Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří zakázka Škody do Německa má problém. Kvůli Deutsche Bahn

Desetimiliardový kontrakt na vlaky pro Norimberk a okolí se začíná Škodě Transportation mírně vzdalovat. National Express, který soutěž na provoz tamějších vlaků vyhrál právě s novými vlaky z Česka, zatím nemá vítězství jisté a musí se o něj soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A49n13n56a 61B10e29z65o94u41c35k34á 9463451620306

To je tak průzračné až je to trapné... Úřady fungují všude stejně koukám i v perfektním NĚMECKU

0/0
4.5.2015 15:57

J81i83r48k38a 86P12a46k20o59s63t76a 9232225766845

No jo, to se dalo čekat, že začnou házet klacky pod nohy.. Na druhou stranu už to, že Škodovka došla takhle daleko se rovná zázraku!

+1/0
4.5.2015 15:53
Foto

M31i47l30o44š 75H78o19v49o25r27k18a 2210233776697

Toho bohdá nebude, aby český výrobce z boje utíkal! Siemens zatahal za šňůrky, protože být potupen na vlastní půdě, to by byla obří ostuda! Moc šancí nedávám, ale věřím, že se o to Škodovka ještě popere!

+2/0
4.5.2015 15:52

M10i85r79o20s70l82a36v 87Z97i24k13m91u95n97d 7339163524273

Na rozdíl od Česka, kde na výběr jiného dopravce - v rámci zlepšení kvality služeb cestujícím  - doplácí cestující, protože "nový dopravce" (na dané trati monopolní) neuznává jízdenky ČD je to v Bavorsku jinak.

V Bavorsku (případně jinde v Německu) existují desítky regionálních dopravců, kteří akceptují jízdenky DB, přesněji řečeno ve stanicích jsou jízdenkové automaty DB, takže "nový dopravce" tam svoje neinstaluje.

Vlaky jezdí jen se strojvedoucím, případně je ve vozidle jízdenkový automat ... jezdí se buď podle tarifu místního "dopravního / tarifního svazu", případně na jízdenky DB ...

+1/0
1.5.2015 12:04

P55a14v86e25l 11O86d51r71a43z33i21l 6784899327420

Jéžiš, to je něco jiného, buď konkurence, nebo spolupráce.

0/0
4.5.2015 11:59

P88e62t89r 42S11k16o12k94a58n 3329299713869

Staci se podivat na nase tendry na opravu D1 - podobna situace.  Prece si statni monopoly nenechaji kazit ceny :-)

+6/0
1.5.2015 7:00

J22i51ř90í 20R64a93m67p72á82č83e84k 5911681983480

ten článek napsal podobnej redaktůrek jako Sůra, ale alespoň neleze a nepindá na diskuzi

0/0
30.4.2015 21:26
Foto

K12a76r28e33l 80H58r17u44š43k72a 2511201538197

No jo, vzhledem k tomu, že v Norimberku je jeden z největších zaměstnavatelů SIEMENS, tak je logické, že tam nesmí vyhrát české vlaky :-/ [>-]

+10/0
30.4.2015 20:44

J37a92n 80M24a64z58ů91r41e10k 2248954648685

řeknu to takhle....škoda jen ochutnává vlastní medicínu...viz. ČD a Railjety, kdy si Škoda "vydupala" stížností zákaz u antimonopolního úřadu.

+7/−1
30.4.2015 19:05

S16v77a15t49o42p17l62u91k 81S13i95l90n37ý 4152166579478

Odbor je mor

+8/−1
30.4.2015 18:33

M22a82r23e63k 55A90s13t76a13l49o56š 5705755140371

EU končí tam ,kde začínají ekonomické zájmy jednotlivých států. Tak na co je ten paskvil. ;-D;-D;-D

+10/−5
30.4.2015 16:09

D25a88v11i65d 37B32o18u13c89h27a54l 8889840339

Na to, aby některé země EU (například Německo a Žabožroutsko) mohly své ekonomické zájmy prosazovat efektivně a pod hlavičkou někoho jiného...

+4/−4
30.4.2015 16:51

A36l53a84n 82Ř61e11p22k50a 4155596

No co, všude si chrání národní (státní) dopravce a domácí výrobce. Jen u nás by někteří nejradši vše zprivatizovali do soukromých a zahraničních rukou Rv

+16/−7
30.4.2015 15:06

L86i11b71u38š66e 16V30r15á98n67o74v47á 4137495290248

Nedivila bych se, že si chrání své dopravce, ale proč nejdříve vyhlásí cizího vítěze a pak ho vyloučí za formální nedostatky?

