Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Senátoři podpořili zákon, který pomůže solárům na střechách

Už jen podpis prezidenta Miloše Zemana chybí pod novelou energetického zákona, který pomůže rozvoji střešních fotovoltaických elektráren s instalovaným výkonem do 10 kW. Pro instalaci střešních fotovoltaických elektráren nebudou domácnosti potřebovat licence. Zákonem, který senátoři označili za příliš složitý, se odmítli zabývat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A33n12t47o25n19í33n 44K35a62t22z15e68r 8372403746220

No pro Čechy další tunel na jejich myšlení.každý kdo má trochu o tom páru nebo si najde nějaké podklady,tak zjistí,že je vše předražené o 100% a víc.Jen aby se několik lidí napakovalo jako to bylo ze soláry.Pokud by nebyli tady zloději a nenažrané organizace,kterých se zbavily naše všenechápající vlády,tak by jsme měli vše za polovinu toho co dnes.Tak že shrnuto vše je vládní zlodějna podporovaná jednotlivci z vládních kruhů a ti z toho budou profitovat.!!

+1/0
14.5.2015 8:27

H24u67b45e77r17t 83H98e91r26i82c85h 9983127183169

Ano,z termického panelu dostanu mnohém více energie,ale v kromě ohřevu vody tu energii nemá kde využít.U FV si můžu přebytek uložit do akumulátorů,anebo použít přímotopy a vodu,kterou mám nahřátou,použiji až po snížení výkonu ve večerních,nebo ranních hodinách.A z akumulátoru můžu nezávisle napájet po použití měniče další spotřebiče.

0/0
13.5.2015 19:20

H28u41b85e82r67t 87H95e57r52i77c92h 9823497663109

Pane Fiala,podívejte,se na www stránky fy Baratech z Prahy nebo Kerberos z Val.Maziříčí.

0/0
13.5.2015 18:08

S31t54a90n78i86s38l86a22v 64R91o75s51e12c15k69ý 9185689761609

Jaké budou tedy sazby za OZE?

0/0
13.5.2015 16:35

J46a18n 90J48í77c34h71a 8280260858791

Zeptej se Vitaskovy...

0/0
13.5.2015 17:15

J45a20r52o69m93í27r 42K85r88á84l 4950219694619

Samozřejmě vyšší, než dnes.  Jinak by to nemělo smysl, ne ? ;-)

0/0
13.5.2015 18:04

J35i49ř17í 13P66a24u86l 3196715277362

Samozrejme ne. Pro nekoho vyssi, pro nekoho stejne, pro nekoho nizsi.

0/0
13.5.2015 18:18

H36u55b41e77r10t 21H15e92r92i10c81h 9353197453519

Když jsem se zajímal o cenu dvou klasických termických panelů,nemrznoucí směsi atd,byla mi vžda nabídnutá vyšší cena,než přímé napájení spirály v boileru z osmi FV panelů.Na termiku bych ale dostal dotaci ze zelené úsporám,na FV zatím ne.Ale mi jde širší využiti soláru nejem pro ohřev TUV ale o vytápění.Tam ty náklady s dodatečnou regulací nejsou už tak vysoké.Např.1 FV panel Kyocera přijde na 6 500 kč ale termický Regulus na 12 000 Kč.Výroba zásobníku se 3,5 Kw spirálou je levnější ne s měd.hadem.Myslím tím ale práce na zakázku.To není běžná záležitost.

+1/0
13.5.2015 16:34

J67a12n 51J75í20c54h85a 8860110978881

Bohuzel,jak je na neco dotace tak cena zakonite leze nahoru ;/

0/0
13.5.2015 17:19

M29a46r38t84i98n 89F14i81a54l74a 7454466224337

K ohrevu bojleru solarni energii - zajimala by me ucinnost jednotlivych variant. Protoze u FV panelu je docela nizka. Pravdou ale je, ze u FV se da jednoduse elektronicky regulovat, pokud je regulace podminkou.

+2/0
13.5.2015 17:49

M80i10l53a33n 36H62l45a57d70k90ý 8832208400

Jenomže z panelu Kyocera dostanete max. výkon nějakých 220 W a z termického panelu i 2 kW .... Tedy 10x tolik !

