Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

A380 je výjimečný stroj, ale bez člověka se neobejde, líčí český pilot

Světové nebe brázdí přibližně 150 obřích dvouposchoďových letadel Airbus A380, ovšem do kokpitu se za 10 let provozu vypracoval jediný Čech, 44letý David Hecl. „Mám velké osobní přání létat s A380 do Ruzyně pravidelně,“ říká v rozhovoru pro Víkend MF DNES pilot, který „velrybu“ řídí u aerolinek Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a79n 81Š96e37v30č28í79k 7493143437656

no,je to borecR^-takových více a bude líp

0/−1
4.5.2015 9:00

J20i53ř88í 78L67i40b64e21r 6328550970832

Takových lidí si vážím. Něco umějí, a dobře. Prospívají svojí šikovností nám ostatním. Což se o Ovarovi říct nedá... :-(

+4/−5
3.5.2015 19:12
Foto

K42a59m80i32l 87Ř54e92h95á58k 4609564565509

Nechápu, proč urážíte svého otce. Asi vás špatně vychoval, nebo jablko nepadlo daleko od stromu?

+5/−3
3.5.2015 22:28

J97i10ř62í 96L74i68b17e57r 6668520320232

Kromě toho, že trollíte, jsem z Vašeho příspěvku žádnou relevantní informaci nepojal. Kdybych byl synem Ovara I., tak bych v této republice chodil study kanály, ale asi bych raději bydlel někde jinde. ;-D

+2/−1
3.5.2015 22:50

G83e82o22r11g 63K26o73m80b97e64r76e49c 9954901936211

Jj, opravdu dobry stroj. Dnes jsem se s nim vratil z SFO. LH, hodne mista, tiche a dokonaly servis jak se na nemeckou spolecnost slusi.

+1/0
3.5.2015 18:02

A47l17e58x95a42n38d69r 39K12o23s57t86k89a 8352748166584

Rozdíl mezi dronem a tímto je jen těch 400 lidí na palubě. A dron občas někde jen tak spadne a nic se neděje. Jenže na palubě nezabije nikoho a na zemi i v nejhorším případě způsobí relativně malou škodu.

+2/−8
3.5.2015 13:09

M18i14c70h79a94l 94M43i82l74l51e42r 9336222109822

to je ale hodne neajpny prispevekRvRvRv

+6/−2
3.5.2015 13:58

J95a20r58o93s35l80a54v 22F81r98a49n68t85i90š72e88k 70B90r87ü86m32m40e51r 1211256233660

Proč? Vždyť je to pravda. Ztráty vojenských dronů, kvůli např. ztrátě spojení, jsou relativně velké, ale vzhledem k tomu, že to nestojí ničí zdraví, či život, tak se to veřejně neřeší. Od toho ty drony byly také zavedeny, aby mohly do nebezpečnějších oblastí kdykoliv je potřeba.

+1/0
5.5.2015 9:46

E85d36u16a88r23d 73B22l92a24z26e22k 1323360585585

To není český... pilot, ale pilot (původem) z Česka! Zaměňujete neustále příslovečné určení místa s (nacionálním až (nebezpečně) nacionalistickým) přívlastkem... ;-€

+1/−21
3.5.2015 10:10

L96a95d55i74s95l83a78v 53M61i31k22a 1951509654674

Nebezpeční jsou spíše různí Blažkové, aktivisté aspol.

+19/−1
3.5.2015 10:17

E47d78u21a24r68d 85B75l19a35z93e73k 1963570725575

Nebezpeční jsou NACI-onalisté! NACIonalismus vede celé národy do válek! Demonstrace v Brně nyní 1.5. vám to doufám potvrdila!? Naopak Blažkové varují před takovými extrémy a předsudky!

0/−18
3.5.2015 10:23

E67d60u37a73r43d 55B65l49a27z81e17k 1823530665115

Dodatek- ale neúčastním se jich! Jsem totiž individualista :-) Tedy jakýpak aktivista??? A aktivista je v jakékoliv aktivitě (např. za osvobození politických vězňů, nebo za záchranu nějaké vzácné! flory či fauny) pro vás automaticky tedy obecně negativní postava???8-o ...

