Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Německo od příštího roku zavede mýtné na dálnicích pro osobní auta. Zákon, kterému už dříve dal zelenou Spolkový sněm, schválila i Spolková rada, Bundesrat. Horní komora, která zastupuje německé spolkové země, nemohla zavedení mýtného vetovat, jen odložit jeho platnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A89l17e94š 70V28o34n63d48r95á49k 9510706865

Je obrovská škoda, že EU místo toho, aby za evropské peníze dláždila náves v každé zapadlé vesnici, neinvestuje raději do rozvoje evropských dálnic. Je ostuda, že ani hlavní města EU nejsou propojena dálniční sítí. Zatímco z vydlážděné návsi má prospěch pár vesničanů, z fungujících dálnic by měla prospěch celá EU. Na to dláždění se promrhá takových peněz, že by ty dálnice klidně mohly být i bez poplatků. A pokud platit, tak jako v Německu, tj. silniční daň.

Vybírání mýtného není nic nového – dříve se mýto vybíralo za přejezd mostů. A spisovatel Čapek ve své pohádce o loupežníku Lotrandovi správně vystihl, že to je zlodějna, kterou se lze živit poctivě…

+1/0
9.5.2015 17:40

J63i60n87d33ř89i24c94h 45Š63k95o82p83e13k 4755261100245

jo ve vesnicích a městech nežijí lidi, takže se tam nemá investovat dle tebe ?

Dle tvé logiky by zase lidi žijící ve vesnicích a městech, proč se investuje do dálnic, když my je stejně nevyužíváme

+1/0
9.5.2015 18:47

A33l75e64š 51V94o76n63d90r56á70k 9190476705

V tom případě požaduji, aby EU vydláždila i můj dvorek, protože po těch vydlážděných návsích nikdy chodit nebudu, kdežto po svém dvorku chodím dennodenně… logika tupců je prostě geniální :-)

0/0
10.5.2015 11:48
Foto

V25a46c74l46a50v 63V96a90v61r43a 3437564155137

víte.... USA vám dala ZDARMA sluřby GPS a dávno předtím ZDARMA Internet. Filtrování a zpoplatnění Internetu a dokonce i jen E-mailů se snaží EU už mnoho let a nedaří se. Je necenzurovaný a tím TRNEM v oku EU a nejen komunistů v Číně nebo Islámistů. Každé totalitní společnosti VADÍ a bude VADIT cokoliv kde není cenzura. Od tisku, TV až po ten Internet. (A není to vůbec o finančním zisku).

Máte představu že by vám EU dala zdarma Euro GPS nebo nedej Bože Internetovou síť aniž by na ní vydělávala horentní poplatky?  Máte v EU vůbec něco zadarmo? Máte alespoň svobodu vyrábět a prodávat Tuzemský RUM?

+1/−1
9.5.2015 15:36

V28l54a28d19a 40S71i41m96o56n93i33k 3729143273235

Neexistuje něco takového jako oběd zdarma

0/0
9.5.2015 15:53

V52l52a78d97a 88S59i41m30o15n84i64k 3669793753695

hm - volný - a proto fa Google práskla v Číně uživatele státním orgánům?

0/0
9.5.2015 15:56

G60e33o49r57g 53K59o83m39b21e89r76e91c 9734691296361

Vavro, kdyz je ta USA tak uzasna tak proc stale lezes na ceskej internet? 8-o A kdyz zu mluvis o cenzure tak USA je vzornym prikladem jak se pouziva cenzura.

0/0
27.5.2015 11:02
Foto

V21a54c21l62a54v 83V24a84v96r42a 3897614395637

V USA nikde na Interstátních dálnicích se nesmí platit mýtné.

Třeba I-94 nebo I-75 která vede od severu po konec Floridy, se nesmí zpoplatnit. Jde o laciný transport nejen zboží ale i o turistiku. Neznáme dálniční známky, neznáme mýtné ve 47 státech Unie, a máme velmi nízko zdaněný benzín a jiná paliva. DPH (sales tax) se pohybuje okolo 6ti%. a v několika státech není žádná. Také z nákupů přes Internet se zpravidla neplatí DPH.

