Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z vedení VW odchází vůdce rodinného klanu Piëch, prohrál mocenský boj

Předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch s okamžitou platností odstoupil z funkce, z rady odchází i jeho manželka Ursula. Piëch tak podle agentury DPA prohrál mocenský boj, který se v největší evropské automobilce v posledních dnech odehrával.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L95a87d96i39s51l78a25v 28K11a72l33o35u89s 7545786291590

A já se lekl, že odešel nějaký významný, geniální konstruktér VW.;-D

0/0
27.4.2015 7:44

M98a29r55t33i63n 34L67ž62i82č82a86ř 9675967142284

Odstranit Ferdíka z vedení, to se mi snad jenom zdá 8-o

0/0
26.4.2015 10:13

K43a22m34i33l 12M91o53r23c94i31n32e96k 3726606856426

Vzhledem k věku šéfů VW je celkem jedno, kdo to potáhne, nejsou to mocenské boje, ale boje o strategii směru, kterým se bude koncern udávat a tam je vždy možnost, kdyby se jedna varianta ukázala jako chybná, otočit a nasměrovat se jinam. VW není firma o ,,jedné"hlavě, Němci jsou poučeni z minulosti... a ví co dělají. Proto jsou tam , kde jsou...

0/0
26.4.2015 10:12

L43u19m58í87r 10V64i15t42h63a 2387767686942

Piech dokázal z upadajícího Porsche vlastněného přes Audi Volkswagenem udělat majoritního akcionáře VW. Je jasný, že se těžko loučí... Uvidíme, kam se VW vrtne bez něj.

+1/0
26.4.2015 8:23

F38r60a14n67t14i91š76e30k 54V27r66á54n15a 5609122413371

Tady se ukazuje, proč německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu - lidi nejsou natolik flexibilní jako v anglosaských zemích a velkou roli hrají osobní vazby místo meritokracie.

On totiž ten Piech má pravdu, pokud kritizuje, že VW nemá úspěch na americkém trhu, nepředvedl nic převratného s alternativními pohony a nepodařilo se mu uspět s nějakým SUV. Ta firma tak žije z podstaty a dalo by se v ní mnoho věcí zlepšit, ale top-manažeři tam jsou braní jako bohové s velkou mocí, nikoliv jako spotřební zboží, které pokud nefunguje podle představ, je vyměněno.Rv

+4/−1
26.4.2015 3:13

J94a12r95o49s52l58a47v 26S28k78r17i91v69a72n25e84k 6275650

"zije s podstaty" a proto svadi s toyotou boj o prvni misto na svete ;-) :-D

+4/−1
26.4.2015 8:03

J70o28s38e67f 68V19a22l87a 9900903423933

jak pisu niz,  VW ma proste image "lidoveho vozu"=Volkswagen a vetsina pokusu udelat luxusni karu nebo designovku skonci spatne. Proste topmanagersky vuz se nemuze jmenovat Volkswagen, i kdyz by to byl Phaeton. Eos nebo scirocco taky nezaznamenaly zadny uspech. Ale diky te "lidove" strategii nastane casem tezky boj s Korejci a Cinan a Piech by uz rad zbrojil dopredu

+2/−1
26.4.2015 8:31

J13a13r11o35s43l73a71v 55S84k11r65i50v85a23n68e37k 6845530

Nemyslim si, ze "luxusni kary" pro hornich 10000 jsou neco, co by mohlo takovy koncern uzivit.

+2/0
26.4.2015 8:40

J51o69s86e94f 41V22a97l36a 9420853363643

jenomze oni Cinani budou za 15 let produkovat auta na zhruba stejne urovni, co je dneska VW, ale za polovicni cenu. cili pokud VW neprelozi vetsinu produkci do Ciny tak jak to udelali treba renomovani znackovi vyrobci textilu a bot dnseka, tak v te kategirii beznych vozu nebude uz zitra konkurenceschopny

+1/−1
26.4.2015 9:55

V66á55c82l33a74v 13M90a43š39e50k 5220716792688

Nesmysl, auta se vyrábějí a dál vyrábět budou v regionu jejich prodeje. Logistické náklady jsou někde jinde, než u kecek.

+1/−1
26.4.2015 10:49

J61a86r81o55s49l84a12v 46S48k72r16i18v71a87n37e16k 6415850

Cinske auta, ktere vyhovi vsem standardum rozhodne za polovicni cenu nebudou. Auta nejsou botasky a Cinan, co dela dvanactky za hrst rejze je povera, ktera uz minimalne 20 let neplati.

