Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině

Nejrychlejší vlak na světě, japonský Maglev, překonal svůj vlastní rychlostní rekord. Rychlovlak, který se pohybuje na polštáři magnetického pole, uháněl rychlostí 603 kilometrů v hodině. Původní rekord byl 590 km/h. V budoucnu by měl spojit několik velkých japonských měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e59t71r 17Š94í58p78e45k 5762779969

To chci vidět, jak zastaví, až mu skočí do cesty sebevrah. A tu náladu cestujících ze zpoždění tímto způsobeného....

0/0
23.4.2015 16:21

J24a97r34d53a 56B51r53a61b38e33n24e25c 1970274799276

"Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině"

a kde byli policajti s radarem?

0/0
22.4.2015 10:46

J51i21ř43í 83Š78v97e47h90l43a 1874974192716

Já občas kouknu na starší japonský filmy, kolem roku 1960. To člověk čumí, jak moderní vlaky tam jezdily v té době.

0/0
22.4.2015 3:19

M37a52r35t94i18n 23P81i27s76á53r 6880672904956

taky bych se rád kouknu, pl odkaz ??

0/0
22.4.2015 5:17

J34a33r69o45m63í26r 86K87r11á38l 4340799454989

Třeba http://commons.wikimedia.org/wiki/Shinkansen :-)

0/0
22.4.2015 6:18

J86a61k22u63b 55M51a65t94ě71j88ů 5125192651445

tak shinkansen maj az od roku 1963, nicmene jsem mel tu cest videt vagon z obdobi valky pro treti tridu, kdy se u nas jezdilo na drevenejch lavicich a tehdejsi japonska treti trida vypadala lip nez nase soucasna prvni. gauciky a podobne.

Kdyz jsem videl ty jejich tehdejsi vlaky, tak se clovek prestava divit, ze si troufli zautocit na USA, protoze museli bejt uz tehdy fakt dost technologicky vyspeli

0/0
22.4.2015 11:53

K34a44r89e94l 20N17o51v66á19k 1274628553556

V Japonsku je obezita a další nemoci z chlastu, kouření a pod (diabetes, sterilita, hypertenze) ilegální, tak jim zbyte 50% státního rozpočtu(drahá legrace) na něco jiného, než příživníky

0/−6
22.4.2015 0:00

L50i63b34u65š82e 43V45r27á88n90o75v14á 4457535670388

Jak můžou být nemoci ilegální? A myslíte, že kdo se léčí s diabetem nebo hypertenzí je příživník? Je to trochu na jinou diskuzi, ale dost jste mě tím překvapil.

+2/0
22.4.2015 8:43

L96u55k60á16š 31Š52l75e93h43o84f35e91r 1453949125459

Japonci kouri a chlastaji hodne vysokou ligu, jste trochu mimo...

0/0
22.4.2015 11:50

J91a95k20u54b 18M64a46t35ě31j98ů 5165542981295

japonci zase tak moc nekouri, rozhodne tam clovek vidi kourit min lidi nez u nas (v centrech nebo tam, kde jsou lidi, se kouri ve smoking pointech, takze ma clovek tak nejak prehled, kolik lidi tam je)

0/0
22.4.2015 11:55
Foto

V16o70j96t97ě80c29h 16H93u48b29r 2206575718492

V Japonsku vidí člověk kouřit méně lidí jenom proto, že je tu kouření na ulicích většinou zakázáno. Jinak je procento kuřáků i procento kuřáckých restaurací podstatně vyšší. Úplně běžně si vedle vás zapálí člověk, když jíte v restauraci v centru Tokia oběd.

Způsob pití je rovněž ze zdravotního hlediska horší než u nás, aspoň podle mého názoru. Hrozně populární jsou "all you can drink" dvouhodinové seance, kde se každý snaží vypít nejvíc co nejrychleji. Většina Japonců má oproti nám menší toleranci alkoholu, takže procházka po nástupišti v čase pátečních nebo sobotních nočních flamendrů často znamená slalom mezi potravou v různém stavu "zpracovanosti" na jinak vcelku čistých japonských nádražích.

Ten hlavní rozdíl je asi v tom, že japonská kuchyně je podstatně lehčí (měl jsem sám po roce problémy s Českou kuchyní) a taky možná v tom, že Japonci nejsou takoví chroničtí remcalové jako Češi a žijí trochu optimističtěji.

