Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Prahy do slovenského Trenčína motorákem. Arriva chystá rychlík

Další dopravce na české železnici chce vstoupit na trh dálkových vlaků. Společnost Arriva vlaky patřící majetkově pod německé státní Deutsche Bahn, chce od příštího jízdního řádu spustit linku mezi Prahou a slovenským Trenčínem. Znovu oživuje i plány na příměstské vlaky z Prahy do Benešova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i90r66k58a 75D98v55o31ř53á62k 4955250543888

"Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak." V té větě je ale divná logika. Jak byste chtěli jet s elektrickým vlakem po trase, která je elektrifikovaná jen "většinou"?

0/0
5.5.2015 13:44

J52i93ř95í 72E49r60b11e22n 1663674416177

Každej cestující má mobilní telefon a u něj baterku, stačí je spojit do série pro dosažení požadovaného stejnosměrného napětí ;-)

+1/−1
5.5.2015 17:33

P92e97t21r 89N27o69v42o15t11n57y 3219932389432

Kolik to jede, a hlavně jak rychle se to rozjede? Další ucpávka na koridor?

0/0
5.5.2015 10:55

L31i31b35o42r 58Z62a15v45ř37e61l 8239486341282

Někteří pojedou třeba "hurvínkem" ,hlavně když bude natřenej na žluto a dostanou v něm zadarmo hnědou břečku!

+4/−2
5.5.2015 8:24

J93a82n 12D43v16o58ř78á90k 4413352823537

"Vlaky pojedou na komerční riziko bez dotací. Stát bude, podobně jako všem jiným dopravcům u komerčních spojů, doplácet jen slevy pro studenty a další skupiny, které musí firmy poskytovat."

A v tom je právě problém. Dokud jezdily do Ostravy pouze ČD, byly dotace na této trase paradoxně mnohem nižší, než jsou dnes. Bojím se, že tady to bude po "uvolnění trhu" stejné...;-O

+5/0
4.5.2015 21:54
Foto

A86l61a83n 37Ř14e31p18k86a 4415336

Proboha, co to je za divná móda nasazovat příměstské jednotky na dálkové tratě? 8-o Začal s tím Leoš a teď Arriva. Ale jestli tam nebudou dávat kávičku zadarmo, tak se na to studenti vykašlou a stejně budou jezdit s Jančurou (tedy pokud tu trasu jezdí, klidně s přestupem). ;-D

+4/−2
4.5.2015 21:04

R54a58d78e42k 75J49a76n91a73t43a 9245296944352

Regionální jednotka je levnější než dálková.

A u nás je jízdné ve vlaku (v přepočtu ke kupní síle) jedno z nejnižších na světě. Tak s čím to chcete jezdit ...

+1/0
4.5.2015 22:21

M68a20r38t78i35n 87O41p46l64o41c47k43ý 5555174592860

Ty jsi fakt v*l jestli si myslíš, že lidi si vybírají čím pojedou podle toho jestli někdo dává kávu zadarmo ;-D tohle mě třeba vůbec nezajímá, důležité je pohodlí a příjemný personál a hlavně abych měl při cestě klid což u ČD je největší pravděpodobnost že nebude protože tím jezdí kdejaká svoloč :-P

+1/−4
4.5.2015 23:34
Foto

A35l68a63n 21Ř90e91p17k70a 4575756

Všichni ne, ale část určitě ano ;-) Myslím, že na trase Praha-Ostrava se ta 'svoloč' přesouvá spíš k  RJETu a u ČD je klid :)

+3/0
5.5.2015 9:50

M37i31r15o61s54l52a12v 84Z89i72k60m78u46n39d 7829563234763

Nejrychlejší BUS jede Praha - Třenčín za 4,25 přes Brno. Záleží na počtu zastávek a délce pobytů ... Pokud jde o tu soupravu, z hlediska trakčních vlastností je výborná, z hlediska tichosti je lepší cestovat v řidičáku. V Německu se s nimi cestuje velmi pohodlně. Existují v různých variantách - s jedničkou nebo bez, s velkým prostorem pro kola apod.

