Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy do slovenského Trenčína motorákem. Arriva chystá rychlík

Další dopravce na české železnici chce vstoupit na trh dálkových vlaků. Společnost Arriva vlaky patřící majetkově pod německé státní Deutsche Bahn, chce od příštího jízdního řádu spustit linku mezi Prahou a slovenským Trenčínem. Znovu oživuje i plány na příměstské vlaky z Prahy do Benešova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i12r91k55a 56D20v50o57ř50á67k 4105970213608

"Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak." V té větě je ale divná logika. Jak byste chtěli jet s elektrickým vlakem po trase, která je elektrifikovaná jen "většinou"?

0/0
5.5.2015 13:44

J56i57ř30í 29E10r45b38e64n 1333124916397

Každej cestující má mobilní telefon a u něj baterku, stačí je spojit do série pro dosažení požadovaného stejnosměrného napětí ;-)

+1/−1
5.5.2015 17:33

P10e27t15r 84N78o50v65o10t63n87y 3939642849952

Kolik to jede, a hlavně jak rychle se to rozjede? Další ucpávka na koridor?

0/0
5.5.2015 10:55

L90i83b27o49r 12Z11a62v97ř46e52l 8169136841542

Někteří pojedou třeba "hurvínkem" ,hlavně když bude natřenej na žluto a dostanou v něm zadarmo hnědou břečku!

+4/−2
5.5.2015 8:24

J91a35n 64D94v79o23ř72á15k 4353632123357

"Vlaky pojedou na komerční riziko bez dotací. Stát bude, podobně jako všem jiným dopravcům u komerčních spojů, doplácet jen slevy pro studenty a další skupiny, které musí firmy poskytovat."

A v tom je právě problém. Dokud jezdily do Ostravy pouze ČD, byly dotace na této trase paradoxně mnohem nižší, než jsou dnes. Bojím se, že tady to bude po "uvolnění trhu" stejné...;-O

+5/0
4.5.2015 21:54

A53l88a39n 18Ř55e49p19k77a 4605326

Proboha, co to je za divná móda nasazovat příměstské jednotky na dálkové tratě? 8-o Začal s tím Leoš a teď Arriva. Ale jestli tam nebudou dávat kávičku zadarmo, tak se na to studenti vykašlou a stejně budou jezdit s Jančurou (tedy pokud tu trasu jezdí, klidně s přestupem). ;-D

+4/−2
4.5.2015 21:04

R58a62d28e78k 93J32a37n86a25t27a 9965986914812

Regionální jednotka je levnější než dálková.

A u nás je jízdné ve vlaku (v přepočtu ke kupní síle) jedno z nejnižších na světě. Tak s čím to chcete jezdit ...

+1/0
4.5.2015 22:21

M14a78r11t39i58n 87O31p46l93o40c68k17ý 5125384682620

Ty jsi fakt v*l jestli si myslíš, že lidi si vybírají čím pojedou podle toho jestli někdo dává kávu zadarmo ;-D tohle mě třeba vůbec nezajímá, důležité je pohodlí a příjemný personál a hlavně abych měl při cestě klid což u ČD je největší pravděpodobnost že nebude protože tím jezdí kdejaká svoloč :-P

+1/−4
4.5.2015 23:34

A18l51a28n 43Ř71e46p25k85a 4895456

Všichni ne, ale část určitě ano ;-) Myslím, že na trase Praha-Ostrava se ta 'svoloč' přesouvá spíš k  RJETu a u ČD je klid :)

+3/0
5.5.2015 9:50

M27i20r45o14s35l61a17v 34Z38i54k19m60u88n39d 7859643324583

Nejrychlejší BUS jede Praha - Třenčín za 4,25 přes Brno. Záleží na počtu zastávek a délce pobytů ... Pokud jde o tu soupravu, z hlediska trakčních vlastností je výborná, z hlediska tichosti je lepší cestovat v řidičáku. V Německu se s nimi cestuje velmi pohodlně. Existují v různých variantách - s jedničkou nebo bez, s velkým prostorem pro kola apod.

