Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy bojují s výlukami. Náhradní autobusy zdražily dvojnásobně

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků. Dočasné komplikace mají ale zlepšit a zrychlit cestování po tuzemské železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i58c17h30a88l 92P24a80v51l51á55t 9453243914889

Za anomalii bych spis povazoval fakt, ze dosud byly nahradni autobusy pro dopravce levnejsi nez jimi nahrazovany vlak.

+2/0
7.5.2015 14:46

P75e10t17r 71V22i68n46a89ř 6493633973397

Vylučte se celé, naše milované České dráhy, a pusťte kultivovanější dopravce na koleje!

+2/−7
7.5.2015 10:16

B60r10o89n79i92s81l89a71v 27G77a48b79r68y71š 6605574540

Které máte na mysli? GW Train Regio? Arrivu?

+2/0
7.5.2015 10:18

P45e10t73r 32N53e18c51h17a95n96i51c53k22ý 7263806358930

V Jižních Čechách se vám to asi splnilo, uvidíme jestli nakonec v létě nebudou Šumavské tratě permanentně ve výluce, protože dopravce nezvládne nápor turistů a cyklistů

+2/0
7.5.2015 10:22

P83a30v50e60l 74M51a41t11o27u57š32e68k 5910527968844

Jenže ty koleje by stejně musel napřed někdo opravit. A to pan Jančura ani nikdo jiný jemu podobný neudělá. Kdyby byly naše tratě na úrovni německých, věřte, že by mezi jednotlivými dopravci řádný podstatný rozdíl nebyl a všichni by fungovali vcelku slušně.

+5/0
7.5.2015 11:15

F42r94a28n97t65i37š55e81k 37S85t85r91n29a72d 4644315989436

Četnými výlukami letos ČD téměř zlikvidovaly CYKLO turistiku a KEMP turistiku. Kola ani zavazadla se do autobusů přeplněných cestujícími ( jejich přepravní kapacita je podstatně nižší než vlakových souprav ) - zkrátka nevejdou ! Není je kam umístit. Moje plánované všechny "bivak-vandry" tak skončily dřív než vůbec mohly začít.

Kéž by po celé léto denně aspoň pršelo ! ;-D

0/−5
7.5.2015 10:03

P76e75t37r 13N83e34c31h89a51n90i93c84k37ý 7153986568370

Výluky plánuje SŽDC, ČD s tím moc nezmůžou, krom toho kraj si může připlatit za cyklobusy, případně je objednat, že to nedělá je věc druhá. Další rok zas bude třeba moci jezdit vlaků víc a pojedou rychleji, když pojedou po opravené trati. Navíc výluky byly každé léto, takže se s tím při plánování musí počítat.

Tady jsem to trochu sepsal (ty výluky nad 1 měsíc) podle ročního plánu výluk, ale leccos se mohlo od té doby posunout nebo natáhnout, může to při plánování kam jet trochu pomoct:

http://www.dedenik.cz/2015/03/06/rozhlednik-rok-2015-je-rokem-vyluk-na-zeleznici/

+3/0
7.5.2015 10:18

J83o84s16e95f 28K91u94b78e46š 9655555199964

Těmhle lidem to nemá cenu vysvětlovat, hlavně že si kopl a je spokojený...

+1/0
8.5.2015 13:33

V83l66a46d91i18m29í19r 14F91i44b73i43g47e13r 5894431101574

Musíte být flexibilní a jet tam kde výluky nejsou. A zvykejte si Leoš a Jančura by chtěli do míst kde moc lidí nejezdí ale v sezńě je využívají cyhklisté chtějí nasadit autobusy.

V Praze jezdí Metro každých pár minut celý den ale někde kde dávají lišky dobrou noc tam kolikrát nejezdí ani ten jeden bus ráno a jeden večer.

0/0
10.5.2015 20:20

K86a29r26e37l 47V24a37c80h56u45t 9183142869653

Ne, vážně?! ... Dojit stát? ... Kdo by to mohl dělat?!  :-/

Tak už i majitelé autobusů? 8-o

0/0
7.5.2015 9:46

J43o42s92e19f 27H90o23n90e37š 7271782920713

Trochu se usmívám,že dotace na km u autobusu je 30 a u vlaku 150Kč.Vždy se jedná o jednotku.Nezřídka se stává,že vlak musí nahradit 3-4 autobusy-tak potom se náklady srovnávají.

