Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express zmenšil ztrátu, klesly mu ale tržby a narostly dluhy

Soukromý železniční dopravce Leo Express loni poprvé otočil svůj provoz do zisku, ale jen pokud do výsledků nezapočítá odpisy a úroky z úvěru. Jinak zůstává ve ztrátě. Ta se ale oproti roku 2013 snížila. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v pátek soukromý dopravce zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š82t83e65f29a21n 10F83r57i11č65a 7442438753666

Oba noví dopravci se vydali na trať Praha - Ostrava s politikou nízkých cen a do obsazeného trhu. Na trati Praha - Ostrava je daný počet cestujících. České dráhy to zvládaly i bez dalších dopravců. Nevydělá nikdo. Jen spousta ostudy. Nechat někoho jen vyzobávat třešničky na dortu není ta správná státní dopravní politika. Je třeba zajistit dopravní obslužnost plošně. Možná by bylo dobré se poučit ve vyspělých evropských zemích, např. Švýcarsku, Německu a dalších.

+9/−2
2.5.2015 15:09

P57a59v91e55l 84M25a53r53e44k 7262899605266

Kazdy spravny sotous z CD nebo MD vi, ze se vyzobavaji ROZINKY, nikoliv jakesi tresnicky!!!

0/0
2.5.2015 15:57

J66a38n 74J48e57m64e46l95k83a 1735770

Naopak. Ceske drahy byly bez konkurence znacne neschopne a ignorantske.

+2/−7
2.5.2015 16:22

J20a28n 87K51o78b66ě45r40s82k71ý 1380586731653

Já jsem tady žádnou zkreslenost ani ignoranství v Pendolinu ani před nástupem konkurence nezažil ;-D

0/0
2.5.2015 17:30

J38a49n 48J38e60m83e26l29k35a 1275860

Pendolíno je značná výjimka ČD dodnes. Přesto byla wifi, palubní portál, levné občerstvení, objednání na místo? Jaké byly ceny.. atd.. Jaké byly ostatní vlaky na Ostrava Praha

+1/−3
2.5.2015 18:51

Š78t39e69f72a84n 24F84r78i14č35a 7652928463326

Pane, jste směšný. Už si to uvědomte. Neexistuje jen trať Ostrava - Praha. Když budu stát na perónu v Horní Dolní, tak mne žádná z těch firem, o kterých tady pějete ódy, neodveze. Jinými slovy, ty firmy absolutně žádný komfort nenabízejí. Mají nanejvýš lokální význam pro lidi z větších obcí, ve kterých svůj produkt nabízí. To, že podají kafe, je spíše z jejich strany omluva.

+5/0
2.5.2015 19:02

J24a84n 83J65e45m88e82l97k96a 1675440

A proč to spojujete? To není třeba spojovat..

0/0
2.5.2015 20:16

K35r48y19š30t92o97f 61L33a90n87í16k 1699190865245

tak samozrejme, a když budu v dolni horni, tak me neodveze ani CD, protože tam nejsou koleje. takze když urcite služby nemůžete využívat, protože je vasem okoli nikdo nenabizi, zakážete je vsem?

0/0
2.5.2015 20:32

J73a94n 60K22o72b56ě11r16s45k97ý 1420636881373

Já se tedy se žádným ignoranstvím nesetkávám. Už dřív existovala Eliška, současné ceny na trati Praha-Ostrava jsou těžko dlouho udržitelné a neodpovídají nákladům. WiFi se plánovala do Pendolina dávno před Regiojetem  a dneska WiFi dostane každý nový vlak, vagón (RegioPanteři, Regiosharky, InterPanteři). Objednávání občerstvení je v Pendolinu bezkonkurenční a nikdo mě každou stanici neotravuje jestli si něco nedám. Vaše neznalost je k pláči.

+2/0
2.5.2015 20:04

J14a79n 41J12e37m59e74l74k58a 1215370

Ale ano, to ignorantství je dodnes vidět na některých jiných tratích. 

