Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří zakázka Škody do Německa má problém. Kvůli Deutsche Bahn

Desetimiliardový kontrakt na vlaky pro Norimberk a okolí se začíná Škodě Transportation mírně vzdalovat. National Express, který soutěž na provoz tamějších vlaků vyhrál právě s novými vlaky z Česka, zatím nemá vítězství jisté a musí se o něj soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A41n17n59a 70B76e27z78o40u53c41k18á 9533941440746

To je tak průzračné až je to trapné... Úřady fungují všude stejně koukám i v perfektním NĚMECKU

0/0
4.5.2015 15:57

J32i44r98k60a 55P58a97k15o11s96t60a 9732335906845

No jo, to se dalo čekat, že začnou házet klacky pod nohy.. Na druhou stranu už to, že Škodovka došla takhle daleko se rovná zázraku!

+1/0
4.5.2015 15:53
Foto

M83i26l21o52š 60H58o64v15o28r67k49a 2690713856207

Toho bohdá nebude, aby český výrobce z boje utíkal! Siemens zatahal za šňůrky, protože být potupen na vlastní půdě, to by byla obří ostuda! Moc šancí nedávám, ale věřím, že se o to Škodovka ještě popere!

+2/0
4.5.2015 15:52

M50i31r50o72s84l36a55v 11Z52i17k67m82u67n84d 7929103664863

Na rozdíl od Česka, kde na výběr jiného dopravce - v rámci zlepšení kvality služeb cestujícím  - doplácí cestující, protože "nový dopravce" (na dané trati monopolní) neuznává jízdenky ČD je to v Bavorsku jinak.

V Bavorsku (případně jinde v Německu) existují desítky regionálních dopravců, kteří akceptují jízdenky DB, přesněji řečeno ve stanicích jsou jízdenkové automaty DB, takže "nový dopravce" tam svoje neinstaluje.

Vlaky jezdí jen se strojvedoucím, případně je ve vozidle jízdenkový automat ... jezdí se buď podle tarifu místního "dopravního / tarifního svazu", případně na jízdenky DB ...

+1/0
1.5.2015 12:04

P92a81v53e48l 76O75d34r61a72z22i50l 6154379567420

Jéžiš, to je něco jiného, buď konkurence, nebo spolupráce.

0/0
4.5.2015 11:59

P25e69t15r 72S80k83o27k10a58n 3359599593909

Staci se podivat na nase tendry na opravu D1 - podobna situace.  Prece si statni monopoly nenechaji kazit ceny :-)

+6/0
1.5.2015 7:00

J77i22ř45í 24R11a92m95p61á57č77e18k 5101671573780

ten článek napsal podobnej redaktůrek jako Sůra, ale alespoň neleze a nepindá na diskuzi

0/0
30.4.2015 21:26
Foto

K23a84r81e12l 93H12r83u67š91k51a 2411361438897

No jo, vzhledem k tomu, že v Norimberku je jeden z největších zaměstnavatelů SIEMENS, tak je logické, že tam nesmí vyhrát české vlaky :-/ [>-]

+10/0
30.4.2015 20:44

J75a35n 40M60a32z68ů75r60e92k 2368284568735

řeknu to takhle....škoda jen ochutnává vlastní medicínu...viz. ČD a Railjety, kdy si Škoda "vydupala" stížností zákaz u antimonopolního úřadu.

+7/−1
30.4.2015 19:05

S67v90a91t86o97p80l32u97k 73S67i67l17n59ý 4502776559488

Odbor je mor

+8/−1
30.4.2015 18:33

M74a61r44e39k 88A11s57t17a40l38o32š 5485265900201

EU končí tam ,kde začínají ekonomické zájmy jednotlivých států. Tak na co je ten paskvil. ;-D;-D;-D

+10/−5
30.4.2015 16:09

D17a13v12i44d 92B76o72u68c35h39a34l 8579840229

Na to, aby některé země EU (například Německo a Žabožroutsko) mohly své ekonomické zájmy prosazovat efektivně a pod hlavičkou někoho jiného...

+4/−4
30.4.2015 16:51
Foto

A56l16a41n 30Ř14e35p70k49a 4435396

No co, všude si chrání národní (státní) dopravce a domácí výrobce. Jen u nás by někteří nejradši vše zprivatizovali do soukromých a zahraničních rukou Rv

+16/−7
30.4.2015 15:06

L67i53b70u16š70e 25V93r70á32n73o39v86á 4817525250238

Nedivila bych se, že si chrání své dopravce, ale proč nejdříve vyhlásí cizího vítěze a pak ho vyloučí za formální nedostatky?

