Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraťte do rozpočtu sedm miliard, žaluje Jančura České dráhy

Majetek, za jehož převedení na SŽDC získaly v roce 2008 České dráhy 12 miliard korun, byl nadhodnocený o sedm miliard. Tvrdí to soukromý železniční dopravce RegioJet. Firma Radima Jančury podává na svého největšího konkurenta žalobu. Dopravce vyzval, ať peníze vrátí do státního rozpočtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T80o34m19á28š 42G56r46o53s81s38m97a61n12n 6164258482221

Proc slavny podnikatel nejezdi nejaky spoj který je prodelecny .. takových po republice je. At ukaze jak se podnika na zeleznici kde by mu jezdilo každý den 10 delnasu rano v 5 a ve tri zpet .. k dokotru dve mami s kocarem a dve duchodkyne pro chleba do města .. Nadavat to umi kazdej .. jezdit na trati na které bude mit jasne plne se to podnika.. když by stat mel na to obnovit masiny a vagony za funglace tak by se to také jezdilo .. at sahne do kapsy a zacne za sve opravovat výhybky semafory .. silnice po kterých jezdi .. tenhle clovek je .. brr dela se mi z nej zle

+4/−3
15.4.2015 15:39

2925454988463

takže stát má pozemky a stavby, které převede na ČD (taky státní firma)  a ten je následně prodá SŽDC (taky státní firma) za 12 miliard, které zaplatí stát. a tipněte si, kde na to vezme. takže stát udělal takové kolečko, na jehož konci je -12 miliard z rozpočtu.

a teď si vemte, že SZDC tohle všechno převede zpět na stát za pohledávky, které k němu má a kolečko může jet znovu :)

+1/−1
15.4.2015 13:04

M67i71r42o10s35l29a12v 57Z31i11k97m73u45n39d 7709523234943

Lze pouze litovat, že české zákony jsou takové, že neumožňují soudu rozhodujícím o téhle věci, v případě, že se žaloba ukáže jako neopodstatněná, uložit páně Jančurovi zaplatit těch 7 miliard .... buď je dát na účet státu nebo ČD ... resp. složit kauci 7 miliard do soudní úschovy ....

+5/0
15.4.2015 10:47

J66a40n 10H13l23e38d36í89k 4509572138922

a z čeho pak zaplatí 10.000 úředníků  ((z toho 4.000 slovenských))--  ???

+1/0
15.4.2015 10:34

J44i42ř44í 92E47r34b82e98n 1403984246527

Kdo?

0/0
15.4.2015 10:39

J82o63s61e31f 40K62o12z53e55l 1616446955325

ČD řádný hospodář - není to protimluv ?

+4/−2
15.4.2015 7:53

J39a44n 51N58o77v26á18k 7225884668147

oxymoron ;-D

+2/−2
15.4.2015 8:02

M35i21r56o71s22l23a79v 24Z56i45k50m91u96n73d 7879963124503

To je relativní, müslíte, že Jančura je řádný hospodář.

Např. pro stejný počet přepravených cestujících potřebuje více personálu než konkurence ... na vlaku ČD (5 vozů)  jede strojvedoucí a jeden člen vlakového doprovodu, u Jančury se na pět vozů potřebuje strojvedoucí a 5 členů vlakového doprovodu (stevardi) ...

+5/0
16.4.2015 7:44

J58i48ř19í 15E58r95b74e15n 1823324856357

"Majetek Dráhy bezplatně získaly od státu v roce 2003." - no, není to náhodou tak, že stát - coby vlastník - tento majetek vložil do podstaty své vlastní čerstvě založené akciové společnosti? ;-)

To je jako rozčilovat se, že si někdo pořídil děti a ještě navíc zadarmo, nikomu za ně nezaplatil ;-D

+3/−2
14.4.2015 22:09

J84a78n 37L50a74k68o49m87ý 7721405145974

To jo, ale SŽDC je jen další firmou státu - majitel obou firem je stejný. A 5 miliard, což není málo, nerozporuje ani Radim.

