Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraťte do rozpočtu sedm miliard, žaluje Jančura České dráhy

Majetek, za jehož převedení na SŽDC získaly v roce 2008 České dráhy 12 miliard korun, byl nadhodnocený o sedm miliard. Tvrdí to soukromý železniční dopravce RegioJet. Firma Radima Jančury podává na svého největšího konkurenta žalobu. Dopravce vyzval, ať peníze vrátí do státního rozpočtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T49o23m98á87š 26G79r21o67s85s30m98a75n67n 6354578782571

Proc slavny podnikatel nejezdi nejaky spoj který je prodelecny .. takových po republice je. At ukaze jak se podnika na zeleznici kde by mu jezdilo každý den 10 delnasu rano v 5 a ve tri zpet .. k dokotru dve mami s kocarem a dve duchodkyne pro chleba do města .. Nadavat to umi kazdej .. jezdit na trati na které bude mit jasne plne se to podnika.. když by stat mel na to obnovit masiny a vagony za funglace tak by se to také jezdilo .. at sahne do kapsy a zacne za sve opravovat výhybky semafory .. silnice po kterých jezdi .. tenhle clovek je .. brr dela se mi z nej zle

+4/−3
15.4.2015 15:39

2175644608893

takže stát má pozemky a stavby, které převede na ČD (taky státní firma)  a ten je následně prodá SŽDC (taky státní firma) za 12 miliard, které zaplatí stát. a tipněte si, kde na to vezme. takže stát udělal takové kolečko, na jehož konci je -12 miliard z rozpočtu.

a teď si vemte, že SZDC tohle všechno převede zpět na stát za pohledávky, které k němu má a kolečko může jet znovu :)

+1/−1
15.4.2015 13:04

M51i76r46o50s42l97a72v 63Z36i51k64m57u89n44d 7579413114773

Lze pouze litovat, že české zákony jsou takové, že neumožňují soudu rozhodujícím o téhle věci, v případě, že se žaloba ukáže jako neopodstatněná, uložit páně Jančurovi zaplatit těch 7 miliard .... buď je dát na účet státu nebo ČD ... resp. složit kauci 7 miliard do soudní úschovy ....

+5/0
15.4.2015 10:47

J63a62n 80H19l46e66d18í81k 4689702458502

a z čeho pak zaplatí 10.000 úředníků  ((z toho 4.000 slovenských))--  ???

+1/0
15.4.2015 10:34

J72i49ř28í 48E97r45b61e47n 1823804476147

Kdo?

0/0
15.4.2015 10:39

J58o78s44e27f 77K89o10z47e55l 1386106965185

ČD řádný hospodář - není to protimluv ?

+4/−2
15.4.2015 7:53

J41a40n 79N42o60v39á12k 7285854778257

oxymoron ;-D

+2/−2
15.4.2015 8:02

M38i50r46o21s79l63a93v 81Z24i76k59m67u31n89d 7149773704973

To je relativní, müslíte, že Jančura je řádný hospodář.

Např. pro stejný počet přepravených cestujících potřebuje více personálu než konkurence ... na vlaku ČD (5 vozů)  jede strojvedoucí a jeden člen vlakového doprovodu, u Jančury se na pět vozů potřebuje strojvedoucí a 5 členů vlakového doprovodu (stevardi) ...

+5/0
16.4.2015 7:44

J93i43ř48í 30E39r65b15e80n 1143324516457

"Majetek Dráhy bezplatně získaly od státu v roce 2003." - no, není to náhodou tak, že stát - coby vlastník - tento majetek vložil do podstaty své vlastní čerstvě založené akciové společnosti? ;-)

To je jako rozčilovat se, že si někdo pořídil děti a ještě navíc zadarmo, nikomu za ně nezaplatil ;-D

+3/−2
14.4.2015 22:09

J85a72n 11L29a88k36o53m87ý 7671905445274

To jo, ale SŽDC je jen další firmou státu - majitel obou firem je stejný. A 5 miliard, což není málo, nerozporuje ani Radim.

