Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína postaví superdálnici Pákistánem, získá přístup k Indickému oceánu

Čína posiluje své pozice v Pákistánu. V zemi investuje 1,17 bilionu korun do výstavby obřího dopravního koridoru, který jí umožní přístup k Indickému oceánu. Stavět se mají silnice, železnice i elektrárny. Prezident Si Ťin-pching má investice potvrdit při nadcházejících schůzkách s pákistánskými představiteli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a26n 45V12e51s17e41l81ý 5624983772221

Jo, přeju jim, aby se to povedlo. Přece jen to Čínu více zainteresuje na tom, aby byl v oblasti "mír a klid" a zároveň by to do Pákistánu mohlo přitáhnout peníze a napapaný lid ztrácí revolučnost.

+2/0
21.4.2015 11:39

P75a64v58e14l 90H82o76u26s95k13a 3741585300108

Neměla by Čína revolučního ducha spíše šířit?

0/0
21.4.2015 13:10

M39a46r50e40k 81H93r95u17b25y 6817832311188

Revolucniho ducha kapitalizmu? ;-)

0/0
21.4.2015 13:33

R36o70m98a58n 66K72a40m37a59r11ý33t 8768210698468

Nestala se někde chyba v překladu a v desetiných čárkách v předpokládaných investicích? Za 1000 miliard postavit 3000 km dálic, železnic, elektráren a další infrastruktury, navíc přes takový hornatý území? Nebo jsem jenom zblblej z cen stavebních prací v ČR?

0/0
21.4.2015 7:44

J35a22n 69Č53e31k17a12l 7459225674944

Korupce je tam stejná jak tady, pouze nahraďte cenu evropského dělníka cenou čínského dělníka, vynulujte veškeré náklady spojené s dodržováním ekologických a bezpečnostních norem, a vychází to.

0/0
21.4.2015 8:46

R28o17m68a49n 76K30a69m73a50r55ý96t 8538170848888

Cena dělníka si myslím, že nebude mít takový vliv. Když jedu tady kolem jakékoliv stavby, tak slyším hlavně ruštinu (nebo ukrajinštinu, to nepoznám). A Čína už dávno přestala být zemí, kde se dělá za misku rýže na den. V našich cenách by se za to nepostavila ani ta dálnice (dle ceníku MD je cena v náročném terénu aci 225 mil.Kč/km. Hranice Pakisnát-Čína ani v ceníku nemají).

+1/−1
21.4.2015 9:02

V72o78j45t26ě62c70h 33Š59t80e12f21l 7406105117333

Máte to pěkně nastudované z politických příruček, bohužel je to naprostý nesmysl, v konečném důsledku je totiž čínský dělník placen lépe než ten český, jen zkrátka ten čínský dělník neživí tolik policajtů, celníků, soudců a jiných státních netáhl,

Řadový dělník si přijde na 2200RMB to je dnes zhruba 9100Kč, Řadový dělník ve stejné fabrice u nás 16000Kč to na první pohled vypadá jako že se má ten český 2x lépe. Problém je, že m3 vody u nás stojí cca 100Kč v Číně cca 10Kč, kWh elektřiny 5Kč vs 1.5Kč,  1l benzinu 30Kč vs 13Kč.

+3/−1
21.4.2015 9:41

J35o86s89e71f 54D33a68n20í34k 9136178462295

Máte informace tak z konce 80. let. Ve velkých městech by 2200 RMB nestačilo ani na nájem v tom nejlevnějším bytě.

Zjistěte si průměrné platy v největších čínských městech. Nejvyšší průměrný plat je v Šanghaji - cca 8000RMB (33 000 Kč), druhé místo má Peking (cca 32 000 Kč). Na 10. místě je Čeng du (kolem 25 000 Kč). Kdybych pro přepočet na Kč nepoužil bankovní kurs, ale tzv. PPP index (purchasing power parity), vyšly by platy v Kč ještě vyšší.

0/0
21.4.2015 11:05

V38o68j61t67ě41c43h 32Š10t94e15f33l 7936565867463

Informace mám správné, v Číně jsem žil déle než rok a mimo jiné jsme pracovali i na geologickém průzkumu pro tento koridor., zde není řeč o platech ve velkých městech ekonomických zón, ale o platu "kopáče" na stavbě silnice kdesi v horoucím pekle. Máte pravdu i v Šen-čen najdete běžně lidi s platy jaké uvádíte, stejně tak tam najdete lidi pro které by nebyl problém zamáznout státní dluh ČR, ale ani jedno nebude případ typického dělníka na stavbě,

