Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vraťte do rozpočtu sedm miliard, žaluje Jančura České dráhy

Majetek, za jehož převedení na SŽDC získaly v roce 2008 České dráhy 12 miliard korun, byl nadhodnocený o sedm miliard. Tvrdí to soukromý železniční dopravce RegioJet. Firma Radima Jančury podává na svého největšího konkurenta žalobu. Dopravce vyzval, ať peníze vrátí do státního rozpočtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o98m63á29š 18G68r85o78s69s92m36a87n60n 6144878502671

Proc slavny podnikatel nejezdi nejaky spoj který je prodelecny .. takových po republice je. At ukaze jak se podnika na zeleznici kde by mu jezdilo každý den 10 delnasu rano v 5 a ve tri zpet .. k dokotru dve mami s kocarem a dve duchodkyne pro chleba do města .. Nadavat to umi kazdej .. jezdit na trati na které bude mit jasne plne se to podnika.. když by stat mel na to obnovit masiny a vagony za funglace tak by se to také jezdilo .. at sahne do kapsy a zacne za sve opravovat výhybky semafory .. silnice po kterých jezdi .. tenhle clovek je .. brr dela se mi z nej zle

+4/−3
15.4.2015 15:39

2705394958653

takže stát má pozemky a stavby, které převede na ČD (taky státní firma)  a ten je následně prodá SŽDC (taky státní firma) za 12 miliard, které zaplatí stát. a tipněte si, kde na to vezme. takže stát udělal takové kolečko, na jehož konci je -12 miliard z rozpočtu.

a teď si vemte, že SZDC tohle všechno převede zpět na stát za pohledávky, které k němu má a kolečko může jet znovu :)

+1/−1
15.4.2015 13:04

M35i77r81o74s53l61a27v 80Z28i26k51m59u50n98d 7159593144343

Lze pouze litovat, že české zákony jsou takové, že neumožňují soudu rozhodujícím o téhle věci, v případě, že se žaloba ukáže jako neopodstatněná, uložit páně Jančurovi zaplatit těch 7 miliard .... buď je dát na účet státu nebo ČD ... resp. složit kauci 7 miliard do soudní úschovy ....

+5/0
15.4.2015 10:47

J96a84n 81H83l17e71d69í90k 4619802498102

a z čeho pak zaplatí 10.000 úředníků  ((z toho 4.000 slovenských))--  ???

+1/0
15.4.2015 10:34

J87i17ř22í 26E26r31b81e53n 1633164686967

Kdo?

0/0
15.4.2015 10:39

J37o20s15e81f 89K62o45z41e20l 1836516695195

ČD řádný hospodář - není to protimluv ?

+4/−2
15.4.2015 7:53

J41a27n 38N44o46v34á81k 7825774598707

oxymoron ;-D

+2/−2
15.4.2015 8:02

M89i26r83o42s40l87a41v 79Z56i97k58m47u51n74d 7129423744613

To je relativní, müslíte, že Jančura je řádný hospodář.

Např. pro stejný počet přepravených cestujících potřebuje více personálu než konkurence ... na vlaku ČD (5 vozů)  jede strojvedoucí a jeden člen vlakového doprovodu, u Jančury se na pět vozů potřebuje strojvedoucí a 5 členů vlakového doprovodu (stevardi) ...

+5/0
16.4.2015 7:44

J71i49ř10í 17E32r65b33e47n 1493904846327

"Majetek Dráhy bezplatně získaly od státu v roce 2003." - no, není to náhodou tak, že stát - coby vlastník - tento majetek vložil do podstaty své vlastní čerstvě založené akciové společnosti? ;-)

To je jako rozčilovat se, že si někdo pořídil děti a ještě navíc zadarmo, nikomu za ně nezaplatil ;-D

+3/−2
14.4.2015 22:09

J97a21n 12L74a51k93o98m19ý 7381315715814

To jo, ale SŽDC je jen další firmou státu - majitel obou firem je stejný. A 5 miliard, což není málo, nerozporuje ani Radim.

