Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec běhu do letadel. Poslední velký dopravce začne přidělovat místa

Jeden ze symbolů nízkonákladových leteckých společností v Evropě končí. Chaotické nastupování do letadla bez předem přiděleného místa ruší od půlky května i Wizz Air. Dosud byl posledním z velkých hráčů na evropském nebi, který nechával lidi sednout si, kam chtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52i32c41h84a50l 24M31i73l36l24e86r 9426752899792

kdyz u protinozcu zacal letat Jetstar jako lowcost Qantasu, mista se nepridelovala a do letadle se bezelo zabrat sedadla.

Nejvycuranejsi pasazeri Jetstar byli Cinane, kteri se tradicne usadili pres dve sedadla a tvrdili, ze to maji pro pribuzneho/kolegu. Byli to take predevsim oni, kteri trvali na tahani velkych kufru do letadla, aby usetrili za podaci poplatek zavazadel a zabirali tim cele skrinky.

Nastvani spolucestujici vypraveli cele famy o buranskem a sobeckem chovani Cinanu.

Letam normalne s Qantasem a s Jetstar nebo Virgin pouze tehdy, kdyz je to na posledni chvili a v Qantasu zbyvaji jen ta nejdrazsi sedadla. Kdyz jsem prvne letel s JS, uz se poucili a sedadla pridelovali predem, takze o ne nebyla rvacka s Cinany, ale ty jejich velke kufry do letadla jsem videl.

0/0
12.5.2015 3:55
Foto

V57a88c78l13a36v 36V68a15v52r89a 3197624415827

hahahaha v Evropě je možné všechno ... i dobytčí letadla.

Úroveň cestování na nule. Hurá pro letenky skoro zadarmo...

Dík nechci, jsem Amík, chci své pohodlí, své místo, péči letušek o moje pohodlné cestování. Nejsem dobytek. Rád si za to zaplatím u (pokud možno) renomované slušné letecké společnosti s vyloučením všech charterů (pokud možno i aeroklubu ČSA). Nelétám každý den, ale občas.

0/−1
11.5.2015 16:39

M23i25c35h12a84l 79M40i67l63l27e94r 9766362809142

v Australii se sedadla prideluji i v lowcostech a letusky se o pasazery staraji i v nich. Nic necivilizovaneho, jak si predstavujes.

Pasazer lowcostu ma na vyber jestli si koupi neco k jidlu/piti na letisti pred odletem, v letadle od ochotnych letusek nebo let precka a koupi si neco na druhe strane. Ja davam zasadne prednost letat s narodni aerolinkou Qantasem na domacich linkach, ale tech par letu ktere jsem absolvoval s Jetstar nebo Virgin Australia protoze nic jineho nebylo, bylo nanejvys civilizovanych.

0/0
12.5.2015 4:02

M86i65c30h29a11l 22M73i34l54l79e90r 9836272889942

dost nechapu jak muze nekdo vychvalovat americke aerolinky jako priklad urovne leteckeho cestovani.8-o

Aby bylo jasno, v porovnani s evropskymi lowcosty a dalsimi lowcosty ve svete jsou nepochybne kvalitnejsi, ale ty mluvis o americkych hlavnich aerolinkach (mainstream) a srovnavat je s lowcosty kdekoliv je jako srovnavat jablka a hrusky, jsou to dve odlisne kategorie.

Americke hlavni aerolinky kulhaji v kvalite sluzeb i celkove povesti za svymi souperi z renomovanych leteckych spolecnosti, tedy tam kde se to skutecne pocita.

Podstatna soucat ne- americke svetove cestujici verejnosti proto dava jasnou prednost cestovani s aerolinkami znamymi vyssi kvalitou sluzeb a pouzivaji americke aerolinky jenom tam, kde nemaji na vyber.

Jedina americka aerolinka, ktera od pasazeru dostala hodnoceni 4 hvezdicek na Skytrax je Virgin America, ktera je kombinaci hlavni aerolinky v 1.tride a premium economy a lowcostu v economy, hlavni kabine.

