Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdit denně za prací Čechům nevadí, limitem je pro ně půlhodinová cesta

Jen jeden Čech z šesti se dostane z domova do práce za čtvrt hodiny. Všichni ostatní cestují déle. Pro velkou skupinu lidí je však limitem cesta v celkové délce jedné hodiny, tedy třicet minut pro jeden směr. Ochota dojíždět za zaměstnáním se však v jednotlivých krajích výrazně liší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O84n81d88r94a 85P83a79r98ý47z28e57k 5582744300914

Jezdím z Českolipska do Prahy, vlakem trvá cesta cca 2,5h., autobusem 1h. a 40 minut. Silnice I/9 z České Lípy do Prahy je strašná, vlakem musíte s přestupy: a) přes Mladou Boleslav b) přes Děčín, Ústí nad Labem. Co naděláme, pohraničí vnitrozemce nezajímá. Hlavně zdraví.

0/0
21.4.2015 11:18
Foto

Z66b74y38n96ě45k 30M50e18l43i53c90h53a24r 9535807845749

dobrý, patřím do té jedné šestiny (12 minut pěšky), konečně se mi to povedlo :-) (na předchozích 5 místech jsem si dojíždění užil až až)

0/0
20.4.2015 20:35

M59i15r19o77s94l26a69v 46S53u76c42h30y 5100909190510

Češi jsou příliš rozmazlení. Dřív makat museli, tak dojížděli klidně hodinu. Dneska si říkají, cože, dojíždět, to budu muset brzy vstávat, a ta cesta také něco stojí, to se mi nevyplatí do té práce jezdit. (To je konkrétní reakce uchazeče o práci z místa vzdáleného méně než 20 km od pracoviště.) Za "komančů" jsem dojížděl z jednoho konce města na druhý za pomoci MHD. Nejkratší doba, za jakou se to dalo zvládnout, byla 35 minut, standard kolem 40 min. Nebyla alternativa, tak to nikdo neřešil. Kdo pracovat chce, ten se dojíždění nebojí. Když je práce dobrá, člověk i ten ztracený čas oželí. Znám lidi, co denně dojíždějí víc než 100 km. Jezdí vlakem nebo autobusem. Buď cestu prospí, nebo si čtou, chatují, případně pracují na "noťasu". Není to pro ně ztráta času, naučili se s tím žít.

+1/0
20.4.2015 15:38

L18i37n23d44a 80M64r46á43č73k54o51v93á 1408648549

kdyz budete dojizdet treba z Ostravy do Nosovic za plat 12k hrubeho, tak muzete rovnou sedet na davkach, protoze Vam zbyde zhruba stejne penez. Nehlede na to, ze tam poradne spojeni neni. Je to zacarovany kruh. Vzdelani, nizke mzdy, nakladnost a slozitost dopravy + nutnost vyuzivat MHD...

+2/0
20.4.2015 20:04

T66o42m82á98š 69L20a24n71g 4577689594916

když budu pčítat čistě jízdu a ne chůzi tak 1:10 tam a pak zase zpáty Most-Louny-Praha Dorovíz

0/0
20.4.2015 15:27

D53a18n86i42e62l81a 11U16r26b67a49n92o93v67á 2744130495746

Tak Pražák je už zvyklý i na to že jede do práce hodinu z jednoho konce města na druhý.......záleží fakt na regionu.

+1/0
20.4.2015 15:00

R74a16d88e32k 74J87a26n91a48t40a 9935646644752

Jet v Praze hodinu, to už musí být nějaký extrémní případ - typu z Písnice do Suchdola. Typická cesta po Praze je buď do centra, nebo do nějaké office králíkárny, které bývají u metra.

0/0
20.4.2015 15:18

M30i72r92o35s86l22a88v 22Z38i57k38m97u91n88d 7149113454203

Ale kdepak extrémní případ ... třeba z Hanspaulky na Smíchovské nádraží jedete přes půl hodiny ... je to jen 8 km se dvěma přestupy .... Z Kolína do Prahy (62 km) jedete kolem 50 minut ...

0/0
20.4.2015 15:30

M32a82r92e53k 12Š31i42m97o25n 2694427708228

Z Kolína do Prahy jedete 50 minut nádraží-nádraží. Ale připočtěte ještě cestu nádraží-práce. Ne každý pracuje u hlaváku.

