Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express si stěžuje na České dráhy. Kvůli přelepenému billboardu

Přes čtyři měsíce lákal Leo Express na billboardu u pražského hlavního nádraží cestující na své služby. Minulý týden ale majitel reklamní plochy nečekaně plakát bez jakéhokoliv varování odstranil. Reklamu stáhla společnost Railreklam patřící Českým drahám, se kterými vede Leo Express soudní spor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F48r26a27n60t65i97š70e30k 35L93o58s 2250613232406

Leo Expres i Student Agency jsou vyčurané firmy které se vrhly na "podnikání" na lukrativních tratích. Pokud pojedete z Prahy do Zábřehu a pak na Šumperk, Hanušovice nebo Kouty tak vám jsou oba soukromí dopravci na nic, nemáte žádné přípoje. Takhle bych mohl jmenovat desítky a snad i stovky spojení kde nemáte navazující spoje.  to nemluvím o problémech se zajišťováním jízdenek. Takže vybrat si nejvíce vytíženou trať a pak řvát na konkurenci která zajišťuje komplexní servis je ubohé a typicky "čecháčkovsky" vychcané

+1/0
3.5.2015 16:53

M23a13r76t95i65n 51F33r14a70n60t43i42š33e87k 7265290523265

proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence? co to má společného s dominantním postavením na trhu? Jestli nemá Leo jiný důkaz, ať nechodí k soudu, ale na lamparnu.

+2/0
1.5.2015 18:17

J76a11n 84K73o46b42ě37r75s66k67ý 1500106731273

Článek chápu jako za placenou reklamu Leo Expressu.

+2/0
1.5.2015 19:20

J13a98n 89S86ů53r15a 4235673153822

Proč ji tam tedy dceřiná firma ČD na čtyři měsíce umístila a nechala si za to platit?

+1/0
1.5.2015 22:15

M92a72r48t77i27n 14F58r92a72n50t25i79š12e47k 7455180543645

ano, to byla jejich neschopnost, ale rozhodně ne zneužití dominantního postavení.

+4/0
1.5.2015 23:40

J77a15n 10S71ů69r55a 4885273733582

Já netvrdím, že to je zneužití dom. postavení, to je argument LE.

0/0
1.5.2015 23:42

M24a69r32t14i61n 17F55r42a83n44t13i26š52e69k 7975360803935

přesto na moji poznámku, která upozorňuje na nesmyslnost tohoto tvrzení, reagujete.

0/0
1.5.2015 23:53

J53a35n 19S47ů14r51a 4965583923752

reagoval jsem na první část o tom, proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence.

0/0
1.5.2015 23:54

M97a89r62t57i81n 54H40o64l93c81a95t 7675441298659

Nechapu, proc dnes vubec jeste existuje podnik jako Ceske drahy :-/???

+2/−19
1.5.2015 13:06

A83l66a50n 34Ř15e28p44k46a 4515226

Jasně, všechno zprivatizujme.. soukromník umí vždy vše nejlépe ;-D P.S. Zvláštní, že Německo nebo Rakousko mají taky stále svého národního dopravce v rukou státu. ;-)

+14/0
1.5.2015 13:09

M61i64c75h55a15l 71T53o97m60i39n14s47k31ý 9691735397914

ano, a taky jsou jízdenky na vlak v německu hodně drahé Rv

+1/−1
1.5.2015 15:42

P38a68v68e67l 23K97r32á62l 5220519624748

Abys taky někam dojel.

+2/0
1.5.2015 14:56

M38i97c81h35a48l 67T21o95m31i66n63s95k96ý 9941205367584

soukromí dopravci si na rozdíl od českých drah nedovolí vás zákazníka naštvat.

0/−3
1.5.2015 15:43

J71i76ř58í 74C77v37r24č10e97k 8520336920403

A taky si nedovolí jezdit na lokálkách kde se to nevyplatí :D Až mi Leo začne jezdit z Broumova do Starkoče ...

