Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdit denně za prací Čechům nevadí, limitem je pro ně půlhodinová cesta

Jen jeden Čech z šesti se dostane z domova do práce za čtvrt hodiny. Všichni ostatní cestují déle. Pro velkou skupinu lidí je však limitem cesta v celkové délce jedné hodiny, tedy třicet minut pro jeden směr. Ochota dojíždět za zaměstnáním se však v jednotlivých krajích výrazně liší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O38n52d91r31a 79P92a25r70ý44z32e51k 5202574680474

Jezdím z Českolipska do Prahy, vlakem trvá cesta cca 2,5h., autobusem 1h. a 40 minut. Silnice I/9 z České Lípy do Prahy je strašná, vlakem musíte s přestupy: a) přes Mladou Boleslav b) přes Děčín, Ústí nad Labem. Co naděláme, pohraničí vnitrozemce nezajímá. Hlavně zdraví.

0/0
21.4.2015 11:18
Foto

Z84b27y84n89ě66k 96M75e75l12i84c97h80a59r 9105127575539

dobrý, patřím do té jedné šestiny (12 minut pěšky), konečně se mi to povedlo :-) (na předchozích 5 místech jsem si dojíždění užil až až)

0/0
20.4.2015 20:35

M77i54r49o67s34l66a67v 54S77u69c45h54y 5760399690540

Češi jsou příliš rozmazlení. Dřív makat museli, tak dojížděli klidně hodinu. Dneska si říkají, cože, dojíždět, to budu muset brzy vstávat, a ta cesta také něco stojí, to se mi nevyplatí do té práce jezdit. (To je konkrétní reakce uchazeče o práci z místa vzdáleného méně než 20 km od pracoviště.) Za "komančů" jsem dojížděl z jednoho konce města na druhý za pomoci MHD. Nejkratší doba, za jakou se to dalo zvládnout, byla 35 minut, standard kolem 40 min. Nebyla alternativa, tak to nikdo neřešil. Kdo pracovat chce, ten se dojíždění nebojí. Když je práce dobrá, člověk i ten ztracený čas oželí. Znám lidi, co denně dojíždějí víc než 100 km. Jezdí vlakem nebo autobusem. Buď cestu prospí, nebo si čtou, chatují, případně pracují na "noťasu". Není to pro ně ztráta času, naučili se s tím žít.

+1/0
20.4.2015 15:38

L21i37n80d70a 85M98r26á61č49k17o33v97á 1438248689

kdyz budete dojizdet treba z Ostravy do Nosovic za plat 12k hrubeho, tak muzete rovnou sedet na davkach, protoze Vam zbyde zhruba stejne penez. Nehlede na to, ze tam poradne spojeni neni. Je to zacarovany kruh. Vzdelani, nizke mzdy, nakladnost a slozitost dopravy + nutnost vyuzivat MHD...

+2/0
20.4.2015 20:04

T86o77m72á65š 18L11a23n28g 4587399224956

když budu pčítat čistě jízdu a ne chůzi tak 1:10 tam a pak zase zpáty Most-Louny-Praha Dorovíz

0/0
20.4.2015 15:27

D61a31n97i72e24l52a 68U32r28b40a70n53o60v91á 2984600115676

Tak Pražák je už zvyklý i na to že jede do práce hodinu z jednoho konce města na druhý.......záleží fakt na regionu.

+1/0
20.4.2015 15:00

R34a39d18e82k 66J80a20n30a68t41a 9925776504572

Jet v Praze hodinu, to už musí být nějaký extrémní případ - typu z Písnice do Suchdola. Typická cesta po Praze je buď do centra, nebo do nějaké office králíkárny, které bývají u metra.

0/0
20.4.2015 15:18

M89i47r93o63s76l91a79v 39Z21i94k37m25u34n22d 7739193494213

Ale kdepak extrémní případ ... třeba z Hanspaulky na Smíchovské nádraží jedete přes půl hodiny ... je to jen 8 km se dvěma přestupy .... Z Kolína do Prahy (62 km) jedete kolem 50 minut ...

0/0
20.4.2015 15:30

M59a33r10e13k 22Š94i50m86o51n 2554217758538

Z Kolína do Prahy jedete 50 minut nádraží-nádraží. Ale připočtěte ještě cestu nádraží-práce. Ne každý pracuje u hlaváku.

