Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy hlásí návrat do zisku, dluhy narostly o pět miliard

Hlavní byznys Českých drah, železniční osobní doprava, přestává být tak ztrátová. Státní železniční dopravce v tomto segmentu loni snížil ztrátu. Z více než dvou miliard klesla na 865 milionů korun, celá skupina se dostala do zisku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i63ř79í 55V37o46t66o35u41p69a37l 6797679215294

O pět miliard zaťali hloub sekyru a bez započtení úroků jsou v zisku? Kdyby měli úrok jen ve výši 1% pak z 36 miliard je to 360 milionů. To znamená 36 milionů na každého občana ČR. Za ty peníze by se každý mohl půl roku válet u moře a druhy půlrok v Alpách. A ještě by mu zbylo.  Tomu říkám hospodaření.

+1/−4
1.5.2015 9:16

L65a75d54i87s89l32a79v 29S74o77k92o13l 1260352465962

? Úroky jsou miliarda. Jakých x miliónů na hlavu?

0/0
1.5.2015 10:04

R88a26d57e16k 72J76a30n77a24t17a 9745646534582

"36 milionů na každého občana ČR."

Chlape, šest nul sem, šest nul tam?

+2/0
1.5.2015 10:53

R52o20m71a94n 17J44e35s72c62h77k53e 9848865517205

Ať počítám jak počítám na jednoho člověka u nás to dělá 36 Kč.

+1/0
1.5.2015 19:15

T20o29m 38J52u53r78e73č94k43a 6985862605475

K tomu dluhu - viz text na ct24.cz:

"Celkové zadlužení skupiny České dráhy pak nadále roste. Zatímco v roce 2013 činil konsolidovaný dluh 34,6 miliardy, loni už to bylo 36,8 miliardy. Na České dráhy z toho připadá více než 31 miliard korun, zbylých pět miliard jsou dluhy ČD Cargo. Čistý dluh je však podle mluvčího drah Radka Joklíka nižší, protože čtyři miliardy korun pocházející mimo jiné z loňské podzimní emise dluhopisů dopravce stále nevyužil a drží je na bankovních účtech."

0/0
30.4.2015 19:14

J23a35n 78L31a75k63o16m96ý 7951815105724

Ztráta téměř miliarda a když přijdou o lokálky na jihu Čech, tak se chtějí bránit co to jde a řvou do médii něco o péči řádného hospodáře. Jak může řádný hospodář skončit se ztrátou skoro miliardy korun

+3/−1
30.4.2015 13:42

T44o20m72a71s 28A30u66g20u57s85t63y31n 6847796621190

Protože hlavním cílem a.s. není vytvářet zisk, ale zajišťovat dopravní obslužnost

+2/−3
30.4.2015 14:30

M21a83r43t68i31n 10Š93u41l11c 2887779890555

A já jsem si doteď myslel, že zajištění ZDO mají na starosti stát a kraje a najímají si na to dopravce, který pouze jezdí a bere za to peníze k pokrytí prokazatelné ztráty a tím pádem i k vytvoření zisku...;-D

+8/0
30.4.2015 14:33

J37i19ř56í 92V41o79t16o54u73p76a88l 6387749835904

Není účelem vytvářet zisk. Účelem je zajistit pár vyvoleným lehké živobytí.

+1/−1
1.5.2015 9:18

B49o97r67i66s 52P31o62u37z60a10r 5788138195827

Tak zisk stoupnul na necelou miliardu a dluh se zvýšil o 5 miliard ? Tomu říkají úspěch ? Asi jsem blbej,ale takovémuto účetnictví tedy nerozumím ...

Vlastně tak trochu ano - nejde o nic jiného,než aby si management mohl opět rozdělit milionové prebendy ...

+2/−4
30.4.2015 12:59

R93a38d74e38k 10J11a91n32a50t77a 9345886414322

Ano, účetnictví nerozumíte. Viz níže, nejste první s tímto "objevem".

