Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Německo od příštího roku zavede mýtné na dálnicích pro osobní auta. Zákon, kterému už dříve dal zelenou Spolkový sněm, schválila i Spolková rada, Bundesrat. Horní komora, která zastupuje německé spolkové země, nemohla zavedení mýtného vetovat, jen odložit jeho platnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A51l84e12š 20V91o64n37d82r13á52k 9910516475

Je obrovská škoda, že EU místo toho, aby za evropské peníze dláždila náves v každé zapadlé vesnici, neinvestuje raději do rozvoje evropských dálnic. Je ostuda, že ani hlavní města EU nejsou propojena dálniční sítí. Zatímco z vydlážděné návsi má prospěch pár vesničanů, z fungujících dálnic by měla prospěch celá EU. Na to dláždění se promrhá takových peněz, že by ty dálnice klidně mohly být i bez poplatků. A pokud platit, tak jako v Německu, tj. silniční daň.

Vybírání mýtného není nic nového – dříve se mýto vybíralo za přejezd mostů. A spisovatel Čapek ve své pohádce o loupežníku Lotrandovi správně vystihl, že to je zlodějna, kterou se lze živit poctivě…

+1/0
9.5.2015 17:40

J43i68n89d53ř95i57c58h 54Š95k58o38p88e70k 4665591540155

jo ve vesnicích a městech nežijí lidi, takže se tam nemá investovat dle tebe ?

Dle tvé logiky by zase lidi žijící ve vesnicích a městech, proč se investuje do dálnic, když my je stejně nevyužíváme

+1/0
9.5.2015 18:47

A42l38e53š 10V54o82n59d46r18á73k 9910476615

V tom případě požaduji, aby EU vydláždila i můj dvorek, protože po těch vydlážděných návsích nikdy chodit nebudu, kdežto po svém dvorku chodím dennodenně… logika tupců je prostě geniální :-)

0/0
10.5.2015 11:48

V11a89c80l31a44v 64V85a73v48r30a 3947534555357

víte.... USA vám dala ZDARMA sluřby GPS a dávno předtím ZDARMA Internet. Filtrování a zpoplatnění Internetu a dokonce i jen E-mailů se snaží EU už mnoho let a nedaří se. Je necenzurovaný a tím TRNEM v oku EU a nejen komunistů v Číně nebo Islámistů. Každé totalitní společnosti VADÍ a bude VADIT cokoliv kde není cenzura. Od tisku, TV až po ten Internet. (A není to vůbec o finančním zisku).

Máte představu že by vám EU dala zdarma Euro GPS nebo nedej Bože Internetovou síť aniž by na ní vydělávala horentní poplatky?  Máte v EU vůbec něco zadarmo? Máte alespoň svobodu vyrábět a prodávat Tuzemský RUM?

+1/−1
9.5.2015 15:36

V72l30a30d97a 76S38i96m19o63n97i47k 3889853393175

Neexistuje něco takového jako oběd zdarma

0/0
9.5.2015 15:53

V86l83a65d16a 43S57i48m17o49n31i93k 3689403923175

hm - volný - a proto fa Google práskla v Číně uživatele státním orgánům?

0/0
9.5.2015 15:56

G57e55o98r57g 86K25o86m75b24e19r64e90c 9364821836551

Vavro, kdyz je ta USA tak uzasna tak proc stale lezes na ceskej internet? 8-o A kdyz zu mluvis o cenzure tak USA je vzornym prikladem jak se pouziva cenzura.

0/0
27.5.2015 11:02

V78a55c66l60a46v 39V47a22v77r34a 3227804755817

V USA nikde na Interstátních dálnicích se nesmí platit mýtné.

Třeba I-94 nebo I-75 která vede od severu po konec Floridy, se nesmí zpoplatnit. Jde o laciný transport nejen zboží ale i o turistiku. Neznáme dálniční známky, neznáme mýtné ve 47 státech Unie, a máme velmi nízko zdaněný benzín a jiná paliva. DPH (sales tax) se pohybuje okolo 6ti%. a v několika státech není žádná. Také z nákupů přes Internet se zpravidla neplatí DPH.

