Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové rychlíky budou InterPanteři. České dráhy na ně dostanou dotace

České dráhy a Škoda Vagonka ve středu poprvé představily nové nízkopodlažní soupravy pro rychlíkové spoje. Elektrické jednotky, které vychází konstrukčně ze současných vlaků RegioPanter, budou mít se svým předchůdcem i podobné jméno: InterPanter.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z89d35e55n72ě79k 35J35o84n67á29š 9401629586310

Takovéto jednotky na dálkové spoje jsou nepohodlné.

+1/−2
30.4.2015 12:05

J41a12k59u37b 93Š89a35f22a29n49d22a 7945207891551

Vlak se mi moc nelíbí. Pokud to už má být nasazováno jako rychlík, proč to nemá nějakou aerodynamičtější kapotáž? Takhle to vypadá jednak nedodělaně, jednak to musí mít hrozný odpor. Zrovna tak ta technologie na střeše. Tam je to naházený jak se to tam vešlo.

0/−8
30.4.2015 7:27

R78a12d47e25k 56J61a11n28a19t87a 9715116854342

U vlaku do 160 km/h je vliv aerodynamického odporu malý. To je zajímavé až u rychlých vlaků.

Narozdíl od aut. Tam si musí zjednodušeně řečeno "rozrážet vzduch" každý cestující sám. Tady máte za jedním čelem desítky až stovky cestujících.

+5/0
30.4.2015 9:13

J28a89r21e15k 78K59a59l69i63v89o29d64a 7236363331676

Krom toho si myslím, že Panteří jsou aerodynamičtí celkem slušně...

+5/0
30.4.2015 10:13

J39a25k94u22b 44Š61a59f20a16n83d49a 7585197841111

Nicméně spotřebu to zvyšuje. A bude to zvyšovat i hluk. Nehledě na to, že to vypadá hrozně.

0/−3
30.4.2015 10:26

R63a20d42e24k 92J15a97n84a76t34a 9285416824342

Tady máte jeden německý vlak pro srovnatelné linky (regional express):

http://previews.123rf.com/images/elec/elec1411/elec141100129/33435793-Regional-express-train-in-Frankfurt-am-Main-station-Germany-Stock-Photo.jpg

Jak vidíte, čelo je aerodynamické zhruba stejně. U vlaku (o nízké rychlosti) je i aerodynamický hluk zanedbatelný. Hlavní díl hluku jde od kol a kolejnic (proto stačí i nízká protihluková stěna, jen u nás se z nemyslných důvodů staví vysoké)

+4/0
30.4.2015 10:49

J37a96r87e90k 85K30a41l84i90v22o83d37a 7606943721756

Tak nejenom že jsou aerodynamičtí, ale myslím, že i pohlední.

+1/0
30.4.2015 13:21

V19l20a54s14t27i10m12i93l 18K73o34c27u20r44e20k 4426283360804

Tento vlak není zrovna šičkového designu, ale skutečně vrcholem nevkusu je jeho trojbarevný nátěr, který je v evodentním rozporu s tvarem. Skutečně otřesné, když název rozhodli v soutěži, tak ten trojbarevný nátěr vymyslel kdo??????????

0/−6
30.4.2015 4:07

J55o52s70e27f 98H79o32n35e50š 7121192760473

Dotace křiví trh.Všem by mělo být měřeno stejně

+2/−7
29.4.2015 20:59

J89a14n 57K18o30b38ě29r20s95k84ý 1960776561163

Blbost, VHD se dotuje všude. Navíc byly i dotace na nákupy autobusů, takže teď jsou na vlaky.

+7/0
29.4.2015 21:01

J67i80ř77í 72P94r42a67ž90á30k 9660492361152

Dostane dotace také Regio Jet?

0/−11
29.4.2015 17:11

J46a77n 76H52o15p63p 7577782307392

Proč by měl RegioJet dostávat dotace?

+8/−1
29.4.2015 17:18

J61i33ř96í 96P60r45a56ž84á30k 9310332251662

A proč mají dostávat dotace pouze České dráhy? Rovnost podmínek pro podnikání musí být zaručena.

0/−2
29.4.2015 17:32

J69a33n 46K81o14b31ě22r37s51k80ý 1120246721283

Už dnes na těchto rychlících jezdí klimatizované vozy, takže soukromníky nepotřebuje.

