Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině

Nejrychlejší vlak na světě, japonský Maglev, překonal svůj vlastní rychlostní rekord. Rychlovlak, který se pohybuje na polštáři magnetického pole, uháněl rychlostí 603 kilometrů v hodině. Původní rekord byl 590 km/h. V budoucnu by měl spojit několik velkých japonských měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e28t22r 21Š44í76p63e75k 5602899899

To chci vidět, jak zastaví, až mu skočí do cesty sebevrah. A tu náladu cestujících ze zpoždění tímto způsobeného....

0/0
23.4.2015 16:21

J55a79r10d97a 10B65r28a98b85e38n50e18c 1390464639166

"Japonský vlak zlomil opět rychlostní rekord. Jel 603 kilometrů v hodině"

a kde byli policajti s radarem?

0/0
22.4.2015 10:46

J98i50ř92í 41Š25v10e62h65l71a 1884544442356

Já občas kouknu na starší japonský filmy, kolem roku 1960. To člověk čumí, jak moderní vlaky tam jezdily v té době.

0/0
22.4.2015 3:19

M69a79r23t97i87n 42P32i62s35á67r 6310112704726

taky bych se rád kouknu, pl odkaz ??

0/0
22.4.2015 5:17

J20a20r82o74m80í69r 63K34r66á57l 4730559264439

Třeba http://commons.wikimedia.org/wiki/Shinkansen :-)

0/0
22.4.2015 6:18

J35a20k21u82b 72M26a57t36ě19j51ů 5135402531735

tak shinkansen maj az od roku 1963, nicmene jsem mel tu cest videt vagon z obdobi valky pro treti tridu, kdy se u nas jezdilo na drevenejch lavicich a tehdejsi japonska treti trida vypadala lip nez nase soucasna prvni. gauciky a podobne.

Kdyz jsem videl ty jejich tehdejsi vlaky, tak se clovek prestava divit, ze si troufli zautocit na USA, protoze museli bejt uz tehdy fakt dost technologicky vyspeli

0/0
22.4.2015 11:53

K82a71r39e53l 36N80o55v61á15k 1784638653156

V Japonsku je obezita a další nemoci z chlastu, kouření a pod (diabetes, sterilita, hypertenze) ilegální, tak jim zbyte 50% státního rozpočtu(drahá legrace) na něco jiného, než příživníky

0/−6
22.4.2015 0:00

L54i55b49u23š86e 15V29r10á56n19o28v97á 4567325820118

Jak můžou být nemoci ilegální? A myslíte, že kdo se léčí s diabetem nebo hypertenzí je příživník? Je to trochu na jinou diskuzi, ale dost jste mě tím překvapil.

+2/0
22.4.2015 8:43

L41u70k49á26š 89Š51l94e28h30o28f44e87r 1733159415289

Japonci kouri a chlastaji hodne vysokou ligu, jste trochu mimo...

0/0
22.4.2015 11:50

J16a20k12u79b 68M37a26t35ě34j72ů 5365612201555

japonci zase tak moc nekouri, rozhodne tam clovek vidi kourit min lidi nez u nas (v centrech nebo tam, kde jsou lidi, se kouri ve smoking pointech, takze ma clovek tak nejak prehled, kolik lidi tam je)

0/0
22.4.2015 11:55
Foto

V79o57j71t60ě73c18h 23H48u25b13r 2596305928672

V Japonsku vidí člověk kouřit méně lidí jenom proto, že je tu kouření na ulicích většinou zakázáno. Jinak je procento kuřáků i procento kuřáckých restaurací podstatně vyšší. Úplně běžně si vedle vás zapálí člověk, když jíte v restauraci v centru Tokia oběd.

Způsob pití je rovněž ze zdravotního hlediska horší než u nás, aspoň podle mého názoru. Hrozně populární jsou "all you can drink" dvouhodinové seance, kde se každý snaží vypít nejvíc co nejrychleji. Většina Japonců má oproti nám menší toleranci alkoholu, takže procházka po nástupišti v čase pátečních nebo sobotních nočních flamendrů často znamená slalom mezi potravou v různém stavu "zpracovanosti" na jinak vcelku čistých japonských nádražích.

Ten hlavní rozdíl je asi v tom, že japonská kuchyně je podstatně lehčí (měl jsem sám po roce problémy s Českou kuchyní) a taky možná v tom, že Japonci nejsou takoví chroničtí remcalové jako Češi a žijí trochu optimističtěji.