+4/0
30.4.2015 15:52

J13i79n33d46ř10i11c28h 53Š75k95o70p86e23k 4135241740835

všechno ne. Privatizace na český způsob znamená zisky do soukromých rukou, ztrátu nechat státu

+1/−1
30.4.2015 17:04

S50v77a36t59o79p45l82u95k 49S89i26l57n88ý 4492446629478

Jasně a proto velkou část vlaků DB nakupuje od zahraničních výrobců ;-)

+1/−1
30.4.2015 18:32

J96a42r27o68s59l85a82v 28F61r70a45n43t90i95š53e10k 63B62r70ü92m63m33e44r 1491496603200

Což vede k chudobě, pokud to není obrana proti nefér praktikám

0/0
30.4.2015 18:58

J11i94ř86í 56E35r33b75e15n 1813574256907

Neřekl bych, že je Německo nějak chudá země - a to si prosím ten poválečný rozvoj vydupali tím, že se zaměřili především na vlastní domácí koupěschopnost a podporovali přednostně domácí poptávku po domácích výrobcích. Neměli tam 90-100% podíl dovozu na vyspělých komoditách typu automobilů, elektroniky atd.

Naopak zárukou zchudnutí je úplné otevření takzvaným tržním mechanismům, pokud jsou domácí výrobci technologicky i tržně podseknuti proti větším konkurentům. Vzpomínáte na počátek 90. let, kdy se sem hrnul levný automobilový šrot z celé Evropy, jemuž Škoda, Tatra, LIAZ ani Avia nemohly konkurovat zejména cenově? Třeba v roce 1991 prodala Škoda jen 27 tisíc aut, zatímco ojetin se sem dovezlo pětkrát tolik - takže kdyby VW nezačal Škodu od počátku masivně podporovat, tak by do pěti let krachla! LIAZ to samé, v roce 1991 vyrobil a prodal nějakých 3000 aut, ale ojetých DAFů, MANů, Volv a Mercedesů se sem dovezlo přes deset tisíc!

+6/0
1.5.2015 0:34

M91a53r41t27i73n 47H62o57u93b72a 6573341859738

A nemohlo to byt tím, ze ten komunisticky srot liaz a facko prostě nikdo nechtěl neb i bazar z venku byl lepsi než toto nove?

0/0
1.5.2015 15:57

J69i82ř73í 96K76o28c98u74r80e32k 6745234195198

Žejo. Chtělo by to státního výrobce počítačů a operačních systémů. Vypráískat Microsoft, Redhat a IBM z ČR. Stát to přece umí líp! 8-o

0/0
1.5.2015 20:41

L25e89o70š 51N47a71v78r49á32t16i69l 9123850125265

odborare povesit do pruvanu!!!

+14/−5
30.4.2015 14:45

J38i46ř61í 69S61v63a92š41e84k 9794958913269

Je to otevřené. Není důvod se domnívat, že německý soud nerozhodne spravedlivě.

+1/−2
30.4.2015 14:36

J71o18s52e59f 37D53o42u13d12e15r85a 5244940296607

chichichi;-D

+7/−2
30.4.2015 14:50

J66a36n 74P41r95i58c52h84y22s53t57a54l 8321588853

Tak teprve druhy kontrakt Skodovky pro Nemecko to rozhodne neni.

Skodovka dodavala do Nemecka parni lokomotivy behem 2. svetove valky, potom v 80. letech elektricke dvousystemove lokomotivy pro trat z Decina do Drazdan a nedavno ziskala kontrakt na patrove jednotky.

+3/0
30.4.2015 14:32

J71a51r78e61k 77K23a62l19i73v42o69d22a 7366403741556

To ale bylo NDR s těmi Bastardy.

+1/0
2.5.2015 12:14

M66i44l41a73n 57S15m63o95l66k29a 9329392160793

jak já to té Škodovce přeju aby pohořela za všechno to svinstvo, co dělá u nas v česku...

+10/−9
30.4.2015 14:26

J98o20s53e26f 43Z44a44h42á51l46k14a 4273109988356

Třeba?

+1/−1
30.4.2015 15:40

D45a26v54i46d 96B90o19u89c84h37a65l 8869820949

Třeba když napadla nákup Railjetů Českými drahami, přestože neměla sama co nabídnout jako alternativu? To bylo krystalické svinstvo.

http://ekonomika.idnes.cz/boj-o-railjety-skoda-neukaze-slibovane-vlaky-ani-urednikum-paw-/ekoakcie.aspx?c=A110817_114600_ekoakcie_spi

+10/−1
30.4.2015 16:22

D57a89v33i13d 92B43o59u67c19h95a40l 8209340929

http://www.zelpage.cz/clanky/virtualni-soupravy-ultimata-a-tezkotonazni-pr-tyden-druhy

+1/0
30.4.2015 16:49

M94a69r39t14i64n 69N30o13v77o92t19n88ý 3886306681874

Impérium vrací úder

+12/0
30.4.2015 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.