Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První soud o vlaky Praha - Ostrava. Leo Express chce stamiliony po ČD

Městský soud v Praze začíná ve čtvrtek řešit jeden z největších sporů na české železnici, na kterém mohou České dráhy prodělat miliardy korun. Bez účasti veřejnosti začíná projednávání žaloby společnosti Leo Express proti Český drahám kvůli jejich údajným podnákladovým cenám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i39r93o40s35l72a31v 33Z70i54k54m54u78n54d 7799673614363

Pakliže by Leo jezdil za korunu, ale ČD by musely jezdit za vyšší cenu, tak to samo o sobě vzbuzuje pochybnost o smysluplnosti takové konstrukce ... poněkud to naráží na "neviditelnou ruku trhu" ... a teorie o konkurenčním prostředí ...

+6/0
16.4.2015 20:14

M24i16r49o69s45l62a17v 35Z30i27k27m15u70n36d 7389653534843

A co krajské vlaky, které se úplně kryjí s trasou ...

0/0
16.4.2015 20:09

J34o53s75e77f 91H11o79n33e30š 7121632550333

LEO nastoupil až když Jančura vinil ČD z predátorských cen.Mohl hodit zpátečku a nebo věděl do čeho jde,tak nevím jestli má naději na úspěch.Mohl pochopit,že 3 kohouti na jednom smetišti nevěští nic dobrého.Proč třeba nešel na trasu Praha-Brno?Tam dráhy nabízely jízdenku za 150,tudíž konkurovat nemá smysl.Možná,že jeho vlaky jsou určeny na severní trakci.

+4/−1
16.4.2015 12:50

P22a17t38r63i15k 45Š58e31b67e19s18t55a 4263612446265

Praha Brno nejezdí, protože tam ČD stále udržuje monopol, a tedy nikdo jiný nedostal "sekvenci". ČD navíc Praha Brno dalo za jízdenky autobusů právě Vančury... předtím tam jezdilo za dvojnásobek...

+2/−5
16.4.2015 13:44

J88a10n 93K30o36b90ě82r43s22k36ý 1250496421983

Praha-Brno Leoš ani jezdit nemůże jeho vlaky jedou na stejnosměrný proud a směrem na jih je střídavý proud. ČD zde jezdí mimo jiné i kvůli dohodě s ÖBB, ZSSK, MÁV. Jinak na trati Praha-Brno si není nač stěžovat. Nové Railjety jsou prostě super ;-)

+3/−1
16.4.2015 14:19

T61o11m 18J19u87r51e64č89k78a 6445842745265

Nikdo tam monopol neudržuje. Stačí požádat SŽDC o přidělení dopravní cesty a dostane ji, stejně jako ji RJ i LE dostali po požádání o trasu do Ostravy.

+1/−1
16.4.2015 14:20

J97a59n 25S57ů84r90a 4335363813372

Jistě, stát tam monopol neudržuje. Jen jednomu dopravci za tyto vlaky dosype čtvrt miliardy ročně a druhému nedá ani nic. Ale monopol neudržuje.

+3/−7
16.4.2015 14:25

T63o50m 77J93u12r47e65č12k59a 6685652105975

Děkuji za vaši selektviní odpověď ve stylu "je jedno o čem byla debata, já si odpovím na co chci." ;-D

Do Ostravy taky stát proplácel ČD vlaky. Soukromníci požádali SŽDC o přidělení trasy v čemž jim nikdo nebránil a stát poté přestal ČD platit za vlaky. Takže Brno se v ničím neliší - taky můžou využít "ostravský" scénář a nikdo jim bránit nebude. (To že místo 7 milionů ČD za vlaky do OV teď platí všem dopravcům 10x tolik je už vedlejší...)

+10/−3
16.4.2015 14:48

R67a74d96e53k 46J53a24n28a13t37a 9415666844372

Brno se liší v tom, že tam má železnice v současnosti infrastrukturní nevýhodu - vede oklikou (a v části je rychlost 80km/h), zatímco dálnice vede rovně. U Ostravy je tomu naopak.

Efektivita každého železničního projektu je zde tudíž nižší, což si jistě dokáže spočítat i Jančura, ale v prohlášeních, že za všechno mohou ostatní, a on to odjezdí bez dotací, mu to samozřejmě nebrání.

+1/−1
16.4.2015 15:32

R45o91m22a59n 70P97o60l39á25č84e13k 5976869295

To většinou vlastník dělá, že koupí své firmě hlavní zdroj příjmu...

Navíc o kolik dráž vyjdou vozy na střídavý vs. ss?

