Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové rychlíky budou InterPanteři. České dráhy na ně dostanou dotace

České dráhy a Škoda Vagonka ve středu poprvé představily nové nízkopodlažní soupravy pro rychlíkové spoje. Elektrické jednotky, které vychází konstrukčně ze současných vlaků RegioPanter, budou mít se svým předchůdcem i podobné jméno: InterPanter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z77d32e30n78ě73k 90J28o70n54á92š 9541149936890

Takovéto jednotky na dálkové spoje jsou nepohodlné.

+1/−2
30.4.2015 12:05

J76a38k31u60b 21Š72a51f79a29n92d75a 7335937391361

Vlak se mi moc nelíbí. Pokud to už má být nasazováno jako rychlík, proč to nemá nějakou aerodynamičtější kapotáž? Takhle to vypadá jednak nedodělaně, jednak to musí mít hrozný odpor. Zrovna tak ta technologie na střeše. Tam je to naházený jak se to tam vešlo.

0/−8
30.4.2015 7:27

R64a65d71e39k 49J55a13n29a42t18a 9975736734522

U vlaku do 160 km/h je vliv aerodynamického odporu malý. To je zajímavé až u rychlých vlaků.

Narozdíl od aut. Tam si musí zjednodušeně řečeno "rozrážet vzduch" každý cestující sám. Tady máte za jedním čelem desítky až stovky cestujících.

+5/0
30.4.2015 9:13

J40a50r68e62k 50K49a62l42i19v79o89d71a 7576383531546

Krom toho si myslím, že Panteří jsou aerodynamičtí celkem slušně...

+5/0
30.4.2015 10:13

J78a60k91u15b 88Š31a25f64a47n86d57a 7955237611461

Nicméně spotřebu to zvyšuje. A bude to zvyšovat i hluk. Nehledě na to, že to vypadá hrozně.

0/−3
30.4.2015 10:26

R97a97d48e77k 34J23a82n53a75t92a 9545856804672

Tady máte jeden německý vlak pro srovnatelné linky (regional express):

http://previews.123rf.com/images/elec/elec1411/elec141100129/33435793-Regional-express-train-in-Frankfurt-am-Main-station-Germany-Stock-Photo.jpg

Jak vidíte, čelo je aerodynamické zhruba stejně. U vlaku (o nízké rychlosti) je i aerodynamický hluk zanedbatelný. Hlavní díl hluku jde od kol a kolejnic (proto stačí i nízká protihluková stěna, jen u nás se z nemyslných důvodů staví vysoké)

+4/0
30.4.2015 10:49

J90a26r58e73k 62K56a15l67i84v31o25d85a 7306743921536

Tak nejenom že jsou aerodynamičtí, ale myslím, že i pohlední.

+1/0
30.4.2015 13:21

V49l79a71s80t91i32m78i14l 40K71o35c83u97r59e13k 4496573720304

Tento vlak není zrovna šičkového designu, ale skutečně vrcholem nevkusu je jeho trojbarevný nátěr, který je v evodentním rozporu s tvarem. Skutečně otřesné, když název rozhodli v soutěži, tak ten trojbarevný nátěr vymyslel kdo??????????

0/−6
30.4.2015 4:07

J38o82s42e65f 55H78o22n75e33š 7911132470893

Dotace křiví trh.Všem by mělo být měřeno stejně

+2/−7
29.4.2015 20:59

J98a36n 22K81o14b88ě44r21s22k27ý 1120366721173

Blbost, VHD se dotuje všude. Navíc byly i dotace na nákupy autobusů, takže teď jsou na vlaky.

+7/0
29.4.2015 21:01

J17i81ř81í 67P23r10a46ž19á20k 9820332921672

Dostane dotace také Regio Jet?

0/−11
29.4.2015 17:11

J25a98n 86H11o91p80p 7357562857772

Proč by měl RegioJet dostávat dotace?

+8/−1
29.4.2015 17:18

J97i60ř22í 60P18r20a79ž15á92k 9480702401932

A proč mají dostávat dotace pouze České dráhy? Rovnost podmínek pro podnikání musí být zaručena.

0/−2
29.4.2015 17:32

J64a78n 12K11o79b87ě52r87s88k45ý 1720446341203

Už dnes na těchto rychlících jezdí klimatizované vozy, takže soukromníky nepotřebuje.

