Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První soud o vlaky Praha - Ostrava. Leo Express chce stamiliony po ČD

Městský soud v Praze začíná ve čtvrtek řešit jeden z největších sporů na české železnici, na kterém mohou České dráhy prodělat miliardy korun. Bez účasti veřejnosti začíná projednávání žaloby společnosti Leo Express proti Český drahám kvůli jejich údajným podnákladovým cenám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i69r47o91s71l39a40v 46Z56i86k70m13u85n83d 7449683914603

Pakliže by Leo jezdil za korunu, ale ČD by musely jezdit za vyšší cenu, tak to samo o sobě vzbuzuje pochybnost o smysluplnosti takové konstrukce ... poněkud to naráží na "neviditelnou ruku trhu" ... a teorie o konkurenčním prostředí ...

+6/0
16.4.2015 20:14

M86i67r98o12s50l82a52v 54Z74i63k41m95u61n57d 7909633784263

A co krajské vlaky, které se úplně kryjí s trasou ...

0/0
16.4.2015 20:09

J81o25s58e91f 34H79o43n14e15š 7461102140913

LEO nastoupil až když Jančura vinil ČD z predátorských cen.Mohl hodit zpátečku a nebo věděl do čeho jde,tak nevím jestli má naději na úspěch.Mohl pochopit,že 3 kohouti na jednom smetišti nevěští nic dobrého.Proč třeba nešel na trasu Praha-Brno?Tam dráhy nabízely jízdenku za 150,tudíž konkurovat nemá smysl.Možná,že jeho vlaky jsou určeny na severní trakci.

+4/−1
16.4.2015 12:50

P21a28t73r78i97k 73Š96e29b63e49s26t64a 4763152606345

Praha Brno nejezdí, protože tam ČD stále udržuje monopol, a tedy nikdo jiný nedostal "sekvenci". ČD navíc Praha Brno dalo za jízdenky autobusů právě Vančury... předtím tam jezdilo za dvojnásobek...

+2/−5
16.4.2015 13:44

J22a22n 31K14o27b85ě75r12s93k43ý 1280686451773

Praha-Brno Leoš ani jezdit nemůże jeho vlaky jedou na stejnosměrný proud a směrem na jih je střídavý proud. ČD zde jezdí mimo jiné i kvůli dohodě s ÖBB, ZSSK, MÁV. Jinak na trati Praha-Brno si není nač stěžovat. Nové Railjety jsou prostě super ;-)

+3/−1
16.4.2015 14:19

T15o53m 69J70u29r76e86č78k92a 6885812955275

Nikdo tam monopol neudržuje. Stačí požádat SŽDC o přidělení dopravní cesty a dostane ji, stejně jako ji RJ i LE dostali po požádání o trasu do Ostravy.

+1/−1
16.4.2015 14:20

J74a42n 37S57ů73r82a 4785913343772

Jistě, stát tam monopol neudržuje. Jen jednomu dopravci za tyto vlaky dosype čtvrt miliardy ročně a druhému nedá ani nic. Ale monopol neudržuje.

+3/−7
16.4.2015 14:25

T10o73m 34J51u71r83e63č54k38a 6835852445715

Děkuji za vaši selektviní odpověď ve stylu "je jedno o čem byla debata, já si odpovím na co chci." ;-D

Do Ostravy taky stát proplácel ČD vlaky. Soukromníci požádali SŽDC o přidělení trasy v čemž jim nikdo nebránil a stát poté přestal ČD platit za vlaky. Takže Brno se v ničím neliší - taky můžou využít "ostravský" scénář a nikdo jim bránit nebude. (To že místo 7 milionů ČD za vlaky do OV teď platí všem dopravcům 10x tolik je už vedlejší...)

+10/−3
16.4.2015 14:48

R94a15d84e82k 46J43a29n42a32t30a 9675116694662

Brno se liší v tom, že tam má železnice v současnosti infrastrukturní nevýhodu - vede oklikou (a v části je rychlost 80km/h), zatímco dálnice vede rovně. U Ostravy je tomu naopak.

Efektivita každého železničního projektu je zde tudíž nižší, což si jistě dokáže spočítat i Jančura, ale v prohlášeních, že za všechno mohou ostatní, a on to odjezdí bez dotací, mu to samozřejmě nebrání.

+1/−1
16.4.2015 15:32

R84o54m84a65n 84P80o74l68á95č93e34k 5256939385

To většinou vlastník dělá, že koupí své firmě hlavní zdroj příjmu...

Navíc o kolik dráž vyjdou vozy na střídavý vs. ss?

