Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ŘSD vyloučilo italské stavaře i ze třetího tendru na opravu D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyloučilo italskou stavební společnost Serenissima Costruzioni i ze třetího tendru na modernizaci dálnice D1. V soutěži na modernizaci úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím společnost podala cenovou nabídku o 150 milionů nižší než byl odhad samotného ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72a47v50e36l 18O91b56d20r46ž82á73l12e30k 6946344888742

Zajímavá firma ... u jedné zakázky dají nekompletní nabídku, která neodpovídá zadání - a diví se, že byla vyřazena.

U další nereagují na výzvu k vysvětlení ceny - a diví se, že byli vyřazeni.

A to mi připadlo, že neumět zpapírovat výběrko si může dovolit jen malá firma u zakázek ve stovkách tisíc. Ale, že to bude případ i zahraniční firmy u milionových věcí, mne překvapuje.

+1/−1
29.4.2015 9:54

J84i94n55d47ř54i29c24h 29Š97k48o15p56e24k 4655781430655

přesně tak.

A přesto budou někteří populisticky křičet, že byli vyřazeni kvůli nejnižší ceně.

Nebyli.

0/−1
29.4.2015 20:02

J41a95n 13H15á80l21a 8125465780437

takže ten rozdíl mezi cenou Italů a Strabagu/Eurovie měl jít na úplatky. Tomu říkám vejvar milé ŘSD.

+1/0
29.4.2015 8:59

L64i46b59o31r 31H93e55g89l63a69s 5969876515939

Levnější? Neexistuje - pěkně to postaví podvodníci ze Strabagu, Eurovie a za vyšší cenu - "tak, jak jsme se domluvili na tajné schůzce již koncem roku..."

+6/0
29.4.2015 7:22

P87e63t71r 41C90i48b43u68l55k15a 1386557549198

duvodem bylo, ze Italove nechteli podmazavat

+2/0
29.4.2015 7:11

J52o98s51e41f 72P18i22t81á28k 2152505208638

Itolové mají jinou technologii jednak jinak můžou stavět podkladní nosnou vrstvu a jednak často používají studený asfalt, který je jen 3-4 cm silný. To se jasně nehodí české asfalto betonové dohodě. Zde platí jako jinde ve střední evropě silnice po 7 letech nusí jít do opravy. Jinak se tu všichni neuživíme.

+3/0
28.4.2015 23:44

J43i57n49d20ř51i42c42h 17Š92k68o17p57e25k 4705321550215

jseš si jistý, že použitá technologie není dána projektem ? Že ji může upravovat jen tak uchazeč ?

0/0
29.4.2015 20:03

J87a61n 48S49l60o18v25í87k 3449527510568

naše dálnice jsou betonové.

0/0
30.4.2015 14:29

A89l63e28š 18L29i37s27o45v51s94k97ý 9159988102662

Tak tak, odmítli do rozpočtu zahrnout úplatečné. a to se v Mafiastánu neodpouští!

+4/0
28.4.2015 22:45

P19e33t79r 48S15k33o12k44a27n 3649529553949

A proc radsi nedali vysvetlit tem dalsim "vyssi cenu" . To mi prijde logictejsi.

+3/0
28.4.2015 22:22

M10a69r90e33k 27K29o58s26t64e11l35e17c13k46ý 6903596438

Toho bohdá nebude, aby se české dálnice levně a kvalitně stavěly!

+5/0
28.4.2015 22:18

M12i97r64e20k 19T88u43r85e42č32e20k 4243232830262

ŘSD poznalo hned, ze tam neni par stovek miliónků jako "všimné"...

+8/0
28.4.2015 21:10

M92a10r80e98k 49O12p 9149383190423

Soudruh Bureš chtěl ušetřit na státních zakázkách stovky miliard a tak odmítá každého kdo by to mohl dokázat. Co koblihy, spokojeni?

+6/0
28.4.2015 20:24

M90a14r30t32i50n 32Z76a37c24h 5274600942602

Je přece nepřípustné, aby se ukázalo, že firmy na západ od našich hranic, dokážou stavět totéž o mnoho milionů levněji. To by pak místní hráči neměli dost financí na korupci...

