Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krach státních aerolinek Budapešti pomohl. Miliardy do ČSA Ruzyni ne

Sypat miliardy do vysoce ztrátové státní firmy a doufat, že se zmátoří? Nebo ji nechat zkrachovat a věřit, že její místo převezmou soukromníci? Dilema, které musela řešit maďarská i česká vláda v případě svých národních leteckých dopravců, přináší zatím velmi rozdílné výsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i63c69h21a87l 13H30o32r45a34k 2594515577682

To, ze BUD predezene PRG jeste letos je totalni blabol, kdyz si zjistite presne statistiky, ale v pristim roce by se jim to mohlo teoreticky podarit, za predpokladu, ze PRG nebude temer rust nebo jen tak tak malo jako je tomu v tuto chvili. To je, ale jen teorie, protoze vzhledem k tomu jake zasadni se chystaji zmeny i v dalkovych letech v pristim a tomto roce v PRG o tom dost pochybuji, i kdyz chapu, ze by to bylo zbozne prani Madaru.

0/0
30.4.2015 16:26

J33a86n 97S90ů14r16a 4105473353332

Podle čeho je to blábol? jaké zásadní dálkové linky se budou v Praze otevírat? Letiště Praha očekává růst 3%, Budapešť roste letos + 12% a čeká celoročně nejméně 10%.

0/0
30.4.2015 21:43

J56i75ř82í 57V29o84t41o77u22p12a45l 6967539555144

Každý soukromník vydělává na sebe a prodělek platí ze svého. Státní firma vydělává na sebe, své přeplacené manažéry, na politiky, kteří ji ovládají a tak neni divu, že stát jako majitel neustále dosypává penize za prodělek. Čím víc státních firem, tím líp pro politiky, kteŕí mohou do nich dosadit své příbuzné a známé, kteří pak za to sypou firemní peníze do politických kasiček a kapes politiků.

+5/0
30.4.2015 12:38

P84a73v62e74l 30S98o58b18o26t55k73a 5560384

No jistě - voda od Veolie je daleko levnější a kvalitnější než kdyby VAK provozoval Magistrát!!

+1/0
30.4.2015 12:42

J45i87ř36í 20V16o75t68o50u11p31a72l 6377549745954

A kolik by stala od magistrátu? Když stát vlastnil všechna pekařství, mohl si občan koupit za tehdejší průměrný plat koupit daleko měně rohlíků, než dnes. Totéž plati o másle, mase, pivu, botách a tisících dalších položkách. Takže klídek a hlavu v chladnu, nohy v teple.

+3/−1
30.4.2015 12:52

P54a16v62e54l 42S77o48b58o97t26k92a 5560264

No vidíte - hlavní je umět si to zdůvodnit ;-D

0/−1
30.4.2015 13:01

J74o41s72e20f 83B48a75l23o18u85n 4460796445161

Tu hloupost jste četl ale neprožil,že?

+1/−1
30.4.2015 13:20

J82i52ř88í 47V74o33t61o62u19p92a29l 6237609965394

Hlouposti nečtu, jen se pamatuji na projev Husáka z LVT, kdy vykládal o tom jak v globálu je všeho dost. A jak se hnedka vyrojilo plno vtipů na obchodní dům Globál, který nikdo nemůže nalézt.

0/0
1.5.2015 9:23

D38a93l23i28b51o74r 69R57o62z52s16y98p82a46l 7290253736969

Tváříte se jako ekonom a pak napíšete takový nesmysl. Pečivo, máslo, pivo atd. v tom všem je konkurence a ta znamená tlak na snižování cen (píšu o současnosti, ne to co bylo za "krále Klacka"). U pitné vody to neplatí a platit nebude. Tam žádná konkurence neexistuje. Takže se tu svou hlavu v chládku naučte používat.

