Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do českého přístavu v Hamburku se vrátí lodě, proinvestují se miliony

Do českého přístavu v německém Hamburku by se ještě do konce letošního roku mohly vrátit nákladní lodě. Ministerstvo dopravy jej plánuje rekonstruovat, což si vyžádá investice za sto až 150 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i45c11h52a76l 26P31a67v48l28á89t 9933313574189

Ta investice se nikdy nevrati.

0/0
21.4.2015 16:16

P21e19t90r 26N88i19v80n59i97c18k51ý 3722794445207

1. Proč nevyužíváme přístav Hamburg jako daňový ráj. Podle Versailleské smlouvy mám nárok přes něj vozit zboží bez jakéhokolik cla a daní. Vždyť to může být skvělá konkurenční výhoda i v rámci EU.

2. Versailleská smlouva dala Československu DVA německé přístavy: Hamburg a Štětín (tehdy v německu). Jelikož jsme Štetín nikdy nedostali, je třeba žádat o prodoužení statusu Hamburgu o dalších 99 let jako kompenzaci.

Proč se zbavovat tak výhodných možnosti?

http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=859

+2/0
21.4.2015 11:04

R13a92d78o58s29l15a16v 84K86l75a42u56d40a 5384958614912

Tak za prvé. Přístav ve Štětíně jsme měli do roku 1956. Vyměnili jsme ho s Poláky za obec v Krkonoších a v u Karviné. Takže jakou kompenzaci? Němci o Štětín přišli, tak těžko po nich můžeme něco vymáhat. A za další. Ta část přístavu v Hamburgu je úplně na prd.  Zaoceánské lodě se tam nedostanou, takže tam můžou kotvit nákladní čluny.

0/−1
21.4.2015 12:23

V38l27a19s37t48i78m47i65l 69T84e12n44c35e53r 4500330377240

A že neinvestoval náš největší mořský vlk, velkoadmirál všech moří, Viktor Kožený.

+2/0
21.4.2015 9:31

V95a24c71l37a13v 15V33a14v49r55a 3627494315117

25 let po vládách komunistů to je teda pokrok.... Víte že Československo disponovalo námořní plavbou a desítkou zaoceánských nákladních lodí plující všemi oceány a moři? Tedy nejen po Labi, Dunaji ale o Vánocích se na rádiu i TV vzpomínalo na československé námořníky plující někde daleko od rodné vlasti a svých rodin.

Lodi se prožraly, ČS plavba zrušila, a laciná lodní doprava se s bohorovným klidem opustila. Až v r. 2015 někdo dostal jakýmsi záhadným způsobem rozum. Nápad. Oni ti komunisti asi zas všecko špatně nedělali a rozkradli toho o tisíce procent méně než všechny vlády a ničemové po nich. Komunisti uměli prodat české sklo ve všech světadílech, a česká auta se prodávala i v Kanadě. Tedy, než se prodala česká Škodovka (Laurin a Klement) Němcům za bakšiš. Dnes jdou zisky do Německa a modernizovat starou Škodovku pomocí Němců nebo Frantíků by  musel někdo kdo má fištróna a takového Češi neměli a nemají. Prodali by i vlastní babičku kdyby z ní něco káplo.

+7/−5
21.4.2015 3:35

V56a58c43l62a34v 82V64a23v41r92a 3597304135507

a 150 milionů? Tak to je bakšiš. Ta investice je výhodná v každém směru.

+1/0
21.4.2015 3:38

R60a31d90o32s12l24a10v 46K29l10a24u14d13a 5434388904122

To máš tak kecálisto. Do USA a Kanady exportoval auta Motokov a prodával je tamním dealerům. Nebyla to žádná sláva, za rok se prodaly desítky, max. stovky kusů. Počátkem sedmdesátých let byl export na severoamerický kontinent zastaven úplně. Tj. 20 let před příchodem VW do Škodovky.

+3/0
21.4.2015 6:58

P30a63v11e87l 75S19o87b97o54t58k81a 5820784

To není dobrý nápad.

Správné pravicové řešení je pole prodat, grunt zadlužit a peníze prošustrovat.

+12/−6
20.4.2015 19:51

A77l81e11x82a52n28d63r 39K46o17s11t19k39a 8432488306794

Však se pravicově pokusili. Rozkradli co nebylo přibité.

