Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy do slovenského Trenčína motorákem. Arriva chystá rychlík

Další dopravce na české železnici chce vstoupit na trh dálkových vlaků. Společnost Arriva vlaky patřící majetkově pod německé státní Deutsche Bahn, chce od příštího jízdního řádu spustit linku mezi Prahou a slovenským Trenčínem. Znovu oživuje i plány na příměstské vlaky z Prahy do Benešova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i20r16k25a 81D49v63o39ř75á25k 4245200113528

"Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak." V té větě je ale divná logika. Jak byste chtěli jet s elektrickým vlakem po trase, která je elektrifikovaná jen "většinou"?

0/0
5.5.2015 13:44

J85i79ř15í 78E24r44b55e75n 1813404726457

Každej cestující má mobilní telefon a u něj baterku, stačí je spojit do série pro dosažení požadovaného stejnosměrného napětí ;-)

+1/−1
5.5.2015 17:33

P63e59t74r 13N54o10v57o60t77n52y 3949412589422

Kolik to jede, a hlavně jak rychle se to rozjede? Další ucpávka na koridor?

0/0
5.5.2015 10:55

L48i22b95o79r 48Z60a27v46ř63e63l 8349236601652

Někteří pojedou třeba "hurvínkem" ,hlavně když bude natřenej na žluto a dostanou v něm zadarmo hnědou břečku!

+4/−2
5.5.2015 8:24

J47a81n 95D71v68o15ř67á33k 4663402603647

"Vlaky pojedou na komerční riziko bez dotací. Stát bude, podobně jako všem jiným dopravcům u komerčních spojů, doplácet jen slevy pro studenty a další skupiny, které musí firmy poskytovat."

A v tom je právě problém. Dokud jezdily do Ostravy pouze ČD, byly dotace na této trase paradoxně mnohem nižší, než jsou dnes. Bojím se, že tady to bude po "uvolnění trhu" stejné...;-O

+5/0
4.5.2015 21:54
Foto

A44l96a97n 85Ř31e53p11k70a 4485236

Proboha, co to je za divná móda nasazovat příměstské jednotky na dálkové tratě? 8-o Začal s tím Leoš a teď Arriva. Ale jestli tam nebudou dávat kávičku zadarmo, tak se na to studenti vykašlou a stejně budou jezdit s Jančurou (tedy pokud tu trasu jezdí, klidně s přestupem). ;-D

+4/−2
4.5.2015 21:04

R27a49d91e59k 49J83a20n23a85t17a 9465936364632

Regionální jednotka je levnější než dálková.

A u nás je jízdné ve vlaku (v přepočtu ke kupní síle) jedno z nejnižších na světě. Tak s čím to chcete jezdit ...

+1/0
4.5.2015 22:21

M90a39r92t76i46n 76O52p89l22o25c93k85ý 5855984282360

Ty jsi fakt v*l jestli si myslíš, že lidi si vybírají čím pojedou podle toho jestli někdo dává kávu zadarmo ;-D tohle mě třeba vůbec nezajímá, důležité je pohodlí a příjemný personál a hlavně abych měl při cestě klid což u ČD je největší pravděpodobnost že nebude protože tím jezdí kdejaká svoloč :-P

+1/−4
4.5.2015 23:34
Foto

A25l73a44n 93Ř80e34p32k55a 4875276

Všichni ne, ale část určitě ano ;-) Myslím, že na trase Praha-Ostrava se ta 'svoloč' přesouvá spíš k  RJETu a u ČD je klid :)

+3/0
5.5.2015 9:50

M40i17r89o75s53l30a20v 89Z49i36k26m46u78n19d 7299493134253

Nejrychlejší BUS jede Praha - Třenčín za 4,25 přes Brno. Záleží na počtu zastávek a délce pobytů ... Pokud jde o tu soupravu, z hlediska trakčních vlastností je výborná, z hlediska tichosti je lepší cestovat v řidičáku. V Německu se s nimi cestuje velmi pohodlně. Existují v různých variantách - s jedničkou nebo bez, s velkým prostorem pro kola apod.

