Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmám palčivě chybí některé profese. Na vyšší mzdy však lákat nechtějí

Šéfové firem si stěžují, že jim chybějí kuchaři, technici nebo strážní do ochranek. Nejsou však schopni právě těmto lidem nabídnout peníze, které by se přiblížily aspoň zdálky celostátní úrovni. U některých nedostatkových profesí dokonce mzdy za posledních devět let klesly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11r29o23u15z89a 34Z19d63e11n35ě45k 4636372616313

Ryba páchne od hlavy, tudíž, když řídící funkce ve firmách zastávají nekompetentní nýmandi nejlépe s koupeným pseudotitulem MBA zavádějící procesy odlidšťující pracovní podmínky současně s očesáváním mezd tak se není čemu divit.

+3/0
16.4.2015 5:36

P62a70v90e98l 78O27d44r82a31z49i52l 6374679187440

;-D

+1/0
17.4.2015 10:12

M65i30l68e52n33a 52N64o98v90a98n52s60k31a 4172437189469

Na slušnou mzdu technika není, i když kvůli tomu firma nemůže realizovat víc zakázek, ale členové představenstva, podnikový ekonom a právník jistě mají nejméně 3-4 násobek průměrného platu v ČR a automobil k osobnímu užívání.:-P

+3/0
15.4.2015 23:34

J14i94n84d85ř31i11c78h 31Š68k84o65p35e42k 4275111370705

dokud si lidi (majitelé firem) neuvědomí, které profese jsou klíčové pro fungování podniku, bude to tahkle špatný pořád

+2/0
16.4.2015 6:58

M41i62r23o27s20l16a90v 18Z79i73k82m61u24n15d 7439903764133

Svoji roli může taky hrát výsledek psychotestů, zdravotní způsobilost - na osobní auto vás pustí, ale jako řidič velmi pravděpodobně potřebujete prohlídku "na noční práci" ... do zahraničí je třeba umět alespoň německy, případně lámanou "školní angličtinu" ... a hlavně najetou praxi ve vnitrostátní dopravě ...

0/0
15.4.2015 19:42

J49a51n 79S98t66a73r11ý 8837780422645

Problém vidím v lidech...nechtějí pracovat zadarmo :-(

+8/0
15.4.2015 18:36

J65i34ř59í 92E45r12b55e32n 1723934876927

Proč by měli mít nějakou mzdu? Ať jsou rádi, že mají práci! ;-) (ironie, podložená zkušenostmi z jednání s některými manažery)

+5/0
15.4.2015 20:51
Foto

I76m51r36i94c69h 53S78u32c44h65a23r60s84k90ý 8416943495261

Milí dopravci nové řidiče si sami hezky sežeňte, vyškolte a nebo přeplaťte je to vaše věc, ale už konečně přestaňte nás daňové poplatníky otravovot vašimi problémami. Kdo má pořád poslouchat nářek neschopných dopravců co neumí ani zařídit nové lidi. ;-D

+2/−2
15.4.2015 18:16

J35e36n58d53a 23K48r33á67s77a 1139876688

Teď  jsi  nám to nandal! Ty schopnej  daňovej  poplatníku  R^;-D

+1/0
15.4.2015 20:41

L14u19k60á57š 12M56a39l77í40č39e98k 3203292105217

"problémami"? - myslím, že váš problém je někde úplně jinde :-))))

0/0
16.4.2015 7:35

J97i17ř54í 69H59o81r55á67k 6614444333386

Milí zaměstnavatelé! Trhněte si! Řiďte si kamiony sami! Naučte se technické věci a dělejte si je sami! A v noci - abyste byli řádně využití, v noci byste přece jinak jen chrněli - tak si hlídejte ty vaše firmy sami! Osobně!

0/0
20.4.2015 13:33

M86i71c12h75a75l 44F75e60j13k10s 9377875845645

Jako o čem se tady bavíme? Tady snad nefunguje tržní hospodářství? Asi ty zaměstnance tolik nepotřebují, když je nejsou ochotni zaplatit...

+18/0
15.4.2015 16:41

J70a84n 95P37o47l33i22c37k35ý 6593338424373

a na co tedy chteji lakat? ;-D

+1/0
15.4.2015 15:52
Foto

V85l57a51d97i23m78í28r 51V16o38l63k32o 6750532487179

Na dynamický kolektiv a práci v týmu.;-D

+13/0
15.4.2015 15:59

J96i79ř65í 84E93r21b70e70n 1343954106257

A na zaměstnanecké výhody v podobě stravenek v hodnotě 60 Kč na den :-)

+1/0
15.4.2015 20:52

M59i46l52o52š 42B17o88u13k61a11l 8233197653224

Tomu nerozumím... 3x týdně se hlásí různí přepravci a nabízejí své služby...že by nabrali zakázky a pak by neměl kdo jezdit?;-)

0/0
15.4.2015 15:16

L64u56k42á14š 71M78a72l30í37č78e66k 3573422735867

Další rozumbrada, co? Nastudujte si základní pojmy a rozdíl mezi slovy dopravce a přepravce! Pak nebudete za hlupáka.

