Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express si stěžuje na České dráhy. Kvůli přelepenému billboardu

Přes čtyři měsíce lákal Leo Express na billboardu u pražského hlavního nádraží cestující na své služby. Minulý týden ale majitel reklamní plochy nečekaně plakát bez jakéhokoliv varování odstranil. Reklamu stáhla společnost Railreklam patřící Českým drahám, se kterými vede Leo Express soudní spor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F35r47a52n86t84i87š48e71k 57L77o49s 2380883602116

Leo Expres i Student Agency jsou vyčurané firmy které se vrhly na "podnikání" na lukrativních tratích. Pokud pojedete z Prahy do Zábřehu a pak na Šumperk, Hanušovice nebo Kouty tak vám jsou oba soukromí dopravci na nic, nemáte žádné přípoje. Takhle bych mohl jmenovat desítky a snad i stovky spojení kde nemáte navazující spoje.  to nemluvím o problémech se zajišťováním jízdenek. Takže vybrat si nejvíce vytíženou trať a pak řvát na konkurenci která zajišťuje komplexní servis je ubohé a typicky "čecháčkovsky" vychcané

+1/0
3.5.2015 16:53

M86a61r19t77i60n 16F14r74a57n43t93i94š21e30k 7375470133815

proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence? co to má společného s dominantním postavením na trhu? Jestli nemá Leo jiný důkaz, ať nechodí k soudu, ale na lamparnu.

+2/0
1.5.2015 18:17

J75a94n 20K80o97b54ě62r95s47k25ý 1950146201723

Článek chápu jako za placenou reklamu Leo Expressu.

+2/0
1.5.2015 19:20

J79a46n 18S17ů58r76a 4955563603882

Proč ji tam tedy dceřiná firma ČD na čtyři měsíce umístila a nechala si za to platit?

+1/0
1.5.2015 22:15

M18a92r89t76i27n 44F20r73a67n62t92i50š30e87k 7175560813225

ano, to byla jejich neschopnost, ale rozhodně ne zneužití dominantního postavení.

+4/0
1.5.2015 23:40

J90a17n 69S47ů70r24a 4575123233782

Já netvrdím, že to je zneužití dom. postavení, to je argument LE.

0/0
1.5.2015 23:42

M69a16r34t24i15n 11F87r18a76n44t61i37š50e38k 7515260323595

přesto na moji poznámku, která upozorňuje na nesmyslnost tohoto tvrzení, reagujete.

0/0
1.5.2015 23:53

J57a11n 60S76ů63r15a 4495893513472

reagoval jsem na první část o tom, proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence.

0/0
1.5.2015 23:54

M78a41r74t14i65n 49H66o42l47c86a48t 7415791398219

Nechapu, proc dnes vubec jeste existuje podnik jako Ceske drahy :-/???

+2/−19
1.5.2015 13:06
Foto

A30l84a49n 77Ř28e30p48k63a 4985106

Jasně, všechno zprivatizujme.. soukromník umí vždy vše nejlépe ;-D P.S. Zvláštní, že Německo nebo Rakousko mají taky stále svého národního dopravce v rukou státu. ;-)

+14/0
1.5.2015 13:09

M61i11c15h11a84l 34T62o62m19i75n12s40k94ý 9861825947134

ano, a taky jsou jízdenky na vlak v německu hodně drahé Rv

+1/−1
1.5.2015 15:42

P39a82v27e77l 71K48r56á78l 5640709714318

Abys taky někam dojel.

+2/0
1.5.2015 14:56

M98i24c42h74a51l 63T43o65m57i23n33s84k32ý 9141375807344

soukromí dopravci si na rozdíl od českých drah nedovolí vás zákazníka naštvat.

0/−3
1.5.2015 15:43

J96i65ř81í 25C89v65r46č31e38k 8230546360453

A taky si nedovolí jezdit na lokálkách kde se to nevyplatí :D Až mi Leo začne jezdit z Broumova do Starkoče ...