+1/0
16.4.2015 18:09

K44r52y22š41t40o69f 41L52a87n98í42k 1589140455765

usmevne. oni na to sli od zacatku blbe, ale muzou za to CD.

+13/0
16.4.2015 12:42

J52o66s50e12f 27B78a10l52o27u11n 4620956355181

Proč by ČD měli doplácet na Leošovu neschopnost?ČD pouze reagovali na vzniklou situaci stejně jako by to udělal každý podnikatel!

+18/0
16.4.2015 12:32

J57o30s48e90f 97B79a18l36o69u98n 4340426655841

Neschopní podnikatelé chtějí po státních drahách kompenzaci za své diletanstvíRvPane Novotný kdo vás nutil podnikat zrovna v tomhle oboru?Byla to vaše volba a váš boj,ČD se zachovali tržně,nic víc nic míň.

+21/−1
16.4.2015 12:23

P33e35t75r 39N90i52v37n83i23c75k59ý 3432984945407

Nechť soud posoudí, zda-li ČD byly skutečně dominantem a zda-li jezdily pod náklady (což by jako dominant podle zákona nesměl).

Když někdo v nečem podniká, tak očekává, že se zákony budou dodržovat, obzvlášť od státem zřízených organizací.

+5/−1
16.4.2015 12:34

R76o72m16a43n 96P51o21l20á23č47e96k 5446399805

Dodržovat pravidla by pak měli všichni...

0/0
16.4.2015 18:10

M12a92r45t43i66n 92N74o86v66o43t64n61ý 3736176711414

Leoš Novotný mi svým způsobem podnikání začíná čím dál víc připomínat Šťávu a jeho Diag Human. I když ten to měl tedy těžší, protože za něj nekopala média. :-P

+9/−1
16.4.2015 12:02

K63a79r23e95l 91V35o27l97n67ý 5432227255611

co tady prskáte pokud soud rozhodne, že ČD porušily zákon tak ať platí kde vidíte problém? Nebo vám vadí, že někdo využíl svého práva?

+8/−4
16.4.2015 11:28
Foto

L90i93b18o97r 13D20o82h23n10a41l 4119644897160

Nebýt konkurence, tak jezdíme stále Praha - Ostrava za 900 Kč v 1. třídě, a za skoro 500 ve třídě 2. (Pendolino). V Leo jsem jel několikrát za 499, a to v Premium třídě, která nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci. !!

+5/−16
16.4.2015 10:53

T71o78m 45J77u13r47e81č83k27a 6315432875765

Vidíte, dost často chce LEO pro změnu 599 za Economy třídu, která byla navržena asi pro beznoné.. To ať si strčí někam...

Navíc je fajn, když srovnáváte maximální ceny ve špičce u jednoho dopravce s minimálními mimo špičku u druhého. ;-)

+15/−3
16.4.2015 11:01

J74a46n 74K33o80b59ě34r74s49k56ý 1630696951883

Ta Premium třída je při počtu míst a ceně jen pro pár vyvolených.

+2/−2
16.4.2015 11:05

M27i63r48e21k 41Z12á28v55o29d32n64ý 7182767780178

Jako ... neberu Vám to, že jezdíte s LEOšem, ale nazývat to "nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci" mi přijde dosti úsměvné :)

0/0
21.4.2015 15:55

M76i85c64h25a43l 18P75a34s17t30o14r65e40k 4324310808178

No mě se na tom všem líbí, že plivou na ČD, ale na druhou stranu se bez nich neobejdou. Kdyby ČD na trase OV - PHA dálkovou dopravu nezajišťovaly tak nevím kdo by RJ a LE pomáhal vykrývat průsery jako jsou velikonoce apod. Pochybuji, že by si LE a RJ nakoupili za desítky miliónů vagóny které by pak někde stály, aby byly schopny reagovat jako ČD. Příklad: Dálkové expresy ČD OV - PHA mají ve slabé dny třeba jen 4 vagóny ale na velikonoce měly 12 narvaných aby převezly to co LE a RJ se svými povinně místenkovými a tudíž ze shora kapacitně omezenými vlaky nezvládnou. A takových dní je v roce povícero. Navíc už jsem hodně krát zažil, že měl vlak podle řazení mít určitý počet vagónů, ale kvůli velkému počtu cestujících operativně přidávali třeba další dva vagóny. Sice mě to u ČD překvapilo ale u LE a RJ to nehrozí. Dále jde o to, že ČD stále obsluhuje dálkovými vlaky i menší stanice na trati a ne jak někdo jezdit mezi velkými městy a zbytek má smůlu. A to ještě RJ určitě vyhovuje, že ČD převezou vozíčkáře a kola a nepřidělávají jim tak práci.

