Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokuty za znečišťování ovzduší nás zničí, protestovali horníci v Berlíně

Tisíce německých horníků a zaměstnanců hnědouhelného průmyslu protestovalo v Berlíně proti návrhu vlády pokutovat elektrárny za znečišťování ovzduší. Obávají se ztráty tisíců pracovních míst. Záměr kabinetu snížit emise oxidu uhličitého kříží přitom i plány ČEZ a EPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S92t47a33n65i94s84l93a73v 37T29e64s30a28ř 9617384192644

Horníci: Je nám jedno, že celé Německo bude dýchat sajrajty, hlavně že budeme mít práci. RvRvRv

0/0
29.4.2015 11:41

V30o90j74t18ě31c41h 74R59ů84ž70e97k 1407102464522

Nejdřív zrušej jaderky a pak se diví, že mají emise CO2 a pokutují je?

Ach jo, těžká demence.

+5/0
26.4.2015 18:57

J47i22ř76í 58K40o97c91u38r17e68k 6195154425638

Víra a rozum se navzájem vylučují. Silná víra vylučuje, aby věřící přemýšlel o následcích svého chování.

+2/0
26.4.2015 21:48

J29a37n 91V39e71s16e57l16ý 5194243942431

Ano, jaderných proroků a věrozvěstů je taky dost.

0/−2
26.4.2015 23:21

R37a81d21i81m 16P84o78l77á65š37e61k 9666483229369

něco k pochopení souvislostí toho protestu je zde:

http://energetika.tzb-info.cz/energeticka-politika/12600-vztah-k-nemecke-energetice-prizpusobime-se-nebo-ji-prechytracime

0/0
26.4.2015 16:07

E41d94u66a26r55d 86B84l27a24z55e81k 1143520815915

Copak se uhlí těží jen proto, nebo hlavně proto, aby měl někdo méně chytrej práci???8-o Ne! ;-€ Také jsem musel změnit zcela druh práce )když můj obor zkomíral) a jen mi to prospělo! :-)

+7/0
26.4.2015 15:41

R81a24d21i35m 80P32o31l80á22š68e72k 9746583909759

Oni ale protestují proti tomu, že německá vláda předepsala těm elektrárnám likvidační poplatky z ničeho nic. A oni tak z ničeho nic ztratí práci, aniž by se na to mohli připravit. :-(

Nejdřív se EU a v ní hlavně Němci dohodli v Bruseli, že bude nějaký systém povolenek na vypouštěný oxid uhličitý , mimochodem docela dopředu vypočitatelný. A když se ten systém rozjel a německé energetické koncenry na jejich základě investovaly plno peněz do uhelných elektráren, když atom jim vláda zatrhla, tak za velkého přispění právě Němců systém povolenek přidělovaných za poplatky v Bruseli zkrachoval a výpočty rentability těch investic se tak ocitly na vodě.

Mimochodem ČEZ investoval na základě povolenek taky, jenom o dost méně, takže méně tratil.

No a nyní místo toho, aby Němci umrtvený systém povolenek přes Brusel oživili, rozhodli se bez jakékoliv koordinace v EU,  uhelné elektrárny zdanit sami a pro sebe.

+4/0
26.4.2015 15:54

L34i89b58o78r 25J20a52n97e49č55e52k 4645955365331

Mozna by hornici mohli byt najati na roztaceni vrtuli vetrnych elektraren.

+2/0
26.4.2015 15:57

R79a36d95i73m 55P47o55l22á40š13e20k 9246533579829

Rotopedy a šlapat!

Hm, pokud je jeden člověk schopen  na kole - rotopedu vytvořit trvalý výkon 300 watt a pokud by mělo ztratit práci 100 tisíc lidí, máme tady kapacitu na instalovaný výkon 30 megawatt! ;-D;-D

Navíc produkovaná elektřina by měla mnohem větší kvalitu než má OZE elektřina. Pokud to  Německý Zákoník práce umožňuje, mohli by se tito lidí povolávat do práce pouze v dobu, kdy předpověď počasí slibuje zamračeno a bezvětrno anebo ve špičkách a tím by takový zdroj přispěl ke stabilizaci elektrické sítě.