+10/−4
20.4.2015 20:00

M30i83l49a89n 39W65e12l62s83e22r 5132348578641

Myslíte jako když pravicový Zeman prodal OKD nastrčené firmě za směšnou částku?

Dnešní doba není o pravici a levici. Je o zlodějích a zbytku.

+18/0
20.4.2015 21:23

P27a63v50e31l 41S12o29b89o20t37k72a 5820564

Souhlas (levicový Klaus bránil privatizaci bank seč mohl), ale mám na mysli něco jiného. Např:

http://www.budvar.cz/cs/historie

Státní a městské firmy není vynález komunistů nebo socialistů....

Ale dnes? Vše rozprivatizovat a peníze na provoz města/státu vybrat na daních a poplatcích. Není divu, že to jde do kytek.

0/0
21.4.2015 9:33

D98a77v46i75d 48N77o74v38o96t43n87ý 2487262985309

Je vidět, že o pravicovém řešení víte ho u no :-)

0/0
20.4.2015 21:36

P68a15v59e15l 88S51o83b55o88t21k17a 5270594

No tak to asi Klaus a ODS také.

0/0
21.4.2015 9:23

M39i73r22o27s55l19a12v 83S47u45c64h55y 5810369290300

Ale zase je to jinak. Pár let se o tom bude mluvit, pak se bude hledat firma, která by to opravila. Oprava se "neplánovaně" protáhne a samozřejmě prodraží. Až se odstraní nedostatky, tak to slavnostně vrátíme Německu (pronájem končí v roce 2028).

Námořní flotilu jsme již dávno rozfofrovali, splavnost Labe nejsme schopni zajistit, kanál Dunaj-Odra-Labe je iluze a další ždímačka na peníze. Takže mi vychází jediný logický důvod - opravíme to pro někoho jiného.

+4/0
20.4.2015 21:51

R61a82d25e12k 98J31a14h76n 8666927145255

Stoletý nájem toho přístavu končí za 13 let. Pak ho vrátíme Němcům, i s těmi investicemi.

+8/0
20.4.2015 19:18

T32o56m64á40š 59T25a97t33í30č69e91k 5160952450308

To asi ne. Spíš začneme platit pacht. Ovšem asi by nás vyrazili, kdybysme to tam nechali zchátrat.

+1/0
20.4.2015 20:19

M69i93l58a16n 25W64e35l36s37e91r 5252598188681

Investicemi?  To je stejné, jako když se dneska vracejí rozpadlé kláštery.

+2/0
20.4.2015 20:21

M44a60r61t14i86n 60R89u80z34i95c66k38a 1942988906897

Jeste stale nam nemecko dluzi pristavni plochy ve Stetine, za ktere CSR nedostala nahradu.

0/0
20.4.2015 21:17

M18a16r62t10i44n 81R17u86z87i59c96k29a 1362488446657

A jeste chci dodat, ze toto uzemi je osvobozeno od dani...

0/0
20.4.2015 21:18

M88i64l85a19n 39W11e19l83s40e87r 5692628498861

Tomu nerozumím. Německo nám dluží za plochy v polském Štětíně?

0/0
20.4.2015 21:19

M68a36r45t46i83n 18R95u17z33i61c52k74a 1262368636697

Ano, smlouva ve Versailles cl. 363 pripsala CSR pronajem dvou pristavu ve mestech Hamburg a Stettin na 99 let. Stettin byl tehdy nemecke mesto. Polske je az po skonceni II. sv. valky.

0/0
20.4.2015 22:52

P54e84t61r 11N48i39v22n80i60c16k96ý 3772694565227

Ano, proto je třeba požádat o dalších 99 let Hamburg jako kompenzaci za Štětín.

0/0
21.4.2015 11:06

J54a46n 10S90v69a83č88i64n35a 7686817416330

Nevrátíme, po sto letech máme opci na dalších 50 let.

0/0
20.4.2015 21:42

M66i63l84a81n 30W69e43l83s10e48r 5482398238631

Vypadá to na další akci tuzemské betonové lobby. Nevím, jestli to má v dnešní době smysl.

Byl jsem tam před 30lety, to tam fungovala i jídelna..

