Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do českého přístavu v Hamburku se vrátí lodě, proinvestují se miliony

Do českého přístavu v německém Hamburku by se ještě do konce letošního roku mohly vrátit nákladní lodě. Ministerstvo dopravy jej plánuje rekonstruovat, což si vyžádá investice za sto až 150 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i10c85h46a91l 19P55a36v62l53á40t 9183263944959

Ta investice se nikdy nevrati.

0/0
21.4.2015 16:16

P63e89t36r 11N90i45v20n84i64c72k45ý 3852264375947

1. Proč nevyužíváme přístav Hamburg jako daňový ráj. Podle Versailleské smlouvy mám nárok přes něj vozit zboží bez jakéhokolik cla a daní. Vždyť to může být skvělá konkurenční výhoda i v rámci EU.

2. Versailleská smlouva dala Československu DVA německé přístavy: Hamburg a Štětín (tehdy v německu). Jelikož jsme Štetín nikdy nedostali, je třeba žádat o prodoužení statusu Hamburgu o dalších 99 let jako kompenzaci.

Proč se zbavovat tak výhodných možnosti?

http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=859

+2/0
21.4.2015 11:04

R43a69d62o28s55l72a69v 47K91l72a63u87d94a 5244928364622

Tak za prvé. Přístav ve Štětíně jsme měli do roku 1956. Vyměnili jsme ho s Poláky za obec v Krkonoších a v u Karviné. Takže jakou kompenzaci? Němci o Štětín přišli, tak těžko po nich můžeme něco vymáhat. A za další. Ta část přístavu v Hamburgu je úplně na prd.  Zaoceánské lodě se tam nedostanou, takže tam můžou kotvit nákladní čluny.

0/−1
21.4.2015 12:23

V96l50a61s72t73i11m17i81l 59T82e57n50c57e48r 4920180167800

A že neinvestoval náš největší mořský vlk, velkoadmirál všech moří, Viktor Kožený.

+2/0
21.4.2015 9:31
Foto

V69a70c34l32a42v 75V93a21v18r64a 3827234445127

25 let po vládách komunistů to je teda pokrok.... Víte že Československo disponovalo námořní plavbou a desítkou zaoceánských nákladních lodí plující všemi oceány a moři? Tedy nejen po Labi, Dunaji ale o Vánocích se na rádiu i TV vzpomínalo na československé námořníky plující někde daleko od rodné vlasti a svých rodin.

Lodi se prožraly, ČS plavba zrušila, a laciná lodní doprava se s bohorovným klidem opustila. Až v r. 2015 někdo dostal jakýmsi záhadným způsobem rozum. Nápad. Oni ti komunisti asi zas všecko špatně nedělali a rozkradli toho o tisíce procent méně než všechny vlády a ničemové po nich. Komunisti uměli prodat české sklo ve všech světadílech, a česká auta se prodávala i v Kanadě. Tedy, než se prodala česká Škodovka (Laurin a Klement) Němcům za bakšiš. Dnes jdou zisky do Německa a modernizovat starou Škodovku pomocí Němců nebo Frantíků by  musel někdo kdo má fištróna a takového Češi neměli a nemají. Prodali by i vlastní babičku kdyby z ní něco káplo.

+7/−5
21.4.2015 3:35
Foto

V98a71c84l18a54v 45V59a21v21r69a 3177784615407

a 150 milionů? Tak to je bakšiš. Ta investice je výhodná v každém směru.

+1/0
21.4.2015 3:38

R21a13d92o63s72l81a27v 42K50l88a85u78d59a 5394978174202

To máš tak kecálisto. Do USA a Kanady exportoval auta Motokov a prodával je tamním dealerům. Nebyla to žádná sláva, za rok se prodaly desítky, max. stovky kusů. Počátkem sedmdesátých let byl export na severoamerický kontinent zastaven úplně. Tj. 20 let před příchodem VW do Škodovky.

+3/0
21.4.2015 6:58

P73a73v13e15l 96S36o81b48o98t11k17a 5390234

To není dobrý nápad.

Správné pravicové řešení je pole prodat, grunt zadlužit a peníze prošustrovat.

+12/−6
20.4.2015 19:51

A28l49e22x30a38n89d31r 41K34o57s33t49k41a 8852108446704

Však se pravicově pokusili. Rozkradli co nebylo přibité.

