Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy hlásí návrat do zisku, dluhy narostly o pět miliard

Hlavní byznys Českých drah, železniční osobní doprava, přestává být tak ztrátová. Státní železniční dopravce v tomto segmentu loni snížil ztrátu. Z více než dvou miliard klesla na 865 milionů korun, celá skupina se dostala do zisku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i48ř27í 57V95o74t69o59u83p60a52l 6257759795654

O pět miliard zaťali hloub sekyru a bez započtení úroků jsou v zisku? Kdyby měli úrok jen ve výši 1% pak z 36 miliard je to 360 milionů. To znamená 36 milionů na každého občana ČR. Za ty peníze by se každý mohl půl roku válet u moře a druhy půlrok v Alpách. A ještě by mu zbylo.  Tomu říkám hospodaření.

+1/−4
1.5.2015 9:16

L82a46d75i91s20l88a78v 16S59o89k18o78l 1820332345832

? Úroky jsou miliarda. Jakých x miliónů na hlavu?

0/0
1.5.2015 10:04

R94a69d11e54k 91J77a47n44a51t35a 9815956824982

"36 milionů na každého občana ČR."

Chlape, šest nul sem, šest nul tam?

+2/0
1.5.2015 10:53

R86o60m12a17n 22J59e77s54c85h56k48e 9878365487265

Ať počítám jak počítám na jednoho člověka u nás to dělá 36 Kč.

+1/0
1.5.2015 19:15

T91o45m 35J10u64r82e23č30k87a 6875452125335

K tomu dluhu - viz text na ct24.cz:

"Celkové zadlužení skupiny České dráhy pak nadále roste. Zatímco v roce 2013 činil konsolidovaný dluh 34,6 miliardy, loni už to bylo 36,8 miliardy. Na České dráhy z toho připadá více než 31 miliard korun, zbylých pět miliard jsou dluhy ČD Cargo. Čistý dluh je však podle mluvčího drah Radka Joklíka nižší, protože čtyři miliardy korun pocházející mimo jiné z loňské podzimní emise dluhopisů dopravce stále nevyužil a drží je na bankovních účtech."

0/0
30.4.2015 19:14

J66a38n 92L94a17k71o38m16ý 7701695735554

Ztráta téměř miliarda a když přijdou o lokálky na jihu Čech, tak se chtějí bránit co to jde a řvou do médii něco o péči řádného hospodáře. Jak může řádný hospodář skončit se ztrátou skoro miliardy korun

+3/−1
30.4.2015 13:42

T38o19m23a62s 65A64u38g30u51s15t98y80n 6407106841660

Protože hlavním cílem a.s. není vytvářet zisk, ale zajišťovat dopravní obslužnost

+2/−3
30.4.2015 14:30

M72a23r71t20i36n 21Š25u92l60c 2407259960425

A já jsem si doteď myslel, že zajištění ZDO mají na starosti stát a kraje a najímají si na to dopravce, který pouze jezdí a bere za to peníze k pokrytí prokazatelné ztráty a tím pádem i k vytvoření zisku...;-D

+8/0
30.4.2015 14:33

J54i31ř71í 78V70o55t68o60u64p32a58l 6247599275664

Není účelem vytvářet zisk. Účelem je zajistit pár vyvoleným lehké živobytí.

+1/−1
1.5.2015 9:18

B56o61r94i31s 15P65o91u98z59a46r 5448238255617

Tak zisk stoupnul na necelou miliardu a dluh se zvýšil o 5 miliard ? Tomu říkají úspěch ? Asi jsem blbej,ale takovémuto účetnictví tedy nerozumím ...

Vlastně tak trochu ano - nejde o nic jiného,než aby si management mohl opět rozdělit milionové prebendy ...

+2/−4
30.4.2015 12:59

R31a49d67e94k 75J30a43n30a20t84a 9405346114492

Ano, účetnictví nerozumíte. Viz níže, nejste první s tímto "objevem".