+5/0
7.5.2015 9:45

B31r83o54n90i88s13l64a96v 31G77a67b38r97y77š 6805484610

Kdo to u podobného železničního článku psal, že náhradní autobusová doprava je levná???!!!

Zároveň musím zkritizovat i organizaci výluk. Tolik akcí najednou prostě není košér.

+1/0
7.5.2015 9:24

R44o86m92a28n 46P21o50l77á89č37e30k 5986859725

To musíte na SŽDC ;-).

Ale jsme opět u "výhodnosti" dotací... Radši postavíme úplnou blbost, za kterou by jsme nedali z vlastního ani halíř, jenom proto aby se podojila EU...  A pak se nám politici předvádí jak jsme EU sosli navíc o 40 mld...

+3/0
7.5.2015 9:27

P85e87t24r 83N23e37c31h51a98n38i74c29k95ý 7823606308640

Ví se o tom předem, zas jsem rád, že se to jednou přetrpí najednou a pak bude klid a skokové zvýšení kvality. Kraje by mohly pomoct a po dobu výluky objednat nějakou autobusovou linku pro některé relace

0/0
7.5.2015 9:45

B18r90o79n89i29s22l15a73v 56G14a82b89r23y76š 6435754610

Toho jsem si vědom, ale i přesto... Polská oblast GOP taky dostala hromadu peněz na opravu tramvajových tratí a v době, kdy jsem tam byl na stáži, bylo rozkopáno snad 40 % celé tramvajové sítě, což se samozřejmě odrazilo na kvalitě přepravy.

0/0
7.5.2015 9:54

P20e74t51r 81N93e25c79h22a44n93i89c70k91ý 7543946388160

A teď je zas super jak moderní tratě tam jsou a na jak velkém území. Myslím, že ta chvilka zhoršení kvality za to většinou stojí, pokud je výsledek opravdu hmatatelný.

0/0
7.5.2015 10:06

B65r90o94n91i95s68l11a78v 49G79a26b68r19y25š 6975854290

Ale jo. Je fakt, že železnice udělala velký pokrok a ty rekonstrukce tam jsou opravdu znát. Rozhodně je na tom líp než silniční síť. D1 je snad v opravě odjakživa.

0/0
7.5.2015 10:15

V31l49a55d22i35m95í64r 20F16i77b20i83g85e22r 5374931831694

Za výluky poděkujtě ŘSD nemá připravené projekty tak se to utratí na řeleznici, škoda jen že se za ty prachy co letos do železnice jdou nepostaví ani metr VRT

0/−1
7.5.2015 10:07

B77r84o65n28i78s82l79a25v 75G10a94b74r84y74š 6725154340

Děkuji neschopnému ŘSD za to, že nemá připravené projekty a peníze poslouží ke zvelebení železnice. :-)

+2/0
7.5.2015 10:17

V72l87a60d52i64m98í36r 85F62i33b67i65g93e14r 5404241401374

U nás bude výluka až na pozdim asi 3 měsíce tak doufám že jako předloni to spojí s opravou hlavní silnice, to byla chuťovka. Na železnici výluka jezdil autobus za autobusem a na silnici která je i tak dost přetížená opravovali a posílali to po vlnách. Dnes když vlaky jezdí a silnice by se mohla opravit se nic nedělá.

+1/0
7.5.2015 12:26

J18i44ř64í 31E76r39b55e79n 1883204206127

Chuťovka je to třeba na těch cca osmi kilometrech na trase Liberec - Jablonec, kde za normálních okolností existují čtyři plnohodnotné varianty dopravy. Jenže teď je tam už třináctý měsíc rozkopaná tramvajová trať, do toho čerstvá výluka na souběžné železniční trati, částečně rozkopané silniční těleso vratislavické silnice i začátek přeložky rýnovické silnice. Takže občas je lepší a rychlejší udělat si důkladnou zajížďku přes Rádlo...

0/0
9.5.2015 16:26

V35l18a23d16i13m31í94r 19F34i29b66i90g92e30r 5564571201154

Holt kdo umí ten umí. Všechno rozkopat a nechat to bejt. V Hradci Králové přes 2 roky dělali ulici S.K. Neumana a dodnes to není hotové. Jako silnice funguje ale to vybavení kolem ještě níni hotové třeba fontána. Udělali repliku původní ale ještě jsem ji neviděl téct a tu původní taky ne. Při té rekonstrukci měla spousta obchodů v té ulici existenční problémy. Mělo to původně být na půl roku.