+10/−4
20.4.2015 20:00

M85i18l15a71n 79W96e23l41s19e94r 5622508548421

Myslíte jako když pravicový Zeman prodal OKD nastrčené firmě za směšnou částku?

Dnešní doba není o pravici a levici. Je o zlodějích a zbytku.

+18/0
20.4.2015 21:23

P15a22v22e97l 64S46o34b80o73t67k77a 5870724

Souhlas (levicový Klaus bránil privatizaci bank seč mohl), ale mám na mysli něco jiného. Např:

http://www.budvar.cz/cs/historie

Státní a městské firmy není vynález komunistů nebo socialistů....

Ale dnes? Vše rozprivatizovat a peníze na provoz města/státu vybrat na daních a poplatcích. Není divu, že to jde do kytek.

0/0
21.4.2015 9:33

D67a44v21i28d 75N75o29v13o93t97n13ý 2337852715759

Je vidět, že o pravicovém řešení víte ho u no :-)

0/0
20.4.2015 21:36

P94a84v18e29l 35S92o86b24o60t21k42a 5660814

No tak to asi Klaus a ODS také.

0/0
21.4.2015 9:23

M22i50r69o60s61l31a46v 21S16u10c64h46y 5310569430460

Ale zase je to jinak. Pár let se o tom bude mluvit, pak se bude hledat firma, která by to opravila. Oprava se "neplánovaně" protáhne a samozřejmě prodraží. Až se odstraní nedostatky, tak to slavnostně vrátíme Německu (pronájem končí v roce 2028).

Námořní flotilu jsme již dávno rozfofrovali, splavnost Labe nejsme schopni zajistit, kanál Dunaj-Odra-Labe je iluze a další ždímačka na peníze. Takže mi vychází jediný logický důvod - opravíme to pro někoho jiného.

+4/0
20.4.2015 21:51

R26a23d55e27k 98J86a86h52n 8266757405115

Stoletý nájem toho přístavu končí za 13 let. Pak ho vrátíme Němcům, i s těmi investicemi.

+8/0
20.4.2015 19:18

T62o98m76á15š 25T67a81t57í85č95e32k 5310342530488

To asi ne. Spíš začneme platit pacht. Ovšem asi by nás vyrazili, kdybysme to tam nechali zchátrat.

+1/0
20.4.2015 20:19

M51i71l12a22n 47W68e25l72s34e89r 5492168818481

Investicemi?  To je stejné, jako když se dneska vracejí rozpadlé kláštery.

+2/0
20.4.2015 20:21

M17a60r83t25i31n 53R34u52z77i50c97k35a 1192918766707

Jeste stale nam nemecko dluzi pristavni plochy ve Stetine, za ktere CSR nedostala nahradu.

0/0
20.4.2015 21:17

M83a24r85t49i28n 36R53u51z49i61c55k27a 1372978636837

A jeste chci dodat, ze toto uzemi je osvobozeno od dani...

0/0
20.4.2015 21:18

M65i36l41a71n 78W52e82l55s23e42r 5782348508631

Tomu nerozumím. Německo nám dluží za plochy v polském Štětíně?

0/0
20.4.2015 21:19

M53a39r32t16i63n 94R64u41z86i60c43k55a 1262668696677

Ano, smlouva ve Versailles cl. 363 pripsala CSR pronajem dvou pristavu ve mestech Hamburg a Stettin na 99 let. Stettin byl tehdy nemecke mesto. Polske je az po skonceni II. sv. valky.

0/0
20.4.2015 22:52

P26e45t77r 28N82i35v46n63i38c14k88ý 3442854735957

Ano, proto je třeba požádat o dalších 99 let Hamburg jako kompenzaci za Štětín.

0/0
21.4.2015 11:06

J30a45n 84S65v90a84č50i46n30a 7376497696710

Nevrátíme, po sto letech máme opci na dalších 50 let.

0/0
20.4.2015 21:42

M14i62l16a15n 36W40e16l42s70e21r 5582638938451

Vypadá to na další akci tuzemské betonové lobby. Nevím, jestli to má v dnešní době smysl.

Byl jsem tam před 30lety, to tam fungovala i jídelna..

