Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší osobní letadlo slaví 10 let. Airbus A380 pilotuje jediný Čech

Do žádného jiného letadla na světě se nevejde více cestujících. Když přiletí do Česka, jsou ochotny na ruzyňské letiště dorazit desítky tisíc lidí. Deset let po prvním letu Airbusu A380 jsou ale zejména prodejní výsledky pro jeho výrobce za očekáváním a další budoucnost největšího letadla je nejistá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J95i69r50i 94B17i58l66i49n52a 5898700317

Krasne, velke, tiche letadlo. Letel jsem s nim 2x. Ale radeji mam Boeing Dreamliner 787. Uz kvuli vzhledu, osvetleni a tem LCD oknum. I fronty pred celniky na letistich byvaji u mensich letadel kratsi.....

0/0
31.5.2015 8:53

P92a69v35e42l 14V20e47t18e96š91n21í30k 7295948265657

Kromě té uvedené tichosti (opravdu je o třídu lepší než kdykoliv jinde), bych ještě z pohledu cestujícího uvedl úžasnou stabilitu ve vzduchu. Vznese se to a "sedí".

Jsem cestující, který musí koukat i na výdaje (zvlášť, když se mnou letí někdo další z rodiny) a polovinu rodiny mám v Thajsku. Ale když je šance, tak se o let s A380 snažím (i kdyby to mělo být trošku dražší).

A linka Bangkok-Dubaj - ta je narvaná vždycky. A to tam lítají s A380 Emirates i Thai Airways.

+3/0
28.4.2015 10:29

P91e22t32r 40F69r21ý55d84e24k 7639571949513

B787 je v tichosti zcela srovnatelny, A350 take, ale jen pri letu, vzlet s A350 je o neco hlucnejsi. Porovnavam hlucnost v kabine pred motory.

+1/0
28.4.2015 11:20

S50e33i24d70l 56P74e29t24r 1641841365704

S 380-tou je výborné cestování, letadlo samo je špička techniky a je opravdu krásné.

Avšak jako již v minulosti (např. VC-10, Concorde, A-340 a d.) se ukazuje, že ekonomicky to Evropě opět moc nevychází (resp. žádný kasaštyk z tohoto projektu nikdy nebude) mimo jiné proto, že technický vývoj a komerční požadavky se ubírají trochu jiným směrem.

Tyto jdou vcelku logicky k widebody "dvoumotorům" typu B-777/A -330 resp. B- 787/ A -350.

Jejich cena je zhruba poloviční než A-380 a přitom při standardní konfiguraci mají "pouze" v  průměru o 30% nižší kapacitu a kdy dolet je víceméně srovnatelný.(*)  Náklady na údržbu four vs. twin engines jsou též jinde ...

Toto je ostatně i problém Boeingu, kdy "nová" 747-8 se též v podstatě neprodává  (vyjma  cargo verze). Ten má však tu výhodu, že kvůli tomu projektu nemusel stavět celé nové továrny, vodní kanály s přístavy a železnice čímž i když se jedná v podstatě  o nový typ  do toho něj investoval podstatně méně ..

To vše však nic nemění na faktu, že A-380 zůstane už asi navždy největším civilním dopravním letadlem a bude dalším mílníkem letecké výroby a posléze i historie ...  :-)

----------------

(*)

4- motory se stavěly především kvůli neomezenému ETOPS. Doba však pokročila a nyní jej mají dvoumotory  v dálkových verzích i 300 minut což se v praktickém užití rovná neomezenému ..

+1/0
28.4.2015 10:28

P79a14v14e57l 29V75e21t42e10š56n40í66k 7405608815247

Airbus a Boeing tvoří duopol a obě firmy nabízí všechno od menších až po velká letadla všechno.

Nevím, kde se pořád bere tvrzení, že Airbus se specializuje na velká letadla.

Boeing dává B747, Airbus A380.

Boeing dává B787, Airbus A350.

Boeing dává B777, Airbus A330.

Boeing dává B737, Airbus A320.

Myslím, že větší rozdíly jsou uvnitř. Třeba avionika. V kapacitě se to tolik neliší.

0/0
28.4.2015 10:38

A49n27t50o62n51i66n 56B67l95a59z71e29k 4968512377361

Boeing ma jeste 767

0/0
28.4.2015 17:21

P95e68t88r 16Ž51á36k 1948872455629

za týden s ním letím Mnichov-Dubaj, těším se. Poprvé...

+3/0
28.4.2015 9:25

M50i92c92h57a40l 95M92i15l73l46e44r 9726292229572

Uzij si to R^

+3/0
28.4.2015 9:38

M46i60c69h13a91l 45M58i28l13l69e70r 9706742719222

PS pokud letis economy s Emirates a mas moznost vyberu, nejlepsi jsou sedadla v nejprednejsim oddelni letadla na dolni palube.

