Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express si stěžuje na České dráhy. Kvůli přelepenému billboardu

Přes čtyři měsíce lákal Leo Express na billboardu u pražského hlavního nádraží cestující na své služby. Minulý týden ale majitel reklamní plochy nečekaně plakát bez jakéhokoliv varování odstranil. Reklamu stáhla společnost Railreklam patřící Českým drahám, se kterými vede Leo Express soudní spor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F94r77a74n10t39i98š60e20k 51L15o69s 2690943472566

Leo Expres i Student Agency jsou vyčurané firmy které se vrhly na "podnikání" na lukrativních tratích. Pokud pojedete z Prahy do Zábřehu a pak na Šumperk, Hanušovice nebo Kouty tak vám jsou oba soukromí dopravci na nic, nemáte žádné přípoje. Takhle bych mohl jmenovat desítky a snad i stovky spojení kde nemáte navazující spoje.  to nemluvím o problémech se zajišťováním jízdenek. Takže vybrat si nejvíce vytíženou trať a pak řvát na konkurenci která zajišťuje komplexní servis je ubohé a typicky "čecháčkovsky" vychcané

+1/0
3.5.2015 16:53

M87a60r81t21i47n 72F13r10a40n66t45i94š78e17k 7165420353485

proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence? co to má společného s dominantním postavením na trhu? Jestli nemá Leo jiný důkaz, ať nechodí k soudu, ale na lamparnu.

+2/0
1.5.2015 18:17

J51a51n 90K48o54b22ě63r64s95k73ý 1800486531133

Článek chápu jako za placenou reklamu Leo Expressu.

+2/0
1.5.2015 19:20

J84a42n 34S51ů63r57a 4275683943472

Proč ji tam tedy dceřiná firma ČD na čtyři měsíce umístila a nechala si za to platit?

+1/0
1.5.2015 22:15

M18a64r43t29i52n 13F18r78a30n28t53i56š17e42k 7485270553505

ano, to byla jejich neschopnost, ale rozhodně ne zneužití dominantního postavení.

+4/0
1.5.2015 23:40

J98a32n 61S85ů62r59a 4615543653522

Já netvrdím, že to je zneužití dom. postavení, to je argument LE.

0/0
1.5.2015 23:42

M84a18r78t56i14n 81F83r20a91n20t60i87š94e59k 7295100563765

přesto na moji poznámku, která upozorňuje na nesmyslnost tohoto tvrzení, reagujete.

0/0
1.5.2015 23:53

J10a84n 33S17ů17r28a 4465423603542

reagoval jsem na první část o tom, proč by měl někdo na svém pozemku umisťovat reklamu konkurence.

0/0
1.5.2015 23:54

M14a81r74t86i59n 33H70o51l71c48a73t 7335311568169

Nechapu, proc dnes vubec jeste existuje podnik jako Ceske drahy :-/???

+2/−19
1.5.2015 13:06
Foto

A93l61a14n 71Ř41e85p16k82a 4615696

Jasně, všechno zprivatizujme.. soukromník umí vždy vše nejlépe ;-D P.S. Zvláštní, že Německo nebo Rakousko mají taky stále svého národního dopravce v rukou státu. ;-)

+14/0
1.5.2015 13:09

M41i45c76h88a41l 23T52o37m78i38n27s33k11ý 9641335187574

ano, a taky jsou jízdenky na vlak v německu hodně drahé Rv

+1/−1
1.5.2015 15:42

P60a81v52e77l 38K26r22á54l 5240749104748

Abys taky někam dojel.

+2/0
1.5.2015 14:56

M47i31c30h14a54l 24T55o80m19i57n94s46k54ý 9921385827924

soukromí dopravci si na rozdíl od českých drah nedovolí vás zákazníka naštvat.

0/−3
1.5.2015 15:43

J96i79ř63í 83C34v33r39č82e40k 8250326310733

A taky si nedovolí jezdit na lokálkách kde se to nevyplatí :D Až mi Leo začne jezdit z Broumova do Starkoče ...