+4/0
26.4.2015 13:29

J28o30s43e19f 67V61a47l65a 9460503243113

"........německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu" to je trosku smutny humor - ve srovnani treba s UK ekonomikou... 1. Nemecka ekonomika je druhym nejvetsim erporterem na svete ( pred nedavnem ji prvni misto sebrala Cina, a tu take nepovazuji ani trosku za anglosaskou zemi) 2. vsechny ekonomiky, at anglosaske nebo ne, bude chtit polozit CINSKA polostatni ekonomika-proti ni je jedina zbran - cenou vyrobku se proti ni bojovat neda, takze jedine kvalitou, coz zatim jeste Nemci dokazou 3. Az pujde nemecka ekonomika do kytek, tak to se uz v CR bude pestovat jenom repka a brambory, protoze CZ ekonomika je na te nemecke zivotne zavisla - i kdyz by nas pan prezident videl radsi ekonomickou a politickou zavislost na te ruske

0/0
26.4.2015 8:13

F56r25a24n71t60i20š53e86k 45V51r61á29n16a 5209262663411

Německá ekonomika je založená na výrobním průmyslu, který má velké množství nízko placených dělnických, které se musí přizpůsobit levné Asii. Navíc v německé ekonomice chybí ochota (schopnost) riskovat a tak přicházet s novými věcmi. Proto pokud Německo inovuje pouze "shora", což je dost zkostnatělé a nemůže konkurovat dynamické ekonomice anglosaské.

Čína má výhodu v tom, že může využívat obrovské množství levné pracovní síly, a zároveň zisku plynou centrálně státu - a ten pak může skupovat přes CIC lukrativní příležitosti po celém světě a rychle inovovat infrastrukturu. V tomto Německo (Evropa) konkurovat nemůže, protože zisky v Západních ekonomikách plynou soukromníkům.

0/0
26.4.2015 12:35

J12o16s33e18f 36V53a59l34a 9510293303173

nejak to Vase hodnoceni kulha. nmecko ma dneska v EU 5. nejvyssi minimalni mzdu a teoreticky se za mzdu nizsi nez minimalni nesmi nikdo zamestnat, alespon ne ve vetsi tovarne. Dnesni minimalni mzda je zhruba > 8 eur/hod, tzn. 1200 eur mesicne zili tak 29.000 Kc hrubeho. Nevim, jestli se Vam to zda malo.....s tou anglosaskou dynamikou jste mne dostal, snad neexistuje jedno odvetvi ve srovnani UK a D ekonomiky, kde by D ekonomika byla horsi nez ta z UK......a co se tyce Ciny, je jenom otazka, jak rychle tam mzdy porostou, protoze i tam nastane celkem brzi tlak na zvysovani mezd

0/0
26.4.2015 13:04

T83o48m61á32š 47V26a90l92d98e37r 7263610549

Ono se to nezdá. Ale Čína si buduje plynulou strategii v v Evropě už dlouho. Jsou to strojírenské obory, které nejsou tak medializované. Skupují továrny, know-how. Vytvářejí centrální sklady náhradních dílů atd. Rozhodně bych Čínu nepodceňoval. Zvláště když neuznávají  duševní vlastnictví.

0/0
27.4.2015 0:23

J49a75r67o23s12l56a44v 80S34k43r44i90v91a29n71e64k 6475180

To si tu cinu trochu moc idealizujete, uz lecktera vychodoevropska zeme ma nizsi mzdove naklady nez cina. A ten nemecky vyrobni prumysl zalozeny na delnickych profesich - to si asi delate srandu, pokud je to jen trochu mozne, vsechno se v jejich fabrikach automatizuje. A ta cina dnes je na tom podobne, jako japonsko v 60. a 70. letech minuleho stoleti, myslite, ze dnes japonsko nekoho strasi levnou pracovni silou? Cina prochazi podobnym vyvojem, za misku rejze tam nedela nikdo ani dnes, natoz za nekolik desitek let...