Osobně se mi nejvíc líbí, jak se ČD ohrazují tím řádným hospodářem, to já budu dřív dýchat pod vodou, než oni budou řádným hospodářem.

+4/−4
14.4.2015 22:15

J54i40ř41í 70E62r61b74e74n 1583734786617

No a? Když dám svým dětem každému desetikorunu do jejich společné kasičky a dcera pak z toho "převede" pět korun synovi, ztratily se snad někam ty peníze? Kluk je v účetním zisku, holka v účetní ztrátě, reálně jsou ty peníze pořád ve stejné kasičce!

+5/−2
14.4.2015 22:19

M55a39r45e50k 87H89r37u53b38y 6777172101278

Jenze holka pak natahne ruku k vam - a najednou jste ve ztrate vy:-P

A tady nejde o desetikorunu, ale o 7 miliard - to je napr. vic, nez se za cely rok vybere na mytnem

+1/−1
15.4.2015 10:37

J38i33ř10í 33E70r45b59e92n 1783734866427

Ale furt jde jen o účetní operaci mezi státem, státní organizací a státem vlastněnou akciovkou - nejde o žádný reálný příjem/výdej/zisk/ztráta!

.

No a o té výši 7 miliard by se dalo dost licitovat, protože Jančurovci v tiskové zprávě mluví i o jakési sumě 400 milionů...

+1/0
15.4.2015 10:41

M23i39r17o72s21l56a33v 33Z97i15k33m79u59n59d 7299123364893

Prostě zákony jsou takové jaké jsou a stát, resp. ČD a.s. i SŽDC s.o. postupovaly podle příslušných zákonů, byť se to může zdát postavené na palici ... kdyby podle "blbých" zákonů nepostupovali příslušní šéfové, tak by je podle jiných zákonů obvinila policie ...

S tím nic neuděláte ...

+1/0
15.4.2015 10:44
Foto

V54á23c12l47a62v 37H14e39j98n80a 9106876674959

Pan Jančura dělá přesně pravý opak toho, co by se nemělo. typický čecháček. Jak je to? Kdo nic neumí, kritizuje ty, co jsou už mnohem dále. Peníze taky nejsou věčné pane Jančura, i když se zdá, že zatím jste na tom dobře..

+5/−5
14.4.2015 22:07

M31i21c80h27a26l 96P15r54o19k93š 6921574722492

Nejak vam nerozumim. V prvni vete tvrdite, ze se chova spravne a nasledne ho za to kritizujete.

+1/−1
15.4.2015 6:14

J14a68n 18N68o47v64á70k 7495794848357

no zatím to vypadá, že on to umí lépe než ČD.

+3/−5
15.4.2015 8:01

T76o72m 39J56u45r64e12č82k22a 6975412435325

Jestli myslíte zpoždění, tak ano. Ostatní dva jedou načas a žlutý půl hodiny sekeru běžně...

+5/−2
15.4.2015 10:04
Foto

B95r81o80n59i30s53l73a23v 33G44a30b40r42y44š 2262289261

Už je ale vážně trapnej. Dokáže vůbec fungovat bez toho, aniž by napadal konkurenci? Nečetl jsem žádný článek o ČD, že Jančura něco dělá špatně. I když mi ten jeho entuziasmus imponuje, nechápu, proč se prostě neusmíří a dopravci nespolupracují. V různých IDS si taky dopravci nekonkurují, ale navzájem se respektují a doplňují. To je to tady tak těžké?

+13/−2
14.4.2015 22:04

P46e84t13r 54N85i49v69n89i16c21k80ý 3592404155817

Člověk je největší odborník na životy cizích lidí. Naprosto přesně ví, co je nejlepší a co by měl dělat NĚKDO JINÝ.

+4/0
15.4.2015 9:12

P71e36t86r 87R44ý26z74l65e61r 5890568429957

všichni velebíte pana Jančuru už jste asi zapoměli jak se začal chovat,když likvidoval konkurenci v autobusové dopravě.Tak aby to nedopadlo i na železnici.

