Diskuze

Z Prahy do slovenského Trenčína motorákem. Arriva chystá rychlík

Další dopravce na české železnici chce vstoupit na trh dálkových vlaků. Společnost Arriva vlaky patřící majetkově pod německé státní Deutsche Bahn, chce od příštího jízdního řádu spustit linku mezi Prahou a slovenským Trenčínem. Znovu oživuje i plány na příměstské vlaky z Prahy do Benešova.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak." V té větě je ale divná logika. Jak byste chtěli jet s elektrickým vlakem po trase, která je elektrifikovaná jen "většinou"?

0 0
možnosti
Foto

J87i94ř15í 96E35r64b46e48n

5. 5. 2015 17:33

Každej cestující má mobilní telefon a u něj baterku, stačí je spojit do série pro dosažení požadovaného stejnosměrného napětí ;-)

1 1
možnosti

Kolik to jede, a hlavně jak rychle se to rozjede? Další ucpávka na koridor?

0 0
možnosti

Někteří pojedou třeba "hurvínkem" ,hlavně když bude natřenej na žluto a dostanou v něm zadarmo hnědou břečku!

4 2
možnosti

J18a53n 39D11v87o86ř79á60k

4. 5. 2015 21:54

"Vlaky pojedou na komerční riziko bez dotací. Stát bude, podobně jako všem jiným dopravcům u komerčních spojů, doplácet jen slevy pro studenty a další skupiny, které musí firmy poskytovat."

A v tom je právě problém. Dokud jezdily do Ostravy pouze ČD, byly dotace na této trase paradoxně mnohem nižší, než jsou dnes. Bojím se, že tady to bude po "uvolnění trhu" stejné...;-O

5 0
možnosti

A51l27a30n 59Ř70e84p12k96a

4. 5. 2015 21:04

Proboha, co to je za divná móda nasazovat příměstské jednotky na dálkové tratě? 8-o Začal s tím Leoš a teď Arriva. Ale jestli tam nebudou dávat kávičku zadarmo, tak se na to studenti vykašlou a stejně budou jezdit s Jančurou (tedy pokud tu trasu jezdí, klidně s přestupem). ;-D

4 2
možnosti

Regionální jednotka je levnější než dálková.

A u nás je jízdné ve vlaku (v přepočtu ke kupní síle) jedno z nejnižších na světě. Tak s čím to chcete jezdit ...

1 0
možnosti

Nejrychlejší BUS jede Praha - Třenčín za 4,25 přes Brno. Záleží na počtu zastávek a délce pobytů ... Pokud jde o tu soupravu, z hlediska trakčních vlastností je výborná, z hlediska tichosti je lepší cestovat v řidičáku. V Německu se s nimi cestuje velmi pohodlně. Existují v různých variantách - s jedničkou nebo bez, s velkým prostorem pro kola apod.

1 0
možnosti

Podle platné legislativy má být zřízen tzv. regulátor. (Podle mě tuto roli klidně může vzít SŽDC, protože jako státní organizace - alespoň papírově - nemá s dopravci nic společné.) Nejvyšší čas kapacitu regulovat a podobné požadavky dopravců posílat do míst, kam paprsky Slunce nedopadají!

9 1
možnosti

J38a49n 58Š91t62o23č91e93k

4. 5. 2015 16:31

Nejsem sice strojvůdce či grafikonista, ale nebylo by lepší tento spoj vést Praha - ČT - Brno - Blava ? Asi to bude delší, spíš určitě, ale mezi ČT a Břeclaví to není tak frekventovaný koridor jako mezi ČT a Dluhonicema, o úseku Přerov - Staré Město u UH nemluvě...

To, že to pojede formou dieselu, to je jak návrat na úroveň východu... Mongolsko ?

Ve Švýcarsku pomalu finišují Gotthard Base Tunnel a u nás je návrat k dieselům...

To jsme to teda dopracovali...

6 1
možnosti

Tento spoj není třeba vůbec, protože do Trenčína existuje časté spojení s 1 přestupem, a to jak přes Blavu (každé 2h po celý týden), tak přes Púchov (taktéž každé 2h po celý týden).

Tohle je výsledek, když se místo promyšlené dopravní koncepce na železnici rozmáhá neřízená konkurence. Přitom se to dá udělat tak, aby mohli existovat různí dopravci, soutěžili ve výběrových řízeních, ale zároveň v tom byl zachován systém.

5 0
možnosti
Foto

I12v86a59n 98M95a72r44e68k

4. 5. 2015 16:26

Tak  to by byla pro Vlárskou trať "bomba" >>>Kdo ví jaké je cestování ze Starého Města na Horní Vláru ví o čem mluvím ! R^

2 2
možnosti

Taky by se svými letitými motoráky mohli zaskakovat za rj mezi Prahou a Grazem.

3 2
možnosti