Prosperita a životní úroveň začíná tam, kde jsou nízké daně. Příkladem špatným jsou vaše oblíbené a vychvalované severské země jako Švédsko , nebo dokonce Dánsko. Tam možná ženy rodí nejlépe na celém světě, ale jejich děti budou mít i nadále jedny z nejvyšších daní na světě.

USA je Unie založena na nízkém zdanění a minimálním zpoplatnění čehokoliv. Proto ta prosperita.

EU je naopak založena na maximálním zpoplatnění všeho a přerozdělování vybraných peněz. To je velká chyba. A na co ty obrovské sumy jdou? No určitě ne na zvyšování životní úrovně obyvatelstva. Z nich těží jen hromádka europoslanců (včetně toho českého komunisty). A podvodníků typu Špidly, který v EU neodvedl za korunu práce.

+1/0
9.5.2015 15:29

I12v79a73n16a 45N79o22v30a87k11o61v75a 2862342289392

Tolik zebraku jsem nevidela v EU za cely zivot jak nedavno za tyden v USA. Asi tu je opravdu neco spatne.

+3/0
9.5.2015 15:44

V14l18a60d72a 12S21i94m61o83n62i89k 3599953233955

Chcete naznačit, že Dánsko a Švédsko mají slabou životní úroveň ? To nemůžete myslet vážně ani Vy. Nevím, kolik flašek by muselo řinčet na stole.

0/0
9.5.2015 15:55

G80e58o47r82g 40K21o60m49b41e35r58e78c 9344371356541

Vavro lzes jak kdyz tiskne. Vystrc nekdy z ty tvy Floridy zadek a zjistis ze i v USA se nekde za dalnice plati. Viz napr  I-80 E. A to neni jedina.

0/0
27.5.2015 11:06

K19r76y46š68t86o49f 43L12a28n26í82k 1569490655255

od EU bych ocekaval nejaky jednotny systém pro vyber myta za pouzivani dalnic  mozna i ostatních komunikaci na bazi satelitního sledovani jednotlivých vozidel a následného vyuctovani za urcite obdobi. ale vzhledem k tomu, ze se asi zanedlouho rozpadne, to zrejme nemá smysl.

+1/0
9.5.2015 13:53

P48r38o63u77z45a 74Z72d77e97n78ě58k 4806482736843

Původní smysl dálnic bylo odvést tranzitní dopravu mimo obce a města a ulevit silnicím nižších tříd. Zpoplatnění dálnic kdekoli je lumpárna, kterou bychom neměli podporovat. Dálnice není jiná silnice než ostatní. Z celého výběru za poplatky si udělá byznys soukromý subjekt i v Německu.

+1/0
9.5.2015 11:39

V50l51a17d25a 30S71i56m78o93n62i41k 3649363893555

Ale on ji někdo musí vybudovat a následně opravovat - většinou z veřejných prostředků. A kdo jiný by měl platit údržbu a renovace než uživatel? A uživatel bude i pražský Pepík, jedoucí na víkend Mnichova.

0/0
9.5.2015 15:14

M44a10r12e70k 80H43r58u63b56y 6557402271648

Vybudujeme dalnice, aby se zrychlila doprava, a pak je zpoplatnime, aby se jim doprava vyhybala. 8-o

+14/−4
9.5.2015 0:05

J30a22n 63U92l60r21i11c61h 7830923868318

Nikdo se jim vyhýbat nebude.

+3/0
9.5.2015 7:45

T85o96m97á51š 54T29a37t77í94č17e77k 5470882200378

Není to pravda. Tedy pokud Němcům projde, že to, co dají za mýtné, dostanou zpátky v úlevě na dani, tak se tomu nebudou vyhýbat Němci. Ale cizinci? Proč by ne? Z Pasova do Emmerichu (holandská hranice) projedeš po B8, kterou občas volí Němci namísto dálnice, protože je tak romantická... :-)

0/0
9.5.2015 10:12
Foto

I93v21a88n 60K10o59p91t85a 5437512401127

Myslím že ani cizinci se jim nebudou vyhýbat. Obzvlášť při delších trasách je časová úspora dost zásadní.

