Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A380 je výjimečný stroj, ale bez člověka se neobejde, líčí český pilot

Světové nebe brázdí přibližně 150 obřích dvouposchoďových letadel Airbus A380, ovšem do kokpitu se za 10 let provozu vypracoval jediný Čech, 44letý David Hecl. „Mám velké osobní přání létat s A380 do Ruzyně pravidelně,“ říká v rozhovoru pro Víkend MF DNES pilot, který „velrybu“ řídí u aerolinek Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a19n 17Š79e13v93č67í61k 7423233987176

no,je to borecR^-takových více a bude líp

0/−1
4.5.2015 9:00

J51i32ř71í 77L22i53b89e84r 6658510530212

Takových lidí si vážím. Něco umějí, a dobře. Prospívají svojí šikovností nám ostatním. Což se o Ovarovi říct nedá... :-(

+4/−5
3.5.2015 19:12
Foto

K66a78m35i12l 77Ř81e98h61á73k 4639304765339

Nechápu, proč urážíte svého otce. Asi vás špatně vychoval, nebo jablko nepadlo daleko od stromu?

+5/−3
3.5.2015 22:28

J45i39ř78í 86L96i29b56e23r 6518130170662

Kromě toho, že trollíte, jsem z Vašeho příspěvku žádnou relevantní informaci nepojal. Kdybych byl synem Ovara I., tak bych v této republice chodil study kanály, ale asi bych raději bydlel někde jinde. ;-D

+2/−1
3.5.2015 22:50

G12e71o79r31g 76K96o65m66b84e17r34e81c 9234711566561

Jj, opravdu dobry stroj. Dnes jsem se s nim vratil z SFO. LH, hodne mista, tiche a dokonaly servis jak se na nemeckou spolecnost slusi.

+1/0
3.5.2015 18:02

A56l62e39x65a92n52d20r 74K17o85s14t77k89a 8902898556894

Rozdíl mezi dronem a tímto je jen těch 400 lidí na palubě. A dron občas někde jen tak spadne a nic se neděje. Jenže na palubě nezabije nikoho a na zemi i v nejhorším případě způsobí relativně malou škodu.

+2/−8
3.5.2015 13:09

M72i98c94h11a41l 26M49i78l72l25e77r 9366162169742

to je ale hodne neajpny prispevekRvRvRv

+6/−2
3.5.2015 13:58

J52a58r57o83s27l10a41v 30F57r18a73n29t49i12š36e29k 24B81r71ü47m63m70e51r 1781716483750

Proč? Vždyť je to pravda. Ztráty vojenských dronů, kvůli např. ztrátě spojení, jsou relativně velké, ale vzhledem k tomu, že to nestojí ničí zdraví, či život, tak se to veřejně neřeší. Od toho ty drony byly také zavedeny, aby mohly do nebezpečnějších oblastí kdykoliv je potřeba.

+1/0
5.5.2015 9:46

E47d62u47a75r22d 83B72l61a50z21e26k 1393210455925

To není český... pilot, ale pilot (původem) z Česka! Zaměňujete neustále příslovečné určení místa s (nacionálním až (nebezpečně) nacionalistickým) přívlastkem... ;-€

+1/−21
3.5.2015 10:10

L87a35d87i66s90l93a54v 25M46i16k57a 1971119324184

Nebezpeční jsou spíše různí Blažkové, aktivisté aspol.

+19/−1
3.5.2015 10:17

E55d56u97a85r59d 58B20l53a13z76e70k 1393860535755

Nebezpeční jsou NACI-onalisté! NACIonalismus vede celé národy do válek! Demonstrace v Brně nyní 1.5. vám to doufám potvrdila!? Naopak Blažkové varují před takovými extrémy a předsudky!

0/−18
3.5.2015 10:23

E28d34u71a51r85d 78B27l31a36z58e17k 1513110825345

Dodatek- ale neúčastním se jich! Jsem totiž individualista :-) Tedy jakýpak aktivista??? A aktivista je v jakékoliv aktivitě (např. za osvobození politických vězňů, nebo za záchranu nějaké vzácné! flory či fauny) pro vás automaticky tedy obecně negativní postava???8-o ...