Osobně se mi nejvíc líbí, jak se ČD ohrazují tím řádným hospodářem, to já budu dřív dýchat pod vodou, než oni budou řádným hospodářem.

+4/−4
14.4.2015 22:15

J82i41ř81í 72E57r51b55e60n 1403304906437

No a? Když dám svým dětem každému desetikorunu do jejich společné kasičky a dcera pak z toho "převede" pět korun synovi, ztratily se snad někam ty peníze? Kluk je v účetním zisku, holka v účetní ztrátě, reálně jsou ty peníze pořád ve stejné kasičce!

+5/−2
14.4.2015 22:19

M75a18r20e79k 16H97r58u71b39y 6777902851668

Jenze holka pak natahne ruku k vam - a najednou jste ve ztrate vy:-P

A tady nejde o desetikorunu, ale o 7 miliard - to je napr. vic, nez se za cely rok vybere na mytnem

+1/−1
15.4.2015 10:37

J12i11ř76í 33E81r40b12e98n 1313474976837

Ale furt jde jen o účetní operaci mezi státem, státní organizací a státem vlastněnou akciovkou - nejde o žádný reálný příjem/výdej/zisk/ztráta!

.

No a o té výši 7 miliard by se dalo dost licitovat, protože Jančurovci v tiskové zprávě mluví i o jakési sumě 400 milionů...

+1/0
15.4.2015 10:41

M41i32r62o75s90l15a65v 81Z66i52k79m26u73n81d 7689423714863

Prostě zákony jsou takové jaké jsou a stát, resp. ČD a.s. i SŽDC s.o. postupovaly podle příslušných zákonů, byť se to může zdát postavené na palici ... kdyby podle "blbých" zákonů nepostupovali příslušní šéfové, tak by je podle jiných zákonů obvinila policie ...

S tím nic neuděláte ...

+1/0
15.4.2015 10:44
Foto

V14á50c94l16a55v 50H78e36j57n88a 9876436544699

Pan Jančura dělá přesně pravý opak toho, co by se nemělo. typický čecháček. Jak je to? Kdo nic neumí, kritizuje ty, co jsou už mnohem dále. Peníze taky nejsou věčné pane Jančura, i když se zdá, že zatím jste na tom dobře..

+5/−5
14.4.2015 22:07

M21i95c73h74a95l 94P48r72o35k14š 6981594302602

Nejak vam nerozumim. V prvni vete tvrdite, ze se chova spravne a nasledne ho za to kritizujete.

+1/−1
15.4.2015 6:14

J59a10n 70N69o37v43á42k 7575874358767

no zatím to vypadá, že on to umí lépe než ČD.

+3/−5
15.4.2015 8:01

T21o96m 63J56u75r93e33č97k19a 6145772175935

Jestli myslíte zpoždění, tak ano. Ostatní dva jedou načas a žlutý půl hodiny sekeru běžně...

+5/−2
15.4.2015 10:04
Foto

B45r75o47n41i25s90l17a95v 29G27a76b57r28y27š 2162209371

Už je ale vážně trapnej. Dokáže vůbec fungovat bez toho, aniž by napadal konkurenci? Nečetl jsem žádný článek o ČD, že Jančura něco dělá špatně. I když mi ten jeho entuziasmus imponuje, nechápu, proč se prostě neusmíří a dopravci nespolupracují. V různých IDS si taky dopravci nekonkurují, ale navzájem se respektují a doplňují. To je to tady tak těžké?

+13/−2
14.4.2015 22:04

P63e17t47r 97N83i97v83n25i58c19k74ý 3602204555817

Člověk je největší odborník na životy cizích lidí. Naprosto přesně ví, co je nejlepší a co by měl dělat NĚKDO JINÝ.

+4/0
15.4.2015 9:12

P91e76t34r 60R94ý11z41l96e28r 5800918789867

všichni velebíte pana Jančuru už jste asi zapoměli jak se začal chovat,když likvidoval konkurenci v autobusové dopravě.Tak aby to nedopadlo i na železnici.