Pro případ, že to sám nezvládnete, tak zjednodušeně řečeno - dopravce zboží veze, přepravce zboží vyrábí nebo požaduje jeho dopravu.

Příklad: Objednáte si v e-shopu knihu, vy jste zákazník, firma provozující e-shop je přepravce (zadává přepravu) a např. Česká pošta je dopravce.

Jednoduché, že? Přepravce tedy už z principu NENABÍRÁ služby, ale hledá dopravce pro své zboží!

0/0
16.4.2015 7:45

D80r73a26h78o12m91í69r 84S20t89r68o63u45h55a95l 4655558282814

Dokud se zaměstnavatelé nerozhodnou, že budou řidičům platit více, proplácet pokuty po tom, co jim nařídili překročit rychlost, popřípadě jim nebudou hradit profesáky, nikdy víc řidičů nezískají.

Na úřadu práce jsou fronty mladých lidí, kteří by jim za pětiletý či tříletý závazek s úhradou rekvalifikace na profesionálního řidiče utrhnuli ruce. Jenže to by nesměli dopravci najímat řidiče přes švarcsystém, aby je mohli kdykoli vyhodit, když potřebují.

Výmluvy typu, že je velká konkurence, v tomto případě neexistují - na trhu chybí 4500 řidičů, takže poptávka je. Znám dokonce osobně jednoho dopravce, který za pět let vydělal pomocí jednoho autobusu na čtyři nový. Takže to jde, když se nekupují mercedesy a nové vily.

Za stav, který je momentálně na trhu práce, si můžou dopravci sami. Tak ať platí.

+8/0
15.4.2015 14:57

S55a23m 37S30e33l30d51r38i18c72k 8841847732255

R^

+1/0
15.4.2015 21:08

L26a79d36i96s40l63a30v 94S70a31u24e13r 8247371743414

Není konkurence? Denně mi do telefonu brečí několik firem, že chcou převézt toto + toto, hrozně to spěchá atd. Když se člověk zeptá na cenu tak nemá cenu ten kamion vůbec poslat ven. Ale vždy se objeví nějaký polák (který je dotován zelenou naftou) nebo nějaký OSVČ (žádné nebo minimální odvody) který to vezme. Dokud nebudou stejné odvody pro všechny, dokud tady nebudou pro všechny stejné podmínky tak konkurenční prostředí neexistuje.

+1/0
16.4.2015 6:08

J22i21ř39í 60H28o72r52á53k 6914574603636

Ty jsi taky "žádný nebo minimální odvod" ! Hňupe, dělej si to sám !

0/0
20.4.2015 13:39

P60e21t35r 14H93o48l29u74b 7681689240

Problém není jen v nabídce, ale i v tom, že za každou korunu, kterou chcete přidat svému zaměstnanci, musíte odvést ještě korunu další do státního rozpočtu. Máme tu velmi vysoké zdanění práce a to růstu mezd příliš nesvědčí.

+3/−1
15.4.2015 14:19

J64i60n60d51ř16i15c30h 15Š24k63o76p60e73k 4555231950525

nic nebrání dopravcům zdražit.

Přepravní kapacita chybí, tak konkurence nehrozí

0/0
15.4.2015 14:25

P37a82v14e81l 12K66u44r59a94l 5191194740170

Ovšem nezdá se že by chyběla tak moc aby za ní byly ochotní zákazníci víc platit.

0/0
15.4.2015 14:27

J14i48n53d83ř17i11c57h 30Š38k29o78p14e69k 4545521730175

souhlasím, ten nedostatek bude spíš nějaký marketingový či jiný tah než skutečnost.

Pokud by řidiči opravdu chyběli, bylo by to vidět na nabízených platech

+2/0
15.4.2015 14:29

V52l40a93d11a 84S48i86m10o47n88i91k 3899583783405

No tak asi brzy chybět bude

0/0
15.4.2015 14:34

P26a96v48e43l 36K50u40r49a39l 5471734150820

což ovšem nijak nezmění jejich finační možnosti v nákupu... pokud zdraží své zboží tak jim klesne odbyt (tím samozřejmě taky klesne poptávka přepravy - což znamená že bude třeba méně přepravy) protože lidi co dostávají malé platy si toho budou moci koupit méně...

no a to samozřejmě vyvolá tlak na snížení cen... jenomže tím zase nezaplatíte dražší dopravu.

