Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína postaví superdálnici Pákistánem, získá přístup k Indickému oceánu

Čína posiluje své pozice v Pákistánu. V zemi investuje 1,17 bilionu korun do výstavby obřího dopravního koridoru, který jí umožní přístup k Indickému oceánu. Stavět se mají silnice, železnice i elektrárny. Prezident Si Ťin-pching má investice potvrdit při nadcházejících schůzkách s pákistánskými představiteli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a93n 86V32e48s89e22l80ý 5544373582761

Jo, přeju jim, aby se to povedlo. Přece jen to Čínu více zainteresuje na tom, aby byl v oblasti "mír a klid" a zároveň by to do Pákistánu mohlo přitáhnout peníze a napapaný lid ztrácí revolučnost.

+2/0
21.4.2015 11:39

P29a56v36e30l 55H67o92u54s77k30a 3641765630988

Neměla by Čína revolučního ducha spíše šířit?

0/0
21.4.2015 13:10

M60a37r87e11k 79H12r57u55b19y 6397472701378

Revolucniho ducha kapitalizmu? ;-)

0/0
21.4.2015 13:33

R44o38m27a32n 59K62a98m69a53r83ý57t 8818930168718

Nestala se někde chyba v překladu a v desetiných čárkách v předpokládaných investicích? Za 1000 miliard postavit 3000 km dálic, železnic, elektráren a další infrastruktury, navíc přes takový hornatý území? Nebo jsem jenom zblblej z cen stavebních prací v ČR?

0/0
21.4.2015 7:44

J91a84n 39Č19e67k49a39l 7849925534574

Korupce je tam stejná jak tady, pouze nahraďte cenu evropského dělníka cenou čínského dělníka, vynulujte veškeré náklady spojené s dodržováním ekologických a bezpečnostních norem, a vychází to.

0/0
21.4.2015 8:46

R55o29m72a46n 96K82a83m39a57r26ý60t 8968140238648

Cena dělníka si myslím, že nebude mít takový vliv. Když jedu tady kolem jakékoliv stavby, tak slyším hlavně ruštinu (nebo ukrajinštinu, to nepoznám). A Čína už dávno přestala být zemí, kde se dělá za misku rýže na den. V našich cenách by se za to nepostavila ani ta dálnice (dle ceníku MD je cena v náročném terénu aci 225 mil.Kč/km. Hranice Pakisnát-Čína ani v ceníku nemají).

+1/−1
21.4.2015 9:02

V38o17j52t39ě28c84h 94Š84t62e34f98l 7376125877143

Máte to pěkně nastudované z politických příruček, bohužel je to naprostý nesmysl, v konečném důsledku je totiž čínský dělník placen lépe než ten český, jen zkrátka ten čínský dělník neživí tolik policajtů, celníků, soudců a jiných státních netáhl,

Řadový dělník si přijde na 2200RMB to je dnes zhruba 9100Kč, Řadový dělník ve stejné fabrice u nás 16000Kč to na první pohled vypadá jako že se má ten český 2x lépe. Problém je, že m3 vody u nás stojí cca 100Kč v Číně cca 10Kč, kWh elektřiny 5Kč vs 1.5Kč,  1l benzinu 30Kč vs 13Kč.

+3/−1
21.4.2015 9:41

J52o34s77e11f 17D79a96n16í86k 9746968632575

Máte informace tak z konce 80. let. Ve velkých městech by 2200 RMB nestačilo ani na nájem v tom nejlevnějším bytě.

Zjistěte si průměrné platy v největších čínských městech. Nejvyšší průměrný plat je v Šanghaji - cca 8000RMB (33 000 Kč), druhé místo má Peking (cca 32 000 Kč). Na 10. místě je Čeng du (kolem 25 000 Kč). Kdybych pro přepočet na Kč nepoužil bankovní kurs, ale tzv. PPP index (purchasing power parity), vyšly by platy v Kč ještě vyšší.

0/0
21.4.2015 11:05

V55o41j86t34ě95c13h 21Š32t42e62f35l 7716595437203

Informace mám správné, v Číně jsem žil déle než rok a mimo jiné jsme pracovali i na geologickém průzkumu pro tento koridor., zde není řeč o platech ve velkých městech ekonomických zón, ale o platu "kopáče" na stavbě silnice kdesi v horoucím pekle. Máte pravdu i v Šen-čen najdete běžně lidi s platy jaké uvádíte, stejně tak tam najdete lidi pro které by nebyl problém zamáznout státní dluh ČR, ale ani jedno nebude případ typického dělníka na stavbě,