Ostatni hlavni americke aerolinky jako Delta, United, American, Southwest, US Airways jsou trihvezdickove - mimochodem, na stejne urovni jako CSA, na niz tady pokazde plives.!!!!!!

+1/0
13.5.2015 5:35

O40l61d88ř90i22c97h 61J39a89n20e49č88e35k 8619176593101

Já s nástupem bez přidělených míst nikdy neměl problém a opravdu mi to přišlo rychlejší než nástup s 'místenkami' - protože když se nastupuje prstem a jen vepředu, nejprv nastoupí lidi co mají místa vpředu do uličky, pak ti vpředu u okna a pak se začnou hrnout ti, co sedí vzadu, jsou z toho opravdu nehezké zácpy. Ale na dobu pobytu letadla na zemi má nejspíš minimální dopad, jestli nástup trvá 7 nebo 15 minut.

Mimochodem, zrovna včera jsem letěl s Wideroe a ti nástup bez přiděleného místa mají a přitom to rozhodně není nízkonákladovka ;-) a bylo to velmi kultivované (a rychlé). Jenže to byl stroj pro 40 lidí a zaplněný byl cca. z půlky... (btw. ti nelétají nikde v rovníkové Africe, nýbrž regionální spoje v Norsku - čili je to něco jako jet v Česku dálkovým autobusem)

0/0
5.5.2015 19:42

M86a10r64e33k 88Š42i39m69o49n 2904807328938

To nastupování se dá urychlit přednástupním seřazením podle míst, jsou na to i nějaké výzkumy a zrychlí se to na dvojnásobek, ale za sto chce komandéra před nástupem.

+1/0
6.5.2015 11:51
Foto

V95a22c78l67a85v 43V86a45v67r16a 3357354395197

kdybych směl něco namítnout.....do letadel se nastupuje podle míst sestupně od těch až vzadu už 50 let. Ale chápu, že na ledacos jsou i výzkumy. Zejména v Čechách se vymýšlejí věci dávno ve světě zavedené. Taková Poslanecká sněmovna si v tom doslova libuje.

Kvalita a úroveň cestování se měří jinak než cenou letenky nebo místy k stání jako v Rynairu.

0/−1
11.5.2015 16:44

O60l33d48ř72i46c29h 90J95a27n33e70č51e28k 8599306723171

ano, kolikrát jsem zažil, že "komandéři" nejprve nechali nastoupit business, potom ty v zadní části letadla a nakonec ty v přední (resp. střední - vepředu je business). ale v poslední době si nic takového nevybavuju - lhostejno, zda u Lufthansy, Austrian nebo SAS.

ale jak píšu výše - ono je nejspíš irelevantní, jestli vlastní nástup trvá 7 nebo 15 minut, protože i při pomalém nástupu zpravidla letadlo od prstu neodráží v okamžiku, kdy se usadí poslední člověk z fronty, ale o mnoho později, protože se ještě čeká na nějaké opozdilce, zavazadla, papíry, povolení atp., takže jediné, co se dá optimalizovat, je čas cestujících strávený postáváním v prstu.

relevantní to může být snad jen při nástupu přes autobus, kdy se opravdu čeká na to, až se usadí poslední lidé z posledního busu, ale při použití autobusu se často nastupuje předními i zadními dveřmi letadla a tak to jde o dost rychleji než prstem jen vpředu.

0/0
12.5.2015 17:03

M80i17c95h24a37l 19M66i74l73l72e64r 9286922399972

ruzne aerolinky to delaji, ale nevim jestli na vsech jejich letech. Zazil jsem to v posledni dobe u Air New Zealand, Emirates A 380, Qantasu.