0/0
20.4.2015 16:40

M60i12r72o71s31l74a48v 26Z37i84k61m76u40n93d 7769943364863

No a u té MHD to je stejné, někde je docházková vzdálenost k zastávce MHD 10 minut ... nutno připočítat i přestupy mezi jednotlivými linkami ...

Někdy použití nejbližší zastávky MHD s následnými "nenávaznostmi" spojů znamená delší cestovní dobu než když se jde na vzdálenější zastávku ... já tuhle zkušenost mám z "denního dojíždění" MHD, přičemž kdy byla před lety v Praze jednodenní stávka MHD, tak mi pěší cesta trvala jednou tak dlouho jako MHD a šel jsem po stejné trase ...

+3/0
20.4.2015 19:18

S47t94a82n42i81s82l76a69v 71T92v87r95z 4286797663459

Tu stávku by to chtělo občas zopakovat. Je to velice užitečné najít a vyzkoušet některou z alternativ k silniční dopravě.

0/0
20.4.2015 21:59

R76a95d28i27m 81P35o95l93á93š96e40k 9756713369659

Nojo, když ale v Praze si zvykli, že MHD má zastávku co 200 metrů. ;-D

Vzdálenost mezi dvěma zastávkami MHD třeba v Ostravě je 2 - 3 x větší. A přitom taky, kdo musí jezdit přes celé město, třeba z Poruby někde k Michálkovicím nebo do Mittalu, tak taky jede i hodinu. Nebo i déle, pokud přestupuje.

0/0
21.4.2015 7:53

R12o87b82e93r75t 39P27r30a89ž94á61k 4128556385410

Zkuste to. Nusle-Dejvice: 40-45 min. jen to fikne.

0/0
21.4.2015 11:48

R66a81d20e94k 26J79a76n19a15t21a 9975886474842

To ale není hodina, o které mluvila Daniela.

Taky záleží, co jsou podle vás Nusle a co Dejvice. Synkáč-Dejvická právě teď je dle IDOSu 22 minut.

0/0
21.4.2015 12:02

R51o11m96a44n 37J84e17s45c84h90k16e 9588755387315

Brno není ani polovina Prahy a někteří jezdí 50 - 55 minut. Ne všude vede v Praze Krtek. A já jel v Praze ve všední den z hlavního na Malvazinky také hodinu. Holt ne vždy to navazuje.

0/0
21.4.2015 16:00

J30a32k50u65b 62M39e57l65í76š20e84k 6356775762826

Zkuste např.Čakovice - Malá Strana.

0/0
23.4.2015 0:22

J76a49k79u44b 48M93e63l67í28š52e33k 6316965282876

Hodina nemusí být extrémní případ, zkuste cestovat po Praze po trase tzv. do L.

0/0
23.4.2015 0:13

V67á14c47l86a84v 87H57o32s83c54h 8926458302341

Kdyz jsem byl par mesicu pracovne ve Frankfurtu, tak tam vetsina lokalnich kolegu dojizdela, pekne S bahnem i pres hodku a pekne na sedmou. Jenom my jsme tady rozmazleni. Ja v ramci Prahy dojizdim bus+metro+tram okolo 40 minut, taky by to mohlo byt kratsi. Zahranicni manazeri bydli pekne v okoli, peso pres park, vedi, jakou hodnotu ma cas...

+1/0
20.4.2015 13:46

L51a58d38i67s12l23a65v 78P40a89s37t65o64r31e22k 1393187608465

A mzdy tam byly taky takové v paritě kupní síly jako tady? ;-)

0/0
20.4.2015 22:00

V87á52c79l87a90v 91H93o29s27c94h 8896548582421

jasaaaan:-) :-)

0/0
20.4.2015 22:34

P43a75v92e94l 62D94v15o32ř87á73k 8572589287338

Ostrava - 10  minut na zastávku u VŠB pěšky - 30 minut tramvají na hranečník - 20 minut pěšky do práce (autobusem rychlejší, ale musím čekat, takže dojdu úplně stejně), takže hodinu tam, hodinu zpět. Autem ráno 20 minut, po šichtě 30 (podle stavu dopravy. Vzdálenost podle trasy 15 - 18 km.-

+3/0
20.4.2015 11:43

P35r20o54u46z42a 97Z42d81e70n70ě47k 4756182936483

Vaše ochota dojíždět za prací je podkopávána zaměstnavateli, kteří o lidi dojíždějící nestojí a raději berou místního. Vě většině případů se nejedná o funkci s pohotovostí, kdy to plyne z vaší profese. Třeba jsou střední čechy jiné, ale Hradec Králové je etalonem toho co píšu.