+1/0
4.5.2015 19:29

O70t90t93o 68P34o16s75p77í65š30i44l 4874925217938

Podle platné legislativy má být zřízen tzv. regulátor. (Podle mě tuto roli klidně může vzít SŽDC, protože jako státní organizace - alespoň papírově - nemá s dopravci nic společné.) Nejvyšší čas kapacitu regulovat a podobné požadavky dopravců posílat do míst, kam paprsky Slunce nedopadají!

+9/−1
4.5.2015 18:24

J40a76n 84Š41t67o78č61e82k 5730835580124

Nejsem sice strojvůdce či grafikonista, ale nebylo by lepší tento spoj vést Praha - ČT - Brno - Blava ? Asi to bude delší, spíš určitě, ale mezi ČT a Břeclaví to není tak frekventovaný koridor jako mezi ČT a Dluhonicema, o úseku Přerov - Staré Město u UH nemluvě...

To, že to pojede formou dieselu, to je jak návrat na úroveň východu... Mongolsko ?

Ve Švýcarsku pomalu finišují Gotthard Base Tunnel a u nás je návrat k dieselům...

To jsme to teda dopracovali...

+6/−1
4.5.2015 16:31

R28a21d42e78k 49J86a54n93a94t76a 9925146694352

Tento spoj není třeba vůbec, protože do Trenčína existuje časté spojení s 1 přestupem, a to jak přes Blavu (každé 2h po celý týden), tak přes Púchov (taktéž každé 2h po celý týden).

Tohle je výsledek, když se místo promyšlené dopravní koncepce na železnici rozmáhá neřízená konkurence. Přitom se to dá udělat tak, aby mohli existovat různí dopravci, soutěžili ve výběrových řízeních, ale zároveň v tom byl zachován systém.

+5/0
4.5.2015 20:18

J69a40n 71T45i44c42h25ý 8300212530538

Mezi ČT a Břeclaví každou hodinu EC, + rychlíky

0/0
4.5.2015 21:46

I95v52a96n 87M27a20r19e31k 6864638452

Tak  to by byla pro Vlárskou trať "bomba" >>>Kdo ví jaké je cestování ze Starého Města na Horní Vláru ví o čem mluvím ! R^

+2/−2
4.5.2015 16:26

P85a80v56e43l 98M25a27t46o72u24š16e96k 5480887468384

Taky by se svými letitými motoráky mohli zaskakovat za rj mezi Prahou a Grazem.

+3/−2
4.5.2015 15:45

J50a43n 80K16o66b88ě81r96s89k66ý 1750846661703

S tímto do Trenčína ? To se asi Arriva pomátla 8-o Já nevím, ale nelíbí se mi když bude dvouvagónek navíc ještě dieselový (většina trasy je elektrifikována) bude blokovat další místo na koridoru. Jako by už tak nestačilo, že podřadnější osobáky mají běžně na trati Olomouc-Přerov 10 minut zpoždění (to je v regionálce dost). Byl bych pro omezení a jasná pravidla. Z tratě Praha-Ostrava se stal nekorigovatelný cirkus.

+11/0
4.5.2015 15:40

M26a15r89t82i59n 25Š12u45l27c 2967839480385

Jak víte, že nechtějí ty jednotky 845 spojit třeba 3 dohromady?

0/0
4.5.2015 15:43

J46a97n 13K18o50b88ě68r75s50k79ý 1950556141833

To je úplně jedno. Jel jsem s tím do Kralup a na krátkou trať je to fajn, ale na Slovensko bych s tím nikdy nejel. Prostě další vlak, který nikdo nepotřebuje a bude blokovat další vlaky, kterými jezdí mnohem víc lidí. Analogická situace dnes, rychlík Galán nabral stáním v Olomouci 15 minut směrem na Přerov, protože musel projet Regiojet, Pendolino, EC, prostě jak tomu přijdou ti cestující v těch "nedůležitých" vlacích ???