+4/0
20.4.2015 18:36
Foto

I41m67r74i29c56h 31S69u57c15h79a45r41s28k56ý 8736733655751

Že bychom po 25 letech znovu začli budovat námořní plavbu, jo komunisti to byly hospodáři. R^

+1/−21
20.4.2015 18:09

J30i19r33k32a 70K28o32c37h 7194114833135

četl jsi článek ? přístav je určen pro říční lodě. v dnnšní době a  v podmínkáých, jak jsou splavné řeky - naprostý nesmysl

+8/0
20.4.2015 18:27

J27o90s71e38f 28V76a71l32a 9680333393853

no hned za rohem 2-3x za rok kotvi Queen Mary 2 (Terminal u Hafencity) a sam osobne jsem ji tam videl..... takze i mensi namorni lod by se tam mozna vesla.......otazka je, jak hluboko je tenhle postranni kanal vybagrovany. Ja jezdil na lodi s ponorem 6 m a byl to sice  cargocarier, ale mensiho vzrustu ( 5500 BRT, patril CNP, jmenoval se Sitno). ten by se tam asi v klidu vesel. V dobe, kdy je Cina nejvetsim svetovym exporterem budou pristavy zase moderni

+3/0
20.4.2015 18:44

T16o42m41á70š 63T85a32t46í88č86e44k 5700182310658

Jasně že se tam překládaly i ty zámořský lodě. Do které tonáže, to ale neřeknu.

0/0
20.4.2015 20:24

D89a25l38i40b96o29r 85R13o72z18s58y32p43a86l 7580433876489

Námořní flotilu rozprodal Kožený.

+9/0
20.4.2015 18:32

M68a45r48t81i43n 49R73u39z75i80c61k11a 1552988876787

Kteremu laskave a radi lide prodavali kuponove knizky...

0/0
23.4.2015 18:33

M52a46r65t60i30n 36K82y97p53r 2212305964834

Věřím, že takový nesmysl, aby měl vnitrozemský stát námořní plavbu už nikoho nenapadne. Jediný důvod, proč byla námořní plavba za komunistů byl právě v tom, že komunisti žádní hospodáři nebyli - neměli devizy a tak potřebovali námořního dopravce, co vozil za volně nesměnitelné koruny ať to stálo, co to stálo.

Pro zajímavost doporučuji nastudovat osud slovenské námořní plavby po rozdělení státu - Slováci tehdy dostali třetinu plavby a k tomu přiřadili říčněnámořní lodě Dunajské flotily, celkem měli sedm lodí. Plavbu z prestižních důvodů neprivatizovali a tedy ji nechali v majetku státu. Její osud byl ještě horší než v Česku - nikdy se nedostala do černých čísel, 15 let ji stát dotoval stále rostoucími sumami, až to nakonec slovenskou vládu přestalo bavit a flotilu po jednotlivých lodích hluboko pod cenou rozprodali. Takže už taky nemají nic a na rozdíl od nás, které to nakonec alespoň nic nestálo byl slovenský závěrečný účet výrazně záporný.

+3/−1
20.4.2015 18:44

D76a53v48i62d 37N68o57v35o24t44n76ý 2397502295979

Komunisti a hospodáři ... rozesmál jste mě :-) Stejně jako s tím holtem, co jste vzdával vojínovi ... vy budete asi hodně velký myslitel, že ? ;-D

+2/0
20.4.2015 21:38

P33a29v71e91l 71S22t59a74v44j44a36n48í47k 6638145887101

Když už, tak komunistky. Co se doučit česky? Obsah nemá smysl komentovat.

0/0
22.4.2015 0:20

O20n12d16ř33e35j 86S21e31m58e37c32k48ý 8421406588445

Vyplatí se to na těch zbývajících 13 let? Nebo se obnova týká jen toho přístavu, který ČR vlastní?

+6/0
20.4.2015 17:24

J21a85n 92M46u84c62h57a 8389166842586

ten pronajem asi pujde prodlouzit

+4/0
20.4.2015 18:16

J47a67n 46K33o17h20l 4513517391964

"With the abandonment of the Treaty of Versailles after World War II, the lease now has the character of a private contract between the city of Hamburg as property owner and the Czech Republic." Takže standardní smlouva mezi městem a ČR, kterou by případně neměl být problém prodloužit. Ale to asi i podle toho, jak moc velký zájem o ten přístav bude..

+4/0
20.4.2015 18:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.