+4/−1
1.5.2015 15:59

J66o22s77e88f 57K18u22b77e85š 9185515979984

Každá lokálka se vyplatí... Máte tam placenou ztrátu od objednavatele...

+1/0
2.5.2015 15:20

J65a45n 97K83o98b42ě28r57s44k20ý 1260506241903

Dovolí, třeba tak že mu úplně zruší spoj a dostaň se na místo jak chceš.

+1/0
1.5.2015 17:59

B46r73o39n90i34s16l51a44v 27G56a95b84r26y14š 6165874370

To ruší objednatel, ČD jen jezdí.

+1/0
1.5.2015 21:50

E65d84a 67H86a40n98s 5407812136739

Tihle kluci jsou holt na rozdíl od Bati ochotní podnikat, ale všichni hlavně honí dotace, ať pan Jančura kterého tepou za dojení státu na kompenzacích za studenty, druhý je bez dvou za dvacet. Dráhy sice dotace také mají, ale na rozdíl od obou těhle kluků dělají službu všem lidem, u drah se Vám nestane jako mě tuhle, když potřebujete z hodiny na hodinu někam odjet, tak prostě není volné místo nebo maximálně v ultra business class za trojnásobek. Za tu cenu už mohu letět low costem do Berlína. Těžko tak tyto vlaky využije nějaká babička, kterou mladý zavolaj at jim náhle přijede hlídat na odpoledne dítě třeba z Hradce do Ostravy. Skoda že už ty časy podnikatelů typu Baťa skončily a nikdo takový už u nás není.

+14/−1
1.5.2015 13:01

J39a56k95u37b 74K65o70r48e48c 6934830451553

Než si stěžovat na nějaký billboard, měl by se Leoš starat, aby mu fungovali mobilní aplikace. Což se neděje.

+5/0
1.5.2015 12:17
Foto

A63l47a88n 11Ř98e82p38k21a 4695166

Stěžovat si na konkurenci je vždycky jednodušší, než něco udělat Rv;-)

+9/−1
1.5.2015 12:30

J54o41s81e36f 60K47u42b56e87š 9605755949484

Sorry, to mělo být + :)

0/0
2.5.2015 15:22

J89a81n 40K23o77b64ě22r13s91k19ý 1300296971383

Značně hloupý článek Rv Leo Express se chová jak malé dítě kterému vzali bonbón. Další ze série článků s cílem přiklonit čtenáře na tu "správnou" stranu. Společně se včerejším článkem o Pubtranu patří do kategorie odpadRv Rv Rv

+8/−7
1.5.2015 11:01

P98e56t53r 90V13e33s12e64l54ý 2489158333156

Sůra, mohou nám voni vysvětlit, co jich vede k tý patologický nenávisti vůči ČD? A můžou nám voni vobjasnit, proč se voni ještě neléčej?

+6/−6
1.5.2015 10:43

M91a16r33t68i60n 25N57o16v70o84t15n72ý 3986656241444

Opravdu? Opravdu už Jan Sůra píše článek o _jednom_ billboardu? To už na ČD opravdu nic jiného nemá?

+10/−9
1.5.2015 10:13
Foto

A20l61a37n 31Ř47e85p13k95a 4565526

Co si Novotný zaplatil za článek, o tom se píše ;-D

+5/−1
1.5.2015 10:20

K92a82r44e43l 34J89u71r72d15a 2796338589151

Je jako sup. Ve dne, v noci nespí. Stále bdí, stále bdí

+4/0
1.5.2015 10:34

T71o90m 67K24l51í79č91n47í18k 5660534925205

Kdepak sup, hlídací pes demokracie to je, osmá velmoc...

0/0
1.5.2015 10:48

O83t84t29o 87P20o76s25p67í41š23i72l 4454945427988

A proč by o tom nepsal? Soudný člověk si z toho vyvodí závěry sám. Touto "kauzou" se zesměšnil hlavně Leošek...