A) Absence servisu, wifi, vzhledu (Brno Ostrava), vyšší kvality za příplatek 

B) pohrdání úklidem (dodnes Brno Ostrava i Bratislava Praha nic moc) C) Pohrdání časem (dřív Praha Ostrava mimo SC, Ostrava Frenštát hlavně minule 33km/h, ale i dnes. To samé nejspíš na spoustě jiných menších tratí. Do nástupu konkurence Ostrava Žilina 1:51 dnes 1:36 bez naklápění) 

D) Špatné nákupy, resp opravy a investice (Regionova, opravy vagonů na 140, u sždc topení stamilionů a miliard v podchodech zejména na pomalých tratích místo investic do kolejí a zrychlení. 

E) V minulosti zpoždění v síti ČD.

Hodně tohoto soukromníci řeší..

+1/−2
2.5.2015 20:36

J13a68n 54K44o17b24ě73r78s31k25ý 1870466831943

Regiojet má největší zpoždění. LE a ČD jsou na tom naopak velmi dobře.

+2/0
2.5.2015 20:57

K87r33y42š72t32o60f 44L72a95n86í17k 1749670805365

u CD pouze Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:15

J49a84n 69K86o55b70ě37r82s68k83ý 1670226261433

Ne i obyčejné rychlíky, Ex, EC. Zpoždění jsou většinou způsobeny výlukami.

+2/0
2.5.2015 21:17

K17r49y35š42t11o35f 60L91a39n72í67k 1379420565915

mam zkušenost jen s nekterymi, ale takovy landek prijede do prahy téměř pokazde se zpozdenim, zatímco LE, jedouci ve stejnou dobu, nacas nebo o par minut drive.

0/0
2.5.2015 21:33

Š51t81e26f51a95n 98F34r10i76č71a 7452488913596

Pane Jemelko, Vaše představa, že na tratích musí být jen vzhledné vlaky je, s ohledem na dlouhou životnost vagonů v řádu několika desítek let, velmi naivní. Při optimálním rozložení investic i při ideální údržbě budou na tratích vždy vozy různého stáří i vzhledu. Je tedy otázkou rozhodnutí, na kterých tratích preferovat vozy nejnovější, a na kterých provozovat ty starší. Otázka rychlosti na tratích je jiná záležitost, ale je zřejmé, že tratě potřebovaly zásadní obnovu, které se jim dostalo s výstavbou železničních koridorů. Zde tedy není žádná zásluha soukromníků. Otázka wifi pak souvisí s technologickým vývojem, který je na železničních tratích otázkou teprve posledních let.

+1/0
3.5.2015 1:00

J15a82n 69J72e28m59e41l10k16a 1955200

Je to o tom jak se o vozidla staráte a jak si je hlídáte - Regio personál neškrtá, naopak.  A třeba před 10 lety byl úklid ČD na mnoha tratích špatný. Teď se to někde hodně zlepšilo. Pendolíno bylo vždy jiné. A když ČD nebyly schopny a dodnes někde nejsou schopny nabídnout ani rozumnou první třídu jako alternativu za příplatek..

0/0
3.5.2015 11:24
Foto

A88l92a39n 24Ř87e42p94k36a 4755426

RJET možná personál neškrtá, ale taky u nich co jsem taky slyšel nikdo dlouho nevydrží, o práci pro SA/RJ se na netu nepíše většinou nic moc dobrého ;-) Osobně preferuji jistou práci a ne že budu každý třeba půl rok jinde, ať už mě vyhodí protože se jim nebudu hodit, nebo tam bude hnusná atmosféra ve které se nebude dát pracovat Rv

0/0
3.5.2015 20:17

K84r94y74š47t57o81f 48L58a70n65í86k 1679420345885

otázka je, zda by to vse CD delaly i bez konkurence. predpokladam, ze by se tak nezadluzovaly. mozna jsou soucasne ceny dlouhodobe tezko udrzitelne, ale na ty, se kterými CD zacaly po startu Pendolina, se jiste ještě dlouho nedostaneme. obcerstveni je pro mne marginalni zalezitost, ale i tam doslo po nastupu konkurence k vyraznemu zlevneni.