0/0
26.4.2015 13:18

J90o33s78e61f 13V10a96l68a 9930343723413

ja chapu oba tabory : Winterkorn sefuje jednomu z nejvykonnejsich podniku na svete, co se tyce generovani zisku. Tech 40.000 zamestnacnu ve Wolfsburgu a okoli se ma neskutecne dobre proti jinym zamestnancum v okoli....i byvali zamesnanci, dneska VW duchoci dostanou jednou za 3 roky noveho Golfa a Winterkornuv plat  >15 mil eur (rocne) nepatri rozhodne mezi nizke. Na druhe strane je majetkova struktura VW hodne socialisticka, tzn. velka majetkova ucast statu ( Niedersachsen) a drobnych akcionaru, takze tam je politicky zajem uchovat zisky v KRATKODOBEM horizontu.  Na druhe strane Piech by chtel modernizovat, ale v oblasti modernizace sel VW hodne casto spatnymi cestami a prodelaval- cili na technologie zitrka ma koncern VW prece Audi. Rekl bych ze spise tam by se mely realizovat nove technologie, protoze dneska ty technologie z Audi uz bezostysne prebira i Porsche ( Audi Q5-Porsche Macan)

0/0
26.4.2015 8:24

A74l89e70š 63C86h76u91d20ý 1493726846368

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z jednoho € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW. Auto by mohlo být o 20% levnější teď hned, není ale zájem. Dobrou noc a sladké, tupé sny.

0/−8
26.4.2015 1:22

F59r15a26n41t54i95š29e38k 61V29r35á37n74a 5869722663261

Cenu určuje vždy to, za kolik si automobilka může dovolit prodat a zákazník koupit. Nic jiného. A zrovna automobilovému průmyslu nelze vytknout, že by nebyl konkurenční.

+7/0
26.4.2015 3:16

J43o62s20e17f 92V67a54l29a 9380413933713

rekneme si to naopak, cenu auta urcuje ne jeho vyrobni cena, ale pouze a jenom trh. Byl bych jako manager hlupak, kdybych prodaval auto nekde hluboko pod trzni cenou. Za druhe - dodavatele jsou dodavateli od toho, aby se sami starali o vlastni produktivitu, platy a eventuelene i o vlastni investice. Cili ergo kopejtko jsou samostatni dodavatele samostatnymi dodavateli od toho, aby mohli byt kdykoli vymeneni za jineho samostatneho dodavatele, pokud pozadovanou ulohu nesplni

+2/0
26.4.2015 10:32

A36l68e28š 48C51h12u97d83ý 1643246966158

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW, ať uz

0/−4
26.4.2015 1:17

J43a78n 55H63r42z87a98n 9144358930163

Jsem zvedav, jestli palicatej Piech prohral bitvu, nebo vzdal valku ? :-/

+1/0
25.4.2015 22:27
Foto

D19a73n29a 66H46a71n21g26e64b35r66a35u60k 7161879332849

No uz odstranil vice lidi, ale ted si asi vylamal zuby. At si uzije duchodu a bude klid.

+1/−1
25.4.2015 23:14

L73u82b60o28m64i14r 73K23u22b89a85t 4497413881460

Jestli má 50,7% hlasovacích práv tak vlastně nemá jak prohrát.

+7/0
25.4.2015 23:30

R42a62d18e74k 32V44o60k21á53l 1970418787764

On je nemá, má je dohromady víc členů jeho rodiny. To není totéž...

0/0
26.4.2015 3:07

L53u93b56o54m64i24r 39K51u42b86a53t 4697543521330

Těch 50.7% hlasovacích práv má Porsche Automobil Holding SE a ta bude ve Volkswagenu vždy hlasovat jednotně. Záleží tedy na tom, jak se mezi sebou dohodnou akcionáři Porsche, tedy zmínění rodinní příslušníci. A nedávalo by moc smysl kdyby podpořilo nějakýho cizáka proti vlastnímu bratru/otci/strýci - to by šli sami proti sobě. Teď je to jen v mezidobí, kdy Winterkorn dokáže ovládnout díky své pozici dozorčí radu, ale nemá naprosto žádné páky na to, aby ovládnul valnou hromadu. Tam už proti rodině Piechových/Porscheových nemá nejmenší šanci.

0/0
26.4.2015 4:18

M81i34l75e32n45a 29N91o97v97a23n11s49k22a 4702177309329

Piech byl tím, kdo porušil příslib svého předchůdce Hahna při vstupu VW do Škodovky. Piech prosadil v rámci VW Group opatření na ochranu pracovních míst v Německu na úkor ČR a Španělska (SEAT). V ČR to proběhlo v návaznosti na ukončení výroby Felicií a zahájení výroby Fábie, když poměr dodávaných komponent pro vůz Felicie byl 70% od českých výrobců a 30% z Německa a pro Fábie se tento poměr otočil. Původní příslib měl posílit a rozvíjet odbyt českých výrobců.

