Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec běhu do letadel. Poslední velký dopravce začne přidělovat místa

Jeden ze symbolů nízkonákladových leteckých společností v Evropě končí. Chaotické nastupování do letadla bez předem přiděleného místa ruší od půlky května i Wizz Air. Dosud byl posledním z velkých hráčů na evropském nebi, který nechával lidi sednout si, kam chtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i56c21h59a13l 96M84i11l35l61e70r 9716942479312

kdyz u protinozcu zacal letat Jetstar jako lowcost Qantasu, mista se nepridelovala a do letadle se bezelo zabrat sedadla.

Nejvycuranejsi pasazeri Jetstar byli Cinane, kteri se tradicne usadili pres dve sedadla a tvrdili, ze to maji pro pribuzneho/kolegu. Byli to take predevsim oni, kteri trvali na tahani velkych kufru do letadla, aby usetrili za podaci poplatek zavazadel a zabirali tim cele skrinky.

Nastvani spolucestujici vypraveli cele famy o buranskem a sobeckem chovani Cinanu.

Letam normalne s Qantasem a s Jetstar nebo Virgin pouze tehdy, kdyz je to na posledni chvili a v Qantasu zbyvaji jen ta nejdrazsi sedadla. Kdyz jsem prvne letel s JS, uz se poucili a sedadla pridelovali predem, takze o ne nebyla rvacka s Cinany, ale ty jejich velke kufry do letadla jsem videl.

0/0
12.5.2015 3:55

V57a59c61l77a18v 52V16a81v21r95a 3267304415627

hahahaha v Evropě je možné všechno ... i dobytčí letadla.

Úroveň cestování na nule. Hurá pro letenky skoro zadarmo...

Dík nechci, jsem Amík, chci své pohodlí, své místo, péči letušek o moje pohodlné cestování. Nejsem dobytek. Rád si za to zaplatím u (pokud možno) renomované slušné letecké společnosti s vyloučením všech charterů (pokud možno i aeroklubu ČSA). Nelétám každý den, ale občas.

0/−1
11.5.2015 16:39

M83i29c54h32a18l 53M12i59l58l39e59r 9336682479892

v Australii se sedadla prideluji i v lowcostech a letusky se o pasazery staraji i v nich. Nic necivilizovaneho, jak si predstavujes.

Pasazer lowcostu ma na vyber jestli si koupi neco k jidlu/piti na letisti pred odletem, v letadle od ochotnych letusek nebo let precka a koupi si neco na druhe strane. Ja davam zasadne prednost letat s narodni aerolinkou Qantasem na domacich linkach, ale tech par letu ktere jsem absolvoval s Jetstar nebo Virgin Australia protoze nic jineho nebylo, bylo nanejvys civilizovanych.

0/0
12.5.2015 4:02

M85i56c33h76a78l 46M34i57l73l60e26r 9166742989632

dost nechapu jak muze nekdo vychvalovat americke aerolinky jako priklad urovne leteckeho cestovani.8-o

Aby bylo jasno, v porovnani s evropskymi lowcosty a dalsimi lowcosty ve svete jsou nepochybne kvalitnejsi, ale ty mluvis o americkych hlavnich aerolinkach (mainstream) a srovnavat je s lowcosty kdekoliv je jako srovnavat jablka a hrusky, jsou to dve odlisne kategorie.

Americke hlavni aerolinky kulhaji v kvalite sluzeb i celkove povesti za svymi souperi z renomovanych leteckych spolecnosti, tedy tam kde se to skutecne pocita.

Podstatna soucat ne- americke svetove cestujici verejnosti proto dava jasnou prednost cestovani s aerolinkami znamymi vyssi kvalitou sluzeb a pouzivaji americke aerolinky jenom tam, kde nemaji na vyber.

Jedina americka aerolinka, ktera od pasazeru dostala hodnoceni 4 hvezdicek na Skytrax je Virgin America, ktera je kombinaci hlavni aerolinky v 1.tride a premium economy a lowcostu v economy, hlavni kabine.

