Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší osobní letadlo slaví 10 let. Airbus A380 pilotuje jediný Čech

Do žádného jiného letadla na světě se nevejde více cestujících. Když přiletí do Česka, jsou ochotny na ruzyňské letiště dorazit desítky tisíc lidí. Deset let po prvním letu Airbusu A380 jsou ale zejména prodejní výsledky pro jeho výrobce za očekáváním a další budoucnost největšího letadla je nejistá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J28i12r41i 43B79i14l87i96n54a 5478480437

Krasne, velke, tiche letadlo. Letel jsem s nim 2x. Ale radeji mam Boeing Dreamliner 787. Uz kvuli vzhledu, osvetleni a tem LCD oknum. I fronty pred celniky na letistich byvaji u mensich letadel kratsi.....

0/0
31.5.2015 8:53

P36a24v47e21l 33V43e13t69e70š90n17í42k 7625678705357

Kromě té uvedené tichosti (opravdu je o třídu lepší než kdykoliv jinde), bych ještě z pohledu cestujícího uvedl úžasnou stabilitu ve vzduchu. Vznese se to a "sedí".

Jsem cestující, který musí koukat i na výdaje (zvlášť, když se mnou letí někdo další z rodiny) a polovinu rodiny mám v Thajsku. Ale když je šance, tak se o let s A380 snažím (i kdyby to mělo být trošku dražší).

A linka Bangkok-Dubaj - ta je narvaná vždycky. A to tam lítají s A380 Emirates i Thai Airways.

+3/0
28.4.2015 10:29

P25e32t49r 43F41r47ý69d98e88k 7959811969413

B787 je v tichosti zcela srovnatelny, A350 take, ale jen pri letu, vzlet s A350 je o neco hlucnejsi. Porovnavam hlucnost v kabine pred motory.

+1/0
28.4.2015 11:20

S13e69i62d23l 47P67e59t35r 1401571505354

S 380-tou je výborné cestování, letadlo samo je špička techniky a je opravdu krásné.

Avšak jako již v minulosti (např. VC-10, Concorde, A-340 a d.) se ukazuje, že ekonomicky to Evropě opět moc nevychází (resp. žádný kasaštyk z tohoto projektu nikdy nebude) mimo jiné proto, že technický vývoj a komerční požadavky se ubírají trochu jiným směrem.

Tyto jdou vcelku logicky k widebody "dvoumotorům" typu B-777/A -330 resp. B- 787/ A -350.

Jejich cena je zhruba poloviční než A-380 a přitom při standardní konfiguraci mají "pouze" v  průměru o 30% nižší kapacitu a kdy dolet je víceméně srovnatelný.(*)  Náklady na údržbu four vs. twin engines jsou též jinde ...

Toto je ostatně i problém Boeingu, kdy "nová" 747-8 se též v podstatě neprodává  (vyjma  cargo verze). Ten má však tu výhodu, že kvůli tomu projektu nemusel stavět celé nové továrny, vodní kanály s přístavy a železnice čímž i když se jedná v podstatě  o nový typ  do toho něj investoval podstatně méně ..

To vše však nic nemění na faktu, že A-380 zůstane už asi navždy největším civilním dopravním letadlem a bude dalším mílníkem letecké výroby a posléze i historie ...  :-)

----------------

(*)

4- motory se stavěly především kvůli neomezenému ETOPS. Doba však pokročila a nyní jej mají dvoumotory  v dálkových verzích i 300 minut což se v praktickém užití rovná neomezenému ..

+1/0
28.4.2015 10:28

P48a11v21e69l 78V74e19t77e71š74n14í13k 7175958665257

Airbus a Boeing tvoří duopol a obě firmy nabízí všechno od menších až po velká letadla všechno.

Nevím, kde se pořád bere tvrzení, že Airbus se specializuje na velká letadla.

Boeing dává B747, Airbus A380.

Boeing dává B787, Airbus A350.

Boeing dává B777, Airbus A330.

Boeing dává B737, Airbus A320.

Myslím, že větší rozdíly jsou uvnitř. Třeba avionika. V kapacitě se to tolik neliší.

0/0
28.4.2015 10:38

A57n25t50o46n70i65n 11B38l93a93z93e18k 4458932677801

Boeing ma jeste 767

0/0
28.4.2015 17:21

P24e93t39r 36Ž98á29k 1248862135349

za týden s ním letím Mnichov-Dubaj, těším se. Poprvé...

+3/0
28.4.2015 9:25

M66i97c65h55a26l 80M51i11l20l88e20r 9786682479722

Uzij si to R^

+3/0
28.4.2015 9:38

M27i74c83h66a72l 83M14i92l89l18e76r 9686662949432

PS pokud letis economy s Emirates a mas moznost vyberu, nejlepsi jsou sedadla v nejprednejsim oddelni letadla na dolni palube.