+1/0
9.5.2015 10:21

T52o96m68á23š 24T15a71t39í87č39e35k 5780602320498

Tak jistě. Ovšem ti, kteří neprojíždí celý Německo, zi by se jim na to vykašlat mohli, typicky ti, kteří jezdí na přeshraniční nákupy. Však proto taky chtěli Bavoráci a Sasové možnost stanovit výjimečný trasy bez poplatků, aby jim lidi nejezdili přes vesnice.

+1/0
9.5.2015 10:26
Foto

I26v40a12n 35K97o48p31t49a 5607342101107

Nevím pro ty nákupy je vždy alternativní trasa po B. tam nevidím problém. Holt se nesvezete na plný plyn.

A dál jak 50 km od hranic už pojedete po A, jezdím pravidelně ca 200 km do vnitrozemí a že bych jezdil po bundeskách vůbec neuvažuju.

+1/0
9.5.2015 10:30

P87e43t65r 95V97o56p60i24č62k89a 2442482588582

A v tom je jádro pudla. Pravidelně, tj. často. :-)

0/0
9.5.2015 17:39
Foto

I83v58a43n 87K48o43p68t56a 5657872931297

Pokud jezdite týdně tak už se roční známka vyplatí, pokud jedete jednou za rok tranzit někam koupite si kratkodobou. Pokud jezdite příležitostně na nakup do nejbližšího města od hranic tak hold pojedete po bundesce. Kde je problém? Jde jen o vasi volbu. Stejne z cech po dálnici můžete tak akorát do Drážďan(vede tam pěkná bundeska pres Zinwald), nebo do Norimberku ( ten je ale od hranic uz trochu dal)

+1/0
9.5.2015 19:49

T89o51m28á95š 67T34a80t48í75č40e41k 5780202260708

Přesně tak. V chudém Portugalsku (znám, znám...) se vybudovaly dálnice do těch - na tamní poměry - chudých regionů, aby tak byly podpořeny. Ovšem dálnice jsou zpoplatněné, a to tak vysoko, že se jezdí po starých silnicích.

+1/0
9.5.2015 10:06

V86l11a67d80a 27S76i63m60o82n16i91k 3769433213935

Portugalsko ovšem není sítí dálnic protkané Německo. Pořád nechápu, proč by € 40 ( nebo kolik to má být) mělo položit českého automobilistu. Vždyť je to ekvivalent ca 27 l  benzinu.

0/0
9.5.2015 15:17

V24l75a54d78a59n 91Č89e80r50n68í17č27e79k 8722416723110

V každé zemi se najde něco co je placeno pouze z daní poplatníků té dané země a není možné za tyto služby požadovat od cizinců poplatek.

+2/−3
9.5.2015 0:00

V47e75n86d38e88l34í42n 46C83h58l51u62p56a39t65ý 4722314602801

Skoda, nemecky system platenia myta bol najlepsi z celej EU. Ziadne hlupe nalepky, mytne brany, proste kazdy plati cestnu dan podla eko zataze vozidla a hotovo. Jediny problem je, ze okolite staty z toho v podstate tazili, ked "doma" zaviedli nalepky a po nemeckych dialniciach si tym zahranicne auta jazdili zadarmo. 

Najlepsie riesenie by naopak bolo, keby sucasny nemecky system platil v celej EU. Cize by sa vsade zrusili nalepky, mytne brany a cestnou danou by sa financovala dialnicna siet.

+8/0
8.5.2015 23:26

J85a30k44u29b 28Š92a49f11a53n45d89a 7595447401141

A jak vyřešíte to, když nějaká země bude výrazně tranzitní, zvláště pro kamiony.

0/0
9.5.2015 8:06

R47a54d86e60k 76J90a94n37a96t45a 9595246764462

Nojo, ale hlavním problém co se řeší v silniční síti, je, že je vždy někde vyčerpaná kapacita (zácpy). Jak to jde dohromady s vám navrhovaným paušálním zpoplatněním? Které silně zvýhodňuje toho, co jezdí hodně?

0/0
9.5.2015 11:50

P55a46u92l 52G95l52a81b53a35s85n84i52a 9432822123534

Od 80-tých let, co žiju v Německu, se pořád vede v politice debata o mýtném na německých dálnicích. A furt nic. A jak píše paní Hana Krivanek, tak si taky myslím, že tu navrhovanou podobu mýtného s daňovou úlevou brusel zatrhne.

