Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rekordní stávka DB začala. Vstoupili do ní i strojvůdci osobních vlaků

Do rekordní stávky na německé železnici se v úterý ve 2:00 zapojili i strojvůdci osobních vlaků. Nejdelší stávku v dějinách Deutsche Bahn zahájili už v pondělí odpoledne jejich kolegové v nákladní dopravě. Protest má trvat až do nedělního dopoledne, dotkne se i spojení s Českem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a15n 30P63i15r67k28l 2243498604234

To stávkují proto, že chtějí aby měli stejné platy jako "mašinfírové" u nás?

+2/0
5.5.2015 8:49

M10i22r47o41s64l90a59v 81Z76i11k70m35u75n25d 7479303734103

Průměrná týdenní pracovní doba českého strojvedoucího u ČD i dceřinky Carga je kratší než u DB ...

Průměrná mzda strojvedoucího ČD + ČD Cargo je nad celostátním mzdovým průměrem, podle dostupných zdrojů u DB je mzda na úrovni průměru nebo těsně pod ním ...

0/0
5.5.2015 12:20

D26a58v55i73d 94Č10e34r25n65o47h29o89r92s40k39ý 1766504116536

s tou dobou to je jinak .... :-) sice nemci maji papirove odjezdit vic hodin ale zase neznaji pojem prerusena smena :-)

+1/0
5.5.2015 14:37

M35i41r11o61s28l15a86v 20Z78i53k48m67u47n53d 7249333124663

No dobře, ale "přerušené směny" (i ty, které mají charakter odpočinku) jsou v tuzemsku historickou záležitostí, takže s tím zaměstnanci nemají problém.  Postavit smysluplný personální turnus bez odpočinku v obratové nebo nácestné stanici by mnohdy ani nešlo, pokud neuděláte zvěrstva typu cca 23,00 odjezd z Prahy směr Bratislava, tak cca 4,30 příjezd Bratislava a v 5,30 zpátky, abyste se dostal do limitu 12 hodin pracovní doby ... Lahůdkových 800 km každý šestý den, tj. v průměru 5x za měsíc ...

V Německu ta přerušení směn nejsou třeba proto, že skladba jízdního řádu je tam taková, že přerušení není třeba, případně strojvedoucí vystřídá několik souprav ... Pokud by v tuzemsku byl na všech tratích minimálně hodinový interval, tak by ta přerušení nemusela být. jindy vyplyne přerušení z toho, že ve víkendovém provozu nějaký vlak nejede (kraj ho neobjednal) a strojvedoucímu se proto přeruší směna ...

S českým personálem se lze rozumně domluvit. Když pražské lokomotivní četě vycházel jednou za rok na víkend odpočinek cca 30 hodin v Žilině, tak to personálu nevadilo, dokonce na to vzpomínali v dobrém, protože zaměstnavatel jim zaplatil "výlet do Tater" ... V Žilině v sobotu vlezli po vystřídání do soupravy, dojeli do Popradu, celý den se toulali "po kopcích" a večer se vrátili do Žiliny, tam se vyspali a v neděli se za peníze odvezli do Prahy ...

0/0
5.5.2015 16:43

P36e27t47r 16D49v34o22ř62á86k 9184397952980

Důvodem současné stávky je také spor o postavení svazu GDL v rámci DB. Odborový svaz chce v rámci společnosti zastupovat kromě strojvůdců i průvodčí a personál jídelních vozů. Za ně dosud vyjednávaly konkurenční odbory EVG.

-------------------------------------------------------

A co bude dít po změně zákona o odborech, pokud GDL nebude nejpočetnější v rámci DB.

0/0
5.5.2015 8:45

P74a45v75e48l 67N24o96v36á68k 5173887554708

jj. to u nás chybí. Vlastní hrdost. Když ji má většina, tak prostě s lidmi nevyje**u, i kdyby se na hlavu stavěli.

+3/0
5.5.2015 8:18

M27a78r81t45i77n 17P37e19c24i83n16a 4281913

Brát si cestující jako rukojmí není zrovna něco, čím by se měli chlubit.

