Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z vedení VW odchází vůdce rodinného klanu Piëch, prohrál mocenský boj

Předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch s okamžitou platností odstoupil z funkce, z rady odchází i jeho manželka Ursula. Piëch tak podle agentury DPA prohrál mocenský boj, který se v největší evropské automobilce v posledních dnech odehrával.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70a96d62i10s49l48a57v 60K37a34l19o67u16s 7925926231290

A já se lekl, že odešel nějaký významný, geniální konstruktér VW.;-D

0/0
27.4.2015 7:44

M14a41r25t85i12n 87L88ž64i11č56a88ř 9175807122904

Odstranit Ferdíka z vedení, to se mi snad jenom zdá 8-o

0/0
26.4.2015 10:13

K95a52m37i78l 53M55o81r51c71i17n53e21k 3876616876796

Vzhledem k věku šéfů VW je celkem jedno, kdo to potáhne, nejsou to mocenské boje, ale boje o strategii směru, kterým se bude koncern udávat a tam je vždy možnost, kdyby se jedna varianta ukázala jako chybná, otočit a nasměrovat se jinam. VW není firma o ,,jedné"hlavě, Němci jsou poučeni z minulosti... a ví co dělají. Proto jsou tam , kde jsou...

0/0
26.4.2015 10:12

L29u77m14í46r 72V34i61t67h18a 2737447486902

Piech dokázal z upadajícího Porsche vlastněného přes Audi Volkswagenem udělat majoritního akcionáře VW. Je jasný, že se těžko loučí... Uvidíme, kam se VW vrtne bez něj.

+1/0
26.4.2015 8:23

F67r53a56n32t28i70š62e65k 24V68r73á32n89a 5529782573761

Tady se ukazuje, proč německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu - lidi nejsou natolik flexibilní jako v anglosaských zemích a velkou roli hrají osobní vazby místo meritokracie.

On totiž ten Piech má pravdu, pokud kritizuje, že VW nemá úspěch na americkém trhu, nepředvedl nic převratného s alternativními pohony a nepodařilo se mu uspět s nějakým SUV. Ta firma tak žije z podstaty a dalo by se v ní mnoho věcí zlepšit, ale top-manažeři tam jsou braní jako bohové s velkou mocí, nikoliv jako spotřební zboží, které pokud nefunguje podle představ, je vyměněno.Rv

+4/−1
26.4.2015 3:13

J10a13r23o75s68l38a76v 64S27k70r89i68v70a78n21e43k 6595130

"zije s podstaty" a proto svadi s toyotou boj o prvni misto na svete ;-) :-D

+4/−1
26.4.2015 8:03

J62o96s87e69f 89V34a24l15a 9180403243813

jak pisu niz,  VW ma proste image "lidoveho vozu"=Volkswagen a vetsina pokusu udelat luxusni karu nebo designovku skonci spatne. Proste topmanagersky vuz se nemuze jmenovat Volkswagen, i kdyz by to byl Phaeton. Eos nebo scirocco taky nezaznamenaly zadny uspech. Ale diky te "lidove" strategii nastane casem tezky boj s Korejci a Cinan a Piech by uz rad zbrojil dopredu

+2/−1
26.4.2015 8:31

J81a82r20o40s72l40a34v 24S98k24r78i67v10a10n72e96k 6525880

Nemyslim si, ze "luxusni kary" pro hornich 10000 jsou neco, co by mohlo takovy koncern uzivit.

+2/0
26.4.2015 8:40

J61o88s40e49f 25V59a87l40a 9230873613623

jenomze oni Cinani budou za 15 let produkovat auta na zhruba stejne urovni, co je dneska VW, ale za polovicni cenu. cili pokud VW neprelozi vetsinu produkci do Ciny tak jak to udelali treba renomovani znackovi vyrobci textilu a bot dnseka, tak v te kategirii beznych vozu nebude uz zitra konkurenceschopny

+1/−1
26.4.2015 9:55

V30á46c50l45a88v 17M57a39š15e79k 5180446142488

Nesmysl, auta se vyrábějí a dál vyrábět budou v regionu jejich prodeje. Logistické náklady jsou někde jinde, než u kecek.

+1/−1
26.4.2015 10:49

J28a30r68o89s60l27a62v 28S77k34r51i41v67a60n52e42k 6275460

Cinske auta, ktere vyhovi vsem standardum rozhodne za polovicni cenu nebudou. Auta nejsou botasky a Cinan, co dela dvanactky za hrst rejze je povera, ktera uz minimalne 20 let neplati.

