Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jezdit denně za prací Čechům nevadí, limitem je pro ně půlhodinová cesta

Jen jeden Čech z šesti se dostane z domova do práce za čtvrt hodiny. Všichni ostatní cestují déle. Pro velkou skupinu lidí je však limitem cesta v celkové délce jedné hodiny, tedy třicet minut pro jeden směr. Ochota dojíždět za zaměstnáním se však v jednotlivých krajích výrazně liší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O60n82d76r42a 78P34a79r39ý65z32e21k 5772444180424

Jezdím z Českolipska do Prahy, vlakem trvá cesta cca 2,5h., autobusem 1h. a 40 minut. Silnice I/9 z České Lípy do Prahy je strašná, vlakem musíte s přestupy: a) přes Mladou Boleslav b) přes Děčín, Ústí nad Labem. Co naděláme, pohraničí vnitrozemce nezajímá. Hlavně zdraví.

0/0
21.4.2015 11:18
Foto

Z22b43y92n74ě74k 78M57e52l80i81c75h56a77r 9215717765829

dobrý, patřím do té jedné šestiny (12 minut pěšky), konečně se mi to povedlo :-) (na předchozích 5 místech jsem si dojíždění užil až až)

0/0
20.4.2015 20:35

M87i33r78o22s41l84a96v 28S36u69c80h54y 5460429120670

Češi jsou příliš rozmazlení. Dřív makat museli, tak dojížděli klidně hodinu. Dneska si říkají, cože, dojíždět, to budu muset brzy vstávat, a ta cesta také něco stojí, to se mi nevyplatí do té práce jezdit. (To je konkrétní reakce uchazeče o práci z místa vzdáleného méně než 20 km od pracoviště.) Za "komančů" jsem dojížděl z jednoho konce města na druhý za pomoci MHD. Nejkratší doba, za jakou se to dalo zvládnout, byla 35 minut, standard kolem 40 min. Nebyla alternativa, tak to nikdo neřešil. Kdo pracovat chce, ten se dojíždění nebojí. Když je práce dobrá, člověk i ten ztracený čas oželí. Znám lidi, co denně dojíždějí víc než 100 km. Jezdí vlakem nebo autobusem. Buď cestu prospí, nebo si čtou, chatují, případně pracují na "noťasu". Není to pro ně ztráta času, naučili se s tím žít.

+1/0
20.4.2015 15:38

L50i16n80d16a 45M66r12á12č40k95o60v12á 1768118279

kdyz budete dojizdet treba z Ostravy do Nosovic za plat 12k hrubeho, tak muzete rovnou sedet na davkach, protoze Vam zbyde zhruba stejne penez. Nehlede na to, ze tam poradne spojeni neni. Je to zacarovany kruh. Vzdelani, nizke mzdy, nakladnost a slozitost dopravy + nutnost vyuzivat MHD...

+2/0
20.4.2015 20:04

T92o55m37á89š 20L38a29n80g 4577959564486

když budu pčítat čistě jízdu a ne chůzi tak 1:10 tam a pak zase zpáty Most-Louny-Praha Dorovíz

0/0
20.4.2015 15:27

D19a76n96i43e48l73a 87U36r15b89a70n47o31v31á 2764810445346

Tak Pražák je už zvyklý i na to že jede do práce hodinu z jednoho konce města na druhý.......záleží fakt na regionu.

+1/0
20.4.2015 15:00

R93a50d34e51k 86J98a18n52a90t39a 9315346334202

Jet v Praze hodinu, to už musí být nějaký extrémní případ - typu z Písnice do Suchdola. Typická cesta po Praze je buď do centra, nebo do nějaké office králíkárny, které bývají u metra.

0/0
20.4.2015 15:18

M88i27r91o35s42l61a21v 38Z88i73k21m13u84n88d 7689873614463

Ale kdepak extrémní případ ... třeba z Hanspaulky na Smíchovské nádraží jedete přes půl hodiny ... je to jen 8 km se dvěma přestupy .... Z Kolína do Prahy (62 km) jedete kolem 50 minut ...

0/0
20.4.2015 15:30

M45a33r11e15k 23Š67i89m97o34n 2954817588158

Z Kolína do Prahy jedete 50 minut nádraží-nádraží. Ale připočtěte ještě cestu nádraží-práce. Ne každý pracuje u hlaváku.

