Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express zmenšil ztrátu, klesly mu ale tržby a narostly dluhy

Soukromý železniční dopravce Leo Express loni poprvé otočil svůj provoz do zisku, ale jen pokud do výsledků nezapočítá odpisy a úroky z úvěru. Jinak zůstává ve ztrátě. Ta se ale oproti roku 2013 snížila. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v pátek soukromý dopravce zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š14t52e70f34a24n 40F19r25i53č69a 7532648633256

Oba noví dopravci se vydali na trať Praha - Ostrava s politikou nízkých cen a do obsazeného trhu. Na trati Praha - Ostrava je daný počet cestujících. České dráhy to zvládaly i bez dalších dopravců. Nevydělá nikdo. Jen spousta ostudy. Nechat někoho jen vyzobávat třešničky na dortu není ta správná státní dopravní politika. Je třeba zajistit dopravní obslužnost plošně. Možná by bylo dobré se poučit ve vyspělých evropských zemích, např. Švýcarsku, Německu a dalších.

+9/−2
2.5.2015 15:09

P88a73v55e37l 67M69a31r71e88k 7552789845306

Kazdy spravny sotous z CD nebo MD vi, ze se vyzobavaji ROZINKY, nikoliv jakesi tresnicky!!!

0/0
2.5.2015 15:57

J31a93n 91J66e13m98e60l42k63a 1105310

Naopak. Ceske drahy byly bez konkurence znacne neschopne a ignorantske.

+2/−7
2.5.2015 16:22

J65a97n 90K80o84b52ě80r35s53k98ý 1240146351893

Já jsem tady žádnou zkreslenost ani ignoranství v Pendolinu ani před nástupem konkurence nezažil ;-D

0/0
2.5.2015 17:30

J19a22n 74J25e95m90e48l93k18a 1245320

Pendolíno je značná výjimka ČD dodnes. Přesto byla wifi, palubní portál, levné občerstvení, objednání na místo? Jaké byly ceny.. atd.. Jaké byly ostatní vlaky na Ostrava Praha

+1/−3
2.5.2015 18:51

Š85t65e53f14a31n 60F87r52i89č38a 7752878463286

Pane, jste směšný. Už si to uvědomte. Neexistuje jen trať Ostrava - Praha. Když budu stát na perónu v Horní Dolní, tak mne žádná z těch firem, o kterých tady pějete ódy, neodveze. Jinými slovy, ty firmy absolutně žádný komfort nenabízejí. Mají nanejvýš lokální význam pro lidi z větších obcí, ve kterých svůj produkt nabízí. To, že podají kafe, je spíše z jejich strany omluva.

+5/0
2.5.2015 19:02

J17a30n 34J85e15m27e67l11k57a 1905340

A proč to spojujete? To není třeba spojovat..

0/0
2.5.2015 20:16

K45r46y71š61t36o56f 83L67a94n28í98k 1769140915205

tak samozrejme, a když budu v dolni horni, tak me neodveze ani CD, protože tam nejsou koleje. takze když urcite služby nemůžete využívat, protože je vasem okoli nikdo nenabizi, zakážete je vsem?

0/0
2.5.2015 20:32

J71a23n 96K23o30b75ě55r17s74k66ý 1610876901553

Já se tedy se žádným ignoranstvím nesetkávám. Už dřív existovala Eliška, současné ceny na trati Praha-Ostrava jsou těžko dlouho udržitelné a neodpovídají nákladům. WiFi se plánovala do Pendolina dávno před Regiojetem  a dneska WiFi dostane každý nový vlak, vagón (RegioPanteři, Regiosharky, InterPanteři). Objednávání občerstvení je v Pendolinu bezkonkurenční a nikdo mě každou stanici neotravuje jestli si něco nedám. Vaše neznalost je k pláči.

+2/0
2.5.2015 20:04

J31a38n 74J29e67m83e87l36k25a 1435530

Ale ano, to ignorantství je dodnes vidět na některých jiných tratích. 