+4/−1
1.5.2015 15:59

J23o62s41e63f 93K42u37b88e41š 9535275479894

Každá lokálka se vyplatí... Máte tam placenou ztrátu od objednavatele...

+1/0
2.5.2015 15:20

J16a96n 93K72o44b67ě31r81s97k87ý 1560416421763

Dovolí, třeba tak že mu úplně zruší spoj a dostaň se na místo jak chceš.

+1/0
1.5.2015 17:59
Foto

B21r45o38n18i17s29l43a60v 91G31a37b70r98y90š 2912539481

To ruší objednatel, ČD jen jezdí.

+1/0
1.5.2015 21:50

E44d34a 83H67a51n57s 5937542336539

Tihle kluci jsou holt na rozdíl od Bati ochotní podnikat, ale všichni hlavně honí dotace, ať pan Jančura kterého tepou za dojení státu na kompenzacích za studenty, druhý je bez dvou za dvacet. Dráhy sice dotace také mají, ale na rozdíl od obou těhle kluků dělají službu všem lidem, u drah se Vám nestane jako mě tuhle, když potřebujete z hodiny na hodinu někam odjet, tak prostě není volné místo nebo maximálně v ultra business class za trojnásobek. Za tu cenu už mohu letět low costem do Berlína. Těžko tak tyto vlaky využije nějaká babička, kterou mladý zavolaj at jim náhle přijede hlídat na odpoledne dítě třeba z Hradce do Ostravy. Skoda že už ty časy podnikatelů typu Baťa skončily a nikdo takový už u nás není.

+14/−1
1.5.2015 13:01

J46a35k16u10b 30K27o31r90e60c 6334450961143

Než si stěžovat na nějaký billboard, měl by se Leoš starat, aby mu fungovali mobilní aplikace. Což se neděje.

+5/0
1.5.2015 12:17
Foto

A39l23a74n 65Ř11e44p75k39a 4385596

Stěžovat si na konkurenci je vždycky jednodušší, než něco udělat Rv;-)

+9/−1
1.5.2015 12:30

J53o31s56e74f 34K62u51b82e84š 9625815189534

Sorry, to mělo být + :)

0/0
2.5.2015 15:22

J91a10n 20K48o18b40ě68r17s50k40ý 1940696911853

Značně hloupý článek Rv Leo Express se chová jak malé dítě kterému vzali bonbón. Další ze série článků s cílem přiklonit čtenáře na tu "správnou" stranu. Společně se včerejším článkem o Pubtranu patří do kategorie odpadRv Rv Rv

+8/−7
1.5.2015 11:01

P55e58t78r 92V25e86s81e84l52ý 2559918683486

Sůra, mohou nám voni vysvětlit, co jich vede k tý patologický nenávisti vůči ČD? A můžou nám voni vobjasnit, proč se voni ještě neléčej?

+6/−6
1.5.2015 10:43

M76a47r82t24i94n 84N31o74v55o62t35n44ý 3706306181224

Opravdu? Opravdu už Jan Sůra píše článek o _jednom_ billboardu? To už na ČD opravdu nic jiného nemá?

+10/−9
1.5.2015 10:13
Foto

A35l85a81n 48Ř16e91p14k90a 4465946

Co si Novotný zaplatil za článek, o tom se píše ;-D

+5/−1
1.5.2015 10:20

K36a68r48e53l 27J79u68r62d30a 2346368449201

Je jako sup. Ve dne, v noci nespí. Stále bdí, stále bdí

+4/0
1.5.2015 10:34

T47o27m 39K92l32í43č32n94í78k 5680584655735

Kdepak sup, hlídací pes demokracie to je, osmá velmoc...

0/0
1.5.2015 10:48

O53t61t55o 72P56o45s29p68í25š82i30l 4374815667808

A proč by o tom nepsal? Soudný člověk si z toho vyvodí závěry sám. Touto "kauzou" se zesměšnil hlavně Leošek...