Abych byl konkrétní naše firma platila vrtači na geologické průzkumné vrtné soupravě 4400 až 4800 RMB rozuměl anglicky a jeho pomocník měl trochu více než 50% z této částky (rok 2012) Spokojeni byli oba a oba se měli subjektivně lépe než stejní týpci v ČR

+3/0
21.4.2015 11:44
Foto

K89a68r71e26l 29W20á62g45n40e65r 4137685219227

Například v Praze najdete celou řadu zaměstnanců, kteří mají výplatu 30-40 tisíc, a přitom prodavač v Lidlu má jen 12.000 tisíc.;-)

0/0
21.4.2015 14:36

P54a34v14e68l 52M43a58t71o68u66š10e35k 5900847478594

Přesně tak. Když se berou na jedné straně mzdy a na druhé nejnutnější náklady, vycházíme jako jedna z nejlevnějších pracovních sil v civilizovaném světě právě my. Není důvod se pořád bít do prsou.

0/0
21.4.2015 12:43

P75a80v72e68l 23M48a73t12o70u27š15e26k 5370747408634

Běžte s nějakými ekologickými normami někam. Co se podle vás udělalo u nás za posledních 20 let v oblasti dopravy pro ekologii? Jenom se o tom žvaní. Logistická centra pro západní brak mimo železnice, závislá čistě na kamionové dopravě, v níž jsme už tak velmocí - to je ekologie? Na železnici se sice pořád budují "koridory", ale jde pouze o ty nejhlavnější magistrály a na ostatní se kašle (viz třeba trať Praha - Hradec králové, a to jsem ještě vybral jednu z těch docela slušných), jezdí se po nich s bídou 160 km/h a za 20 let to pořád není ani zdaleka hotové. Neobávejte se, že v Číně při stavbě tratě posbírají tisíc nádeníků a honí je bičem do práce. Mají postupy a techniku, o níž se našim firmám může jen zdát. Čínské tratě také vypadají krapet jinak než české.

0/0
21.4.2015 12:41

R88a81d59e97k 89J87a44n12a16t27a 9985146254932

3000 km je celková vzdálenost Gwadar-Kashgar. Ve velké části trasy už něco existuje, není třeba stavět od nuly.

Taky je třeba vědět, že dálnice v Evropě a dálnice v Asii je něco trochu jiného. Žádné sjezdy každých pár km, žádné protihlukové stěny, 4 pruhy či maximální rychlost 130 km/h rozhodně nejsou pravidlem. Taky nemají žádný problém s výkupem pozemků a protesty, protože tam buď nikdo nebydlí, nebo se jich prostě nebudou ptát.

A v neposlední řadě, tato částka je pouze čínská investice, Pákistán se zřejmě taky bude trochu podílet a tato částka neznamená, že se za ní postaví všchno, třeba infrastrukturu pokrývá jen do roku 2017, a to rozhodně vechno nestihnou.

Viz wiki, odkaz níže:

"Documents quoted by Reuters show that China has promised to invest around $33.8 billion in various energy projects and $11.8 billion in infrastructure projects which will be completed by 2017 at most."

+4/0
21.4.2015 9:40

M29i77c97h79a88l 32P94a51v98l16á60t 9113963344389

Ono se tomu rika "dalnice", v bulvaru "superdalnice", ale prakticky to vypada jako horsi ceska silnice 1. tridy.

0/0
21.4.2015 16:23

P42e43t93r 36K46u46l18i34c48h 9690871462705

na každém pořádném zpravodajském serveru by u takovéhoto článku nechyběla mapa! jasně, jenomže pro zaměstnance redakce udělat mapku s trochou grafiky už vyžaduje trochu víc práce než naškrábat pár odstavců překladu ze zahraničních agentur....

+18/0
21.4.2015 7:33

J62a95n 49D68ř85e76v97ě36n27ý 1579850171679

Presne! Dokonce jsem kvuli tomu otevrel komentare a chtel sem napsat neco podobneho. Dejte sem MAPU!!

0/0
21.4.2015 8:27

J46a82k53u47b 87N90o19v72á72k 8820153760782

Co je "superdalnice"?

+4/−1
21.4.2015 7:14

Z57a20j53í58č19e11k 84M34i88r13o65s91l24a30v 5352126246850

To je o něco lepší než "specialdálnice", ale zas horší než "hyperdálnice". Jasný ?! :-P

+5/0
21.4.2015 7:35

P17e28t77r 10K34r79á10l80í95č37e96k 9887227433909

Suprová dálnice. Hodně pruhů tam, hodně pruhů  zpátky, žádné díry, sem tam benzínka, odpočívadlo, dálniční policie, svodidla atd.