0/0
2.5.2015 20:42

J96i64r24k96a 59D50v75o29ř40á16k 4155940853888

Na ceny se kterými Pendolino začalo není žádný důvod se ještě někdy dostávat. Nepříjemně vysoká cena Pendolina je už splacená a dnes také už jezdí Pendolino mnohem efektivněji (protože častěji a rychleji) než tehdy.

0/0
5.5.2015 13:34

K38r49y22š25t27o29f 86L94a35n69í77k 1929510455405

ale musite uznat, ze oproti tehdejsi tisícovce dnes stoji jízdenka čtvrtinu a bez konkurence by to byla porad ta tisícovka. a na vodu a noviny byste mohl také zapomenout.

0/−1
2.5.2015 20:35

J32a30n 60K14o34b89ě77r80s39k25ý 1900186751433

Tisícovku stála maximálně první třída. Ano, určité zlepšení soukromníci přinesli. Já sám jsem Regiojetem jezdil, ale pak mi už ty věčné zpoždění a nefunkční klimatizace začali lézt krkem.

+2/0
2.5.2015 20:56

K40r51y85š61t68o41f 26L74a52n24í14k 1119120395535

ja s nim jel 2x, ale nerad sedim v kupe, takze ted pouzivam hlavne LE a občas Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:17

J28a66n 97K40o88b18ě84r54s90k61ý 1980606681823

Já taky nemám rád kupé :-)

0/0
2.5.2015 22:03

M10a36r20t21i60n93a 28S90e40d82l13i24c57k77á 5452985321862

I RJ ma vagony bez kupe

0/0
3.5.2015 13:26

K48r36y20š57t91o77f 86L35a54n95í94k 1109690805565

za priplatek

0/0
3.5.2015 15:56

J91i51n87d92ř89i50c44h 34M37o35r25á37v74e60k 17M 4191902385210

Nevím kde jste vzal tu tisícovku..Už si to přesně nepamatuji, ale jízdenka stávala 320 Kč + 80 Kč povinná místenka, myslím..Rozhodně jízdenka nestála 1000 Kč.

0/0
4.5.2015 7:25

P22e41t72r 51K43r42e33j35z48e32k 7959406

kdybych měl ty peníze co leoš,určitě bych nezačal podnikat na železnici v osobní dopravě,prodělá na to i gatě.:-/

+3/−2
2.5.2015 12:43

J22a31n 66V64a35l57a15l41í45k 6136129810326

p.Sůra s tím vlakem lžete!

http://www.cd.cz/spojeni/Route.aspx?trainnumber=120&date=

asi si neumíte jako novinář vyhledat vlak EC 120 Hradčany a podáváte tím vaším odkazem nepravdivé a neobjektivní informace.

+6/−1
2.5.2015 11:07

K75a50r22e74l 47N86e13d71o58p68i24l 7298106539604

Leosova klasika na jednu korunu vybranou za jízdné tři koruny prodělat.

+4/0
2.5.2015 10:55

V65l25a94d12i41m94í13r 15F17i94b80i60g85e95r 5744181391894

Když jezdí v extrému od 60 kč Praha-Ostrava tak se není čemu divit že prodělává, sice těch jízdenek bylo jen pár a v blbých časech ale byly.

Měl by si uvědomit že za kilo jak je ted minimální cena jezdit nemůže aniž by ho to nedovedlo k bankrotu.

+2/0
2.5.2015 11:29

R28a67d90e21k 60J10a45n91a68t63a 9615516454352

On si totiž myslí, že je stále ve fázi, kdy na sebe musí upozorňovat akcemi typu 99 Kč. Ale to není pravda. Potencionální zákazníci už ho znají, ale nejezdí s ním, protože nechtějí.

