Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do českého přístavu v Hamburku se vrátí lodě, proinvestují se miliony

Do českého přístavu v německém Hamburku by se ještě do konce letošního roku mohly vrátit nákladní lodě. Ministerstvo dopravy jej plánuje rekonstruovat, což si vyžádá investice za sto až 150 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i47c33h19a42l 98P81a17v92l66á42t 9943863874459

Ta investice se nikdy nevrati.

0/0
21.4.2015 16:16

P10e65t94r 86N48i96v50n73i90c48k92ý 3152964105427

1. Proč nevyužíváme přístav Hamburg jako daňový ráj. Podle Versailleské smlouvy mám nárok přes něj vozit zboží bez jakéhokolik cla a daní. Vždyť to může být skvělá konkurenční výhoda i v rámci EU.

2. Versailleská smlouva dala Československu DVA německé přístavy: Hamburg a Štětín (tehdy v německu). Jelikož jsme Štetín nikdy nedostali, je třeba žádat o prodoužení statusu Hamburgu o dalších 99 let jako kompenzaci.

Proč se zbavovat tak výhodných možnosti?

http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=859

+2/0
21.4.2015 11:04

R54a38d53o96s98l81a96v 30K90l60a10u50d61a 5244108314682

Tak za prvé. Přístav ve Štětíně jsme měli do roku 1956. Vyměnili jsme ho s Poláky za obec v Krkonoších a v u Karviné. Takže jakou kompenzaci? Němci o Štětín přišli, tak těžko po nich můžeme něco vymáhat. A za další. Ta část přístavu v Hamburgu je úplně na prd.  Zaoceánské lodě se tam nedostanou, takže tam můžou kotvit nákladní čluny.

0/−1
21.4.2015 12:23

V14l34a45s50t30i73m54i24l 64T96e58n28c93e15r 4750190927340

A že neinvestoval náš největší mořský vlk, velkoadmirál všech moří, Viktor Kožený.

+2/0
21.4.2015 9:31

V86a66c42l90a46v 28V68a73v95r87a 3967984225757

25 let po vládách komunistů to je teda pokrok.... Víte že Československo disponovalo námořní plavbou a desítkou zaoceánských nákladních lodí plující všemi oceány a moři? Tedy nejen po Labi, Dunaji ale o Vánocích se na rádiu i TV vzpomínalo na československé námořníky plující někde daleko od rodné vlasti a svých rodin.

Lodi se prožraly, ČS plavba zrušila, a laciná lodní doprava se s bohorovným klidem opustila. Až v r. 2015 někdo dostal jakýmsi záhadným způsobem rozum. Nápad. Oni ti komunisti asi zas všecko špatně nedělali a rozkradli toho o tisíce procent méně než všechny vlády a ničemové po nich. Komunisti uměli prodat české sklo ve všech světadílech, a česká auta se prodávala i v Kanadě. Tedy, než se prodala česká Škodovka (Laurin a Klement) Němcům za bakšiš. Dnes jdou zisky do Německa a modernizovat starou Škodovku pomocí Němců nebo Frantíků by  musel někdo kdo má fištróna a takového Češi neměli a nemají. Prodali by i vlastní babičku kdyby z ní něco káplo.

+7/−5
21.4.2015 3:35

V47a71c46l92a74v 95V13a17v79r52a 3837264985707

a 150 milionů? Tak to je bakšiš. Ta investice je výhodná v každém směru.

+1/0
21.4.2015 3:38

R71a65d93o73s52l31a75v 43K12l71a43u98d32a 5604988584352

To máš tak kecálisto. Do USA a Kanady exportoval auta Motokov a prodával je tamním dealerům. Nebyla to žádná sláva, za rok se prodaly desítky, max. stovky kusů. Počátkem sedmdesátých let byl export na severoamerický kontinent zastaven úplně. Tj. 20 let před příchodem VW do Škodovky.

+3/0
21.4.2015 6:58

P67a96v46e51l 55S43o39b25o27t37k83a 5580614

To není dobrý nápad.

Správné pravicové řešení je pole prodat, grunt zadlužit a peníze prošustrovat.

+12/−6
20.4.2015 19:51

A47l61e11x68a12n33d31r 12K34o68s53t70k37a 8432318416964

Však se pravicově pokusili. Rozkradli co nebylo přibité.