Ostatni hlavni americke aerolinky jako Delta, United, American, Southwest, US Airways jsou trihvezdickove - mimochodem, na stejne urovni jako CSA, na niz tady pokazde plives.!!!!!!

+1/0
13.5.2015 5:35

O85l75d52ř48i50c41h 26J49a86n92e28č97e11k 8329286843821

Já s nástupem bez přidělených míst nikdy neměl problém a opravdu mi to přišlo rychlejší než nástup s 'místenkami' - protože když se nastupuje prstem a jen vepředu, nejprv nastoupí lidi co mají místa vpředu do uličky, pak ti vpředu u okna a pak se začnou hrnout ti, co sedí vzadu, jsou z toho opravdu nehezké zácpy. Ale na dobu pobytu letadla na zemi má nejspíš minimální dopad, jestli nástup trvá 7 nebo 15 minut.

Mimochodem, zrovna včera jsem letěl s Wideroe a ti nástup bez přiděleného místa mají a přitom to rozhodně není nízkonákladovka ;-) a bylo to velmi kultivované (a rychlé). Jenže to byl stroj pro 40 lidí a zaplněný byl cca. z půlky... (btw. ti nelétají nikde v rovníkové Africe, nýbrž regionální spoje v Norsku - čili je to něco jako jet v Česku dálkovým autobusem)

0/0
5.5.2015 19:42

M67a91r34e48k 92Š52i62m25o59n 2714797718908

To nastupování se dá urychlit přednástupním seřazením podle míst, jsou na to i nějaké výzkumy a zrychlí se to na dvojnásobek, ale za sto chce komandéra před nástupem.

+1/0
6.5.2015 11:51

V47a37c59l93a53v 82V79a29v95r57a 3697164465827

kdybych směl něco namítnout.....do letadel se nastupuje podle míst sestupně od těch až vzadu už 50 let. Ale chápu, že na ledacos jsou i výzkumy. Zejména v Čechách se vymýšlejí věci dávno ve světě zavedené. Taková Poslanecká sněmovna si v tom doslova libuje.

Kvalita a úroveň cestování se měří jinak než cenou letenky nebo místy k stání jako v Rynairu.

0/−1
11.5.2015 16:44

O59l47d32ř34i55c74h 42J47a81n74e24č91e32k 8899326893691

ano, kolikrát jsem zažil, že "komandéři" nejprve nechali nastoupit business, potom ty v zadní části letadla a nakonec ty v přední (resp. střední - vepředu je business). ale v poslední době si nic takového nevybavuju - lhostejno, zda u Lufthansy, Austrian nebo SAS.

ale jak píšu výše - ono je nejspíš irelevantní, jestli vlastní nástup trvá 7 nebo 15 minut, protože i při pomalém nástupu zpravidla letadlo od prstu neodráží v okamžiku, kdy se usadí poslední člověk z fronty, ale o mnoho později, protože se ještě čeká na nějaké opozdilce, zavazadla, papíry, povolení atp., takže jediné, co se dá optimalizovat, je čas cestujících strávený postáváním v prstu.

relevantní to může být snad jen při nástupu přes autobus, kdy se opravdu čeká na to, až se usadí poslední lidé z posledního busu, ale při použití autobusu se často nastupuje předními i zadními dveřmi letadla a tak to jde o dost rychleji než prstem jen vpředu.

0/0
12.5.2015 17:03

M46i77c94h55a89l 47M16i78l44l14e63r 9706442649422

ruzne aerolinky to delaji, ale nevim jestli na vsech jejich letech. Zazil jsem to v posledni dobe u Air New Zealand, Emirates A 380, Qantasu.