Podle toho kterou verzi, doporucuji od rady 42 nebo 44 do 50.

0/0
28.4.2015 9:42

P32e62t27r 87Ž26á62k 1738482295759

díky, musím se podívat na stránky Emirates, je tam myslím online check-in 24 hodin předem. Ale letím přes cestovku, takže nevím.

0/0
28.4.2015 9:56

M36i90c76h90a91l 32M49i75l57l14e75r 9356832529272

sedadlo je treba vybrat co nejdrive, ne cekat az na on-line check in. Emirates ti to umozni, pokud mas k dispozici (pokud ti cestovka da detaily) kod tve letneky, ktery pouzijes pro Manage a booking. Stranka:

https://fly4.emirates.com/MAB/MYB/MMBLogin.aspx

0/0
28.4.2015 10:01

P91e73t89r 86Ž68á34k 1278422615249

letenky jsem včera vyzvedl na poště, podívám se a zkusím.

Díky

0/0
28.4.2015 11:06

P81e55t40r 95F94r71ý22d49e37k 7659531809373

Na poste? Co to mas za prodejce, me prijde vzdy jen email. Zaroven mi sedadla zamlouva primo prodejce.

0/0
28.4.2015 11:23

Č21e47s30t94m27í67r 46P96r77o73c69h33á87z83k60a 8598510188571

Jestli je to přes cestovku, tak je to asi jiné.

0/0
28.4.2015 11:32

P25e75t19r 75F18r78ý62d42e62k 7849551869733

Aha, pres cestovku jsem nikdy neletel, tak to pak jo.

0/0
28.4.2015 11:36

M20i45c78h49a47l 38M10i74l24l27e13r 9816702729162

tady zalezi na cestovce. Nektera to dela, pro jinou top znamena extra praci navic a nechava aerolinku, aby pridelila zbyvajici sedadla az v poslednich dnech pred odletem. Cestovka, ktera zajistuje sedadla se take obvykle nediva na pohodli pasazera, ale proste zabere a rozdeli pocet sedadel mezi sve klienty.

Pokud chce pasazer urcita sedadla, musi o to cestovku vyslovne POZADAT aby to pro nej udelala, nebo si to zaridit sa. K tomu potrebuje od cestovky bookovaci kod letenky. Na "Manage a booking" sve aerolinky si najde plan letadla pro svuj let a vybere ze zbyvajicich sedadel kde chce sedet.

Pro predbeznou vseobecnou informaci o sedadlech v ruznych druzich letadel/u ruznych aerolinek doporucuji www.seatguru.com

Pro let s Emirates je stranka

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/information.php

Zvolit letadlo a podivat se na rozvrh sedadel. Pak je mozne mluvit s cestovkou konkretne o prioritach a cislech.

Nejlepsi ale je udelat si to sam kde jen trochu mozne.

0/0
28.4.2015 11:37

Č87e60s88t85m56í94r 65P60r11o70c22h25á64z34k82a 8218320858951

On-line check-in dříve než 24 hodin před odletem bývají zpoplatněné. Nevím jak u Emirates.

0/0
28.4.2015 11:30

Č22e51s15t21m22í22r 18P81r10o58c15h93á47z16k55a 8548110958681

Respektive on-line výběr sedadla.

0/0
28.4.2015 11:31

M40i77c54h83a76l 77M35i23l45l50e40r 9156802959742

on-line check-in se obvykle otevre az 24 hodin pred odletem.

Vyber sedadla je mozne udelat jakmile je letenka zaplacena a cim drive, tim lepe.

Pokud se letenka zajistuje pres cestovku, znamena to udelat na cestovku takovy mensi natlak (nenechat se odbyt, pokud by se nahodou vymlouvali) a pozadat o bookovaci kod letenky s tim, ze si pasazer chce sam vybrat sedadla.

0/0
28.4.2015 11:41

Č59e64s81t48m76í73r 48P22r64o12c94h76á73z18k18a 8798800258631

Právě ten výběr sedadla dříve než 24 hodin před odletem bývá zpoplatněný, alespoň podle mých zkušeností.

0/0
28.4.2015 11:42

M55i27c67h66a37l 42M86i97l72l41e69r 9526342979722

zalezi na kazde jednotlive aerolince. Emirates za to neuctuji extra, lowcosty vetsinou ano. Exit row je drazsi nez normalni sedadla.

Napr. u Qantasu - domacich linek je vyber sedadla zdarma, ale na mezinarodnich linkach za nej musim zaplatit AUD 25.