+15/−2
14.4.2015 20:38

J98a56n 75K27o87b81ě50r70s69k95ý 1600776631253

To je pravda. Kdyby na trati Praha-Ostrava zůstal jen Regiojet to bychom viděli, jak by cena vzrostla.

+10/−1
14.4.2015 21:22

P65e80t41r 44N19e71c94h64a51n92i54c24k35ý 7313196298260

A jak bychom se nevešli

+5/0
14.4.2015 21:27

J91a28n 95S26ů12r43a 4575723383142

Tak k jedné klasické lži je potřeba opakovat donekonečna fakta. Praha - Liberec, rok 2004, monopol ČSAD Liberec, cena 78 Kč + 10 Kč místenka + 10 Kč zavazadlo. Nyní monopol Student Agency 95 Kč včetně místenky a zavazadla. Porovnejte si ceny nafty, připočtěte si inflaci, mýto a pak ukazujte, jaký je Jančura zlý monopolista.

+8/−2
14.4.2015 21:46

J20a32n 80K72o81b41ě85r75s26k86ý 1460816161913

Hlavní nevýhoda trasy Praha-Liberec s Jančurou. Když je všechno plné nikam nejedu. Spojení vlakem sice není nic moc, ale přežít se to dá. Výhoda vlaku je že mě vyhodí v centru a ne někde na periferii na Černém Mostě. Liberec by si zasloužil pořádnou železnicní trať. Povinné místenky jsou zlo jak u SA tak u ČD.

+9/−1
14.4.2015 21:53

J44a15n 82S71ů72r55a 4285603503782

Víte, jak vypadala doprava v roce 2004 s monopolem ČSAD Liberec?  Pokud jste chtěl jet v neděli večer z Liberce do Prahy, tak nezbývalo nic jiného, než si jít koupit místenku nejméně týden dopředu. Pokud jste ji neměl, musel jste doufat, že vás vezmou na stojáka, tam jste se často nevešel. Pak už jedině stop. V případě SA je skutečně problém ve špičkové časy, spojů je ale výrazně více, než za dob ČSAD, navíc se přidávají běžně i dvě posily v jeden odjezd. Problémem je i fakt, že hodně lidí si díky benevolenci rezerv. systému rezervuje např. na pátek x jízdenek a pak je postupně bezplatně ruší, ale to ukazuje plné autobusy. Vzhledem k tomu, že ve špičce jezdí autobusy po 15 minutách, místo se najde během hodiny vždy i bez rezervace, protože někdo nedorazí...Černý Most je 16 minut od centra jízdy metrem.

+4/−2
14.4.2015 22:04

J68a59n 66K97o63b47ě82r70s80k66ý 1830426701303

Díky za objasnění, ale jízdu metrem odněkud z periferie nepovažují za pohodlný přesun zvlášť s kuframa. To je snad takový problém aby Jančura zajel až na Florenc ? Jinak já když jedu jednou ročně do Liberce tak jedu stejně vlakem přes Pardubice z Olomouce je to nejvýhodnější

+4/0
14.4.2015 22:08

J72a82n 49S55ů92r41a 4795193213142

Jistě, že to je problém. Autobusem to trvá nejméně půl hodiny vzhledem k dopravní situaci. Autobus vám zastavuje přímo u vchodu do metra, žádné schody, žádní nosiči, vylezete z metra a za pět metrů jste v metru.

+3/−2
14.4.2015 22:09

R81a96d59e85k 10J81a85n59a81t11a 9145316744862

Zde si stojí za to povšimnout, že za to, že Jančura nemusí utrácet za pomalou (a tudíž nákladnou) jízdu busu na Florenc, vděčí metru, což je městká linka, jejíž provoz je silně dotován z městského rozpočtu.

To píšu pro ty, kdo považují dotace do veřejné dopravy za zlo. Pokud by jich nebylo, měla by i Jančurova komerční linka do Liberce minimálně o polovinu vyšší jízdné.

