Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční odboráři míří do politiky. Nechtějí soukromníky na dráze

Odborové sdružení železničářů vymyslelo nový způsob, jak uchránit České dráhy před soukromou konkurencí v možných soutěžích na provoz dotovaných vlaků. Své členy vyzvalo, aby v příštích krajských volbách kandidovali a mohli tak ovlivnit regionální železniční dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o15m38á91š 88M43a67l89ý 5773606123

PO PLYŠÁKU ODBORÁŘI VYŘVÁVALI, ŽE ODBORU BUDOU NEPOLITICKÉ.

0/0
27.5.2015 21:20

P37a18v25e44l 29J69á39n 82B82u84v82a57l37a 5557628712419

Ukazuje se, že odborářům jde pouze o jejich teplá korýtka - byť vyžraná a malinká, ale teploučká! Nejde jim o lidi pracující, ale o fleky a ZAMĚSTNÁNÍ bezpracné, funkcionářské přijmi a benefity.

Zářným příkladem je svazek ČSSD & ČD via Pardubický kraj. Bývalý ministr a hejtman Martínek v TV debatě  na PRIMA s Ing. Radimem Jančurou z nás děl debily tvrdíc, že 12 je nesrovnatelně méně 6. (Lhostejno zda mil, mld., tis. ...) navíc chtěje se vysmívat, že Jančura NEBUDE NIKDY JEZDIT PO ČESKÝCH KOLEJÍCH SE STARÝM MOTORÁČKEM CO MÁ.

Kde je dnes konec Radko Martínka, exministra, exhejtmana, (neexnul vzteky?) za ČSSD a kde úspěšný podnikatel!!!

[>-] Jak se rozvíjí Regiojet Radima Jančury!!!!!

Kde je pravda co ZVÍTĚZILA? U ČSSD a odborů nebo u schopných soukromníků?R^

0/0
12.5.2015 5:59

M39a17x 55W56o54l64f 3195390599843

ČD rozdělit na cca 3 společnosti a zprivatizovat tu černou díru na peníze. Jako občan ČR a plátce daní nejsem zvědavý na to vydržovat ten socbolševický skanzen. :)

+8/−3
8.5.2015 11:34
Foto

A92l54a65n 19Ř23e21p87k49a 4495236

Zase jeden co si myslí, že soukromník zvládne všechno lépe a levněji ;-DRv

+1/−11
8.5.2015 11:53

S55t77a20n85d68a 62K16a60d82e16ř29á33b56e13k 7805174754149

Podle Vasich minusu soudim, ze nebude jediny. Ale kdyz uz mate opacny nazor nez my, muzete nam tu napsat par (ale i jeden bude stacit) prikladu, kdy je stat lepsim podnikatelem nez soukromnik? A nemusite se ani omezovat na nasi bananovou republiku, klidne zabruste do sveta. At se poucime. Diky

+2/−1
9.5.2015 16:41

L79i19b39o79r 96Z89a39v27ř48e23l 8439746321912

soukromník je ve většině podvodník,bohužel,vlastní zkušenost.

0/−3
10.5.2015 4:17

L25a60d77i46s68l95a56v33a 98H11r85u34š42k61o20v40á 6797736448410

Takže, Vy jste podvodník :-P:-P:-P

0/0
12.5.2015 7:08

M94i17r40o76s38l81a19v 70P53a87v80l19í23č37e57k 7243600525124

ČD už je mnohokrát rozděleno.

0/0
17.5.2015 8:23

H16u80b94e13r14t 84H85e13r13i93c57h 9563827653709

Asi jsem se dopustil nějakého závažného přestupku,když jsem po překročení st.hranic nevyhledal sám průvodčího.Snad už je to promlčeno.Nepřečetl jsem si přepravní řád na nádraží.Snad mne omlouvá můj slabší zrak.A lupu u sebe nenosím.Třeba bych se tam dočetl,že když já nenajdu průvodčího,tak si musím jízdenku označit zubama.Anebo,že mám zaskočit za strojvedoucího,když jde svačit,to by to dopadlo.Už proto se raději těm přestupkům budu vyhýbat a necestovat s ČD.