0/0
30.4.2015 8:33

J69a40n 36N51o77v98á90k 9455308124415

Rekord TGV je 575km/h po kolejích (na žádném polštáři) - to je opravdový vlak.

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/112594-rychlovlak-tgv-prekonal-rekord-jel-574-8-km-h.html

+1/0
21.4.2015 23:12

P13e54t24r 91U26r25a43m 1182730483867

Kdo má nejrychlejší vlak na světě? Češi! Trasu ze Studénky do Mostu zvládne za šest sekund a ještě má deset minut zpoždění.

+3/−2
21.4.2015 21:54

V26a23c40l33a14v 67W94a98n29d48e44r57e64r 8928466839832

Prosim opravte me, pokud se pletu, ale podle me nazev MAGLEV patri vlaku, ktery vyrobil SIEMENS pro letiste v Shanghaji....tedy v Cine a ne v Japonsku. Sice jezdi ted uz jen okolo 300 km/h, ale jeste nedavno se s nim dalo normalne frcet 450 km/h. Pak tedy nechapu, proc oznacuji japonsky vlak jmenem MAGLEV

0/−1
21.4.2015 20:54

P20e64t43r 37U68r28a69m 1622980563977

protoze maglev je oznaceni magneticke levitace byl tu davno pred tim nez ho postavili v Shangaji

+2/0
21.4.2015 21:58

J87a26k22u28b 29M82a24t22ě20j53ů 5945332501305

jj, japonci meli prvni nekdy v sedesatych letech (v podstate to nebyl vlak, ale takova koule, na ktery to cely testovali)

0/0
22.4.2015 11:56

J81i92ř67í 96K59o97c79u40r59e96k 6195144585568

Ta obchodní značka je Transrapid.

+1/0
22.4.2015 14:32

M93a70r69e15k 20D95e20m13č35á26k 9375804786335

Stabilně 500 km/h... Když si představím, že bych si z Prahy do Ostravy nebo do Brna ani nestihl vypít kávu a nemohl se dívat z okna, tak takový vlak asi ani nechci :-) 

Do Brna by to trochu lepší koleje chtělo, ale jinak jsou největší rezervy spíš na regionálních tratích, kde už to sice taky nejezdí 25 km/h jako za císaře pána, ale i těch 40 km/h (na lokálních tratích) má k ideálu ještě dost daleko.

0/0
21.4.2015 19:48

J73a39r25o41m92í16r 85K35r11á65l 4480579284579

Hm.  Podle jízdního řádu jezdil můj děda v roce 1936 na naší lokálce (16 km) jen o dvě minuty déle.  S párou a bez pravidelných zpoždění.

0/0
22.4.2015 6:24

J65i24ř19í 24E34r66b28e48n 1823884226537

Jste si jistý tou neexistencí zpoždění před osmdesáti lety? ;-)

Je fakt, že tratě byly tehdy zánovní, na dráze pracovalo desetkrát víc lidí než dnes a i státních peněz se do ČSD nastrkalo dost.

0/0
22.4.2015 22:45

J20i78ř66í 51E68r77b29e55n 1653294816767

Až bude český stát investovat do hromadné dopravy takové prostředky jako japonské císařství (a to i v přepočtu na počet obyvatel, tj. dvanáctkrát méně), tak se vysoké kvality široce dostupné dopravy taky dočkáme...

0/0
22.4.2015 22:42

J70a67n 69O14p65i62s 3773628462205

A my máme zase nejdelší  a nejdražší sklep (blanka).[>-];-)

+2/0
21.4.2015 19:24

J41i13n82d94ř60i78c78h 32M59o75r57á41v56e45k 56M 4321162505400

A největší "tunely" :-P

0/0
22.4.2015 6:24

P72a55v58e72l 54V63e98t20e17š94n33í15k 7705108775737

Budeme moci jezdit v roce 2027 .... v Praze na letiště .... alespoň motorákem?

+2/0
21.4.2015 19:23

J19a72n 26V53á55c77l13a68v71í48k 3742226221499

Autobus pro Vas není dost nobl?

