Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železniční odboráři míří do politiky. Nechtějí soukromníky na dráze

Odborové sdružení železničářů vymyslelo nový způsob, jak uchránit České dráhy před soukromou konkurencí v možných soutěžích na provoz dotovaných vlaků. Své členy vyzvalo, aby v příštích krajských volbách kandidovali a mohli tak ovlivnit regionální železniční dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o31m97á30š 42M72a38l55ý 5583896873

PO PLYŠÁKU ODBORÁŘI VYŘVÁVALI, ŽE ODBORU BUDOU NEPOLITICKÉ.

0/0
27.5.2015 21:20

P52a85v62e16l 97J10á51n 69B29u69v86a57l38a 5757668722179

Ukazuje se, že odborářům jde pouze o jejich teplá korýtka - byť vyžraná a malinká, ale teploučká! Nejde jim o lidi pracující, ale o fleky a ZAMĚSTNÁNÍ bezpracné, funkcionářské přijmi a benefity.

Zářným příkladem je svazek ČSSD & ČD via Pardubický kraj. Bývalý ministr a hejtman Martínek v TV debatě  na PRIMA s Ing. Radimem Jančurou z nás děl debily tvrdíc, že 12 je nesrovnatelně méně 6. (Lhostejno zda mil, mld., tis. ...) navíc chtěje se vysmívat, že Jančura NEBUDE NIKDY JEZDIT PO ČESKÝCH KOLEJÍCH SE STARÝM MOTORÁČKEM CO MÁ.

Kde je dnes konec Radko Martínka, exministra, exhejtmana, (neexnul vzteky?) za ČSSD a kde úspěšný podnikatel!!!

[>-] Jak se rozvíjí Regiojet Radima Jančury!!!!!

Kde je pravda co ZVÍTĚZILA? U ČSSD a odborů nebo u schopných soukromníků?R^

0/0
12.5.2015 5:59

M87a31x 40W20o93l98f 3145520639463

ČD rozdělit na cca 3 společnosti a zprivatizovat tu černou díru na peníze. Jako občan ČR a plátce daní nejsem zvědavý na to vydržovat ten socbolševický skanzen. :)

+8/−3
8.5.2015 11:34
Foto

A38l78a54n 42Ř17e94p45k46a 4125936

Zase jeden co si myslí, že soukromník zvládne všechno lépe a levněji ;-DRv

+1/−11
8.5.2015 11:53

S35t28a84n88d70a 21K85a83d41e20ř76á55b19e31k 7575584474289

Podle Vasich minusu soudim, ze nebude jediny. Ale kdyz uz mate opacny nazor nez my, muzete nam tu napsat par (ale i jeden bude stacit) prikladu, kdy je stat lepsim podnikatelem nez soukromnik? A nemusite se ani omezovat na nasi bananovou republiku, klidne zabruste do sveta. At se poucime. Diky

+2/−1
9.5.2015 16:41

L33i26b75o58r 68Z34a83v95ř22e80l 8659266271812

soukromník je ve většině podvodník,bohužel,vlastní zkušenost.

0/−3
10.5.2015 4:17

L67a68d63i33s84l12a41v48a 65H95r57u27š98k35o83v28á 6247316158740

Takže, Vy jste podvodník :-P:-P:-P

0/0
12.5.2015 7:08

M35i26r20o93s18l17a42v 60P88a38v35l92í91č53e38k 7433710875334

ČD už je mnohokrát rozděleno.

0/0
17.5.2015 8:23

H63u31b20e44r19t 42H50e52r26i36c57h 9573807243859

Asi jsem se dopustil nějakého závažného přestupku,když jsem po překročení st.hranic nevyhledal sám průvodčího.Snad už je to promlčeno.Nepřečetl jsem si přepravní řád na nádraží.Snad mne omlouvá můj slabší zrak.A lupu u sebe nenosím.Třeba bych se tam dočetl,že když já nenajdu průvodčího,tak si musím jízdenku označit zubama.Anebo,že mám zaskočit za strojvedoucího,když jde svačit,to by to dopadlo.Už proto se raději těm přestupkům budu vyhýbat a necestovat s ČD.