+1/−5
29.4.2015 17:46

J18i54ř71í 92P58r87a60ž47á21k 9700452691402

???

+1/0
29.4.2015 17:52

J83a19n 63K16o83b23ě62r19s82k81ý 1270746741973

Napsal jsem to špatně: už dnes tady jezdí klimatizované vozy se zásuvkami atd. Soukromník by přinesl pouze nutnost kupovat si více jízdenek, protože hodně cestujících přestupuje na Kroměříž, Holešov, takže ve finále by to bylo zhoršení. A na dotacích zde nevidím nic špatného, vždyť se dotovaly i nákupy nových autobusů.

+2/−5
29.4.2015 18:25

J27i33ř81í 26P94r45a71ž38á76k 9750592391652

Kdyby se mohly dotovat pouze vybrané subjekty, tak bysme se státního monopolu Českých drah niky nezbavili. To bude zase prohraný soud se soukromými dopravci.

+1/−1
29.4.2015 18:32

J78a18n 84K34o21b68ě60r81s52k41ý 1260956401593

Nejsem proti soukromníkům, ale dokud nebude vyřešen jednotný tarif tak to radši monopol ČD než chaos. Navíc konkrétně Regiojet o svém zájmu provozovat lokálky pouze mluví, skutečnost je jiná.

+6/0
29.4.2015 18:42

J64a98n 71K88o75b83ě23r61s30k86ý 1870296741933

Pane Lacný znáte snad tu trať, že jsem si vysloužil mínus ? Tady se soukromník opravdu nehodí (dokud nebude jednotný tarif).

0/0
29.4.2015 21:00

J22i80n86d39ř33i82c95h 40Š73k95o91p63e15k 4475441790495

rovnost je, RJ má možnost si o dotaci požádat taky.

+3/0
29.4.2015 20:09

J98a98n 15J21e72m76e14l69k63a 1815640

Je to divné, komunismus. Do všeho cpát dotace. Někdo dostane, někdo ne.. Když LE a Regio si mohou koupit za své..

+1/−5
29.4.2015 17:35

J56a64n 46K32o49b85ě86r40s60k38ý 1650166761683

Regiojet i LE jezdí na svoje riziko (stejně jako ČD na trati Praha-Ostrava). Srovnávat trasu Praha-Ostrava s touto tratí je jak srovnávat hrušky s jabky. Jakýkoliv soukromník zde by jen přinesl cestujícím nutnost kupovat si více jízdenek (na cestu Kroměříž-Olomouc fakt super). Ne, díky nechceme, zvlášť když už teď zde jezdí klimatizované vozy se zásuvkami a 1. třídou.

+6/−1
29.4.2015 17:45

A68l96a92n 82Ř29e18p24k84a 4165486

Když bude jezdit tratě v závazku veřejné služby, tak proč ne :) A Jančura by chtěl, jen ho tam zatím nepustili a někde zase ze soutěží vycouval on :D

+1/0
29.4.2015 18:39

J29i75n87d10ř17i19c35h 63Š28k24o74p27e41k 4555411650615

musí si dát žádost o dotaci, jako jakýkoli jiný subjekt v případě nenárokových dotací.

+1/0
29.4.2015 20:09

M57i49r87e69k 42Z98á44v14o18d16n76ý 7802617560418

Jednoduché. Až si požádají u EU o dotaci z nějakého operačního programu :))

+2/0
29.4.2015 20:17
Foto

B78r39o82n29i19s97l39a52v 28G39a51b57r53y92š 2792609371

InterPanter - přesně tak jsem si představoval název. I já jsem vycházel z RegioPantera, až na to, že tenhle rychlík bude brázdit republikou podobně jako IC. Líbí se mi. :-)

Těším se, až se svezu. Ale brblalové, kteří pořád nadávají na staré a nemoderní vlaky ČD, si stejně něco najdou. Minimálně to, že to stojí spoustu peněz.

+14/−1
29.4.2015 15:18

A87u52g62u37s66t 59F58o42r87m65á13n11e29k 6865479610286

To se to podniká, to se to vykazují zisky - a za ně se píšou odměny, když peníze na nové soupravy ČD dostane a nemusí si na ně vydělat.

