Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železniční odboráři míří do politiky. Nechtějí soukromníky na dráze

Odborové sdružení železničářů vymyslelo nový způsob, jak uchránit České dráhy před soukromou konkurencí v možných soutěžích na provoz dotovaných vlaků. Své členy vyzvalo, aby v příštích krajských volbách kandidovali a mohli tak ovlivnit regionální železniční dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T30o11m57á31š 75M28a43l86ý 5363296203

PO PLYŠÁKU ODBORÁŘI VYŘVÁVALI, ŽE ODBORU BUDOU NEPOLITICKÉ.

0/0
27.5.2015 21:20

P31a26v82e39l 50J55á56n 68B58u52v57a34l61a 5257298392119

Ukazuje se, že odborářům jde pouze o jejich teplá korýtka - byť vyžraná a malinká, ale teploučká! Nejde jim o lidi pracující, ale o fleky a ZAMĚSTNÁNÍ bezpracné, funkcionářské přijmi a benefity.

Zářným příkladem je svazek ČSSD & ČD via Pardubický kraj. Bývalý ministr a hejtman Martínek v TV debatě  na PRIMA s Ing. Radimem Jančurou z nás děl debily tvrdíc, že 12 je nesrovnatelně méně 6. (Lhostejno zda mil, mld., tis. ...) navíc chtěje se vysmívat, že Jančura NEBUDE NIKDY JEZDIT PO ČESKÝCH KOLEJÍCH SE STARÝM MOTORÁČKEM CO MÁ.

Kde je dnes konec Radko Martínka, exministra, exhejtmana, (neexnul vzteky?) za ČSSD a kde úspěšný podnikatel!!!

[>-] Jak se rozvíjí Regiojet Radima Jančury!!!!!

Kde je pravda co ZVÍTĚZILA? U ČSSD a odborů nebo u schopných soukromníků?R^

0/0
12.5.2015 5:59

M37a91x 40W11o40l87f 3395130749323

ČD rozdělit na cca 3 společnosti a zprivatizovat tu černou díru na peníze. Jako občan ČR a plátce daní nejsem zvědavý na to vydržovat ten socbolševický skanzen. :)

+8/−3
8.5.2015 11:34

A64l85a54n 73Ř41e16p89k12a 4775136

Zase jeden co si myslí, že soukromník zvládne všechno lépe a levněji ;-DRv

+1/−11
8.5.2015 11:53

S41t90a41n83d33a 42K49a71d75e95ř15á55b87e41k 7595444874199

Podle Vasich minusu soudim, ze nebude jediny. Ale kdyz uz mate opacny nazor nez my, muzete nam tu napsat par (ale i jeden bude stacit) prikladu, kdy je stat lepsim podnikatelem nez soukromnik? A nemusite se ani omezovat na nasi bananovou republiku, klidne zabruste do sveta. At se poucime. Diky

+2/−1
9.5.2015 16:41

L90i37b53o36r 75Z32a90v82ř13e78l 8269286701232

soukromník je ve většině podvodník,bohužel,vlastní zkušenost.

0/−3
10.5.2015 4:17

L50a35d69i46s60l56a76v97a 47H66r36u77š26k19o96v22á 6237966278790

Takže, Vy jste podvodník :-P:-P:-P

0/0
12.5.2015 7:08

M21i50r59o14s25l18a92v 50P38a69v55l57í35č91e15k 7623710225834

ČD už je mnohokrát rozděleno.

0/0
17.5.2015 8:23

H41u41b92e88r85t 98H96e15r81i84c90h 9643287103899

Asi jsem se dopustil nějakého závažného přestupku,když jsem po překročení st.hranic nevyhledal sám průvodčího.Snad už je to promlčeno.Nepřečetl jsem si přepravní řád na nádraží.Snad mne omlouvá můj slabší zrak.A lupu u sebe nenosím.Třeba bych se tam dočetl,že když já nenajdu průvodčího,tak si musím jízdenku označit zubama.Anebo,že mám zaskočit za strojvedoucího,když jde svačit,to by to dopadlo.Už proto se raději těm přestupkům budu vyhýbat a necestovat s ČD.