+15/−2
14.4.2015 20:38

J22a28n 45K84o46b36ě94r86s56k81ý 1360916731473

To je pravda. Kdyby na trati Praha-Ostrava zůstal jen Regiojet to bychom viděli, jak by cena vzrostla.

+10/−1
14.4.2015 21:22

P48e93t42r 17N50e72c92h52a54n98i98c52k59ý 7833946568210

A jak bychom se nevešli

+5/0
14.4.2015 21:27

J88a37n 51S53ů31r74a 4535643533572

Tak k jedné klasické lži je potřeba opakovat donekonečna fakta. Praha - Liberec, rok 2004, monopol ČSAD Liberec, cena 78 Kč + 10 Kč místenka + 10 Kč zavazadlo. Nyní monopol Student Agency 95 Kč včetně místenky a zavazadla. Porovnejte si ceny nafty, připočtěte si inflaci, mýto a pak ukazujte, jaký je Jančura zlý monopolista.

+8/−2
14.4.2015 21:46

J98a45n 44K22o49b94ě32r41s57k20ý 1270626881513

Hlavní nevýhoda trasy Praha-Liberec s Jančurou. Když je všechno plné nikam nejedu. Spojení vlakem sice není nic moc, ale přežít se to dá. Výhoda vlaku je že mě vyhodí v centru a ne někde na periferii na Černém Mostě. Liberec by si zasloužil pořádnou železnicní trať. Povinné místenky jsou zlo jak u SA tak u ČD.

+9/−1
14.4.2015 21:53

J22a28n 91S34ů61r40a 4475743673542

Víte, jak vypadala doprava v roce 2004 s monopolem ČSAD Liberec?  Pokud jste chtěl jet v neděli večer z Liberce do Prahy, tak nezbývalo nic jiného, než si jít koupit místenku nejméně týden dopředu. Pokud jste ji neměl, musel jste doufat, že vás vezmou na stojáka, tam jste se často nevešel. Pak už jedině stop. V případě SA je skutečně problém ve špičkové časy, spojů je ale výrazně více, než za dob ČSAD, navíc se přidávají běžně i dvě posily v jeden odjezd. Problémem je i fakt, že hodně lidí si díky benevolenci rezerv. systému rezervuje např. na pátek x jízdenek a pak je postupně bezplatně ruší, ale to ukazuje plné autobusy. Vzhledem k tomu, že ve špičce jezdí autobusy po 15 minutách, místo se najde během hodiny vždy i bez rezervace, protože někdo nedorazí...Černý Most je 16 minut od centra jízdy metrem.

+4/−2
14.4.2015 22:04

J84a47n 52K72o93b39ě88r59s51k36ý 1580396151133

Díky za objasnění, ale jízdu metrem odněkud z periferie nepovažují za pohodlný přesun zvlášť s kuframa. To je snad takový problém aby Jančura zajel až na Florenc ? Jinak já když jedu jednou ročně do Liberce tak jedu stejně vlakem přes Pardubice z Olomouce je to nejvýhodnější

+4/0
14.4.2015 22:08

J76a20n 12S72ů76r92a 4325473253322

Jistě, že to je problém. Autobusem to trvá nejméně půl hodiny vzhledem k dopravní situaci. Autobus vám zastavuje přímo u vchodu do metra, žádné schody, žádní nosiči, vylezete z metra a za pět metrů jste v metru.

+3/−2
14.4.2015 22:09

R60a95d22e23k 26J77a89n54a60t95a 9695766104912

Zde si stojí za to povšimnout, že za to, že Jančura nemusí utrácet za pomalou (a tudíž nákladnou) jízdu busu na Florenc, vděčí metru, což je městká linka, jejíž provoz je silně dotován z městského rozpočtu.

To píšu pro ty, kdo považují dotace do veřejné dopravy za zlo. Pokud by jich nebylo, měla by i Jančurova komerční linka do Liberce minimálně o polovinu vyšší jízdné.