+1/0
4.5.2015 19:29

O16t58t70o 93P29o10s31p46í74š98i48l 4274935987958

Podle platné legislativy má být zřízen tzv. regulátor. (Podle mě tuto roli klidně může vzít SŽDC, protože jako státní organizace - alespoň papírově - nemá s dopravci nic společné.) Nejvyšší čas kapacitu regulovat a podobné požadavky dopravců posílat do míst, kam paprsky Slunce nedopadají!

+9/−1
4.5.2015 18:24

J21a53n 96Š12t93o83č86e94k 5190545960254

Nejsem sice strojvůdce či grafikonista, ale nebylo by lepší tento spoj vést Praha - ČT - Brno - Blava ? Asi to bude delší, spíš určitě, ale mezi ČT a Břeclaví to není tak frekventovaný koridor jako mezi ČT a Dluhonicema, o úseku Přerov - Staré Město u UH nemluvě...

To, že to pojede formou dieselu, to je jak návrat na úroveň východu... Mongolsko ?

Ve Švýcarsku pomalu finišují Gotthard Base Tunnel a u nás je návrat k dieselům...

To jsme to teda dopracovali...

+6/−1
4.5.2015 16:31

R34a34d17e76k 43J54a22n35a47t23a 9255106404152

Tento spoj není třeba vůbec, protože do Trenčína existuje časté spojení s 1 přestupem, a to jak přes Blavu (každé 2h po celý týden), tak přes Púchov (taktéž každé 2h po celý týden).

Tohle je výsledek, když se místo promyšlené dopravní koncepce na železnici rozmáhá neřízená konkurence. Přitom se to dá udělat tak, aby mohli existovat různí dopravci, soutěžili ve výběrových řízeních, ale zároveň v tom byl zachován systém.

+5/0
4.5.2015 20:18

J58a11n 20T68i12c61h27ý 8970612240298

Mezi ČT a Břeclaví každou hodinu EC, + rychlíky

0/0
4.5.2015 21:46

I52v90a70n 18M56a75r19e41k 6144228912

Tak  to by byla pro Vlárskou trať "bomba" >>>Kdo ví jaké je cestování ze Starého Města na Horní Vláru ví o čem mluvím ! R^

+2/−2
4.5.2015 16:26

P76a82v24e91l 86M32a61t66o40u71š63e79k 5680857638144

Taky by se svými letitými motoráky mohli zaskakovat za rj mezi Prahou a Grazem.

+3/−2
4.5.2015 15:45

J94a95n 15K64o31b54ě59r45s92k97ý 1150936321543

S tímto do Trenčína ? To se asi Arriva pomátla 8-o Já nevím, ale nelíbí se mi když bude dvouvagónek navíc ještě dieselový (většina trasy je elektrifikována) bude blokovat další místo na koridoru. Jako by už tak nestačilo, že podřadnější osobáky mají běžně na trati Olomouc-Přerov 10 minut zpoždění (to je v regionálce dost). Byl bych pro omezení a jasná pravidla. Z tratě Praha-Ostrava se stal nekorigovatelný cirkus.

+11/0
4.5.2015 15:40

M91a83r38t49i68n 16Š56u20l83c 2437829680375

Jak víte, že nechtějí ty jednotky 845 spojit třeba 3 dohromady?

0/0
4.5.2015 15:43

J96a90n 34K39o46b92ě94r50s55k49ý 1170956801773

To je úplně jedno. Jel jsem s tím do Kralup a na krátkou trať je to fajn, ale na Slovensko bych s tím nikdy nejel. Prostě další vlak, který nikdo nepotřebuje a bude blokovat další vlaky, kterými jezdí mnohem víc lidí. Analogická situace dnes, rychlík Galán nabral stáním v Olomouci 15 minut směrem na Přerov, protože musel projet Regiojet, Pendolino, EC, prostě jak tomu přijdou ti cestující v těch "nedůležitých" vlacích ???