- kdo chce hlavně rychlost a úroveň, jede Pendolínem ČD (typická volba na služebku)

- kdo chce flexibilitu a přípoje, případně přepravit kolo/psa, jede Ex/EC ČD

- kdo chce "cool" produkt s dotovaným občerstvením, a nevadí mu nespolehlivost, jede IC Regiojet

Na LE toho prostě zbylo málo, snad jen maminky s kočárky, pro které je plus nízkopodlažnost. LE "cool" značku vybudovat nezvládne, protože Regiojetu v budování značky pomáhají autobusy. Jeho economy je příliš "economy", málo je místa i záchodů. Premium má v 50% případů všechny sedadla pozpátku. Ceny před odjezdem mu stoupají k vysokým částkám. Regiojet i Pendolíno raději zcela vyprodá než by nabízeli byť jediné sedadlo 2.třídy za 500, což kazí u chudých cestujících pověst.

+8/−1
2.5.2015 11:55

J14a53n 75J30e17m10e50l37k72a 1445140

Tak nejvic Leo podkopava levne Pendolino a v economy levne sluzby u Jancury. Pro me je lepsi po ceste neco popijet nez tam sedet jen tak.

Ale leo dokaze velmi dobre prodat drazsi business a Premium. Z Pendolina se stal trochu psi express. Jancura mozna nekdy bude muset koupit loko. A za 15 let inovovat. Takze by jeho ziskovost s touto cenou sla.. Jde o to, jestli to Leo prezije.

0/0
2.5.2015 12:56

V30l54a11d39i49m90í93r 55F17i80b43i19g74e92r 5794111661164

Možná má nejlepší cestování ve vyšší třídě ale těch 25 míst to nezachrání.

S těmi cenami za které dnes jezdí nevydělá ani při 100% obsazenosti na všech spojích a to je samožřejmě nereálné. Bude muset zvýšit cenu.

0/0
2.5.2015 20:11

K54r28y83š31t64o22f 43L11a11n33í90k 1489290215785

to se uz deje. resp. koupit jízdenku za onech 99,- je o hodne tezsi nez v minulosti a kdo nezna mesic dopředu termin, stejne jede za 200,-.

0/0
2.5.2015 20:47

V84l54a38d58i55m88í88r 90F23i46b82i60g55e72r 5424681511984

200 je taky dost málo optimílní průměrná cena by byla asi 300 za osobu, tím však nechci říct, že když se teď dá cestovat levněji že je to pro cestující špatně, jen na tom vždycky bude někdo tratit.

+1/0
2.5.2015 23:16

K52r10y38š56t97o88f 87L94a47n89í69k 1649680615315

nevim, co myslite tou urovni, pokud to vztahnu na vnitrni prostor, ohledne mista na nohy je na tom pendolino uplne stejne. LE je uzsi v ramenou, na druhou stranu ma vice mista nad hlavou a na zavazadla. doba jizdy je u spoje, který pouzivam, na minutu stejna jako u následujícího pendolina (ale uznavam, ze v globale je pendlino rychlejsi).

je fakt, ze LE vyuzivaji hodne zeny, a nejen s kocarky, na důvod jsem zatím neprisel.

zachodu je malo, soukromi také, ja tomu rikam drevena trida, coz odpovida cene, ta se ale také meni, takze za 99,- musite objednávat jízdenky minimalne mesic dopředu a i tak uz jsou jen na nektere casy, takze vestinou je to stejne 191,-. něco se vam vrati v kreditech.

velka vyhoda je, ze oproti EC/Ex téměř nemá zpozdeni. a další pro me podstatna vyhoda oproti CD - při zruseni jízdenky do odjezdu vlaku se vraci plna cena.

drive jsem pouzival IN100, ta se mi ale nyní o par tisíc nevyplati, coz by se dalo zkousnout, to by ovšem jiz muselo byt pendolino pro majitele této aplikace bez poplatku za místenku.