+1/−1
30.4.2015 13:01

B54o68r84i39s 59P94o72u43z46a55r 5368288765197

Ano - účetnictví jsem nikdy nestudoval.Kupodivu jsem se nikdy nezadlužil.Řekl bych,že díky těm,co účetnictví rozumí,jsou státy jako např. Řecko - v neřešitelných dluzích. Opravdu by mě zajímalo,kdo by firmě přistoupil na restrukturalizaci dluhu,kdyby se ukázalo,že se dluh neustále zvyšuje. Jenom stát . A dluh státu se zvyšuje - pořád. Takže si myslím,že máte tak trochu Paroubkovský pohled na věc  --  "Zdroje jsou " - že ?

+1/−1
30.4.2015 13:09

R76a89d32e96k 22J26a97n48a87t37a 9825616504712

Nesrovnáváte snad ČD s Řeckem, že ne?

Dluh ČD je dán zejména investicemi do vozového parku, tj. základního výrobního prostředku. Tyto investice se projevily významným snížením jeho průměrného stáří. Došlo tak ke snížení vnitřniho dluhu (kterým přiliš staré výrobní prostředky jsou) a zároveň také ke zvýšení hodnoty majetku (o ta vozidla, protože jsou nová).

Přirovnal bych to k rozdílu mezi továrnou, která je rekonstrovaná (na úvěr), má nové stroje, a továrnou, která sice nemá dluhy (hurá!), ale je na spadnutí a stroje poruchové. Která na tom je do budoucna lépe?

Mimochodem, ČD mají rating Baa3, Řecko Caa2, tedy o 8 stupňů níže.

+8/−1
30.4.2015 13:24

M73i78l35o29š 76H93o51l31e49č82e39k 7740461479114

Začínáte mě bavit ;-) o tom nemáte páru, jen víte, že je to celý určitě podvod

0/0
30.4.2015 13:37

M56i60l89o33š 11H10o53l64e18č89e91k 7430271859334

To bylo na Borise

0/0
30.4.2015 13:38

B87o87r31i93s 18P26o78u42z75a55r 5688938595567

Musím říci,že mě nikterak neirituje,když se můj účet baví pan Holeček.Zřejmě to bude jen do té doby,než mu secvakne,že management drah se baví na účet nás všech - tedy i na účet pana Holečka.

Většinou to neznám z vlastní zkušenosti ( tedy vyjma německých a rakouských drah),ale když si člověk uvědomí,že v těch zemích,kde nevymýšlejí všelijaké funkce a la drážní ombudsman pro vysloužilé ředitele ZOO,nebo kde by odstoupivšiho ředitele ani nenapadlo si za pár měsíců ve funkci,nárokovat neuvěřitelné benefity - tak v některých těchto zemích už jezdí vlaky třeba 450km/hod,interiér vagonů se s těma našema fluskama nedá už vůbec srovnat,nemluvě o chování personálu,čistotě na nádražích atp.

0/0
30.4.2015 14:26

M59a74r25t51i86n 97N13o80v61o96t16n65ý 3876426851584

Tak a teď si ještě zjistěte dvě věci:

1) Kolikrát více v Německu stát platí DB za 1km

2) Kdo má na starosti koleje (tedy i případnou stavbu VRT). Malá nápověda ČD to nejsou.

+3/0
30.4.2015 14:35

M18i28l42o61š 61H45o66l30e67č67e80k 7150301399514

Mně to je jasné. Já vám jen odpovídám a snažím se vysvětlit, že jde udělat dluh a zisk a jak to funguje a že to nemusí být podvod ani eskamoterstvi. Navíc CD v účtu vykazují ztráta, "ziskovy" jsou jen když nezapoctou hromadu podstatných nákladů. Ten zisk jak uvádějí se označuje EBITDA, normálně se to používá, na tom nic špatného není, jen je třeba vědět, co to přesně znamená. Pak je to užitečný údaj z účetnictví, ale prezentovat to jako finální číslo je manipulace.

+1/0
30.4.2015 14:57

M52a92r88t91i48n 15Š45u23l14c 2717909800655

do budoucna by to bylo dobré, kdyby si osobní doprava ČD dokázala vydělat jak na provoz, tak na splátky úvěrů za nová vozidla a úroků a nemusela to sanovat nákladní dopravou nebo věřit, že elektřina a nafta budou i dál levnější...