0/0
20.4.2015 16:40

M80i66r59o58s13l39a50v 48Z81i23k64m61u59n39d 7839243284833

No a u té MHD to je stejné, někde je docházková vzdálenost k zastávce MHD 10 minut ... nutno připočítat i přestupy mezi jednotlivými linkami ...

Někdy použití nejbližší zastávky MHD s následnými "nenávaznostmi" spojů znamená delší cestovní dobu než když se jde na vzdálenější zastávku ... já tuhle zkušenost mám z "denního dojíždění" MHD, přičemž kdy byla před lety v Praze jednodenní stávka MHD, tak mi pěší cesta trvala jednou tak dlouho jako MHD a šel jsem po stejné trase ...

+3/0
20.4.2015 19:18

S13t76a83n87i98s18l82a14v 33T45v44r37z 4246567393689

Tu stávku by to chtělo občas zopakovat. Je to velice užitečné najít a vyzkoušet některou z alternativ k silniční dopravě.

0/0
20.4.2015 21:59

R40a45d34i40m 65P58o20l96á63š20e45k 9536623379159

Nojo, když ale v Praze si zvykli, že MHD má zastávku co 200 metrů. ;-D

Vzdálenost mezi dvěma zastávkami MHD třeba v Ostravě je 2 - 3 x větší. A přitom taky, kdo musí jezdit přes celé město, třeba z Poruby někde k Michálkovicím nebo do Mittalu, tak taky jede i hodinu. Nebo i déle, pokud přestupuje.

0/0
21.4.2015 7:53

R82o15b22e78r80t 30P91r66a50ž75á97k 4158156145540

Zkuste to. Nusle-Dejvice: 40-45 min. jen to fikne.

0/0
21.4.2015 11:48

R97a18d31e90k 97J47a88n87a28t53a 9665856344882

To ale není hodina, o které mluvila Daniela.

Taky záleží, co jsou podle vás Nusle a co Dejvice. Synkáč-Dejvická právě teď je dle IDOSu 22 minut.

0/0
21.4.2015 12:02

R72o38m50a94n 39J60e31s12c77h57k48e 9488785827635

Brno není ani polovina Prahy a někteří jezdí 50 - 55 minut. Ne všude vede v Praze Krtek. A já jel v Praze ve všední den z hlavního na Malvazinky také hodinu. Holt ne vždy to navazuje.

0/0
21.4.2015 16:00

J92a18k21u37b 31M71e39l67í92š27e93k 6346245432676

Zkuste např.Čakovice - Malá Strana.

0/0
23.4.2015 0:22

J77a77k46u57b 19M75e52l33í94š40e73k 6526595682166

Hodina nemusí být extrémní případ, zkuste cestovat po Praze po trase tzv. do L.

0/0
23.4.2015 0:13

V33á60c11l61a92v 25H76o45s16c78h 8656718672131

Kdyz jsem byl par mesicu pracovne ve Frankfurtu, tak tam vetsina lokalnich kolegu dojizdela, pekne S bahnem i pres hodku a pekne na sedmou. Jenom my jsme tady rozmazleni. Ja v ramci Prahy dojizdim bus+metro+tram okolo 40 minut, taky by to mohlo byt kratsi. Zahranicni manazeri bydli pekne v okoli, peso pres park, vedi, jakou hodnotu ma cas...

+1/0
20.4.2015 13:46

L18a53d42i14s79l10a15v 27P19a42s38t49o84r26e95k 1573297788985

A mzdy tam byly taky takové v paritě kupní síly jako tady? ;-)

0/0
20.4.2015 22:00

V86á92c42l32a62v 50H51o10s42c40h 8776538142841

jasaaaan:-) :-)

0/0
20.4.2015 22:34

P29a85v86e40l 47D78v67o10ř16á51k 8682329527408

Ostrava - 10  minut na zastávku u VŠB pěšky - 30 minut tramvají na hranečník - 20 minut pěšky do práce (autobusem rychlejší, ale musím čekat, takže dojdu úplně stejně), takže hodinu tam, hodinu zpět. Autem ráno 20 minut, po šichtě 30 (podle stavu dopravy. Vzdálenost podle trasy 15 - 18 km.-

+3/0
20.4.2015 11:43

P60r48o57u58z85a 71Z79d20e75n30ě79k 4636372106723

Vaše ochota dojíždět za prací je podkopávána zaměstnavateli, kteří o lidi dojíždějící nestojí a raději berou místního. Vě většině případů se nejedná o funkci s pohotovostí, kdy to plyne z vaší profese. Třeba jsou střední čechy jiné, ale Hradec Králové je etalonem toho co píšu.

