Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína postaví superdálnici Pákistánem, získá přístup k Indickému oceánu

Čína posiluje své pozice v Pákistánu. V zemi investuje 1,17 bilionu korun do výstavby obřího dopravního koridoru, který jí umožní přístup k Indickému oceánu. Stavět se mají silnice, železnice i elektrárny. Prezident Si Ťin-pching má investice potvrdit při nadcházejících schůzkách s pákistánskými představiteli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a45n 79V35e73s55e31l76ý 5454493822231

Jo, přeju jim, aby se to povedlo. Přece jen to Čínu více zainteresuje na tom, aby byl v oblasti "mír a klid" a zároveň by to do Pákistánu mohlo přitáhnout peníze a napapaný lid ztrácí revolučnost.

+2/0
21.4.2015 11:39

P51a63v22e95l 59H81o32u27s36k15a 3771225840798

Neměla by Čína revolučního ducha spíše šířit?

0/0
21.4.2015 13:10

M53a10r26e26k 62H62r51u63b85y 6627502811908

Revolucniho ducha kapitalizmu? ;-)

0/0
21.4.2015 13:33

R75o79m53a65n 36K39a80m83a84r47ý46t 8828440988498

Nestala se někde chyba v překladu a v desetiných čárkách v předpokládaných investicích? Za 1000 miliard postavit 3000 km dálic, železnic, elektráren a další infrastruktury, navíc přes takový hornatý území? Nebo jsem jenom zblblej z cen stavebních prací v ČR?

0/0
21.4.2015 7:44

J64a11n 40Č11e22k87a75l 7769755284334

Korupce je tam stejná jak tady, pouze nahraďte cenu evropského dělníka cenou čínského dělníka, vynulujte veškeré náklady spojené s dodržováním ekologických a bezpečnostních norem, a vychází to.

0/0
21.4.2015 8:46

R29o59m98a10n 36K43a18m10a41r50ý55t 8608220858558

Cena dělníka si myslím, že nebude mít takový vliv. Když jedu tady kolem jakékoliv stavby, tak slyším hlavně ruštinu (nebo ukrajinštinu, to nepoznám). A Čína už dávno přestala být zemí, kde se dělá za misku rýže na den. V našich cenách by se za to nepostavila ani ta dálnice (dle ceníku MD je cena v náročném terénu aci 225 mil.Kč/km. Hranice Pakisnát-Čína ani v ceníku nemají).

+1/−1
21.4.2015 9:02

V98o69j25t78ě78c78h 28Š52t23e30f61l 7206805777863

Máte to pěkně nastudované z politických příruček, bohužel je to naprostý nesmysl, v konečném důsledku je totiž čínský dělník placen lépe než ten český, jen zkrátka ten čínský dělník neživí tolik policajtů, celníků, soudců a jiných státních netáhl,

Řadový dělník si přijde na 2200RMB to je dnes zhruba 9100Kč, Řadový dělník ve stejné fabrice u nás 16000Kč to na první pohled vypadá jako že se má ten český 2x lépe. Problém je, že m3 vody u nás stojí cca 100Kč v Číně cca 10Kč, kWh elektřiny 5Kč vs 1.5Kč,  1l benzinu 30Kč vs 13Kč.

+3/−1
21.4.2015 9:41

J13o75s88e17f 15D60a33n84í46k 9206498352985

Máte informace tak z konce 80. let. Ve velkých městech by 2200 RMB nestačilo ani na nájem v tom nejlevnějším bytě.

Zjistěte si průměrné platy v největších čínských městech. Nejvyšší průměrný plat je v Šanghaji - cca 8000RMB (33 000 Kč), druhé místo má Peking (cca 32 000 Kč). Na 10. místě je Čeng du (kolem 25 000 Kč). Kdybych pro přepočet na Kč nepoužil bankovní kurs, ale tzv. PPP index (purchasing power parity), vyšly by platy v Kč ještě vyšší.

0/0
21.4.2015 11:05

V18o23j54t78ě88c36h 42Š76t17e60f49l 7536495417563

Informace mám správné, v Číně jsem žil déle než rok a mimo jiné jsme pracovali i na geologickém průzkumu pro tento koridor., zde není řeč o platech ve velkých městech ekonomických zón, ale o platu "kopáče" na stavbě silnice kdesi v horoucím pekle. Máte pravdu i v Šen-čen najdete běžně lidi s platy jaké uvádíte, stejně tak tam najdete lidi pro které by nebyl problém zamáznout státní dluh ČR, ale ani jedno nebude případ typického dělníka na stavbě,

