Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zdroje jsou, vlaky jsou. Jen cestující do Mošnova ne

Až dosud byl jedním ze symbolů nesmyslných evropských dotací zvedací most v Kolíně. Je postaven tak, aby pod ním mohly proplout vysoké lodě. Ty se však kvůli nesplavnosti Labe do Kolína nedostanou, takže zvedání je k ničemu. Od pondělí ale má kolínský most vážného konkurenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T86o86m46á11š 43T31o44m27e81š 7722813821530

Zase jen autor dokázal, že jediné co mu jde je urážet a kritizovat ostatní aniž by se sám o něco pokusil.[>-]R^

0/0
18.4.2015 13:23

F42r80a48n71t14i12š10e40k 28S75k94u35p72l15í95k 7692232341212

Všimli jste si, že to, co je podle autora potřebnější, je vždy alespoň zčásti v Čechách?

0/−1
17.4.2015 20:23

Z96d39e68n93ě26k 38S69a64m44e36k 5141336853

Zase jsme to podělali, prostě se to nenaučím, ne a ne.

0/0
17.4.2015 18:08
Foto

J41a15k25u41b 15U70r80b52a24n 9850912600737

Zase další tunel, jak se krásně ty peníze mohly využít na potřebné věci. Určitě nějaký kámoš ve stavebni firmě, který neměl práci tak mu jí náramně zajistili

0/0
16.4.2015 19:18

T95o46m61á30š 91H70u74d52e23č59e26k 3513773169683

Diví se někdo? Na co sáhne stát, po tom prd. Holt z cizích peněz a bez odpovědnosti, to se to utrácí. A ti, kdo to platí si nechávají dál kálet na hlavu. Je to na blití.

0/0
14.4.2015 22:19

J74a94n 17S41ů43r88a 4195413983342

Pro všechny snílky, co čekají desítky vlaků denně do průmyslové zóny s materiálem jedna věta ze záměru společnosti Mobis Lamp Shop v Mošnově

Doprava surovin a výrobků bude zajištěna kamionovou dopravou po stávajících silničních komunikacích

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09WOTE1MF9kb2t1bWVudGFjZURPQ18xNTQ5MzIyODU5NDkwNjE5MDI2LnBkZg/OV9150_dokumentace.pdf

+2/0
14.4.2015 18:32

J87a69r19e35k 15K78a94l97i78v75o49d71a 7736603611196

Samozřejmě. Všude se počítá s kamióny jako stěžejní dopravou, je nejpružnější, a pro toho, kdo jede just in time jediná možná. Ale v Nošovicích to bylo taky tak, a už je tam vlečka...

+1/0
14.4.2015 20:38
Foto

M36a25r62t47i34n 46G95r84o45c81h51o12l 7506428956221

Nošovice měly vlečku od začátku, 300000 aut kamiony neodvezete ... za to jim chybí druhý nájezd na dálnici a likvidují okolní standartní komunikace ... problém Mošnova je, že nikdo nedokázal přilákat mimo Ryanair (a to jen jednou linkou) jiné nízkonákladové společnosti na úkor Ruzyně. Mezitím vyrostly Katovice a Krakov a těžko říct, jestli se ještě někomu podaří tohle změnit ...

+1/0
15.4.2015 15:58

R73a59d81k45o 69K72ř28i60v46á74n37e43k 7930233435960

Otevřená trať nemá s nákladní dopravou mnoho společného, pane js.

Čtenáři jsou podle Vás snílci a  myslí si, že se vlakem na letiště bude vozit prášek do práškovacích letadel?

Jinak po zbytku staré trati se do Mošnova po celá léta vozí letecké palivo, podobně jako na Ruzyni.

+1/0
15.4.2015 12:52

J28a36n 71S16ů62r38a 4125343373822

Zkuste si přečíst studii proveditelnosti na celou trať, kde se počítá s nákladní dopravou a cargo terminálu a je i jedním z důvodů pro celou stavbu, resp. přidělení dotace.

+1/0
15.4.2015 12:59

R12a37d61k11o 65K12ř88i89v38á90n87e90k 7740773865190

Ta trať nemá význam ani pro osobní, ani pro nákladní dopravu. Jsou to vyhozené peníze. Jste snad jiného názoru?

Na jiném místě píšu, že by měla smysl příměstská linka Ostrava - Studénka - Mošnov - Příbor - Kopřivnice (po úpravách infrastruktury). To ovšem odpovídá trasování původní zrušené trati. Stávající veledílo je neprovozovatelný paskvil. Neříkejte, že se mnou musíte  ze zásady nesouhlasit a že je Vaší povinností vyvyšovat se nad obyčejné čtenáře.