0/0
20.4.2015 16:40

M77i81r80o16s65l38a32v 68Z31i38k23m44u80n67d 7429683464213

No a u té MHD to je stejné, někde je docházková vzdálenost k zastávce MHD 10 minut ... nutno připočítat i přestupy mezi jednotlivými linkami ...

Někdy použití nejbližší zastávky MHD s následnými "nenávaznostmi" spojů znamená delší cestovní dobu než když se jde na vzdálenější zastávku ... já tuhle zkušenost mám z "denního dojíždění" MHD, přičemž kdy byla před lety v Praze jednodenní stávka MHD, tak mi pěší cesta trvala jednou tak dlouho jako MHD a šel jsem po stejné trase ...

+3/0
20.4.2015 19:18

S28t29a42n53i50s53l76a52v 53T75v34r45z 4676627663279

Tu stávku by to chtělo občas zopakovat. Je to velice užitečné najít a vyzkoušet některou z alternativ k silniční dopravě.

0/0
20.4.2015 21:59

R54a44d27i55m 45P86o80l89á31š20e65k 9326543619809

Nojo, když ale v Praze si zvykli, že MHD má zastávku co 200 metrů. ;-D

Vzdálenost mezi dvěma zastávkami MHD třeba v Ostravě je 2 - 3 x větší. A přitom taky, kdo musí jezdit přes celé město, třeba z Poruby někde k Michálkovicím nebo do Mittalu, tak taky jede i hodinu. Nebo i déle, pokud přestupuje.

0/0
21.4.2015 7:53

R50o40b36e90r43t 98P36r37a13ž63á21k 4628966325620

Zkuste to. Nusle-Dejvice: 40-45 min. jen to fikne.

0/0
21.4.2015 11:48

R74a56d26e35k 33J24a22n11a34t47a 9385206434842

To ale není hodina, o které mluvila Daniela.

Taky záleží, co jsou podle vás Nusle a co Dejvice. Synkáč-Dejvická právě teď je dle IDOSu 22 minut.

0/0
21.4.2015 12:02

R31o31m89a71n 34J92e18s75c29h66k90e 9268405637435

Brno není ani polovina Prahy a někteří jezdí 50 - 55 minut. Ne všude vede v Praze Krtek. A já jel v Praze ve všední den z hlavního na Malvazinky také hodinu. Holt ne vždy to navazuje.

0/0
21.4.2015 16:00

J81a88k58u36b 55M62e48l96í31š47e68k 6486155882626

Zkuste např.Čakovice - Malá Strana.

0/0
23.4.2015 0:22

J32a65k51u16b 81M72e49l37í13š23e86k 6546885352186

Hodina nemusí být extrémní případ, zkuste cestovat po Praze po trase tzv. do L.

0/0
23.4.2015 0:13

V91á60c78l28a45v 88H11o64s80c45h 8336108522131

Kdyz jsem byl par mesicu pracovne ve Frankfurtu, tak tam vetsina lokalnich kolegu dojizdela, pekne S bahnem i pres hodku a pekne na sedmou. Jenom my jsme tady rozmazleni. Ja v ramci Prahy dojizdim bus+metro+tram okolo 40 minut, taky by to mohlo byt kratsi. Zahranicni manazeri bydli pekne v okoli, peso pres park, vedi, jakou hodnotu ma cas...

+1/0
20.4.2015 13:46

L84a87d29i23s96l11a49v 19P58a89s93t54o84r44e49k 1103727238875

A mzdy tam byly taky takové v paritě kupní síly jako tady? ;-)

0/0
20.4.2015 22:00

V38á85c89l30a69v 10H60o66s84c15h 8826808302451

jasaaaan:-) :-)

0/0
20.4.2015 22:34

P51a25v93e72l 57D87v85o97ř43á69k 8832739597538

Ostrava - 10  minut na zastávku u VŠB pěšky - 30 minut tramvají na hranečník - 20 minut pěšky do práce (autobusem rychlejší, ale musím čekat, takže dojdu úplně stejně), takže hodinu tam, hodinu zpět. Autem ráno 20 minut, po šichtě 30 (podle stavu dopravy. Vzdálenost podle trasy 15 - 18 km.-

+3/0
20.4.2015 11:43

P61r63o17u32z44a 70Z65d23e64n27ě28k 4626392266433

Vaše ochota dojíždět za prací je podkopávána zaměstnavateli, kteří o lidi dojíždějící nestojí a raději berou místního. Vě většině případů se nejedná o funkci s pohotovostí, kdy to plyne z vaší profese. Třeba jsou střední čechy jiné, ale Hradec Králové je etalonem toho co píšu.

