Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové dálnice i obchvaty. Stát miliardami dohání zpoždění v projektování

Ředitelství silnic a dálnic chce letos rozdělit mezi projekční firmy na přípravu nových tahů přes dvě miliardy korun. Úřad se tím chce oproti předchozím letům lépe připravit na možné evropské dotace a dohnat zpoždění v přípravě nových staveb. Mezi ty hlavní patří dostavba dálnice D11 či oprava nevytíženější tuzemské tepny, dálnice D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76a62t90r19i55k 17P57í94c82h82a41l 4282566577

No a pak přijdou ti šašci ochránci,že tam žije nějaký mraveneček a je po srandě.Jak u nás,nejdražší křečci v Evropě a furt stavba stojí.

0/0
29.4.2015 10:54

M42a78r98i94e 35D76a97n22č52á97k76o37v81á 5135818973886

konečně se začíná řešit Přerov! každý den tu jsou brutální kolony, ucpané celé město, mrtě kamionů, směrem na Olomouc se pomalu nedá vyjet z města..hurá, tak snad už se to konečně začne stavět :-)

0/0
29.4.2015 9:57

M93a23r84e30k 13Z95a43h14r96a51d13i30l 6654769385981

Jen si tu všechnu tu půdu zabetonujme, hlavně ať se dobře jezdí - pokud možno všude rovně... :-P:-/ ...

0/−7
29.4.2015 9:56

M27i60c70h83a60l 88B55r58ň78á85k 6624364517348

Tak si tez pridam par problemu z meho regionu:

R52 - ze dve mesta, ktera maji dokupy 2 miliony obyvatel a regiony snad 3 miliony, jeste v 21.stoleti nespojuje dalnice, je uveritelne snad opravdu jen v Cesku.

R43 - Ze hlavni tah na sever je stale jen dvouprouda silnice, kde se KAZDY pracovni den tvori 10 a vice kilometrove kolony rano a vecer, to je take k popukani.

No a pak mame nasi krasnou I/42, specialne cast VMO Zabovreska, kde se vam ve meste, kde se behem pracovniho tydne pohybuje kolem 700 tisic lidi, propojuje dve tri a misty az ctyrproudovky asi kilometrovy usek, ktery ma... hadate spravne, jeden pruh tam a jeden zpet. Otazka za sto ekologu zni: copak nam tu asi kazdy den mimo nocnich hodin vznika?

+2/0
29.4.2015 9:51

J58a16n 88P68e56t96r53u61s 2972735117531

vsak uz se to pocesku resi, Rka odted budou Dcka ;-D

0/0
29.4.2015 10:43

L31i56b41o45r 24O97d59s76t21r29č30i19l 9429443435976

Bych si na stavbu dálnic pozval ty, co staví dálnici na jihu Srbska, jeden rok narovnají terén a druhý rok už se po ní jede, jinak kdo tama v posledním roce jel, tak to jakým stylem připravují terén pro dálnici na jihu v horách je úchvatné R^

+4/0
29.4.2015 9:46

Z67d75e53n19ě55k 90R62á43č73e67k 8335753102524

je fakt, že priorita je Praha a okolí. Třeba z Brna na Vídeň R52[>-] se nic neděje a Rakušáci už budou na hranicích.

0/0
29.4.2015 9:36

M58i26c61h14a56l 20B44r79ň36á84k 6254324137498

Tak dá to rozum, důležitější je například to prodloužení R4 od Příbrami někam do polí (kdyby to aspoň vedlo na hranice...), než dálničně spojit regiony (Dolní Rakousy, JM, Vídeň), kde žije dohromady 4,5 milionu lidí...

0/−1
29.4.2015 10:08

J72a53n 35S57l38o76v18í88k 3289197900878

staví se to, co je bez protestů. To bohužel R52 není.

0/0
29.4.2015 11:57

P81e72t22r 47D97v16o27ř93á66k 9264617312980

A nebyla prodleva kvůli zdržení územního plánu Jihomoravského kraje? Nicméně Hašek rád zapózuje při zahájení stavby na rakouské straně ;-D

http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=6548

0/0
29.4.2015 10:52

Š63t71e81f60a30n 16F16r28i19č18a 7262398553676

Ale to zdržení ZÚR JMK někdo zavinil. Přitom stačilo připravit ZÚR JMK v souladu se zákonem. Pokud budou tranzitní dálnice, bez špetky zdravého rozumu, umísťovány do obydlených lokalit, na odpor dotčených obcí to narazí vždy. Rv

0/0
30.4.2015 7:11
Foto

J21a34n 48K35a73d31r83a97b96a 7817295672319

Mě by stačilo, kdyby někdo postavil konečně po 40 letech slibů obchvat Znojma. Teď mi jezdí pod oknem přes 20 tisic aut denně a moc k žití to tu není...

