Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy bojují s výlukami. Náhradní autobusy zdražily dvojnásobně

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků. Dočasné komplikace mají ale zlepšit a zrychlit cestování po tuzemské železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i45c87h15a14l 50P34a20v56l84á95t 9163463494279

Za anomalii bych spis povazoval fakt, ze dosud byly nahradni autobusy pro dopravce levnejsi nez jimi nahrazovany vlak.

+2/0
7.5.2015 14:46

P92e23t45r 95V29i80n34a31ř 6463473903567

Vylučte se celé, naše milované České dráhy, a pusťte kultivovanější dopravce na koleje!

+2/−7
7.5.2015 10:16
Foto

B36r23o47n47i69s73l93a92v 57G32a27b14r44y87š 2832619311

Které máte na mysli? GW Train Regio? Arrivu?

+2/0
7.5.2015 10:18

P49e89t67r 23N59e67c32h54a79n21i78c80k23ý 7513666238920

V Jižních Čechách se vám to asi splnilo, uvidíme jestli nakonec v létě nebudou Šumavské tratě permanentně ve výluce, protože dopravce nezvládne nápor turistů a cyklistů

+2/0
7.5.2015 10:22

P97a96v19e47l 36M41a51t55o69u70š95e40k 5610407958714

Jenže ty koleje by stejně musel napřed někdo opravit. A to pan Jančura ani nikdo jiný jemu podobný neudělá. Kdyby byly naše tratě na úrovni německých, věřte, že by mezi jednotlivými dopravci řádný podstatný rozdíl nebyl a všichni by fungovali vcelku slušně.

+5/0
7.5.2015 11:15

F10r95a57n32t43i76š54e25k 91S88t62r25n22a43d 4794595909506

Četnými výlukami letos ČD téměř zlikvidovaly CYKLO turistiku a KEMP turistiku. Kola ani zavazadla se do autobusů přeplněných cestujícími ( jejich přepravní kapacita je podstatně nižší než vlakových souprav ) - zkrátka nevejdou ! Není je kam umístit. Moje plánované všechny "bivak-vandry" tak skončily dřív než vůbec mohly začít.

Kéž by po celé léto denně aspoň pršelo ! ;-D

0/−5
7.5.2015 10:03

P89e86t52r 82N22e57c25h66a89n96i35c24k27ý 7793826188230

Výluky plánuje SŽDC, ČD s tím moc nezmůžou, krom toho kraj si může připlatit za cyklobusy, případně je objednat, že to nedělá je věc druhá. Další rok zas bude třeba moci jezdit vlaků víc a pojedou rychleji, když pojedou po opravené trati. Navíc výluky byly každé léto, takže se s tím při plánování musí počítat.

Tady jsem to trochu sepsal (ty výluky nad 1 měsíc) podle ročního plánu výluk, ale leccos se mohlo od té doby posunout nebo natáhnout, může to při plánování kam jet trochu pomoct:

http://www.dedenik.cz/2015/03/06/rozhlednik-rok-2015-je-rokem-vyluk-na-zeleznici/

+3/0
7.5.2015 10:18

J55o19s89e59f 30K51u93b55e46š 9785365429354

Těmhle lidem to nemá cenu vysvětlovat, hlavně že si kopl a je spokojený...

+1/0
8.5.2015 13:33

V89l45a49d21i50m18í29r 26F83i98b17i75g86e56r 5884771711814

Musíte být flexibilní a jet tam kde výluky nejsou. A zvykejte si Leoš a Jančura by chtěli do míst kde moc lidí nejezdí ale v sezńě je využívají cyhklisté chtějí nasadit autobusy.

V Praze jezdí Metro každých pár minut celý den ale někde kde dávají lišky dobrou noc tam kolikrát nejezdí ani ten jeden bus ráno a jeden večer.

0/0
10.5.2015 20:20

K42a13r30e34l 50V10a90c68h45u58t 9373752789883

Ne, vážně?! ... Dojit stát? ... Kdo by to mohl dělat?!  :-/

Tak už i majitelé autobusů? 8-o

0/0
7.5.2015 9:46

J34o63s16e89f 73H16o39n73e88š 7951702190823

Trochu se usmívám,že dotace na km u autobusu je 30 a u vlaku 150Kč.Vždy se jedná o jednotku.Nezřídka se stává,že vlak musí nahradit 3-4 autobusy-tak potom se náklady srovnávají.