+1/−2
8.5.2015 11:03

H15u60b61e46r29t 30H38e44r64i53c85h 9633587763449

České dráhy se možná zlepšily,až budu mít důvod pro nějakou cestu,tak si to vyzkouším.To ale neospravedlňuje jejich odboráře likvidovat konkurenci politickými metodami.Rozhodující je ekonomika.

+4/−2
8.5.2015 8:16
Foto

A72l10a69n 18Ř93e58p26k38a 4495816

No Jančura a Novotný se zase trase Praha-Ostrava snaží likvidovat státní konkurenci podnákladovými cenami a prskají přitom na dráhy, že ony likvidují je :-P

+2/−7
8.5.2015 10:36

M97a45x 16W96o70l96f 3405370399583

No, tady jde o to, že ČD tu cenu snížily, až přišla konkurence a dotují ji z jiných tratí, takže ve finále to zaplatí opět daňový poplatník. Prodělek RJ i LE jde na vrub jejich majitelům. V tom je ten podstatný rozdíl. :-) ČD jsou prostě neefektivní moloch, místo, aby hledali úspory uvnitř, natahují packu směrem ke státu a krajům. A protože i tam jsou soudruzi odboráři, tak jim jdou na ruku. Pak se není co divit, že ty peníze chybí jinde - školství, zdravotnictví...

+9/−2
8.5.2015 11:36
Foto

A75l61a87n 50Ř57e85p88k13a 4645126

Ale no tak, to jste skočil na špek řečem soukromníků. Už dávno před konkurencí se s ČD dalo jezdit levněji, ať už s in-kartou, nebo s jízdenkou eLiška, síťovými lístky čd net, sone+ :) 

ČD samozřejmě hledají úspory, ale ministerstvo i kraje jim za objednanou dopravu platit musí, to tak je vždycky že když si někdo něco objedná, tak musí zaplatit R^

+2/−6
8.5.2015 11:53

D33a98n77i59e41l 80S23c91h81n38i21t11z44e17r 5791474401986

No a Vy jste skočil na špek řečem ČD, jinak Vámi zmiňované slevy (jak počítám tak počítám) jsou pro mně úplně nevýhodné.

+3/−1
9.5.2015 9:45

R57a56d24e66k 27J48a15n24a34t18a 9305526104402

na eLišku se dalo jet Praha-Ostrava za 140

čd net býval za 900 pro 5 osob

sone+ za 450 pro 2 osoby (a 3 děti)

to všechno byly dobré ceny, a to nejen na trase do Ostravy

+2/0
9.5.2015 15:06

D49a45n27i94e22l 16S29c21h64n59i24t47z75e47r 5501854161506

chtěl jste napsat jenom na trase PH OV,

Vámi zmiňované akční ceny by byly ok, máto podstatný háček, abych to plně využil a vrátilo se určité předplatné, musel bych jezdit denně 15 km.

 To abych řidičák, máte mě za blázna?!?

0/−1
9.5.2015 19:39
Foto

A50l72a64n 53Ř75e84p20k41a 4915746

Proč by pro Vás byly nevýhodné? 8-o Dřív eLiška výhodná byla, teď zase jsou včasné a akční jízdenky a jsou výhodné pro všechny ;)

+1/0
9.5.2015 20:02

D98a67n73i17e67l 11S13c67h43n30i44t85z51e37r 5121114671346

viz reakce na p. Radek Janata

0/0
9.5.2015 22:16

J67i47ř85í 67M43a46r59e35č97e72k 3619501452

Aby měli ještě klucí čas chodit na golf.

