Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První soud o vlaky Praha - Ostrava. Leo Express chce stamiliony po ČD

Městský soud v Praze začíná ve čtvrtek řešit jeden z největších sporů na české železnici, na kterém mohou České dráhy prodělat miliardy korun. Bez účasti veřejnosti začíná projednávání žaloby společnosti Leo Express proti Český drahám kvůli jejich údajným podnákladovým cenám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i59r95o70s47l69a79v 98Z52i92k13m92u63n44d 7249813334403

Pakliže by Leo jezdil za korunu, ale ČD by musely jezdit za vyšší cenu, tak to samo o sobě vzbuzuje pochybnost o smysluplnosti takové konstrukce ... poněkud to naráží na "neviditelnou ruku trhu" ... a teorie o konkurenčním prostředí ...

+6/0
16.4.2015 20:14

M71i89r25o44s48l67a82v 12Z95i21k67m21u34n51d 7179853314683

A co krajské vlaky, které se úplně kryjí s trasou ...

0/0
16.4.2015 20:09

J96o56s94e72f 73H39o96n47e59š 7601602700563

LEO nastoupil až když Jančura vinil ČD z predátorských cen.Mohl hodit zpátečku a nebo věděl do čeho jde,tak nevím jestli má naději na úspěch.Mohl pochopit,že 3 kohouti na jednom smetišti nevěští nic dobrého.Proč třeba nešel na trasu Praha-Brno?Tam dráhy nabízely jízdenku za 150,tudíž konkurovat nemá smysl.Možná,že jeho vlaky jsou určeny na severní trakci.

+4/−1
16.4.2015 12:50

P76a47t13r12i15k 27Š79e25b56e12s63t67a 4823862846815

Praha Brno nejezdí, protože tam ČD stále udržuje monopol, a tedy nikdo jiný nedostal "sekvenci". ČD navíc Praha Brno dalo za jízdenky autobusů právě Vančury... předtím tam jezdilo za dvojnásobek...

+2/−5
16.4.2015 13:44

J77a51n 55K57o92b23ě36r82s76k26ý 1510146501303

Praha-Brno Leoš ani jezdit nemůże jeho vlaky jedou na stejnosměrný proud a směrem na jih je střídavý proud. ČD zde jezdí mimo jiné i kvůli dohodě s ÖBB, ZSSK, MÁV. Jinak na trati Praha-Brno si není nač stěžovat. Nové Railjety jsou prostě super ;-)

+3/−1
16.4.2015 14:19

T33o51m 45J49u21r43e86č47k14a 6795132875805

Nikdo tam monopol neudržuje. Stačí požádat SŽDC o přidělení dopravní cesty a dostane ji, stejně jako ji RJ i LE dostali po požádání o trasu do Ostravy.

+1/−1
16.4.2015 14:20

J10a91n 18S16ů56r19a 4625773823192

Jistě, stát tam monopol neudržuje. Jen jednomu dopravci za tyto vlaky dosype čtvrt miliardy ročně a druhému nedá ani nic. Ale monopol neudržuje.

+3/−7
16.4.2015 14:25

T24o97m 83J33u75r28e37č10k38a 6205152815405

Děkuji za vaši selektviní odpověď ve stylu "je jedno o čem byla debata, já si odpovím na co chci." ;-D

Do Ostravy taky stát proplácel ČD vlaky. Soukromníci požádali SŽDC o přidělení trasy v čemž jim nikdo nebránil a stát poté přestal ČD platit za vlaky. Takže Brno se v ničím neliší - taky můžou využít "ostravský" scénář a nikdo jim bránit nebude. (To že místo 7 milionů ČD za vlaky do OV teď platí všem dopravcům 10x tolik je už vedlejší...)

+10/−3
16.4.2015 14:48

R25a47d46e73k 47J89a13n51a77t88a 9345546824842

Brno se liší v tom, že tam má železnice v současnosti infrastrukturní nevýhodu - vede oklikou (a v části je rychlost 80km/h), zatímco dálnice vede rovně. U Ostravy je tomu naopak.

Efektivita každého železničního projektu je zde tudíž nižší, což si jistě dokáže spočítat i Jančura, ale v prohlášeních, že za všechno mohou ostatní, a on to odjezdí bez dotací, mu to samozřejmě nebrání.

+1/−1
16.4.2015 15:32

R17o45m57a40n 67P55o68l35á35č22e59k 5626709845

To většinou vlastník dělá, že koupí své firmě hlavní zdroj příjmu...

Navíc o kolik dráž vyjdou vozy na střídavý vs. ss?

