Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdit denně za prací Čechům nevadí, limitem je pro ně půlhodinová cesta

Jen jeden Čech z šesti se dostane z domova do práce za čtvrt hodiny. Všichni ostatní cestují déle. Pro velkou skupinu lidí je však limitem cesta v celkové délce jedné hodiny, tedy třicet minut pro jeden směr. Ochota dojíždět za zaměstnáním se však v jednotlivých krajích výrazně liší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O50n61d83r14a 21P34a40r94ý43z20e36k 5712554870484

Jezdím z Českolipska do Prahy, vlakem trvá cesta cca 2,5h., autobusem 1h. a 40 minut. Silnice I/9 z České Lípy do Prahy je strašná, vlakem musíte s přestupy: a) přes Mladou Boleslav b) přes Děčín, Ústí nad Labem. Co naděláme, pohraničí vnitrozemce nezajímá. Hlavně zdraví.

0/0
21.4.2015 11:18
Foto

Z26b68y71n25ě17k 98M51e98l80i31c83h24a31r 9955317875529

dobrý, patřím do té jedné šestiny (12 minut pěšky), konečně se mi to povedlo :-) (na předchozích 5 místech jsem si dojíždění užil až až)

0/0
20.4.2015 20:35

M72i95r22o97s51l76a27v 45S68u53c16h38y 5210429900800

Češi jsou příliš rozmazlení. Dřív makat museli, tak dojížděli klidně hodinu. Dneska si říkají, cože, dojíždět, to budu muset brzy vstávat, a ta cesta také něco stojí, to se mi nevyplatí do té práce jezdit. (To je konkrétní reakce uchazeče o práci z místa vzdáleného méně než 20 km od pracoviště.) Za "komančů" jsem dojížděl z jednoho konce města na druhý za pomoci MHD. Nejkratší doba, za jakou se to dalo zvládnout, byla 35 minut, standard kolem 40 min. Nebyla alternativa, tak to nikdo neřešil. Kdo pracovat chce, ten se dojíždění nebojí. Když je práce dobrá, člověk i ten ztracený čas oželí. Znám lidi, co denně dojíždějí víc než 100 km. Jezdí vlakem nebo autobusem. Buď cestu prospí, nebo si čtou, chatují, případně pracují na "noťasu". Není to pro ně ztráta času, naučili se s tím žít.

+1/0
20.4.2015 15:38

L31i50n81d78a 30M95r30á39č37k53o18v76á 1238148339

kdyz budete dojizdet treba z Ostravy do Nosovic za plat 12k hrubeho, tak muzete rovnou sedet na davkach, protoze Vam zbyde zhruba stejne penez. Nehlede na to, ze tam poradne spojeni neni. Je to zacarovany kruh. Vzdelani, nizke mzdy, nakladnost a slozitost dopravy + nutnost vyuzivat MHD...

+2/0
20.4.2015 20:04

T86o32m86á54š 86L25a33n19g 4697299264356

když budu pčítat čistě jízdu a ne chůzi tak 1:10 tam a pak zase zpáty Most-Louny-Praha Dorovíz

0/0
20.4.2015 15:27

D77a67n83i59e34l61a 35U78r32b35a75n53o31v29á 2944620815326

Tak Pražák je už zvyklý i na to že jede do práce hodinu z jednoho konce města na druhý.......záleží fakt na regionu.

+1/0
20.4.2015 15:00

R20a16d57e20k 24J57a88n91a19t12a 9115546604482

Jet v Praze hodinu, to už musí být nějaký extrémní případ - typu z Písnice do Suchdola. Typická cesta po Praze je buď do centra, nebo do nějaké office králíkárny, které bývají u metra.

0/0
20.4.2015 15:18

M92i52r22o61s23l49a84v 89Z90i26k77m98u16n63d 7459273954163

Ale kdepak extrémní případ ... třeba z Hanspaulky na Smíchovské nádraží jedete přes půl hodiny ... je to jen 8 km se dvěma přestupy .... Z Kolína do Prahy (62 km) jedete kolem 50 minut ...

0/0
20.4.2015 15:30

M83a91r61e41k 74Š52i15m58o80n 2114367598348

Z Kolína do Prahy jedete 50 minut nádraží-nádraží. Ale připočtěte ještě cestu nádraží-práce. Ne každý pracuje u hlaváku.

