Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z vedení VW odchází vůdce rodinného klanu Piëch, prohrál mocenský boj

Předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch s okamžitou platností odstoupil z funkce, z rady odchází i jeho manželka Ursula. Piëch tak podle agentury DPA prohrál mocenský boj, který se v největší evropské automobilce v posledních dnech odehrával.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L44a57d15i61s50l72a83v 11K97a24l46o29u78s 7475176561420

A já se lekl, že odešel nějaký významný, geniální konstruktér VW.;-D

0/0
27.4.2015 7:44

M30a27r42t91i84n 33L44ž26i46č53a65ř 9365807392514

Odstranit Ferdíka z vedení, to se mi snad jenom zdá 8-o

0/0
26.4.2015 10:13

K90a30m26i96l 55M74o93r10c91i12n48e76k 3966856346406

Vzhledem k věku šéfů VW je celkem jedno, kdo to potáhne, nejsou to mocenské boje, ale boje o strategii směru, kterým se bude koncern udávat a tam je vždy možnost, kdyby se jedna varianta ukázala jako chybná, otočit a nasměrovat se jinam. VW není firma o ,,jedné"hlavě, Němci jsou poučeni z minulosti... a ví co dělají. Proto jsou tam , kde jsou...

0/0
26.4.2015 10:12

L22u79m23í81r 56V13i62t59h34a 2707457146282

Piech dokázal z upadajícího Porsche vlastněného přes Audi Volkswagenem udělat majoritního akcionáře VW. Je jasný, že se těžko loučí... Uvidíme, kam se VW vrtne bez něj.

+1/0
26.4.2015 8:23

F28r73a27n84t94i37š57e31k 19V10r67á36n27a 5509882463551

Tady se ukazuje, proč německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu - lidi nejsou natolik flexibilní jako v anglosaských zemích a velkou roli hrají osobní vazby místo meritokracie.

On totiž ten Piech má pravdu, pokud kritizuje, že VW nemá úspěch na americkém trhu, nepředvedl nic převratného s alternativními pohony a nepodařilo se mu uspět s nějakým SUV. Ta firma tak žije z podstaty a dalo by se v ní mnoho věcí zlepšit, ale top-manažeři tam jsou braní jako bohové s velkou mocí, nikoliv jako spotřební zboží, které pokud nefunguje podle představ, je vyměněno.Rv

+4/−1
26.4.2015 3:13

J46a39r21o23s52l56a67v 57S93k87r67i66v72a84n38e88k 6805720

"zije s podstaty" a proto svadi s toyotou boj o prvni misto na svete ;-) :-D

+4/−1
26.4.2015 8:03

J38o31s91e12f 57V76a18l13a 9790543553393

jak pisu niz,  VW ma proste image "lidoveho vozu"=Volkswagen a vetsina pokusu udelat luxusni karu nebo designovku skonci spatne. Proste topmanagersky vuz se nemuze jmenovat Volkswagen, i kdyz by to byl Phaeton. Eos nebo scirocco taky nezaznamenaly zadny uspech. Ale diky te "lidove" strategii nastane casem tezky boj s Korejci a Cinan a Piech by uz rad zbrojil dopredu

+2/−1
26.4.2015 8:31

J62a72r22o77s33l15a92v 15S74k27r58i36v10a49n88e64k 6465250

Nemyslim si, ze "luxusni kary" pro hornich 10000 jsou neco, co by mohlo takovy koncern uzivit.

+2/0
26.4.2015 8:40

J38o46s46e76f 60V25a63l44a 9800443143493

jenomze oni Cinani budou za 15 let produkovat auta na zhruba stejne urovni, co je dneska VW, ale za polovicni cenu. cili pokud VW neprelozi vetsinu produkci do Ciny tak jak to udelali treba renomovani znackovi vyrobci textilu a bot dnseka, tak v te kategirii beznych vozu nebude uz zitra konkurenceschopny

+1/−1
26.4.2015 9:55

V76á22c12l64a34v 94M53a93š60e33k 5950756962208

Nesmysl, auta se vyrábějí a dál vyrábět budou v regionu jejich prodeje. Logistické náklady jsou někde jinde, než u kecek.

+1/−1
26.4.2015 10:49

J71a65r11o18s86l53a66v 63S25k18r92i84v21a96n24e88k 6335570

Cinske auta, ktere vyhovi vsem standardum rozhodne za polovicni cenu nebudou. Auta nejsou botasky a Cinan, co dela dvanactky za hrst rejze je povera, ktera uz minimalne 20 let neplati.

