Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy bojují s výlukami. Náhradní autobusy zdražily dvojnásobně

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků. Dočasné komplikace mají ale zlepšit a zrychlit cestování po tuzemské železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i91c21h73a96l 85P95a21v47l75á12t 9613513954189

Za anomalii bych spis povazoval fakt, ze dosud byly nahradni autobusy pro dopravce levnejsi nez jimi nahrazovany vlak.

+2/0
7.5.2015 14:46

P78e97t43r 89V14i65n68a38ř 6363983713397

Vylučte se celé, naše milované České dráhy, a pusťte kultivovanější dopravce na koleje!

+2/−7
7.5.2015 10:16
Foto

B66r96o72n69i26s62l33a67v 67G71a87b96r83y23š 2902699611

Které máte na mysli? GW Train Regio? Arrivu?

+2/0
7.5.2015 10:18

P49e73t64r 68N79e77c16h44a24n79i32c46k61ý 7543766338260

V Jižních Čechách se vám to asi splnilo, uvidíme jestli nakonec v létě nebudou Šumavské tratě permanentně ve výluce, protože dopravce nezvládne nápor turistů a cyklistů

+2/0
7.5.2015 10:22

P78a58v23e18l 43M88a63t98o34u65š16e72k 5380647918134

Jenže ty koleje by stejně musel napřed někdo opravit. A to pan Jančura ani nikdo jiný jemu podobný neudělá. Kdyby byly naše tratě na úrovni německých, věřte, že by mezi jednotlivými dopravci řádný podstatný rozdíl nebyl a všichni by fungovali vcelku slušně.

+5/0
7.5.2015 11:15

F69r56a31n64t94i52š26e49k 32S63t18r56n44a50d 4924395839756

Četnými výlukami letos ČD téměř zlikvidovaly CYKLO turistiku a KEMP turistiku. Kola ani zavazadla se do autobusů přeplněných cestujícími ( jejich přepravní kapacita je podstatně nižší než vlakových souprav ) - zkrátka nevejdou ! Není je kam umístit. Moje plánované všechny "bivak-vandry" tak skončily dřív než vůbec mohly začít.

Kéž by po celé léto denně aspoň pršelo ! ;-D

0/−5
7.5.2015 10:03

P78e11t16r 61N25e17c57h94a50n22i24c40k54ý 7333116818660

Výluky plánuje SŽDC, ČD s tím moc nezmůžou, krom toho kraj si může připlatit za cyklobusy, případně je objednat, že to nedělá je věc druhá. Další rok zas bude třeba moci jezdit vlaků víc a pojedou rychleji, když pojedou po opravené trati. Navíc výluky byly každé léto, takže se s tím při plánování musí počítat.

Tady jsem to trochu sepsal (ty výluky nad 1 měsíc) podle ročního plánu výluk, ale leccos se mohlo od té doby posunout nebo natáhnout, může to při plánování kam jet trochu pomoct:

http://www.dedenik.cz/2015/03/06/rozhlednik-rok-2015-je-rokem-vyluk-na-zeleznici/

+3/0
7.5.2015 10:18

J11o59s82e93f 25K49u65b73e91š 9955345259574

Těmhle lidem to nemá cenu vysvětlovat, hlavně že si kopl a je spokojený...

+1/0
8.5.2015 13:33

V85l15a66d75i49m83í54r 73F15i18b50i64g97e92r 5484491961164

Musíte být flexibilní a jet tam kde výluky nejsou. A zvykejte si Leoš a Jančura by chtěli do míst kde moc lidí nejezdí ale v sezńě je využívají cyhklisté chtějí nasadit autobusy.

V Praze jezdí Metro každých pár minut celý den ale někde kde dávají lišky dobrou noc tam kolikrát nejezdí ani ten jeden bus ráno a jeden večer.

0/0
10.5.2015 20:20

K95a60r56e76l 88V27a12c85h15u81t 9463662309523

Ne, vážně?! ... Dojit stát? ... Kdo by to mohl dělat?!  :-/

Tak už i majitelé autobusů? 8-o

0/0
7.5.2015 9:46

J38o74s72e39f 84H79o28n91e40š 7121132660433

Trochu se usmívám,že dotace na km u autobusu je 30 a u vlaku 150Kč.Vždy se jedná o jednotku.Nezřídka se stává,že vlak musí nahradit 3-4 autobusy-tak potom se náklady srovnávají.

