- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krasne, velke, tiche letadlo. Letel jsem s nim 2x. Ale radeji mam Boeing Dreamliner 787. Uz kvuli vzhledu, osvetleni a tem LCD oknum. I fronty pred celniky na letistich byvaji u mensich letadel kratsi.....
Kromě té uvedené tichosti (opravdu je o třídu lepší než kdykoliv jinde), bych ještě z pohledu cestujícího uvedl úžasnou stabilitu ve vzduchu. Vznese se to a "sedí".
Jsem cestující, který musí koukat i na výdaje (zvlášť, když se mnou letí někdo další z rodiny) a polovinu rodiny mám v Thajsku. Ale když je šance, tak se o let s A380 snažím (i kdyby to mělo být trošku dražší).
A linka Bangkok-Dubaj - ta je narvaná vždycky. A to tam lítají s A380 Emirates i Thai Airways.
B787 je v tichosti zcela srovnatelny, A350 take, ale jen pri letu, vzlet s A350 je o neco hlucnejsi. Porovnavam hlucnost v kabine pred motory.
S 380-tou je výborné cestování, letadlo samo je špička techniky a je opravdu krásné.
Avšak jako již v minulosti (např. VC-10, Concorde, A-340 a d.) se ukazuje, že ekonomicky to Evropě opět moc nevychází (resp. žádný kasaštyk z tohoto projektu nikdy nebude) mimo jiné proto, že technický vývoj a komerční požadavky se ubírají trochu jiným směrem.
Tyto jdou vcelku logicky k widebody "dvoumotorům" typu B-777/A -330 resp. B- 787/ A -350.
Jejich cena je zhruba poloviční než A-380 a přitom při standardní konfiguraci mají "pouze" v průměru o 30% nižší kapacitu a kdy dolet je víceméně srovnatelný.(*) Náklady na údržbu four vs. twin engines jsou též jinde ...
Toto je ostatně i problém Boeingu, kdy "nová" 747-8 se též v podstatě neprodává (vyjma cargo verze). Ten má však tu výhodu, že kvůli tomu projektu nemusel stavět celé nové továrny, vodní kanály s přístavy a železnice čímž i když se jedná v podstatě o nový typ do toho něj investoval podstatně méně ..
To vše však nic nemění na faktu, že A-380 zůstane už asi navždy největším civilním dopravním letadlem a bude dalším mílníkem letecké výroby a posléze i historie ...
----------------
(*)
4- motory se stavěly především kvůli neomezenému ETOPS. Doba však pokročila a nyní jej mají dvoumotory v dálkových verzích i 300 minut což se v praktickém užití rovná neomezenému ..
Airbus a Boeing tvoří duopol a obě firmy nabízí všechno od menších až po velká letadla všechno.
Nevím, kde se pořád bere tvrzení, že Airbus se specializuje na velká letadla.
Boeing dává B747, Airbus A380.
Boeing dává B787, Airbus A350.
Boeing dává B777, Airbus A330.
Boeing dává B737, Airbus A320.
Myslím, že větší rozdíly jsou uvnitř. Třeba avionika. V kapacitě se to tolik neliší.
za týden s ním letím Mnichov-Dubaj, těším se. Poprvé...
To uz je 10 let! Ten čas nějak leti. Každopádně je to nádherný stroj a je zážitek ho vidět přistávat a vzletat. Pral bych 380ce aby se udržela a aby jich létalo co nejvíc. ;-) a třeba i k nám.
jediny Cech ... Nemelo byt, ze jej pilotuje jediny pilot , ktery je zCeska!? Nebo: pouze jediny pilot tohoto modelu, je z Ceska? (pochybuji ze jej ridi jediny pilot...) Nebo dejme tomu nacionalne...: ze Cech. Co jste meli, chlapi, ze sloohu na ZS?
Rekapitulace pro jistotu: Tedy nepilotuje jej jediny Cech... ale: jediny pilot z Ceska pilotuje tento model. Neb pilotuje jej vice pilotu ;-) a jen jediny je z Ceska a ne ze zej pilotuje jediny clovek -Cech...
nebo jeste: jen jediny z pilotu!!! je z ceska (je Ce h chceteli tedy nacionalne... cili stale zamenujete privlastek s prislovecnym urcenim mista - odkud je ten pilot, ze je jediny z Ceska ne jediny Cech...)
Špatný titulek. A 380 není největší letadlo. Na H-4 Hercules, nebo An 225 nemá.
Koukám, že umíte otevřít Wiki
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules
A jistě jste se dočetl, že ani jedno ze zmiňovaných letadel není OSOBNÍ natož aby bylo "sériově" vyráběné...
To je krááva jako prase
Ale jinak moc pěkné letadlo :)
Letadlo je to monstrózní budící zaslouženou pozornost, ale eleganci a švih B 747 nemá.
Je jasne, ze boingovska sazka na stredni a ekonomicky 787 je vyhra oproti monstroznimu A 380, ktery je velky problem naplnit. Ale tento clanek je spise pojat jako reklama na toto obri letadlo a snaze prilakat lidi na Ruzyni.
Velky problem naplnit A380?
A mohu se zeptat kolikrat jsi s A380 letel? Nebo si to jenom cucas z prstu protoze ti A380 s jeho kapacitou pripada vzhledem k tvym zkusenostem prilis velike?
Mam za sebou prozatim 12 letu s A380. V 10 z nich bylo letadlo hodne plne nebo dokonce v nem zbyvala volna jen 2 sedadla.
Jedine 2 lety byly volnejsi: Emirates na poslednim useku cesty Dubai -Auckland mezi australskym Melbourne a Aucklandem a v prvnim useku cesty Auckland - Dubai mezi Aucklandem a Sydney.
Mimochodem, Emirates je nejvetsi operator A380 na svete. Ma 60 letadel v provozu, dalsich 20 na objednavku a v planu event. rozsireni flotily na 140 letadel A 380. Soucasna kapacita je mezi 489 a 517 pasazeru, v tri- tridni konfiguraci ale v budoucnu je pocitano take s letadly s dvoutridni konfiguraci business a economy a s kapacitou 615 pasazeru.
Fakt si myslis, ze kdyby Emirates mely potize letadlo naplnit, mely by jich tolik v provozu a na objednavce? Podobne nemaji potiz zaplnit kapacitu ostatni aerolinky- Qantas, Singapore a dalsi. Samozrejme zalezi na trasach, kudy a jak casto letaji.
Teda, nejsem žádný rusofil, ale největším letadlem na světě je nákladní Antonov Mrija, v článku by správně mělo byt uvedeno "největší osobní letadlo".
Doufám že to redaktor opravi.
Kam jsme to dospěli? Uvedete prostý fakt a hned se omlouváte že nejste rusofil. Tragédie.