0/0
13.5.2015 5:39

R55o69m12a76n 36L46i33p95s57k98ý 2559843799

Nedovedu si představit, že bych létal s nízkonákladovkou. Když už musím použít hromadnou přepravu, chci mít pohodlí od A do Z, od pohodlného nákupu jízdenky z domu, přes výběr sedadla, odbavení zavazadla, občerstvení a další služby až po příjemné prostředí. Dělám to tak u vlaků i autobusů, tak proč bych měl ze svého pohodlí slevovat u letadla?

+1/−3
5.5.2015 11:33

M60a59r88t95i16n 86J32a38n50o36u69š98e26k 4559202692784

Zjevne jste nikdy nizkonakladovkou neletel. To, co pisete, v nizkonakladovce dostanete taky. Teda neco z toho, co pisete, treba pohodli, nezazijete ani u normalnich aerolinek. Letani s nizkonakladovkama je desne z jinych duvodu.

0/0
5.5.2015 11:45

R75o46m19a81n 46L62i87p55s62k32ý 2229803469

Nemohu srovnávat z vlastní zkušenosti, letěl jsem jen s SAS, BA, AA a Lufthansou a nízkonákladovky znám pouze z druhé ruky. Ale já jsem takový, že nemusím každou špatnost vyzkoušet na vlastní kůži a poučím se i ze zkušeností jiných.

0/0
5.5.2015 15:34

O56l44d62ř36i28c84h 25J66a64n56e41č13e15k 8429426763201

Tak třeba u SAS dostanete na palubě zadarmo jen kafe a že by letadlo obecně nabízelo nějak více místa než u nízkonákladovek jsem si nevšiml. Je sice možné, že nízkonákladovky mají ve stejných strojích o něco víc řad sedadel a tudíž máte méně místa na nohy, ale pro svůj nevelký vzrůst s tím na dvouhodinových letech po Evropě problémy nemám, stejně nakonec víc záleží na tom, jaké přesně je to letadlo, kde a vedle koho sedíte

0/0
5.5.2015 19:34

J89a22n 35R77i32e18g74e96l 1234956115502

muzete mi poradit, jak se dostanu do Dubaje, Tel Avivu jinak nez hromadnou dopravou? Nelze pesky, autem, na kole :) nektere prechody jsou proste zavrene a proste musite letet, placate nesmysly... Pohodlne jsem nakoupil doma pres net, sedadlo si nevybiram, sednu kde je misto, odbaveni zavazadla je stejne, obcerstveni svoje nebo koupim jako u jakekoliv jine spolecnosti - letadla jsou stejna. Obsluha stejna. Tak kde je rozdil krome 3x levnejsi cenym? Ty kecy si strc do .... pohodli

0/−2
5.5.2015 14:14

R52a64d20e56k 13J79a34n46a89t37a 9355546224212

"3x levnejsi ceny"

Jak jste na to přišel?

+1/0
5.5.2015 14:37

R88o77m77a40n 30L55i77p52s41k98ý 2549683339

Krom toho, že neumíš česky psát, psanému textu ani nerozumíš, takže si leť třeba do (_:_) ;-D.

0/0
5.5.2015 15:30

O35l86d39ř14i87c23h 25J22a91n31e56č11e61k 8179406303621

mimochodem, Vy vlakem jezdíte zásadně 1. třídou a s místenkou?

0/0
5.5.2015 19:44

R86o80m65a21n 29L96i28p81s75k54ý 2729983329

Abych pravdu řekl, českým vlakem jsem nejel víc, jak 25 let.

0/0
5.5.2015 20:42

O20l11d44ř56i98c58h 60J33a47n40e95č97e95k 8559316393681

však já o ČESKÉM vlaku nic nepsal. zato Vy jste napsal "Dělám to tak u vlaků i autobusů", takže jimi asi jezdíte, lhostejno kde. a pokud jsou Vám proti chuti letecké lowcosty a zásadně si platíte maximální pohodlí, tak logicky musíte vlakem jezdit zásadně 1. třídou a s místenkou...