+1/−2
8.5.2015 11:03

H42u12b71e15r15t 84H76e56r30i51c73h 9513527733199

České dráhy se možná zlepšily,až budu mít důvod pro nějakou cestu,tak si to vyzkouším.To ale neospravedlňuje jejich odboráře likvidovat konkurenci politickými metodami.Rozhodující je ekonomika.

+4/−2
8.5.2015 8:16
Foto

A73l33a16n 24Ř72e23p45k86a 4835116

No Jančura a Novotný se zase trase Praha-Ostrava snaží likvidovat státní konkurenci podnákladovými cenami a prskají přitom na dráhy, že ony likvidují je :-P

+2/−7
8.5.2015 10:36

M26a62x 13W27o26l50f 3115380699423

No, tady jde o to, že ČD tu cenu snížily, až přišla konkurence a dotují ji z jiných tratí, takže ve finále to zaplatí opět daňový poplatník. Prodělek RJ i LE jde na vrub jejich majitelům. V tom je ten podstatný rozdíl. :-) ČD jsou prostě neefektivní moloch, místo, aby hledali úspory uvnitř, natahují packu směrem ke státu a krajům. A protože i tam jsou soudruzi odboráři, tak jim jdou na ruku. Pak se není co divit, že ty peníze chybí jinde - školství, zdravotnictví...

+9/−2
8.5.2015 11:36
Foto

A93l33a39n 46Ř80e47p93k62a 4865386

Ale no tak, to jste skočil na špek řečem soukromníků. Už dávno před konkurencí se s ČD dalo jezdit levněji, ať už s in-kartou, nebo s jízdenkou eLiška, síťovými lístky čd net, sone+ :) 

ČD samozřejmě hledají úspory, ale ministerstvo i kraje jim za objednanou dopravu platit musí, to tak je vždycky že když si někdo něco objedná, tak musí zaplatit R^

+2/−6
8.5.2015 11:53

D28a64n20i23e64l 51S51c94h46n38i22t60z96e62r 5621204671826

No a Vy jste skočil na špek řečem ČD, jinak Vámi zmiňované slevy (jak počítám tak počítám) jsou pro mně úplně nevýhodné.

+3/−1
9.5.2015 9:45

R95a45d59e78k 38J38a31n88a32t88a 9605686954282

na eLišku se dalo jet Praha-Ostrava za 140

čd net býval za 900 pro 5 osob

sone+ za 450 pro 2 osoby (a 3 děti)

to všechno byly dobré ceny, a to nejen na trase do Ostravy

+2/0
9.5.2015 15:06

D46a82n71i55e29l 19S93c86h13n30i90t74z79e16r 5931214811706

chtěl jste napsat jenom na trase PH OV,

Vámi zmiňované akční ceny by byly ok, máto podstatný háček, abych to plně využil a vrátilo se určité předplatné, musel bych jezdit denně 15 km.

 To abych řidičák, máte mě za blázna?!?

0/−1
9.5.2015 19:39
Foto

A33l39a20n 45Ř43e80p36k97a 4625666

Proč by pro Vás byly nevýhodné? 8-o Dřív eLiška výhodná byla, teď zase jsou včasné a akční jízdenky a jsou výhodné pro všechny ;)

+1/0
9.5.2015 20:02

D88a87n84i78e55l 25S24c46h82n34i81t45z92e73r 5551984201416

viz reakce na p. Radek Janata

0/0
9.5.2015 22:16

J19i84ř16í 59M43a40r58e12č41e43k 3619801802

Aby měli ještě klucí čas chodit na golf.