+2/0
29.4.2015 9:36
Foto

J64a86n 87K50a53d70r84a55b26a 7877825212909

...jen Znojmo je bohužel pr.d.el světa, takže se na to tady jaksi prdí a nikoho to tu nezajímá... takže máme třeba lepší železniční spojení s Vídní než Prahou. Což mi příjde smutný...

0/0
29.4.2015 9:38

J81a78n 65M43a65c78e86k 3804771682923

A Pražskej okruh vyřeší kdy kdo?;-O Jezdí tam ke stovce tisíc aut denně v kolonách a my budeme projektovat Jaroměř- Trutnov?

+4/−1
29.4.2015 9:09

M93a76r33i12e 80D51a24n38č64á28k27o76v64á 5465408823396

jasně, Praha pupek světa!!!

0/−5
29.4.2015 9:59

O79n37d22ř57e52j 93B64u49r41s27a 6941483896617

Ono by se to melo dělat podle důležitosti, tj. u silnici dopravy podle hustoty provozu, takže ano, pražský okruh je opravdu důležitější než pár kilometrů v poli.

+4/0
29.4.2015 10:30

D71a92v20i27d 50B89e42n41e86š 8328630939243

Politici postupují cestou nejmenšího odporu. Proti Pražskému Okruhu stojí Běchovičáci, Suchdoláci, ekomagoři atd....

Takže je snadnější postavit dálnici někde v poli.

+3/0
29.4.2015 11:51

J26o42s35e59f 36T98r58ö67g30l 8259982386366

O tom to samozřejmě je - kdyby se pražský okruh projektoval v poli a ne přímo u Prahy (v případě Suchdola přímo v Praze), tak by proti němu odpor nebyl. A ten odpor není jen tak neodúvodněný - v Suchdole i Běchovicích se např. plánovalo vyhlásit tzv. ochranné hlukové pásmo, tj. oblast, kde lze legálně překračovat hlukové limity. V Běchovicích alespoň vznikl projekt na odhlučněnou křižovatku Dubeč, v Suchdole ale nic. Zpracovatel EIA nebyl schopen vyhodnotit synergii znečištění z letecké dopravy stávající (nato po případném rozšíření letiště) s exhalacemi z okruhu a i tak mu vyšlo, že jižní varianta okruhu přes Suchdol je akceptovatelná jen v případě, že Superseverní (okolo Libčic) stavět nelze. Tato podmínka se při přípravě okruhu vytrvale ignoruje. A jako úřednický bonus byla trasa okruhu vpravena do územního plánu jako "malá změna", což pochopitelně zrušil odvolací orgaán.

Přístup schvalovacích orgánů navíc nepřispívá k uklidnění, ale naopak. Kromě zmiňovaného ochranného hlukového pásma byla snaha místo hledání tiššího řešení i posunout obecně platné hlukové limity tak, aby okruh "vyšel".

Okruh má sloužit zejména tranzitní dopravě a pomoci rozvádět dopravu cílovou, nemá být primárně určen pro vnitropražskou dopravu, k čemuž směřují ty městu-blízké varianty. Nakonec i jižní část okruhu mezi D1 a D5 byla odsunuta až za Jesenici (místo plánoaného Jižáku) a funguje to.

Město s těsným obchvatem je v tomto směru v podstatě odříznuto a silnice brání jeho rozvoji. Jako odstrašující případ se lze podívat např. do Mikulova, kde stávající silnice byla původně obchvatem. Pro rozvoj města to bylo nedostatečné, takže nyní je obchvat obestavěn a místní volají po novém. Podobně v Chomutově 13 se stává z tranzitní silnice pomalu městskou. Nebo v Prostějově mají R46 prakticky pod okny také k libosti místních.

+1/0
1.5.2015 11:54

J90a83n 84S13l33o76v92í35k 3179597230558

Jaroměř-Trutnov se teprve projektuje. Okruh by se stavěl třeba hned, kdyby okolo toho nebyly problémy s protesty.

0/0
29.4.2015 11:59

O96n51d51r56e72j 28M42a36r61e39c89e15k 3270458790695

ona Blanka nestačila? Těch tunelo projektů je málo?

0/−9
29.4.2015 9:00

M45i72l63a82n 35N66o14v39á17k 6205390381

obchvat Olbramovic? Mám si to vysvětlit jako oznámení že D3 v tý oblasti nebude dostavěná dřív jak za 30-50 let? (protože jinak ten obchvat nemá moc smysl)

+4/0
29.4.2015 8:11

V85l64a12d85i37m18í83r 52F84i48b86i88g46e97r 5464851651484

No před asi 3 týdny se chlubili že D3 bude hotová celá do 2020 ale nevěřím tomu.

