Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině

Nejrychlejší vlak na světě, japonský Maglev, překonal svůj vlastní rychlostní rekord. Rychlovlak, který se pohybuje na polštáři magnetického pole, uháněl rychlostí 603 kilometrů v hodině. Původní rekord byl 590 km/h. V budoucnu by měl spojit několik velkých japonských měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e60t75r 77Š72í58p78e42k 5592509579

To chci vidět, jak zastaví, až mu skočí do cesty sebevrah. A tu náladu cestujících ze zpoždění tímto způsobeného....

0/0
23.4.2015 16:21

J86a37r26d19a 96B41r18a55b16e48n59e20c 1580574399926

"Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině"

a kde byli policajti s radarem?

0/0
22.4.2015 10:46

J24i75ř44í 96Š73v60e25h24l21a 1194184672356

Já občas kouknu na starší japonský filmy, kolem roku 1960. To člověk čumí, jak moderní vlaky tam jezdily v té době.

0/0
22.4.2015 3:19

M25a79r18t52i22n 10P32i88s28á55r 6550812614466

taky bych se rád kouknu, pl odkaz ??

0/0
22.4.2015 5:17

J98a59r11o28m48í79r 43K13r97á62l 4760969704239

Třeba http://commons.wikimedia.org/wiki/Shinkansen :-)

0/0
22.4.2015 6:18

J14a98k88u72b 82M40a35t40ě17j96ů 5575352491745

tak shinkansen maj az od roku 1963, nicmene jsem mel tu cest videt vagon z obdobi valky pro treti tridu, kdy se u nas jezdilo na drevenejch lavicich a tehdejsi japonska treti trida vypadala lip nez nase soucasna prvni. gauciky a podobne.

Kdyz jsem videl ty jejich tehdejsi vlaky, tak se clovek prestava divit, ze si troufli zautocit na USA, protoze museli bejt uz tehdy fakt dost technologicky vyspeli

0/0
22.4.2015 11:53

K67a29r61e44l 36N60o65v22á92k 1704388333326

V Japonsku je obezita a další nemoci z chlastu, kouření a pod (diabetes, sterilita, hypertenze) ilegální, tak jim zbyte 50% státního rozpočtu(drahá legrace) na něco jiného, než příživníky

0/−6
22.4.2015 0:00

L27i41b54u50š86e 27V88r39á81n72o51v36á 4167915610528

Jak můžou být nemoci ilegální? A myslíte, že kdo se léčí s diabetem nebo hypertenzí je příživník? Je to trochu na jinou diskuzi, ale dost jste mě tím překvapil.

+2/0
22.4.2015 8:43

L91u97k15á75š 82Š45l28e49h46o15f10e20r 1383609495599

Japonci kouri a chlastaji hodne vysokou ligu, jste trochu mimo...

0/0
22.4.2015 11:50

J22a18k97u62b 55M70a17t59ě44j84ů 5565202181305

japonci zase tak moc nekouri, rozhodne tam clovek vidi kourit min lidi nez u nas (v centrech nebo tam, kde jsou lidi, se kouri ve smoking pointech, takze ma clovek tak nejak prehled, kolik lidi tam je)

0/0
22.4.2015 11:55
Foto

V68o13j69t10ě71c33h 57H49u81b98r 2906185458852

V Japonsku vidí člověk kouřit méně lidí jenom proto, že je tu kouření na ulicích většinou zakázáno. Jinak je procento kuřáků i procento kuřáckých restaurací podstatně vyšší. Úplně běžně si vedle vás zapálí člověk, když jíte v restauraci v centru Tokia oběd.

Způsob pití je rovněž ze zdravotního hlediska horší než u nás, aspoň podle mého názoru. Hrozně populární jsou "all you can drink" dvouhodinové seance, kde se každý snaží vypít nejvíc co nejrychleji. Většina Japonců má oproti nám menší toleranci alkoholu, takže procházka po nástupišti v čase pátečních nebo sobotních nočních flamendrů často znamená slalom mezi potravou v různém stavu "zpracovanosti" na jinak vcelku čistých japonských nádražích.

Ten hlavní rozdíl je asi v tom, že japonská kuchyně je podstatně lehčí (měl jsem sám po roce problémy s Českou kuchyní) a taky možná v tom, že Japonci nejsou takoví chroničtí remcalové jako Češi a žijí trochu optimističtěji.