+1/0
15.4.2015 13:27

J89a52n 82S51ů48r76a 4325743773352

Ne. O tom je celý můj komentář, jen jsem mimo hlavní text ještě cítil potřebu po přečtení některých komentářů připojit odkaz, který dokazuje nesmyslnost obhajoby této trati průmyslovou zónou.

+1/−1
15.4.2015 13:31

V70í35t54ě61z67s45l65a59v 80R72y48b53e64c32k55ý 8163395500490

A kvůli tomu, aby se mermomocí ukázalo vedení kraje, je zprasený jízdní řád osobních vlaků na hlavní trati (nebo už není hlavní ?) Přerov -Bohumín mezi Hranicemi na Moravě a Studénkou. Protože ostravský hejtman preferoval dopravu do Mošnova a nebyl moc ochoten se dohodnout s olomouckým (oba z ČSSD !!!), kdo osobní dopravu objedná a zaplatí, hrozilo, že v několika zastávkách na hranici krajů vůbec nebudou osobní vlaky vůbec zastavovat!!!

+2/0
14.4.2015 18:04

R61a26d20i55m 60P85o59l60á37š59e36k 9676823419639

A to ještě k tomu zprasené vlaky na trati Sednice - Veřovice.

+1/0
14.4.2015 18:33

O44t76a32k52a34r 25T96e24p70l45á86r59e94k 7429472811359

R^

0/0
14.4.2015 18:03

T26o19m33á37š 20K48o94s11t40e84l39e90c96k41ý 8837193878981

Celý problém je typické moravské buranství a furiantství. To, že vyhodili miliardu do kanálu je až na druhém místě.Primární pro ně je, že mají první nádraží se železnicí v republice.

+3/−12
14.4.2015 16:39

R13a80d23o53m34í89r 79K32r94u64p53i22č78k11a 9424262440545

No tady na Morave jsme sice borci, ale myslim ze nadrazi se zeleznici uz prece jen bude v CR i jinde. :)

+10/−1
14.4.2015 17:19

J30a24r49e75k 91K66a94l33i98v82o85d36a 7976603901606

Tady už pomůže jen Chocholoušek...

0/0
14.4.2015 19:35

I33v37o 10J35a39n10á42č54e94k 8813313381522

Je to celé na hlavu, schválně jsem porovnal jak to aktuálně vypadá v mém případě. Nemyslím si, že bydlím nějak extrémně dobře z hlediska přístupu na letiště. Takže jdeme na to:

Varianta A - MHD: 14:40 skočím na MHD, absolvuji dva přestupy celkem 10km a 15:12 jsem na vlakovém nádraží, cena 20Kč. Koupím si jízdenku na vlak a 15:30 jedu na Mošnov. Jízdenka stojí 51 Kč a vzdálenost je 31km. Na letišti jsem v 16:02, odlet je v 17:55. Odjezd z domu tedy 3:15 před odletem a cena 71Kč.

Varianta B - Auto: Vzdálenost 19km, doba jízdy 20 minut. Náklady na cestu 65Kč. Úspora času téměř dvě hodiny. V praxi se m jednou stalo, že jsem mezi odchodem z domu a prvním pohybem letadla měl jen 45 minut. Pravda, odlet uspíšili o 35 minut, protože všichni byli na místě a nebyl důvod čekat, přílet na cílové letiště téměř o hodinu dříve oproti plánu.

Dle mého názoru jsou to další zcela vyhozené peníze tímto zrůdným sociálně komunistickým eurozřízením ve formě největšího podvodu všech dob čímž jsou dotace. :-/

+3/−1
14.4.2015 16:18

J23i56ř52í 20H68o68d22a16n 6464857893530

Ne každý má auto

+1/0
14.4.2015 18:20

P51e13t52r 33V43o72p91i87č50k10a 2162862438222

Kdo má letadlo, má většinou i auto. :-)

+2/0
14.4.2015 19:25

I75v29o 66J53a63n23á81č76e56k 8723273661852

OK, máte pravdu, takže:

Varianta C: MHD - autobus, odjezd 16:20, příjezd 16:40, cena 29Kč, velice podobné autu.

+1/0
14.4.2015 22:36

L54u54k74á43š 83Š58m31a85h75e97l 2807124922804

Hodnotit nové vlaky kamkoliv pár dní po zavedení je nesmysl. Tím nerozporuji, že třeba těch cestujících bude nakonec opravdu málo.