+1/0
12.5.2015 17:05

J48a46n32a 78S22t73e12h21l16í89k20o31v22á 2689520220696

sakra, už nebude žádná sranda ;-D

0/0
5.5.2015 10:22

J20a54n 65M14a17z81ů68r38e49k 2508684238325

Ten systém ma smysl v situaci kdy se lide uměji chovat jako dospělí a ne jako děti ktere si hrajou hru kdo bude mit lepší místo, letěl jsem takto a uz fakt ne děkuji. Také ji mi jedno kde sedím při hodinovém letu, ale stále by to mělo byt kultivovaně.

0/0
5.5.2015 10:05

J50a95n52a 16N16o35v76a52k96o37v41a 1459923670497

lide se rvou do letadla ne kvuli mistu, ale kvuli kufrum, jelikoz kdyz budete mezi poslednimi, tak vam proste vezmou kufr u gatu a daji ho mezi naklad a pak musite cekat na letisti, specialne v rime 30 minut, takze je lepsi byt mezi prvnimi, aby jste si dala kufr nad sebe kde sedite, naposldy jsem letla s easyjetem a byla jsem mezi poslednimi, takze proste museli vzit pasazerum 20 kufru, tak jsem nastoupila do kufru vzteky bez sebe, jelikoz v rime cekat na kufr je 30-45 minut bezna doba a pak me misto u okenka, kde je ten emergy vychod, a mela jsem kabelku, na sedadli kde jsem sedela tak nebylo misto tak mi stevard rekl, ze mi musi vzit kabelku a bundu dat  jinam, tak jsem zacala rvat, ze to tedy ne, ze proste nechci tady sedet, tak sel dopredu ke kolegyni a rekl, ze si mam sednout do druhe rady, tak jsem tam sedela krasne sama bez pruzeni, to same udelal take jeden kluk, ze nechtel sedet bez sveho kufru nad hlavou, tak ho tam posadili taky, takze staci,kdyz udelate vletadle scenu a sedite na rezervovanych mistech, no samozrejnme v rime u linych italu jsem musela cekat 30 minut na kufr

0/−9
5.5.2015 10:01

V12a34c71l52a85v 36W44a76n72d63e40r64e62r 8508726339422

delat scenu v letadle.....tak to uz je trochu moc. Presne kvůli tomu se pokud možno vyhybam lowcostum....kvůli lidem, jako jste vy.

+3/0
5.5.2015 10:13

V97o82j48t24ě77c15h 61R27y44c27h23e27c33k68ý 2240237296369

Personál potížistovy často ustoupí. Potížista si pak myslí jaký je borec a jak mu ostatní závidí, že si vymohl nejakou výhodu. Ostatní potížistu ale psíš považují za burana. Má známá (záměrně nepíšu kamarádka), se často chlubí jak to kde komu vytmavila, jak s někým zametla a jak pak ostatní sklapli a ustoupili. Často je to už za hranou "drobné vyčůranosti". Pro klid to raději nekomentuji a říkám si, že to musí byt těžký život s pocitem, že každý ji chce jen záměrně převést.

+7/0
5.5.2015 10:37

V24a77c25l36a95v 15W29a78n51d75e70r24e12r 8338146979462

Verte mi, ze ja si radeji priplatim, nez byt ve spolecnosti takoveto urovne. Nevadi mi, ze nemam servis, nevadi mi, ze letadlo pripomina vic autobus jako letadlo, ale ta sebranka, která se tam sejde, to vazne nestoji za to si kazit den.

+2/0
5.5.2015 10:43

V19o29j35t33ě28c20h 35R50y19c31h59e48c94k26ý 2510427236589

Sebranka se může sejít kdekoli. Jen je důležité se nechovat jako oni a udržet si odstup.

0/0
5.5.2015 11:00

V54o27j70t86ě43c93h 98R62y85c56h30e24c88k22ý 2350317146929

Je potřeba udělat scénu = tedy chovat se hulvátsky. A pak si lidé stěžují, že se k sobě lidé nechovaní pěkně. A styl jakým píšete je hodně "zvlášní", koro bych řekl že jeto hysterické psaní. Raději bych nechtěl být svědkem vaší hysterické scény.