+5/0
7.5.2015 9:45
Foto

B82r43o93n14i77s74l95a93v 39G14a65b94r49y29š 2802729701

Kdo to u podobného železničního článku psal, že náhradní autobusová doprava je levná???!!!

Zároveň musím zkritizovat i organizaci výluk. Tolik akcí najednou prostě není košér.

+1/0
7.5.2015 9:24

R88o17m30a28n 51P32o50l98á13č64e52k 5676249345

To musíte na SŽDC ;-).

Ale jsme opět u "výhodnosti" dotací... Radši postavíme úplnou blbost, za kterou by jsme nedali z vlastního ani halíř, jenom proto aby se podojila EU...  A pak se nám politici předvádí jak jsme EU sosli navíc o 40 mld...

+3/0
7.5.2015 9:27

P62e40t27r 17N35e50c53h58a10n81i93c93k58ý 7503936348850

Ví se o tom předem, zas jsem rád, že se to jednou přetrpí najednou a pak bude klid a skokové zvýšení kvality. Kraje by mohly pomoct a po dobu výluky objednat nějakou autobusovou linku pro některé relace

0/0
7.5.2015 9:45
Foto

B57r10o27n16i63s88l64a41v 20G53a15b73r19y53š 2352249791

Toho jsem si vědom, ale i přesto... Polská oblast GOP taky dostala hromadu peněz na opravu tramvajových tratí a v době, kdy jsem tam byl na stáži, bylo rozkopáno snad 40 % celé tramvajové sítě, což se samozřejmě odrazilo na kvalitě přepravy.

0/0
7.5.2015 9:54

P12e63t32r 22N54e32c26h40a17n48i33c56k72ý 7983146788770

A teď je zas super jak moderní tratě tam jsou a na jak velkém území. Myslím, že ta chvilka zhoršení kvality za to většinou stojí, pokud je výsledek opravdu hmatatelný.

0/0
7.5.2015 10:06
Foto

B93r66o95n27i98s51l61a75v 24G95a48b83r89y37š 2672789781

Ale jo. Je fakt, že železnice udělala velký pokrok a ty rekonstrukce tam jsou opravdu znát. Rozhodně je na tom líp než silniční síť. D1 je snad v opravě odjakživa.

0/0
7.5.2015 10:15

V47l40a12d73i12m77í10r 75F55i50b40i83g46e53r 5104941401594

Za výluky poděkujtě ŘSD nemá připravené projekty tak se to utratí na řeleznici, škoda jen že se za ty prachy co letos do železnice jdou nepostaví ani metr VRT

0/−1
7.5.2015 10:07
Foto

B67r28o61n13i22s69l45a40v 35G77a55b26r20y64š 2762939611

Děkuji neschopnému ŘSD za to, že nemá připravené projekty a peníze poslouží ke zvelebení železnice. :-)

+2/0
7.5.2015 10:17

V72l76a14d90i88m94í51r 52F11i31b91i76g52e47r 5884581771984

U nás bude výluka až na pozdim asi 3 měsíce tak doufám že jako předloni to spojí s opravou hlavní silnice, to byla chuťovka. Na železnici výluka jezdil autobus za autobusem a na silnici která je i tak dost přetížená opravovali a posílali to po vlnách. Dnes když vlaky jezdí a silnice by se mohla opravit se nic nedělá.

+1/0
7.5.2015 12:26

J60i26ř44í 28E42r37b71e51n 1323304396397

Chuťovka je to třeba na těch cca osmi kilometrech na trase Liberec - Jablonec, kde za normálních okolností existují čtyři plnohodnotné varianty dopravy. Jenže teď je tam už třináctý měsíc rozkopaná tramvajová trať, do toho čerstvá výluka na souběžné železniční trati, částečně rozkopané silniční těleso vratislavické silnice i začátek přeložky rýnovické silnice. Takže občas je lepší a rychlejší udělat si důkladnou zajížďku přes Rádlo...

0/0
9.5.2015 16:26

V74l16a52d91i36m27í36r 67F78i32b20i59g21e47r 5534621821394

Holt kdo umí ten umí. Všechno rozkopat a nechat to bejt. V Hradci Králové přes 2 roky dělali ulici S.K. Neumana a dodnes to není hotové. Jako silnice funguje ale to vybavení kolem ještě níni hotové třeba fontána. Udělali repliku původní ale ještě jsem ji neviděl téct a tu původní taky ne. Při té rekonstrukci měla spousta obchodů v té ulici existenční problémy. Mělo to původně být na půl roku.