+4/0
26.4.2015 13:29

J62o46s93e42f 26V64a20l65a 9480233823813

"........německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu" to je trosku smutny humor - ve srovnani treba s UK ekonomikou... 1. Nemecka ekonomika je druhym nejvetsim erporterem na svete ( pred nedavnem ji prvni misto sebrala Cina, a tu take nepovazuji ani trosku za anglosaskou zemi) 2. vsechny ekonomiky, at anglosaske nebo ne, bude chtit polozit CINSKA polostatni ekonomika-proti ni je jedina zbran - cenou vyrobku se proti ni bojovat neda, takze jedine kvalitou, coz zatim jeste Nemci dokazou 3. Az pujde nemecka ekonomika do kytek, tak to se uz v CR bude pestovat jenom repka a brambory, protoze CZ ekonomika je na te nemecke zivotne zavisla - i kdyz by nas pan prezident videl radsi ekonomickou a politickou zavislost na te ruske

0/0
26.4.2015 8:13

F80r94a44n76t41i67š71e33k 36V44r10á11n68a 5259922563491

Německá ekonomika je založená na výrobním průmyslu, který má velké množství nízko placených dělnických, které se musí přizpůsobit levné Asii. Navíc v německé ekonomice chybí ochota (schopnost) riskovat a tak přicházet s novými věcmi. Proto pokud Německo inovuje pouze "shora", což je dost zkostnatělé a nemůže konkurovat dynamické ekonomice anglosaské.

Čína má výhodu v tom, že může využívat obrovské množství levné pracovní síly, a zároveň zisku plynou centrálně státu - a ten pak může skupovat přes CIC lukrativní příležitosti po celém světě a rychle inovovat infrastrukturu. V tomto Německo (Evropa) konkurovat nemůže, protože zisky v Západních ekonomikách plynou soukromníkům.

0/0
26.4.2015 12:35

J95o86s72e62f 71V80a67l53a 9840133143783

nejak to Vase hodnoceni kulha. nmecko ma dneska v EU 5. nejvyssi minimalni mzdu a teoreticky se za mzdu nizsi nez minimalni nesmi nikdo zamestnat, alespon ne ve vetsi tovarne. Dnesni minimalni mzda je zhruba > 8 eur/hod, tzn. 1200 eur mesicne zili tak 29.000 Kc hrubeho. Nevim, jestli se Vam to zda malo.....s tou anglosaskou dynamikou jste mne dostal, snad neexistuje jedno odvetvi ve srovnani UK a D ekonomiky, kde by D ekonomika byla horsi nez ta z UK......a co se tyce Ciny, je jenom otazka, jak rychle tam mzdy porostou, protoze i tam nastane celkem brzi tlak na zvysovani mezd

0/0
26.4.2015 13:04

T94o77m48á44š 94V53a55l96d89e29r 7833700939

Ono se to nezdá. Ale Čína si buduje plynulou strategii v v Evropě už dlouho. Jsou to strojírenské obory, které nejsou tak medializované. Skupují továrny, know-how. Vytvářejí centrální sklady náhradních dílů atd. Rozhodně bych Čínu nepodceňoval. Zvláště když neuznávají  duševní vlastnictví.

0/0
27.4.2015 0:23

J19a28r45o92s73l10a70v 62S26k51r36i20v29a19n23e76k 6325550

To si tu cinu trochu moc idealizujete, uz lecktera vychodoevropska zeme ma nizsi mzdove naklady nez cina. A ten nemecky vyrobni prumysl zalozeny na delnickych profesich - to si asi delate srandu, pokud je to jen trochu mozne, vsechno se v jejich fabrikach automatizuje. A ta cina dnes je na tom podobne, jako japonsko v 60. a 70. letech minuleho stoleti, myslite, ze dnes japonsko nekoho strasi levnou pracovni silou? Cina prochazi podobnym vyvojem, za misku rejze tam nedela nikdo ani dnes, natoz za nekolik desitek let...

