Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové rychlíky budou InterPanteři. České dráhy na ně dostanou dotace

České dráhy a Škoda Vagonka ve středu poprvé představily nové nízkopodlažní soupravy pro rychlíkové spoje. Elektrické jednotky, které vychází konstrukčně ze současných vlaků RegioPanter, budou mít se svým předchůdcem i podobné jméno: InterPanter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z37d94e23n38ě49k 89J48o51n45á90š 9131829736670

Takovéto jednotky na dálkové spoje jsou nepohodlné.

+1/−2
30.4.2015 12:05

J27a71k67u41b 94Š23a42f53a18n85d21a 7175187861331

Vlak se mi moc nelíbí. Pokud to už má být nasazováno jako rychlík, proč to nemá nějakou aerodynamičtější kapotáž? Takhle to vypadá jednak nedodělaně, jednak to musí mít hrozný odpor. Zrovna tak ta technologie na střeše. Tam je to naházený jak se to tam vešlo.

0/−8
30.4.2015 7:27

R70a91d81e27k 70J18a75n74a18t22a 9855586954482

U vlaku do 160 km/h je vliv aerodynamického odporu malý. To je zajímavé až u rychlých vlaků.

Narozdíl od aut. Tam si musí zjednodušeně řečeno "rozrážet vzduch" každý cestující sám. Tady máte za jedním čelem desítky až stovky cestujících.

+5/0
30.4.2015 9:13

J11a73r19e87k 45K61a53l28i10v53o57d53a 7936503151526

Krom toho si myslím, že Panteří jsou aerodynamičtí celkem slušně...

+5/0
30.4.2015 10:13

J37a81k40u64b 21Š30a21f11a55n96d19a 7955917321811

Nicméně spotřebu to zvyšuje. A bude to zvyšovat i hluk. Nehledě na to, že to vypadá hrozně.

0/−3
30.4.2015 10:26

R37a83d57e69k 84J46a97n29a50t71a 9265726814732

Tady máte jeden německý vlak pro srovnatelné linky (regional express):

http://previews.123rf.com/images/elec/elec1411/elec141100129/33435793-Regional-express-train-in-Frankfurt-am-Main-station-Germany-Stock-Photo.jpg

Jak vidíte, čelo je aerodynamické zhruba stejně. U vlaku (o nízké rychlosti) je i aerodynamický hluk zanedbatelný. Hlavní díl hluku jde od kol a kolejnic (proto stačí i nízká protihluková stěna, jen u nás se z nemyslných důvodů staví vysoké)

+4/0
30.4.2015 10:49

J22a63r80e33k 13K69a57l75i64v83o88d53a 7976853891646

Tak nejenom že jsou aerodynamičtí, ale myslím, že i pohlední.

+1/0
30.4.2015 13:21

V44l32a17s30t74i26m20i92l 44K66o89c83u21r23e49k 4136473290814

Tento vlak není zrovna šičkového designu, ale skutečně vrcholem nevkusu je jeho trojbarevný nátěr, který je v evodentním rozporu s tvarem. Skutečně otřesné, když název rozhodli v soutěži, tak ten trojbarevný nátěr vymyslel kdo??????????

0/−6
30.4.2015 4:07

J83o54s24e68f 28H22o79n17e92š 7851952920103

Dotace křiví trh.Všem by mělo být měřeno stejně

+2/−7
29.4.2015 20:59

J42a59n 16K80o50b73ě53r47s47k70ý 1400676121673

Blbost, VHD se dotuje všude. Navíc byly i dotace na nákupy autobusů, takže teď jsou na vlaky.

+7/0
29.4.2015 21:01

J91i53ř69í 48P49r59a66ž18á79k 9890172471112

Dostane dotace také Regio Jet?

0/−11
29.4.2015 17:11

J61a46n 12H98o58p70p 7967822777622

Proč by měl RegioJet dostávat dotace?

+8/−1
29.4.2015 17:18

J42i32ř96í 54P38r46a16ž53á38k 9600202221242

A proč mají dostávat dotace pouze České dráhy? Rovnost podmínek pro podnikání musí být zaručena.

0/−2
29.4.2015 17:32

J49a25n 56K52o49b75ě51r35s90k42ý 1360516841113

Už dnes na těchto rychlících jezdí klimatizované vozy, takže soukromníky nepotřebuje.