+2/0
20.4.2015 11:38

A86l40e88š 34J64a64n39á19č27e80k 3103404866853

Já to mám autem asi 25 -30 minut, busem to trvá hodinu. Autem jezdím jen na první noční kdy mi nic jiného nejede jinak jezdím busem i když to finančně vyjde jako autem, ale v buse tu hoďku můžu chrápat, v autě mě asi mikrospánek zabil :-(

+2/0
20.4.2015 11:10

R90o63s40t96i21s49l92a81v 28C66a41h15a 8195201650602

Pul hodiny na jednu cestu autem mimo mesto = vzdalenost tak maximalne 30 km, pokud to neni z vetsi casti po dalnici.

No je mi jasne, ze je pohodlnejsi brat davky, nez jezdit hodinu kvuli 10 cisteho. To je ten socialni stat. Nikdo nikoho nenuti pracovat, protoze Ti ostatni prispeji.

+2/−1
20.4.2015 10:57

J83i50ř67í 36D29o21l78e96ž87e74l 9309385401770

akorát že když máš 10ku čistýho tak asi nemáš na to auto, a těch 30km jedeš busem hodinu a půl ;-D

+2/0
20.4.2015 11:00

R85o41s92t33i84s66l48a65v 26C59a79h14a 8215311920582

To nerozporuji. Ale mimojine to znamena, ze by tedy byly lidi ochodni z vesnic dojizdet tam maximalne 10 km.

A mimojine - taky existuje neco jako spolujizda. Dost casto lidi ze stejne vesnice jezdi do nejblizsiho vetsiho mesta. Takze staci jedno auto treba na 4 lidi.

0/0
20.4.2015 11:13

J54i29ř53í 66D95o58l72e59ž66e78l 9839425181450

ne každýmu spolujízda vyhovuje, mně po ránu nasednout do auta 3 ukecaný lidi tak to radši narvu do škarpy

0/0
20.4.2015 11:15

J29a63n 50T50i79c98h21ý 8850352980218

Pokud jde někomu o živobytí, musí skousnout různý věci.

0/0
20.4.2015 20:56

I27r34e17n56a 24K98r57o14u38p30o11v84á 4730803377682

A všichni potřebují jet tam i zpátky ve stejnou dobu, majitel auta buď ochotně souhlasí s tím, aby se v řízení střídali, nebo ochotně řídí, zatímco ostatní spokojeně podřimují, případně se (spravedlivě, bez hádek kvůli počasí, stavu vozovky, předchozímu flámování ...) střídají v použití aut, dohodnou se, pokud jde o náklady, kouření a konzumaci jídla v autě, pasažéři se nebojí, že je řidič zabije, řidič se nebojí, že dojde k nehodě a pasaéři se na něm budou hojit ...

Utopie.

+3/0
20.4.2015 12:49

R43o66s15t81i15s57l79a40v 25C63a69h51a 8925471680922

tak k tomu konci - na to se da samozrejme pojistit.

0/0
20.4.2015 12:55

I53r54e78n33a 64K12r51o79u36p38o78v25á 4270773767692

A kdo tu pojistku bude platit? Pasažéři? Majitel auta? Už to vidím.

+1/0
20.4.2015 13:15

J52a40n 77F29r30o26l15í69k 6546760415604

Tak pro desítku nemá cenu ani vstávat, to Vám Marksová dá bez práce. Ovšem jezdit starým křápem na LPG vychází stále levněji než všechny inkarty vlaků. A máte-li pracovní dobu podle zájmu zákazníků není už vůbec o čem mluvit, pokud nemilujete čas strávený na nádraží čekáním na spoj.;-)

0/0
20.4.2015 11:33

L38u16k20á90š 60S17l41á28n12s13k14ý 4401243347556

Chtěl bych vidět, jak jste Pardubice-Praha (Nové Butovice) za hodinu a půl s měsíční cenou 2000 Kč při denním dojíždění...