0/0
30.4.2015 18:36

J71i65ř16í 19V78o27t32o63u22p31a79l 6897699875774

Naučte se číst. Já nic nepsal o tom, kde je jaká konkurence ve vodného a stočném. Jen jsem se ptal, kolik by to stálo, byl-li by vlastníkem magistrát. A uvedl jsem příklady toho, co naopak zlevnilo. Celkově se mi dnes žije daleko líp jak za komunistů a o tom to je.  To, že někteří politici kradou, to neni chyba systému, to je chyba voličů kteří si myslí, jak se o ně dokáže stát postarat a jsou to právě komunisté, kteří je v tom utvrzují.

+1/0
1.5.2015 9:30

M83a79r91e33k 61H92r40u22b93y 6367932681348

Ono zalezi i na podminkach privatizace, ze - takova ta ceska cesta privatizace zisku a socializace ztrat naopak dopada spatne. V tom je Veolie vyborny priklad.

+1/0
30.4.2015 14:30

P78a26v89e77l 55S26o88b41o33t29k25a 5940944

V žádném případě!!

Správné pravicové řešení je pole prodat, grunt zadlužit a peníze prošustorvat!!

+2/−10
30.4.2015 10:31

P86e62t47r 77F71r81ý28d30e98k 7659371909223

Zatimco levicove reseni je zcela odlisne: pole ponechat statu, grunt zadlužit a peníze prošustrovat.

+10/−1
30.4.2015 10:36

P14a41v52e21l 81S83o58b97o84t94k41a 5120444

No vidíte jak byli dříve lidé hloupí.

Víte, že si dokonce některá města zakládala vlastní pivovary, vlastnila statky a firmy??

Ale to je samozřejmě moderními ekonomickými teoriemi naprosto vyvrácený přístup.

Tj. správnou cestou je nemít žádný majetek a potřebné peníze získat buď z daní (stát a obce) nebo ze sociálních dávek (občané).

+1/−5
30.4.2015 10:55

D53a97v45i60d 60B76o37u65c15h76a74l 8269630229

Bohužel jste byl špatně informován. :-) Ty pivovary většinou nezakládala města, ale bohatí měšťané, vy byste je asi nazval buržousty a pijavicemi, statky byly vlastněny statkáři (proto je také komunisté museli násilím kolektivizovat) a firmy? Zapomeňte na to. Nehledě tedy na fakt, že v civilizovaných zemích dnes jen velmi zřídka naleznete cokoli z toho, co by bylo vlastněno městem, či státem. Poučte se u úspěšných...

K vašemu poslednímu odstavci (k předposlednímu nemá smysl se vyjadřovat) - ne, není to správné, lidé by rozhodně měli dostávat dávekj co nejméně a pouze v naprosto nezbytných případech, kde je opravdu nutné jim pomoci. Proto by pak i stát mohl dostávat daněmi méně. A jinak ano - je správné, že za provoz státu a jeho služby platíme daněmi. Jen bohužel platíme i to, co vlastně vůbec nechceme.

Představa, že stát, se svou bandou zkorumpovaných, líných, úplatných, neschopných, či naopak všeho schopných politiků a úředníků bude podnikáním konkurovat soukromé sféře, je naprosto úchylná. To bychom si totiž těmi vynucovanými daněmi přímo živili konkurenta.

+6/0
30.4.2015 11:24

P50a13v79e59l 61S85o42b21o57t88k21a 5460404

No to jste ale velice špatně informován. A Budvar vám asi nic neříká.

A co se týká té bandy zkorumpovaných politiků ODS a TOP09 které jste navolili do čela státu - ano, ale policie jak vidím snad už konečně jedná.

0/−7
30.4.2015 11:30

D46a95v12i67d 16B74o37u37c29h83a48l 8159600639

Nikoli, to vy jen skutečně netušíte, o čem teoretizujete. Pro vaši informaci - Budějovický Budvar nezaložilo žádné město, ale komunistické Ministerstvo zemědělství, jako nástupce akciového pivovaru, původně založeného v devatenáctém století českými právovarečníky. ;-) A tento pivovar by rozhodně měl a jednoho dne také projde privatizací, resp. prodejem.