+1/0
1.5.2015 14:42

P49e95t81r 77M24a48r63e18š 8230696

Leoš je opravdový zoufalec, když si stěžuje u Idnesu na takovou blbost, prostě pokus o ublížený marketing. A to, že se tím Idnes zabývá, ukazuje, že má taky své zoufalce. Rv

+21/−2
1.5.2015 10:02
Foto

B69r67o51n26i67s19l81a78v 73G28a22b89r72y87š 2172749931

Chtěl jsem napsat úplně to samé. Prostě zoufalý člověk, kterému teče do bot, a už neví, jak by se zviditelnil.

+2/0
1.5.2015 10:14
Foto

K64a95r12e21l 65M61á82d97l96e 6894441274203

Souhlas. A psát "u Hlavního nádraží" je trochu mimoňské. Sice by odtamtud atlet na koleje šutrák dohodil, ale ze žižkovské strany. K nádražní budově to je oklikou pěkný flák cesty. 

A kdyby na místě proběhl nějaký průzkum, kdy by lidé měli odpovědět, jestli na billboardu zaregistrovali

a) neodolatelnou nabídku LEO Expresu

b) snad nějakej vlak, ale nevím to jistě

c) jéžiš, jakej billboard? - toho je všude tolik, že to vůbec nevnímám,

tak by se asi ukázalo, že billboard ovlivní sotva zlomek promile cestujících.

+10/0
1.5.2015 12:12

J44i48ř85í 12S87t93r13a11k16a 9108516622638

C je správněR^

+4/0
1.5.2015 12:59

O53t90t75o 18P73o12s30p82í67š16i11l 4134185847528

Udeřil jste hřebíček na hlavičku... Domnívám se, že na základě tohoto PR článku se o billboardu dovědělo víc lidí než za celou tu dobu, co tam visel...:-)

+1/0
1.5.2015 14:44

J28a76n 74V63a68l39a79l35í86k 6846929140736

Chápu to tak když by LE byl někde jediným dopravcem a pak by mu tam začala jezdit konkurence za nížší ceny než měl on tak by ty ceny nechal a nezlevnil?

Určitě by zlevnil také a ted hloupě plkají a žalují!!

+14/−1
1.5.2015 9:08

O87l63g54a 48S57v21o70b16o89d32o86v24á 1444527377

Problém je, že ČD zlevnily pod náklady. Za ceny těch jízdenek už se nevyplatilo jezdit a spoje generovaly ztrátu. Což ČD bylo celkem jedno, protože ČD čerpají dotace ve velkém, zatímco LE nebo Student Agency nikoliv.

Takže... Jo, je to problém. Využít příjmy z dotací k tomu, aby likvidovali konkurenci je svinstvo.

+15/−19
1.5.2015 9:43
Foto

A46l82a93n 13Ř51e83p34k41a 4455816

Ale prdlajs pod náklady :-P Jančura byl první, kdo zlevnil, ČD se jen brání logicky konkurenci a snížili ceny, ale ne pod její úroveň (nebo snad dráhy jezdili za stovku jako LE, nebo 137 jako RJ?) Jančura moc dobře ví, jak je český zákazník citlivý na cenu a moc by mu vyhovovalo, kdyby dráhy nesnížili cenu, tudíž by s nimi jezdili leda režijkáři co to mají zadarmo a tímpádem by soukromníkům vyklidili trh :-/ 

 Když je ve městě dlouho jen Tesco, otevře se tam pak Kaufland tak Tesco taky zlevní ceny a Kaufland si nestěžuje, že to nesmí že jen chce vyštípat novou konkurenci ;-)

+11/−7
1.5.2015 9:51

P33a82v27e14l 90R24a69t38h41o29u22s67k53ý 6910479781

Ale to Tesco by nesmělo inkasovat dotace z veřejných zdrojů a zároveň vést cenovou válku s konkurencí.

