Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express zmenšil ztrátu, klesly mu ale tržby a narostly dluhy

Soukromý železniční dopravce Leo Express loni poprvé otočil svůj provoz do zisku, ale jen pokud do výsledků nezapočítá odpisy a úroky z úvěru. Jinak zůstává ve ztrátě. Ta se ale oproti roku 2013 snížila. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v pátek soukromý dopravce zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š58t32e15f31a90n 62F46r74i88č91a 7312398123596

Oba noví dopravci se vydali na trať Praha - Ostrava s politikou nízkých cen a do obsazeného trhu. Na trati Praha - Ostrava je daný počet cestujících. České dráhy to zvládaly i bez dalších dopravců. Nevydělá nikdo. Jen spousta ostudy. Nechat někoho jen vyzobávat třešničky na dortu není ta správná státní dopravní politika. Je třeba zajistit dopravní obslužnost plošně. Možná by bylo dobré se poučit ve vyspělých evropských zemích, např. Švýcarsku, Německu a dalších.

+9/−2
2.5.2015 15:09

P28a71v24e16l 11M58a80r71e16k 7252579815656

Kazdy spravny sotous z CD nebo MD vi, ze se vyzobavaji ROZINKY, nikoliv jakesi tresnicky!!!

0/0
2.5.2015 15:57

J69a64n 67J58e88m82e67l11k10a 1185780

Naopak. Ceske drahy byly bez konkurence znacne neschopne a ignorantske.

+2/−7
2.5.2015 16:22

J67a34n 39K50o81b59ě13r60s70k24ý 1220166431983

Já jsem tady žádnou zkreslenost ani ignoranství v Pendolinu ani před nástupem konkurence nezažil ;-D

0/0
2.5.2015 17:30

J63a75n 83J76e60m98e16l42k79a 1805150

Pendolíno je značná výjimka ČD dodnes. Přesto byla wifi, palubní portál, levné občerstvení, objednání na místo? Jaké byly ceny.. atd.. Jaké byly ostatní vlaky na Ostrava Praha

+1/−3
2.5.2015 18:51

Š34t33e71f50a29n 90F27r70i15č37a 7432338513306

Pane, jste směšný. Už si to uvědomte. Neexistuje jen trať Ostrava - Praha. Když budu stát na perónu v Horní Dolní, tak mne žádná z těch firem, o kterých tady pějete ódy, neodveze. Jinými slovy, ty firmy absolutně žádný komfort nenabízejí. Mají nanejvýš lokální význam pro lidi z větších obcí, ve kterých svůj produkt nabízí. To, že podají kafe, je spíše z jejich strany omluva.

+5/0
2.5.2015 19:02

J34a65n 54J30e93m54e51l61k24a 1885280

A proč to spojujete? To není třeba spojovat..

0/0
2.5.2015 20:16

K90r26y32š57t78o60f 91L58a69n75í34k 1789880305935

tak samozrejme, a když budu v dolni horni, tak me neodveze ani CD, protože tam nejsou koleje. takze když urcite služby nemůžete využívat, protože je vasem okoli nikdo nenabizi, zakážete je vsem?

0/0
2.5.2015 20:32

J30a88n 72K93o36b41ě59r35s39k74ý 1490866591853

Já se tedy se žádným ignoranstvím nesetkávám. Už dřív existovala Eliška, současné ceny na trati Praha-Ostrava jsou těžko dlouho udržitelné a neodpovídají nákladům. WiFi se plánovala do Pendolina dávno před Regiojetem  a dneska WiFi dostane každý nový vlak, vagón (RegioPanteři, Regiosharky, InterPanteři). Objednávání občerstvení je v Pendolinu bezkonkurenční a nikdo mě každou stanici neotravuje jestli si něco nedám. Vaše neznalost je k pláči.

+2/0
2.5.2015 20:04

J60a82n 71J56e60m11e98l10k47a 1565570

Ale ano, to ignorantství je dodnes vidět na některých jiných tratích. 