A co se týký toho druhého odstavce - je mi ukradené, kterou z českých, konkurujících si levicových stran berete vy osobně za třídního nepřítele, ať už je to ODS, TOP09, kdoví, kdo, ale mne do té žumpy netahejte.

A Policie? Ano, jedná. Rath, například, už čeká jenom na rozsudek. ;-)

+6/−1
30.4.2015 11:47

P55a97v63e77l 94S28o71b18o94t14k44a 5790254

No nazdar.

http://www.budvar.cz/cs/historie

0/0
30.4.2015 12:06

M11a41r50e56k 48H24r45u90b68y 6127192671508

Rath je - obavam se - jediny pripad, a rozhodne v jeho pripade neslo o boj s korupci :-PRv

0/−1
30.4.2015 14:31

D35a83v30i28d 41B54o10u32c85h22a92l 8219260279

Mimochodem - abychom také mluvili k věci - zrovna ty ČSA zlikvidoval ve skutečnosti váš soudruh Tvrdík. ;-)

+4/0
30.4.2015 11:49

P68a38v11e97l 32S35o59b36o94t78k37a 5980904

Ano, a také u nás v ulici sousedovi kdosi ukradl auto.

Ale pane, to o čem tu píšu, není pár drobných, ale rozkradený stát, a to je jednoznačně Klaus a Kalousek, ne Tvrdík.

+1/−5
30.4.2015 12:07

J25i71ř86í 94V54o19t53o91u87p86a75l 6717899785924

Méšťanské pivovary zakládali měšťané, kteří měli právo vařit pivo, z čehož méstu odváděli poplatky.  Města v měla povinnost odvádět daně panovníkovi a proto minulosti vlastnila různé majetky. Lesy, statky a podobně. Ty ovšem pronajímala a z utržených peněz financovala svou obranu, městské zaměstnance - učitele, pohodné, kata, ponocného, stráž - a platila daně.

+2/0
30.4.2015 12:48

P24a29v56e45l 32S95o76b62o66t14k85a 5420904

"Od samého založení města roku 1265 se v Českých Budějovicích vařilo pivo, občané města měli právo várečné. Vaření piva se rovněž postupně stávalo předmětem sporu mezi měšťany a radnicí. Roku 1495 došlo k dohodě, podle níž si měšťané ponechají právo vařit pivo z ječného sladu - červené a město bude vařit pivo bílé - pšeničné. Radní tehdy vystavěli vlastní pivovar."

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bud%C4%9Bjovick%C3%BD_m%C4%9B%C5%A1%C5%A5ansk%C3%BD_pivovar

0/0
30.4.2015 13:15

J98i87ř51í 90V42o63t84o59u98p26a47l 6117719355804

Správné pravicové řešení je pole i grunt prodat, po majiteli chtít daně. Ale jenom takové daně, které mu neseberou skoro celý výdělek, ponechají mu peníze na slušný život, rozvoj a další investice.

+3/0
30.4.2015 12:42

P50a35v35e41l 56S65o21b75o31t90k75a 5930484

Myslíte něco jako privatizace českého bankovního sektoru, kdy daně jsou minimální, zisk proto mizí v zahraničí a reinvestice jsou záporné?

0/−1
30.4.2015 12:45

J19i29ř90í 67V76o61t91o98u45p83a39l 6367929435254

Privatizace českého bankovního sektoru byla nutností. Protože komunisté ukradli banky a podniky. Podniky neměly vlastní peníze, veškeré tržby byly přeci majetkem státu, musely si tedy na vše půjčovat v bankách. Ovšem banky neměly také peníze, protože také veškerý zisk odváděli státu. A tak v r. 89 jsme méli zadlužené podniky i banky a zisk byl utopen v podporách mezinárodního revolučního hnutí. Ovšem dnes komunisté lžou o tom, jak nemély dluhy. Je to pro vás podobné prosťáčky, kteří vědí velké kulové a vzpomínají na časy, kdy za udání souseda dostali pětikilo.

