Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zdroje jsou, vlaky jsou. Jen cestující do Mošnova ne

Až dosud byl jedním ze symbolů nesmyslných evropských dotací zvedací most v Kolíně. Je postaven tak, aby pod ním mohly proplout vysoké lodě. Ty se však kvůli nesplavnosti Labe do Kolína nedostanou, takže zvedání je k ničemu. Od pondělí ale má kolínský most vážného konkurenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T68o33m44á54š 47T41o14m86e91š 7842833671110

Zase jen autor dokázal, že jediné co mu jde je urážet a kritizovat ostatní aniž by se sám o něco pokusil.[>-]R^

0/0
18.4.2015 13:23

F27r67a51n35t77i51š26e95k 93S58k96u21p82l24í44k 7852832401892

Všimli jste si, že to, co je podle autora potřebnější, je vždy alespoň zčásti v Čechách?

0/−1
17.4.2015 20:23

Z54d56e94n78ě33k 21S49a44m60e71k 5431486873

Zase jsme to podělali, prostě se to nenaučím, ne a ne.

0/0
17.4.2015 18:08
Foto

J62a87k82u49b 94U59r94b81a32n 9940742730477

Zase další tunel, jak se krásně ty peníze mohly využít na potřebné věci. Určitě nějaký kámoš ve stavebni firmě, který neměl práci tak mu jí náramně zajistili

0/0
16.4.2015 19:18

T43o63m26á68š 10H17u54d93e22č53e32k 3873273249383

Diví se někdo? Na co sáhne stát, po tom prd. Holt z cizích peněz a bez odpovědnosti, to se to utrácí. A ti, kdo to platí si nechávají dál kálet na hlavu. Je to na blití.

0/0
14.4.2015 22:19

J17a64n 34S59ů20r18a 4575933413932

Pro všechny snílky, co čekají desítky vlaků denně do průmyslové zóny s materiálem jedna věta ze záměru společnosti Mobis Lamp Shop v Mošnově

Doprava surovin a výrobků bude zajištěna kamionovou dopravou po stávajících silničních komunikacích

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09WOTE1MF9kb2t1bWVudGFjZURPQ18xNTQ5MzIyODU5NDkwNjE5MDI2LnBkZg/OV9150_dokumentace.pdf

+2/0
14.4.2015 18:32

J90a34r44e17k 31K60a29l15i85v76o84d27a 7906703351936

Samozřejmě. Všude se počítá s kamióny jako stěžejní dopravou, je nejpružnější, a pro toho, kdo jede just in time jediná možná. Ale v Nošovicích to bylo taky tak, a už je tam vlečka...

+1/0
14.4.2015 20:38
Foto

M93a50r44t59i61n 77G44r65o74c66h70o24l 7636398856691

Nošovice měly vlečku od začátku, 300000 aut kamiony neodvezete ... za to jim chybí druhý nájezd na dálnici a likvidují okolní standartní komunikace ... problém Mošnova je, že nikdo nedokázal přilákat mimo Ryanair (a to jen jednou linkou) jiné nízkonákladové společnosti na úkor Ruzyně. Mezitím vyrostly Katovice a Krakov a těžko říct, jestli se ještě někomu podaří tohle změnit ...

+1/0
15.4.2015 15:58

R83a74d19k82o 19K86ř90i91v12á82n40e46k 7530883735620

Otevřená trať nemá s nákladní dopravou mnoho společného, pane js.

Čtenáři jsou podle Vás snílci a  myslí si, že se vlakem na letiště bude vozit prášek do práškovacích letadel?

Jinak po zbytku staré trati se do Mošnova po celá léta vozí letecké palivo, podobně jako na Ruzyni.

+1/0
15.4.2015 12:52

J34a25n 24S17ů59r81a 4425233883772

Zkuste si přečíst studii proveditelnosti na celou trať, kde se počítá s nákladní dopravou a cargo terminálu a je i jedním z důvodů pro celou stavbu, resp. přidělení dotace.

+1/0
15.4.2015 12:59

R41a63d89k15o 50K55ř90i24v43á26n61e51k 7830163585510

Ta trať nemá význam ani pro osobní, ani pro nákladní dopravu. Jsou to vyhozené peníze. Jste snad jiného názoru?

Na jiném místě píšu, že by měla smysl příměstská linka Ostrava - Studénka - Mošnov - Příbor - Kopřivnice (po úpravách infrastruktury). To ovšem odpovídá trasování původní zrušené trati. Stávající veledílo je neprovozovatelný paskvil. Neříkejte, že se mnou musíte  ze zásady nesouhlasit a že je Vaší povinností vyvyšovat se nad obyčejné čtenáře.

