Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmám palčivě chybí některé profese. Na vyšší mzdy však lákat nechtějí

Šéfové firem si stěžují, že jim chybějí kuchaři, technici nebo strážní do ochranek. Nejsou však schopni právě těmto lidem nabídnout peníze, které by se přiblížily aspoň zdálky celostátní úrovni. U některých nedostatkových profesí dokonce mzdy za posledních devět let klesly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19r75o98u47z94a 82Z36d22e92n44ě98k 4446542546363

Ryba páchne od hlavy, tudíž, když řídící funkce ve firmách zastávají nekompetentní nýmandi nejlépe s koupeným pseudotitulem MBA zavádějící procesy odlidšťující pracovní podmínky současně s očesáváním mezd tak se není čemu divit.

+3/0
16.4.2015 5:36

P65a40v38e15l 65O83d98r72a45z97i53l 6184639707700

;-D

+1/0
17.4.2015 10:12

M28i44l45e26n53a 47N20o27v95a49n23s20k98a 4622167789199

Na slušnou mzdu technika není, i když kvůli tomu firma nemůže realizovat víc zakázek, ale členové představenstva, podnikový ekonom a právník jistě mají nejméně 3-4 násobek průměrného platu v ČR a automobil k osobnímu užívání.:-P

+3/0
15.4.2015 23:34

J85i76n15d64ř83i49c50h 90Š19k12o62p48e50k 4735721510315

dokud si lidi (majitelé firem) neuvědomí, které profese jsou klíčové pro fungování podniku, bude to tahkle špatný pořád

+2/0
16.4.2015 6:58

M26i64r97o38s10l88a55v 22Z41i65k51m72u10n19d 7399293434313

Svoji roli může taky hrát výsledek psychotestů, zdravotní způsobilost - na osobní auto vás pustí, ale jako řidič velmi pravděpodobně potřebujete prohlídku "na noční práci" ... do zahraničí je třeba umět alespoň německy, případně lámanou "školní angličtinu" ... a hlavně najetou praxi ve vnitrostátní dopravě ...

0/0
15.4.2015 19:42

J86a64n 15S44t94a93r35ý 8447440562775

Problém vidím v lidech...nechtějí pracovat zadarmo :-(

+8/0
15.4.2015 18:36

J54i74ř50í 68E77r46b51e79n 1803854866597

Proč by měli mít nějakou mzdu? Ať jsou rádi, že mají práci! ;-) (ironie, podložená zkušenostmi z jednání s některými manažery)

+5/0
15.4.2015 20:51
Foto

I52m51r82i98c27h 19S91u33c29h16a51r85s85k25ý 8816683145131

Milí dopravci nové řidiče si sami hezky sežeňte, vyškolte a nebo přeplaťte je to vaše věc, ale už konečně přestaňte nás daňové poplatníky otravovot vašimi problémami. Kdo má pořád poslouchat nářek neschopných dopravců co neumí ani zařídit nové lidi. ;-D

+2/−2
15.4.2015 18:16

J65e54n97d43a 86K90r10á14s31a 1729876498

Teď  jsi  nám to nandal! Ty schopnej  daňovej  poplatníku  R^;-D

+1/0
15.4.2015 20:41

L62u45k98á15š 62M91a22l94í18č34e51k 3333582475327

"problémami"? - myslím, že váš problém je někde úplně jinde :-))))

0/0
16.4.2015 7:35

J64i82ř61í 64H81o75r77á30k 6424614193646

Milí zaměstnavatelé! Trhněte si! Řiďte si kamiony sami! Naučte se technické věci a dělejte si je sami! A v noci - abyste byli řádně využití, v noci byste přece jinak jen chrněli - tak si hlídejte ty vaše firmy sami! Osobně!

0/0
20.4.2015 13:33

M91i97c22h86a29l 44F79e53j16k85s 9807625885555

Jako o čem se tady bavíme? Tady snad nefunguje tržní hospodářství? Asi ty zaměstnance tolik nepotřebují, když je nejsou ochotni zaplatit...

+18/0
15.4.2015 16:41

J18a93n 41P12o74l83i48c67k45ý 6303698184153

a na co tedy chteji lakat? ;-D

+1/0
15.4.2015 15:52
Foto

V72l84a25d66i52m53í37r 29V95o94l46k31o 6870782937269

Na dynamický kolektiv a práci v týmu.;-D

+13/0
15.4.2015 15:59

J78i12ř98í 75E35r66b82e88n 1393854346257

A na zaměstnanecké výhody v podobě stravenek v hodnotě 60 Kč na den :-)

+1/0
15.4.2015 20:52

M33i62l91o27š 21B39o16u67k90a28l 8373197603354

Tomu nerozumím... 3x týdně se hlásí různí přepravci a nabízejí své služby...že by nabrali zakázky a pak by neměl kdo jezdit?;-)

0/0
15.4.2015 15:16

L22u98k93á79š 85M15a53l51í65č28e70k 3423782165117

Další rozumbrada, co? Nastudujte si základní pojmy a rozdíl mezi slovy dopravce a přepravce! Pak nebudete za hlupáka.