Podle toho kterou verzi, doporucuji od rady 42 nebo 44 do 50.

0/0
28.4.2015 9:42

P38e47t21r 14Ž67á44k 1818762235519

díky, musím se podívat na stránky Emirates, je tam myslím online check-in 24 hodin předem. Ale letím přes cestovku, takže nevím.

0/0
28.4.2015 9:56

M16i35c14h56a11l 55M56i66l18l34e45r 9566232299302

sedadlo je treba vybrat co nejdrive, ne cekat az na on-line check in. Emirates ti to umozni, pokud mas k dispozici (pokud ti cestovka da detaily) kod tve letneky, ktery pouzijes pro Manage a booking. Stranka:

https://fly4.emirates.com/MAB/MYB/MMBLogin.aspx

0/0
28.4.2015 10:01

P72e18t57r 78Ž56á23k 1568672805519

letenky jsem včera vyzvedl na poště, podívám se a zkusím.

Díky

0/0
28.4.2015 11:06

P98e74t11r 12F89r49ý60d41e59k 7479781579913

Na poste? Co to mas za prodejce, me prijde vzdy jen email. Zaroven mi sedadla zamlouva primo prodejce.

0/0
28.4.2015 11:23

Č44e61s19t60m42í59r 85P24r27o90c41h58á86z13k29a 8108940488531

Jestli je to přes cestovku, tak je to asi jiné.

0/0
28.4.2015 11:32

P62e56t35r 53F53r76ý68d72e13k 7969751509713

Aha, pres cestovku jsem nikdy neletel, tak to pak jo.

0/0
28.4.2015 11:36

M79i73c95h68a95l 80M96i80l65l34e18r 9436522259852

tady zalezi na cestovce. Nektera to dela, pro jinou top znamena extra praci navic a nechava aerolinku, aby pridelila zbyvajici sedadla az v poslednich dnech pred odletem. Cestovka, ktera zajistuje sedadla se take obvykle nediva na pohodli pasazera, ale proste zabere a rozdeli pocet sedadel mezi sve klienty.

Pokud chce pasazer urcita sedadla, musi o to cestovku vyslovne POZADAT aby to pro nej udelala, nebo si to zaridit sa. K tomu potrebuje od cestovky bookovaci kod letenky. Na "Manage a booking" sve aerolinky si najde plan letadla pro svuj let a vybere ze zbyvajicich sedadel kde chce sedet.

Pro predbeznou vseobecnou informaci o sedadlech v ruznych druzich letadel/u ruznych aerolinek doporucuji www.seatguru.com

Pro let s Emirates je stranka

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/information.php

Zvolit letadlo a podivat se na rozvrh sedadel. Pak je mozne mluvit s cestovkou konkretne o prioritach a cislech.

Nejlepsi ale je udelat si to sam kde jen trochu mozne.

0/0
28.4.2015 11:37

Č30e60s46t20m92í26r 11P65r89o17c42h91á69z55k88a 8488760288601

On-line check-in dříve než 24 hodin před odletem bývají zpoplatněné. Nevím jak u Emirates.

0/0
28.4.2015 11:30

Č83e89s44t32m28í96r 67P86r38o48c91h11á37z89k47a 8218660858811

Respektive on-line výběr sedadla.

0/0
28.4.2015 11:31

M33i70c24h83a87l 35M14i21l50l91e27r 9566882829672

on-line check-in se obvykle otevre az 24 hodin pred odletem.

Vyber sedadla je mozne udelat jakmile je letenka zaplacena a cim drive, tim lepe.

Pokud se letenka zajistuje pres cestovku, znamena to udelat na cestovku takovy mensi natlak (nenechat se odbyt, pokud by se nahodou vymlouvali) a pozadat o bookovaci kod letenky s tim, ze si pasazer chce sam vybrat sedadla.

0/0
28.4.2015 11:41

Č34e51s97t42m48í52r 16P86r61o72c87h78á52z53k57a 8888130668521

Právě ten výběr sedadla dříve než 24 hodin před odletem bývá zpoplatněný, alespoň podle mých zkušeností.

0/0
28.4.2015 11:42

M57i45c10h12a19l 27M17i55l74l69e80r 9586192439122

zalezi na kazde jednotlive aerolince. Emirates za to neuctuji extra, lowcosty vetsinou ano. Exit row je drazsi nez normalni sedadla.

Napr. u Qantasu - domacich linek je vyber sedadla zdarma, ale na mezinarodnich linkach za nej musim zaplatit AUD 25.