+1/0
13.5.2015 18:47

H73u16b33e54r94t 30H16e43r59i57c45h 9303957513649

To je pravda,pane Tominský,ale použití pro hřev vody nebo spírály přímotopů vylučuje kontakt s veřejnou sítí.Pochopitelně v létě potom využijete mnohem méně energie.Ale celkově to může být zajímavá úspora,když za plyn platím cca 20 000Kč.A těch 12 až 16 panelů plus montáž a stabilizátor napětí,regulace cirkulace vody s čerpadlem atd.mne můžou v současné době vyjít pod 100 000 Kč.Tam by byla návratnost na hranici 5-7 let.

+1/0
13.5.2015 16:06

F40r89a24n11t81i54š56e49k 57L13o62s 2340643552986

Pro ohřev vody je daleko vhodnější klasický solární panel a ne fotovoltaika, je levnější a jednodušší

+1/0
13.5.2015 16:10

M52i19c32h48a35l 13T62o69m37i82n10s24k54ý 9371895427974

Když vyrábíte elektřinu jen pro vlastní spotřebu, tak musí být vaše solární panely i střídač propojený s veřejnou sítí. Když by totiž zalezlo sluníčko, tak by se vám vypnula televize. A pokud střídač a elektronika budou mít vadu, tak můžou ovlivňovat sinusovku v okolních domech.

0/0
13.5.2015 15:10

J96i16ř38í 74P35a19u32l 3186965907792

Buď jste připojen na veřejnou síť a odebíráte, nebo ne a vyrábíte si pro svou potřebu. Tedy v případě, že nedodávate do veřejné sítě. Takže to, co tvrdíte není pravda.

+1/0
13.5.2015 15:57

F18r78a29n47t92i16š66e71k 56L69o61s 2810693702286

Výstup ze střídače má k sinusovce hodně daleko

0/0
13.5.2015 16:10

R21o82b23e28r14t 80B76a61l31a32b70á51n 9362533562

Jistě, ale vyrábět energii jen pro vlastní spotřebu.

0/0
13.5.2015 13:25

B13r46o65n30i29s24l92a49v 78H45a71k83e83n 2508835516956

ty dobre solary jsou jen nalepka na povrchu... od zacatku je ten zakon pekna sr..a vehementne tlacena Urbanem... a pozmen. navrhu bylo +300... buhvi, co za podrazy se v tom jeste skryva, ani senatori to nechteji cist... :-)

0/0
13.5.2015 13:28

B21r86o58n34i43s97l43a84v 45H39a13k27e72n 2438715876526

ten jistic, to je jen zacatek... dohledejte si o odbornosti Rady ERU... to budou pekne regulovane poplatky az budou nezaviste ERU ridit ex-zamestnanci energo koncernu... ;-D to budeme jeste vzpominat na prvni bilion FVE orange tunel... :-)

0/0
13.5.2015 13:11

H48u26b69e67r93t 78H75e21r19i40c26h 9703717133609

S panem Hodrem plně souhlasím.Tuto fotovoltaiku chci realizovat.A při větším počtu panelů a serio.-paralelním zapojení můžete ohřívat větší zásobník,třeba 500l a vytápět dům.Těch kombinací je víc.Hlavně snížit odběr z veřejné sítě,nebo z odběr plynu.To se ale nebude líbit státu,který příchází o příjmy.Proto ta zvýšená platba za jistič.

+1/0
13.5.2015 13:11

B54r67o18n66i77s64l29a43v 67H23a89k71e29n 2558445966816

vubec nejde o stat, ten z toho ma jen dan... hlavni jsou energo koncerny( prevazne DE), ktere jsou v peknych s...ch .. :-) za stat by Urban+Mladek nikdy takhle nebojovali ;-D

+1/0
13.5.2015 13:21

F67r39a61n85t74i74š59e37k 66L86o38s 2380533282306

Jo a topit můžeš akorát v létě pokud svítí slunce

0/0
13.5.2015 16:08

O82l55d37ř94i26c91h 24H16o32r91á13k 2154919751805

A zase podpory na blbosti. Kdo to chce, ať si to zbuduje za svoje a přijme nedotovanou tržní cenu.

Já na domě fotovoltaiku mám a používám to jako doplňkový a záložní systém. Kdo si to zbuduje, tak ať si to také spotřebuje, nebo za běžnou cenu prodá přebytky.

Zelená podpora OZE už obyvatele stála hodně miliard a stála Evropu cenovou konkurenceschopnost výroba čehokoliv. Ani nehledě na další náklady do potřebného posilování rozvodných sítí a budování vykrývacích zdrojů.

