Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zdroje jsou, vlaky jsou. Jen cestující do Mošnova ne

Až dosud byl jedním ze symbolů nesmyslných evropských dotací zvedací most v Kolíně. Je postaven tak, aby pod ním mohly proplout vysoké lodě. Ty se však kvůli nesplavnosti Labe do Kolína nedostanou, takže zvedání je k ničemu. Od pondělí ale má kolínský most vážného konkurenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o26m89á66š 48T61o38m70e86š 7362403711370

Zase jen autor dokázal, že jediné co mu jde je urážet a kritizovat ostatní aniž by se sám o něco pokusil.[>-]R^

0/0
18.4.2015 13:23

F95r82a82n82t71i75š22e28k 72S85k35u17p14l23í16k 7912882271172

Všimli jste si, že to, co je podle autora potřebnější, je vždy alespoň zčásti v Čechách?

0/−1
17.4.2015 20:23

Z57d34e82n40ě28k 75S47a11m94e68k 5941456323

Zase jsme to podělali, prostě se to nenaučím, ne a ne.

0/0
17.4.2015 18:08
Foto

J18a86k98u34b 85U87r61b25a12n 9330642140707

Zase další tunel, jak se krásně ty peníze mohly využít na potřebné věci. Určitě nějaký kámoš ve stavebni firmě, který neměl práci tak mu jí náramně zajistili

0/0
16.4.2015 19:18

T93o61m36á31š 66H72u30d47e82č19e87k 3343583109413

Diví se někdo? Na co sáhne stát, po tom prd. Holt z cizích peněz a bez odpovědnosti, to se to utrácí. A ti, kdo to platí si nechávají dál kálet na hlavu. Je to na blití.

0/0
14.4.2015 22:19

J57a45n 80S70ů90r65a 4215683903962

Pro všechny snílky, co čekají desítky vlaků denně do průmyslové zóny s materiálem jedna věta ze záměru společnosti Mobis Lamp Shop v Mošnově

Doprava surovin a výrobků bude zajištěna kamionovou dopravou po stávajících silničních komunikacích

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09WOTE1MF9kb2t1bWVudGFjZURPQ18xNTQ5MzIyODU5NDkwNjE5MDI2LnBkZg/OV9150_dokumentace.pdf

+2/0
14.4.2015 18:32

J15a88r92e31k 68K71a66l38i93v21o43d40a 7116173671236

Samozřejmě. Všude se počítá s kamióny jako stěžejní dopravou, je nejpružnější, a pro toho, kdo jede just in time jediná možná. Ale v Nošovicích to bylo taky tak, a už je tam vlečka...

+1/0
14.4.2015 20:38
Foto

M65a45r65t60i50n 75G10r37o66c11h91o17l 7676898336701

Nošovice měly vlečku od začátku, 300000 aut kamiony neodvezete ... za to jim chybí druhý nájezd na dálnici a likvidují okolní standartní komunikace ... problém Mošnova je, že nikdo nedokázal přilákat mimo Ryanair (a to jen jednou linkou) jiné nízkonákladové společnosti na úkor Ruzyně. Mezitím vyrostly Katovice a Krakov a těžko říct, jestli se ještě někomu podaří tohle změnit ...

+1/0
15.4.2015 15:58

R70a19d97k81o 33K42ř92i26v66á64n85e43k 7120623345470

Otevřená trať nemá s nákladní dopravou mnoho společného, pane js.

Čtenáři jsou podle Vás snílci a  myslí si, že se vlakem na letiště bude vozit prášek do práškovacích letadel?

Jinak po zbytku staré trati se do Mošnova po celá léta vozí letecké palivo, podobně jako na Ruzyni.

+1/0
15.4.2015 12:52

J40a88n 57S53ů54r34a 4615483383522

Zkuste si přečíst studii proveditelnosti na celou trať, kde se počítá s nákladní dopravou a cargo terminálu a je i jedním z důvodů pro celou stavbu, resp. přidělení dotace.

+1/0
15.4.2015 12:59

R68a44d10k37o 12K13ř74i49v76á45n95e13k 7660623425270

Ta trať nemá význam ani pro osobní, ani pro nákladní dopravu. Jsou to vyhozené peníze. Jste snad jiného názoru?

Na jiném místě píšu, že by měla smysl příměstská linka Ostrava - Studénka - Mošnov - Příbor - Kopřivnice (po úpravách infrastruktury). To ovšem odpovídá trasování původní zrušené trati. Stávající veledílo je neprovozovatelný paskvil. Neříkejte, že se mnou musíte  ze zásady nesouhlasit a že je Vaší povinností vyvyšovat se nad obyčejné čtenáře.