+2/0
7.5.2015 23:14

H49u13b98e74r31t 59H67e44r69i70c60h 9403547713699

Vlakem jsem cestoval naposledy v r 2007.Bylo to u ČD.Cesta z Ostravy do Lipt.Mikuláše.A už nikdy.Zpoždění vlaku jsem pochopil kvůlu rekonstrukci trati.Ale,že na můj dotaz,kde je zařazen vagón,kde mám zakoupenou místenku,mi pokuřující průvodčí nebyly schopny odpovědět,jsem už nepochopil.Byl zcela jinde,než bylo v znázorněněno uspořádání na vývěsce.V kupé,kde jsem měl zakoupenou místenku(u oken s manželkou)však bylo plno nějkých cizích lidí.hovořících směsí slovenštiny,madarštiny a ještě nevím čeho.Na můj odkaz,že tám mám místenku,mi laskavě uvolnili asi 30cm u dveří.Navíc měli sundané boty a nohy napříč sedadly.Ten zápach.Možnost nápravy nebyla,nikde nebyla, žádný průvodčí.A ve vedlejším kupé byli fanoušči hok.klubu Třince,kteří jeli z nějakého prohraného zápasu.Řvali a mlátili do stěny toho kupé.Až po jejich vystoupení jsme se šokování z manželkou přesunuli do toho kupé po nich,kde bylo všechno polito pivem a smrdělo.Až do Lip.Mikuláše se nám nikdo na žádnou jízdenku nepodíval.Od té doby už pro mne  nejsou ČD solidním provozovatelem dopravy.Pro upřesnění,byl to rychlík Komenius a bylo to 22.9 2007 ráno.Mám dobrou paměť.A to je dotováno z naších daní.

+4/−2
7.5.2015 22:15
Foto

A72l31a56n 57Ř11e80p81k47a 4295156

Hmm, rok 2007 už je pěkně dávno a vy děláte takové ostré závěry. Zkuste s nimi někdy znova a uvidíte rozdíl;-) A fotbalové fanoušky dopravce těžko ovlivní, průvodčí si otevře na ně pusu aby se uklidnili a nakonec ještě přijde k úrazu:-/ i když z toho pak v lepším případě ti agresoři budou mít problémy s policií. Arogantní personál, nebo nezařazený vůz samozřejmě problém je, ale to se nevyhýbá ani soukromým dopravcům.. dokonce ani ten slavný Jančura nemá vše v pořádku, ČD jsou holt větší firma takže se jeví že těch problémů je víc. 

A víte, že když cestujete do zahraničí a nepřijde personál ještě na českém území tak že ho máte sami vyhledat a nechat si orazit lístek než přejedete hranice? ;-)

+1/−6
8.5.2015 7:35

L62a13d43i61s51l68a47v 72H92o71l60í85k 5232222679601

Podle šéfa Regiojetu Radima Jančury jsou politické ambice dokladem toho, že odboráři nekopou za blaho zaměstnanců. „Příchod soukromníku je pro zaměstnance jednoznačně pozitivum. Každý nový dopravce musí zaměstnancům, aby je přetáhl k sobě, nabídnout lepší plat, než mají dneska u ČD,“ reagoval podnikatel.

ČD přijdou o provoz vlaků v Jihočeském kraji a stávající zaměstnanci ČD budou buď bez práce, nebo půjdou k GW Train regio. Ale proč by jim měl GWT nabídnout vyšší mzdu než jakou nabízí ČD, když budou mít lidé na výběr mezi pracákem a GWT?

+5/−2
7.5.2015 21:07

M39a77x 50W54o78l61f 3905550129663

Odbory? Armáda neschopných vyžírků, které se zuby nechty drží u zaměstnavatele jako pijavice, protože by o ně nikdo jiný na trhu práce neměl zájem. ;-D Naprosto zbytečné, zrušit, tenhle póvl patří do minulého století. ;-D

+14/−3
7.5.2015 19:30

M21i12r23o46s79l42a48v 43B75u86č96e70k 6473233121384

Nepopírám právo se odborově organizovat. Problém však vidím u organizací, které negenerují zisk, jsou dotované .. Jejich zlepšené postavení, pak znamená zhoršení jiného .. Myslím si, že na železnici si budoucnost "Vytroubit na Vuvuzéle, prostě nejde" .. R^

+5/0
7.5.2015 18:30

O73t89t31o 53P26o92s54p67í28š40i78l 4804415697408

Pokud se člověk dostane na pozici, ze které může vést nějaký resort v rámci kraje, pak se musí chovat s péčí řádného hospodáře.

Pokud se tam dostane člen odborů, platí pro něj totéž. Přihrávat zakázky ČD či dokonce chránit obchodní zájmy této společnosti na úkor krajského rozpočtu je činnost nezákonná.

