Diskuze

Českým drahám klesá ztráta. Více vydělaly i díky vyšším dotacím

Ministerstvo dopravy a kraje loni výrazně navýšily dotace na ztrátové vlaky Českých drah. České dráhy se za loňský rok chlubí zlepšením hospodaření, z velké části jim však snížily ztrátu z osobní dopravy peníze z veřejných rozpočtů. I přes velký pokles nákladů na naftu či elektřinu jim totiž stát a kraje loni výrazně přidaly peníze, vlaků přitom nepřibylo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J35i81ř96í 39E23r82b68e73n

12. 5. 2015 18:23

NÁMĚT NA ČLÁNEK PRO PANA SŮRU: Mohl bych Vás poprosit o podobný ekonomický rozbor z výročních zpráv našeho společného krajského přítele, jímže je autobusový dopravce BusLine?

?Kolik desítek milionů korun tato firma za rok vysosá z krajského rozpočtu a z rozpočtů jednotlivých obcí zejména v Libereckém a Ústeckém kraji?

?Kolik činily tržby z jízdného této společnosti a jak jí přibylo (či spíše ubylo, jak vidím na mnou používaných spojích) pasažérů po loňském výrazném růstu jízdného?

?Jaký vliv na hospodaření společnosti mělo to, že v Ústeckém kraji už nesmějí používat autobusy starší 8 let, takže tam musejí pořizovat nové stroje a ten polofunkční vymlácený vozový park Crosswayů přesunuli do Libereckého kraje?

.

U nás díky tomu přesunu sešrotovali nejen desítky ještě vymlácenějších Karos 930 a 950, ale dokonce i dvě B732 z roku 1989. Těch jsem litoval nejvíc, LIAZka pod podlahou má nezaměnitelný štěkavý zvuk, neskonale příjemnější než ty slaboučké dunivé motory IVECO nebo ještě dunivější Renaulty...

0 0
možnosti
RJ

Vaše druhá otázka nedává smysl, protože (pokud se nepletu), uzavírá Liberecký kraj s autobusovými dopravci brutto smlouvy - výši jízdného určuje objednavatel, který nese i riziko změny tržeb, dopravce mu tržbu odevzdává. Respektive by se taková otázka týkala KORIDu.

0 0
možnosti
JH

J41a52n 47H43o27r19a

12. 5. 2015 11:59

Mistře Sůro, je vidět, že v trapnosti se neustále zdokonalujete......

....a tím teď nenarážím na Váš článek.

4 1
možnosti
PN

Jakým dotacím? Sura zas lže jak Rudé Právo?

3 2
možnosti
VH

To je spíš účelová manipulace se čtenáři. V je pan Sůra mistr.

3 1
možnosti
LP

Vypadá to, že ten Sůrův lžinadpis tu stále je. Soudnost tohoto pána dosáhla opět nového dna...

5 2
možnosti

M26a12r29t24i79n 38Š53u36l25c

12. 5. 2015 15:20

A v čem je pane Pastorku, ten nadpis lživý? Klesá ČD ztráta? Ano klesá. Zvýšily se jejich příjmy díky vyšším dotacím, tedy díky navýšení prostředků z veřejných zdrojů na úhradu prokazatelné ztráty? Ano zvýšily. Tak v čem je to lživé?

0 0
možnosti
JL

Dejte mi pár milionú dotaci a já z nich s radostí zaplatím daň z příjmů i sociální a zdravotní pojištění.

5 4
možnosti
RJ

A budete u toho ještě vozit lidi za cca 1 Kč/km i na relativně pomalých nelukrativních tratích, podle jízdní řády, který si vymyslí stát/kraj?

4 1
možnosti
JK

Už radši no comment. Tady se musí každá aspoň trochu pozitivní zpráva o ČD předělat tak, aby byli vidět v negativním světle a ještě se k tomu musí vyjádřit ten žlutý klaun, který provozuje v celé ČR pouze jedinou linku. Ať ČD udělají cokoliv je to pro iDnes vždycky špatně. Aha, já zapomněl on je vlastně Jančura kamarád majitele MAFRY.

11 6
možnosti
Foto

To víte, Sura ČD nenávidí a tak je musí hanit a vnucovat veřejnosti svoje osobní názory.

5 4
možnosti
PT

Znechutí nám ČD, pak je s posvěcením lůzy prodají a lůza jim ještě poděkuje. Za 10 let lůza zapomene a začne se ptát, proč ČD jsou soukromé a perfektně generují zisk? :-) 

Druhá varianta, kdy byly ČD jediným dopravcem na železnici je taky k ničemu, protože si postbolševici ve vedení staví chaty za Prahou, za platy, které za své vždy krátké působení vygenerovali:-). Toto mj. dále pokračuje. Vycházím z veřejných zdrojů.

Stát(my) to vše dotuje, jenže to je jako mít bytové družstvo a myslet si, že střechu zaplatí jen sousedi, když vše jde stejně z fondu oprav do kterého přispívají všichni:-).

Nejlepší bude chodit pěšky, dokud to tady nepřevezmou mimozemšťani :-P.

1 3
možnosti
JL

Znechutit se mohou jen samy ČD. Ten, kdo potřebuje někam jet si vybere pro něj tu nevhodnější přepravu. Pokud bude drahá, nepohodlná a pomalá, bez navazujících spojení, tak s ní mnoho lidí nepojede.

2 0
možnosti
MN

Pokaždé tady různí Matějové opakují mýtus, že se silniční doprava zaplatí z výnosu spotřební daně z paliv. Ne, nezaplatí. Na silnice a dálnice jde z této daně cca 7-8 miliard ročně. To nestačí ani na nutné opravy, natož nějaký rozvoj. A mimochodem - železniční dopravci platí tuto daň (v nemalé míře) také.

8 0
možnosti
JP

Proto je nejlepsi reseni nechat dopravu kompletne na soukromnicich, vcetne vystavby, udrzovani a provozu dopravnich cest, pak se ukaze co je a co neni zivotaschopne a usetrene dane muzeme zrusit.

3 5
možnosti
JH

J71a29n 55H66á52l37a

11. 5. 2015 11:54

Správně ČD! Tak se to má dělat! Hlavně nepouštět konkurenci nikam, jen ať se jezdí za ceny, které si řeknete vy. Ještě bychom ušetřili nějaké ty miliardy z rozpočtu. Co pak s tím taky, že jo...

6 6
možnosti
RV

To je to samé jako když řeknou že nám klesá dluh vzhledem k HDP. Dluh se ale opět o desítky mld. zvýšil. Takové oznámení považuji jen za výsměch.

6 0
možnosti