+1/0
15.4.2015 13:27

J56a59n 43S72ů79r66a 4895543433522

Ne. O tom je celý můj komentář, jen jsem mimo hlavní text ještě cítil potřebu po přečtení některých komentářů připojit odkaz, který dokazuje nesmyslnost obhajoby této trati průmyslovou zónou.

+1/−1
15.4.2015 13:31

V22í65t52ě56z70s93l64a72v 21R94y51b43e74c59k30ý 8713895210220

A kvůli tomu, aby se mermomocí ukázalo vedení kraje, je zprasený jízdní řád osobních vlaků na hlavní trati (nebo už není hlavní ?) Přerov -Bohumín mezi Hranicemi na Moravě a Studénkou. Protože ostravský hejtman preferoval dopravu do Mošnova a nebyl moc ochoten se dohodnout s olomouckým (oba z ČSSD !!!), kdo osobní dopravu objedná a zaplatí, hrozilo, že v několika zastávkách na hranici krajů vůbec nebudou osobní vlaky vůbec zastavovat!!!

+2/0
14.4.2015 18:04

R56a51d67i97m 15P20o94l94á35š70e29k 9696223589409

A to ještě k tomu zprasené vlaky na trati Sednice - Veřovice.

+1/0
14.4.2015 18:33

O10t18a11k88a72r 87T53e77p26l69á79r24e14k 7479702411919

R^

0/0
14.4.2015 18:03

T36o57m72á14š 53K90o44s86t12e18l13e93c90k45ý 8967643278271

Celý problém je typické moravské buranství a furiantství. To, že vyhodili miliardu do kanálu je až na druhém místě.Primární pro ně je, že mají první nádraží se železnicí v republice.

+3/−12
14.4.2015 16:39

R81a94d82o38m21í27r 97K45r48u18p15i16č57k19a 9194552510485

No tady na Morave jsme sice borci, ale myslim ze nadrazi se zeleznici uz prece jen bude v CR i jinde. :)

+10/−1
14.4.2015 17:19

J19a41r52e45k 96K44a80l53i65v74o18d65a 7856333671506

Tady už pomůže jen Chocholoušek...

0/0
14.4.2015 19:35

I15v23o 74J54a61n88á74č41e73k 8453513631982

Je to celé na hlavu, schválně jsem porovnal jak to aktuálně vypadá v mém případě. Nemyslím si, že bydlím nějak extrémně dobře z hlediska přístupu na letiště. Takže jdeme na to:

Varianta A - MHD: 14:40 skočím na MHD, absolvuji dva přestupy celkem 10km a 15:12 jsem na vlakovém nádraží, cena 20Kč. Koupím si jízdenku na vlak a 15:30 jedu na Mošnov. Jízdenka stojí 51 Kč a vzdálenost je 31km. Na letišti jsem v 16:02, odlet je v 17:55. Odjezd z domu tedy 3:15 před odletem a cena 71Kč.

Varianta B - Auto: Vzdálenost 19km, doba jízdy 20 minut. Náklady na cestu 65Kč. Úspora času téměř dvě hodiny. V praxi se m jednou stalo, že jsem mezi odchodem z domu a prvním pohybem letadla měl jen 45 minut. Pravda, odlet uspíšili o 35 minut, protože všichni byli na místě a nebyl důvod čekat, přílet na cílové letiště téměř o hodinu dříve oproti plánu.

Dle mého názoru jsou to další zcela vyhozené peníze tímto zrůdným sociálně komunistickým eurozřízením ve formě největšího podvodu všech dob čímž jsou dotace. :-/

+3/−1
14.4.2015 16:18

J97i87ř42í 36H86o19d75a77n 6714627403920

Ne každý má auto

+1/0
14.4.2015 18:20

P24e82t27r 91V81o43p95i49č71k85a 2512142458342

Kdo má letadlo, má většinou i auto. :-)

+2/0
14.4.2015 19:25

I44v86o 89J55a32n12á17č17e24k 8203183671962

OK, máte pravdu, takže:

Varianta C: MHD - autobus, odjezd 16:20, příjezd 16:40, cena 29Kč, velice podobné autu.

+1/0
14.4.2015 22:36

L89u41k63á95š 47Š95m82a98h57e81l 2277904272594

Hodnotit nové vlaky kamkoliv pár dní po zavedení je nesmysl. Tím nerozporuji, že třeba těch cestujících bude nakonec opravdu málo.

