Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmám palčivě chybí některé profese. Na vyšší mzdy však lákat nechtějí

Šéfové firem si stěžují, že jim chybějí kuchaři, technici nebo strážní do ochranek. Nejsou však schopni právě těmto lidem nabídnout peníze, které by se přiblížily aspoň zdálky celostátní úrovni. U některých nedostatkových profesí dokonce mzdy za posledních devět let klesly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71r84o30u33z45a 82Z97d32e89n82ě28k 4916362626493

Ryba páchne od hlavy, tudíž, když řídící funkce ve firmách zastávají nekompetentní nýmandi nejlépe s koupeným pseudotitulem MBA zavádějící procesy odlidšťující pracovní podmínky současně s očesáváním mezd tak se není čemu divit.

+3/0
16.4.2015 5:36

P37a17v15e20l 66O52d19r37a77z45i96l 6374669317810

;-D

+1/0
17.4.2015 10:12

M11i31l80e75n26a 91N68o96v96a15n95s29k56a 4662667569209

Na slušnou mzdu technika není, i když kvůli tomu firma nemůže realizovat víc zakázek, ale členové představenstva, podnikový ekonom a právník jistě mají nejméně 3-4 násobek průměrného platu v ČR a automobil k osobnímu užívání.:-P

+3/0
15.4.2015 23:34

J54i65n66d87ř23i69c72h 90Š61k57o51p87e47k 4545411100185

dokud si lidi (majitelé firem) neuvědomí, které profese jsou klíčové pro fungování podniku, bude to tahkle špatný pořád

+2/0
16.4.2015 6:58

M80i95r21o59s45l56a67v 19Z18i14k70m33u61n69d 7209873854823

Svoji roli může taky hrát výsledek psychotestů, zdravotní způsobilost - na osobní auto vás pustí, ale jako řidič velmi pravděpodobně potřebujete prohlídku "na noční práci" ... do zahraničí je třeba umět alespoň německy, případně lámanou "školní angličtinu" ... a hlavně najetou praxi ve vnitrostátní dopravě ...

0/0
15.4.2015 19:42

J10a64n 92S87t61a18r84ý 8637430262195

Problém vidím v lidech...nechtějí pracovat zadarmo :-(

+8/0
15.4.2015 18:36

J58i60ř63í 28E48r84b70e45n 1593194186977

Proč by měli mít nějakou mzdu? Ať jsou rádi, že mají práci! ;-) (ironie, podložená zkušenostmi z jednání s některými manažery)

+5/0
15.4.2015 20:51
Foto

I78m15r64i11c66h 98S86u40c98h60a71r40s45k24ý 8926433125741

Milí dopravci nové řidiče si sami hezky sežeňte, vyškolte a nebo přeplaťte je to vaše věc, ale už konečně přestaňte nás daňové poplatníky otravovot vašimi problémami. Kdo má pořád poslouchat nářek neschopných dopravců co neumí ani zařídit nové lidi. ;-D

+2/−2
15.4.2015 18:16

J80e23n51d98a 58K52r16á14s23a 1849496528

Teď  jsi  nám to nandal! Ty schopnej  daňovej  poplatníku  R^;-D

+1/0
15.4.2015 20:41

L36u73k90á66š 23M81a95l16í27č64e55k 3843202965877

"problémami"? - myslím, že váš problém je někde úplně jinde :-))))

0/0
16.4.2015 7:35

J32i82ř33í 90H36o42r83á37k 6944554793556

Milí zaměstnavatelé! Trhněte si! Řiďte si kamiony sami! Naučte se technické věci a dělejte si je sami! A v noci - abyste byli řádně využití, v noci byste přece jinak jen chrněli - tak si hlídejte ty vaše firmy sami! Osobně!

0/0
20.4.2015 13:33

M22i94c62h85a12l 90F56e34j96k49s 9777115215465

Jako o čem se tady bavíme? Tady snad nefunguje tržní hospodářství? Asi ty zaměstnance tolik nepotřebují, když je nejsou ochotni zaplatit...

+18/0
15.4.2015 16:41

J95a57n 26P66o65l88i60c64k82ý 6313888924233

a na co tedy chteji lakat? ;-D

+1/0
15.4.2015 15:52
Foto

V19l51a45d94i20m43í35r 83V21o64l77k52o 6930632727899

Na dynamický kolektiv a práci v týmu.;-D

+13/0
15.4.2015 15:59

J82i15ř32í 79E88r46b36e21n 1373894896937

A na zaměstnanecké výhody v podobě stravenek v hodnotě 60 Kč na den :-)

+1/0
15.4.2015 20:52

M56i21l41o96š 19B77o46u81k61a53l 8673667843624

Tomu nerozumím... 3x týdně se hlásí různí přepravci a nabízejí své služby...že by nabrali zakázky a pak by neměl kdo jezdit?;-)

0/0
15.4.2015 15:16

L84u91k47á23š 70M35a87l73í10č25e66k 3223332725247

Další rozumbrada, co? Nastudujte si základní pojmy a rozdíl mezi slovy dopravce a přepravce! Pak nebudete za hlupáka.