A) Absence servisu, wifi, vzhledu (Brno Ostrava), vyšší kvality za příplatek 

B) pohrdání úklidem (dodnes Brno Ostrava i Bratislava Praha nic moc) C) Pohrdání časem (dřív Praha Ostrava mimo SC, Ostrava Frenštát hlavně minule 33km/h, ale i dnes. To samé nejspíš na spoustě jiných menších tratí. Do nástupu konkurence Ostrava Žilina 1:51 dnes 1:36 bez naklápění) 

D) Špatné nákupy, resp opravy a investice (Regionova, opravy vagonů na 140, u sždc topení stamilionů a miliard v podchodech zejména na pomalých tratích místo investic do kolejí a zrychlení. 

E) V minulosti zpoždění v síti ČD.

Hodně tohoto soukromníci řeší..

+1/−2
2.5.2015 20:36

J18a92n 27K29o40b25ě41r75s43k13ý 1700866361253

Regiojet má největší zpoždění. LE a ČD jsou na tom naopak velmi dobře.

+2/0
2.5.2015 20:57

K77r38y70š15t98o48f 65L38a46n65í53k 1799180305135

u CD pouze Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:15

J82a55n 79K52o15b37ě57r36s76k59ý 1340856531863

Ne i obyčejné rychlíky, Ex, EC. Zpoždění jsou většinou způsobeny výlukami.

+2/0
2.5.2015 21:17

K83r43y12š59t50o39f 22L82a37n76í77k 1259700365735

mam zkušenost jen s nekterymi, ale takovy landek prijede do prahy téměř pokazde se zpozdenim, zatímco LE, jedouci ve stejnou dobu, nacas nebo o par minut drive.

0/0
2.5.2015 21:33

Š48t31e94f37a91n 86F33r28i81č97a 7662518613216

Pane Jemelko, Vaše představa, že na tratích musí být jen vzhledné vlaky je, s ohledem na dlouhou životnost vagonů v řádu několika desítek let, velmi naivní. Při optimálním rozložení investic i při ideální údržbě budou na tratích vždy vozy různého stáří i vzhledu. Je tedy otázkou rozhodnutí, na kterých tratích preferovat vozy nejnovější, a na kterých provozovat ty starší. Otázka rychlosti na tratích je jiná záležitost, ale je zřejmé, že tratě potřebovaly zásadní obnovu, které se jim dostalo s výstavbou železničních koridorů. Zde tedy není žádná zásluha soukromníků. Otázka wifi pak souvisí s technologickým vývojem, který je na železničních tratích otázkou teprve posledních let.

+1/0
3.5.2015 1:00

J80a22n 93J77e53m13e63l92k38a 1775170

Je to o tom jak se o vozidla staráte a jak si je hlídáte - Regio personál neškrtá, naopak.  A třeba před 10 lety byl úklid ČD na mnoha tratích špatný. Teď se to někde hodně zlepšilo. Pendolíno bylo vždy jiné. A když ČD nebyly schopny a dodnes někde nejsou schopny nabídnout ani rozumnou první třídu jako alternativu za příplatek..

0/0
3.5.2015 11:24
Foto

A30l55a78n 12Ř36e44p11k83a 4865546

RJET možná personál neškrtá, ale taky u nich co jsem taky slyšel nikdo dlouho nevydrží, o práci pro SA/RJ se na netu nepíše většinou nic moc dobrého ;-) Osobně preferuji jistou práci a ne že budu každý třeba půl rok jinde, ať už mě vyhodí protože se jim nebudu hodit, nebo tam bude hnusná atmosféra ve které se nebude dát pracovat Rv

0/0
3.5.2015 20:17

K63r95y92š66t63o65f 61L14a91n98í77k 1109110245815

otázka je, zda by to vse CD delaly i bez konkurence. predpokladam, ze by se tak nezadluzovaly. mozna jsou soucasne ceny dlouhodobe tezko udrzitelne, ale na ty, se kterými CD zacaly po startu Pendolina, se jiste ještě dlouho nedostaneme. obcerstveni je pro mne marginalni zalezitost, ale i tam doslo po nastupu konkurence k vyraznemu zlevneni.