+1/0
20.4.2015 11:40

J76a77n 63K22o46b85ě10r98s62k68ý 1480726361493

IN 100 stojí 20 tisíc a můžete kromě dojíždění do práce jezdit vlakem neomezeně po celé ČR. Vlak má výhody, že nemusí člověk řídit, může si číst, vytáhnout NTB a dělat do práce. Já na vlak v tomto ohledu nedám dopustit a to mi vynahradí i to čekání na nádražích. A zpoždění je většinou max. do 5 minut.

+5/0
20.4.2015 11:43

I18r78e86n70a 89K50r30o27u86p63o20v46á 4580663487362

No, jenže se také musíte dopravit od vlaku a k vlaku (další čas a případně i peníze), také si ve vlaku nemusíte sednout, také vám můou zrušit spoj a pokud jste dělník ve šroubárně (kdo asi tak pracuje za 10 000 čistého?) moc práce si na noťasu cestou do práce neuděláte.

Pokud budu kravaťák s platem 40 000, rázem dostane výhodnost/nevýhodnost dojíždění jinou perspektivu.

+3/0
20.4.2015 12:55

I47r14e94n70a 38K90r89o64u93p73o37v17á 4570323227442

ad starý křáp na LPG - za jak dlouho se vám vrátí prostředky vynaložené na přestavbu starého křápu na LPG?

0/0
20.4.2015 12:50

J14i78ř92í 34E26r69b33e83n 1353584896987

On se ten starý křáp na LPG dá taky koupit hotový, že.

Mně takhle sloužila kombi felície za 15000 Kč (+ 3000 bursíkovného) z třetí ruky spolehlivě čtyři roky, za které jsem jí zvýšil nájezd z 260 na 310 tisíc při průměrné spotřeba 8,0 litru LPG + pár kapek benzínu pro studený motor, za celou dobu jsem měnil jen olej, svíčky, filtry a sezóní pneumatiky.

Pak už šla ta dvacet let stará babička na vrakáč (rezavé nosné díly karosérie nikdo neopraví a končil jí certifikát na plynovou nádobu), a to je ještě možné vydělat 2000 Kč od šrotovací firmy...

0/0
20.4.2015 20:56

P11a10v37e42l 59Š35e31v43č77í65k 6200275879310

Rád každému prodám malou motorku která má spotřebu max 1,5lt/100 km a stojí cca 17k. Sám na ni během sezóny jezdím i když máme doma 2 auta. Již jen pro tu operativnost, kdy mne nezastaví žádná zácpa. A ty otrávené tváře lidí v zácpách také potěší ;-)

+1/0
20.4.2015 13:40

J75i26ř22í 22E69r64b51e75n 1423794736237

Tou poslední větou jste mě potěšil nejvíc, správný Čech svou potměšilost nezapře ;-D

0/0
20.4.2015 20:57

R19a76d80i21m 45P78o10l90á62š93e46k 9936563319119

U dávek hodně záleží, v jaké situaci ten člověk je. Kdo má nadělán  hodně dětí, má invalidní, je menšina nebo se nestydí lhát a podvádět, má na dávkách i podstatně víc než těch 10 tisíc.

Ovšem běžný bílý samostaně žijící dosáhne dnes tak akorát na ty 2 nebo 3 tisíce měsíčně. Tudíž volba je jasná.

0/0
21.4.2015 8:00

R77a66d47i67m 75P46o94l92á17š70e22k 9886353569359

Můj limit na dojíždění je hodina cesty.   To sice stačí na dojíždění do centra jednoho velkého města, když se ale k tomu připočte cesta na zastávku autobusu a ve městě cesta na pracoviště plus to, že jízdní řád autobusů na začátek a konec práce nenavazuje, znamená to v pracovní den celkem být mimo domov 12 hodin a nějakou desítku minut. Cesta denně stojí stovku.

A to má město do dvou let vybudovat pro autobusy konečnou na kraji města, protože místním měsťákům autobusy dovážející dělný lid do práce a obchodům ve městě zákazníky smrdí, hlučí a práší. ;-(

Pro mě to bude znamenat prodloužení cesty o návaznost na místní MHD, to bude určitě tak další půlhodina denně a zdražení cesty denně o 20 - 30 Kč.