0/−11
3.5.2015 10:26

S77t70a37n55i78s43l20a22v 89P71ř30i85b29y80l 1329868311806

Blažku, Blažku - z Vás musí mít doma manželka radost :-)

+13/0
3.5.2015 10:31

K14a62r61e67l 75F31r22i80t38z 4931417618132

Závidíte, že má pan Blažek manželku a vy jenom psa?;-D

+1/−12
3.5.2015 10:38

S31t51a34n26i12s68l11a93v 24P56ř47i47b12y22l 1699468671946

Já hlavně nezávidím jeho manželce :-)

+12/0
3.5.2015 10:52

K94a84r11e49l 14F49r20i94t15z 4431967148262

Pan Blažek vám vašeho psa také nezávidí...;-)

0/0
3.5.2015 17:55

F80r38a68n98t43i94š64e29k 27S29k86u88p15l23í29k 7732192521432

Jak se vlastně jmenoval ten magor, co odpálil ten barák ve Frenštátu?;-)

0/0
26.5.2015 20:12

K70r98y46š75t11o81f 47L84a15n17í62k 1669950195405

a proto nam do evropy politici stehuji pul afriky a u nas aspoň podporuji mnozeni cikanu, protože tyhle narody v evrope do zadnych valek nepujdou a domorodce proste vysaji přes jejich vlastní pravidla.

0/0
3.5.2015 21:12

K66a19r42e23l 35F51r13i74t77z 4641247598972

A na víc tento pilot není z Česka, ale z Moravy...;-)

+2/−10
3.5.2015 10:33

J35a89n 30V95á90c63l43a26v43í61k 3672266941209

Nemotáte Čechy a Česko?

+13/0
3.5.2015 11:27

K58a22r63e61l 89F78r74i55t19z 4411957268912

OK. Je tedy z Moravska...;-)

+2/−2
3.5.2015 17:53

J66a34n 67Š20e86v31č49í58k 7253853667756

Není z moravska.pokud vím,tak republika je ČESKO a ne čechy a skládá se historicky z čech a moravy:jen tak pro upřesnění.A běžte někam nacionalisti z čech i moravy!!!

+1/0
4.5.2015 9:04

M42a75r23t32i57n 73K95o39z41á54k 4614230129337

Je nějaká diskuze, kam tohle nepíšete? To je nějaká vaše posedlost?

+4/0
3.5.2015 11:39

K79a33r79e79l 87F10r73i70t75z 4911757508802

Ne, není...;-)

0/−1
3.5.2015 18:00

M93i55r61o43s36l96a85v 57Z13i60k33m61u66n98d 7869603224723

Když není český (s největší pravděpodobností občan České republiky) absolvent (patrně) českých škol s češtinou jako mateřštinou, jaký je to pilot ?

Je to snad pilot "domovské země letecké společnosti" ? Jak je to pak v případě pilotů společnosti  SAS ....

+1/0
3.5.2015 13:13

J54i17ř62í 50K26o78c44u96r65e11k 6705984315568

To záleží na tom, jestli má české občanství, nebo už jenom národnost původem z česka. :-P

A tohle je ještě jednoduchý případ. Takový János Von Neumann byl ... byl matematik. To jediné lze o něm napsat aniž by člověk riskoval nedostatečnou korektnost.

+1/0
3.5.2015 13:32

T16o92m11á83š 79K20n35a26i26f74l 6763710557280

a na ten blábol jsi přišel kde, chudáčku?

0/0
3.5.2015 17:07

R31o11m86a20n 63K29r30a43t27o53c38h81v97í38l 6406837866134

Ta fotka je fotomontáž?

+1/−3
3.5.2015 10:06

O39n75d55ř73e96j 12I80l11e46k 3388907869

V A380 uceňuju i přes obrovský množství pasažérů dostatečný místo mezi sedadly, s mými 196 cm to bývá občas problém.

+4/−2
3.5.2015 10:02

S72t53a32n26i75s64l24a60v 45P11ř35i72b74y57l 1549968221956

Nejde ani tak o typ letadla, ale jak si to tam která letecká společnost poručí naskládat.

+10/0
3.5.2015 10:06

M84i42c87h73a41l 78M71i56l13l83e38r 9616812919512

pokud se leta s Emirates, doporucuji sedadlo v prednim oddeleni economy, kde je rozestup o 2 palce (5cm) vetsi

+4/0
3.5.2015 10:22

K40a79r83e59l 81P61a75n68c35e66r 7371490818984

Kdyz lelkuji v prostoru za pilotni kabinou, tam kde se chodime projit pri dlouhem letu a letusky nosi obcerstveni pilotum, se podivuji proc nas tak prohlizeji na letisti, kdyz  trenovany borec (unosce) by k pilotum vnikl bez problemu.

0/0
3.5.2015 9:38

F49r57a83n88t50i52š58e98k 97S21k52u53p28l60í39k 7312832291432

Možná právě proto.

0/0
26.5.2015 20:13
Foto

K30a44m77i69l 46Ř40e43h19á72k 4629174145389

Mne by zajímalo, jestli si "autor" ten "rozhovor" nevycucal z prstu.

+1/−17
3.5.2015 9:15

D88a57n63i36e54l 72K41r48o92n41e80r 7724174376437

na zaklade ceho mate ten pocit?

+8/0
3.5.2015 10:12

T24o39m13á82š 18K16n61a63i71f87l 6463580167430

někteří lidé (jako vy) nemají na práci nic lepšího, než prudit a prudit...

