Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobrá zpráva pro České dráhy a jejich dluhy. Udržely si stejný rating

Schopnost dostát svým závazkům je u Českých drah (ČD) na stejné úrovni, jako u Ruska. Agentura Moody´s nechala státnímu dopravci i přes obavy vedení ze zhoršení na stejné úrovni jako loni. Pro firmu to znamená, že by se jí neměly letos výrazně zdražit dluhy a ztížit přístup k půjčeným penězům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i86ř75í 48V63o71t76o16u96p66a38l 6627209915134

Řecko si ho takě drží. ;-D

0/0
10.5.2015 10:34

R80a53d33e80k 18J83a63n70a61t64a 9235686634762

Řecko má rating Caa2 ("Extremely speculative"), tj. o 8 stupňů pod ČD Baa3 ("Lower medium investment-grade").

https://en.wikipedia.org/wiki/Bond_credit_rating

0/0
10.5.2015 15:51

A98l94e56š 75W97o29l33k40e33r 6849769284259

Tak to by si měl management vyplatit odměny!

0/0
9.5.2015 20:04

J13i66ř74í 20V85o30t62o92u24p40a97l 6357129105334

To je fakt. A hodné rychle, dokud jsou na ůčtě nějaké peníze.

0/0
10.5.2015 10:35
Foto

T86o97m58á18š 51Z30e66l42e15n44k93a 4824566220106

Rating nepotesil akorat Suru

+1/−1
9.5.2015 14:34

J41a65n 48S66ů94r88a 4135813433232

V čem mě neměl potěšit, pane Zelenko?

0/0
9.5.2015 15:11
Foto

T16o80m26á76š 72Z27e32l17e28n97k77a 4694166600466

Jako zastance soukromniku na zeleznici (hlavne zluteho) jiste vite, ze snizeni ratingu CD by temto dopravcum mohlo pomoci.

+1/−2
9.5.2015 16:08

J17a76n 80S84ů68r19a 4665273963392

A v čem, když se nesoutezi?

0/0
9.5.2015 16:36
Foto

T70o44m84á47š 90Z18e54l35e18n16k60a 4614886660306

Napriklad jako dalsi argument proti CD? Jste inzenyr, predpokladam tedy, ze dovedete pracovat s informacemi a vycist z nich podstatne veci.

+1/−1
9.5.2015 17:06

J65a34n 15S81ů96r62a 4945413153582

Bohužel,Vaše argumenty nechápu.

+1/0
9.5.2015 17:15
Foto

T81o35m11á58š 53Z95e23l97e79n42k55a 4864326790176

To nevadi. Vetsina lidi zase nechape vase clanky.

0/−1
9.5.2015 17:18

J68a24n 80S52ů39r55a 4245903273472

Většina vašich kolegů v ČD?:-)

0/0
9.5.2015 17:28
Foto

T52o42m22á25š 42Z18e49l53e41n42k36a 4294346580616

Proc myslite, ze kazdy kdo se pozastavuje nad Vasimi clanky s zeleznicni tematikou musi byt nutne zamestnanec, nebo jeste lepe, odborar CD?

+3/0
9.5.2015 17:40

J64a48n 89S86ů87r20a 4465823113882

Protože se k tomu často přiznávají :-)

+1/0
9.5.2015 18:14

J92i79ř59í 61K28o35c20u19r40e15k 6525794855648

Taky vás nechápu. Vadí vám, že nenapsal nic, za co byste mu mohl vynadat?

0/0
10.5.2015 1:16
Foto

T10o47m47á78š 47Z73e42l94e56n92k76a 4904756110406

Nejsem cesky Pepicek abych mel nejvetsi radost z ciziho nestesti ci se tesil na psani nenavistnych komentaru.

0/0
10.5.2015 15:06

J59a42n 95S39ů23r52a 4245683923792

Jistě :-)

0/0
10.5.2015 15:50

R23a11d18k24o 28K56ř21i67v14á31n86e71k 7970143635240

Rating jako Rusko? A ruská Sberbank financuje Jančuru, který je někde ve finančním suterénu... :-)

(Poznámka: toto srovnání záměrně postrádá logiku, aby tvořilo s článkem harmonický celek)

+1/0
9.5.2015 14:01

M60a84r13t68i51n 43N44o18v10o55t20n82ý 3556516561324

Srovnávat rating firmy s rating státu dokáže opevdu jenom Jan Sůra. A aby byl faul dotáhnut k dokonalosti, tak je jako srovnávaný stát zvoleno Rusko.