+1/−5
29.4.2015 17:46

J67i40ř19í 40P69r18a74ž16á15k 9270612211792

???

+1/0
29.4.2015 17:52

J43a82n 62K19o50b51ě34r87s59k42ý 1240536421123

Napsal jsem to špatně: už dnes tady jezdí klimatizované vozy se zásuvkami atd. Soukromník by přinesl pouze nutnost kupovat si více jízdenek, protože hodně cestujících přestupuje na Kroměříž, Holešov, takže ve finále by to bylo zhoršení. A na dotacích zde nevidím nic špatného, vždyť se dotovaly i nákupy nových autobusů.

+2/−5
29.4.2015 18:25

J21i17ř41í 63P28r85a60ž15á84k 9960502781512

Kdyby se mohly dotovat pouze vybrané subjekty, tak bysme se státního monopolu Českých drah niky nezbavili. To bude zase prohraný soud se soukromými dopravci.

+1/−1
29.4.2015 18:32

J15a73n 19K50o34b87ě64r71s91k17ý 1780266101423

Nejsem proti soukromníkům, ale dokud nebude vyřešen jednotný tarif tak to radši monopol ČD než chaos. Navíc konkrétně Regiojet o svém zájmu provozovat lokálky pouze mluví, skutečnost je jiná.

+6/0
29.4.2015 18:42

J76a79n 79K75o26b25ě74r72s94k97ý 1850966911923

Pane Lacný znáte snad tu trať, že jsem si vysloužil mínus ? Tady se soukromník opravdu nehodí (dokud nebude jednotný tarif).

0/0
29.4.2015 21:00

J81i77n76d21ř98i72c81h 81Š84k33o72p28e54k 4475481240335

rovnost je, RJ má možnost si o dotaci požádat taky.

+3/0
29.4.2015 20:09

J84a11n 84J28e38m15e26l74k61a 1355400

Je to divné, komunismus. Do všeho cpát dotace. Někdo dostane, někdo ne.. Když LE a Regio si mohou koupit za své..

+1/−5
29.4.2015 17:35

J51a48n 89K71o77b19ě39r11s15k11ý 1680936971933

Regiojet i LE jezdí na svoje riziko (stejně jako ČD na trati Praha-Ostrava). Srovnávat trasu Praha-Ostrava s touto tratí je jak srovnávat hrušky s jabky. Jakýkoliv soukromník zde by jen přinesl cestujícím nutnost kupovat si více jízdenek (na cestu Kroměříž-Olomouc fakt super). Ne, díky nechceme, zvlášť když už teď zde jezdí klimatizované vozy se zásuvkami a 1. třídou.

+6/−1
29.4.2015 17:45
Foto

A51l52a95n 30Ř35e55p83k61a 4225896

Když bude jezdit tratě v závazku veřejné služby, tak proč ne :) A Jančura by chtěl, jen ho tam zatím nepustili a někde zase ze soutěží vycouval on :D

+1/0
29.4.2015 18:39

J17i63n48d71ř93i34c21h 56Š51k83o19p31e79k 4645741700155

musí si dát žádost o dotaci, jako jakýkoli jiný subjekt v případě nenárokových dotací.

+1/0
29.4.2015 20:09

M93i82r95e83k 58Z44á17v32o32d18n38ý 7202757670678

Jednoduché. Až si požádají u EU o dotaci z nějakého operačního programu :))

+2/0
29.4.2015 20:17

B86r76o80n69i55s89l39a20v 75G57a47b55r20y41š 6315264640

InterPanter - přesně tak jsem si představoval název. I já jsem vycházel z RegioPantera, až na to, že tenhle rychlík bude brázdit republikou podobně jako IC. Líbí se mi. :-)

Těším se, až se svezu. Ale brblalové, kteří pořád nadávají na staré a nemoderní vlaky ČD, si stejně něco najdou. Minimálně to, že to stojí spoustu peněz.

+14/−1
29.4.2015 15:18

A59u84g78u67s39t 93F33o14r14m63á71n11e12k 6275419170516

To se to podniká, to se to vykazují zisky - a za ně se píšou odměny, když peníze na nové soupravy ČD dostane a nemusí si na ně vydělat.