+1/0
26.4.2015 16:46

L22i35b35o48r 30J91a55n72e65č80e38k 4255715785381

Taky by se na tom dalo pekne usetrit. Vite kolik lidi plati za spinning?:-)

+2/0
26.4.2015 16:54

R67a34d54i87m 87P45o77l84á45š37e78k 9766273759159

Jo, a navíc žádné vzácné kovy a další suroviny vytěžené navíc kvůli "výrobě" takového zdroje, žádná zvýšená prašnost při samotné výrobě takové elektřiny. Jen trochu víc vyemitovaného oxidu uhličitého a trochu chemikálií ve formě pachů. ;-D

Ale přírodních pachů a tudíž automaticky neškodných chemikálií.;-D

0/0
26.4.2015 17:00

J95a98n 50N65o43v27á38k 7565164418347

těmi 300W si nejsem jistý. Horko těžko jsem rozsvítil žárovku. Na netu jsem našel že jde vyprodukovat tak 50W.

+1/0
26.4.2015 22:14

J62a39n 91V26e31s82e42l11ý 5454843682641

Nic zvláštního, vláda chce zvednout poplatky za odpad, usoudili, že není vpořádku vyhazovat jen tak do luftu miliony tun CO2, zadarmo.

Myslím si, že by bylo správné lidem a regionům závislým na těžbě hnědého uhlí slíbit reinvestování vybraných peněz zpět k nim, aby mohli získat jinou, smysluplnější práci než rabování přírodních zdrojů.

+1/−2
26.4.2015 15:39

R68a46d43i49m 89P20o50l24á37š96e60k 9846393749169

Podle toho, co jsem slyšel, tak německá vlády ty peníze investovat zpátky do toho regionu už nemůže. Potřebuje jimi totiž pokrýt náklady na Energiewende.

0/0
26.4.2015 15:55

J45a21n 38V77e47s56e63l82ý 5484923282161

Nepotřebuje, za Energiewende platí Němečtí spotřebitelé, vláda do toho nemusí dávat ani floka.

+1/−1
26.4.2015 16:18

R95a43d25i39m 29P36o43l80á28š10e76k 9476453649269

Vláda, respektive Německo platí snížením růstu německé ekonomiky a následně snížením financí, které má Německý stát k dispozici na své projekty.

0/0
26.4.2015 16:48

J95a65n 78V16e86s55e75l96ý 5894163172301

Hahaha, žijete v dobrém světě mýtů a legend. Energeticky náročný průmysl se stěhuje do Německa (např. z Francie a Holandska) a to hlavní , co omezuje německý hospodářský růst je nedostatek lidí, nezaměstnanost je na historických minimech.

+1/−3
26.4.2015 18:47

J17a15n 63N93o55v70á14k 7545794218667

Bacha to je ale tím že německý průmysl za OZE neplatí!!! platí jen lidi.

0/0
26.4.2015 22:16

J40a57n 95V93e87s45e43l89ý 5414813402661

1) To vím.

2) Tím spíše jsou Poláškovy argumenty směšné.

0/−2
26.4.2015 22:21

J26a69n 86N41o59v29á46k 7355334228157

ach jo, nejhorší je že si EU ouřadové mylsí jak jsem důležití. Ty změny co chtějí za obří peníze prosadit jsou jen prd v moři emisí co se vytváří globálně.

+1/−1
26.4.2015 14:51

J35a74n 63V15e31s75e41l20ý 5454833982471

EU není prd, je to 13% světové produkce. Nehledě na to, že příklady táhnou. Už v tom jedou i USA, Japonsko, Čína a Indie, tj. 2/3 světových emisí.

+2/−2
26.4.2015 15:30

J57a89n 61N87o61v55á25k 7755474768487

splní-li Němci svůj cíl (jako že spíše ne) sníží ročné emise CO2 o 0.5% za 20 let. Pochybuji že by čína či indie a afrika či USA přistoupili k jakémukoli výraznějšímu omezení. Bude to spíš kosmetická úprava.

