Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší osobní letadlo slaví 10 let. Airbus A380 pilotuje jediný Čech

Do žádného jiného letadla na světě se nevejde více cestujících. Když přiletí do Česka, jsou ochotny na ruzyňské letiště dorazit desítky tisíc lidí. Deset let po prvním letu Airbusu A380 jsou ale zejména prodejní výsledky pro jeho výrobce za očekáváním a další budoucnost největšího letadla je nejistá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J83i91r97i 42B70i31l53i33n30a 5458160357

Krasne, velke, tiche letadlo. Letel jsem s nim 2x. Ale radeji mam Boeing Dreamliner 787. Uz kvuli vzhledu, osvetleni a tem LCD oknum. I fronty pred celniky na letistich byvaji u mensich letadel kratsi.....

0/0
31.5.2015 8:53

P29a48v30e64l 63V83e26t55e77š26n67í75k 7675528665847

Kromě té uvedené tichosti (opravdu je o třídu lepší než kdykoliv jinde), bych ještě z pohledu cestujícího uvedl úžasnou stabilitu ve vzduchu. Vznese se to a "sedí".

Jsem cestující, který musí koukat i na výdaje (zvlášť, když se mnou letí někdo další z rodiny) a polovinu rodiny mám v Thajsku. Ale když je šance, tak se o let s A380 snažím (i kdyby to mělo být trošku dražší).

A linka Bangkok-Dubaj - ta je narvaná vždycky. A to tam lítají s A380 Emirates i Thai Airways.

+3/0
28.4.2015 10:29

P90e64t98r 47F49r90ý31d95e12k 7359161289443

B787 je v tichosti zcela srovnatelny, A350 take, ale jen pri letu, vzlet s A350 je o neco hlucnejsi. Porovnavam hlucnost v kabine pred motory.

+1/0
28.4.2015 11:20

S12e19i65d91l 85P56e22t59r 1181341325704

S 380-tou je výborné cestování, letadlo samo je špička techniky a je opravdu krásné.

Avšak jako již v minulosti (např. VC-10, Concorde, A-340 a d.) se ukazuje, že ekonomicky to Evropě opět moc nevychází (resp. žádný kasaštyk z tohoto projektu nikdy nebude) mimo jiné proto, že technický vývoj a komerční požadavky se ubírají trochu jiným směrem.

Tyto jdou vcelku logicky k widebody "dvoumotorům" typu B-777/A -330 resp. B- 787/ A -350.

Jejich cena je zhruba poloviční než A-380 a přitom při standardní konfiguraci mají "pouze" v  průměru o 30% nižší kapacitu a kdy dolet je víceméně srovnatelný.(*)  Náklady na údržbu four vs. twin engines jsou též jinde ...

Toto je ostatně i problém Boeingu, kdy "nová" 747-8 se též v podstatě neprodává  (vyjma  cargo verze). Ten má však tu výhodu, že kvůli tomu projektu nemusel stavět celé nové továrny, vodní kanály s přístavy a železnice čímž i když se jedná v podstatě  o nový typ  do toho něj investoval podstatně méně ..

To vše však nic nemění na faktu, že A-380 zůstane už asi navždy největším civilním dopravním letadlem a bude dalším mílníkem letecké výroby a posléze i historie ...  :-)

----------------

(*)

4- motory se stavěly především kvůli neomezenému ETOPS. Doba však pokročila a nyní jej mají dvoumotory  v dálkových verzích i 300 minut což se v praktickém užití rovná neomezenému ..

+1/0
28.4.2015 10:28

P30a68v72e20l 93V92e69t24e41š87n46í17k 7105578825907

Airbus a Boeing tvoří duopol a obě firmy nabízí všechno od menších až po velká letadla všechno.

Nevím, kde se pořád bere tvrzení, že Airbus se specializuje na velká letadla.

Boeing dává B747, Airbus A380.

Boeing dává B787, Airbus A350.

Boeing dává B777, Airbus A330.

Boeing dává B737, Airbus A320.

Myslím, že větší rozdíly jsou uvnitř. Třeba avionika. V kapacitě se to tolik neliší.

0/0
28.4.2015 10:38

A45n55t14o63n97i43n 95B47l15a98z17e98k 4658892987531

Boeing ma jeste 767

0/0
28.4.2015 17:21

P70e93t58r 31Ž12á61k 1938212775849

za týden s ním letím Mnichov-Dubaj, těším se. Poprvé...

+3/0
28.4.2015 9:25

M79i93c26h61a87l 50M45i15l61l77e90r 9386822729272

Uzij si to R^

+3/0
28.4.2015 9:38

M87i33c41h96a10l 39M21i77l37l91e40r 9526672949912

PS pokud letis economy s Emirates a mas moznost vyberu, nejlepsi jsou sedadla v nejprednejsim oddelni letadla na dolni palube.

