- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řecko má rating Caa2 ("Extremely speculative"), tj. o 8 stupňů pod ČD Baa3 ("Lower medium investment-grade").
Tak to by si měl management vyplatit odměny!
To je fakt. A hodné rychle, dokud jsou na ůčtě nějaké peníze.
Rating jako Rusko? A ruská Sberbank financuje Jančuru, který je někde ve finančním suterénu...
(Poznámka: toto srovnání záměrně postrádá logiku, aby tvořilo s článkem harmonický celek)
Srovnávat rating firmy s rating státu dokáže opevdu jenom Jan Sůra. A aby byl faul dotáhnut k dokonalosti, tak je jako srovnávaný stát zvoleno Rusko.
To jsem zvědav, k jakému dnu Sůrovu novinařu stáhne ta jeho patologická nenávist k ČD.
rating je vodítkem pro věřitele, jak moc bezpečné je dlužníkům půjčit. Obecně jsou půjčky státu, zejména v podobě dluhopisů, považovány za bezpečnější, než firemní dluhopisy. Fakt, že je půjčení peněz Českým drahám je podle ratingové úrovni na stejné úrovni rizikovosti, jako u některých velkých států typu Rusko či Indie, považuji zcela bez ironie za dobrou zprávu. To je ostatně i v titulku.
Jenom pro informaci - Rusko má rating BB+
countryeconomy. com/ ratings
Bodejď by si podnik, jehož ztráty hradí stát, neudržel rating. Investice je 100% jistá.
Nemáte pravdu. Akcionář ztráty a.s. nehradí (zisk se může rozdělit na dividendy, ale záporné dividendy neexistují).
Dokonce je taková podpora (kdyby ji stát chtěl provést jiným způsobem) ze strany státu v EU zakázaná, třeba takový MALÉV, třebaže státní, už zkrachoval ...
Šlo by srovnání s něčím jiným než Ruskem? Ideálně s nějakým evropským dopravcem...
Např. DB mají Aa1, ovšem třeba PKP Intercity mají BBB- (což je totéž co Baa3 ČD).