+6/0
4.5.2015 15:48

J58a70n 41K72o26b73ě42r65s68k57ý 1230936791753

A to už vůbec nemluvím o nákladních vlacích, ty už se nevejdou skoro vůbec.

+1/0
4.5.2015 15:50
Foto

B55r36o98n18i21s70l26a61v 33G70a18b13r96y24š 2542899421

Hlavně ty motoráky nejsou tak výkonné jako elektrické lokomotivy nebo soupravy. Čím pomalejší vlak, tím delší dobu blokuje koridor.

+2/0
4.5.2015 17:51

M97a23r65t48i23n 13Č64a34p97e94k 6340731607964

Nejde ani tak o výkon a raychlost, jako spíše o měrný výkon na tunu. Z toho pak vychází zrychlení a schopnost rychlost udržet. Je tedy jedno jestli jde o elektrickou nebo motorovou lokomotivu, ale o to, jestli se s vlakem dokáže dostatečně rychle pohybovat.

0/0
4.5.2015 20:53

M80a33r47t36i61n 69Č41a50p53e78k 6490591707564

Nákladní vlaky mají tu smůlu, že se nedokážou dostatečně rychle rozjet, proto musí čekat na dostatečně velké okno mezi vlaky. To lez vyřešit moderními lokomotivami s 6MW a lepším zabezpečovacím zařízením, které umožní kratší intervaly mezi vlaky.

Maximální rychlost nákladu 90 km/h je v podstatě doustačující, 100 km/h už výborná, jelikož například cestovní rychlost EC je z Libně do ČT cca 97 km/h. Takže pokud by náklad s Vmax=100 km/h, jako např. kontejnerový NEx Metransu, vyjel o 5-10 min před ÉCéčkem, tak se dojedou až v Třebové. Tedy pokud by náklad jel non-stop.

0/0
4.5.2015 20:47

P63ř49e70m57y64s60l 98M48a88t42ě56j23k42a 6692966669601

A nenapadlo vas, że ta fotka je ilustračni a že s nejvetši pravděpodobnosti pujde o jinou jednotku?

0/0
5.5.2015 15:55

J36a34n 74K82o39b45ě26r73s66k94ý 1700606951163

Ne, jelikož Arriva nic jiného v ČR nemá ( Železnici Desná nepočítám). Jak bylo napsáno do Trenčína existuje časté spojení s přestupem buď v Púchově nebo v Bratislavě. Prostě ten vlak je zbytečný a bude zbytečně zdržovat ostatní vlaky, které převezou několikanásobně víc cestujících než tento motorák.

0/0
5.5.2015 16:00

M71a59r85e84k 48G34a77j20d20a 4353334686852

Motorák, strašně ekologické. Nebylo by lepší, kdyby začali trochu přemýšlet a vlaky navazovaly na sebe? ;-D

+1/0
4.5.2015 15:11

M37a22r79t97i92n 40Š45u79l61c 2137949360245

Tak lepší než 100 aut, ne? Stejné, jako 3 autobusy...

+1/0
4.5.2015 15:46

M95i73c35h24a81l 73M32e47č85i61a46r 1620340179745

Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak.... asi preto, že ten elektrický by na tých pár úsekoch odmietal pokračovať v jazde

+7/0
4.5.2015 14:43

J51a85r50e15k 29K34a90l50i96v18o42d47a 7256173781286

....se mi líbí, jak se tomu redaktor diví ;o) Ale co, ty neelektrifikované kousky by projeli setrvačností.

+3/0
4.5.2015 14:50

Z14d85e30n81e82k 94H39r58d42i70n55a 9480579603170

On je neelektrifikovaný jeden "kousek" (Staré Město - Trenčianská Teplá). A celkem standardně, když jede rychlík např. do Veselí n.M. nebo Luhačovic, tak ve St. Městě přepojí lokomotivu...