0/0
10.5.2015 20:02

J65o66s42e65f 26K76u27b54e44š 9755285469724

SŽDC a ŘSD mají peníze přiděleny, rozhodně by to nešlo do silnic...

0/0
8.5.2015 13:35

V31l22a70d55i84m34í59r 20F70i32b19i30g37e16r 5834171931834

Mají ale prostě byl balík peněz na dopravu a ŘSD nemá projekty tak se to co ŘSD není schopna profinancovat přesunulo na železniční cestu. Samozřejmě že na železnici byl nějaký rozpočet, ale velká suma se přesunula mimo původní plán, vědělo se to již v pololetí minulého roku. Bohužel se jen opravuje a modernizuje to co máme, ale aby se postavila konečně alespoň jedna VRT o tom se jen kecá.

0/0
10.5.2015 19:59

J19i68ř91í 63E72r95b19e89n 1743734816827

Na VRT musíte mít jednak úplně nové drážní těleso oddělené od dosavadních tratí (obdobně jako když se staví dálnice poblíž stávající silnice I. třídy), jednak asi o řád vyšší rozpočet ;-)

0/0
10.5.2015 22:20

V59l49a41d59i88m46í49r 90F68i37b32i28g93e43r 5334441871704

To vím že to nemohou vést na tom po čem se dnes jezdí. Místy je to tragédie vím v jakém jsou některé železniční stavby stavu. Na VRT jsou v místech kudy by měly vést stavebné uzávěry a je studie, že kdyby se do toho pustili tak za 10 let by bylo hotovo všechny plánované tratě ale zatím to vypadá že nejdřív v roce 2020 se o tom začne víc mluvit

0/0
12.5.2015 20:11

M43i47k49u90l19á77š 79L66é49v74y 5462935584841

No, tolik akcí najednou je prostě jen proto, že ty dotace jsou na tento rok, na příští možná bude houno. Ale i když bude něco, tak to je zas na příští rok a ne na tento a ne ani na přespříští.

Ale jinak je to fakt hrozná pakárna. Olomoucké nádraží je už rok rozdrbané, vlaky jezdí všelijak a hlavně, kdoví dokdy to tak bude (no do konce roku je ještě dlouhá doba, kéž by to bylo dřív)

0/−1
7.5.2015 13:03

P38a86v71e69l 87M76a27t46o66u12š25e80k 5450727698384

Náhradní autobusy zdražily, protože jejich provozovatelé jsou rok od roku nenažranější. Taková výluka je pro ně zlatý důl. Klasický příklad přelévání státních peněz do soukromých kapes a tunelování státu.

+5/0
7.5.2015 9:12

L72u73k12á13š 40K43u43č68e39r63a 7787313964745

Nejvíc mě  baví,  když  mě řidič  ve  výlukovém busu  odmítne  pustit  dovnitř  s  batohem, který bych měl stejně  na  klíně.  Důvod?  Prý  bezpečnostní  hledisko...... ale to že  ty  busy  jezdí  vesele  po dálnicích  bez  bezpečnostních  pásů nikoho zřejmě netrápí.

+1/0
7.5.2015 8:46

R54a73d78o47s89l16a71v 62K56l20a53u96d80a 5474758374412

Výlukové autobusy většinou po dálnicích nejezdí. Max. sváží jezeďáky na fotbal do sousední vesnice.

+1/0
7.5.2015 8:51

L17u96k21á11š 71K91u54č54e94r53a 7137393344975

Tak třeba  ten  co frčí  na  trase  Brno - Vyškov/Kojetín/Hulín si to  po dálnici  hrne  vždycky.

0/0
7.5.2015 8:59

P94e49t91r 56N51e12c97h82a62n65i19c27k90ý 7593436628940

No když kraj zajistil náhradní dopravu Kořenov - Harrachov v podobě běžné bus linky, kde se uznávají doklady ČD, tak ČD ani SŽDC o tom neinformovaly v hlášeních na nádraží a ve vlaku, ale jen vývěskou na nástěnce. Když se zlepší informovanost, tak je to dobrý příklad jak se dá tomu náporu pomoci.

0/−3
7.5.2015 7:59

J91a11n 31K71u34b84í72č82e80k 3334921938621

když se kácí les lítají třísky...

