Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ŘSD vyloučilo italské stavaře i ze třetího tendru na opravu D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyloučilo italskou stavební společnost Serenissima Costruzioni i ze třetího tendru na modernizaci dálnice D1. V soutěži na modernizaci úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím společnost podala cenovou nabídku o 150 milionů nižší než byl odhad samotného ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21a87v43e77l 88O28b76d80r25ž65á17l97e80k 6696694138612

Zajímavá firma ... u jedné zakázky dají nekompletní nabídku, která neodpovídá zadání - a diví se, že byla vyřazena.

U další nereagují na výzvu k vysvětlení ceny - a diví se, že byli vyřazeni.

A to mi připadlo, že neumět zpapírovat výběrko si může dovolit jen malá firma u zakázek ve stovkách tisíc. Ale, že to bude případ i zahraniční firmy u milionových věcí, mne překvapuje.

+1/−1
29.4.2015 9:54

J58i53n58d52ř90i17c26h 17Š80k21o84p49e83k 4635721750345

přesně tak.

A přesto budou někteří populisticky křičet, že byli vyřazeni kvůli nejnižší ceně.

Nebyli.

0/−1
29.4.2015 20:02

J35a84n 16H24á84l61a 8935475170837

takže ten rozdíl mezi cenou Italů a Strabagu/Eurovie měl jít na úplatky. Tomu říkám vejvar milé ŘSD.

+1/0
29.4.2015 8:59

L28i14b14o23r 80H85e51g94l64a60s 5879616445529

Levnější? Neexistuje - pěkně to postaví podvodníci ze Strabagu, Eurovie a za vyšší cenu - "tak, jak jsme se domluvili na tajné schůzce již koncem roku..."

+6/0
29.4.2015 7:22

P69e72t20r 94C68i39b26u33l44k18a 1936457779758

duvodem bylo, ze Italove nechteli podmazavat

+2/0
29.4.2015 7:11

J51o39s73e90f 96P68i18t32á62k 2172795368138

Itolové mají jinou technologii jednak jinak můžou stavět podkladní nosnou vrstvu a jednak často používají studený asfalt, který je jen 3-4 cm silný. To se jasně nehodí české asfalto betonové dohodě. Zde platí jako jinde ve střední evropě silnice po 7 letech nusí jít do opravy. Jinak se tu všichni neuživíme.

+3/0
28.4.2015 23:44

J77i30n79d68ř74i96c53h 78Š41k90o31p36e22k 4245871870805

jseš si jistý, že použitá technologie není dána projektem ? Že ji může upravovat jen tak uchazeč ?

0/0
29.4.2015 20:03

J78a71n 90S16l27o88v18í58k 3869537550118

naše dálnice jsou betonové.

0/0
30.4.2015 14:29

A63l86e42š 61L59i88s29o66v86s23k76ý 9139788962592

Tak tak, odmítli do rozpočtu zahrnout úplatečné. a to se v Mafiastánu neodpouští!

+4/0
28.4.2015 22:45

P41e98t74r 41S95k18o73k28a98n 3579409853249

A proc radsi nedali vysvetlit tem dalsim "vyssi cenu" . To mi prijde logictejsi.

+3/0
28.4.2015 22:22

M62a79r65e48k 66K35o85s89t66e49l79e61c38k97ý 6603216848

Toho bohdá nebude, aby se české dálnice levně a kvalitně stavěly!

+5/0
28.4.2015 22:18

M77i39r24e19k 20T98u54r53e79č68e67k 4783682430592

ŘSD poznalo hned, ze tam neni par stovek miliónků jako "všimné"...

+8/0
28.4.2015 21:10

M41a87r79e72k 60O95p 9469403400333

Soudruh Bureš chtěl ušetřit na státních zakázkách stovky miliard a tak odmítá každého kdo by to mohl dokázat. Co koblihy, spokojeni?

+6/0
28.4.2015 20:24

M55a19r18t91i26n 55Z44a29c47h 5454550182832

Je přece nepřípustné, aby se ukázalo, že firmy na západ od našich hranic, dokážou stavět totéž o mnoho milionů levněji. To by pak místní hráči neměli dost financí na korupci...