0/0
2.5.2015 20:42

J98i70r66k71a 79D20v52o87ř17á45k 4175300903468

Na ceny se kterými Pendolino začalo není žádný důvod se ještě někdy dostávat. Nepříjemně vysoká cena Pendolina je už splacená a dnes také už jezdí Pendolino mnohem efektivněji (protože častěji a rychleji) než tehdy.

0/0
5.5.2015 13:34

K96r82y63š16t57o83f 28L37a24n87í51k 1599110395105

ale musite uznat, ze oproti tehdejsi tisícovce dnes stoji jízdenka čtvrtinu a bez konkurence by to byla porad ta tisícovka. a na vodu a noviny byste mohl také zapomenout.

0/−1
2.5.2015 20:35

J16a28n 41K96o12b64ě76r38s13k76ý 1120756881573

Tisícovku stála maximálně první třída. Ano, určité zlepšení soukromníci přinesli. Já sám jsem Regiojetem jezdil, ale pak mi už ty věčné zpoždění a nefunkční klimatizace začali lézt krkem.

+2/0
2.5.2015 20:56

K58r42y73š24t16o18f 44L71a52n26í94k 1549840825245

ja s nim jel 2x, ale nerad sedim v kupe, takze ted pouzivam hlavne LE a občas Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:17

J22a78n 79K52o80b87ě14r20s27k36ý 1680686791853

Já taky nemám rád kupé :-)

0/0
2.5.2015 22:03

M14a81r94t70i77n80a 24S37e52d91l93i37c63k11á 5462515271812

I RJ ma vagony bez kupe

0/0
3.5.2015 13:26

K61r25y34š96t58o93f 10L52a47n24í47k 1549470385585

za priplatek

0/0
3.5.2015 15:56

J66i70n31d33ř76i13c67h 86M68o85r85á24v26e85k 67M 4681102535160

Nevím kde jste vzal tu tisícovku..Už si to přesně nepamatuji, ale jízdenka stávala 320 Kč + 80 Kč povinná místenka, myslím..Rozhodně jízdenka nestála 1000 Kč.

0/0
4.5.2015 7:25

P52e55t88r 54K86r93e27j40z66e76k 7819156

kdybych měl ty peníze co leoš,určitě bych nezačal podnikat na železnici v osobní dopravě,prodělá na to i gatě.:-/

+3/−2
2.5.2015 12:43

J62a45n 70V92a79l22a74l24í24k 6746569470216

p.Sůra s tím vlakem lžete!

http://www.cd.cz/spojeni/Route.aspx?trainnumber=120&date=

asi si neumíte jako novinář vyhledat vlak EC 120 Hradčany a podáváte tím vaším odkazem nepravdivé a neobjektivní informace.

+6/−1
2.5.2015 11:07

K44a76r24e84l 77N24e92d48o94p82i68l 7228826369154

Leosova klasika na jednu korunu vybranou za jízdné tři koruny prodělat.

+4/0
2.5.2015 10:55

V45l46a90d15i63m33í49r 53F33i15b55i93g85e39r 5414951171774

Když jezdí v extrému od 60 kč Praha-Ostrava tak se není čemu divit že prodělává, sice těch jízdenek bylo jen pár a v blbých časech ale byly.

Měl by si uvědomit že za kilo jak je ted minimální cena jezdit nemůže aniž by ho to nedovedlo k bankrotu.

+2/0
2.5.2015 11:29

R19a19d78e42k 61J51a82n43a20t78a 9755576194522

On si totiž myslí, že je stále ve fázi, kdy na sebe musí upozorňovat akcemi typu 99 Kč. Ale to není pravda. Potencionální zákazníci už ho znají, ale nejezdí s ním, protože nechtějí.