0/−11
3.5.2015 10:26

S58t84a93n58i27s70l24a74v 39P44ř88i34b64y57l 1459478561396

Blažku, Blažku - z Vás musí mít doma manželka radost :-)

+13/0
3.5.2015 10:31

K86a57r47e54l 96F54r47i25t68z 4531197408342

Závidíte, že má pan Blažek manželku a vy jenom psa?;-D

+1/−12
3.5.2015 10:38

S47t12a26n97i53s17l60a93v 68P76ř32i88b26y37l 1929328721196

Já hlavně nezávidím jeho manželce :-)

+12/0
3.5.2015 10:52

K86a92r75e71l 48F44r33i29t45z 4231797248832

Pan Blažek vám vašeho psa také nezávidí...;-)

0/0
3.5.2015 17:55

F87r80a95n44t37i20š20e29k 77S12k30u55p33l98í52k 7792562931182

Jak se vlastně jmenoval ten magor, co odpálil ten barák ve Frenštátu?;-)

0/0
26.5.2015 20:12

K18r58y49š62t11o58f 84L88a14n30í44k 1509170745105

a proto nam do evropy politici stehuji pul afriky a u nas aspoň podporuji mnozeni cikanu, protože tyhle narody v evrope do zadnych valek nepujdou a domorodce proste vysaji přes jejich vlastní pravidla.

0/0
3.5.2015 21:12

K60a50r81e14l 73F86r58i39t72z 4181877898512

A na víc tento pilot není z Česka, ale z Moravy...;-)

+2/−10
3.5.2015 10:33

J10a95n 19V35á92c11l22a63v41í57k 3952906561629

Nemotáte Čechy a Česko?

+13/0
3.5.2015 11:27

K26a21r68e52l 79F91r31i50t67z 4901517738722

OK. Je tedy z Moravska...;-)

+2/−2
3.5.2015 17:53

J67a51n 74Š61e50v18č13í84k 7403433847216

Není z moravska.pokud vím,tak republika je ČESKO a ne čechy a skládá se historicky z čech a moravy:jen tak pro upřesnění.A běžte někam nacionalisti z čech i moravy!!!

+1/0
4.5.2015 9:04

M44a65r21t69i97n 80K18o64z60á65k 4374600549567

Je nějaká diskuze, kam tohle nepíšete? To je nějaká vaše posedlost?

+4/0
3.5.2015 11:39

K42a55r19e48l 55F19r81i42t68z 4831487358552

Ne, není...;-)

0/−1
3.5.2015 18:00

M33i65r21o52s47l11a10v 14Z39i80k41m64u15n21d 7399873564173

Když není český (s největší pravděpodobností občan České republiky) absolvent (patrně) českých škol s češtinou jako mateřštinou, jaký je to pilot ?

Je to snad pilot "domovské země letecké společnosti" ? Jak je to pak v případě pilotů společnosti  SAS ....

+1/0
3.5.2015 13:13

J19i50ř79í 20K31o76c74u81r29e82k 6825214645378

To záleží na tom, jestli má české občanství, nebo už jenom národnost původem z česka. :-P

A tohle je ještě jednoduchý případ. Takový János Von Neumann byl ... byl matematik. To jediné lze o něm napsat aniž by člověk riskoval nedostatečnou korektnost.

+1/0
3.5.2015 13:32

T52o71m68á18š 51K82n94a90i69f17l 6163100857810

a na ten blábol jsi přišel kde, chudáčku?

0/0
3.5.2015 17:07

R44o66m43a40n 68K79r18a54t23o67c60h98v22í59l 6546917946884

Ta fotka je fotomontáž?

+1/−3
3.5.2015 10:06

O10n31d42ř38e45j 57I67l72e33k 4967847525668

V A380 uceňuju i přes obrovský množství pasažérů dostatečný místo mezi sedadly, s mými 196 cm to bývá občas problém.

+4/−2
3.5.2015 10:02

S59t17a66n40i45s87l91a50v 57P31ř52i85b85y73l 1849488631316

Nejde ani tak o typ letadla, ale jak si to tam která letecká společnost poručí naskládat.

+10/0
3.5.2015 10:06

M89i97c60h85a27l 31M44i54l83l85e75r 9846282549902

pokud se leta s Emirates, doporucuji sedadlo v prednim oddeleni economy, kde je rozestup o 2 palce (5cm) vetsi

+4/0
3.5.2015 10:22

K35a31r63e63l 90P80a68n96c14e57r 7631820308784

Kdyz lelkuji v prostoru za pilotni kabinou, tam kde se chodime projit pri dlouhem letu a letusky nosi obcerstveni pilotum, se podivuji proc nas tak prohlizeji na letisti, kdyz  trenovany borec (unosce) by k pilotum vnikl bez problemu.

0/0
3.5.2015 9:38

F27r32a84n40t55i36š30e24k 73S30k91u55p95l33í69k 7602582691652

Možná právě proto.

0/0
26.5.2015 20:13
Foto

K67a64m38i39l 64Ř77e55h15á78k 4169944905109

Mne by zajímalo, jestli si "autor" ten "rozhovor" nevycucal z prstu.

+1/−17
3.5.2015 9:15

D79a89n91i15e17l 86K24r96o36n52e11r 7844464686947

na zaklade ceho mate ten pocit?

+8/0
3.5.2015 10:12

T37o50m76á36š 49K18n10a85i71f35l 6613700947770

někteří lidé (jako vy) nemají na práci nic lepšího, než prudit a prudit...