Pro případ, že to sám nezvládnete, tak zjednodušeně řečeno - dopravce zboží veze, přepravce zboží vyrábí nebo požaduje jeho dopravu.

Příklad: Objednáte si v e-shopu knihu, vy jste zákazník, firma provozující e-shop je přepravce (zadává přepravu) a např. Česká pošta je dopravce.

Jednoduché, že? Přepravce tedy už z principu NENABÍRÁ služby, ale hledá dopravce pro své zboží!

0/0
16.4.2015 7:45

D35r37a65h28o22m95í42r 13S28t20r58o71u35h35a59l 4735888242104

Dokud se zaměstnavatelé nerozhodnou, že budou řidičům platit více, proplácet pokuty po tom, co jim nařídili překročit rychlost, popřípadě jim nebudou hradit profesáky, nikdy víc řidičů nezískají.

Na úřadu práce jsou fronty mladých lidí, kteří by jim za pětiletý či tříletý závazek s úhradou rekvalifikace na profesionálního řidiče utrhnuli ruce. Jenže to by nesměli dopravci najímat řidiče přes švarcsystém, aby je mohli kdykoli vyhodit, když potřebují.

Výmluvy typu, že je velká konkurence, v tomto případě neexistují - na trhu chybí 4500 řidičů, takže poptávka je. Znám dokonce osobně jednoho dopravce, který za pět let vydělal pomocí jednoho autobusu na čtyři nový. Takže to jde, když se nekupují mercedesy a nové vily.

Za stav, který je momentálně na trhu práce, si můžou dopravci sami. Tak ať platí.

+8/0
15.4.2015 14:57

S54a82m 93S58e10l28d70r81i95c72k 8561787592105

R^

+1/0
15.4.2015 21:08

L66a64d90i70s89l48a39v 78S95a74u69e37r 8437281263164

Není konkurence? Denně mi do telefonu brečí několik firem, že chcou převézt toto + toto, hrozně to spěchá atd. Když se člověk zeptá na cenu tak nemá cenu ten kamion vůbec poslat ven. Ale vždy se objeví nějaký polák (který je dotován zelenou naftou) nebo nějaký OSVČ (žádné nebo minimální odvody) který to vezme. Dokud nebudou stejné odvody pro všechny, dokud tady nebudou pro všechny stejné podmínky tak konkurenční prostředí neexistuje.

+1/0
16.4.2015 6:08

J54i80ř27í 78H61o28r41á77k 6654104503236

Ty jsi taky "žádný nebo minimální odvod" ! Hňupe, dělej si to sám !

0/0
20.4.2015 13:39

P46e39t71r 41H97o71l68u69b 7681139980

Problém není jen v nabídce, ale i v tom, že za každou korunu, kterou chcete přidat svému zaměstnanci, musíte odvést ještě korunu další do státního rozpočtu. Máme tu velmi vysoké zdanění práce a to růstu mezd příliš nesvědčí.

+3/−1
15.4.2015 14:19

J75i69n74d86ř28i88c71h 83Š52k65o89p28e74k 4605791480485

nic nebrání dopravcům zdražit.

Přepravní kapacita chybí, tak konkurence nehrozí

0/0
15.4.2015 14:25

P32a22v14e88l 96K25u42r65a13l 5371384710580

Ovšem nezdá se že by chyběla tak moc aby za ní byly ochotní zákazníci víc platit.

0/0
15.4.2015 14:27

J55i46n50d80ř51i19c85h 40Š22k88o93p25e97k 4575551210955

souhlasím, ten nedostatek bude spíš nějaký marketingový či jiný tah než skutečnost.

Pokud by řidiči opravdu chyběli, bylo by to vidět na nabízených platech

+2/0
15.4.2015 14:29

V80l27a33d30a 47S56i97m19o77n53i42k 3309253603425

No tak asi brzy chybět bude

0/0
15.4.2015 14:34

P22a92v19e53l 76K93u19r70a61l 5171204320200

což ovšem nijak nezmění jejich finační možnosti v nákupu... pokud zdraží své zboží tak jim klesne odbyt (tím samozřejmě taky klesne poptávka přepravy - což znamená že bude třeba méně přepravy) protože lidi co dostávají malé platy si toho budou moci koupit méně...

no a to samozřejmě vyvolá tlak na snížení cen... jenomže tím zase nezaplatíte dražší dopravu.