Pokud ale zajistuji letenku provozovanou Emirates pres Qantas, ktery je jejich partnerem a dava letu svuj "codeshare", neplatim nic.

0/0
28.4.2015 11:59

M48i49c78h27a42l 74K46ř18í50s94t18e82k 2602624618881

To uz je 10 let! Ten čas nějak leti. Každopádně je to nádherný stroj a je zážitek ho vidět přistávat a vzletat. Pral bych 380ce aby se udržela a aby jich létalo co nejvíc. ;-) a třeba i k nám.

+4/0
28.4.2015 9:00

E59d14u41a46r66d 32B42l79a34z91e76k 1453160135635

jediny Cech ;-D ... Nemelo byt, ze jej pilotuje jediny pilot!! , ktery je z!!Ceska!? Nebo: pouze jediny pilot!! tohoto modelu,  je z Ceska? (pochybuji ze jej ridi jediny pilot...) Nebo dejme tomu nacionalne...: ze Cech. Co jste meli, chlapi, ze sloohu na ZS?:-(

 Rekapitulace pro jistotu: Tedy nepilotuje jej jediny Cech...  ale: jediny pilot z Ceska pilotuje tento model. Neb pilotuje jej vice pilotu ;-) a jen jediny je z Ceska a ne ze zej pilotuje jediny clovek -Cech... ;-D

+1/−1
28.4.2015 8:44

E54d75u14a14r78d 70B69l90a16z48e94k 1153920365665

nebo jeste: jen jediny z pilotu!!! je z ceska (je Ce h chceteli tedy nacionalne... cili stale zamenujete privlastek s prislovecnym urcenim mista :-(- odkud je ten pilot, ze je jediny z Ceska ne jediny Cech...)

+1/0
28.4.2015 8:46

J53a93n 85M19o76t27ů72r75e79k 7160682531349

no a už jste došel k pojmu "úplně sám"? :) - to je taky takové přesně vyjádření

+1/−1
28.4.2015 8:53

K64a38r39e14l 85F49r41i77t56z 4831897288672

Taktak. On to také není žádný Čech, ale kluk s Jižní Moravy s moravského Slovácka...;-D

0/0
28.4.2015 11:13

M96i91l50a60n 39U16ř23í79d96i90l 5357384859901

Špatný titulek. A 380 není největší letadlo. Na H-4 Hercules, nebo An 225 nemá.

+1/−1
28.4.2015 8:15

J77o95s96e44f 34K45a14r62f75í43k 7182655606570

Koukám, že umíte otevřít Wiki

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

A jistě jste se dočetl, že ani jedno ze zmiňovaných letadel není OSOBNÍ natož aby bylo "sériově" vyráběné...:-P

+7/−1
28.4.2015 8:30

M19i69l14a67n 51U78ř34í31d25i49l 5107554729371

Titulek zní "největší letadlo" a na Mirju nepotřebuji wiki. Tu zná skoro každý.

0/−3
28.4.2015 9:34

M73i12c11h28a94l 71M44i80l22l58e53r 9236152319572

titulek zni nejvetsi OSOBNI letadlo

+2/−1
28.4.2015 9:44

V41á94c78l57a13v 20P92o32u83s58t60k68a 3620561962

To opravili až teď. Ráno to tam nebylo.

+1/0
28.4.2015 9:45

M87i61l18a40n 59U74ř25í23d92i25l 5757964219591

Teď ano.

0/0
28.4.2015 9:46

M53i45c57h75a89l 29M69i51l51l62e43r 9506282519662

OK

0/0
28.4.2015 9:53

P36e18t87r 82F33r96ý44d82e55k 7559421289113

An225 je Mrija, nikoliv Mirja...

0/0
28.4.2015 11:26

J63o80s16e98f 42K78a47r10f84í77k 7422855556460

To je krááva jako prase;-D

Ale jinak moc pěkné letadlo :)

+4/0
28.4.2015 7:38

L98a74d88i40s33l57a85v 84M36i92k72a 1231259704894

Letadlo je to monstrózní budící zaslouženou pozornost, ale eleganci a švih B 747 nemá.

+10/0
28.4.2015 7:46

J12o43s71e27f 16K69a45r62f10í71k 7792505816570

Tak o tom žádná, 747 je supr letadlo, jinak by se asi nestalo Air Force One (a ano vím, že toto označení má každé letadlo ve kterém je americký prezident, ale asi je jasné, co myslím ;-))

A když už jsme u vzhledu, hodně se mi líbil Concord, když ještě lítal. Vypadal už skoro jako stíhací letoun (a v podstatě byl:-))

+3/0
28.4.2015 8:11

J75a11r37o86m97í68r 93K24r32á83l 4410269364879

Concorde předběhl dobu.  Byl krásný, rychlý a bezpečný, ale bohužel s drahým provozem.