0/0
30.4.2015 8:33

J16a60n 77N42o23v38á27k 9175388154805

Rekord TGV je 575km/h po kolejích (na žádném polštáři) - to je opravdový vlak.

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/112594-rychlovlak-tgv-prekonal-rekord-jel-574-8-km-h.html

+1/0
21.4.2015 23:12

P84e47t69r 89U36r35a19m 1292770113407

Kdo má nejrychlejší vlak na světě? Češi! Trasu ze Studénky do Mostu zvládne za šest sekund a ještě má deset minut zpoždění.

+3/−2
21.4.2015 21:54

V20a65c37l90a20v 40W19a17n53d20e84r11e98r 8668516429802

Prosim opravte me, pokud se pletu, ale podle me nazev MAGLEV patri vlaku, ktery vyrobil SIEMENS pro letiste v Shanghaji....tedy v Cine a ne v Japonsku. Sice jezdi ted uz jen okolo 300 km/h, ale jeste nedavno se s nim dalo normalne frcet 450 km/h. Pak tedy nechapu, proc oznacuji japonsky vlak jmenem MAGLEV

0/−1
21.4.2015 20:54

P89e22t39r 96U87r25a34m 1632670223567

protoze maglev je oznaceni magneticke levitace byl tu davno pred tim nez ho postavili v Shangaji

+2/0
21.4.2015 21:58

J88a70k40u43b 55M95a93t50ě51j12ů 5975182101845

jj, japonci meli prvni nekdy v sedesatych letech (v podstate to nebyl vlak, ale takova koule, na ktery to cely testovali)

0/0
22.4.2015 11:56

J94i94ř82í 47K12o47c92u53r29e17k 6485134515938

Ta obchodní značka je Transrapid.

+1/0
22.4.2015 14:32

M41a73r33e96k 83D29e45m23č75á39k 9145154256105

Stabilně 500 km/h... Když si představím, že bych si z Prahy do Ostravy nebo do Brna ani nestihl vypít kávu a nemohl se dívat z okna, tak takový vlak asi ani nechci :-) 

Do Brna by to trochu lepší koleje chtělo, ale jinak jsou největší rezervy spíš na regionálních tratích, kde už to sice taky nejezdí 25 km/h jako za císaře pána, ale i těch 40 km/h (na lokálních tratích) má k ideálu ještě dost daleko.

0/0
21.4.2015 19:48

J39a82r80o22m53í12r 91K41r85á60l 4290299124699

Hm.  Podle jízdního řádu jezdil můj děda v roce 1936 na naší lokálce (16 km) jen o dvě minuty déle.  S párou a bez pravidelných zpoždění.

0/0
22.4.2015 6:24

J63i91ř39í 13E12r61b76e27n 1153234876637

Jste si jistý tou neexistencí zpoždění před osmdesáti lety? ;-)

Je fakt, že tratě byly tehdy zánovní, na dráze pracovalo desetkrát víc lidí než dnes a i státních peněz se do ČSD nastrkalo dost.

0/0
22.4.2015 22:45

J70i28ř65í 78E42r86b46e62n 1703474936937

Až bude český stát investovat do hromadné dopravy takové prostředky jako japonské císařství (a to i v přepočtu na počet obyvatel, tj. dvanáctkrát méně), tak se vysoké kvality široce dostupné dopravy taky dočkáme...

0/0
22.4.2015 22:42

J11a58n 61O55p22i13s 3773818592815

A my máme zase nejdelší  a nejdražší sklep (blanka).[>-];-)

+2/0
21.4.2015 19:24

J31i45n35d12ř53i48c81h 34M69o92r57á81v82e36k 62M 3535723815656

A největší "tunely" :-P

0/0
22.4.2015 6:24

P41a31v68e97l 38V54e49t15e63š23n37í41k 7375818495827

Budeme moci jezdit v roce 2027 .... v Praze na letiště .... alespoň motorákem?

+2/0
21.4.2015 19:23

J39a76n 87V48á63c38l11a54v46í21k 3282316981129

Autobus pro Vas není dost nobl?