A) Absence servisu, wifi, vzhledu (Brno Ostrava), vyšší kvality za příplatek 

B) pohrdání úklidem (dodnes Brno Ostrava i Bratislava Praha nic moc) C) Pohrdání časem (dřív Praha Ostrava mimo SC, Ostrava Frenštát hlavně minule 33km/h, ale i dnes. To samé nejspíš na spoustě jiných menších tratí. Do nástupu konkurence Ostrava Žilina 1:51 dnes 1:36 bez naklápění) 

D) Špatné nákupy, resp opravy a investice (Regionova, opravy vagonů na 140, u sždc topení stamilionů a miliard v podchodech zejména na pomalých tratích místo investic do kolejí a zrychlení. 

E) V minulosti zpoždění v síti ČD.

Hodně tohoto soukromníci řeší..

+1/−2
2.5.2015 20:36

J81a41n 92K60o57b40ě75r41s73k59ý 1300726511943

Regiojet má největší zpoždění. LE a ČD jsou na tom naopak velmi dobře.

+2/0
2.5.2015 20:57

K91r59y66š96t28o13f 21L14a98n83í25k 1519170415685

u CD pouze Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:15

J92a31n 87K34o46b77ě59r27s42k78ý 1270186211273

Ne i obyčejné rychlíky, Ex, EC. Zpoždění jsou většinou způsobeny výlukami.

+2/0
2.5.2015 21:17

K21r10y61š97t14o65f 18L49a42n50í38k 1549700365935

mam zkušenost jen s nekterymi, ale takovy landek prijede do prahy téměř pokazde se zpozdenim, zatímco LE, jedouci ve stejnou dobu, nacas nebo o par minut drive.

0/0
2.5.2015 21:33

Š67t98e15f65a98n 83F26r57i24č98a 7482648483856

Pane Jemelko, Vaše představa, že na tratích musí být jen vzhledné vlaky je, s ohledem na dlouhou životnost vagonů v řádu několika desítek let, velmi naivní. Při optimálním rozložení investic i při ideální údržbě budou na tratích vždy vozy různého stáří i vzhledu. Je tedy otázkou rozhodnutí, na kterých tratích preferovat vozy nejnovější, a na kterých provozovat ty starší. Otázka rychlosti na tratích je jiná záležitost, ale je zřejmé, že tratě potřebovaly zásadní obnovu, které se jim dostalo s výstavbou železničních koridorů. Zde tedy není žádná zásluha soukromníků. Otázka wifi pak souvisí s technologickým vývojem, který je na železničních tratích otázkou teprve posledních let.

+1/0
3.5.2015 1:00

J12a92n 80J71e25m88e19l37k13a 1845800

Je to o tom jak se o vozidla staráte a jak si je hlídáte - Regio personál neškrtá, naopak.  A třeba před 10 lety byl úklid ČD na mnoha tratích špatný. Teď se to někde hodně zlepšilo. Pendolíno bylo vždy jiné. A když ČD nebyly schopny a dodnes někde nejsou schopny nabídnout ani rozumnou první třídu jako alternativu za příplatek..

0/0
3.5.2015 11:24

A55l83a18n 33Ř88e90p47k12a 4845296

RJET možná personál neškrtá, ale taky u nich co jsem taky slyšel nikdo dlouho nevydrží, o práci pro SA/RJ se na netu nepíše většinou nic moc dobrého ;-) Osobně preferuji jistou práci a ne že budu každý třeba půl rok jinde, ať už mě vyhodí protože se jim nebudu hodit, nebo tam bude hnusná atmosféra ve které se nebude dát pracovat Rv

0/0
3.5.2015 20:17

K58r71y11š80t27o38f 42L49a89n20í57k 1269460115815

otázka je, zda by to vse CD delaly i bez konkurence. predpokladam, ze by se tak nezadluzovaly. mozna jsou soucasne ceny dlouhodobe tezko udrzitelne, ale na ty, se kterými CD zacaly po startu Pendolina, se jiste ještě dlouho nedostaneme. obcerstveni je pro mne marginalni zalezitost, ale i tam doslo po nastupu konkurence k vyraznemu zlevneni.

