zajištěna kamionovou dopravou po stávajících silničních komunikacích

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09WOTE1MF9kb2t1bWVudGFjZURPQ18xNTQ5MzIyODU5NDkwNjE5MDI2LnBkZg/OV9150_dokumentace.pdf

+2/0
14.4.2015 18:32

J43a63r52e32k 70K80a21l95i59v62o87d35a 7896843661466

Samozřejmě. Všude se počítá s kamióny jako stěžejní dopravou, je nejpružnější, a pro toho, kdo jede just in time jediná možná. Ale v Nošovicích to bylo taky tak, a už je tam vlečka...

+1/0
14.4.2015 20:38
Foto

M67a89r52t98i17n 83G91r69o88c62h18o82l 7906758106771

Nošovice měly vlečku od začátku, 300000 aut kamiony neodvezete ... za to jim chybí druhý nájezd na dálnici a likvidují okolní standartní komunikace ... problém Mošnova je, že nikdo nedokázal přilákat mimo Ryanair (a to jen jednou linkou) jiné nízkonákladové společnosti na úkor Ruzyně. Mezitím vyrostly Katovice a Krakov a těžko říct, jestli se ještě někomu podaří tohle změnit ...

+1/0
15.4.2015 15:58

R72a13d12k26o 88K98ř15i69v16á87n95e14k 7980963145530

Otevřená trať nemá s nákladní dopravou mnoho společného, pane js.

Čtenáři jsou podle Vás snílci a  myslí si, že se vlakem na letiště bude vozit prášek do práškovacích letadel?

Jinak po zbytku staré trati se do Mošnova po celá léta vozí letecké palivo, podobně jako na Ruzyni.

+1/0
15.4.2015 12:52

J47a33n 25S12ů19r82a 4275363793602

Zkuste si přečíst studii proveditelnosti na celou trať, kde se počítá s nákladní dopravou a cargo terminálu a je i jedním z důvodů pro celou stavbu, resp. přidělení dotace.

+1/0
15.4.2015 12:59

R61a81d27k13o 22K68ř86i86v56á27n80e63k 7290783895470

Ta trať nemá význam ani pro osobní, ani pro nákladní dopravu. Jsou to vyhozené peníze. Jste snad jiného názoru?

Na jiném místě píšu, že by měla smysl příměstská linka Ostrava - Studénka - Mošnov - Příbor - Kopřivnice (po úpravách infrastruktury). To ovšem odpovídá trasování původní zrušené trati. Stávající veledílo je neprovozovatelný paskvil. Neříkejte, že se mnou musíte  ze zásady nesouhlasit a že je Vaší povinností vyvyšovat se nad obyčejné čtenáře.

+1/0
15.4.2015 13:27

J38a11n 95S94ů65r88a 4645133383522

Ne. O tom je celý můj komentář, jen jsem mimo hlavní text ještě cítil potřebu po přečtení některých komentářů připojit odkaz, který dokazuje nesmyslnost obhajoby této trati průmyslovou zónou.

+1/−1
15.4.2015 13:31

V51í84t74ě62z29s84l89a19v 47R53y87b87e83c83k45ý 8213195560360

A kvůli tomu, aby se mermomocí ukázalo vedení kraje, je zprasený jízdní řád osobních vlaků na hlavní trati (nebo už není hlavní ?) Přerov -Bohumín mezi Hranicemi na Moravě a Studénkou. Protože ostravský hejtman preferoval dopravu do Mošnova a nebyl moc ochoten se dohodnout s olomouckým (oba z ČSSD !!!), kdo osobní dopravu objedná a zaplatí, hrozilo, že v několika zastávkách na hranici krajů vůbec nebudou osobní vlaky vůbec zastavovat!!!

+2/0
14.4.2015 18:04

R65a68d94i33m 28P45o88l34á83š65e95k 9916613989839

A to ještě k tomu zprasené vlaky na trati Sednice - Veřovice.