+4/0
26.4.2015 13:29

J10o35s50e45f 33V45a24l93a 9200513633153

"........německá ekonomika je odsouzena k neúspěchu" to je trosku smutny humor - ve srovnani treba s UK ekonomikou... 1. Nemecka ekonomika je druhym nejvetsim erporterem na svete ( pred nedavnem ji prvni misto sebrala Cina, a tu take nepovazuji ani trosku za anglosaskou zemi) 2. vsechny ekonomiky, at anglosaske nebo ne, bude chtit polozit CINSKA polostatni ekonomika-proti ni je jedina zbran - cenou vyrobku se proti ni bojovat neda, takze jedine kvalitou, coz zatim jeste Nemci dokazou 3. Az pujde nemecka ekonomika do kytek, tak to se uz v CR bude pestovat jenom repka a brambory, protoze CZ ekonomika je na te nemecke zivotne zavisla - i kdyz by nas pan prezident videl radsi ekonomickou a politickou zavislost na te ruske

0/0
26.4.2015 8:13

F49r70a78n49t52i97š43e72k 56V60r82á22n95a 5929712483821

Německá ekonomika je založená na výrobním průmyslu, který má velké množství nízko placených dělnických, které se musí přizpůsobit levné Asii. Navíc v německé ekonomice chybí ochota (schopnost) riskovat a tak přicházet s novými věcmi. Proto pokud Německo inovuje pouze "shora", což je dost zkostnatělé a nemůže konkurovat dynamické ekonomice anglosaské.

Čína má výhodu v tom, že může využívat obrovské množství levné pracovní síly, a zároveň zisku plynou centrálně státu - a ten pak může skupovat přes CIC lukrativní příležitosti po celém světě a rychle inovovat infrastrukturu. V tomto Německo (Evropa) konkurovat nemůže, protože zisky v Západních ekonomikách plynou soukromníkům.

0/0
26.4.2015 12:35

J56o79s70e98f 47V74a71l69a 9360413643923

nejak to Vase hodnoceni kulha. nmecko ma dneska v EU 5. nejvyssi minimalni mzdu a teoreticky se za mzdu nizsi nez minimalni nesmi nikdo zamestnat, alespon ne ve vetsi tovarne. Dnesni minimalni mzda je zhruba > 8 eur/hod, tzn. 1200 eur mesicne zili tak 29.000 Kc hrubeho. Nevim, jestli se Vam to zda malo.....s tou anglosaskou dynamikou jste mne dostal, snad neexistuje jedno odvetvi ve srovnani UK a D ekonomiky, kde by D ekonomika byla horsi nez ta z UK......a co se tyce Ciny, je jenom otazka, jak rychle tam mzdy porostou, protoze i tam nastane celkem brzi tlak na zvysovani mezd

0/0
26.4.2015 13:04

T92o43m24á10š 20V67a32l16d71e53r 7263550609

Ono se to nezdá. Ale Čína si buduje plynulou strategii v v Evropě už dlouho. Jsou to strojírenské obory, které nejsou tak medializované. Skupují továrny, know-how. Vytvářejí centrální sklady náhradních dílů atd. Rozhodně bych Čínu nepodceňoval. Zvláště když neuznávají  duševní vlastnictví.

0/0
27.4.2015 0:23

J11a49r51o37s48l39a73v 74S20k63r71i91v15a11n94e16k 6795260

To si tu cinu trochu moc idealizujete, uz lecktera vychodoevropska zeme ma nizsi mzdove naklady nez cina. A ten nemecky vyrobni prumysl zalozeny na delnickych profesich - to si asi delate srandu, pokud je to jen trochu mozne, vsechno se v jejich fabrikach automatizuje. A ta cina dnes je na tom podobne, jako japonsko v 60. a 70. letech minuleho stoleti, myslite, ze dnes japonsko nekoho strasi levnou pracovni silou? Cina prochazi podobnym vyvojem, za misku rejze tam nedela nikdo ani dnes, natoz za nekolik desitek let...