+1/0
16.4.2015 18:09

K52r13y59š69t93o20f 77L89a19n72í87k 1399910165725

usmevne. oni na to sli od zacatku blbe, ale muzou za to CD.

+13/0
16.4.2015 12:42

J30o93s98e30f 45B52a91l92o61u73n 4240836555211

Proč by ČD měli doplácet na Leošovu neschopnost?ČD pouze reagovali na vzniklou situaci stejně jako by to udělal každý podnikatel!

+18/0
16.4.2015 12:32

J21o60s86e37f 41B65a34l85o74u84n 4870736395541

Neschopní podnikatelé chtějí po státních drahách kompenzaci za své diletanstvíRvPane Novotný kdo vás nutil podnikat zrovna v tomhle oboru?Byla to vaše volba a váš boj,ČD se zachovali tržně,nic víc nic míň.

+21/−1
16.4.2015 12:23

P48e67t78r 25N76i28v62n91i65c63k49ý 3492984205667

Nechť soud posoudí, zda-li ČD byly skutečně dominantem a zda-li jezdily pod náklady (což by jako dominant podle zákona nesměl).

Když někdo v nečem podniká, tak očekává, že se zákony budou dodržovat, obzvlášť od státem zřízených organizací.

+5/−1
16.4.2015 12:34

R17o30m95a92n 43P96o60l37á52č64e74k 5166949185

Dodržovat pravidla by pak měli všichni...

0/0
16.4.2015 18:10

M33a45r56t77i62n 47N23o15v45o68t78n92ý 3586676311724

Leoš Novotný mi svým způsobem podnikání začíná čím dál víc připomínat Šťávu a jeho Diag Human. I když ten to měl tedy těžší, protože za něj nekopala média. :-P

+9/−1
16.4.2015 12:02

K90a26r35e74l 18V76o67l77n45ý 5202517175501

co tady prskáte pokud soud rozhodne, že ČD porušily zákon tak ať platí kde vidíte problém? Nebo vám vadí, že někdo využíl svého práva?

+8/−4
16.4.2015 11:28
Foto

L72i21b53o55r 96D56o39h14n91a31l 4579284937240

Nebýt konkurence, tak jezdíme stále Praha - Ostrava za 900 Kč v 1. třídě, a za skoro 500 ve třídě 2. (Pendolino). V Leo jsem jel několikrát za 499, a to v Premium třídě, která nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci. !!

+5/−16
16.4.2015 10:53

T59o34m 64J14u12r68e31č90k83a 6885692425245

Vidíte, dost často chce LEO pro změnu 599 za Economy třídu, která byla navržena asi pro beznoné.. To ať si strčí někam...

Navíc je fajn, když srovnáváte maximální ceny ve špičce u jednoho dopravce s minimálními mimo špičku u druhého. ;-)

+15/−3
16.4.2015 11:01

J68a87n 98K26o37b70ě97r93s94k67ý 1480126701733

Ta Premium třída je při počtu míst a ceně jen pro pár vyvolených.

+2/−2
16.4.2015 11:05

M42i86r33e13k 27Z89á81v52o27d20n55ý 7472157800518

Jako ... neberu Vám to, že jezdíte s LEOšem, ale nazývat to "nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci" mi přijde dosti úsměvné :)

0/0
21.4.2015 15:55

M30i69c65h37a24l 25P44a14s31t40o89r33e26k 4654390958648

No mě se na tom všem líbí, že plivou na ČD, ale na druhou stranu se bez nich neobejdou. Kdyby ČD na trase OV - PHA dálkovou dopravu nezajišťovaly tak nevím kdo by RJ a LE pomáhal vykrývat průsery jako jsou velikonoce apod. Pochybuji, že by si LE a RJ nakoupili za desítky miliónů vagóny které by pak někde stály, aby byly schopny reagovat jako ČD. Příklad: Dálkové expresy ČD OV - PHA mají ve slabé dny třeba jen 4 vagóny ale na velikonoce měly 12 narvaných aby převezly to co LE a RJ se svými povinně místenkovými a tudíž ze shora kapacitně omezenými vlaky nezvládnou. A takových dní je v roce povícero. Navíc už jsem hodně krát zažil, že měl vlak podle řazení mít určitý počet vagónů, ale kvůli velkému počtu cestujících operativně přidávali třeba další dva vagóny. Sice mě to u ČD překvapilo ale u LE a RJ to nehrozí. Dále jde o to, že ČD stále obsluhuje dálkovými vlaky i menší stanice na trati a ne jak někdo jezdit mezi velkými městy a zbytek má smůlu. A to ještě RJ určitě vyhovuje, že ČD převezou vozíčkáře a kola a nepřidělávají jim tak práci.