0/0
21.4.2015 7:51

J17a28r87m81i68l47a 83P32í43c56h79o87v55á 5732697824703

Rovná a široká. Ne jako dálnice Praha - Brno, kde by se měly platit poplatky, ale řidičům za odvahu, že tam vůbec jedou.

0/0
21.4.2015 7:52

K57a96r96e58l 10Š57o84u73m57a38l 1144573368

Vejde se tam vedle sebe minimálně 5 Fabií a délka musí být aspoň 10000 fotbalových hřišť

+2/0
21.4.2015 8:16

P10a90v32e10l 16M11a47t29o55u47š33e95k 5440527548914

Hlavně novinářský plk. Osobně si myslím, že páteří bude železniční trať (ale nevím, ten projekt neznám). Bude to asi každopádně přímější než známá Karakoram Highway.

0/0
21.4.2015 12:50

J54a17n 35T53u36r40o25ň 3461420170705

Bude velká "sranda" až začnou místní kmeny v Pákistánu vybírat "mýtné"...

Z technického i provozního hlediska velmi smělý plán. Sem tam nějaká lavina, sem tam nějaké zemětřesení a sesuv půdy resp. skal. Navíc vysoké rozdíly teplot. Pro rozvoj západní části Číny by to bylo skvělé, ale rizik je poměrně dost.

Jen tak mimochodem, nebylo by jednodušší postavit vysokorychlostní železnici do Evropy přes Kazachstán a Rusko...? Cesta je skoro samá placka. Proč to ti Číňané neudělají...?

+3/0
21.4.2015 0:16

R12a18d20e19k 79J74a16n56a88t64a 9545666684442

Myslíte, že Číňané čekají na Vás, až jim poradíte? :-)

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cina-postavi-trat-peking-moskva-za-10-let-a-ctvrt-bilionu-dolaru-1155829

+3/0
21.4.2015 0:50

J50a12n 58U73l61r65i14c39h 7800133308778

Taky si myslím, že Číňané nečekají na rady místních všeznalců.

+1/0
21.4.2015 7:11

J13a98n 68Č74e84k67a98l 7399455214444

Plánů dopranvích staveb mají Číňani skoro tolik, jako Rusáci prototypů válečných strojů... Obojí má většinou stejný konec - nula. :)

0/−1
21.4.2015 8:47

R38a52d31e37k 95J65a36n98a50t66a 9185856384652

Čína během posledních 15 let postavila cca 20 tisíc km nových vysokorychlostních tratí. Tím předstihla celý ostatní svět, je to více, než takových tratí existuje v celém ostatním světě dohromady.

Dokázala postavit trať (konvenční) do Lhasy, kde trať vede ve výšce přes 5000m a i ty jednu vysokorychlostní trať má celkem vysoko (trať Lanzhou-Xinjiang, 3600m, nejvyšší na světě).

0/0
21.4.2015 9:19

P72a79v51e66l 71M36a17t88o11u70š16e86k 5230797868664

To jen pro pana Čekala nula se smajlíkem. Druhá věc je, že když v Číně postaví či přestaví trať na 160 až 220 km/h, jakých je tam většina, tak to nestojí za to, aby se tom někde v Evropě psalo. Tady máme důležitější témata, jako třeba že se jim tam propadl 10 m dlouhý kus dálnice.

+1/0
21.4.2015 13:00

J38a98n 38T66u30r30o40ň 3371170730545

Na to, že jim začínají odcházet někteří zákazníci a investoři u teď z důvodu nefunkční logistiky ve vnitrozemí je 10 let celkem dlouhá doba...

0/0
21.4.2015 12:31

M13a79r21e93k 23H40r19u22b86y 6577722721848

U nas dlouhodobe odchazeji firmy z danovych duvodu - a znepokojuje to nekoho? ;-)

0/0
21.4.2015 13:38

P37a49v50e59l 30M19a52t55o22u82š37e19k 5560707458514

Teploty jsou tam poměrně stálé a zemětřesení v této oblasti moc nejsou. Pod horami to asi povede tunelem, o tom asi není sporu. Myslím, že přinejmenším nové švýcarské železniční tunely pod Alpami jsou dobrým příkladem, že něco podobného je technicky proveditelné.

0/0
21.4.2015 12:54

P49e23t58r 97S80k14o18k89a75n 3929569133679

Vypada to ze Cinani pochopili jak se stat velmoci, narozdil od Putina.