+11/−7
1.5.2015 9:57

P61e95t88r 60M29a26r11š43o52u91n 5815518296496

na trati Pha-Ova, žádné dotace nepobírá (tedy přesněji pobírají všichni 3, a to jiné dotace a sice na studenty)

+4/0
1.5.2015 12:40

O56l27g72a 25S73v92o65b24o75d61o58v81á 1244397697

Se ztrátou jezdí všichni tři, pochopitelně. Rozdíl je pouze v tom, kdo ji kompenzuje. Zatímci v případě RJ a LE jsou to soukromý peníze, u ČD státní. A to pochopitelně není v pořádku, není liž pravda?

+13/−7
1.5.2015 10:05
Foto

A91l90a56n 33Ř88e86p44k79a 4265646

Vážně jen soukromé peníze? Oni soukromí dopravci totiž inkasují velké peníze z dotovaného studentského jízdného, snad i víc než kolik braly dráhy před nástupem konkurence ;-) A RJ je prý už v zisku, tedy aspon to tvrdí Jančura.

+10/−2
1.5.2015 10:07

J31a49n 73V21a19l72o49u87c84h 6112497528790

A ty studentské a jiné slevy si vymyslel kdo? Dopravci? Nikoli, stát, a tedy je kompenzuje. Že "berou víc" je jen důsledkem toho, že s nimi (na základě svého svobodného rozhodnutí - či snad zkušeností?) tyto skupiny. Navíc - tato kompenzace je jen dorovnání do "obyčejného" jízdného, čili pokud je základní cena x- Kč, i s dorovnáním se nad součet jízdné+kompenzace=x nedostanete i kdyby vlakem jen studenti.

+3/−3
1.5.2015 11:34

R97a80d64e85k 44J39a77n14a85t41a 9505616444572

Že "berou víc" je především důsledkem toho, že byl provoz na lince Praha-Ostrava převeden z "objednávaného" režimu na "komerční".

Objednávané linky totiž žádné explicitní kompenzace nedostávají, přesto, že slevy poskytovat také musí. Kompenzace je u nich implicitní (zahrnuta v úhradě prokazatelné ztráty). No, a tato prokazatelná ztráta byla na lince Praha-Ostrava-Čadca pohých 7 mil. Kč ročně, tj. tato linka byla "na nule" a zákonné slevy tak de facto finacovali ti, co platili jízdné bez zákonných slev.

+4/0
1.5.2015 11:42

P61a42v14e75l 11K17r92á33l 5280549144138

Ale vy se na vyšší cenu dostanete. Respektive na vyšší vybranou částku. Protože když vám někdo část ceny dotuje, máte možnost tu službu využít víckrát, než kdybyste si ji musel vždy hradit plně sám. Studenti jsou skupina, která je ochotná cestovat často, ale sami by na to neměli peníze. Když stát část peněz doplatí za ně, mohou cestovat častěji (a Jančura tak má víc zákazníků).

0/0
1.5.2015 15:02

R21a69d95e23k 89J27a22n91a75t68a 9125516144112

Za prvé, i kdyby se jednalo o podnákladové ceny (což si nemyslím, protože se posuzují pouze inkrementální náklady, fixů se totiž nevypravením vlaku nezbavíte), tak stále tu máte ten aspekt, že snížení cen při nástupu konkurence je oprávněný ekonomický zájem - o maximalizaci tržeb. O "likvidování konkurence" by se jednalo až v případě, kdyby ČD ceny snížily pod mez, kterou lze považovat za maximalizaci tržeb.

Za druhé, snížení cen ČD bylo jen mírné (i když novináři ). Dřív byla typická cena 320 Kč (s in-kartou, kterou měl takřka každý), akční 230 Kč. Dneska je typická cena 295 Kč, akční "od 200 Kč". Tak mírné, že ho lze klidně ospravedlnit změnou financování - teď totiž stát dopravcům doplácí kompenzace za zákonné slevy (řádově 70 mil. Kč ročně), dříve doplácel prokazatelnou ztrátu (která byla jen 7 mil. Kč ročně). Důchodci dnes už nemají 50% z8konnou slevu. Úsek Ostrava-SKhranice je finacován zvlášť. atd.