Prosperita a životní úroveň začíná tam, kde jsou nízké daně. Příkladem špatným jsou vaše oblíbené a vychvalované severské země jako Švédsko , nebo dokonce Dánsko. Tam možná ženy rodí nejlépe na celém světě, ale jejich děti budou mít i nadále jedny z nejvyšších daní na světě.

USA je Unie založena na nízkém zdanění a minimálním zpoplatnění čehokoliv. Proto ta prosperita.

EU je naopak založena na maximálním zpoplatnění všeho a přerozdělování vybraných peněz. To je velká chyba. A na co ty obrovské sumy jdou? No určitě ne na zvyšování životní úrovně obyvatelstva. Z nich těží jen hromádka europoslanců (včetně toho českého komunisty). A podvodníků typu Špidly, který v EU neodvedl za korunu práce.

+1/0
9.5.2015 15:29

I69v66a25n55a 49N91o89v37a52k90o10v18a 7500962789653

Tolik zebraku jsem nevidela v EU za cely zivot jak nedavno za tyden v USA. Asi tu je opravdu neco spatne.

+3/0
9.5.2015 15:44

V22l34a64d75a 25S22i72m41o70n28i18k 3859783613125

Chcete naznačit, že Dánsko a Švédsko mají slabou životní úroveň ? To nemůžete myslet vážně ani Vy. Nevím, kolik flašek by muselo řinčet na stole.

0/0
9.5.2015 15:55

G15e98o42r49g 96K74o79m43b90e65r50e13c 9744601386881

Vavro lzes jak kdyz tiskne. Vystrc nekdy z ty tvy Floridy zadek a zjistis ze i v USA se nekde za dalnice plati. Viz napr  I-80 E. A to neni jedina.

0/0
27.5.2015 11:06

K49r43y22š22t87o25f 98L66a56n93í83k 1849300835135

od EU bych ocekaval nejaky jednotny systém pro vyber myta za pouzivani dalnic  mozna i ostatních komunikaci na bazi satelitního sledovani jednotlivých vozidel a následného vyuctovani za urcite obdobi. ale vzhledem k tomu, ze se asi zanedlouho rozpadne, to zrejme nemá smysl.

+1/0
9.5.2015 13:53

P58r89o88u93z18a 18Z57d80e89n41ě90k 4736202736193

Původní smysl dálnic bylo odvést tranzitní dopravu mimo obce a města a ulevit silnicím nižších tříd. Zpoplatnění dálnic kdekoli je lumpárna, kterou bychom neměli podporovat. Dálnice není jiná silnice než ostatní. Z celého výběru za poplatky si udělá byznys soukromý subjekt i v Německu.

+1/0
9.5.2015 11:39

V96l80a41d39a 67S51i66m49o24n88i98k 3749913123905

Ale on ji někdo musí vybudovat a následně opravovat - většinou z veřejných prostředků. A kdo jiný by měl platit údržbu a renovace než uživatel? A uživatel bude i pražský Pepík, jedoucí na víkend Mnichova.

0/0
9.5.2015 15:14

M94a22r17e61k 91H22r85u65b29y 6797912611328

Vybudujeme dalnice, aby se zrychlila doprava, a pak je zpoplatnime, aby se jim doprava vyhybala. 8-o

+14/−4
9.5.2015 0:05

J79a96n 51U88l92r47i95c12h 7520903268608

Nikdo se jim vyhýbat nebude.

+3/0
9.5.2015 7:45

T91o49m74á14š 19T42a64t78í97č45e77k 5660582810958

Není to pravda. Tedy pokud Němcům projde, že to, co dají za mýtné, dostanou zpátky v úlevě na dani, tak se tomu nebudou vyhýbat Němci. Ale cizinci? Proč by ne? Z Pasova do Emmerichu (holandská hranice) projedeš po B8, kterou občas volí Němci namísto dálnice, protože je tak romantická... :-)

0/0
9.5.2015 10:12
Foto

I21v24a22n 58K74o89p43t68a 5267472201817

Myslím že ani cizinci se jim nebudou vyhýbat. Obzvlášť při delších trasách je časová úspora dost zásadní.