+10/0
28.4.2015 20:16

P96a71v35e23l 18O39b25d39r31ž78á25l91e89k 6616744658432

A která z firem Skanska, Eurovia, Strabag... je "naše" a která "ze západu"?

0/0
29.4.2015 8:53

J31a97r25o17s15l60a33v 53J51o28s88e91f 5712610490654

ŘSD to udělalo správně!!To by tak hrálo, aby nějací taloši nám podráželi naše "vysoutěžené" ceny!!

+12/0
28.4.2015 19:51

M85i62c47h53a50l 16N65o82v28á82k 6736150925289

Tak předpokládám, že těch 150 mil. je ta provize za "zprostředkování":-) Jinak neměli by spíše vysvětlovat vyšší cenu pánové z ostatních firem?:-)

+15/0
28.4.2015 19:28

J53a60n 44O33p64i84s 3393278752725

že by se Ital nechtěl dělit?[>-];-)

+8/0
28.4.2015 19:25

T19o15m12á78š 90V85l79a60c35h 6104271104345

ŘSD asi neví, jakým tempem a kdo staví dálnice v Itálii a nikdy to neviděli. Kdo jí projížděl v létě tak ví, že za plného provozu například třetí pruh vedle a nové úseky, staví rychlostí i 100 km za rok. Ale na rozdíl od stavařů v Čechách staví ve dne i v noci. A můžete si myslet o Italech cokoliv, ale staví rychle a snad i dobře. Nezaznamenal jsem za 8 let cest dolů na jih, že by se nový úsek do roka či dvou opravoval. A rozdíl minus 10 % oproti konkurenci? Čeho se bojí? Že by jim těch 10 % nepřistálo do kapsy. Kde máme pana Babiše a jeho podnikatelské řešení tendrů? Od čeho jsou smlouvy? Italové by ŘSD měli žalovat. ;-O

+16/0
28.4.2015 19:03

J98a57n 68K60a71č65e97r 4930509349673

Nedokážeš zdůvodnit nižší cenu a máš průser.;-D Stát je ten nejhorší hospodář! ;-ORv

+15/−1
28.4.2015 18:07

J53i83n97d53ř17i87c31h 61Š96k62o23p33e40k 4915731220795

a co je na tom divného ?

Pokud firma potvrdí, že nabídková cena obsahuje opravdu všechny náklady nutné pro realizaci díla, nikdo nikoho nevyloučí

+4/−2
28.4.2015 18:10

J93i24n17d47ř92i34c44h 15Š64k59o40p68e17k 4225471490145

ty se nebudeš ptát, když ti bude prodejce nabízet nové auto za 3/4 jeho reálné ceny, když všichni ostatní prodejci budou víš ??

+1/−2
28.4.2015 18:22

P84a50t60r21i16k 51Z11i73m91a 2467777952707

Jenže reálná cena je to, co nabízejí Italové, a ostatní nabízejí cenu o 1/4 vyšší... Tak proto.

+2/0
28.4.2015 19:40

J96i58n42d66ř11i76c21h 87Š58k68o90p15e24k 4635851550425

otázkou je, co je reálná cena. Zda je to rozmezí, ve kterém se pohybují všichni zbylí uchazeči nebo ten nejlevnější s cenou výrazně nižší než nabízí zbytek

0/0
29.4.2015 20:02

F12r82a64n33t78i36š72e74k 19H73o55r36á85k 2812439416714

Hmm - a nechtěl jste snad napsat, že ostatní prodejci budou výš? Anebo jen nechápete smysl textu, který jste napsal?

+1/0
28.4.2015 22:31

J23i62n72d46ř24i87c16h 46Š82k72o48p33e57k 4825191670765

ano, mělo být výše

0/0
29.4.2015 20:00

P82a90v49e37l 94O75b77d43r31ž50á48l22e48k 6946454788382

V tomhle směru se stát naopak poučil - aby nejrůznější vykukové nesbírali zakázky s podstřelenými cenami, nerozkopali dálnici, nevyinkasovali první faktury a pak nezačali vydírat s víceprácemi.