+1/−5
29.4.2015 17:46

J35i31ř11í 25P30r39a82ž30á54k 9610902351392

???

+1/0
29.4.2015 17:52

J15a88n 83K32o37b31ě44r18s97k89ý 1100466131963

Napsal jsem to špatně: už dnes tady jezdí klimatizované vozy se zásuvkami atd. Soukromník by přinesl pouze nutnost kupovat si více jízdenek, protože hodně cestujících přestupuje na Kroměříž, Holešov, takže ve finále by to bylo zhoršení. A na dotacích zde nevidím nic špatného, vždyť se dotovaly i nákupy nových autobusů.

+2/−5
29.4.2015 18:25

J87i62ř87í 77P36r96a83ž58á14k 9770272401562

Kdyby se mohly dotovat pouze vybrané subjekty, tak bysme se státního monopolu Českých drah niky nezbavili. To bude zase prohraný soud se soukromými dopravci.

+1/−1
29.4.2015 18:32

J72a19n 27K20o74b50ě82r63s13k66ý 1170506101253

Nejsem proti soukromníkům, ale dokud nebude vyřešen jednotný tarif tak to radši monopol ČD než chaos. Navíc konkrétně Regiojet o svém zájmu provozovat lokálky pouze mluví, skutečnost je jiná.

+6/0
29.4.2015 18:42

J22a44n 30K63o21b33ě50r30s42k76ý 1340936501793

Pane Lacný znáte snad tu trať, že jsem si vysloužil mínus ? Tady se soukromník opravdu nehodí (dokud nebude jednotný tarif).

0/0
29.4.2015 21:00

J10i21n65d90ř79i58c34h 90Š86k25o58p63e49k 4925311540475

rovnost je, RJ má možnost si o dotaci požádat taky.

+3/0
29.4.2015 20:09

J77a21n 84J49e37m50e66l93k89a 1365400

Je to divné, komunismus. Do všeho cpát dotace. Někdo dostane, někdo ne.. Když LE a Regio si mohou koupit za své..

+1/−5
29.4.2015 17:35

J42a91n 26K33o70b82ě51r46s75k36ý 1910746341343

Regiojet i LE jezdí na svoje riziko (stejně jako ČD na trati Praha-Ostrava). Srovnávat trasu Praha-Ostrava s touto tratí je jak srovnávat hrušky s jabky. Jakýkoliv soukromník zde by jen přinesl cestujícím nutnost kupovat si více jízdenek (na cestu Kroměříž-Olomouc fakt super). Ne, díky nechceme, zvlášť když už teď zde jezdí klimatizované vozy se zásuvkami a 1. třídou.

+6/−1
29.4.2015 17:45
Foto

A29l71a98n 70Ř39e29p74k94a 4975236

Když bude jezdit tratě v závazku veřejné služby, tak proč ne :) A Jančura by chtěl, jen ho tam zatím nepustili a někde zase ze soutěží vycouval on :D

+1/0
29.4.2015 18:39

J18i11n51d59ř54i71c10h 53Š27k90o97p69e90k 4875801970555

musí si dát žádost o dotaci, jako jakýkoli jiný subjekt v případě nenárokových dotací.

+1/0
29.4.2015 20:09

M55i27r54e12k 85Z60á29v65o50d94n63ý 7692607450438

Jednoduché. Až si požádají u EU o dotaci z nějakého operačního programu :))

+2/0
29.4.2015 20:17
Foto

B78r18o32n28i32s96l74a74v 82G73a82b36r63y37š 2822289721

InterPanter - přesně tak jsem si představoval název. I já jsem vycházel z RegioPantera, až na to, že tenhle rychlík bude brázdit republikou podobně jako IC. Líbí se mi. :-)

Těším se, až se svezu. Ale brblalové, kteří pořád nadávají na staré a nemoderní vlaky ČD, si stejně něco najdou. Minimálně to, že to stojí spoustu peněz.

+14/−1
29.4.2015 15:18

A83u72g56u49s95t 36F57o80r84m18á58n17e40k 6915819570286

To se to podniká, to se to vykazují zisky - a za ně se píšou odměny, když peníze na nové soupravy ČD dostane a nemusí si na ně vydělat.