Abych byl konkrétní naše firma platila vrtači na geologické průzkumné vrtné soupravě 4400 až 4800 RMB rozuměl anglicky a jeho pomocník měl trochu více než 50% z této částky (rok 2012) Spokojeni byli oba a oba se měli subjektivně lépe než stejní týpci v ČR

+3/0
21.4.2015 11:44
Foto

K85a15r81e97l 28W63á63g52n83e33r 4787495479467

Například v Praze najdete celou řadu zaměstnanců, kteří mají výplatu 30-40 tisíc, a přitom prodavač v Lidlu má jen 12.000 tisíc.;-)

0/0
21.4.2015 14:36

P39a41v68e39l 91M53a15t17o16u40š90e51k 5540357688374

Přesně tak. Když se berou na jedné straně mzdy a na druhé nejnutnější náklady, vycházíme jako jedna z nejlevnějších pracovních sil v civilizovaném světě právě my. Není důvod se pořád bít do prsou.

0/0
21.4.2015 12:43

P67a60v20e90l 38M60a15t67o36u79š53e59k 5120947658564

Běžte s nějakými ekologickými normami někam. Co se podle vás udělalo u nás za posledních 20 let v oblasti dopravy pro ekologii? Jenom se o tom žvaní. Logistická centra pro západní brak mimo železnice, závislá čistě na kamionové dopravě, v níž jsme už tak velmocí - to je ekologie? Na železnici se sice pořád budují "koridory", ale jde pouze o ty nejhlavnější magistrály a na ostatní se kašle (viz třeba trať Praha - Hradec králové, a to jsem ještě vybral jednu z těch docela slušných), jezdí se po nich s bídou 160 km/h a za 20 let to pořád není ani zdaleka hotové. Neobávejte se, že v Číně při stavbě tratě posbírají tisíc nádeníků a honí je bičem do práce. Mají postupy a techniku, o níž se našim firmám může jen zdát. Čínské tratě také vypadají krapet jinak než české.

0/0
21.4.2015 12:41

R91a39d70e31k 17J84a20n48a13t79a 9975746674372

3000 km je celková vzdálenost Gwadar-Kashgar. Ve velké části trasy už něco existuje, není třeba stavět od nuly.

Taky je třeba vědět, že dálnice v Evropě a dálnice v Asii je něco trochu jiného. Žádné sjezdy každých pár km, žádné protihlukové stěny, 4 pruhy či maximální rychlost 130 km/h rozhodně nejsou pravidlem. Taky nemají žádný problém s výkupem pozemků a protesty, protože tam buď nikdo nebydlí, nebo se jich prostě nebudou ptát.

A v neposlední řadě, tato částka je pouze čínská investice, Pákistán se zřejmě taky bude trochu podílet a tato částka neznamená, že se za ní postaví všchno, třeba infrastrukturu pokrývá jen do roku 2017, a to rozhodně vechno nestihnou.

Viz wiki, odkaz níže:

"Documents quoted by Reuters show that China has promised to invest around $33.8 billion in various energy projects and $11.8 billion in infrastructure projects which will be completed by 2017 at most."

+4/0
21.4.2015 9:40

M21i19c27h25a94l 21P88a37v54l11á80t 9633713654739

Ono se tomu rika "dalnice", v bulvaru "superdalnice", ale prakticky to vypada jako horsi ceska silnice 1. tridy.

0/0
21.4.2015 16:23

P61e56t14r 44K35u93l62i95c97h 9160591752985

na každém pořádném zpravodajském serveru by u takovéhoto článku nechyběla mapa! jasně, jenomže pro zaměstnance redakce udělat mapku s trochou grafiky už vyžaduje trochu víc práce než naškrábat pár odstavců překladu ze zahraničních agentur....

+18/0
21.4.2015 7:33

J51a35n 79D17ř91e68v51ě42n49ý 1849790691459

Presne! Dokonce jsem kvuli tomu otevrel komentare a chtel sem napsat neco podobneho. Dejte sem MAPU!!

0/0
21.4.2015 8:27

J12a11k25u30b 36N31o47v82á38k 8280503700322

Co je "superdalnice"?

+4/−1
21.4.2015 7:14

Z12a27j56í30č26e88k 60M23i37r12o74s10l56a78v 5952316286160

To je o něco lepší než "specialdálnice", ale zas horší než "hyperdálnice". Jasný ?! :-P

+5/0
21.4.2015 7:35

P29e64t64r 57K59r93á82l85í33č53e61k 9677957613659

Suprová dálnice. Hodně pruhů tam, hodně pruhů  zpátky, žádné díry, sem tam benzínka, odpočívadlo, dálniční policie, svodidla atd.