To jsem zvědav, k jakému dnu Sůrovu novinařu stáhne ta jeho patologická nenávist k ČD.

+4/−2
9.5.2015 9:47

J77a84n 67S60ů40r86a 4415743303792

rating je vodítkem pro věřitele, jak moc bezpečné je dlužníkům půjčit. Obecně jsou půjčky státu, zejména v podobě dluhopisů, považovány za bezpečnější, než firemní dluhopisy. Fakt, že je půjčení peněz Českým drahám je podle ratingové úrovni na stejné úrovni rizikovosti, jako u některých velkých států typu Rusko či Indie, považuji zcela bez ironie za dobrou zprávu. To je ostatně i v titulku.

+3/−1
9.5.2015 11:28

F17r95a18n71t69i96s35e58k 37N63o83v88a21k 2706669724168

Jenom pro informaci - Rusko má rating BB+

countryeconomy. com/ ratings

0/0
8.5.2015 21:41

A28l10e10x84a57n79d40r 49K30o28s95t63k29a 8962708926314

Bodejď by si podnik, jehož ztráty hradí stát, neudržel rating. Investice je 100% jistá.

+2/−6
8.5.2015 19:43

R62a36d21e90k 82J50a85n30a91t28a 9675926954562

Nemáte pravdu. Akcionář ztráty a.s. nehradí (zisk se může rozdělit na dividendy, ale záporné dividendy neexistují).

Dokonce je taková podpora (kdyby ji stát chtěl provést jiným způsobem) ze strany státu v EU zakázaná, třeba takový MALÉV, třebaže státní, už zkrachoval ...

+10/0
8.5.2015 19:50

A88l72e23x35a56n29d79r 32K47o38s41t29k76a 8162628736444

Ale tady není debata o akciích, ale o úvěrech. A tam je to 100% dobrá investice. Takových na světě zas tolik není.

+2/−1
8.5.2015 20:17

P85e28t27r 49N14o45v93o36t27n59y 3979372869212

Úvěry za ČD stát nehradí.

+5/−1
8.5.2015 23:31

A80l36e32x48a73n55d83r 44K46o11s82t14k73a 8612508306194

Ano, oblíbené hraní se slovíčky, kdo konkrétně platí co. Jenže ono je to ve výsledku celé státní, jak ČD, tak kraje, tak města a je naprosto fuk, kdo konkrétně dotuje a kdo konkrétně (ČD, SŽDC ČD CARGO)  bere dotace. Podstatné je, že stát ručí za celý podnik, a jelikož (ani přes snahu "kapitalistů") není zatím zcela v řiti, tak jde o bezpečný úvěr se 100% jistotou splacení.

+3/−6
8.5.2015 23:47

M23a39r53t33i17n 76K38a49r68á76s41e29k 9118293338208

Stat za ten podnik nikak neruci, statni podniky mohou normalne zkrachovat...

+5/0
9.5.2015 8:44

A50l30e48x49a83n24d10r 88K12o82s80t47k31a 8412308746764

AHA. A teď tu o červené karkulce.

+1/−6
9.5.2015 8:50

P39e88t23r 57N66o57v29o54t19n33y 3859172139262

Pohádky tu pořád vypravíte vy.

+6/0
9.5.2015 9:13

M98a62r80t62i20n 30N80o68v39o25t53n44ý 3146936571114

A nejen tady :-P

0/0
9.5.2015 20:56

R54o34m89a43n 95J92e62s90c29h39k14e 9758125947795

Jediný vlastník ČD je stát. To je ten paradox akciové společnosti. Papír snese všechno.Proč není veřejně obchodovatelná ?? Spíše mne mrzí nespolupráce ČD a SŽDC Nové soupravy plus peróny. KDE udělali poslanci chybu ? NIKDO za nic nemůže.