+9/0
14.4.2015 22:35

J22o77s13e74f 11H49o18n12e44š 7611972890163

Pokud chcete jet v pátek nebo v neděli tak se musíte také zaregistrovat v předstihu,jinak vám zbýva vlak.Jančura toto nezměnil,ale kvalita stoupla to je třeba uznat

0/0
15.4.2015 11:43

J72i67ř18í 98E58r48b61e26n 1663864966707

No, mohli bychom si vzpomenout i na jízdenku za 1 korunu, že? ;-)

+4/0
14.4.2015 22:11

J97a80n 34S59ů68r26a 4505183613422

ano. také na pokutu ÚOHS ČSAD Liberec

+2/−1
14.4.2015 22:11

T24o37m 14J18u71r95e79č61k97a 6865202755225

A také na pokutu SA proti Asianě....

+3/0
14.4.2015 22:42

J90a72n 12S54ů82r22a 4705553903162

Bavíme se o Liberec - Praha.

+1/−1
14.4.2015 22:44

T13o12m 67J83u51r74e45č57k81a 6535392525795

Bavíme se o vytlačování konkurence...

+5/−1
14.4.2015 22:49

L93i50b75o65r 46Z14a88v19ř60e32l 8679426861652

Praha - Liberec za rovných 100 kč,cca týden zpět

0/0
17.4.2015 18:43

J70a66n 94S89ů86r33a 4315113153132

95 je pro kreditovou jízdenku

0/0
17.4.2015 19:22

K22a38r86e61l 39P37e31c81k48a 7926180145164

Ať je Jančura jakej chce, dobře že prudí státního molocha ČD. Ještě by takhle měl někdo prudit Českou poštu.

+4/−7
14.4.2015 20:15

J55a34n 51J12e95m52e79l98k50a 1645180

To je pravda, protože jednak nechápu, že v době eshopů a balíků mají problém, když mají síť. A chystají se snížit počet poboček na třetinu!

0/0
14.4.2015 21:14

J74i89ř85í 62E52r29b58e92n 1443724536177

V čem mají problém? Doručují 88 % zásilek do 24 hodin a 97 % do 48 hodin, tak co? Výkonnější poštovní správa není ani v Německu, ani v Japonsku...

+5/−1
14.4.2015 22:13
Foto

V26o37j79t32ě11c84h 93H92u57b65r 2606495658442

Pardon, ale vy vážně srovnáváte Českou a japonskou poštu? Podle dvou čísel? Japonská pošta doručuje i o víkendech a svátcích, při nezastižení doručuje opakovaně zdarma a to v zákazníkem stanoveném dnu (i o víkendu) a čase (poslední pásmo je 19 - 21h). Doručuje se běžně do druhého dne (po Tokiu i ve stejný den podle druhu služby), ale třeba Hokkaidó nebo Okinawa jsou daleko,, takže to trvá déle. Vzdálenosti v ČR jsou prostě malé, proto je ta pošta tak "výkonná". S cenami je to různé, ale služby jako pohlednice nebo mezinárodní EMS jsou tu podstatně levnější.

A to nemluvím o úplně jiné úrovni přístupu k zákazníkovi.

+2/0
15.4.2015 6:28

R31a34d57e35k 13J70a72n77a85t49a 9515676394282

Česká pošta žádný velký problém nemá. Na volném trhu si vede docela dobře.

Problémy jsou akorát s univerzální službou, nakázanou státem, která je ztrátová, mj. proto, že se doručuje za pevnou nízkou cenu po celé ČR a stát a obce se brání rušení malých poboček.

+1/0
14.4.2015 22:38

J44a25n 68J43e12m26e34l73k25a 1295770

No já bych řekl, že má - přestože má velkou síť poboček, což je podle mě výhoda, na balíky z eshopů má malý podíl. A to musí souviset s úrovní služeb.