+6/0
5.5.2015 10:25

T93o12m94á67š 89K85ü85h83r 2692396560593

Obdivuhodný příběh. ;-D

+1/0
5.5.2015 10:29

V28a80c87l74a58v 80W75a31n85d40e34r64e34r 8788296939412

Tak pani asi často letadlem nelita a tak ji nervy jenom hraji, třeba se ji muze ztratit kufr se spodnim pradlem nebo tak neco......a je třeba to pak dat radne vyzrat tem, co s ni leti.

+1/0
5.5.2015 10:39

T46o23m72á21š 57K48ü21h62r 2862366830103

Co ztratit, ale čekat na něj celých 30 minut, to je teprve důvod řvát na nic netušící letušku.

+5/0
5.5.2015 10:44

V58a34c68l15a35v 37W49a35n24d63e53r55e82r 8178626779392

R^

+1/0
5.5.2015 10:48

V43o20j65t91ě51c33h 25R83y47c70h41e76c21k71ý 2530907316369

Těch 30 minut může využít jinak.  Třeba nad kafíčkem kamaráce vyprávět, jak je dobrá, že udělala scénu a těm blbcům to natřela.

+1/0
5.5.2015 11:23

J15a64r59o97m51i79r 67H27o81b69l27i38k 1495847435

Při diskuzi o lowcostech a potřebě platit za kde co (zavazadlo, přednostní nástup, pití, jídlo,...) jen čekám, kdy některá evropská společnost začne zavádět systém ceny letenky jako jedny aerolinky v Pacifiku. Kilo hmoty na daném letu stojí 4,25$. Před nástupem si cestující stoupne se svými zavazadly na váhu a zná cenu, za kterou poletí. Dítě za málo, američan za hodně. Zbalím-li si do pinglu kostku železa a polovinu fitcentra, tak se prohnu. A aerolinky neřeší velikost zavazadel ani americké turisty, kteří normálně potřebují dvě letenky. Vážíš, zaplatíš. Podle reakcí jim vůbec nevadí, že se hmotnější cestovatelé přesunuli ke konkurenci, oni tím pádem létají při plném letadle s menšími náklady.

Pravda je že tady by koupě letenky a odbavení z domova fungovalo omezeně - dotyčný by musel asi něco přeplatit, aby se nemuselo při nástupu zdržovat doplácením.

+1/0
5.5.2015 9:47

P33e52t26r 27V18l17c11e53k 5312875655177

Vždyť u těchto letů je sezení v letadle často kratší než sezení na letišti před odletem, v letadle stačí, když si sednu a že nemusím stát.......pokud sedím, je to v podstatě jedno, kde :-)

+4/0
5.5.2015 9:28

P58a12t91r98i63k 60Š80e57b22e79s45t67a 4853332336505

Ještě si cestující seřadit podle čísel před nástupem a dílo je dokonáno. bééééé8-o

+1/0
5.5.2015 9:05

R66a19d30e56k 42J87a28n37a73t22a 9285146214372

To se přece dělá. Pokud se nastupuje více dveřmi zároveň, tak letušky směrují cestující podle toho, jakou mají na boarding pasu řadu ...

0/0
5.5.2015 9:07

P20a84t71r19i24k 89Š69e63b76e68s37t31a 4523172576415

to není přesně ono...

0/0
5.5.2015 9:09

M84a82r59t96i64n 77H45e60i26s24l72e71r 4894486612529

To pomůže jen trochu - hlavně vadí, když cestující v jedné z prvních řad několik minut blokuje uličku - než si vyndá věci, převlékne se apod.

0/0
5.5.2015 11:46

M10a51r34t82i23n 24H19e60i84s13l42e61r 4284216442209

Chtělo by to výměnný vnitřek - v klidu si sednout a pak celou kabinu vsunout do letadla (-; Na místě příletu zase celou vysounout.