+1/−1
30.4.2015 13:01

B64o57r60i18s 53P68o40u65z19a20r 5408508555717

Ano - účetnictví jsem nikdy nestudoval.Kupodivu jsem se nikdy nezadlužil.Řekl bych,že díky těm,co účetnictví rozumí,jsou státy jako např. Řecko - v neřešitelných dluzích. Opravdu by mě zajímalo,kdo by firmě přistoupil na restrukturalizaci dluhu,kdyby se ukázalo,že se dluh neustále zvyšuje. Jenom stát . A dluh státu se zvyšuje - pořád. Takže si myslím,že máte tak trochu Paroubkovský pohled na věc  --  "Zdroje jsou " - že ?

+1/−1
30.4.2015 13:09

R34a44d57e39k 17J38a24n64a63t47a 9395836464462

Nesrovnáváte snad ČD s Řeckem, že ne?

Dluh ČD je dán zejména investicemi do vozového parku, tj. základního výrobního prostředku. Tyto investice se projevily významným snížením jeho průměrného stáří. Došlo tak ke snížení vnitřniho dluhu (kterým přiliš staré výrobní prostředky jsou) a zároveň také ke zvýšení hodnoty majetku (o ta vozidla, protože jsou nová).

Přirovnal bych to k rozdílu mezi továrnou, která je rekonstrovaná (na úvěr), má nové stroje, a továrnou, která sice nemá dluhy (hurá!), ale je na spadnutí a stroje poruchové. Která na tom je do budoucna lépe?

Mimochodem, ČD mají rating Baa3, Řecko Caa2, tedy o 8 stupňů níže.

+8/−1
30.4.2015 13:24

M76i63l95o13š 26H37o50l97e38č89e53k 7840951229394

Začínáte mě bavit ;-) o tom nemáte páru, jen víte, že je to celý určitě podvod

0/0
30.4.2015 13:37

M36i54l30o57š 18H84o61l54e33č95e86k 7830111199304

To bylo na Borise

0/0
30.4.2015 13:38

B33o16r31i62s 12P22o16u24z23a14r 5728948535137

Musím říci,že mě nikterak neirituje,když se můj účet baví pan Holeček.Zřejmě to bude jen do té doby,než mu secvakne,že management drah se baví na účet nás všech - tedy i na účet pana Holečka.

Většinou to neznám z vlastní zkušenosti ( tedy vyjma německých a rakouských drah),ale když si člověk uvědomí,že v těch zemích,kde nevymýšlejí všelijaké funkce a la drážní ombudsman pro vysloužilé ředitele ZOO,nebo kde by odstoupivšiho ředitele ani nenapadlo si za pár měsíců ve funkci,nárokovat neuvěřitelné benefity - tak v některých těchto zemích už jezdí vlaky třeba 450km/hod,interiér vagonů se s těma našema fluskama nedá už vůbec srovnat,nemluvě o chování personálu,čistotě na nádražích atp.

0/0
30.4.2015 14:26

M54a21r26t83i38n 19N27o81v74o60t84n32ý 3406106261414

Tak a teď si ještě zjistěte dvě věci:

1) Kolikrát více v Německu stát platí DB za 1km

2) Kdo má na starosti koleje (tedy i případnou stavbu VRT). Malá nápověda ČD to nejsou.

+3/0
30.4.2015 14:35

M36i41l77o15š 82H32o31l92e98č33e22k 7400251839224

Mně to je jasné. Já vám jen odpovídám a snažím se vysvětlit, že jde udělat dluh a zisk a jak to funguje a že to nemusí být podvod ani eskamoterstvi. Navíc CD v účtu vykazují ztráta, "ziskovy" jsou jen když nezapoctou hromadu podstatných nákladů. Ten zisk jak uvádějí se označuje EBITDA, normálně se to používá, na tom nic špatného není, jen je třeba vědět, co to přesně znamená. Pak je to užitečný údaj z účetnictví, ale prezentovat to jako finální číslo je manipulace.

+1/0
30.4.2015 14:57

M41a57r98t22i78n 12Š55u90l90c 2487579550455

do budoucna by to bylo dobré, kdyby si osobní doprava ČD dokázala vydělat jak na provoz, tak na splátky úvěrů za nová vozidla a úroků a nemusela to sanovat nákladní dopravou nebo věřit, že elektřina a nafta budou i dál levnější...