Abych byl konkrétní naše firma platila vrtači na geologické průzkumné vrtné soupravě 4400 až 4800 RMB rozuměl anglicky a jeho pomocník měl trochu více než 50% z této částky (rok 2012) Spokojeni byli oba a oba se měli subjektivně lépe než stejní týpci v ČR

+3/0
21.4.2015 11:44
Foto

K21a96r54e80l 51W53á72g35n28e13r 4157845419107

Například v Praze najdete celou řadu zaměstnanců, kteří mají výplatu 30-40 tisíc, a přitom prodavač v Lidlu má jen 12.000 tisíc.;-)

0/0
21.4.2015 14:36

P65a64v30e31l 47M39a31t46o74u40š98e76k 5810207708524

Přesně tak. Když se berou na jedné straně mzdy a na druhé nejnutnější náklady, vycházíme jako jedna z nejlevnějších pracovních sil v civilizovaném světě právě my. Není důvod se pořád bít do prsou.

0/0
21.4.2015 12:43

P39a57v45e86l 93M88a29t25o22u14š81e15k 5670317898274

Běžte s nějakými ekologickými normami někam. Co se podle vás udělalo u nás za posledních 20 let v oblasti dopravy pro ekologii? Jenom se o tom žvaní. Logistická centra pro západní brak mimo železnice, závislá čistě na kamionové dopravě, v níž jsme už tak velmocí - to je ekologie? Na železnici se sice pořád budují "koridory", ale jde pouze o ty nejhlavnější magistrály a na ostatní se kašle (viz třeba trať Praha - Hradec králové, a to jsem ještě vybral jednu z těch docela slušných), jezdí se po nich s bídou 160 km/h a za 20 let to pořád není ani zdaleka hotové. Neobávejte se, že v Číně při stavbě tratě posbírají tisíc nádeníků a honí je bičem do práce. Mají postupy a techniku, o níž se našim firmám může jen zdát. Čínské tratě také vypadají krapet jinak než české.

0/0
21.4.2015 12:41

R79a32d75e96k 14J50a22n13a87t74a 9315236814742

3000 km je celková vzdálenost Gwadar-Kashgar. Ve velké části trasy už něco existuje, není třeba stavět od nuly.

Taky je třeba vědět, že dálnice v Evropě a dálnice v Asii je něco trochu jiného. Žádné sjezdy každých pár km, žádné protihlukové stěny, 4 pruhy či maximální rychlost 130 km/h rozhodně nejsou pravidlem. Taky nemají žádný problém s výkupem pozemků a protesty, protože tam buď nikdo nebydlí, nebo se jich prostě nebudou ptát.

A v neposlední řadě, tato částka je pouze čínská investice, Pákistán se zřejmě taky bude trochu podílet a tato částka neznamená, že se za ní postaví všchno, třeba infrastrukturu pokrývá jen do roku 2017, a to rozhodně vechno nestihnou.

Viz wiki, odkaz níže:

"Documents quoted by Reuters show that China has promised to invest around $33.8 billion in various energy projects and $11.8 billion in infrastructure projects which will be completed by 2017 at most."

+4/0
21.4.2015 9:40

M70i62c63h75a72l 57P48a54v15l75á44t 9153193424579

Ono se tomu rika "dalnice", v bulvaru "superdalnice", ale prakticky to vypada jako horsi ceska silnice 1. tridy.

0/0
21.4.2015 16:23

P25e78t52r 50K80u96l59i43c73h 9470871442425

na každém pořádném zpravodajském serveru by u takovéhoto článku nechyběla mapa! jasně, jenomže pro zaměstnance redakce udělat mapku s trochou grafiky už vyžaduje trochu víc práce než naškrábat pár odstavců překladu ze zahraničních agentur....

+18/0
21.4.2015 7:33

J97a29n 67D15ř43e47v42ě28n50ý 1919570411789

Presne! Dokonce jsem kvuli tomu otevrel komentare a chtel sem napsat neco podobneho. Dejte sem MAPU!!

0/0
21.4.2015 8:27

J34a26k10u61b 98N41o78v55á71k 8950783720102

Co je "superdalnice"?

+4/−1
21.4.2015 7:14

Z76a21j29í89č37e84k 23M15i55r85o18s39l70a71v 5982386746850

To je o něco lepší než "specialdálnice", ale zas horší než "hyperdálnice". Jasný ?! :-P

+5/0
21.4.2015 7:35

P94e18t12r 71K42r43á21l48í56č64e86k 9357337873429

Suprová dálnice. Hodně pruhů tam, hodně pruhů  zpátky, žádné díry, sem tam benzínka, odpočívadlo, dálniční policie, svodidla atd.