+1/0
13.5.2015 12:51

M71a31r23t77i60n 69K95a92r39á74s90e41k 9378593788748

Ten zakon ale nezavadi zadnou podporu na solary, jen zjednodusuje administravu u drobnych instalaci...

+2/0
13.5.2015 13:34

M24i77c91h14a61l 73T94o56m52i52n98s43k89ý 9951485607674

Jo a s fixní platbou za OZE na jistič, to je podraz;-O !! to souhlasím s diskutujícím níže.

+8/0
13.5.2015 12:27

M46i16c12h62a96l 47T42o10m46i38n37s80k87ý 9421775517834

Je to vzkaz veřejnosti - šetřit elektřinou nemá cenu - stejně si to od vás vyberem ;-O

+4/0
13.5.2015 12:28

P16a86v89e27l 39H59o14d24r 8449669747

No když si dám na střechu pár panelu, a budu si tím vytápět boiler, tak nemusím běhat po úřadech , docela fajn.

+4/−1
13.5.2015 12:10

M18i60c65h23a93l 18T30o14m46i70n64s93k27ý 9691325537224

povolení na soláry pro bojlér nemusíte mít ani dnes.

Tam jde o spojení s veřejnou energetickou sítí.

+2/0
13.5.2015 12:12

M28i60c52h27a82l 79T81o72m85i49n89s52k52ý 9311975477104

... fotovoltaika může zrovna bojlér napájet zcela nezávisle na veřejné síti.

A ten bojlér je extrémně zajímavý, protože nepotřebujete kupovat drahý střídač.

Pokud někdo nemá noční proud, tak tak se mu tato investice do solárního fotovoltatckého napájení boiléru i bez dotací dnes vrátí za 4 roky.

+5/0
13.5.2015 12:16

P50a57v53e59l 72H58o36d21r 8439779547

Jo viděl jsem pulsní dobíječ bojleru jen ze soláru, a když to termostat vypne, tak to můžete pustit třeba do přímotopu, hezká práce, připojovat to do veřejné sítě  se u malých zdrojů nevyplatí.

+3/0
13.5.2015 12:24

M95i60l56a96n 17H88l10a22d95k20ý 8372488410

Pkud chcete ohřívat bojler, pořiďte si bojler se šnekem. Stojí skoro stejně a výkon termického panelu je 10x větší ...

0/0
13.5.2015 18:48
Foto

D59a31v73i50d 74M48a33t15ě21j63ů 2905942177558

Potreba licence pro solarni panely na strechach soukromych domu za ucelem pokryti vlastni spotreby elektricke energie je krasna ukazka toho, do jake totality jsme to v CR a potazmo v EU dotahli. Bravo :-(

+7/0
13.5.2015 12:02

M61i69c68h38a31l 58T83o95m64i12n10s43k97ý 9951905707354

ano máte pravdu.

Ale je třeba mít na paměti - že musíte zajistit stejnou frekvenci napětí a průběh sinusovky jako má elektrárna.

pokud budete mít vadný střídač, tak může váš dům zkreslovat sínusovku v okolních domech a šířit rušení.

Protože kromě bojléru se to nedá jednoduše oddělit od veřejné sítě.

+2/−1
13.5.2015 12:23

J21i32ř69í 41P39a95u40l 3166355797172

Matějů píše o ostrovních systémech (vlastní spotřeba) Takže tam do veřejné sítě nic (rušení ) nešíříte.

0/−1
13.5.2015 13:09

M33i70c88h87a41l 73T63o44m79i73n15s58k16ý 9921785527434

na pokrytí vlastní spotřeby energie v ostrovním systému nepotřebujete povolení.

+2/0
13.5.2015 15:04

J22i68ř94í 92P94a53u95l 3316735387312

To ano, ale řeč je o rušení do sítě

0/0
13.5.2015 15:58

M16a72r63t47i60n 52V95o18k35o50u94n 9638753953916

jednoduse sice ne, ale urcite to jde. umi to napr. lehce upravena UPS: kdyz FV dodava energii, staci u UPS odpojit privod a sama zacne dodavat energii z baterii/FV panelu. sam neco podobneho zvazuji

0/0
13.5.2015 15:17

M77i41l70a51n 51H19l79a39d31k83ý 8392318960

Píšete nesmysly. Když budete mít "špatnou sinusovku", tak se vám zařízení s okolní sítí rozhádá a shoří ... Nějaký solár nemá sílu Čezu. Ostatně každý elektrikář se dnes učí o problémech se sfázováním sítí ... Pokud to nastane shoří Vaše zařízení, nebo vyletí pojistky ...