Osobně se mi nejvíc líbí, jak se ČD ohrazují tím řádným hospodářem, to já budu dřív dýchat pod vodou, než oni budou řádným hospodářem.

+4/−4
14.4.2015 22:15

J79i85ř68í 44E90r17b31e15n 1203694826927

No a? Když dám svým dětem každému desetikorunu do jejich společné kasičky a dcera pak z toho "převede" pět korun synovi, ztratily se snad někam ty peníze? Kluk je v účetním zisku, holka v účetní ztrátě, reálně jsou ty peníze pořád ve stejné kasičce!

+5/−2
14.4.2015 22:19

M28a18r92e47k 50H93r34u98b47y 6447762331178

Jenze holka pak natahne ruku k vam - a najednou jste ve ztrate vy:-P

A tady nejde o desetikorunu, ale o 7 miliard - to je napr. vic, nez se za cely rok vybere na mytnem

+1/−1
15.4.2015 10:37

J42i65ř33í 50E76r28b63e83n 1823534616807

Ale furt jde jen o účetní operaci mezi státem, státní organizací a státem vlastněnou akciovkou - nejde o žádný reálný příjem/výdej/zisk/ztráta!

.

No a o té výši 7 miliard by se dalo dost licitovat, protože Jančurovci v tiskové zprávě mluví i o jakési sumě 400 milionů...

+1/0
15.4.2015 10:41

M56i93r24o76s16l91a15v 67Z10i80k10m45u82n31d 7869283484443

Prostě zákony jsou takové jaké jsou a stát, resp. ČD a.s. i SŽDC s.o. postupovaly podle příslušných zákonů, byť se to může zdát postavené na palici ... kdyby podle "blbých" zákonů nepostupovali příslušní šéfové, tak by je podle jiných zákonů obvinila policie ...

S tím nic neuděláte ...

+1/0
15.4.2015 10:44
Foto

V45á19c44l36a57v 51H96e63j42n51a 9286196454649

Pan Jančura dělá přesně pravý opak toho, co by se nemělo. typický čecháček. Jak je to? Kdo nic neumí, kritizuje ty, co jsou už mnohem dále. Peníze taky nejsou věčné pane Jančura, i když se zdá, že zatím jste na tom dobře..

+5/−5
14.4.2015 22:07

M40i66c92h10a19l 31P40r52o71k65š 6161614642872

Nejak vam nerozumim. V prvni vete tvrdite, ze se chova spravne a nasledne ho za to kritizujete.

+1/−1
15.4.2015 6:14

J67a55n 40N44o44v47á18k 7525454298457

no zatím to vypadá, že on to umí lépe než ČD.

+3/−5
15.4.2015 8:01

T72o79m 51J58u62r48e89č44k45a 6145252375865

Jestli myslíte zpoždění, tak ano. Ostatní dva jedou načas a žlutý půl hodiny sekeru běžně...

+5/−2
15.4.2015 10:04

B19r27o13n91i47s78l30a94v 85G19a95b86r21y82š 6745964560

Už je ale vážně trapnej. Dokáže vůbec fungovat bez toho, aniž by napadal konkurenci? Nečetl jsem žádný článek o ČD, že Jančura něco dělá špatně. I když mi ten jeho entuziasmus imponuje, nechápu, proč se prostě neusmíří a dopravci nespolupracují. V různých IDS si taky dopravci nekonkurují, ale navzájem se respektují a doplňují. To je to tady tak těžké?

+13/−2
14.4.2015 22:04

P87e31t73r 63N45i51v88n93i18c26k25ý 3262294825517

Člověk je největší odborník na životy cizích lidí. Naprosto přesně ví, co je nejlepší a co by měl dělat NĚKDO JINÝ.

+4/0
15.4.2015 9:12

P27e52t35r 27R44ý25z14l66e98r 5490858709557

všichni velebíte pana Jančuru už jste asi zapoměli jak se začal chovat,když likvidoval konkurenci v autobusové dopravě.Tak aby to nedopadlo i na železnici.