Podle toho kterou verzi, doporucuji od rady 42 nebo 44 do 50.

0/0
28.4.2015 9:42

P80e18t51r 70Ž26á37k 1458922385539

díky, musím se podívat na stránky Emirates, je tam myslím online check-in 24 hodin předem. Ale letím přes cestovku, takže nevím.

0/0
28.4.2015 9:56

M40i70c65h86a13l 39M60i64l27l20e32r 9106962779642

sedadlo je treba vybrat co nejdrive, ne cekat az na on-line check in. Emirates ti to umozni, pokud mas k dispozici (pokud ti cestovka da detaily) kod tve letneky, ktery pouzijes pro Manage a booking. Stranka:

https://fly4.emirates.com/MAB/MYB/MMBLogin.aspx

0/0
28.4.2015 10:01

P84e65t78r 16Ž34á23k 1988832105959

letenky jsem včera vyzvedl na poště, podívám se a zkusím.

Díky

0/0
28.4.2015 11:06

P64e57t25r 20F71r48ý35d45e11k 7869171129263

Na poste? Co to mas za prodejce, me prijde vzdy jen email. Zaroven mi sedadla zamlouva primo prodejce.

0/0
28.4.2015 11:23

Č71e49s27t27m81í86r 28P27r73o73c92h66á57z61k37a 8728680568321

Jestli je to přes cestovku, tak je to asi jiné.

0/0
28.4.2015 11:32

P92e10t98r 96F61r38ý17d17e22k 7469881559553

Aha, pres cestovku jsem nikdy neletel, tak to pak jo.

0/0
28.4.2015 11:36

M53i56c37h49a97l 76M29i15l31l80e67r 9526662949132

tady zalezi na cestovce. Nektera to dela, pro jinou top znamena extra praci navic a nechava aerolinku, aby pridelila zbyvajici sedadla az v poslednich dnech pred odletem. Cestovka, ktera zajistuje sedadla se take obvykle nediva na pohodli pasazera, ale proste zabere a rozdeli pocet sedadel mezi sve klienty.

Pokud chce pasazer urcita sedadla, musi o to cestovku vyslovne POZADAT aby to pro nej udelala, nebo si to zaridit sa. K tomu potrebuje od cestovky bookovaci kod letenky. Na "Manage a booking" sve aerolinky si najde plan letadla pro svuj let a vybere ze zbyvajicich sedadel kde chce sedet.

Pro predbeznou vseobecnou informaci o sedadlech v ruznych druzich letadel/u ruznych aerolinek doporucuji www.seatguru.com

Pro let s Emirates je stranka

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/information.php

Zvolit letadlo a podivat se na rozvrh sedadel. Pak je mozne mluvit s cestovkou konkretne o prioritach a cislech.

Nejlepsi ale je udelat si to sam kde jen trochu mozne.

0/0
28.4.2015 11:37

Č54e35s72t70m15í85r 45P88r89o66c58h51á45z48k38a 8398150408961

On-line check-in dříve než 24 hodin před odletem bývají zpoplatněné. Nevím jak u Emirates.

0/0
28.4.2015 11:30

Č42e13s61t86m72í27r 49P69r18o67c46h81á49z35k82a 8668920508621

Respektive on-line výběr sedadla.

0/0
28.4.2015 11:31

M21i68c15h24a22l 61M62i33l33l61e74r 9696592219632

on-line check-in se obvykle otevre az 24 hodin pred odletem.

Vyber sedadla je mozne udelat jakmile je letenka zaplacena a cim drive, tim lepe.

Pokud se letenka zajistuje pres cestovku, znamena to udelat na cestovku takovy mensi natlak (nenechat se odbyt, pokud by se nahodou vymlouvali) a pozadat o bookovaci kod letenky s tim, ze si pasazer chce sam vybrat sedadla.

0/0
28.4.2015 11:41

Č18e42s86t51m66í86r 90P37r80o31c94h90á69z22k97a 8668770778771

Právě ten výběr sedadla dříve než 24 hodin před odletem bývá zpoplatněný, alespoň podle mých zkušeností.

0/0
28.4.2015 11:42

M79i50c83h74a29l 41M33i92l27l70e91r 9206352939952

zalezi na kazde jednotlive aerolince. Emirates za to neuctuji extra, lowcosty vetsinou ano. Exit row je drazsi nez normalni sedadla.

Napr. u Qantasu - domacich linek je vyber sedadla zdarma, ale na mezinarodnich linkach za nej musim zaplatit AUD 25.

Pokud ale zajistuji letenku provozovanou Emirates pres Qantas, ktery je jejich partnerem a dava letu svuj "codeshare", neplatim nic.