0/0
30.4.2015 8:33

J58a20n 35N53o94v72á67k 9525578574825

Rekord TGV je 575km/h po kolejích (na žádném polštáři) - to je opravdový vlak.

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/112594-rychlovlak-tgv-prekonal-rekord-jel-574-8-km-h.html

+1/0
21.4.2015 23:12

P88e90t24r 80U98r53a68m 1492440643287

Kdo má nejrychlejší vlak na světě? Češi! Trasu ze Studénky do Mostu zvládne za šest sekund a ještě má deset minut zpoždění.

+3/−2
21.4.2015 21:54

V30a47c95l31a25v 85W11a70n35d96e16r74e85r 8728876809112

Prosim opravte me, pokud se pletu, ale podle me nazev MAGLEV patri vlaku, ktery vyrobil SIEMENS pro letiste v Shanghaji....tedy v Cine a ne v Japonsku. Sice jezdi ted uz jen okolo 300 km/h, ale jeste nedavno se s nim dalo normalne frcet 450 km/h. Pak tedy nechapu, proc oznacuji japonsky vlak jmenem MAGLEV

0/−1
21.4.2015 20:54

P13e55t48r 28U49r50a97m 1392240793677

protoze maglev je oznaceni magneticke levitace byl tu davno pred tim nez ho postavili v Shangaji

+2/0
21.4.2015 21:58

J29a66k87u31b 14M92a91t14ě15j98ů 5515512661555

jj, japonci meli prvni nekdy v sedesatych letech (v podstate to nebyl vlak, ale takova koule, na ktery to cely testovali)

0/0
22.4.2015 11:56

J85i57ř91í 84K48o93c36u64r87e48k 6405194795128

Ta obchodní značka je Transrapid.

+1/0
22.4.2015 14:32

M97a54r33e84k 70D30e12m15č40á27k 9525804786955

Stabilně 500 km/h... Když si představím, že bych si z Prahy do Ostravy nebo do Brna ani nestihl vypít kávu a nemohl se dívat z okna, tak takový vlak asi ani nechci :-) 

Do Brna by to trochu lepší koleje chtělo, ale jinak jsou největší rezervy spíš na regionálních tratích, kde už to sice taky nejezdí 25 km/h jako za císaře pána, ale i těch 40 km/h (na lokálních tratích) má k ideálu ještě dost daleko.

0/0
21.4.2015 19:48

J75a94r14o14m95í60r 92K64r49á47l 4380409734929

Hm.  Podle jízdního řádu jezdil můj děda v roce 1936 na naší lokálce (16 km) jen o dvě minuty déle.  S párou a bez pravidelných zpoždění.

0/0
22.4.2015 6:24

J11i10ř82í 73E83r21b12e17n 1533284656947

Jste si jistý tou neexistencí zpoždění před osmdesáti lety? ;-)

Je fakt, že tratě byly tehdy zánovní, na dráze pracovalo desetkrát víc lidí než dnes a i státních peněz se do ČSD nastrkalo dost.

0/0
22.4.2015 22:45

J34i82ř52í 61E67r95b22e56n 1673214526367

Až bude český stát investovat do hromadné dopravy takové prostředky jako japonské císařství (a to i v přepočtu na počet obyvatel, tj. dvanáctkrát méně), tak se vysoké kvality široce dostupné dopravy taky dočkáme...

0/0
22.4.2015 22:42

J14a82n 50O14p89i82s 3473418892385

A my máme zase nejdelší  a nejdražší sklep (blanka).[>-];-)

+2/0
21.4.2015 19:24

J22i38n26d68ř17i94c83h 73M86o59r85á39v65e68k 81M 4951842705440

A největší "tunely" :-P

0/0
22.4.2015 6:24

P60a45v42e88l 40V46e78t37e60š13n63í44k 7285628445537

Budeme moci jezdit v roce 2027 .... v Praze na letiště .... alespoň motorákem?

+2/0
21.4.2015 19:23

J40a32n 50V37á14c61l83a46v65í76k 3282536841449

Autobus pro Vas není dost nobl?