+1/0
4.5.2015 19:29

O43t64t85o 65P94o30s46p81í68š93i95l 4844125157318

Podle platné legislativy má být zřízen tzv. regulátor. (Podle mě tuto roli klidně může vzít SŽDC, protože jako státní organizace - alespoň papírově - nemá s dopravci nic společné.) Nejvyšší čas kapacitu regulovat a podobné požadavky dopravců posílat do míst, kam paprsky Slunce nedopadají!

+9/−1
4.5.2015 18:24

J34a10n 27Š12t73o96č90e27k 5550515370784

Nejsem sice strojvůdce či grafikonista, ale nebylo by lepší tento spoj vést Praha - ČT - Brno - Blava ? Asi to bude delší, spíš určitě, ale mezi ČT a Břeclaví to není tak frekventovaný koridor jako mezi ČT a Dluhonicema, o úseku Přerov - Staré Město u UH nemluvě...

To, že to pojede formou dieselu, to je jak návrat na úroveň východu... Mongolsko ?

Ve Švýcarsku pomalu finišují Gotthard Base Tunnel a u nás je návrat k dieselům...

To jsme to teda dopracovali...

+6/−1
4.5.2015 16:31

R92a58d62e85k 90J27a46n70a83t84a 9135566614482

Tento spoj není třeba vůbec, protože do Trenčína existuje časté spojení s 1 přestupem, a to jak přes Blavu (každé 2h po celý týden), tak přes Púchov (taktéž každé 2h po celý týden).

Tohle je výsledek, když se místo promyšlené dopravní koncepce na železnici rozmáhá neřízená konkurence. Přitom se to dá udělat tak, aby mohli existovat různí dopravci, soutěžili ve výběrových řízeních, ale zároveň v tom byl zachován systém.

+5/0
4.5.2015 20:18

J60a96n 71T22i39c56h46ý 8240322850898

Mezi ČT a Břeclaví každou hodinu EC, + rychlíky

0/0
4.5.2015 21:46

I37v48a91n 39M64a15r76e14k 6954978672

Tak  to by byla pro Vlárskou trať "bomba" >>>Kdo ví jaké je cestování ze Starého Města na Horní Vláru ví o čem mluvím ! R^

+2/−2
4.5.2015 16:26

P91a65v45e61l 11M76a72t38o77u22š98e63k 5130967718974

Taky by se svými letitými motoráky mohli zaskakovat za rj mezi Prahou a Grazem.

+3/−2
4.5.2015 15:45

J94a22n 62K77o36b75ě94r62s77k53ý 1410286781353

S tímto do Trenčína ? To se asi Arriva pomátla 8-o Já nevím, ale nelíbí se mi když bude dvouvagónek navíc ještě dieselový (většina trasy je elektrifikována) bude blokovat další místo na koridoru. Jako by už tak nestačilo, že podřadnější osobáky mají běžně na trati Olomouc-Přerov 10 minut zpoždění (to je v regionálce dost). Byl bych pro omezení a jasná pravidla. Z tratě Praha-Ostrava se stal nekorigovatelný cirkus.

+11/0
4.5.2015 15:40

M52a64r49t91i15n 16Š76u77l55c 2687519920185

Jak víte, že nechtějí ty jednotky 845 spojit třeba 3 dohromady?

0/0
4.5.2015 15:43

J76a38n 83K88o41b91ě17r81s90k42ý 1290406251693

To je úplně jedno. Jel jsem s tím do Kralup a na krátkou trať je to fajn, ale na Slovensko bych s tím nikdy nejel. Prostě další vlak, který nikdo nepotřebuje a bude blokovat další vlaky, kterými jezdí mnohem víc lidí. Analogická situace dnes, rychlík Galán nabral stáním v Olomouci 15 minut směrem na Přerov, protože musel projet Regiojet, Pendolino, EC, prostě jak tomu přijdou ti cestující v těch "nedůležitých" vlacích ???