0/0
5.5.2015 11:44

O78n42d37ř45e54j 23H72o41r49á21k 8919104261

Jednou v životě jsem letěl s Ryanairem (asi před 3 lety) a ten systém výběru sedadla na místě mi přišel docela dobrý. Za příplatek 5 euro, což mi přišlo jako vcelku směšná suma, jsem předběhl frontu a v prázdném letadle jsem si vybral, kde chci sedět. Jen jsem nepochopil, že toho přednostního nástupu využívalo tak málo lidí, letadlo bylo plné a dokoupili si to tak tři cestující.

+4/0
5.5.2015 8:39

K97a72r37e17l 84N30a11s82t74o27u69p73i98l 3220601450821

Já si to nikdy nekupoval, na krátké lety po Evropě mi nepřišlo opravdu nijak důležité, kde budu sedět...

+4/0
5.5.2015 8:42

V41o14j79t62ě91c56h 21R25y97c86h78e91c42k12ý 2310197436859

Já si to připlácím, právě proto, abych mohl nastoupit v poklidu a ne hrát v letadle škatule hejbejte se, protože se nerad někam tlačím a odstrkuji ostatní. Není o tom, že bych měl preferované místa a po nich toužil. Pokud se místa budou přidělovat, tak si připlácet nebudu a pujdu si sednout tam kam mě pošlou. Jen snad nebudou schválně nepřidelovat místa vedle sebe, pokud kupujete dvě letenky zaráz, aby nutili lidi co cestují ve dvou si připlácet za sezení vedle sebe.

0/0
5.5.2015 10:55

M39i14c54h43a90l 43P37i14n24d66j70a55k 5103214957657

asi proto ze uz z principu kdyz letim takovou spolecnosti tak je to pro me maximalni low cost. Za 5 E si dam radsi pivko v cilove destinaci. Jestli budu sedet v letadle prvni nebo posledni je mi jedno protoze vzletneme a pristaneme spolecne tak ci tak. ale je to proste vec kazdeho z nas.

+1/0
5.5.2015 9:02

R78a87d29e63k 15J25a26n90a86t42a 9315896414242

Pokud chcete např. něco po cestě vyfotit nebo se jen dívat z okna, tak jsou některá místa lepší ....

+1/0
5.5.2015 9:08

D48a64l64i36b31o40r 38J97a23n46d34a 1879426532542

jojo, z letadla se da udelat krasna fotka kridla, za to se vyplati priplatit si 5 euro

+1/0
5.5.2015 9:39

R51a85d66e95k 76J33a43n88a78t79a 9235866634562

Však právě proto si vyberete místo, pod kterým NENÍ křídlo. Vy asi moc nelétáte, že?

0/0
5.5.2015 14:38

F57r21a47n71t10i27š16e89k 73M89o65s37s 8792743829399

Tak sezení u nouzáku s více místem bylo možné u Wizzairu na příplatek vždycky. A rád jsem toho využíval protože příplatek byl 2-3 stovky a zahrnoval přednostní nástup. To mě na tom asi bavilo nejvíc sledovat tlačící se lidi ve frontě jak koukají, když je někdo předbíhá ;-D. takže to budu využívat dále, za ty prachy to stojí.

+4/−1
5.5.2015 8:30

R26a82d72e45k 44M56a64t93ě64j90k15a 8747843559182

To já se vždycky divím, že jde někdo dobrovolně do fronty mezi infanty a ještě si za to připlácí ;-D

+3/0
5.5.2015 8:42

F53r73a51n64t34i85š25e41k 36M47o60s21s 8762393489529

lepší než čekat ve stádu

0/−5
5.5.2015 8:43

R67a16d49e62k 39K24l27o21s 4115560538170

Já taky nikdy nechápal ty blázny, co si připlatí za ten přednostní nástup. Přitom jedou lowcostem a dělaj jak kdyby letěli s Emirates ;-D

+12/−1
5.5.2015 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.