Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří zakázka Škody do Německa má problém. Kvůli Deutsche Bahn

Desetimiliardový kontrakt na vlaky pro Norimberk a okolí se začíná Škodě Transportation mírně vzdalovat. National Express, který soutěž na provoz tamějších vlaků vyhrál právě s novými vlaky z Česka, zatím nemá vítězství jisté a musí se o něj soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A13n10n17a 96B14e37z93o98u52c28k80á 9443321820936

To je tak průzračné až je to trapné... Úřady fungují všude stejně koukám i v perfektním NĚMECKU

0/0
4.5.2015 15:57

J68i80r92k18a 35P17a37k56o68s52t72a 9212435156765

No jo, to se dalo čekat, že začnou házet klacky pod nohy.. Na druhou stranu už to, že Škodovka došla takhle daleko se rovná zázraku!

+1/0
4.5.2015 15:53
Foto

M62i90l13o20š 92H53o32v40o75r53k79a 2130803406827

Toho bohdá nebude, aby český výrobce z boje utíkal! Siemens zatahal za šňůrky, protože být potupen na vlastní půdě, to by byla obří ostuda! Moc šancí nedávám, ale věřím, že se o to Škodovka ještě popere!

+2/0
4.5.2015 15:52

M98i60r79o42s34l42a48v 24Z44i56k77m91u78n49d 7459843304873

Na rozdíl od Česka, kde na výběr jiného dopravce - v rámci zlepšení kvality služeb cestujícím  - doplácí cestující, protože "nový dopravce" (na dané trati monopolní) neuznává jízdenky ČD je to v Bavorsku jinak.

V Bavorsku (případně jinde v Německu) existují desítky regionálních dopravců, kteří akceptují jízdenky DB, přesněji řečeno ve stanicích jsou jízdenkové automaty DB, takže "nový dopravce" tam svoje neinstaluje.

Vlaky jezdí jen se strojvedoucím, případně je ve vozidle jízdenkový automat ... jezdí se buď podle tarifu místního "dopravního / tarifního svazu", případně na jízdenky DB ...

+1/0
1.5.2015 12:04

P18a23v14e81l 41O78d83r74a36z70i77l 6584629567530

Jéžiš, to je něco jiného, buď konkurence, nebo spolupráce.

0/0
4.5.2015 11:59

P86e21t88r 21S82k35o43k37a57n 3649949583969

Staci se podivat na nase tendry na opravu D1 - podobna situace.  Prece si statni monopoly nenechaji kazit ceny :-)

+6/0
1.5.2015 7:00

J53i47ř95í 14R44a27m60p52á74č84e55k 5961111543580

ten článek napsal podobnej redaktůrek jako Sůra, ale alespoň neleze a nepindá na diskuzi

0/0
30.4.2015 21:26
Foto

K72a86r73e77l 28H39r32u94š57k73a 2401751358877

No jo, vzhledem k tomu, že v Norimberku je jeden z největších zaměstnavatelů SIEMENS, tak je logické, že tam nesmí vyhrát české vlaky :-/ [>-]

+10/0
30.4.2015 20:44

J69a54n 82M24a87z26ů39r26e40k 2618584228355

řeknu to takhle....škoda jen ochutnává vlastní medicínu...viz. ČD a Railjety, kdy si Škoda "vydupala" stížností zákaz u antimonopolního úřadu.

+7/−1
30.4.2015 19:05

S36v67a24t35o36p37l42u81k 97S91i17l84n28ý 4342186739188

Odbor je mor

+8/−1
30.4.2015 18:33

M86a53r29e75k 48A96s85t52a27l40o69š 5555575560471

EU končí tam ,kde začínají ekonomické zájmy jednotlivých států. Tak na co je ten paskvil. ;-D;-D;-D

+10/−5
30.4.2015 16:09

D66a79v19i69d 30B15o25u50c98h59a37l 8719830329

Na to, aby některé země EU (například Německo a Žabožroutsko) mohly své ekonomické zájmy prosazovat efektivně a pod hlavičkou někoho jiného...

+4/−4
30.4.2015 16:51
Foto

A80l41a20n 90Ř32e87p49k34a 4805176

No co, všude si chrání národní (státní) dopravce a domácí výrobce. Jen u nás by někteří nejradši vše zprivatizovali do soukromých a zahraničních rukou Rv

+16/−7
30.4.2015 15:06

L91i75b38u49š84e 24V51r38á45n59o37v80á 4677375630488

Nedivila bych se, že si chrání své dopravce, ale proč nejdříve vyhlásí cizího vítěze a pak ho vyloučí za formální nedostatky?