0/0
2.5.2015 21:14

J40i89n48d50ř52i21c26h 64M36o70r84á80v60e86k 37M 4681642495480

Vyzkoušel jsem všechny tři, ale asi nejvíc mi sedělo Pendolino..Sice sedačky jsou méně pohodlné oproti Regiu (můj názor), ale aspoň nebylo 30 stupňů jako u RJ bez fungující klimy..Asi jsem měl párkrát smůlu..S RJ jsem jel naposled loni, tak se to třeba změnilo..Jinak servis, byl asi srovnatelný kvalitou, ne cenově..LEO jsem zkusil jednou a už nikdy více..Nemá nic, proč s ním jet..Leda tak cena v "superakci"..

0/0
4.5.2015 7:58

J75a21n 50J38e55m49e69l59k50a 1985310

900 tisíc pasažérů není špatné, ale mělo by to být ještě lepší. Ale Pendolíno mělo v době monopolu milion, což vzhledem k velikosti souprav je možná horší výsledek. Problémem je pro novou soupravu cena za kterou se jezdí.. Leo si naběhl jednosystémovým strojem.. Jsou tam 3, Pendolíno šlo drsně s cenou dolů.. Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno :-) 

Cena pití je v Leu proti Jančurovi dost vysoká - Leo stále to nepochopil sílu toho nástroje :-) Ve výsledku je pak Regio o dost levnější. 

Pokud má být nějaká konkurence, tak hlavě v nedotovaných tratích - Co nejméně dotací. A co nejmenší náklady  za km u sždc. Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí.

0/−2
2.5.2015 9:20

J58a76n 31J39e25m82e92l28k98a 1865350

Ps a to dráhy mají 7 souprav Pendolín a Leo jen 5.

0/0
2.5.2015 9:22

R45a12d85e23k 17J36a18n20a30t14a 9245296844192

"Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno"

Však taky ty náklady přepočtené na oskm u té 810 mohou být klidně vyšší (právě kvůli té velmi nízké rychlosti a nekonkurenceschopnosti, která má za následek, že tím skoro žádní pasažéři nejedou).

+2/0
2.5.2015 11:33

J89a61n 91J10e81m60e75l64k14a 1225170

No ale z pohledu zákazníka je něco špatně. A jestli jsou ty náklady vyšší nevím. Stroj je starý zaplacený, do kolejí nikdo neinvestuje.. To že tam jezdí pak málo lidí je právě cenou a nekonkurenceschopností (časovou, komfortem atd..)

0/0
2.5.2015 11:43

R59a31d71e53k 74J46a49n61a49t75a 9485516424422

I ta 810 musí občas na revizi a kraj často výslovně požaduje průvodčího. Takže v tak malém vozíčku jsou pak dva zaměstnanci, kterým musíte platit mzdu. Koleje ČD neřeší, páč ani nemůže. Ale platí za ně státní SŽDC stále dost.

+1/0
2.5.2015 12:03

J43a50n 40J78e26m43e56l45k29a 1355310

Sice ano, ale za 70 milonů (cena nové soupravy) mohou 2 zaměstnanci běhat celkem dlouho.. Jančura má nový stroj, strojvedoucího, stewardky stejnou dotaci a ještě je v plusu a počet cestujících šel na trojnásobek. Podle mě by měli zlevnit a nalákat lidi. Stejně většina je dotace. A sždc dát slevu na koleje, ne naopak u malých zdražovat. Stejně do toho nedají ani korunu.

0/0
2.5.2015 18:59

R11a27d27e35k 59J79a96n72a15t57a 9145466654542

"Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí."

Proč, proboha? Celá Evropa to tak dělá. Zajistí se tak celodenní stabilita veřejné služby (kterou komerční provoz nezajistí) a zároveň tlak na efektivitu (kterou nezajistí monopolní provozovatel, který má vše jisté).

