Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ŘSD vyloučilo italské stavaře i ze třetího tendru na opravu D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyloučilo italskou stavební společnost Serenissima Costruzioni i ze třetího tendru na modernizaci dálnice D1. V soutěži na modernizaci úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím společnost podala cenovou nabídku o 150 milionů nižší než byl odhad samotného ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55a42v55e79l 19O42b62d38r76ž59á58l17e93k 6116764958352

Zajímavá firma ... u jedné zakázky dají nekompletní nabídku, která neodpovídá zadání - a diví se, že byla vyřazena.

U další nereagují na výzvu k vysvětlení ceny - a diví se, že byli vyřazeni.

A to mi připadlo, že neumět zpapírovat výběrko si může dovolit jen malá firma u zakázek ve stovkách tisíc. Ale, že to bude případ i zahraniční firmy u milionových věcí, mne překvapuje.

+1/−1
29.4.2015 9:54

J41i87n85d77ř61i97c26h 40Š50k44o86p51e27k 4445871560385

přesně tak.

A přesto budou někteří populisticky křičet, že byli vyřazeni kvůli nejnižší ceně.

Nebyli.

0/−1
29.4.2015 20:02

J88a15n 21H20á74l50a 8665955350907

takže ten rozdíl mezi cenou Italů a Strabagu/Eurovie měl jít na úplatky. Tomu říkám vejvar milé ŘSD.

+1/0
29.4.2015 8:59

L55i92b38o66r 59H60e60g34l18a26s 5839206555139

Levnější? Neexistuje - pěkně to postaví podvodníci ze Strabagu, Eurovie a za vyšší cenu - "tak, jak jsme se domluvili na tajné schůzce již koncem roku..."

+6/0
29.4.2015 7:22

P62e73t54r 16C98i87b53u46l96k29a 1606197109988

duvodem bylo, ze Italove nechteli podmazavat

+2/0
29.4.2015 7:11

J41o91s48e93f 47P65i79t25á35k 2692675178888

Itolové mají jinou technologii jednak jinak můžou stavět podkladní nosnou vrstvu a jednak často používají studený asfalt, který je jen 3-4 cm silný. To se jasně nehodí české asfalto betonové dohodě. Zde platí jako jinde ve střední evropě silnice po 7 letech nusí jít do opravy. Jinak se tu všichni neuživíme.

+3/0
28.4.2015 23:44

J83i93n63d44ř98i21c31h 31Š13k69o75p74e81k 4555931870345

jseš si jistý, že použitá technologie není dána projektem ? Že ji může upravovat jen tak uchazeč ?

0/0
29.4.2015 20:03

J66a21n 65S85l52o46v67í83k 3849457540848

naše dálnice jsou betonové.

0/0
30.4.2015 14:29

A21l45e53š 53L35i74s97o56v49s33k33ý 9679858972602

Tak tak, odmítli do rozpočtu zahrnout úplatečné. a to se v Mafiastánu neodpouští!

+4/0
28.4.2015 22:45

P68e79t54r 23S39k82o33k98a32n 3149479483789

A proc radsi nedali vysvetlit tem dalsim "vyssi cenu" . To mi prijde logictejsi.

+3/0
28.4.2015 22:22

M73a87r75e77k 76K77o93s76t28e41l32e70c29k48ý 6683606958

Toho bohdá nebude, aby se české dálnice levně a kvalitně stavěly!

+5/0
28.4.2015 22:18

M15i97r33e38k 10T60u46r32e80č32e71k 4653792640582

ŘSD poznalo hned, ze tam neni par stovek miliónků jako "všimné"...

+8/0
28.4.2015 21:10

M96a30r78e54k 55O15p 9369633370403

Soudruh Bureš chtěl ušetřit na státních zakázkách stovky miliard a tak odmítá každého kdo by to mohl dokázat. Co koblihy, spokojeni?

+6/0
28.4.2015 20:24

M29a21r92t26i33n 84Z10a70c31h 5524110262962

Je přece nepřípustné, aby se ukázalo, že firmy na západ od našich hranic, dokážou stavět totéž o mnoho milionů levněji. To by pak místní hráči neměli dost financí na korupci...