+1/0
26.4.2015 16:25

J46a34n 68V39e54s34e43l85ý 5424273522691

Tak pochybujte. USA už slíbily 28% dolů do 2030, Čína přislíbila zastavení růstu emisí CO2 a Indie tvrdě šlápla do výstavby nových elektráren. Plán je jasný 100 GW ve větru a 100+ GW ve fotovoltaice.

0/−1
26.4.2015 18:30

J28a33n 39N22o23v98á71k 7935814278317

no tak amíci nedávno výrazně snížili množství CO2 tím že začali masivně používat břidlicový plyn. Ten vytvoří více energie na méně CO2. Číně nevěřím, ty slíbí cokoli aby měli kšefty. A Indie? kde většina lidí nemá anoi elektřinu?

+1/0
26.4.2015 22:10

J38a50n 96V41e84s79e17l46ý 5664583362261

Bacha na to, ani v USA není schopen zemní plyn cenově konkurovat uhlí z povrchových dolů.

Aktuální novinky z USA: Ve výstavbě je celá jedna uhelná elektrárna. Nové emisní limity na těžké kovy prakticky položí asi třetinu uhelných elektráren, nevyplatí se tam instalovat nové filtry, protože už teď skoro nic nevydělají. Cenu plynu už není možné dotovat zisky z ropy, už nejsou. Spotřeba elektřiny v USA už 5 let klesá a trend má tendenci zrychlovat. Loni bylo 56% nových elektráren z kategorie OZE, letos v prvním kvartálu to bylo 75%.

V Číně loni dosáhli nasycení systému. Růst HDP zpomalil (a ani čínská vláda nečeká, že by se měly vrátit 10% růsty), rychle roste energetická produktivita (HDP/MWh) a zpouští se obrovité výkony ve vodních, větrných, fotovoltaických (5GW za 1. kvartál) a jaderných elektrárnách. Teď se postupně bude utlačovat těch 900 GW uhelných elektráren.

Indická vláda vzdala pokusy elektrifikovat venkov z centrálních zdrojů a místo toho rozjela kopii extrémně úspěšného programu z Bangladéše neboli FV+baterie+LED+nabíječka na mobil na splátky, zavlažování polí čerpadly na FV elektřinu, atd. Modi přijel do USA a odjížděl s nasmlouvanými desítkami miliard USD od soukromých investorů.

0/0
26.4.2015 22:41

J80a61n 46N85o85v12á97k 7655294158307

Břidlicový plyn je schopný konkurovat uhlí, jinak by to nestavěli, dotace tam snad nemají

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/prechod-usa-k-plynu-snizil-emise-co2-na-minimum-za-20-let-906122

Nikdy jsem neslyšel že by emise  těžkých kovů z tepelných elektráren ať už v EU tak USA byly významný problém. Většinou se stačí zbavit popílku, síry a oxidů dusíku.

Možná růst v číně zpomaluje, stále je ale značný, číňani jsou čím dále bohatší a chtějí větší pohodlí to jde ruku v ruce s růstem spotřeby elektřiny.

A Indie? Uvědomuje te si že se bavíme o miliardě lidí? Ty nějaká nabíječka mobilu na solární pohon nevytrhne. Pokud se v indii zvýší životní úroveň aspoň na úroveň nejzaostalejšího státu v EU, tak můžeme počítat z zněkolikanásobením spotřeby z nejlevnějších zdrojů - tepelných elektráren.

Jo to víte, že jim ta uhlíková burza v USA zkrachovala :-P:-P?

+2/0
26.4.2015 23:30

J43a63n 31V42e11s75e75l81ý 5654283122401

Ceně z už splacené uhelné elektrárny u povrchového lomu není schopno konkurovat skoro nic.

Emise CO2 klesají z více příčin, plyn je jeden z důvodů, nikoli jediný (klesá počet a spotřeba aut, klesá spotřeba elektřiny, OZE, ...). Ale bacha, úniky methanu z těžby nižší produkci CO2 vyrovnají. Methan je taky skleníkový plyn a mnohem silnější než CO2.