0/0
21.4.2015 7:51

J31a46r49m24i92l63a 62P80í83c88h73o22v54á 5352747674863

Rovná a široká. Ne jako dálnice Praha - Brno, kde by se měly platit poplatky, ale řidičům za odvahu, že tam vůbec jedou.

0/0
21.4.2015 7:52

K16a98r43e50l 66Š46o68u95m35a43l 1124373688

Vejde se tam vedle sebe minimálně 5 Fabií a délka musí být aspoň 10000 fotbalových hřišť

+2/0
21.4.2015 8:16

P75a44v78e48l 89M57a59t81o13u22š64e12k 5820727698304

Hlavně novinářský plk. Osobně si myslím, že páteří bude železniční trať (ale nevím, ten projekt neznám). Bude to asi každopádně přímější než známá Karakoram Highway.

0/0
21.4.2015 12:50

J69a41n 97T78u92r80o88ň 3611320790785

Bude velká "sranda" až začnou místní kmeny v Pákistánu vybírat "mýtné"...

Z technického i provozního hlediska velmi smělý plán. Sem tam nějaká lavina, sem tam nějaké zemětřesení a sesuv půdy resp. skal. Navíc vysoké rozdíly teplot. Pro rozvoj západní části Číny by to bylo skvělé, ale rizik je poměrně dost.

Jen tak mimochodem, nebylo by jednodušší postavit vysokorychlostní železnici do Evropy přes Kazachstán a Rusko...? Cesta je skoro samá placka. Proč to ti Číňané neudělají...?

+3/0
21.4.2015 0:16

R12a55d96e37k 29J78a56n29a96t77a 9745856834202

Myslíte, že Číňané čekají na Vás, až jim poradíte? :-)

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cina-postavi-trat-peking-moskva-za-10-let-a-ctvrt-bilionu-dolaru-1155829

+3/0
21.4.2015 0:50

J36a34n 94U30l85r64i63c94h 7350153728708

Taky si myslím, že Číňané nečekají na rady místních všeznalců.

+1/0
21.4.2015 7:11

J39a89n 82Č62e88k85a67l 7779805784574

Plánů dopranvích staveb mají Číňani skoro tolik, jako Rusáci prototypů válečných strojů... Obojí má většinou stejný konec - nula. :)

0/−1
21.4.2015 8:47

R25a37d81e14k 26J49a33n91a65t21a 9935816544632

Čína během posledních 15 let postavila cca 20 tisíc km nových vysokorychlostních tratí. Tím předstihla celý ostatní svět, je to více, než takových tratí existuje v celém ostatním světě dohromady.

Dokázala postavit trať (konvenční) do Lhasy, kde trať vede ve výšce přes 5000m a i ty jednu vysokorychlostní trať má celkem vysoko (trať Lanzhou-Xinjiang, 3600m, nejvyšší na světě).

0/0
21.4.2015 9:19

P66a11v93e23l 48M59a70t32o55u18š27e39k 5240257858104

To jen pro pana Čekala nula se smajlíkem. Druhá věc je, že když v Číně postaví či přestaví trať na 160 až 220 km/h, jakých je tam většina, tak to nestojí za to, aby se tom někde v Evropě psalo. Tady máme důležitější témata, jako třeba že se jim tam propadl 10 m dlouhý kus dálnice.

+1/0
21.4.2015 13:00

J26a41n 55T55u47r14o57ň 3811590780845

Na to, že jim začínají odcházet někteří zákazníci a investoři u teď z důvodu nefunkční logistiky ve vnitrozemí je 10 let celkem dlouhá doba...

0/0
21.4.2015 12:31

M81a79r14e27k 95H10r17u34b29y 6657832661398

U nas dlouhodobe odchazeji firmy z danovych duvodu - a znepokojuje to nekoho? ;-)

0/0
21.4.2015 13:38

P96a54v15e35l 95M97a20t19o76u79š20e76k 5500987178294

Teploty jsou tam poměrně stálé a zemětřesení v této oblasti moc nejsou. Pod horami to asi povede tunelem, o tom asi není sporu. Myslím, že přinejmenším nové švýcarské železniční tunely pod Alpami jsou dobrým příkladem, že něco podobného je technicky proveditelné.

0/0
21.4.2015 12:54

P95e45t41r 88S80k84o50k74a13n 3989439233179

Vypada to ze Cinani pochopili jak se stat velmoci, narozdil od Putina.

