Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A380 je výjimečný stroj, ale bez člověka se neobejde, líčí český pilot

Světové nebe brázdí přibližně 150 obřích dvouposchoďových letadel Airbus A380, ovšem do kokpitu se za 10 let provozu vypracoval jediný Čech, 44letý David Hecl. „Mám velké osobní přání létat s A380 do Ruzyně pravidelně,“ říká v rozhovoru pro Víkend MF DNES pilot, který „velrybu“ řídí u aerolinek Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a25n 51Š76e96v42č13í36k 7453873427576

no,je to borecR^-takových více a bude líp

0/−1
4.5.2015 9:00

J72i11ř19í 44L66i17b62e61r 6198570600682

Takových lidí si vážím. Něco umějí, a dobře. Prospívají svojí šikovností nám ostatním. Což se o Ovarovi říct nedá... :-(

+4/−5
3.5.2015 19:12
Foto

K53a49m43i66l 44Ř21e25h70á40k 4549374385109

Nechápu, proč urážíte svého otce. Asi vás špatně vychoval, nebo jablko nepadlo daleko od stromu?

+5/−3
3.5.2015 22:28

J93i54ř33í 38L87i48b94e50r 6678770670212

Kromě toho, že trollíte, jsem z Vašeho příspěvku žádnou relevantní informaci nepojal. Kdybych byl synem Ovara I., tak bych v této republice chodil study kanály, ale asi bych raději bydlel někde jinde. ;-D

+2/−1
3.5.2015 22:50

G63e14o28r30g 82K52o22m62b41e29r46e73c 9584861126311

Jj, opravdu dobry stroj. Dnes jsem se s nim vratil z SFO. LH, hodne mista, tiche a dokonaly servis jak se na nemeckou spolecnost slusi.

+1/0
3.5.2015 18:02

A96l46e57x40a77n89d38r 77K61o67s64t33k31a 8792158536924

Rozdíl mezi dronem a tímto je jen těch 400 lidí na palubě. A dron občas někde jen tak spadne a nic se neděje. Jenže na palubě nezabije nikoho a na zemi i v nejhorším případě způsobí relativně malou škodu.

+2/−8
3.5.2015 13:09

M98i66c52h14a17l 36M35i17l54l57e80r 9906902189502

to je ale hodne neajpny prispevekRvRvRv

+6/−2
3.5.2015 13:58

J73a45r62o65s55l69a73v 15F72r50a40n54t73i60š93e76k 95B25r92ü53m43m18e31r 1401926533320

Proč? Vždyť je to pravda. Ztráty vojenských dronů, kvůli např. ztrátě spojení, jsou relativně velké, ale vzhledem k tomu, že to nestojí ničí zdraví, či život, tak se to veřejně neřeší. Od toho ty drony byly také zavedeny, aby mohly do nebezpečnějších oblastí kdykoliv je potřeba.

+1/0
5.5.2015 9:46

E50d64u31a33r14d 85B72l41a22z39e40k 1173390435205

To není český... pilot, ale pilot (původem) z Česka! Zaměňujete neustále příslovečné určení místa s (nacionálním až (nebezpečně) nacionalistickým) přívlastkem... ;-€

+1/−21
3.5.2015 10:10

L82a39d11i62s83l75a10v 82M30i96k24a 1221359794914

Nebezpeční jsou spíše různí Blažkové, aktivisté aspol.

+19/−1
3.5.2015 10:17

E29d56u33a39r80d 61B49l98a74z32e50k 1553170135635

Nebezpeční jsou NACI-onalisté! NACIonalismus vede celé národy do válek! Demonstrace v Brně nyní 1.5. vám to doufám potvrdila!? Naopak Blažkové varují před takovými extrémy a předsudky!

0/−18
3.5.2015 10:23

E12d63u22a35r78d 87B29l19a24z31e86k 1793540325305

Dodatek- ale neúčastním se jich! Jsem totiž individualista :-) Tedy jakýpak aktivista??? A aktivista je v jakékoliv aktivitě (např. za osvobození politických vězňů, nebo za záchranu nějaké vzácné! flory či fauny) pro vás automaticky tedy obecně negativní postava???8-o ...