+4/−1
1.5.2015 15:59

J43o55s25e34f 89K45u36b35e48š 9175755949634

Každá lokálka se vyplatí... Máte tam placenou ztrátu od objednavatele...

+1/0
2.5.2015 15:20

J58a42n 19K50o31b73ě86r44s23k48ý 1740396541583

Dovolí, třeba tak že mu úplně zruší spoj a dostaň se na místo jak chceš.

+1/0
1.5.2015 17:59
Foto

B41r17o34n64i79s96l75a28v 69G70a56b12r59y62š 2172439101

To ruší objednatel, ČD jen jezdí.

+1/0
1.5.2015 21:50

E42d67a 86H91a35n21s 5187192546659

Tihle kluci jsou holt na rozdíl od Bati ochotní podnikat, ale všichni hlavně honí dotace, ať pan Jančura kterého tepou za dojení státu na kompenzacích za studenty, druhý je bez dvou za dvacet. Dráhy sice dotace také mají, ale na rozdíl od obou těhle kluků dělají službu všem lidem, u drah se Vám nestane jako mě tuhle, když potřebujete z hodiny na hodinu někam odjet, tak prostě není volné místo nebo maximálně v ultra business class za trojnásobek. Za tu cenu už mohu letět low costem do Berlína. Těžko tak tyto vlaky využije nějaká babička, kterou mladý zavolaj at jim náhle přijede hlídat na odpoledne dítě třeba z Hradce do Ostravy. Skoda že už ty časy podnikatelů typu Baťa skončily a nikdo takový už u nás není.

+14/−1
1.5.2015 13:01

J13a10k66u92b 81K20o70r55e51c 6414570351913

Než si stěžovat na nějaký billboard, měl by se Leoš starat, aby mu fungovali mobilní aplikace. Což se neděje.

+5/0
1.5.2015 12:17

A86l56a81n 56Ř42e87p72k54a 4755366

Stěžovat si na konkurenci je vždycky jednodušší, než něco udělat Rv;-)

+9/−1
1.5.2015 12:30

J55o48s28e46f 48K85u51b31e64š 9225145929174

Sorry, to mělo být + :)

0/0
2.5.2015 15:22

J97a25n 15K69o12b36ě24r55s53k59ý 1210536131623

Značně hloupý článek Rv Leo Express se chová jak malé dítě kterému vzali bonbón. Další ze série článků s cílem přiklonit čtenáře na tu "správnou" stranu. Společně se včerejším článkem o Pubtranu patří do kategorie odpadRv Rv Rv

+8/−7
1.5.2015 11:01

P65e41t82r 97V27e84s62e28l16ý 2399888163426

Sůra, mohou nám voni vysvětlit, co jich vede k tý patologický nenávisti vůči ČD? A můžou nám voni vobjasnit, proč se voni ještě neléčej?

+6/−6
1.5.2015 10:43

M46a47r49t36i76n 80N85o79v29o27t41n29ý 3936646811514

Opravdu? Opravdu už Jan Sůra píše článek o _jednom_ billboardu? To už na ČD opravdu nic jiného nemá?

+10/−9
1.5.2015 10:13

A85l61a14n 65Ř87e34p45k11a 4935976

Co si Novotný zaplatil za článek, o tom se píše ;-D

+5/−1
1.5.2015 10:20

K62a28r90e81l 67J32u61r10d47a 2736678799901

Je jako sup. Ve dne, v noci nespí. Stále bdí, stále bdí

+4/0
1.5.2015 10:34

T35o71m 42K70l76í10č56n40í32k 5570624285155

Kdepak sup, hlídací pes demokracie to je, osmá velmoc...

0/0
1.5.2015 10:48

O52t15t48o 48P83o31s44p93í23š62i28l 4294795667618

A proč by o tom nepsal? Soudný člověk si z toho vyvodí závěry sám. Touto "kauzou" se zesměšnil hlavně Leošek...