+1/0
4.5.2015 16:53

J77a98n 26V36a95l30a84l38í54k 6676169890906

Firma už dříve zkusila jezdit bez dotací z Prahy do Kralup nad Vltavou, kvůli ztrátám ale spojení ukončila po pár týdnech. 

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/arriva-planuje-vlak-praha-trencin-dl4-/eko-doprava.aspx?c=A150504_094959_eko-doprava_suj

Tak zajisté Jančura by to zmáknul a vydělal by když má sexy vlaky tak bych ho rád na té trati viděl jestli to jde bez dotací když neustále kritizuje ČD

+4/−4
4.5.2015 12:37

M33i34r39o52s23l30a55v 55Z87i34k46m10u30n33d 7459383604903

Ono jde o to, že ROPID objednal u ČD na osobních vlacích "nízkopodlažní" vozidla (471, 451/452) umožňující přepravu vozíčkářů, což MJ 845 nesplňuje ... proto je ROPID nechce financovat ... když by ROPID platil Arrivě, tak by zase nemohl chtít po ČD jen nízkopodlažní vozidla ...

Každá mince má dvě strany

+8/0
4.5.2015 13:22

J64a47n 86S98ů67r56a 4715503493872

Arriva na tuto trasu nabízel Desira.

+2/−1
4.5.2015 13:43

P59e33t60r 97B66e84z90s36t80a64r25o32s30t63i 2649786693791

A kso vubes plati KZC? Ze si tam nekdo, at uz to je ROPID nebo Praha, nezjedna nejaka lepsi vozidla, popripade nevymeni dopravce...

0/0
4.5.2015 13:46

M18i95r47o38s33l44a69v 60Z39i41k69m91u65n23d 7619983834473

ČD nasazují na trase z Prahy do Mladé Boleslavi přes Čakovice "vysokopodlažní vozidla", KŽC též. Čakovice - Masarykovo nádraží je v podstatě druhá "městská linka". M 810 pro takovéto krátké cestování stačí. O výhodnosti těchto vlaků svědčí jejich velká obsazenost.

0/−1
4.5.2015 13:58

M83i58r49o96s71l47a71v 75Z98i37k65m32u83n44d 7359183854703

Možná nabízela, ale předváděla 845. To je rozdíl. Jančura - když něco nabízel, tak tady s tím jezdil ...

+1/0
4.5.2015 13:59

M27i78r25e64k 59Z38á60v56o66d30n35ý 7822627380968

No, s tím Jančurou bych to neviděl tak horce. Nejdříve sliboval 6 tříd s kinem, pak sliboval úžasný vůz z Rumunska a po pár letech na koleje vyjel jeden exemplář (nebo už jich je více?).

+1/0
4.5.2015 18:48

M50i26r70o95s69l21a87v 87Z36i71k31m87u62n41d 7419353434393

Jančura objížděl různé lokality s pronajatým žlutým Desirem, akční jízdy byly mezi Děčínem a Krupkou za pětikačku ...

0/0
4.5.2015 19:32

J26a72n 75K60o23b40ě70r80s17k87ý 1420246521703

Nejezdí ani ten jeden exemplář.

0/0
4.5.2015 19:36

M45a96r10c81e96l 20P44a54v56l82í54k 7531704508349

kto z čitateľov vie, že za socíka bol trenčín najväčším českým mestom (obyvateľstvo prahy sa skladalo z nemeckých turistov, sk ministrov a českej menšiny, o ďalších mestách pomlčím). v tn bol vojenský okruh, k tomu veľké kasárne, konštrukta (kam presťahovali plzeňákov), ...

a pre seba si nechali dovážať týždenne plzenské pivo, vytvorili závodný klub, v ktorom okrem knižnice (ktorá počtom výtlačkov a výpožičkami konkurovala mestskej), boli filmári, fotografi (skupina méta jestvuje a vystavuje dodnes), boli pri základoch v rýchlostných motorových člnoch, ... a kuriozita - tohto roku zomrel držiteľ svetového rekordu v pobyte pod lavínou.