+1/0
3.5.2015 17:07
Foto

K84a45m90i17l 23Ř63e70h96á13k 4769204865939

Dobrý večer.

Předem děkuji za mínusy. Smutné je to, že je mi to fuk.

Nyní k věci - pro pana Kronera. Jde o celý článek, kdy vážně pochybuji, že by pan pilot odpovídal tak "divně" na otázky pana "redaktora". Např. -Počítač tam není jeden, jsou jich desítky. Konkrétní číslo vám neprozradím,......

Buďte si jisti, že pan pilot zná naprosto přesně počet a funkce jednotlivých "počítačů". Buď te si naprosto jisti, že pan pilot zná A380 , jak se s trochou nadsázky říká - do posledního šroubku. Jinak by u Emirates nezískal práci.

To by létal tak max. u nějaké low cost.

Jinak takových "divných" vyjádření je tam několik. Proto si dovolím tvrdit, že pan "redaktor" si rozhovor buď vymyslel, nebo zkreslil.

Pro pana Knaifla - vy také "píšete" takové hodnotné škváry?

0/−3
3.5.2015 21:56

J36a13n 95G96o39t12t10l93i42e58b 2344955320376

A to že pilot nezodpověděl otázku na přesný počet počítačů vám připadá jako největší (nejdůležitější) argument pro to, že celý článek je vymyšlený?

Mě to spíš přijde, že pilot na rozdíl od vás je schopen odlišit podstatné věci od nepodstatných a pro účely rozhovoru se nad tím dál nezabýval. Dá se předpokládat, že kdyby na to měl tužku, papír a 5 minut času, tak by Vám to řekl. Ale to asi nebylo cílem otázky a už vůbec nebylo smyslem rozhovoru zkoušet pilota z takovýchto technikálií.

0/0
4.5.2015 0:07

P92e91t48r 17C24e35r15v17e94n89y 1643920725

ale prd, u emirates pracuje jako pilot, ne technik, kolik to ma pocitacu je pro nej dulezity stejne jako kolik je pouzito nytu na kridle. Nehlede na to ze to co on vidi pri ovladani jako jeden pocitac muze byt fyzicky az tri pocitace...

+1/0
4.5.2015 14:39
Foto

K72a27m35i36l 71Ř30e22h34á60k 4749894175559

Je vidět, že o dané věci nemáte nejmenší povědomí. Ale moudrosti z vás padají, jedna báseň. Plzeňské geny?

0/−2
4.5.2015 23:30

P15e49t52r 86C65e21r90v36e76n14y 1643680955

jojo zatimco vy jste zkusenej pilot emirates  ;-D

+1/0
5.5.2015 11:13

M61i87c28h17a16l 41M46i38l37l75e17r 9326622749192

poznamku "Zkrátka nádhera. Máme tam spoustu místa a letoun je tak tichý, že kolikrát slyšíme, jak se baví cestující v první řadě za zavřenými dveřmi kokpitu. Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesky-pilot-airbusu-a380-rozhovor-d4c-/eko-doprava.aspx?c=A150430_132220_eko-doprava_rny"

povazuji za trosku prehnanou.

 V A380 Emirates se hned vedle dveri do kokpitu nachazeji 3 zachodky a mezi nimi male schudky vedouci na plosinu foyeru. Tam konci z druhe strany take velke schodiste do 1.patra letadla s oddelenimi prvni tridy a business. Foyer je prakticky neustale pouzivany palubnim personalem i pasazery z economy, kteri tudy chodi na zachody, chodi se do foyeru protahovat / cvicit behem dlouheho letu a take se bavit mezi sebou. Zvlast pri tech dlouhych 14 hodinovych letech!

A380, Verze 1, ktera obvykle leta na zminovanych spojenich do Australie,  ma odstup od kokpitu zvlast velky, protoze mezi nim a zacatkem kabiny pro pasazery je prepazka se dvema dalsimi zachody. Viz plan letadla

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380.php

Aby piloti v kokpitu mohli slyset o cem si povidaji pasazeri v prvni rade economy, museli by zanedbat hluk ze zachodu z obou stran foyeru i konverzaci ve foyeru  a slyset az co je za dalsi prepazkou.

A380, verze 2 prvni radu sedadel vic priblizuje kokpitu, viz

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_B.php

protoze vynechava druhou prepazku se zachody, ale presto je mezi nimi a kokpitem foyer a 3 zachody.

 Rekl bych, ze konverzaci pasazeru je mozne slyset do kokpitu pouze ve verzi 2 a v dobe, kdy plati narizeni zapnout pasy a pasazeri ani nikdo jiny nepobiha po foyeru.