0/0
30.4.2015 14:40

T40o71m 21J88u81r86e72č94k89a 6695792335275

Dluh se zvýšil o 5 miliard díky nákupu nových vozidel, které mají životnost minimálně 30 let. Tedy těch 5 miliard je třeba rozdělit na 30 dílů za každý rok. Tedy 166 milionů rok a tohle číslo si porovnejte s tím ročním ziskem. ;-)

+2/0
30.4.2015 13:25

P27a60v25e77l 11M96e61j29s36t32r28i31k 2244853447496

Trosku motate hrusky z jabkama. Pokud chcete mluvit o zivotnosti vlaku na tricet let pak musite pocitat s celkovym dluhem ktery se draham nedari umorovat ale stale se navysuje a to i bez nakupu novych vozidel. Pak musite rozpocitaat tech 36 miliard do triceti let plus pribyvajici uroky a pokud jim opet zdrazi elektrina a nafta tak jim nepomuze ani rozprodavani nemovitosti, ktere mely byt davno prevedeny na SZDC, takhle si akorat CD vylepsuji rozpocet na ukor statu a pripadne konkurence.

+1/−1
30.4.2015 13:35

T38o56m 37J85u89r31e86č43k40a 6525522885325

No koukám, že přes míchání ovoce jste tady odborníkem spíše vy...

0/0
30.4.2015 13:53

M71i76l75o93š 61H50o39l23e89č50e95k 7360191189534

Pavlova úvaha je zbytečně komplexní na vysvětlení toho, co jste chtěl vysvětlit. Já jsem Vás pochopil.

0/0
30.4.2015 14:25

M89i74l94o52š 32H65o43l41e93č42e94k 7390261849344

Příklad : dopravce si půjčí na náklaďák, tím mu vzroste dluh. Začne jezdit a vydělává, je plusu, čili má zisk. Větší než bez auta na dluh. Samozřejmě mu zůstává ten závazek z dluhu, který musí splatit, napíšu to nepřesně, z toho zisku.

+3/0
30.4.2015 13:30

M58a18r39t57i58n 55Š33u69l72c 2557319590875

no jenže ČD v osobní dopravě koupily nové vlaky, vzrostl jim dluh, jezdí s nimi, splácí dluh a nevydělávají a jsou ve ztrátě... v zisku jsou jen díky tomu že náhodou vydělává nákladní doprava a náhodou zlevnily vstupy... ale celkově to není v dlouhodobém horizontu zrovna nejzdravější...

0/0
30.4.2015 14:38

M59i11l76o80š 77H96o67l44e10č30e32k 7870391829424

Já jsem se jen snažil vysvětlit, že jde zvýšit zadlužení i zisk najednou, což zde někteří nechápou.

0/0
30.4.2015 15:10

M98a31r33t54i87n 40Š42u65l78c 2597619290305

Chápu to tedy správně, že když je osobní doprava ČD ve ztrátě a přitom na většině tratí jim stát či kraje dorovnávají prokazatelnou ztrátu a ceny ČD by měly být stanoveny tak, aby výsledek by přinejhorším na nule, tak vlastně jezdí ve veřejném závazku za podnákladové ceny? A nebo tu ztrátu dokážou vytvořit na komerčních linkách (Praha - Ostrava) a dorovnávají jí ze zisku z nákladní dopravy? Což by ovšem znamenalo, že jezdí za podnákladové ceny na komečních linkách...

+2/0
30.4.2015 12:38

P12e49t31r 72N77e82c40h26a61n26i41c57k49ý 7343386848510

"Ukazuje se, že se zákazníkům daří prodávat dražší jízdenky na delší vzdálenosti." - Já si nemůžu pomoct, ale ta věta mi zní divně, i když to v nějakých pravidlech asi bude obhájeno

0/0
30.4.2015 12:20

P28a74v23e34l 47S48o10b42o28t54k93a 5320264

ČD mají velikou budoucnost - poté, co se na dálnici v některých úsecích bude moci jezdit 150 km/h (reálně 180, protože prekročení do 30km/h mimo obec je jen za 2500Kč a 2 body)  budou všichni rozumní lidé jezdit vlakem.