+2/0
20.4.2015 11:38

A83l49e44š 78J32a31n55á28č44e54k 3653404646633

Já to mám autem asi 25 -30 minut, busem to trvá hodinu. Autem jezdím jen na první noční kdy mi nic jiného nejede jinak jezdím busem i když to finančně vyjde jako autem, ale v buse tu hoďku můžu chrápat, v autě mě asi mikrospánek zabil :-(

+2/0
20.4.2015 11:10

R16o39s41t72i69s92l17a49v 53C22a59h98a 8615141320562

Pul hodiny na jednu cestu autem mimo mesto = vzdalenost tak maximalne 30 km, pokud to neni z vetsi casti po dalnici.

No je mi jasne, ze je pohodlnejsi brat davky, nez jezdit hodinu kvuli 10 cisteho. To je ten socialni stat. Nikdo nikoho nenuti pracovat, protoze Ti ostatni prispeji.

+2/−1
20.4.2015 10:57

J86i86ř21í 83D14o33l23e78ž94e12l 9799905201900

akorát že když máš 10ku čistýho tak asi nemáš na to auto, a těch 30km jedeš busem hodinu a půl ;-D

+2/0
20.4.2015 11:00

R75o66s76t27i64s41l16a13v 47C10a41h43a 8955311290332

To nerozporuji. Ale mimojine to znamena, ze by tedy byly lidi ochodni z vesnic dojizdet tam maximalne 10 km.

A mimojine - taky existuje neco jako spolujizda. Dost casto lidi ze stejne vesnice jezdi do nejblizsiho vetsiho mesta. Takze staci jedno auto treba na 4 lidi.

0/0
20.4.2015 11:13

J69i50ř95í 86D67o78l29e80ž59e81l 9269615761670

ne každýmu spolujízda vyhovuje, mně po ránu nasednout do auta 3 ukecaný lidi tak to radši narvu do škarpy

0/0
20.4.2015 11:15

J22a25n 38T61i45c91h31ý 8430492900508

Pokud jde někomu o živobytí, musí skousnout různý věci.

0/0
20.4.2015 20:56

I83r48e20n52a 69K37r90o59u71p41o39v93á 4330333967472

A všichni potřebují jet tam i zpátky ve stejnou dobu, majitel auta buď ochotně souhlasí s tím, aby se v řízení střídali, nebo ochotně řídí, zatímco ostatní spokojeně podřimují, případně se (spravedlivě, bez hádek kvůli počasí, stavu vozovky, předchozímu flámování ...) střídají v použití aut, dohodnou se, pokud jde o náklady, kouření a konzumaci jídla v autě, pasažéři se nebojí, že je řidič zabije, řidič se nebojí, že dojde k nehodě a pasaéři se na něm budou hojit ...

Utopie.

+3/0
20.4.2015 12:49

R95o67s81t24i53s35l78a86v 25C14a43h85a 8375111350102

tak k tomu konci - na to se da samozrejme pojistit.

0/0
20.4.2015 12:55

I14r45e83n39a 18K38r88o54u34p12o14v36á 4820313157382

A kdo tu pojistku bude platit? Pasažéři? Majitel auta? Už to vidím.

+1/0
20.4.2015 13:15

J48a53n 35F75r67o75l96í57k 6696330375644

Tak pro desítku nemá cenu ani vstávat, to Vám Marksová dá bez práce. Ovšem jezdit starým křápem na LPG vychází stále levněji než všechny inkarty vlaků. A máte-li pracovní dobu podle zájmu zákazníků není už vůbec o čem mluvit, pokud nemilujete čas strávený na nádraží čekáním na spoj.;-)

0/0
20.4.2015 11:33

L92u15k31á70š 16S38l88á86n48s67k39ý 4661773367896

Chtěl bych vidět, jak jste Pardubice-Praha (Nové Butovice) za hodinu a půl s měsíční cenou 2000 Kč při denním dojíždění...