0/0
22.4.2015 16:19

J47a31n 31Z60ř72í85d82k39a37v41e61s67e70l36ý 5356702867

To je paráda, jednou bych to rád viděl i v ČR-EU, jet třeba z Brna do Londýna či Paříže a nebo Barcelony 600km/h, to by bylo super.... :-) A nebo by se takový rychlý vlak mohl rozšířit vůbec po celé Evropě nejen v EU. !! [>-] EU

+2/0
21.4.2015 18:52

J41i77ř71í 46E58r89b96e84n 1943524886117

Mám dojem, že Japonci nemají plná hústa keců o osobní svobodě a nedotknutelnosti osobního majetku proti zájmům společnosti.

Mám dojem, že tam inženýři prostě vyberou technicky nejlepší trasu, dotčeným obyvatelům to oznámí, vyvlastní je za slušné protiplnění a nazdar. Zatímco v Evropě to musí proběhnout kolečkem úřadů, soudů a různých neziskovek, takže dvacet let v pytli...

0/0
22.4.2015 22:47

M16i88c86h97a66l 56M12i83l19l36e90r 9896782459842

o to hure v Cesku. Viz Bechovice.......

0/0
30.4.2015 16:47

P91e86t16r 75V42l10c60e42k 5432505135887

Takový vlak má smysl v ČR jedině v rámci mezinárodním, třeba Hamburk-Berlin-Praha-Wien- Budapest...........ale toho se možná dožijí dnešní děti, ti starší zřejmě nikoliv..:-/

0/0
21.4.2015 17:10

R41a33d74e77k 43J92a38n30a52t73a 9695146794332

Pokud myslíte Maglev, tak ten se v ČR nevyplatí pravděpodobně nikdy, protože takovou hustou obyvatel tady mít nebudem, nejsme úzké souostroví. Nám stačí normální VRT jako jinde v Evropě. I po té se dá jet celkem rychle, rekord dosažený na LGV Est je 574.8 km/h, komerční rychlost 320 km/h.

+3/0
21.4.2015 17:24

J86a76k15u86b 80M66a23t14ě14j97ů 5885752561105

minuly tyden jsem byl v Nagoye v JR Shinkansen muzeu, kde jsou mmj vystavene i ruzne experimentalni vozy, Dr. Yellow a vsechny serie Shinkansenu po 700 series, vcetne predchudce tohoto Maglevu MLX01 a podle informaci, ktere tam psali, tak by mel maglev jezdit jen 300km/h, tzn. jako Shinkansen. Informace v clanku, ze jezdi 320km/h je zavadejici, protoze na trasach JR Central Shinkanseny jezdi "jen" 270 a 300 km/h, zalezi na serii, JR Central provozuje pouze serie 700 (270km/h - tato serie jezdi i na Taiwanu), N700 a N700A (oba 300 km/h) a to je stejna trasa (cast trasy - cela vede az do Osaky, na ktere ma jezdit v roce 2027 maglev. Potom, co se ukonci testovaci jizdy v komercnim provozu, coz bude trvat asi nekolik let, tak se zvysi rychlost nejdrive na 400 a pak by se snad mela zvysit az na 500km/h. Jel jsem i v simulatoru maglevu pri rychlosti 500km/h s realnymi vibracemi a zase takovy luxus to neni. Ma to vyrazne vetsi vibrace nez maglev v Shanghaji (tam jsem jel pouze tim 300km/h) a oproti Shinkansenu je to dost nepohodlne. Stavajici model (MLX100) by mel podle tamejsich informaci byt schopny dosahnout rychlosti pres 1000 km/h.

+1/0
21.4.2015 16:43

L54u55k52a56s 63C67o69d59r 6448572560961

Tak on ani ten japonskej shinkansen neni nic moc. Dost casto jezdim vsema typama cinskejch CRH a kdyz jsem pak sednul v Shin-Aomori do Hayabusa Shinkansenu, tak jsem mel pocit, ze jsem v nejakym zeleznicnim muzeu. Ale spolucestujci se chovali vyrazne civilizovanejc nez Cinani, to se musi uznat.

+1/0
21.4.2015 17:00

M50a24r42t27i26n 11R95u18z23i83c37k55a 1692458746367

Musite brat v uvahu stari, CRH je take od Hitachi, byt ve spolupraci s jinymi firmami a v japonsku uz nejakou dobu rychlovlaky provozuji.