+2/0
7.5.2015 23:14

H30u18b79e72r83t 24H78e11r39i81c84h 9123817713309

Vlakem jsem cestoval naposledy v r 2007.Bylo to u ČD.Cesta z Ostravy do Lipt.Mikuláše.A už nikdy.Zpoždění vlaku jsem pochopil kvůlu rekonstrukci trati.Ale,že na můj dotaz,kde je zařazen vagón,kde mám zakoupenou místenku,mi pokuřující průvodčí nebyly schopny odpovědět,jsem už nepochopil.Byl zcela jinde,než bylo v znázorněněno uspořádání na vývěsce.V kupé,kde jsem měl zakoupenou místenku(u oken s manželkou)však bylo plno nějkých cizích lidí.hovořících směsí slovenštiny,madarštiny a ještě nevím čeho.Na můj odkaz,že tám mám místenku,mi laskavě uvolnili asi 30cm u dveří.Navíc měli sundané boty a nohy napříč sedadly.Ten zápach.Možnost nápravy nebyla,nikde nebyla, žádný průvodčí.A ve vedlejším kupé byli fanoušči hok.klubu Třince,kteří jeli z nějakého prohraného zápasu.Řvali a mlátili do stěny toho kupé.Až po jejich vystoupení jsme se šokování z manželkou přesunuli do toho kupé po nich,kde bylo všechno polito pivem a smrdělo.Až do Lip.Mikuláše se nám nikdo na žádnou jízdenku nepodíval.Od té doby už pro mne  nejsou ČD solidním provozovatelem dopravy.Pro upřesnění,byl to rychlík Komenius a bylo to 22.9 2007 ráno.Mám dobrou paměť.A to je dotováno z naších daní.

+4/−2
7.5.2015 22:15
Foto

A37l77a12n 48Ř81e19p72k67a 4175606

Hmm, rok 2007 už je pěkně dávno a vy děláte takové ostré závěry. Zkuste s nimi někdy znova a uvidíte rozdíl;-) A fotbalové fanoušky dopravce těžko ovlivní, průvodčí si otevře na ně pusu aby se uklidnili a nakonec ještě přijde k úrazu:-/ i když z toho pak v lepším případě ti agresoři budou mít problémy s policií. Arogantní personál, nebo nezařazený vůz samozřejmě problém je, ale to se nevyhýbá ani soukromým dopravcům.. dokonce ani ten slavný Jančura nemá vše v pořádku, ČD jsou holt větší firma takže se jeví že těch problémů je víc. 

A víte, že když cestujete do zahraničí a nepřijde personál ještě na českém území tak že ho máte sami vyhledat a nechat si orazit lístek než přejedete hranice? ;-)

+1/−6
8.5.2015 7:35

L80a16d72i31s50l77a68v 69H67o92l50í30k 5282322389821

Podle šéfa Regiojetu Radima Jančury jsou politické ambice dokladem toho, že odboráři nekopou za blaho zaměstnanců. „Příchod soukromníku je pro zaměstnance jednoznačně pozitivum. Každý nový dopravce musí zaměstnancům, aby je přetáhl k sobě, nabídnout lepší plat, než mají dneska u ČD,“ reagoval podnikatel.

ČD přijdou o provoz vlaků v Jihočeském kraji a stávající zaměstnanci ČD budou buď bez práce, nebo půjdou k GW Train regio. Ale proč by jim měl GWT nabídnout vyšší mzdu než jakou nabízí ČD, když budou mít lidé na výběr mezi pracákem a GWT?

+5/−2
7.5.2015 21:07

M20a87x 45W56o84l58f 3435760629773

Odbory? Armáda neschopných vyžírků, které se zuby nechty drží u zaměstnavatele jako pijavice, protože by o ně nikdo jiný na trhu práce neměl zájem. ;-D Naprosto zbytečné, zrušit, tenhle póvl patří do minulého století. ;-D

+14/−3
7.5.2015 19:30

M44i82r48o95s48l97a16v 14B76u62č97e94k 6653593441334

Nepopírám právo se odborově organizovat. Problém však vidím u organizací, které negenerují zisk, jsou dotované .. Jejich zlepšené postavení, pak znamená zhoršení jiného .. Myslím si, že na železnici si budoucnost "Vytroubit na Vuvuzéle, prostě nejde" .. R^

+5/0
7.5.2015 18:30

O23t11t61o 44P37o81s29p59í79š89i57l 4284245347308

Pokud se člověk dostane na pozici, ze které může vést nějaký resort v rámci kraje, pak se musí chovat s péčí řádného hospodáře.

Pokud se tam dostane člen odborů, platí pro něj totéž. Přihrávat zakázky ČD či dokonce chránit obchodní zájmy této společnosti na úkor krajského rozpočtu je činnost nezákonná.