+6/0
4.5.2015 15:48

J82a82n 56K45o54b58ě51r69s43k23ý 1210916651303

A to už vůbec nemluvím o nákladních vlacích, ty už se nevejdou skoro vůbec.

+1/0
4.5.2015 15:50

B26r66o93n36i43s67l28a34v 93G64a98b35r70y52š 6605314290

Hlavně ty motoráky nejsou tak výkonné jako elektrické lokomotivy nebo soupravy. Čím pomalejší vlak, tím delší dobu blokuje koridor.

+2/0
4.5.2015 17:51

M61a88r46t93i93n 98Č33a96p43e65k 6160931697774

Nejde ani tak o výkon a raychlost, jako spíše o měrný výkon na tunu. Z toho pak vychází zrychlení a schopnost rychlost udržet. Je tedy jedno jestli jde o elektrickou nebo motorovou lokomotivu, ale o to, jestli se s vlakem dokáže dostatečně rychle pohybovat.

0/0
4.5.2015 20:53

M49a36r85t65i34n 48Č92a96p57e50k 6570881907454

Nákladní vlaky mají tu smůlu, že se nedokážou dostatečně rychle rozjet, proto musí čekat na dostatečně velké okno mezi vlaky. To lez vyřešit moderními lokomotivami s 6MW a lepším zabezpečovacím zařízením, které umožní kratší intervaly mezi vlaky.

Maximální rychlost nákladu 90 km/h je v podstatě doustačující, 100 km/h už výborná, jelikož například cestovní rychlost EC je z Libně do ČT cca 97 km/h. Takže pokud by náklad s Vmax=100 km/h, jako např. kontejnerový NEx Metransu, vyjel o 5-10 min před ÉCéčkem, tak se dojedou až v Třebové. Tedy pokud by náklad jel non-stop.

0/0
4.5.2015 20:47

P28ř87e98m19y21s92l 59M12a28t36ě31j67k69a 6382986119211

A nenapadlo vas, że ta fotka je ilustračni a že s nejvetši pravděpodobnosti pujde o jinou jednotku?

0/0
5.5.2015 15:55

J39a33n 86K59o97b84ě86r36s82k36ý 1630406941453

Ne, jelikož Arriva nic jiného v ČR nemá ( Železnici Desná nepočítám). Jak bylo napsáno do Trenčína existuje časté spojení s přestupem buď v Púchově nebo v Bratislavě. Prostě ten vlak je zbytečný a bude zbytečně zdržovat ostatní vlaky, které převezou několikanásobně víc cestujících než tento motorák.

0/0
5.5.2015 16:00

M15a17r87e77k 55G66a96j81d76a 4273464186582

Motorák, strašně ekologické. Nebylo by lepší, kdyby začali trochu přemýšlet a vlaky navazovaly na sebe? ;-D

+1/0
4.5.2015 15:11

M43a66r77t63i97n 56Š39u27l65c 2147849290125

Tak lepší než 100 aut, ne? Stejné, jako 3 autobusy...

+1/0
4.5.2015 15:46

M22i81c38h66a94l 71M32e90č26i59a81r 1600520439235

Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak.... asi preto, že ten elektrický by na tých pár úsekoch odmietal pokračovať v jazde

+7/0
4.5.2015 14:43

J57a56r68e22k 89K35a52l69i14v71o64d83a 7656273491126

....se mi líbí, jak se tomu redaktor diví ;o) Ale co, ty neelektrifikované kousky by projeli setrvačností.

+3/0
4.5.2015 14:50

Z12d58e53n54e24k 53H19r32d74i84n67a 9270169953130

On je neelektrifikovaný jeden "kousek" (Staré Město - Trenčianská Teplá). A celkem standardně, když jede rychlík např. do Veselí n.M. nebo Luhačovic, tak ve St. Městě přepojí lokomotivu...

