Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Německo od příštího roku zavede mýtné na dálnicích pro osobní auta. Zákon, kterému už dříve dal zelenou Spolkový sněm, schválila i Spolková rada, Bundesrat. Horní komora, která zastupuje německé spolkové země, nemohla zavedení mýtného vetovat, jen odložit jeho platnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83l59e59š 64V68o85n22d28r75á91k 9580736575

Je obrovská škoda, že EU místo toho, aby za evropské peníze dláždila náves v každé zapadlé vesnici, neinvestuje raději do rozvoje evropských dálnic. Je ostuda, že ani hlavní města EU nejsou propojena dálniční sítí. Zatímco z vydlážděné návsi má prospěch pár vesničanů, z fungujících dálnic by měla prospěch celá EU. Na to dláždění se promrhá takových peněz, že by ty dálnice klidně mohly být i bez poplatků. A pokud platit, tak jako v Německu, tj. silniční daň.

Vybírání mýtného není nic nového – dříve se mýto vybíralo za přejezd mostů. A spisovatel Čapek ve své pohádce o loupežníku Lotrandovi správně vystihl, že to je zlodějna, kterou se lze živit poctivě…

+1/0
9.5.2015 17:40

J42i20n37d48ř46i72c74h 79Š30k63o67p50e53k 4805941760625

jo ve vesnicích a městech nežijí lidi, takže se tam nemá investovat dle tebe ?

Dle tvé logiky by zase lidi žijící ve vesnicích a městech, proč se investuje do dálnic, když my je stejně nevyužíváme

+1/0
9.5.2015 18:47

A83l47e24š 15V43o30n12d96r58á75k 9710596655

V tom případě požaduji, aby EU vydláždila i můj dvorek, protože po těch vydlážděných návsích nikdy chodit nebudu, kdežto po svém dvorku chodím dennodenně… logika tupců je prostě geniální :-)

0/0
10.5.2015 11:48

V50a93c67l52a43v 33V30a26v57r25a 3537424165967

víte.... USA vám dala ZDARMA sluřby GPS a dávno předtím ZDARMA Internet. Filtrování a zpoplatnění Internetu a dokonce i jen E-mailů se snaží EU už mnoho let a nedaří se. Je necenzurovaný a tím TRNEM v oku EU a nejen komunistů v Číně nebo Islámistů. Každé totalitní společnosti VADÍ a bude VADIT cokoliv kde není cenzura. Od tisku, TV až po ten Internet. (A není to vůbec o finančním zisku).

Máte představu že by vám EU dala zdarma Euro GPS nebo nedej Bože Internetovou síť aniž by na ní vydělávala horentní poplatky?  Máte v EU vůbec něco zadarmo? Máte alespoň svobodu vyrábět a prodávat Tuzemský RUM?

+1/−1
9.5.2015 15:36

V75l26a53d80a 78S96i73m94o98n97i84k 3829543853535

Neexistuje něco takového jako oběd zdarma

0/0
9.5.2015 15:53

V77l30a40d55a 98S46i20m35o98n47i87k 3799853663925

hm - volný - a proto fa Google práskla v Číně uživatele státním orgánům?

0/0
9.5.2015 15:56

G43e35o45r56g 17K96o60m89b88e15r78e95c 9254471216871

Vavro, kdyz je ta USA tak uzasna tak proc stale lezes na ceskej internet? 8-o A kdyz zu mluvis o cenzure tak USA je vzornym prikladem jak se pouziva cenzura.

0/0
27.5.2015 11:02

V33a83c16l31a25v 15V53a36v20r18a 3327204545437

V USA nikde na Interstátních dálnicích se nesmí platit mýtné.

Třeba I-94 nebo I-75 která vede od severu po konec Floridy, se nesmí zpoplatnit. Jde o laciný transport nejen zboží ale i o turistiku. Neznáme dálniční známky, neznáme mýtné ve 47 státech Unie, a máme velmi nízko zdaněný benzín a jiná paliva. DPH (sales tax) se pohybuje okolo 6ti%. a v několika státech není žádná. Také z nákupů přes Internet se zpravidla neplatí DPH.