+1/0
15.4.2015 13:27

J57a77n 46S97ů22r85a 4925183893472

Ne. O tom je celý můj komentář, jen jsem mimo hlavní text ještě cítil potřebu po přečtení některých komentářů připojit odkaz, který dokazuje nesmyslnost obhajoby této trati průmyslovou zónou.

+1/−1
15.4.2015 13:31

V25í78t19ě12z41s95l93a41v 54R36y12b95e41c83k55ý 8383545570110

A kvůli tomu, aby se mermomocí ukázalo vedení kraje, je zprasený jízdní řád osobních vlaků na hlavní trati (nebo už není hlavní ?) Přerov -Bohumín mezi Hranicemi na Moravě a Studénkou. Protože ostravský hejtman preferoval dopravu do Mošnova a nebyl moc ochoten se dohodnout s olomouckým (oba z ČSSD !!!), kdo osobní dopravu objedná a zaplatí, hrozilo, že v několika zastávkách na hranici krajů vůbec nebudou osobní vlaky vůbec zastavovat!!!

+2/0
14.4.2015 18:04

R81a41d17i57m 18P33o64l75á90š64e55k 9706803259139

A to ještě k tomu zprasené vlaky na trati Sednice - Veřovice.

+1/0
14.4.2015 18:33

O40t22a15k41a83r 64T56e52p61l32á49r60e46k 7619512831409

R^

0/0
14.4.2015 18:03

T45o17m17á15š 17K30o11s77t76e29l13e75c97k65ý 8307803388531

Celý problém je typické moravské buranství a furiantství. To, že vyhodili miliardu do kanálu je až na druhém místě.Primární pro ně je, že mají první nádraží se železnicí v republice.

+3/−12
14.4.2015 16:39

R42a32d23o72m45í35r 88K54r35u67p71i27č23k48a 9794252350735

No tady na Morave jsme sice borci, ale myslim ze nadrazi se zeleznici uz prece jen bude v CR i jinde. :)

+10/−1
14.4.2015 17:19

J18a96r33e90k 13K62a17l44i53v75o63d65a 7286793181186

Tady už pomůže jen Chocholoušek...

0/0
14.4.2015 19:35

I18v61o 26J71a70n81á26č61e94k 8423163581152

Je to celé na hlavu, schválně jsem porovnal jak to aktuálně vypadá v mém případě. Nemyslím si, že bydlím nějak extrémně dobře z hlediska přístupu na letiště. Takže jdeme na to:

Varianta A - MHD: 14:40 skočím na MHD, absolvuji dva přestupy celkem 10km a 15:12 jsem na vlakovém nádraží, cena 20Kč. Koupím si jízdenku na vlak a 15:30 jedu na Mošnov. Jízdenka stojí 51 Kč a vzdálenost je 31km. Na letišti jsem v 16:02, odlet je v 17:55. Odjezd z domu tedy 3:15 před odletem a cena 71Kč.

Varianta B - Auto: Vzdálenost 19km, doba jízdy 20 minut. Náklady na cestu 65Kč. Úspora času téměř dvě hodiny. V praxi se m jednou stalo, že jsem mezi odchodem z domu a prvním pohybem letadla měl jen 45 minut. Pravda, odlet uspíšili o 35 minut, protože všichni byli na místě a nebyl důvod čekat, přílet na cílové letiště téměř o hodinu dříve oproti plánu.

Dle mého názoru jsou to další zcela vyhozené peníze tímto zrůdným sociálně komunistickým eurozřízením ve formě největšího podvodu všech dob čímž jsou dotace. :-/

+3/−1
14.4.2015 16:18

J64i94ř81í 40H55o72d40a29n 6514297603650

Ne každý má auto

+1/0
14.4.2015 18:20

P10e81t22r 90V68o49p91i19č15k39a 2282972628132

Kdo má letadlo, má většinou i auto. :-)

+2/0
14.4.2015 19:25

I35v80o 70J95a69n56á57č38e87k 8803803351722

OK, máte pravdu, takže:

Varianta C: MHD - autobus, odjezd 16:20, příjezd 16:40, cena 29Kč, velice podobné autu.

+1/0
14.4.2015 22:36

L17u76k87á66š 42Š65m16a69h10e13l 2707364922234

Hodnotit nové vlaky kamkoliv pár dní po zavedení je nesmysl. Tím nerozporuji, že třeba těch cestujících bude nakonec opravdu málo.