0/0
22.4.2015 16:19

J18a85n 61Z70ř54í77d75k94a36v38e70s25e55l22ý 5826942517

To je paráda, jednou bych to rád viděl i v ČR-EU, jet třeba z Brna do Londýna či Paříže a nebo Barcelony 600km/h, to by bylo super.... :-) A nebo by se takový rychlý vlak mohl rozšířit vůbec po celé Evropě nejen v EU. !! [>-] EU

+2/0
21.4.2015 18:52

J21i12ř33í 37E65r61b29e16n 1553824586527

Mám dojem, že Japonci nemají plná hústa keců o osobní svobodě a nedotknutelnosti osobního majetku proti zájmům společnosti.

Mám dojem, že tam inženýři prostě vyberou technicky nejlepší trasu, dotčeným obyvatelům to oznámí, vyvlastní je za slušné protiplnění a nazdar. Zatímco v Evropě to musí proběhnout kolečkem úřadů, soudů a různých neziskovek, takže dvacet let v pytli...

0/0
22.4.2015 22:47

M73i68c60h83a75l 67M55i57l65l91e88r 9756632369242

o to hure v Cesku. Viz Bechovice.......

0/0
30.4.2015 16:47

P98e43t46r 37V33l82c81e75k 5412825215797

Takový vlak má smysl v ČR jedině v rámci mezinárodním, třeba Hamburk-Berlin-Praha-Wien- Budapest...........ale toho se možná dožijí dnešní děti, ti starší zřejmě nikoliv..:-/

0/0
21.4.2015 17:10

R30a10d50e48k 31J92a46n83a63t11a 9645716464242

Pokud myslíte Maglev, tak ten se v ČR nevyplatí pravděpodobně nikdy, protože takovou hustou obyvatel tady mít nebudem, nejsme úzké souostroví. Nám stačí normální VRT jako jinde v Evropě. I po té se dá jet celkem rychle, rekord dosažený na LGV Est je 574.8 km/h, komerční rychlost 320 km/h.

+3/0
21.4.2015 17:24

J48a93k55u19b 43M60a11t34ě15j17ů 5225462311285

minuly tyden jsem byl v Nagoye v JR Shinkansen muzeu, kde jsou mmj vystavene i ruzne experimentalni vozy, Dr. Yellow a vsechny serie Shinkansenu po 700 series, vcetne predchudce tohoto Maglevu MLX01 a podle informaci, ktere tam psali, tak by mel maglev jezdit jen 300km/h, tzn. jako Shinkansen. Informace v clanku, ze jezdi 320km/h je zavadejici, protoze na trasach JR Central Shinkanseny jezdi "jen" 270 a 300 km/h, zalezi na serii, JR Central provozuje pouze serie 700 (270km/h - tato serie jezdi i na Taiwanu), N700 a N700A (oba 300 km/h) a to je stejna trasa (cast trasy - cela vede az do Osaky, na ktere ma jezdit v roce 2027 maglev. Potom, co se ukonci testovaci jizdy v komercnim provozu, coz bude trvat asi nekolik let, tak se zvysi rychlost nejdrive na 400 a pak by se snad mela zvysit az na 500km/h. Jel jsem i v simulatoru maglevu pri rychlosti 500km/h s realnymi vibracemi a zase takovy luxus to neni. Ma to vyrazne vetsi vibrace nez maglev v Shanghaji (tam jsem jel pouze tim 300km/h) a oproti Shinkansenu je to dost nepohodlne. Stavajici model (MLX100) by mel podle tamejsich informaci byt schopny dosahnout rychlosti pres 1000 km/h.

+1/0
21.4.2015 16:43

L90u86k83a51s 91C56o75d36r 6658502500541

Tak on ani ten japonskej shinkansen neni nic moc. Dost casto jezdim vsema typama cinskejch CRH a kdyz jsem pak sednul v Shin-Aomori do Hayabusa Shinkansenu, tak jsem mel pocit, ze jsem v nejakym zeleznicnim muzeu. Ale spolucestujci se chovali vyrazne civilizovanejc nez Cinani, to se musi uznat.

+1/0
21.4.2015 17:00

M70a89r39t44i42n 80R64u86z67i43c81k85a 1732768296287

Musite brat v uvahu stari, CRH je take od Hitachi, byt ve spolupraci s jinymi firmami a v japonsku uz nejakou dobu rychlovlaky provozuji.