+6/0
4.5.2015 15:48

J66a76n 33K39o60b74ě56r19s26k24ý 1880726441923

A to už vůbec nemluvím o nákladních vlacích, ty už se nevejdou skoro vůbec.

+1/0
4.5.2015 15:50
Foto

B32r45o96n67i37s51l82a92v 80G25a86b25r90y30š 2452189431

Hlavně ty motoráky nejsou tak výkonné jako elektrické lokomotivy nebo soupravy. Čím pomalejší vlak, tím delší dobu blokuje koridor.

+2/0
4.5.2015 17:51

M78a74r58t34i21n 87Č46a18p90e29k 6300831247444

Nejde ani tak o výkon a raychlost, jako spíše o měrný výkon na tunu. Z toho pak vychází zrychlení a schopnost rychlost udržet. Je tedy jedno jestli jde o elektrickou nebo motorovou lokomotivu, ale o to, jestli se s vlakem dokáže dostatečně rychle pohybovat.

0/0
4.5.2015 20:53

M16a94r46t39i52n 21Č67a14p30e90k 6840611457234

Nákladní vlaky mají tu smůlu, že se nedokážou dostatečně rychle rozjet, proto musí čekat na dostatečně velké okno mezi vlaky. To lez vyřešit moderními lokomotivami s 6MW a lepším zabezpečovacím zařízením, které umožní kratší intervaly mezi vlaky.

Maximální rychlost nákladu 90 km/h je v podstatě doustačující, 100 km/h už výborná, jelikož například cestovní rychlost EC je z Libně do ČT cca 97 km/h. Takže pokud by náklad s Vmax=100 km/h, jako např. kontejnerový NEx Metransu, vyjel o 5-10 min před ÉCéčkem, tak se dojedou až v Třebové. Tedy pokud by náklad jel non-stop.

0/0
4.5.2015 20:47

P68ř53e20m10y82s44l 23M24a19t80ě44j97k87a 6762186309981

A nenapadlo vas, że ta fotka je ilustračni a že s nejvetši pravděpodobnosti pujde o jinou jednotku?

0/0
5.5.2015 15:55

J77a46n 18K90o78b60ě77r33s49k38ý 1570836721723

Ne, jelikož Arriva nic jiného v ČR nemá ( Železnici Desná nepočítám). Jak bylo napsáno do Trenčína existuje časté spojení s přestupem buď v Púchově nebo v Bratislavě. Prostě ten vlak je zbytečný a bude zbytečně zdržovat ostatní vlaky, které převezou několikanásobně víc cestujících než tento motorák.

0/0
5.5.2015 16:00

M75a73r76e64k 80G28a47j48d10a 4293964246122

Motorák, strašně ekologické. Nebylo by lepší, kdyby začali trochu přemýšlet a vlaky navazovaly na sebe? ;-D

+1/0
4.5.2015 15:11

M40a63r44t59i83n 31Š22u47l52c 2547439180755

Tak lepší než 100 aut, ne? Stejné, jako 3 autobusy...

+1/0
4.5.2015 15:46

M85i59c53h86a39l 51M46e15č69i30a33r 1940880819595

Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak.... asi preto, že ten elektrický by na tých pár úsekoch odmietal pokračovať v jazde

+7/0
4.5.2015 14:43

J77a26r21e75k 76K29a23l88i89v54o36d71a 7346293301396

....se mi líbí, jak se tomu redaktor diví ;o) Ale co, ty neelektrifikované kousky by projeli setrvačností.

+3/0
4.5.2015 14:50

Z68d88e93n68e93k 61H70r77d60i19n41a 9190409493690

On je neelektrifikovaný jeden "kousek" (Staré Město - Trenčianská Teplá). A celkem standardně, když jede rychlík např. do Veselí n.M. nebo Luhačovic, tak ve St. Městě přepojí lokomotivu...