+1/−2
30.4.2015 13:00

P12a19v43e59l 70S94o21b41o77t54k84a 5350874

Ne, banky jsme měli zadlužené až poté, co bolševik Klaus oddaloval jejich privatizaci, protože potřeboval, aby státní banky lily peníze jeho voličům.

V roce 1989 banky nemohly být zadlužené, a to z principu komunistické plánované ekonomiky (si vo tom něco přečtěte, fakt píšete kraviny).

A celé to motáte nesmyslně dohromady, tohle se dnes učí na školách nebo kde jste to vzal?

+1/−2
30.4.2015 13:06
Foto

J21i30ř98í 65H68a46v49e79l35k78a 3349203420804

Záchrana ČSA kde prvním krokem bylo rozprodání letecké flotily?

To je stejné jako produkování nové zaoceánské lodě které někdo zapomněl udělat kýl. Nebo jet vlakem u kterého místo lokomotivy jsou dva tažní pivovarští valaši.

ČAS mělo jednu z největších agentských sítí ale nikdy neměla odpovídající počet letadel povětšinou pouze přeprodávala lety ostatních tzv ve spolupráci. V okamžiku kdy přišla o blízký východ (70-tá léta) utrpěla první velkou ztrátu kterou ale nikdy nenahradila změnou strategie. Dlouho ji živilo výjimečné postavení mezi východoevropskými společnostmi kdy směla létat do US ostatní ne. To ale také skončilo. Spojování se s Air France tedy z teritoriální konkurencí byla pak už zjevná pitomost.

+2/0
30.4.2015 8:56

M14i50c95h15a62l 31T94o73m22i57n26s33k52ý 9961865227234

Problém je, že vedení ČSA je politické odkladiště pro známé politiků.

Jak je možné, že ředitel neuměl anglicky a musel se angličtinu doučovat při "zaměstnání" ?

+7/0
30.4.2015 8:35

M87i25l84a72n 66Š56v93a45g75r39o18v49s37k24ý 9162899815488

Vedení je vždy pouze zaplnění systémového místa. Dělat mají ti o stupeň níž.

0/0
30.4.2015 9:27

P32a13v92e46l 17R51y49b45á93ř 7512911229640

Malév zkrachoval možná pro neschopnost vedení, ČSA dostalo Luftjardu, který je potopil. Maďaři se poučili a vedení vyhodili, Češi zvolili kolegy Luftjardy do vedení státu. Tak to se státem dopadne možná stejně. K tomu ještě přejmenování letiště:-(.

+4/0
30.4.2015 8:31

J43a82n 38H92r88z65a32n 9474168370593

Krach madarskych aerolinek pomohl tem aerolinkam. Miliardy z penez ceskych danovych poplatniku zase pomohli mnohym mafianum z CSSD !:-/:-/:-/

+14/0
30.4.2015 8:23
Foto

P97a81v48e76l 94M37a89k95o40v74e67c 8328215501

A taky z ODS, TOP 09, KSČM, KDU-ČSL,...:-(

0/−1
30.4.2015 21:44

J17a43n 33C31h61o51b53o62t 5732744658981

Je Ruzyně ještě pořád nejdražším letištěm v Evropě, kde je pivo dražší, než na Oktoberfestu? 

Možná holt název Praha nestačí jako bianco šek k oškubávání cestujících a letiště by mělo vsadit na opravdové služby za odpovídající cenu...

+12/0
30.4.2015 8:14
Foto

D31a27v34i58d 10K26r74á43s48e34n12s71k49ý 7657600947

Bohužel. Ona celá Praha je synonymem zlatokopectví. Zatímco v Prase před orlojem dáte za třetinku piva 3,50€ (99 Kč) a za "velké" - ne půllitr, ale 0,4! - skoro 5€ (129?), ve Vídni tyhle ceny nemáte ani na Stephanplatz či Graben. Schniztel und Erdäpfelsalat - v Prase na letišti za "výhodných" 350 Kč (13€), ve Vídni na letišti za stejnou cenu, na novém Hbf za POLOVINU(!!!), a opravdu šťavnatý originál přes celý talíř. A mohl bych pokračovat. Pokud můžu, tak odjinud než z Vídně nelétám.