0/0
26.4.2015 13:18

J63o67s53e41f 65V60a65l72a 9710463593583

ja chapu oba tabory : Winterkorn sefuje jednomu z nejvykonnejsich podniku na svete, co se tyce generovani zisku. Tech 40.000 zamestnacnu ve Wolfsburgu a okoli se ma neskutecne dobre proti jinym zamestnancum v okoli....i byvali zamesnanci, dneska VW duchoci dostanou jednou za 3 roky noveho Golfa a Winterkornuv plat  >15 mil eur (rocne) nepatri rozhodne mezi nizke. Na druhe strane je majetkova struktura VW hodne socialisticka, tzn. velka majetkova ucast statu ( Niedersachsen) a drobnych akcionaru, takze tam je politicky zajem uchovat zisky v KRATKODOBEM horizontu.  Na druhe strane Piech by chtel modernizovat, ale v oblasti modernizace sel VW hodne casto spatnymi cestami a prodelaval- cili na technologie zitrka ma koncern VW prece Audi. Rekl bych ze spise tam by se mely realizovat nove technologie, protoze dneska ty technologie z Audi uz bezostysne prebira i Porsche ( Audi Q5-Porsche Macan)

0/0
26.4.2015 8:24

A76l12e12š 68C61h62u31d60ý 1213136426268

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z jednoho € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW. Auto by mohlo být o 20% levnější teď hned, není ale zájem. Dobrou noc a sladké, tupé sny.

0/−8
26.4.2015 1:22

F78r35a22n34t75i43š42e29k 66V73r30á12n49a 5769622833361

Cenu určuje vždy to, za kolik si automobilka může dovolit prodat a zákazník koupit. Nic jiného. A zrovna automobilovému průmyslu nelze vytknout, že by nebyl konkurenční.

+7/0
26.4.2015 3:16

J10o37s33e12f 66V74a33l17a 9600563603543

rekneme si to naopak, cenu auta urcuje ne jeho vyrobni cena, ale pouze a jenom trh. Byl bych jako manager hlupak, kdybych prodaval auto nekde hluboko pod trzni cenou. Za druhe - dodavatele jsou dodavateli od toho, aby se sami starali o vlastni produktivitu, platy a eventuelene i o vlastni investice. Cili ergo kopejtko jsou samostatni dodavatele samostatnymi dodavateli od toho, aby mohli byt kdykoli vymeneni za jineho samostatneho dodavatele, pokud pozadovanou ulohu nesplni

+2/0
26.4.2015 10:32

A71l43e60š 34C36h61u39d48ý 1413956386148

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW, ať uz

0/−4
26.4.2015 1:17

J40a90n 13H81r98z28a83n 9104478330203

Jsem zvedav, jestli palicatej Piech prohral bitvu, nebo vzdal valku ? :-/

+1/0
25.4.2015 22:27
Foto

D74a19n24a 21H60a87n26g25e86b80r73a94u39k 7681779232259

No uz odstranil vice lidi, ale ted si asi vylamal zuby. At si uzije duchodu a bude klid.

+1/−1
25.4.2015 23:14

L32u44b94o13m98i28r 71K75u70b51a18t 4427713601170

Jestli má 50,7% hlasovacích práv tak vlastně nemá jak prohrát.

+7/0
25.4.2015 23:30

R47a33d85e25k 22V50o78k60á24l 1800508337654

On je nemá, má je dohromady víc členů jeho rodiny. To není totéž...

0/0
26.4.2015 3:07

L94u73b22o31m14i68r 76K12u38b16a74t 4897523441890

Těch 50.7% hlasovacích práv má Porsche Automobil Holding SE a ta bude ve Volkswagenu vždy hlasovat jednotně. Záleží tedy na tom, jak se mezi sebou dohodnou akcionáři Porsche, tedy zmínění rodinní příslušníci. A nedávalo by moc smysl kdyby podpořilo nějakýho cizáka proti vlastnímu bratru/otci/strýci - to by šli sami proti sobě. Teď je to jen v mezidobí, kdy Winterkorn dokáže ovládnout díky své pozici dozorčí radu, ale nemá naprosto žádné páky na to, aby ovládnul valnou hromadu. Tam už proti rodině Piechových/Porscheových nemá nejmenší šanci.

0/0
26.4.2015 4:18

M46i18l82e24n30a 65N57o15v82a62n10s74k52a 4832797329579

Piech byl tím, kdo porušil příslib svého předchůdce Hahna při vstupu VW do Škodovky. Piech prosadil v rámci VW Group opatření na ochranu pracovních míst v Německu na úkor ČR a Španělska (SEAT). V ČR to proběhlo v návaznosti na ukončení výroby Felicií a zahájení výroby Fábie, když poměr dodávaných komponent pro vůz Felicie byl 70% od českých výrobců a 30% z Německa a pro Fábie se tento poměr otočil. Původní příslib měl posílit a rozvíjet odbyt českých výrobců.