+3/−1
15.4.2015 6:41

T24o56m70á60š 18G39r46o96s17s97m33a44n19n 6684818432481

jasne.. vystrnadi konkurenci a pak mu stat bude ještě za to ze jezdi po statnich kolejích platit dotace ... pan Jancura v tom umi chodit.. chtěl bych videt jak by se tvaril když by mel jezdit nekam do horni dolni .. na to se muze vy.. tam radsi necha CD .. ;-D

+1/0
15.4.2015 15:36

P50e40t80r 43N55e74c58h42a95n26i47c48k20ý 7563186388560

PR oddělení Regiojetu nezahálí (reklama na vagón u fotky, která normálně bývá označena jako ilustrační ;-D ). Jančura se prostě zviditelňuje, chce být v očích veřejnosti vnímán jako ten bojovník za spravedlnost, spasitel utlačovaných a přitom by si rád vytvořil monopol, už mě to celkem unavuje. Předně by měl žalobu podat na stát ne na dráhy. Stát určoval pravidla. Pak by mě zajímalo čemu tím žlutý spasitel pomůže? Tak ČD vrátí 7 miliard? Takže co? Nebude na údržbu vlaků, nebude na modernizace, nebude na nová vozidla, nebude na více personálu. Jančura si tím nepomůže, to nejlepší stejně ČD stáhnou na Ostravu proti němu, uškodí akorát tam, kde on stejně nejezdí a 7 miliard půjde někam na vzdělávací programy pro Chánov. Nedělám si o ČD iluze, ale to co Jančura požaduje tím teda rozhodně nikomu nepomůže. On sám několikrát zneužíval dotace nebo lépe řečeno "špatně nastavená pravidla", což se moc neliší od toho na co podává žalobu. Raději by se měl starat, aby jeho prostoje a rozjezdy nebyly delší než kolik si nakreslil do grafikonu.

+13/−2
14.4.2015 19:56

T88o23m 12J27u77r19e15č70k31a 6305212795595

Tak víte jak. Hraje si na to, že mu jde jen o blaho lidu. Ve skutečnosti se snaží co nejvíc oslabit ČD před připravovanými VŘ na dlouhodobé smlouvy a přihrát si co nejvíc dotací k sobě. (Viz čachry se studentským jízdným.) Problém je, že tohle je už X-tá avizovaná žaloba a dodnes jich vyhrál...NULA...

+2/0
14.4.2015 22:22

J74a29n 81S85ů33r84a 4485443673812

Zapomínáte na jednu zásadní událost: převody nádraží. O tom, jakou metodu použít, dumá EK už přes půl rok. A rozdíly jsou poměrně dost zásadní.

+3/0
14.4.2015 22:27

J22i27ř21í 22E98r57b96e50n 1243154616787

Jinak řečeno: podle toho, jak se který úředník vyspí a jak se mu ten den zalíbí která metodika, tak podle toho se buď vznese žaloba, anebo se to prohlásí za standardní krok.

To tedy není nijak potěšující informace, pane Sůro! :-/

+1/0
14.4.2015 22:34

T68o41m 30J72u30r75e72č34k53a 6475612465515

Stejně tak už v Bruselu jednu žalobu na ten převod z 2008 zamítli...

+1/0
14.4.2015 22:41

M27i66l34a32n 33Š89e22l31i41g89a 7101654963153

Ať už je způsob vyjádření jakýkoliv, pan Jančura má pravdu. ČD hospodaří s ročním schodkem okolo 0,5 miliard korun, což je částka, kterou dotuje stát. Nicméně už se neřeší tyto situace, kdy stát na ČD _zdarma_ převede majetek, který následně odkoupí za 12 miliard. A ať už byl majetek oceněn špatně nebo ne, pořád je to 12 miliard (dokonce uměle navýšených z 5), které stát de facto věnoval ČD jejichž hospodaření je tak ještě daleko horší, než "viditelná" roční ztráta. Takže spíš než cokoliv jiného, vidím zde snahu zakrýt to, že ČD jsou černá díra na peníze,

+3/−8
14.4.2015 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.