+10/0
28.4.2015 20:16

P48a69v54e49l 21O81b16d30r98ž69á21l28e78k 6666714418222

A která z firem Skanska, Eurovia, Strabag... je "naše" a která "ze západu"?

0/0
29.4.2015 8:53

J26a42r76o78s79l74a98v 43J70o76s51e33f 5332240210954

ŘSD to udělalo správně!!To by tak hrálo, aby nějací taloši nám podráželi naše "vysoutěžené" ceny!!

+12/0
28.4.2015 19:51

M42i71c87h22a36l 91N90o28v50á49k 6886190325149

Tak předpokládám, že těch 150 mil. je ta provize za "zprostředkování":-) Jinak neměli by spíše vysvětlovat vyšší cenu pánové z ostatních firem?:-)

+15/0
28.4.2015 19:28

J36a64n 62O75p14i43s 3903508702905

že by se Ital nechtěl dělit?[>-];-)

+8/0
28.4.2015 19:25

T74o73m22á47š 44V53l56a45c86h 6144661694395

ŘSD asi neví, jakým tempem a kdo staví dálnice v Itálii a nikdy to neviděli. Kdo jí projížděl v létě tak ví, že za plného provozu například třetí pruh vedle a nové úseky, staví rychlostí i 100 km za rok. Ale na rozdíl od stavařů v Čechách staví ve dne i v noci. A můžete si myslet o Italech cokoliv, ale staví rychle a snad i dobře. Nezaznamenal jsem za 8 let cest dolů na jih, že by se nový úsek do roka či dvou opravoval. A rozdíl minus 10 % oproti konkurenci? Čeho se bojí? Že by jim těch 10 % nepřistálo do kapsy. Kde máme pana Babiše a jeho podnikatelské řešení tendrů? Od čeho jsou smlouvy? Italové by ŘSD měli žalovat. ;-O

+16/0
28.4.2015 19:03

J68a33n 14K16a84č87e60r 4340589549613

Nedokážeš zdůvodnit nižší cenu a máš průser.;-D Stát je ten nejhorší hospodář! ;-ORv

+15/−1
28.4.2015 18:07

J54i46n95d67ř60i45c91h 97Š80k47o50p44e27k 4275161120155

a co je na tom divného ?

Pokud firma potvrdí, že nabídková cena obsahuje opravdu všechny náklady nutné pro realizaci díla, nikdo nikoho nevyloučí

+4/−2
28.4.2015 18:10

J45i61n85d27ř32i97c91h 45Š44k20o85p43e85k 4135231480635

ty se nebudeš ptát, když ti bude prodejce nabízet nové auto za 3/4 jeho reálné ceny, když všichni ostatní prodejci budou víš ??

+1/−2
28.4.2015 18:22

P92a81t98r20i48k 28Z52i31m77a 2407867842627

Jenže reálná cena je to, co nabízejí Italové, a ostatní nabízejí cenu o 1/4 vyšší... Tak proto.

+2/0
28.4.2015 19:40

J71i67n69d54ř31i53c19h 98Š67k28o72p69e68k 4105561870935

otázkou je, co je reálná cena. Zda je to rozmezí, ve kterém se pohybují všichni zbylí uchazeči nebo ten nejlevnější s cenou výrazně nižší než nabízí zbytek

0/0
29.4.2015 20:02

F13r64a41n13t77i52š19e32k 45H51o47r98á79k 2752239146564

Hmm - a nechtěl jste snad napsat, že ostatní prodejci budou výš? Anebo jen nechápete smysl textu, který jste napsal?

+1/0
28.4.2015 22:31

J34i33n71d28ř42i67c26h 19Š83k82o40p90e74k 4575821310315

ano, mělo být výše

0/0
29.4.2015 20:00

P52a92v81e97l 40O63b91d12r22ž30á72l56e30k 6296924938542

V tomhle směru se stát naopak poučil - aby nejrůznější vykukové nesbírali zakázky s podstřelenými cenami, nerozkopali dálnici, nevyinkasovali první faktury a pak nezačali vydírat s víceprácemi.