Pravda je, že leckdy je dost problém zjistit objektivně "normální" cenu na trzích, kde se ceny určují "podle ksichtu" - třeba v telekomunikacích. U stavařů ale nějaké cenové normy existují.

+1/0
28.4.2015 18:29

Š80t52ě23p70á87n 30D90o86l63e47ž65a38l 3352101168125

Viz mimořádně nízká nabídková cena dle §  77 zákona o veřejných zakázkách

0/0
28.4.2015 18:45

A38n98t33o73n93í40n 70N32á18d29v22o38r13n60í32k 1107202182864

a tak to já docela chápu je to celkem rozumný přístup, příliš nízká cena může být velkým problémem při výstavbě, mě je divná jiná věc. V pozemní stavařině jsou běžné slevy oproti ceníku někde mezi 20-30%, tady jsme sice v dopravě ale nevěřím že je v tom nějaký velký rozdíl, přesto se najde jen jedna firma která je pod touto hranicí a druhá je na této hranici a ostatní jsou ještě nad ní, to mi smrdí nějakou dohodou zúčastněných stran

0/0
28.4.2015 20:12

M73a88r48t11i48n 35S66u17c55h85á56n66e12k 2813831231946

Ital vyhrát nemůže, bo jeho dálnice vydrží moc dlouho. Nedej bože, aby se přichlásil Chorvat! Srovnejte nové úseky D1 (normálka to drnca!) a chorvatskou dálnici po letech.... Nízká cena nemůže být moc nízká, protože by nezbylo na krabici s vínem. EUROVIA svoji kvalitu ukázala na mostech u Ostravy :-) Každý šunt je třeba brzo opravit a to je potom nová krabice s vínem ;-D

+11/0
28.4.2015 17:57

J38i75n98d80ř28i49c75h 56Š58k67o77p44e35k 4375341730765

kvalita zahraničních firem nebude důsledkem jejich dobrosrdečnosti a poctivosti, ale důsledné kontroly

+3/0
28.4.2015 18:00

P16a91v30e22l 59O84b54d38r32ž96á51l22e66k 6516554938302

Zatímco, když vyhraje němec, švéd, francouz ... tak tohle nehrozí?

0/0
28.4.2015 18:32

P27e36t94r 91M45e22j49z30l29í85k 8898594951270

Celé je to o tom, že vítěz je (jak bývá v kraji zvykem) už určen dopředu a celé "výběrové řízení" se tomu musí přizpůsobit. Nemažete, klepe to

+8/0
28.4.2015 17:57
Foto

M77a32r76i53a58n 48T28i31š83e78r 1684681646

Jezdím často do Itálie a jejich dálnice jsou absolutně super, kam se ty naše na ně hrabou. Vyloučení kvůli nízké ceně je výsměch a otevřená drzost..

+27/0
28.4.2015 17:38

J30i27n36d70ř36i32c67h 85Š78k79o55p87e64k 4355301240715

1) kvalita italských dálnic neznamená, že každá italská stavební firma je proto automaticky dobrá

2) nebyla vyloučena kvůli nízké ceně, ale proto, že byla vyzvána ke zdůvodnění a neposlala ve lhůtě nic

+4/−3
28.4.2015 17:42

P15e18t12r 20M60e61j69z33l77í70k 8528734761550

Dneska mi v krámě odmítli zdůvodnit, proč tam stojí rohlík korunu pade a ne třeba dvacku. Darebáci, už tam ani nepáchnu

+6/−4
28.4.2015 17:54

J73i23n38d69ř61i60c31h 68Š41k68o55p51e98k 4185671790675

srovnání teda hodně slabé

Dodavatel rohlíků pro tebe není vázán zákonem o zadávání veřejných zakázek, takže ti nic zdůvodňovat nemusí

+3/−3
28.4.2015 17:59

P71a42v28e53l 47O53b91d25r19ž34á60l74e70k 6976614108192

Pokud máte zákonem nakázáno vybírat dodavatele rohlíků výběrovým řízením a tahle nabídka byla výrazně levnější, než ostatní ... a nebyli vám schopni zdůvodnit proč - tak tam opravdu nakoupit nesmíte.