0/0
13.5.2015 5:39

R58o33m78a46n 10L27i43p12s12k98ý 2939543969

Nedovedu si představit, že bych létal s nízkonákladovkou. Když už musím použít hromadnou přepravu, chci mít pohodlí od A do Z, od pohodlného nákupu jízdenky z domu, přes výběr sedadla, odbavení zavazadla, občerstvení a další služby až po příjemné prostředí. Dělám to tak u vlaků i autobusů, tak proč bych měl ze svého pohodlí slevovat u letadla?

+1/−3
5.5.2015 11:33

M44a24r37t24i94n 97J54a28n42o93u33š23e81k 4979722562364

Zjevne jste nikdy nizkonakladovkou neletel. To, co pisete, v nizkonakladovce dostanete taky. Teda neco z toho, co pisete, treba pohodli, nezazijete ani u normalnich aerolinek. Letani s nizkonakladovkama je desne z jinych duvodu.

0/0
5.5.2015 11:45

R76o33m93a72n 91L94i79p83s72k88ý 2469143929

Nemohu srovnávat z vlastní zkušenosti, letěl jsem jen s SAS, BA, AA a Lufthansou a nízkonákladovky znám pouze z druhé ruky. Ale já jsem takový, že nemusím každou špatnost vyzkoušet na vlastní kůži a poučím se i ze zkušeností jiných.

0/0
5.5.2015 15:34

O25l42d64ř69i39c58h 45J50a33n94e83č79e26k 8399546333271

Tak třeba u SAS dostanete na palubě zadarmo jen kafe a že by letadlo obecně nabízelo nějak více místa než u nízkonákladovek jsem si nevšiml. Je sice možné, že nízkonákladovky mají ve stejných strojích o něco víc řad sedadel a tudíž máte méně místa na nohy, ale pro svůj nevelký vzrůst s tím na dvouhodinových letech po Evropě problémy nemám, stejně nakonec víc záleží na tom, jaké přesně je to letadlo, kde a vedle koho sedíte

0/0
5.5.2015 19:34

J29a69n 55R75i32e69g59e33l 1524296565402

muzete mi poradit, jak se dostanu do Dubaje, Tel Avivu jinak nez hromadnou dopravou? Nelze pesky, autem, na kole :) nektere prechody jsou proste zavrene a proste musite letet, placate nesmysly... Pohodlne jsem nakoupil doma pres net, sedadlo si nevybiram, sednu kde je misto, odbaveni zavazadla je stejne, obcerstveni svoje nebo koupim jako u jakekoliv jine spolecnosti - letadla jsou stejna. Obsluha stejna. Tak kde je rozdil krome 3x levnejsi cenym? Ty kecy si strc do .... pohodli

0/−2
5.5.2015 14:14

R31a19d17e23k 48J78a89n57a22t67a 9245216854522

"3x levnejsi ceny"

Jak jste na to přišel?

+1/0
5.5.2015 14:37

R38o19m91a75n 65L34i59p54s69k75ý 2589263929

Krom toho, že neumíš česky psát, psanému textu ani nerozumíš, takže si leť třeba do (_:_) ;-D.

0/0
5.5.2015 15:30

O71l14d45ř86i38c87h 19J11a84n76e66č76e59k 8649746153601

mimochodem, Vy vlakem jezdíte zásadně 1. třídou a s místenkou?

0/0
5.5.2015 19:44

R55o43m89a78n 41L49i40p75s63k31ý 2799763489

Abych pravdu řekl, českým vlakem jsem nejel víc, jak 25 let.

0/0
5.5.2015 20:42

O40l63d32ř85i27c53h 75J80a85n32e75č50e52k 8429356983151

však já o ČESKÉM vlaku nic nepsal. zato Vy jste napsal "Dělám to tak u vlaků i autobusů", takže jimi asi jezdíte, lhostejno kde. a pokud jsou Vám proti chuti letecké lowcosty a zásadně si platíte maximální pohodlí, tak logicky musíte vlakem jezdit zásadně 1. třídou a s místenkou...