+9/0
14.4.2015 22:35

J52o97s68e89f 14H58o46n18e51š 7811322880623

Pokud chcete jet v pátek nebo v neděli tak se musíte také zaregistrovat v předstihu,jinak vám zbýva vlak.Jančura toto nezměnil,ale kvalita stoupla to je třeba uznat

0/0
15.4.2015 11:43

J53i52ř30í 39E61r86b56e59n 1803234216687

No, mohli bychom si vzpomenout i na jízdenku za 1 korunu, že? ;-)

+4/0
14.4.2015 22:11

J95a75n 61S69ů37r13a 4835673133132

ano. také na pokutu ÚOHS ČSAD Liberec

+2/−1
14.4.2015 22:11

T86o88m 72J10u16r80e78č72k33a 6595712345695

A také na pokutu SA proti Asianě....

+3/0
14.4.2015 22:42

J25a97n 19S23ů26r29a 4785403393712

Bavíme se o Liberec - Praha.

+1/−1
14.4.2015 22:44

T24o51m 88J18u15r66e23č29k84a 6755642785295

Bavíme se o vytlačování konkurence...

+5/−1
14.4.2015 22:49

L32i80b17o82r 36Z31a50v85ř98e80l 8769526561212

Praha - Liberec za rovných 100 kč,cca týden zpět

0/0
17.4.2015 18:43

J83a14n 36S73ů40r72a 4465833913112

95 je pro kreditovou jízdenku

0/0
17.4.2015 19:22

K23a65r53e47l 82P16e54c50k91a 7266110395894

Ať je Jančura jakej chce, dobře že prudí státního molocha ČD. Ještě by takhle měl někdo prudit Českou poštu.

+4/−7
14.4.2015 20:15

J96a37n 54J40e89m46e98l41k96a 1315610

To je pravda, protože jednak nechápu, že v době eshopů a balíků mají problém, když mají síť. A chystají se snížit počet poboček na třetinu!

0/0
14.4.2015 21:14

J85i54ř53í 13E27r94b36e31n 1673514386877

V čem mají problém? Doručují 88 % zásilek do 24 hodin a 97 % do 48 hodin, tak co? Výkonnější poštovní správa není ani v Německu, ani v Japonsku...

+5/−1
14.4.2015 22:13
Foto

V47o43j40t57ě88c60h 50H26u30b85r 2766815438502

Pardon, ale vy vážně srovnáváte Českou a japonskou poštu? Podle dvou čísel? Japonská pošta doručuje i o víkendech a svátcích, při nezastižení doručuje opakovaně zdarma a to v zákazníkem stanoveném dnu (i o víkendu) a čase (poslední pásmo je 19 - 21h). Doručuje se běžně do druhého dne (po Tokiu i ve stejný den podle druhu služby), ale třeba Hokkaidó nebo Okinawa jsou daleko,, takže to trvá déle. Vzdálenosti v ČR jsou prostě malé, proto je ta pošta tak "výkonná". S cenami je to různé, ale služby jako pohlednice nebo mezinárodní EMS jsou tu podstatně levnější.

A to nemluvím o úplně jiné úrovni přístupu k zákazníkovi.

+2/0
15.4.2015 6:28

R35a47d51e94k 78J60a78n98a92t79a 9885596244702

Česká pošta žádný velký problém nemá. Na volném trhu si vede docela dobře.

Problémy jsou akorát s univerzální službou, nakázanou státem, která je ztrátová, mj. proto, že se doručuje za pevnou nízkou cenu po celé ČR a stát a obce se brání rušení malých poboček.

+1/0
14.4.2015 22:38

J58a58n 11J12e58m92e23l81k11a 1855570

No já bych řekl, že má - přestože má velkou síť poboček, což je podle mě výhoda, na balíky z eshopů má malý podíl. A to musí souviset s úrovní služeb.