- kdo chce hlavně rychlost a úroveň, jede Pendolínem ČD (typická volba na služebku)

- kdo chce flexibilitu a přípoje, případně přepravit kolo/psa, jede Ex/EC ČD

- kdo chce "cool" produkt s dotovaným občerstvením, a nevadí mu nespolehlivost, jede IC Regiojet

Na LE toho prostě zbylo málo, snad jen maminky s kočárky, pro které je plus nízkopodlažnost. LE "cool" značku vybudovat nezvládne, protože Regiojetu v budování značky pomáhají autobusy. Jeho economy je příliš "economy", málo je místa i záchodů. Premium má v 50% případů všechny sedadla pozpátku. Ceny před odjezdem mu stoupají k vysokým částkám. Regiojet i Pendolíno raději zcela vyprodá než by nabízeli byť jediné sedadlo 2.třídy za 500, což kazí u chudých cestujících pověst.

+8/−1
2.5.2015 11:55

J16a38n 76J32e68m91e24l70k90a 1535180

Tak nejvic Leo podkopava levne Pendolino a v economy levne sluzby u Jancury. Pro me je lepsi po ceste neco popijet nez tam sedet jen tak.

Ale leo dokaze velmi dobre prodat drazsi business a Premium. Z Pendolina se stal trochu psi express. Jancura mozna nekdy bude muset koupit loko. A za 15 let inovovat. Takze by jeho ziskovost s touto cenou sla.. Jde o to, jestli to Leo prezije.

0/0
2.5.2015 12:56

V39l83a38d63i16m97í75r 90F12i73b56i72g83e93r 5174711531534

Možná má nejlepší cestování ve vyšší třídě ale těch 25 míst to nezachrání.

S těmi cenami za které dnes jezdí nevydělá ani při 100% obsazenosti na všech spojích a to je samožřejmě nereálné. Bude muset zvýšit cenu.

0/0
2.5.2015 20:11

K73r94y23š62t48o65f 18L16a72n13í92k 1179280655705

to se uz deje. resp. koupit jízdenku za onech 99,- je o hodne tezsi nez v minulosti a kdo nezna mesic dopředu termin, stejne jede za 200,-.

0/0
2.5.2015 20:47

V13l77a23d28i36m21í13r 84F55i45b94i43g54e82r 5244961481694

200 je taky dost málo optimílní průměrná cena by byla asi 300 za osobu, tím však nechci říct, že když se teď dá cestovat levněji že je to pro cestující špatně, jen na tom vždycky bude někdo tratit.

+1/0
2.5.2015 23:16

K95r94y39š55t90o28f 29L57a43n94í81k 1839830175855

nevim, co myslite tou urovni, pokud to vztahnu na vnitrni prostor, ohledne mista na nohy je na tom pendolino uplne stejne. LE je uzsi v ramenou, na druhou stranu ma vice mista nad hlavou a na zavazadla. doba jizdy je u spoje, který pouzivam, na minutu stejna jako u následujícího pendolina (ale uznavam, ze v globale je pendlino rychlejsi).

je fakt, ze LE vyuzivaji hodne zeny, a nejen s kocarky, na důvod jsem zatím neprisel.

zachodu je malo, soukromi také, ja tomu rikam drevena trida, coz odpovida cene, ta se ale také meni, takze za 99,- musite objednávat jízdenky minimalne mesic dopředu a i tak uz jsou jen na nektere casy, takze vestinou je to stejne 191,-. něco se vam vrati v kreditech.

velka vyhoda je, ze oproti EC/Ex téměř nemá zpozdeni. a další pro me podstatna vyhoda oproti CD - při zruseni jízdenky do odjezdu vlaku se vraci plna cena.

drive jsem pouzival IN100, ta se mi ale nyní o par tisíc nevyplati, coz by se dalo zkousnout, to by ovšem jiz muselo byt pendolino pro majitele této aplikace bez poplatku za místenku.