+5/0
7.5.2015 9:45
Foto

B53r27o42n69i22s45l28a44v 96G54a10b98r83y38š 2812629121

Kdo to u podobného železničního článku psal, že náhradní autobusová doprava je levná???!!!

Zároveň musím zkritizovat i organizaci výluk. Tolik akcí najednou prostě není košér.

+1/0
7.5.2015 9:24

R45o39m44a21n 78P27o74l56á19č94e13k 5386269135

To musíte na SŽDC ;-).

Ale jsme opět u "výhodnosti" dotací... Radši postavíme úplnou blbost, za kterou by jsme nedali z vlastního ani halíř, jenom proto aby se podojila EU...  A pak se nám politici předvádí jak jsme EU sosli navíc o 40 mld...

+3/0
7.5.2015 9:27

P59e56t57r 89N50e85c46h49a21n30i53c53k45ý 7903756828440

Ví se o tom předem, zas jsem rád, že se to jednou přetrpí najednou a pak bude klid a skokové zvýšení kvality. Kraje by mohly pomoct a po dobu výluky objednat nějakou autobusovou linku pro některé relace

0/0
7.5.2015 9:45
Foto

B87r56o28n32i85s91l86a43v 31G39a40b94r42y68š 2872499641

Toho jsem si vědom, ale i přesto... Polská oblast GOP taky dostala hromadu peněz na opravu tramvajových tratí a v době, kdy jsem tam byl na stáži, bylo rozkopáno snad 40 % celé tramvajové sítě, což se samozřejmě odrazilo na kvalitě přepravy.

0/0
7.5.2015 9:54

P58e23t47r 88N69e42c58h91a93n53i45c95k82ý 7853986898720

A teď je zas super jak moderní tratě tam jsou a na jak velkém území. Myslím, že ta chvilka zhoršení kvality za to většinou stojí, pokud je výsledek opravdu hmatatelný.

0/0
7.5.2015 10:06
Foto

B27r46o39n68i37s27l26a93v 18G27a58b98r56y70š 2392169561

Ale jo. Je fakt, že železnice udělala velký pokrok a ty rekonstrukce tam jsou opravdu znát. Rozhodně je na tom líp než silniční síť. D1 je snad v opravě odjakživa.

0/0
7.5.2015 10:15

V31l43a34d52i92m13í82r 36F12i15b86i52g58e21r 5934651721404

Za výluky poděkujtě ŘSD nemá připravené projekty tak se to utratí na řeleznici, škoda jen že se za ty prachy co letos do železnice jdou nepostaví ani metr VRT

0/−1
7.5.2015 10:07
Foto

B69r32o70n50i94s87l88a23v 70G28a84b46r31y12š 2712409911

Děkuji neschopnému ŘSD za to, že nemá připravené projekty a peníze poslouží ke zvelebení železnice. :-)

+2/0
7.5.2015 10:17

V95l17a45d24i40m51í25r 77F15i32b37i44g85e87r 5754841301444

U nás bude výluka až na pozdim asi 3 měsíce tak doufám že jako předloni to spojí s opravou hlavní silnice, to byla chuťovka. Na železnici výluka jezdil autobus za autobusem a na silnici která je i tak dost přetížená opravovali a posílali to po vlnách. Dnes když vlaky jezdí a silnice by se mohla opravit se nic nedělá.

+1/0
7.5.2015 12:26

J28i66ř18í 71E15r66b56e80n 1793634716227

Chuťovka je to třeba na těch cca osmi kilometrech na trase Liberec - Jablonec, kde za normálních okolností existují čtyři plnohodnotné varianty dopravy. Jenže teď je tam už třináctý měsíc rozkopaná tramvajová trať, do toho čerstvá výluka na souběžné železniční trati, částečně rozkopané silniční těleso vratislavické silnice i začátek přeložky rýnovické silnice. Takže občas je lepší a rychlejší udělat si důkladnou zajížďku přes Rádlo...

0/0
9.5.2015 16:26

V90l45a22d96i63m24í57r 61F64i10b43i16g18e98r 5234371491824

Holt kdo umí ten umí. Všechno rozkopat a nechat to bejt. V Hradci Králové přes 2 roky dělali ulici S.K. Neumana a dodnes to není hotové. Jako silnice funguje ale to vybavení kolem ještě níni hotové třeba fontána. Udělali repliku původní ale ještě jsem ji neviděl téct a tu původní taky ne. Při té rekonstrukci měla spousta obchodů v té ulici existenční problémy. Mělo to původně být na půl roku.