+1/0
12.5.2015 17:05

J69a83n48a 18S30t25e36h23l40í63k14o20v73á 2669390340456

sakra, už nebude žádná sranda ;-D

0/0
5.5.2015 10:22

J46a12n 54M73a47z31ů39r78e69k 2218244378875

Ten systém ma smysl v situaci kdy se lide uměji chovat jako dospělí a ne jako děti ktere si hrajou hru kdo bude mit lepší místo, letěl jsem takto a uz fakt ne děkuji. Také ji mi jedno kde sedím při hodinovém letu, ale stále by to mělo byt kultivovaně.

0/0
5.5.2015 10:05

J17a15n76a 58N61o94v38a40k19o48v94a 1719853880717

lide se rvou do letadla ne kvuli mistu, ale kvuli kufrum, jelikoz kdyz budete mezi poslednimi, tak vam proste vezmou kufr u gatu a daji ho mezi naklad a pak musite cekat na letisti, specialne v rime 30 minut, takze je lepsi byt mezi prvnimi, aby jste si dala kufr nad sebe kde sedite, naposldy jsem letla s easyjetem a byla jsem mezi poslednimi, takze proste museli vzit pasazerum 20 kufru, tak jsem nastoupila do kufru vzteky bez sebe, jelikoz v rime cekat na kufr je 30-45 minut bezna doba a pak me misto u okenka, kde je ten emergy vychod, a mela jsem kabelku, na sedadli kde jsem sedela tak nebylo misto tak mi stevard rekl, ze mi musi vzit kabelku a bundu dat  jinam, tak jsem zacala rvat, ze to tedy ne, ze proste nechci tady sedet, tak sel dopredu ke kolegyni a rekl, ze si mam sednout do druhe rady, tak jsem tam sedela krasne sama bez pruzeni, to same udelal take jeden kluk, ze nechtel sedet bez sveho kufru nad hlavou, tak ho tam posadili taky, takze staci,kdyz udelate vletadle scenu a sedite na rezervovanych mistech, no samozrejnme v rime u linych italu jsem musela cekat 30 minut na kufr

0/−9
5.5.2015 10:01

V69a21c64l45a26v 16W95a32n53d41e32r62e18r 8388606139212

delat scenu v letadle.....tak to uz je trochu moc. Presne kvůli tomu se pokud možno vyhybam lowcostum....kvůli lidem, jako jste vy.

+3/0
5.5.2015 10:13

V85o51j56t98ě43c25h 15R44y94c15h36e63c58k11ý 2600417676199

Personál potížistovy často ustoupí. Potížista si pak myslí jaký je borec a jak mu ostatní závidí, že si vymohl nejakou výhodu. Ostatní potížistu ale psíš považují za burana. Má známá (záměrně nepíšu kamarádka), se často chlubí jak to kde komu vytmavila, jak s někým zametla a jak pak ostatní sklapli a ustoupili. Často je to už za hranou "drobné vyčůranosti". Pro klid to raději nekomentuji a říkám si, že to musí byt těžký život s pocitem, že každý ji chce jen záměrně převést.

+7/0
5.5.2015 10:37

V57a55c78l21a81v 21W81a32n27d38e41r29e11r 8578446839852

Verte mi, ze ja si radeji priplatim, nez byt ve spolecnosti takoveto urovne. Nevadi mi, ze nemam servis, nevadi mi, ze letadlo pripomina vic autobus jako letadlo, ale ta sebranka, která se tam sejde, to vazne nestoji za to si kazit den.

+2/0
5.5.2015 10:43

V44o42j71t36ě95c59h 11R30y10c68h68e94c39k70ý 2300507296139

Sebranka se může sejít kdekoli. Jen je důležité se nechovat jako oni a udržet si odstup.

0/0
5.5.2015 11:00

V56o41j74t69ě45c26h 20R97y75c12h75e14c77k28ý 2730247266989

Je potřeba udělat scénu = tedy chovat se hulvátsky. A pak si lidé stěžují, že se k sobě lidé nechovaní pěkně. A styl jakým píšete je hodně "zvlášní", koro bych řekl že jeto hysterické psaní. Raději bych nechtěl být svědkem vaší hysterické scény.