Problémem je hlavně rtuť a částečně kadmium. Ve spalinách plyny, které později zkondenzují a obojí je jedovaté.

A k Indii, proč si myslíte, že by měly být tepelné elektrárny nutně levné? Hlavně v Indii, kde se to musí už teď skoro všechno palivo dovézt přes moře z Austrálie a Indonésie. To není jako valit do po pásovém dopravníku z lomu rovnou do kotle.

0/0
27.4.2015 0:26

L87a56d92i58s15l35a80v 84S21o90k17o58l 1590762225852

Hlavně snižování CO2 je nesmysl. A hodně drahý.

+2/0
27.4.2015 5:29

T91o82n61d11a 32H30e62j76l62í46k 1158693899757

Uhlí smrdí a znečišťuje. Německo by se mělo vrátit k uranu, který je ekologickýEU

+15/0
26.4.2015 13:08

J69a96n 77V31e57s39e91l52ý 5914393482301

Uhlí nebo uran? Německá odpověď je nejdříve půjde uran a hned potom ušikanujeme uhlí do naprosto nejnutnějšího minima.

0/−1
26.4.2015 15:24

T18o51n56d71a 81H34e62j89l89í82k 1668103179677

Pokud by šílenci u nás nebránili výstavbě jaderných elektráren, tak je to super. Byli bychom pak schopni vydělávat na prodeji elektřiny Německu nemalé částky....R^

+4/0
26.4.2015 15:37

J25a94n 68V29e21s93e45l31ý 5194803382281

Mají obrovsky přesycený vlastní trh. A staví ekvivalent produkce 1.5 GW jaderné elektrárny ročně jen ve větru, do toho FV, do toho bioplyn a do toho snižují spotřebu. Fakt je má trápit nějaká jaderka možná za 10 let?

0/−2
26.4.2015 15:46

L82i92b48o90r 31J62a12n21e21č30e90k 4635805165101

Je ani tak netrapi objem vyrobene eneregie, ale cena za GW.;-) Od koho budou Nemci kupovat elektrinu, kdyz ta jejich bude stat3x tolik, kolik nase z jadra?

+1/0
26.4.2015 15:52

J85a86n 40V76e23s89e44l75ý 5564333202371

Německo-rakouská síť má odběr okolo 80 GW, myslíte si, že je nějaké 2 GW z Temelína dojmou? A nové jaderné elektrárny jsou vůči větrným nekonkurenceschopné.

0/−4
26.4.2015 16:24

R35a72d30i47m 90P53o15l78á96š50e91k 9456473159569

"A nové jaderné elektrárny jsou vůči větrným nekonkurenceschopné."

Německo ještě nemá do celkových nákladů započteny externality , které rozvoj větrné energetiky vyvolává. Třeba ty páteřové vedení VVN , které ještě ani nemají postavené.

Totéž v bleděmodrém je akumulace přebytečné větrné energie v době . kdy je silně větrno, respektive přetoky energie realizované na úkor regulační kapacitu elekrických soustav okolních států a udržování záložních zdrojů bez produkce a potom náhrada větrné energie těmito zdroji v době kdy nefouká. To všechno jde na triko klasických energetických zdrojů a do ceny větrné energie není započítáváno.

Naopak tyto zvýšené náklady na provoz klasických zdrojů jsou neznalci naopak  považovány za příznak nekonkurenceschopnosti klasických zdrojů elektřiny proti OZE zdrojům.;-D;-D

+3/0
26.4.2015 16:56

J81a94n 14V14e48s14e93l59ý 5444773132241

Tohle všechno jsou buráky na úrovni max. 10% ceny silové elektřiny. Elektřina z nových jaderek je však 2x dražší.

0/−4
26.4.2015 18:35

J38a47n 26V90e66s21e35l75ý 5474903822981

Jo, a co je horší externalita? Výstavba nějakých drátů nebo zbourání 6 vesnic a vystěhování obyvatelstva (JE Temelín)?