0/0
10.5.2015 20:02

J66o79s23e39f 65K72u45b24e36š 9815525279594

SŽDC a ŘSD mají peníze přiděleny, rozhodně by to nešlo do silnic...

0/0
8.5.2015 13:35

V79l64a17d68i22m85í33r 33F75i50b23i35g29e52r 5794311311984

Mají ale prostě byl balík peněz na dopravu a ŘSD nemá projekty tak se to co ŘSD není schopna profinancovat přesunulo na železniční cestu. Samozřejmě že na železnici byl nějaký rozpočet, ale velká suma se přesunula mimo původní plán, vědělo se to již v pololetí minulého roku. Bohužel se jen opravuje a modernizuje to co máme, ale aby se postavila konečně alespoň jedna VRT o tom se jen kecá.

0/0
10.5.2015 19:59

J75i66ř50í 97E97r76b75e18n 1403544456637

Na VRT musíte mít jednak úplně nové drážní těleso oddělené od dosavadních tratí (obdobně jako když se staví dálnice poblíž stávající silnice I. třídy), jednak asi o řád vyšší rozpočet ;-)

0/0
10.5.2015 22:20

V77l96a57d41i31m29í83r 75F47i85b36i57g47e36r 5434171431734

To vím že to nemohou vést na tom po čem se dnes jezdí. Místy je to tragédie vím v jakém jsou některé železniční stavby stavu. Na VRT jsou v místech kudy by měly vést stavebné uzávěry a je studie, že kdyby se do toho pustili tak za 10 let by bylo hotovo všechny plánované tratě ale zatím to vypadá že nejdřív v roce 2020 se o tom začne víc mluvit

0/0
12.5.2015 20:11

M69i57k85u82l53á50š 83L70é33v62y 5322575184361

No, tolik akcí najednou je prostě jen proto, že ty dotace jsou na tento rok, na příští možná bude houno. Ale i když bude něco, tak to je zas na příští rok a ne na tento a ne ani na přespříští.

Ale jinak je to fakt hrozná pakárna. Olomoucké nádraží je už rok rozdrbané, vlaky jezdí všelijak a hlavně, kdoví dokdy to tak bude (no do konce roku je ještě dlouhá doba, kéž by to bylo dřív)

0/−1
7.5.2015 13:03

P74a43v29e93l 50M52a15t92o94u73š61e48k 5330427648344

Náhradní autobusy zdražily, protože jejich provozovatelé jsou rok od roku nenažranější. Taková výluka je pro ně zlatý důl. Klasický příklad přelévání státních peněz do soukromých kapes a tunelování státu.

+5/0
7.5.2015 9:12

L17u28k32á57š 10K94u79č16e72r93a 7187723204575

Nejvíc mě  baví,  když  mě řidič  ve  výlukovém busu  odmítne  pustit  dovnitř  s  batohem, který bych měl stejně  na  klíně.  Důvod?  Prý  bezpečnostní  hledisko...... ale to že  ty  busy  jezdí  vesele  po dálnicích  bez  bezpečnostních  pásů nikoho zřejmě netrápí.

+1/0
7.5.2015 8:46

R10a13d66o41s17l93a30v 50K21l68a22u30d33a 5524278294432

Výlukové autobusy většinou po dálnicích nejezdí. Max. sváží jezeďáky na fotbal do sousední vesnice.

+1/0
7.5.2015 8:51

L64u48k75á61š 36K76u12č62e79r34a 7557823924525

Tak třeba  ten  co frčí  na  trase  Brno - Vyškov/Kojetín/Hulín si to  po dálnici  hrne  vždycky.

0/0
7.5.2015 8:59

P12e36t62r 66N66e28c82h30a94n22i85c93k79ý 7393806618250

No když kraj zajistil náhradní dopravu Kořenov - Harrachov v podobě běžné bus linky, kde se uznávají doklady ČD, tak ČD ani SŽDC o tom neinformovaly v hlášeních na nádraží a ve vlaku, ale jen vývěskou na nástěnce. Když se zlepší informovanost, tak je to dobrý příklad jak se dá tomu náporu pomoci.

0/−3
7.5.2015 7:59

H67o96n42z80a 94K18u93b29i77c20e58k 4247515289240

když se kácí les lítají třísky...