Je to skvělý kolotoč, do kterého když se jednou dostanete nebývá z něj cesty ven.

0/0
15.4.2015 14:51

P27e59t53r 58H21o76l62u10b 7591929380

Proč tedy nezdraží? Vydělali by si více..

0/0
15.4.2015 14:27

J72i68n60d86ř62i23c48h 46Š89k11o73p21e47k 4795211930195

asi ten nedostatek lidí není ve skutečnosti tak velký, jak se nám snaží dopravci přes média podsunout

+1/0
15.4.2015 14:30

P91e78t20r 44H87o68l69u24b 7431569790

Asi ne. Přesto platí, že by díky snížení odvodů zůstalo na tom trhu více peněz, které by potom mohly skončit v rukou zaměstnanců. Ale co my víme, třeba tam končí i tak, jenom je stát tak dobře nevidí 8-)

0/0
15.4.2015 14:41

D51r38a67h66o14m19í70r 67S88t52r85o26u97h36a25l 4815528472164

Čechistická ekonomika funguje tak, že jakákoli sleva zaměstnanci ze strany státu se projeví na výplatě zaměstnavatele.

0/0
15.4.2015 15:00

P77e10t82r 52H18o80l81u92b 7831109890

To by byl krok jedna. Krok dva by měl být, aby stát omezil byrokracii a zpřístupnil podnikání lidem natolik, aby se pokud možno každý mohl stát tím zaměstnavatelem. Jenže to se tady nikdy nestane. Český člověk se spokojí s málem a není ochoten jít a něco budovat, plánovat dopředu a nedejbože k tomu i riskovat.

0/−1
15.4.2015 15:16

P71e29t65r 68J93a60r42o17š 2174371195537

Co chcete budovat, kdyz u nas je podnikatelska kultura vystavena tak, ze malej se k velky zakazce nedostane a velkej subdodavatelum neplati. Ten tudiz konci v druhotne platebni neschopnosti. Takze se ptam znovu - JAK tady v te zemi chcete podnikat???

+2/0
15.4.2015 16:16

P14e65t16r 61H22o17l72u86b 7271759360

Tak jak se to dělat má. Nabízel bych něco lidem. Kdo by nezaplatil, měl by ode mne smůlu. Nejlepší je začít s něčím menším. Být totiž podnikatel začátečník a doufat hned v zakázku od velké firmy je fantasmagorie.

0/0
16.4.2015 0:31

Č78e79s68t84m59í85r 31P26u85n67č98o79c65h59á39ř 1424639482447

V současných podmínkách s výhledy do budoucnosti, s nejistým daňovým zatížením, na běžícím páse se měnících podmínek, včetně právního bordelu a byrokratizace vůbec začne podnikat jen zoufalec až sebevrah.

0/0
15.4.2015 20:49

J40i78n68d56ř77i85c12h 28Š69k84o21p23e71k 4955921860875

neznám firmu, která by v případě poklesů nákladů (např. nižším zdaněnním) tuto úsporu rozdělila mezi zaměstnance. Spíše by se o úsporu navýšil zisk :-)

0/0
15.4.2015 18:36

J35i74ř82í 31E84r20b32e84n 1153844496117

Ten kondicionál je správný: "mohly by", ale nezůstanou. Neznám zaměstnavatele, který kdy nějakou daňovou úlevu převedl zaměstnancům...

0/0
15.4.2015 20:54

J81i74ř18í 47P81l44a57v19s32k89ý 9980576661619

brani ... konkurence se tomu rika. zdrazi li jeden, ostatni se hlasite zasmeji a s radosti prevezmou jeho klientelu, ktera nema duvod akceptovat vyssi ceny.

0/0
15.4.2015 14:31

P40e74t54r 36H83o72l72u50b 7161879640

..jak říká pan Škopek. Ten nedostatek lidí asi nebude tak velký, když by byla konkurence schopná kapacitně ty zakázky vykrýt. Zdá se, že na tom trhu panuje rovnovážný stav a všichni se vzájemně drží v šachu.

0/0
15.4.2015 14:40

P23a55v67e46l 70K71u11r61a26l 5861204120740

on to není ani tak rovnovážný stav...

Ceny zboží "rostou" (nebo respektive centrální banka se o to snaží) ale reálná kupní síla populace klesá - tudíž si může dovolit méně zboží za stejnou cenu, což vyvolává tlak na snižování nákladů- protože není potřeba vozit tolik. 