Takže chlapci, držím vám palce, ať se do této role dostanete a tuto odpovědnost si vyzkoušíte. Však ono na vás dojde a nakonec vás všechny zavřou. A už aby to bylo!R^

+13/−1
7.5.2015 17:49

P24a87v72e25l 90M35a84r54e53k 7812309255336

Ja bych klidne i Ceskym draham fandil, ale kdyz vidim Pejsu and Co., tak mam chut koleje pomalu vytrhat....

+7/−1
7.5.2015 17:35

J16i56ř89í 50K89o35c23u19r63e61k 6265984555658

Jak to bylo?   Ajn folk, ajne rajse, ajn zug, ajne glajze? Nebo to bylo jinak, ta jediná správná cesta? Kdy jedna společnost je vyvolená a ostatní jsou určené k likvidaci?

+2/−1
7.5.2015 17:03
Foto

P75e87t27r 26J56a57n48o73v73s51k71ý 1718180312758

soudruzi kolotuci zjistili, že se to da delat i jinak a ze nezapadaji do modelu:)) Tak to radeji zabetonuji :((Rv

+5/−1
7.5.2015 14:49

P76a89v82e10l 98K43r56ů83t11a 9380737448947

Je zvláštní, že všichni odboráři mají více či méně komunistickou orientaci.

+14/−1
7.5.2015 14:20

R10o77m18a62n 74L35i38p87s76k92ý 2129983759

Ba ne, na tom není nic zvláštního. Komunisti si odbory vychovali k obrazu svému (alespoň v Evropě na 100%), zavedli v nich koministické názory i přístupy - k práci, k výrobním prostředkům i jejich majitelům a jelikož většina odborářů jsou lidé prostí a stádovití, tak jim to funguje i nadále.

+2/−1
7.5.2015 21:10

D57u18š26a75n 48N63o51v10á42k 9851492194

Nj, odbory jsou prostě spolky kolektivního sobectví. My chceme volnou soutěž, volná soutěž a konkurence vede k zvýšení kvality a snížení ceny. To je prostě ekonomický axiom a s to ani sto odborářů na kandidátkách nic nezmění.

+10/−1
7.5.2015 14:13
Foto

S71t65á76ň54a 70K42o55m29o73r38o78u50s92o62v54á 3565493477119

Jak to je v Německu - už přestali stávkovat? Docela dobrá představa, jak odboráři protestují před Úřadem vlády, v kterém je jako premier bývalý odborář;-D;-D

+3/−1
7.5.2015 13:46

J15a16n 96B43u79b35i92k 9222971952417

Takže odboráři mají strach. Že by konečně oprávněný?

+8/−1
7.5.2015 13:40

J57a77r75d76a 35H25o66f31m10a48n40n 4660305384

odboráři ne - jen bossové ;-)

+5/0
7.5.2015 13:47

K43a86t96e96ř69i88n54a 84K45o11z18á66k59o78v20á 2908161625168

Nic, co by železniční odboráři neměli v plánu. Akorát to urychlili.

+3/0
7.5.2015 13:33

V75l42a47s91t25i86m77i31l 34S80v78o14b66o65d75a 7593968585354

A my budeme nadále jezdit ve starých rachotinách z bývalého NDR nebo čekat na nástupišti při několikaminutovém zpoždění vlaku. Tak to si soudruzi polipte!!

+2/−5
7.5.2015 13:30
Foto

A11l97a70n 68Ř32e89p41k33a 4175986

Hmm, jako by nás soukromníci vozili jen v samých nových vlacích, že? V čem nás asi vozí ten slavný Regiojet? Aha, v ojetinách z Rakouska ;-D

A většinu zpoždění dopravce ovlivnit nemůže, takže čekat budete ať přijede jakýkoli dopravce.

+2/−5
7.5.2015 20:05

V71l31a38s49t60i66m32i67l 53S58v14o54b12o76d62a 7213308385614

Jak mám brát tvůj příspěvek? Jako špatný vtip?

1) Co zkusit porovnat typické rychlíkové ojetiny ČD s ojetinami RegioJetu? Obrovský rozdíl.