+4/0
30.4.2015 15:52

J27i75n32d81ř81i69c36h 13Š15k66o82p14e86k 4325661450955

všechno ne. Privatizace na český způsob znamená zisky do soukromých rukou, ztrátu nechat státu

+1/−1
30.4.2015 17:04

S41v29a98t15o50p93l95u52k 52S15i69l97n38ý 4402196489318

Jasně a proto velkou část vlaků DB nakupuje od zahraničních výrobců ;-)

+1/−1
30.4.2015 18:32

J65a43r46o38s71l84a48v 83F82r14a78n96t39i13š74e33k 45B86r55ü71m69m22e16r 1331536513590

Což vede k chudobě, pokud to není obrana proti nefér praktikám

0/0
30.4.2015 18:58

J87i80ř48í 33E45r75b24e47n 1273614236367

Neřekl bych, že je Německo nějak chudá země - a to si prosím ten poválečný rozvoj vydupali tím, že se zaměřili především na vlastní domácí koupěschopnost a podporovali přednostně domácí poptávku po domácích výrobcích. Neměli tam 90-100% podíl dovozu na vyspělých komoditách typu automobilů, elektroniky atd.

Naopak zárukou zchudnutí je úplné otevření takzvaným tržním mechanismům, pokud jsou domácí výrobci technologicky i tržně podseknuti proti větším konkurentům. Vzpomínáte na počátek 90. let, kdy se sem hrnul levný automobilový šrot z celé Evropy, jemuž Škoda, Tatra, LIAZ ani Avia nemohly konkurovat zejména cenově? Třeba v roce 1991 prodala Škoda jen 27 tisíc aut, zatímco ojetin se sem dovezlo pětkrát tolik - takže kdyby VW nezačal Škodu od počátku masivně podporovat, tak by do pěti let krachla! LIAZ to samé, v roce 1991 vyrobil a prodal nějakých 3000 aut, ale ojetých DAFů, MANů, Volv a Mercedesů se sem dovezlo přes deset tisíc!

+6/0
1.5.2015 0:34

M49a11r75t46i29n 71H16o65u58b96a 6373251339848

A nemohlo to byt tím, ze ten komunisticky srot liaz a facko prostě nikdo nechtěl neb i bazar z venku byl lepsi než toto nove?

0/0
1.5.2015 15:57

J93i79ř15í 55K64o88c48u48r71e68k 6455854275838

Žejo. Chtělo by to státního výrobce počítačů a operačních systémů. Vypráískat Microsoft, Redhat a IBM z ČR. Stát to přece umí líp! 8-o

0/0
1.5.2015 20:41

L12e63o73š 57N98a67v83r64á14t63i18l 9943370275735

odborare povesit do pruvanu!!!

+14/−5
30.4.2015 14:45

J92i11ř43í 76S80v86a74š98e55k 9914768503329

Je to otevřené. Není důvod se domnívat, že německý soud nerozhodne spravedlivě.

+1/−2
30.4.2015 14:36

J26o72s82e55f 24D17o97u73d42e33r61a 5244890666617

chichichi;-D

+7/−2
30.4.2015 14:50

J40a62n 63P54r71i67c84h92y46s40t34a17l 8611418563

Tak teprve druhy kontrakt Skodovky pro Nemecko to rozhodne neni.

Skodovka dodavala do Nemecka parni lokomotivy behem 2. svetove valky, potom v 80. letech elektricke dvousystemove lokomotivy pro trat z Decina do Drazdan a nedavno ziskala kontrakt na patrove jednotky.

+3/0
30.4.2015 14:32

J83a25r21e68k 56K16a88l75i71v75o12d83a 7366483131246

To ale bylo NDR s těmi Bastardy.

+1/0
2.5.2015 12:14

M26i41l13a40n 69S98m40o19l97k19a 9219512970403

jak já to té Škodovce přeju aby pohořela za všechno to svinstvo, co dělá u nas v česku...

+10/−9
30.4.2015 14:26

J91o85s15e84f 26Z71a48h28á90l58k56a 4363259518566

Třeba?

+1/−1
30.4.2015 15:40

D51a52v89i15d 69B35o75u52c43h47a71l 8739230389

Třeba když napadla nákup Railjetů Českými drahami, přestože neměla sama co nabídnout jako alternativu? To bylo krystalické svinstvo.

http://ekonomika.idnes.cz/boj-o-railjety-skoda-neukaze-slibovane-vlaky-ani-urednikum-paw-/ekoakcie.aspx?c=A110817_114600_ekoakcie_spi

+10/−1
30.4.2015 16:22

D64a30v83i90d 54B13o63u65c44h88a55l 8879100899

http://www.zelpage.cz/clanky/virtualni-soupravy-ultimata-a-tezkotonazni-pr-tyden-druhy

+1/0
30.4.2015 16:49

M55a88r27t18i34n 48N71o42v68o18t59n67ý 3276716751294

Impérium vrací úder

+12/0
30.4.2015 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.