+1/0
21.4.2015 17:21

J29a76k88u66b 46M37a75t95ě31j23ů 5505212621375

ono zalezi, cim jste tam jel. JR Central ma nejstarsi jednotky 700 series, tzn. relativne nove, ale jeste relativne nedavno tam jezdily i puvodni 0 series z roku 1963 a jeste uplne nedavno tam stale jezdily 300 series z roku 1986. Tusim ze od roku 2012 kompletne zrusili na JR Central stare Shinkanseny a jezdi pouze od 700 series a vys (a vetsina jsou nejnovejsi N700 a N700A).

Otazkou je, kdy jste tam byl, ale mam pocit, ze kdyz jsem to studoval, tak na JR East stale jezdi i starsi jednotky. Na JR East jezdi jine Shinkanseny nez na JR Central, protoze od Tokya dolu a nahoru maji jine napeti nebo neco takoveho (50/60Hz?). Mmj. CRH2 je prakticky Shinkansen.

+1/0
21.4.2015 18:07

L42u56k39a83s 26C98o71d86r 6808862790471

Vsak prave proto pisu, ze jsem jel Hayabusou (par let stary jednotky E5, mnohem mladsi nez ty "nejnovejsi" N700).

+1/0
21.4.2015 18:33

J86a70k27u96b 86M27a91t43ě40j66ů 5685882591225

jo, pardon, nejak jsem tu hayabusu prehlid. jj, to mate pravdu. v cine do toho rvou dost velky penize ze statniho, JR jsou soukromy, takze i tim to je dany, ale to neznamena, ze by do toho investovali malo, nicmene maji nejake stropy, na rozdil od cinanu

0/0
22.4.2015 11:58
Foto

V48o45j95t13ě60c83h 54H84u51b80r 2256845298752

E5 jsem se před dvěma lety projel a ten interiér bylo skoro to nejnovější, co jsem na japonských kolejích potkal. Můžete prosím přiblížit, jak skvěle ty čínské jednotky vypadají proti E5? Tady mám nějaké své fotky:

https://picasaweb.google.com/117379143813282762434/20121029E5#

0/0
30.4.2015 9:05

I63v41a95n 12M85a98r50e14k 6774348352

Těžko tento aparát levitující ve vzduchu nazvat klasickým vlakem ! ! !

0/−3
21.4.2015 16:34

J32a28n 29F96r74i86d49r33i13c60h 6355908779353

To už je polovina rychlosti zvuku. Jen tak dál. jednou třeba bude doba kdy to budě běžné.

+1/0
21.4.2015 16:34

L95u91k11á28š 46Š80l11e97h25o78f97e70r 1663139605719

Shinkanseny jsou fajn, ale opravdu bude nekdo v CR platit za jizdenku do Ostravy 5.000,-? V takovych cenovych relacich se totiz Shinkansen pohybuje...

0/0
21.4.2015 15:50

M43i66c71h76a38e64l 35H87a75m92a 1742614252253

Ale zase bych neprehanel...za vetsinu jizdenek nad 300km jsem platil kolem 10k JPY...

0/0
21.4.2015 16:13

L37u50k28á75š 89Š16l48e84h41o52f34e33r 1133509975149

Tokyo - Kyoto vcera stalo 13.000 JPY. Zpatecni cesta tak bez problemu vychazi pres 5.000 CZK.

+1/0
21.4.2015 16:36

R30a46d72e40k 26J68a28n10a95t40a 9665226524532

Ach jo, zas ta ohraná písnička.

Provozní náklady rychlého vlaku jsou nižší, než vlaku pomalého, a pokud je trať zároveň i kratší (což bude případ VRT Praha-brno), tak tuplem.

VR soupravy totiž stojí jen o cca 40% více ovšem dopravce takových vlaků potřebuje 2-3x méně, než když se jezdí pomalu. Takže není důvod, proč by měla jízdenka stát více, kromě důvodu obchodního, tedy že se najde dostatek lidí, kteří budou ochotni vyšší cenu zaplatitl, což je ovšem zcela v pořádku, protože to znamená, že z toho ti lidi mají užitek. V Japonsku stojí cesta vlakem tolik, prostě proto, že je tam vyšší kupní síla. I pomalé vlaky jsou tam drahé, i hotely, restaurace, prostě všechno.