Přesněji můžete, ale počítejte s tím, že ostatní pekaři Váš výběr napadnou u ÚOHS a ten Vám ten nákup zakáže.

+1/0
28.4.2015 18:35

K13a24r86e78l 56H10o43d44u56r 7501883909296

Tohle je fakt kocourkov. Nevěřím tomu, že by to bylo horší než Eurovia. A do té chvíle, než se vyzkouší jiný, papírově levnější, tak nemůžeme soudit. Proč to nerozdělí na menší kusy a nezkusí si je? To by bylo jediné férové řešení. Ale to se obávám je to poslední, na čem je zájem... Tedy zájem těch zainteresovaných...

+11/0
28.4.2015 17:12

J10i76n35d71ř43i15c96h 87Š11k79o19p26e23k 4165381530325

protože rozdělení stavby stavbu prodlužuje

A pokud uchazeč nevysvětlí nabídku, dle zákona ho vyřadit musí

0/0
28.4.2015 17:42

K44a94r76e38l 20H16o78d58u67r 7281413749906

Nebudete mi věřit, ale trochu o zakázkách a výběrových řízeních něco málo vím. A napíšu to asi takhle: když se chce, spousta věcí jde. A ať tím nebo druhým směrem. A v tomto případě je ten směr dost zřejmý.

+3/0
28.4.2015 18:02

J52i58n79d61ř82i70c82h 50Š96k83o74p46e68k 4185891890545

můžu věřit, nemusím, sám se v oblasti taky pohybuji

Takže je jasné, že když na jedné stavbě má pracovat X nezávislých firem (tzn. ne generální dodavatel a jeho subdodavatelé), tak je práce částo dost těžké sladit tak, aby se nezdržovaly

0/0
28.4.2015 18:06

J30i33n28d43ř43i60c47h 96Š65k80o58p43e33k 4985281390435

navíc u silnic je problém s tím, že obalovny vlastní pár firem, takže konkurence jaksi nemá z čeho stavět, případně dostane balenou za takovou cenu,že nemá šanci na výhru

0/0
28.4.2015 18:07

K60a77r51e31l 62H78o73d69u60r 7341923879236

To nerozporuji. Jen popisuji daný stav věci a to, že není vůle to měnit. I když by to šlo. Ale není zájem.

0/0
28.4.2015 18:28

J31i14n21d98ř19i50c83h 46Š32k34o61p28e48k 4205451520415

vůle změnit je, ale když není zájem na straně uchazeče, těžká práce potom.

Jako myslet si, že splácám nějakou nabídku(více či méně odpovídají zadání) s nejnižší cenou, na výzvy k objasnění reagovat nebudu (zbytečné) a musím to vyhrát, je prostě naivní

+1/0
28.4.2015 18:30

A12n25t13o44n19í71n 60K21a68t55z75e21r 8802803726360

Bylo by,ale nzbylo by nic do kapsičky,že páni čeští zloději!!!!!Rv[>-]Rv

0/0
28.4.2015 19:00

P14a56v65e54l 20N77o23v27á43k 7502369666849

by me zajimalo proc se ty souteze delaji, kdyz to stejne delaji porad ti stejni...

+14/0
28.4.2015 16:45

P40e54t21r 51T22y24č56k44a 6815282889172

To by tak hrálo aby tady nějaký Ital narušoval zaběhnutý systém.

+17/−1
28.4.2015 16:44

P63e10t78r 33T35y63č78k84a 6165672389712

Jinak těch 150 mega byla nejspíš provize zaměstnanců ŘSD.

+11/−1
28.4.2015 16:45

K26a36r55e58l 57N34e40t57o42l76i27c28k18ý 4361503358

Žvaníte nesmysly.

0/−8
28.4.2015 17:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.