+15/−2
14.4.2015 20:38

J70a51n 64K25o47b88ě25r93s63k32ý 1720746241973

To je pravda. Kdyby na trati Praha-Ostrava zůstal jen Regiojet to bychom viděli, jak by cena vzrostla.

+10/−1
14.4.2015 21:22

P38e62t14r 77N66e35c53h68a67n57i57c62k40ý 7823646748230

A jak bychom se nevešli

+5/0
14.4.2015 21:27

J58a79n 42S32ů66r60a 4105783393662

Tak k jedné klasické lži je potřeba opakovat donekonečna fakta. Praha - Liberec, rok 2004, monopol ČSAD Liberec, cena 78 Kč + 10 Kč místenka + 10 Kč zavazadlo. Nyní monopol Student Agency 95 Kč včetně místenky a zavazadla. Porovnejte si ceny nafty, připočtěte si inflaci, mýto a pak ukazujte, jaký je Jančura zlý monopolista.

+8/−2
14.4.2015 21:46

J57a63n 30K62o51b29ě27r74s14k93ý 1710296451113

Hlavní nevýhoda trasy Praha-Liberec s Jančurou. Když je všechno plné nikam nejedu. Spojení vlakem sice není nic moc, ale přežít se to dá. Výhoda vlaku je že mě vyhodí v centru a ne někde na periferii na Černém Mostě. Liberec by si zasloužil pořádnou železnicní trať. Povinné místenky jsou zlo jak u SA tak u ČD.

+9/−1
14.4.2015 21:53

J11a83n 17S67ů84r58a 4425383873182

Víte, jak vypadala doprava v roce 2004 s monopolem ČSAD Liberec?  Pokud jste chtěl jet v neděli večer z Liberce do Prahy, tak nezbývalo nic jiného, než si jít koupit místenku nejméně týden dopředu. Pokud jste ji neměl, musel jste doufat, že vás vezmou na stojáka, tam jste se často nevešel. Pak už jedině stop. V případě SA je skutečně problém ve špičkové časy, spojů je ale výrazně více, než za dob ČSAD, navíc se přidávají běžně i dvě posily v jeden odjezd. Problémem je i fakt, že hodně lidí si díky benevolenci rezerv. systému rezervuje např. na pátek x jízdenek a pak je postupně bezplatně ruší, ale to ukazuje plné autobusy. Vzhledem k tomu, že ve špičce jezdí autobusy po 15 minutách, místo se najde během hodiny vždy i bez rezervace, protože někdo nedorazí...Černý Most je 16 minut od centra jízdy metrem.

+4/−2
14.4.2015 22:04

J23a94n 80K74o71b11ě14r98s37k67ý 1940156461933

Díky za objasnění, ale jízdu metrem odněkud z periferie nepovažují za pohodlný přesun zvlášť s kuframa. To je snad takový problém aby Jančura zajel až na Florenc ? Jinak já když jedu jednou ročně do Liberce tak jedu stejně vlakem přes Pardubice z Olomouce je to nejvýhodnější

+4/0
14.4.2015 22:08

J15a42n 23S18ů60r80a 4515393443412

Jistě, že to je problém. Autobusem to trvá nejméně půl hodiny vzhledem k dopravní situaci. Autobus vám zastavuje přímo u vchodu do metra, žádné schody, žádní nosiči, vylezete z metra a za pět metrů jste v metru.

+3/−2
14.4.2015 22:09

R30a82d53e41k 92J80a34n29a74t22a 9485566474512

Zde si stojí za to povšimnout, že za to, že Jančura nemusí utrácet za pomalou (a tudíž nákladnou) jízdu busu na Florenc, vděčí metru, což je městká linka, jejíž provoz je silně dotován z městského rozpočtu.

To píšu pro ty, kdo považují dotace do veřejné dopravy za zlo. Pokud by jich nebylo, měla by i Jančurova komerční linka do Liberce minimálně o polovinu vyšší jízdné.