0/0
20.4.2015 16:40

M11i16r80o90s48l95a83v 55Z34i22k94m58u67n28d 7159553874463

No a u té MHD to je stejné, někde je docházková vzdálenost k zastávce MHD 10 minut ... nutno připočítat i přestupy mezi jednotlivými linkami ...

Někdy použití nejbližší zastávky MHD s následnými "nenávaznostmi" spojů znamená delší cestovní dobu než když se jde na vzdálenější zastávku ... já tuhle zkušenost mám z "denního dojíždění" MHD, přičemž kdy byla před lety v Praze jednodenní stávka MHD, tak mi pěší cesta trvala jednou tak dlouho jako MHD a šel jsem po stejné trase ...

+3/0
20.4.2015 19:18

S58t62a17n12i48s86l78a12v 36T70v32r32z 4176907843619

Tu stávku by to chtělo občas zopakovat. Je to velice užitečné najít a vyzkoušet některou z alternativ k silniční dopravě.

0/0
20.4.2015 21:59

R41a81d20i56m 61P35o43l73á18š48e55k 9826933509789

Nojo, když ale v Praze si zvykli, že MHD má zastávku co 200 metrů. ;-D

Vzdálenost mezi dvěma zastávkami MHD třeba v Ostravě je 2 - 3 x větší. A přitom taky, kdo musí jezdit přes celé město, třeba z Poruby někde k Michálkovicím nebo do Mittalu, tak taky jede i hodinu. Nebo i déle, pokud přestupuje.

0/0
21.4.2015 7:53

R98o55b98e30r78t 43P62r19a95ž44á23k 4828876965660

Zkuste to. Nusle-Dejvice: 40-45 min. jen to fikne.

0/0
21.4.2015 11:48

R93a89d13e78k 80J56a91n79a44t19a 9745386984212

To ale není hodina, o které mluvila Daniela.

Taky záleží, co jsou podle vás Nusle a co Dejvice. Synkáč-Dejvická právě teď je dle IDOSu 22 minut.

0/0
21.4.2015 12:02

R25o56m78a29n 79J47e70s74c18h74k14e 9798565757825

Brno není ani polovina Prahy a někteří jezdí 50 - 55 minut. Ne všude vede v Praze Krtek. A já jel v Praze ve všední den z hlavního na Malvazinky také hodinu. Holt ne vždy to navazuje.

0/0
21.4.2015 16:00

J52a85k86u90b 23M96e76l83í48š51e58k 6306225462206

Zkuste např.Čakovice - Malá Strana.

0/0
23.4.2015 0:22

J81a97k49u35b 17M47e56l88í97š92e86k 6236435202986

Hodina nemusí být extrémní případ, zkuste cestovat po Praze po trase tzv. do L.

0/0
23.4.2015 0:13

V45á46c26l51a45v 96H59o81s29c90h 8446198182541

Kdyz jsem byl par mesicu pracovne ve Frankfurtu, tak tam vetsina lokalnich kolegu dojizdela, pekne S bahnem i pres hodku a pekne na sedmou. Jenom my jsme tady rozmazleni. Ja v ramci Prahy dojizdim bus+metro+tram okolo 40 minut, taky by to mohlo byt kratsi. Zahranicni manazeri bydli pekne v okoli, peso pres park, vedi, jakou hodnotu ma cas...

+1/0
20.4.2015 13:46

L72a65d94i61s97l31a36v 69P88a90s39t88o20r17e74k 1553277638365

A mzdy tam byly taky takové v paritě kupní síly jako tady? ;-)

0/0
20.4.2015 22:00

V14á48c47l23a96v 83H73o60s91c46h 8196538692751

jasaaaan:-) :-)

0/0
20.4.2015 22:34

P64a82v86e76l 95D92v57o10ř48á66k 8692259167248

Ostrava - 10  minut na zastávku u VŠB pěšky - 30 minut tramvají na hranečník - 20 minut pěšky do práce (autobusem rychlejší, ale musím čekat, takže dojdu úplně stejně), takže hodinu tam, hodinu zpět. Autem ráno 20 minut, po šichtě 30 (podle stavu dopravy. Vzdálenost podle trasy 15 - 18 km.-

+3/0
20.4.2015 11:43

P71r20o46u73z45a 52Z59d19e73n43ě67k 4906192396963

Vaše ochota dojíždět za prací je podkopávána zaměstnavateli, kteří o lidi dojíždějící nestojí a raději berou místního. Vě většině případů se nejedná o funkci s pohotovostí, kdy to plyne z vaší profese. Třeba jsou střední čechy jiné, ale Hradec Králové je etalonem toho co píšu.