+2/0
20.4.2015 11:38

A36l76e68š 57J12a68n49á76č52e84k 3373894946253

Já to mám autem asi 25 -30 minut, busem to trvá hodinu. Autem jezdím jen na první noční kdy mi nic jiného nejede jinak jezdím busem i když to finančně vyjde jako autem, ale v buse tu hoďku můžu chrápat, v autě mě asi mikrospánek zabil :-(

+2/0
20.4.2015 11:10

R15o56s19t55i98s13l77a82v 47C20a64h32a 8865971740202

Pul hodiny na jednu cestu autem mimo mesto = vzdalenost tak maximalne 30 km, pokud to neni z vetsi casti po dalnici.

No je mi jasne, ze je pohodlnejsi brat davky, nez jezdit hodinu kvuli 10 cisteho. To je ten socialni stat. Nikdo nikoho nenuti pracovat, protoze Ti ostatni prispeji.

+2/−1
20.4.2015 10:57

J27i70ř51í 71D66o11l35e70ž89e13l 9839205311930

akorát že když máš 10ku čistýho tak asi nemáš na to auto, a těch 30km jedeš busem hodinu a půl ;-D

+2/0
20.4.2015 11:00

R54o75s49t17i17s17l72a63v 36C48a60h87a 8655141350252

To nerozporuji. Ale mimojine to znamena, ze by tedy byly lidi ochodni z vesnic dojizdet tam maximalne 10 km.

A mimojine - taky existuje neco jako spolujizda. Dost casto lidi ze stejne vesnice jezdi do nejblizsiho vetsiho mesta. Takze staci jedno auto treba na 4 lidi.

0/0
20.4.2015 11:13

J70i74ř66í 34D23o84l27e37ž24e79l 9849285511240

ne každýmu spolujízda vyhovuje, mně po ránu nasednout do auta 3 ukecaný lidi tak to radši narvu do škarpy

0/0
20.4.2015 11:15

J91a55n 87T91i44c24h24ý 8780892120558

Pokud jde někomu o živobytí, musí skousnout různý věci.

0/0
20.4.2015 20:56

I90r32e90n82a 10K95r10o55u29p38o27v84á 4170193367472

A všichni potřebují jet tam i zpátky ve stejnou dobu, majitel auta buď ochotně souhlasí s tím, aby se v řízení střídali, nebo ochotně řídí, zatímco ostatní spokojeně podřimují, případně se (spravedlivě, bez hádek kvůli počasí, stavu vozovky, předchozímu flámování ...) střídají v použití aut, dohodnou se, pokud jde o náklady, kouření a konzumaci jídla v autě, pasažéři se nebojí, že je řidič zabije, řidič se nebojí, že dojde k nehodě a pasaéři se na něm budou hojit ...

Utopie.

+3/0
20.4.2015 12:49

R34o37s31t88i30s48l43a91v 71C94a31h88a 8205451800712

tak k tomu konci - na to se da samozrejme pojistit.

0/0
20.4.2015 12:55

I20r43e90n93a 44K37r28o79u39p98o22v95á 4170483787652

A kdo tu pojistku bude platit? Pasažéři? Majitel auta? Už to vidím.

+1/0
20.4.2015 13:15

J95a88n 86F56r10o80l16í57k 6406280865774

Tak pro desítku nemá cenu ani vstávat, to Vám Marksová dá bez práce. Ovšem jezdit starým křápem na LPG vychází stále levněji než všechny inkarty vlaků. A máte-li pracovní dobu podle zájmu zákazníků není už vůbec o čem mluvit, pokud nemilujete čas strávený na nádraží čekáním na spoj.;-)

0/0
20.4.2015 11:33

L16u88k19á47š 65S17l51á26n24s91k20ý 4161573917886

Chtěl bych vidět, jak jste Pardubice-Praha (Nové Butovice) za hodinu a půl s měsíční cenou 2000 Kč při denním dojíždění...

