Diskuze

Zavedení mýtného na dálnicích v Německu je jisté, prošlo i Bundesratem

Německo od příštího roku zavede mýtné na dálnicích pro osobní auta. Zákon, kterému už dříve dal zelenou Spolkový sněm, schválila i Spolková rada, Bundesrat. Horní komora, která zastupuje německé spolkové země, nemohla zavedení mýtného vetovat, jen odložit jeho platnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je obrovská škoda, že EU místo toho, aby za evropské peníze dláždila náves v každé zapadlé vesnici, neinvestuje raději do rozvoje evropských dálnic. Je ostuda, že ani hlavní města EU nejsou propojena dálniční sítí. Zatímco z vydlážděné návsi má prospěch pár vesničanů, z fungujících dálnic by měla prospěch celá EU. Na to dláždění se promrhá takových peněz, že by ty dálnice klidně mohly být i bez poplatků. A pokud platit, tak jako v Německu, tj. silniční daň.

Vybírání mýtného není nic nového – dříve se mýto vybíralo za přejezd mostů. A spisovatel Čapek ve své pohádce o loupežníku Lotrandovi správně vystihl, že to je zlodějna, kterou se lze živit poctivě…

1 0
možnosti

jo ve vesnicích a městech nežijí lidi, takže se tam nemá investovat dle tebe ?

Dle tvé logiky by zase lidi žijící ve vesnicích a městech, proč se investuje do dálnic, když my je stejně nevyužíváme

1 0
možnosti

víte.... USA vám dala ZDARMA sluřby GPS a dávno předtím ZDARMA Internet. Filtrování a zpoplatnění Internetu a dokonce i jen E-mailů se snaží EU už mnoho let a nedaří se. Je necenzurovaný a tím TRNEM v oku EU a nejen komunistů v Číně nebo Islámistů. Každé totalitní společnosti VADÍ a bude VADIT cokoliv kde není cenzura. Od tisku, TV až po ten Internet. (A není to vůbec o finančním zisku).

Máte představu že by vám EU dala zdarma Euro GPS nebo nedej Bože Internetovou síť aniž by na ní vydělávala horentní poplatky?  Máte v EU vůbec něco zadarmo? Máte alespoň svobodu vyrábět a prodávat Tuzemský RUM?

1 1
možnosti

Neexistuje něco takového jako oběd zdarma

0 0
možnosti

V USA nikde na Interstátních dálnicích se nesmí platit mýtné.

Třeba I-94 nebo I-75 která vede od severu po konec Floridy, se nesmí zpoplatnit. Jde o laciný transport nejen zboží ale i o turistiku. Neznáme dálniční známky, neznáme mýtné ve 47 státech Unie, a máme velmi nízko zdaněný benzín a jiná paliva. DPH (sales tax) se pohybuje okolo 6ti%. a v několika státech není žádná. Také z nákupů přes Internet se zpravidla neplatí DPH.

Prosperita a životní úroveň začíná tam, kde jsou nízké daně. Příkladem špatným jsou vaše oblíbené a vychvalované severské země jako Švédsko , nebo dokonce Dánsko. Tam možná ženy rodí nejlépe na celém světě, ale jejich děti budou mít i nadále jedny z nejvyšších daní na světě.

USA je Unie založena na nízkém zdanění a minimálním zpoplatnění čehokoliv. Proto ta prosperita.

EU je naopak založena na maximálním zpoplatnění všeho a přerozdělování vybraných peněz. To je velká chyba. A na co ty obrovské sumy jdou? No určitě ne na zvyšování životní úrovně obyvatelstva. Z nich těží jen hromádka europoslanců (včetně toho českého komunisty). A podvodníků typu Špidly, který v EU neodvedl za korunu práce.

1 0
možnosti

Tolik zebraku jsem nevidela v EU za cely zivot jak nedavno za tyden v USA. Asi tu je opravdu neco spatne.

3 0
možnosti

od EU bych ocekaval nejaky jednotny systém pro vyber myta za pouzivani dalnic  mozna i ostatních komunikaci na bazi satelitního sledovani jednotlivých vozidel a následného vyuctovani za urcite obdobi. ale vzhledem k tomu, ze se asi zanedlouho rozpadne, to zrejme nemá smysl.

1 0
možnosti

Původní smysl dálnic bylo odvést tranzitní dopravu mimo obce a města a ulevit silnicím nižších tříd. Zpoplatnění dálnic kdekoli je lumpárna, kterou bychom neměli podporovat. Dálnice není jiná silnice než ostatní. Z celého výběru za poplatky si udělá byznys soukromý subjekt i v Německu.

1 0
možnosti

Ale on ji někdo musí vybudovat a následně opravovat - většinou z veřejných prostředků. A kdo jiný by měl platit údržbu a renovace než uživatel? A uživatel bude i pražský Pepík, jedoucí na víkend Mnichova.

0 0
možnosti

Vybudujeme dalnice, aby se zrychlila doprava, a pak je zpoplatnime, aby se jim doprava vyhybala. 8-o

14 4
možnosti

J24a36n 82U54l13r47i52c69h

9. 5. 2015 7:45

Nikdo se jim vyhýbat nebude.

3 0
možnosti

V každé zemi se najde něco co je placeno pouze z daní poplatníků té dané země a není možné za tyto služby požadovat od cizinců poplatek.

2 3
možnosti

Skoda, nemecky system platenia myta bol najlepsi z celej EU. Ziadne hlupe nalepky, mytne brany, proste kazdy plati cestnu dan podla eko zataze vozidla a hotovo. Jediny problem je, ze okolite staty z toho v podstate tazili, ked "doma" zaviedli nalepky a po nemeckych dialniciach si tym zahranicne auta jazdili zadarmo. 

Najlepsie riesenie by naopak bolo, keby sucasny nemecky system platil v celej EU. Cize by sa vsade zrusili nalepky, mytne brany a cestnou danou by sa financovala dialnicna siet.

8 0
možnosti

A jak vyřešíte to, když nějaká země bude výrazně tranzitní, zvláště pro kamiony.

0 0
možnosti

Od 80-tých let, co žiju v Německu, se pořád vede v politice debata o mýtném na německých dálnicích. A furt nic. A jak píše paní Hana Krivanek, tak si taky myslím, že tu navrhovanou podobu mýtného s daňovou úlevou brusel zatrhne.

0 1
možnosti

Vsadíme se ? To by všichni museli být padlí na hlavu, aby se snažili zabránit hospodáři, aby se staral o svůj majetek ve prospěch všech motoristů, tedy i těch zahraničních.

0 0
možnosti

Brusel to Nemcum zatrhne, to je jiste; bud' budou platit vsichni (Nemci + cizinci) nebo nikdo. Diskriminace Brusel akceptovat nebude. :-)

1 6
možnosti

Ano, budou platit všichni. Teď platí jen Němci. Proto začnou platit i cizinci. Trapi vás, ze Němci budou platit méně nez doteď? V tom vidíte tu diskriminaci? Ja vidím diskriminaci v současném stavu, kdy Němci platí, ale cizinci jezdí po jejich dálnicích zadarmo.

5 0
možnosti