+3/0
14.4.2015 14:23

M48i10r34o75s82l76a52v 46Z58i58k55m58u13n17d 7719923414203

Jistě, cestující ve vlaku budou až budou letecké spoje a hlavně musí jezdit vlaky v hodinovém taktu s návazností ve Studénce na spoje směřující "z / na jih" ...

0/0
15.4.2015 19:32

J76i84ř42í 26K71r85e42j56č42a 8354771986

Levněji by vyšlo přispívat lidem,kteří odlétají z Mošnova na taxíka. Ta zbytečně vyhozená miliarda by vystačila na dvacet let. Když už rozhazovat peníze,tak alespoň rozumněji.

+1/0
14.4.2015 12:25

M68i76r42o19s38l62a14v 96V57i29d69l27i38č21k82a 3614984975163

To spíš na luxusní autobusovou dopravu. Ale železnice má být víceúčelová, i pro nákladní dopravu, věřím, že se časem vyplatí.

0/0
14.4.2015 14:09

F71r60a92n25t38i16s82e62k 89S50t30e19b21l80o 4589852806

Ta Ostrava koukam vali:) dalnice po ktery se neda jezdit vic jak 60-80km/h, vlak na letiste bez pasazeru. Oni maj vic penez nez rozumu.

+2/0
14.4.2015 12:09

M70i96r43o39s36l22a84v 56V24i24d87l60i12č80k57a 3444284165483

Za dálnici nemůže Ostrava, to je věc ŘSD.

+5/0
14.4.2015 14:04

J75o60s14e13f 54H10o24n56e37š 7191582460783

Na vlak si musí lidi zvyknout,že tady je.Odjezdy by měly navazovat na letadla

+1/−1
14.4.2015 11:33

R35a12d90o11s64l76a44v 47K18l68a23u90d94a 5114868694712

Hlavně musíte donutit letadla aby dodržovaly letový řád. To při špatném počasí, nebo v sezóně, je velmi problematické. Takže se vám kolikrát stane že ještě smrdíte na ranveji v Londýně, zatímco už by pod vámi měly být Krkonoše.

+1/−2
14.4.2015 11:38

F74r91a74n19t19i29s66e93k 87S38t21e65b56l46o 4659772186

Lepsi je mit zpozdeni nez riskovat pad letadla. V sezone je total pretizeny airspace a spatny pocasi je snad taky normalni duvod ke zpozdeni ne? Prinutit je chcete jak?

0/0
14.4.2015 12:06

R34a10d88o56s79l51a70v 11K67l91a89u21d59a 5974378864652

;-D?   Já tady poukazuju na to, že posílat vlak ke třem letadlům za den je pitomost. To se vyplatí tam, kde lze zřídit kyvadlový provoz.

+5/0
14.4.2015 12:10

I44v65o 70J69a25n81á34č16e75k 8473333811612

Tak dneska třeba letí přesně na čas, jak na potvoru.

0/0
14.4.2015 16:00

J31i57ř23í 86H76o86d79a25n 6944507143180

Přesně. Zrovna teď vidím rynair co mi letí nad hlavou a má zpoždění cca 50 minut. Ale možná je to kvůli navázání na vlak :-)

0/0
14.4.2015 18:22

J51a37r75d82a 38B39r83a78b90e12n98e16c 1480194279646

připadne mi to jako závist. Kdyby se totéž postavilo v Praze tak uvidíme několik oslavných článků o prozíravosti pražanů a poté klid po pěšině.

+4/−8
14.4.2015 10:56

R49a13d13o47s29l16a69v 41K96l71a31u50d16a 5494488254662

Proč závist? 8-o Jen někdo poukazuje na nesmyslnost takového projektu. Ač Pražák, tak si pochopitelně přeju rozvoj Moravy a Slezska. (Tedy celé ČR). To že se postaví krásná trať do míst kam nikdo nejezdí je ostuda nás všech, stejně jako padací mosty na nájezdech na D1, čachry s tunelem Blankou a pod. Určitě by se i na severní Moravě našla řada jiných, daleko potřebnějších projektů které budou sloužit místním občanům daleko lépe.

+14/0
14.4.2015 11:15

P60a72v54e57l 33S47z18t48u12r69c 4299584179481

Moc děkuji za tento příspěvek. Je docela smutné stále dokola číst ničím nepodložené příspěvky, které šmahem odsuzují jiný názor odkazem na závist.