+10/−4
20.4.2015 20:00

M80i56l79a92n 58W58e11l34s29e20r 5602448368141

Myslíte jako když pravicový Zeman prodal OKD nastrčené firmě za směšnou částku?

Dnešní doba není o pravici a levici. Je o zlodějích a zbytku.

+18/0
20.4.2015 21:23

P48a59v53e19l 94S47o30b90o95t34k14a 5640724

Souhlas (levicový Klaus bránil privatizaci bank seč mohl), ale mám na mysli něco jiného. Např:

http://www.budvar.cz/cs/historie

Státní a městské firmy není vynález komunistů nebo socialistů....

Ale dnes? Vše rozprivatizovat a peníze na provoz města/státu vybrat na daních a poplatcích. Není divu, že to jde do kytek.

0/0
21.4.2015 9:33

D77a97v84i15d 94N92o84v40o12t11n81ý 2547132525679

Je vidět, že o pravicovém řešení víte ho u no :-)

0/0
20.4.2015 21:36

P77a13v21e51l 89S41o48b32o77t89k22a 5460584

No tak to asi Klaus a ODS také.

0/0
21.4.2015 9:23

M59i64r82o67s53l92a38v 56S31u34c54h48y 5420299170560

Ale zase je to jinak. Pár let se o tom bude mluvit, pak se bude hledat firma, která by to opravila. Oprava se "neplánovaně" protáhne a samozřejmě prodraží. Až se odstraní nedostatky, tak to slavnostně vrátíme Německu (pronájem končí v roce 2028).

Námořní flotilu jsme již dávno rozfofrovali, splavnost Labe nejsme schopni zajistit, kanál Dunaj-Odra-Labe je iluze a další ždímačka na peníze. Takže mi vychází jediný logický důvod - opravíme to pro někoho jiného.

+4/0
20.4.2015 21:51

R51a37d49e44k 76J33a28h31n 8926227825455

Stoletý nájem toho přístavu končí za 13 let. Pak ho vrátíme Němcům, i s těmi investicemi.

+8/0
20.4.2015 19:18

T58o61m36á15š 80T47a80t52í46č97e85k 5580592380318

To asi ne. Spíš začneme platit pacht. Ovšem asi by nás vyrazili, kdybysme to tam nechali zchátrat.

+1/0
20.4.2015 20:19

M81i85l95a50n 97W29e24l31s48e84r 5952248828411

Investicemi?  To je stejné, jako když se dneska vracejí rozpadlé kláštery.

+2/0
20.4.2015 20:21

M64a46r60t79i55n 20R71u72z27i42c61k80a 1352148146387

Jeste stale nam nemecko dluzi pristavni plochy ve Stetine, za ktere CSR nedostala nahradu.

0/0
20.4.2015 21:17

M63a85r27t93i96n 48R16u26z41i46c39k46a 1152658956507

A jeste chci dodat, ze toto uzemi je osvobozeno od dani...

0/0
20.4.2015 21:18

M66i68l15a43n 48W96e78l82s20e19r 5232788178461

Tomu nerozumím. Německo nám dluží za plochy v polském Štětíně?

0/0
20.4.2015 21:19

M47a88r26t43i55n 42R38u64z46i67c96k53a 1632238736427

Ano, smlouva ve Versailles cl. 363 pripsala CSR pronajem dvou pristavu ve mestech Hamburg a Stettin na 99 let. Stettin byl tehdy nemecke mesto. Polske je az po skonceni II. sv. valky.

0/0
20.4.2015 22:52

P35e21t76r 64N40i68v44n98i94c24k87ý 3472214855397

Ano, proto je třeba požádat o dalších 99 let Hamburg jako kompenzaci za Štětín.

0/0
21.4.2015 11:06

J92a46n 33S98v91a57č88i32n49a 7176387146670

Nevrátíme, po sto letech máme opci na dalších 50 let.

0/0
20.4.2015 21:42

M75i50l52a25n 68W45e76l86s66e40r 5802178308801

Vypadá to na další akci tuzemské betonové lobby. Nevím, jestli to má v dnešní době smysl.

Byl jsem tam před 30lety, to tam fungovala i jídelna..