Pro případ, že to sám nezvládnete, tak zjednodušeně řečeno - dopravce zboží veze, přepravce zboží vyrábí nebo požaduje jeho dopravu.

Příklad: Objednáte si v e-shopu knihu, vy jste zákazník, firma provozující e-shop je přepravce (zadává přepravu) a např. Česká pošta je dopravce.

Jednoduché, že? Přepravce tedy už z principu NENABÍRÁ služby, ale hledá dopravce pro své zboží!

0/0
16.4.2015 7:45

D34r66a29h52o41m36í98r 33S80t43r26o26u89h38a38l 4475648942364

Dokud se zaměstnavatelé nerozhodnou, že budou řidičům platit více, proplácet pokuty po tom, co jim nařídili překročit rychlost, popřípadě jim nebudou hradit profesáky, nikdy víc řidičů nezískají.

Na úřadu práce jsou fronty mladých lidí, kteří by jim za pětiletý či tříletý závazek s úhradou rekvalifikace na profesionálního řidiče utrhnuli ruce. Jenže to by nesměli dopravci najímat řidiče přes švarcsystém, aby je mohli kdykoli vyhodit, když potřebují.

Výmluvy typu, že je velká konkurence, v tomto případě neexistují - na trhu chybí 4500 řidičů, takže poptávka je. Znám dokonce osobně jednoho dopravce, který za pět let vydělal pomocí jednoho autobusu na čtyři nový. Takže to jde, když se nekupují mercedesy a nové vily.

Za stav, který je momentálně na trhu práce, si můžou dopravci sami. Tak ať platí.

+8/0
15.4.2015 14:57

S60a43m 72S24e29l64d16r82i21c25k 8391967532725

R^

+1/0
15.4.2015 21:08

L67a36d86i47s24l52a35v 85S68a66u79e54r 8187971443704

Není konkurence? Denně mi do telefonu brečí několik firem, že chcou převézt toto + toto, hrozně to spěchá atd. Když se člověk zeptá na cenu tak nemá cenu ten kamion vůbec poslat ven. Ale vždy se objeví nějaký polák (který je dotován zelenou naftou) nebo nějaký OSVČ (žádné nebo minimální odvody) který to vezme. Dokud nebudou stejné odvody pro všechny, dokud tady nebudou pro všechny stejné podmínky tak konkurenční prostředí neexistuje.

+1/0
16.4.2015 6:08

J77i11ř26í 95H22o79r61á52k 6104864343536

Ty jsi taky "žádný nebo minimální odvod" ! Hňupe, dělej si to sám !

0/0
20.4.2015 13:39

P87e17t50r 45H71o53l32u11b 7511989500

Problém není jen v nabídce, ale i v tom, že za každou korunu, kterou chcete přidat svému zaměstnanci, musíte odvést ještě korunu další do státního rozpočtu. Máme tu velmi vysoké zdanění práce a to růstu mezd příliš nesvědčí.

+3/−1
15.4.2015 14:19

J51i11n74d73ř15i43c74h 56Š18k47o49p46e38k 4805561600865

nic nebrání dopravcům zdražit.

Přepravní kapacita chybí, tak konkurence nehrozí

0/0
15.4.2015 14:25

P74a43v46e36l 28K80u96r61a26l 5431814640740

Ovšem nezdá se že by chyběla tak moc aby za ní byly ochotní zákazníci víc platit.

0/0
15.4.2015 14:27

J42i29n78d60ř73i94c46h 15Š55k18o35p40e26k 4155471700215

souhlasím, ten nedostatek bude spíš nějaký marketingový či jiný tah než skutečnost.

Pokud by řidiči opravdu chyběli, bylo by to vidět na nabízených platech

+2/0
15.4.2015 14:29

V64l25a91d44a 36S18i61m23o33n29i76k 3229883103925

No tak asi brzy chybět bude

0/0
15.4.2015 14:34

P90a42v15e29l 67K77u17r61a23l 5801294340210

což ovšem nijak nezmění jejich finační možnosti v nákupu... pokud zdraží své zboží tak jim klesne odbyt (tím samozřejmě taky klesne poptávka přepravy - což znamená že bude třeba méně přepravy) protože lidi co dostávají malé platy si toho budou moci koupit méně...

no a to samozřejmě vyvolá tlak na snížení cen... jenomže tím zase nezaplatíte dražší dopravu.