+1/0
14.4.2015 18:33

O26t44a12k80a63r 60T78e38p68l52á93r50e22k 7219212291769

R^

0/0
14.4.2015 18:03

T55o56m11á85š 82K88o51s43t83e94l65e34c81k57ý 8947353838981

Celý problém je typické moravské buranství a furiantství. To, že vyhodili miliardu do kanálu je až na druhém místě.Primární pro ně je, že mají první nádraží se železnicí v republice.

+3/−12
14.4.2015 16:39

R29a76d16o74m71í14r 88K65r63u75p51i47č22k71a 9534752240165

No tady na Morave jsme sice borci, ale myslim ze nadrazi se zeleznici uz prece jen bude v CR i jinde. :)

+10/−1
14.4.2015 17:19

J52a81r39e61k 23K39a30l76i82v72o44d69a 7466543851366

Tady už pomůže jen Chocholoušek...

0/0
14.4.2015 19:35

I21v10o 10J48a80n39á80č92e32k 8863663421572

Je to celé na hlavu, schválně jsem porovnal jak to aktuálně vypadá v mém případě. Nemyslím si, že bydlím nějak extrémně dobře z hlediska přístupu na letiště. Takže jdeme na to:

Varianta A - MHD: 14:40 skočím na MHD, absolvuji dva přestupy celkem 10km a 15:12 jsem na vlakovém nádraží, cena 20Kč. Koupím si jízdenku na vlak a 15:30 jedu na Mošnov. Jízdenka stojí 51 Kč a vzdálenost je 31km. Na letišti jsem v 16:02, odlet je v 17:55. Odjezd z domu tedy 3:15 před odletem a cena 71Kč.

Varianta B - Auto: Vzdálenost 19km, doba jízdy 20 minut. Náklady na cestu 65Kč. Úspora času téměř dvě hodiny. V praxi se m jednou stalo, že jsem mezi odchodem z domu a prvním pohybem letadla měl jen 45 minut. Pravda, odlet uspíšili o 35 minut, protože všichni byli na místě a nebyl důvod čekat, přílet na cílové letiště téměř o hodinu dříve oproti plánu.

Dle mého názoru jsou to další zcela vyhozené peníze tímto zrůdným sociálně komunistickým eurozřízením ve formě největšího podvodu všech dob čímž jsou dotace. :-/

+3/−1
14.4.2015 16:18

J52i62ř37í 80H79o29d41a27n 6884257923450

Ne každý má auto

+1/0
14.4.2015 18:20

P91e29t15r 14V91o35p44i42č74k24a 2672712528572

Kdo má letadlo, má většinou i auto. :-)

+2/0
14.4.2015 19:25

I68v89o 52J62a43n35á29č81e41k 8643743661942

OK, máte pravdu, takže:

Varianta C: MHD - autobus, odjezd 16:20, příjezd 16:40, cena 29Kč, velice podobné autu.

+1/0
14.4.2015 22:36

L93u20k84á55š 44Š86m53a85h39e66l 2607374642274

Hodnotit nové vlaky kamkoliv pár dní po zavedení je nesmysl. Tím nerozporuji, že třeba těch cestujících bude nakonec opravdu málo.

+3/0
14.4.2015 14:23

M27i94r16o64s61l68a73v 41Z55i12k92m87u92n79d 7729473724493

Jistě, cestující ve vlaku budou až budou letecké spoje a hlavně musí jezdit vlaky v hodinovém taktu s návazností ve Studénce na spoje směřující "z / na jih" ...

0/0
15.4.2015 19:32

J27i68ř48í 47K63r39e22j36č64a 8134811606

Levněji by vyšlo přispívat lidem,kteří odlétají z Mošnova na taxíka. Ta zbytečně vyhozená miliarda by vystačila na dvacet let. Když už rozhazovat peníze,tak alespoň rozumněji.

+1/0
14.4.2015 12:25

M84i11r16o69s12l63a46v 57V19i15d36l30i78č38k52a 3514984595163

To spíš na luxusní autobusovou dopravu. Ale železnice má být víceúčelová, i pro nákladní dopravu, věřím, že se časem vyplatí.