+2/0
20.4.2015 11:38

A80l77e83š 63J42a91n52á48č50e78k 3253224176633

Já to mám autem asi 25 -30 minut, busem to trvá hodinu. Autem jezdím jen na první noční kdy mi nic jiného nejede jinak jezdím busem i když to finančně vyjde jako autem, ale v buse tu hoďku můžu chrápat, v autě mě asi mikrospánek zabil :-(

+2/0
20.4.2015 11:10

R72o62s14t46i64s16l32a70v 53C70a81h97a 8675881390752

Pul hodiny na jednu cestu autem mimo mesto = vzdalenost tak maximalne 30 km, pokud to neni z vetsi casti po dalnici.

No je mi jasne, ze je pohodlnejsi brat davky, nez jezdit hodinu kvuli 10 cisteho. To je ten socialni stat. Nikdo nikoho nenuti pracovat, protoze Ti ostatni prispeji.

+2/−1
20.4.2015 10:57

J56i36ř86í 84D42o51l96e14ž68e50l 9369675861640

akorát že když máš 10ku čistýho tak asi nemáš na to auto, a těch 30km jedeš busem hodinu a půl ;-D

+2/0
20.4.2015 11:00

R71o18s90t27i64s14l70a20v 40C54a42h48a 8855411250902

To nerozporuji. Ale mimojine to znamena, ze by tedy byly lidi ochodni z vesnic dojizdet tam maximalne 10 km.

A mimojine - taky existuje neco jako spolujizda. Dost casto lidi ze stejne vesnice jezdi do nejblizsiho vetsiho mesta. Takze staci jedno auto treba na 4 lidi.

0/0
20.4.2015 11:13

J23i36ř35í 43D24o52l59e13ž27e17l 9559805751210

ne každýmu spolujízda vyhovuje, mně po ránu nasednout do auta 3 ukecaný lidi tak to radši narvu do škarpy

0/0
20.4.2015 11:15

J44a50n 72T85i81c51h31ý 8200622520908

Pokud jde někomu o živobytí, musí skousnout různý věci.

0/0
20.4.2015 20:56

I24r83e89n79a 73K11r70o46u81p85o63v58á 4940473167142

A všichni potřebují jet tam i zpátky ve stejnou dobu, majitel auta buď ochotně souhlasí s tím, aby se v řízení střídali, nebo ochotně řídí, zatímco ostatní spokojeně podřimují, případně se (spravedlivě, bez hádek kvůli počasí, stavu vozovky, předchozímu flámování ...) střídají v použití aut, dohodnou se, pokud jde o náklady, kouření a konzumaci jídla v autě, pasažéři se nebojí, že je řidič zabije, řidič se nebojí, že dojde k nehodě a pasaéři se na něm budou hojit ...

Utopie.

+3/0
20.4.2015 12:49

R29o16s34t58i37s71l54a23v 27C56a72h14a 8885571970832

tak k tomu konci - na to se da samozrejme pojistit.

0/0
20.4.2015 12:55

I74r39e96n44a 14K31r50o95u21p40o12v35á 4620983507742

A kdo tu pojistku bude platit? Pasažéři? Majitel auta? Už to vidím.

+1/0
20.4.2015 13:15

J28a98n 39F95r77o61l20í50k 6816290435904

Tak pro desítku nemá cenu ani vstávat, to Vám Marksová dá bez práce. Ovšem jezdit starým křápem na LPG vychází stále levněji než všechny inkarty vlaků. A máte-li pracovní dobu podle zájmu zákazníků není už vůbec o čem mluvit, pokud nemilujete čas strávený na nádraží čekáním na spoj.;-)

0/0
20.4.2015 11:33

L25u16k86á85š 47S57l53á74n40s81k55ý 4911443797446

Chtěl bych vidět, jak jste Pardubice-Praha (Nové Butovice) za hodinu a půl s měsíční cenou 2000 Kč při denním dojíždění...