0/0
2.5.2015 20:42

J62i65r80k36a 93D49v94o89ř40á60k 4985280643308

Na ceny se kterými Pendolino začalo není žádný důvod se ještě někdy dostávat. Nepříjemně vysoká cena Pendolina je už splacená a dnes také už jezdí Pendolino mnohem efektivněji (protože častěji a rychleji) než tehdy.

0/0
5.5.2015 13:34

K57r35y96š67t30o93f 55L14a62n44í84k 1549670135395

ale musite uznat, ze oproti tehdejsi tisícovce dnes stoji jízdenka čtvrtinu a bez konkurence by to byla porad ta tisícovka. a na vodu a noviny byste mohl také zapomenout.

0/−1
2.5.2015 20:35

J67a51n 66K85o92b58ě48r45s71k63ý 1320166891863

Tisícovku stála maximálně první třída. Ano, určité zlepšení soukromníci přinesli. Já sám jsem Regiojetem jezdil, ale pak mi už ty věčné zpoždění a nefunkční klimatizace začali lézt krkem.

+2/0
2.5.2015 20:56

K76r42y30š35t89o98f 89L48a42n60í55k 1179610275905

ja s nim jel 2x, ale nerad sedim v kupe, takze ted pouzivam hlavne LE a občas Pendolino.

0/0
2.5.2015 21:17

J19a93n 37K86o10b24ě40r75s97k43ý 1640766581313

Já taky nemám rád kupé :-)

0/0
2.5.2015 22:03

M57a39r33t97i71n56a 18S21e46d77l49i46c77k12á 5332355461512

I RJ ma vagony bez kupe

0/0
3.5.2015 13:26

K85r28y79š54t37o77f 13L86a62n12í53k 1369560445235

za priplatek

0/0
3.5.2015 15:56

J89i20n12d26ř82i63c54h 44M10o81r90á18v60e76k 62M 3735733185276

Nevím kde jste vzal tu tisícovku..Už si to přesně nepamatuji, ale jízdenka stávala 320 Kč + 80 Kč povinná místenka, myslím..Rozhodně jízdenka nestála 1000 Kč.

0/0
4.5.2015 7:25

P34e71t13r 76K83r94e29j68z69e54k 7199926

kdybych měl ty peníze co leoš,určitě bych nezačal podnikat na železnici v osobní dopravě,prodělá na to i gatě.:-/

+3/−2
2.5.2015 12:43
Foto

J50a91n 11V63a22l22a32l29í67k 6326729450536

p.Sůra s tím vlakem lžete!

www.cd.cz;date=

asi si neumíte jako novinář vyhledat vlak EC 120 Hradčany a podáváte tím vaším odkazem nepravdivé a neobjektivní informace.

+6/−1
2.5.2015 11:07

K55a85r93e35l 84N49e79d62o48p27i88l 7278176349414

Leosova klasika na jednu korunu vybranou za jízdné tři koruny prodělat.

+4/0
2.5.2015 10:55

V87l43a85d73i55m72í97r 66F67i74b97i60g60e84r 5964661491404

Když jezdí v extrému od 60 kč Praha-Ostrava tak se není čemu divit že prodělává, sice těch jízdenek bylo jen pár a v blbých časech ale byly.

Měl by si uvědomit že za kilo jak je ted minimální cena jezdit nemůže aniž by ho to nedovedlo k bankrotu.

+2/0
2.5.2015 11:29

R41a40d49e42k 73J43a69n68a22t87a 9535836744932

On si totiž myslí, že je stále ve fázi, kdy na sebe musí upozorňovat akcemi typu 99 Kč. Ale to není pravda. Potencionální zákazníci už ho znají, ale nejezdí s ním, protože nechtějí.

