- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za anomalii bych spis povazoval fakt, ze dosud byly nahradni autobusy pro dopravce levnejsi nez jimi nahrazovany vlak.
Vylučte se celé, naše milované České dráhy, a pusťte kultivovanější dopravce na koleje!
Které máte na mysli? GW Train Regio? Arrivu?
Četnými výlukami letos ČD téměř zlikvidovaly CYKLO turistiku a KEMP turistiku. Kola ani zavazadla se do autobusů přeplněných cestujícími ( jejich přepravní kapacita je podstatně nižší než vlakových souprav ) - zkrátka nevejdou ! Není je kam umístit. Moje plánované všechny "bivak-vandry" tak skončily dřív než vůbec mohly začít.
Kéž by po celé léto denně aspoň pršelo !
Výluky plánuje SŽDC, ČD s tím moc nezmůžou, krom toho kraj si může připlatit za cyklobusy, případně je objednat, že to nedělá je věc druhá. Další rok zas bude třeba moci jezdit vlaků víc a pojedou rychleji, když pojedou po opravené trati. Navíc výluky byly každé léto, takže se s tím při plánování musí počítat.
Tady jsem to trochu sepsal (ty výluky nad 1 měsíc) podle ročního plánu výluk, ale leccos se mohlo od té doby posunout nebo natáhnout, může to při plánování kam jet trochu pomoct:
http://www.dedenik.cz/2015/03/06/rozhlednik-rok-2015-je-rokem-vyluk-na-zeleznici/
Ne, vážně?! ... Dojit stát? ... Kdo by to mohl dělat?!
Tak už i majitelé autobusů?
Trochu se usmívám,že dotace na km u autobusu je 30 a u vlaku 150Kč.Vždy se jedná o jednotku.Nezřídka se stává,že vlak musí nahradit 3-4 autobusy-tak potom se náklady srovnávají.
Kdo to u podobného železničního článku psal, že náhradní autobusová doprava je levná???!!!
Zároveň musím zkritizovat i organizaci výluk. Tolik akcí najednou prostě není košér.
To musíte na SŽDC .
Ale jsme opět u "výhodnosti" dotací... Radši postavíme úplnou blbost, za kterou by jsme nedali z vlastního ani halíř, jenom proto aby se podojila EU... A pak se nám politici předvádí jak jsme EU sosli navíc o 40 mld...
Náhradní autobusy zdražily, protože jejich provozovatelé jsou rok od roku nenažranější. Taková výluka je pro ně zlatý důl. Klasický příklad přelévání státních peněz do soukromých kapes a tunelování státu.
Nejvíc mě baví, když mě řidič ve výlukovém busu odmítne pustit dovnitř s batohem, který bych měl stejně na klíně. Důvod? Prý bezpečnostní hledisko...... ale to že ty busy jezdí vesele po dálnicích bez bezpečnostních pásů nikoho zřejmě netrápí.
Výlukové autobusy většinou po dálnicích nejezdí. Max. sváží jezeďáky na fotbal do sousední vesnice.
No když kraj zajistil náhradní dopravu Kořenov - Harrachov v podobě běžné bus linky, kde se uznávají doklady ČD, tak ČD ani SŽDC o tom neinformovaly v hlášeních na nádraží a ve vlaku, ale jen vývěskou na nástěnce. Když se zlepší informovanost, tak je to dobrý příklad jak se dá tomu náporu pomoci.
V tomto případě: Když se kácí les, tak se ztrácí dřevo.