Je to skvělý kolotoč, do kterého když se jednou dostanete nebývá z něj cesty ven.

0/0
15.4.2015 14:51

P73e98t67r 85H54o16l56u20b 7481389180

Proč tedy nezdraží? Vydělali by si více..

0/0
15.4.2015 14:27

J88i52n70d72ř65i52c19h 96Š37k60o12p14e47k 4125431120705

asi ten nedostatek lidí není ve skutečnosti tak velký, jak se nám snaží dopravci přes média podsunout

+1/0
15.4.2015 14:30

P56e70t22r 36H33o86l45u77b 7841569750

Asi ne. Přesto platí, že by díky snížení odvodů zůstalo na tom trhu více peněz, které by potom mohly skončit v rukou zaměstnanců. Ale co my víme, třeba tam končí i tak, jenom je stát tak dobře nevidí 8-)

0/0
15.4.2015 14:41

D19r14a31h73o63m11í63r 33S32t45r15o19u96h22a94l 4595708932294

Čechistická ekonomika funguje tak, že jakákoli sleva zaměstnanci ze strany státu se projeví na výplatě zaměstnavatele.

0/0
15.4.2015 15:00

P82e20t14r 84H63o76l25u80b 7651649350

To by byl krok jedna. Krok dva by měl být, aby stát omezil byrokracii a zpřístupnil podnikání lidem natolik, aby se pokud možno každý mohl stát tím zaměstnavatelem. Jenže to se tady nikdy nestane. Český člověk se spokojí s málem a není ochoten jít a něco budovat, plánovat dopředu a nedejbože k tomu i riskovat.

0/−1
15.4.2015 15:16

P93e79t95r 43J87a32r38o38š 2504451485197

Co chcete budovat, kdyz u nas je podnikatelska kultura vystavena tak, ze malej se k velky zakazce nedostane a velkej subdodavatelum neplati. Ten tudiz konci v druhotne platebni neschopnosti. Takze se ptam znovu - JAK tady v te zemi chcete podnikat???

+2/0
15.4.2015 16:16

P79e35t51r 61H25o24l38u37b 7741839640

Tak jak se to dělat má. Nabízel bych něco lidem. Kdo by nezaplatil, měl by ode mne smůlu. Nejlepší je začít s něčím menším. Být totiž podnikatel začátečník a doufat hned v zakázku od velké firmy je fantasmagorie.

0/0
16.4.2015 0:31

Č72e64s14t29m67í95r 48P30u96n68č95o50c35h22á62ř 1344719312417

V současných podmínkách s výhledy do budoucnosti, s nejistým daňovým zatížením, na běžícím páse se měnících podmínek, včetně právního bordelu a byrokratizace vůbec začne podnikat jen zoufalec až sebevrah.

0/0
15.4.2015 20:49

J53i83n44d10ř34i59c22h 25Š10k66o37p37e60k 4205241320785

neznám firmu, která by v případě poklesů nákladů (např. nižším zdaněnním) tuto úsporu rozdělila mezi zaměstnance. Spíše by se o úsporu navýšil zisk :-)

0/0
15.4.2015 18:36

J82i13ř69í 42E11r25b50e50n 1823834256487

Ten kondicionál je správný: "mohly by", ale nezůstanou. Neznám zaměstnavatele, který kdy nějakou daňovou úlevu převedl zaměstnancům...

0/0
15.4.2015 20:54

J61i88ř65í 15P42l39a80v38s63k79ý 9680556791489

brani ... konkurence se tomu rika. zdrazi li jeden, ostatni se hlasite zasmeji a s radosti prevezmou jeho klientelu, ktera nema duvod akceptovat vyssi ceny.

0/0
15.4.2015 14:31

P62e69t40r 45H40o20l89u83b 7511679600

..jak říká pan Škopek. Ten nedostatek lidí asi nebude tak velký, když by byla konkurence schopná kapacitně ty zakázky vykrýt. Zdá se, že na tom trhu panuje rovnovážný stav a všichni se vzájemně drží v šachu.

0/0
15.4.2015 14:40

P98a52v67e92l 59K50u74r95a76l 5471774700310

on to není ani tak rovnovážný stav...

Ceny zboží "rostou" (nebo respektive centrální banka se o to snaží) ale reálná kupní síla populace klesá - tudíž si může dovolit méně zboží za stejnou cenu, což vyvolává tlak na snižování nákladů- protože není potřeba vozit tolik. 