0/−11
3.5.2015 10:26

S65t75a26n10i14s59l25a20v 85P85ř53i57b49y22l 1849118761426

Blažku, Blažku - z Vás musí mít doma manželka radost :-)

+13/0
3.5.2015 10:31

K73a88r21e57l 32F26r78i92t76z 4451197708462

Závidíte, že má pan Blažek manželku a vy jenom psa?;-D

+1/−12
3.5.2015 10:38

S28t22a94n77i27s35l51a36v 47P11ř59i61b20y68l 1119428651656

Já hlavně nezávidím jeho manželce :-)

+12/0
3.5.2015 10:52

K80a74r94e53l 55F87r90i86t15z 4521807438452

Pan Blažek vám vašeho psa také nezávidí...;-)

0/0
3.5.2015 17:55

F26r19a50n43t85i12š92e71k 15S97k24u48p46l83í20k 7312662261822

Jak se vlastně jmenoval ten magor, co odpálil ten barák ve Frenštátu?;-)

0/0
26.5.2015 20:12

K18r43y75š14t80o47f 46L10a34n71í46k 1609480415585

a proto nam do evropy politici stehuji pul afriky a u nas aspoň podporuji mnozeni cikanu, protože tyhle narody v evrope do zadnych valek nepujdou a domorodce proste vysaji přes jejich vlastní pravidla.

0/0
3.5.2015 21:12

K78a28r73e51l 91F91r31i78t77z 4801327488562

A na víc tento pilot není z Česka, ale z Moravy...;-)

+2/−10
3.5.2015 10:33

J72a51n 50V31á41c59l76a28v43í10k 3172676801319

Nemotáte Čechy a Česko?

+13/0
3.5.2015 11:27

K55a35r15e73l 52F11r84i44t78z 4711867978182

OK. Je tedy z Moravska...;-)

+2/−2
3.5.2015 17:53

J65a50n 83Š82e11v68č65í76k 7853243737196

Není z moravska.pokud vím,tak republika je ČESKO a ne čechy a skládá se historicky z čech a moravy:jen tak pro upřesnění.A běžte někam nacionalisti z čech i moravy!!!

+1/0
4.5.2015 9:04

M97a19r26t29i51n 55K18o90z83á63k 4974550349967

Je nějaká diskuze, kam tohle nepíšete? To je nějaká vaše posedlost?

+4/0
3.5.2015 11:39

K42a81r30e49l 65F85r62i86t88z 4301347448662

Ne, není...;-)

0/−1
3.5.2015 18:00

M82i97r30o85s69l37a87v 38Z37i75k46m68u54n67d 7559623564583

Když není český (s největší pravděpodobností občan České republiky) absolvent (patrně) českých škol s češtinou jako mateřštinou, jaký je to pilot ?

Je to snad pilot "domovské země letecké společnosti" ? Jak je to pak v případě pilotů společnosti  SAS ....

+1/0
3.5.2015 13:13

J98i28ř13í 22K40o79c52u41r53e68k 6425334635418

To záleží na tom, jestli má české občanství, nebo už jenom národnost původem z česka. :-P

A tohle je ještě jednoduchý případ. Takový János Von Neumann byl ... byl matematik. To jediné lze o něm napsat aniž by člověk riskoval nedostatečnou korektnost.

+1/0
3.5.2015 13:32

T62o35m83á56š 27K79n98a35i48f36l 6153920907210

a na ten blábol jsi přišel kde, chudáčku?

0/0
3.5.2015 17:07

R88o49m93a42n 30K73r71a86t17o82c79h27v73í38l 6566457956834

Ta fotka je fotomontáž?

+1/−3
3.5.2015 10:06

O16n13d45ř90e36j 92I37l72e12k 4817477135868

V A380 uceňuju i přes obrovský množství pasažérů dostatečný místo mezi sedadly, s mými 196 cm to bývá občas problém.

+4/−2
3.5.2015 10:02

S91t53a46n47i61s56l52a82v 68P98ř41i60b21y68l 1199958281176

Nejde ani tak o typ letadla, ale jak si to tam která letecká společnost poručí naskládat.

+10/0
3.5.2015 10:06

M73i96c58h57a94l 37M82i45l58l51e93r 9806442249152

pokud se leta s Emirates, doporucuji sedadlo v prednim oddeleni economy, kde je rozestup o 2 palce (5cm) vetsi

+4/0
3.5.2015 10:22

K11a41r23e85l 46P13a97n57c32e58r 7601610318374

Kdyz lelkuji v prostoru za pilotni kabinou, tam kde se chodime projit pri dlouhem letu a letusky nosi obcerstveni pilotum, se podivuji proc nas tak prohlizeji na letisti, kdyz  trenovany borec (unosce) by k pilotum vnikl bez problemu.

0/0
3.5.2015 9:38

F60r75a60n42t71i50š83e79k 27S55k87u89p65l29í69k 7462202561472

Možná právě proto.

0/0
26.5.2015 20:13
Foto

K78a76m54i14l 94Ř86e92h87á60k 4559584465159

Mne by zajímalo, jestli si "autor" ten "rozhovor" nevycucal z prstu.

+1/−17
3.5.2015 9:15

D33a84n95i29e65l 29K67r62o72n38e89r 7394164296577

na zaklade ceho mate ten pocit?

+8/0
3.5.2015 10:12

T20o67m65á39š 89K25n20a79i23f95l 6833860677550

někteří lidé (jako vy) nemají na práci nic lepšího, než prudit a prudit...