Pravda je, že leckdy je dost problém zjistit objektivně "normální" cenu na trzích, kde se ceny určují "podle ksichtu" - třeba v telekomunikacích. U stavařů ale nějaké cenové normy existují.

+1/0
28.4.2015 18:29

Š94t98ě63p70á40n 45D97o45l60e42ž35a48l 3152601718515

Viz mimořádně nízká nabídková cena dle §  77 zákona o veřejných zakázkách

0/0
28.4.2015 18:45

A96n54t91o61n63í51n 34N41á64d50v64o14r88n20í35k 1207712812634

a tak to já docela chápu je to celkem rozumný přístup, příliš nízká cena může být velkým problémem při výstavbě, mě je divná jiná věc. V pozemní stavařině jsou běžné slevy oproti ceníku někde mezi 20-30%, tady jsme sice v dopravě ale nevěřím že je v tom nějaký velký rozdíl, přesto se najde jen jedna firma která je pod touto hranicí a druhá je na této hranici a ostatní jsou ještě nad ní, to mi smrdí nějakou dohodou zúčastněných stran

0/0
28.4.2015 20:12

M37a35r31t87i31n 50S61u41c27h41á69n86e80k 2673951581776

Ital vyhrát nemůže, bo jeho dálnice vydrží moc dlouho. Nedej bože, aby se přichlásil Chorvat! Srovnejte nové úseky D1 (normálka to drnca!) a chorvatskou dálnici po letech.... Nízká cena nemůže být moc nízká, protože by nezbylo na krabici s vínem. EUROVIA svoji kvalitu ukázala na mostech u Ostravy :-) Každý šunt je třeba brzo opravit a to je potom nová krabice s vínem ;-D

+11/0
28.4.2015 17:57

J95i48n62d42ř44i21c45h 98Š80k57o79p55e53k 4245231930885

kvalita zahraničních firem nebude důsledkem jejich dobrosrdečnosti a poctivosti, ale důsledné kontroly

+3/0
28.4.2015 18:00

P88a86v68e28l 70O73b42d10r72ž98á46l19e94k 6276174528392

Zatímco, když vyhraje němec, švéd, francouz ... tak tohle nehrozí?

0/0
28.4.2015 18:32

P61e92t85r 25M74e92j85z76l85í51k 8808834471840

Celé je to o tom, že vítěz je (jak bývá v kraji zvykem) už určen dopředu a celé "výběrové řízení" se tomu musí přizpůsobit. Nemažete, klepe to

+8/0
28.4.2015 17:57
Foto

M26a71r67i73a17n 68T89i36š29e90r 1684121206

Jezdím často do Itálie a jejich dálnice jsou absolutně super, kam se ty naše na ně hrabou. Vyloučení kvůli nízké ceně je výsměch a otevřená drzost..

+27/0
28.4.2015 17:38

J72i98n43d48ř84i38c45h 71Š82k41o94p12e71k 4935351830965

1) kvalita italských dálnic neznamená, že každá italská stavební firma je proto automaticky dobrá

2) nebyla vyloučena kvůli nízké ceně, ale proto, že byla vyzvána ke zdůvodnění a neposlala ve lhůtě nic

+4/−3
28.4.2015 17:42

P55e58t90r 25M98e33j77z54l48í78k 8318924131590

Dneska mi v krámě odmítli zdůvodnit, proč tam stojí rohlík korunu pade a ne třeba dvacku. Darebáci, už tam ani nepáchnu

+6/−4
28.4.2015 17:54

J94i82n34d82ř65i23c52h 46Š44k61o55p79e10k 4835411220655

srovnání teda hodně slabé

Dodavatel rohlíků pro tebe není vázán zákonem o zadávání veřejných zakázek, takže ti nic zdůvodňovat nemusí

+3/−3
28.4.2015 17:59

P28a42v92e17l 71O56b61d80r82ž44á24l16e83k 6966924608482

Pokud máte zákonem nakázáno vybírat dodavatele rohlíků výběrovým řízením a tahle nabídka byla výrazně levnější, než ostatní ... a nebyli vám schopni zdůvodnit proč - tak tam opravdu nakoupit nesmíte.