+1/0
1.5.2015 14:42

P24e72t56r 79M52a89r37e65š 8400926

Leoš je opravdový zoufalec, když si stěžuje u Idnesu na takovou blbost, prostě pokus o ublížený marketing. A to, že se tím Idnes zabývá, ukazuje, že má taky své zoufalce. Rv

+21/−2
1.5.2015 10:02
Foto

B23r52o41n78i57s74l85a43v 28G48a39b64r53y60š 2142609711

Chtěl jsem napsat úplně to samé. Prostě zoufalý člověk, kterému teče do bot, a už neví, jak by se zviditelnil.

+2/0
1.5.2015 10:14
Foto

K55a14r80e56l 14M52á76d86l41e 6304951864213

Souhlas. A psát "u Hlavního nádraží" je trochu mimoňské. Sice by odtamtud atlet na koleje šutrák dohodil, ale ze žižkovské strany. K nádražní budově to je oklikou pěkný flák cesty. 

A kdyby na místě proběhl nějaký průzkum, kdy by lidé měli odpovědět, jestli na billboardu zaregistrovali

a) neodolatelnou nabídku LEO Expresu

b) snad nějakej vlak, ale nevím to jistě

c) jéžiš, jakej billboard? - toho je všude tolik, že to vůbec nevnímám,

tak by se asi ukázalo, že billboard ovlivní sotva zlomek promile cestujících.

+10/0
1.5.2015 12:12

J39i62ř17í 68S35t55r58a60k94a 9248876642368

C je správněR^

+4/0
1.5.2015 12:59

O16t56t62o 10P10o74s71p43í33š22i63l 4164805317448

Udeřil jste hřebíček na hlavičku... Domnívám se, že na základě tohoto PR článku se o billboardu dovědělo víc lidí než za celou tu dobu, co tam visel...:-)

+1/0
1.5.2015 14:44
Foto

J91a46n 45V32a35l58a22l82í15k 6916649890726

Chápu to tak když by LE byl někde jediným dopravcem a pak by mu tam začala jezdit konkurence za nížší ceny než měl on tak by ty ceny nechal a nezlevnil?

Určitě by zlevnil také a ted hloupě plkají a žalují!!

+14/−1
1.5.2015 9:08

O17l29g97a 33S92v13o51b11o25d97o96v83á 1324157587

Problém je, že ČD zlevnily pod náklady. Za ceny těch jízdenek už se nevyplatilo jezdit a spoje generovaly ztrátu. Což ČD bylo celkem jedno, protože ČD čerpají dotace ve velkém, zatímco LE nebo Student Agency nikoliv.

Takže... Jo, je to problém. Využít příjmy z dotací k tomu, aby likvidovali konkurenci je svinstvo.

+15/−19
1.5.2015 9:43

A40l72a76n 88Ř20e35p34k46a 4115146

Ale prdlajs pod náklady :-P Jančura byl první, kdo zlevnil, ČD se jen brání logicky konkurenci a snížili ceny, ale ne pod její úroveň (nebo snad dráhy jezdili za stovku jako LE, nebo 137 jako RJ?) Jančura moc dobře ví, jak je český zákazník citlivý na cenu a moc by mu vyhovovalo, kdyby dráhy nesnížili cenu, tudíž by s nimi jezdili leda režijkáři co to mají zadarmo a tímpádem by soukromníkům vyklidili trh :-/ 

 Když je ve městě dlouho jen Tesco, otevře se tam pak Kaufland tak Tesco taky zlevní ceny a Kaufland si nestěžuje, že to nesmí že jen chce vyštípat novou konkurenci ;-)

+11/−7
1.5.2015 9:51

P58a43v50e66l 89R92a80t75h48o49u29s69k61ý 6890829331

Ale to Tesco by nesmělo inkasovat dotace z veřejných zdrojů a zároveň vést cenovou válku s konkurencí.