0/−1
8.5.2015 23:18

V54l13a17d69a 77S88i80m36o33n82i50k 3699293523815

Vsadíme se ? To by všichni museli být padlí na hlavu, aby se snažili zabránit hospodáři, aby se staral o svůj majetek ve prospěch všech motoristů, tedy i těch zahraničních.

0/0
9.5.2015 15:19
Foto

V47a13c17l11a49v 47V76a89v14r27a 3627114525777

OK nasaďte cenu až se vám protočí panenky a budete čumět jak se zpoplatnění projeví na cenách DOSOVA VŠEHO zboží v obchodech.

Jak budete konkurenceschopní a jak vás Amerika cenově na celém světě snadno překoná.

Až Němec sedne na hrnec a bude řvát aby Amerika "něco" udělala s cenama nebo dolarem, a Němec mohl zase pracovat. Nemohu se dočkat svobodné výměny zboží mezi USA a EU. To bude jedna sranda.

0/−1
9.5.2015 15:40

V74l47a49d34a 89S74i81m35o94n19i32k 3629523813755

Aha, důchodce z Fordu je opět na scéně . Vítejte !!

Jenom pro Vaši informaci - díky slabému EURu jede německý a evropský automobilový průmysl " jako z praku " - to když se budeme bavit o branži, v které jste se podle Vašich řečí pohyboval.  Nebo se mýlím, když tvrdím, že BMW, Daimler, VW, Porsche  úspěšně prodávají v Americe vyšší objemy?

Byl bych skutečně nesmírně rád , kdybyste mi vysvětlil, jak mýto pro osobní auta s neněmeckou značkou na dálnici Norimberk - Frankfurt může zásadně cokoliv zdražit.

Amerika Evropu překonává v poslední době hlavně mimotržním zásahy (jistě pamatujete G. W. Bush a jeho zestátňování finančních institucí) a dluhy. Nevlastní náhodou půl Ameriky už bratří Číňané?  

Takže tak - doku by l kurz 1,35, Německo prosperovalo. Teď je kurz 1,12 a exportu se daří dál ...

A až bude Amerika reexportovat zboží Made in PLC, to bude opravdu taškařice:-)

+2/0
9.5.2015 15:52

R10a10d16e32k 78T82o13m95š15ů 3215483372491

;-D ještě před lety důchodce z Fordu Vávra aka Thyronx vykládal, jak VW nemá na to být v čele světových automobilek a že je brzy Ford předstihne. A kde je dnes Ford a kde VW, které atakuje první pozici na světě. Takže asi tak k jeho předpovědím. Je vidět, že už mu v USA dobře vypláchli mozek.

+1/0
9.5.2015 22:14

V15l26a10d23a 43S86i97m92o74n87i93k 3579713243495

Ta cena má být ročně !! - ca 40€. To je na osobní bankrot ??

0/0
9.5.2015 15:56

R63a28d72e47k 76T82o80m48š79ů 3965563712631

Thyronxi, tvé předpovědi jsou prostě mimo. Stejně jako jsi před lety předpovídal, jak Ford brzy snadno překoná VW. Kde je dnes VW, které atakuje první místo na světě a kde je Ford. :-P Už jsi v tý Americe trošku mimo obraz. :-P

0/0
9.5.2015 22:18

H98a22n83a 83K58r80i22v61a32n34e69k 2761925812513

Brusel to Nemcum zatrhne, to je jiste; bud' budou platit vsichni (Nemci + cizinci) nebo nikdo. Diskriminace Brusel akceptovat nebude. :-)

+1/−6
8.5.2015 22:57

J37a91n 81H24a63b40r58y38c37h 3667878690174

Ano, budou platit všichni. Teď platí jen Němci. Proto začnou platit i cizinci. Trapi vás, ze Němci budou platit méně nez doteď? V tom vidíte tu diskriminaci? Ja vidím diskriminaci v současném stavu, kdy Němci platí, ale cizinci jezdí po jejich dálnicích zadarmo.