0/0
29.4.2015 8:22

M32i63l40a30n 70N34o33v56á51k 6675430411

jo slibem nezarmoutíš .... to slibovali už na rok 2010 a nějak jsem si nevšiml, že bych do ČB jezdil už 5 let po dálnici ....

+3/0
29.4.2015 8:32

M26i44l42a77n 33N75o11v81á31k 6745600401

do 2020 bude možná tak ten úsek ČB - Veselí n.L. ... přes Středočeský kraj neví ani kudy stavět a aby bylo za 5 let hotovo tak by měli pomalu začínat

+3/0
29.4.2015 8:33

J82o56s35e64f 45T48r11ö64g17l 8539782196666

Tak zrovna v tomto případě se to ví - stavět by se měla varianta přes Posázaví. Hodnoceny byly jen dvě varianty - jedna kopírující cca stávající D1 a I/3 a pak západní varianta přes Posázáví. V hodnocení EIA vyšly obě cca stejně - přes Posázaví s vyššími zásahy do přírody, východní variata s vyššími zásahy na lidi. Vybrána byla západní varianta. Kromě toho hodnocení EIA obsahuje asi 300 připomínek a doporučení, ale jejich naplnění je jedním ze zdrojů nesrovnalostí.

0/0
1.5.2015 12:09

M61a40r55t43i69n 73V51a36c49h16u18l64k70a 3953648648905

nebojte u Olbramovic má Babiš své Čapí hnízdo a tak se tento úsek stal rázem objektem nejvyššího zájmu. Tam se bude stavět co nejdříve, aby se tam dalo dojet včas z Prahy na žranice:-)

+3/0
29.4.2015 8:35

M87i90l79a83n 93N15o87v84á55k 6855590881

no jo, já na to zapomněl ... pak je to jasný ;-D

0/0
29.4.2015 8:49

D62a17v77i80d 47D77u41š41e17k 5781487200347

Čapí hnízdo je ale nad Olbramovicemi...

0/0
29.4.2015 9:04

P73e90t63r 68Č80e83r19v76e25n72ý 3946241602725

Zkuste si někdy ten úsek projet a neplácejte nesmysly. Tento úsek se měl stavět již někdy na přelomu 80. a 90. let, spolu se zbytkem přeložky z Benešova do Votic - je to krásně vidět na provizorním napojení pod Tomickým mostem.

0/0
29.4.2015 9:15

M55i98l57a19n 83N88o28v70á35k 6705860391

čtěte a pak plácejte ... tahle část vlákna se týká dostavby D3 v tom místě

0/0
29.4.2015 9:19

J64o56s84e51f 76M66i16k91u39l46í17k 8104457196

To by ale musel jet pře Budějice. To Čapí hnízdo je z Prahy před Olbramovicemi, takže to nemá smysl z jeho pohledu.

0/0
29.4.2015 9:25

T44o25m66a91s 27A17u90g78u83s32t32y89n 6297496981120

a R35 z HK do Mohelnice vypadá jak?

+6/0
29.4.2015 7:51

J14a34n 14S33o98u66k98u58p 1664134836235

Podle letáků:

Opatovice - Časy - stavba 2016

Časy - Ostrov - začátek stavby 12/2015, pokud bude SP 6/2015 (plán)

Ostrov - Staré Město - ještě není schválen investiční záměr

Staré Město - Mohelnice - není EIA

+1/0
29.4.2015 8:00

P65a54v62e47l 74M67o31r36a53v27e78c 3182549422338

Takže blbě. Toto je imho důležitější než polovina silnic zmíněných v tom plánku.

+7/0
29.4.2015 8:11

J93a32n 37S66o13u87k14u42p 1824114776195

No, nejdůležitější části trasy je úsek Opatovice - Ostrov, z toho pohledu jakž-takž spokojenost. Zbylý úsek měl patrně zastaveny veškeré přípravné prace, jako i u většiny ostatních si můžete jít postěžovat za panem Bártou. 

Ale celkově v rámci staveb musím projevit spokojenost, protože se to po trochu mizerných letech opět trochu hýbe.

+1/0
29.4.2015 8:54

V84l58a63d17i14m50í46r 25F45i56b63i67g92e95r 5804321951794

Plány se plánují blázni se radují. Podle letáků se má začít, ale problémem je že nemají ani vykoupené pozemky:-/

0/0
29.4.2015 8:18

J70a98n 14S44o71u90k62u25p 1784794826535

To je relativně malý problém, protože sice může trvat dlouho, ale taky může trvat velmi krátce, záleží jak se k tomu kdo postaví. Projektová příprava, EIA a záměry jsou vždy otázkou několika let.

0/0
29.4.2015 8:55

V84l38a88d19i67m28í49r 76F42i91b19i84g69e35r 5394411851804

EIA jsem měl na VŠ jako předmět a je to o ničem, prostě se za hodně peněz napíše nějaká jako studie.