0/0
30.4.2015 11:42

J29a58n 76K65o94b78ě56r54s14k97ý 1650806811883

ČD dluží 36 miliard, protože kupují nové vlaky. To by zase ti stejní co tady nadávají, nadávali že ČD jezdí se starými vlaky ;-D

+9/0
30.4.2015 10:52

M74i14l62o12š 56H23o60l84e48č94e81k 7630481879544

A kolik z těch 36 šlo na vlaky? ;-)

+1/0
30.4.2015 11:08

M32i88r18e10k 41Z67á64v91o54d55n80ý 7392467290188

To nevím. Otázkou je, kdy někdo vymyslí, že vlaky budou jezdit na vzduch :)

0/0
30.4.2015 11:28

M41a51r57t72i95n 79N25o96v79o71t41n80ý 3626936121554

Absolutní většina.

+2/0
30.4.2015 11:50

M89a12r31e25k 89O65p 9489243340823

Tak buďt oabsolutní částka, nebo většina. Spojení těch slov je stejně hloupě jako například "příšerně pěkné", "skoro určitě" apod

0/0
30.4.2015 13:17

M59a17r31t27i76n 40N75o16v52o34t89n52ý 3186386341184

No, myslím si, že absolutní většina lidí pochopila, jak to bylo myšleno, Ope.

+1/0
30.4.2015 14:33

J45o68s60e14f 70J89a97n64e78k 9177311388529

Takže v zisku jsou pouze díky levnější elektřině a naftě a vyšším úhradám od státu a krajů ;-D

+3/−1
30.4.2015 10:48

T92o37m33á88š 46P71o93l79á13č40e64k 8735205686210

Tomuhle jsem se musel vzdycky smat. Jak muzu byt v zisku, kdyz mam vetsi dluh ?. To jsem si na ten zisk pujcit ?Ani to nebudu cist.

+1/−9
30.4.2015 10:46

R13a81d73e96k 17J53a96n87a19t62a 9925606514512

Velice jednoduše. Víz níže. A hybaj zpátky do školy.

+2/−1
30.4.2015 10:52

M19i55l11o33š 23H24o11l11e15č45e43k 7540141159144

A já se musím smát vám :-D jste úplný finanční negramot

+6/−1
30.4.2015 10:54

B86o93r11i77s 93P82o14u20z23a84r 5558148285697

To spíš takoví,jako Vy jsou pěkní demagogové.Já tedy nejsem účetní,ale umím si spočítat svoje náklady. Když mám rozpůjčováno víc,než vydělám,tak jdu prostě do mínusu.Pokud tohle nechápete Vy,tak jste pouze ignorant a eskamotér,který neumí nic jiného,než různé účetní machinace a ekvilibristiky.jenomže tyhle účetní čachry žádný reálný zisk nevygenerují ...

+1/−1
30.4.2015 13:04

M95i84l30o51š 70H57o38l40e60č94e67k 7200971459394

:-D v jádru máte pravdu s tím , když neutahnu dluhy, tak je to špatný. Ale když si půjčím na podnikání a to mi funguje, tak si zvětšim dluh i zisk z něho. Jde si zvětšit dluh i zisk najednou, to není žádné účetní eskamiterstvi, ale selský rozum. Jestli to nechápete, tak si kupte nějakou knížku o podvojném účetnictví a podnikovou ekonomii a čtěte. Jinak účetní výkazy se dají manipulovat, na to je ale spousta metod, jak to odhalit. Většinou se to nevyplatí. Jednu manipulaci předvedli v článku, ten zisk co uvádí je jen v případě, že by ty vlaky koupili zadarmo a budovy a větší majetek taky, k tomu neplatili úroky z půjček a daně. Rád bych vám to vysvětlil, ale v diskusi na to není prostor, musel bych vám to nějak srozumitelně nacrtnout, pokud jak píšete nejste účetní.