+3/0
14.4.2015 14:23

M38i45r36o22s39l43a49v 12Z68i52k32m14u22n96d 7789853854473

Jistě, cestující ve vlaku budou až budou letecké spoje a hlavně musí jezdit vlaky v hodinovém taktu s návazností ve Studénce na spoje směřující "z / na jih" ...

0/0
15.4.2015 19:32

J88i28ř27í 54K66r51e84j10č67a 8234941276

Levněji by vyšlo přispívat lidem,kteří odlétají z Mošnova na taxíka. Ta zbytečně vyhozená miliarda by vystačila na dvacet let. Když už rozhazovat peníze,tak alespoň rozumněji.

+1/0
14.4.2015 12:25

M72i71r34o77s54l63a26v 38V77i64d27l12i31č70k30a 3854784455103

To spíš na luxusní autobusovou dopravu. Ale železnice má být víceúčelová, i pro nákladní dopravu, věřím, že se časem vyplatí.

0/0
14.4.2015 14:09

F38r19a61n84t48i24s86e60k 35S54t26e48b31l38o 4959272546

Ta Ostrava koukam vali:) dalnice po ktery se neda jezdit vic jak 60-80km/h, vlak na letiste bez pasazeru. Oni maj vic penez nez rozumu.

+2/0
14.4.2015 12:09

M58i58r80o49s18l31a29v 86V95i55d34l80i71č48k10a 3394144425413

Za dálnici nemůže Ostrava, to je věc ŘSD.

+5/0
14.4.2015 14:04

J34o56s47e26f 29H18o98n89e55š 7351302830763

Na vlak si musí lidi zvyknout,že tady je.Odjezdy by měly navazovat na letadla

+1/−1
14.4.2015 11:33

R22a70d14o38s36l78a18v 32K65l38a24u43d24a 5214358254212

Hlavně musíte donutit letadla aby dodržovaly letový řád. To při špatném počasí, nebo v sezóně, je velmi problematické. Takže se vám kolikrát stane že ještě smrdíte na ranveji v Londýně, zatímco už by pod vámi měly být Krkonoše.

+1/−2
14.4.2015 11:38

F15r89a14n48t78i37s38e49k 80S59t62e95b98l12o 4299432626

Lepsi je mit zpozdeni nez riskovat pad letadla. V sezone je total pretizeny airspace a spatny pocasi je snad taky normalni duvod ke zpozdeni ne? Prinutit je chcete jak?

0/0
14.4.2015 12:06

R75a42d22o30s31l80a76v 13K19l23a32u15d92a 5924868834652

;-D?   Já tady poukazuju na to, že posílat vlak ke třem letadlům za den je pitomost. To se vyplatí tam, kde lze zřídit kyvadlový provoz.

+5/0
14.4.2015 12:10

I30v81o 14J48a82n31á32č78e72k 8823193291452

Tak dneska třeba letí přesně na čas, jak na potvoru.

0/0
14.4.2015 16:00

J94i61ř66í 81H97o14d92a40n 6384857943350

Přesně. Zrovna teď vidím rynair co mi letí nad hlavou a má zpoždění cca 50 minut. Ale možná je to kvůli navázání na vlak :-)

0/0
14.4.2015 18:22

J56a32r45d55a 93B75r96a74b26e97n80e60c 1400534639486

připadne mi to jako závist. Kdyby se totéž postavilo v Praze tak uvidíme několik oslavných článků o prozíravosti pražanů a poté klid po pěšině.

+4/−8
14.4.2015 10:56

R47a22d61o40s18l57a55v 50K16l88a10u56d54a 5784358564572

Proč závist? 8-o Jen někdo poukazuje na nesmyslnost takového projektu. Ač Pražák, tak si pochopitelně přeju rozvoj Moravy a Slezska. (Tedy celé ČR). To že se postaví krásná trať do míst kam nikdo nejezdí je ostuda nás všech, stejně jako padací mosty na nájezdech na D1, čachry s tunelem Blankou a pod. Určitě by se i na severní Moravě našla řada jiných, daleko potřebnějších projektů které budou sloužit místním občanům daleko lépe.

+14/0
14.4.2015 11:15

P26a47v74e38l 12S75z17t91u31r64c 4439304239281

Moc děkuji za tento příspěvek. Je docela smutné stále dokola číst ničím nepodložené příspěvky, které šmahem odsuzují jiný názor odkazem na závist.

