Diskuze
Největší osobní letadlo slaví 10 let. Airbus A380 pilotuje jediný Čech
Děkujeme za pochopení.
J44i51r13i 65B33i35l37i19n84a
Krasne, velke, tiche letadlo. Letel jsem s nim 2x. Ale radeji mam Boeing Dreamliner 787. Uz kvuli vzhledu, osvetleni a tem LCD oknum. I fronty pred celniky na letistich byvaji u mensich letadel kratsi.....
P72a33v34e92l 67V62e39t34e22š46n60í12k
Kromě té uvedené tichosti (opravdu je o třídu lepší než kdykoliv jinde), bych ještě z pohledu cestujícího uvedl úžasnou stabilitu ve vzduchu. Vznese se to a "sedí".
Jsem cestující, který musí koukat i na výdaje (zvlášť, když se mnou letí někdo další z rodiny) a polovinu rodiny mám v Thajsku. Ale když je šance, tak se o let s A380 snažím (i kdyby to mělo být trošku dražší).
A linka Bangkok-Dubaj - ta je narvaná vždycky. A to tam lítají s A380 Emirates i Thai Airways.
P86e47t49r 87F38r16ý70d66e92k
B787 je v tichosti zcela srovnatelny, A350 take, ale jen pri letu, vzlet s A350 je o neco hlucnejsi. Porovnavam hlucnost v kabine pred motory.
S97e75i35d71l 40P35e34t64r
S 380-tou je výborné cestování, letadlo samo je špička techniky a je opravdu krásné.
Avšak jako již v minulosti (např. VC-10, Concorde, A-340 a d.) se ukazuje, že ekonomicky to Evropě opět moc nevychází (resp. žádný kasaštyk z tohoto projektu nikdy nebude) mimo jiné proto, že technický vývoj a komerční požadavky se ubírají trochu jiným směrem.
Tyto jdou vcelku logicky k widebody "dvoumotorům" typu B-777/A -330 resp. B- 787/ A -350.
Jejich cena je zhruba poloviční než A-380 a přitom při standardní konfiguraci mají "pouze" v průměru o 30% nižší kapacitu a kdy dolet je víceméně srovnatelný.(*) Náklady na údržbu four vs. twin engines jsou též jinde ...
Toto je ostatně i problém Boeingu, kdy "nová" 747-8 se též v podstatě neprodává (vyjma cargo verze). Ten má však tu výhodu, že kvůli tomu projektu nemusel stavět celé nové továrny, vodní kanály s přístavy a železnice čímž i když se jedná v podstatě o nový typ do toho něj investoval podstatně méně ..
To vše však nic nemění na faktu, že A-380 zůstane už asi navždy největším civilním dopravním letadlem a bude dalším mílníkem letecké výroby a posléze i historie ...
----------------
(*)
4- motory se stavěly především kvůli neomezenému ETOPS. Doba však pokročila a nyní jej mají dvoumotory v dálkových verzích i 300 minut což se v praktickém užití rovná neomezenému ..
P70a40v67e38l 23V23e68t63e74š98n52í10k
Airbus a Boeing tvoří duopol a obě firmy nabízí všechno od menších až po velká letadla všechno.
Nevím, kde se pořád bere tvrzení, že Airbus se specializuje na velká letadla.
Boeing dává B747, Airbus A380.
Boeing dává B787, Airbus A350.
Boeing dává B777, Airbus A330.
Boeing dává B737, Airbus A320.
Myslím, že větší rozdíly jsou uvnitř. Třeba avionika. V kapacitě se to tolik neliší.
P72e10t76r 55Ž84á25k
za týden s ním letím Mnichov-Dubaj, těším se. Poprvé...
M89i97c97h86a80l 89K71ř30í37s73t34e79k
To uz je 10 let! Ten čas nějak leti. Každopádně je to nádherný stroj a je zážitek ho vidět přistávat a vzletat. Pral bych 380ce aby se udržela a aby jich létalo co nejvíc. ;-) a třeba i k nám.