0/−21
29.4.2015 13:02

R62a91d86e92k 10J58a13n52a85t18a 9105956604212

Svého času bylo možno čerpat dotace i na nákup autobusů, a to i pro komerční veřejné linky, ne jen pro dotované.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dotace_na_obnovu_vozidel_ve%C5%99ejn%C3%A9_dopravy

+10/0
29.4.2015 16:29
Foto

M90i86l22o54š 25H82o88v29o46r86k46a 2500853746477

Není to nic neobvyklého, takhle to běžně funguje všude ve světě. Je to dopravní infrastruktura pro občany, stejně jako například silnice - tudíž v zájmu veřejném. Jsem pravičák, ale nesouhlasím s ultrapravicovým pohledem na svět, že vše by mělo být ponecháno trhu, to bychom pak mohli mít i soukromou policii či soudy, že?

+3/0
30.4.2015 11:19

J73a55n 30K24o12b89ě67r33s76k65ý 1840296631863

Samozřejmě se zase v článku musela objevit jedovatá poznámka o tom, že ČD ty rychlíky mají provozovat do roku 2025. Já obecně nejsem proti konkurenci ale je spousta věcí, které je potřeba nejprve vyřešit. Jednotný tarif, zavést něco jako Bahncard v Německu (která platí u všech dopravců), uznávat skupinové slevy atd. Myslím, že soukromník by provozoval, úplně ty stejné nebo podobné jednotky. Nechci aby naše železnice dopadla jak v Anglii, kde ta liberalizace nedopadla a Britové si stěžují na drahé vlaky k poměru jejich platům. Ono je potřeba to promyslet a nedělat unáhlená rozhodnutí, protože nutnost si kupovat více jízdenek není rozhodně výhra pro cestující. Nedávný tendr v Jihočeském kraji, který nemá ani svůj integrovaný systém je příklad toho, jak to rozhodně nedělat (Jihočeský kraj má obecně dopravu velice tragickou).

+20/−1
29.4.2015 12:29

P17e25t14r 17N13e60c20h25a14n85i90c67k73ý 7723506168620

Přesně tak, sice tu žlutý křikloun bude chrlit síru a podávat žaloby, ale dokud stát nevyřeší jednotnou tarifní a objednávkovou politiku, tak jakékoli pouštění soukromníků na tratě je prostě nesmysl, to se v tom chaosu akorát utopíme a nikdo nepojede vlakem s přestupem. Už teď stav na Praha - Ostrava je takovým pěkným varováním, že je třeba víc přemýšlet.

+10/−2
29.4.2015 12:41

J18a27r76e48k 43K54a75l45i18v10o28d87a 7766583971686

Ať nedopadnem jak v Polsku, kde se v tom nevyzná ani pr...

+6/0
29.4.2015 15:20

P64e59t78r 31N46e77c71h86a63n40i25c38k21ý 7313936608360

Tam je pikantní to, že jsou hned dva státní dopravci ;-D A do toho ještě kopec jiných podle vojvodství

+7/0
29.4.2015 15:25

J59a31r21e46k 19K68a80l58i40v66o51d19a 7956253191416

No právě. ťu často příspěvky poláků na Youtube a jinde a ti jen chrochtají blahem když vyrazí k nám. Za prvé láce (pro ně), za druhé jednotný tarif.

+1/0
29.4.2015 16:00

J69a14n 18S89ů36r40a 4715483153602

To není jedovatá poznámka, to je holý fakt.

0/0
29.4.2015 14:21

J78a24n 60H17o96r78a 6347371506

Holý fakt je, že část financí poskytne Brusel, to další je z pohledu vašeho tradičního psaní "jedovatá poznámka", mistře;-)

+2/0
29.4.2015 15:26

J98a75n 57K28o50b20ě49r86s46k15ý 1440546431983

Já bych tedy prosil vysvětlit jaký by byl na této trati přínos soukromníka ? Já si troufám tvrdit že by tam byla pouze místo cedule ČD nějaká jiná. Tím to pozitivní končí. Řekl bych že tak minimálně 30 % cestujících z těchto rychlíků přestupuje někam dál (Holešov, Kroměříž, Zlín), kteří mají traťovou jízdenku nebo aspoň IN25 (ti pravidelní). Kupovat dvě jízdenky abych se dostal z Olomouce do Kroměříže by bylo opravdu terno :-/ A vyhledávač občas nabídne spojení osobákem do Hulína nebo občas rychlíkem. Těmi rychlíky často jezdím, takže vím o čem mluvím. Navíc už teď zde jezdí kvalitní vozy s klimatizací, zásuvkami, 1.třídou. Co víc mi tady může nabídnout soukromník ???