+10/0
28.4.2015 20:16

P50a26v19e97l 21O28b96d55r48ž85á75l64e92k 6846414308752

A která z firem Skanska, Eurovia, Strabag... je "naše" a která "ze západu"?

0/0
29.4.2015 8:53

J93a14r16o14s25l60a74v 10J38o31s54e67f 5382480480974

ŘSD to udělalo správně!!To by tak hrálo, aby nějací taloši nám podráželi naše "vysoutěžené" ceny!!

+12/0
28.4.2015 19:51

M19i60c57h98a66l 49N86o71v46á44k 6786720495389

Tak předpokládám, že těch 150 mil. je ta provize za "zprostředkování":-) Jinak neměli by spíše vysvětlovat vyšší cenu pánové z ostatních firem?:-)

+15/0
28.4.2015 19:28

J80a92n 65O16p90i35s 3253688282705

že by se Ital nechtěl dělit?[>-];-)

+8/0
28.4.2015 19:25

T50o68m72á78š 97V46l86a38c75h 6974531964685

ŘSD asi neví, jakým tempem a kdo staví dálnice v Itálii a nikdy to neviděli. Kdo jí projížděl v létě tak ví, že za plného provozu například třetí pruh vedle a nové úseky, staví rychlostí i 100 km za rok. Ale na rozdíl od stavařů v Čechách staví ve dne i v noci. A můžete si myslet o Italech cokoliv, ale staví rychle a snad i dobře. Nezaznamenal jsem za 8 let cest dolů na jih, že by se nový úsek do roka či dvou opravoval. A rozdíl minus 10 % oproti konkurenci? Čeho se bojí? Že by jim těch 10 % nepřistálo do kapsy. Kde máme pana Babiše a jeho podnikatelské řešení tendrů? Od čeho jsou smlouvy? Italové by ŘSD měli žalovat. ;-O

+16/0
28.4.2015 19:03

J82a41n 24K40a65č75e43r 4670189939463

Nedokážeš zdůvodnit nižší cenu a máš průser.;-D Stát je ten nejhorší hospodář! ;-ORv

+15/−1
28.4.2015 18:07

J94i39n98d20ř76i97c38h 45Š80k58o61p78e21k 4215731920465

a co je na tom divného ?

Pokud firma potvrdí, že nabídková cena obsahuje opravdu všechny náklady nutné pro realizaci díla, nikdo nikoho nevyloučí

+4/−2
28.4.2015 18:10

J19i89n17d23ř50i36c89h 71Š33k27o30p32e33k 4415511580945

ty se nebudeš ptát, když ti bude prodejce nabízet nové auto za 3/4 jeho reálné ceny, když všichni ostatní prodejci budou víš ??

+1/−2
28.4.2015 18:22

P80a69t11r16i78k 23Z28i41m85a 2947887942157

Jenže reálná cena je to, co nabízejí Italové, a ostatní nabízejí cenu o 1/4 vyšší... Tak proto.

+2/0
28.4.2015 19:40

J49i58n61d92ř40i28c32h 23Š77k18o75p85e45k 4555781500105

otázkou je, co je reálná cena. Zda je to rozmezí, ve kterém se pohybují všichni zbylí uchazeči nebo ten nejlevnější s cenou výrazně nižší než nabízí zbytek

0/0
29.4.2015 20:02

F88r60a71n42t97i54š61e59k 24H10o22r18á10k 2772379776914

Hmm - a nechtěl jste snad napsat, že ostatní prodejci budou výš? Anebo jen nechápete smysl textu, který jste napsal?

+1/0
28.4.2015 22:31

J97i97n19d55ř33i74c72h 59Š35k89o60p16e89k 4615551980875

ano, mělo být výše

0/0
29.4.2015 20:00

P49a37v44e89l 49O45b53d92r61ž89á54l30e78k 6206664408222

V tomhle směru se stát naopak poučil - aby nejrůznější vykukové nesbírali zakázky s podstřelenými cenami, nerozkopali dálnici, nevyinkasovali první faktury a pak nezačali vydírat s víceprácemi.