+4/0
25.4.2015 22:02
Foto

M34i95l69a27n 42K41a83t27r59e93n10č74í63k 1141768919364

Nemám nič proti seniorom. Budem mať 52 rokov a sledujem na sebe, že už nedokážem pracovať takým tempom s výkonom, ako kedysi. Ale nedokážem pochopiť, ako si Piech (a napríklad aj Bernie Eclestone) môžu myslieť, že sú ešte vo svojom veku pre nejakú činnosť prínosom... Možno tak pre zvýšenie predaja pampersiek...

+4/−6
25.4.2015 20:41

J39i28ř31í 19N43e56u60m95e58i40s63t73e27r 2802355663301

Třeba http://xman.idnes.cz/nejstarsi-financnik-irving-kahn-da2-/xman-styl.aspx?c=A150309_172916_xman-styl_fro

0/0
25.4.2015 20:49

D44a57v82i16d 48B91o90u15c85h35a91l 8329430189

Nemám nic proti vám, ale možná jejich život nestojí na pamperskách, pití piva a posedávání a jejich profesní kariéra je naučila věci a zajistila jim kontakty, o kterých vy nemáte ani zdání...

+17/−1
25.4.2015 21:00

J33a57n 84Š41e87s97t23á90k 3498189309834

jasněže s jeho příjmama pamprsky vůbec nepotřebuje, když to nestihne, tak jen vezme nový gatě a hotovo;-D

0/−1
26.4.2015 0:50

T11o30m52á41š 23K74n18a42i69f28l 6183300897350

To ze ty mas intelektualne na prodejnpemprsek... Jeste nic neznamená.

0/0
26.4.2015 1:07

M39i13l57o30s68l73a24v 31V39l25c41e48k 1462676160523

Takovy boj bych strasne rad prohral:)))))

+5/0
25.4.2015 19:32

K18a73r84e64l 90J70e61r53o22n27ý23m 6119479147486

Tak a teď dědek prodá 50,7% akcií ťamanům a bude...

+1/−5
25.4.2015 19:29

P64e50t61r 68T20y42č28k49a 6565682789892

Ty akcie drží celá rodina, nikoli jen on.

+3/0
25.4.2015 19:37

K37a10r73e37l 50J35e26r20o43n44ý35m 6449689517136

To jsem si přečetl ale docela bych sázel na to, že pakliže jeho rodina bude tímto ztrácet svůj vliv může přijít tento krok (zejména v kontextu tvrzení že je patriarchou rodiny). Rodina se nakapsuje, protože k čemu je mít akcie bez vlivu ve vedení?

0/−2
25.4.2015 19:39

P18e50t59r 23T82y34č75k76a 6965832989952

Ale je prece znamo ze rodiny Piechu a Porsche se vzajemne moc nemusi.

+2/0
25.4.2015 19:56

J20i88ř34í 38T94e22p79r 4347530485885

Mě překvapila informace, že Piech je vnukem Ferdinanda Porscheho. Já věděl, že existuje dlouholetý souboj Piechů a Porscheů (divný slovo:-(), ale že je to jeden rod jsem nevěděl.

+2/0
25.4.2015 20:01

P72e74t30r 93T15y29č25k27a 6985682389202

Je to jedna rodina.

0/0
25.4.2015 20:37

J97i95ř55í 94N64e60u32m75e52i51s39t16e30r 2192165393321

Padouch nebo hrdina...

+6/0
25.4.2015 20:43

M87i26l59e69n61a 86N47o62v40a70n57s81k66a 4982377809779

Svatý Václav a Boleslav byli taky jedna rodina - bratři.

+1/0
25.4.2015 22:30

J36a41r48o26s24l73a30v 71C46h31u45d24á73č94e22k 7844945206515

Konečně!!

+3/−1
25.4.2015 19:16

P78e50t46r 19U18r42a34m 1882740923857

Rikalo se, ze do formule 1 vstoupi nekdo z koncernu (zrejme Audi) pouze pokud odstoupi jeden z dvojce Ecclestone - Piech

+2/0
25.4.2015 18:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.