Diskuze

Vlakem na švýcarské hranice za 474 Kč. Mezinárodní jízdenky zlevňují

Cestování vlakem do zahraničí začíná být mnohem dostupnější, než v minulosti. Ukazují to jak akční ceníky dopravců, tak i statistiky prodejů mezinárodních jízdenek Českých drah. Lidé na levnější jízdenky zjevně slyší: za čtyři roky počty cestujících stouply o téměř třetinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZM

"...tím bývá cena levnější..." - levnější/dražší může být zboží; cena může být nižší/vyšší (tohle prznění češtiny nemám rád - novinář si něco vymyslí a za chvíli to používá půl republiky...) // jinak věcně je to dobrý článek ;-)

2 0
možnosti
LK

jak koupit levné jízdenky vlakem po Evropě: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vlakove-jizdenky-po-evrope-levne/ Na něco je výhodnější ČD, na něco Deutsche Bahn někde je lepší koupit InterRail.

2 0
možnosti
PN

P33e33t74r 37N62a84j59d97e29k

25. 4. 2015 23:10

Kde jsou ty časy, kdy jsem si koupil jízdenku Železná Ruda - Železná Ruda hranice za 2 Kč a cestoval na ni přes Regensburg a Drážďany do Bad Schandau.

3 0
možnosti
FV

Tak to už se nevrátí.:-)

0 0
možnosti
ŠF

Ceny mezinárodních jízdenek byly po mnoho desítek let zcela mimo tržní realitu. Kdo měl tu možnost, tak jezdil nebo létal všemi jinými druhy dopravy, jen ne po železnici. Je smutné, že to tak musím říci, ale mezinárodní přepravě cestujících veleli v minulých letech kreténi. Napříč Evropou.

10 1
možnosti
RJ

To není pravda. Před rokem 1989 byly jízdenky (zejména do spřátelených zemí, ono jinam jste stejně moc nemohl) velmi levné. Dokonce tak, že se prý vyplatilo koupit si pro cestu Praha-Děčín jízdenkou až "za čáru". A letět letadlem? Vzácnost a zážitek na celý život.

Jízdné se zdražilo až po revoluci, protože se ČSD rozhodly vydělávat na cizincích a stanovily svůj "mezinárodní ceník" několikanásobně vyšší než vnitrostátní.

1 6
možnosti
RP

Trochu mi tu chybí podstatnější informace. Jaký z toho mají firmy zisk?

0 0
možnosti
RJ

To vám těžko někdo řekne, protože náklady na mezinárodní spoje nejsou ve VZ zveřejněny, a bude asi dost těžké je vyčíslit, protože každý mezinárodní spoj vozí v nemalém počtu i vnitrostátní cestující.

A ty tržby bylo v roce 2013 2085 mil. (jak j i v článku) a v roce 2008 byly 1759 mil. Takže nárůst v tržbách při zhruba stejných nákladech (mezinárodní spojů je stále zhruba stejně) je pro hospodaření pozitivní.

1 0
možnosti
MV

Mohli byste se v redakci už konečně naučit pravidla pro psaní interpunkce před slovem než? :-P

1 0
možnosti

J38a74n 62Š28t84o42č60e58k

25. 4. 2015 20:57

Kdo jede na dovolenou a vyloženě nespěchá (nechce letět letadlem) a chce ušetřit na "západních" tratích, je dobrá volba Inter Rail Globall Pass či Inter Rail One Country Pass. Je to dobrá volba i pro ty cestující, kteří se bojí cestovat nočními vlaky. Např. trasa Liberec - Interlaken jsou cca 2 či 3 přestupy, což je krásné. Samozřejmě, že při cestě např. Praha - Barcelona je rozumnější využít letadlo, je rozdíl mezi 1 dnem stráveným ve vlacích a nebo mezi 2 či 3 dnima...

1 0
možnosti
Foto

J80a76n 54Č12e29r68m16á90k

25. 4. 2015 19:59

nějak mi tu chybí upozornění, že jde o reklamní článek (kolikátý již?!!!)

ČD... I s PR člověkem Janatou... :-D (kdypak asi začne protestovat Jančura, který si vše musí tvrdě zaplatit ?)

Z hlediska daných info už bylo na čase... Také bych jel na dovču raději vlakem, než trávit hodiny na letištích či se píct a tlačit si zadek v busech... 

A teď ještě, jaká je realita... Ta se specielně u ČD velmi často od info v reklamě na hony liší od skutečnosti... :-/

6 11
možnosti
RJ

Vy jste fakt vtipný, obviňovat pana redaktora Sůru z nadržování ČD, většinou je zde obviňován z pravého opaku :-)

1) článků, které by se daly označit za PR Regiojetu, je na idnes.cz mnohem více, zvlášť pokud posuzujeme podíl této firmy na celkovém přepravním trhu

2) i v tomto článku je zmínka o Regiojetu, a to dokonce o _všech_ jeho mezinárodních linkách (té jedné do Košic).

3) nemyslím, si že někdo za něco "tvrdě platí". Pan Sůra to pravděpodobně píše dílem protl, že je to jeho práce, dílem z entusiasmu získaného cestách z SA Liberec-Praha. Ovšem je třeba říct, že i tak se jedná o novináře nadprůměrného. Ostatní totiž ví o železnici jen to, že vlaky jezdí po kolejích.

4) nerozebírejte mou osobu, já vás také nerozebírám. Rozebírejme jen fakta.

13 1
možnosti
LM

ČD jsem chtěl k mezinárodní dopravě využít cca před týdnem a musím konstatovat, že s těmi cenami si asi dělají srandu.

Chtěli jsme jet s kolegy do Vídně, z Brna, cca 40 lidí, dle původního plánu. Sehnali jsme autobus, žádná akce, běžná cena za zájezd, s celodenním čekáním na nás, pro 50 lidí za cenu 12 000,-Kč.

Pak to hodně lidí odřeklo, zbylo nás 15, tak jsme si říkali, že se nám více vyplatí jet vlakem - osudová chyba!!! Těch 12 000,-Kč, tedy cena autobusu pro více než 50 lidí, nestačilo ani pro nás 15 a to ještě ve skupinové slevě. Neskutečné, co si dokáží říct za cca 150km....

4 3
možnosti
MZ

No jo, kdybyste si kupovali "včasnou jízdenku", tak ta je za 9 €, pro 15 lidí cca 4 000, pro 50 lidí cca 13 000 ....

ČD si říkají pouze o to, co musí poukázat za "normální jízdenku" ze státní hranice do Vídně ... činí to dle rakouského tarifu "pouhých 415 korun" za jízdu jedním směrem ... stěžujte si do Vídně ...

7 0
možnosti