+1/0
16.4.2015 18:09

K74r29y74š27t40o83f 28L14a48n46í18k 1189770985315

usmevne. oni na to sli od zacatku blbe, ale muzou za to CD.

+13/0
16.4.2015 12:42

J82o92s66e66f 55B53a52l87o70u15n 4700826815701

Proč by ČD měli doplácet na Leošovu neschopnost?ČD pouze reagovali na vzniklou situaci stejně jako by to udělal každý podnikatel!

+18/0
16.4.2015 12:32

J97o65s27e78f 94B53a85l96o56u48n 4800886975821

Neschopní podnikatelé chtějí po státních drahách kompenzaci za své diletanstvíRvPane Novotný kdo vás nutil podnikat zrovna v tomhle oboru?Byla to vaše volba a váš boj,ČD se zachovali tržně,nic víc nic míň.

+21/−1
16.4.2015 12:23

P13e80t71r 76N77i46v57n28i56c54k44ý 3402144235137

Nechť soud posoudí, zda-li ČD byly skutečně dominantem a zda-li jezdily pod náklady (což by jako dominant podle zákona nesměl).

Když někdo v nečem podniká, tak očekává, že se zákony budou dodržovat, obzvlášť od státem zřízených organizací.

+5/−1
16.4.2015 12:34

R44o57m23a30n 47P30o66l23á64č91e12k 5736449225

Dodržovat pravidla by pak měli všichni...

0/0
16.4.2015 18:10

M77a67r72t49i70n 26N93o36v33o34t63n24ý 3526316861744

Leoš Novotný mi svým způsobem podnikání začíná čím dál víc připomínat Šťávu a jeho Diag Human. I když ten to měl tedy těžší, protože za něj nekopala média. :-P

+9/−1
16.4.2015 12:02

K80a49r50e48l 43V27o42l67n40ý 5682487875691

co tady prskáte pokud soud rozhodne, že ČD porušily zákon tak ať platí kde vidíte problém? Nebo vám vadí, že někdo využíl svého práva?

+8/−4
16.4.2015 11:28
Foto

L12i43b34o79r 59D83o14h72n24a19l 4869794207930

Nebýt konkurence, tak jezdíme stále Praha - Ostrava za 900 Kč v 1. třídě, a za skoro 500 ve třídě 2. (Pendolino). V Leo jsem jel několikrát za 499, a to v Premium třídě, která nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci. !!

+5/−16
16.4.2015 10:53

T97o76m 26J43u91r41e24č51k62a 6395262795195

Vidíte, dost často chce LEO pro změnu 599 za Economy třídu, která byla navržena asi pro beznoné.. To ať si strčí někam...

Navíc je fajn, když srovnáváte maximální ceny ve špičce u jednoho dopravce s minimálními mimo špičku u druhého. ;-)

+15/−3
16.4.2015 11:01

J36a13n 11K81o55b90ě92r98s53k13ý 1400486571713

Ta Premium třída je při počtu míst a ceně jen pro pár vyvolených.

+2/−2
16.4.2015 11:05

M64i93r68e40k 53Z44á50v25o33d48n37ý 7332467160718

Jako ... neberu Vám to, že jezdíte s LEOšem, ale nazývat to "nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci" mi přijde dosti úsměvné :)

0/0
21.4.2015 15:55

M27i54c69h32a79l 13P89a67s28t92o79r65e89k 4674380688708

No mě se na tom všem líbí, že plivou na ČD, ale na druhou stranu se bez nich neobejdou. Kdyby ČD na trase OV - PHA dálkovou dopravu nezajišťovaly tak nevím kdo by RJ a LE pomáhal vykrývat průsery jako jsou velikonoce apod. Pochybuji, že by si LE a RJ nakoupili za desítky miliónů vagóny které by pak někde stály, aby byly schopny reagovat jako ČD. Příklad: Dálkové expresy ČD OV - PHA mají ve slabé dny třeba jen 4 vagóny ale na velikonoce měly 12 narvaných aby převezly to co LE a RJ se svými povinně místenkovými a tudíž ze shora kapacitně omezenými vlaky nezvládnou. A takových dní je v roce povícero. Navíc už jsem hodně krát zažil, že měl vlak podle řazení mít určitý počet vagónů, ale kvůli velkému počtu cestujících operativně přidávali třeba další dva vagóny. Sice mě to u ČD překvapilo ale u LE a RJ to nehrozí. Dále jde o to, že ČD stále obsluhuje dálkovými vlaky i menší stanice na trati a ne jak někdo jezdit mezi velkými městy a zbytek má smůlu. A to ještě RJ určitě vyhovuje, že ČD převezou vozíčkáře a kola a nepřidělávají jim tak práci.