+6/0
5.5.2015 10:25

T94o81m61á95š 77K89ü80h51r 2232376860663

Obdivuhodný příběh. ;-D

+1/0
5.5.2015 10:29

V20a77c80l54a87v 51W21a73n96d55e26r97e82r 8978546959892

Tak pani asi často letadlem nelita a tak ji nervy jenom hraji, třeba se ji muze ztratit kufr se spodnim pradlem nebo tak neco......a je třeba to pak dat radne vyzrat tem, co s ni leti.

+1/0
5.5.2015 10:39

T49o30m24á54š 31K55ü47h51r 2602636830883

Co ztratit, ale čekat na něj celých 30 minut, to je teprve důvod řvát na nic netušící letušku.

+5/0
5.5.2015 10:44

V92a13c81l20a18v 90W96a33n32d40e32r13e52r 8128496659622

R^

+1/0
5.5.2015 10:48

V22o78j45t84ě60c72h 16R71y22c88h32e43c13k36ý 2860367836139

Těch 30 minut může využít jinak.  Třeba nad kafíčkem kamaráce vyprávět, jak je dobrá, že udělala scénu a těm blbcům to natřela.

+1/0
5.5.2015 11:23

J51a43r86o73m16i56r 71H66o18b97l21i12k 1295157815

Při diskuzi o lowcostech a potřebě platit za kde co (zavazadlo, přednostní nástup, pití, jídlo,...) jen čekám, kdy některá evropská společnost začne zavádět systém ceny letenky jako jedny aerolinky v Pacifiku. Kilo hmoty na daném letu stojí 4,25$. Před nástupem si cestující stoupne se svými zavazadly na váhu a zná cenu, za kterou poletí. Dítě za málo, američan za hodně. Zbalím-li si do pinglu kostku železa a polovinu fitcentra, tak se prohnu. A aerolinky neřeší velikost zavazadel ani americké turisty, kteří normálně potřebují dvě letenky. Vážíš, zaplatíš. Podle reakcí jim vůbec nevadí, že se hmotnější cestovatelé přesunuli ke konkurenci, oni tím pádem létají při plném letadle s menšími náklady.

Pravda je že tady by koupě letenky a odbavení z domova fungovalo omezeně - dotyčný by musel asi něco přeplatit, aby se nemuselo při nástupu zdržovat doplácením.

+1/0
5.5.2015 9:47

P87e47t84r 48V14l41c39e74k 5482955125737

Vždyť u těchto letů je sezení v letadle často kratší než sezení na letišti před odletem, v letadle stačí, když si sednu a že nemusím stát.......pokud sedím, je to v podstatě jedno, kde :-)

+4/0
5.5.2015 9:28

P88a29t14r44i75k 67Š97e96b31e74s47t71a 4873222926645

Ještě si cestující seřadit podle čísel před nástupem a dílo je dokonáno. bééééé8-o

+1/0
5.5.2015 9:05

R18a60d19e68k 26J61a25n87a12t87a 9795716214672

To se přece dělá. Pokud se nastupuje více dveřmi zároveň, tak letušky směrují cestující podle toho, jakou mají na boarding pasu řadu ...

0/0
5.5.2015 9:07

P48a76t14r81i81k 47Š14e63b44e44s31t18a 4593222986225

to není přesně ono...

0/0
5.5.2015 9:09

M59a90r47t74i66n 86H86e43i56s37l13e25r 4414876872359

To pomůže jen trochu - hlavně vadí, když cestující v jedné z prvních řad několik minut blokuje uličku - než si vyndá věci, převlékne se apod.

0/0
5.5.2015 11:46

M85a62r36t69i67n 16H39e55i60s54l25e74r 4474186112129

Chtělo by to výměnný vnitřek - v klidu si sednout a pak celou kabinu vsunout do letadla (-; Na místě příletu zase celou vysounout.