- kdo chce hlavně rychlost a úroveň, jede Pendolínem ČD (typická volba na služebku)

- kdo chce flexibilitu a přípoje, případně přepravit kolo/psa, jede Ex/EC ČD

- kdo chce "cool" produkt s dotovaným občerstvením, a nevadí mu nespolehlivost, jede IC Regiojet

Na LE toho prostě zbylo málo, snad jen maminky s kočárky, pro které je plus nízkopodlažnost. LE "cool" značku vybudovat nezvládne, protože Regiojetu v budování značky pomáhají autobusy. Jeho economy je příliš "economy", málo je místa i záchodů. Premium má v 50% případů všechny sedadla pozpátku. Ceny před odjezdem mu stoupají k vysokým částkám. Regiojet i Pendolíno raději zcela vyprodá než by nabízeli byť jediné sedadlo 2.třídy za 500, což kazí u chudých cestujících pověst.

+8/−1
2.5.2015 11:55

J15a96n 87J79e88m86e70l97k81a 1875370

Tak nejvic Leo podkopava levne Pendolino a v economy levne sluzby u Jancury. Pro me je lepsi po ceste neco popijet nez tam sedet jen tak.

Ale leo dokaze velmi dobre prodat drazsi business a Premium. Z Pendolina se stal trochu psi express. Jancura mozna nekdy bude muset koupit loko. A za 15 let inovovat. Takze by jeho ziskovost s touto cenou sla.. Jde o to, jestli to Leo prezije.

0/0
2.5.2015 12:56

V67l19a50d28i11m62í29r 31F77i75b92i11g48e10r 5214401841134

Možná má nejlepší cestování ve vyšší třídě ale těch 25 míst to nezachrání.

S těmi cenami za které dnes jezdí nevydělá ani při 100% obsazenosti na všech spojích a to je samožřejmě nereálné. Bude muset zvýšit cenu.

0/0
2.5.2015 20:11

K84r78y23š90t33o65f 54L87a19n86í59k 1539690415665

to se uz deje. resp. koupit jízdenku za onech 99,- je o hodne tezsi nez v minulosti a kdo nezna mesic dopředu termin, stejne jede za 200,-.

0/0
2.5.2015 20:47

V54l46a75d59i27m92í85r 90F64i52b26i39g13e85r 5404871741404

200 je taky dost málo optimílní průměrná cena by byla asi 300 za osobu, tím však nechci říct, že když se teď dá cestovat levněji že je to pro cestující špatně, jen na tom vždycky bude někdo tratit.

+1/0
2.5.2015 23:16

K22r77y12š57t53o28f 27L62a56n73í19k 1449270325325

nevim, co myslite tou urovni, pokud to vztahnu na vnitrni prostor, ohledne mista na nohy je na tom pendolino uplne stejne. LE je uzsi v ramenou, na druhou stranu ma vice mista nad hlavou a na zavazadla. doba jizdy je u spoje, který pouzivam, na minutu stejna jako u následujícího pendolina (ale uznavam, ze v globale je pendlino rychlejsi).

je fakt, ze LE vyuzivaji hodne zeny, a nejen s kocarky, na důvod jsem zatím neprisel.

zachodu je malo, soukromi také, ja tomu rikam drevena trida, coz odpovida cene, ta se ale také meni, takze za 99,- musite objednávat jízdenky minimalne mesic dopředu a i tak uz jsou jen na nektere casy, takze vestinou je to stejne 191,-. něco se vam vrati v kreditech.

velka vyhoda je, ze oproti EC/Ex téměř nemá zpozdeni. a další pro me podstatna vyhoda oproti CD - při zruseni jízdenky do odjezdu vlaku se vraci plna cena.

drive jsem pouzival IN100, ta se mi ale nyní o par tisíc nevyplati, coz by se dalo zkousnout, to by ovšem jiz muselo byt pendolino pro majitele této aplikace bez poplatku za místenku.