+28/−3
16.4.2015 10:36

P98e97t56r 57N96i65v65n24i34c85k45ý 3802154815337

LE a RJ tady není proto, aby vozila cestující. Cílem je zisk pro majitele (základní cíl všech komerčních firem). Cestující jsou pouze prostředkem k zisku. Takže je jedno, že o Velikonocích chce cestovat 3x více lidí. Pokud je vlak RJ a LE naplněn (ideálně za co nejvyšší ceny), cestující jezdí celou trasu (zaplatí víc), je spokojenost. Že se na někoho nedostane? No a?

Víš jak rádi by i soukromí dopravci jezdili DOTOVANÉ trati (bez podnikatelského rizika), kam je ale socanští hejtmani nepupustili!

+7/−5
16.4.2015 11:05

T91o22m 53J46u78r45e43č58k27a 6515292805865

Bylo výběrové řízení v libereckém kraji - RJ se i přes velká slova nepřihlásil. Další bylo nedávno v JČK - RJ se opět přes svou velkohubust ani nepřihlásil. Takže bych to na hejtmany moc nesvaloval...

+21/−1
16.4.2015 11:26

P98e58t35r 61N80i58v81n15i82c93k71ý 3712104705987

Já ano. Jaktože hejtmani na 10 let BEZ výběrového řízení dali dotace na lokální tratě ČD? Kolik je u nás tratí? A na kolik bylo vypsáno výběrové řízení? Jak kvalitě byla vypsána zrovna ta dvě řízení a tyto dvě tratě? RJ jezdí dotovanou trať na Slovensku. Myslíš, že u nás by neměl zájem?

+3/−8
16.4.2015 11:37

J89a58n 67K49o34b17ě98r33s52k84ý 1580846621643

Kdyby měl zájem tak se přihlásí do těch co nedávno proběhly. Ale on se nepřihlásil, takže zájem asi nemá.

+13/−5
16.4.2015 11:40

J96a40n 54S45ů83r37a 4345363193292

Nedávno, tedy za posledních pět let, proběhly jediné dvě soutěže: R27 (RegioJet přihlášen, vítěz, zrušeno Žákem) a Pošumavské lokálky (Nepřihlášen). Naprosto stejné skóre, jako České dráhy (R27 nepodaly nabídku, JČ podaly)

+4/−1
16.4.2015 11:56

J34a33n 50K86o39b58ě74r16s44k71ý 1590376911603

Já narážím na fakt, že všude vykřikuje že chce soutěže a když nějaké jsou tak se ani nepřihlásí, dle mého o ty vlaky opravdu nestojí.

+5/−6
16.4.2015 11:59

J41a62n 91S58ů11r19a 4955983953512

opakuji. za 5 let byly v Česku dvě soutěže, z toho jedna zrušena.

+3/−1
16.4.2015 12:03

R27a95d41e27k 63J86a71n64a31t57a 9305106834582

Dobu 5 let sjet definoval vy, my ale mluvíme o krajských objednávkách (začal Petr Nivnický 11:32) a bez nějakého časového limitu.

A tam to je tak, že byly dvě soutěže, Regiojet se nepřihlásil ani do jedné, přičemž jiní zájemci (i soukromí) se přihlásili. Takže nějaký problém s tím Regiojetem asi bude.

+6/−1
16.4.2015 12:10

P46e22t35r 83N78i28v92n47i12c62k83ý 3522744425767

Krajští socanští hejtmani narychlo, než začala půdobit směrnice EU, uzavřeli na 10 let smlouvy výhradně s ČD.

O kterých krajských výběrových řízeních píšeš?

+3/0
16.4.2015 12:31

R17a19d37e33k 53J44a21n62a43t88a 9805836864712

Na jizerskohorskou železnici (2009) a šumavské tratě (2015).

0/0
16.4.2015 12:33

J70a13n 20S61ů17r10a 4645953693242

OK, tak si vezmeme soutěže za deset let. Celkem čtyři. k těm, co jsem napsal, ještě 089 + nejkrásnější ze všech soutěží na Liberec - Pardubice + Plzeň - Most. Vzorové podseknutí cen, poškození Českých drah nesmyslnou nabídkou, to vše pochopitelně bez postižení zodpovědných osob ve firmě chovající se s péčí řádného hospodáře.

+2/−1
16.4.2015 13:42

T27o33m34a57s 38A64u79g44u96s32t53y49n 6217716591140

A to poškození rozhodl soud, nebo si to myslíte Vy? Proč to RJ nenapadl u soudu, když to bylo tak nefér?