0/0
5.5.2015 11:44

O88n88d37ř87e34j 46H11o60r89á70k 8349544441

Jednou v životě jsem letěl s Ryanairem (asi před 3 lety) a ten systém výběru sedadla na místě mi přišel docela dobrý. Za příplatek 5 euro, což mi přišlo jako vcelku směšná suma, jsem předběhl frontu a v prázdném letadle jsem si vybral, kde chci sedět. Jen jsem nepochopil, že toho přednostního nástupu využívalo tak málo lidí, letadlo bylo plné a dokoupili si to tak tři cestující.

+4/0
5.5.2015 8:39

K88a31r55e56l 94N31a96s85t39o54u53p61i91l 3240221710221

Já si to nikdy nekupoval, na krátké lety po Evropě mi nepřišlo opravdu nijak důležité, kde budu sedět...

+4/0
5.5.2015 8:42

V95o48j36t11ě36c52h 59R98y11c48h61e74c79k95ý 2800847216709

Já si to připlácím, právě proto, abych mohl nastoupit v poklidu a ne hrát v letadle škatule hejbejte se, protože se nerad někam tlačím a odstrkuji ostatní. Není o tom, že bych měl preferované místa a po nich toužil. Pokud se místa budou přidělovat, tak si připlácet nebudu a pujdu si sednout tam kam mě pošlou. Jen snad nebudou schválně nepřidelovat místa vedle sebe, pokud kupujete dvě letenky zaráz, aby nutili lidi co cestují ve dvou si připlácet za sezení vedle sebe.

0/0
5.5.2015 10:55

M33i69c28h51a85l 14P26i58n44d83j35a41k 5313874887777

asi proto ze uz z principu kdyz letim takovou spolecnosti tak je to pro me maximalni low cost. Za 5 E si dam radsi pivko v cilove destinaci. Jestli budu sedet v letadle prvni nebo posledni je mi jedno protoze vzletneme a pristaneme spolecne tak ci tak. ale je to proste vec kazdeho z nas.

+1/0
5.5.2015 9:02

R74a85d28e43k 62J78a95n56a93t81a 9445206584572

Pokud chcete např. něco po cestě vyfotit nebo se jen dívat z okna, tak jsou některá místa lepší ....

+1/0
5.5.2015 9:08

D71a75l80i52b88o11r 92J53a61n31d83a 1769176752722

jojo, z letadla se da udelat krasna fotka kridla, za to se vyplati priplatit si 5 euro

+1/0
5.5.2015 9:39

R68a27d72e84k 11J31a93n66a76t18a 9545726714562

Však právě proto si vyberete místo, pod kterým NENÍ křídlo. Vy asi moc nelétáte, že?

0/0
5.5.2015 14:38

F14r68a16n10t85i21š59e60k 78M98o86s83s 8302343959589

Tak sezení u nouzáku s více místem bylo možné u Wizzairu na příplatek vždycky. A rád jsem toho využíval protože příplatek byl 2-3 stovky a zahrnoval přednostní nástup. To mě na tom asi bavilo nejvíc sledovat tlačící se lidi ve frontě jak koukají, když je někdo předbíhá ;-D. takže to budu využívat dále, za ty prachy to stojí.

+4/−1
5.5.2015 8:30

R84a70d30e82k 34M64a71t34ě56j35k76a 8197133439442

To já se vždycky divím, že jde někdo dobrovolně do fronty mezi infanty a ještě si za to připlácí ;-D

+3/0
5.5.2015 8:42

F38r31a96n57t62i77š75e31k 63M23o18s47s 8732973279119

lepší než čekat ve stádu

0/−5
5.5.2015 8:43

R69a70d28e32k 82K52l87o32s 4485960808520

Já taky nikdy nechápal ty blázny, co si připlatí za ten přednostní nástup. Přitom jedou lowcostem a dělaj jak kdyby letěli s Emirates ;-D

+12/−1
5.5.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.