Což vede k nižším mzdám... no a lidi s nižšími mzdami si toho tolik nekoupí.

Myslím že se tomu v elekronice říká systém s negativní zpětnou vazbou.

0/0
15.4.2015 14:55

P28e80t42r 92H25o12l44u24b 7611629610

Tady žádné čachry se sazbami nepomůžou. Ke zlepšení životní úrovně těch zaměstnanců je potřeba reálný růst. Vláda by se měla zamyslet nad tím, co k reálnému růstu spěje. Zatím mám takový dojem, že dělají to co vlády předchozí. Koukají kde koho ještě oholit.

+3/0
15.4.2015 15:20

P79e20t46r 53N14a58j77d46e97k 7547426863231

Jinak to dělat nejde, když ten stát žije jenom z asi 3 milionu lidí. Zbytek práceschopného obyvatelstva buď nedělá vůbec nebo dělá pro stát nebo maká v zahraničí. Ukrajinci co tu makaj za mizerné platy a platí minimální daně to taky nevytrhnou.

+1/0
15.4.2015 15:50
Foto

I44m14r39i92c58h 13S11u84c97h18a27r58s77k95ý 8676493335451

Tak ať jezdí sami jako OSVČ a budou v balíku tak jaký problém.;-D

0/0
15.4.2015 18:18

J47e88t15v22a48r13t 31M90a27n68u40k72j76a84n 1936286582204

To mají i v sousedním Německu a v Rakousku, a jejich mzdám to nějak nevadí.

0/0
16.4.2015 17:51

J72i50ř65í 57H61o76r80á12k 6294934363626

A další problém je v tom, že jako OSVČ musím na 1 vydělanou korunu odvést 1 dajší koruna do státního rozpočtu (na dani a zdravotním "pojištění" a sociálním "pojištění" - i když si platím to minimum co musím a níž jít nemůžu.

A že kdejaký blbec ještě držkuje, že platím málo.

0/0
20.4.2015 13:43

B19e95n 73P18a93v96k18a 1327643357711

Tak jsem se díval na nějakou statistiku a MKN má průměr 29k čistého a VKN kolem 20k čistého měsíčně. Nechám na ostatních, jestli je to málo či co. Ale já když si domyslím, jak na sociálce stepujou jisté existence, tak se mně nechce věřit, že je problém v penězích.

0/0
15.4.2015 14:17

J67i85ř41í 53E35r41b41e64n 1583474566767

Jenže ty "jisté existence" jsou jen velmi zřídka schopné a oprávněné řídit mnohatunový nákladní vůz nebo autobus se čtyřiceti lidmi na palubě. Ona to je dost velká zodpovědnost a psychická i fyzická námaha - mnohem větší než u mnohem lépe placeného pilota, jemuž všechnu techniku připravují a kontrolují ostatní, zatímco on pak řídí přes několikrát zálohované systémy. Autobusák/kamioňák je na vše sám a je rád, když mu garážmistr po dlouhém okecávání aspoň vymění vymlácené silentbloky na přední nápravě...

+2/0
15.4.2015 20:59

M82i79c89h37a38l 41M46i83l37ý 1645649587439

Zaměstnavatelé,ve velké většině spíše otrokáři,jsou schopni nabídnout za kvalifikovanou práci 4 eura hrubého a jsou překvapeni, že nemají kvalifikované lidi,za to by nedělal ani přistěhovalec,co připlul do Evropy,takže je to překvapení že slušní a pracovití lidé utíkají za hranice?Rv

+13/0
15.4.2015 14:13

M97i67l89o95š 20B36o55u47k77a96l 8713297323554

Za ty 4 eura se nedělá asi příliš kvalifikovaná práce ale nějaká "opičárna"... což se týká i zde zmiňovaného točení volantem.

Navíc...po cestě na dálnicích si může kamioňák přivydělávat třeba překlady "Šejkspíra" nebo vystudovat práva...;-D

0/0
15.4.2015 14:24

D69r87a38h76o25m61í29r 90S38t14r69o78u89h27a50l 4435138312824

Vy toho o řízení vozidla moc nevíte. S osobákem umí jezdit každej blbec, ale když máte za krkem dvacet tun, máte strašnou zodpovědnost. Špatně se rozjíždí, ještě hůř brzdí.

Zkuste si koupit hru Euro Truck simulator 2, zapněte realitu a zkuste se rozjet na manuál. Nepodaří se vám to ani odbrzdit...

0/0
15.4.2015 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.