+1/0
20.4.2015 11:40

J17a51n 35K52o92b39ě35r10s33k87ý 1790906131843

IN 100 stojí 20 tisíc a můžete kromě dojíždění do práce jezdit vlakem neomezeně po celé ČR. Vlak má výhody, že nemusí člověk řídit, může si číst, vytáhnout NTB a dělat do práce. Já na vlak v tomto ohledu nedám dopustit a to mi vynahradí i to čekání na nádražích. A zpoždění je většinou max. do 5 minut.

+5/0
20.4.2015 11:43

I59r75e56n58a 21K89r30o61u56p88o64v32á 4630723857812

No, jenže se také musíte dopravit od vlaku a k vlaku (další čas a případně i peníze), také si ve vlaku nemusíte sednout, také vám můou zrušit spoj a pokud jste dělník ve šroubárně (kdo asi tak pracuje za 10 000 čistého?) moc práce si na noťasu cestou do práce neuděláte.

Pokud budu kravaťák s platem 40 000, rázem dostane výhodnost/nevýhodnost dojíždění jinou perspektivu.

+3/0
20.4.2015 12:55

I39r64e21n72a 64K31r86o34u56p52o16v65á 4300663747132

ad starý křáp na LPG - za jak dlouho se vám vrátí prostředky vynaložené na přestavbu starého křápu na LPG?

0/0
20.4.2015 12:50

J66i65ř48í 44E61r94b66e71n 1373604616707

On se ten starý křáp na LPG dá taky koupit hotový, že.

Mně takhle sloužila kombi felície za 15000 Kč (+ 3000 bursíkovného) z třetí ruky spolehlivě čtyři roky, za které jsem jí zvýšil nájezd z 260 na 310 tisíc při průměrné spotřeba 8,0 litru LPG + pár kapek benzínu pro studený motor, za celou dobu jsem měnil jen olej, svíčky, filtry a sezóní pneumatiky.

Pak už šla ta dvacet let stará babička na vrakáč (rezavé nosné díly karosérie nikdo neopraví a končil jí certifikát na plynovou nádobu), a to je ještě možné vydělat 2000 Kč od šrotovací firmy...

0/0
20.4.2015 20:56

P39a66v48e27l 93Š33e68v27č48í62k 6710505109150

Rád každému prodám malou motorku která má spotřebu max 1,5lt/100 km a stojí cca 17k. Sám na ni během sezóny jezdím i když máme doma 2 auta. Již jen pro tu operativnost, kdy mne nezastaví žádná zácpa. A ty otrávené tváře lidí v zácpách také potěší ;-)

+1/0
20.4.2015 13:40

J14i34ř98í 93E80r85b97e65n 1253384346867

Tou poslední větou jste mě potěšil nejvíc, správný Čech svou potměšilost nezapře ;-D

0/0
20.4.2015 20:57

R71a92d82i22m 12P60o66l94á89š13e88k 9706963969569

U dávek hodně záleží, v jaké situaci ten člověk je. Kdo má nadělán  hodně dětí, má invalidní, je menšina nebo se nestydí lhát a podvádět, má na dávkách i podstatně víc než těch 10 tisíc.

Ovšem běžný bílý samostaně žijící dosáhne dnes tak akorát na ty 2 nebo 3 tisíce měsíčně. Tudíž volba je jasná.

0/0
21.4.2015 8:00

R64a13d92i96m 44P55o89l42á71š42e78k 9756723649249

Můj limit na dojíždění je hodina cesty.   To sice stačí na dojíždění do centra jednoho velkého města, když se ale k tomu připočte cesta na zastávku autobusu a ve městě cesta na pracoviště plus to, že jízdní řád autobusů na začátek a konec práce nenavazuje, znamená to v pracovní den celkem být mimo domov 12 hodin a nějakou desítku minut. Cesta denně stojí stovku.

A to má město do dvou let vybudovat pro autobusy konečnou na kraji města, protože místním měsťákům autobusy dovážející dělný lid do práce a obchodům ve městě zákazníky smrdí, hlučí a práší. ;-(

Pro mě to bude znamenat prodloužení cesty o návaznost na místní MHD, to bude určitě tak další půlhodina denně a zdražení cesty denně o 20 - 30 Kč.