Prosperita a životní úroveň začíná tam, kde jsou nízké daně. Příkladem špatným jsou vaše oblíbené a vychvalované severské země jako Švédsko , nebo dokonce Dánsko. Tam možná ženy rodí nejlépe na celém světě, ale jejich děti budou mít i nadále jedny z nejvyšších daní na světě.

USA je Unie založena na nízkém zdanění a minimálním zpoplatnění čehokoliv. Proto ta prosperita.

EU je naopak založena na maximálním zpoplatnění všeho a přerozdělování vybraných peněz. To je velká chyba. A na co ty obrovské sumy jdou? No určitě ne na zvyšování životní úrovně obyvatelstva. Z nich těží jen hromádka europoslanců (včetně toho českého komunisty). A podvodníků typu Špidly, který v EU neodvedl za korunu práce.

+1/0
9.5.2015 15:29

I50v66a96n48a 17N95o77v74a89k38o40v18a 2522322259392

Tolik zebraku jsem nevidela v EU za cely zivot jak nedavno za tyden v USA. Asi tu je opravdu neco spatne.

+3/0
9.5.2015 15:44

V87l19a93d92a 61S69i77m44o82n87i91k 3939883193585

Chcete naznačit, že Dánsko a Švédsko mají slabou životní úroveň ? To nemůžete myslet vážně ani Vy. Nevím, kolik flašek by muselo řinčet na stole.

0/0
9.5.2015 15:55

G52e92o21r39g 87K66o84m38b68e64r18e53c 9284211306211

Vavro lzes jak kdyz tiskne. Vystrc nekdy z ty tvy Floridy zadek a zjistis ze i v USA se nekde za dalnice plati. Viz napr  I-80 E. A to neni jedina.

0/0
27.5.2015 11:06

K91r65y42š73t49o32f 62L48a60n56í48k 1959240845475

od EU bych ocekaval nejaky jednotny systém pro vyber myta za pouzivani dalnic  mozna i ostatních komunikaci na bazi satelitního sledovani jednotlivých vozidel a následného vyuctovani za urcite obdobi. ale vzhledem k tomu, ze se asi zanedlouho rozpadne, to zrejme nemá smysl.

+1/0
9.5.2015 13:53

P86r32o52u11z48a 86Z23d70e21n75ě88k 4826112946373

Původní smysl dálnic bylo odvést tranzitní dopravu mimo obce a města a ulevit silnicím nižších tříd. Zpoplatnění dálnic kdekoli je lumpárna, kterou bychom neměli podporovat. Dálnice není jiná silnice než ostatní. Z celého výběru za poplatky si udělá byznys soukromý subjekt i v Německu.

+1/0
9.5.2015 11:39

V13l93a59d34a 52S43i42m70o61n37i18k 3729513643245

Ale on ji někdo musí vybudovat a následně opravovat - většinou z veřejných prostředků. A kdo jiný by měl platit údržbu a renovace než uživatel? A uživatel bude i pražský Pepík, jedoucí na víkend Mnichova.

0/0
9.5.2015 15:14

M83a89r81e51k 47H42r51u32b47y 6197952381398

Vybudujeme dalnice, aby se zrychlila doprava, a pak je zpoplatnime, aby se jim doprava vyhybala. 8-o

+14/−4
9.5.2015 0:05

J79a88n 96U19l15r28i84c85h 7680163228948

Nikdo se jim vyhýbat nebude.

+3/0
9.5.2015 7:45

T31o18m68á20š 66T44a75t38í68č52e50k 5720142660978

Není to pravda. Tedy pokud Němcům projde, že to, co dají za mýtné, dostanou zpátky v úlevě na dani, tak se tomu nebudou vyhýbat Němci. Ale cizinci? Proč by ne? Z Pasova do Emmerichu (holandská hranice) projedeš po B8, kterou občas volí Němci namísto dálnice, protože je tak romantická... :-)

0/0
9.5.2015 10:12
Foto

I15v62a24n 47K24o56p83t91a 5317942761307

Myslím že ani cizinci se jim nebudou vyhýbat. Obzvlášť při delších trasách je časová úspora dost zásadní.