+5/0
29.4.2015 15:41

J29a78n 60S88ů51r45a 4335893483962

Nemusí to být soukromník, mohou to být České dráhy, ale na základě řádné veřejné soutěže.

+1/−1
29.4.2015 15:44

J14a17n 12K44o79b58ě54r39s70k87ý 1670426931553

Soutěžit je hezká věc, ale až budou vyřešeny problémy co jsem psal výše.

+2/0
29.4.2015 15:53

J88a49n 26S90ů83r12a 4985263343792

V Libereckém kraji vám to nevadí?)

0/0
29.4.2015 15:53

J61a87n 28K28o44b84ě14r74s84k18ý 1300456121473

Vadí.

+3/0
29.4.2015 16:00

N51i66k56o88l24a71j 21M60a45l65í43k 5614953170981

Na všechno snad nemusí být soutěž, ne?... už se to s těma soutěžema na vše trochu přehání...

Chápu, že ČD nejsou státní podnik, ale jsou akciovka vlastněna státem - přijde mi naprosto přirozené, aby si stát, kam potřebuje, dosadil svou firmu (pokud teda dodá kvalitu jako jiné soukromé firmy, což třeba v tomto případě si myslím, že splní) ...

+4/0
29.4.2015 21:03

J89a77n 64S27ů69r36a 4215353123632

a podle čeho se určuje, na co má být soutěž a na co ne? mě přijde naprosto přirozené, že si stát jako zákazník vybírá nejlepší nabídku.

+1/0
29.4.2015 22:49

N67i19k46o68l13a23j 53M42a44l52í37k 5194173500821

No, obecně soutěž by nemusela být na věci, které si stát dodá sám.

Stát taky nevyhlašuje soutěž to, kdo vytiskne novou sérii bankovek, protože vlatní tiskárnu... atd.

Spíš jen prostě nastavit takové pravidla pro ČD, aby nepotřebovali konkurenci a přesto poskytly kvalitní služby. Vlaková doprava by se prostě neměla přiblížit systému autobusové. To je můj názor... Budu-li vlastnit více firem, v každé 100 % akcií. A pokud budu potřebovat v jedné firmě plnit zakázku, kterou dokáže vykonat jiná moje firma, logicky si ji tam prosadím (a to i kdyby to nebyla nějvýhodnější nabídka podle mě).

+2/0
30.4.2015 13:55

J61a11k32u18b 67Š85a53f34a40n21d69a 7865487851621

A že stejně neprosazujete jednotný tarif i s autobusy? Přesednout z vlaku na autobus a muset si kupovat jinou jízdenku vám nevadí?

0/−2
30.4.2015 7:17

J12a46n 18K96o76b56ě95r92s91k92ý 1550316591613

Vadí, je to špatně. Ale u vlaku to zatím funguje tak proč to měnit. Aby to bylo pro cestující horší ????

+2/0
30.4.2015 11:00

J62a67n 56J76e42m53e59l33k78a 1545100

Tak co podkopava vlaky je cena mhd. Cena jednotliveho listku navic s kufrem prodrazi jizdu. Srovnani ceny na km u vlaku a mhd je zajimavy a to jeste dostanou dvojnasobek dotaci mesta.

+2/−1
29.4.2015 23:00

J32a91n 43K72o11b83ě54r95s66k73ý 1170706411403

Záleží jak kde. Tady v Olomouci je MHD velmi levná.

0/0
30.4.2015 11:07

M15i14c15h39a26l 73P40a31v74l78á58t 9113393704529

Ano, je spousta veci, ktere je treba vyresit. Jenze neni vule je resit a misto toho se konzervuje soucasny neuspokojivy stav. Co nejdelsi smlouvy, neustale odkladani jakychkoli trznich prvku,..

0/−2
30.4.2015 17:40

K19a51r22e39l 51U76r34b13a58n 2284904701769

Jakou dostane na vlaky dotaci Jančura?

+1/−8
29.4.2015 12:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.