+1/0
4.5.2015 16:53

J55a22n 25V69a18l44a71l38í76k 6686229330946

Firma už dříve zkusila jezdit bez dotací z Prahy do Kralup nad Vltavou, kvůli ztrátám ale spojení ukončila po pár týdnech. 

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/arriva-planuje-vlak-praha-trencin-dl4-/eko-doprava.aspx?c=A150504_094959_eko-doprava_suj

Tak zajisté Jančura by to zmáknul a vydělal by když má sexy vlaky tak bych ho rád na té trati viděl jestli to jde bez dotací když neustále kritizuje ČD

+4/−4
4.5.2015 12:37

M39i86r66o73s75l56a78v 11Z98i88k98m14u46n46d 7479153674353

Ono jde o to, že ROPID objednal u ČD na osobních vlacích "nízkopodlažní" vozidla (471, 451/452) umožňující přepravu vozíčkářů, což MJ 845 nesplňuje ... proto je ROPID nechce financovat ... když by ROPID platil Arrivě, tak by zase nemohl chtít po ČD jen nízkopodlažní vozidla ...

Každá mince má dvě strany

+8/0
4.5.2015 13:22

J63a18n 67S19ů70r49a 4575403673392

Arriva na tuto trasu nabízel Desira.

+2/−1
4.5.2015 13:43

P29e76t84r 12B29e23z91s86t27a93r50o58s27t11i 2559326263641

A kso vubes plati KZC? Ze si tam nekdo, at uz to je ROPID nebo Praha, nezjedna nejaka lepsi vozidla, popripade nevymeni dopravce...

0/0
4.5.2015 13:46

M71i97r34o33s18l42a58v 25Z37i30k26m26u25n45d 7889483814323

ČD nasazují na trase z Prahy do Mladé Boleslavi přes Čakovice "vysokopodlažní vozidla", KŽC též. Čakovice - Masarykovo nádraží je v podstatě druhá "městská linka". M 810 pro takovéto krátké cestování stačí. O výhodnosti těchto vlaků svědčí jejich velká obsazenost.

0/−1
4.5.2015 13:58

M13i95r84o32s54l59a87v 73Z84i15k90m65u62n47d 7339913684683

Možná nabízela, ale předváděla 845. To je rozdíl. Jančura - když něco nabízel, tak tady s tím jezdil ...

+1/0
4.5.2015 13:59

M15i95r67e52k 52Z13á85v70o70d10n77ý 7142687770298

No, s tím Jančurou bych to neviděl tak horce. Nejdříve sliboval 6 tříd s kinem, pak sliboval úžasný vůz z Rumunska a po pár letech na koleje vyjel jeden exemplář (nebo už jich je více?).

+1/0
4.5.2015 18:48

M33i29r29o79s48l53a74v 45Z44i56k53m34u70n66d 7779923334763

Jančura objížděl různé lokality s pronajatým žlutým Desirem, akční jízdy byly mezi Děčínem a Krupkou za pětikačku ...

0/0
4.5.2015 19:32

J29a43n 84K63o60b52ě80r45s82k88ý 1860946801453

Nejezdí ani ten jeden exemplář.

0/0
4.5.2015 19:36

M22a46r39c28e14l 21P29a25v39l60í33k 7941984788259

kto z čitateľov vie, že za socíka bol trenčín najväčším českým mestom (obyvateľstvo prahy sa skladalo z nemeckých turistov, sk ministrov a českej menšiny, o ďalších mestách pomlčím). v tn bol vojenský okruh, k tomu veľké kasárne, konštrukta (kam presťahovali plzeňákov), ...

a pre seba si nechali dovážať týždenne plzenské pivo, vytvorili závodný klub, v ktorom okrem knižnice (ktorá počtom výtlačkov a výpožičkami konkurovala mestskej), boli filmári, fotografi (skupina méta jestvuje a vystavuje dodnes), boli pri základoch v rýchlostných motorových člnoch, ... a kuriozita - tohto roku zomrel držiteľ svetového rekordu v pobyte pod lavínou.