+28/−3
16.4.2015 10:36

P17e58t64r 29N77i19v11n84i57c29k27ý 3522684715817

LE a RJ tady není proto, aby vozila cestující. Cílem je zisk pro majitele (základní cíl všech komerčních firem). Cestující jsou pouze prostředkem k zisku. Takže je jedno, že o Velikonocích chce cestovat 3x více lidí. Pokud je vlak RJ a LE naplněn (ideálně za co nejvyšší ceny), cestující jezdí celou trasu (zaplatí víc), je spokojenost. Že se na někoho nedostane? No a?

Víš jak rádi by i soukromí dopravci jezdili DOTOVANÉ trati (bez podnikatelského rizika), kam je ale socanští hejtmani nepupustili!

+7/−5
16.4.2015 11:05

T54o66m 72J69u98r54e62č80k50a 6385402905365

Bylo výběrové řízení v libereckém kraji - RJ se i přes velká slova nepřihlásil. Další bylo nedávno v JČK - RJ se opět přes svou velkohubust ani nepřihlásil. Takže bych to na hejtmany moc nesvaloval...

+21/−1
16.4.2015 11:26

P45e87t32r 96N50i56v11n28i24c86k97ý 3752624395857

Já ano. Jaktože hejtmani na 10 let BEZ výběrového řízení dali dotace na lokální tratě ČD? Kolik je u nás tratí? A na kolik bylo vypsáno výběrové řízení? Jak kvalitě byla vypsána zrovna ta dvě řízení a tyto dvě tratě? RJ jezdí dotovanou trať na Slovensku. Myslíš, že u nás by neměl zájem?

+3/−8
16.4.2015 11:37

J87a58n 81K48o57b31ě21r73s59k61ý 1810626531773

Kdyby měl zájem tak se přihlásí do těch co nedávno proběhly. Ale on se nepřihlásil, takže zájem asi nemá.

+13/−5
16.4.2015 11:40

J23a90n 47S28ů74r49a 4695953293112

Nedávno, tedy za posledních pět let, proběhly jediné dvě soutěže: R27 (RegioJet přihlášen, vítěz, zrušeno Žákem) a Pošumavské lokálky (Nepřihlášen). Naprosto stejné skóre, jako České dráhy (R27 nepodaly nabídku, JČ podaly)

+4/−1
16.4.2015 11:56

J21a70n 63K39o79b73ě92r46s25k76ý 1910906561903

Já narážím na fakt, že všude vykřikuje že chce soutěže a když nějaké jsou tak se ani nepřihlásí, dle mého o ty vlaky opravdu nestojí.

+5/−6
16.4.2015 11:59

J43a14n 34S23ů72r45a 4685933563492

opakuji. za 5 let byly v Česku dvě soutěže, z toho jedna zrušena.

+3/−1
16.4.2015 12:03

R11a95d59e57k 86J89a25n91a39t80a 9365866674802

Dobu 5 let sjet definoval vy, my ale mluvíme o krajských objednávkách (začal Petr Nivnický 11:32) a bez nějakého časového limitu.

A tam to je tak, že byly dvě soutěže, Regiojet se nepřihlásil ani do jedné, přičemž jiní zájemci (i soukromí) se přihlásili. Takže nějaký problém s tím Regiojetem asi bude.

+6/−1
16.4.2015 12:10

P92e84t68r 45N46i76v85n31i43c56k83ý 3702244555337

Krajští socanští hejtmani narychlo, než začala půdobit směrnice EU, uzavřeli na 10 let smlouvy výhradně s ČD.

O kterých krajských výběrových řízeních píšeš?

+3/0
16.4.2015 12:31

R83a41d27e23k 24J38a82n24a44t58a 9355606104612

Na jizerskohorskou železnici (2009) a šumavské tratě (2015).

0/0
16.4.2015 12:33

J75a63n 56S46ů53r30a 4875763333562

OK, tak si vezmeme soutěže za deset let. Celkem čtyři. k těm, co jsem napsal, ještě 089 + nejkrásnější ze všech soutěží na Liberec - Pardubice + Plzeň - Most. Vzorové podseknutí cen, poškození Českých drah nesmyslnou nabídkou, to vše pochopitelně bez postižení zodpovědných osob ve firmě chovající se s péčí řádného hospodáře.

+2/−1
16.4.2015 13:42

T79o63m78a61s 13A73u26g74u69s68t55y48n 6197726531510

A to poškození rozhodl soud, nebo si to myslíte Vy? Proč to RJ nenapadl u soudu, když to bylo tak nefér?