0/0
30.4.2015 13:24

B51o12r48i91s 11P25o61u24z65a68r 5478978415267

No pane Holečku - kdybychom byly pár let po ekonomické transformaci železnice,tak bych Vám dal za pravdu.ČD existuje jako samostatná ekonomická jednotka přes 20 let.Vemte si Německo po válce. Neexistoval možná souvislý kilometr kolejí,všechny lokomotivy rozstřílené,nádraží vybombardovaná.jak je sakra možné,že ti,co se projeli už začátkem 70.let německými vlaky,tak nevěřili,kam se před nás posunuli ...?

0/0
30.4.2015 14:35

M77a18r95t41i14n 30N25o90v82o56t75n72ý 3356986431674

Jenže stát tady na nějaké ČD téměř 20 let kašlal a neplatil jim ani za tu dopravu, kterou provozovaly. Ve skutečnosti je to tak, že jsou opravdu teprve pár let po ekonomické transformaci.

+2/−1
30.4.2015 14:40

R95o46m73a68n 21J45e62s13c13h18k80e 9288605147725

Nemáte pravdu. Stát vždy dotoval osobní přepravu ČSD a ČD. A také investice - kdo opravoval tunely na trati Brno - Česká Třebová od 60.let ? Už tehdy se připravovala elektrifikace.

0/0
1.5.2015 19:22

J26i22ř62í 51E97r36b15e77n 1303484686557

No, jestli to také není tím, jak objemné a přitom nízko úročené mezinárodní úvěry to poválečné Německo dostalo, aby se z té poválečné mizérie mohlo vyhrabat jednak za pomoci zahraničních investic, jednak - a to zejména - "domácími nákupy" (například truhlář si raději koupí brambory za tři marky od souseda a ví, že on si u něj zítra objedná skříňku - zato kdyby si koupil brambory za dvě marky ze zahraničí, tak by ty peníze už nikdy nikdo v německé ekonomice neviděl).

Němci se vzmohli především díky tomu, že svůj vlastní výdělek okamžitě reinvestovali do vlastní ekonomiky a dávali si vydělat navzájem, nevozili si do země levné zboží. A to je věc, kterou salónní ekonomové odmítají vidět.

0/0
1.5.2015 0:02

R72o29m74a25n 27J55e69s31c72h39k30e 9798255147925

ČD před 20 lety byl velký podnik s dopravou osobní, nákladní i se železničními tratěmi. Dnes je to holý přepravce osobní přepravy.

Kus práce  se udělal. Jezdí více vlaků a jezdí se rychleji. Alespoň na naší trati Brno - Česká Třebová.

0/0
1.5.2015 19:26

L32a33d11i63s86l19a39v 62P19a83s10t17o62r28e26k 1353987648725

Věta ze článku o vysokém zadlužení Honzo - je vysoké ve srovnání s kým bych se rád zeptal..

0/0
30.4.2015 10:03

D42a38v86i89d 35B58o38u40c43h95a41l 8479460149

Se všemi, kdo dluží méně, než 36 miliard Láďo. A samozřejmě, ve srovnání se všem, kdo bez šance jakkoli se tomu bránit, musí ze svých daní tuhle odborářskou černou díru sponzorovat.

+1/−5
30.4.2015 10:17

R13a81d75e65k 60J58a25n19a20t89a 9255206924502

Zadlužení firmy se neposuzuje v absulutní hodnotě, ale v poměru k aktivům. U ČD je to nyní 57%.

Pro srovnání, např. u Student Agency dosáhl tento ukazatel před několika lety i 95%. Zadluženost Sazky bývala i ve stovkách procent.

+5/0
30.4.2015 10:41

M15a46r39t64i17n 81S75e16d42o96n51a 2355556756439

Odkud cerpate info, ze  Student Agency byla tak zadluzena? Co vim Jancura primarne pronajima nez vlastni, v neposledni rade ktera banka by dala uver, kdyz neni moc cim rucit.

0/0
30.4.2015 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.