Přesněji můžete, ale počítejte s tím, že ostatní pekaři Váš výběr napadnou u ÚOHS a ten Vám ten nákup zakáže.

+1/0
28.4.2015 18:35

K91a52r75e20l 11H10o40d42u16r 7541793469776

Tohle je fakt kocourkov. Nevěřím tomu, že by to bylo horší než Eurovia. A do té chvíle, než se vyzkouší jiný, papírově levnější, tak nemůžeme soudit. Proč to nerozdělí na menší kusy a nezkusí si je? To by bylo jediné férové řešení. Ale to se obávám je to poslední, na čem je zájem... Tedy zájem těch zainteresovaných...

+11/0
28.4.2015 17:12

J96i53n63d46ř19i36c83h 26Š12k75o62p36e13k 4415681110305

protože rozdělení stavby stavbu prodlužuje

A pokud uchazeč nevysvětlí nabídku, dle zákona ho vyřadit musí

0/0
28.4.2015 17:42

K54a70r82e17l 32H92o29d22u51r 7311913169406

Nebudete mi věřit, ale trochu o zakázkách a výběrových řízeních něco málo vím. A napíšu to asi takhle: když se chce, spousta věcí jde. A ať tím nebo druhým směrem. A v tomto případě je ten směr dost zřejmý.

+3/0
28.4.2015 18:02

J23i55n35d13ř96i45c19h 39Š42k55o51p21e17k 4355731440485

můžu věřit, nemusím, sám se v oblasti taky pohybuji

Takže je jasné, že když na jedné stavbě má pracovat X nezávislých firem (tzn. ne generální dodavatel a jeho subdodavatelé), tak je práce částo dost těžké sladit tak, aby se nezdržovaly

0/0
28.4.2015 18:06

J72i36n10d46ř52i59c91h 16Š24k46o40p53e88k 4245421940195

navíc u silnic je problém s tím, že obalovny vlastní pár firem, takže konkurence jaksi nemá z čeho stavět, případně dostane balenou za takovou cenu,že nemá šanci na výhru

0/0
28.4.2015 18:07

K68a31r23e57l 16H65o14d83u45r 7411493609806

To nerozporuji. Jen popisuji daný stav věci a to, že není vůle to měnit. I když by to šlo. Ale není zájem.

0/0
28.4.2015 18:28

J80i22n85d76ř86i53c43h 13Š22k18o81p53e15k 4385931910115

vůle změnit je, ale když není zájem na straně uchazeče, těžká práce potom.

Jako myslet si, že splácám nějakou nabídku(více či méně odpovídají zadání) s nejnižší cenou, na výzvy k objasnění reagovat nebudu (zbytečné) a musím to vyhrát, je prostě naivní

+1/0
28.4.2015 18:30

A11n61t96o73n40í64n 75K26a59t78z93e80r 8482743556740

Bylo by,ale nzbylo by nic do kapsičky,že páni čeští zloději!!!!!Rv[>-]Rv

0/0
28.4.2015 19:00

P73a85v58e72l 76N37o64v17á64k 7352289116489

by me zajimalo proc se ty souteze delaji, kdyz to stejne delaji porad ti stejni...

+14/0
28.4.2015 16:45

P33e22t97r 55T50y48č48k58a 6295822479542

To by tak hrálo aby tady nějaký Ital narušoval zaběhnutý systém.

+17/−1
28.4.2015 16:44

P22e21t37r 83T34y27č37k43a 6785582629302

Jinak těch 150 mega byla nejspíš provize zaměstnanců ŘSD.

+11/−1
28.4.2015 16:45

K16a52r38e84l 69N19e32t98o49l97i57c39k70ý 4681493288

Žvaníte nesmysly.

0/−8
28.4.2015 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.