+4/0
25.4.2015 22:02
Foto

M94i15l80a96n 38K86a37t12r82e15n19č26í20k 1341698159884

Nemám nič proti seniorom. Budem mať 52 rokov a sledujem na sebe, že už nedokážem pracovať takým tempom s výkonom, ako kedysi. Ale nedokážem pochopiť, ako si Piech (a napríklad aj Bernie Eclestone) môžu myslieť, že sú ešte vo svojom veku pre nejakú činnosť prínosom... Možno tak pre zvýšenie predaja pampersiek...

+4/−6
25.4.2015 20:41

J23i16ř97í 36N12e98u47m67e39i67s13t93e33r 2272575833261

Třeba http://xman.idnes.cz/nejstarsi-financnik-irving-kahn-da2-/xman-styl.aspx?c=A150309_172916_xman-styl_fro

0/0
25.4.2015 20:49

D94a46v63i91d 17B31o55u21c46h60a48l 8879710389

Nemám nic proti vám, ale možná jejich život nestojí na pamperskách, pití piva a posedávání a jejich profesní kariéra je naučila věci a zajistila jim kontakty, o kterých vy nemáte ani zdání...

+17/−1
25.4.2015 21:00

J40a69n 63Š70e73s34t31á91k 3158429389984

jasněže s jeho příjmama pamprsky vůbec nepotřebuje, když to nestihne, tak jen vezme nový gatě a hotovo;-D

0/−1
26.4.2015 0:50

T28o33m18á58š 87K60n42a93i39f32l 6503950157840

To ze ty mas intelektualne na prodejnpemprsek... Jeste nic neznamená.

0/0
26.4.2015 1:07

M52i24l65o48s98l79a66v 39V72l34c69e56k 1832596930123

Takovy boj bych strasne rad prohral:)))))

+5/0
25.4.2015 19:32

K41a31r63e18l 12J31e13r86o71n86ý55m 6769989187286

Tak a teď dědek prodá 50,7% akcií ťamanům a bude...

+1/−5
25.4.2015 19:29

P67e64t88r 80T17y36č65k42a 6575412889602

Ty akcie drží celá rodina, nikoli jen on.

+3/0
25.4.2015 19:37

K83a88r41e75l 82J10e36r90o28n41ý96m 6819309217776

To jsem si přečetl ale docela bych sázel na to, že pakliže jeho rodina bude tímto ztrácet svůj vliv může přijít tento krok (zejména v kontextu tvrzení že je patriarchou rodiny). Rodina se nakapsuje, protože k čemu je mít akcie bez vlivu ve vedení?

0/−2
25.4.2015 19:39

P75e21t33r 88T40y63č15k11a 6905942779862

Ale je prece znamo ze rodiny Piechu a Porsche se vzajemne moc nemusi.

+2/0
25.4.2015 19:56

J75i74ř87í 16T76e23p70r 4287960405215

Mě překvapila informace, že Piech je vnukem Ferdinanda Porscheho. Já věděl, že existuje dlouholetý souboj Piechů a Porscheů (divný slovo:-(), ale že je to jeden rod jsem nevěděl.

+2/0
25.4.2015 20:01

P71e76t71r 27T10y36č67k16a 6605942579892

Je to jedna rodina.

0/0
25.4.2015 20:37

J30i33ř51í 58N95e77u87m49e80i14s22t60e26r 2392355293681

Padouch nebo hrdina...

+6/0
25.4.2015 20:43

M58i91l79e45n10a 61N22o67v46a15n74s33k87a 4272917279849

Svatý Václav a Boleslav byli taky jedna rodina - bratři.

+1/0
25.4.2015 22:30

J66a81r34o63s74l49a19v 90C39h66u64d21á11č69e10k 7474465116125

Konečně!!

+3/−1
25.4.2015 19:16

P76e53t30r 71U39r89a58m 1722220253917

Rikalo se, ze do formule 1 vstoupi nekdo z koncernu (zrejme Audi) pouze pokud odstoupi jeden z dvojce Ecclestone - Piech

+2/0
25.4.2015 18:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.