+6/−2
4.5.2015 12:22

M14i91r16o53s37l48a44v 43J68a67n75o98u12š70e85k 9574481757

Jo jo. Slovensko, naše bývalá kolonie. To byly časy.

+5/−3
4.5.2015 12:55

M17i22r34o37s58l88a22v 56Z13i13k34m40u64n53d 7119303774953

Největším "česky hovořícím" městem na Slovensku byla Žilina. Mimo jiné zde sídlila Vysoká škola dopravy a spojů s celostátním dosahem, takže více jak polovina studentů i pedagogů měla jako mateřštinu český jazyk ...

+2/0
4.5.2015 13:52

M79a51r53t95i76n 12Š69u60l37c 2217279540535

Tak, tak, na některých fakultách to byly dokonce víc než 2/3... :-)

0/0
4.5.2015 15:39

P12e83t29r 90B66e89z75s43t27a41r79o44s40t18i 2389136323971

Jeste je dulezite vedet, zda bude stavet na Bezpravi a v Tatenicich,pardon v Pardubicich. Zda bude vozit cokly a kola , zda v nem bude platit studentska karticka na trasu jinou nez je psana, karticka z Tesca, IN 50 a pod,  zda bude uznavat tramvajove jizdenky z Liberce... Ne nedelam si srandu, jen nastinuji dotazy, ktere se urcite objevi na jejich FB profilu, pritom jsou pro vetsinu nepodstatne a jasne...

0/0
4.5.2015 12:21

L80u91k89á77š 96B32a21z44a31l67a 9979608102

Jen bych rád upozornil redakci že prvního dubna už bylo a pokud toto někdo myslí vážně tak to teda potěš koště

+3/0
4.5.2015 12:18

M39i58r59e32k 55Z44á61v43o39d11n61ý 7612207720608

A já myslel, že Leošova tramvaj je nepřekonatelná :) Ale vážně, škoda, že to raději není přímo pod DB, protože ti skutečně vědí, co je kvalita. Arriva je naprostým opakem DB a nechápu, jak si mohou takovou společnost vzít pod svá křídla.

+4/−1
4.5.2015 12:18

J46i92ř40í 56S15c23h45m62i63d34t 3869961794327

Ve světě se pokud možno elektrifikuje co se dá,aby tam nesmrděly a nerachotily diesely a u nás se půjde opačnou cestou8-otypicky české řešení:-Pmělo by se dieselové dálkové pravidelné vlaky na elektrifikované trati zakázat;-)

+4/−4
4.5.2015 12:11

T67o18m44a65s 40R49u85s80i85n 7818673691637

pokud není trať plně elektrifikovaná, tak nasazení dieselu se považuje za zcela normální (nikoliv české) řešení. A pokud se na né plně elektrifikované trati nasadí mašina na elektřinu, tak se tomu říká imbecilní řešení.

+3/0
4.5.2015 12:44

Z51d89e37n25e86k 58H59r96d38i36n51a 9550869933940

318 km v kuse jede pod dráty, až posledních necelých 100 km jede na diesel.

0/0
4.5.2015 16:59

J95a96n 68V47a80l21o70u92c27h 6952787328740

A co třeba odobáky ČD v relaci Zábřeh - Česká Třebová (celé pod dráty)? Nyní sólo vůz 841 (Regioshuttle) ns maximálkou 120, ale nedávno Regionovy s maximálkou 80... Takže pokud to jede mimo dráty nějakých 20% a dopravce nemá v podstatě jinou ekonomicky snesitelnou možnost, proč ne.

Otázkou však zůstává, zda přidělovat dopravní cetu (já vím, byla by žaloba...) dopravci, který nabídne co do komfortu na dané trati "pod dráty" podprůměr (a zda si vidina takovéto pětihodinové cesty najde cestující, když cenu, vzhledem k cenové válce PHA-OV, moc srazit nepůjde).

0/0
4.5.2015 18:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.