+4/0
30.4.2015 15:52

J65i48n13d35ř48i47c57h 79Š42k18o88p23e46k 4655251770405

všechno ne. Privatizace na český způsob znamená zisky do soukromých rukou, ztrátu nechat státu

+1/−1
30.4.2015 17:04

S84v87a23t23o49p21l58u73k 23S30i55l85n31ý 4142396329948

Jasně a proto velkou část vlaků DB nakupuje od zahraničních výrobců ;-)

+1/−1
30.4.2015 18:32

J33a11r67o42s13l65a36v 89F91r15a80n42t48i31š22e71k 65B88r95ü78m59m52e34r 1631236883720

Což vede k chudobě, pokud to není obrana proti nefér praktikám

0/0
30.4.2015 18:58

J44i58ř85í 32E67r19b16e42n 1293544386267

Neřekl bych, že je Německo nějak chudá země - a to si prosím ten poválečný rozvoj vydupali tím, že se zaměřili především na vlastní domácí koupěschopnost a podporovali přednostně domácí poptávku po domácích výrobcích. Neměli tam 90-100% podíl dovozu na vyspělých komoditách typu automobilů, elektroniky atd.

Naopak zárukou zchudnutí je úplné otevření takzvaným tržním mechanismům, pokud jsou domácí výrobci technologicky i tržně podseknuti proti větším konkurentům. Vzpomínáte na počátek 90. let, kdy se sem hrnul levný automobilový šrot z celé Evropy, jemuž Škoda, Tatra, LIAZ ani Avia nemohly konkurovat zejména cenově? Třeba v roce 1991 prodala Škoda jen 27 tisíc aut, zatímco ojetin se sem dovezlo pětkrát tolik - takže kdyby VW nezačal Škodu od počátku masivně podporovat, tak by do pěti let krachla! LIAZ to samé, v roce 1991 vyrobil a prodal nějakých 3000 aut, ale ojetých DAFů, MANů, Volv a Mercedesů se sem dovezlo přes deset tisíc!

+6/0
1.5.2015 0:34

M55a19r57t22i30n 66H67o41u87b17a 6633181429738

A nemohlo to byt tím, ze ten komunisticky srot liaz a facko prostě nikdo nechtěl neb i bazar z venku byl lepsi než toto nove?

0/0
1.5.2015 15:57

J42i97ř53í 51K25o17c49u51r47e27k 6565564935208

Žejo. Chtělo by to státního výrobce počítačů a operačních systémů. Vypráískat Microsoft, Redhat a IBM z ČR. Stát to přece umí líp! 8-o

0/0
1.5.2015 20:41

L80e22o15š 38N45a44v66r61á14t42i76l 9513910315145

odborare povesit do pruvanu!!!

+14/−5
30.4.2015 14:45

J13i70ř78í 67S58v76a42š98e31k 9104868113479

Je to otevřené. Není důvod se domnívat, že německý soud nerozhodne spravedlivě.

+1/−2
30.4.2015 14:36

J69o15s74e13f 20D21o46u76d35e50r12a 5134380976407

chichichi;-D

+7/−2
30.4.2015 14:50

J91a46n 81P40r97i58c25h22y53s85t25a51l 8311458723

Tak teprve druhy kontrakt Skodovky pro Nemecko to rozhodne neni.

Skodovka dodavala do Nemecka parni lokomotivy behem 2. svetove valky, potom v 80. letech elektricke dvousystemove lokomotivy pro trat z Decina do Drazdan a nedavno ziskala kontrakt na patrove jednotky.

+3/0
30.4.2015 14:32

J38a23r43e79k 60K65a72l70i75v88o21d92a 7656923521276

To ale bylo NDR s těmi Bastardy.

+1/0
2.5.2015 12:14

M56i72l13a11n 89S18m49o29l17k71a 9569582890663

jak já to té Škodovce přeju aby pohořela za všechno to svinstvo, co dělá u nas v česku...

+10/−9
30.4.2015 14:26

J35o14s15e39f 73Z24a63h60á40l80k19a 4683319698136

Třeba?

+1/−1
30.4.2015 15:40

D29a86v91i71d 34B74o71u69c37h33a35l 8399410589

Třeba když napadla nákup Railjetů Českými drahami, přestože neměla sama co nabídnout jako alternativu? To bylo krystalické svinstvo.

http://ekonomika.idnes.cz/boj-o-railjety-skoda-neukaze-slibovane-vlaky-ani-urednikum-paw-/ekoakcie.aspx?c=A110817_114600_ekoakcie_spi

+10/−1
30.4.2015 16:22

D10a24v27i97d 54B66o44u66c47h21a26l 8979870479

http://www.zelpage.cz/clanky/virtualni-soupravy-ultimata-a-tezkotonazni-pr-tyden-druhy

+1/0
30.4.2015 16:49

M39a76r68t19i47n 50N86o55v70o78t42n58ý 3116396421694

Impérium vrací úder

+12/0
30.4.2015 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.