+1/0
1.5.2015 14:42

P93e85t90r 85M15a89r45e62š 8330436

Leoš je opravdový zoufalec, když si stěžuje u Idnesu na takovou blbost, prostě pokus o ublížený marketing. A to, že se tím Idnes zabývá, ukazuje, že má taky své zoufalce. Rv

+21/−2
1.5.2015 10:02

B32r13o18n44i35s39l51a32v 50G14a52b84r93y12š 6175894720

Chtěl jsem napsat úplně to samé. Prostě zoufalý člověk, kterému teče do bot, a už neví, jak by se zviditelnil.

+2/0
1.5.2015 10:14
Foto

K57a28r31e28l 18M80á96d61l27e 6794471124733

Souhlas. A psát "u Hlavního nádraží" je trochu mimoňské. Sice by odtamtud atlet na koleje šutrák dohodil, ale ze žižkovské strany. K nádražní budově to je oklikou pěkný flák cesty. 

A kdyby na místě proběhl nějaký průzkum, kdy by lidé měli odpovědět, jestli na billboardu zaregistrovali

a) neodolatelnou nabídku LEO Expresu

b) snad nějakej vlak, ale nevím to jistě

c) jéžiš, jakej billboard? - toho je všude tolik, že to vůbec nevnímám,

tak by se asi ukázalo, že billboard ovlivní sotva zlomek promile cestujících.

+10/0
1.5.2015 12:12

J30i60ř84í 64S16t68r80a41k12a 9708496942898

C je správněR^

+4/0
1.5.2015 12:59

O54t90t48o 57P29o53s67p29í87š43i36l 4584705857778

Udeřil jste hřebíček na hlavičku... Domnívám se, že na základě tohoto PR článku se o billboardu dovědělo víc lidí než za celou tu dobu, co tam visel...:-)

+1/0
1.5.2015 14:44

J26a67n 78V93a87l91a56l36í20k 6956269520816

Chápu to tak když by LE byl někde jediným dopravcem a pak by mu tam začala jezdit konkurence za nížší ceny než měl on tak by ty ceny nechal a nezlevnil?

Určitě by zlevnil také a ted hloupě plkají a žalují!!

+14/−1
1.5.2015 9:08

O28l37g23a 28S89v65o45b76o29d24o29v26á 1454377907

Problém je, že ČD zlevnily pod náklady. Za ceny těch jízdenek už se nevyplatilo jezdit a spoje generovaly ztrátu. Což ČD bylo celkem jedno, protože ČD čerpají dotace ve velkém, zatímco LE nebo Student Agency nikoliv.

Takže... Jo, je to problém. Využít příjmy z dotací k tomu, aby likvidovali konkurenci je svinstvo.

+15/−19
1.5.2015 9:43
Foto

A34l42a57n 43Ř28e17p31k34a 4645956

Ale prdlajs pod náklady :-P Jančura byl první, kdo zlevnil, ČD se jen brání logicky konkurenci a snížili ceny, ale ne pod její úroveň (nebo snad dráhy jezdili za stovku jako LE, nebo 137 jako RJ?) Jančura moc dobře ví, jak je český zákazník citlivý na cenu a moc by mu vyhovovalo, kdyby dráhy nesnížili cenu, tudíž by s nimi jezdili leda režijkáři co to mají zadarmo a tímpádem by soukromníkům vyklidili trh :-/ 

 Když je ve městě dlouho jen Tesco, otevře se tam pak Kaufland tak Tesco taky zlevní ceny a Kaufland si nestěžuje, že to nesmí že jen chce vyštípat novou konkurenci ;-)

+11/−7
1.5.2015 9:51

P39a66v19e56l 44R65a82t38h45o11u98s68k64ý 6810359461

Ale to Tesco by nesmělo inkasovat dotace z veřejných zdrojů a zároveň vést cenovou válku s konkurencí.