+1/−2
8.5.2015 11:03

H11u10b75e64r31t 51H62e36r68i77c20h 9783527343139

České dráhy se možná zlepšily,až budu mít důvod pro nějakou cestu,tak si to vyzkouším.To ale neospravedlňuje jejich odboráře likvidovat konkurenci politickými metodami.Rozhodující je ekonomika.

+4/−2
8.5.2015 8:16

A44l49a10n 23Ř85e48p28k60a 4725156

No Jančura a Novotný se zase trase Praha-Ostrava snaží likvidovat státní konkurenci podnákladovými cenami a prskají přitom na dráhy, že ony likvidují je :-P

+2/−7
8.5.2015 10:36

M27a12x 21W64o47l15f 3375560449903

No, tady jde o to, že ČD tu cenu snížily, až přišla konkurence a dotují ji z jiných tratí, takže ve finále to zaplatí opět daňový poplatník. Prodělek RJ i LE jde na vrub jejich majitelům. V tom je ten podstatný rozdíl. :-) ČD jsou prostě neefektivní moloch, místo, aby hledali úspory uvnitř, natahují packu směrem ke státu a krajům. A protože i tam jsou soudruzi odboráři, tak jim jdou na ruku. Pak se není co divit, že ty peníze chybí jinde - školství, zdravotnictví...

+9/−2
8.5.2015 11:36

A14l86a16n 90Ř41e77p14k33a 4215746

Ale no tak, to jste skočil na špek řečem soukromníků. Už dávno před konkurencí se s ČD dalo jezdit levněji, ať už s in-kartou, nebo s jízdenkou eLiška, síťovými lístky čd net, sone+ :) 

ČD samozřejmě hledají úspory, ale ministerstvo i kraje jim za objednanou dopravu platit musí, to tak je vždycky že když si někdo něco objedná, tak musí zaplatit R^

+2/−6
8.5.2015 11:53

D29a53n80i77e50l 50S63c15h24n51i81t49z12e59r 5131494511716

No a Vy jste skočil na špek řečem ČD, jinak Vámi zmiňované slevy (jak počítám tak počítám) jsou pro mně úplně nevýhodné.

+3/−1
9.5.2015 9:45

R30a72d82e31k 18J43a98n57a43t19a 9805186434932

na eLišku se dalo jet Praha-Ostrava za 140

čd net býval za 900 pro 5 osob

sone+ za 450 pro 2 osoby (a 3 děti)

to všechno byly dobré ceny, a to nejen na trase do Ostravy

+2/0
9.5.2015 15:06

D48a96n84i72e30l 43S23c95h50n31i42t91z18e63r 5831564871916

chtěl jste napsat jenom na trase PH OV,

Vámi zmiňované akční ceny by byly ok, máto podstatný háček, abych to plně využil a vrátilo se určité předplatné, musel bych jezdit denně 15 km.

 To abych řidičák, máte mě za blázna?!?

0/−1
9.5.2015 19:39

A36l42a13n 48Ř91e96p45k47a 4775926

Proč by pro Vás byly nevýhodné? 8-o Dřív eLiška výhodná byla, teď zase jsou včasné a akční jízdenky a jsou výhodné pro všechny ;)

+1/0
9.5.2015 20:02

D17a54n33i15e18l 87S10c14h73n39i28t18z58e34r 5311604881266

viz reakce na p. Radek Janata

0/0
9.5.2015 22:16

J35i44ř72í 85M30a88r80e11č90e10k 3159861372

Aby měli ještě klucí čas chodit na golf.