Pravda je, že leckdy je dost problém zjistit objektivně "normální" cenu na trzích, kde se ceny určují "podle ksichtu" - třeba v telekomunikacích. U stavařů ale nějaké cenové normy existují.

+1/0
28.4.2015 18:29

Š79t16ě89p73á97n 10D65o52l45e97ž61a71l 3732721768275

Viz mimořádně nízká nabídková cena dle §  77 zákona o veřejných zakázkách

0/0
28.4.2015 18:45

A60n42t83o83n39í17n 52N87á75d22v18o41r47n54í83k 1697412902614

a tak to já docela chápu je to celkem rozumný přístup, příliš nízká cena může být velkým problémem při výstavbě, mě je divná jiná věc. V pozemní stavařině jsou běžné slevy oproti ceníku někde mezi 20-30%, tady jsme sice v dopravě ale nevěřím že je v tom nějaký velký rozdíl, přesto se najde jen jedna firma která je pod touto hranicí a druhá je na této hranici a ostatní jsou ještě nad ní, to mi smrdí nějakou dohodou zúčastněných stran

0/0
28.4.2015 20:12

M89a56r51t51i74n 72S25u75c67h35á42n29e16k 2693891701666

Ital vyhrát nemůže, bo jeho dálnice vydrží moc dlouho. Nedej bože, aby se přichlásil Chorvat! Srovnejte nové úseky D1 (normálka to drnca!) a chorvatskou dálnici po letech.... Nízká cena nemůže být moc nízká, protože by nezbylo na krabici s vínem. EUROVIA svoji kvalitu ukázala na mostech u Ostravy :-) Každý šunt je třeba brzo opravit a to je potom nová krabice s vínem ;-D

+11/0
28.4.2015 17:57

J78i63n98d71ř73i52c29h 24Š40k34o60p83e18k 4155291320965

kvalita zahraničních firem nebude důsledkem jejich dobrosrdečnosti a poctivosti, ale důsledné kontroly

+3/0
28.4.2015 18:00

P14a11v83e73l 57O51b19d11r82ž96á14l55e38k 6766474828192

Zatímco, když vyhraje němec, švéd, francouz ... tak tohle nehrozí?

0/0
28.4.2015 18:32

P26e22t75r 30M64e94j67z42l69í52k 8928784631330

Celé je to o tom, že vítěz je (jak bývá v kraji zvykem) už určen dopředu a celé "výběrové řízení" se tomu musí přizpůsobit. Nemažete, klepe to

+8/0
28.4.2015 17:57
Foto

M57a55r57i27a79n 69T83i80š58e52r 1424961156

Jezdím často do Itálie a jejich dálnice jsou absolutně super, kam se ty naše na ně hrabou. Vyloučení kvůli nízké ceně je výsměch a otevřená drzost..

+27/0
28.4.2015 17:38

J45i15n23d21ř84i62c52h 19Š61k88o36p61e18k 4145201340935

1) kvalita italských dálnic neznamená, že každá italská stavební firma je proto automaticky dobrá

2) nebyla vyloučena kvůli nízké ceně, ale proto, že byla vyzvána ke zdůvodnění a neposlala ve lhůtě nic

+4/−3
28.4.2015 17:42

P63e52t64r 26M44e70j57z27l93í50k 8228214751700

Dneska mi v krámě odmítli zdůvodnit, proč tam stojí rohlík korunu pade a ne třeba dvacku. Darebáci, už tam ani nepáchnu

+6/−4
28.4.2015 17:54

J16i52n20d14ř89i59c89h 13Š52k11o25p53e45k 4335331260275

srovnání teda hodně slabé

Dodavatel rohlíků pro tebe není vázán zákonem o zadávání veřejných zakázek, takže ti nic zdůvodňovat nemusí

+3/−3
28.4.2015 17:59

P28a64v24e80l 84O78b20d94r92ž12á44l24e55k 6986984578982

Pokud máte zákonem nakázáno vybírat dodavatele rohlíků výběrovým řízením a tahle nabídka byla výrazně levnější, než ostatní ... a nebyli vám schopni zdůvodnit proč - tak tam opravdu nakoupit nesmíte.