0/0
14.4.2015 14:09

F66r29a86n86t47i58s77e57k 51S35t49e41b18l37o 4739512176

Ta Ostrava koukam vali:) dalnice po ktery se neda jezdit vic jak 60-80km/h, vlak na letiste bez pasazeru. Oni maj vic penez nez rozumu.

+2/0
14.4.2015 12:09

M85i86r19o69s82l36a91v 17V62i22d27l84i10č68k84a 3654534745923

Za dálnici nemůže Ostrava, to je věc ŘSD.

+5/0
14.4.2015 14:04

J64o23s28e32f 53H84o88n15e83š 7651932210503

Na vlak si musí lidi zvyknout,že tady je.Odjezdy by měly navazovat na letadla

+1/−1
14.4.2015 11:33

R64a11d43o22s72l95a96v 45K60l94a39u94d64a 5394668344792

Hlavně musíte donutit letadla aby dodržovaly letový řád. To při špatném počasí, nebo v sezóně, je velmi problematické. Takže se vám kolikrát stane že ještě smrdíte na ranveji v Londýně, zatímco už by pod vámi měly být Krkonoše.

+1/−2
14.4.2015 11:38

F56r52a83n97t57i51s71e68k 86S26t97e47b85l33o 4969282156

Lepsi je mit zpozdeni nez riskovat pad letadla. V sezone je total pretizeny airspace a spatny pocasi je snad taky normalni duvod ke zpozdeni ne? Prinutit je chcete jak?

0/0
14.4.2015 12:06

R44a45d67o50s53l80a78v 95K29l62a32u91d57a 5294588484582

;-D?   Já tady poukazuju na to, že posílat vlak ke třem letadlům za den je pitomost. To se vyplatí tam, kde lze zřídit kyvadlový provoz.

+5/0
14.4.2015 12:10

I84v46o 68J65a65n52á90č49e13k 8183793471232

Tak dneska třeba letí přesně na čas, jak na potvoru.

0/0
14.4.2015 16:00

J19i16ř97í 46H34o32d87a22n 6154977133290

Přesně. Zrovna teď vidím rynair co mi letí nad hlavou a má zpoždění cca 50 minut. Ale možná je to kvůli navázání na vlak :-)

0/0
14.4.2015 18:22

J61a32r19d45a 94B67r77a87b47e73n21e80c 1460774799246

připadne mi to jako závist. Kdyby se totéž postavilo v Praze tak uvidíme několik oslavných článků o prozíravosti pražanů a poté klid po pěšině.

+4/−8
14.4.2015 10:56

R59a13d76o69s25l81a49v 22K84l59a82u34d25a 5694728404692

Proč závist? 8-o Jen někdo poukazuje na nesmyslnost takového projektu. Ač Pražák, tak si pochopitelně přeju rozvoj Moravy a Slezska. (Tedy celé ČR). To že se postaví krásná trať do míst kam nikdo nejezdí je ostuda nás všech, stejně jako padací mosty na nájezdech na D1, čachry s tunelem Blankou a pod. Určitě by se i na severní Moravě našla řada jiných, daleko potřebnějších projektů které budou sloužit místním občanům daleko lépe.

+14/0
14.4.2015 11:15

P61a46v89e68l 40S67z23t21u68r34c 4719414859641

Moc děkuji za tento příspěvek. Je docela smutné stále dokola číst ničím nepodložené příspěvky, které šmahem odsuzují jiný názor odkazem na závist.

0/0
14.4.2015 11:46

R86a53d18i96m 55P94o36l58á45š50e69k 9326193189939

Fakt je, že je to blízko od mého bydliště, líbí se mi, že se tady do těchto končin investuje, nejenom kdesi do Prahy anebo do centra Ostravy.

Ale na druhé straně ta investice je obrovská. Ta elektrifikace vůbec nemusela být stejně jako to propojení s Jablunkovem, to je dnes čistá chiméra. Polovina z těch 900 miliónů by klidně mohla být ušetřena. Kdyby tyto peníze byly investovány třeba do zaměstnanosti moravskoslezekého kraje, třeba formou financování rekvalifikací nebo stáží, prospělo by to MS kraji mnohem víc.