+3/0
14.4.2015 14:23

M81i65r11o47s70l50a45v 14Z39i53k37m74u50n46d 7909793204833

Jistě, cestující ve vlaku budou až budou letecké spoje a hlavně musí jezdit vlaky v hodinovém taktu s návazností ve Studénce na spoje směřující "z / na jih" ...

0/0
15.4.2015 19:32

J66i33ř87í 81K73r94e19j50č48a 8864471146

Levněji by vyšlo přispívat lidem,kteří odlétají z Mošnova na taxíka. Ta zbytečně vyhozená miliarda by vystačila na dvacet let. Když už rozhazovat peníze,tak alespoň rozumněji.

+1/0
14.4.2015 12:25

M89i97r50o83s26l88a64v 37V52i65d59l28i89č27k91a 3174524545333

To spíš na luxusní autobusovou dopravu. Ale železnice má být víceúčelová, i pro nákladní dopravu, věřím, že se časem vyplatí.

0/0
14.4.2015 14:09

F17r44a35n20t17i75s25e42k 23S64t95e54b35l62o 4899652886

Ta Ostrava koukam vali:) dalnice po ktery se neda jezdit vic jak 60-80km/h, vlak na letiste bez pasazeru. Oni maj vic penez nez rozumu.

+2/0
14.4.2015 12:09

M70i60r48o50s94l93a93v 11V94i45d26l24i75č28k32a 3564794945583

Za dálnici nemůže Ostrava, to je věc ŘSD.

+5/0
14.4.2015 14:04

J65o90s15e58f 15H81o88n22e20š 7521932320453

Na vlak si musí lidi zvyknout,že tady je.Odjezdy by měly navazovat na letadla

+1/−1
14.4.2015 11:33

R91a38d26o86s64l62a56v 95K84l24a23u80d23a 5464778484812

Hlavně musíte donutit letadla aby dodržovaly letový řád. To při špatném počasí, nebo v sezóně, je velmi problematické. Takže se vám kolikrát stane že ještě smrdíte na ranveji v Londýně, zatímco už by pod vámi měly být Krkonoše.

+1/−2
14.4.2015 11:38

F77r16a39n43t85i93s21e93k 56S45t46e87b22l22o 4819342726

Lepsi je mit zpozdeni nez riskovat pad letadla. V sezone je total pretizeny airspace a spatny pocasi je snad taky normalni duvod ke zpozdeni ne? Prinutit je chcete jak?

0/0
14.4.2015 12:06

R29a53d82o40s27l62a17v 92K13l44a19u73d90a 5674178984722

;-D?   Já tady poukazuju na to, že posílat vlak ke třem letadlům za den je pitomost. To se vyplatí tam, kde lze zřídit kyvadlový provoz.

+5/0
14.4.2015 12:10

I73v54o 49J66a84n97á82č11e70k 8503613481482

Tak dneska třeba letí přesně na čas, jak na potvoru.

0/0
14.4.2015 16:00

J76i35ř68í 11H64o52d74a62n 6334337983250

Přesně. Zrovna teď vidím rynair co mi letí nad hlavou a má zpoždění cca 50 minut. Ale možná je to kvůli navázání na vlak :-)

0/0
14.4.2015 18:22

J32a85r28d90a 22B36r72a95b53e14n81e61c 1980734149256

připadne mi to jako závist. Kdyby se totéž postavilo v Praze tak uvidíme několik oslavných článků o prozíravosti pražanů a poté klid po pěšině.

+4/−8
14.4.2015 10:56

R55a28d79o16s32l61a81v 69K34l24a41u48d97a 5174318784852

Proč závist? 8-o Jen někdo poukazuje na nesmyslnost takového projektu. Ač Pražák, tak si pochopitelně přeju rozvoj Moravy a Slezska. (Tedy celé ČR). To že se postaví krásná trať do míst kam nikdo nejezdí je ostuda nás všech, stejně jako padací mosty na nájezdech na D1, čachry s tunelem Blankou a pod. Určitě by se i na severní Moravě našla řada jiných, daleko potřebnějších projektů které budou sloužit místním občanům daleko lépe.

+14/0
14.4.2015 11:15

P42a60v98e66l 77S83z31t70u35r22c 4139394259951

Moc děkuji za tento příspěvek. Je docela smutné stále dokola číst ničím nepodložené příspěvky, které šmahem odsuzují jiný názor odkazem na závist.