Což vede k nižším mzdám... no a lidi s nižšími mzdami si toho tolik nekoupí.

Myslím že se tomu v elekronice říká systém s negativní zpětnou vazbou.

0/0
15.4.2015 14:55

P88e60t45r 77H65o44l75u35b 7631329790

Tady žádné čachry se sazbami nepomůžou. Ke zlepšení životní úrovně těch zaměstnanců je potřeba reálný růst. Vláda by se měla zamyslet nad tím, co k reálnému růstu spěje. Zatím mám takový dojem, že dělají to co vlády předchozí. Koukají kde koho ještě oholit.

+3/0
15.4.2015 15:20

P57e40t78r 11N76a38j41d67e30k 7827686883881

Jinak to dělat nejde, když ten stát žije jenom z asi 3 milionu lidí. Zbytek práceschopného obyvatelstva buď nedělá vůbec nebo dělá pro stát nebo maká v zahraničí. Ukrajinci co tu makaj za mizerné platy a platí minimální daně to taky nevytrhnou.

+1/0
15.4.2015 15:50
Foto

I71m61r27i96c95h 49S74u30c72h78a46r33s36k94ý 8846713215391

Tak ať jezdí sami jako OSVČ a budou v balíku tak jaký problém.;-D

0/0
15.4.2015 18:18

J58e32t87v88a39r92t 10M83a87n55u51k81j91a30n 1706556152134

To mají i v sousedním Německu a v Rakousku, a jejich mzdám to nějak nevadí.

0/0
16.4.2015 17:51

J26i77ř39í 23H57o58r84á60k 6414764493426

A další problém je v tom, že jako OSVČ musím na 1 vydělanou korunu odvést 1 dajší koruna do státního rozpočtu (na dani a zdravotním "pojištění" a sociálním "pojištění" - i když si platím to minimum co musím a níž jít nemůžu.

A že kdejaký blbec ještě držkuje, že platím málo.

0/0
20.4.2015 13:43

B55e95n 18P52a19v66k11a 1827313347961

Tak jsem se díval na nějakou statistiku a MKN má průměr 29k čistého a VKN kolem 20k čistého měsíčně. Nechám na ostatních, jestli je to málo či co. Ale já když si domyslím, jak na sociálce stepujou jisté existence, tak se mně nechce věřit, že je problém v penězích.

0/0
15.4.2015 14:17

J21i61ř28í 78E89r86b25e61n 1803894816557

Jenže ty "jisté existence" jsou jen velmi zřídka schopné a oprávněné řídit mnohatunový nákladní vůz nebo autobus se čtyřiceti lidmi na palubě. Ona to je dost velká zodpovědnost a psychická i fyzická námaha - mnohem větší než u mnohem lépe placeného pilota, jemuž všechnu techniku připravují a kontrolují ostatní, zatímco on pak řídí přes několikrát zálohované systémy. Autobusák/kamioňák je na vše sám a je rád, když mu garážmistr po dlouhém okecávání aspoň vymění vymlácené silentbloky na přední nápravě...

+2/0
15.4.2015 20:59

M43i10c45h74a38l 14M77i60l32ý 1435549987549

Zaměstnavatelé,ve velké většině spíše otrokáři,jsou schopni nabídnout za kvalifikovanou práci 4 eura hrubého a jsou překvapeni, že nemají kvalifikované lidi,za to by nedělal ani přistěhovalec,co připlul do Evropy,takže je to překvapení že slušní a pracovití lidé utíkají za hranice?Rv

+13/0
15.4.2015 14:13

M73i48l20o14š 54B31o80u90k80a27l 8613387793934

Za ty 4 eura se nedělá asi příliš kvalifikovaná práce ale nějaká "opičárna"... což se týká i zde zmiňovaného točení volantem.

Navíc...po cestě na dálnicích si může kamioňák přivydělávat třeba překlady "Šejkspíra" nebo vystudovat práva...;-D

0/0
15.4.2015 14:24

D73r26a24h68o52m73í50r 74S52t73r90o71u78h53a72l 4745778162294

Vy toho o řízení vozidla moc nevíte. S osobákem umí jezdit každej blbec, ale když máte za krkem dvacet tun, máte strašnou zodpovědnost. Špatně se rozjíždí, ještě hůř brzdí.

Zkuste si koupit hru Euro Truck simulator 2, zapněte realitu a zkuste se rozjet na manuál. Nepodaří se vám to ani odbrzdit...

0/0
15.4.2015 15:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.