+11/−7
1.5.2015 9:57

P59e69t40r 86M90a61r81š33o72u78n 5665288876676

na trati Pha-Ova, žádné dotace nepobírá (tedy přesněji pobírají všichni 3, a to jiné dotace a sice na studenty)

+4/0
1.5.2015 12:40

O57l84g57a 65S13v20o70b35o75d57o77v24á 1694247747

Se ztrátou jezdí všichni tři, pochopitelně. Rozdíl je pouze v tom, kdo ji kompenzuje. Zatímci v případě RJ a LE jsou to soukromý peníze, u ČD státní. A to pochopitelně není v pořádku, není liž pravda?

+13/−7
1.5.2015 10:05

A17l23a17n 57Ř33e43p72k64a 4775416

Vážně jen soukromé peníze? Oni soukromí dopravci totiž inkasují velké peníze z dotovaného studentského jízdného, snad i víc než kolik braly dráhy před nástupem konkurence ;-) A RJ je prý už v zisku, tedy aspon to tvrdí Jančura.

+10/−2
1.5.2015 10:07

J78a75n 32V77a31l44o94u28c81h 6462187978360

A ty studentské a jiné slevy si vymyslel kdo? Dopravci? Nikoli, stát, a tedy je kompenzuje. Že "berou víc" je jen důsledkem toho, že s nimi (na základě svého svobodného rozhodnutí - či snad zkušeností?) tyto skupiny. Navíc - tato kompenzace je jen dorovnání do "obyčejného" jízdného, čili pokud je základní cena x- Kč, i s dorovnáním se nad součet jízdné+kompenzace=x nedostanete i kdyby vlakem jen studenti.

+3/−3
1.5.2015 11:34

R34a55d44e98k 26J21a83n48a74t74a 9495456934632

Že "berou víc" je především důsledkem toho, že byl provoz na lince Praha-Ostrava převeden z "objednávaného" režimu na "komerční".

Objednávané linky totiž žádné explicitní kompenzace nedostávají, přesto, že slevy poskytovat také musí. Kompenzace je u nich implicitní (zahrnuta v úhradě prokazatelné ztráty). No, a tato prokazatelná ztráta byla na lince Praha-Ostrava-Čadca pohých 7 mil. Kč ročně, tj. tato linka byla "na nule" a zákonné slevy tak de facto finacovali ti, co platili jízdné bez zákonných slev.

+4/0
1.5.2015 11:42

P19a36v78e19l 34K86r80á75l 5740169934218

Ale vy se na vyšší cenu dostanete. Respektive na vyšší vybranou částku. Protože když vám někdo část ceny dotuje, máte možnost tu službu využít víckrát, než kdybyste si ji musel vždy hradit plně sám. Studenti jsou skupina, která je ochotná cestovat často, ale sami by na to neměli peníze. Když stát část peněz doplatí za ně, mohou cestovat častěji (a Jančura tak má víc zákazníků).

0/0
1.5.2015 15:02

R68a25d43e10k 50J60a77n17a41t21a 9595336894132

Za prvé, i kdyby se jednalo o podnákladové ceny (což si nemyslím, protože se posuzují pouze inkrementální náklady, fixů se totiž nevypravením vlaku nezbavíte), tak stále tu máte ten aspekt, že snížení cen při nástupu konkurence je oprávněný ekonomický zájem - o maximalizaci tržeb. O "likvidování konkurence" by se jednalo až v případě, kdyby ČD ceny snížily pod mez, kterou lze považovat za maximalizaci tržeb.

Za druhé, snížení cen ČD bylo jen mírné (i když novináři ). Dřív byla typická cena 320 Kč (s in-kartou, kterou měl takřka každý), akční 230 Kč. Dneska je typická cena 295 Kč, akční "od 200 Kč". Tak mírné, že ho lze klidně ospravedlnit změnou financování - teď totiž stát dopravcům doplácí kompenzace za zákonné slevy (řádově 70 mil. Kč ročně), dříve doplácel prokazatelnou ztrátu (která byla jen 7 mil. Kč ročně). Důchodci dnes už nemají 50% z8konnou slevu. Úsek Ostrava-SKhranice je finacován zvlášť. atd.