+2/0
7.5.2015 23:14

H82u64b29e88r94t 97H36e82r29i63c78h 9813587723289

Vlakem jsem cestoval naposledy v r 2007.Bylo to u ČD.Cesta z Ostravy do Lipt.Mikuláše.A už nikdy.Zpoždění vlaku jsem pochopil kvůlu rekonstrukci trati.Ale,že na můj dotaz,kde je zařazen vagón,kde mám zakoupenou místenku,mi pokuřující průvodčí nebyly schopny odpovědět,jsem už nepochopil.Byl zcela jinde,než bylo v znázorněněno uspořádání na vývěsce.V kupé,kde jsem měl zakoupenou místenku(u oken s manželkou)však bylo plno nějkých cizích lidí.hovořících směsí slovenštiny,madarštiny a ještě nevím čeho.Na můj odkaz,že tám mám místenku,mi laskavě uvolnili asi 30cm u dveří.Navíc měli sundané boty a nohy napříč sedadly.Ten zápach.Možnost nápravy nebyla,nikde nebyla, žádný průvodčí.A ve vedlejším kupé byli fanoušči hok.klubu Třince,kteří jeli z nějakého prohraného zápasu.Řvali a mlátili do stěny toho kupé.Až po jejich vystoupení jsme se šokování z manželkou přesunuli do toho kupé po nich,kde bylo všechno polito pivem a smrdělo.Až do Lip.Mikuláše se nám nikdo na žádnou jízdenku nepodíval.Od té doby už pro mne  nejsou ČD solidním provozovatelem dopravy.Pro upřesnění,byl to rychlík Komenius a bylo to 22.9 2007 ráno.Mám dobrou paměť.A to je dotováno z naších daní.

+4/−2
7.5.2015 22:15

A82l77a26n 40Ř18e29p22k43a 4305306

Hmm, rok 2007 už je pěkně dávno a vy děláte takové ostré závěry. Zkuste s nimi někdy znova a uvidíte rozdíl;-) A fotbalové fanoušky dopravce těžko ovlivní, průvodčí si otevře na ně pusu aby se uklidnili a nakonec ještě přijde k úrazu:-/ i když z toho pak v lepším případě ti agresoři budou mít problémy s policií. Arogantní personál, nebo nezařazený vůz samozřejmě problém je, ale to se nevyhýbá ani soukromým dopravcům.. dokonce ani ten slavný Jančura nemá vše v pořádku, ČD jsou holt větší firma takže se jeví že těch problémů je víc. 

A víte, že když cestujete do zahraničí a nepřijde personál ještě na českém území tak že ho máte sami vyhledat a nechat si orazit lístek než přejedete hranice? ;-)

+1/−6
8.5.2015 7:35

L34a43d34i17s95l98a98v 86H12o45l52í38k 5442362629611

Podle šéfa Regiojetu Radima Jančury jsou politické ambice dokladem toho, že odboráři nekopou za blaho zaměstnanců. „Příchod soukromníku je pro zaměstnance jednoznačně pozitivum. Každý nový dopravce musí zaměstnancům, aby je přetáhl k sobě, nabídnout lepší plat, než mají dneska u ČD,“ reagoval podnikatel.

ČD přijdou o provoz vlaků v Jihočeském kraji a stávající zaměstnanci ČD budou buď bez práce, nebo půjdou k GW Train regio. Ale proč by jim měl GWT nabídnout vyšší mzdu než jakou nabízí ČD, když budou mít lidé na výběr mezi pracákem a GWT?

+5/−2
7.5.2015 21:07

M42a15x 80W93o13l71f 3265620279223

Odbory? Armáda neschopných vyžírků, které se zuby nechty drží u zaměstnavatele jako pijavice, protože by o ně nikdo jiný na trhu práce neměl zájem. ;-D Naprosto zbytečné, zrušit, tenhle póvl patří do minulého století. ;-D

+14/−3
7.5.2015 19:30

M83i73r78o17s70l31a98v 67B70u64č12e75k 6323633781944

Nepopírám právo se odborově organizovat. Problém však vidím u organizací, které negenerují zisk, jsou dotované .. Jejich zlepšené postavení, pak znamená zhoršení jiného .. Myslím si, že na železnici si budoucnost "Vytroubit na Vuvuzéle, prostě nejde" .. R^

+5/0
7.5.2015 18:30

O55t37t74o 54P42o89s77p55í86š16i61l 4354265617268

Pokud se člověk dostane na pozici, ze které může vést nějaký resort v rámci kraje, pak se musí chovat s péčí řádného hospodáře.

Pokud se tam dostane člen odborů, platí pro něj totéž. Přihrávat zakázky ČD či dokonce chránit obchodní zájmy této společnosti na úkor krajského rozpočtu je činnost nezákonná.