0/0
2.5.2015 21:14

J69i80n55d74ř64i35c84h 91M92o32r35á79v49e25k 83M 3325553705786

Vyzkoušel jsem všechny tři, ale asi nejvíc mi sedělo Pendolino..Sice sedačky jsou méně pohodlné oproti Regiu (můj názor), ale aspoň nebylo 30 stupňů jako u RJ bez fungující klimy..Asi jsem měl párkrát smůlu..S RJ jsem jel naposled loni, tak se to třeba změnilo..Jinak servis, byl asi srovnatelný kvalitou, ne cenově..LEO jsem zkusil jednou a už nikdy více..Nemá nic, proč s ním jet..Leda tak cena v "superakci"..

0/0
4.5.2015 7:58

J39a28n 87J51e88m32e40l10k40a 1395270

900 tisíc pasažérů není špatné, ale mělo by to být ještě lepší. Ale Pendolíno mělo v době monopolu milion, což vzhledem k velikosti souprav je možná horší výsledek. Problémem je pro novou soupravu cena za kterou se jezdí.. Leo si naběhl jednosystémovým strojem.. Jsou tam 3, Pendolíno šlo drsně s cenou dolů.. Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno :-) 

Cena pití je v Leu proti Jančurovi dost vysoká - Leo stále to nepochopil sílu toho nástroje :-) Ve výsledku je pak Regio o dost levnější. 

Pokud má být nějaká konkurence, tak hlavě v nedotovaných tratích - Co nejméně dotací. A co nejmenší náklady  za km u sždc. Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí.

0/−2
2.5.2015 9:20

J54a17n 97J17e79m26e59l42k98a 1755860

Ps a to dráhy mají 7 souprav Pendolín a Leo jen 5.

0/0
2.5.2015 9:22

R92a20d64e30k 92J46a22n40a88t86a 9885556524922

"Takže za 810 kové drncáky na neopravené nekonkurenceschopné trati co jezdí 40 km/h se platí víc než za Pendolíno"

Však taky ty náklady přepočtené na oskm u té 810 mohou být klidně vyšší (právě kvůli té velmi nízké rychlosti a nekonkurenceschopnosti, která má za následek, že tím skoro žádní pasažéři nejedou).

+2/0
2.5.2015 11:33

J50a92n 13J85e41m94e84l60k62a 1145800

No ale z pohledu zákazníka je něco špatně. A jestli jsou ty náklady vyšší nevím. Stroj je starý zaplacený, do kolejí nikdo neinvestuje.. To že tam jezdí pak málo lidí je právě cenou a nekonkurenceschopností (časovou, komfortem atd..)

0/0
2.5.2015 11:43

R72a50d18e14k 16J95a38n78a63t41a 9945406334112

I ta 810 musí občas na revizi a kraj často výslovně požaduje průvodčího. Takže v tak malém vozíčku jsou pak dva zaměstnanci, kterým musíte platit mzdu. Koleje ČD neřeší, páč ani nemůže. Ale platí za ně státní SŽDC stále dost.

+1/0
2.5.2015 12:03

J47a62n 27J97e37m67e28l51k63a 1865740

Sice ano, ale za 70 milonů (cena nové soupravy) mohou 2 zaměstnanci běhat celkem dlouho.. Jančura má nový stroj, strojvedoucího, stewardky stejnou dotaci a ještě je v plusu a počet cestujících šel na trojnásobek. Podle mě by měli zlevnit a nalákat lidi. Stejně většina je dotace. A sždc dát slevu na koleje, ne naopak u malých zdražovat. Stejně do toho nedají ani korunu.

0/0
2.5.2015 18:59

R65a38d23e43k 91J17a58n11a26t21a 9735716324842

"Soutěže na dotované trati typem smlouvy na 15 let se mi moc nelíbí."

Proč, proboha? Celá Evropa to tak dělá. Zajistí se tak celodenní stabilita veřejné služby (kterou komerční provoz nezajistí) a zároveň tlak na efektivitu (kterou nezajistí monopolní provozovatel, který má vše jisté).