+1/0
3.5.2015 17:07
Foto

K96a85m39i93l 42Ř40e28h23á46k 4619244375809

Dobrý večer.

Předem děkuji za mínusy. Smutné je to, že je mi to fuk.

Nyní k věci - pro pana Kronera. Jde o celý článek, kdy vážně pochybuji, že by pan pilot odpovídal tak "divně" na otázky pana "redaktora". Např. -Počítač tam není jeden, jsou jich desítky. Konkrétní číslo vám neprozradím,......

Buďte si jisti, že pan pilot zná naprosto přesně počet a funkce jednotlivých "počítačů". Buď te si naprosto jisti, že pan pilot zná A380 , jak se s trochou nadsázky říká - do posledního šroubku. Jinak by u Emirates nezískal práci.

To by létal tak max. u nějaké low cost.

Jinak takových "divných" vyjádření je tam několik. Proto si dovolím tvrdit, že pan "redaktor" si rozhovor buď vymyslel, nebo zkreslil.

Pro pana Knaifla - vy také "píšete" takové hodnotné škváry?

0/−3
3.5.2015 21:56

J59a18n 91G40o66t95t63l80i40e96b 2474785480926

A to že pilot nezodpověděl otázku na přesný počet počítačů vám připadá jako největší (nejdůležitější) argument pro to, že celý článek je vymyšlený?

Mě to spíš přijde, že pilot na rozdíl od vás je schopen odlišit podstatné věci od nepodstatných a pro účely rozhovoru se nad tím dál nezabýval. Dá se předpokládat, že kdyby na to měl tužku, papír a 5 minut času, tak by Vám to řekl. Ale to asi nebylo cílem otázky a už vůbec nebylo smyslem rozhovoru zkoušet pilota z takovýchto technikálií.

0/0
4.5.2015 0:07

P93e80t18r 85C16e70r78v85e69n44y 1413300895

ale prd, u emirates pracuje jako pilot, ne technik, kolik to ma pocitacu je pro nej dulezity stejne jako kolik je pouzito nytu na kridle. Nehlede na to ze to co on vidi pri ovladani jako jeden pocitac muze byt fyzicky az tri pocitace...

+1/0
4.5.2015 14:39
Foto

K62a77m36i46l 26Ř53e62h95á52k 4419464745939

Je vidět, že o dané věci nemáte nejmenší povědomí. Ale moudrosti z vás padají, jedna báseň. Plzeňské geny?

0/−2
4.5.2015 23:30

P36e87t11r 31C57e63r44v92e49n73y 1533660435

jojo zatimco vy jste zkusenej pilot emirates  ;-D

+1/0
5.5.2015 11:13

M28i93c52h47a22l 54M95i60l32l60e50r 9446692529122

poznamku "Zkrátka nádhera. Máme tam spoustu místa a letoun je tak tichý, že kolikrát slyšíme, jak se baví cestující v první řadě za zavřenými dveřmi kokpitu. Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesky-pilot-airbusu-a380-rozhovor-d4c-/eko-doprava.aspx?c=A150430_132220_eko-doprava_rny"

povazuji za trosku prehnanou.

 V A380 Emirates se hned vedle dveri do kokpitu nachazeji 3 zachodky a mezi nimi male schudky vedouci na plosinu foyeru. Tam konci z druhe strany take velke schodiste do 1.patra letadla s oddelenimi prvni tridy a business. Foyer je prakticky neustale pouzivany palubnim personalem i pasazery z economy, kteri tudy chodi na zachody, chodi se do foyeru protahovat / cvicit behem dlouheho letu a take se bavit mezi sebou. Zvlast pri tech dlouhych 14 hodinovych letech!

A380, Verze 1, ktera obvykle leta na zminovanych spojenich do Australie,  ma odstup od kokpitu zvlast velky, protoze mezi nim a zacatkem kabiny pro pasazery je prepazka se dvema dalsimi zachody. Viz plan letadla

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380.php

Aby piloti v kokpitu mohli slyset o cem si povidaji pasazeri v prvni rade economy, museli by zanedbat hluk ze zachodu z obou stran foyeru i konverzaci ve foyeru  a slyset az co je za dalsi prepazkou.

A380, verze 2 prvni radu sedadel vic priblizuje kokpitu, viz

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_B.php

protoze vynechava druhou prepazku se zachody, ale presto je mezi nimi a kokpitem foyer a 3 zachody.

 Rekl bych, ze konverzaci pasazeru je mozne slyset do kokpitu pouze ve verzi 2 a v dobe, kdy plati narizeni zapnout pasy a pasazeri ani nikdo jiny nepobiha po foyeru.