+1/0
9.5.2015 10:21

T54o15m88á52š 30T90a10t10í72č21e61k 5200462370828

Tak jistě. Ovšem ti, kteří neprojíždí celý Německo, zi by se jim na to vykašlat mohli, typicky ti, kteří jezdí na přeshraniční nákupy. Však proto taky chtěli Bavoráci a Sasové možnost stanovit výjimečný trasy bez poplatků, aby jim lidi nejezdili přes vesnice.

+1/0
9.5.2015 10:26
Foto

I34v44a28n 84K40o21p51t84a 5877392421507

Nevím pro ty nákupy je vždy alternativní trasa po B. tam nevidím problém. Holt se nesvezete na plný plyn.

A dál jak 50 km od hranic už pojedete po A, jezdím pravidelně ca 200 km do vnitrozemí a že bych jezdil po bundeskách vůbec neuvažuju.

+1/0
9.5.2015 10:30

P70e57t80r 57V66o98p60i20č72k19a 2912562758572

A v tom je jádro pudla. Pravidelně, tj. často. :-)

0/0
9.5.2015 17:39
Foto

I81v33a98n 62K12o21p47t16a 5197342961627

Pokud jezdite týdně tak už se roční známka vyplatí, pokud jedete jednou za rok tranzit někam koupite si kratkodobou. Pokud jezdite příležitostně na nakup do nejbližšího města od hranic tak hold pojedete po bundesce. Kde je problém? Jde jen o vasi volbu. Stejne z cech po dálnici můžete tak akorát do Drážďan(vede tam pěkná bundeska pres Zinwald), nebo do Norimberku ( ten je ale od hranic uz trochu dal)

+1/0
9.5.2015 19:49

T78o70m13á30š 10T22a87t49í38č51e91k 5630932210858

Přesně tak. V chudém Portugalsku (znám, znám...) se vybudovaly dálnice do těch - na tamní poměry - chudých regionů, aby tak byly podpořeny. Ovšem dálnice jsou zpoplatněné, a to tak vysoko, že se jezdí po starých silnicích.

+1/0
9.5.2015 10:06

V26l20a24d51a 70S19i81m38o27n84i35k 3379303123635

Portugalsko ovšem není sítí dálnic protkané Německo. Pořád nechápu, proč by € 40 ( nebo kolik to má být) mělo položit českého automobilistu. Vždyť je to ekvivalent ca 27 l  benzinu.

0/0
9.5.2015 15:17

V47l55a59d14a29n 89Č17e51r18n79í68č35e28k 8392416453670

V každé zemi se najde něco co je placeno pouze z daní poplatníků té dané země a není možné za tyto služby požadovat od cizinců poplatek.

+2/−3
9.5.2015 0:00

V89e35n31d95e94l81í36n 52C95h41l84u44p74a83t67ý 4472734142451

Skoda, nemecky system platenia myta bol najlepsi z celej EU. Ziadne hlupe nalepky, mytne brany, proste kazdy plati cestnu dan podla eko zataze vozidla a hotovo. Jediny problem je, ze okolite staty z toho v podstate tazili, ked "doma" zaviedli nalepky a po nemeckych dialniciach si tym zahranicne auta jazdili zadarmo. 

Najlepsie riesenie by naopak bolo, keby sucasny nemecky system platil v celej EU. Cize by sa vsade zrusili nalepky, mytne brany a cestnou danou by sa financovala dialnicna siet.

+8/0
8.5.2015 23:26

J57a32k17u42b 94Š10a87f53a34n94d41a 7775987381211

A jak vyřešíte to, když nějaká země bude výrazně tranzitní, zvláště pro kamiony.

0/0
9.5.2015 8:06

R37a87d19e33k 69J42a41n97a94t18a 9465726654162

Nojo, ale hlavním problém co se řeší v silniční síti, je, že je vždy někde vyčerpaná kapacita (zácpy). Jak to jde dohromady s vám navrhovaným paušálním zpoplatněním? Které silně zvýhodňuje toho, co jezdí hodně?

0/0
9.5.2015 11:50

P61a71u79l 38G67l47a86b60a72s76n11i94a 9192742893174

Od 80-tých let, co žiju v Německu, se pořád vede v politice debata o mýtném na německých dálnicích. A furt nic. A jak píše paní Hana Krivanek, tak si taky myslím, že tu navrhovanou podobu mýtného s daňovou úlevou brusel zatrhne.