+2/0
2.5.2015 11:37

J67a73n 67J45e43m51e19l59k67a 1475200

Nevím kdo to vyhraje, jak nevýhodně bude uzavřena smlouva, jaký bude tarif.. Jestli v ceně budou nádraží..  U autobusů mi to nic nepřineslo. Jezdí stejně šíleně, protože to vymýšlí stejní krajští úředníci.  Jsou pro mě stále stejně nepoužitelné. Možná něco ušetřil kraj, ale nevím. Jediné co dává smysl jsou Jančurovy nedotované busy. Jinak auto.. ČD se na některých tratích hodně polepšily. Mají in 50 in 100. Jejich nevýhoda je, že je zabijí cena jízdenek mhd a návazných busů. S 842, Elephantem docela fungují. Takže otázkou zda za každou cenu všude soutěžit a jeden dopravce jedna trať na 15. let.

0/−2
2.5.2015 11:53

J44a85n 86K78o59b23ě12r45s31k73ý 1290326351883

Jaká drahá MHD :-P ?? Já teda nevím, ale v ČR je veřejná doprava i MHD hodně levná.

0/0
2.5.2015 20:06

J94a50n 78J36e83m38e14l73k33a 1585680

Tak mhd s kufrem za 3 km v Ostravě cca 30 Kč (elektrickou tramvaji s malými náklady) 

V Praze 40Kč za 3 km. 

To jsme na 70 Kč za 6 km a ceně 12Kč/km. Vlak ujede 360 km za 200Kč. (A Jančura je celkem na 0 se ziskem) Není to trochu nepoměr?

A to bez DOTACÍ! Kdybych dopočítal dotace mhd - jednoznačně taxi..

U příměstské dopravy s in50 42km za 30 Kč vlak. Mhd Ostrava 3 km 14 Kč. Opět není to trochu nepoměr?

0/0
2.5.2015 20:51

J88a10n 84K83o22b50ě58r78s25k24ý 1920206931543

V Ostravě je MHD drahá a nekvalitní to je pravda. Jinak já jízdenku na kufr nekupuji (a nejsem sám) a ještě mě žádný revizor nikdy nepokutoval a ani jsem ještě nikoho neviděl platit za kufr a to jezdím MHD v Praze i v Olomouci.

0/0
2.5.2015 20:59

R44a12d10e43k 80J48a51n42a55t48a 9105396324822

Myslím, že srovnávat takto MHD a železnici nemá moc význam. Už kvůli průměrné cestovní rychlosti, která je u tramvaje cca 20 km/h a na trati do Ostravy překračuje 100 km/h. Pak na stejnou práci co odvede vlak potřebujete pětkrát tolik tramvají i souvisejícího personálu .... další věc je metro, se svým na údržbu nákladným systémem podzemních chodeb. Ovšem bez něj to v tak velkém městě prostě nejde.

Další nezanedbatelný fakt je, že v MHD většina lidí jezdí na časové jízdenky (13 Kč/den, zanendlouho 10 Kč/den, studenti ještě méně) a mnozí zcela zdarma (děti a senioři). Cena jednotlivé jízdnenky, navic včetně té zavazadlové, kterou si stejně nikdo nekupuje, je pro tržby irelevantní.

+1/0
3.5.2015 1:15

J19a15n 70J62e37m19e70l22k26a 1615190

Tak u měsíčních kuponů s cenou podlézají, ale ne každému vyhovuje měsíční kupon. A v druhém městě ho mít nebudete. A je to demotivační, protože pak je často "levnější" a pohodlnější auto. Podle mě by to mělo být integrováno do dokladu ČD. Náklady jsou asi jiné, ale u Ostravy zejména ovlivněno prý linkami mimo "centrum" a rozsáhlostí sítě. Tedy že se házejí do jednoho pytle za jedno jízdné efektivní eko linky (tramvaj) a neefektivní linky.

0/0
3.5.2015 11:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.