2) Některé důvody zpoždění ovlivnit může, ale kašle na to. Navíc by prostředí několika společností působících jako dopravce na tratích mohlo později vést k tomu, že by silně zesílil tlak na stát - coby správce železniční cesty, aby plánoval výluky, opravy a vylepšení na tratích tak, aby to na zpoždění vlaků nemělo žádný vliv. Nebo by si dokonce dopravci prosadili vlastního správce železničních cest, což by bylo vůbec nejlepší.

+2/−1
8.5.2015 1:10

M91a22r43t40i18n 14Š79u74l44c 2757339910955

To přece nemůžete myslet vážně:-/ Zlatá ojetina z Rakouska.

Když si koupíte lístek do 1. třídy v ČD, vyberete si v e-shopu místo ve voze Apee a přijede humanizované A, očekával bych, že třeba přijde průvodčí a omluví se, že je řazen špatný vůz (důvod ať si klidně vymyslí), důležitá je ta reakce vůči cestujícímu, my to víme, je to chyba, omlouváme se... ale to se na ČD nestává...

A vysvětlete mi, jak je možné, že ojetiny z Rakouska srovnáváte u Jančury s ojetinami z Bautzenu, ale stejné ojetiny z Rakouska jsou u ČD vydávány za výrazné zlepšení kultury cestování a za téměř exkluzivní svezení...

+4/−1
8.5.2015 9:28
Foto

A45l97a26n 80Ř16e82p38k26a 4255926

To  se ovšem vloudil mezi personál špatný kousek, to se může stát i soukromníkovi. Když např.je řazen jiný vůz, tak cestující má nárok na kompenzaci

Více na https://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/ ;-)

+1/−3
8.5.2015 10:35

J74á89n 81K51o92t25ú66č 2546374298126

Súkromník nedáva režinky platné na celú Európu, nedáva poukazy do kúpeľov, a čo je najhoršie, u súkromníka sa musí pracovať (nadbytoční budú prepustení). Mimo toho si nedokážem predstaviť, čo môže železničiarom na konkurencii vadiť...

+19/−3
7.5.2015 13:19

J78o47s79e18f 94T19r51n61k51a 1921198824800

To co jste napsal jim právě  vadí .. a ta ilustrační fotka taky říká vše ...;-)

+5/0
7.5.2015 13:24

P61a15v40e64l 94M49a31t77o63u95š28e47k 5430237978324

Některý švýcarský soukromník režijky platné pro Evropu dává.

0/0
7.5.2015 15:32

J50i60ř65í 47K68o25c94u47r43e36k 6745434175728

Je konkurence - zaměstnanec má kam odejít. Takže už si ho nemůžou vodit jako ovečku, která chudáček nemá kam jít. A o to de. Rozpadla by se jim ta jejich nátlaková organizace.

+4/−1
7.5.2015 16:55

M40a33r96t71i68n 21R63u60z24i71c34k62a 1562688266217

Ano, kdyz se tu prodavali trate do soukromych rukou, protoze byly ztratove, tak se ptali soukromnika, kolik lidi si ponechal z CD, rekl, ze temer nikoho, nebot jim nemohl dat tolik 2 tydne navic dovolene a jine vyhody... nazor cestujicich byl spise pozitivni, nebot ve vlaku bylo cisto a jezdil na cas i personal byl ochotnejsi.

Po roce provozu, chteli trat CD zpatky...

+4/−1
7.5.2015 19:17

R75a70d18i48m 52K69u67n32z 3255242463240

Tomu se říká korporatistický stát.

+1/0
7.5.2015 13:17

V69l56a15s94t13i29m88i54l 17S20v26o35b63o38d95a 7153338955904

Tak, tak.

0/0
7.5.2015 13:31

P41e89t74r 19H63á66j45e63k 4900792361144

Je třeba si ochránit dotované korýtko...

+5/0
7.5.2015 13:17

P46e95t48r 23P98r12o77v57a61z64n95i31k 3313638976313

parcelizace železnice je cesta do pekel, stačí se podívat do Británie. ;-O

+2/−9
7.5.2015 13:12
Foto

V27l15a38s35t20i90m50i33l 37Č66e40r84n48ý 3627533895

Četl jste článek? A co se třeba podívat do toho Bavorska?

+4/−2
7.5.2015 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.