+1/0
21.4.2015 17:21

J74a45k40u18b 55M25a65t72ě23j79ů 5295532661725

ono zalezi, cim jste tam jel. JR Central ma nejstarsi jednotky 700 series, tzn. relativne nove, ale jeste relativne nedavno tam jezdily i puvodni 0 series z roku 1963 a jeste uplne nedavno tam stale jezdily 300 series z roku 1986. Tusim ze od roku 2012 kompletne zrusili na JR Central stare Shinkanseny a jezdi pouze od 700 series a vys (a vetsina jsou nejnovejsi N700 a N700A).

Otazkou je, kdy jste tam byl, ale mam pocit, ze kdyz jsem to studoval, tak na JR East stale jezdi i starsi jednotky. Na JR East jezdi jine Shinkanseny nez na JR Central, protoze od Tokya dolu a nahoru maji jine napeti nebo neco takoveho (50/60Hz?). Mmj. CRH2 je prakticky Shinkansen.

+1/0
21.4.2015 18:07

L66u89k67a92s 16C40o44d74r 6728782640651

Vsak prave proto pisu, ze jsem jel Hayabusou (par let stary jednotky E5, mnohem mladsi nez ty "nejnovejsi" N700).

+1/0
21.4.2015 18:33

J40a32k53u11b 65M28a79t55ě18j89ů 5155192451245

jo, pardon, nejak jsem tu hayabusu prehlid. jj, to mate pravdu. v cine do toho rvou dost velky penize ze statniho, JR jsou soukromy, takze i tim to je dany, ale to neznamena, ze by do toho investovali malo, nicmene maji nejake stropy, na rozdil od cinanu

0/0
22.4.2015 11:58
Foto

V74o72j70t28ě10c45h 43H10u69b25r 2956155838222

E5 jsem se před dvěma lety projel a ten interiér bylo skoro to nejnovější, co jsem na japonských kolejích potkal. Můžete prosím přiblížit, jak skvěle ty čínské jednotky vypadají proti E5? Tady mám nějaké své fotky:

https://picasaweb.google.com/117379143813282762434/20121029E5#

0/0
30.4.2015 9:05

I87v39a69n 67M38a90r58e34k 6494698782

Těžko tento aparát levitující ve vzduchu nazvat klasickým vlakem ! ! !

0/−3
21.4.2015 16:34

J62a34n 86F26r58i98d62r82i69c25h 6695118119603

To už je polovina rychlosti zvuku. Jen tak dál. jednou třeba bude doba kdy to budě běžné.

+1/0
21.4.2015 16:34

L63u30k96á32š 82Š84l69e23h95o42f29e60r 1443509165329

Shinkanseny jsou fajn, ale opravdu bude nekdo v CR platit za jizdenku do Ostravy 5.000,-? V takovych cenovych relacich se totiz Shinkansen pohybuje...

0/0
21.4.2015 15:50

M25i48c31h58a31e81l 18H22a53m66a 1962514102523

Ale zase bych neprehanel...za vetsinu jizdenek nad 300km jsem platil kolem 10k JPY...

0/0
21.4.2015 16:13

L71u69k67á66š 77Š36l38e37h27o85f93e92r 1213909825389

Tokyo - Kyoto vcera stalo 13.000 JPY. Zpatecni cesta tak bez problemu vychazi pres 5.000 CZK.

+1/0
21.4.2015 16:36

R47a28d42e62k 92J53a62n79a12t42a 9475886194392

Ach jo, zas ta ohraná písnička.

Provozní náklady rychlého vlaku jsou nižší, než vlaku pomalého, a pokud je trať zároveň i kratší (což bude případ VRT Praha-brno), tak tuplem.

VR soupravy totiž stojí jen o cca 40% více ovšem dopravce takových vlaků potřebuje 2-3x méně, než když se jezdí pomalu. Takže není důvod, proč by měla jízdenka stát více, kromě důvodu obchodního, tedy že se najde dostatek lidí, kteří budou ochotni vyšší cenu zaplatitl, což je ovšem zcela v pořádku, protože to znamená, že z toho ti lidi mají užitek. V Japonsku stojí cesta vlakem tolik, prostě proto, že je tam vyšší kupní síla. I pomalé vlaky jsou tam drahé, i hotely, restaurace, prostě všechno.