+1/0
3.5.2015 17:07
Foto

K60a58m15i65l 62Ř25e40h55á24k 4559794635699

Dobrý večer.

Předem děkuji za mínusy. Smutné je to, že je mi to fuk.

Nyní k věci - pro pana Kronera. Jde o celý článek, kdy vážně pochybuji, že by pan pilot odpovídal tak "divně" na otázky pana "redaktora". Např. -Počítač tam není jeden, jsou jich desítky. Konkrétní číslo vám neprozradím,......

Buďte si jisti, že pan pilot zná naprosto přesně počet a funkce jednotlivých "počítačů". Buď te si naprosto jisti, že pan pilot zná A380 , jak se s trochou nadsázky říká - do posledního šroubku. Jinak by u Emirates nezískal práci.

To by létal tak max. u nějaké low cost.

Jinak takových "divných" vyjádření je tam několik. Proto si dovolím tvrdit, že pan "redaktor" si rozhovor buď vymyslel, nebo zkreslil.

Pro pana Knaifla - vy také "píšete" takové hodnotné škváry?

0/−3
3.5.2015 21:56

J75a63n 57G49o72t71t48l27i64e19b 2674485980946

A to že pilot nezodpověděl otázku na přesný počet počítačů vám připadá jako největší (nejdůležitější) argument pro to, že celý článek je vymyšlený?

Mě to spíš přijde, že pilot na rozdíl od vás je schopen odlišit podstatné věci od nepodstatných a pro účely rozhovoru se nad tím dál nezabýval. Dá se předpokládat, že kdyby na to měl tužku, papír a 5 minut času, tak by Vám to řekl. Ale to asi nebylo cílem otázky a už vůbec nebylo smyslem rozhovoru zkoušet pilota z takovýchto technikálií.

0/0
4.5.2015 0:07

P53e33t19r 79C46e46r69v86e43n10y 1983730425

ale prd, u emirates pracuje jako pilot, ne technik, kolik to ma pocitacu je pro nej dulezity stejne jako kolik je pouzito nytu na kridle. Nehlede na to ze to co on vidi pri ovladani jako jeden pocitac muze byt fyzicky az tri pocitace...

+1/0
4.5.2015 14:39
Foto

K43a65m55i98l 75Ř89e12h43á32k 4569934155569

Je vidět, že o dané věci nemáte nejmenší povědomí. Ale moudrosti z vás padají, jedna báseň. Plzeňské geny?

0/−2
4.5.2015 23:30

P48e97t95r 87C38e11r14v75e67n82y 1743380245

jojo zatimco vy jste zkusenej pilot emirates  ;-D

+1/0
5.5.2015 11:13

M53i12c37h64a62l 94M49i62l68l80e27r 9486802149972

poznamku "Zkrátka nádhera. Máme tam spoustu místa a letoun je tak tichý, že kolikrát slyšíme, jak se baví cestující v první řadě za zavřenými dveřmi kokpitu. Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesky-pilot-airbusu-a380-rozhovor-d4c-/eko-doprava.aspx?c=A150430_132220_eko-doprava_rny"

povazuji za trosku prehnanou.

 V A380 Emirates se hned vedle dveri do kokpitu nachazeji 3 zachodky a mezi nimi male schudky vedouci na plosinu foyeru. Tam konci z druhe strany take velke schodiste do 1.patra letadla s oddelenimi prvni tridy a business. Foyer je prakticky neustale pouzivany palubnim personalem i pasazery z economy, kteri tudy chodi na zachody, chodi se do foyeru protahovat / cvicit behem dlouheho letu a take se bavit mezi sebou. Zvlast pri tech dlouhych 14 hodinovych letech!

A380, Verze 1, ktera obvykle leta na zminovanych spojenich do Australie,  ma odstup od kokpitu zvlast velky, protoze mezi nim a zacatkem kabiny pro pasazery je prepazka se dvema dalsimi zachody. Viz plan letadla

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380.php

Aby piloti v kokpitu mohli slyset o cem si povidaji pasazeri v prvni rade economy, museli by zanedbat hluk ze zachodu z obou stran foyeru i konverzaci ve foyeru  a slyset az co je za dalsi prepazkou.

A380, verze 2 prvni radu sedadel vic priblizuje kokpitu, viz

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_B.php

protoze vynechava druhou prepazku se zachody, ale presto je mezi nimi a kokpitem foyer a 3 zachody.

 Rekl bych, ze konverzaci pasazeru je mozne slyset do kokpitu pouze ve verzi 2 a v dobe, kdy plati narizeni zapnout pasy a pasazeri ani nikdo jiny nepobiha po foyeru.