0/−7
3.5.2015 8:56

M75i49c27h22a43l 73M34i14l90l42e56r 9396972419982

jinak rozhovor dobry a zajimavy. R^

Manzelcina kamoska ma manzela -kapitana Emirates, ktery take leta s A380, casto na lince Dubaj- Sydney - Auckland.

+4/0
3.5.2015 8:59

P42e43t96r 51V10e95s62e33l46ý 2929378813816

Nemáte pocit, že jste hnidopich? Říká vám něco nadsázka?

+10/0
3.5.2015 9:11

M91i50c98h96a22l 98M32i95l71l76e27r 9266162609782

pocit nemam.

Nadsazka by v danem kontextu vypadala trochu jinak.

Pokud se ti nelibi, co jsem napsal, muzes prekonat svou touhu po hnidopisstvi a odejit o dum dal;-)

0/−8
3.5.2015 9:13

M22i18c63h62a14l 91M62i19l45l37e19r 9146342489312

prispevek obsahujici fakta je obvykle nejvic shazovan temi

1)komu vadi vetsi znalosti nekoho jineho,

2)v kom to vyvola z nejakych duvodu pocit zavisti

3)stouralum, kteri radi z principu oponuji tomu, co sami neznaji

0/−4
3.5.2015 10:36

J59a19n 36G40o76t19t60l64i88e97b 2444855420206

A nepřipadáte si vy spíš jako ten šťoural? Vzhledem k tomu, že šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot? I přesto, že můžete mít částečně třeba pravdu? Dyť na tom rozhovor vůbec nestojí ne?

BTW. Na konci svého dlouhého referátu jste si na dvou řádkách odpověděl, že to s trochou štěstí možné je.. Takže vám gratuluji k myšlenkové onanii a sděluji vám, že jste nemusel snížit karmu o všechna ta mínuska, jejichž rozborem jste si tu téměř  sám vytvořil celé vlákno a mohl si tak ušetřit aspoň 15minut svého času..

+1/0
3.5.2015 23:57

M10i78c33h77a46l 27M85i24l24l72e27r 9386462179442

"šťouráte do něčeho, o čem máte určitě méně informací než dotazovaný pilot?";-D Dobry for. Kdyz jsme u toho casu - mohl sis usetrit ten svuj, protoze na rozdil od tebe ja vim co pisi.

V tom zminovanem foyeru jsem byl behem mych letu mnohokrat a z vlastni praxe vim, kolik se tam da slyset a ODKUD. I z mista na plosince nad levymi schudky z foyeru, odkud vedou vlevo dvere na zachod a vpred dvere do kokpitu, kdyz jsem nekolikrat stal asi 50cm od dveri do kokpitu.

Jak rikam, jedina teoreticka moznost slyset z kokpitu rozhovor pasazeru z predni rady sedadel by byla pouze u verze 2 a jen v dobe, kdy vsichni sedi pripoutani.  To take by predpokladalo, ze dvere do kokpitu by byly ponekud tenke a forove - a to se mi nezda. Ale nejspis se mohlo jednat o rozhovor letusek, ktere maji sva sedadla ve foyeru, upevnene na stene pod temi 3 zachodky.

Takze jako zertik od pana kapitana ano, ale jako skutecnost ne. Stojim tedy pri tom, co jsem rekl nahore - trosku prehnane tvrzeni.

0/−1
4.5.2015 7:38

J13i63ř94í 86H67n51ě77d94ý 1556506515813

vsude byl a od kokpitu ma klice! vas bych chtel mit na palube, az se piloti otravi jidlem. vase praxe a fakt, ze jste stal 50cm od kokpitu, to je neco uzasneho! ;-D

+3/0
4.5.2015 8:49

M41i54c12h48a12l 63M73i58l93l97e14r 9546252529222

napsal nekdo, kdo si ani neprecetl o co jde. Nebo nepochopil.;-D

Tak jeste jednou a zvlast pro tebe po lopate.;-D

Kdyz nekdo stoji primo prede dvermi kokpitu (a ne pouze jednou), ma velmi dobrou predstavu jak moc je/neni odtatmtud slyset co si rikaji pasazeri v prvni rade kabiny, ktera je pres foyer a jeste navic za prepazkou. Mohu te ujistit, ze za normalniho provozu VUBEC nic.  Vzhledem k tomu, ze pan kapitan ani nestal na te plosince, ale byl v kokpitu ve svem sedadle a ze material dveri do kokpitu neni zadny forovy papundekl, ale je to solidni a navic oceli vyztuzene, pak cloveku dojde, ze kapitan jen zertoval.

Ze sveho mista by mohl nanjevys slyset pokud by nekdo vytrvale rval hruzou. Nebo kdyby letusky hodne hlasite mluvily ve svych sedadlech pripevnenych na stene u zachodu nejblizsich kokpitu.....a to jeste jenom v nekolika momentech.

0/0
4.5.2015 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.