Je to skvělý kolotoč, do kterého když se jednou dostanete nebývá z něj cesty ven.

0/0
15.4.2015 14:51

P94e12t75r 58H89o14l78u65b 7711409160

Proč tedy nezdraží? Vydělali by si více..

0/0
15.4.2015 14:27

J21i26n46d49ř74i69c91h 65Š18k42o48p82e10k 4285131430575

asi ten nedostatek lidí není ve skutečnosti tak velký, jak se nám snaží dopravci přes média podsunout

+1/0
15.4.2015 14:30

P62e77t63r 16H82o50l27u31b 7531279320

Asi ne. Přesto platí, že by díky snížení odvodů zůstalo na tom trhu více peněz, které by potom mohly skončit v rukou zaměstnanců. Ale co my víme, třeba tam končí i tak, jenom je stát tak dobře nevidí 8-)

0/0
15.4.2015 14:41

D84r30a36h29o12m97í18r 50S40t66r85o53u87h62a25l 4775568282744

Čechistická ekonomika funguje tak, že jakákoli sleva zaměstnanci ze strany státu se projeví na výplatě zaměstnavatele.

0/0
15.4.2015 15:00

P40e86t69r 30H12o92l75u98b 7381749280

To by byl krok jedna. Krok dva by měl být, aby stát omezil byrokracii a zpřístupnil podnikání lidem natolik, aby se pokud možno každý mohl stát tím zaměstnavatelem. Jenže to se tady nikdy nestane. Český člověk se spokojí s málem a není ochoten jít a něco budovat, plánovat dopředu a nedejbože k tomu i riskovat.

0/−1
15.4.2015 15:16

P28e30t51r 69J80a86r16o29š 2794111205617

Co chcete budovat, kdyz u nas je podnikatelska kultura vystavena tak, ze malej se k velky zakazce nedostane a velkej subdodavatelum neplati. Ten tudiz konci v druhotne platebni neschopnosti. Takze se ptam znovu - JAK tady v te zemi chcete podnikat???

+2/0
15.4.2015 16:16

P13e89t76r 34H74o53l66u71b 7701129780

Tak jak se to dělat má. Nabízel bych něco lidem. Kdo by nezaplatil, měl by ode mne smůlu. Nejlepší je začít s něčím menším. Být totiž podnikatel začátečník a doufat hned v zakázku od velké firmy je fantasmagorie.

0/0
16.4.2015 0:31

Č85e44s24t98m33í35r 35P97u79n75č21o47c65h12á27ř 1804379712367

V současných podmínkách s výhledy do budoucnosti, s nejistým daňovým zatížením, na běžícím páse se měnících podmínek, včetně právního bordelu a byrokratizace vůbec začne podnikat jen zoufalec až sebevrah.

0/0
15.4.2015 20:49

J48i72n30d35ř65i40c35h 68Š10k55o70p13e57k 4265511640355

neznám firmu, která by v případě poklesů nákladů (např. nižším zdaněnním) tuto úsporu rozdělila mezi zaměstnance. Spíše by se o úsporu navýšil zisk :-)

0/0
15.4.2015 18:36

J66i86ř81í 93E53r13b39e85n 1913524206327

Ten kondicionál je správný: "mohly by", ale nezůstanou. Neznám zaměstnavatele, který kdy nějakou daňovou úlevu převedl zaměstnancům...

0/0
15.4.2015 20:54

J56i71ř38í 10P44l62a15v65s19k57ý 9680966651349

brani ... konkurence se tomu rika. zdrazi li jeden, ostatni se hlasite zasmeji a s radosti prevezmou jeho klientelu, ktera nema duvod akceptovat vyssi ceny.

0/0
15.4.2015 14:31

P51e18t71r 63H31o23l46u91b 7241499880

..jak říká pan Škopek. Ten nedostatek lidí asi nebude tak velký, když by byla konkurence schopná kapacitně ty zakázky vykrýt. Zdá se, že na tom trhu panuje rovnovážný stav a všichni se vzájemně drží v šachu.

0/0
15.4.2015 14:40

P41a93v69e89l 49K73u86r25a46l 5531834410130

on to není ani tak rovnovážný stav...

Ceny zboží "rostou" (nebo respektive centrální banka se o to snaží) ale reálná kupní síla populace klesá - tudíž si může dovolit méně zboží za stejnou cenu, což vyvolává tlak na snižování nákladů- protože není potřeba vozit tolik. 