+1/−3
9.5.2015 8:16

K71r74y71š46t66o27f 66L89a49n98í20k 1769420195245

nekde umi SZDC udelat "kvalitni" rekonstrukci i sama. když jsem videl nadrazi v Olomouci, neveril jsem vlastním ocim, znovu uzka nastupiste, ještě vice zuzena vstupy do podchodu, takze když se k jednomu navedou dve soupravy napr. kvůli jednoduššímu prestupu a do toho se tam zacnou hrnout lidi z podchodu a další naopak, je to opravdu zážitek.

pravda, mají tam tech nastupist docela hodne, tak to mozna planuji delat jinak. kazdopadne v tomhle ohledu zlaty Smichov ci Pardubice.

0/−1
9.5.2015 8:42

J62a78n 83S54ů89r77a 4425233213602

ze zprávy Moodyś Although the Czech government does not explicitly guarantee Ceske drahy's

obligations, it currently provides support to the company via some loan guarantees (e.g., EUROFIMA debt).

Therefore, we believe that the Czech Republic would likely provide extraordinary support to the company in case

of financial stress.

0/0
10.5.2015 0:08

R49o77m14a78n 51P53o62l32á87č91e73k 5956239105

Šlo by srovnání s něčím jiným než Ruskem? Ideálně s nějakým evropským dopravcem...

+13/0
8.5.2015 18:40

R46a88d66e79k 83J31a45n79a15t45a 9675686694862

Např. DB mají Aa1, ovšem třeba PKP Intercity mají BBB- (což je totéž co Baa3 ČD).

+6/0
8.5.2015 19:31

M46a80r95t38i33n 54H66a26n22z44a30l 8678329789855

Copak jste to nepochopil? Srovnání s Evropou přece vůbec nebylo žádoucí...

+4/−1
8.5.2015 19:36

R35a11d88e81k 70J54a53n87a75t42a 9375386144962

Prve je nesmysl srovnávat rating firmy s ratingem státu. Firma není stát, i když to říká Babiš. Stát je větší, rovněž má více možností, jak závazky řešit.

Za druhé nemá moc smysl srovnávat cokoliv z východu s čímkoliv ze západu, protože východ je investory stále určité riziko tak nějak automaticky, vždyť tu lezem po stromech :)

Takže relevantní srovnání by zde bylo s jinými velmými (tj. dnes státními) dopravci z postsocialistického bloku. Povedlo se mi vygooglit PKP, MÁV bohužel ne.

+9/0
8.5.2015 19:45

M98a42r83t83i92n 45H51a20n76z66a89l 8548799729545

Pro srovnání železnic se dobře hodí španělská RENFE, která má shodný rating s ČD, tedy Baa3

+7/0
8.5.2015 20:07

D45a63v62i22d 11H28a19m65b79á86l26e90k 4362170620894

Jenže když ČD srovnáváte s Ruskem, vyzní to, jako že ČD jsou špatné... Kdyby je autor srovnal s RENFE, tak by to nedosáhlo svého účelu.... :-P

+5/0
8.5.2015 22:44
Foto

A27l37a22n 24Ř44e86p83k47a 4845506

Jaký rating má asi Regiojet, má-li vůbec nějaký :)

+4/0
8.5.2015 23:12
Foto

M82i90c21h25a80l 98S73m25í30t96k72a 8754904953806

To Sura nebude ani zjistovat, to by mu asi Radim nedovolil.

+4/0
9.5.2015 7:07

J33a27n 14S16ů29r60a 4825693133982

Neexistuje povinnost dělat si rating.takže žádný.

0/0
9.5.2015 8:46

M37a51r59t39i10n 75K77a73r25á76s36e74k 9678703458908

Rating ma jen ten kdo si ho zaplati.... S vyjimkou statu...

+2/0
9.5.2015 8:47

J62i91ř42í 92K53o61c31u28r63e63k 6655434775318

Nuovo Trasporto Viaggiatori ho taky nemají. Narozdíl od Jančury jezdí v itálii a taky je jim nadáváno, že vyzobávají rozinky. A že by měli začít napřed jezdit Domodossola - Locarno. (Sice jim ty vysokorychlostní soupravy na úzkokolejce budou k ničemu...)

0/0
10.5.2015 1:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.