Takže chlapci, držím vám palce, ať se do této role dostanete a tuto odpovědnost si vyzkoušíte. Však ono na vás dojde a nakonec vás všechny zavřou. A už aby to bylo!R^

+13/−1
7.5.2015 17:49

P70a89v83e25l 34M18a93r73e30k 7392759645966

Ja bych klidne i Ceskym draham fandil, ale kdyz vidim Pejsu and Co., tak mam chut koleje pomalu vytrhat....

+7/−1
7.5.2015 17:35

J59i65ř81í 26K24o18c25u88r87e72k 6785924955328

Jak to bylo?   Ajn folk, ajne rajse, ajn zug, ajne glajze? Nebo to bylo jinak, ta jediná správná cesta? Kdy jedna společnost je vyvolená a ostatní jsou určené k likvidaci?

+2/−1
7.5.2015 17:03
Foto

P30e64t68r 72J51a18n47o41v85s48k47ý 1548860612628

soudruzi kolotuci zjistili, že se to da delat i jinak a ze nezapadaji do modelu:)) Tak to radeji zabetonuji :((Rv

+5/−1
7.5.2015 14:49

P53a24v66e34l 79K95r30ů33t45a 9210187458377

Je zvláštní, že všichni odboráři mají více či méně komunistickou orientaci.

+14/−1
7.5.2015 14:20

R82o27m14a32n 37L84i73p19s61k65ý 2349563599

Ba ne, na tom není nic zvláštního. Komunisti si odbory vychovali k obrazu svému (alespoň v Evropě na 100%), zavedli v nich koministické názory i přístupy - k práci, k výrobním prostředkům i jejich majitelům a jelikož většina odborářů jsou lidé prostí a stádovití, tak jim to funguje i nadále.

+2/−1
7.5.2015 21:10

D28u79š42a77n 68N30o63v35á43k 9571222684

Nj, odbory jsou prostě spolky kolektivního sobectví. My chceme volnou soutěž, volná soutěž a konkurence vede k zvýšení kvality a snížení ceny. To je prostě ekonomický axiom a s to ani sto odborářů na kandidátkách nic nezmění.

+10/−1
7.5.2015 14:13

S36t98á40ň33a 60K43o71m19o57r67o44u25s26o11v87á 3535913577419

Jak to je v Německu - už přestali stávkovat? Docela dobrá představa, jak odboráři protestují před Úřadem vlády, v kterém je jako premier bývalý odborář;-D;-D

+3/−1
7.5.2015 13:46

J77a29n 76B49u89b66i51k 9862811122497

Takže odboráři mají strach. Že by konečně oprávněný?

+8/−1
7.5.2015 13:40

J68a90r62d21a 58H73o78f37m15a90n83n 4500695214

odboráři ne - jen bossové ;-)

+5/0
7.5.2015 13:47

K97a62t52e28ř75i81n50a 98K79o90z96á58k58o49v65á 2188551895178

Nic, co by železniční odboráři neměli v plánu. Akorát to urychlili.

+3/0
7.5.2015 13:33

V18l98a53s62t15i52m23i73l 63S52v50o92b78o17d38a 7913148985674

A my budeme nadále jezdit ve starých rachotinách z bývalého NDR nebo čekat na nástupišti při několikaminutovém zpoždění vlaku. Tak to si soudruzi polipte!!

+2/−5
7.5.2015 13:30

A15l30a97n 69Ř20e71p23k10a 4245396

Hmm, jako by nás soukromníci vozili jen v samých nových vlacích, že? V čem nás asi vozí ten slavný Regiojet? Aha, v ojetinách z Rakouska ;-D

A většinu zpoždění dopravce ovlivnit nemůže, takže čekat budete ať přijede jakýkoli dopravce.

+2/−5
7.5.2015 20:05

V70l95a44s92t43i61m22i54l 98S46v75o61b17o86d56a 7393968275514

Jak mám brát tvůj příspěvek? Jako špatný vtip?

1) Co zkusit porovnat typické rychlíkové ojetiny ČD s ojetinami RegioJetu? Obrovský rozdíl.