0/0
26.4.2015 13:18

J65o77s78e62f 26V67a22l85a 9340493423213

ja chapu oba tabory : Winterkorn sefuje jednomu z nejvykonnejsich podniku na svete, co se tyce generovani zisku. Tech 40.000 zamestnacnu ve Wolfsburgu a okoli se ma neskutecne dobre proti jinym zamestnancum v okoli....i byvali zamesnanci, dneska VW duchoci dostanou jednou za 3 roky noveho Golfa a Winterkornuv plat  >15 mil eur (rocne) nepatri rozhodne mezi nizke. Na druhe strane je majetkova struktura VW hodne socialisticka, tzn. velka majetkova ucast statu ( Niedersachsen) a drobnych akcionaru, takze tam je politicky zajem uchovat zisky v KRATKODOBEM horizontu.  Na druhe strane Piech by chtel modernizovat, ale v oblasti modernizace sel VW hodne casto spatnymi cestami a prodelaval- cili na technologie zitrka ma koncern VW prece Audi. Rekl bych ze spise tam by se mely realizovat nove technologie, protoze dneska ty technologie z Audi uz bezostysne prebira i Porsche ( Audi Q5-Porsche Macan)

0/0
26.4.2015 8:24

A12l62e25š 48C46h35u29d41ý 1863116906278

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z jednoho € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW. Auto by mohlo být o 20% levnější teď hned, není ale zájem. Dobrou noc a sladké, tupé sny.

0/−8
26.4.2015 1:22

F81r78a52n17t15i66š36e98k 91V37r59á77n81a 5479322833251

Cenu určuje vždy to, za kolik si automobilka může dovolit prodat a zákazník koupit. Nic jiného. A zrovna automobilovému průmyslu nelze vytknout, že by nebyl konkurenční.

+7/0
26.4.2015 3:16

J62o14s34e42f 98V61a18l76a 9660633683853

rekneme si to naopak, cenu auta urcuje ne jeho vyrobni cena, ale pouze a jenom trh. Byl bych jako manager hlupak, kdybych prodaval auto nekde hluboko pod trzni cenou. Za druhe - dodavatele jsou dodavateli od toho, aby se sami starali o vlastni produktivitu, platy a eventuelene i o vlastni investice. Cili ergo kopejtko jsou samostatni dodavatele samostatnymi dodavateli od toho, aby mohli byt kdykoli vymeneni za jineho samostatneho dodavatele, pokud pozadovanou ulohu nesplni

+2/0
26.4.2015 10:32

A47l39e64š 85C60h80u47d25ý 1143806676228

Pánové, položte si otázku, jak je možné, ze má VW tak pozitivní čísla! Všechno roste včetně platů. Není to zvláštní? Nebo je ten menedžmend tak úžasný, že dokáže udělat z € tři €? Není, tak jako podniká manažerský tým VW, by dokázal podnikat každý jiný tým. Peníze, se akorát neinvestují do vývoje dodavatelských dílů, ale do peněženek manažerů VW, ať uz

0/−4
26.4.2015 1:17

J43a28n 73H12r46z66a98n 9134458260343

Jsem zvedav, jestli palicatej Piech prohral bitvu, nebo vzdal valku ? :-/

+1/0
25.4.2015 22:27
Foto

D95a66n84a 81H27a43n39g47e12b66r22a53u97k 7941909302659

No uz odstranil vice lidi, ale ted si asi vylamal zuby. At si uzije duchodu a bude klid.

+1/−1
25.4.2015 23:14

L84u67b20o81m46i21r 98K80u86b16a40t 4987643651500

Jestli má 50,7% hlasovacích práv tak vlastně nemá jak prohrát.

+7/0
25.4.2015 23:30

R30a14d67e29k 74V97o30k81á74l 1420658547304

On je nemá, má je dohromady víc členů jeho rodiny. To není totéž...

0/0
26.4.2015 3:07

L74u75b17o55m45i42r 28K77u15b51a59t 4547843111390

Těch 50.7% hlasovacích práv má Porsche Automobil Holding SE a ta bude ve Volkswagenu vždy hlasovat jednotně. Záleží tedy na tom, jak se mezi sebou dohodnou akcionáři Porsche, tedy zmínění rodinní příslušníci. A nedávalo by moc smysl kdyby podpořilo nějakýho cizáka proti vlastnímu bratru/otci/strýci - to by šli sami proti sobě. Teď je to jen v mezidobí, kdy Winterkorn dokáže ovládnout díky své pozici dozorčí radu, ale nemá naprosto žádné páky na to, aby ovládnul valnou hromadu. Tam už proti rodině Piechových/Porscheových nemá nejmenší šanci.