0/0
22.4.2015 16:19

J49a31n 21Z50ř38í22d32k17a80v61e47s83e68l96ý 5376642757

To je paráda, jednou bych to rád viděl i v ČR-EU, jet třeba z Brna do Londýna či Paříže a nebo Barcelony 600km/h, to by bylo super.... :-) A nebo by se takový rychlý vlak mohl rozšířit vůbec po celé Evropě nejen v EU. !! [>-] EU

+2/0
21.4.2015 18:52

J42i10ř95í 84E64r34b27e37n 1393764326857

Mám dojem, že Japonci nemají plná hústa keců o osobní svobodě a nedotknutelnosti osobního majetku proti zájmům společnosti.

Mám dojem, že tam inženýři prostě vyberou technicky nejlepší trasu, dotčeným obyvatelům to oznámí, vyvlastní je za slušné protiplnění a nazdar. Zatímco v Evropě to musí proběhnout kolečkem úřadů, soudů a různých neziskovek, takže dvacet let v pytli...

0/0
22.4.2015 22:47

M20i32c49h12a24l 91M25i89l98l68e26r 9756582259492

o to hure v Cesku. Viz Bechovice.......

0/0
30.4.2015 16:47

P63e94t41r 72V88l69c78e28k 5352245465247

Takový vlak má smysl v ČR jedině v rámci mezinárodním, třeba Hamburk-Berlin-Praha-Wien- Budapest...........ale toho se možná dožijí dnešní děti, ti starší zřejmě nikoliv..:-/

0/0
21.4.2015 17:10

R13a83d20e60k 89J46a96n57a21t44a 9695756804472

Pokud myslíte Maglev, tak ten se v ČR nevyplatí pravděpodobně nikdy, protože takovou hustou obyvatel tady mít nebudem, nejsme úzké souostroví. Nám stačí normální VRT jako jinde v Evropě. I po té se dá jet celkem rychle, rekord dosažený na LGV Est je 574.8 km/h, komerční rychlost 320 km/h.

+3/0
21.4.2015 17:24

J65a16k25u33b 46M69a24t69ě32j95ů 5665872611175

minuly tyden jsem byl v Nagoye v JR Shinkansen muzeu, kde jsou mmj vystavene i ruzne experimentalni vozy, Dr. Yellow a vsechny serie Shinkansenu po 700 series, vcetne predchudce tohoto Maglevu MLX01 a podle informaci, ktere tam psali, tak by mel maglev jezdit jen 300km/h, tzn. jako Shinkansen. Informace v clanku, ze jezdi 320km/h je zavadejici, protoze na trasach JR Central Shinkanseny jezdi "jen" 270 a 300 km/h, zalezi na serii, JR Central provozuje pouze serie 700 (270km/h - tato serie jezdi i na Taiwanu), N700 a N700A (oba 300 km/h) a to je stejna trasa (cast trasy - cela vede az do Osaky, na ktere ma jezdit v roce 2027 maglev. Potom, co se ukonci testovaci jizdy v komercnim provozu, coz bude trvat asi nekolik let, tak se zvysi rychlost nejdrive na 400 a pak by se snad mela zvysit az na 500km/h. Jel jsem i v simulatoru maglevu pri rychlosti 500km/h s realnymi vibracemi a zase takovy luxus to neni. Ma to vyrazne vetsi vibrace nez maglev v Shanghaji (tam jsem jel pouze tim 300km/h) a oproti Shinkansenu je to dost nepohodlne. Stavajici model (MLX100) by mel podle tamejsich informaci byt schopny dosahnout rychlosti pres 1000 km/h.

+1/0
21.4.2015 16:43

L91u96k35a64s 98C88o41d79r 6478782790781

Tak on ani ten japonskej shinkansen neni nic moc. Dost casto jezdim vsema typama cinskejch CRH a kdyz jsem pak sednul v Shin-Aomori do Hayabusa Shinkansenu, tak jsem mel pocit, ze jsem v nejakym zeleznicnim muzeu. Ale spolucestujci se chovali vyrazne civilizovanejc nez Cinani, to se musi uznat.

+1/0
21.4.2015 17:00

M11a13r14t93i29n 59R35u33z63i62c93k87a 1532328536807

Musite brat v uvahu stari, CRH je take od Hitachi, byt ve spolupraci s jinymi firmami a v japonsku uz nejakou dobu rychlovlaky provozuji.