0/−1
8.5.2015 23:18

V34l57a37d31a 47S72i33m61o48n40i90k 3349763253425

Vsadíme se ? To by všichni museli být padlí na hlavu, aby se snažili zabránit hospodáři, aby se staral o svůj majetek ve prospěch všech motoristů, tedy i těch zahraničních.

0/0
9.5.2015 15:19

V95a75c96l17a79v 47V76a30v62r48a 3477294725727

OK nasaďte cenu až se vám protočí panenky a budete čumět jak se zpoplatnění projeví na cenách DOSOVA VŠEHO zboží v obchodech.

Jak budete konkurenceschopní a jak vás Amerika cenově na celém světě snadno překoná.

Až Němec sedne na hrnec a bude řvát aby Amerika "něco" udělala s cenama nebo dolarem, a Němec mohl zase pracovat. Nemohu se dočkat svobodné výměny zboží mezi USA a EU. To bude jedna sranda.

0/−1
9.5.2015 15:40

V71l12a65d54a 50S17i73m44o61n48i30k 3769263673595

Aha, důchodce z Fordu je opět na scéně . Vítejte !!

Jenom pro Vaši informaci - díky slabému EURu jede německý a evropský automobilový průmysl " jako z praku " - to když se budeme bavit o branži, v které jste se podle Vašich řečí pohyboval.  Nebo se mýlím, když tvrdím, že BMW, Daimler, VW, Porsche  úspěšně prodávají v Americe vyšší objemy?

Byl bych skutečně nesmírně rád , kdybyste mi vysvětlil, jak mýto pro osobní auta s neněmeckou značkou na dálnici Norimberk - Frankfurt může zásadně cokoliv zdražit.

Amerika Evropu překonává v poslední době hlavně mimotržním zásahy (jistě pamatujete G. W. Bush a jeho zestátňování finančních institucí) a dluhy. Nevlastní náhodou půl Ameriky už bratří Číňané?  

Takže tak - doku by l kurz 1,35, Německo prosperovalo. Teď je kurz 1,12 a exportu se daří dál ...

A až bude Amerika reexportovat zboží Made in PLC, to bude opravdu taškařice:-)

+2/0
9.5.2015 15:52

R25a33d16e58k 31T34o70m74š26ů 3805103622691

;-D ještě před lety důchodce z Fordu Vávra aka Thyronx vykládal, jak VW nemá na to být v čele světových automobilek a že je brzy Ford předstihne. A kde je dnes Ford a kde VW, které atakuje první pozici na světě. Takže asi tak k jeho předpovědím. Je vidět, že už mu v USA dobře vypláchli mozek.

+1/0
9.5.2015 22:14

V70l38a76d23a 58S11i59m64o50n42i77k 3919413613235

Ta cena má být ročně !! - ca 40€. To je na osobní bankrot ??

0/0
9.5.2015 15:56

R58a85d13e31k 19T70o46m24š41ů 3705513472111

Thyronxi, tvé předpovědi jsou prostě mimo. Stejně jako jsi před lety předpovídal, jak Ford brzy snadno překoná VW. Kde je dnes VW, které atakuje první místo na světě a kde je Ford. :-P Už jsi v tý Americe trošku mimo obraz. :-P

0/0
9.5.2015 22:18

H36a49n73a 50K53r14i72v33a70n17e28k 2251175942733

Brusel to Nemcum zatrhne, to je jiste; bud' budou platit vsichni (Nemci + cizinci) nebo nikdo. Diskriminace Brusel akceptovat nebude. :-)

+1/−6
8.5.2015 22:57

J90a37n 65H88a72b56r26y39c76h 3777538970334

Ano, budou platit všichni. Teď platí jen Němci. Proto začnou platit i cizinci. Trapi vás, ze Němci budou platit méně nez doteď? V tom vidíte tu diskriminaci? Ja vidím diskriminaci v současném stavu, kdy Němci platí, ale cizinci jezdí po jejich dálnicích zadarmo.