+1/0
9.5.2015 10:21

T56o55m72á32š 46T75a19t72í98č81e74k 5150392400168

Tak jistě. Ovšem ti, kteří neprojíždí celý Německo, zi by se jim na to vykašlat mohli, typicky ti, kteří jezdí na přeshraniční nákupy. Však proto taky chtěli Bavoráci a Sasové možnost stanovit výjimečný trasy bez poplatků, aby jim lidi nejezdili přes vesnice.

+1/0
9.5.2015 10:26
Foto

I74v35a81n 71K89o71p10t92a 5477202441747

Nevím pro ty nákupy je vždy alternativní trasa po B. tam nevidím problém. Holt se nesvezete na plný plyn.

A dál jak 50 km od hranic už pojedete po A, jezdím pravidelně ca 200 km do vnitrozemí a že bych jezdil po bundeskách vůbec neuvažuju.

+1/0
9.5.2015 10:30

P74e62t94r 87V29o68p66i64č69k70a 2752672748352

A v tom je jádro pudla. Pravidelně, tj. často. :-)

0/0
9.5.2015 17:39
Foto

I91v57a78n 79K52o56p52t55a 5897542201597

Pokud jezdite týdně tak už se roční známka vyplatí, pokud jedete jednou za rok tranzit někam koupite si kratkodobou. Pokud jezdite příležitostně na nakup do nejbližšího města od hranic tak hold pojedete po bundesce. Kde je problém? Jde jen o vasi volbu. Stejne z cech po dálnici můžete tak akorát do Drážďan(vede tam pěkná bundeska pres Zinwald), nebo do Norimberku ( ten je ale od hranic uz trochu dal)

+1/0
9.5.2015 19:49

T11o55m92á59š 84T13a77t19í53č12e37k 5150162390138

Přesně tak. V chudém Portugalsku (znám, znám...) se vybudovaly dálnice do těch - na tamní poměry - chudých regionů, aby tak byly podpořeny. Ovšem dálnice jsou zpoplatněné, a to tak vysoko, že se jezdí po starých silnicích.

+1/0
9.5.2015 10:06

V48l57a95d55a 39S25i47m25o19n47i36k 3599423293805

Portugalsko ovšem není sítí dálnic protkané Německo. Pořád nechápu, proč by € 40 ( nebo kolik to má být) mělo položit českého automobilistu. Vždyť je to ekvivalent ca 27 l  benzinu.

0/0
9.5.2015 15:17

V12l20a83d51a59n 22Č62e41r64n68í37č70e86k 8432616333500

V každé zemi se najde něco co je placeno pouze z daní poplatníků té dané země a není možné za tyto služby požadovat od cizinců poplatek.

+2/−3
9.5.2015 0:00

V37e18n36d45e51l28í59n 26C81h73l89u49p10a60t28ý 4952904692711

Skoda, nemecky system platenia myta bol najlepsi z celej EU. Ziadne hlupe nalepky, mytne brany, proste kazdy plati cestnu dan podla eko zataze vozidla a hotovo. Jediny problem je, ze okolite staty z toho v podstate tazili, ked "doma" zaviedli nalepky a po nemeckych dialniciach si tym zahranicne auta jazdili zadarmo. 

Najlepsie riesenie by naopak bolo, keby sucasny nemecky system platil v celej EU. Cize by sa vsade zrusili nalepky, mytne brany a cestnou danou by sa financovala dialnicna siet.

+8/0
8.5.2015 23:26

J46a78k68u26b 14Š94a72f14a12n16d21a 7795677291751

A jak vyřešíte to, když nějaká země bude výrazně tranzitní, zvláště pro kamiony.

0/0
9.5.2015 8:06

R42a60d54e89k 62J19a32n32a62t31a 9915696284882

Nojo, ale hlavním problém co se řeší v silniční síti, je, že je vždy někde vyčerpaná kapacita (zácpy). Jak to jde dohromady s vám navrhovaným paušálním zpoplatněním? Které silně zvýhodňuje toho, co jezdí hodně?

0/0
9.5.2015 11:50

P67a54u81l 48G88l28a48b30a96s56n77i32a 9512262653364

Od 80-tých let, co žiju v Německu, se pořád vede v politice debata o mýtném na německých dálnicích. A furt nic. A jak píše paní Hana Krivanek, tak si taky myslím, že tu navrhovanou podobu mýtného s daňovou úlevou brusel zatrhne.