+4/0
20.4.2015 18:36
Foto

I85m76r21i27c47h 75S49u96c38h25a45r92s85k64ý 8306353415651

Že bychom po 25 letech znovu začli budovat námořní plavbu, jo komunisti to byly hospodáři. R^

+1/−21
20.4.2015 18:09

J97i88r24k95a 31K24o57c98h 7234374533965

četl jsi článek ? přístav je určen pro říční lodě. v dnnšní době a  v podmínkáých, jak jsou splavné řeky - naprostý nesmysl

+8/0
20.4.2015 18:27

J61o60s56e29f 13V86a23l50a 9430643833683

no hned za rohem 2-3x za rok kotvi Queen Mary 2 (Terminal u Hafencity) a sam osobne jsem ji tam videl..... takze i mensi namorni lod by se tam mozna vesla.......otazka je, jak hluboko je tenhle postranni kanal vybagrovany. Ja jezdil na lodi s ponorem 6 m a byl to sice  cargocarier, ale mensiho vzrustu ( 5500 BRT, patril CNP, jmenoval se Sitno). ten by se tam asi v klidu vesel. V dobe, kdy je Cina nejvetsim svetovym exporterem budou pristavy zase moderni

+3/0
20.4.2015 18:44

T35o69m45á36š 83T77a62t73í17č81e40k 5330492890558

Jasně že se tam překládaly i ty zámořský lodě. Do které tonáže, to ale neřeknu.

0/0
20.4.2015 20:24

D96a69l47i62b22o53r 40R63o83z46s65y61p43a22l 7890323436149

Námořní flotilu rozprodal Kožený.

+9/0
20.4.2015 18:32

M55a69r60t77i31n 25R44u73z78i89c78k30a 1322798226407

Kteremu laskave a radi lide prodavali kuponove knizky...

0/0
23.4.2015 18:33

M80a95r11t71i25n 93K15y61p88r 2272265294614

Věřím, že takový nesmysl, aby měl vnitrozemský stát námořní plavbu už nikoho nenapadne. Jediný důvod, proč byla námořní plavba za komunistů byl právě v tom, že komunisti žádní hospodáři nebyli - neměli devizy a tak potřebovali námořního dopravce, co vozil za volně nesměnitelné koruny ať to stálo, co to stálo.

Pro zajímavost doporučuji nastudovat osud slovenské námořní plavby po rozdělení státu - Slováci tehdy dostali třetinu plavby a k tomu přiřadili říčněnámořní lodě Dunajské flotily, celkem měli sedm lodí. Plavbu z prestižních důvodů neprivatizovali a tedy ji nechali v majetku státu. Její osud byl ještě horší než v Česku - nikdy se nedostala do černých čísel, 15 let ji stát dotoval stále rostoucími sumami, až to nakonec slovenskou vládu přestalo bavit a flotilu po jednotlivých lodích hluboko pod cenou rozprodali. Takže už taky nemají nic a na rozdíl od nás, které to nakonec alespoň nic nestálo byl slovenský závěrečný účet výrazně záporný.

+3/−1
20.4.2015 18:44

D26a59v96i28d 93N29o93v28o47t32n27ý 2477732505839

Komunisti a hospodáři ... rozesmál jste mě :-) Stejně jako s tím holtem, co jste vzdával vojínovi ... vy budete asi hodně velký myslitel, že ? ;-D

+2/0
20.4.2015 21:38

P63a23v85e48l 12S95t19a35v41j42a39n74í54k 6268415967281

Když už, tak komunistky. Co se doučit česky? Obsah nemá smysl komentovat.

0/0
22.4.2015 0:20

O53n27d73ř29e33j 13S84e92m46e96c43k72ý 8821336518535

Vyplatí se to na těch zbývajících 13 let? Nebo se obnova týká jen toho přístavu, který ČR vlastní?

+6/0
20.4.2015 17:24

J31a96n 75M40u76c26h65a 8169336642856

ten pronajem asi pujde prodlouzit

+4/0
20.4.2015 18:16

J63a53n 48K12o15h34l 4983927551754

"With the abandonment of the Treaty of Versailles after World War II, the lease now has the character of a private contract between the city of Hamburg as property owner and the Czech Republic." Takže standardní smlouva mezi městem a ČR, kterou by případně neměl být problém prodloužit. Ale to asi i podle toho, jak moc velký zájem o ten přístav bude..

+4/0
20.4.2015 18:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.