0/0
13.5.2015 18:45

J75a95k66u78b 43Š86a31f88a57n70d30a 7415237691361

Stejné, jako když potřebujete licenci (řidičák, techničák) pro provoz auta na veřejných komunikacích.

+1/−1
13.5.2015 12:37

J80a17n 28M26e29r22t55a 3102840471198

A potřebujete licenci, pokud pokrýváte výhradně vlastní potřebu a nezasahujete do rozvodné sítě? Nelze se dívat jen na celkovou spotřebu.

+2/0
13.5.2015 12:55

M95a91r33t26i76n 22K74a21r58á54s38e84k 9418183708978

Tak ten zakon byl proste zastaraly a nahradili ho prave novejsim, kdy uz toto potreba neni ze....

0/0
13.5.2015 13:36

O29t70o 49H19o37m48o52l58k23a 7640231111836

To s tím jističem je podraz na domácnosti. Jinak je ale smutné a zároveň bohužel tak říkajíc nějak česky typické, že nejdříve si musel někdo namastit kapsy na legislativně prolobovaném solárním boomu a teprve pak došlo k přijetí zákona, kterým celé řešení FVE v ČR mělo začít. :-(

Od začátku mělo být FVE postavené na dostupnosti pro domácnosti a firmy za účelem vlastní spotřeby a prodeje přebytků do sítě. Místo toho to určité skupiny kolem ČSSD a ODS zneužili k vytažení miliard z kapes daňových poplatníků.

+19/0
13.5.2015 11:45

R95i80c40h33a89r39d 65N41o93c17a66r 7125217815522

BUDEME ZEMÍ SOLÁRNÍHO NESMYSLU... ať si lidé hyzdí své domy, je to konec konců jejich dům - jejich hnus... ale k tomuto bych požadoval úpravu požární vyhlášky ohledně vybavenosti domu hasícím zařízením, které splňuje stupeň hašení nebezpečných a toxických materiálů (nic eko to není) a těmto lidem zvýšil brutálně pojištění domu pro případnou škodu (třetí osobě) zůsobenou požárem těchto panelů. Hasiči mají dnes problém tento "kult dnešní doby" hasit... a můj názor - přinese to více zla mezi lidi, než užitku ...

+2/−10
13.5.2015 11:41

J32a85n 17B58u23r36i38a44n 2373809564480

Máte nějaké zkušenosti či vědomosti o požáru FVE nebo jen tak mlátíte prázdnou slámu?

Hasiči na hašení FVE mají metodiku a nemyslím si, že by FVE byla pro vznik požáru nějak rizikovější než ostatní elektorinstalace v domě.

+5/0
13.5.2015 11:50

P74a12v21e98l 72H36o38d57r 8569539187

Blbost, když hasiči přijedou hasit dům na kterém hoří střecha tak už se většinou ty solární panely propadnou do střechy, před příjezdem hasičů.

0/−1
13.5.2015 12:08

J40a42k86u76b 41Š52a35f37a70n16d90a 7785167521701

Co je na FVE toxického? Hliník? Sklo? Nebo ta tenoučká křemíková vrstva?

+2/−1
13.5.2015 12:39

J92a66r45o13s51l42a89v 89Š38t81r18e92i75t 4813344940783

Asi tak... pan Nocar přidal hodně hloupý komentář - na solárních panelech nemá co hořet... maximálně tak izolace kabelů, ale ta se dá taky udělat nehořlavá...

+2/0
13.5.2015 13:03

M61a13r84t55i29n 77F68i21a41l91a 7304646454897

Tak panel... Sklo, v nekterych variantach plastova folie na spodni strane. Jestli pan Nocar nemyslel treba elektroniku stridace a "bizuterii" kolem, nez samotny panel. Kdo vi:-)

0/0
13.5.2015 17:29

M20i50l66a84n 50H51l58a93d33k59ý 8592558450

Píšete nesmysly. Panel je jen hliníkový rám, plastová deska, skleněná deska a křemíkové články ( křemík je jen "upravený" kámen ). Když Vám chytne domácnost, zabije Vás kouř z plastových koberců a linolea ... Ten kouř je podobná látka jako bojové plyny za 1.války.

0/0
13.5.2015 18:51

B22r11o26n35i89s54l15a42v 28H94a23k21e31n 2278505256716

tak FVE II mega tunelu uz nestoji skoro nic v ceste... bravo... ;-DR^

0/−10
13.5.2015 11:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.