0/0
29.4.2015 20:34

J90a34n 70S82o95u43k46u92p 1944484376335

Navíc, celá stavba na výkupech stát nemusí, může se v klidu stavět po onen úsek.. důležité je se dostat do situace, kdy se kopne do země.

0/0
29.4.2015 9:00
Foto

L67u92m39í16r 67K54u10c73h55a13ř 4899134692859

opravím: Ostrov - Staré Město má již dávno schválen investiční záměr a zrovna se tendruje na ŘSD projektantská firma, která zhotoví dokumentaci pro územní řízení a povede inženýrskou činnost nutnou k získání územního rozhodnutí, aby se mohlo začít na 61 km plánované R35 začít vykupovat pozemky, což je hudba dejme tomu 2 let, jak půjdou výkupy se uvidí ...

0/0
29.4.2015 8:40

J39a77n 14S40o14u81k33u54p 1194984566515

Dík, oni ty letáky taky semtam updatují hodně pozdě a nahodile. Tj. je to o ten krok dál.

0/0
29.4.2015 8:56

M90i94r23o29s89l25a18v 49S62u13c26h24y 5350649840810

Stačí se podívat na mapu naší republiky a je vše naprosto jasné -pragocentrismus. Když chcete z jednoho konce republiky na druhý, nemáte téměř jinou alternativu než jet přes Prahu. Dálniční síti totiž zcela chybí vize. Proč už dávno není hotová dálnice z Chebu do Liberce? Proč neexistuje spojka Plzeň - Písek - Tábor - Jihlava? Proč není spojení Liberec - Hradec Králové - Pardubice - Lihlava? Proč není okruh Kladno - Beroun - Benešov - Mělník - Kladno? A tak by se našlo ještě hodně dalších logických tras, které by velmi ulehčily dopravě na přetížených trasách.

+8/−8
29.4.2015 7:34

J89a87n 64S83o53u28k38u16p 1874234256825

Uau...

0/0
29.4.2015 7:47
Foto

T24o68m46á87š 24K71i40r80o83v 1405948505507

S tímto názorem nelze jinak, než souhlasit. Zrovna silnice I/13 z Karlových Varů do Ostrova (a další úseky této silnice v Ústeckém a Libereckém kraji) byly už od prvopočátku takto projektovány. A dále bych přidal "stavbu" Karlovy Vary - Plzeň - Písek - České Budějovice, takto je mimochodem trasována původní (stávající) silnice I/20.

+1/0
29.4.2015 7:57

E66r68i25k 52S48v55o31b90o44d88a 1343558374228

Ale to jsou všechno lokální trasy, které jsou (budou) využívány mnohokrát méně, než třeba Pražský okruh, který stále není.Třeba Vámi zmiňovaná silnice Karlova Vary-Ostrov, jezdím po ní několikrát do roka, v různých dnech i různých časech a vždy je prakticky poloprázdná. Zkuste se někdy přijet podívat na provoz v okolí Prahy. To není o nějakém pragocentrismu, to je prostě realita, kde je jaký provoz.

+7/0
29.4.2015 8:52

P84e16t10r 13D16l11o49u13h73ý 3875541832538

No, provozu v okolí Prahy by právě pomohla např. dálnice Plzeň-Budějovice-Brno (nebo něco v tomto duchu). Spousta tranzitu by nemusela na Prahu, dnes reálně jiná možnost není.

0/0
29.4.2015 10:52
Foto

T80o53m86á49š 47K97i24r38o75v 1885608655317

Já jsem také nemluvil o Pragocentrismu, jen jsem "dával" postřehy z mého rodného kraje. Navíc v Praze to velmi dobře znám, bydlel jsem tam 5 let a velmi dobře vím jaký je tam provoz. Zcela na rovinu říkám, že "Pražský okruh" bych dobudoval jako první:-)

0/0
29.4.2015 14:11

J80a93n 89S22o18u75k39u64p 1404764766395

Přeci jen - jaká konkrétní vize chybí dálniční síti? Není dokončena ani základní páteř sítě a mluvíte o takových věcech jako okruh Kladno - Kladno.. eh.

+7/0
29.4.2015 8:07

T54o47m76á77š 24V41e97s67e11l44ý 5515958900199

okruh zhruba v úrovni Kladno - Beroun - Benešov - Mělník - Kladno by narozdíl od té druhé Jižní spojky (která je už teď ve městě, natož za pár let) ulehčil Praze.

0/0
29.4.2015 9:48

J27a61n 33S34o50u78k32u22p 1204364936965

Na základě čeho soudíte? Míníte, že třeba 15% aut v Praze jsou lidé, kteří jedou z Kladna do Benešova? Samotný dokončený Pražský okruh takovou funkci může plnit taktéž.

0/0
29.4.2015 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.