0/0
26.4.2015 4:18

M37i98l48e46n11a 71N33o92v36a70n54s67k64a 4852457489799

Piech byl tím, kdo porušil příslib svého předchůdce Hahna při vstupu VW do Škodovky. Piech prosadil v rámci VW Group opatření na ochranu pracovních míst v Německu na úkor ČR a Španělska (SEAT). V ČR to proběhlo v návaznosti na ukončení výroby Felicií a zahájení výroby Fábie, když poměr dodávaných komponent pro vůz Felicie byl 70% od českých výrobců a 30% z Německa a pro Fábie se tento poměr otočil. Původní příslib měl posílit a rozvíjet odbyt českých výrobců.

+4/0
25.4.2015 22:02
Foto

M66i77l15a21n 97K83a63t31r47e71n25č62í18k 1731888959894

Nemám nič proti seniorom. Budem mať 52 rokov a sledujem na sebe, že už nedokážem pracovať takým tempom s výkonom, ako kedysi. Ale nedokážem pochopiť, ako si Piech (a napríklad aj Bernie Eclestone) môžu myslieť, že sú ešte vo svojom veku pre nejakú činnosť prínosom... Možno tak pre zvýšenie predaja pampersiek...

+4/−6
25.4.2015 20:41

J53i75ř93í 28N53e58u50m82e79i83s90t74e63r 2902695133781

Třeba http://xman.idnes.cz/nejstarsi-financnik-irving-kahn-da2-/xman-styl.aspx?c=A150309_172916_xman-styl_fro

0/0
25.4.2015 20:49

D87a17v94i28d 38B24o83u25c62h98a17l 8409270969

Nemám nic proti vám, ale možná jejich život nestojí na pamperskách, pití piva a posedávání a jejich profesní kariéra je naučila věci a zajistila jim kontakty, o kterých vy nemáte ani zdání...

+17/−1
25.4.2015 21:00

J64a70n 73Š41e68s54t60á23k 3298639389284

jasněže s jeho příjmama pamprsky vůbec nepotřebuje, když to nestihne, tak jen vezme nový gatě a hotovo;-D

0/−1
26.4.2015 0:50

T10o72m56á83š 80K54n59a38i85f81l 6113710257600

To ze ty mas intelektualne na prodejnpemprsek... Jeste nic neznamená.

0/0
26.4.2015 1:07

M19i13l89o59s43l51a61v 86V35l13c88e58k 1102576280743

Takovy boj bych strasne rad prohral:)))))

+5/0
25.4.2015 19:32

K86a40r88e20l 24J21e67r78o27n62ý80m 6889209817696

Tak a teď dědek prodá 50,7% akcií ťamanům a bude...

+1/−5
25.4.2015 19:29

P12e26t18r 45T56y32č69k30a 6855652229462

Ty akcie drží celá rodina, nikoli jen on.

+3/0
25.4.2015 19:37

K53a11r20e20l 94J69e81r15o46n96ý45m 6219419797706

To jsem si přečetl ale docela bych sázel na to, že pakliže jeho rodina bude tímto ztrácet svůj vliv může přijít tento krok (zejména v kontextu tvrzení že je patriarchou rodiny). Rodina se nakapsuje, protože k čemu je mít akcie bez vlivu ve vedení?

0/−2
25.4.2015 19:39

P72e75t52r 42T86y42č91k22a 6705512269192

Ale je prece znamo ze rodiny Piechu a Porsche se vzajemne moc nemusi.

+2/0
25.4.2015 19:56

J13i54ř11í 74T24e83p95r 4187780775985

Mě překvapila informace, že Piech je vnukem Ferdinanda Porscheho. Já věděl, že existuje dlouholetý souboj Piechů a Porscheů (divný slovo:-(), ale že je to jeden rod jsem nevěděl.

+2/0
25.4.2015 20:01

P86e10t29r 21T70y47č21k21a 6385502249912

Je to jedna rodina.

0/0
25.4.2015 20:37

J46i93ř20í 17N88e61u88m49e67i77s59t77e60r 2452325313371

Padouch nebo hrdina...

+6/0
25.4.2015 20:43

M45i71l91e94n75a 64N42o66v31a30n73s58k40a 4872687879619

Svatý Václav a Boleslav byli taky jedna rodina - bratři.

+1/0
25.4.2015 22:30
Foto

J64a79r13o75s16l55a89v 38C41h18u50d51á59č35e25k 7894835926785

Konečně!!

+3/−1
25.4.2015 19:16

P32e96t69r 38U77r50a66m 1402240893377

Rikalo se, ze do formule 1 vstoupi nekdo z koncernu (zrejme Audi) pouze pokud odstoupi jeden z dvojce Ecclestone - Piech

+2/0
25.4.2015 18:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.