+1/0
20.4.2015 11:40

J51a31n 52K13o93b97ě14r46s82k74ý 1590426381483

IN 100 stojí 20 tisíc a můžete kromě dojíždění do práce jezdit vlakem neomezeně po celé ČR. Vlak má výhody, že nemusí člověk řídit, může si číst, vytáhnout NTB a dělat do práce. Já na vlak v tomto ohledu nedám dopustit a to mi vynahradí i to čekání na nádražích. A zpoždění je většinou max. do 5 minut.

+5/0
20.4.2015 11:43

I36r68e84n11a 33K61r29o79u43p29o53v41á 4280883797242

No, jenže se také musíte dopravit od vlaku a k vlaku (další čas a případně i peníze), také si ve vlaku nemusíte sednout, také vám můou zrušit spoj a pokud jste dělník ve šroubárně (kdo asi tak pracuje za 10 000 čistého?) moc práce si na noťasu cestou do práce neuděláte.

Pokud budu kravaťák s platem 40 000, rázem dostane výhodnost/nevýhodnost dojíždění jinou perspektivu.

+3/0
20.4.2015 12:55

I67r97e40n85a 54K36r26o29u42p66o87v67á 4480943567952

ad starý křáp na LPG - za jak dlouho se vám vrátí prostředky vynaložené na přestavbu starého křápu na LPG?

0/0
20.4.2015 12:50

J60i47ř22í 97E54r65b53e74n 1693714866327

On se ten starý křáp na LPG dá taky koupit hotový, že.

Mně takhle sloužila kombi felície za 15000 Kč (+ 3000 bursíkovného) z třetí ruky spolehlivě čtyři roky, za které jsem jí zvýšil nájezd z 260 na 310 tisíc při průměrné spotřeba 8,0 litru LPG + pár kapek benzínu pro studený motor, za celou dobu jsem měnil jen olej, svíčky, filtry a sezóní pneumatiky.

Pak už šla ta dvacet let stará babička na vrakáč (rezavé nosné díly karosérie nikdo neopraví a končil jí certifikát na plynovou nádobu), a to je ještě možné vydělat 2000 Kč od šrotovací firmy...

0/0
20.4.2015 20:56

P59a61v79e24l 66Š68e17v60č11í52k 6930985529640

Rád každému prodám malou motorku která má spotřebu max 1,5lt/100 km a stojí cca 17k. Sám na ni během sezóny jezdím i když máme doma 2 auta. Již jen pro tu operativnost, kdy mne nezastaví žádná zácpa. A ty otrávené tváře lidí v zácpách také potěší ;-)

+1/0
20.4.2015 13:40

J67i66ř72í 61E40r47b72e57n 1793794766817

Tou poslední větou jste mě potěšil nejvíc, správný Čech svou potměšilost nezapře ;-D

0/0
20.4.2015 20:57

R69a12d53i65m 25P82o48l92á69š80e85k 9726113799879

U dávek hodně záleží, v jaké situaci ten člověk je. Kdo má nadělán  hodně dětí, má invalidní, je menšina nebo se nestydí lhát a podvádět, má na dávkách i podstatně víc než těch 10 tisíc.

Ovšem běžný bílý samostaně žijící dosáhne dnes tak akorát na ty 2 nebo 3 tisíce měsíčně. Tudíž volba je jasná.

0/0
21.4.2015 8:00

R94a93d18i53m 23P55o88l97á86š11e18k 9406493589119

Můj limit na dojíždění je hodina cesty.   To sice stačí na dojíždění do centra jednoho velkého města, když se ale k tomu připočte cesta na zastávku autobusu a ve městě cesta na pracoviště plus to, že jízdní řád autobusů na začátek a konec práce nenavazuje, znamená to v pracovní den celkem být mimo domov 12 hodin a nějakou desítku minut. Cesta denně stojí stovku.

A to má město do dvou let vybudovat pro autobusy konečnou na kraji města, protože místním měsťákům autobusy dovážející dělný lid do práce a obchodům ve městě zákazníky smrdí, hlučí a práší. ;-(

Pro mě to bude znamenat prodloužení cesty o návaznost na místní MHD, to bude určitě tak další půlhodina denně a zdražení cesty denně o 20 - 30 Kč.