0/0
28.4.2015 11:59

M32i18c30h83a95l 56K86ř36í93s12t23e92k 2142944318631

To uz je 10 let! Ten čas nějak leti. Každopádně je to nádherný stroj a je zážitek ho vidět přistávat a vzletat. Pral bych 380ce aby se udržela a aby jich létalo co nejvíc. ;-) a třeba i k nám.

+4/0
28.4.2015 9:00

E76d20u35a36r22d 67B48l27a69z10e73k 1663130845535

jediny Cech ;-D ... Nemelo byt, ze jej pilotuje jediny pilot!! , ktery je z!!Ceska!? Nebo: pouze jediny pilot!! tohoto modelu,  je z Ceska? (pochybuji ze jej ridi jediny pilot...) Nebo dejme tomu nacionalne...: ze Cech. Co jste meli, chlapi, ze sloohu na ZS?:-(

 Rekapitulace pro jistotu: Tedy nepilotuje jej jediny Cech...  ale: jediny pilot z Ceska pilotuje tento model. Neb pilotuje jej vice pilotu ;-) a jen jediny je z Ceska a ne ze zej pilotuje jediny clovek -Cech... ;-D

+1/−1
28.4.2015 8:44

E76d11u24a91r21d 37B42l64a55z12e79k 1423800175105

nebo jeste: jen jediny z pilotu!!! je z ceska (je Ce h chceteli tedy nacionalne... cili stale zamenujete privlastek s prislovecnym urcenim mista :-(- odkud je ten pilot, ze je jediny z Ceska ne jediny Cech...)

+1/0
28.4.2015 8:46

J69a17n 33M33o74t14ů91r81e26k 7510932491889

no a už jste došel k pojmu "úplně sám"? :) - to je taky takové přesně vyjádření

+1/−1
28.4.2015 8:53

K72a30r79e93l 89F16r50i48t23z 4381507138862

Taktak. On to také není žádný Čech, ale kluk s Jižní Moravy s moravského Slovácka...;-D

0/0
28.4.2015 11:13

M75i57l62a14n 29U75ř91í16d21i21l 5937984299281

Špatný titulek. A 380 není největší letadlo. Na H-4 Hercules, nebo An 225 nemá.

+1/−1
28.4.2015 8:15

J26o30s34e49f 28K48a60r84f87í96k 7172485906110

Koukám, že umíte otevřít Wiki

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

A jistě jste se dočetl, že ani jedno ze zmiňovaných letadel není OSOBNÍ natož aby bylo "sériově" vyráběné...:-P

+7/−1
28.4.2015 8:30

M19i64l28a40n 63U93ř11í76d57i82l 5667364929211

Titulek zní "největší letadlo" a na Mirju nepotřebuji wiki. Tu zná skoro každý.

0/−3
28.4.2015 9:34

M46i87c62h39a95l 66M56i42l22l46e23r 9526702159102

titulek zni nejvetsi OSOBNI letadlo

+2/−1
28.4.2015 9:44

V98á17c59l29a23v 30P47o40u81s90t83k86a 3310851612

To opravili až teď. Ráno to tam nebylo.

+1/0
28.4.2015 9:45

M57i64l26a91n 59U92ř88í37d88i83l 5737574369681

Teď ano.

0/0
28.4.2015 9:46

M36i28c45h75a84l 22M39i63l32l57e83r 9616822339752

OK

0/0
28.4.2015 9:53

P53e65t74r 12F98r45ý46d59e37k 7309641209793

An225 je Mrija, nikoliv Mirja...

0/0
28.4.2015 11:26

J70o45s48e72f 21K70a54r71f47í20k 7452725326920

To je krááva jako prase;-D

Ale jinak moc pěkné letadlo :)

+4/0
28.4.2015 7:38

L41a68d18i96s19l65a60v 44M27i98k54a 1361329884674

Letadlo je to monstrózní budící zaslouženou pozornost, ale eleganci a švih B 747 nemá.

+10/0
28.4.2015 7:46

J18o55s30e12f 59K92a85r18f21í49k 7212775136160

Tak o tom žádná, 747 je supr letadlo, jinak by se asi nestalo Air Force One (a ano vím, že toto označení má každé letadlo ve kterém je americký prezident, ale asi je jasné, co myslím ;-))

A když už jsme u vzhledu, hodně se mi líbil Concord, když ještě lítal. Vypadal už skoro jako stíhací letoun (a v podstatě byl:-))

+3/0
28.4.2015 8:11

J55a38r38o76m52í15r 90K29r32á54l 4530289364289

Concorde předběhl dobu.  Byl krásný, rychlý a bezpečný, ale bohužel s drahým provozem.