+1/−1
17.4.2015 6:58

J20a69n 33S85ů21r25a 4845693673912

Jestli je podle Vás cena 30 Kč / vlkm ziskova,když nyní se tam jezdí za 120,tak doufám, že založíte nějakou vlastní železniční společnost

+1/−1
17.4.2015 7:20

R37o33m70a35n 44J16e17s69c42h59k59e 9318205707425

Když je Jančura takový dobrodinec, může udržovat provoz na zrušených tratích. Stačí požádat SŽDC o cestu a může vozit lidi do Židlochovic, Pohořelic, Chornice apod. A jezdit celodenně včetně sobot , nedělí a svátků. A bere dotace za studenty a invalidy.

0/0
18.4.2015 7:08

J59a90n 40S16ů36r54a 4825923113192

Proč tam nejezdite Vy?

0/0
18.4.2015 8:22

M27i52r46e45k 63Z77á19v92o21d45n91ý 7142437330488

Pane Sůro, by si nějak pletete pojmy, dojmy, regionální a dálkovou dopravu :))

0/0
21.4.2015 15:58

J40a48n 40S92ů91r88a 4585613533612

Jedna na regionální, jedna na dálkovou

0/0
21.4.2015 16:07

J34a54n 62S41ů46r54a 4405683253272

Že se přihlásil, to se nehodí,že

+2/0
16.4.2015 12:25

R63a70d34e78k 80J49a37n98a35t49a 9545566174662

Přihlásil se do soutěže ministerské, ne krajské :-)

Kromě toho už nějaký ten pátek se mohl vrhnout do lokální dopravy autobusové, zkušeností měl fůru. Jenže to by mu kazilo image, protože při ekonomice těch linek by tam na mladou holku a instantní kafe fakt nezbylo.

+4/−2
16.4.2015 12:30

J95a16n 51S98ů19r30a 4675893923832

Mohl, ale nechce. Proč se do soutěží nevrhly České dráhy, když o tom nejen mluvili, ale také za projekty tohoto typu utratily poměrně dost peněz? Ekonomika regionálních linek je jednoduchá, říká se ji přiměřený zisk plus dorovnání ztráty. Ostatně i proto je o tyto soutěže takový zájem.

+2/0
16.4.2015 13:39

T39o33m 55J61u73r89e61č45k28a 6165842695245

Ano, RegioJet má o ně zájem. Zejména na papíře (novinovém). Realita je ale pak jiná. Ale co, nikdo vám nemůže dát víc, než Jančura dokáže slíbit. ;-D

+2/−2
16.4.2015 14:14

J61a22n 51S60ů59r36a 4145163773462

Tak určitě, ve slibech má ale těžkého konkurenta.

http://m.ihned.cz/c1-42336610-ceske-drahy-chteji-jezdit-i-autobusy-dotovat-je-maji-kraje

+2/−2
16.4.2015 14:19

T95o44m 40J12u40r59e94č58k72a 6765492485565

"šéf nového odboru autobusové dopravy ČD Petr Moravec "

Kdepak že to dnes Moravec pracuje? ;-D

0/−3
16.4.2015 14:23

J93a74n 34S44ů87r19a 4375113813352

A co to mění na tom, že to byl planý slib?

+1/0
16.4.2015 14:25

T90o89m 86J66u68r18e63č88k76a 6615862595265

Myslíte 6. tříd v HighJetu, nebo žluté vlaky do Hamburgu?

+2/−1
16.4.2015 14:50

J43a86n 30S85ů33r56a 4215913733222

Tak jo.vždy jen.lituji,že jsem takový debil a vůbec s vámi komunikuji

+2/−1
16.4.2015 14:58

M64a56r85t34i91n 25Š96u49l45c 2237199480215

To, že někdo usiluje o to, aby se veřejné prostředky vynakládané na zajištění osobní železniční dopravy soutěžily v transparentních soutěžích nemusí automaticky znamenat, že se do všech soutěží bude hlásit. Já osobně bych ty soutěže také chtěl, klidně to budu veřejně tvrdit, ale hlásit se do těch soutěží nebudu. Já to neudělám proto, že bych osobní železniční dopravu neuměl zajišťovat, někdo jiný se nehlásí třeba proto, že mu to ekonomicky nevychází a tak do toho nejde. Mně to přijde normální. Ale to neznamená, že bych kvůli tomu měnil svůj názor, že soutěžit se to má.

+1/0
16.4.2015 23:45

J53o91s35e50f 19B87a71l86o69u44n 4570896565661

Ale on je stejně moudrý i v autobusové dopravě a tam výběrka proběhli a Radim?Nic že?Velká huba a vyzobávat jen ziskové tratěRv

+2/−1
16.4.2015 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.