Sranda je, že když je kde zaparkovat, tak autem do práce je to tak půl hodiny a troška.

Takže auto by mně denně ušetřilo až tři hodiny, zácpy jsou zatím minimální.

+3/0
20.4.2015 10:47

J81a98n 47K83o97b14ě17r45s36k21ý 1600586941863

Je to Ostrava ? Tam se plánuje postavit nějaký megaterminál pro autobusy na kraji města. A to si ti lidi neuvědomují, většina se na nějaký přestup vykašle a pojede autem až do práce a pak se budou divit, že nemůžou zaparkovat. Chápu ty terminály tam kde je metro, vlak tam to má smysl. Jinak mi to připomíná situaci na Praze 6, kde místní už léta blokují rychlodráhu na Kladno, ale hrozně se diví, že nemohou zaparkovat u metra, protože jim místa blokují Kladenští.

+2/0
20.4.2015 11:13

R80a98d59i60m 58P77o63l71á36š62e36k 9796133669639

Je to Ostrava.;-(

0/0
21.4.2015 8:04

T17o51m98á44š 68H97o85c35h26m80u82t86h 4584802420615

Jó, dokud nebylo na D1 před Prahou zúžení, tak jsem to dával i za necelé 2 hodinky. Nyní klidně 2,5 hodiny, než pípnu na vrátnici... ;-D

0/0
20.4.2015 10:32

V95á93c20l15a12v 57S78v89o80b46o19d72a 3831579270100

heh, jezdím do práce cca 45 minut jedna cesta a to je to jen po Praze a bývalo to i horší.

+2/0
20.4.2015 10:28

J50a80n 29S68o61u24k36u87p 1934734436795

Já mám zatím rekord denně 90km tam a 90km zpět vlastním autem (ale bavilo mě to asi jen rok).

0/0
20.4.2015 10:30

A74l89e15š 89J92a11n39á85č92e60k 3613584726183

Já takhle taky jednou jezdil ale měl sem krátký dlouhý, nicméně vydržel jsem to dva měsíce za volantem jsem usínal :-( a projel jsem skoro třetinu výplaty.

0/0
20.4.2015 11:13

O62l31d87ř22i50c67h 62J81a46n76e60č73e10k 8819676323211

já 115km vlakem každým směrem (cca. 1,5 hodiny) + ještě přestup na MHD, jezdil jsem takhle asi 6 týdnů - ono by to (z mého pohledu) šlo i dlouhodobě, ale to bych nesměl mít na práci tolik věcí, co mám, některé vázané na dost nešikovné časy. když je to přímé spojení kvalitním vlakem, kde cestou můžete spát, pracovat nebo na laptopu řešit věci, které tak jako tak potřebujete udělat a to vše paušálně za cenu roční síťové jízdenky, tak se do dá. jezdit autem bych to nemohl a busem nejspíš taky ne, byť by byl sebežlutější.

0/0
20.4.2015 13:07
Foto

D37a24v98i25d 89S41c28h79n82e28b41e17r89g28e70r 9945538603143

Jedním směrem půl hodina mi přijde i normální, hodina taky ještě jde, dvě už bych nedal a tři už vůbec ne, jelikož pracuji krátký dlouhý týden, cca 14 - 16 hodin, taky se potřebuji vyspat, a takové tři hodinové dojíždění celkem je potom dosti nepraktické.

0/0
20.4.2015 10:23

R98a80d33e74k 26K91l53o37s 4395290108560

Je to chyba státu a dnešní doby! Všechna dobře placená práce je v Praze, lidi tam chodí do práce na desítku obědvají 2 hodiny a z práce chodí podle toho jak se dohodli na večerní pivko takže počínaje čtvrtou už chodí dom. Stát to toleruje a přitom by se měl postarat o to aby všude byla práce a aby lidi měli práci ve svém bydlišti a měli čas na svůj život a své rodiny! Maximum je podle mě 20 minut dojíždění a to prosím přímým spojem který bude mít max. 30minutové intervaly!!! Všechno ostatní je vykořisťovaní lidí!!

+1/−7
20.4.2015 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.