+28/−3
16.4.2015 10:36

P47e55t20r 18N93i75v63n85i87c75k76ý 3452484285757

LE a RJ tady není proto, aby vozila cestující. Cílem je zisk pro majitele (základní cíl všech komerčních firem). Cestující jsou pouze prostředkem k zisku. Takže je jedno, že o Velikonocích chce cestovat 3x více lidí. Pokud je vlak RJ a LE naplněn (ideálně za co nejvyšší ceny), cestující jezdí celou trasu (zaplatí víc), je spokojenost. Že se na někoho nedostane? No a?

Víš jak rádi by i soukromí dopravci jezdili DOTOVANÉ trati (bez podnikatelského rizika), kam je ale socanští hejtmani nepupustili!

+7/−5
16.4.2015 11:05

T54o83m 80J59u44r66e14č45k10a 6885742635765

Bylo výběrové řízení v libereckém kraji - RJ se i přes velká slova nepřihlásil. Další bylo nedávno v JČK - RJ se opět přes svou velkohubust ani nepřihlásil. Takže bych to na hejtmany moc nesvaloval...

+21/−1
16.4.2015 11:26

P21e56t61r 21N89i77v36n97i77c51k89ý 3832434145357

Já ano. Jaktože hejtmani na 10 let BEZ výběrového řízení dali dotace na lokální tratě ČD? Kolik je u nás tratí? A na kolik bylo vypsáno výběrové řízení? Jak kvalitě byla vypsána zrovna ta dvě řízení a tyto dvě tratě? RJ jezdí dotovanou trať na Slovensku. Myslíš, že u nás by neměl zájem?

+3/−8
16.4.2015 11:37

J54a28n 10K27o35b81ě19r18s92k11ý 1660906461653

Kdyby měl zájem tak se přihlásí do těch co nedávno proběhly. Ale on se nepřihlásil, takže zájem asi nemá.

+13/−5
16.4.2015 11:40

J45a54n 27S63ů16r33a 4765853973192

Nedávno, tedy za posledních pět let, proběhly jediné dvě soutěže: R27 (RegioJet přihlášen, vítěz, zrušeno Žákem) a Pošumavské lokálky (Nepřihlášen). Naprosto stejné skóre, jako České dráhy (R27 nepodaly nabídku, JČ podaly)

+4/−1
16.4.2015 11:56

J50a50n 34K63o98b46ě55r18s21k84ý 1450826621923

Já narážím na fakt, že všude vykřikuje že chce soutěže a když nějaké jsou tak se ani nepřihlásí, dle mého o ty vlaky opravdu nestojí.

+5/−6
16.4.2015 11:59

J53a68n 27S54ů94r29a 4525213893522

opakuji. za 5 let byly v Česku dvě soutěže, z toho jedna zrušena.

+3/−1
16.4.2015 12:03

R59a86d82e60k 66J28a37n45a77t58a 9915706814712

Dobu 5 let sjet definoval vy, my ale mluvíme o krajských objednávkách (začal Petr Nivnický 11:32) a bez nějakého časového limitu.

A tam to je tak, že byly dvě soutěže, Regiojet se nepřihlásil ani do jedné, přičemž jiní zájemci (i soukromí) se přihlásili. Takže nějaký problém s tím Regiojetem asi bude.

+6/−1
16.4.2015 12:10

P61e84t89r 81N54i62v13n52i10c58k46ý 3602384575427

Krajští socanští hejtmani narychlo, než začala půdobit směrnice EU, uzavřeli na 10 let smlouvy výhradně s ČD.

O kterých krajských výběrových řízeních píšeš?

+3/0
16.4.2015 12:31

R86a28d96e89k 47J79a48n79a36t80a 9745176864892

Na jizerskohorskou železnici (2009) a šumavské tratě (2015).

0/0
16.4.2015 12:33

J91a20n 80S16ů42r64a 4235733883182

OK, tak si vezmeme soutěže za deset let. Celkem čtyři. k těm, co jsem napsal, ještě 089 + nejkrásnější ze všech soutěží na Liberec - Pardubice + Plzeň - Most. Vzorové podseknutí cen, poškození Českých drah nesmyslnou nabídkou, to vše pochopitelně bez postižení zodpovědných osob ve firmě chovající se s péčí řádného hospodáře.

+2/−1
16.4.2015 13:42

T47o52m11a49s 31A31u19g84u49s27t79y67n 6547896431910

A to poškození rozhodl soud, nebo si to myslíte Vy? Proč to RJ nenapadl u soudu, když to bylo tak nefér?