+1/−1
30.4.2015 9:28
Foto

P81e89t74r 59H27a51v80r31á97n26e53k 6851156443183

Když firma nefunguje, mají vyházet odpovědný management. Ne to bezhlavě dotovat ze státní kasy. Když to prodají a soukromý subjekt prosperuje, na rozdíl od státního, tak je chyba ve vedení.

+6/0
30.4.2015 8:11

S73t20a94n16d72a 71L80i73n51h57a77r12t 9812403604818

LuftJarda rulezzzzzz :-P

+4/0
30.4.2015 7:54

R94o89m58a79n 82K98r15a81t78o45c12h59v83í71l 6886377146264

Ano - nový dopravci, prostě to celé předat do "rukou trhu".

+1/0
30.4.2015 7:53

R38a61d53e59k 87P33a11s25t32o12r 3496495986903

Takový zvrat na to že podle západních politiků se maďarsko mění v KLDR a mají diktátora milujícího Rusko.

+4/−6
30.4.2015 7:51

R47o44m57a95n 56K63r34a73t14o23c36h36v68í30l 6896787676494

To jako fakt?

+1/0
30.4.2015 7:53
Foto

V96o65j12t98ě37c45h 11P35a78v67l76í13k 5424391464218

Tak Orbán si s demokracií zrovna dvakrát starosti nedělá.

+2/0
30.4.2015 10:29

E22v49z24e92n 79S49o90u64k56u40p 1337614636808

ČSA kdysi patřila kvalitativně ke světové špičce a úroveň českých pilotů byla věhlasná....

+12/−2
30.4.2015 7:05

J35o52h43a98n 51Z42i87n47g16e22l 2931315846661

Kdy?

+1/−3
30.4.2015 7:16

E95v11z80e96n 88S56o17u49k64u74p 1697574736478

Už za první republiky. O české piloty je zájem stále....

+6/−1
30.4.2015 7:17

F52i96l21i49p 70S96i41r33o68t42e86k 9142329742431

a o které piloty není zájem? Polské? Rakouské? Albánské? Abysme si nastavili srovnávací laťku.

+6/−1
30.4.2015 7:39

E11v98z58e63n 33S67o54u58k35u71p 1177724846878

asi tak....

0/0
30.4.2015 7:47

A68l39e92x67a50n94d19e10r 53P60r86o34c72h42a47z19k84a 2331426166623

To je odpoved! Tak si to zjistete! Historie CSA je historie civilniho letectvi jako takoveho. To ze o tom nic nevite vas cini nekompetentnim se vubec do te diskuze zapojovat.

+3/−2
30.4.2015 7:45

F75i21l92i50p 79S96i47r85o76t62e34k 9552459982131

To byla otázka. A úplně správná. Koukám, že budete další komunistickou propagadnou odkojený mytolog, a ještě agresivní. Takže si například zjistěte statistiku leteckých katastrof u ČSA od 50. do 70. let.

+2/−3
30.4.2015 7:51

A92l45e81x78a33n11d54e96r 76P97r93o21c21h26a86z83k40a 2781346926283

Pokud povazujete za agresi vykricnik, v tom pripade jsem agresivni. Jinak se s vami vubec nema cenu bavit. Staci, kdyz vyuzivate jako argument komunisty a 50-70leta. CSA existuje od roku 1923 a komunisti ho urcite nezakladali ;-)

+2/−1
30.4.2015 10:19

F10i27l70i96p 70S24i75r96o62t78e37k 9432439252491

A ta 50.-70. léta nejsou součástí historie ČSA, a dokonce mnohem bližší dnešku? Jestli byly v 30. letech světovou špičkou netuším, ale jaký to má dnes význam?

+2/0
30.4.2015 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.