0/0
30.4.2015 14:40

T15o74m 40J30u34r56e22č17k42a 6245892395175

Dluh se zvýšil o 5 miliard díky nákupu nových vozidel, které mají životnost minimálně 30 let. Tedy těch 5 miliard je třeba rozdělit na 30 dílů za každý rok. Tedy 166 milionů rok a tohle číslo si porovnejte s tím ročním ziskem. ;-)

+2/0
30.4.2015 13:25

P56a69v81e76l 73M39e18j14s26t72r49i37k 2494443137566

Trosku motate hrusky z jabkama. Pokud chcete mluvit o zivotnosti vlaku na tricet let pak musite pocitat s celkovym dluhem ktery se draham nedari umorovat ale stale se navysuje a to i bez nakupu novych vozidel. Pak musite rozpocitaat tech 36 miliard do triceti let plus pribyvajici uroky a pokud jim opet zdrazi elektrina a nafta tak jim nepomuze ani rozprodavani nemovitosti, ktere mely byt davno prevedeny na SZDC, takhle si akorat CD vylepsuji rozpocet na ukor statu a pripadne konkurence.

+1/−1
30.4.2015 13:35

T51o79m 94J39u90r89e47č43k33a 6915232965365

No koukám, že přes míchání ovoce jste tady odborníkem spíše vy...

0/0
30.4.2015 13:53

M62i62l81o45š 77H32o67l49e74č62e86k 7630911659474

Pavlova úvaha je zbytečně komplexní na vysvětlení toho, co jste chtěl vysvětlit. Já jsem Vás pochopil.

0/0
30.4.2015 14:25

M89i84l31o10š 70H36o46l83e97č49e69k 7230451889634

Příklad : dopravce si půjčí na náklaďák, tím mu vzroste dluh. Začne jezdit a vydělává, je plusu, čili má zisk. Větší než bez auta na dluh. Samozřejmě mu zůstává ten závazek z dluhu, který musí splatit, napíšu to nepřesně, z toho zisku.

+3/0
30.4.2015 13:30

M75a12r55t50i44n 37Š70u14l81c 2937379920645

no jenže ČD v osobní dopravě koupily nové vlaky, vzrostl jim dluh, jezdí s nimi, splácí dluh a nevydělávají a jsou ve ztrátě... v zisku jsou jen díky tomu že náhodou vydělává nákladní doprava a náhodou zlevnily vstupy... ale celkově to není v dlouhodobém horizontu zrovna nejzdravější...

0/0
30.4.2015 14:38

M26i13l72o52š 98H61o21l33e31č85e60k 7520631239214

Já jsem se jen snažil vysvětlit, že jde zvýšit zadlužení i zisk najednou, což zde někteří nechápou.

0/0
30.4.2015 15:10

M31a42r42t14i73n 72Š17u45l29c 2647949430185

Chápu to tedy správně, že když je osobní doprava ČD ve ztrátě a přitom na většině tratí jim stát či kraje dorovnávají prokazatelnou ztrátu a ceny ČD by měly být stanoveny tak, aby výsledek by přinejhorším na nule, tak vlastně jezdí ve veřejném závazku za podnákladové ceny? A nebo tu ztrátu dokážou vytvořit na komerčních linkách (Praha - Ostrava) a dorovnávají jí ze zisku z nákladní dopravy? Což by ovšem znamenalo, že jezdí za podnákladové ceny na komečních linkách...

+2/0
30.4.2015 12:38

P89e92t16r 15N20e42c20h55a49n17i11c22k67ý 7763256598900

"Ukazuje se, že se zákazníkům daří prodávat dražší jízdenky na delší vzdálenosti." - Já si nemůžu pomoct, ale ta věta mi zní divně, i když to v nějakých pravidlech asi bude obhájeno

0/0
30.4.2015 12:20

P37a32v15e37l 70S76o30b64o85t28k95a 5470774

ČD mají velikou budoucnost - poté, co se na dálnici v některých úsecích bude moci jezdit 150 km/h (reálně 180, protože prekročení do 30km/h mimo obec je jen za 2500Kč a 2 body)  budou všichni rozumní lidé jezdit vlakem.