0/0
21.4.2015 7:51

J43a69r31m98i59l63a 72P28í72c78h40o90v32á 5372697794263

Rovná a široká. Ne jako dálnice Praha - Brno, kde by se měly platit poplatky, ale řidičům za odvahu, že tam vůbec jedou.

0/0
21.4.2015 7:52

K96a19r82e63l 96Š15o78u84m78a88l 1374573288

Vejde se tam vedle sebe minimálně 5 Fabií a délka musí být aspoň 10000 fotbalových hřišť

+2/0
21.4.2015 8:16

P30a61v29e95l 37M11a77t39o24u32š31e89k 5380927118524

Hlavně novinářský plk. Osobně si myslím, že páteří bude železniční trať (ale nevím, ten projekt neznám). Bude to asi každopádně přímější než známá Karakoram Highway.

0/0
21.4.2015 12:50

J87a21n 86T84u70r37o24ň 3151780450635

Bude velká "sranda" až začnou místní kmeny v Pákistánu vybírat "mýtné"...

Z technického i provozního hlediska velmi smělý plán. Sem tam nějaká lavina, sem tam nějaké zemětřesení a sesuv půdy resp. skal. Navíc vysoké rozdíly teplot. Pro rozvoj západní části Číny by to bylo skvělé, ale rizik je poměrně dost.

Jen tak mimochodem, nebylo by jednodušší postavit vysokorychlostní železnici do Evropy přes Kazachstán a Rusko...? Cesta je skoro samá placka. Proč to ti Číňané neudělají...?

+3/0
21.4.2015 0:16

R51a24d80e74k 44J69a54n57a77t70a 9365986674122

Myslíte, že Číňané čekají na Vás, až jim poradíte? :-)

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cina-postavi-trat-peking-moskva-za-10-let-a-ctvrt-bilionu-dolaru-1155829

+3/0
21.4.2015 0:50

J85a82n 85U61l72r68i22c76h 7420893768508

Taky si myslím, že Číňané nečekají na rady místních všeznalců.

+1/0
21.4.2015 7:11

J72a57n 91Č47e24k27a91l 7479355254424

Plánů dopranvích staveb mají Číňani skoro tolik, jako Rusáci prototypů válečných strojů... Obojí má většinou stejný konec - nula. :)

0/−1
21.4.2015 8:47

R57a85d29e83k 44J32a80n61a21t29a 9825836534372

Čína během posledních 15 let postavila cca 20 tisíc km nových vysokorychlostních tratí. Tím předstihla celý ostatní svět, je to více, než takových tratí existuje v celém ostatním světě dohromady.

Dokázala postavit trať (konvenční) do Lhasy, kde trať vede ve výšce přes 5000m a i ty jednu vysokorychlostní trať má celkem vysoko (trať Lanzhou-Xinjiang, 3600m, nejvyšší na světě).

0/0
21.4.2015 9:19

P53a15v76e51l 74M80a89t96o93u96š96e65k 5400567188174

To jen pro pana Čekala nula se smajlíkem. Druhá věc je, že když v Číně postaví či přestaví trať na 160 až 220 km/h, jakých je tam většina, tak to nestojí za to, aby se tom někde v Evropě psalo. Tady máme důležitější témata, jako třeba že se jim tam propadl 10 m dlouhý kus dálnice.

+1/0
21.4.2015 13:00

J30a75n 70T50u38r74o53ň 3831760530615

Na to, že jim začínají odcházet někteří zákazníci a investoři u teď z důvodu nefunkční logistiky ve vnitrozemí je 10 let celkem dlouhá doba...

0/0
21.4.2015 12:31

M38a65r30e89k 72H47r20u70b22y 6257942601438

U nas dlouhodobe odchazeji firmy z danovych duvodu - a znepokojuje to nekoho? ;-)

0/0
21.4.2015 13:38

P52a59v90e31l 86M78a91t33o52u14š98e16k 5230137978774

Teploty jsou tam poměrně stálé a zemětřesení v této oblasti moc nejsou. Pod horami to asi povede tunelem, o tom asi není sporu. Myslím, že přinejmenším nové švýcarské železniční tunely pod Alpami jsou dobrým příkladem, že něco podobného je technicky proveditelné.

0/0
21.4.2015 12:54

P61e91t73r 30S29k60o41k73a17n 3339279303859

Vypada to ze Cinani pochopili jak se stat velmoci, narozdil od Putina.