Za třetí, nejvíce se "likvidovali" oba soukromníci mezi sebou. ČD nikdy nenabízely ceny kolem 99 Kč, 137 Kč, apod. to nebyla "jejich" cenová válka.

+16/−2
1.5.2015 10:00

P21a77v88e98l 22R75a61t20h17o83u19s10k41ý 6580559781

No, a to se má právě objasnit u soudu.

+1/−1
1.5.2015 10:05

V36e59n82d33u69l81a 90S95z24l38a69u68e87r58o89v10á 7732896387148

"S in-kartou, kterou měl takřka každý" - a kolik pk to bylo bez in-karty. ˇRíkáte jen to, co se Vám hodí do krámu.

0/−5
1.5.2015 11:16

R34a16d77e52k 91J14a85n86a22t57a 9675656234492

My tady řešíme celkové tržby (protože ty jsou pro posouzení "podnákladovosti" důležité) a pro ty je podstatné _průměrné_ jízdné, ne že nějaký zmatený novinář či konkurence řekne "ČD chtěly 420 Kč, hrůza" a všichni tomu věří.

A tu inkartu opravdu měla velká většina cestujících. Však byla levnější než dnes (dnes 990 Kč na 3 roky, tehdy 600 Kč na 3 roky), takže se její cena vrátila po pár jízdách a pak užs ste 3 roky jen šetřil. Pak tu máte ještě další slevy, která byly a už nejsou (50% sleva pro důchodce, výrazná skupinové sleva, SONE za 450, ČDNET po 5 osob za 900). I tyto slevy snižovaly průměrné jízdné.

Jednou ČD prohlásily, že si obyčejné jízdné kupuje pouze 5% cestujících. Takže na průměrné jízdné prakticky nemělo vliv.

+5/0
1.5.2015 11:26

P19a29v28e44l 29R29a81t74h69o51u17s72k60ý 6260829441

20 let tvrdili, že levněji to nejde a hle. Tak buď zneužívali své dominantní (monopolní) postavení tehdy, když jezdili draho a odmítali zlevnit, anebo teď, když najednou zlevnili kvůli konkurenci, i když jsou ve ztrátě, kterou kryjí dotacemi z veřejných peněz.

+5/−13
1.5.2015 9:54

R20a13d54e31k 71J57a17n89a29t82a 9935776474552

Vycházite z bludu. ČD nikdy netvrdily že "levněji to nejde". Naopak, docela levně už jezdily. Už dříve existovaly akční internetové nabídky jako eLiška, existovala výraznější skupinová sleva (už dva lidé platili jen o málo více než jeden), existoval "ČD net" po 5 osob za 900 - takže 180 Kč, špička nešpička, žádné nakupování týden předem, apod., nebo "SONE" pro 2 lidi za 3 děti za 450 Kč. Důchodci to měli i bez inkarty za polovic, dnes jen 25% sleva.

Relativně drahé bylo jen tzv. obyčejné jízdné, koupené pro jednu osobu bez jakéhokoliv přemýšlení na kase těsně před odjezdem. Takže si ho v praxi kupovali jen lidé na služebce (jednoduché k vyřízení + inkartu by neproplatili + každý chce mít k vyúčování svojí jízednku), což je v pořádku, protože nedávat slevu tomu, kdo ji nepotřebuje, to je normální business.

+10/−2
1.5.2015 10:10

J72a55n 29V78a39l70o64u53c69h 6552387638630

...a to v době, kdy na "podnikatelské riziko" jezdilo jen pendolino, jinak bylo vše (globálně, tedy nepřehledně, ostatně náklady na jednotlivý vlak a počet cestujících v něm "nedokáží" ČD vyčíslit dodnes) dosypáváno.

0/−1
1.5.2015 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.