+1/0
7.5.2015 7:01

K58a12r54e12l 50V31a32c16h56u69t 9673452809743

V tomto případě: Když se kácí les, tak se ztrácí dřevo. :-/

+2/0
7.5.2015 9:48

J61a43n 65K47l52i60m73a 7970333330252

když je výluka tak 80 procent lidí jezdí zadarmo protože v autobusech nás nikdo nekontroluje .takže výluka super ))

+1/−5
7.5.2015 6:49

J14a52n 25K98l68i71m91a 7660833520572

a ještě doplním nejlepší jsou tratě kde čd vyházela průvodčí . tam se jezdí zadarmo uplně běžně a když jednou za půl roku přijde revizor tak mu klidně těch 40 kč za vydání jízdenky ve vlaku klidně dám));-)

0/0
7.5.2015 6:52

R17a73d15o54s98l60a61v 16K43l74a37u80d34a 5594838254272

Revizor nevydává jízdenku. Pokud přijde, pak je to s pokutou.

+3/0
7.5.2015 6:55

J94a97n 53K59l39i12m81a 7580393490712

keci normálně nám vydal jízdenku +40 kč za vypsání jízenky

+2/−1
7.5.2015 7:16

R26a19d38o16s68l17a43v 14K85l46a26u98d69a 5514978654292

To víš že jo. Od toho revizor je. :-P

+1/0
7.5.2015 7:21

R36o96m14a69n 28P42o37l81á70č98e76k 5346429375

Vydává... Je tam ten fígl, že jedete ze zastávky kde není kasa...

0/0
7.5.2015 9:29

J89o32s54e46f 35K40u33b94e87š 9425845549754

Ma tratích bez průvodčího, pokud si cestující nekoupí listek v automatu nebo u strojvedoucího, tak by měl revizor dávat +400, viz SPP

0/0
8.5.2015 13:40

J95a41n 34Č32e41š97k21a 7400960218892

Pokud jedete ze stanice/zastávky, kde se jízdenky neprodávají nebo nebyla v době nástupu do vlaku otevřena pokladna, tak vám revizor prodá jízdenku (jak jinak byste si ji měl koupit), pokuta se neplatí.

0/0
7.5.2015 7:43

R55a20d60o80s36l79a53v 80K40l98a90u67d46a 5554208334432

To je snad přirozený. Ale snad mi nechcete namluvit, že existují tratě kde nejsou pokladny, nechodí průvodčí a ani jízdenky neprodává strojvůdce ve vlaku....  nakonec i tady zaplatil přirážku 40 Kč. Pokud vím, tak ta se platí pouze v případě, kdy byla jiná možnost obstarání jízdenky.

0/0
7.5.2015 7:52

A81l31e17š 38V92y19k94y83p58ě67l 2792220522806

Treba Sumava je takovych trati plna. Bez pokladen s jedinou moznosti koupit si jizdenku u pruvodciho.

0/0
7.5.2015 9:00

J78o71s73e20f 55K86u51b64e87š 9515275189294

Jsou tratě, kde je cestující povinen si koupit lístek v automatu nebo u strojvedoucího, jinak od revizora +400, viz SPP, které si snad umí najít každý na netu...

0/0
8.5.2015 13:42

R85a17d89o50s20l89a82v 46K86l25a16u96d51a 5794688824972

Málokdy je výluka z bodu A do bodu B kam cestující potřebují. Jedná se spíš o lokální tratě. Většinou je výluka jen mezi několika stanicemi uprostřed cesty, takže člověk musí 2x do vlaku.

0/0
7.5.2015 6:57

J73i19ř66í 88R44y79s 2939909313813

Máš na mysli, Nová Paka - Hradec Králové. Iredo za 60,Kč, výlukové zdarma a přímo.

0/0
7.5.2015 7:29

P26e72t11r 31N30e13c68h84a92n74i31c92k95ý 7463826378900

Tak ze zmíněné výluky třeba Pardubice - Semily je teď docela náročná cesta.

0/0
7.5.2015 8:01

J14i37ř57í 22R42y97s 2989169463233

Cesta jo, ale cenově úplně někde jinde.

0/0
7.5.2015 10:12

J38o63s35e73f 76K19u67b62e43š 9285405229324

Zbyde na pivko, co? 60,- ušetřit, to je terno...

0/0
8.5.2015 13:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.