0/0
14.4.2015 11:46

R82a90d75i87m 29P17o53l95á52š79e95k 9386403659489

Fakt je, že je to blízko od mého bydliště, líbí se mi, že se tady do těchto končin investuje, nejenom kdesi do Prahy anebo do centra Ostravy.

Ale na druhé straně ta investice je obrovská. Ta elektrifikace vůbec nemusela být stejně jako to propojení s Jablunkovem, to je dnes čistá chiméra. Polovina z těch 900 miliónů by klidně mohla být ušetřena. Kdyby tyto peníze byly investovány třeba do zaměstnanosti moravskoslezekého kraje, třeba formou financování rekvalifikací nebo stáží, prospělo by to MS kraji mnohem víc.

Navíc posílat vlaky jen od Ostravy je pro polovinu Ostravy nesmysl, když je z Ostravy  do Mošnova  funkční autobusová linka z ústředního autobusového nádraží. Vlak je výhodnější možná tak při nástupu v Ostravě Svinově, tedy pro Porubáky.

Spíš měli zřídit přímé vlaky do Mošnova z druhé strany, od Suchdola, Hranic a Lipníka, a ne pro cestující na letiště, ale pro zaměstnance mošnovské průmyslové zóny.

+2/0
14.4.2015 18:43

V81o21j65t82ě53c76h 93T27r81l93i29c22a 4386481395211

Takže když jako Ostravák budu kritizoval tunel Blanka nebo zdvihací most v Kolíně, znaméná to, že jsou projekty v cajku a já jen závidím, že se nebuduje tunel také pod Lysou Horou nebo zdvihací most přes Ostravici?

+2/0
14.4.2015 11:25

P43e21t20r 12N32o12v34o39t13n97y 3239532559692

V Praze by tím možná i něko jezdil.

+1/0
14.4.2015 11:34

J35a13n 35S42ů94r56a 4635563133402

co bych měl prosím závidět tímto textem? Podotýkám, že nejsem z Prahy ani v Praze nebydlím.

0/0
14.4.2015 11:48

M98i46r97o92s11l34a58v 76V39i51d56l97i28č31k37a 3704194425803

Jak je možné, že takový projekt v Ostravě prošel (myslím, že má budoucnost) a Praha ne a ne!

0/0
14.4.2015 12:01

J29a46n 90S29ů68r50a 4725523123442

Praha je bohatší region, než Ostravsko, proto zde daleko tolik projektů s EU dotací nevzniká.

+1/0
14.4.2015 12:02

R14a78d48o64s56l54a29v 70K34l92a14u14d21a 5284958914942

V Praze proti tomu protestovali občané Prahy 6 za vydatné pomoci místních politiků, kteří se často dostali i na magistrát, nebo do parlamentu. Oni usilovali pouze o metro, o železniční spojení nemají zájem.

0/0
14.4.2015 12:11

J61a78n 43Č75e34k36a85l 7939965274274

O metro na letiště má především zájem stavební lobby...

0/0
17.4.2015 10:21

P60a12v80e65l 18S13z86t48u22r93c 4499824719241

Myslíte nebo víte? A pokud víte, můžete uvést nějaké argumenty? Nebo jenom máte "nějaký pocit"? Když budete utrácet svoje vlastní peníze, dejte třeba jenom na svoje pocity. Tady se bavíme o stovkách milionů na velmi pochybně zdůvodněný projekt, kdy hrozí i vrácení dotace. Ty peníze zákonitě musí chybět někde jinde. Dokáže to vnímat v trochu širších souvislostech nebo jenom máte "nějaký pocit"???

0/0
14.4.2015 12:12

T63o22m20á93š 53K86o25s56t31e76l59e16c81k35ý 8447713398291

Kdyby se to postavilo v Praze, smysl by to mělo. Kromě jiného i vzhledem k tomu, že půlka Moravy už bydlí v Praze.

+1/−1
14.4.2015 16:42

M68i35c72h17a75l 52S12t40e62b87l88o 5189231654497

Správně napsané...holt vyčerpat se musí...:-/

+6/0
14.4.2015 10:52

M35a51r63e71k 40V84y17m33a17z25a65l 5188856362360

Zajímalo by mně jak vypadal článek od pana Sůry, pokud by bylo vše v režii RegioJetu? ;-D

+7/0
14.4.2015 10:39

F41r40a68n15t20i42s93e93k 86S46t85e77b43l23o 4269682876

At si soukroma firma stavi co chce. Tenhle kocourkov je ale za eu a statni penize!

+1/0
14.4.2015 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.