Takže chlapci, držím vám palce, ať se do této role dostanete a tuto odpovědnost si vyzkoušíte. Však ono na vás dojde a nakonec vás všechny zavřou. A už aby to bylo!R^

+13/−1
7.5.2015 17:49

P81a74v37e56l 78M21a62r93e19k 7412449595766

Ja bych klidne i Ceskym draham fandil, ale kdyz vidim Pejsu and Co., tak mam chut koleje pomalu vytrhat....

+7/−1
7.5.2015 17:35

J15i36ř20í 39K51o64c25u21r23e63k 6325454245258

Jak to bylo?   Ajn folk, ajne rajse, ajn zug, ajne glajze? Nebo to bylo jinak, ta jediná správná cesta? Kdy jedna společnost je vyvolená a ostatní jsou určené k likvidaci?

+2/−1
7.5.2015 17:03
Foto

P74e41t28r 45J15a11n96o74v27s31k29ý 1578700552588

soudruzi kolotuci zjistili, že se to da delat i jinak a ze nezapadaji do modelu:)) Tak to radeji zabetonuji :((Rv

+5/−1
7.5.2015 14:49

P52a71v83e32l 23K84r52ů12t31a 9120307168467

Je zvláštní, že všichni odboráři mají více či méně komunistickou orientaci.

+14/−1
7.5.2015 14:20

R72o43m91a96n 11L16i36p82s79k89ý 2799443659

Ba ne, na tom není nic zvláštního. Komunisti si odbory vychovali k obrazu svému (alespoň v Evropě na 100%), zavedli v nich koministické názory i přístupy - k práci, k výrobním prostředkům i jejich majitelům a jelikož většina odborářů jsou lidé prostí a stádovití, tak jim to funguje i nadále.

+2/−1
7.5.2015 21:10

D90u71š87a92n 36N48o49v78á93k 9281272434

Nj, odbory jsou prostě spolky kolektivního sobectví. My chceme volnou soutěž, volná soutěž a konkurence vede k zvýšení kvality a snížení ceny. To je prostě ekonomický axiom a s to ani sto odborářů na kandidátkách nic nezmění.

+10/−1
7.5.2015 14:13
Foto

S27t50á57ň20a 98K86o44m55o47r32o54u46s95o44v84á 3125563317699

Jak to je v Německu - už přestali stávkovat? Docela dobrá představa, jak odboráři protestují před Úřadem vlády, v kterém je jako premier bývalý odborář;-D;-D

+3/−1
7.5.2015 13:46

J62a26n 75B22u19b20i34k 9102241792637

Takže odboráři mají strach. Že by konečně oprávněný?

+8/−1
7.5.2015 13:40

J92a52r22d61a 45H24o64f93m85a62n40n 4930855964

odboráři ne - jen bossové ;-)

+5/0
7.5.2015 13:47

K53a70t59e19ř97i91n68a 94K40o82z87á79k28o12v72á 2128521585528

Nic, co by železniční odboráři neměli v plánu. Akorát to urychlili.

+3/0
7.5.2015 13:33

V90l10a84s83t79i67m71i92l 45S96v69o48b45o21d29a 7653968715644

A my budeme nadále jezdit ve starých rachotinách z bývalého NDR nebo čekat na nástupišti při několikaminutovém zpoždění vlaku. Tak to si soudruzi polipte!!

+2/−5
7.5.2015 13:30
Foto

A98l25a68n 16Ř89e81p66k58a 4275206

Hmm, jako by nás soukromníci vozili jen v samých nových vlacích, že? V čem nás asi vozí ten slavný Regiojet? Aha, v ojetinách z Rakouska ;-D

A většinu zpoždění dopravce ovlivnit nemůže, takže čekat budete ať přijede jakýkoli dopravce.

+2/−5
7.5.2015 20:05

V33l36a52s41t12i27m11i22l 87S70v38o79b89o95d92a 7873338445884

Jak mám brát tvůj příspěvek? Jako špatný vtip?

1) Co zkusit porovnat typické rychlíkové ojetiny ČD s ojetinami RegioJetu? Obrovský rozdíl.