0/0
10.5.2015 20:02

J90o43s70e43f 45K96u89b18e66š 9835235199284

SŽDC a ŘSD mají peníze přiděleny, rozhodně by to nešlo do silnic...

0/0
8.5.2015 13:35

V47l75a51d30i42m56í79r 96F37i91b44i27g82e24r 5964391821194

Mají ale prostě byl balík peněz na dopravu a ŘSD nemá projekty tak se to co ŘSD není schopna profinancovat přesunulo na železniční cestu. Samozřejmě že na železnici byl nějaký rozpočet, ale velká suma se přesunula mimo původní plán, vědělo se to již v pololetí minulého roku. Bohužel se jen opravuje a modernizuje to co máme, ale aby se postavila konečně alespoň jedna VRT o tom se jen kecá.

0/0
10.5.2015 19:59

J98i32ř77í 14E29r68b64e74n 1763184226227

Na VRT musíte mít jednak úplně nové drážní těleso oddělené od dosavadních tratí (obdobně jako když se staví dálnice poblíž stávající silnice I. třídy), jednak asi o řád vyšší rozpočet ;-)

0/0
10.5.2015 22:20

V37l34a21d20i48m53í27r 77F35i24b63i34g92e15r 5774971271244

To vím že to nemohou vést na tom po čem se dnes jezdí. Místy je to tragédie vím v jakém jsou některé železniční stavby stavu. Na VRT jsou v místech kudy by měly vést stavebné uzávěry a je studie, že kdyby se do toho pustili tak za 10 let by bylo hotovo všechny plánované tratě ale zatím to vypadá že nejdřív v roce 2020 se o tom začne víc mluvit

0/0
12.5.2015 20:11

M75i20k37u10l14á19š 94L68é70v32y 5612775804121

No, tolik akcí najednou je prostě jen proto, že ty dotace jsou na tento rok, na příští možná bude houno. Ale i když bude něco, tak to je zas na příští rok a ne na tento a ne ani na přespříští.

Ale jinak je to fakt hrozná pakárna. Olomoucké nádraží je už rok rozdrbané, vlaky jezdí všelijak a hlavně, kdoví dokdy to tak bude (no do konce roku je ještě dlouhá doba, kéž by to bylo dřív)

0/−1
7.5.2015 13:03

P88a25v78e17l 92M71a13t58o85u65š40e72k 5170247788354

Náhradní autobusy zdražily, protože jejich provozovatelé jsou rok od roku nenažranější. Taková výluka je pro ně zlatý důl. Klasický příklad přelévání státních peněz do soukromých kapes a tunelování státu.

+5/0
7.5.2015 9:12

L62u85k75á59š 93K46u12č98e34r17a 7117523834555

Nejvíc mě  baví,  když  mě řidič  ve  výlukovém busu  odmítne  pustit  dovnitř  s  batohem, který bych měl stejně  na  klíně.  Důvod?  Prý  bezpečnostní  hledisko...... ale to že  ty  busy  jezdí  vesele  po dálnicích  bez  bezpečnostních  pásů nikoho zřejmě netrápí.

+1/0
7.5.2015 8:46

R55a73d46o81s32l13a89v 97K90l34a51u71d60a 5514438724452

Výlukové autobusy většinou po dálnicích nejezdí. Max. sváží jezeďáky na fotbal do sousední vesnice.

+1/0
7.5.2015 8:51

L87u54k91á95š 98K90u15č52e94r77a 7767173684645

Tak třeba  ten  co frčí  na  trase  Brno - Vyškov/Kojetín/Hulín si to  po dálnici  hrne  vždycky.

0/0
7.5.2015 8:59

P12e16t11r 20N83e98c69h42a56n31i71c87k84ý 7353516738500

No když kraj zajistil náhradní dopravu Kořenov - Harrachov v podobě běžné bus linky, kde se uznávají doklady ČD, tak ČD ani SŽDC o tom neinformovaly v hlášeních na nádraží a ve vlaku, ale jen vývěskou na nástěnce. Když se zlepší informovanost, tak je to dobrý příklad jak se dá tomu náporu pomoci.

0/−3
7.5.2015 7:59

H57o89n43z64a 63K38u62b59i74c55e76k 4787185229300

když se kácí les lítají třísky...