0/0
14.4.2015 11:46

R59a65d80i77m 97P77o46l78á15š25e56k 9556463309289

Fakt je, že je to blízko od mého bydliště, líbí se mi, že se tady do těchto končin investuje, nejenom kdesi do Prahy anebo do centra Ostravy.

Ale na druhé straně ta investice je obrovská. Ta elektrifikace vůbec nemusela být stejně jako to propojení s Jablunkovem, to je dnes čistá chiméra. Polovina z těch 900 miliónů by klidně mohla být ušetřena. Kdyby tyto peníze byly investovány třeba do zaměstnanosti moravskoslezekého kraje, třeba formou financování rekvalifikací nebo stáží, prospělo by to MS kraji mnohem víc.

Navíc posílat vlaky jen od Ostravy je pro polovinu Ostravy nesmysl, když je z Ostravy  do Mošnova  funkční autobusová linka z ústředního autobusového nádraží. Vlak je výhodnější možná tak při nástupu v Ostravě Svinově, tedy pro Porubáky.

Spíš měli zřídit přímé vlaky do Mošnova z druhé strany, od Suchdola, Hranic a Lipníka, a ne pro cestující na letiště, ale pro zaměstnance mošnovské průmyslové zóny.

+2/0
14.4.2015 18:43

V49o69j49t63ě22c65h 24T60r72l40i29c39a 4746731365411

Takže když jako Ostravák budu kritizoval tunel Blanka nebo zdvihací most v Kolíně, znaméná to, že jsou projekty v cajku a já jen závidím, že se nebuduje tunel také pod Lysou Horou nebo zdvihací most přes Ostravici?

+2/0
14.4.2015 11:25

P32e56t32r 28N77o55v11o87t76n51y 3109892289912

V Praze by tím možná i něko jezdil.

+1/0
14.4.2015 11:34

J80a57n 67S31ů80r10a 4315643973662

co bych měl prosím závidět tímto textem? Podotýkám, že nejsem z Prahy ani v Praze nebydlím.

0/0
14.4.2015 11:48

M86i35r60o48s32l14a19v 46V82i68d33l37i67č73k27a 3604914975633

Jak je možné, že takový projekt v Ostravě prošel (myslím, že má budoucnost) a Praha ne a ne!

0/0
14.4.2015 12:01

J32a46n 32S79ů24r71a 4975573743522

Praha je bohatší region, než Ostravsko, proto zde daleko tolik projektů s EU dotací nevzniká.

+1/0
14.4.2015 12:02

R71a42d65o69s95l66a39v 33K95l77a40u68d41a 5664908334162

V Praze proti tomu protestovali občané Prahy 6 za vydatné pomoci místních politiků, kteří se často dostali i na magistrát, nebo do parlamentu. Oni usilovali pouze o metro, o železniční spojení nemají zájem.

0/0
14.4.2015 12:11

J40a16n 38Č82e46k97a28l 7759865714624

O metro na letiště má především zájem stavební lobby...

0/0
17.4.2015 10:21

P62a89v57e60l 47S13z27t98u37r69c 4379504309811

Myslíte nebo víte? A pokud víte, můžete uvést nějaké argumenty? Nebo jenom máte "nějaký pocit"? Když budete utrácet svoje vlastní peníze, dejte třeba jenom na svoje pocity. Tady se bavíme o stovkách milionů na velmi pochybně zdůvodněný projekt, kdy hrozí i vrácení dotace. Ty peníze zákonitě musí chybět někde jinde. Dokáže to vnímat v trochu širších souvislostech nebo jenom máte "nějaký pocit"???

0/0
14.4.2015 12:12

T61o39m31á65š 54K98o72s83t65e68l74e38c53k53ý 8667773968431

Kdyby se to postavilo v Praze, smysl by to mělo. Kromě jiného i vzhledem k tomu, že půlka Moravy už bydlí v Praze.

+1/−1
14.4.2015 16:42

M13i49c75h45a40l 36S50t42e38b31l95o 5659191334767

Správně napsané...holt vyčerpat se musí...:-/

+6/0
14.4.2015 10:52

M53a24r42e72k 76V23y86m96a93z25a29l 5178936452480

Zajímalo by mně jak vypadal článek od pana Sůry, pokud by bylo vše v režii RegioJetu? ;-D

+7/0
14.4.2015 10:39

F11r92a65n87t74i84s51e35k 87S88t36e32b13l17o 4749412916

At si soukroma firma stavi co chce. Tenhle kocourkov je ale za eu a statni penize!

+1/0
14.4.2015 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.