0/0
30.4.2015 11:42

J19a90n 71K28o27b25ě75r27s41k18ý 1720136301293

ČD dluží 36 miliard, protože kupují nové vlaky. To by zase ti stejní co tady nadávají, nadávali že ČD jezdí se starými vlaky ;-D

+9/0
30.4.2015 10:52

M74i37l57o22š 26H18o95l59e66č71e40k 7680381309864

A kolik z těch 36 šlo na vlaky? ;-)

+1/0
30.4.2015 11:08

M23i94r42e45k 57Z45á82v94o52d10n97ý 7272827640298

To nevím. Otázkou je, kdy někdo vymyslí, že vlaky budou jezdit na vzduch :)

0/0
30.4.2015 11:28

M83a17r95t48i71n 51N69o20v10o87t20n47ý 3606126891954

Absolutní většina.

+2/0
30.4.2015 11:50

M37a61r31e97k 71O24p 9679463340313

Tak buďt oabsolutní částka, nebo většina. Spojení těch slov je stejně hloupě jako například "příšerně pěkné", "skoro určitě" apod

0/0
30.4.2015 13:17

M36a59r93t42i53n 76N74o58v74o91t96n85ý 3606766231174

No, myslím si, že absolutní většina lidí pochopila, jak to bylo myšleno, Ope.

+1/0
30.4.2015 14:33

J32o97s96e43f 92J97a24n48e75k 9297201498609

Takže v zisku jsou pouze díky levnější elektřině a naftě a vyšším úhradám od státu a krajů ;-D

+3/−1
30.4.2015 10:48

T46o82m73á21š 22P56o36l65á33č22e60k 8715675156130

Tomuhle jsem se musel vzdycky smat. Jak muzu byt v zisku, kdyz mam vetsi dluh ?. To jsem si na ten zisk pujcit ?Ani to nebudu cist.

+1/−9
30.4.2015 10:46

R45a60d48e24k 75J73a26n33a53t36a 9175876834742

Velice jednoduše. Víz níže. A hybaj zpátky do školy.

+2/−1
30.4.2015 10:52

M32i13l25o37š 75H10o79l83e38č33e20k 7880931709354

A já se musím smát vám :-D jste úplný finanční negramot

+6/−1
30.4.2015 10:54

B39o38r88i61s 62P98o60u53z46a32r 5378928555657

To spíš takoví,jako Vy jsou pěkní demagogové.Já tedy nejsem účetní,ale umím si spočítat svoje náklady. Když mám rozpůjčováno víc,než vydělám,tak jdu prostě do mínusu.Pokud tohle nechápete Vy,tak jste pouze ignorant a eskamotér,který neumí nic jiného,než různé účetní machinace a ekvilibristiky.jenomže tyhle účetní čachry žádný reálný zisk nevygenerují ...

+1/−1
30.4.2015 13:04

M32i37l80o14š 62H18o83l84e70č86e30k 7730221509594

:-D v jádru máte pravdu s tím , když neutahnu dluhy, tak je to špatný. Ale když si půjčím na podnikání a to mi funguje, tak si zvětšim dluh i zisk z něho. Jde si zvětšit dluh i zisk najednou, to není žádné účetní eskamiterstvi, ale selský rozum. Jestli to nechápete, tak si kupte nějakou knížku o podvojném účetnictví a podnikovou ekonomii a čtěte. Jinak účetní výkazy se dají manipulovat, na to je ale spousta metod, jak to odhalit. Většinou se to nevyplatí. Jednu manipulaci předvedli v článku, ten zisk co uvádí je jen v případě, že by ty vlaky koupili zadarmo a budovy a větší majetek taky, k tomu neplatili úroky z půjček a daně. Rád bych vám to vysvětlil, ale v diskusi na to není prostor, musel bych vám to nějak srozumitelně nacrtnout, pokud jak píšete nejste účetní.