Pokud ale zajistuji letenku provozovanou Emirates pres Qantas, ktery je jejich partnerem a dava letu svuj "codeshare", neplatim nic.

0/0
28.4.2015 11:59

M56i90c71h62a28l 93K91ř64í89s81t81e11k 2602144368691

To uz je 10 let! Ten čas nějak leti. Každopádně je to nádherný stroj a je zážitek ho vidět přistávat a vzletat. Pral bych 380ce aby se udržela a aby jich létalo co nejvíc. ;-) a třeba i k nám.

+4/0
28.4.2015 9:00

E58d89u27a49r56d 91B96l54a16z88e75k 1753800935585

jediny Cech ;-D ... Nemelo byt, ze jej pilotuje jediny pilot!! , ktery je z!!Ceska!? Nebo: pouze jediny pilot!! tohoto modelu,  je z Ceska? (pochybuji ze jej ridi jediny pilot...) Nebo dejme tomu nacionalne...: ze Cech. Co jste meli, chlapi, ze sloohu na ZS?:-(

 Rekapitulace pro jistotu: Tedy nepilotuje jej jediny Cech...  ale: jediny pilot z Ceska pilotuje tento model. Neb pilotuje jej vice pilotu ;-) a jen jediny je z Ceska a ne ze zej pilotuje jediny clovek -Cech... ;-D

+1/−1
28.4.2015 8:44

E69d77u11a61r27d 17B28l95a68z63e62k 1763840545415

nebo jeste: jen jediny z pilotu!!! je z ceska (je Ce h chceteli tedy nacionalne... cili stale zamenujete privlastek s prislovecnym urcenim mista :-(- odkud je ten pilot, ze je jediny z Ceska ne jediny Cech...)

+1/0
28.4.2015 8:46

J35a92n 45M70o20t62ů17r57e26k 7630932261569

no a už jste došel k pojmu "úplně sám"? :) - to je taky takové přesně vyjádření

+1/−1
28.4.2015 8:53

K38a28r25e83l 94F33r21i33t59z 4511197628392

Taktak. On to také není žádný Čech, ale kluk s Jižní Moravy s moravského Slovácka...;-D

0/0
28.4.2015 11:13

M92i57l85a92n 24U22ř98í73d63i81l 5397194829941

Špatný titulek. A 380 není největší letadlo. Na H-4 Hercules, nebo An 225 nemá.

+1/−1
28.4.2015 8:15

J62o30s83e96f 33K90a71r66f49í47k 7782815606430

Koukám, že umíte otevřít Wiki

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

A jistě jste se dočetl, že ani jedno ze zmiňovaných letadel není OSOBNÍ natož aby bylo "sériově" vyráběné...:-P

+7/−1
28.4.2015 8:30

M18i75l51a35n 18U80ř68í58d70i32l 5497804279811

Titulek zní "největší letadlo" a na Mirju nepotřebuji wiki. Tu zná skoro každý.

0/−3
28.4.2015 9:34

M74i46c85h73a21l 37M58i12l74l54e85r 9706662369182

titulek zni nejvetsi OSOBNI letadlo

+2/−1
28.4.2015 9:44

V48á24c41l60a65v 65P87o40u13s10t12k35a 3130581612

To opravili až teď. Ráno to tam nebylo.

+1/0
28.4.2015 9:45

M57i51l73a89n 90U12ř61í14d69i32l 5837154109961

Teď ano.

0/0
28.4.2015 9:46

M49i46c23h42a50l 32M18i17l30l60e25r 9866162819732

OK

0/0
28.4.2015 9:53

P19e11t55r 52F23r95ý43d96e75k 7449151859193

An225 je Mrija, nikoliv Mirja...

0/0
28.4.2015 11:26

J71o37s80e60f 86K43a63r62f87í92k 7622365526490

To je krááva jako prase;-D

Ale jinak moc pěkné letadlo :)

+4/0
28.4.2015 7:38

L31a22d74i14s95l79a40v 60M30i38k61a 1861109154494

Letadlo je to monstrózní budící zaslouženou pozornost, ale eleganci a švih B 747 nemá.

+10/0
28.4.2015 7:46

J46o96s44e45f 98K45a91r79f63í10k 7722275206300

Tak o tom žádná, 747 je supr letadlo, jinak by se asi nestalo Air Force One (a ano vím, že toto označení má každé letadlo ve kterém je americký prezident, ale asi je jasné, co myslím ;-))

A když už jsme u vzhledu, hodně se mi líbil Concord, když ještě lítal. Vypadal už skoro jako stíhací letoun (a v podstatě byl:-))

+3/0
28.4.2015 8:11

J18a91r26o69m56í22r 84K11r40á19l 4160789204169

Concorde předběhl dobu.  Byl krásný, rychlý a bezpečný, ale bohužel s drahým provozem.