+1/−3
26.4.2015 18:42

J19i74ř37í 12K44o94c94u38r18e42k 6625804525288

Dívám se na mapu z roku 1953. Vystěhována byla jedna vesnice - Křtěnov a půlka vesnice Březí - zámek zůstal.

Takže Vy lžete.

+2/−1
26.4.2015 21:44

J71a32n 41V23e84s68e87l39ý 5754413792581

Březí, Křtěnov, Temelínec, Podhájí, Knín - kvůli elektrárně.

http://www.zanikleobce.cz/index.php?menu=11&duv=jetemelin

Jaroslavice - kvůli přehradě na Vltavě, která zásobuje JE Temelín chladící vodou.

+1/0
26.4.2015 23:09

L34u33k22á39š 19Š90m22a15h94e72l 2767904242494

No, jestli vystěhování celé vesnice a ponechání zámku považujete za vystěhování "půlky", máte zajímavé počty. Navíc pravdu má pan Veselý, žiji poblíž, takže to vím  (nechápu, proč má za pravdu minusy a vy za evidentní lež plusy, ale asi to tak na iDNESu chodí, když je názor pravdivý, ale nepopulární).

0/0
27.4.2015 9:10

J82a73n 16N95o84v45á48k 7485494128437

no stavba ekologických vodních elektráren měla ještě horší důsledky.

0/0
26.4.2015 22:36

J33a15n 24V21e79s98e94l32ý 5844693702261

Byla to prostě doba magalomanských stěhovačů. Nestačilo vyhnat Němce, lidi se vyháněli kvůli těžbě uhlí, kvůli výstavbě přehrad, kvůli výstavbě jaderných elektráren, ...

0/0
26.4.2015 23:13

J77a33n 70N68o47v33á97k 7555504988457

ale to je způsobené tím, že během posledních let přijali tak šílené bezpečnostní opatření, že téměř není možné jadernou elektrárnu postavit. Tady je ukázka, po černobylu došlo k útlumu a

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/Nuclear_Power_History.png

po Fukušime (ta tam není) i k poklesu.

0/0
26.4.2015 22:24

J84a23n 32V79e55s44e20l84ý 5834203942841

Holt opatření jsou nutná, řetězová reakce není žádná sranda. A státu, jako pojistnému ručiteli, se nechce platit řádově stovky miliard USD za případnou likvidaci následků havárie.

0/0
26.4.2015 23:30

L85i97b92o24r 73J80a67n38e78č22e56k 4375715245761

Tak proc je OZE dotovana, kdyz je konkurenceschopna?:-)

+3/0
26.4.2015 16:57

L11u25k50á55š 92Š34m68a38h96e56l 2287494872744

Jaderné elektrárny by musely být také dotovány, to si nevyberete...:-(

0/−2
26.4.2015 18:01

J83i85ř16í 82K47o83c70u53r18e34k 6745814695658

Opravdu by Temelín potřeboval 90 miliard Kč ročně? Tolik by totiž činila dotace, kdyby měla být srovnatelná s FV nebo větrníky.

Ano, soudruhům ekologům se podaříl přesný opak toho, co zamýšleli a ještě k tomu zmrvili trh s elektřinou.

+3/0
26.4.2015 21:47

L72u65k94á18š 40Š66m18a69h43e63l 2127604262684

No, on nikdo neví, kolik by bylo potřeba. Pokud by byla garance 90 EUR/MWh a cena na trhu jako dnes 30 EUR/MWh, při plánované výrobě 3. a 4. bloku Temelína cca 17 TWh ročně by se jednalo o 17 000 000 * 60 = 1 020 000 000 EUR (asi 28 miliard Kč). Může to být ale i podstatně méně či více.

0/0
27.4.2015 9:14

J95a66n 55N40o79v62á93k 7355504548337

jo ale to kvůli dotacím!   dotace jsou zlo.

0/0
26.4.2015 22:40

J40a16n 57N16o25v79á20k 7635124658407

no to určitě.. Němci zneužívají evropskou síť  ale i norské přečerpávací elektrárny k vyrovnávání svých špiček. Kdyby se tak chovali všichni v Evropě by celá síť dávno padla.

0/0
26.4.2015 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.