Pokud máte stále problém to pochopit, tam si představte, že by např. Jančura vynalezl super metodu, jak zlevnit jízdné do Ostravy. Zakoupí starý motoráček s maximálkou 80 km/h a bude jezdit schválně nějakou oklikou, po nějaké pomalé trati. Myslíte, že mu to sníží náklady? Ani omylem. Bude potřebovat těch motoráčků hodně, taky víc zaměstnanců, cestujících bude mít méně (kdo by chtěl jet tak dlouho, že...), takže ty náklady nerozpočte na tolik jízdenek.

Spíš než do Japonska se podívejte do Turecka, což je země nám podobnější.

Tam jízdenka Istanbul-Ankara (533 km) stojí 660 Kč, při nákupu v přestihu polovic. Nebo i do té Francie. TGV Ouigo, Paris-Marseile (700 km) stojí od 15 EUR do 70 EUR. I ta nejvyšší cena je míň než benzín, o dálničním mýtu a dalích nákladech na auto nemluvě. Nejnižní cena je pak levnější než cokoliv jiného. A cesta trvá 3 hodiny.

+4/0
21.4.2015 16:15

L28u72k70á95š 89Š57l89e75h83o38f94e86r 1203149715379

Ve vasich uzasnych vypoctech zapominate na nakladnou vystavbu trasy, aleto nevadi... ;-)

+1/−1
21.4.2015 16:38

R87a96d31e70k 38J58a33n66a88t78a 9265156864752

Protože cena za výstavbu se do ceny jízdenek nepromítá téměř nikde na světě. Dopravci platí (a do jízdného promítají) pouze poplatky, které pokrývají údržbu trati a náklady na řízení provozu.

Cena za modernizaci našich "tranzitních koridorů" se do poplatků ani jízdného nepromítla, stejně jako cena za stavbu LGV ve Francii, cena za výstavbu dálnic se nepromítá do mýta (a tudíž jízdného) pro autobusy, atd. Výjimka jsou jen některé úseky soukromých dálnic v Ittálii a Francii (ale tam se pak vybírá mýto 3-4 Kč/km pro osobní auto a moc se to neujalo).

Infrastrukturní investice se berou jako investice státu pro rozvoj ekonomiky. Stát ušetří dlouhodobě na tom, že doprava bude méně nákladna a rychlejší. Mnoho vlaků se pak např. uživí bez dotací, firmy více vydělají protože jejich zaměstnanci stráví méně času na cestě, atd., sníží se nezaměstnanost, protože bude možné dojíždět na větší vzdálenosti atd.

+5/0
21.4.2015 17:00
Foto

J93a89r48o17s56l74a30v 49C94h91u80d57á51č57e34k 7964655516745

R^

0/0
22.4.2015 7:44

J39i15ř58í 90E87r67b88e24n 1463384106787

Máte plus za velmi jednoduchý, srozumitelný a přitom výstižný popis ekonomických reálií!

+1/0
22.4.2015 22:51

S73v70a96t61o11p96l71u95k 25S61i67l57n35ý 4772576119818

Tohle není Shinkansen

0/0
21.4.2015 16:18

J64a81k59u62b 21M45a88t40ě56j28ů 5875852161125

to neni pravda, v nedeli jsem se vratil a Kyoto - Nagoya stoji lehce pres 1000 korun a je to 100km. Nutno podotknout, ze necelych 50% ceny je cena za mistenku. Jinak receno, kazdy Shinkansen ma nekolik vagonu non-reserved (cca 2-6, podle konkretniho spoje a typu vlaku - mysleno Nozumi atd.) a daji se do nej koupit listky, kde mate jistotu volneho mista, ale nemate jistotu v tom, kde konkretne to misto bude, takze kdyz cestujete ve dvou, tak si vetsinou priplatite za mistenku (pokud nejedete low-budget). Z toho vyplyva, ze by se dalo do te Ostravy dojet za cca 2000. Jenze pokud to srovname s Taiwanskym Shinkansenem (THSR), tak ten je mnohem levnejsi, protoze ho na rozdil od Japoncu neprovozuje soukroma spolecnost a taky proto, ze nekonkuruje letecke doprave. Tam bychom se dostali na uplne jinou cenu za cestu do ostravy (vyslo by to cca lehce pres 1000 korun)

0/0
21.4.2015 16:20

L66u91k11á82š 79Š60l71e94h68o78f77e24r 1523909435619

Kyoto - Nagoya se fakt neda stovnavat s trasou Praha - Ostrava ;-)

0/0
21.4.2015 16:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.