- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O pět miliard zaťali hloub sekyru a bez započtení úroků jsou v zisku? Kdyby měli úrok jen ve výši 1% pak z 36 miliard je to 360 milionů. To znamená 36 milionů na každého občana ČR. Za ty peníze by se každý mohl půl roku válet u moře a druhy půlrok v Alpách. A ještě by mu zbylo. Tomu říkám hospodaření.
? Úroky jsou miliarda. Jakých x miliónů na hlavu?
K tomu dluhu - viz text na ct24.cz:
"Celkové zadlužení skupiny České dráhy pak nadále roste. Zatímco v roce 2013 činil konsolidovaný dluh 34,6 miliardy, loni už to bylo 36,8 miliardy. Na České dráhy z toho připadá více než 31 miliard korun, zbylých pět miliard jsou dluhy ČD Cargo. Čistý dluh je však podle mluvčího drah Radka Joklíka nižší, protože čtyři miliardy korun pocházející mimo jiné z loňské podzimní emise dluhopisů dopravce stále nevyužil a drží je na bankovních účtech."
Ztráta téměř miliarda a když přijdou o lokálky na jihu Čech, tak se chtějí bránit co to jde a řvou do médii něco o péči řádného hospodáře. Jak může řádný hospodář skončit se ztrátou skoro miliardy korun
Protože hlavním cílem a.s. není vytvářet zisk, ale zajišťovat dopravní obslužnost
Tak zisk stoupnul na necelou miliardu a dluh se zvýšil o 5 miliard ? Tomu říkají úspěch ? Asi jsem blbej,ale takovémuto účetnictví tedy nerozumím ...
Vlastně tak trochu ano - nejde o nic jiného,než aby si management mohl opět rozdělit milionové prebendy ...
Ano, účetnictví nerozumíte. Viz níže, nejste první s tímto "objevem".
Chápu to tedy správně, že když je osobní doprava ČD ve ztrátě a přitom na většině tratí jim stát či kraje dorovnávají prokazatelnou ztrátu a ceny ČD by měly být stanoveny tak, aby výsledek by přinejhorším na nule, tak vlastně jezdí ve veřejném závazku za podnákladové ceny? A nebo tu ztrátu dokážou vytvořit na komerčních linkách (Praha - Ostrava) a dorovnávají jí ze zisku z nákladní dopravy? Což by ovšem znamenalo, že jezdí za podnákladové ceny na komečních linkách...
"Ukazuje se, že se zákazníkům daří prodávat dražší jízdenky na delší vzdálenosti." - Já si nemůžu pomoct, ale ta věta mi zní divně, i když to v nějakých pravidlech asi bude obhájeno
ČD mají velikou budoucnost - poté, co se na dálnici v některých úsecích bude moci jezdit 150 km/h (reálně 180, protože prekročení do 30km/h mimo obec je jen za 2500Kč a 2 body) budou všichni rozumní lidé jezdit vlakem.
ČD dluží 36 miliard, protože kupují nové vlaky. To by zase ti stejní co tady nadávají, nadávali že ČD jezdí se starými vlaky
A kolik z těch 36 šlo na vlaky? ;-)
Takže v zisku jsou pouze díky levnější elektřině a naftě a vyšším úhradám od státu a krajů
Tomuhle jsem se musel vzdycky smat. Jak muzu byt v zisku, kdyz mam vetsi dluh ?. To jsem si na ten zisk pujcit ?Ani to nebudu cist.
Velice jednoduše. Víz níže. A hybaj zpátky do školy.