+6/0
20.4.2015 23:53

P98a19v64e35l 53V39r79b78a 3799171972306

Výzva pro Eurovii a Skansku :-)

+2/0
20.4.2015 22:43

R97a89d95e82k 84J65a69n72a69t46a 9435246744132

No, Eurovia patří do skupiny Vinci, což je dle obratu největší stavební firma na světě. Na svědomí má takové maličkosti jako tunel pod La Manche.

Takže pokud by jim to Čínani zadali, tak by i tohle postavili. Ale oni si to udělají sami, netrpí komplexem méněcennosti jako vy ...

0/0
20.4.2015 22:56

D33a40v60i82d 36Z61a48j87d22á72k 8725822130401

A u nas by taky neco postavit nechteli?Nam by stacilo tak 500 km

0/0
20.4.2015 22:35

A64n72t69o16n59í76n 81K23a21t17z90e36r 8862403976610

Ale né od Skanské nebo Eurovie!!!To by jsme se nedočkali ani za 10let,když vidíme jakou rychlostí staví tady!!!Tady začnou stavět a na druhém konci jim to začíná opadávat a to jsou zbýdou v polovině.Rv!!8-o!!

0/0
21.4.2015 7:35

P75a50v60e50l 16P49i28l95á79t 8451819205774

"zbýdou" - Kristovanoho 8-o

+5/0
21.4.2015 7:47

T33o19m12á62š 38P17a96p76á36k 5639978305199

Schází mapka. Hlavně kudy chtějí překonat horskou a "nepřátelskou" horskou hradbu Afganistán-Kašmír-Indie!!

0/0
20.4.2015 22:09

R74a18d89e59k 96J32a32n61a34t25a 9535726364232

Čína a Pákistán mají společnou hranici. Sice to je sporné území s Indií, ale spravuje ho Pákistán. "Drobný" technický problém je, že tam jsou Himaláje. Ale když jedna silnice už tam vede, č. N35. Čínani mají peníze i vůli.

Myšlenka to samozřejmě není nová, tratě, o kterých mluví tento článek, jsou vidět jako plánované, už na této mapě z roku 2012: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pakistan_Railways_Map.png

0/0
20.4.2015 22:26

J71a45n 87N96o87v73á57k 9325108844485

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kar%C3%A1k%C3%B3ramsk%C3%A1_d%C3%A1lnice

0/0
20.4.2015 23:51

T85o61m29a95s 30K74u13c79e69r73a 7307275360863

Tohle je nejlepsi co jsem nasel.

http://en.wikipedia.org/wiki/China-Pakistan_Economic_Corridor

0/0
21.4.2015 3:35

M79i10r14o91s52l13a10v 50K13a58š73p40a55r 3142357271841

Čína mi čím dál víc připomíná Ňemecko.                                                                       Proč by měli válčit když si to mohou koupit.

0/−1
20.4.2015 22:07

M88i74r57o45s69l42a37v 94K78a68š55p53a30r 3502277611191

Německo;-(

0/0
20.4.2015 22:08

J18a73r53m40i57l80a 47P45í58c70h31o89v28á 5982537524873

Hééézkej překlep, to Ňemecko! ;-D;-D;-D

0/0
21.4.2015 7:54

K41a52r77e50l 20P67e75t95e73r44k54a 8950819171569

Lepší, nežli stavět vojenské základny, jako jiné mocnosti.

+1/−2
20.4.2015 21:15

E78v46z94e61n 72S53o40u92k19u10p 1207704156158

To se jim to staví, když jim USA dluží biliony dolarů ....;-D;-D;-D

+5/−1
20.4.2015 19:54

T59o69m11a10s 42S19v74o82b67o97d15a 5777435825467

Zadluzenej můžete byt jak chcete, ale to jak jste bohatý určuje, jestli jste schopny ty obrovské dluhy splácet ... to určuje vasi silu ... To je jak s pujckiu na barák ... kdyt si málo vydelate, tak si ji vzít nemuzete ... jednoduché ...

0/0
21.4.2015 7:34

J92a48r76m62i74l21a 81P14í91c79h43o10v58á 5672507104953

Můžete. Akorát pak o něj přijdete, zbydou Vám dluhy a ty budete splácet do konce života. Dostanete se do stavu, kterému se říká ekonomické otroctví.

Nebo se budete věřiteli chechtat do očí. Jako Řecko.

0/0
21.4.2015 7:56

Z69d90e24n73ě52k 95P49o97l81á94k 3779969555942

Stavět se bude za 1,17 bilionu korun. Pak že není koruna lepší než dolar.;-D

+16/0
20.4.2015 19:43

L20a56d56i26s61l42a18v 40S93o76k65o19l 1300972185252

Plus minus deset miliard každý den...

+1/0
20.4.2015 21:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.