0/−7
3.5.2015 8:56

M12i42c26h57a10l 67M29i65l64l18e33r 9536122469942

jinak rozhovor dobry a zajimavy. R^

Manzelcina kamoska ma manzela -kapitana Emirates, ktery take leta s A380, casto na lince Dubaj- Sydney - Auckland.

+4/0
3.5.2015 8:59

P22e70t66r 74V68e33s16e52l68ý 2579708263766

Nemáte pocit, že jste hnidopich? Říká vám něco nadsázka?

+10/0
3.5.2015 9:11

M72i44c63h13a45l 80M34i43l87l17e67r 9376412329632

pocit nemam.

Nadsazka by v danem kontextu vypadala trochu jinak.

Pokud se ti nelibi, co jsem napsal, muzes prekonat svou touhu po hnidopisstvi a odejit o dum dal;-)

0/−8
3.5.2015 9:13

M98i82c87h43a91l 41M63i46l64l86e16r 9856952889572

prispevek obsahujici fakta je obvykle nejvic shazovan temi

1)komu vadi vetsi znalosti nekoho jineho,

2)v kom to vyvola z nejakych duvodu pocit zavisti

3)stouralum, kteri radi z principu oponuji tomu, co sami neznaji

0/−4
3.5.2015 10:36

J98a39n 50G52o92t29t53l29i17e30b 2214615340626

A nepřipadáte si vy spíš jako ten šťoural? Vzhledem k tomu, že šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot? I přesto, že můžete mít částečně třeba pravdu? Dyť na tom rozhovor vůbec nestojí ne?

BTW. Na konci svého dlouhého referátu jste si na dvou řádkách odpověděl, že to s trochou štěstí možné je.. Takže vám gratuluji k myšlenkové onanii a sděluji vám, že jste nemusel snížit karmu o všechna ta mínuska, jejichž rozborem jste si tu téměř  sám vytvořil celé vlákno a mohl si tak ušetřit aspoň 15minut svého času..

+1/0
3.5.2015 23:57

M97i47c36h11a52l 52M84i69l36l34e45r 9196972989262

"šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot?";-D Dobry for. Kdyz jsme u toho casu - mohl sis usetrit ten svuj, protoze na rozdil od tebe ja vim co pisi.

V tom zminovanem foyeru jsem byl behem mych letu mnohokrat a z vlastni praxe vim, kolik se tam da slyset a ODKUD. I z mista na plosince nad levymi schudky z foyeru, odkud vedou vlevo dvere na zachod a vpred dvere do kokpitu, kdyz jsem nekolikrat stal asi 50cm od dveri do kokpitu.

Jak rikam, jedina teoreticka moznost slyset z kokpitu rozhovor pasazeru z predni rady sedadel by byla pouze u verze 2 a jen v dobe, kdy vsichni sedi pripoutani.  To take by predpokladalo, ze dvere do kokpitu by byly ponekud tenke a forove - a to se mi nezda. Ale nejspis se mohlo jednat o rozhovor letusek, ktere maji sva sedadla ve foyeru, upevnene na stene pod temi 3 zachodky.

Takze jako zertik od pana kapitana ano, ale jako skutecnost ne. Stojim tedy pri tom, co jsem rekl nahore - trosku prehnane tvrzeni.

0/−1
4.5.2015 7:38

J38i93ř38í 54H39n18ě38d85ý 1886396435553

vsude byl a od kokpitu ma klice! vas bych chtel mit na palube, az se piloti otravi jidlem. vase praxe a fakt, ze jste stal 50cm od kokpitu, to je neco uzasneho! ;-D

+3/0
4.5.2015 8:49

M63i80c23h79a79l 38M82i65l49l79e84r 9536452719382

napsal nekdo, kdo si ani neprecetl o co jde. Nebo nepochopil.;-D

Tak jeste jednou a zvlast pro tebe po lopate.;-D

Kdyz nekdo stoji primo prede dvermi kokpitu (a ne pouze jednou), ma velmi dobrou predstavu jak moc je/neni odtatmtud slyset co si rikaji pasazeri v prvni rade kabiny, ktera je pres foyer a jeste navic za prepazkou. Mohu te ujistit, ze za normalniho provozu VUBEC nic.  Vzhledem k tomu, ze pan kapitan ani nestal na te plosince, ale byl v kokpitu ve svem sedadle a ze material dveri do kokpitu neni zadny forovy papundekl, ale je to solidni a navic oceli vyztuzene, pak cloveku dojde, ze kapitan jen zertoval.

Ze sveho mista by mohl nanjevys slyset pokud by nekdo vytrvale rval hruzou. Nebo kdyby letusky hodne hlasite mluvily ve svych sedadlech pripevnenych na stene u zachodu nejblizsich kokpitu.....a to jeste jenom v nekolika momentech.

0/0
4.5.2015 9:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.