+11/−7
1.5.2015 9:57

P18e69t54r 94M27a80r62š42o14u66n 5545568736586

na trati Pha-Ova, žádné dotace nepobírá (tedy přesněji pobírají všichni 3, a to jiné dotace a sice na studenty)

+4/0
1.5.2015 12:40

O58l87g77a 94S73v98o82b41o67d87o90v95á 1514357517

Se ztrátou jezdí všichni tři, pochopitelně. Rozdíl je pouze v tom, kdo ji kompenzuje. Zatímci v případě RJ a LE jsou to soukromý peníze, u ČD státní. A to pochopitelně není v pořádku, není liž pravda?

+13/−7
1.5.2015 10:05
Foto

A77l85a52n 69Ř83e19p33k46a 4865816

Vážně jen soukromé peníze? Oni soukromí dopravci totiž inkasují velké peníze z dotovaného studentského jízdného, snad i víc než kolik braly dráhy před nástupem konkurence ;-) A RJ je prý už v zisku, tedy aspon to tvrdí Jančura.

+10/−2
1.5.2015 10:07

J97a32n 85V95a94l89o50u58c49h 6742497938220

A ty studentské a jiné slevy si vymyslel kdo? Dopravci? Nikoli, stát, a tedy je kompenzuje. Že "berou víc" je jen důsledkem toho, že s nimi (na základě svého svobodného rozhodnutí - či snad zkušeností?) tyto skupiny. Navíc - tato kompenzace je jen dorovnání do "obyčejného" jízdného, čili pokud je základní cena x- Kč, i s dorovnáním se nad součet jízdné+kompenzace=x nedostanete i kdyby vlakem jen studenti.

+3/−3
1.5.2015 11:34

R51a54d79e66k 91J11a92n46a21t13a 9345786634622

Že "berou víc" je především důsledkem toho, že byl provoz na lince Praha-Ostrava převeden z "objednávaného" režimu na "komerční".

Objednávané linky totiž žádné explicitní kompenzace nedostávají, přesto, že slevy poskytovat také musí. Kompenzace je u nich implicitní (zahrnuta v úhradě prokazatelné ztráty). No, a tato prokazatelná ztráta byla na lince Praha-Ostrava-Čadca pohých 7 mil. Kč ročně, tj. tato linka byla "na nule" a zákonné slevy tak de facto finacovali ti, co platili jízdné bez zákonných slev.

+4/0
1.5.2015 11:42

P74a64v42e53l 58K36r61á88l 5580699624508

Ale vy se na vyšší cenu dostanete. Respektive na vyšší vybranou částku. Protože když vám někdo část ceny dotuje, máte možnost tu službu využít víckrát, než kdybyste si ji musel vždy hradit plně sám. Studenti jsou skupina, která je ochotná cestovat často, ale sami by na to neměli peníze. Když stát část peněz doplatí za ně, mohou cestovat častěji (a Jančura tak má víc zákazníků).

0/0
1.5.2015 15:02

R87a83d16e90k 60J54a64n44a97t89a 9275276314522

Za prvé, i kdyby se jednalo o podnákladové ceny (což si nemyslím, protože se posuzují pouze inkrementální náklady, fixů se totiž nevypravením vlaku nezbavíte), tak stále tu máte ten aspekt, že snížení cen při nástupu konkurence je oprávněný ekonomický zájem - o maximalizaci tržeb. O "likvidování konkurence" by se jednalo až v případě, kdyby ČD ceny snížily pod mez, kterou lze považovat za maximalizaci tržeb.

Za druhé, snížení cen ČD bylo jen mírné (i když novináři ). Dřív byla typická cena 320 Kč (s in-kartou, kterou měl takřka každý), akční 230 Kč. Dneska je typická cena 295 Kč, akční "od 200 Kč". Tak mírné, že ho lze klidně ospravedlnit změnou financování - teď totiž stát dopravcům doplácí kompenzace za zákonné slevy (řádově 70 mil. Kč ročně), dříve doplácel prokazatelnou ztrátu (která byla jen 7 mil. Kč ročně). Důchodci dnes už nemají 50% z8konnou slevu. Úsek Ostrava-SKhranice je finacován zvlášť. atd.