+1/0
21.4.2015 17:21

J87a52k72u37b 38M14a60t84ě78j69ů 5865492661275

ono zalezi, cim jste tam jel. JR Central ma nejstarsi jednotky 700 series, tzn. relativne nove, ale jeste relativne nedavno tam jezdily i puvodni 0 series z roku 1963 a jeste uplne nedavno tam stale jezdily 300 series z roku 1986. Tusim ze od roku 2012 kompletne zrusili na JR Central stare Shinkanseny a jezdi pouze od 700 series a vys (a vetsina jsou nejnovejsi N700 a N700A).

Otazkou je, kdy jste tam byl, ale mam pocit, ze kdyz jsem to studoval, tak na JR East stale jezdi i starsi jednotky. Na JR East jezdi jine Shinkanseny nez na JR Central, protoze od Tokya dolu a nahoru maji jine napeti nebo neco takoveho (50/60Hz?). Mmj. CRH2 je prakticky Shinkansen.

+1/0
21.4.2015 18:07

L36u44k54a45s 65C20o75d12r 6468412630961

Vsak prave proto pisu, ze jsem jel Hayabusou (par let stary jednotky E5, mnohem mladsi nez ty "nejnovejsi" N700).

+1/0
21.4.2015 18:33

J54a96k18u81b 42M54a17t52ě36j73ů 5505512731495

jo, pardon, nejak jsem tu hayabusu prehlid. jj, to mate pravdu. v cine do toho rvou dost velky penize ze statniho, JR jsou soukromy, takze i tim to je dany, ale to neznamena, ze by do toho investovali malo, nicmene maji nejake stropy, na rozdil od cinanu

0/0
22.4.2015 11:58
Foto

V28o34j34t41ě19c67h 15H37u28b48r 2516865218772

E5 jsem se před dvěma lety projel a ten interiér bylo skoro to nejnovější, co jsem na japonských kolejích potkal. Můžete prosím přiblížit, jak skvěle ty čínské jednotky vypadají proti E5? Tady mám nějaké své fotky:

https://picasaweb.google.com/117379143813282762434/20121029E5#

0/0
30.4.2015 9:05

I77v51a21n 18M40a82r17e51k 6134468242

Těžko tento aparát levitující ve vzduchu nazvat klasickým vlakem ! ! !

0/−3
21.4.2015 16:34

J78a95n 39F52r84i91d80r94i47c84h 6505698369723

To už je polovina rychlosti zvuku. Jen tak dál. jednou třeba bude doba kdy to budě běžné.

+1/0
21.4.2015 16:34

L58u69k36á58š 66Š93l30e76h39o11f25e64r 1203679655979

Shinkanseny jsou fajn, ale opravdu bude nekdo v CR platit za jizdenku do Ostravy 5.000,-? V takovych cenovych relacich se totiz Shinkansen pohybuje...

0/0
21.4.2015 15:50

M24i87c19h62a22e38l 61H51a35m67a 1552484362373

Ale zase bych neprehanel...za vetsinu jizdenek nad 300km jsem platil kolem 10k JPY...

0/0
21.4.2015 16:13

L17u24k47á59š 69Š56l58e84h18o25f47e49r 1943249865739

Tokyo - Kyoto vcera stalo 13.000 JPY. Zpatecni cesta tak bez problemu vychazi pres 5.000 CZK.

+1/0
21.4.2015 16:36

R34a24d96e32k 95J40a17n23a44t95a 9275116894202

Ach jo, zas ta ohraná písnička.

Provozní náklady rychlého vlaku jsou nižší, než vlaku pomalého, a pokud je trať zároveň i kratší (což bude případ VRT Praha-brno), tak tuplem.

VR soupravy totiž stojí jen o cca 40% více ovšem dopravce takových vlaků potřebuje 2-3x méně, než když se jezdí pomalu. Takže není důvod, proč by měla jízdenka stát více, kromě důvodu obchodního, tedy že se najde dostatek lidí, kteří budou ochotni vyšší cenu zaplatitl, což je ovšem zcela v pořádku, protože to znamená, že z toho ti lidi mají užitek. V Japonsku stojí cesta vlakem tolik, prostě proto, že je tam vyšší kupní síla. I pomalé vlaky jsou tam drahé, i hotely, restaurace, prostě všechno.