+9/0
14.4.2015 22:35

J12o12s88e71f 91H77o16n95e46š 7221612510443

Pokud chcete jet v pátek nebo v neděli tak se musíte také zaregistrovat v předstihu,jinak vám zbýva vlak.Jančura toto nezměnil,ale kvalita stoupla to je třeba uznat

0/0
15.4.2015 11:43

J33i77ř17í 65E83r59b49e53n 1883574726167

No, mohli bychom si vzpomenout i na jízdenku za 1 korunu, že? ;-)

+4/0
14.4.2015 22:11

J55a42n 75S39ů34r55a 4585933703152

ano. také na pokutu ÚOHS ČSAD Liberec

+2/−1
14.4.2015 22:11

T57o90m 79J47u66r35e34č45k40a 6795502455115

A také na pokutu SA proti Asianě....

+3/0
14.4.2015 22:42

J50a67n 56S64ů95r97a 4965233543262

Bavíme se o Liberec - Praha.

+1/−1
14.4.2015 22:44

T65o45m 44J39u65r22e66č13k57a 6725282295255

Bavíme se o vytlačování konkurence...

+5/−1
14.4.2015 22:49

L85i45b91o24r 28Z53a26v92ř64e20l 8419356711772

Praha - Liberec za rovných 100 kč,cca týden zpět

0/0
17.4.2015 18:43

J89a61n 95S73ů91r13a 4745233113312

95 je pro kreditovou jízdenku

0/0
17.4.2015 19:22

K94a68r33e73l 75P92e71c81k30a 7516690285144

Ať je Jančura jakej chce, dobře že prudí státního molocha ČD. Ještě by takhle měl někdo prudit Českou poštu.

+4/−7
14.4.2015 20:15

J83a77n 69J38e32m10e35l13k14a 1925440

To je pravda, protože jednak nechápu, že v době eshopů a balíků mají problém, když mají síť. A chystají se snížit počet poboček na třetinu!

0/0
14.4.2015 21:14

J76i50ř61í 98E36r26b49e71n 1443694286597

V čem mají problém? Doručují 88 % zásilek do 24 hodin a 97 % do 48 hodin, tak co? Výkonnější poštovní správa není ani v Německu, ani v Japonsku...

+5/−1
14.4.2015 22:13
Foto

V29o52j26t71ě47c58h 14H30u17b70r 2576225948312

Pardon, ale vy vážně srovnáváte Českou a japonskou poštu? Podle dvou čísel? Japonská pošta doručuje i o víkendech a svátcích, při nezastižení doručuje opakovaně zdarma a to v zákazníkem stanoveném dnu (i o víkendu) a čase (poslední pásmo je 19 - 21h). Doručuje se běžně do druhého dne (po Tokiu i ve stejný den podle druhu služby), ale třeba Hokkaidó nebo Okinawa jsou daleko,, takže to trvá déle. Vzdálenosti v ČR jsou prostě malé, proto je ta pošta tak "výkonná". S cenami je to různé, ale služby jako pohlednice nebo mezinárodní EMS jsou tu podstatně levnější.

A to nemluvím o úplně jiné úrovni přístupu k zákazníkovi.

+2/0
15.4.2015 6:28

R73a51d23e75k 28J90a74n88a95t35a 9415716544142

Česká pošta žádný velký problém nemá. Na volném trhu si vede docela dobře.

Problémy jsou akorát s univerzální službou, nakázanou státem, která je ztrátová, mj. proto, že se doručuje za pevnou nízkou cenu po celé ČR a stát a obce se brání rušení malých poboček.

+1/0
14.4.2015 22:38

J11a97n 83J43e64m27e49l84k16a 1385860

No já bych řekl, že má - přestože má velkou síť poboček, což je podle mě výhoda, na balíky z eshopů má malý podíl. A to musí souviset s úrovní služeb.