Přesněji můžete, ale počítejte s tím, že ostatní pekaři Váš výběr napadnou u ÚOHS a ten Vám ten nákup zakáže.

+1/0
28.4.2015 18:35

K75a70r14e61l 18H19o49d27u28r 7401983269526

Tohle je fakt kocourkov. Nevěřím tomu, že by to bylo horší než Eurovia. A do té chvíle, než se vyzkouší jiný, papírově levnější, tak nemůžeme soudit. Proč to nerozdělí na menší kusy a nezkusí si je? To by bylo jediné férové řešení. Ale to se obávám je to poslední, na čem je zájem... Tedy zájem těch zainteresovaných...

+11/0
28.4.2015 17:12

J92i13n22d65ř42i11c80h 76Š14k17o95p57e89k 4605421140755

protože rozdělení stavby stavbu prodlužuje

A pokud uchazeč nevysvětlí nabídku, dle zákona ho vyřadit musí

0/0
28.4.2015 17:42

K40a20r90e37l 24H82o98d98u87r 7641963389916

Nebudete mi věřit, ale trochu o zakázkách a výběrových řízeních něco málo vím. A napíšu to asi takhle: když se chce, spousta věcí jde. A ať tím nebo druhým směrem. A v tomto případě je ten směr dost zřejmý.

+3/0
28.4.2015 18:02

J74i96n39d59ř11i63c46h 51Š90k13o98p18e25k 4375101850765

můžu věřit, nemusím, sám se v oblasti taky pohybuji

Takže je jasné, že když na jedné stavbě má pracovat X nezávislých firem (tzn. ne generální dodavatel a jeho subdodavatelé), tak je práce částo dost těžké sladit tak, aby se nezdržovaly

0/0
28.4.2015 18:06

J97i58n89d13ř57i10c27h 64Š37k15o83p73e66k 4145511270125

navíc u silnic je problém s tím, že obalovny vlastní pár firem, takže konkurence jaksi nemá z čeho stavět, případně dostane balenou za takovou cenu,že nemá šanci na výhru

0/0
28.4.2015 18:07

K53a58r15e97l 56H43o94d59u12r 7201153599256

To nerozporuji. Jen popisuji daný stav věci a to, že není vůle to měnit. I když by to šlo. Ale není zájem.

0/0
28.4.2015 18:28

J34i18n94d40ř63i79c73h 63Š69k23o64p91e96k 4215291480465

vůle změnit je, ale když není zájem na straně uchazeče, těžká práce potom.

Jako myslet si, že splácám nějakou nabídku(více či méně odpovídají zadání) s nejnižší cenou, na výzvy k objasnění reagovat nebudu (zbytečné) a musím to vyhrát, je prostě naivní

+1/0
28.4.2015 18:30

A53n92t20o67n93í14n 35K74a87t52z40e87r 8322903326330

Bylo by,ale nzbylo by nic do kapsičky,že páni čeští zloději!!!!!Rv[>-]Rv

0/0
28.4.2015 19:00

P72a34v19e19l 96N89o85v34á15k 7422399666619

by me zajimalo proc se ty souteze delaji, kdyz to stejne delaji porad ti stejni...

+14/0
28.4.2015 16:45

P13e49t84r 90T18y15č79k83a 6375812779172

To by tak hrálo aby tady nějaký Ital narušoval zaběhnutý systém.

+17/−1
28.4.2015 16:44

P17e72t56r 49T89y44č13k55a 6945162349942

Jinak těch 150 mega byla nejspíš provize zaměstnanců ŘSD.

+11/−1
28.4.2015 16:45

K43a14r23e36l 57N64e54t29o43l66i81c72k55ý 4591503238

Žvaníte nesmysly.

0/−8
28.4.2015 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.