0/−1
8.5.2015 23:18

V83l37a39d76a 37S64i74m98o10n52i56k 3209243443655

Vsadíme se ? To by všichni museli být padlí na hlavu, aby se snažili zabránit hospodáři, aby se staral o svůj majetek ve prospěch všech motoristů, tedy i těch zahraničních.

0/0
9.5.2015 15:19

V15a53c65l80a18v 63V11a44v76r58a 3767334705627

OK nasaďte cenu až se vám protočí panenky a budete čumět jak se zpoplatnění projeví na cenách DOSOVA VŠEHO zboží v obchodech.

Jak budete konkurenceschopní a jak vás Amerika cenově na celém světě snadno překoná.

Až Němec sedne na hrnec a bude řvát aby Amerika "něco" udělala s cenama nebo dolarem, a Němec mohl zase pracovat. Nemohu se dočkat svobodné výměny zboží mezi USA a EU. To bude jedna sranda.

0/−1
9.5.2015 15:40

V32l41a94d67a 86S32i90m26o71n78i53k 3209263423455

Aha, důchodce z Fordu je opět na scéně . Vítejte !!

Jenom pro Vaši informaci - díky slabému EURu jede německý a evropský automobilový průmysl " jako z praku " - to když se budeme bavit o branži, v které jste se podle Vašich řečí pohyboval.  Nebo se mýlím, když tvrdím, že BMW, Daimler, VW, Porsche  úspěšně prodávají v Americe vyšší objemy?

Byl bych skutečně nesmírně rád , kdybyste mi vysvětlil, jak mýto pro osobní auta s neněmeckou značkou na dálnici Norimberk - Frankfurt může zásadně cokoliv zdražit.

Amerika Evropu překonává v poslední době hlavně mimotržním zásahy (jistě pamatujete G. W. Bush a jeho zestátňování finančních institucí) a dluhy. Nevlastní náhodou půl Ameriky už bratří Číňané?  

Takže tak - doku by l kurz 1,35, Německo prosperovalo. Teď je kurz 1,12 a exportu se daří dál ...

A až bude Amerika reexportovat zboží Made in PLC, to bude opravdu taškařice:-)

+2/0
9.5.2015 15:52

R62a66d22e42k 54T42o54m91š49ů 3425653302141

;-D ještě před lety důchodce z Fordu Vávra aka Thyronx vykládal, jak VW nemá na to být v čele světových automobilek a že je brzy Ford předstihne. A kde je dnes Ford a kde VW, které atakuje první pozici na světě. Takže asi tak k jeho předpovědím. Je vidět, že už mu v USA dobře vypláchli mozek.

+1/0
9.5.2015 22:14

V97l81a69d77a 52S17i83m80o76n65i14k 3279323693895

Ta cena má být ročně !! - ca 40€. To je na osobní bankrot ??

0/0
9.5.2015 15:56

R97a68d74e19k 67T89o84m18š43ů 3665493572341

Thyronxi, tvé předpovědi jsou prostě mimo. Stejně jako jsi před lety předpovídal, jak Ford brzy snadno překoná VW. Kde je dnes VW, které atakuje první místo na světě a kde je Ford. :-P Už jsi v tý Americe trošku mimo obraz. :-P

0/0
9.5.2015 22:18

H59a34n88a 44K24r16i44v94a22n49e91k 2921725542643

Brusel to Nemcum zatrhne, to je jiste; bud' budou platit vsichni (Nemci + cizinci) nebo nikdo. Diskriminace Brusel akceptovat nebude. :-)

+1/−6
8.5.2015 22:57

J97a46n 33H85a52b69r82y16c74h 3257728790474

Ano, budou platit všichni. Teď platí jen Němci. Proto začnou platit i cizinci. Trapi vás, ze Němci budou platit méně nez doteď? V tom vidíte tu diskriminaci? Ja vidím diskriminaci v současném stavu, kdy Němci platí, ale cizinci jezdí po jejich dálnicích zadarmo.