+1/−1
17.4.2015 6:58

J35a13n 24S73ů67r72a 4215413283512

Jestli je podle Vás cena 30 Kč / vlkm ziskova,když nyní se tam jezdí za 120,tak doufám, že založíte nějakou vlastní železniční společnost

+1/−1
17.4.2015 7:20

R14o95m25a82n 52J77e79s54c88h96k57e 9268695517405

Když je Jančura takový dobrodinec, může udržovat provoz na zrušených tratích. Stačí požádat SŽDC o cestu a může vozit lidi do Židlochovic, Pohořelic, Chornice apod. A jezdit celodenně včetně sobot , nedělí a svátků. A bere dotace za studenty a invalidy.

0/0
18.4.2015 7:08

J56a36n 28S44ů11r76a 4885803383492

Proč tam nejezdite Vy?

0/0
18.4.2015 8:22

M48i16r26e96k 16Z33á58v45o35d16n36ý 7422717470358

Pane Sůro, by si nějak pletete pojmy, dojmy, regionální a dálkovou dopravu :))

0/0
21.4.2015 15:58

J78a57n 41S26ů31r82a 4715663473492

Jedna na regionální, jedna na dálkovou

0/0
21.4.2015 16:07

J37a19n 64S39ů70r74a 4555763753352

Že se přihlásil, to se nehodí,že

+2/0
16.4.2015 12:25

R80a73d31e39k 60J32a20n43a18t68a 9195106484852

Přihlásil se do soutěže ministerské, ne krajské :-)

Kromě toho už nějaký ten pátek se mohl vrhnout do lokální dopravy autobusové, zkušeností měl fůru. Jenže to by mu kazilo image, protože při ekonomice těch linek by tam na mladou holku a instantní kafe fakt nezbylo.

+4/−2
16.4.2015 12:30

J68a59n 66S96ů65r82a 4105663883862

Mohl, ale nechce. Proč se do soutěží nevrhly České dráhy, když o tom nejen mluvili, ale také za projekty tohoto typu utratily poměrně dost peněz? Ekonomika regionálních linek je jednoduchá, říká se ji přiměřený zisk plus dorovnání ztráty. Ostatně i proto je o tyto soutěže takový zájem.

+2/0
16.4.2015 13:39

T51o92m 87J70u78r39e59č16k90a 6735142485965

Ano, RegioJet má o ně zájem. Zejména na papíře (novinovém). Realita je ale pak jiná. Ale co, nikdo vám nemůže dát víc, než Jančura dokáže slíbit. ;-D

+2/−2
16.4.2015 14:14

J19a16n 86S74ů13r57a 4465103503502

Tak určitě, ve slibech má ale těžkého konkurenta.

http://m.ihned.cz/c1-42336610-ceske-drahy-chteji-jezdit-i-autobusy-dotovat-je-maji-kraje

+2/−2
16.4.2015 14:19

T14o72m 73J18u72r75e19č46k92a 6325372515895

"šéf nového odboru autobusové dopravy ČD Petr Moravec "

Kdepak že to dnes Moravec pracuje? ;-D

0/−3
16.4.2015 14:23

J52a79n 83S11ů77r45a 4955103883582

A co to mění na tom, že to byl planý slib?

+1/0
16.4.2015 14:25

T53o78m 32J62u34r63e65č47k46a 6465302235615

Myslíte 6. tříd v HighJetu, nebo žluté vlaky do Hamburgu?

+2/−1
16.4.2015 14:50

J16a63n 49S69ů96r51a 4755953173662

Tak jo.vždy jen.lituji,že jsem takový debil a vůbec s vámi komunikuji

+2/−1
16.4.2015 14:58

M35a13r72t34i22n 49Š10u61l90c 2597929510545

To, že někdo usiluje o to, aby se veřejné prostředky vynakládané na zajištění osobní železniční dopravy soutěžily v transparentních soutěžích nemusí automaticky znamenat, že se do všech soutěží bude hlásit. Já osobně bych ty soutěže také chtěl, klidně to budu veřejně tvrdit, ale hlásit se do těch soutěží nebudu. Já to neudělám proto, že bych osobní železniční dopravu neuměl zajišťovat, někdo jiný se nehlásí třeba proto, že mu to ekonomicky nevychází a tak do toho nejde. Mně to přijde normální. Ale to neznamená, že bych kvůli tomu měnil svůj názor, že soutěžit se to má.

+1/0
16.4.2015 23:45

J47o21s53e98f 55B84a17l37o37u45n 4260446415791

Ale on je stejně moudrý i v autobusové dopravě a tam výběrka proběhli a Radim?Nic že?Velká huba a vyzobávat jen ziskové tratěRv

+2/−1
16.4.2015 12:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.