0/0
2.5.2015 21:14

J68i16n79d88ř44i42c49h 88M49o77r66á14v20e35k 90M 4741642325200

Vyzkoušel jsem všechny tři, ale asi nejvíc mi sedělo Pendolino..Sice sedačky jsou méně pohodlné oproti Regiu (můj názor), ale aspoň nebylo 30 stupňů jako u RJ bez fungující klimy..Asi jsem měl párkrát smůlu..S RJ jsem jel naposled loni, tak se to třeba změnilo..Jinak servis, byl asi srovnatelný kvalitou, ne cenově..LEO jsem zkusil jednou a už nikdy více..Nemá nic, proč s ním jet..Leda tak cena v "superakci"..

0/0
4.5.2015 7:58

J32a35n 24J22e58m92e70l92k26a 1315100

900 tisíc pasažérů není špatné, ale mělo by to být ještě lepší. Ale Pendolíno mělo v době monopolu milion, což vzhledem k velikosti souprav je možná horší výsledek. Problémem je pro novou soupravu cena za kterou se jezdí.. Leo si naběhl jednosystémovým strojem.. Jsou tam 3, Pendolíno šlo drsně s cenou dolů.. Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno :-) 

Cena pití je v Leu proti Jančurovi dost vysoká - Leo stále to nepochopil sílu toho nástroje :-) Ve výsledku je pak Regio o dost levnější. 

Pokud má být nějaká konkurence, tak hlavě v nedotovaných tratích - Co nejméně dotací. A co nejmenší náklady  za km u sždc. Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí.

0/−2
2.5.2015 9:20

J71a37n 18J73e48m12e35l62k16a 1305170

Ps a to dráhy mají 7 souprav Pendolín a Leo jen 5.

0/0
2.5.2015 9:22

R55a61d88e85k 17J93a66n67a39t58a 9735606814712

"Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno"

Však taky ty náklady přepočtené na oskm u té 810 mohou být klidně vyšší (právě kvůli té velmi nízké rychlosti a nekonkurenceschopnosti, která má za následek, že tím skoro žádní pasažéři nejedou).

+2/0
2.5.2015 11:33

J56a56n 86J28e50m25e28l87k76a 1495570

No ale z pohledu zákazníka je něco špatně. A jestli jsou ty náklady vyšší nevím. Stroj je starý zaplacený, do kolejí nikdo neinvestuje.. To že tam jezdí pak málo lidí je právě cenou a nekonkurenceschopností (časovou, komfortem atd..)

0/0
2.5.2015 11:43

R40a71d32e64k 22J58a12n12a75t73a 9355356514982

I ta 810 musí občas na revizi a kraj často výslovně požaduje průvodčího. Takže v tak malém vozíčku jsou pak dva zaměstnanci, kterým musíte platit mzdu. Koleje ČD neřeší, páč ani nemůže. Ale platí za ně státní SŽDC stále dost.

+1/0
2.5.2015 12:03

J14a34n 85J71e36m20e55l46k26a 1905250

Sice ano, ale za 70 milonů (cena nové soupravy) mohou 2 zaměstnanci běhat celkem dlouho.. Jančura má nový stroj, strojvedoucího, stewardky stejnou dotaci a ještě je v plusu a počet cestujících šel na trojnásobek. Podle mě by měli zlevnit a nalákat lidi. Stejně většina je dotace. A sždc dát slevu na koleje, ne naopak u malých zdražovat. Stejně do toho nedají ani korunu.

0/0
2.5.2015 18:59

R17a21d89e12k 28J77a21n40a55t44a 9705116554802

"Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí."

Proč, proboha? Celá Evropa to tak dělá. Zajistí se tak celodenní stabilita veřejné služby (kterou komerční provoz nezajistí) a zároveň tlak na efektivitu (kterou nezajistí monopolní provozovatel, který má vše jisté).