E34d62u16a27r66d 29B96l98a79z85e25k
jediny Cech ... Nemelo byt, ze jej pilotuje jediny pilot , ktery je zCeska!? Nebo: pouze jediny pilot tohoto modelu, je z Ceska? (pochybuji ze jej ridi jediny pilot...) Nebo dejme tomu nacionalne...: ze Cech. Co jste meli, chlapi, ze sloohu na ZS?
Rekapitulace pro jistotu: Tedy nepilotuje jej jediny Cech... ale: jediny pilot z Ceska pilotuje tento model. Neb pilotuje jej vice pilotu ;-) a jen jediny je z Ceska a ne ze zej pilotuje jediny clovek -Cech...
E18d50u27a71r36d 53B32l82a85z52e31k
nebo jeste: jen jediny z pilotu!!! je z ceska (je Ce h chceteli tedy nacionalne... cili stale zamenujete privlastek s prislovecnym urcenim mista - odkud je ten pilot, ze je jediny z Ceska ne jediny Cech...)
M84i10l53a22n 91U19ř15í34d57i51l
Špatný titulek. A 380 není největší letadlo. Na H-4 Hercules, nebo An 225 nemá.
J91o13s22e45f 96K96a49r20f38í27k
Koukám, že umíte otevřít Wiki
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules
A jistě jste se dočetl, že ani jedno ze zmiňovaných letadel není OSOBNÍ natož aby bylo "sériově" vyráběné...
J61o13s82e88f 46K62a28r44f76í15k
To je krááva jako prase
Ale jinak moc pěkné letadlo :)
L89a47d37i13s77l15a72v 53M37i87k92a
Letadlo je to monstrózní budící zaslouženou pozornost, ale eleganci a švih B 747 nemá.
A55n38t72o25n46i15n 35B39l56a81z71e57k
Je jasne, ze boingovska sazka na stredni a ekonomicky 787 je vyhra oproti monstroznimu A 380, ktery je velky problem naplnit. Ale tento clanek je spise pojat jako reklama na toto obri letadlo a snaze prilakat lidi na Ruzyni.
M35i68c80h27a63l 75M38i90l69l56e51r
Velky problem naplnit A380?
A mohu se zeptat kolikrat jsi s A380 letel? Nebo si to jenom cucas z prstu protoze ti A380 s jeho kapacitou pripada vzhledem k tvym zkusenostem prilis velike?
Mam za sebou prozatim 12 letu s A380. V 10 z nich bylo letadlo hodne plne nebo dokonce v nem zbyvala volna jen 2 sedadla.
Jedine 2 lety byly volnejsi: Emirates na poslednim useku cesty Dubai -Auckland mezi australskym Melbourne a Aucklandem a v prvnim useku cesty Auckland - Dubai mezi Aucklandem a Sydney.
Mimochodem, Emirates je nejvetsi operator A380 na svete. Ma 60 letadel v provozu, dalsich 20 na objednavku a v planu event. rozsireni flotily na 140 letadel A 380. Soucasna kapacita je mezi 489 a 517 pasazeru, v tri- tridni konfiguraci ale v budoucnu je pocitano take s letadly s dvoutridni konfiguraci business a economy a s kapacitou 615 pasazeru.
Fakt si myslis, ze kdyby Emirates mely potize letadlo naplnit, mely by jich tolik v provozu a na objednavce? Podobne nemaji potiz zaplnit kapacitu ostatni aerolinky- Qantas, Singapore a dalsi. Samozrejme zalezi na trasach, kudy a jak casto letaji.
M60i54l75a18n 66Č90e33r94n82ý
Teda, nejsem žádný rusofil, ale největším letadlem na světě je nákladní Antonov Mrija, v článku by správně mělo byt uvedeno "největší osobní letadlo".
Doufám že to redaktor opravi.
V50á33c16l73a19v 73P98o57u91s15t30k32a
Kam jsme to dospěli? Uvedete prostý fakt a hned se omlouváte že nejste rusofil. Tragédie.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....
České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava
Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!