+6/0
20.4.2015 23:53

P90a34v25e37l 96V78r82b31a 3959971602376

Výzva pro Eurovii a Skansku :-)

+2/0
20.4.2015 22:43

R84a61d31e82k 59J43a21n91a59t32a 9305396234902

No, Eurovia patří do skupiny Vinci, což je dle obratu největší stavební firma na světě. Na svědomí má takové maličkosti jako tunel pod La Manche.

Takže pokud by jim to Čínani zadali, tak by i tohle postavili. Ale oni si to udělají sami, netrpí komplexem méněcennosti jako vy ...

0/0
20.4.2015 22:56

D28a27v23i63d 60Z71a47j56d22á73k 8905842160291

A u nas by taky neco postavit nechteli?Nam by stacilo tak 500 km

0/0
20.4.2015 22:35

A93n39t94o75n68í91n 75K79a51t34z73e82r 8192923456680

Ale né od Skanské nebo Eurovie!!!To by jsme se nedočkali ani za 10let,když vidíme jakou rychlostí staví tady!!!Tady začnou stavět a na druhém konci jim to začíná opadávat a to jsou zbýdou v polovině.Rv!!8-o!!

0/0
21.4.2015 7:35

P14a84v23e16l 60P64i17l42á46t 8881889375484

"zbýdou" - Kristovanoho 8-o

+5/0
21.4.2015 7:47

T57o91m73á37š 90P96a30p37á54k 5699318255479

Schází mapka. Hlavně kudy chtějí překonat horskou a "nepřátelskou" horskou hradbu Afganistán-Kašmír-Indie!!

0/0
20.4.2015 22:09

R75a88d88e77k 61J54a21n53a68t15a 9715986684392

Čína a Pákistán mají společnou hranici. Sice to je sporné území s Indií, ale spravuje ho Pákistán. "Drobný" technický problém je, že tam jsou Himaláje. Ale když jedna silnice už tam vede, č. N35. Čínani mají peníze i vůli.

Myšlenka to samozřejmě není nová, tratě, o kterých mluví tento článek, jsou vidět jako plánované, už na této mapě z roku 2012: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pakistan_Railways_Map.png

0/0
20.4.2015 22:26

J32a61n 38N78o12v47á40k 9925418984545

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kar%C3%A1k%C3%B3ramsk%C3%A1_d%C3%A1lnice

0/0
20.4.2015 23:51

T27o94m25a41s 59K25u91c90e22r88a 7277525680373

Tohle je nejlepsi co jsem nasel.

http://en.wikipedia.org/wiki/China-Pakistan_Economic_Corridor

0/0
21.4.2015 3:35

M44i26r94o87s86l12a37v 32K67a96š74p25a89r 3282767171821

Čína mi čím dál víc připomíná Ňemecko.                                                                       Proč by měli válčit když si to mohou koupit.

0/−1
20.4.2015 22:07

M57i89r32o44s59l94a22v 19K88a79š18p56a49r 3142187691511

Německo;-(

0/0
20.4.2015 22:08

J67a30r44m14i54l96a 27P94í36c27h65o43v34á 5732237144163

Hééézkej překlep, to Ňemecko! ;-D;-D;-D

0/0
21.4.2015 7:54

K69a62r46e91l 84P30e82t78e96r32k29a 8750289911659

Lepší, nežli stavět vojenské základny, jako jiné mocnosti.

+1/−2
20.4.2015 21:15

E55v48z59e55n 71S77o12u91k15u49p 1327764556758

To se jim to staví, když jim USA dluží biliony dolarů ....;-D;-D;-D

+5/−1
20.4.2015 19:54

T63o16m94a51s 43S44v55o33b58o82d98a 5617355565747

Zadluzenej můžete byt jak chcete, ale to jak jste bohatý určuje, jestli jste schopny ty obrovské dluhy splácet ... to určuje vasi silu ... To je jak s pujckiu na barák ... kdyt si málo vydelate, tak si ji vzít nemuzete ... jednoduché ...

0/0
21.4.2015 7:34

J96a28r18m35i10l86a 85P23í66c42h37o66v69á 5402527614523

Můžete. Akorát pak o něj přijdete, zbydou Vám dluhy a ty budete splácet do konce života. Dostanete se do stavu, kterému se říká ekonomické otroctví.

Nebo se budete věřiteli chechtat do očí. Jako Řecko.

0/0
21.4.2015 7:56

Z37d12e42n25ě34k 34P83o57l19á32k 3889769565202

Stavět se bude za 1,17 bilionu korun. Pak že není koruna lepší než dolar.;-D

+16/0
20.4.2015 19:43

L51a55d27i17s30l24a51v 54S87o77k91o37l 1180152765842

Plus minus deset miliard každý den...

+1/0
20.4.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.