+4/0
20.4.2015 18:36
Foto

I44m60r28i49c26h 34S80u67c60h26a89r73s50k76ý 8326543245321

Že bychom po 25 letech znovu začli budovat námořní plavbu, jo komunisti to byly hospodáři. R^

+1/−21
20.4.2015 18:09

J39i40r40k28a 72K44o32c51h 7494624153795

četl jsi článek ? přístav je určen pro říční lodě. v dnnšní době a  v podmínkáých, jak jsou splavné řeky - naprostý nesmysl

+8/0
20.4.2015 18:27

J91o28s83e37f 17V86a88l88a 9870863433943

no hned za rohem 2-3x za rok kotvi Queen Mary 2 (Terminal u Hafencity) a sam osobne jsem ji tam videl..... takze i mensi namorni lod by se tam mozna vesla.......otazka je, jak hluboko je tenhle postranni kanal vybagrovany. Ja jezdil na lodi s ponorem 6 m a byl to sice  cargocarier, ale mensiho vzrustu ( 5500 BRT, patril CNP, jmenoval se Sitno). ten by se tam asi v klidu vesel. V dobe, kdy je Cina nejvetsim svetovym exporterem budou pristavy zase moderni

+3/0
20.4.2015 18:44

T82o91m97á78š 71T35a20t43í85č65e83k 5890502130418

Jasně že se tam překládaly i ty zámořský lodě. Do které tonáže, to ale neřeknu.

0/0
20.4.2015 20:24

D54a15l92i81b40o15r 55R45o96z55s65y49p24a66l 7350423516529

Námořní flotilu rozprodal Kožený.

+9/0
20.4.2015 18:32

M96a33r89t52i34n 72R77u36z94i46c16k61a 1102478666837

Kteremu laskave a radi lide prodavali kuponove knizky...

0/0
23.4.2015 18:33

M57a44r81t92i60n 63K77y45p61r 2812265694694

Věřím, že takový nesmysl, aby měl vnitrozemský stát námořní plavbu už nikoho nenapadne. Jediný důvod, proč byla námořní plavba za komunistů byl právě v tom, že komunisti žádní hospodáři nebyli - neměli devizy a tak potřebovali námořního dopravce, co vozil za volně nesměnitelné koruny ať to stálo, co to stálo.

Pro zajímavost doporučuji nastudovat osud slovenské námořní plavby po rozdělení státu - Slováci tehdy dostali třetinu plavby a k tomu přiřadili říčněnámořní lodě Dunajské flotily, celkem měli sedm lodí. Plavbu z prestižních důvodů neprivatizovali a tedy ji nechali v majetku státu. Její osud byl ještě horší než v Česku - nikdy se nedostala do černých čísel, 15 let ji stát dotoval stále rostoucími sumami, až to nakonec slovenskou vládu přestalo bavit a flotilu po jednotlivých lodích hluboko pod cenou rozprodali. Takže už taky nemají nic a na rozdíl od nás, které to nakonec alespoň nic nestálo byl slovenský závěrečný účet výrazně záporný.

+3/−1
20.4.2015 18:44

D28a29v40i51d 48N96o16v17o64t62n68ý 2197612775599

Komunisti a hospodáři ... rozesmál jste mě :-) Stejně jako s tím holtem, co jste vzdával vojínovi ... vy budete asi hodně velký myslitel, že ? ;-D

+2/0
20.4.2015 21:38

P98a89v93e65l 12S57t81a77v97j68a59n45í68k 6218165717901

Když už, tak komunistky. Co se doučit česky? Obsah nemá smysl komentovat.

0/0
22.4.2015 0:20

O61n66d34ř27e86j 30S57e97m68e77c49k78ý 8291346518125

Vyplatí se to na těch zbývajících 13 let? Nebo se obnova týká jen toho přístavu, který ČR vlastní?

+6/0
20.4.2015 17:24

J10a84n 62M90u32c13h67a 8699466622526

ten pronajem asi pujde prodlouzit

+4/0
20.4.2015 18:16

J79a47n 69K47o53h56l 4953287101214

"With the abandonment of the Treaty of Versailles after World War II, the lease now has the character of a private contract between the city of Hamburg as property owner and the Czech Republic." Takže standardní smlouva mezi městem a ČR, kterou by případně neměl být problém prodloužit. Ale to asi i podle toho, jak moc velký zájem o ten přístav bude..

+4/0
20.4.2015 18:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.