Pokud máte stále problém to pochopit, tam si představte, že by např. Jančura vynalezl super metodu, jak zlevnit jízdné do Ostravy. Zakoupí starý motoráček s maximálkou 80 km/h a bude jezdit schválně nějakou oklikou, po nějaké pomalé trati. Myslíte, že mu to sníží náklady? Ani omylem. Bude potřebovat těch motoráčků hodně, taky víc zaměstnanců, cestujících bude mít méně (kdo by chtěl jet tak dlouho, že...), takže ty náklady nerozpočte na tolik jízdenek.

Spíš než do Japonska se podívejte do Turecka, což je země nám podobnější.

Tam jízdenka Istanbul-Ankara (533 km) stojí 660 Kč, při nákupu v přestihu polovic. Nebo i do té Francie. TGV Ouigo, Paris-Marseile (700 km) stojí od 15 EUR do 70 EUR. I ta nejvyšší cena je míň než benzín, o dálničním mýtu a dalích nákladech na auto nemluvě. Nejnižní cena je pak levnější než cokoliv jiného. A cesta trvá 3 hodiny.

+4/0
21.4.2015 16:15

L15u49k81á10š 50Š56l52e89h22o53f32e57r 1353289525149

Ve vasich uzasnych vypoctech zapominate na nakladnou vystavbu trasy, aleto nevadi... ;-)

+1/−1
21.4.2015 16:38

R61a83d89e71k 71J38a87n84a97t68a 9315276794592

Protože cena za výstavbu se do ceny jízdenek nepromítá téměř nikde na světě. Dopravci platí (a do jízdného promítají) pouze poplatky, které pokrývají údržbu trati a náklady na řízení provozu.

Cena za modernizaci našich "tranzitních koridorů" se do poplatků ani jízdného nepromítla, stejně jako cena za stavbu LGV ve Francii, cena za výstavbu dálnic se nepromítá do mýta (a tudíž jízdného) pro autobusy, atd. Výjimka jsou jen některé úseky soukromých dálnic v Ittálii a Francii (ale tam se pak vybírá mýto 3-4 Kč/km pro osobní auto a moc se to neujalo).

Infrastrukturní investice se berou jako investice státu pro rozvoj ekonomiky. Stát ušetří dlouhodobě na tom, že doprava bude méně nákladna a rychlejší. Mnoho vlaků se pak např. uživí bez dotací, firmy více vydělají protože jejich zaměstnanci stráví méně času na cestě, atd., sníží se nezaměstnanost, protože bude možné dojíždět na větší vzdálenosti atd.

+5/0
21.4.2015 17:00

J49a35r42o87s47l83a50v 12C98h50u60d40á34č28e17k 7684425106575

R^

0/0
22.4.2015 7:44

J90i78ř81í 32E79r80b76e60n 1963114806357

Máte plus za velmi jednoduchý, srozumitelný a přitom výstižný popis ekonomických reálií!

+1/0
22.4.2015 22:51

S34v20a62t14o95p24l47u79k 67S63i58l84n48ý 4212406139698

Tohle není Shinkansen

0/0
21.4.2015 16:18

J76a39k36u31b 69M87a80t67ě13j62ů 5165702321535

to neni pravda, v nedeli jsem se vratil a Kyoto - Nagoya stoji lehce pres 1000 korun a je to 100km. Nutno podotknout, ze necelych 50% ceny je cena za mistenku. Jinak receno, kazdy Shinkansen ma nekolik vagonu non-reserved (cca 2-6, podle konkretniho spoje a typu vlaku - mysleno Nozumi atd.) a daji se do nej koupit listky, kde mate jistotu volneho mista, ale nemate jistotu v tom, kde konkretne to misto bude, takze kdyz cestujete ve dvou, tak si vetsinou priplatite za mistenku (pokud nejedete low-budget). Z toho vyplyva, ze by se dalo do te Ostravy dojet za cca 2000. Jenze pokud to srovname s Taiwanskym Shinkansenem (THSR), tak ten je mnohem levnejsi, protoze ho na rozdil od Japoncu neprovozuje soukroma spolecnost a taky proto, ze nekonkuruje letecke doprave. Tam bychom se dostali na uplne jinou cenu za cestu do ostravy (vyslo by to cca lehce pres 1000 korun)

0/0
21.4.2015 16:20

L11u27k25á35š 30Š71l24e20h53o93f29e88r 1373299955829

Kyoto - Nagoya se fakt neda stovnavat s trasou Praha - Ostrava ;-)

0/0
21.4.2015 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.