+2/0
2.5.2015 11:37

J79a92n 27J73e38m19e96l72k61a 1405560

Nevím kdo to vyhraje, jak nevýhodně bude uzavřena smlouva, jaký bude tarif.. Jestli v ceně budou nádraží..  U autobusů mi to nic nepřineslo. Jezdí stejně šíleně, protože to vymýšlí stejní krajští úředníci.  Jsou pro mě stále stejně nepoužitelné. Možná něco ušetřil kraj, ale nevím. Jediné co dává smysl jsou Jančurovy nedotované busy. Jinak auto.. ČD se na některých tratích hodně polepšily. Mají in 50 in 100. Jejich nevýhoda je, že je zabijí cena jízdenek mhd a návazných busů. S 842, Elephantem docela fungují. Takže otázkou zda za každou cenu všude soutěžit a jeden dopravce jedna trať na 15. let.

0/−2
2.5.2015 11:53

J32a43n 63K75o22b53ě97r54s26k40ý 1390986651293

Jaká drahá MHD :-P ?? Já teda nevím, ale v ČR je veřejná doprava i MHD hodně levná.

0/0
2.5.2015 20:06

J49a87n 80J32e84m35e87l55k75a 1525860

Tak mhd s kufrem za 3 km v Ostravě cca 30 Kč (elektrickou tramvaji s malými náklady) 

V Praze 40Kč za 3 km. 

To jsme na 70 Kč za 6 km a ceně 12Kč/km. Vlak ujede 360 km za 200Kč. (A Jančura je celkem na 0 se ziskem) Není to trochu nepoměr?

A to bez DOTACÍ! Kdybych dopočítal dotace mhd - jednoznačně taxi..

U příměstské dopravy s in50 42km za 30 Kč vlak. Mhd Ostrava 3 km 14 Kč. Opět není to trochu nepoměr?

0/0
2.5.2015 20:51

J35a34n 88K57o65b67ě65r60s13k44ý 1840256461493

V Ostravě je MHD drahá a nekvalitní to je pravda. Jinak já jízdenku na kufr nekupuji (a nejsem sám) a ještě mě žádný revizor nikdy nepokutoval a ani jsem ještě nikoho neviděl platit za kufr a to jezdím MHD v Praze i v Olomouci.

0/0
2.5.2015 20:59

R98a30d72e77k 67J49a62n28a18t19a 9685196904392

Myslím, že srovnávat takto MHD a železnici nemá moc význam. Už kvůli průměrné cestovní rychlosti, která je u tramvaje cca 20 km/h a na trati do Ostravy překračuje 100 km/h. Pak na stejnou práci co odvede vlak potřebujete pětkrát tolik tramvají i souvisejícího personálu .... další věc je metro, se svým na údržbu nákladným systémem podzemních chodeb. Ovšem bez něj to v tak velkém městě prostě nejde.

Další nezanedbatelný fakt je, že v MHD většina lidí jezdí na časové jízdenky (13 Kč/den, zanendlouho 10 Kč/den, studenti ještě méně) a mnozí zcela zdarma (děti a senioři). Cena jednotlivé jízdnenky, navic včetně té zavazadlové, kterou si stejně nikdo nekupuje, je pro tržby irelevantní.

+1/0
3.5.2015 1:15

J54a30n 43J86e87m33e35l28k73a 1645680

Tak u měsíčních kuponů s cenou podlézají, ale ne každému vyhovuje měsíční kupon. A v druhém městě ho mít nebudete. A je to demotivační, protože pak je často "levnější" a pohodlnější auto. Podle mě by to mělo být integrováno do dokladu ČD. Náklady jsou asi jiné, ale u Ostravy zejména ovlivněno prý linkami mimo "centrum" a rozsáhlostí sítě. Tedy že se házejí do jednoho pytle za jedno jízdné efektivní eko linky (tramvaj) a neefektivní linky.

0/0
3.5.2015 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.