+1/0
7.5.2015 7:01

K83a64r86e69l 53V49a33c88h45u27t 9223452739363

V tomto případě: Když se kácí les, tak se ztrácí dřevo. :-/

+2/0
7.5.2015 9:48

J13a29n 26K52l14i35m59a 7770313460522

když je výluka tak 80 procent lidí jezdí zadarmo protože v autobusech nás nikdo nekontroluje .takže výluka super ))

+1/−5
7.5.2015 6:49

J71a57n 34K34l24i64m76a 7230593660112

a ještě doplním nejlepší jsou tratě kde čd vyházela průvodčí . tam se jezdí zadarmo uplně běžně a když jednou za půl roku přijde revizor tak mu klidně těch 40 kč za vydání jízdenky ve vlaku klidně dám));-)

0/0
7.5.2015 6:52

R69a63d14o96s17l66a54v 28K46l26a26u85d47a 5524568614652

Revizor nevydává jízdenku. Pokud přijde, pak je to s pokutou.

+3/0
7.5.2015 6:55

J17a94n 33K86l65i32m11a 7770743640202

keci normálně nám vydal jízdenku +40 kč za vypsání jízenky

+2/−1
7.5.2015 7:16

R13a56d68o60s76l46a28v 56K88l98a38u51d21a 5764288154542

To víš že jo. Od toho revizor je. :-P

+1/0
7.5.2015 7:21

R40o47m86a71n 18P24o56l51á70č76e82k 5976809945

Vydává... Je tam ten fígl, že jedete ze zastávky kde není kasa...

0/0
7.5.2015 9:29

J39o90s88e17f 43K69u57b35e70š 9155385159764

Ma tratích bez průvodčího, pokud si cestující nekoupí listek v automatu nebo u strojvedoucího, tak by měl revizor dávat +400, viz SPP

0/0
8.5.2015 13:40

J18a66n 81Č74e88š14k94a 7320440268332

Pokud jedete ze stanice/zastávky, kde se jízdenky neprodávají nebo nebyla v době nástupu do vlaku otevřena pokladna, tak vám revizor prodá jízdenku (jak jinak byste si ji měl koupit), pokuta se neplatí.

0/0
7.5.2015 7:43

R41a48d53o13s34l74a51v 72K89l27a42u22d30a 5864208714842

To je snad přirozený. Ale snad mi nechcete namluvit, že existují tratě kde nejsou pokladny, nechodí průvodčí a ani jízdenky neprodává strojvůdce ve vlaku....  nakonec i tady zaplatil přirážku 40 Kč. Pokud vím, tak ta se platí pouze v případě, kdy byla jiná možnost obstarání jízdenky.

0/0
7.5.2015 7:52

A81l22e26š 65V78y18k79y43p14ě94l 2182180762986

Treba Sumava je takovych trati plna. Bez pokladen s jedinou moznosti koupit si jizdenku u pruvodciho.

0/0
7.5.2015 9:00

J16o55s72e83f 12K31u13b32e45š 9405865429854

Jsou tratě, kde je cestující povinen si koupit lístek v automatu nebo u strojvedoucího, jinak od revizora +400, viz SPP, které si snad umí najít každý na netu...

0/0
8.5.2015 13:42

R89a33d68o54s12l93a33v 47K61l13a17u74d68a 5454328904692

Málokdy je výluka z bodu A do bodu B kam cestující potřebují. Jedná se spíš o lokální tratě. Většinou je výluka jen mezi několika stanicemi uprostřed cesty, takže člověk musí 2x do vlaku.

0/0
7.5.2015 6:57

J55i64ř80í 50R43y16s 2739239353693

Máš na mysli, Nová Paka - Hradec Králové. Iredo za 60,Kč, výlukové zdarma a přímo.

0/0
7.5.2015 7:29

P62e77t89r 79N34e91c75h93a52n80i35c62k16ý 7823756688930

Tak ze zmíněné výluky třeba Pardubice - Semily je teď docela náročná cesta.

0/0
7.5.2015 8:01

J69i76ř36í 61R67y98s 2539699403773

Cesta jo, ale cenově úplně někde jinde.

0/0
7.5.2015 10:12

J14o49s88e62f 80K87u67b62e83š 9825235369494

Zbyde na pivko, co? 60,- ušetřit, to je terno...

0/0
8.5.2015 13:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.