Sranda je, že když je kde zaparkovat, tak autem do práce je to tak půl hodiny a troška.

Takže auto by mně denně ušetřilo až tři hodiny, zácpy jsou zatím minimální.

+3/0
20.4.2015 10:47

J37a24n 40K31o40b84ě15r46s12k15ý 1550196111253

Je to Ostrava ? Tam se plánuje postavit nějaký megaterminál pro autobusy na kraji města. A to si ti lidi neuvědomují, většina se na nějaký přestup vykašle a pojede autem až do práce a pak se budou divit, že nemůžou zaparkovat. Chápu ty terminály tam kde je metro, vlak tam to má smysl. Jinak mi to připomíná situaci na Praze 6, kde místní už léta blokují rychlodráhu na Kladno, ale hrozně se diví, že nemohou zaparkovat u metra, protože jim místa blokují Kladenští.

+2/0
20.4.2015 11:13

R62a12d95i34m 30P94o71l27á93š77e95k 9396303499429

Je to Ostrava.;-(

0/0
21.4.2015 8:04

T35o86m11á80š 61H88o57c48h65m22u51t28h 4104862510345

Jó, dokud nebylo na D1 před Prahou zúžení, tak jsem to dával i za necelé 2 hodinky. Nyní klidně 2,5 hodiny, než pípnu na vrátnici... ;-D

0/0
20.4.2015 10:32

V54á73c78l69a46v 54S54v77o91b95o43d46a 3431919190440

heh, jezdím do práce cca 45 minut jedna cesta a to je to jen po Praze a bývalo to i horší.

+2/0
20.4.2015 10:28

J72a20n 25S14o73u57k22u67p 1234454836815

Já mám zatím rekord denně 90km tam a 90km zpět vlastním autem (ale bavilo mě to asi jen rok).

0/0
20.4.2015 10:30

A12l93e84š 74J68a33n31á59č60e13k 3863794196193

Já takhle taky jednou jezdil ale měl sem krátký dlouhý, nicméně vydržel jsem to dva měsíce za volantem jsem usínal :-( a projel jsem skoro třetinu výplaty.

0/0
20.4.2015 11:13

O83l27d51ř23i56c56h 76J78a17n84e82č76e76k 8429166643331

já 115km vlakem každým směrem (cca. 1,5 hodiny) + ještě přestup na MHD, jezdil jsem takhle asi 6 týdnů - ono by to (z mého pohledu) šlo i dlouhodobě, ale to bych nesměl mít na práci tolik věcí, co mám, některé vázané na dost nešikovné časy. když je to přímé spojení kvalitním vlakem, kde cestou můžete spát, pracovat nebo na laptopu řešit věci, které tak jako tak potřebujete udělat a to vše paušálně za cenu roční síťové jízdenky, tak se do dá. jezdit autem bych to nemohl a busem nejspíš taky ne, byť by byl sebežlutější.

0/0
20.4.2015 13:07
Foto

D61a72v51i82d 17S30c73h23n22e42b58e41r84g40e15r 9935898393693

Jedním směrem půl hodina mi přijde i normální, hodina taky ještě jde, dvě už bych nedal a tři už vůbec ne, jelikož pracuji krátký dlouhý týden, cca 14 - 16 hodin, taky se potřebuji vyspat, a takové tři hodinové dojíždění celkem je potom dosti nepraktické.

0/0
20.4.2015 10:23

R53a66d88e17k 13K94l19o11s 4975910898240

Je to chyba státu a dnešní doby! Všechna dobře placená práce je v Praze, lidi tam chodí do práce na desítku obědvají 2 hodiny a z práce chodí podle toho jak se dohodli na večerní pivko takže počínaje čtvrtou už chodí dom. Stát to toleruje a přitom by se měl postarat o to aby všude byla práce a aby lidi měli práci ve svém bydlišti a měli čas na svůj život a své rodiny! Maximum je podle mě 20 minut dojíždění a to prosím přímým spojem který bude mít max. 30minutové intervaly!!! Všechno ostatní je vykořisťovaní lidí!!

+1/−7
20.4.2015 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.