+5/0
8.5.2015 23:21

P69e37t58r 43N74o23v18o26t16n80y 3949492899792

Němci už plati ted.

+5/0
8.5.2015 23:27

F86r34a90n94t48i90s97e33k 25K66r97a43l 8350416334242

Ano plati..a je docela hodne....

+2/0
9.5.2015 0:15

V75e88n53d62e27l57í20n 60C60h86l10u56p87a11t12ý 4372384482621

Ono to nie je take jednoduche, nikto nehovori o Nemcoch a cudzincoch, ale o tych ktori maju auto prihlasene v Nemecku. Ja napriklad tiez nie som Nemec, ale auto mam prihlasene v Nemecku => nalepku platit nebudem. Teda, budem, ale budem si ju moct odpocitat z dane, ktoru zaplatim.

Netvrdim, ze sa mi ten system uplne paci, ale nerozumiem, co je na nom diskriminacne. Je to podobne ako keby niekto v Cesku napadol, ze si moze odpocitat uroky z hypoteky z dani iba ten, kto ma nehnutelnost v ceskom katastri.

+1/0
8.5.2015 23:30

P88e45t68r 63M54u49n70z93a33r 1125501979426

Že tady žvaní o diskriminaci právě Švýcarka. Vy už jste zavedli týdenní a měsíční dálniční známky, nebo si tam musí každý koupit tu roční?

0/0
9.5.2015 6:43

H37a62n27a 77K90r78i29v35a47n89e48k 2601895952953

Ja zvanim o diskriminaci proto, ze ja platim v CH jak dane tak take znamku.

A mj. jsme zabranili v referendu zvyseni mytneho ze 40 CHF na 100 CHF, jak to chtel Bundesrat. :-)

A 40 franku neni nic, v Cesku stoji rocni znamka vic.

0/0
9.5.2015 10:03

J85a28n 44P53r88i72c68h69y35s27t58a39l 8241168213

To je zase titulek!

Vzdyt to mate vysvetleno hned pod tim titulkem! To to po sobe vubec nectete?

Konkretne: "...schválila i Spolková rada, Bundesrat."

To si fakt myslite, ze "spolkova rada" je rodu muzskeho?

Kdyz uz musite cpat k nemeckemu slovu ceskou koncovku, tak ji aspon dejte ve spravnem rodu. TA Bundesrat, protoze TA rada.

Samozrejme, ze to slo napsat i tak, abyste se te hloupe koncovce vyhnuli.

0/−2
8.5.2015 20:55

L27a33d33i81s77l95a31v 81T11o90m57á24n38e55k 7717677675318

uz mate klid?

+2/0
8.5.2015 21:10

P36e49t43r 39N80o38v16o19t13n87y 3639842669122

Bundesrat je v Němčině der, ne? Tak klidek, ať vam nepraskne žilka.

+4/0
8.5.2015 21:55

L12a23d17i69s64l67a24v 94T94o69m29á25n43e10k 7117127145908

v nemecku kazdy majitel plati dan z auta, takze to neni nic nespravedliveho. hlavne aby se nenapadlo limitovat rychlost, to by mne teprve nakrkli.

+4/0
8.5.2015 20:44

J19a94n 84P35r82i21c23h30y93s24t21a63l 8791978763

Je to nespravedlive, protoze ja taky platim dan z auta - a vyssi nez Nemci. Presto ode me taky budou chtit mytne, zatimco kdyz prijedou Nemci sem, tak za pouziti dalnic a silnic neplati nic.

+1/−6
8.5.2015 20:57

J49a54n 72R87i56e71g72e60l 1164346105382

co to meles? Nemec si musi kupit dalnicni znamku jako ty hlavo....

+6/0
8.5.2015 21:00

J78a36n 11P28r93i91c77h59y83s89t88a92l 8231548523

1. Co mi tykas?

2. Ja si dalnicni znamku musim koupit jenom kdyz jedu do Ceska. Tady zadne dalnicni znamky nemame.

+2/−1
8.5.2015 21:03

L13a44d95i27s29l74a51v 55T53o38m38á52n83e83k 7947557555568

tady je kde ty hlavo?

0/−1
8.5.2015 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.