+1/0
20.4.2015 11:40

J20a24n 80K19o37b97ě73r29s24k27ý 1100486701183

IN 100 stojí 20 tisíc a můžete kromě dojíždění do práce jezdit vlakem neomezeně po celé ČR. Vlak má výhody, že nemusí člověk řídit, může si číst, vytáhnout NTB a dělat do práce. Já na vlak v tomto ohledu nedám dopustit a to mi vynahradí i to čekání na nádražích. A zpoždění je většinou max. do 5 minut.

+5/0
20.4.2015 11:43

I55r48e92n89a 47K70r57o40u61p59o43v10á 4200783497462

No, jenže se také musíte dopravit od vlaku a k vlaku (další čas a případně i peníze), také si ve vlaku nemusíte sednout, také vám můou zrušit spoj a pokud jste dělník ve šroubárně (kdo asi tak pracuje za 10 000 čistého?) moc práce si na noťasu cestou do práce neuděláte.

Pokud budu kravaťák s platem 40 000, rázem dostane výhodnost/nevýhodnost dojíždění jinou perspektivu.

+3/0
20.4.2015 12:55

I28r54e95n42a 76K58r66o22u55p15o76v58á 4420203177742

ad starý křáp na LPG - za jak dlouho se vám vrátí prostředky vynaložené na přestavbu starého křápu na LPG?

0/0
20.4.2015 12:50

J97i82ř94í 12E20r80b29e97n 1353814266167

On se ten starý křáp na LPG dá taky koupit hotový, že.

Mně takhle sloužila kombi felície za 15000 Kč (+ 3000 bursíkovného) z třetí ruky spolehlivě čtyři roky, za které jsem jí zvýšil nájezd z 260 na 310 tisíc při průměrné spotřeba 8,0 litru LPG + pár kapek benzínu pro studený motor, za celou dobu jsem měnil jen olej, svíčky, filtry a sezóní pneumatiky.

Pak už šla ta dvacet let stará babička na vrakáč (rezavé nosné díly karosérie nikdo neopraví a končil jí certifikát na plynovou nádobu), a to je ještě možné vydělat 2000 Kč od šrotovací firmy...

0/0
20.4.2015 20:56

P88a23v79e73l 80Š52e19v53č10í77k 6270175769440

Rád každému prodám malou motorku která má spotřebu max 1,5lt/100 km a stojí cca 17k. Sám na ni během sezóny jezdím i když máme doma 2 auta. Již jen pro tu operativnost, kdy mne nezastaví žádná zácpa. A ty otrávené tváře lidí v zácpách také potěší ;-)

+1/0
20.4.2015 13:40

J58i85ř20í 23E40r50b80e92n 1623914336537

Tou poslední větou jste mě potěšil nejvíc, správný Čech svou potměšilost nezapře ;-D

0/0
20.4.2015 20:57

R14a51d95i38m 29P30o52l88á63š23e94k 9686823439369

U dávek hodně záleží, v jaké situaci ten člověk je. Kdo má nadělán  hodně dětí, má invalidní, je menšina nebo se nestydí lhát a podvádět, má na dávkách i podstatně víc než těch 10 tisíc.

Ovšem běžný bílý samostaně žijící dosáhne dnes tak akorát na ty 2 nebo 3 tisíce měsíčně. Tudíž volba je jasná.

0/0
21.4.2015 8:00

R21a72d87i12m 75P14o84l98á13š90e46k 9676453429189

Můj limit na dojíždění je hodina cesty.   To sice stačí na dojíždění do centra jednoho velkého města, když se ale k tomu připočte cesta na zastávku autobusu a ve městě cesta na pracoviště plus to, že jízdní řád autobusů na začátek a konec práce nenavazuje, znamená to v pracovní den celkem být mimo domov 12 hodin a nějakou desítku minut. Cesta denně stojí stovku.

A to má město do dvou let vybudovat pro autobusy konečnou na kraji města, protože místním měsťákům autobusy dovážející dělný lid do práce a obchodům ve městě zákazníky smrdí, hlučí a práší. ;-(

Pro mě to bude znamenat prodloužení cesty o návaznost na místní MHD, to bude určitě tak další půlhodina denně a zdražení cesty denně o 20 - 30 Kč.