0/−21
29.4.2015 13:02

R61a68d68e57k 10J80a80n44a80t28a 9595956914822

Svého času bylo možno čerpat dotace i na nákup autobusů, a to i pro komerční veřejné linky, ne jen pro dotované.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dotace_na_obnovu_vozidel_ve%C5%99ejn%C3%A9_dopravy

+10/0
29.4.2015 16:29
Foto

M31i32l79o96š 13H94o47v52o59r50k43a 2240483666447

Není to nic neobvyklého, takhle to běžně funguje všude ve světě. Je to dopravní infrastruktura pro občany, stejně jako například silnice - tudíž v zájmu veřejném. Jsem pravičák, ale nesouhlasím s ultrapravicovým pohledem na svět, že vše by mělo být ponecháno trhu, to bychom pak mohli mít i soukromou policii či soudy, že?

+3/0
30.4.2015 11:19

J89a90n 35K17o11b68ě24r70s71k13ý 1910226671763

Samozřejmě se zase v článku musela objevit jedovatá poznámka o tom, že ČD ty rychlíky mají provozovat do roku 2025. Já obecně nejsem proti konkurenci ale je spousta věcí, které je potřeba nejprve vyřešit. Jednotný tarif, zavést něco jako Bahncard v Německu (která platí u všech dopravců), uznávat skupinové slevy atd. Myslím, že soukromník by provozoval, úplně ty stejné nebo podobné jednotky. Nechci aby naše železnice dopadla jak v Anglii, kde ta liberalizace nedopadla a Britové si stěžují na drahé vlaky k poměru jejich platům. Ono je potřeba to promyslet a nedělat unáhlená rozhodnutí, protože nutnost si kupovat více jízdenek není rozhodně výhra pro cestující. Nedávný tendr v Jihočeském kraji, který nemá ani svůj integrovaný systém je příklad toho, jak to rozhodně nedělat (Jihočeský kraj má obecně dopravu velice tragickou).

+20/−1
29.4.2015 12:29

P75e60t88r 12N86e35c37h42a88n86i20c74k11ý 7283356438610

Přesně tak, sice tu žlutý křikloun bude chrlit síru a podávat žaloby, ale dokud stát nevyřeší jednotnou tarifní a objednávkovou politiku, tak jakékoli pouštění soukromníků na tratě je prostě nesmysl, to se v tom chaosu akorát utopíme a nikdo nepojede vlakem s přestupem. Už teď stav na Praha - Ostrava je takovým pěkným varováním, že je třeba víc přemýšlet.

+10/−2
29.4.2015 12:41

J23a45r54e88k 92K51a94l32i67v60o60d75a 7146903361696

Ať nedopadnem jak v Polsku, kde se v tom nevyzná ani pr...

+6/0
29.4.2015 15:20

P75e98t60r 40N36e22c38h11a11n14i25c41k98ý 7503876378200

Tam je pikantní to, že jsou hned dva státní dopravci ;-D A do toho ještě kopec jiných podle vojvodství

+7/0
29.4.2015 15:25

J88a56r67e77k 83K33a64l65i43v36o74d61a 7386963591496

No právě. ťu často příspěvky poláků na Youtube a jinde a ti jen chrochtají blahem když vyrazí k nám. Za prvé láce (pro ně), za druhé jednotný tarif.

+1/0
29.4.2015 16:00

J98a12n 66S94ů16r48a 4845443523842

To není jedovatá poznámka, to je holý fakt.

0/0
29.4.2015 14:21

J76a20n 94H81o78r33a 6507861576

Holý fakt je, že část financí poskytne Brusel, to další je z pohledu vašeho tradičního psaní "jedovatá poznámka", mistře;-)

+2/0
29.4.2015 15:26

J33a57n 84K52o43b94ě95r10s47k76ý 1710136531743

Já bych tedy prosil vysvětlit jaký by byl na této trati přínos soukromníka ? Já si troufám tvrdit že by tam byla pouze místo cedule ČD nějaká jiná. Tím to pozitivní končí. Řekl bych že tak minimálně 30 % cestujících z těchto rychlíků přestupuje někam dál (Holešov, Kroměříž, Zlín), kteří mají traťovou jízdenku nebo aspoň IN25 (ti pravidelní). Kupovat dvě jízdenky abych se dostal z Olomouce do Kroměříže by bylo opravdu terno :-/ A vyhledávač občas nabídne spojení osobákem do Hulína nebo občas rychlíkem. Těmi rychlíky často jezdím, takže vím o čem mluvím. Navíc už teď zde jezdí kvalitní vozy s klimatizací, zásuvkami, 1.třídou. Co víc mi tady může nabídnout soukromník ???