+6/−2
4.5.2015 12:22

M84i44r41o71s51l30a12v 63J20a98n97o29u18š97e57k 9264551647

Jo jo. Slovensko, naše bývalá kolonie. To byly časy.

+5/−3
4.5.2015 12:55

M89i46r38o44s75l64a26v 67Z83i87k35m63u26n91d 7899673354133

Největším "česky hovořícím" městem na Slovensku byla Žilina. Mimo jiné zde sídlila Vysoká škola dopravy a spojů s celostátním dosahem, takže více jak polovina studentů i pedagogů měla jako mateřštinu český jazyk ...

+2/0
4.5.2015 13:52

M34a58r60t93i56n 33Š54u58l62c 2457549230335

Tak, tak, na některých fakultách to byly dokonce víc než 2/3... :-)

0/0
4.5.2015 15:39

P78e30t11r 85B34e61z59s21t26a81r64o31s63t91i 2399736383291

Jeste je dulezite vedet, zda bude stavet na Bezpravi a v Tatenicich,pardon v Pardubicich. Zda bude vozit cokly a kola , zda v nem bude platit studentska karticka na trasu jinou nez je psana, karticka z Tesca, IN 50 a pod,  zda bude uznavat tramvajove jizdenky z Liberce... Ne nedelam si srandu, jen nastinuji dotazy, ktere se urcite objevi na jejich FB profilu, pritom jsou pro vetsinu nepodstatne a jasne...

0/0
4.5.2015 12:21

L62u56k30á44š 86B21a79z82a80l18a 9919238352

Jen bych rád upozornil redakci že prvního dubna už bylo a pokud toto někdo myslí vážně tak to teda potěš koště

+3/0
4.5.2015 12:18

M35i88r18e12k 67Z21á46v34o26d10n95ý 7112817390518

A já myslel, že Leošova tramvaj je nepřekonatelná :) Ale vážně, škoda, že to raději není přímo pod DB, protože ti skutečně vědí, co je kvalita. Arriva je naprostým opakem DB a nechápu, jak si mohou takovou společnost vzít pod svá křídla.

+4/−1
4.5.2015 12:18

J89i36ř97í 53S25c49h94m58i29d82t 3329761404257

Ve světě se pokud možno elektrifikuje co se dá,aby tam nesmrděly a nerachotily diesely a u nás se půjde opačnou cestou8-otypicky české řešení:-Pmělo by se dieselové dálkové pravidelné vlaky na elektrifikované trati zakázat;-)

+4/−4
4.5.2015 12:11

T34o14m12a81s 50R55u10s26i48n 7128393911247

pokud není trať plně elektrifikovaná, tak nasazení dieselu se považuje za zcela normální (nikoliv české) řešení. A pokud se na né plně elektrifikované trati nasadí mašina na elektřinu, tak se tomu říká imbecilní řešení.

+3/0
4.5.2015 12:44

Z94d44e82n19e69k 21H82r80d97i78n50a 9320979363450

318 km v kuse jede pod dráty, až posledních necelých 100 km jede na diesel.

0/0
4.5.2015 16:59

J92a62n 71V62a27l50o93u32c64h 6852577348490

A co třeba odobáky ČD v relaci Zábřeh - Česká Třebová (celé pod dráty)? Nyní sólo vůz 841 (Regioshuttle) ns maximálkou 120, ale nedávno Regionovy s maximálkou 80... Takže pokud to jede mimo dráty nějakých 20% a dopravce nemá v podstatě jinou ekonomicky snesitelnou možnost, proč ne.

Otázkou však zůstává, zda přidělovat dopravní cetu (já vím, byla by žaloba...) dopravci, který nabídne co do komfortu na dané trati "pod dráty" podprůměr (a zda si vidina takovéto pětihodinové cesty najde cestující, když cenu, vzhledem k cenové válce PHA-OV, moc srazit nepůjde).

0/0
4.5.2015 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.