Za třetí, nejvíce se "likvidovali" oba soukromníci mezi sebou. ČD nikdy nenabízely ceny kolem 99 Kč, 137 Kč, apod. to nebyla "jejich" cenová válka.

+16/−2
1.5.2015 10:00

P90a43v81e67l 68R93a64t85h92o93u64s42k33ý 6290309231

No, a to se má právě objasnit u soudu.

+1/−1
1.5.2015 10:05

V86e29n65d26u70l33a 70S66z43l37a84u70e73r16o44v44á 7362656287858

"S in-kartou, kterou měl takřka každý" - a kolik pk to bylo bez in-karty. ˇRíkáte jen to, co se Vám hodí do krámu.

0/−5
1.5.2015 11:16

R20a87d23e98k 55J35a91n23a79t36a 9725576514252

My tady řešíme celkové tržby (protože ty jsou pro posouzení "podnákladovosti" důležité) a pro ty je podstatné _průměrné_ jízdné, ne že nějaký zmatený novinář či konkurence řekne "ČD chtěly 420 Kč, hrůza" a všichni tomu věří.

A tu inkartu opravdu měla velká většina cestujících. Však byla levnější než dnes (dnes 990 Kč na 3 roky, tehdy 600 Kč na 3 roky), takže se její cena vrátila po pár jízdách a pak užs ste 3 roky jen šetřil. Pak tu máte ještě další slevy, která byly a už nejsou (50% sleva pro důchodce, výrazná skupinové sleva, SONE za 450, ČDNET po 5 osob za 900). I tyto slevy snižovaly průměrné jízdné.

Jednou ČD prohlásily, že si obyčejné jízdné kupuje pouze 5% cestujících. Takže na průměrné jízdné prakticky nemělo vliv.

+5/0
1.5.2015 11:26

P50a35v61e32l 68R63a57t20h93o61u58s30k58ý 6360759771

20 let tvrdili, že levněji to nejde a hle. Tak buď zneužívali své dominantní (monopolní) postavení tehdy, když jezdili draho a odmítali zlevnit, anebo teď, když najednou zlevnili kvůli konkurenci, i když jsou ve ztrátě, kterou kryjí dotacemi z veřejných peněz.

+5/−13
1.5.2015 9:54

R32a44d16e31k 67J61a37n51a46t43a 9595226244282

Vycházite z bludu. ČD nikdy netvrdily že "levněji to nejde". Naopak, docela levně už jezdily. Už dříve existovaly akční internetové nabídky jako eLiška, existovala výraznější skupinová sleva (už dva lidé platili jen o málo více než jeden), existoval "ČD net" po 5 osob za 900 - takže 180 Kč, špička nešpička, žádné nakupování týden předem, apod., nebo "SONE" pro 2 lidi za 3 děti za 450 Kč. Důchodci to měli i bez inkarty za polovic, dnes jen 25% sleva.

Relativně drahé bylo jen tzv. obyčejné jízdné, koupené pro jednu osobu bez jakéhokoliv přemýšlení na kase těsně před odjezdem. Takže si ho v praxi kupovali jen lidé na služebce (jednoduché k vyřízení + inkartu by neproplatili + každý chce mít k vyúčování svojí jízednku), což je v pořádku, protože nedávat slevu tomu, kdo ji nepotřebuje, to je normální business.

+10/−2
1.5.2015 10:10

J85a59n 18V50a46l80o86u26c71h 6662367898380

...a to v době, kdy na "podnikatelské riziko" jezdilo jen pendolino, jinak bylo vše (globálně, tedy nepřehledně, ostatně náklady na jednotlivý vlak a počet cestujících v něm "nedokáží" ČD vyčíslit dodnes) dosypáváno.

0/−1
1.5.2015 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.