Diskuze

První soud o vlaky Praha - Ostrava. Leo Express chce stamiliony po ČD

Městský soud v Praze začíná ve čtvrtek řešit jeden z největších sporů na české železnici, na kterém mohou České dráhy prodělat miliardy korun. Bez účasti veřejnosti začíná projednávání žaloby společnosti Leo Express proti Český drahám kvůli jejich údajným podnákladovým cenám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pakliže by Leo jezdil za korunu, ale ČD by musely jezdit za vyšší cenu, tak to samo o sobě vzbuzuje pochybnost o smysluplnosti takové konstrukce ... poněkud to naráží na "neviditelnou ruku trhu" ... a teorie o konkurenčním prostředí ...

6 0
možnosti

A co krajské vlaky, které se úplně kryjí s trasou ...

0 0
možnosti

J12o79s57e13f 91H79o80n54e82š

16. 4. 2015 12:50

LEO nastoupil až když Jančura vinil ČD z predátorských cen.Mohl hodit zpátečku a nebo věděl do čeho jde,tak nevím jestli má naději na úspěch.Mohl pochopit,že 3 kohouti na jednom smetišti nevěští nic dobrého.Proč třeba nešel na trasu Praha-Brno?Tam dráhy nabízely jízdenku za 150,tudíž konkurovat nemá smysl.Možná,že jeho vlaky jsou určeny na severní trakci.

4 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 5
možnosti

usmevne. oni na to sli od zacatku blbe, ale muzou za to CD.

13 0
možnosti

Proč by ČD měli doplácet na Leošovu neschopnost?ČD pouze reagovali na vzniklou situaci stejně jako by to udělal každý podnikatel!

18 0
možnosti

Neschopní podnikatelé chtějí po státních drahách kompenzaci za své diletanstvíRvPane Novotný kdo vás nutil podnikat zrovna v tomhle oboru?Byla to vaše volba a váš boj,ČD se zachovali tržně,nic víc nic míň.

21 1
možnosti

Nechť soud posoudí, zda-li ČD byly skutečně dominantem a zda-li jezdily pod náklady (což by jako dominant podle zákona nesměl).

Když někdo v nečem podniká, tak očekává, že se zákony budou dodržovat, obzvlášť od státem zřízených organizací.

5 1
možnosti

Leoš Novotný mi svým způsobem podnikání začíná čím dál víc připomínat Šťávu a jeho Diag Human. I když ten to měl tedy těžší, protože za něj nekopala média. :-P

9 1
možnosti

K67a10r49e35l 92V92o84l24n42ý

16. 4. 2015 11:28

co tady prskáte pokud soud rozhodne, že ČD porušily zákon tak ať platí kde vidíte problém? Nebo vám vadí, že někdo využíl svého práva?

8 4
možnosti
Foto

Nebýt konkurence, tak jezdíme stále Praha - Ostrava za 900 Kč v 1. třídě, a za skoro 500 ve třídě 2. (Pendolino). V Leo jsem jel několikrát za 499, a to v Premium třídě, která nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci. !!

5 16
možnosti

T51o18m 15J18u48r27e58č46k68a

16. 4. 2015 11:01

Vidíte, dost často chce LEO pro změnu 599 za Economy třídu, která byla navržena asi pro beznoné.. To ať si strčí někam...

Navíc je fajn, když srovnáváte maximální ceny ve špičce u jednoho dopravce s minimálními mimo špičku u druhého. ;-)

15 3
možnosti

No mě se na tom všem líbí, že plivou na ČD, ale na druhou stranu se bez nich neobejdou. Kdyby ČD na trase OV - PHA dálkovou dopravu nezajišťovaly tak nevím kdo by RJ a LE pomáhal vykrývat průsery jako jsou velikonoce apod. Pochybuji, že by si LE a RJ nakoupili za desítky miliónů vagóny které by pak někde stály, aby byly schopny reagovat jako ČD. Příklad: Dálkové expresy ČD OV - PHA mají ve slabé dny třeba jen 4 vagóny ale na velikonoce měly 12 narvaných aby převezly to co LE a RJ se svými povinně místenkovými a tudíž ze shora kapacitně omezenými vlaky nezvládnou. A takových dní je v roce povícero. Navíc už jsem hodně krát zažil, že měl vlak podle řazení mít určitý počet vagónů, ale kvůli velkému počtu cestujících operativně přidávali třeba další dva vagóny. Sice mě to u ČD překvapilo ale u LE a RJ to nehrozí. Dále jde o to, že ČD stále obsluhuje dálkovými vlaky i menší stanice na trati a ne jak někdo jezdit mezi velkými městy a zbytek má smůlu. A to ještě RJ určitě vyhovuje, že ČD převezou vozíčkáře a kola a nepřidělávají jim tak práci.

28 3
možnosti

LE a RJ tady není proto, aby vozila cestující. Cílem je zisk pro majitele (základní cíl všech komerčních firem). Cestující jsou pouze prostředkem k zisku. Takže je jedno, že o Velikonocích chce cestovat 3x více lidí. Pokud je vlak RJ a LE naplněn (ideálně za co nejvyšší ceny), cestující jezdí celou trasu (zaplatí víc), je spokojenost. Že se na někoho nedostane? No a?

Víš jak rádi by i soukromí dopravci jezdili DOTOVANÉ trati (bez podnikatelského rizika), kam je ale socanští hejtmani nepupustili!

7 5
možnosti