+1/0
7.5.2015 7:01

K67a33r32e22l 57V57a87c89h34u35t 9433342449543

V tomto případě: Když se kácí les, tak se ztrácí dřevo. :-/

+2/0
7.5.2015 9:48

J91a53n 11K94l20i41m58a 7200373120362

když je výluka tak 80 procent lidí jezdí zadarmo protože v autobusech nás nikdo nekontroluje .takže výluka super ))

+1/−5
7.5.2015 6:49

J70a63n 28K73l69i78m15a 7870103970842

a ještě doplním nejlepší jsou tratě kde čd vyházela průvodčí . tam se jezdí zadarmo uplně běžně a když jednou za půl roku přijde revizor tak mu klidně těch 40 kč za vydání jízdenky ve vlaku klidně dám));-)

0/0
7.5.2015 6:52

R94a77d11o85s73l15a67v 75K86l46a89u39d79a 5384798374812

Revizor nevydává jízdenku. Pokud přijde, pak je to s pokutou.

+3/0
7.5.2015 6:55

J62a13n 56K94l29i85m86a 7920683260632

keci normálně nám vydal jízdenku +40 kč za vypsání jízenky

+2/−1
7.5.2015 7:16

R56a38d45o44s56l16a57v 32K92l34a67u52d52a 5614248884802

To víš že jo. Od toho revizor je. :-P

+1/0
7.5.2015 7:21

R33o48m44a88n 50P32o35l95á50č89e74k 5916249915

Vydává... Je tam ten fígl, že jedete ze zastávky kde není kasa...

0/0
7.5.2015 9:29

J14o88s13e29f 58K11u54b82e73š 9795575449574

Ma tratích bez průvodčího, pokud si cestující nekoupí listek v automatu nebo u strojvedoucího, tak by měl revizor dávat +400, viz SPP

0/0
8.5.2015 13:40

J94a60n 14Č43e15š95k16a 7690300808742

Pokud jedete ze stanice/zastávky, kde se jízdenky neprodávají nebo nebyla v době nástupu do vlaku otevřena pokladna, tak vám revizor prodá jízdenku (jak jinak byste si ji měl koupit), pokuta se neplatí.

0/0
7.5.2015 7:43

R15a15d20o48s15l26a82v 39K78l41a62u63d48a 5424648874352

To je snad přirozený. Ale snad mi nechcete namluvit, že existují tratě kde nejsou pokladny, nechodí průvodčí a ani jízdenky neprodává strojvůdce ve vlaku....  nakonec i tady zaplatil přirážku 40 Kč. Pokud vím, tak ta se platí pouze v případě, kdy byla jiná možnost obstarání jízdenky.

0/0
7.5.2015 7:52

A49l74e63š 41V16y74k40y44p45ě56l 2692940182326

Treba Sumava je takovych trati plna. Bez pokladen s jedinou moznosti koupit si jizdenku u pruvodciho.

0/0
7.5.2015 9:00

J82o17s38e23f 52K89u16b76e56š 9965275649264

Jsou tratě, kde je cestující povinen si koupit lístek v automatu nebo u strojvedoucího, jinak od revizora +400, viz SPP, které si snad umí najít každý na netu...

0/0
8.5.2015 13:42

R41a95d65o10s49l18a79v 29K55l27a42u98d40a 5794138694692

Málokdy je výluka z bodu A do bodu B kam cestující potřebují. Jedná se spíš o lokální tratě. Většinou je výluka jen mezi několika stanicemi uprostřed cesty, takže člověk musí 2x do vlaku.

0/0
7.5.2015 6:57

J22i44ř70í 18R78y56s 2199289223963

Máš na mysli, Nová Paka - Hradec Králové. Iredo za 60,Kč, výlukové zdarma a přímo.

0/0
7.5.2015 7:29

P28e72t27r 65N24e50c58h97a48n78i55c29k85ý 7373136378880

Tak ze zmíněné výluky třeba Pardubice - Semily je teď docela náročná cesta.

0/0
7.5.2015 8:01

J95i24ř21í 20R13y17s 2869849813933

Cesta jo, ale cenově úplně někde jinde.

0/0
7.5.2015 10:12

J17o62s49e56f 80K37u21b61e56š 9385615279574

Zbyde na pivko, co? 60,- ušetřit, to je terno...

0/0
8.5.2015 13:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.