+5/0
8.5.2015 23:21

P23e45t51r 16N62o58v37o11t67n37y 3489372879892

Němci už plati ted.

+5/0
8.5.2015 23:27

F86r77a83n16t11i75s72e33k 13K14r62a73l 8540206204952

Ano plati..a je docela hodne....

+2/0
9.5.2015 0:15

V71e98n15d48e20l35í64n 22C61h57l66u72p32a10t27ý 4602844662391

Ono to nie je take jednoduche, nikto nehovori o Nemcoch a cudzincoch, ale o tych ktori maju auto prihlasene v Nemecku. Ja napriklad tiez nie som Nemec, ale auto mam prihlasene v Nemecku => nalepku platit nebudem. Teda, budem, ale budem si ju moct odpocitat z dane, ktoru zaplatim.

Netvrdim, ze sa mi ten system uplne paci, ale nerozumiem, co je na nom diskriminacne. Je to podobne ako keby niekto v Cesku napadol, ze si moze odpocitat uroky z hypoteky z dani iba ten, kto ma nehnutelnost v ceskom katastri.

+1/0
8.5.2015 23:30

P60e92t71r 51M32u60n88z41a47r 1535871149276

Že tady žvaní o diskriminaci právě Švýcarka. Vy už jste zavedli týdenní a měsíční dálniční známky, nebo si tam musí každý koupit tu roční?

0/0
9.5.2015 6:43

H90a70n64a 48K31r48i78v60a23n71e54k 2521195982103

Ja zvanim o diskriminaci proto, ze ja platim v CH jak dane tak take znamku.

A mj. jsme zabranili v referendu zvyseni mytneho ze 40 CHF na 100 CHF, jak to chtel Bundesrat. :-)

A 40 franku neni nic, v Cesku stoji rocni znamka vic.

0/0
9.5.2015 10:03

J12a85n 11P88r86i80c58h13y10s56t82a87l 8311938273

To je zase titulek!

Vzdyt to mate vysvetleno hned pod tim titulkem! To to po sobe vubec nectete?

Konkretne: "...schválila i Spolková rada, Bundesrat."

To si fakt myslite, ze "spolkova rada" je rodu muzskeho?

Kdyz uz musite cpat k nemeckemu slovu ceskou koncovku, tak ji aspon dejte ve spravnem rodu. TA Bundesrat, protoze TA rada.

Samozrejme, ze to slo napsat i tak, abyste se te hloupe koncovce vyhnuli.

0/−2
8.5.2015 20:55

L67a72d53i48s81l60a44v 78T38o45m86á77n47e30k 7267977225618

uz mate klid?

+2/0
8.5.2015 21:10

P61e51t98r 26N46o41v67o64t90n48y 3609572669952

Bundesrat je v Němčině der, ne? Tak klidek, ať vam nepraskne žilka.

+4/0
8.5.2015 21:55

L80a98d69i27s48l67a16v 71T52o10m12á21n82e82k 7577697355428

v nemecku kazdy majitel plati dan z auta, takze to neni nic nespravedliveho. hlavne aby se nenapadlo limitovat rychlost, to by mne teprve nakrkli.

+4/0
8.5.2015 20:44

J64a64n 26P73r37i12c49h92y79s86t89a84l 8391208513

Je to nespravedlive, protoze ja taky platim dan z auta - a vyssi nez Nemci. Presto ode me taky budou chtit mytne, zatimco kdyz prijedou Nemci sem, tak za pouziti dalnic a silnic neplati nic.

+1/−6
8.5.2015 20:57

J26a45n 98R52i43e49g70e54l 1794556265442

co to meles? Nemec si musi kupit dalnicni znamku jako ty hlavo....

+6/0
8.5.2015 21:00

J30a84n 81P42r77i34c25h11y40s86t16a71l 8671768553

1. Co mi tykas?

2. Ja si dalnicni znamku musim koupit jenom kdyz jedu do Ceska. Tady zadne dalnicni znamky nemame.

+2/−1
8.5.2015 21:03

L87a29d81i66s70l90a68v 66T46o58m27á90n92e93k 7197457285208

tady je kde ty hlavo?

0/−1
8.5.2015 21:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.