+5/0
8.5.2015 23:21

P57e79t42r 37N10o48v84o64t26n21y 3349592249352

Němci už plati ted.

+5/0
8.5.2015 23:27

F10r32a51n33t25i30s11e12k 68K51r75a76l 8850116534562

Ano plati..a je docela hodne....

+2/0
9.5.2015 0:15

V17e23n67d58e39l94í37n 66C43h57l28u64p74a93t10ý 4702324672791

Ono to nie je take jednoduche, nikto nehovori o Nemcoch a cudzincoch, ale o tych ktori maju auto prihlasene v Nemecku. Ja napriklad tiez nie som Nemec, ale auto mam prihlasene v Nemecku => nalepku platit nebudem. Teda, budem, ale budem si ju moct odpocitat z dane, ktoru zaplatim.

Netvrdim, ze sa mi ten system uplne paci, ale nerozumiem, co je na nom diskriminacne. Je to podobne ako keby niekto v Cesku napadol, ze si moze odpocitat uroky z hypoteky z dani iba ten, kto ma nehnutelnost v ceskom katastri.

+1/0
8.5.2015 23:30

P46e33t48r 95M92u46n14z33a35r 1235421889556

Že tady žvaní o diskriminaci právě Švýcarka. Vy už jste zavedli týdenní a měsíční dálniční známky, nebo si tam musí každý koupit tu roční?

0/0
9.5.2015 6:43

H68a87n54a 90K11r94i70v34a37n51e61k 2911615302643

Ja zvanim o diskriminaci proto, ze ja platim v CH jak dane tak take znamku.

A mj. jsme zabranili v referendu zvyseni mytneho ze 40 CHF na 100 CHF, jak to chtel Bundesrat. :-)

A 40 franku neni nic, v Cesku stoji rocni znamka vic.

0/0
9.5.2015 10:03

J45a12n 79P82r49i96c30h31y92s80t77a13l 8701178823

To je zase titulek!

Vzdyt to mate vysvetleno hned pod tim titulkem! To to po sobe vubec nectete?

Konkretne: "...schválila i Spolková rada, Bundesrat."

To si fakt myslite, ze "spolkova rada" je rodu muzskeho?

Kdyz uz musite cpat k nemeckemu slovu ceskou koncovku, tak ji aspon dejte ve spravnem rodu. TA Bundesrat, protoze TA rada.

Samozrejme, ze to slo napsat i tak, abyste se te hloupe koncovce vyhnuli.

0/−2
8.5.2015 20:55

L75a41d61i57s39l47a51v 47T77o70m47á25n11e30k 7687227535498

uz mate klid?

+2/0
8.5.2015 21:10

P83e11t41r 42N63o84v83o61t15n77y 3589482479402

Bundesrat je v Němčině der, ne? Tak klidek, ať vam nepraskne žilka.

+4/0
8.5.2015 21:55

L85a84d14i83s31l24a15v 63T24o42m66á39n98e22k 7287887605278

v nemecku kazdy majitel plati dan z auta, takze to neni nic nespravedliveho. hlavne aby se nenapadlo limitovat rychlost, to by mne teprve nakrkli.

+4/0
8.5.2015 20:44

J92a29n 19P11r14i26c91h24y26s53t61a47l 8621558553

Je to nespravedlive, protoze ja taky platim dan z auta - a vyssi nez Nemci. Presto ode me taky budou chtit mytne, zatimco kdyz prijedou Nemci sem, tak za pouziti dalnic a silnic neplati nic.

+1/−6
8.5.2015 20:57

J41a61n 86R87i11e82g53e36l 1644226805252

co to meles? Nemec si musi kupit dalnicni znamku jako ty hlavo....

+6/0
8.5.2015 21:00

J70a65n 74P59r10i61c66h34y31s86t34a47l 8501378743

1. Co mi tykas?

2. Ja si dalnicni znamku musim koupit jenom kdyz jedu do Ceska. Tady zadne dalnicni znamky nemame.

+2/−1
8.5.2015 21:03

L81a53d75i36s40l83a84v 72T56o16m17á44n55e36k 7547587105528

tady je kde ty hlavo?

0/−1
8.5.2015 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.