+1/0
4.5.2015 16:53
Foto

J11a71n 44V30a41l78a66l87í61k 6966699980596

Firma už dříve zkusila jezdit bez dotací z Prahy do Kralup nad Vltavou, kvůli ztrátám ale spojení ukončila po pár týdnech. 

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/arriva-planuje-vlak-praha-trencin-dl4-/eko-doprava.aspx?c=A150504_094959_eko-doprava_suj

Tak zajisté Jančura by to zmáknul a vydělal by když má sexy vlaky tak bych ho rád na té trati viděl jestli to jde bez dotací když neustále kritizuje ČD

+4/−4
4.5.2015 12:37

M67i26r26o83s39l61a44v 11Z30i87k96m16u48n60d 7659443194823

Ono jde o to, že ROPID objednal u ČD na osobních vlacích "nízkopodlažní" vozidla (471, 451/452) umožňující přepravu vozíčkářů, což MJ 845 nesplňuje ... proto je ROPID nechce financovat ... když by ROPID platil Arrivě, tak by zase nemohl chtít po ČD jen nízkopodlažní vozidla ...

Každá mince má dvě strany

+8/0
4.5.2015 13:22

J48a29n 53S63ů37r13a 4865503723802

Arriva na tuto trasu nabízel Desira.

+2/−1
4.5.2015 13:43

P36e96t97r 94B11e13z61s43t34a12r57o94s47t49i 2229746373811

A kso vubes plati KZC? Ze si tam nekdo, at uz to je ROPID nebo Praha, nezjedna nejaka lepsi vozidla, popripade nevymeni dopravce...

0/0
4.5.2015 13:46

M80i22r31o77s78l57a49v 54Z95i39k22m38u43n65d 7799183134313

ČD nasazují na trase z Prahy do Mladé Boleslavi přes Čakovice "vysokopodlažní vozidla", KŽC též. Čakovice - Masarykovo nádraží je v podstatě druhá "městská linka". M 810 pro takovéto krátké cestování stačí. O výhodnosti těchto vlaků svědčí jejich velká obsazenost.

0/−1
4.5.2015 13:58

M92i94r13o85s26l41a42v 61Z86i11k78m41u88n98d 7319163384513

Možná nabízela, ale předváděla 845. To je rozdíl. Jančura - když něco nabízel, tak tady s tím jezdil ...

+1/0
4.5.2015 13:59

M13i56r48e58k 49Z15á72v49o14d90n45ý 7762867440288

No, s tím Jančurou bych to neviděl tak horce. Nejdříve sliboval 6 tříd s kinem, pak sliboval úžasný vůz z Rumunska a po pár letech na koleje vyjel jeden exemplář (nebo už jich je více?).

+1/0
4.5.2015 18:48

M28i79r33o94s64l79a87v 26Z91i56k69m23u17n39d 7899323144243

Jančura objížděl různé lokality s pronajatým žlutým Desirem, akční jízdy byly mezi Děčínem a Krupkou za pětikačku ...

0/0
4.5.2015 19:32

J76a60n 64K72o53b88ě40r46s21k49ý 1960836981663

Nejezdí ani ten jeden exemplář.

0/0
4.5.2015 19:36

M60a23r18c75e35l 50P57a62v85l63í91k 7871364978429

kto z čitateľov vie, že za socíka bol trenčín najväčším českým mestom (obyvateľstvo prahy sa skladalo z nemeckých turistov, sk ministrov a českej menšiny, o ďalších mestách pomlčím). v tn bol vojenský okruh, k tomu veľké kasárne, konštrukta (kam presťahovali plzeňákov), ...

a pre seba si nechali dovážať týždenne plzenské pivo, vytvorili závodný klub, v ktorom okrem knižnice (ktorá počtom výtlačkov a výpožičkami konkurovala mestskej), boli filmári, fotografi (skupina méta jestvuje a vystavuje dodnes), boli pri základoch v rýchlostných motorových člnoch, ... a kuriozita - tohto roku zomrel držiteľ svetového rekordu v pobyte pod lavínou.