+3/−1
15.4.2015 6:41

T25o75m44á84š 13G21r13o76s79s53m41a51n16n 6724388932671

jasne.. vystrnadi konkurenci a pak mu stat bude ještě za to ze jezdi po statnich kolejích platit dotace ... pan Jancura v tom umi chodit.. chtěl bych videt jak by se tvaril když by mel jezdit nekam do horni dolni .. na to se muze vy.. tam radsi necha CD .. ;-D

+1/0
15.4.2015 15:36

P54e80t43r 28N11e91c24h28a37n82i68c60k48ý 7493886368280

PR oddělení Regiojetu nezahálí (reklama na vagón u fotky, která normálně bývá označena jako ilustrační ;-D ). Jančura se prostě zviditelňuje, chce být v očích veřejnosti vnímán jako ten bojovník za spravedlnost, spasitel utlačovaných a přitom by si rád vytvořil monopol, už mě to celkem unavuje. Předně by měl žalobu podat na stát ne na dráhy. Stát určoval pravidla. Pak by mě zajímalo čemu tím žlutý spasitel pomůže? Tak ČD vrátí 7 miliard? Takže co? Nebude na údržbu vlaků, nebude na modernizace, nebude na nová vozidla, nebude na více personálu. Jančura si tím nepomůže, to nejlepší stejně ČD stáhnou na Ostravu proti němu, uškodí akorát tam, kde on stejně nejezdí a 7 miliard půjde někam na vzdělávací programy pro Chánov. Nedělám si o ČD iluze, ale to co Jančura požaduje tím teda rozhodně nikomu nepomůže. On sám několikrát zneužíval dotace nebo lépe řečeno "špatně nastavená pravidla", což se moc neliší od toho na co podává žalobu. Raději by se měl starat, aby jeho prostoje a rozjezdy nebyly delší než kolik si nakreslil do grafikonu.

+13/−2
14.4.2015 19:56

T43o75m 74J86u89r12e18č15k81a 6285512855715

Tak víte jak. Hraje si na to, že mu jde jen o blaho lidu. Ve skutečnosti se snaží co nejvíc oslabit ČD před připravovanými VŘ na dlouhodobé smlouvy a přihrát si co nejvíc dotací k sobě. (Viz čachry se studentským jízdným.) Problém je, že tohle je už X-tá avizovaná žaloba a dodnes jich vyhrál...NULA...

+2/0
14.4.2015 22:22

J17a89n 48S41ů47r82a 4835653103572

Zapomínáte na jednu zásadní událost: převody nádraží. O tom, jakou metodu použít, dumá EK už přes půl rok. A rozdíly jsou poměrně dost zásadní.

+3/0
14.4.2015 22:27

J17i12ř44í 59E64r36b90e27n 1223174406967

Jinak řečeno: podle toho, jak se který úředník vyspí a jak se mu ten den zalíbí která metodika, tak podle toho se buď vznese žaloba, anebo se to prohlásí za standardní krok.

To tedy není nijak potěšující informace, pane Sůro! :-/

+1/0
14.4.2015 22:34

T50o14m 65J45u74r60e98č58k16a 6515212465445

Stejně tak už v Bruselu jednu žalobu na ten převod z 2008 zamítli...

+1/0
14.4.2015 22:41

M36i23l64a65n 32Š35e70l36i72g39a 7371344743273

Ať už je způsob vyjádření jakýkoliv, pan Jančura má pravdu. ČD hospodaří s ročním schodkem okolo 0,5 miliard korun, což je částka, kterou dotuje stát. Nicméně už se neřeší tyto situace, kdy stát na ČD _zdarma_ převede majetek, který následně odkoupí za 12 miliard. A ať už byl majetek oceněn špatně nebo ne, pořád je to 12 miliard (dokonce uměle navýšených z 5), které stát de facto věnoval ČD jejichž hospodaření je tak ještě daleko horší, než "viditelná" roční ztráta. Takže spíš než cokoliv jiného, vidím zde snahu zakrýt to, že ČD jsou černá díra na peníze,

+3/−8
14.4.2015 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.