+1/0
28.4.2015 8:17

J49o27s84e47f 64K13a39r64f25í70k 7712985546590

No ono když chce přes oceán za nějaké 3 hodiny tak to asi trošku paliva sežere... A navíc jak známo, čím méně "stejných" letadel tím nákladnější údržba.

+1/0
28.4.2015 8:26

Č95e56s96t86m57í38r 71P70r26o58c79h83á76z87k32a 8748570418661

To letadlo též pojalo málo certujících, tudíž musela být drahá letenka. Takže čistě ekonomická záležitost.

+2/0
28.4.2015 11:24

J67a68n 93B63o73r23e98c75k89ý 8226667145520

747 jako AFO vybrali protože to je Boeing

+1/0
28.4.2015 9:15

M81i32c92h22a45l 74M30i52l82l38e55r 9906842839322

nevybrali protoze to je Boeing.

Pozadovali WB letadlo s minimalne 3 motory a v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby, DC- 10 a Boeing 747. Viz co jsem napsal dole.

+1/0
28.4.2015 9:35

P32e69t72r 73F11r19ý64d27e39k 7849361329853

Dalsi pozadavek na AFO je, ze musi byt z vyrobni linky v USA.

0/0
28.4.2015 12:20

M14i79c27h59a95l 43M74i94l95l57e33r 9466682509542

jiste.

Proto jsem uvedl "v uvahu tehdy - za vlady Reagana - pripadaly 2 letadla americke vyroby"

0/0
28.4.2015 16:41

M82i75c80h60a58l 31M57i88l42l30e24r 9946352129512

Jumbo bylo vybrano jako letadlo pro prezidenta USA uz v osmdesatych letech za doby Reagana. Tehdy zadny Airbus 380 neexistoval jeste ani na papiru.

Jako nahrazku za dosavadni Boeing 707 pozadovali letadlo WB kategorie s minimalne 3 motory. Byly nabidnuty verze McDonnel Douglas DC - 10 a Boeing 747. Zvolili jeho vojenskou verzi Boeing VC - 25.

+1/0
28.4.2015 9:32

M65i91c86h97a65l 22M93i91l96l70e15r 9536162659222

B747 je na pohled nejelegantnejsi, o tom zadna.

Co se ale vnitrku tyce a cestovani s nim, A 380 je podstatne tissi a pohodlnejsi nez Jumbo. Nelze posuzovat jen podle vzhledu.

+1/0
28.4.2015 9:38

M33i31c93h96a63l 37M39i43l44l29e60r 9476922909342

prezdivlou je to "Big Beast" - velke zvire

0/0
28.4.2015 7:48

A82n83t88o53n77i50n 33B29l96a92z10e37k 4488232367571

Je jasne, ze boingovska sazka na stredni a ekonomicky 787 je vyhra oproti monstroznimu A 380, ktery je velky problem naplnit. Ale tento clanek je spise pojat jako reklama na toto obri letadlo a snaze prilakat lidi na Ruzyni.:-)

+1/−15
28.4.2015 7:21

M86i47c81h62a16l 42M11i72l74l53e55r 9536902509192

Velky problem naplnit A380?8-o

;-D

A mohu se zeptat kolikrat jsi s A380 letel? Nebo si to jenom cucas z prstu protoze ti A380 s jeho kapacitou pripada vzhledem k tvym zkusenostem prilis velike?

Mam za sebou prozatim 12 letu s A380. V 10 z nich bylo letadlo hodne plne nebo dokonce v nem zbyvala volna jen 2 sedadla.

Jedine 2 lety byly volnejsi: Emirates na poslednim useku cesty Dubai -Auckland mezi australskym Melbourne a Aucklandem a v prvnim useku cesty Auckland - Dubai mezi Aucklandem a Sydney.

Mimochodem, Emirates je nejvetsi operator A380 na svete. Ma 60 letadel v provozu, dalsich 20 na objednavku a v planu event. rozsireni flotily na 140 letadel A 380. Soucasna kapacita je mezi 489 a 517 pasazeru, v tri- tridni konfiguraci ale v budoucnu je pocitano take s letadly s dvoutridni konfiguraci business a economy a s kapacitou 615 pasazeru.

Fakt si myslis, ze kdyby Emirates mely potize letadlo naplnit, mely by jich tolik v provozu a na objednavce? Podobne nemaji potiz zaplnit kapacitu ostatni aerolinky- Qantas, Singapore a dalsi. Samozrejme zalezi na trasach, kudy a jak casto letaji.

+9/−2
28.4.2015 7:47

M23i73c92h41a41l 78M26i54l56l11e74r 9206862589872

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries

Seznam objednavek a dodavek A 380 do konce roku 2014

0/−1
28.4.2015 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.