Sranda je, že když je kde zaparkovat, tak autem do práce je to tak půl hodiny a troška.

Takže auto by mně denně ušetřilo až tři hodiny, zácpy jsou zatím minimální.

+3/0
20.4.2015 10:47

J66a57n 68K46o25b53ě62r65s30k41ý 1260966671813

Je to Ostrava ? Tam se plánuje postavit nějaký megaterminál pro autobusy na kraji města. A to si ti lidi neuvědomují, většina se na nějaký přestup vykašle a pojede autem až do práce a pak se budou divit, že nemůžou zaparkovat. Chápu ty terminály tam kde je metro, vlak tam to má smysl. Jinak mi to připomíná situaci na Praze 6, kde místní už léta blokují rychlodráhu na Kladno, ale hrozně se diví, že nemohou zaparkovat u metra, protože jim místa blokují Kladenští.

+2/0
20.4.2015 11:13

R78a27d65i47m 62P73o19l93á21š97e76k 9246823729499

Je to Ostrava.;-(

0/0
21.4.2015 8:04

T32o89m74á43š 37H36o88c35h19m15u57t24h 4104272360585

Jó, dokud nebylo na D1 před Prahou zúžení, tak jsem to dával i za necelé 2 hodinky. Nyní klidně 2,5 hodiny, než pípnu na vrátnici... ;-D

0/0
20.4.2015 10:32

V49á36c21l38a52v 55S50v71o82b26o72d45a 3701699110690

heh, jezdím do práce cca 45 minut jedna cesta a to je to jen po Praze a bývalo to i horší.

+2/0
20.4.2015 10:28

J88a26n 96S50o51u62k40u55p 1894914556415

Já mám zatím rekord denně 90km tam a 90km zpět vlastním autem (ale bavilo mě to asi jen rok).

0/0
20.4.2015 10:30

A15l58e18š 75J84a48n37á87č71e44k 3953764486123

Já takhle taky jednou jezdil ale měl sem krátký dlouhý, nicméně vydržel jsem to dva měsíce za volantem jsem usínal :-( a projel jsem skoro třetinu výplaty.

0/0
20.4.2015 11:13

O59l20d62ř52i63c49h 14J86a35n82e30č84e17k 8859946653481

já 115km vlakem každým směrem (cca. 1,5 hodiny) + ještě přestup na MHD, jezdil jsem takhle asi 6 týdnů - ono by to (z mého pohledu) šlo i dlouhodobě, ale to bych nesměl mít na práci tolik věcí, co mám, některé vázané na dost nešikovné časy. když je to přímé spojení kvalitním vlakem, kde cestou můžete spát, pracovat nebo na laptopu řešit věci, které tak jako tak potřebujete udělat a to vše paušálně za cenu roční síťové jízdenky, tak se do dá. jezdit autem bych to nemohl a busem nejspíš taky ne, byť by byl sebežlutější.

0/0
20.4.2015 13:07
Foto

D60a98v18i65d 33S17c95h59n31e41b23e97r54g29e30r 9115498133293

Jedním směrem půl hodina mi přijde i normální, hodina taky ještě jde, dvě už bych nedal a tři už vůbec ne, jelikož pracuji krátký dlouhý týden, cca 14 - 16 hodin, taky se potřebuji vyspat, a takové tři hodinové dojíždění celkem je potom dosti nepraktické.

0/0
20.4.2015 10:23

R91a46d37e16k 37K28l33o35s 4545100418510

Je to chyba státu a dnešní doby! Všechna dobře placená práce je v Praze, lidi tam chodí do práce na desítku obědvají 2 hodiny a z práce chodí podle toho jak se dohodli na večerní pivko takže počínaje čtvrtou už chodí dom. Stát to toleruje a přitom by se měl postarat o to aby všude byla práce a aby lidi měli práci ve svém bydlišti a měli čas na svůj život a své rodiny! Maximum je podle mě 20 minut dojíždění a to prosím přímým spojem který bude mít max. 30minutové intervaly!!! Všechno ostatní je vykořisťovaní lidí!!

+1/−7
20.4.2015 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.