2) Některé důvody zpoždění ovlivnit může, ale kašle na to. Navíc by prostředí několika společností působících jako dopravce na tratích mohlo později vést k tomu, že by silně zesílil tlak na stát - coby správce železniční cesty, aby plánoval výluky, opravy a vylepšení na tratích tak, aby to na zpoždění vlaků nemělo žádný vliv. Nebo by si dokonce dopravci prosadili vlastního správce železničních cest, což by bylo vůbec nejlepší.

+2/−1
8.5.2015 1:10

M30a56r61t19i86n 83Š85u20l39c 2427909900525

To přece nemůžete myslet vážně:-/ Zlatá ojetina z Rakouska.

Když si koupíte lístek do 1. třídy v ČD, vyberete si v e-shopu místo ve voze Apee a přijede humanizované A, očekával bych, že třeba přijde průvodčí a omluví se, že je řazen špatný vůz (důvod ať si klidně vymyslí), důležitá je ta reakce vůči cestujícímu, my to víme, je to chyba, omlouváme se... ale to se na ČD nestává...

A vysvětlete mi, jak je možné, že ojetiny z Rakouska srovnáváte u Jančury s ojetinami z Bautzenu, ale stejné ojetiny z Rakouska jsou u ČD vydávány za výrazné zlepšení kultury cestování a za téměř exkluzivní svezení...

+4/−1
8.5.2015 9:28

A98l44a91n 56Ř16e98p45k54a 4265476

To  se ovšem vloudil mezi personál špatný kousek, to se může stát i soukromníkovi. Když např.je řazen jiný vůz, tak cestující má nárok na kompenzaci

Více na https://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/ ;-)

+1/−3
8.5.2015 10:35

J14á61n 91K53o22t21ú22č 2806734958576

Súkromník nedáva režinky platné na celú Európu, nedáva poukazy do kúpeľov, a čo je najhoršie, u súkromníka sa musí pracovať (nadbytoční budú prepustení). Mimo toho si nedokážem predstaviť, čo môže železničiarom na konkurencii vadiť...

+19/−3
7.5.2015 13:19

J92o81s19e85f 56T18r56n50k82a 1211188554320

To co jste napsal jim právě  vadí .. a ta ilustrační fotka taky říká vše ...;-)

+5/0
7.5.2015 13:24

P61a72v93e10l 33M96a81t95o14u18š57e56k 5940407738984

Některý švýcarský soukromník režijky platné pro Evropu dává.

0/0
7.5.2015 15:32

J26i61ř26í 94K93o16c61u82r69e58k 6905874145428

Je konkurence - zaměstnanec má kam odejít. Takže už si ho nemůžou vodit jako ovečku, která chudáček nemá kam jít. A o to de. Rozpadla by se jim ta jejich nátlaková organizace.

+4/−1
7.5.2015 16:55

M35a94r16t68i90n 49R26u22z57i75c23k61a 1882738606397

Ano, kdyz se tu prodavali trate do soukromych rukou, protoze byly ztratove, tak se ptali soukromnika, kolik lidi si ponechal z CD, rekl, ze temer nikoho, nebot jim nemohl dat tolik 2 tydne navic dovolene a jine vyhody... nazor cestujicich byl spise pozitivni, nebot ve vlaku bylo cisto a jezdil na cas i personal byl ochotnejsi.

Po roce provozu, chteli trat CD zpatky...

+4/−1
7.5.2015 19:17

R61a76d82i51m 65K59u91n60z 3385552203200

Tomu se říká korporatistický stát.

+1/0
7.5.2015 13:17

V39l73a16s92t91i70m81i62l 50S35v49o33b81o13d13a 7503808425274

Tak, tak.

0/0
7.5.2015 13:31

P87e32t40r 95H23á15j61e76k 4750132551404

Je třeba si ochránit dotované korýtko...

+5/0
7.5.2015 13:17

P44e39t15r 81P82r68o30v68a27z90n97i87k 3363378586683

parcelizace železnice je cesta do pekel, stačí se podívat do Británie. ;-O

+2/−9
7.5.2015 13:12
Foto

V61l55a51s78t94i38m31i87l 98Č77e92r86n39ý 3937163595

Četl jste článek? A co se třeba podívat do toho Bavorska?

+4/−2
7.5.2015 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.