+3/−1
15.4.2015 6:41

T53o10m72á37š 15G92r48o14s14s51m97a58n67n 6514378842401

jasne.. vystrnadi konkurenci a pak mu stat bude ještě za to ze jezdi po statnich kolejích platit dotace ... pan Jancura v tom umi chodit.. chtěl bych videt jak by se tvaril když by mel jezdit nekam do horni dolni .. na to se muze vy.. tam radsi necha CD .. ;-D

+1/0
15.4.2015 15:36

P55e89t39r 74N14e10c28h18a86n23i57c76k81ý 7883456838870

PR oddělení Regiojetu nezahálí (reklama na vagón u fotky, která normálně bývá označena jako ilustrační ;-D ). Jančura se prostě zviditelňuje, chce být v očích veřejnosti vnímán jako ten bojovník za spravedlnost, spasitel utlačovaných a přitom by si rád vytvořil monopol, už mě to celkem unavuje. Předně by měl žalobu podat na stát ne na dráhy. Stát určoval pravidla. Pak by mě zajímalo čemu tím žlutý spasitel pomůže? Tak ČD vrátí 7 miliard? Takže co? Nebude na údržbu vlaků, nebude na modernizace, nebude na nová vozidla, nebude na více personálu. Jančura si tím nepomůže, to nejlepší stejně ČD stáhnou na Ostravu proti němu, uškodí akorát tam, kde on stejně nejezdí a 7 miliard půjde někam na vzdělávací programy pro Chánov. Nedělám si o ČD iluze, ale to co Jančura požaduje tím teda rozhodně nikomu nepomůže. On sám několikrát zneužíval dotace nebo lépe řečeno "špatně nastavená pravidla", což se moc neliší od toho na co podává žalobu. Raději by se měl starat, aby jeho prostoje a rozjezdy nebyly delší než kolik si nakreslil do grafikonu.

+13/−2
14.4.2015 19:56

T73o89m 11J61u90r41e91č67k49a 6615132495265

Tak víte jak. Hraje si na to, že mu jde jen o blaho lidu. Ve skutečnosti se snaží co nejvíc oslabit ČD před připravovanými VŘ na dlouhodobé smlouvy a přihrát si co nejvíc dotací k sobě. (Viz čachry se studentským jízdným.) Problém je, že tohle je už X-tá avizovaná žaloba a dodnes jich vyhrál...NULA...

+2/0
14.4.2015 22:22

J91a36n 42S18ů38r26a 4975213493982

Zapomínáte na jednu zásadní událost: převody nádraží. O tom, jakou metodu použít, dumá EK už přes půl rok. A rozdíly jsou poměrně dost zásadní.

+3/0
14.4.2015 22:27

J53i28ř28í 78E90r37b32e62n 1623734786767

Jinak řečeno: podle toho, jak se který úředník vyspí a jak se mu ten den zalíbí která metodika, tak podle toho se buď vznese žaloba, anebo se to prohlásí za standardní krok.

To tedy není nijak potěšující informace, pane Sůro! :-/

+1/0
14.4.2015 22:34

T46o83m 78J64u57r47e17č63k48a 6255672695315

Stejně tak už v Bruselu jednu žalobu na ten převod z 2008 zamítli...

+1/0
14.4.2015 22:41

M30i44l72a59n 28Š84e76l34i89g56a 7421714613103

Ať už je způsob vyjádření jakýkoliv, pan Jančura má pravdu. ČD hospodaří s ročním schodkem okolo 0,5 miliard korun, což je částka, kterou dotuje stát. Nicméně už se neřeší tyto situace, kdy stát na ČD _zdarma_ převede majetek, který následně odkoupí za 12 miliard. A ať už byl majetek oceněn špatně nebo ne, pořád je to 12 miliard (dokonce uměle navýšených z 5), které stát de facto věnoval ČD jejichž hospodaření je tak ještě daleko horší, než "viditelná" roční ztráta. Takže spíš než cokoliv jiného, vidím zde snahu zakrýt to, že ČD jsou černá díra na peníze,

+3/−8
14.4.2015 19:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.