- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Většina trasy je elektrifikovaná, Arriva přesto nasadí dieselový vlak." V té větě je ale divná logika. Jak byste chtěli jet s elektrickým vlakem po trase, která je elektrifikovaná jen "většinou"?
Každej cestující má mobilní telefon a u něj baterku, stačí je spojit do série pro dosažení požadovaného stejnosměrného napětí
Kolik to jede, a hlavně jak rychle se to rozjede? Další ucpávka na koridor?
Někteří pojedou třeba "hurvínkem" ,hlavně když bude natřenej na žluto a dostanou v něm zadarmo hnědou břečku!
"Vlaky pojedou na komerční riziko bez dotací. Stát bude, podobně jako všem jiným dopravcům u komerčních spojů, doplácet jen slevy pro studenty a další skupiny, které musí firmy poskytovat."
A v tom je právě problém. Dokud jezdily do Ostravy pouze ČD, byly dotace na této trase paradoxně mnohem nižší, než jsou dnes. Bojím se, že tady to bude po "uvolnění trhu" stejné...
Proboha, co to je za divná móda nasazovat příměstské jednotky na dálkové tratě? Začal s tím Leoš a teď Arriva. Ale jestli tam nebudou dávat kávičku zadarmo, tak se na to studenti vykašlou a stejně budou jezdit s Jančurou (tedy pokud tu trasu jezdí, klidně s přestupem).
Regionální jednotka je levnější než dálková.
A u nás je jízdné ve vlaku (v přepočtu ke kupní síle) jedno z nejnižších na světě. Tak s čím to chcete jezdit ...
Nejrychlejší BUS jede Praha - Třenčín za 4,25 přes Brno. Záleží na počtu zastávek a délce pobytů ... Pokud jde o tu soupravu, z hlediska trakčních vlastností je výborná, z hlediska tichosti je lepší cestovat v řidičáku. V Německu se s nimi cestuje velmi pohodlně. Existují v různých variantách - s jedničkou nebo bez, s velkým prostorem pro kola apod.
Podle platné legislativy má být zřízen tzv. regulátor. (Podle mě tuto roli klidně může vzít SŽDC, protože jako státní organizace - alespoň papírově - nemá s dopravci nic společné.) Nejvyšší čas kapacitu regulovat a podobné požadavky dopravců posílat do míst, kam paprsky Slunce nedopadají!
Nejsem sice strojvůdce či grafikonista, ale nebylo by lepší tento spoj vést Praha - ČT - Brno - Blava ? Asi to bude delší, spíš určitě, ale mezi ČT a Břeclaví to není tak frekventovaný koridor jako mezi ČT a Dluhonicema, o úseku Přerov - Staré Město u UH nemluvě...
To, že to pojede formou dieselu, to je jak návrat na úroveň východu... Mongolsko ?
Ve Švýcarsku pomalu finišují Gotthard Base Tunnel a u nás je návrat k dieselům...
To jsme to teda dopracovali...
Tento spoj není třeba vůbec, protože do Trenčína existuje časté spojení s 1 přestupem, a to jak přes Blavu (každé 2h po celý týden), tak přes Púchov (taktéž každé 2h po celý týden).
Tohle je výsledek, když se místo promyšlené dopravní koncepce na železnici rozmáhá neřízená konkurence. Přitom se to dá udělat tak, aby mohli existovat různí dopravci, soutěžili ve výběrových řízeních, ale zároveň v tom byl zachován systém.
Tak to by byla pro Vlárskou trať "bomba" >>>Kdo ví jaké je cestování ze Starého Města na Horní Vláru ví o čem mluvím !
Taky by se svými letitými motoráky mohli zaskakovat za rj mezi Prahou a Grazem.