- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo, přeju jim, aby se to povedlo. Přece jen to Čínu více zainteresuje na tom, aby byl v oblasti "mír a klid" a zároveň by to do Pákistánu mohlo přitáhnout peníze a napapaný lid ztrácí revolučnost.
Neměla by Čína revolučního ducha spíše šířit?
Nestala se někde chyba v překladu a v desetiných čárkách v předpokládaných investicích? Za 1000 miliard postavit 3000 km dálic, železnic, elektráren a další infrastruktury, navíc přes takový hornatý území? Nebo jsem jenom zblblej z cen stavebních prací v ČR?
Korupce je tam stejná jak tady, pouze nahraďte cenu evropského dělníka cenou čínského dělníka, vynulujte veškeré náklady spojené s dodržováním ekologických a bezpečnostních norem, a vychází to.
na každém pořádném zpravodajském serveru by u takovéhoto článku nechyběla mapa! jasně, jenomže pro zaměstnance redakce udělat mapku s trochou grafiky už vyžaduje trochu víc práce než naškrábat pár odstavců překladu ze zahraničních agentur....
Presne! Dokonce jsem kvuli tomu otevrel komentare a chtel sem napsat neco podobneho. Dejte sem MAPU
To je o něco lepší než "specialdálnice", ale zas horší než "hyperdálnice". Jasný ?!
Bude velká "sranda" až začnou místní kmeny v Pákistánu vybírat "mýtné"...
Z technického i provozního hlediska velmi smělý plán. Sem tam nějaká lavina, sem tam nějaké zemětřesení a sesuv půdy resp. skal. Navíc vysoké rozdíly teplot. Pro rozvoj západní části Číny by to bylo skvělé, ale rizik je poměrně dost.
Jen tak mimochodem, nebylo by jednodušší postavit vysokorychlostní železnici do Evropy přes Kazachstán a Rusko...? Cesta je skoro samá placka. Proč to ti Číňané neudělají...?
Myslíte, že Číňané čekají na Vás, až jim poradíte? :-)
Vypada to ze Cinani pochopili jak se stat velmoci, narozdil od Putina.
No, Eurovia patří do skupiny Vinci, což je dle obratu největší stavební firma na světě. Na svědomí má takové maličkosti jako tunel pod La Manche.
Takže pokud by jim to Čínani zadali, tak by i tohle postavili. Ale oni si to udělají sami, netrpí komplexem méněcennosti jako vy ...
A u nas by taky neco postavit nechteli?Nam by stacilo tak 500 km
Ale né od Skanské nebo Eurovie!!!To by jsme se nedočkali ani za 10let,když vidíme jakou rychlostí staví tady!!!Tady začnou stavět a na druhém konci jim to začíná opadávat a to jsou zbýdou v polovině.
Schází mapka. Hlavně kudy chtějí překonat horskou a "nepřátelskou" horskou hradbu Afganistán-Kašmír-Indie
Čína a Pákistán mají společnou hranici. Sice to je sporné území s Indií, ale spravuje ho Pákistán. "Drobný" technický problém je, že tam jsou Himaláje. Ale když jedna silnice už tam vede, č. N35. Čínani mají peníze i vůli.
Myšlenka to samozřejmě není nová, tratě, o kterých mluví tento článek, jsou vidět jako plánované, už na této mapě z roku 2012: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pakistan_Railways_Map.png
Čína mi čím dál víc připomíná Ňemecko. Proč by měli válčit když si to mohou koupit.