+1/0
28.4.2015 8:17

J51o98s98e42f 57K23a50r94f28í89k 7532135396420

No ono když chce přes oceán za nějaké 3 hodiny tak to asi trošku paliva sežere... A navíc jak známo, čím méně "stejných" letadel tím nákladnější údržba.

+1/0
28.4.2015 8:26

Č21e13s33t61m29í40r 22P45r44o27c52h92á63z45k66a 8348390298351

To letadlo též pojalo málo certujících, tudíž musela být drahá letenka. Takže čistě ekonomická záležitost.

+2/0
28.4.2015 11:24

J84a37n 64B11o39r69e96c78k23ý 8736367255530

747 jako AFO vybrali protože to je Boeing

+1/0
28.4.2015 9:15

M82i52c88h36a85l 54M59i79l93l16e63r 9816892649582

nevybrali protoze to je Boeing.

Pozadovali WB letadlo s minimalne 3 motory a v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby, DC- 10 a Boeing 747. Viz co jsem napsal dole.

+1/0
28.4.2015 9:35

P14e37t92r 60F34r77ý54d14e55k 7129921919313

Dalsi pozadavek na AFO je, ze musi byt z vyrobni linky v USA.

0/0
28.4.2015 12:20

M60i98c70h18a11l 98M19i21l56l39e48r 9836692559892

jiste.

Proto jsem uvedl "v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby"

0/0
28.4.2015 16:41

M31i11c28h48a14l 48M73i84l80l74e90r 9746382479432

Jumbo bylo vybrano jako letadlo pro prezidenta USA uz v osmdesatych letech za doby Reagana. Tehdy zadny Airbus 380 neexistoval jeste ani na papiru.

Jako nahrazku za dosavadni Boeing 707 pozadovali letadlo WB kategorie s minimalne 3 motory. Byly nabidnuty verze McDonnel Douglas DC - 10 a Boeing 747. Zvolili jeho vojenskou verzi Boeing VC - 25.

+1/0
28.4.2015 9:32

M34i91c62h37a28l 94M44i55l80l89e55r 9476572969532

B747 je na pohled nejelegantnejsi, o tom zadna.

Co se ale vnitrku tyce a cestovani s nim, A 380 je podstatne tissi a pohodlnejsi nez Jumbo. Nelze posuzovat jen podle vzhledu.

+1/0
28.4.2015 9:38

M75i63c32h63a82l 54M82i53l86l82e86r 9236892429192

prezdivlou je to "Big Beast" - velke zvire

0/0
28.4.2015 7:48

A33n80t72o22n15i56n 31B41l36a94z86e55k 4478572587111

Je jasne, ze boingovska sazka na stredni a ekonomicky 787 je vyhra oproti monstroznimu A 380, ktery je velky problem naplnit. Ale tento clanek je spise pojat jako reklama na toto obri letadlo a snaze prilakat lidi na Ruzyni.:-)

+1/−15
28.4.2015 7:21

M25i86c36h98a36l 52M73i64l87l50e47r 9746542419802

Velky problem naplnit A380?8-o

;-D

A mohu se zeptat kolikrat jsi s A380 letel? Nebo si to jenom cucas z prstu protoze ti A380 s jeho kapacitou pripada vzhledem k tvym zkusenostem prilis velike?

Mam za sebou prozatim 12 letu s A380. V 10 z nich bylo letadlo hodne plne nebo dokonce v nem zbyvala volna jen 2 sedadla.

Jedine 2 lety byly volnejsi: Emirates na poslednim useku cesty Dubai -Auckland mezi australskym Melbourne a Aucklandem a v prvnim useku cesty Auckland - Dubai mezi Aucklandem a Sydney.

Mimochodem, Emirates je nejvetsi operator A380 na svete. Ma 60 letadel v provozu, dalsich 20 na objednavku a v planu event. rozsireni flotily na 140 letadel A 380. Soucasna kapacita je mezi 489 a 517 pasazeru, v tri- tridni konfiguraci ale v budoucnu je pocitano take s letadly s dvoutridni konfiguraci business a economy a s kapacitou 615 pasazeru.

Fakt si myslis, ze kdyby Emirates mely potize letadlo naplnit, mely by jich tolik v provozu a na objednavce? Podobne nemaji potiz zaplnit kapacitu ostatni aerolinky- Qantas, Singapore a dalsi. Samozrejme zalezi na trasach, kudy a jak casto letaji.

+9/−2
28.4.2015 7:47

M54i22c70h66a73l 73M45i91l96l53e32r 9946682949982

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries

Seznam objednavek a dodavek A 380 do konce roku 2014

0/−1
28.4.2015 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.