Sranda je, že když je kde zaparkovat, tak autem do práce je to tak půl hodiny a troška.

Takže auto by mně denně ušetřilo až tři hodiny, zácpy jsou zatím minimální.

+3/0
20.4.2015 10:47

J69a70n 29K79o74b90ě45r32s42k67ý 1310656301283

Je to Ostrava ? Tam se plánuje postavit nějaký megaterminál pro autobusy na kraji města. A to si ti lidi neuvědomují, většina se na nějaký přestup vykašle a pojede autem až do práce a pak se budou divit, že nemůžou zaparkovat. Chápu ty terminály tam kde je metro, vlak tam to má smysl. Jinak mi to připomíná situaci na Praze 6, kde místní už léta blokují rychlodráhu na Kladno, ale hrozně se diví, že nemohou zaparkovat u metra, protože jim místa blokují Kladenští.

+2/0
20.4.2015 11:13

R45a39d30i76m 58P57o49l58á49š36e25k 9836303529489

Je to Ostrava.;-(

0/0
21.4.2015 8:04

T17o57m30á80š 78H68o56c20h55m34u45t68h 4134122720225

Jó, dokud nebylo na D1 před Prahou zúžení, tak jsem to dával i za necelé 2 hodinky. Nyní klidně 2,5 hodiny, než pípnu na vrátnici... ;-D

0/0
20.4.2015 10:32

V40á66c57l37a96v 74S23v37o94b78o82d56a 3411339240660

heh, jezdím do práce cca 45 minut jedna cesta a to je to jen po Praze a bývalo to i horší.

+2/0
20.4.2015 10:28

J21a49n 85S36o10u50k85u80p 1794284186305

Já mám zatím rekord denně 90km tam a 90km zpět vlastním autem (ale bavilo mě to asi jen rok).

0/0
20.4.2015 10:30

A33l73e28š 83J75a29n23á94č28e83k 3373884726703

Já takhle taky jednou jezdil ale měl sem krátký dlouhý, nicméně vydržel jsem to dva měsíce za volantem jsem usínal :-( a projel jsem skoro třetinu výplaty.

0/0
20.4.2015 11:13

O32l43d21ř51i52c31h 72J55a64n71e15č64e19k 8429906443101

já 115km vlakem každým směrem (cca. 1,5 hodiny) + ještě přestup na MHD, jezdil jsem takhle asi 6 týdnů - ono by to (z mého pohledu) šlo i dlouhodobě, ale to bych nesměl mít na práci tolik věcí, co mám, některé vázané na dost nešikovné časy. když je to přímé spojení kvalitním vlakem, kde cestou můžete spát, pracovat nebo na laptopu řešit věci, které tak jako tak potřebujete udělat a to vše paušálně za cenu roční síťové jízdenky, tak se do dá. jezdit autem bych to nemohl a busem nejspíš taky ne, byť by byl sebežlutější.

0/0
20.4.2015 13:07
Foto

D12a95v39i79d 62S54c67h89n29e83b38e39r21g97e98r 9545298323763

Jedním směrem půl hodina mi přijde i normální, hodina taky ještě jde, dvě už bych nedal a tři už vůbec ne, jelikož pracuji krátký dlouhý týden, cca 14 - 16 hodin, taky se potřebuji vyspat, a takové tři hodinové dojíždění celkem je potom dosti nepraktické.

0/0
20.4.2015 10:23

R60a56d53e88k 46K57l54o15s 4875560458840

Je to chyba státu a dnešní doby! Všechna dobře placená práce je v Praze, lidi tam chodí do práce na desítku obědvají 2 hodiny a z práce chodí podle toho jak se dohodli na večerní pivko takže počínaje čtvrtou už chodí dom. Stát to toleruje a přitom by se měl postarat o to aby všude byla práce a aby lidi měli práci ve svém bydlišti a měli čas na svůj život a své rodiny! Maximum je podle mě 20 minut dojíždění a to prosím přímým spojem který bude mít max. 30minutové intervaly!!! Všechno ostatní je vykořisťovaní lidí!!

+1/−7
20.4.2015 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.