2) Některé důvody zpoždění ovlivnit může, ale kašle na to. Navíc by prostředí několika společností působících jako dopravce na tratích mohlo později vést k tomu, že by silně zesílil tlak na stát - coby správce železniční cesty, aby plánoval výluky, opravy a vylepšení na tratích tak, aby to na zpoždění vlaků nemělo žádný vliv. Nebo by si dokonce dopravci prosadili vlastního správce železničních cest, což by bylo vůbec nejlepší.

+2/−1
8.5.2015 1:10

M27a27r88t31i83n 86Š59u54l13c 2257449430555

To přece nemůžete myslet vážně:-/ Zlatá ojetina z Rakouska.

Když si koupíte lístek do 1. třídy v ČD, vyberete si v e-shopu místo ve voze Apee a přijede humanizované A, očekával bych, že třeba přijde průvodčí a omluví se, že je řazen špatný vůz (důvod ať si klidně vymyslí), důležitá je ta reakce vůči cestujícímu, my to víme, je to chyba, omlouváme se... ale to se na ČD nestává...

A vysvětlete mi, jak je možné, že ojetiny z Rakouska srovnáváte u Jančury s ojetinami z Bautzenu, ale stejné ojetiny z Rakouska jsou u ČD vydávány za výrazné zlepšení kultury cestování a za téměř exkluzivní svezení...

+4/−1
8.5.2015 9:28
Foto

A51l36a47n 35Ř15e48p30k52a 4225746

To  se ovšem vloudil mezi personál špatný kousek, to se může stát i soukromníkovi. Když např.je řazen jiný vůz, tak cestující má nárok na kompenzaci

Více na https://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/ ;-)

+1/−3
8.5.2015 10:35

J25á14n 15K81o14t45ú79č 2466494648406

Súkromník nedáva režinky platné na celú Európu, nedáva poukazy do kúpeľov, a čo je najhoršie, u súkromníka sa musí pracovať (nadbytoční budú prepustení). Mimo toho si nedokážem predstaviť, čo môže železničiarom na konkurencii vadiť...

+19/−3
7.5.2015 13:19

J25o97s45e64f 23T60r21n31k18a 1341638364490

To co jste napsal jim právě  vadí .. a ta ilustrační fotka taky říká vše ...;-)

+5/0
7.5.2015 13:24

P62a71v17e70l 14M46a84t43o24u12š53e87k 5370447338164

Některý švýcarský soukromník režijky platné pro Evropu dává.

0/0
7.5.2015 15:32

J77i20ř94í 22K13o38c60u32r30e98k 6665264165428

Je konkurence - zaměstnanec má kam odejít. Takže už si ho nemůžou vodit jako ovečku, která chudáček nemá kam jít. A o to de. Rozpadla by se jim ta jejich nátlaková organizace.

+4/−1
7.5.2015 16:55

M37a75r48t74i65n 16R10u25z33i87c52k19a 1172728806387

Ano, kdyz se tu prodavali trate do soukromych rukou, protoze byly ztratove, tak se ptali soukromnika, kolik lidi si ponechal z CD, rekl, ze temer nikoho, nebot jim nemohl dat tolik 2 tydne navic dovolene a jine vyhody... nazor cestujicich byl spise pozitivni, nebot ve vlaku bylo cisto a jezdil na cas i personal byl ochotnejsi.

Po roce provozu, chteli trat CD zpatky...

+4/−1
7.5.2015 19:17

R73a97d48i24m 47K30u27n51z 3155482693620

Tomu se říká korporatistický stát.

+1/0
7.5.2015 13:17

V81l75a11s61t37i45m91i57l 74S33v15o71b83o56d20a 7383958965954

Tak, tak.

0/0
7.5.2015 13:31

P32e56t81r 34H10á20j15e26k 4140862941644

Je třeba si ochránit dotované korýtko...

+5/0
7.5.2015 13:17

P58e42t29r 86P58r89o13v94a68z52n62i86k 3673598786603

parcelizace železnice je cesta do pekel, stačí se podívat do Británie. ;-O

+2/−9
7.5.2015 13:12
Foto

V64l53a26s88t77i12m77i15l 16Č51e94r88n53ý 3887803285

Četl jste článek? A co se třeba podívat do toho Bavorska?

+4/−2
7.5.2015 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.