+6/−2
4.5.2015 12:22

M58i81r86o31s10l35a78v 55J73a89n92o57u53š39e90k 9414921897

Jo jo. Slovensko, naše bývalá kolonie. To byly časy.

+5/−3
4.5.2015 12:55

M19i10r97o63s63l80a55v 60Z89i96k72m83u27n90d 7969873384623

Největším "česky hovořícím" městem na Slovensku byla Žilina. Mimo jiné zde sídlila Vysoká škola dopravy a spojů s celostátním dosahem, takže více jak polovina studentů i pedagogů měla jako mateřštinu český jazyk ...

+2/0
4.5.2015 13:52

M74a83r72t86i15n 48Š27u81l77c 2967279710535

Tak, tak, na některých fakultách to byly dokonce víc než 2/3... :-)

0/0
4.5.2015 15:39

P70e11t78r 36B98e77z93s10t40a69r19o38s16t70i 2569986943691

Jeste je dulezite vedet, zda bude stavet na Bezpravi a v Tatenicich,pardon v Pardubicich. Zda bude vozit cokly a kola , zda v nem bude platit studentska karticka na trasu jinou nez je psana, karticka z Tesca, IN 50 a pod,  zda bude uznavat tramvajove jizdenky z Liberce... Ne nedelam si srandu, jen nastinuji dotazy, ktere se urcite objevi na jejich FB profilu, pritom jsou pro vetsinu nepodstatne a jasne...

0/0
4.5.2015 12:21

L24u76k25á57š 29B13a13z60a79l80a 9859838382

Jen bych rád upozornil redakci že prvního dubna už bylo a pokud toto někdo myslí vážně tak to teda potěš koště

+3/0
4.5.2015 12:18

M88i45r35e70k 15Z90á90v28o92d38n32ý 7152737440808

A já myslel, že Leošova tramvaj je nepřekonatelná :) Ale vážně, škoda, že to raději není přímo pod DB, protože ti skutečně vědí, co je kvalita. Arriva je naprostým opakem DB a nechápu, jak si mohou takovou společnost vzít pod svá křídla.

+4/−1
4.5.2015 12:18

J44i90ř28í 86S17c82h50m55i95d50t 3979741744297

Ve světě se pokud možno elektrifikuje co se dá,aby tam nesmrděly a nerachotily diesely a u nás se půjde opačnou cestou8-otypicky české řešení:-Pmělo by se dieselové dálkové pravidelné vlaky na elektrifikované trati zakázat;-)

+4/−4
4.5.2015 12:11

T96o17m26a12s 80R72u12s44i64n 7658183751757

pokud není trať plně elektrifikovaná, tak nasazení dieselu se považuje za zcela normální (nikoliv české) řešení. A pokud se na né plně elektrifikované trati nasadí mašina na elektřinu, tak se tomu říká imbecilní řešení.

+3/0
4.5.2015 12:44

Z84d53e20n82e84k 32H68r69d61i93n78a 9100869423490

318 km v kuse jede pod dráty, až posledních necelých 100 km jede na diesel.

0/0
4.5.2015 16:59

J83a72n 40V26a71l31o85u22c30h 6332117418450

A co třeba odobáky ČD v relaci Zábřeh - Česká Třebová (celé pod dráty)? Nyní sólo vůz 841 (Regioshuttle) ns maximálkou 120, ale nedávno Regionovy s maximálkou 80... Takže pokud to jede mimo dráty nějakých 20% a dopravce nemá v podstatě jinou ekonomicky snesitelnou možnost, proč ne.

Otázkou však zůstává, zda přidělovat dopravní cetu (já vím, byla by žaloba...) dopravci, který nabídne co do komfortu na dané trati "pod dráty" podprůměr (a zda si vidina takovéto pětihodinové cesty najde cestující, když cenu, vzhledem k cenové válce PHA-OV, moc srazit nepůjde).

0/0
4.5.2015 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.