+6/0
20.4.2015 23:53

P60a80v59e57l 87V26r49b59a 3529551632806

Výzva pro Eurovii a Skansku :-)

+2/0
20.4.2015 22:43

R74a72d13e34k 16J28a59n18a26t10a 9695476354502

No, Eurovia patří do skupiny Vinci, což je dle obratu největší stavební firma na světě. Na svědomí má takové maličkosti jako tunel pod La Manche.

Takže pokud by jim to Čínani zadali, tak by i tohle postavili. Ale oni si to udělají sami, netrpí komplexem méněcennosti jako vy ...

0/0
20.4.2015 22:56

D26a68v64i60d 91Z97a76j94d68á28k 8395262910201

A u nas by taky neco postavit nechteli?Nam by stacilo tak 500 km

0/0
20.4.2015 22:35

A90n78t45o92n84í34n 10K20a76t71z77e92r 8242633986430

Ale né od Skanské nebo Eurovie!!!To by jsme se nedočkali ani za 10let,když vidíme jakou rychlostí staví tady!!!Tady začnou stavět a na druhém konci jim to začíná opadávat a to jsou zbýdou v polovině.Rv!!8-o!!

0/0
21.4.2015 7:35

P80a89v19e62l 75P33i90l86á94t 8701819965764

"zbýdou" - Kristovanoho 8-o

+5/0
21.4.2015 7:47

T44o16m76á11š 66P96a35p30á33k 5549508255269

Schází mapka. Hlavně kudy chtějí překonat horskou a "nepřátelskou" horskou hradbu Afganistán-Kašmír-Indie!!

0/0
20.4.2015 22:09

R86a87d24e15k 62J41a69n83a58t36a 9825576254552

Čína a Pákistán mají společnou hranici. Sice to je sporné území s Indií, ale spravuje ho Pákistán. "Drobný" technický problém je, že tam jsou Himaláje. Ale když jedna silnice už tam vede, č. N35. Čínani mají peníze i vůli.

Myšlenka to samozřejmě není nová, tratě, o kterých mluví tento článek, jsou vidět jako plánované, už na této mapě z roku 2012: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pakistan_Railways_Map.png

0/0
20.4.2015 22:26

J54a15n 88N63o27v22á10k 9375708254225

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kar%C3%A1k%C3%B3ramsk%C3%A1_d%C3%A1lnice

0/0
20.4.2015 23:51

T95o11m18a59s 66K64u22c59e17r41a 7107165550763

Tohle je nejlepsi co jsem nasel.

http://en.wikipedia.org/wiki/China-Pakistan_Economic_Corridor

0/0
21.4.2015 3:35

M44i44r73o31s27l74a83v 49K19a73š78p48a60r 3602977451851

Čína mi čím dál víc připomíná Ňemecko.                                                                       Proč by měli válčit když si to mohou koupit.

0/−1
20.4.2015 22:07

M60i52r88o49s45l67a74v 97K69a27š45p64a48r 3222157811171

Německo;-(

0/0
20.4.2015 22:08

J49a77r64m62i49l97a 47P22í61c98h84o87v26á 5602987184953

Hééézkej překlep, to Ňemecko! ;-D;-D;-D

0/0
21.4.2015 7:54

K23a55r13e87l 93P98e16t55e28r15k65a 8130539351659

Lepší, nežli stavět vojenské základny, jako jiné mocnosti.

+1/−2
20.4.2015 21:15

E43v78z52e58n 66S31o97u13k89u12p 1327154756238

To se jim to staví, když jim USA dluží biliony dolarů ....;-D;-D;-D

+5/−1
20.4.2015 19:54

T81o11m83a65s 39S25v90o36b14o61d82a 5647565925797

Zadluzenej můžete byt jak chcete, ale to jak jste bohatý určuje, jestli jste schopny ty obrovské dluhy splácet ... to určuje vasi silu ... To je jak s pujckiu na barák ... kdyt si málo vydelate, tak si ji vzít nemuzete ... jednoduché ...

0/0
21.4.2015 7:34

J42a55r58m54i59l31a 82P81í55c59h38o91v56á 5982967914753

Můžete. Akorát pak o něj přijdete, zbydou Vám dluhy a ty budete splácet do konce života. Dostanete se do stavu, kterému se říká ekonomické otroctví.

Nebo se budete věřiteli chechtat do očí. Jako Řecko.

0/0
21.4.2015 7:56

Z10d79e15n32ě63k 28P86o94l49á51k 3529489965832

Stavět se bude za 1,17 bilionu korun. Pak že není koruna lepší než dolar.;-D

+16/0
20.4.2015 19:43

L65a51d19i20s69l76a56v 30S62o59k28o12l 1200792865982

Plus minus deset miliard každý den...

+1/0
20.4.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.