+1/0
28.4.2015 8:17

J42o84s27e18f 57K97a50r16f25í78k 7842105456740

No ono když chce přes oceán za nějaké 3 hodiny tak to asi trošku paliva sežere... A navíc jak známo, čím méně "stejných" letadel tím nákladnější údržba.

+1/0
28.4.2015 8:26

Č26e59s81t75m38í19r 35P65r85o25c55h75á74z79k58a 8408100798801

To letadlo též pojalo málo certujících, tudíž musela být drahá letenka. Takže čistě ekonomická záležitost.

+2/0
28.4.2015 11:24

J12a76n 81B63o32r52e40c51k59ý 8316517855610

747 jako AFO vybrali protože to je Boeing

+1/0
28.4.2015 9:15

M93i76c64h49a18l 13M17i11l31l55e69r 9716412819282

nevybrali protoze to je Boeing.

Pozadovali WB letadlo s minimalne 3 motory a v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby, DC- 10 a Boeing 747. Viz co jsem napsal dole.

+1/0
28.4.2015 9:35

P90e75t24r 98F14r97ý67d91e62k 7369391449853

Dalsi pozadavek na AFO je, ze musi byt z vyrobni linky v USA.

0/0
28.4.2015 12:20

M58i13c24h10a62l 60M98i20l39l50e37r 9926782589552

jiste.

Proto jsem uvedl "v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby"

0/0
28.4.2015 16:41

M17i19c32h50a34l 48M75i45l32l47e87r 9936122239372

Jumbo bylo vybrano jako letadlo pro prezidenta USA uz v osmdesatych letech za doby Reagana. Tehdy zadny Airbus 380 neexistoval jeste ani na papiru.

Jako nahrazku za dosavadni Boeing 707 pozadovali letadlo WB kategorie s minimalne 3 motory. Byly nabidnuty verze McDonnel Douglas DC - 10 a Boeing 747. Zvolili jeho vojenskou verzi Boeing VC - 25.

+1/0
28.4.2015 9:32

M20i73c26h58a96l 17M55i16l21l41e70r 9876502489312

B747 je na pohled nejelegantnejsi, o tom zadna.

Co se ale vnitrku tyce a cestovani s nim, A 380 je podstatne tissi a pohodlnejsi nez Jumbo. Nelze posuzovat jen podle vzhledu.

+1/0
28.4.2015 9:38

M30i54c51h59a81l 40M85i15l94l20e22r 9806762219672

prezdivlou je to "Big Beast" - velke zvire

0/0
28.4.2015 7:48

A58n84t82o29n75i20n 43B80l51a98z10e97k 4898782457971

Je jasne, ze boingovska sazka na stredni a ekonomicky 787 je vyhra oproti monstroznimu A 380, ktery je velky problem naplnit. Ale tento clanek je spise pojat jako reklama na toto obri letadlo a snaze prilakat lidi na Ruzyni.:-)

+1/−15
28.4.2015 7:21

M37i24c11h91a45l 43M29i82l50l15e78r 9156462269402

Velky problem naplnit A380?8-o

;-D

A mohu se zeptat kolikrat jsi s A380 letel? Nebo si to jenom cucas z prstu protoze ti A380 s jeho kapacitou pripada vzhledem k tvym zkusenostem prilis velike?

Mam za sebou prozatim 12 letu s A380. V 10 z nich bylo letadlo hodne plne nebo dokonce v nem zbyvala volna jen 2 sedadla.

Jedine 2 lety byly volnejsi: Emirates na poslednim useku cesty Dubai -Auckland mezi australskym Melbourne a Aucklandem a v prvnim useku cesty Auckland - Dubai mezi Aucklandem a Sydney.

Mimochodem, Emirates je nejvetsi operator A380 na svete. Ma 60 letadel v provozu, dalsich 20 na objednavku a v planu event. rozsireni flotily na 140 letadel A 380. Soucasna kapacita je mezi 489 a 517 pasazeru, v tri- tridni konfiguraci ale v budoucnu je pocitano take s letadly s dvoutridni konfiguraci business a economy a s kapacitou 615 pasazeru.

Fakt si myslis, ze kdyby Emirates mely potize letadlo naplnit, mely by jich tolik v provozu a na objednavce? Podobne nemaji potiz zaplnit kapacitu ostatni aerolinky- Qantas, Singapore a dalsi. Samozrejme zalezi na trasach, kudy a jak casto letaji.

+9/−2
28.4.2015 7:47

M44i48c61h55a87l 68M74i37l86l48e12r 9516592839492

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries

Seznam objednavek a dodavek A 380 do konce roku 2014

0/−1
28.4.2015 7:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.