0/−5
5.5.2015 8:36

M75i49r65o28s78l80a81v 54P73a31v70l14í55č18e14k 7393660195574

Tak ať si to uvědomí ti nahoře. Zaměstnanci stávkují kvůli špatným podmínkám.

+4/0
5.5.2015 9:25

M60a77r17t42i79n 50P39e32c68i88n59a 4611683

Zajímavé je, že se stávkuje většinou ve státních či polostátních podnicích a tam, kde si můžou zaměstnanci vzít jako rukojmí veřejnost, to jest zdravotnictví nebo doprava.

0/−1
5.5.2015 12:20

T97o32m78á56š 73F57u67k 2240671166847

A koho si bere za rukojmí vedení?

+2/0
5.5.2015 10:14

V68l26a80d50i86m60í64r 84J69a19n17ů 2343468209136

A když u nás stávkovali strojvedoucí, tak tady byly stovky příspěvků, které stejnou věc odsuzovali!!

0/0
5.5.2015 12:25

V18a55c51l37a74v 20K39a91l17i79n63a 3131313255660

A vite proc je v Nemecku lepe? Protoze vi co chteji a drzi pri sobe.....a ne jako u nas v Cechystanu;-)

+8/0
5.5.2015 8:10

M90a37r97t34i96n 61P63e64c95i70n98a 4721943

Všeho do času. Odbory jsou schopné zkur... jakýkoli fungující podnik.

+2/−3
5.5.2015 8:37

M12a81r96t76i29n 69N15o55v35o82t17n29ý 3156266331324

Můžete napsat příklad jediného podniku, který odbory zkur...?

+2/0
5.5.2015 8:43

M55a46r86t88i49n 31P21e86c22i47n46a 4641543

Napadá mne třeba Alitalia, ale jistě najdete i další příklady.

+1/−1
5.5.2015 8:51

J90i15ř91í 44P39l42a56v13s70k85ý 9940846391419

gm ?

+2/0
5.5.2015 9:42

P37e80t25r 48S62k60u96h73r72a41v28y 3723442797111

Tak uz konecne samoridici vlaky. Nemecko si hraje na technologicky vyspely stat, tal proc to jeste nema? Jakto ze se uz testuji auta, ktera jsou slozitejsi?

0/−2
5.5.2015 8:04

M83a60r91t13i19n 89N22o91v15o44t67n66ý 3766386321734

Tak to ještě hodně dlouho nebude. Bez lidské obsluhy to opravdu zatím nepůjde.

+2/0
5.5.2015 8:44

P17e55t41r 29S31k54u46h42r33a42v66y 3353622877381

A proc ne? Jsou to pravni, nevo technicke problemy? Nebo jako pan Pavlicek, je proste treba stavet a udrzovat hladove zdi, aby meli lide co delat?

0/0
5.5.2015 9:43

M44i27r74o76s31l35a33v 72P19a25v88l20í14č94e93k 7293440505674

HNUS co tady navrhujete.Pak nejí být lidé bez práce!!

0/0
5.5.2015 9:27

P21e26t12r 60S79k39u23h59r78a76v33y 3853382267151

No zbytecna prace se da delat i jinde. Treba by se znich mohli udelat urednici co by si kolem dokola posilali dokumenty. Zbytecna prace, jako zbytecna prace.

0/0
5.5.2015 9:46

D32a48v11i61d 10B48o82u82c31h13a42l 8439420469

Dnes spousta dalších evropanů pochopí, že nemá smysl spoléhat na mašinkáře a sypat do nich další a další peníze. Snad se jich odborářům podaří, odradit od železnice co nejvíce. R^

0/−4
5.5.2015 7:56

L39i23b31o84r 94U76r22b41á66n94e46k 7186759543957

Naopak,měli by vytlačit tu přemnoženou kamionovou dopravu ;-)

+7/0
5.5.2015 7:59

J85i38ř59í 92P97l71a54v27s82k49ý 9290376431809

jo, tim, ze budou stavkovat ... kamiony se leknou, a utecou ;-D

0/0
5.5.2015 9:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.