0/−21
29.4.2015 13:02

R84a62d25e57k 45J51a58n20a45t51a 9135566864592

Svého času bylo možno čerpat dotace i na nákup autobusů, a to i pro komerční veřejné linky, ne jen pro dotované.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dotace_na_obnovu_vozidel_ve%C5%99ejn%C3%A9_dopravy

+10/0
29.4.2015 16:29
Foto

M25i35l25o53š 72H14o77v50o72r33k70a 2760193736487

Není to nic neobvyklého, takhle to běžně funguje všude ve světě. Je to dopravní infrastruktura pro občany, stejně jako například silnice - tudíž v zájmu veřejném. Jsem pravičák, ale nesouhlasím s ultrapravicovým pohledem na svět, že vše by mělo být ponecháno trhu, to bychom pak mohli mít i soukromou policii či soudy, že?

+3/0
30.4.2015 11:19

J27a19n 64K20o90b73ě93r97s22k40ý 1160216771563

Samozřejmě se zase v článku musela objevit jedovatá poznámka o tom, že ČD ty rychlíky mají provozovat do roku 2025. Já obecně nejsem proti konkurenci ale je spousta věcí, které je potřeba nejprve vyřešit. Jednotný tarif, zavést něco jako Bahncard v Německu (která platí u všech dopravců), uznávat skupinové slevy atd. Myslím, že soukromník by provozoval, úplně ty stejné nebo podobné jednotky. Nechci aby naše železnice dopadla jak v Anglii, kde ta liberalizace nedopadla a Britové si stěžují na drahé vlaky k poměru jejich platům. Ono je potřeba to promyslet a nedělat unáhlená rozhodnutí, protože nutnost si kupovat více jízdenek není rozhodně výhra pro cestující. Nedávný tendr v Jihočeském kraji, který nemá ani svůj integrovaný systém je příklad toho, jak to rozhodně nedělat (Jihočeský kraj má obecně dopravu velice tragickou).

+20/−1
29.4.2015 12:29

P24e17t39r 40N77e53c84h93a70n93i88c24k17ý 7213516338730

Přesně tak, sice tu žlutý křikloun bude chrlit síru a podávat žaloby, ale dokud stát nevyřeší jednotnou tarifní a objednávkovou politiku, tak jakékoli pouštění soukromníků na tratě je prostě nesmysl, to se v tom chaosu akorát utopíme a nikdo nepojede vlakem s přestupem. Už teď stav na Praha - Ostrava je takovým pěkným varováním, že je třeba víc přemýšlet.

+10/−2
29.4.2015 12:41

J73a48r45e95k 33K92a91l76i67v50o40d27a 7416423961666

Ať nedopadnem jak v Polsku, kde se v tom nevyzná ani pr...

+6/0
29.4.2015 15:20

P71e26t18r 62N47e77c94h94a42n25i93c25k12ý 7593866858690

Tam je pikantní to, že jsou hned dva státní dopravci ;-D A do toho ještě kopec jiných podle vojvodství

+7/0
29.4.2015 15:25

J16a42r46e39k 20K27a83l45i48v11o84d43a 7636533611566

No právě. ťu často příspěvky poláků na Youtube a jinde a ti jen chrochtají blahem když vyrazí k nám. Za prvé láce (pro ně), za druhé jednotný tarif.

+1/0
29.4.2015 16:00

J26a50n 48S35ů25r21a 4365693503102

To není jedovatá poznámka, to je holý fakt.

0/0
29.4.2015 14:21

J89a77n 96H60o64r90a 6527401706

Holý fakt je, že část financí poskytne Brusel, to další je z pohledu vašeho tradičního psaní "jedovatá poznámka", mistře;-)

+2/0
29.4.2015 15:26

J35a64n 29K42o15b89ě78r12s39k93ý 1200976611503

Já bych tedy prosil vysvětlit jaký by byl na této trati přínos soukromníka ? Já si troufám tvrdit že by tam byla pouze místo cedule ČD nějaká jiná. Tím to pozitivní končí. Řekl bych že tak minimálně 30 % cestujících z těchto rychlíků přestupuje někam dál (Holešov, Kroměříž, Zlín), kteří mají traťovou jízdenku nebo aspoň IN25 (ti pravidelní). Kupovat dvě jízdenky abych se dostal z Olomouce do Kroměříže by bylo opravdu terno :-/ A vyhledávač občas nabídne spojení osobákem do Hulína nebo občas rychlíkem. Těmi rychlíky často jezdím, takže vím o čem mluvím. Navíc už teď zde jezdí kvalitní vozy s klimatizací, zásuvkami, 1.třídou. Co víc mi tady může nabídnout soukromník ???