0/0
14.4.2015 11:46

R66a68d24i75m 91P47o66l87á45š66e44k 9846653179439

Fakt je, že je to blízko od mého bydliště, líbí se mi, že se tady do těchto končin investuje, nejenom kdesi do Prahy anebo do centra Ostravy.

Ale na druhé straně ta investice je obrovská. Ta elektrifikace vůbec nemusela být stejně jako to propojení s Jablunkovem, to je dnes čistá chiméra. Polovina z těch 900 miliónů by klidně mohla být ušetřena. Kdyby tyto peníze byly investovány třeba do zaměstnanosti moravskoslezekého kraje, třeba formou financování rekvalifikací nebo stáží, prospělo by to MS kraji mnohem víc.

Navíc posílat vlaky jen od Ostravy je pro polovinu Ostravy nesmysl, když je z Ostravy  do Mošnova  funkční autobusová linka z ústředního autobusového nádraží. Vlak je výhodnější možná tak při nástupu v Ostravě Svinově, tedy pro Porubáky.

Spíš měli zřídit přímé vlaky do Mošnova z druhé strany, od Suchdola, Hranic a Lipníka, a ne pro cestující na letiště, ale pro zaměstnance mošnovské průmyslové zóny.

+2/0
14.4.2015 18:43

V71o50j62t82ě48c86h 45T71r17l25i65c93a 4976261455501

Takže když jako Ostravák budu kritizoval tunel Blanka nebo zdvihací most v Kolíně, znaméná to, že jsou projekty v cajku a já jen závidím, že se nebuduje tunel také pod Lysou Horou nebo zdvihací most přes Ostravici?

+2/0
14.4.2015 11:25

P82e88t33r 63N80o91v73o56t77n10y 3729372879232

V Praze by tím možná i něko jezdil.

+1/0
14.4.2015 11:34

J47a80n 10S15ů40r29a 4655743683602

co bych měl prosím závidět tímto textem? Podotýkám, že nejsem z Prahy ani v Praze nebydlím.

0/0
14.4.2015 11:48

M31i96r16o59s35l52a67v 70V10i25d60l94i41č52k62a 3784764155153

Jak je možné, že takový projekt v Ostravě prošel (myslím, že má budoucnost) a Praha ne a ne!

0/0
14.4.2015 12:01

J48a23n 18S83ů93r76a 4835923923852

Praha je bohatší region, než Ostravsko, proto zde daleko tolik projektů s EU dotací nevzniká.

+1/0
14.4.2015 12:02

R25a83d17o30s71l42a82v 84K23l30a34u42d11a 5364718614522

V Praze proti tomu protestovali občané Prahy 6 za vydatné pomoci místních politiků, kteří se často dostali i na magistrát, nebo do parlamentu. Oni usilovali pouze o metro, o železniční spojení nemají zájem.

0/0
14.4.2015 12:11

J49a56n 51Č60e52k60a69l 7299475224224

O metro na letiště má především zájem stavební lobby...

0/0
17.4.2015 10:21

P22a81v51e58l 73S84z83t40u53r73c 4689204789931

Myslíte nebo víte? A pokud víte, můžete uvést nějaké argumenty? Nebo jenom máte "nějaký pocit"? Když budete utrácet svoje vlastní peníze, dejte třeba jenom na svoje pocity. Tady se bavíme o stovkách milionů na velmi pochybně zdůvodněný projekt, kdy hrozí i vrácení dotace. Ty peníze zákonitě musí chybět někde jinde. Dokáže to vnímat v trochu širších souvislostech nebo jenom máte "nějaký pocit"???

0/0
14.4.2015 12:12

T62o83m79á15š 22K80o22s42t34e44l46e50c34k72ý 8337463108341

Kdyby se to postavilo v Praze, smysl by to mělo. Kromě jiného i vzhledem k tomu, že půlka Moravy už bydlí v Praze.

+1/−1
14.4.2015 16:42

M29i70c72h41a78l 75S67t25e52b40l17o 5779791464727

Správně napsané...holt vyčerpat se musí...:-/

+6/0
14.4.2015 10:52

M66a88r75e89k 23V34y41m98a79z57a17l 5228336602200

Zajímalo by mně jak vypadal článek od pana Sůry, pokud by bylo vše v režii RegioJetu? ;-D

+7/0
14.4.2015 10:39

F17r17a73n43t89i17s30e31k 15S14t47e96b38l80o 4349562636

At si soukroma firma stavi co chce. Tenhle kocourkov je ale za eu a statni penize!

+1/0
14.4.2015 12:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.