Což vede k nižším mzdám... no a lidi s nižšími mzdami si toho tolik nekoupí.

Myslím že se tomu v elekronice říká systém s negativní zpětnou vazbou.

0/0
15.4.2015 14:55

P22e62t46r 98H25o18l28u84b 7371289600

Tady žádné čachry se sazbami nepomůžou. Ke zlepšení životní úrovně těch zaměstnanců je potřeba reálný růst. Vláda by se měla zamyslet nad tím, co k reálnému růstu spěje. Zatím mám takový dojem, že dělají to co vlády předchozí. Koukají kde koho ještě oholit.

+3/0
15.4.2015 15:20

P31e23t37r 30N96a84j64d56e87k 7207126683441

Jinak to dělat nejde, když ten stát žije jenom z asi 3 milionu lidí. Zbytek práceschopného obyvatelstva buď nedělá vůbec nebo dělá pro stát nebo maká v zahraničí. Ukrajinci co tu makaj za mizerné platy a platí minimální daně to taky nevytrhnou.

+1/0
15.4.2015 15:50
Foto

I74m69r83i80c81h 29S80u66c76h68a50r68s75k47ý 8766163315141

Tak ať jezdí sami jako OSVČ a budou v balíku tak jaký problém.;-D

0/0
15.4.2015 18:18

J13e74t19v68a35r45t 66M27a61n87u37k52j91a19n 1926126332554

To mají i v sousedním Německu a v Rakousku, a jejich mzdám to nějak nevadí.

0/0
16.4.2015 17:51

J33i46ř13í 18H46o92r53á53k 6854614303466

A další problém je v tom, že jako OSVČ musím na 1 vydělanou korunu odvést 1 dajší koruna do státního rozpočtu (na dani a zdravotním "pojištění" a sociálním "pojištění" - i když si platím to minimum co musím a níž jít nemůžu.

A že kdejaký blbec ještě držkuje, že platím málo.

0/0
20.4.2015 13:43

B87e49n 65P16a98v92k34a 1167433477241

Tak jsem se díval na nějakou statistiku a MKN má průměr 29k čistého a VKN kolem 20k čistého měsíčně. Nechám na ostatních, jestli je to málo či co. Ale já když si domyslím, jak na sociálce stepujou jisté existence, tak se mně nechce věřit, že je problém v penězích.

0/0
15.4.2015 14:17

J63i67ř92í 39E33r76b41e74n 1733244306817

Jenže ty "jisté existence" jsou jen velmi zřídka schopné a oprávněné řídit mnohatunový nákladní vůz nebo autobus se čtyřiceti lidmi na palubě. Ona to je dost velká zodpovědnost a psychická i fyzická námaha - mnohem větší než u mnohem lépe placeného pilota, jemuž všechnu techniku připravují a kontrolují ostatní, zatímco on pak řídí přes několikrát zálohované systémy. Autobusák/kamioňák je na vše sám a je rád, když mu garážmistr po dlouhém okecávání aspoň vymění vymlácené silentbloky na přední nápravě...

+2/0
15.4.2015 20:59

M84i11c94h37a26l 24M81i59l15ý 1965249107879

Zaměstnavatelé,ve velké většině spíše otrokáři,jsou schopni nabídnout za kvalifikovanou práci 4 eura hrubého a jsou překvapeni, že nemají kvalifikované lidi,za to by nedělal ani přistěhovalec,co připlul do Evropy,takže je to překvapení že slušní a pracovití lidé utíkají za hranice?Rv

+13/0
15.4.2015 14:13

M85i85l20o10š 76B27o21u85k31a48l 8503537623304

Za ty 4 eura se nedělá asi příliš kvalifikovaná práce ale nějaká "opičárna"... což se týká i zde zmiňovaného točení volantem.

Navíc...po cestě na dálnicích si může kamioňák přivydělávat třeba překlady "Šejkspíra" nebo vystudovat práva...;-D

0/0
15.4.2015 14:24

D76r54a86h56o32m66í66r 80S15t13r64o18u90h61a87l 4195668522914

Vy toho o řízení vozidla moc nevíte. S osobákem umí jezdit každej blbec, ale když máte za krkem dvacet tun, máte strašnou zodpovědnost. Špatně se rozjíždí, ještě hůř brzdí.

Zkuste si koupit hru Euro Truck simulator 2, zapněte realitu a zkuste se rozjet na manuál. Nepodaří se vám to ani odbrzdit...

0/0
15.4.2015 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.