0/−7
3.5.2015 8:56

M95i78c89h74a23l 89M46i93l95l40e66r 9756272479382

jinak rozhovor dobry a zajimavy. R^

Manzelcina kamoska ma manzela -kapitana Emirates, ktery take leta s A380, casto na lince Dubaj- Sydney - Auckland.

+4/0
3.5.2015 8:59

P19e17t11r 78V12e73s41e27l79ý 2369318803206

Nemáte pocit, že jste hnidopich? Říká vám něco nadsázka?

+10/0
3.5.2015 9:11

M82i52c85h11a45l 51M79i28l30l16e56r 9956152309322

pocit nemam.

Nadsazka by v danem kontextu vypadala trochu jinak.

Pokud se ti nelibi, co jsem napsal, muzes prekonat svou touhu po hnidopisstvi a odejit o dum dal;-)

0/−8
3.5.2015 9:13

M66i65c26h59a86l 54M89i79l54l84e72r 9406292609512

prispevek obsahujici fakta je obvykle nejvic shazovan temi

1)komu vadi vetsi znalosti nekoho jineho,

2)v kom to vyvola z nejakych duvodu pocit zavisti

3)stouralum, kteri radi z principu oponuji tomu, co sami neznaji

0/−4
3.5.2015 10:36

J46a13n 82G45o25t92t66l34i58e47b 2214165380956

A nepřipadáte si vy spíš jako ten šťoural? Vzhledem k tomu, že šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot? I přesto, že můžete mít částečně třeba pravdu? Dyť na tom rozhovor vůbec nestojí ne?

BTW. Na konci svého dlouhého referátu jste si na dvou řádkách odpověděl, že to s trochou štěstí možné je.. Takže vám gratuluji k myšlenkové onanii a sděluji vám, že jste nemusel snížit karmu o všechna ta mínuska, jejichž rozborem jste si tu téměř  sám vytvořil celé vlákno a mohl si tak ušetřit aspoň 15minut svého času..

+1/0
3.5.2015 23:57

M28i36c25h71a95l 75M10i18l11l73e62r 9856472659782

"šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot?";-D Dobry for. Kdyz jsme u toho casu - mohl sis usetrit ten svuj, protoze na rozdil od tebe ja vim co pisi.

V tom zminovanem foyeru jsem byl behem mych letu mnohokrat a z vlastni praxe vim, kolik se tam da slyset a ODKUD. I z mista na plosince nad levymi schudky z foyeru, odkud vedou vlevo dvere na zachod a vpred dvere do kokpitu, kdyz jsem nekolikrat stal asi 50cm od dveri do kokpitu.

Jak rikam, jedina teoreticka moznost slyset z kokpitu rozhovor pasazeru z predni rady sedadel by byla pouze u verze 2 a jen v dobe, kdy vsichni sedi pripoutani.  To take by predpokladalo, ze dvere do kokpitu by byly ponekud tenke a forove - a to se mi nezda. Ale nejspis se mohlo jednat o rozhovor letusek, ktere maji sva sedadla ve foyeru, upevnene na stene pod temi 3 zachodky.

Takze jako zertik od pana kapitana ano, ale jako skutecnost ne. Stojim tedy pri tom, co jsem rekl nahore - trosku prehnane tvrzeni.

0/−1
4.5.2015 7:38

J77i84ř63í 67H42n60ě66d25ý 1596446585363

vsude byl a od kokpitu ma klice! vas bych chtel mit na palube, az se piloti otravi jidlem. vase praxe a fakt, ze jste stal 50cm od kokpitu, to je neco uzasneho! ;-D

+3/0
4.5.2015 8:49

M45i64c17h50a51l 17M44i38l90l16e15r 9706232399402

napsal nekdo, kdo si ani neprecetl o co jde. Nebo nepochopil.;-D

Tak jeste jednou a zvlast pro tebe po lopate.;-D

Kdyz nekdo stoji primo prede dvermi kokpitu (a ne pouze jednou), ma velmi dobrou predstavu jak moc je/neni odtatmtud slyset co si rikaji pasazeri v prvni rade kabiny, ktera je pres foyer a jeste navic za prepazkou. Mohu te ujistit, ze za normalniho provozu VUBEC nic.  Vzhledem k tomu, ze pan kapitan ani nestal na te plosince, ale byl v kokpitu ve svem sedadle a ze material dveri do kokpitu neni zadny forovy papundekl, ale je to solidni a navic oceli vyztuzene, pak cloveku dojde, ze kapitan jen zertoval.

Ze sveho mista by mohl nanjevys slyset pokud by nekdo vytrvale rval hruzou. Nebo kdyby letusky hodne hlasite mluvily ve svych sedadlech pripevnenych na stene u zachodu nejblizsich kokpitu.....a to jeste jenom v nekolika momentech.

0/0
4.5.2015 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.