Diskuze

Nové rychlíky budou InterPanteři. České dráhy na ně dostanou dotace

České dráhy a Škoda Vagonka ve středu poprvé představily nové nízkopodlažní soupravy pro rychlíkové spoje. Elektrické jednotky, které vychází konstrukčně ze současných vlaků RegioPanter, budou mít se svým předchůdcem i podobné jméno: InterPanter.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takovéto jednotky na dálkové spoje jsou nepohodlné.

1 2
možnosti

Vlak se mi moc nelíbí. Pokud to už má být nasazováno jako rychlík, proč to nemá nějakou aerodynamičtější kapotáž? Takhle to vypadá jednak nedodělaně, jednak to musí mít hrozný odpor. Zrovna tak ta technologie na střeše. Tam je to naházený jak se to tam vešlo.

0 8
možnosti

U vlaku do 160 km/h je vliv aerodynamického odporu malý. To je zajímavé až u rychlých vlaků.

Narozdíl od aut. Tam si musí zjednodušeně řečeno "rozrážet vzduch" každý cestující sám. Tady máte za jedním čelem desítky až stovky cestujících.

5 0
možnosti

Tento vlak není zrovna šičkového designu, ale skutečně vrcholem nevkusu je jeho trojbarevný nátěr, který je v evodentním rozporu s tvarem. Skutečně otřesné, když název rozhodli v soutěži, tak ten trojbarevný nátěr vymyslel kdo??????????

0 6
možnosti

J19o68s36e18f 51H63o34n66e11š

29. 4. 2015 20:59

Dotace křiví trh.Všem by mělo být měřeno stejně

2 7
možnosti

Blbost, VHD se dotuje všude. Navíc byly i dotace na nákupy autobusů, takže teď jsou na vlaky.

7 0
možnosti

Dostane dotace také Regio Jet?

0 11
možnosti

J89a72n 88H56o73p59p

29. 4. 2015 17:18

Proč by měl RegioJet dostávat dotace?

8 1
možnosti

InterPanter - přesně tak jsem si představoval název. I já jsem vycházel z RegioPantera, až na to, že tenhle rychlík bude brázdit republikou podobně jako IC. Líbí se mi. :-)

Těším se, až se svezu. Ale brblalové, kteří pořád nadávají na staré a nemoderní vlaky ČD, si stejně něco najdou. Minimálně to, že to stojí spoustu peněz.

14 1
možnosti

To se to podniká, to se to vykazují zisky - a za ně se píšou odměny, když peníze na nové soupravy ČD dostane a nemusí si na ně vydělat.

0 21
možnosti

Svého času bylo možno čerpat dotace i na nákup autobusů, a to i pro komerční veřejné linky, ne jen pro dotované.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dotace_na_obnovu_vozidel_ve%C5%99ejn%C3%A9_dopravy

10 0
možnosti

Samozřejmě se zase v článku musela objevit jedovatá poznámka o tom, že ČD ty rychlíky mají provozovat do roku 2025. Já obecně nejsem proti konkurenci ale je spousta věcí, které je potřeba nejprve vyřešit. Jednotný tarif, zavést něco jako Bahncard v Německu (která platí u všech dopravců), uznávat skupinové slevy atd. Myslím, že soukromník by provozoval, úplně ty stejné nebo podobné jednotky. Nechci aby naše železnice dopadla jak v Anglii, kde ta liberalizace nedopadla a Britové si stěžují na drahé vlaky k poměru jejich platům. Ono je potřeba to promyslet a nedělat unáhlená rozhodnutí, protože nutnost si kupovat více jízdenek není rozhodně výhra pro cestující. Nedávný tendr v Jihočeském kraji, který nemá ani svůj integrovaný systém je příklad toho, jak to rozhodně nedělat (Jihočeský kraj má obecně dopravu velice tragickou).

20 1
možnosti

Přesně tak, sice tu žlutý křikloun bude chrlit síru a podávat žaloby, ale dokud stát nevyřeší jednotnou tarifní a objednávkovou politiku, tak jakékoli pouštění soukromníků na tratě je prostě nesmysl, to se v tom chaosu akorát utopíme a nikdo nepojede vlakem s přestupem. Už teď stav na Praha - Ostrava je takovým pěkným varováním, že je třeba víc přemýšlet.

10 2
možnosti

K82a75r63e49l 76U59r63b43a94n

29. 4. 2015 12:25

Jakou dostane na vlaky dotaci Jančura?

1 8
možnosti

T46o69m 86J41u65r10e42č17k27a

29. 4. 2015 13:23

Nedávno tady byl o tom článek, kolik desítek milionů bere Jančura od státu jen na trase Praha - Ostrava. Je to násobek toho, co tam předtím braly ČD.

5 1
možnosti

Hm, z popisu to vypadá, že na klasická kupé asi můžeme zapomenout. Aneb modernější neznamená nutně čistčí či pohodlnější.

2 7
možnosti

Jak pro koho. Já třeba přeferuju velkoprostor.

17 3
možnosti