Pokud máte stále problém to pochopit, tam si představte, že by např. Jančura vynalezl super metodu, jak zlevnit jízdné do Ostravy. Zakoupí starý motoráček s maximálkou 80 km/h a bude jezdit schválně nějakou oklikou, po nějaké pomalé trati. Myslíte, že mu to sníží náklady? Ani omylem. Bude potřebovat těch motoráčků hodně, taky víc zaměstnanců, cestujících bude mít méně (kdo by chtěl jet tak dlouho, že...), takže ty náklady nerozpočte na tolik jízdenek.

Spíš než do Japonska se podívejte do Turecka, což je země nám podobnější.

Tam jízdenka Istanbul-Ankara (533 km) stojí 660 Kč, při nákupu v přestihu polovic. Nebo i do té Francie. TGV Ouigo, Paris-Marseile (700 km) stojí od 15 EUR do 70 EUR. I ta nejvyšší cena je míň než benzín, o dálničním mýtu a dalích nákladech na auto nemluvě. Nejnižní cena je pak levnější než cokoliv jiného. A cesta trvá 3 hodiny.

+4/0
21.4.2015 16:15

L54u93k48á31š 86Š76l15e50h21o17f23e16r 1723719225279

Ve vasich uzasnych vypoctech zapominate na nakladnou vystavbu trasy, aleto nevadi... ;-)

+1/−1
21.4.2015 16:38

R24a73d76e10k 52J58a25n39a95t98a 9105136634522

Protože cena za výstavbu se do ceny jízdenek nepromítá téměř nikde na světě. Dopravci platí (a do jízdného promítají) pouze poplatky, které pokrývají údržbu trati a náklady na řízení provozu.

Cena za modernizaci našich "tranzitních koridorů" se do poplatků ani jízdného nepromítla, stejně jako cena za stavbu LGV ve Francii, cena za výstavbu dálnic se nepromítá do mýta (a tudíž jízdného) pro autobusy, atd. Výjimka jsou jen některé úseky soukromých dálnic v Ittálii a Francii (ale tam se pak vybírá mýto 3-4 Kč/km pro osobní auto a moc se to neujalo).

Infrastrukturní investice se berou jako investice státu pro rozvoj ekonomiky. Stát ušetří dlouhodobě na tom, že doprava bude méně nákladna a rychlejší. Mnoho vlaků se pak např. uživí bez dotací, firmy více vydělají protože jejich zaměstnanci stráví méně času na cestě, atd., sníží se nezaměstnanost, protože bude možné dojíždět na větší vzdálenosti atd.

+5/0
21.4.2015 17:00

J55a67r73o63s30l97a27v 17C46h81u33d23á16č83e26k 7334685936955

R^

0/0
22.4.2015 7:44

J30i31ř49í 10E47r60b38e63n 1523314856737

Máte plus za velmi jednoduchý, srozumitelný a přitom výstižný popis ekonomických reálií!

+1/0
22.4.2015 22:51

S51v96a64t49o48p52l51u73k 94S19i76l90n53ý 4862456749988

Tohle není Shinkansen

0/0
21.4.2015 16:18

J16a36k15u14b 82M41a12t55ě29j23ů 5345662541955

to neni pravda, v nedeli jsem se vratil a Kyoto - Nagoya stoji lehce pres 1000 korun a je to 100km. Nutno podotknout, ze necelych 50% ceny je cena za mistenku. Jinak receno, kazdy Shinkansen ma nekolik vagonu non-reserved (cca 2-6, podle konkretniho spoje a typu vlaku - mysleno Nozumi atd.) a daji se do nej koupit listky, kde mate jistotu volneho mista, ale nemate jistotu v tom, kde konkretne to misto bude, takze kdyz cestujete ve dvou, tak si vetsinou priplatite za mistenku (pokud nejedete low-budget). Z toho vyplyva, ze by se dalo do te Ostravy dojet za cca 2000. Jenze pokud to srovname s Taiwanskym Shinkansenem (THSR), tak ten je mnohem levnejsi, protoze ho na rozdil od Japoncu neprovozuje soukroma spolecnost a taky proto, ze nekonkuruje letecke doprave. Tam bychom se dostali na uplne jinou cenu za cestu do ostravy (vyslo by to cca lehce pres 1000 korun)

0/0
21.4.2015 16:20

L31u72k40á35š 57Š66l44e73h80o94f98e85r 1523399955229

Kyoto - Nagoya se fakt neda stovnavat s trasou Praha - Ostrava ;-)

0/0
21.4.2015 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.