+5/0
29.4.2015 15:41

J42a96n 83S92ů30r70a 4145213243922

Nemusí to být soukromník, mohou to být České dráhy, ale na základě řádné veřejné soutěže.

+1/−1
29.4.2015 15:44

J17a23n 68K82o63b12ě34r74s80k72ý 1110646551673

Soutěžit je hezká věc, ale až budou vyřešeny problémy co jsem psal výše.

+2/0
29.4.2015 15:53

J70a97n 15S11ů17r71a 4495413113762

V Libereckém kraji vám to nevadí?)

0/0
29.4.2015 15:53

J97a97n 85K12o78b81ě45r19s64k77ý 1380746211413

Vadí.

+3/0
29.4.2015 16:00

N96i23k12o89l39a51j 20M85a39l22í94k 5244693950481

Na všechno snad nemusí být soutěž, ne?... už se to s těma soutěžema na vše trochu přehání...

Chápu, že ČD nejsou státní podnik, ale jsou akciovka vlastněna státem - přijde mi naprosto přirozené, aby si stát, kam potřebuje, dosadil svou firmu (pokud teda dodá kvalitu jako jiné soukromé firmy, což třeba v tomto případě si myslím, že splní) ...

+4/0
29.4.2015 21:03

J74a61n 15S46ů70r84a 4775103543912

a podle čeho se určuje, na co má být soutěž a na co ne? mě přijde naprosto přirozené, že si stát jako zákazník vybírá nejlepší nabídku.

+1/0
29.4.2015 22:49

N45i63k46o85l27a92j 59M65a17l86í15k 5814193880901

No, obecně soutěž by nemusela být na věci, které si stát dodá sám.

Stát taky nevyhlašuje soutěž to, kdo vytiskne novou sérii bankovek, protože vlatní tiskárnu... atd.

Spíš jen prostě nastavit takové pravidla pro ČD, aby nepotřebovali konkurenci a přesto poskytly kvalitní služby. Vlaková doprava by se prostě neměla přiblížit systému autobusové. To je můj názor... Budu-li vlastnit více firem, v každé 100 % akcií. A pokud budu potřebovat v jedné firmě plnit zakázku, kterou dokáže vykonat jiná moje firma, logicky si ji tam prosadím (a to i kdyby to nebyla nějvýhodnější nabídka podle mě).

+2/0
30.4.2015 13:55

J89a68k85u89b 87Š19a84f95a44n13d71a 7915137361621

A že stejně neprosazujete jednotný tarif i s autobusy? Přesednout z vlaku na autobus a muset si kupovat jinou jízdenku vám nevadí?

0/−2
30.4.2015 7:17

J96a68n 19K54o75b15ě33r68s45k62ý 1380166811903

Vadí, je to špatně. Ale u vlaku to zatím funguje tak proč to měnit. Aby to bylo pro cestující horší ????

+2/0
30.4.2015 11:00

J66a64n 71J24e55m11e97l87k22a 1445160

Tak co podkopava vlaky je cena mhd. Cena jednotliveho listku navic s kufrem prodrazi jizdu. Srovnani ceny na km u vlaku a mhd je zajimavy a to jeste dostanou dvojnasobek dotaci mesta.

+2/−1
29.4.2015 23:00

J48a29n 43K23o35b88ě32r13s20k28ý 1950366421823

Záleží jak kde. Tady v Olomouci je MHD velmi levná.

0/0
30.4.2015 11:07

M66i31c32h32a61l 80P37a93v39l78á40t 9573453124379

Ano, je spousta veci, ktere je treba vyresit. Jenze neni vule je resit a misto toho se konzervuje soucasny neuspokojivy stav. Co nejdelsi smlouvy, neustale odkladani jakychkoli trznich prvku,..

0/−2
30.4.2015 17:40

K74a84r33e12l 15U56r71b19a43n 2564394351959

Jakou dostane na vlaky dotaci Jančura?

+1/−8
29.4.2015 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.