+1/−1
17.4.2015 6:58

J12a10n 72S50ů88r47a 4185603403902

Jestli je podle Vás cena 30 Kč / vlkm ziskova,když nyní se tam jezdí za 120,tak doufám, že založíte nějakou vlastní železniční společnost

+1/−1
17.4.2015 7:20

R80o42m22a35n 76J52e22s67c19h36k20e 9858145147345

Když je Jančura takový dobrodinec, může udržovat provoz na zrušených tratích. Stačí požádat SŽDC o cestu a může vozit lidi do Židlochovic, Pohořelic, Chornice apod. A jezdit celodenně včetně sobot , nedělí a svátků. A bere dotace za studenty a invalidy.

0/0
18.4.2015 7:08

J10a49n 89S48ů26r62a 4985893563952

Proč tam nejezdite Vy?

0/0
18.4.2015 8:22

M62i95r96e73k 38Z85á26v96o96d72n97ý 7122847960768

Pane Sůro, by si nějak pletete pojmy, dojmy, regionální a dálkovou dopravu :))

0/0
21.4.2015 15:58

J95a97n 14S50ů77r90a 4235673453632

Jedna na regionální, jedna na dálkovou

0/0
21.4.2015 16:07

J46a67n 69S90ů73r27a 4425323773792

Že se přihlásil, to se nehodí,že

+2/0
16.4.2015 12:25

R89a26d69e44k 97J34a69n17a16t61a 9125476154512

Přihlásil se do soutěže ministerské, ne krajské :-)

Kromě toho už nějaký ten pátek se mohl vrhnout do lokální dopravy autobusové, zkušeností měl fůru. Jenže to by mu kazilo image, protože při ekonomice těch linek by tam na mladou holku a instantní kafe fakt nezbylo.

+4/−2
16.4.2015 12:30

J49a65n 11S84ů15r28a 4705813393382

Mohl, ale nechce. Proč se do soutěží nevrhly České dráhy, když o tom nejen mluvili, ale také za projekty tohoto typu utratily poměrně dost peněz? Ekonomika regionálních linek je jednoduchá, říká se ji přiměřený zisk plus dorovnání ztráty. Ostatně i proto je o tyto soutěže takový zájem.

+2/0
16.4.2015 13:39

T73o49m 58J36u16r97e79č68k62a 6285952165805

Ano, RegioJet má o ně zájem. Zejména na papíře (novinovém). Realita je ale pak jiná. Ale co, nikdo vám nemůže dát víc, než Jančura dokáže slíbit. ;-D

+2/−2
16.4.2015 14:14

J44a16n 79S65ů53r59a 4385123433292

Tak určitě, ve slibech má ale těžkého konkurenta.

http://m.ihned.cz/c1-42336610-ceske-drahy-chteji-jezdit-i-autobusy-dotovat-je-maji-kraje

+2/−2
16.4.2015 14:19

T64o48m 34J61u41r46e71č61k28a 6445402155335

"šéf nového odboru autobusové dopravy ČD Petr Moravec "

Kdepak že to dnes Moravec pracuje? ;-D

0/−3
16.4.2015 14:23

J83a21n 79S10ů62r31a 4785523333522

A co to mění na tom, že to byl planý slib?

+1/0
16.4.2015 14:25

T59o29m 50J98u47r14e38č78k10a 6705152385715

Myslíte 6. tříd v HighJetu, nebo žluté vlaky do Hamburgu?

+2/−1
16.4.2015 14:50

J66a73n 28S36ů25r55a 4445863463142

Tak jo.vždy jen.lituji,že jsem takový debil a vůbec s vámi komunikuji

+2/−1
16.4.2015 14:58

M10a55r81t41i79n 37Š49u22l50c 2227259800115

To, že někdo usiluje o to, aby se veřejné prostředky vynakládané na zajištění osobní železniční dopravy soutěžily v transparentních soutěžích nemusí automaticky znamenat, že se do všech soutěží bude hlásit. Já osobně bych ty soutěže také chtěl, klidně to budu veřejně tvrdit, ale hlásit se do těch soutěží nebudu. Já to neudělám proto, že bych osobní železniční dopravu neuměl zajišťovat, někdo jiný se nehlásí třeba proto, že mu to ekonomicky nevychází a tak do toho nejde. Mně to přijde normální. Ale to neznamená, že bych kvůli tomu měnil svůj názor, že soutěžit se to má.

+1/0
16.4.2015 23:45

J22o95s72e23f 23B15a60l15o62u78n 4820186435881

Ale on je stejně moudrý i v autobusové dopravě a tam výběrka proběhli a Radim?Nic že?Velká huba a vyzobávat jen ziskové tratěRv

+2/−1
16.4.2015 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.