+2/0
2.5.2015 11:37

J56a70n 83J17e45m30e15l86k24a 1255390

Nevím kdo to vyhraje, jak nevýhodně bude uzavřena smlouva, jaký bude tarif.. Jestli v ceně budou nádraží..  U autobusů mi to nic nepřineslo. Jezdí stejně šíleně, protože to vymýšlí stejní krajští úředníci.  Jsou pro mě stále stejně nepoužitelné. Možná něco ušetřil kraj, ale nevím. Jediné co dává smysl jsou Jančurovy nedotované busy. Jinak auto.. ČD se na některých tratích hodně polepšily. Mají in 50 in 100. Jejich nevýhoda je, že je zabijí cena jízdenek mhd a návazných busů. S 842, Elephantem docela fungují. Takže otázkou zda za každou cenu všude soutěžit a jeden dopravce jedna trať na 15. let.

0/−2
2.5.2015 11:53

J55a61n 66K93o20b23ě80r17s57k10ý 1680106821963

Jaká drahá MHD :-P ?? Já teda nevím, ale v ČR je veřejná doprava i MHD hodně levná.

0/0
2.5.2015 20:06

J61a93n 79J16e37m12e78l15k25a 1645350

Tak mhd s kufrem za 3 km v Ostravě cca 30 Kč (elektrickou tramvaji s malými náklady) 

V Praze 40Kč za 3 km. 

To jsme na 70 Kč za 6 km a ceně 12Kč/km. Vlak ujede 360 km za 200Kč. (A Jančura je celkem na 0 se ziskem) Není to trochu nepoměr?

A to bez DOTACÍ! Kdybych dopočítal dotace mhd - jednoznačně taxi..

U příměstské dopravy s in50 42km za 30 Kč vlak. Mhd Ostrava 3 km 14 Kč. Opět není to trochu nepoměr?

0/0
2.5.2015 20:51

J47a11n 95K85o37b92ě94r59s55k66ý 1210276301413

V Ostravě je MHD drahá a nekvalitní to je pravda. Jinak já jízdenku na kufr nekupuji (a nejsem sám) a ještě mě žádný revizor nikdy nepokutoval a ani jsem ještě nikoho neviděl platit za kufr a to jezdím MHD v Praze i v Olomouci.

0/0
2.5.2015 20:59

R63a62d52e55k 22J56a87n85a55t50a 9495976584212

Myslím, že srovnávat takto MHD a železnici nemá moc význam. Už kvůli průměrné cestovní rychlosti, která je u tramvaje cca 20 km/h a na trati do Ostravy překračuje 100 km/h. Pak na stejnou práci co odvede vlak potřebujete pětkrát tolik tramvají i souvisejícího personálu .... další věc je metro, se svým na údržbu nákladným systémem podzemních chodeb. Ovšem bez něj to v tak velkém městě prostě nejde.

Další nezanedbatelný fakt je, že v MHD většina lidí jezdí na časové jízdenky (13 Kč/den, zanendlouho 10 Kč/den, studenti ještě méně) a mnozí zcela zdarma (děti a senioři). Cena jednotlivé jízdnenky, navic včetně té zavazadlové, kterou si stejně nikdo nekupuje, je pro tržby irelevantní.

+1/0
3.5.2015 1:15

J46a34n 40J95e40m55e19l27k93a 1785640

Tak u měsíčních kuponů s cenou podlézají, ale ne každému vyhovuje měsíční kupon. A v druhém městě ho mít nebudete. A je to demotivační, protože pak je často "levnější" a pohodlnější auto. Podle mě by to mělo být integrováno do dokladu ČD. Náklady jsou asi jiné, ale u Ostravy zejména ovlivněno prý linkami mimo "centrum" a rozsáhlostí sítě. Tedy že se házejí do jednoho pytle za jedno jízdné efektivní eko linky (tramvaj) a neefektivní linky.

0/0
3.5.2015 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.