0/0
30.4.2015 13:24

B29o14r47i86s 94P64o74u54z88a32r 5318848795867

No pane Holečku - kdybychom byly pár let po ekonomické transformaci železnice,tak bych Vám dal za pravdu.ČD existuje jako samostatná ekonomická jednotka přes 20 let.Vemte si Německo po válce. Neexistoval možná souvislý kilometr kolejí,všechny lokomotivy rozstřílené,nádraží vybombardovaná.jak je sakra možné,že ti,co se projeli už začátkem 70.let německými vlaky,tak nevěřili,kam se před nás posunuli ...?

0/0
30.4.2015 14:35

M44a30r43t57i55n 57N29o57v80o20t85n63ý 3516186241494

Jenže stát tady na nějaké ČD téměř 20 let kašlal a neplatil jim ani za tu dopravu, kterou provozovaly. Ve skutečnosti je to tak, že jsou opravdu teprve pár let po ekonomické transformaci.

+2/−1
30.4.2015 14:40

R21o49m41a48n 97J45e42s38c80h21k42e 9158595287815

Nemáte pravdu. Stát vždy dotoval osobní přepravu ČSD a ČD. A také investice - kdo opravoval tunely na trati Brno - Česká Třebová od 60.let ? Už tehdy se připravovala elektrifikace.

0/0
1.5.2015 19:22

J30i49ř64í 36E39r73b26e91n 1923784196287

No, jestli to také není tím, jak objemné a přitom nízko úročené mezinárodní úvěry to poválečné Německo dostalo, aby se z té poválečné mizérie mohlo vyhrabat jednak za pomoci zahraničních investic, jednak - a to zejména - "domácími nákupy" (například truhlář si raději koupí brambory za tři marky od souseda a ví, že on si u něj zítra objedná skříňku - zato kdyby si koupil brambory za dvě marky ze zahraničí, tak by ty peníze už nikdy nikdo v německé ekonomice neviděl).

Němci se vzmohli především díky tomu, že svůj vlastní výdělek okamžitě reinvestovali do vlastní ekonomiky a dávali si vydělat navzájem, nevozili si do země levné zboží. A to je věc, kterou salónní ekonomové odmítají vidět.

0/0
1.5.2015 0:02

R82o44m85a49n 34J42e49s90c82h85k44e 9548165487325

ČD před 20 lety byl velký podnik s dopravou osobní, nákladní i se železničními tratěmi. Dnes je to holý přepravce osobní přepravy.

Kus práce  se udělal. Jezdí více vlaků a jezdí se rychleji. Alespoň na naší trati Brno - Česká Třebová.

0/0
1.5.2015 19:26

L24a50d96i10s75l59a69v 31P36a22s43t97o56r28e69k 1323297258105

Věta ze článku o vysokém zadlužení Honzo - je vysoké ve srovnání s kým bych se rád zeptal..

0/0
30.4.2015 10:03

D55a87v56i77d 92B23o76u41c46h75a43l 8259140249

Se všemi, kdo dluží méně, než 36 miliard Láďo. A samozřejmě, ve srovnání se všem, kdo bez šance jakkoli se tomu bránit, musí ze svých daní tuhle odborářskou černou díru sponzorovat.

+1/−5
30.4.2015 10:17

R32a29d90e27k 28J49a96n56a32t52a 9505766244782

Zadlužení firmy se neposuzuje v absulutní hodnotě, ale v poměru k aktivům. U ČD je to nyní 57%.

Pro srovnání, např. u Student Agency dosáhl tento ukazatel před několika lety i 95%. Zadluženost Sazky bývala i ve stovkách procent.

+5/0
30.4.2015 10:41

M68a62r70t43i97n 27S91e53d31o36n30a 2685386826359

Odkud cerpate info, ze  Student Agency byla tak zadluzena? Co vim Jancura primarne pronajima nez vlastni, v neposledni rade ktera banka by dala uver, kdyz neni moc cim rucit.

0/0
30.4.2015 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.