+5/0
29.4.2015 15:41

J63a55n 43S46ů46r43a 4905313203682

Nemusí to být soukromník, mohou to být České dráhy, ale na základě řádné veřejné soutěže.

+1/−1
29.4.2015 15:44

J69a27n 92K66o50b49ě29r52s20k22ý 1890306611303

Soutěžit je hezká věc, ale až budou vyřešeny problémy co jsem psal výše.

+2/0
29.4.2015 15:53

J16a29n 34S41ů34r40a 4555893913262

V Libereckém kraji vám to nevadí?)

0/0
29.4.2015 15:53

J56a96n 19K56o16b92ě37r43s43k19ý 1730456721843

Vadí.

+3/0
29.4.2015 16:00

N44i87k54o89l54a50j 37M72a35l80í25k 5404243660881

Na všechno snad nemusí být soutěž, ne?... už se to s těma soutěžema na vše trochu přehání...

Chápu, že ČD nejsou státní podnik, ale jsou akciovka vlastněna státem - přijde mi naprosto přirozené, aby si stát, kam potřebuje, dosadil svou firmu (pokud teda dodá kvalitu jako jiné soukromé firmy, což třeba v tomto případě si myslím, že splní) ...

+4/0
29.4.2015 21:03

J84a37n 23S37ů10r50a 4935523203942

a podle čeho se určuje, na co má být soutěž a na co ne? mě přijde naprosto přirozené, že si stát jako zákazník vybírá nejlepší nabídku.

+1/0
29.4.2015 22:49

N14i28k62o85l28a21j 42M82a60l55í89k 5524113980461

No, obecně soutěž by nemusela být na věci, které si stát dodá sám.

Stát taky nevyhlašuje soutěž to, kdo vytiskne novou sérii bankovek, protože vlatní tiskárnu... atd.

Spíš jen prostě nastavit takové pravidla pro ČD, aby nepotřebovali konkurenci a přesto poskytly kvalitní služby. Vlaková doprava by se prostě neměla přiblížit systému autobusové. To je můj názor... Budu-li vlastnit více firem, v každé 100 % akcií. A pokud budu potřebovat v jedné firmě plnit zakázku, kterou dokáže vykonat jiná moje firma, logicky si ji tam prosadím (a to i kdyby to nebyla nějvýhodnější nabídka podle mě).

+2/0
30.4.2015 13:55

J74a28k34u83b 75Š89a62f23a76n53d33a 7455317451841

A že stejně neprosazujete jednotný tarif i s autobusy? Přesednout z vlaku na autobus a muset si kupovat jinou jízdenku vám nevadí?

0/−2
30.4.2015 7:17

J92a92n 11K79o58b46ě18r19s48k62ý 1140976401153

Vadí, je to špatně. Ale u vlaku to zatím funguje tak proč to měnit. Aby to bylo pro cestující horší ????

+2/0
30.4.2015 11:00

J42a94n 83J22e38m62e74l74k27a 1365290

Tak co podkopava vlaky je cena mhd. Cena jednotliveho listku navic s kufrem prodrazi jizdu. Srovnani ceny na km u vlaku a mhd je zajimavy a to jeste dostanou dvojnasobek dotaci mesta.

+2/−1
29.4.2015 23:00

J23a65n 49K18o73b86ě95r60s25k70ý 1950586981283

Záleží jak kde. Tady v Olomouci je MHD velmi levná.

0/0
30.4.2015 11:07

M87i38c19h25a44l 23P85a64v81l70á21t 9383603194179

Ano, je spousta veci, ktere je treba vyresit. Jenze neni vule je resit a misto toho se konzervuje soucasny neuspokojivy stav. Co nejdelsi smlouvy, neustale odkladani jakychkoli trznich prvku,..

0/−2
30.4.2015 17:40

K31a28r28e83l 53U39r33b52a68n 2394874261119

Jakou dostane na vlaky dotaci Jančura?

+1/−8
29.4.2015 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.