Navíc posílat vlaky jen od Ostravy je pro polovinu Ostravy nesmysl, když je z Ostravy  do Mošnova  funkční autobusová linka z ústředního autobusového nádraží. Vlak je výhodnější možná tak při nástupu v Ostravě Svinově, tedy pro Porubáky.

Spíš měli zřídit přímé vlaky do Mošnova z druhé strany, od Suchdola, Hranic a Lipníka, a ne pro cestující na letiště, ale pro zaměstnance mošnovské průmyslové zóny.

+2/0
14.4.2015 18:43

V63o31j14t48ě50c75h 26T42r34l90i72c19a 4566141225251

Takže když jako Ostravák budu kritizoval tunel Blanka nebo zdvihací most v Kolíně, znaméná to, že jsou projekty v cajku a já jen závidím, že se nebuduje tunel také pod Lysou Horou nebo zdvihací most přes Ostravici?

+2/0
14.4.2015 11:25

P50e52t72r 28N46o71v61o74t84n74y 3359872539272

V Praze by tím možná i něko jezdil.

+1/0
14.4.2015 11:34

J70a44n 13S12ů74r69a 4505373463242

co bych měl prosím závidět tímto textem? Podotýkám, že nejsem z Prahy ani v Praze nebydlím.

0/0
14.4.2015 11:48

M21i37r74o72s64l32a27v 12V41i38d53l81i65č44k75a 3264584515733

Jak je možné, že takový projekt v Ostravě prošel (myslím, že má budoucnost) a Praha ne a ne!

0/0
14.4.2015 12:01

J64a11n 89S54ů79r72a 4125733523112

Praha je bohatší region, než Ostravsko, proto zde daleko tolik projektů s EU dotací nevzniká.

+1/0
14.4.2015 12:02

R46a54d98o25s36l13a35v 44K85l12a29u51d18a 5844228884262

V Praze proti tomu protestovali občané Prahy 6 za vydatné pomoci místních politiků, kteří se často dostali i na magistrát, nebo do parlamentu. Oni usilovali pouze o metro, o železniční spojení nemají zájem.

0/0
14.4.2015 12:11

J61a47n 67Č97e52k91a84l 7729585194464

O metro na letiště má především zájem stavební lobby...

0/0
17.4.2015 10:21

P29a91v91e30l 52S58z40t90u98r81c 4509184719901

Myslíte nebo víte? A pokud víte, můžete uvést nějaké argumenty? Nebo jenom máte "nějaký pocit"? Když budete utrácet svoje vlastní peníze, dejte třeba jenom na svoje pocity. Tady se bavíme o stovkách milionů na velmi pochybně zdůvodněný projekt, kdy hrozí i vrácení dotace. Ty peníze zákonitě musí chybět někde jinde. Dokáže to vnímat v trochu širších souvislostech nebo jenom máte "nějaký pocit"???

0/0
14.4.2015 12:12

T23o65m70á45š 58K81o68s66t82e85l21e15c43k48ý 8127173398631

Kdyby se to postavilo v Praze, smysl by to mělo. Kromě jiného i vzhledem k tomu, že půlka Moravy už bydlí v Praze.

+1/−1
14.4.2015 16:42

M54i25c97h65a19l 36S31t64e36b81l97o 5269791954587

Správně napsané...holt vyčerpat se musí...:-/

+6/0
14.4.2015 10:52

M35a61r77e29k 11V23y59m63a60z35a19l 5448406532960

Zajímalo by mně jak vypadal článek od pana Sůry, pokud by bylo vše v režii RegioJetu? ;-D

+7/0
14.4.2015 10:39

F51r96a73n20t54i27s74e25k 98S61t18e36b26l42o 4849832686

At si soukroma firma stavi co chce. Tenhle kocourkov je ale za eu a statni penize!

+1/0
14.4.2015 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.