Za třetí, nejvíce se "likvidovali" oba soukromníci mezi sebou. ČD nikdy nenabízely ceny kolem 99 Kč, 137 Kč, apod. to nebyla "jejich" cenová válka.

+16/−2
1.5.2015 10:00

P49a69v94e97l 17R41a42t25h84o25u94s25k23ý 6420329921

No, a to se má právě objasnit u soudu.

+1/−1
1.5.2015 10:05

V83e26n25d13u26l86a 54S60z57l68a43u65e71r56o47v20á 7102186657668

"S in-kartou, kterou měl takřka každý" - a kolik pk to bylo bez in-karty. ˇRíkáte jen to, co se Vám hodí do krámu.

0/−5
1.5.2015 11:16

R90a50d38e30k 35J13a68n20a75t47a 9225416504232

My tady řešíme celkové tržby (protože ty jsou pro posouzení "podnákladovosti" důležité) a pro ty je podstatné _průměrné_ jízdné, ne že nějaký zmatený novinář či konkurence řekne "ČD chtěly 420 Kč, hrůza" a všichni tomu věří.

A tu inkartu opravdu měla velká většina cestujících. Však byla levnější než dnes (dnes 990 Kč na 3 roky, tehdy 600 Kč na 3 roky), takže se její cena vrátila po pár jízdách a pak užs ste 3 roky jen šetřil. Pak tu máte ještě další slevy, která byly a už nejsou (50% sleva pro důchodce, výrazná skupinové sleva, SONE za 450, ČDNET po 5 osob za 900). I tyto slevy snižovaly průměrné jízdné.

Jednou ČD prohlásily, že si obyčejné jízdné kupuje pouze 5% cestujících. Takže na průměrné jízdné prakticky nemělo vliv.

+5/0
1.5.2015 11:26

P72a12v24e14l 65R94a19t46h38o72u74s69k67ý 6470149941

20 let tvrdili, že levněji to nejde a hle. Tak buď zneužívali své dominantní (monopolní) postavení tehdy, když jezdili draho a odmítali zlevnit, anebo teď, když najednou zlevnili kvůli konkurenci, i když jsou ve ztrátě, kterou kryjí dotacemi z veřejných peněz.

+5/−13
1.5.2015 9:54

R17a57d74e41k 52J54a95n88a98t57a 9755786234452

Vycházite z bludu. ČD nikdy netvrdily že "levněji to nejde". Naopak, docela levně už jezdily. Už dříve existovaly akční internetové nabídky jako eLiška, existovala výraznější skupinová sleva (už dva lidé platili jen o málo více než jeden), existoval "ČD net" po 5 osob za 900 - takže 180 Kč, špička nešpička, žádné nakupování týden předem, apod., nebo "SONE" pro 2 lidi za 3 děti za 450 Kč. Důchodci to měli i bez inkarty za polovic, dnes jen 25% sleva.

Relativně drahé bylo jen tzv. obyčejné jízdné, koupené pro jednu osobu bez jakéhokoliv přemýšlení na kase těsně před odjezdem. Takže si ho v praxi kupovali jen lidé na služebce (jednoduché k vyřízení + inkartu by neproplatili + každý chce mít k vyúčování svojí jízednku), což je v pořádku, protože nedávat slevu tomu, kdo ji nepotřebuje, to je normální business.

+10/−2
1.5.2015 10:10

J36a92n 51V97a54l32o15u43c23h 6552307618760

...a to v době, kdy na "podnikatelské riziko" jezdilo jen pendolino, jinak bylo vše (globálně, tedy nepřehledně, ostatně náklady na jednotlivý vlak a počet cestujících v něm "nedokáží" ČD vyčíslit dodnes) dosypáváno.

0/−1
1.5.2015 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.